vreemd, dat werkte op mijn opt wel.Andere launcher downloaden?pixels66 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:42:
[...]
Dat werkt niet op de OPX... De Google oplossingen ook niet trouwens, de optie die je via Google vindt is op dit toestel uitgeschakeld..
Die screenprotector trok ik er per ongeluk direct al afRazzah schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:47:
Zit erbij
Tevens, een cover + screenprotector al op het scherm

Op zich een mooi toestel, wel nog even wennen aan alles. Ik heb nu ook nog een Z1C.
PSN id: NL_SToRM
DPI al verlaagd?FastFred schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:00:
Tot nu toe
- Raster op het homescreen is niet aan te passen/iconen op het homescreen zijn lomp groot, beetje zonde van een 5" scherm
Google Play: Texdroider DPI
[ Voor 18% gewijzigd door anessie op 10-11-2015 21:57 ]
Formaat is amper wennen, ik heb de softkeys weer even aangezet omdat ik ze gewend was.Sier schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:41:
[...]
Wat zijn je bevindingen i.v.m de Z3c m.b.t het formaat, bouwkwaliteit, snelheid en camera :-)?
Tja, de Z3C was waterdicht, maar bij deze hoef ik niet te pielen met een klepje.
Bouwkwaliteit is zeer goed, volgens mij zelfs beter.
Sorry dat ik zo kortaf ben, ga weer even iets anders doen dan met m'n telefoon pielen.
Camera kan ik weinig van zeggen, de Z3C was niet geweldig, en daar was ik tevreden mee. Ik verwacht dat ik deze ook prima vind. Hij is op 1 stand supersnel, en op de andere standen moet ie even nadenken bij het opslaan van de foto.
[ Voor 18% gewijzigd door Chris.nl op 10-11-2015 22:06 ]
Moet je voor rooten, en daar zit ik dan weer niet op te wachten...anessie schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:56:
[...]
DPI al verlaagd?
Google Play: Texdroider DPI
Ja er een manier om de hardware toetsen te verlichten??? Ik kan deze optie niet vinden.
Nee, er zit geen backlighting achter deze toetsen.Lanithro schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:31:
Ja er een manier om de hardware toetsen te verlichten??? Ik kan deze optie niet vinden.
Bwah, als je root, beter ineens doen hé. Flash er dan direct MOAB bij. Dat is toch wat ik vlak na levering ga doenFastFred schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:23:
[...]
Moet je voor rooten, en daar zit ik dan weer niet op te wachten...
Tenzij je bankprogramma's iets tegen root hebben.
https://www.reddit.com/r/...e_how_to_root_one_plus_x/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916098
Audio jack ervaringen lijken aardig te zijn:
Bron: https://www.reddit.com/r/...us_x_initial_impressions/Audio quality
I spend a large amount of my working day wearing headphones so audio quality is important to me. For the last two weeks I've been using a Nexus 5X and although there was nothing overly bad about audio quality it definitely seemed a bit flat. I'm not a fan of using EQ as I've always purchased headphones that sound the way I want them to so I can ensure I get a consistent listening experience across multiple devices.
The X's audio quality is on par with my OPO and OP2 which I've always liked and I have no complaints. The different between the X and the Nexus 5X I've been using is noticeable with the X delivering a slightly fuller and clearer sound.
The most noticeable difference between the X and 5X is over bluetooth in my car. When I got the 5X I noticed the difference immediately and initially thought somebody had changed the EQ settings in my car (the one place I do use EQ). The X is very noticeably better sounding over bluetooth, as with my experience using headphones the sound is fuller and clearer.
Blij dat ik las over de nano simkaart.Pinin schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:09:
hmmm, ik heb (nog) geen nano simcard, en heb er niet veel zin in om mijn huidige te verknippen, hopelijk krijg ik snel een nano van ziggo.
Stel dat ik mijn huidige niet verknip, werkt deze dan nog naast mijn nano sim?
Bij BEN kost het helaas ~15 euro om een vervangende simkaart aan- te vragen, maar blij dat ik er nu achter kom en waarschijnlijk de vervangende Nano-simkaart aankomt tegelijk met de nieuwe telefoon.
Verknippen zou ik niet doen, een foutje en je kan helemaal niet meer bellen voor een paar dagen
Als je een nieuwe kaart aanvraagt wordt je oude standaard gedeactiveerd.
Ik ben er nu een aantal uurtjes mee bezig. Helemaal top behalve dat de pixels niet 100% uit gaan bij zwart beeld, er blijft een vage witte veeg over zitten. Het is wel zo donker dat de camera van mijn Moto G het niet kan vastleggen.
Merk je wel alleen in het donker en wanneer er voor 80% geen andere kleur/wit op het scherm zit. Bijvoorbeeld bij ambient display.
Niet iets waarvoor ik hem terug ga sturen trouwens.
Edit: ben aan her informeren op oneplus.net om te zien of anderen dit probleem ook hebben, misschien ga ik hem omruilen voor een ander exemplaar.
Merk je wel alleen in het donker en wanneer er voor 80% geen andere kleur/wit op het scherm zit. Bijvoorbeeld bij ambient display.
Edit: ben aan her informeren op oneplus.net om te zien of anderen dit probleem ook hebben, misschien ga ik hem omruilen voor een ander exemplaar.
[ Voor 53% gewijzigd door regenjas op 13-11-2015 18:34 ]
Gisteravond heb ik hem ook ontvangen, het eerst wat ik merk is hoe licht en hoe dun hij is.. Vind dat echt top vergeleken met de one plus two, toch goed dat ik die verkocht heb. Dit vind ik persoonlijk toch echt een beter formaat.
Tot nu toe merk ik dat hij iets trager ik dan de one plus two, vooral dataoverdracht van pc naar telefoon duurt lang. Niet dat het zoveel uitmaakt want het toestel werkt verder gewoon vlot. Mijn sd kaart werkt nog niet.. Zo te zien hebben meerdere mensen er last van, maar bij kan het ook komen doordat hij nog niet goed geformatteerd is.
Vandaag eens kijken hoe hij het volhoud, ik ben een intensieve Bluetooth gebruiker (headset Bluetooth 2.1 helaas en smartwatch) en daarnaast gebruik ik men telefoon veel in de trein. Mijn one m7 deed het redelijk nog, nu eens kijken hoe dit beestje het volhoud...
Tot nu toe merk ik dat hij iets trager ik dan de one plus two, vooral dataoverdracht van pc naar telefoon duurt lang. Niet dat het zoveel uitmaakt want het toestel werkt verder gewoon vlot. Mijn sd kaart werkt nog niet.. Zo te zien hebben meerdere mensen er last van, maar bij kan het ook komen doordat hij nog niet goed geformatteerd is.
Vandaag eens kijken hoe hij het volhoud, ik ben een intensieve Bluetooth gebruiker (headset Bluetooth 2.1 helaas en smartwatch) en daarnaast gebruik ik men telefoon veel in de trein. Mijn one m7 deed het redelijk nog, nu eens kijken hoe dit beestje het volhoud...
Die ontbreekt.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:45:
Waar zit de optie om stille uren in te stellen, automatisch?
Vraagje voor de mensen die hem al in bezit hebben; kan je vanuit de dialer standaard gesprekken opnemen met een druk op de knop? Ik had deze functie ooit met een oppo device die color os draaide en vond dat geweldig.
Neeprocyon schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:35:
Vraagje voor de mensen die hem al in bezit hebben; kan je vanuit de dialer standaard gesprekken opnemen met een druk op de knop? Ik had deze functie ooit met een oppo device die color os draaide en vond dat geweldig.
Ik meen hier wel een keer wat over gehoord te hebben door middel van een app ofzo, misschien met root?procyon schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:35:
Zou je even wat research moeten doen!
korte google actie: http://www.howtogeek.com/...ll-on-your-android-phone/
[ Voor 10% gewijzigd door michel2412 op 11-11-2015 08:40 ]
Dank 
Ik weet dat het met rooten wel kan. Maar ben op zoek naar een out of the box oplossing. Snap niet dat ik deze optie tot nu toe alleen op Oppo telefoons heb gezien. Lijkt wel niet te mogen volgens regelgeving iod?
Ik weet dat het met rooten wel kan. Maar ben op zoek naar een out of the box oplossing. Snap niet dat ik deze optie tot nu toe alleen op Oppo telefoons heb gezien. Lijkt wel niet te mogen volgens regelgeving iod?
Eerste induk is erg positief. Ik kom van een iPhone 5s en moet zeggen dat de OnePlusX als een upgrade voelt.
Echter probeer ik nu mijn iPhone headsetje in te pluggen en merk dat deze er niet helemaal in gaat... Heb al best wat kracht gezet, maar het laatste beetje gaat net niet. Iemand al wel een posiitief resultaat met apple earpods?
edit:
Het werkt wel gewoon, echter wordt er geen icoontje weergegeven
. Gelukkig maar...
Echter probeer ik nu mijn iPhone headsetje in te pluggen en merk dat deze er niet helemaal in gaat... Heb al best wat kracht gezet, maar het laatste beetje gaat net niet. Iemand al wel een posiitief resultaat met apple earpods?
edit:
Het werkt wel gewoon, echter wordt er geen icoontje weergegeven
[ Voor 12% gewijzigd door retlaw op 11-11-2015 10:14 ]
Battle.net || Strava
Dit is mij helemaal niet opgevallen, ik ga vanavond nog een keer goed kijken.regenjas schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:02:
Ik ben er nu een aantal uurtjes mee bezig. Helemaal top behalve dat de pixels niet 100% uit gaan bij zwart beeld, er blijft een vage witte veeg over zitten. Het is wel zo donker dat de camera van mijn Moto G het niet kan vastleggen.
De brightness kan in ieder geval heel erg laag, een heel stuk lager dan die van m'n Galaxy S4.
Ik begin zelfs te twijfelen of ik Twilight nog wel nodig heb.
Voor mensen die het idee hebben dat het scherm een bepaalde kleur heeft, onder accessibility zitten color correction opties, misschien dat daar nog iets mee aan te passen is. Het zijn wel maar 3 vaste opties die eigenlijk bedoeld zijn voor kleurenblinde mensen
Mijn eerste indruk is ook erg positief. Opmerkingen over tegenvallende scherm, helderheid en bluetooth/geluid gelijk even getest. Het kan vast beter, maar ik ben over die punten niet negatief. Ik kom dan ook van een Nexus 4 af, dus ik ga er haast op alle punten op vooruit. De verhouding van het scherm is dan voor mij wel erg wennen. Erg langwerpig.
Het enige waar ik last van heb is dat de software wat buggy is. Soms is de telefoon net een flipperkast. Na de eerste systeemupdate minder, hopelijk blijft het verbeteren.
Ik maak ook gebruik van de dual sim functie, en ook dat werkt vooralsnog perfect. Al is dit ook mijn eerste dual sim telefoon. Echt vergelijken kan ik ook niet.
Al met al op dit moment erg tevreden. Het voelt voor mij alsof het een nieuwe nexus is. Strak afgewerkt, geen overbodige rotzooi, lekker minimalistisch en een lage prijs. Over die 25 euro verzendkosten val ik niet echt. Je krijgt er een simpele case en screenprotector bij. Op die manier heb ik ook altijd mijn telefoon beschermd. Voor andere telefoons was ik dat geld ook wel kwijt geweest..
Het enige waar ik last van heb is dat de software wat buggy is. Soms is de telefoon net een flipperkast. Na de eerste systeemupdate minder, hopelijk blijft het verbeteren.
Ik maak ook gebruik van de dual sim functie, en ook dat werkt vooralsnog perfect. Al is dit ook mijn eerste dual sim telefoon. Echt vergelijken kan ik ook niet.
Al met al op dit moment erg tevreden. Het voelt voor mij alsof het een nieuwe nexus is. Strak afgewerkt, geen overbodige rotzooi, lekker minimalistisch en een lage prijs. Over die 25 euro verzendkosten val ik niet echt. Je krijgt er een simpele case en screenprotector bij. Op die manier heb ik ook altijd mijn telefoon beschermd. Voor andere telefoons was ik dat geld ook wel kwijt geweest..
Ik heb nog nooit mijn telefoon geroot maar ik ben er nu over aan het nadenken. Wat is de voornaamste reden om dit te doen?
Kan je even de plus- en minpunten tov Nexus 4 vermelden?Huubertus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:00:Ik kom dan ook van een Nexus 4 af, dus ik ga er haast op alle punten op vooruit. De verhouding van het scherm is dan voor mij wel erg wennen. Erg langwerpig.
Ik heb nu ook een Nexus 4. De batterij is echter helemaal versleten en ik haal het einde van de dag niet meer. (SOT ongeveer 1u).
Als de nieuwe Nexus toestellen niet zo duur waren, kocht ik opnieuw eentje, maar ik vind ze overdreven duur.
Als je zelf geen reden hebt om te rooten zou ik het gewoon niet doen. Wat je ermee kan doen is bepaalde apps diepere toegang te geven tot het systeem, zo had ik m'n telefoon geroot om alle audio naar airplay door te sturen en om het kleurenprofiel van het scherm te tweaken.Ezio Auditore schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:09:
Ik heb nog nooit mijn telefoon geroot maar ik ben er nu over aan het nadenken. Wat is de voornaamste reden om dit te doen?
Zelf vind ik het rooten fijn voor het "add free" maken van het toestel.
Heren,
Gisterenavond mijn OPX met een flinke omweg door DHL (Shenzhen, UK, Leipzig, Brussel, Eindhoven, die telefoon heeft in zijn maandje bestaan al meer gezien van de wereld dan ik... Bijna dan) ontvangen en in bijna alles positief:
- mooi formaat,
- Prachtig design; zonder iemand tegen het zere been te willen stoten: dit is hoe de iPhone 6 er uit had moeten zien (al had men dan geklaagd dat hij te veel op de iPhone 4 lijkt). Hij beschadigd wel snel. Gister, na 2 uur, even uit het hoesje gehaald, tik per ongeluk tegen een koffielepeltje, en meteen een doekje in de metalen rand. Valt ook meteen heel erg op, lijkt wel alsof hij nog gespoten is en je daardoor meteen het zilver onder de zwartige metalen rand ziet.
- lekker gewicht (niet te zwaar, maar wel zwaar genoeg om een gevoel van kwaliteit te geven),
fijn dat er een screen protector en hoesje bij zitten (zoals ik al gelezen had, had ook ik een hoekje van de screen protector te pakken. Een goede tip dus om de beschermlaag er zeer voorzichtig af te halen),
mooi scherm (geen oplichtende pixels bij zwart, zoals ik hierboven las. Dit heb ik vastgesteld in het pikkedonker bij het lezen van een boek met zwarte achtergrond en grijze letters. Een andere telefoon met AMOLED-scherm had duidelijk halo's om de letters, de OPX niet).
- Gesatureerde kleuren, maar niet TE erg. In sommige foto's komt speelgoed er wel héél fel uit, maar doorgaans is alles mooi gekleurd (in ieder geval geen Samsung-tafarelen waar rood bijna het scherm uit sijpelt). Helaas geen mogelijkheid om dit af-fabriek te regelen.
- Resolutie goed, maar wat je verwacht je anders van een 1080p @ 5 inch? Zal vanavond eens proberen in Cardboard, maar zal zeer
- Wat betreft snelheid merk ik totaal geen verschil met mijn Nexus 5 (zelfde processor, dus tja...). Games speel ik niet echt, dus daar kan ik niet over oordelen. Gisteren iets gelezen over Shooty Skies, dus die even geïnstalleerd en ja... Het werkt.
- SD-kaart is raar... Staat niet standaard in het Storage-overzicht en kan hem niet selecteren in bijv. Google Play Music... Heb hier nog niet goed naar gekeken, dus het zou kunnen zijn dat mijn SD-kaartje stuk is of dat hij nog een keer goed geformatteerd moet worden.
- Batterijduur: gister binnengekregen, dus niet echt volledig kunnen testen, maar toch een SoT van 3 uur gehaald, waar ik veel heb geïnstalleerd e.d., en uiteindelijk nog een 30% batterij over.
Ik heb even rondgezocht in dit topic, maar heb geen specifiek ja of nee gelezen: ondersteunt de OPX de 4G-frequentie van Ziggo Mobiel (Vodafone) nu volledig of niet? Ik zie bij de specs geen 2600MHz staan, maar wel band 20, en ik vind het persoonlijk best lastig om te vinden wat nu wel wordt ondersteund en wat niet... Ik krijg mijn SIM-kaartje pas maandag binnen, dus dan zal ik het zeker weten, maar ben gewoon benieuwd...
Gisterenavond mijn OPX met een flinke omweg door DHL (Shenzhen, UK, Leipzig, Brussel, Eindhoven, die telefoon heeft in zijn maandje bestaan al meer gezien van de wereld dan ik... Bijna dan) ontvangen en in bijna alles positief:
- mooi formaat,
- Prachtig design; zonder iemand tegen het zere been te willen stoten: dit is hoe de iPhone 6 er uit had moeten zien (al had men dan geklaagd dat hij te veel op de iPhone 4 lijkt). Hij beschadigd wel snel. Gister, na 2 uur, even uit het hoesje gehaald, tik per ongeluk tegen een koffielepeltje, en meteen een doekje in de metalen rand. Valt ook meteen heel erg op, lijkt wel alsof hij nog gespoten is en je daardoor meteen het zilver onder de zwartige metalen rand ziet.
- lekker gewicht (niet te zwaar, maar wel zwaar genoeg om een gevoel van kwaliteit te geven),
fijn dat er een screen protector en hoesje bij zitten (zoals ik al gelezen had, had ook ik een hoekje van de screen protector te pakken. Een goede tip dus om de beschermlaag er zeer voorzichtig af te halen),
mooi scherm (geen oplichtende pixels bij zwart, zoals ik hierboven las. Dit heb ik vastgesteld in het pikkedonker bij het lezen van een boek met zwarte achtergrond en grijze letters. Een andere telefoon met AMOLED-scherm had duidelijk halo's om de letters, de OPX niet).
- Gesatureerde kleuren, maar niet TE erg. In sommige foto's komt speelgoed er wel héél fel uit, maar doorgaans is alles mooi gekleurd (in ieder geval geen Samsung-tafarelen waar rood bijna het scherm uit sijpelt). Helaas geen mogelijkheid om dit af-fabriek te regelen.
- Resolutie goed, maar wat je verwacht je anders van een 1080p @ 5 inch? Zal vanavond eens proberen in Cardboard, maar zal zeer
- Wat betreft snelheid merk ik totaal geen verschil met mijn Nexus 5 (zelfde processor, dus tja...). Games speel ik niet echt, dus daar kan ik niet over oordelen. Gisteren iets gelezen over Shooty Skies, dus die even geïnstalleerd en ja... Het werkt.
- SD-kaart is raar... Staat niet standaard in het Storage-overzicht en kan hem niet selecteren in bijv. Google Play Music... Heb hier nog niet goed naar gekeken, dus het zou kunnen zijn dat mijn SD-kaartje stuk is of dat hij nog een keer goed geformatteerd moet worden.
- Batterijduur: gister binnengekregen, dus niet echt volledig kunnen testen, maar toch een SoT van 3 uur gehaald, waar ik veel heb geïnstalleerd e.d., en uiteindelijk nog een 30% batterij over.
Ik heb even rondgezocht in dit topic, maar heb geen specifiek ja of nee gelezen: ondersteunt de OPX de 4G-frequentie van Ziggo Mobiel (Vodafone) nu volledig of niet? Ik zie bij de specs geen 2600MHz staan, maar wel band 20, en ik vind het persoonlijk best lastig om te vinden wat nu wel wordt ondersteund en wat niet... Ik krijg mijn SIM-kaartje pas maandag binnen, dus dan zal ik het zeker weten, maar ben gewoon benieuwd...
[ Voor 3% gewijzigd door HellFury op 11-11-2015 10:37 ]
Dank voor het delen van je ervaringenHellFury schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:35:Ik heb even rondgezocht in dit topic, maar heb geen specifiek ja of nee gelezen: ondersteunt de OPX de 4G-frequentie van Ziggo Mobiel (Vodafone) nu volledig of niet? Ik zie bij de specs geen 2600MHz staan, maar wel band 20, en ik vind het persoonlijk best lastig om te vinden wat nu wel wordt ondersteund en wat niet... Ik krijg mijn SIM-kaartje pas maandag binnen, dus dan zal ik het zeker weten, maar ben gewoon benieuwd...
Krijg hem vandaag als het goed is binnen, gister niet thuis toen het pakketje werd aangeboden. Maar dit baart me wel zorgen. Door een koffielepeltje al beschadigdHellFury schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:35:
Hij beschadigd wel snel. Gister, na 2 uur, even uit het hoesje gehaald, tik per ongeluk tegen een koffielepeltje, en meteen een doekje in de metalen rand. Valt ook meteen heel erg op, lijkt wel alsof hij nog gespoten is en je daardoor meteen het zilver onder de zwartige metalen rand ziet.

Batterijduur lijkt me wel voldoende als ik de verschillende ervaringen lees, dat is mooi.
Het scherm hoor je uiteenlopende meningen over dus zal beetje geluk zijn misschien?
Kan Google now optie niet vinden iemand een idee?sQuare8 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:41:
[...]
kan je eenvoudig via google vinden. De manier dat ik het deed was via instellingen naar apps gaan en daar google now uitschakelen (dacht ik!)
Ik trok die screenprotector er dus wel volledig af... Ik heb m nu tijdelijk terug geplakt, maar nu zitten er uiteraard wat stofjes en blaasjes onder.HellFury schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:35:
mooi scherm (geen oplichtende pixels bij zwart, zoals ik hierboven las.
Ik kom van een Z1C welke zachte kleuren heeft. Bij mijn OPX vind ik rood/oranje toch behoorlijk fel moet ik zeggen... Andere kleuren ook, maar vooral die kleuren springen eruit voor mij. Kan ook gewenning zijn hoor, aangezien ik amoled altijd al wat fel vond. Zijn er nog manieren om dit bij te stellen?- Gesatureerde kleuren, maar niet TE erg. In sommige foto's komt speelgoed er wel héél fel uit, maar doorgaans is alles mooi gekleurd (in ieder geval geen Samsung-tafarelen waar rood bijna het scherm uit sijpelt). Helaas geen mogelijkheid om dit af-fabriek te regelen.
[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 11-11-2015 11:07 ]
Volgens de specs wordt band 7 (2600 Mhz) ondersteund. Het zal dus wel werken.Barns schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:41:
[...]
Dank voor het delen van je ervaringenIk ben naar bovenstaande ook erg benieuwd.
[ Voor 31% gewijzigd door MicBomer op 11-11-2015 11:05 ]
2600MHz staat wel degelijk bij de specs (band 7), band 20 is 700MHz en wordt niet gebruikt in NL. Dus ja de OPX ondersteund 2600MHz als dat de enige band van ziggo is.HellFury schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:35:
Het SD kaart probleem is een software bug, iedereen met een bepaalde softwareversie heeft die, gewoon eens zoeken op het OPO forum. Als ik me goed herinner is de oplossing om de sd kaart als ntfs te formatteren of terug te keren naar factory software.
Kleine correctie, band 20 = 800MHz en ja, de OPX ondersteunt gewoon alle 4G frequenties die gebruikt worden in België en Nederland.mdgf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:06:
[...]
band 20 is 700MHz en wordt niet gebruikt in NL.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Verwijderd
Deze review komt vrijwel naadloos overeen met mijn eerste bevindingen. Ook gisteren avond ontvangen, en tot nu toe erg tevreden mee.HellFury schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:35:
Heren,
- mooi formaat,
Zijn er toevallig mensen in omgeving Zutphen +/-25km die ook een OnePlus X hebben waarbij ik mijn scherm kan vergelijken?
Ik denk dat het met het scherm wel goed zit. Ik had mijn (relatief positieve) mening gisteravond gebaseerd op een scherm die zo'n beetje op de laagste helderheid stond. Iets feller en de kleuren zijn prima.Fuske schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:52:
[...]
Krijg hem vandaag als het goed is binnen, gister niet thuis toen het pakketje werd aangeboden. Maar dit baart me wel zorgen. Door een koffielepeltje al beschadigd!
Batterijduur lijkt me wel voldoende als ik de verschillende ervaringen lees, dat is mooi.
Het scherm hoor je uiteenlopende meningen over dus zal beetje geluk zijn misschien?
Hier wat apps die ik niet graag mis.Ezio Auditore schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:09:
Ad's blocken met AdAway.
(systeem) Apps toegang tot internet ontzeggen met Android Firewall.
Voorkomen dat apps automatisch opstarten met Es Task Manager (hierbij gebruik ik enkel de functie opstartbeheer).
Bij 4G of Wifi DNS instellen instellen met Override DNS (ik gebruik opendns).
Het systeem opgeschoond houden met SD Maid.
Batterij statistieken (en mooie widget) inzien met BetterBatteryStats (ook gratis te downloaden op XDA).
Wat betreft die widget van BatterBatteryStats....

Anderhalf uur mijn scherm aan gehad, en nu nog 78% accu. Vind ik geen slechte indruk geven van de accuduur.
[ Voor 59% gewijzigd door Chris.nl op 11-11-2015 12:07 ]
Verwijderd
Woon zelf in de buurt van Arnhem, maar wat is loos bij jouw scherm?-Bas schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:26:
Zijn er toevallig mensen in omgeving Zutphen +/-25km die ook een OnePlus X hebben waarbij ik mijn scherm kan vergelijken?
Zijn er al mensen uit België die hem ontvangen hebben? Bij mij staat hij nog steeds op 'Processing'. Had wel normale verzending geselecteerd.
Al 5 dagen pending shipment, en ik heb hem als ene van de eerste besteld (nog voor 9u).GuardMoony schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:28:
Zijn er al mensen uit België die hem ontvangen hebben? Bij mij staat hij nog steeds op 'Processing'. Had wel normale verzending geselecteerd.
Echt ergerlijk dit
Ik heb hier nog iets raars gezien:
Ik gebruik het liefst firefox op m'n desktop en daarom gebruik ik hem ook regelmatig op mobiel. (laten we de browser-discussie eruit houden
)
Op de OPX heb ik bij firefox niet de menu knop die ik gewend was. Na wat uitzoek werk zag ik dat die knop niet getoond wordt als het apparaat een zelf een ouderwetse android "menu" knop heeft.
Na wat geprobeer zag ik dat ik als ik de recent knop lang ingedrukt hield het firefox menutje naar boven kon krijgen.
Bij de OnePlus instellingen bij "knoppen" was er niets geselecteerd bij lang ingedrukt houden van de recents knop. Daar heb ik toen "niets doen" geselecteerd, in de hoop dat ik dan bij firefox de menu knop te zien zou krijgen in de firefox ui. Niet dus...
Nu kan ik niet meer "leeg" selecteren bij die knop, en kom dus niet meer in het menu van firefox...
Het haalt trouwens niets uit of ik de on screen knoppen gebruik of de hardware knoppen.
Ik gebruik het liefst firefox op m'n desktop en daarom gebruik ik hem ook regelmatig op mobiel. (laten we de browser-discussie eruit houden
Op de OPX heb ik bij firefox niet de menu knop die ik gewend was. Na wat uitzoek werk zag ik dat die knop niet getoond wordt als het apparaat een zelf een ouderwetse android "menu" knop heeft.
Na wat geprobeer zag ik dat ik als ik de recent knop lang ingedrukt hield het firefox menutje naar boven kon krijgen.
Bij de OnePlus instellingen bij "knoppen" was er niets geselecteerd bij lang ingedrukt houden van de recents knop. Daar heb ik toen "niets doen" geselecteerd, in de hoop dat ik dan bij firefox de menu knop te zien zou krijgen in de firefox ui. Niet dus...
Nu kan ik niet meer "leeg" selecteren bij die knop, en kom dus niet meer in het menu van firefox...
Het haalt trouwens niets uit of ik de on screen knoppen gebruik of de hardware knoppen.
Hoe log ik gmail mail client uit? Ik wil zo min mogelijk connected zijn met die google zooi, alleen de playstore de rest gebruik ik allemaal niet.
Instellingen -> accounts -> Google -> en dan weer op je actieve googleaccount klikken. Dan kan je per google dienst aanvinken wat gesynchroniseerd mag worden.Samplex schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:55:
Hoe log ik gmail mail client uit? Ik wil zo min mogelijk connected zijn met die google zooi, alleen de playstore de rest gebruik ik allemaal niet.
Bij Instellingen -> Apps, kan je de google apps individueel uitschakelen.
Ik heb zelf root dus alle google apps/diensten die ik niet gebruik compleet uit de rom/firmware gehaald.
[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 11-11-2015 12:28 ]
Hoe maak je die Google zoekbalk grijs? Of is dat enkel mogelijk als je het toestel geroot hebt.Chris.nl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:27:
[afbeelding]
Anderhalf uur mijn scherm aan gehad, en nu nog 78% accu. Vind ik geen slechte indruk geven van de accuduur.
Ik gebruik Nova Launcher (prime), die werkt ook prima zonder root.SToRM666 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:28:
[...]
Hoe maak je die Google zoekbalk grijs? Of is dat enkel mogelijk als je het toestel geroot hebt.
Eigenlijk gek dat je moet rooten, tools tweaks etc moet gebruiken voor een telefoon. Voor een doorsnee eindgebruiker vind ik Android maar onvriendelijk en snap ik Apple welChris.nl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:32:
[...]
Ik gebruik Nova Launcher (prime), die werkt ook prima zonder root.
Hallo. Ik had hier de tempered glass er op gezet maar dit sluit echt niet goed aan rondom..hebben hier meer mensen last van gehad? Maar nou wil ik een"gewone" protector bestellen ,iemand suggestie waar..bij oneplus is die out of stock.
Hoe is het scherm als je een witte afbeelding op volledig scherm zit, zie je dan net zoals op deze foto ook zo'n groene waas? De waas is over het hele scherm aanwezig en niet alleen aan de linkerkant zoals op de foto te zien is:

Formatteren als ntfs en/of terug keren naar factory settings is niet altijd en voor iedereen een oplossing.mdgf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:06:
[...]
2600MHz staat wel degelijk bij de specs (band 7), band 20 is 700MHz en wordt niet gebruikt in NL. Dus ja de OPX ondersteund 2600MHz als dat de enige band van ziggo is.
Het SD kaart probleem is een software bug, iedereen met een bepaalde softwareversie heeft die, gewoon eens zoeken op het OPO forum. Als ik me goed herinner is de oplossing om de sd kaart als ntfs te formatteren of terug te keren naar factory software.
Ik heb het zojuist geprobeerd, maar hier werkt hij nog steeds niet goed.
De SD-kaart is wel zichtbaar als ik via Bestanden (of een andere file explorer) zoek, maar niet in 'Opslagruimte' in de instellingen. Hij is ook niet beschikbaar om te gebruiken in apps (backup whatsapp bijvoorbeeld).
In een thread op het Oneplus forum staat dat een update/patch verspreid wordt hiervoor, maar die heb ik nog niet (ota) ontvangen in ieder geval. Ik heb ook niet zoveel zin om hem gelijk te rooten om het te installeren. Dus ik hoop dat die snel komt.
Als ik het bij een dergelijke kijkhoek bekijk is hij niet helemaal 100% wit, maar recht van voren is ie wel goed.-Bas schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:49:
Hoe is het scherm als je een witte afbeelding op volledig scherm zit, zie je dan net zoals op deze foto ook zo'n groene waas? De waas is over het hele scherm aanwezig en niet alleen aan de linkerkant zoals op de foto te zien is:
[afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 11-11-2015 13:00 ]
Zodra je gmail account mail uitlogt is de Google playstore niet meer ingelogd.Chris.nl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:57:
[...]
Instellingen -> accounts -> Google -> en dan weer op je actieve googleaccount klikken. Dan kan je per google dienst aanvinken wat gesynchroniseerd mag worden.
Bij Instellingen -> Apps, kan je de google apps individueel uitschakelen.
Ik heb zelf root dus alle google apps/diensten die ik niet gebruik compleet uit de rom/firmware gehaald.
Hoe kan je dit oplossen?
Je moet ook niet uitloggen, alleen het synchroniseren van dat onderdeel uitschakelen.Samplex schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:14:
[...]
Zodra je gmail account mail uitlogt is de Google playstore niet meer ingelogd.
Hoe kan je dit oplossen?
Je kan de gmail app zelf ook uitschakelen in appbeheer.
Ja als ik sync uitzet blijft het gmail account in de gmail app met al me mail zichtbaar.Chris.nl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:19:
[...]
Je moet ook niet uitloggen, alleen het synchroniseren van dat onderdeel uitschakelen.
Je kan de gmail app zelf ook uitschakelen in appbeheer.
Als ik de gmail app uitzet kan ik dan wel me werk Exchange acocunt toevoegen en mail lezen?
Batterijduur durf ik niets over te noemen. Ja, ik gebruik de oneplusx langer op 1 lading (net zoals ieder andere nieuwe telefoon). Maar mijn accu in de nexus 4 was ook versleten. Ik heb in de nexus 4 ook zelf een nieuwe accu gezet, maar daar haalde ik eigenlijk geen winst mee (slechte nieuwe accu, ander verhaal).Drossie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:11:
[...]
Kan je even de plus- en minpunten tov Nexus 4 vermelden?
Ik heb nu ook een Nexus 4. De batterij is echter helemaal versleten en ik haal het einde van de dag niet meer. (SOT ongeveer 1u).
Als de nieuwe Nexus toestellen niet zo duur waren, kocht ik opnieuw eentje, maar ik vind ze overdreven duur.
+ oneplusx
- scherm, camera (voor en achter)
- naar mijn idee steviger (materiaal, knoppen aan de zijkant)
- pas 1x mee gebeld, maar verbinding lijkt vele malen beter
- 4g natuurlijk
+ nexus4
- ik vond de beeldverhouding fijner. Ik gebruikte de nexus4 regelmatig horizontaal bij het browsen, bij de verhouding van de oneplusx vind ik dat minder fijn.
- ondanks dat de oneplusx compact is en mooi is afgewerkt, lag de nexus 4 beter in mijn hand.
Allemaal vooralsnog een gevoelskwestie. Ik heb de telefoon pas een halve dag in gebruik.
Ik heb zelf de gmail app verwijderd (jij kan het zelfde bereiken door hem uit te schakelen in appbeheer). Ik gebruik Microsoft Outlook voor privé en werk mailaccounts.Samplex schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:21:
[...]
Ja als ik sync uitzet blijft het gmail account in de gmail app met al me mail zichtbaar.
Als ik de gmail app uitzet kan ik dan wel me werk Exchange acocunt toevoegen en mail lezen?
Oke thanks!
Hmm wil m wel is rooten voor de gein alleen wat zijn dan de gevolgen?
Krijg ik nog wel updates van Oneplus voor mijn toestel?
Kan ik weer terug flashen naar de orginele firmware?
Ik heb iets doms gedaan,
gisteren mijn oneplus X gekregen. Was gisteren heel druk dus heb de hele intro even geskipped (incl het overzetten van de data van m'n nexus 5). Verder gister alleen even snel whatsapp erop gegooid.
Vandaag had ik meer tijd dus heb ik een factory reset gedaan om de nexus 5 data over te zetten. Helaas zie ik nu alleen als optie de backup van m'n OPX (van gisterenavond) en niet de backup van 'mn nexus 5. Blijkbaar heeft m'n OPX gisteravond een backup gemaakt die hij nu ziet als de meest recente (en dus juiste backup)
Ik kan in dat menu ook niet m'n nexus 5 data selecteren (het bootmenu van lollipop)
weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? ik wil nu dus een factory reset doen, en de nexus 5 data overzetten!
Overigens verder wel helemaal tevreden met de OPX!
prachtig scherm, stevige feel en luxe uitstraling.
gisteren mijn oneplus X gekregen. Was gisteren heel druk dus heb de hele intro even geskipped (incl het overzetten van de data van m'n nexus 5). Verder gister alleen even snel whatsapp erop gegooid.
Vandaag had ik meer tijd dus heb ik een factory reset gedaan om de nexus 5 data over te zetten. Helaas zie ik nu alleen als optie de backup van m'n OPX (van gisterenavond) en niet de backup van 'mn nexus 5. Blijkbaar heeft m'n OPX gisteravond een backup gemaakt die hij nu ziet als de meest recente (en dus juiste backup)
Ik kan in dat menu ook niet m'n nexus 5 data selecteren (het bootmenu van lollipop)
weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? ik wil nu dus een factory reset doen, en de nexus 5 data overzetten!
Overigens verder wel helemaal tevreden met de OPX!
prachtig scherm, stevige feel en luxe uitstraling.
[ Voor 6% gewijzigd door Madbee op 11-11-2015 13:55 ]
als het rooten misgaat KAN je hem bricken. Updates zal je waarschijnlijk niet meer OTA krijgen, terug flashen kan altijd.Samplex schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:52:
Oke thanks!
Onzin, dat hoeft helemaal niet. Elke telefoon functioneert prima zonder root.Samplex schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:34:
[...]
Eigenlijk gek dat je moet rooten, tools tweaks etc moet gebruiken voor een telefoon. Voor een doorsnee eindgebruiker vind ik Android maar onvriendelijk en snap ik Apple wel
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
ik heb de mogelijkheid om via een collega mijn OPO om te ruilen (met minimale bijbetaling) voor een OPX. zou dat een goede deal zijn? ikzelf vind 5" een betere maat dan 5.5" trouwens.
JaDvanK schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:05:
ik heb de mogelijkheid om via een collega mijn OPO om te ruilen (met minimale bijbetaling) voor een OPX. zou dat een goede deal zijn? ikzelf vind 5" een betere maat dan 5.5" trouwens.
Oneplus one is natuurlijk wel wat ouder dus als het een niet te grote kleine bijbetaling is...
Verwijderd
Een gewone protector zit er toch op bij levering !paul123456 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:35:
Hallo. Ik had hier de tempered glass er op gezet maar dit sluit echt niet goed aan rondom..hebben hier meer mensen last van gehad? Maar nou wil ik een"gewone" protector bestellen ,iemand suggestie waar..bij oneplus is die out of stock.
ik veronderstel dat hij die gewone verwijderd heeft om die glas versie te proberen.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:49:
[...]
Een gewone protector zit er toch op bij levering !
net de x geinstalleerd, wat een top apparaat, scherm is prachtig, model is handzaam, geen traagheid. Na gebruik voel je wel dat de telefoon warm word maar niet overdreven ofzo.
Erg fijn toestel dus tot nu!
Erg fijn toestel dus tot nu!
Ik heb de OP X ook binnen sinds gisteren. Vreemd genoeg heb ik gisteren na een system update geen geluid meer. Volume staat in alle gebieden op max, en de notification setting staat op alles toelaten.
Geluid werkt wel als er een koptelefoon of oordopjes is aangesloten, anders niet. Natuurlijk werkt het geluid van simpelweg bellen met iemand anders gelukkig wel... Weet iemand wat ik hier verkeerd doe?
Geluid werkt wel als er een koptelefoon of oordopjes is aangesloten, anders niet. Natuurlijk werkt het geluid van simpelweg bellen met iemand anders gelukkig wel... Weet iemand wat ik hier verkeerd doe?
Is er een goede app die Exchange en iCloud agenda synced?
Kan geen agenda app vinden op de Oneplus X
Kan geen agenda app vinden op de Oneplus X
heb je het schuifje aan de linkerkant naar beneden staan? (naar boven is op stil)exodius schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:14:
Ik heb de OP X ook binnen sinds gisteren. Vreemd genoeg heb ik gisteren na een system update geen geluid meer. Volume staat in alle gebieden op max, en de notification setting staat op alles toelaten.
Rooten is als gewone gebruiker ook helemaal niet nodig.Samplex schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:34:
[...]
Eigenlijk gek dat je moet rooten, tools tweaks etc moet gebruiken voor een telefoon. Voor een doorsnee eindgebruiker vind ik Android maar onvriendelijk en snap ik Apple wel
Een Android gebruiker zou over iOS hetzelfde kunnen zeggen over Jailbreaken voor dingen als Quicksettings, thema's, aanpassing van notification center etc etc.
Android heeft dingen die Apple niet kan, en vice versa.
Jah de schuif staat naar beneden. Zou tevens niet uitmaken, want mijn wekker hoorde ik ook niet, terwijl die in elke schuif setting zou moeten werken.Madbee schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:34:
[...]
heb je het schuifje aan de linkerkant naar beneden staan? (naar boven is op stil)
Zie je ergens een aanduiding dat de oortjes zijn aangesloten terwijl deze zijn uitgetrokken ?exodius schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:14:
Nope, helemaal niks. Bij muziek afspelen van google play music verschijnt het headphone icoontje in de taskbar, maar dat is volgens mij google play music specifiek.GuardMoony schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:40:
[...]
Zie je ergens een aanduiding dat de oortjes zijn aangesloten terwijl deze zijn uitgetrokken ?
kan je eens bij de radio app kijken? Als daar het headset icoontje staat is dat het probleem. Anders zit je mss met een defecte luidspreker ofzoexodius schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:43:
[...]
Nope, helemaal niks. Bij muziek afspelen van google play music verschijnt het headphone icoontje in de taskbar, maar dat is volgens mij google play music specifiek.
[ Voor 6% gewijzigd door GuardMoony op 11-11-2015 15:45 ]
Enige wat ik daar krijg is de vraag om een hoofdtelefoon aan te sluiten, maar verder niks heen headset icoontje.
Ik heb de SD kaart geformatteerd naar NTFS, maar als ik naar Opslagruimte in Instellingen ga, zie ik hem zelfs daar niet eens staan, dus kan ik ook niet controleren of hij het doet. Wat moet er gebeuren?
Edit: bij de App Bestanden zie ik hem wel..
[ Voor 10% gewijzigd door pixels66 op 11-11-2015 15:49 ]
Verwijderd
Hij had het beter niet gedaan ,ik heb een Glass Protector besteld bij AliExpress omdat ik dan niet wist of er 1 opzit. Deze blijft voorlopig lekker zitten en hou de Glass voorlopig ingepaktGuardMoony schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:51:
[...]
ik veronderstel dat hij die gewone verwijderd heeft om die glas versie te proberen.
Aangezien ik nu stof en luchtbellen onder de protector heb zitten ga ik die er maar afhalen denk ik. De voorkant is toch Gorilla Glass 3? Dan heb je toch eigenlijk geen protector nodig?
[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 11-11-2015 16:00 ]
Nog een week wachten, een update voor het SD kaart probleem verwachten ze volgende week uit te brengen.pixels66 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:48:
Ik heb de SD kaart geformatteerd naar NTFS, maar als ik naar Opslagruimte in Instellingen ga, zie ik hem zelfs daar niet eens staan, dus kan ik ook niet controleren of hij het doet. Wat moet er gebeuren?
Zie https://forums.oneplus.ne...3960/page-2#post-13968749
Ja. Net erin gestopt, en ja, wat wil je over de ervaring daarvan zeggen.. Het werkt!
Dat dacht ik ook vorige week met mijn oneplus one die nog smetteloos was na al die tijd, glass protector eraf,..... na 2 dagen zitten er hele nare krasjes op ondanks dat ik heel voorzichtig ben geweest.SToRM666 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:57:
Aangezien ik nu stof en luchtbellen onder de protector heb zitten ga ik die er maar afhalen denk ik. De voorkant is toch Gorilla Glass 3? Dan heb je toch eigenlijk geen protector nodig?
Vreemd genoeg kan ik ook nergens vinden wie nog meer mijn issues heeft... ik lees er nog niks over tot nu toe, iemand anders nog suggesties?exodius schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:14:
Ik heb het voor mijn Moto X Pure Edition gewoon zelf gedaan. En het werkt zonder problemenVerwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:10:
Ik heb hier nog een Micro-sim. Laten knippen of zelf doen?
Toch maar even €5 uitgespaard voor een nieuwe SIM, want dat was niet gratis bij mijn provider.
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik zit bij ziggo mobiel. Aangezien ik wist dat ik een nieuw simkaartje moest en nog onder de oude abonnementen viel en wilde overstappen naar de nieuwe, heb ik deze twee zaken samen laten vallen. Kan de nieuwe sim-kaart wel pas maandag gebruiken, dus ik ga mijn huidige maar bijknippen. Bij mijn vorige werkgever hebben ze zo'n knipdingetje (een keer eerder een kaartje opmaat geknipt, die werkte perfect. Ander sim-kaartje geknipt en dood gekregen door 'm op maat te knippen met een kniptangetje).
[ Voor 7% gewijzigd door HellFury op 11-11-2015 16:22 ]
Ik heb een nieuwe 3 in 1 simkaart besteld, dan is het zeker goed 
Hmmm... Ok. Toch vreemd dat zulk sterk glas dan nog zo gemakkelijk kan krassen.basnaber schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:11:
Dat dacht ik ook vorige week met mijn oneplus one die nog smetteloos was na al die tijd, glass protector eraf,..... na 2 dagen zitten er hele nare krasjes op ondanks dat ik heel voorzichtig ben geweest.
Het toestel eens volledig resetten naar fabrieksinstellingen?exodius schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:12:
Vreemd genoeg kan ik ook nergens vinden wie nog meer mijn issues heeft... ik lees er nog niks over tot nu toe, iemand anders nog suggesties?
[ Voor 46% gewijzigd door SToRM666 op 11-11-2015 16:36 ]
Verwijderd
Heb een knipper gekocht maar heb de X nog niet,wordt spannend!!Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:10:
Verwijderd
Daar kom je nog wel achter,hangt ervan hoe je het ding behandelt,stop hem in je broekzak samen met een sleutelbos,doe wat abnormale bewegingen en je weet hetSToRM666 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:57:
Sleutels zijn het probleem niet met Gorilla Glass, maar 1 korreltje zand bv en je hebt al een krasje te pakken.
Heeft iemand al ervaring met het encrypten van zijn OPX? Ik overweeg dit sterk maar ben benieuwd of ik moet verwachten dat ik aan performance iets moet inleveren..
knippen, heb het ook gedaan, even online een template downloaden, uitprinten en volgens de lijntjes knippen (of zoals ik heb gedaan met een stanlymes snijden)Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:10:
kan niet misgaan.
Het kan maar je zult een behoorlijke prestatie verlies ondervinden. De soc is hier niet op ingericht. Als het je om encryptie gaat dan kun je beter uitwijken naar een OPT of een 5X of 6P, de eerste heeft de rekenkracht en de laatste twee komen standaard met encryptie.Kapitein Edward schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:56:
Heeft iemand al ervaring met het encrypten van zijn OPX? Ik overweeg dit sterk maar ben benieuwd of ik moet verwachten dat ik aan performance iets moet inleveren..
Heb je hier ook ervaring mee? Ik denk dat het gewoon even ga uitproberen, de OPT heb ik ook al (Miki schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:22:
[...]
Het kan maar je zult een behoorlijke prestatie verlies ondervinden. De soc is hier niet op ingericht. Als het je om encryptie gaat dan kun je beter uitwijken naar een OPT of een 5X of 6P, de eerste heeft de rekenkracht en de laatste twee komen standaard met encryptie.

Zojuist in de trein naar huis muziek geluisterd, ik kom van een xperia z2 af. Misschien ligt het aan mijn telefoon of oortjes maar wat was dat geluid slecht. Blikkerig, zacht en digitale vervormingen.
Heb het met spotify equalizer nog een beetje kunnen maskeren. Hebben jullie dit ook of hier een oplossing voor?
Heb het met spotify equalizer nog een beetje kunnen maskeren. Hebben jullie dit ook of hier een oplossing voor?
Je kunt gewoon naar de winkel gaan van je provider, je krijgt gelijk nieuwe nano-simkaart mee.
En iemand vroeg het: ja 4G Vodafone werkt.
En iemand vroeg het: ja 4G Vodafone werkt.
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Ik luister altijd via bluetooth, daarbij geen vervorming bij dit toestel.michel2412 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:34:
Zojuist in de trein naar huis muziek geluisterd, ik kom van een xperia z2 af. Misschien ligt het aan mijn telefoon of oortjes maar wat was dat geluid slecht. Blikkerig, zacht en digitale vervormingen.
Ja ik koop wel zo'n dongel als het niet te fixen is, het is niet om aan te horen.Chris.nl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:47:
[...]
Ik luister altijd via bluetooth, daarbij geen vervorming bij dit toestel.
Mijn OPX vervangt een Moto G 2014 waar ik qua audio kwaliteit tevreden mee ben geweest, het geluidsprofiel is misschien een tikkie anders maar of het nou beter of slechter is kan ik er niet uithalen. Geen vreemde vervormingen bij laag, hoog, of normaal volume. Mijn muziek klinkt nog altijd goed, ben er blij mee.michel2412 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:34:
App: DSub (MP3 v0 & 320k, FLAC)
Oortjes: Shure SE215
Het lijkt wel of ik toch problemen heb met de netwerken. Op 3g werken Gmail en Facebook niet. Whatsapp lijkt het wel te doen(vinkjes bij verzenden bericht)... Heel raar dit..
Edit: Chrome doet het ook niet.. Lijkt alsof Google account geen internet door krijgt..
Edit: Chrome doet het ook niet.. Lijkt alsof Google account geen internet door krijgt..
[ Voor 20% gewijzigd door pixels66 op 11-11-2015 18:05 ]
Wel niet echt een optie als je deftige doppen hebt liggen, en imo ook geen reden om het probleem weg te wimpelen, voor veel mensen incl mijzelf is een goede DAC in een toestel een must.Chris.nl schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:47:
[...]
Ik luister altijd via bluetooth, daarbij geen vervorming bij dit toestel.
Probleem wat ik heb met de 3.5mm jack is dat reviews of wel zeggen dat het prima is, zelfs licht warm of wel ronduit slecht en blikkerig, wacht nog steeds op reviews van tweakers en phonearena ( vooral de laatste test geluid altijd zeer goed )
Vind het gewoon vreemd, een DAC lijkt nu niet echt een functie om te besparen als je een toestel maakt en zowel de OPO als OPT hebben goed geluid over 3.5mm.
Achja we wachten af op reviews
Ik merk wel een duidelijk minder goede audio kwaliteit, dan mijn zte nubia 9 mini.
Het is minder warm en vol. Ook de hoge tonen zijn wat flets.
Heel slecht vind ik het ook niet, maar het kan beter.
Het is minder warm en vol. Ook de hoge tonen zijn wat flets.
Heel slecht vind ik het ook niet, maar het kan beter.
werkt al
[ Voor 93% gewijzigd door theRedDevilNL op 11-11-2015 19:12 ]
Ik ben niet lui. Ik bespaar energie
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support