Nog wat nieuwe observeringen:
Galaxy S4: 130g
OnePlus X: 143g (incl SD + simcard

)
Beide op dezelfde weegschaal
Powerbutton zit wat mij betreft op de verkeerde plek, onder de volume button aan de rechterzijde. Kijken of dat na een paar dagen went of dat double tap to wake een goed alternatief is.
Als hij ergens ligt en je pakt em op gaat het scherm ook automatisch aan heb ik gemerkt, of dat een foutief gedetecteerde double tap to wake is of een feature weet ik nog niet

Kwa kleuren vind ik het zwart wat mooier/dieper dan op m'n S4. Ik vermoed dat dat door het marginaal meer glossy scherm op de OnePlus X komt.
Wit lijkt iets blauwer dan echt wit. Op m'n S4 is het weer meer geelachtig. Ik gebruik overigens altijd Twilight, hebt het even uitgezet om nu te kunnen vergelijken.
Verder lijkt het erop dat de adaptive brightness wat traag reageert, weet iemand een goede manier om dat te verifiëren (via een appje oid)?
Kijkhoeken zijn goed, alleen de laatste +-10 graden treedt er een verandering op.
Verder geen preinstalled troep! Alleen alle (of in ieder geval veel) Google apps + Swiftkey en OnePlus radio voor FM radio.
Tijdens de wizard krijg je al de keuze tussen Google keyboard en Swiftkey.
En default launcher heeft imho erg grote iconen. Grid/iconsize is niet aan te passen, wel kun je van de app drawer 4x5, 4x5 of 4x6 kiezen. Ik switch dus gelijk weer naar Nova
En USB OTG kun je in de storage settings enablen.