Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Framoes schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:15:
[...]

Dat vind ik persoonlijk niet de specs waarvoor je 200 euro extra betaalt. Qua processor, RAM, accu en bouwkwaliteit zit je gewoon mid tot high-end.

Het is als je naar de specs kijkt, is het een toestel vergelijkbaar met of beter dan de Z3 compact. Die kost nu nog bijna 400 euro.

Voor de prijs ga je geen echte concurrentie vinden, ook al neem je het gebrek aan nfc mee in de vergelijking.
Ik heb nu de Xperia Z3C en zie deze OPX zelfs een beetje als een bescheiden upgrade, 1Gb extra werkgeheugen en een beter scherm. NFC gebruik ik nooit en 5ghz ook niet omdat ik thuis/balkon beter bereik heb de 2.4ghz

Alleen qua accuduur verwacht ik dat de Z3C niet verslagen wordt, maar ik hoop dat de OPX nog in de marge komt waarmee ik makkelijk mijn dag haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Voor mij is het wel een upgrade na de Z1C. Ik vond het moeilijk om een opvolger te vinden. Ik vind de Z3C wel mooi, maar aangezien de Z5C er ook is met een fingerprint scanner en zonder klepje voor de USB vond ik die ook wel interessant, maar die had dan weer een veel hogere prijs. Ik vind de prijzen van de huidige high-end toestellen sowieso belachelijk hoog.

Ik hoop dat ik terug aan het formaat kan wennen van een 5 inch toestel, maar voor de rest ziet het er echt een mooi toestel uit. Ik heb gisteren nog wat previews zitten bekijken/lezen en ben nu wel erg benieuwd naar dit toestel :)

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 06-11-2015 12:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:07
Ik wil hem graag bestellen voor mijn vriendin, dus hoop op goede reviews. Na een maand kunnen we hem als het goed is gewoon bestellen. Even wachten ook op tweakers, die zouden toch ook iets schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Beavbusi schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:54:
Ik wil hem graag bestellen voor mijn vriendin, dus hoop op goede reviews. Na een maand kunnen we hem als het goed is gewoon bestellen. Even wachten ook op tweakers, die zouden toch ook iets schrijven?
Tweakers is geloof ik as we speak bezig met een review! Ik ben erg benieuwd, hoop op een positieve beoordeling! :P

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Beavbusi schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:54:
The Verge heeft al een (basale) eerste indruk geplaatst. Onderaan de pagina van de eerste link.

http://www.theverge.com/2...oneplus-x-hands-on-photos
http://www.theverge.com/2...hone-hands-on-price-specs

Het is niet diepgaand, maar gewoon een beetje informatie en bewegende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 15:28
Wat me nu eigenlijk pas opvalt aan het design is de drie standaard android knoppen. Volgens mij wil android zelf ze altijd graag onscreen houden, maar op dit toestel lijkt het op de foto's dat ze er helemaal niet zitten, of alleen de middelste ofzo.
Als ik op de site kijk staat er een stukje over custimization van het OS waar ze weer wel on-screen zitten. Of dat het in ieder geval mogelijk is.

Heeft er iemand al meer over gevonden? Zitten er onder de onderste rand van het scherm 1 of 3 touch-knoppen?

Bij de OPT zitter en duidelijk 3 knoppen, waarvan de middelste volgens mij de vingerafdruksensor is. Kan je daar ook nog kiezen voor onscreen knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:07
Ja je kan ook kiezen voor onscreen knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
MaffeMaarten schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:01:
Wat me nu eigenlijk pas opvalt aan het design is de drie standaard android knoppen. Volgens mij wil android zelf ze altijd graag onscreen houden, maar op dit toestel lijkt het op de foto's dat ze er helemaal niet zitten, of alleen de middelste ofzo.
Als ik op de site kijk staat er een stukje over custimization van het OS waar ze weer wel on-screen zitten. Of dat het in ieder geval mogelijk is.

Heeft er iemand al meer over gevonden? Zitten er onder de onderste rand van het scherm 1 of 3 touch-knoppen?

Bij de OPT zitter en duidelijk 3 knoppen, waarvan de middelste volgens mij de vingerafdruksensor is. Kan je daar ook nog kiezen voor onscreen knoppen?
Het zijn inderdaad 3 knoppen onder het scherm, al kun je zelf kiezen of je ook on-screen knoppen wil!

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 15:28
Das mooi, meer screenspace! Hoewel ik de onscreen knoppen van android ook wel mooier begin te vinden sinds steeds meer apps de achtergrond meekleuren.

Keuze is altijd fijn natuurlijk, anders had ik wel een iPhone gekocht :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
Aan de hand van de hands-on preview van MKBHD en Androidcentral had ik mijn keuze gemaakt. Vooruitlopend op de volledige reviews, uit deze filmpjes kon je een goede indruk opmaken dat voor het bedrag dit een uitstekende budget topper is. Natuurlijk zal straks blijken dat het toestel tekortkomingen heeft maar dat mag ook wel voor een toestel in deze prijscategorie. Het is tenslotte geen toestel van +€500 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:03
Gisteren OPX besteld, crashed vandaag de stock Launcher van mijn OPO, kon nagenoeg niks meer met het toestel.

Enige echte fix was factory reset, maar ik heb het nu even weten op te lossen met een alternatieve Launcher... Hopelijk de OPX snel binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed, dit topic gaat even dicht totdat iemand van de crew zin heeft om de boel op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En weer open. Graag ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de Snapdragon 810, niet de 801 die in de Oneplus X zit:
https://www.qualcomm.com/...gon/processors/comparison
https://oneplus.net/x/specs

Zelf heb ik nu de OPO (ook met 801 SoC), en tot nu toe nog geen enkel probleem met de snelheid / lag of wat dan ook gehad, dus vind zelf de zorgen over toekomstbestendigheid altijd een beetje overdreven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 08:25

sphere

Debian abuser

Je hebt het filmpje niet gekeken. Geeft verder niet maar reageer dan ook niet.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Prima score van de SD801, niet verwacht dat deze zo goed nog zou kunnen meekomen. Dit bevestigd overigens wel dat de OPX meer is dan een budget-killer is en eigenlijk in de buurt komt van een acceptabele mid-end telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:10

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Miki schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:33:
[...]

Prima score van de SD801, niet verwacht dat deze zo goed nog zou kunnen meekomen. Dit bevestigd overigens wel dat de OPX meer is dan een budget-killer is en eigenlijk in de buurt komt van een acceptabele mid-end telefoon.
Dat gelezen te hebben is de enige echte zorg die ik heb de accuduur. Helaas zijn dat soort zaken pas op termijn te testen. Er is 1 user die al wat getest heeft maar die heeft na de eerste initiële review geen nieuwe data meer gepost helaas:
https://forums.oneplus.ne...view-of-oneplus-x.398665/
Battery 1st cycle :

Fully charged : 3rd November 11pm
36 hours later : 25% left
Active time : ~5 hours
SOT : ~3 hours 30 minutes
==> 30% screen, 68% apps, 2% LTE/WiFi
No more battery : 5th November 12:50pm - plug-in
Battery 100% : 5th November 02:58pm - plug-out
==> it took 2 hours and 10 minutes to go from 1% to 100%. No use during this time.

My normal usage : 1 hours of clash of clan, lot of texting, ~1 hour web-browsing, ~20 mails and 4 calls (almost 1 hour of talking).
Note : I put my phone in Airplane mode when I sleep.

During this cycle, I ran an anTuTu bench once, which decreased my battery by about 10%. So in theory, I still have about 35% right now.
Dit zegt dus eigenlijk helemaal niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ohmarinus schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:39:
[...]

Dat gelezen te hebben is de enige echte zorg die ik heb de accuduur. Helaas zijn dat soort zaken pas op termijn te testen. Er is 1 user die al wat getest heeft maar die heeft na de eerste initiële review geen nieuwe data meer gepost helaas:
https://forums.oneplus.ne...view-of-oneplus-x.398665/

[...]

Dit zegt dus eigenlijk helemaal niks :)
De accuduur ziet er ook al prima uit, Tnet is al aan het testen >:)
Accuduur bij video kijken (helderheid @ 250cd/m2) 11u27m minuten
http://tweakers.net/benchdb/testcombo/4927
http://tweakers.net/benchdb/test/1141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Miki schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:50:
[...]

Hier nog wat reviews (helaas weinig over de batterij, maar begrijpelijk):
http://www.xda-developers...p-in-the-right-direction/

http://www.droid-life.com...-x-unboxing-and-hands-on/

http://www.technobuffalo.com/videos/oneplus-x-unboxing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Ik ben enorm aan het twijfelen tussen de Galaxy S6 en de Oneplus X. Beide een OLED scherm wat een vereiste is.

Pluspunt van de X is de prijs en het uitbreidbaar geheugen. Hoe zit het met de software ondersteuning bij Oneplus? Is er al iets bekend over Android 6.0?

Het pluspunt van de S6 is het 'prachtige scherm' en de vingerafdrukscanner. Zijn er al ergens vergelijkingen te zien tussen het S6 scherm en die van de OnePlus X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Miki schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:50:
[...]

Dat is goed om te horen, de Nexus 5 (huidige telefoon), heeft maar 8 uur schermtijd. Zelf haal ik altijd 5 uur SOT daarmee. Dus met een beetje geluk gaat hij dan nu richting de 6-7 uur met de Oneplus X. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Daan87423 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:02:
Ik ben enorm aan het twijfelen tussen de Galaxy S6 en de Oneplus X. Beide een OLED scherm wat een vereiste is.

Pluspunt van de X is de prijs en het uitbreidbaar geheugen. Hoe zit het met de software ondersteuning bij Oneplus? Is er al iets bekend over Android 6.0?

Het pluspunt van de S6 is het 'prachtige scherm' en de vingerafdrukscanner. Zijn er al ergens vergelijkingen te zien tussen het S6 scherm en die van de OnePlus X?
Wou even inspringen, OLED en AMOLED zit een klein verschil in. OLED is de algemene groep en daarbinnen heb je Active en Passive Matrix:
Wikipedia: OLED
Wikipedia: AMOLED
There are two main families of OLED: those based on small molecules and those employing polymers. Adding mobile ions to an OLED creates a light-emitting electrochemical cell (LEC) which has a slightly different mode of operation. OLED displays can use either passive-matrix (PMOLED) or active-matrix addressing schemes. Active-matrix OLEDs (AMOLED) require a thin-film transistor backplane to switch each individual pixel on or off, but allow for higher resolution and larger display sizes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Ohmarinus schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:14:
[...]

Wou even inspringen, OLED en AMOLED zit een klein verschil in. OLED is de algemene groep en daarbinnen heb je Active en Passive Matrix:
Wikipedia: OLED
Wikipedia: AMOLED

[...]
Scherm
Formaat: 5.0 inch Corning® Gorilla® Glass 3
Resolutie: 1080p Full HD, 441 PPI
Type: Active Matrix OLED

Komt dus neer op dat de Oneplus X een Amoled scherm heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Daan87423 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:02:

Toestellen kun je eigenlijk niet fatsoenlijk met elkaar vergelijken. De S6 is ruim €200 duurder en op alle fronten beter bedeeld in specs.
De enige vraag die je je moet stellen is: heb ik er €200 euro meer voor over?

Ik kan je verklappen dat ik er helemaal klaar mee ben met dure abonnementen en dito maandprijzen. OnePlus kwam bij mij dus prima op tijd met hun OPX. Met de OPX koop je een uitstekende mid-end telefoon die kwa looks high-end oogt met een low-end prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 01:12
Miki schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:43:
[...]

Toestellen kun je eigenlijk niet fatsoenlijk met elkaar vergelijken. De S6 is ruim €200 duurder en op alle fronten beter bedeeld in specs.
De enige vraag die je je moet stellen is: heb ik er €200 euro meer voor over?

Ik kan je verklappen dat ik er helemaal klaar mee ben met dure abonnementen en dito maandprijzen. OnePlus kwam bij mij dus prima op tijd met hun OPX. Met de OPX koop je een uitstekende mid-end telefoon die kwa looks high-end oogt met een low-end prijskaartje.
Hou er ook rekening mee dat in de S6 een Exynos SoC zit, wat waarschijnlijk betekent dat het minder goed gaat werken met custom roms vs een Snapdragon SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
aaahaaap schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:26:
[...]

Hou er ook rekening mee dat in de S6 een Exynos SoC zit, wat waarschijnlijk betekent dat het minder goed gaat werken met custom roms vs een Snapdragon SoC.
Zeg maar gerust NIET. Er zijn nog geen custom roms zonder touchwiz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 22:34
Heb zonet een invite gehad. Kan iemand die hem al besteld heeft mij zeggen wat de totale kost is? Ik lees op verschillende sites dat de prijs 269€ is maar vroeg me af of daar nog verzendkosten bijkomen.

Ik wil m'n invite nog niet claimen omdat ik woensdag de Honor 7 wil bestellen tijdens de actie (299€) maar als de zwarte Honor 7 niet in stock is ga ik normaal gezien voor de OPX. Als ik m'n invite claim heb ik 24u om hem te bestellen dacht ik dus moet ik wachten tot dinsdag voor hem te claimen (net voor de 72u om is), dan heb ik normaal gezien de dag nadien nog 2u tijd om te kijken of ik de Honor 7 kan bestellen. Het wordt nipt :).

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:44
Largamelion schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:20:
Heb zonet een invite gehad. Kan iemand die hem al besteld heeft mij zeggen wat de totale kost is? Ik lees op verschillende sites dat de prijs 269€ is maar vroeg me af of daar nog verzendkosten bijkomen.

Ik wil m'n invite nog niet claimen omdat ik woensdag de Honor 7 wil bestellen tijdens de actie (299€) maar als de zwarte Honor 7 niet in stock is ga ik normaal gezien voor de OPX. Als ik m'n invite claim heb ik 24u om hem te bestellen dacht ik dus moet ik wachten tot dinsdag voor hem te claimen (net voor de 72u om is), dan heb ik normaal gezien de dag nadien nog 2u tijd om te kijken of ik de Honor 7 kan bestellen. Het wordt nipt :).
In Nederland komt er nog €24,99 bovenop. Maar dit soort vragen zijn eigenlijk bedoeld voor het Levertijden & Prijzen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Voor mij is de processor race een beetje gelopen qua snelheid, ik was al tevreden met de 600 van de HTC M7. De 801 werkt echt snel genoeg voor wat (incl spellen) ik met mijn telefoon doe. Vanuit OnePlus en op XDA zal deze phone het vast een aantal jaren goed doen qua ondersteuning.

Alleen stiekem een beetje jammer dat de processor 32 bit is, maar dat is meer om het idee dan ik in de praktijk zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 16:51
De 801 in de OPX blijkt wel de slechtste versie te zijn: https://www.reddit.com/r/...nd_here_are_some_initial/

Niet dat ik daar veel problemen mee zal hebben, enige spel wat ik ooit op mijn Moto Gheb gespeeld is dat Fallout spelletje. De audio kwaliteit baart mij wel een beetje zorgen, benieuwd naar de testresultaten van sites als phonearena.

[ Voor 45% gewijzigd door regenjas op 07-11-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik denk dat we even vergeten dat deze telefoon maar €269 euro kost. Ergens moest OP op bezuinigen om dit financieel mogelijk te maken. Ik vraag me af met welke smartphone van <€300 je betere resultaten haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Thnx voor de info, klinkt wel een beetje triest ja... Ach ik was al tevreden met de 600 van de M7, dat hier dan een 801AA in zit maakt hopelijk weinig uit voor de SOT en zuinigheid. Tests qua praktisch gebruik hecht ik meer waarde aan. Ik hou T.net BenchOp in de gaten en zie de rest wel komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 08-11-2015 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Balen dat er een AA versie in zit... Kon dan net zo goed voor de M8 gaan tweedehands :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:57
Miki schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:00:
Ik denk dat we even vergeten dat deze telefoon maar €269 euro kost. Ergens moest OP op bezuinigen om dit financieel mogelijk te maken. Ik vraag me af met welke smartphone van <€300 je betere resultaten haalt.
nou als die persoon die zelf het laatste jaar een mi3 heeft gebruikt, en nu de oneplusx, en alleen het scherm als beter noemt dan de mi3, dan valt het toch best mee met hoe ''goedkoop'' die oneplusx is, een mi4c van xiaomi kost ook 30 euro minder, en die doet qua specs niet onder voor de oneplusx ( sd 808, 3080mah batterij, goede software)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Moet iemand toch eens uitleggen waarom je persé zo'n highend multicore cpu nodig hebt voor een smartphone (indien je niet gamed). Leuk om eens stoer te doen met je Antutu cijfertjes maar verder is het alleen belangrijk dat je bediening vlot loopt en dat is gewoon zo al bij een SD801 <2gighz, toch op 1080p en een rom zoals CM/Oxygen.

Het lijkt me ook logisch als je een smartphone vaak voor gaming gebruikt je tenminste ook de gpu's van de toestellen vergelijkt voor aankoop. Doet men bij een pc toch ook al enkele decennia.

Ikzelf game niet op mijn OPO, draai Sultans 5.x builds sinds deze zomer en moet vaststellen dat ik amper gebruik maak van 1.9gighz (underclock max mhz ipv default 2.5gighz). Dat die OPX op 2.3gighz draait maakt helemaal niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e5Naj97.png

Verder ben ik het ook wel eens dat de OPX geen prijsbreker is, ik heb mijn OPO quasi 15 maanden, inclusief verzending was die 312 euro, de OPX 289 euro + Samsung Pro SD kaartje 30 euro.
Qua specs vind ik ze vergelijkbaar.

[ Voor 56% gewijzigd door anessie op 08-11-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ik had me ook aangemeld voor de OPX omdat de telefoon op het eerste gezicht een toptoestel was/is. Heb inmiddels een invite om hem te bestellen maar ga er wss toch vanaf zien. Het meest overtuigende punt vd OPX is het design, lijkt erg op mn oude iPhone 4. Maar als je naar hardware kijkt icm prijs dan is het goed maar meer ook niet. NL prijs komt toch neer op bijna 300 euro en daar koop je nu bv ook een LG G3 voor (mn huidige phone) en die vind ik persoonlijk beter: 5,5 inch maar erg compact. Ook sd801 en 3 gb ram maar wel nfc, qhd scherm. Camera met ios en 13 mp. 4k video opnemen. Enige 2 minpunten zijn dat tel soms wat traag is (wss combo sd801 en qhd scherm) en lg skin. Heb lang zitten twijfelen maar vind alleen het design niet genoeg.... Daarnaast nog geen full reviews vd bekende techsites dus nog weinig input over accuduur en hoe de camera presteert. Invite verloopt wss voordat deze uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Iemand al super deftige review gevonden (in afwachting tot het ultieme oordeel hier)?
Dus geen oppervlakkige bespreking maar uitgebreide test op alle vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Vlizzjeffrey schreef op zondag 08 november 2015 @ 02:32:
[...]

nou als die persoon die zelf het laatste jaar een mi3 heeft gebruikt, en nu de oneplusx, en alleen het scherm als beter noemt dan de mi3, dan valt het toch best mee met hoe ''goedkoop'' die oneplusx is, een mi4c van xiaomi kost ook 30 euro minder, en die doet qua specs niet onder voor de oneplusx ( sd 808, 3080mah batterij, goede software)
De Mi3 is van plastic, plastic scherm, lcd scherm en een mindere camera. Dus je vergelijking gaat al helemaal mank. Er is meer dan alleen specs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Miki schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:43:
Ik koop al een tijd mijn toestel los in combinatie met een goedkoper abonnement. Ik was eigenlijk ook een groot toestel beu en heb nu nog een Z1C, maar met de OPX ga ik toch maar weer eens een 5" toestel proberen. Ik vind ook wel dat de huidige prijzen voor een high-end toestel wat te hoog beginnen te worden, dan koop ik liever iets zoals de OPX wat veel waar voor het geld is.
bramberk15 schreef op zondag 08 november 2015 @ 08:52:
NL prijs komt toch neer op bijna 300 euro en daar koop je nu bv ook een LG G3 voor (mn huidige phone) en die vind ik persoonlijk beter: 5,5 inch maar erg compact. Ook sd801 en 3 gb ram maar wel nfc, qhd scherm. Camera met ios en 13 mp. 4k video opnemen. Enige 2 minpunten zijn dat tel soms wat traag is (wss combo sd801 en qhd scherm) en lg skin.
De LG G3 is ongeveer een halve cm langer en breder en een paar mm dikker. Op papier lijkt dat weinig, maar in de praktijk is dat toch weer een stuk groter. Daarnaast heeft de G3 een groter scherm met een hogere resolutie en maar 2GB ram (dus geen 3Gb ;)), dus ik verwacht dat de OPX wel wat vlotter zal zijn en langer mee zal gaan op 1 lading.

[ Voor 61% gewijzigd door SToRM666 op 08-11-2015 10:44 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:22:
[...]

Ja, mijn Nexus 5 (2013) heeft prima 4G verbinding vrijwel overal in 't land. Deze Oneplus X zou gebruik maken van dezelfde frequenties. Dit was voor mij ook wel een zorg, maar nu niet meer!
Ik zou nog graag even terugkomen op dit 4G gedoe :)

De OPX heeft ondersteuning voor:
EU/India: GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
TDD-LTE: Bands 38/40
WCDMA: Bands 1/2/5/8
FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20
CDMA EVDO: -

Ik ben zelf van Belgie, bij Mobile Vikings, die momenteel voornamelijk het 1800Mhz gebruikten (denk ik) voor 4G. Dit zou dan de enige frequentie zijn die ik zou kunnen gebruiken voor 4G? Maar geeft deze minder goede dekking dan de 800Mhz of.. ?
Heb even bevestiging nodig of ik 4G zou hebben of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Geforce660 schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:43:
[...]

Ik zou nog graag even terugkomen op dit 4G gedoe :)

De OPX heeft ondersteuning voor:

Ik ben zelf van Belgie, bij Mobile Vikings, die momenteel voornamelijk het 1800Mhz gebruikten (denk ik) voor 4G. Dit zou dan de enige frequentie zijn die ik zou kunnen gebruiken voor 4G? Maar geeft deze minder goede dekking dan de 800Mhz of.. ?
Voor 4G moet je kijken bij de FDD-LTE bands en zoals je ziet ondersteunt hij band 20 en dat is de 800 Mhz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdgf
  • Laatst online: 12-09 12:56
Geforce660 schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:43:
[...]
Ik snap je vraag niet echt, de OPX ondersteund de 1800 MHz (fdd-lte band 3) dus ja je kunt 4G krijgen.

Uiteraard is het beter als de provider zowel de 800 als 1800MHz band gebruikt, maar dat heeft niets met de OPX te maken. Als ik het goed voorheb is 1800 meer voor overkoepelend bereik op lange afstanden buiten en 800 meer voor binnen gebouwen (op kortere afstand van zendmast).

[ Voor 20% gewijzigd door mdgf op 08-11-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lterwee schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:56:
[...]

Waar precies zien jullie dat er een screenprotector op zit? Ik heb even wat unboxing filmpjes bekeken maar ik zie dat niet terug.
Er zit wel degelijk een screenprotector op,is te zien op een unboxing video die ergens ronddwaalt op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Momus schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:56:
[...]

Voor 4G moet je kijken bij de FDD-LTE bands en zoals je ziet ondersteunt hij band 20 en dat is de 800 Mhz band.
Ah oke, dus voor 4G moet ik enkel naar het volgende kijken?

Dan heb ik me liggen blind staren op de gsm frequenties :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]THWIT schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:16:
Voor alle geruchten rondom de OnePlus X, zie ook deze interessante reacties:
Jvann in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen online'
Bretgrenz in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen o...
stin00 in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen online'

Wat betreft de resolutie, ik kan me niet voorstellen dat die anders is dan Full-HD (1080). Dat hadden de One en 2 ook. Het scherm is weliswaar kleiner, maar een achteruitgang wat betreft resolutie lijkt me niet voor de hand liggend,

Een erg interessant toestel, kan net als de One een heel interessant toestel worden voor een nog interessantere prijs.
Ik blijf dit draadje dus zeker volgen, thanks voor het aanmaken!

Wat betreft overige specificaties: Vingerafdrukscanner lijkt me onwaarschijnlijk, is een typische feature om weg te laten bij een telefoon die niet het vlaggenschip is.
Over de camera's wordt gezegd, 5MP voorop, 13MP achterop. USB-C lijkt me ook waarschijnlijk, zij het in dezelfde vorm als de OnePlus 2. Anders zou OnePlus namelijk een andere adapter of kabel moeten leveren voor deze telefoon, terwijl het voor hun natuurlijk makkelijker is om 1 telefoonadapter te maken, die ze bij beide telefoons kunnen meeleveren.
[/quote

De OP X heeft géén vingerscanner en een normale USB,geen USB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Geforce660 schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:59:
[...]

Ah oke, dus voor 4G moet ik enkel naar het volgende kijken?

Dan heb ik me liggen blind staren op de gsm frequenties :/
Inderdaad. De FDD-LTE bands zijn de 4G banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:02:
[quote]THWIT schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:16:
Voor alle geruchten rondom de OnePlus X, zie ook deze interessante reacties:
Jvann in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen online'
Bretgrenz in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen o...
stin00 in 'nieuws: Foto's onaangekondigde smartphone OnePlus verschijnen online'

Wat betreft de resolutie, ik kan me niet voorstellen dat die anders is dan Full-HD (1080). Dat hadden de One en 2 ook. Het scherm is weliswaar kleiner, maar een achteruitgang wat betreft resolutie lijkt me niet voor de hand liggend,

Een erg interessant toestel, kan net als de One een heel interessant toestel worden voor een nog interessantere prijs.
Ik blijf dit draadje dus zeker volgen, thanks voor het aanmaken!

Wat betreft overige specificaties: Vingerafdrukscanner lijkt me onwaarschijnlijk, is een typische feature om weg te laten bij een telefoon die niet het vlaggenschip is.
Over de camera's wordt gezegd, 5MP voorop, 13MP achterop. USB-C lijkt me ook waarschijnlijk, zij het in dezelfde vorm als de OnePlus 2. Anders zou OnePlus namelijk een andere adapter of kabel moeten leveren voor deze telefoon, terwijl het voor hun natuurlijk makkelijker is om 1 telefoonadapter te maken, die ze bij beide telefoons kunnen meeleveren.
[/quote

De OP X heeft géén vingerscanner en een normale USB,geen USB-C
Haha ja wat dat betreft zat ik er niet heel veel naast hè?
Weliswaar zat ik fout wat betreft de USB-C, maar snap ook niet helemaal waarom dat nou weer zo'n ander type poort moet zijn. Je zou denken dat zij ook graag willen dat USB-c wijder verspreid wordt: hoe minder telefoons met USB-C je maakt, hoe minder mensen ook een geschikte oplaadkabel hebben liggen.
Daarnaast lijkt het me ook onhandig dat ze in hun fabrieken nu dus weer 2 typen kabels moeten maken, het is natuurlijk efficiënter om maar 1 soort kabel te hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
THWIT schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:09:
[...]

Weliswaar zat ik fout wat betreft de USB-C, maar snap ook niet helemaal waarom dat nou weer zo'n ander type poort moet zijn. Je zou denken dat zij ook graag willen dat USB-c wijder verspreid wordt: hoe minder telefoons met USB-C je maakt, hoe minder mensen ook een geschikte oplaadkabel hebben liggen.
Daarnaast lijkt het me ook onhandig dat ze in hun fabrieken nu dus weer 2 typen kabels moeten maken, het is natuurlijk efficiënter om maar 1 soort kabel te hoeven maken.
Misschien hadden ze er nog een hoop op voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

mdgf schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:57:
[...]

Ik snap je vraag niet echt, de OPX ondersteund de 1800 MHz (fdd-lte band 3) dus ja je kunt 4G krijgen.

Uiteraard is het beter als de provider zowel de 800 als 1800MHz band gebruikt, maar dat heeft niets met de OPX te maken. Als ik het goed voorheb is 1800 meer voor overkoepelend bereik op lange afstanden buiten en 800 meer voor binnen gebouwen (op kortere afstand van zendmast).
Bijna goed: 800MHz zorgt voor goed bereik op grote afstanden en bij lastig doordringbare gebouwen terwijl 1800MHz voorziet van extra capaciteit :)

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om enkel bepaalde netwerkbanden in te schakelen, dus dat je hem continu op LTE800 kan houden bijvoorbeeld. Iemand die iets kan zeggen over of dat bij vorige versies van OnePlus telefoons mogelijk was?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik kijk ook naar de Frequenties http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/
Betekend dus dat KPN niet ondersteund word met 4G, jammer dan gaat de telefoon retour :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parshift
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 16:09
THWIT schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:09:
[...]

Op de reddit AMA hebben ze dit uitgelegd. De C poort neemt meer plaats en ging de telefoon dikker gemaakt hebben, en dat wouden ze niet.

https://www.reddit.com/r/...eat_pete_and_carl/cwh1br5

[ Voor 6% gewijzigd door Parshift op 08-11-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Samplex schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:40:
Ik kijk ook naar de Frequenties http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/
Betekend dus dat KPN niet ondersteund word met 4G, jammer dan gaat de telefoon retour :(
Kijk nog eens beter ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
800Mhz staat niet in de specs van de Oneplus x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Samplex schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:57:
[...]

800Mhz staat niet in de specs van de Oneplus x
Jawel, dat is band 20 en zie :
https://oneplus.net/nl/x/specs

[ Voor 32% gewijzigd door EWK op 08-11-2015 13:07 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Ik dacht dat het om de GSM band ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Samplex schreef op zondag 08 november 2015 @ 13:14:
[...]

Ik dacht dat het om de GSM band ging.
Nee, gsm=gsm (2G)
FDD LTE = 4G

Leesvoer:
Wikipedia: 2G
Wikipedia: 4G

[ Voor 30% gewijzigd door EWK op 08-11-2015 13:18 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

verkeerde topic

[ Voor 77% gewijzigd door iPodKiller op 08-11-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
Knamix schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:06:
Balen dat er een AA versie in zit... Kon dan net zo goed voor de M8 gaan tweedehands :/
Dat is nog niet helemaal duidelijk. De snelheid van de GPU komt overeen met de ab versie. Als je de game tests op YouTube bekijkt, zie je dat ie alleen bij de zwaarste games af en toe een lag vertoond.

Wat nu wel vervelend is dat de SD kaart niet werkt. Maar dat schijnt een software matig iets te zijn. Zal morgen is kijken wat er nog allemaal gepost wordt voordat me invite verloopt.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
SpeeDRaZoR3 schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:46:
[...]
Wat nu wel vervelend is dat de SD kaart niet werkt. Maar dat schijnt een software matig iets te zijn. Zal morgen is kijken wat er nog allemaal gepost wordt voordat me invite verloopt.
Over SD slot lees ik 2 dingen: factory reset lost dit op als de kaart niet gevonden wordt, kaartje gebruiken in ntfs is geen probleem.

Tenzij je een mac gebruiker bent is er niets aan de hand. En dat zal spoedig ook wel gepatched worden, het dev team is op de hoogte.

[ Voor 3% gewijzigd door anessie op 08-11-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Root is ook al geregeld op XDA :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Wanneer komt de tweakers.net review online te staan?
Can't wait!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Conroe schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:41:
Wanneer komt de tweakers.net review online te staan?
Can't wait!!! :)
Daar wordt vast hard aan gewerkt, hier komen op dit moment steeds meer testuitslagen te staan.

Ben zelf vooral benieuwd naar de accuduur bij browsen, aangezien ik dat vooral met de OPX ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Schijnbaar is er 14 Nov een meeting georganiseerd door OnePlus, hoe dat precies werkt staat er nog niet bij, hier meer info:
https://forums.oneplus.ne...meeting-amsterdam.401106/

Ik hoop niet dat ze dan ook de X gaan verkopen, dat betekent dat ik hem op 5 Nov direct heb besteld en mensen die dat niet hebben hem gewoon kunnen kopen de 14e. Als dat zo is zou dat voor een heleboel mensen zuur zijn.

Anyway, waarschijnlijk kan je op die meetingdag de One Plus X testen en bekijken, dus mocht je nog twijfelen en nog geen invite hebben, dan kan je daar kijken of je het wat vindt. Ik gok dat je bij de meeting ook een invite zal ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ohmarinus schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:35:
Schijnbaar is er 14 Nov een meeting georganiseerd door OnePlus, hoe dat precies werkt staat er nog niet bij, hier meer info:

Ik hoop niet dat ze dan ook de X gaan verkopen, dat betekent dat ik hem op 5 Nov direct heb besteld en mensen die dat niet hebben hem gewoon kunnen kopen de 14e. Als dat zo is zou dat voor een heleboel mensen zuur zijn.
Alsof iedereen de tijd/geld heeft om even naar Amsterdam te gaan. Natuurlijk gaan ze daar zo'n 600 exemplaren verkopen, dat hebben ze in Parijs ook gedaan geloof ik. Niets zuurs aan, kwestie van gunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• regenjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ohmarinus schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:35:

Anyway, waarschijnlijk kan je op die meetingdag de One Plus X testen en bekijken, dus mocht je nog twijfelen en nog geen invite hebben, dan kan je daar kijken of je het wat vindt. Ik gok dat je bij de meeting ook een invite zal ontvangen.
Is niet zuur. In een eerdere bericht gaf onePlus al aan dat dit een dergelijke evenement er aan zat te komen. Je kon dus zelf kiezen, wachten op het event of meteen bestellen..

Ik, als jij ook begrijp uit je tekst, heb de keuze gemaakt om te bestellen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
michel2412 schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:08:
[...]

Ziet er goed uit, vooral batterylife!
Inderdaad!

Afbeeldingslocatie: http://images.fonearena.com/blog/wp-content/uploads/2015/11/OnePlus-X-Talk-Time.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Chris.nl schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:56:
[...]

Daar wordt vast hard aan gewerkt, hier komen op dit moment steeds meer testuitslagen te staan.

Ben zelf vooral benieuwd naar de accuduur bij browsen, aangezien ik dat vooral met de OPX ga doen.
Maar te laat.. ik denk dat mijn invite al verlopen is.
Nou ja, bewust gedaan. Kan altijd nog toch?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 11:10
kreeg een invite, toestel besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdgf
  • Laatst online: 12-09 12:56
michel2412 schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:08:
Ziet er goed uit, vooral batterylife!
Ik ben niet echt gewend van reviews te lezen en ik vind het nergens terug dus vergeef me de vraag, maar wat is talk time? Is dat dan hoelang er gebeld zou moeten kunnen worden via 2G met het scherm uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:08
mdgf schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:54:
[...]

Ik ben niet echt gewend van reviews te lezen en ik vind het nergens terug dus vergeef me de vraag, maar wat is talk time? Is dat dan hoelang er gebeld zou moeten kunnen worden via 2G met het scherm uit?
Bedoel het niet alleen over talk time maar de rest ook. In vergelijking met andere telefoons natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

mdgf schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:54:
[...]

Talk time is inderdaad hoelang gebeld is.

TOS is verder time on screen, deze afkorting wordt ook vaak gebruikt in reviews, ik vermeld hem hier maar meteen even want ik kon niet zo 1-2-3 vinden wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
Ohmarinus schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:22:
[...]

Talk time is inderdaad hoelang gebeld is.

TOS is verder time on screen, deze afkorting wordt ook vaak gebruikt in reviews, ik vermeld hem hier maar meteen even want ik kon niet zo 1-2-3 vinden wat het was.
Bedoel je screen on time, sot?
Is meestal hoeveel uur je het scherm aan kan hebben op een gemiddelde werkdag met een bepaald gebruikpatroon. Verschild veel per reviewer want de een speelt spelletjes en de ander streamt muziek en kijkt YouTube filmpjes. Dus als je dat wil vergelijken moet je weten hoeveel uur andere telefoons het bij die bepaalde reviewer volhouden.

Soms zie je mensen die dingen als 8 uur screen on time hebben behaald, maar dat is meestal niet verspreid over een periode van 16 uur/een hele dag. Niet erg betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

regenjas schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:16:
[...]

Bedoel je screen on time, sot?
Is meestal hoeveel uur je het scherm aan kan hebben op een gemiddelde werkdag met een bepaald gebruikpatroon. Verschild veel per reviewer want de een speelt spelletjes en de ander streamt muziek en kijkt YouTube filmpjes. Dus als je dat wil vergelijken moet je weten hoeveel uur andere telefoons het bij die bepaalde reviewer volhouden.

Soms zie je mensen die dingen als 8 uur screen on time hebben behaald, maar dat is meestal niet verspreid over een periode van 16 uur/een hele dag. Niet erg betrouwbaar.
Oh oh oh, ja ik bedoel SOT... Lekker bezig weer.. zie inderdaad veel verschil, een kennis die er al een heeft begon met het bericht 'Accuduur is wat matig vrees ik!'

Maar als ik zo zie wat de telefoon bij anderen doet, lijkt het me wel okay. Ben toch niet van plan om te gaan gamen, ik heb een chille laptop met een muis en toetsenbord waar dat veel fijner op is.

Wat ik een beetje mis bij reviews is of het geluid met koptelefoon goed is. Er was 1 persoon die zei dat zelfs met zijn goede oortjes de telefoon kwa geluid wat te wensen overliet. Laten we hopen dat hij pech had met zijn model :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
Chris.nl schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:49:
[...]

Alsof iedereen de tijd/geld heeft om even naar Amsterdam te gaan. Natuurlijk gaan ze daar zo'n 600 exemplaren verkopen, dat hebben ze in Parijs ook gedaan geloof ik. Niets zuurs aan, kwestie van gunnen.
Zijn er plannen voor een meeting in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Drossie schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:55:
[...]

Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 22:34

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Drossie schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:55:
[...]

Ik denk het niet, anders zou ik er al van gehoord hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
Japeroen schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:01:
[...]

Ik denk het niet, anders zou ik er al van gehoord hebben. :/
:'(

Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Als ik hier kijk naar de reeds geteste eigenschappen, vallen mij vooral de slechtere eigenschappen van het scherm op. Enkel bij het contrast scoort het scherm goed (AMOLED), maar bij de andere categorieën van het scherm zoals de kleurfout, kleurtemperatuur en helderheid is de Oneplus X terug te vinden bij de (aller)slechtste telefoons. Dat vind ik vreemd, aangezien de meeste hand-ons erg tevreden waren over het scherm, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Japeroen schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:20:
Als ik hier kijk naar de reeds geteste eigenschappen, vallen mij vooral de slechtere eigenschappen van het scherm op. Enkel bij het contrast scoort het scherm goed (AMOLED), maar bij de andere categorieën van het scherm zoals de kleurfout, kleurtemperatuur en helderheid is de Oneplus X terug te vinden bij de (aller)slechtste telefoons. Dat vind ik vreemd, aangezien de meeste hand-ons erg tevreden waren over het scherm, toch?
Inderdaad, ben benieuwd wat uit andere reviews komt. Een enorme afknapper voor mij in ieder geval, tenzij de kleurinstellingen te corrigeren zijn. De schermen van de S6 Edge zijn om te kwijlen :9~

[ Voor 3% gewijzigd door tweegroenethee op 09-11-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Omdat het verschil tussen een feitelijke meting en waarneming met het oog erg groot is. Zoals je het waarneemt met het blote oog, kan men het erg mooi vinden, maar als je er een apparaatje op zet waarmee je bepaalde contrastwaardes en kleurwaarden kan meten dan zal je zien dat ook al ziet het er 'goed' uit, dat de werkelijke weergaven misschien niet altijd even hoog scoren.

Voor mij is dit niet zo heel belangrijk (269 euro, ik verwacht er überhaupt weinig van), en daarbij scoren de iPhones die ik heb gehad ook niet zo goed.

Is er hier iemand die ervaring heeft met de On-Guard verzekering?
https://blog.oneplus.net/...all-new-customer-service/

Ben erg benieuwd of het verstandig is om dit te nemen, ik zit er aan te denken om het te doen namelijk, maar zijn er ook mensen die hier al ervaring mee hebben en misschien kunnen vertellen of het mee- of tegenviel en waarom?

[ Voor 15% gewijzigd door Ohmarinus op 09-11-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Ook jammer om te zien is de maximale helderheid. Die is echt vele malen lager dan de nieuwe amoled schermen van Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
-Bas schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:10:
Ook jammer om te zien is de maximale helderheid. Die is echt vele malen lager dan de nieuwe amoled schermen van Samsung...
Jammer zeker maar is het realistisch om zo'n scherm te verwachten in een toestel van €269? Samsung stopt deze schermen in hun Galaxy lijn die een veelvoud kosten van de OPX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
Is het zo ver heen dat je het zelf niet aan kan passen naar wens met een app als Kernel Adiutor?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fd2f6rHt.png
Ik heb de kleuren van mijn Moto G ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Miki schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:15:
[...]

Jammer zeker maar is het realistisch om zo'n scherm te verwachten in een toestel van €269? Samsung stopt deze schermen in hun Galaxy lijn die een veelvoud kosten van de OPX.
Dat is waar, heb er zelf 1 in bestelling staan, maar begin wel steeds meer te twijfelen. Heb nu een Nexus 5, waarbij de helderheid beter blijkt, de kleurfout beter is en de snapdragon 801(AA) een veredelde versie van de snapdragon 800 is.

Maargoed hij ligt nu in leipzig, met wat geluk komt hij morgen hierheen en dan deel ik de ervaringen. En anders gaat hij gewoon op V&A. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:57
Miki schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:24:
[...]

De Mi3 is van plastic, plastic scherm, lcd scherm en een mindere camera. Dus je vergelijking gaat al helemaal mank. Er is meer dan alleen specs :/
ik vergelijk de oneplusx ook niet met de mi3, ik zeg dat ik vind dat de mi4c voor minder geld net zoveel bied als niet meer.

de persoon die de oneplusx zelf 2 dagen in zijn bezit had vergelijk de oneplusx met zijn mi3 die die een jaar in bezit had, en is niet onder de indruk van de oneplusx, slecht geluid via de koptelefoon bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Vlizzjeffrey schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 04:14:
ik vergelijk de oneplusx ook niet met de mi3, ik zeg dat ik vind dat de mi4c voor minder geld net zoveel bied als niet meer.
Nogmaals, je koopt de X niet voor de rauwe specs alleen. Dit is niet de "flagship killer" daarover is OnePlus vrij duidelijk geweest met Something Different blog.

Xiaomi maakt al een aantal jaren interessante telefoons maar de support buiten China is abominabel. Band 20 ontbreekt steevast en je bent op de goedheid van een community aangewezen om je roms aangepast en vertaald te krijgen. Als een dev er plotseling mee stopt is het meteen kommer en kwel. Kan me nog eea herinneren met ene Mark Huk.
de persoon die de oneplusx zelf 2 dagen in zijn bezit had vergelijk de oneplusx met zijn mi3 die die een jaar in bezit had, en is niet onder de indruk van de oneplusx, slecht geluid via de koptelefoon bijvoorbeeld.
Als je alle previews, handson, eerste dagen, ervaringen van de gerenommeerde kanalen hebt gevolgd dan is er weinig mis met dit toestel. Dat er nu toevallig 1 slechte tussen zit van een niet geverifieerd persoon die als maatstaf wordt gebruikt ontgaat me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-02-2024
Telefoon kan ik straks om half 1 ophalen bij DHL :) ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:29
Wil je je eerste ervaringen delen jentl1?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
Haas schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:39:
Wil je je eerste ervaringen delen jentl1?
gaan we zeker doen!
Zal niet heel uitgebreid zijn, zit op mn werk. maar ik laat zeker even wat van mij horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio Auditore
  • Laatst online: 23-07 10:52
Als iemand meer weet of er wel of geen A2DP op zit graag reactie! Ik gebruik dit namelijk redelijk veel, maar er zijn verschillende geluiden over de beschikbaarheid ervan in de Oneplus X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
handige info voor de mensen die een oneplus x nemen. Er moet een nano sim in, ik moet dus ook een nieuwe simkaart halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:29
Ik denk dat een nano sim nog wel makkelijk op maat te knippen is?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
Haas schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:50:
Ik denk dat een nano sim nog wel makkelijk op maat te knippen is?
Ik ben meneer onhandig, dan weet ik zeker dat die het niet gaat doen hahahaha
Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support