Hebben we het nu over de schuifknop links, of de volumeknoppen rechts? Ik heb dat dus met de volumeknoppen rechts, dan gaat alles trillen..
Zijn er hier mensen die twee sim kaarten in de telefoon hebben zitten en gebruik maken van whatsapp voor beide nummers? Ben erg benieuwd of en hoe dit werkt...
Verwijderd
Wat denken jullie mensen? Ik ben op zoek naar een simpele, eenvoudige lederen pouch zonder zo'n trekkoord. Toestel is nieuw, niets te vinden natuurlijk. Nu heb ik even gekeken naar de afmetingen van een iPhone 6 en iPhone 6S. Deze komen aardig in de buurt. Aangezien leer 'werkend' is, kan het nog enigszins mee rekken.
Kan ik dus hiervoor ook kijken naar een lederen iPhone 6 hoes? Zie de volgende afmetingen:
Oneplus X
140mm x 69mm x 6,9 mm
iPhone 6
138,1mm x 67mm x 6,9 mm
iPhone 6S
138,1mm x 67,1mm x 7,1 mm
Zie ook de volgende link: https://forums.oneplus.net/attachments/phone_dimensions-jpg.394394/ Waarbij de zwarte lijn de Oneplus X is, Paars = 6 en Oranje = 6S
Kan ik dus hiervoor ook kijken naar een lederen iPhone 6 hoes? Zie de volgende afmetingen:
Oneplus X
140mm x 69mm x 6,9 mm
iPhone 6
138,1mm x 67mm x 6,9 mm
iPhone 6S
138,1mm x 67,1mm x 7,1 mm
Zie ook de volgende link: https://forums.oneplus.net/attachments/phone_dimensions-jpg.394394/ Waarbij de zwarte lijn de Oneplus X is, Paars = 6 en Oranje = 6S
Verwijderd
Zou moeten lukken,ik heb 2 telefoons met een simkaart met zelfde nummer duo sim,dus zelfde nr en dat gaat niet ,ErikCornelissen schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:09:
Zijn er hier mensen die twee sim kaarten in de telefoon hebben zitten en gebruik maken van whatsapp voor beide nummers? Ben erg benieuwd of en hoe dit werkt...
Ik begrijp geloof ik niet helemaal wat de logica van dit antwoord is?Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:50:
[...]
Zou moeten lukken,ik heb 2 telefoons met een simkaart met zelfde nummer duo sim,dus zelfde nr en dat gaat niet ,
Twee telefoons met zelfde simkaart kan niet, dus 1 met twee verschillende sims zou wel moeten lukken?
Gaat onmogelijk lukken met 1 whatsapp. Voor het andere nummer heb je een alternatieve whatsapp applicatie nodig. OGwhatsapp is dat geloof ik o.a.ErikCornelissen schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:09:
[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 12-11-2015 20:11 ]
Hoelang duurt dat "Processing" zo nog?
Eerst stond er "Pending shipment'...
Wordt je op de hoogte gebracht via mail/telefoon?
Eerst stond er "Pending shipment'...
Wordt je op de hoogte gebracht via mail/telefoon?
fitBAG heeft al diverse hoesjes voor de Oneplus X. Lijkt mij exact wat je zoekt?Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:50:
Wat denken jullie mensen? Ik ben op zoek naar een simpele, eenvoudige lederen pouch zonder zo'n trekkoord.
[ Voor 3% gewijzigd door Rafael op 12-11-2015 20:42 ]
Ik heb een invite gehad voor een X gisteren, nu vul ik op mijn oud Oneplus account mijn address en naam in maar de website zet mijn voor en achternaam tegen elkaar en een postcode laat hij ook niet zien hoewel in gevuld, is dit zo of ?
Wil geen gezever met onvolledig address ofzo, maar hoeveel x ik het aanpas en save, hij zet voor en achternaam tegen elkaar en geen postcode als ik onder '' my addresses'' ga zien.
Wil geen gezever met onvolledig address ofzo, maar hoeveel x ik het aanpas en save, hij zet voor en achternaam tegen elkaar en geen postcode als ik onder '' my addresses'' ga zien.
[ Voor 28% gewijzigd door Katmi op 12-11-2015 20:45 ]
Verwijderd
Perfect! Meteen de zwarte besteld haha.Rafael schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:42:
[...]
fitBAG heeft al diverse hoesjes voor de Oneplus X. Lijkt mij exact wat je zoekt?
Ik had het probleem met de voor- en achternaam niet, maar inderdaad je ziet geen postcode. Verderop in het bestelproces volgens mij wel (maar kan ik me eigenlijk niet meer herinneren). Dus komt uiteindelijk wel goed.Katmi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:44:
Ik heb een invite gehad voor een X gisteren, nu vul ik op mijn oud Oneplus account mijn address en naam in maar de website zet mijn voor en achternaam tegen elkaar en een postcode laat hij ook niet zien hoewel in gevuld, is dit zo of ?
Ik moet nu toch echt wel beslissen welke accessoires ik zal nemen. Eerst dacht ik aan de sandstone case en een tempered glass screen protector. Echter bedekt de screen protector niet het volledige scherm (door het "2.5D glass"), en blijkbaar kleeft hij zelfs dan nog niet goed aan het scherm (randen die toch over het 2.5D glass komen). Daarom begon ik weer te twijfelen of ik echt wel een screenprotector nodig heb. Ik dacht dat ik hem nodig had, vooral om schokken op te vangen, maar ik heb al een case, dus ik weet niet of het dan nog zo belangrijk is voor een glazen screenprotector.
Verder zal de plastieken screenprotector waarschijnlijk niet beter passen, toch?
Ik steek m'n telefoon eigenlijk altijd apart in m'n broekzak, voor de rest zal het scherm niet aan mogelijke krasmakende voorwerpen blootgesteld worden (buiten dagelijks gebruik). Is het dan nog nodig voor een screenprotector? Wat doen jullie?
Verder zal de plastieken screenprotector waarschijnlijk niet beter passen, toch?
Ik steek m'n telefoon eigenlijk altijd apart in m'n broekzak, voor de rest zal het scherm niet aan mogelijke krasmakende voorwerpen blootgesteld worden (buiten dagelijks gebruik). Is het dan nog nodig voor een screenprotector? Wat doen jullie?
Verwijderd
Ik pols even de mogelijkheid. Stel ik verkoop mijn originele Rosewood cover.. zijn er hier geïnteresseerde? Heb 'm slechts één maal erop gehad.. maar cases zijn nooit mijn ding geweest. Hij steekt nu een aantal mm uit, uit mijn oude Nexus 5 pouch.
Tja, ik vind de cases niks, ook de slecht passende tempered glass lijkt me niets. Standaard zit er een screen protector op, en die zit wel zo strak en netjes dat ik 'm lekker laat zitten. De siliconen case die erbij zit vind ik ook wel prima. Ik ben er toch zuinig mee dus voor mij voldoende bescherming.
Wat een top toestel trouwens, ben erg tevreden. Hij is erg snel, behalve bij het afspelen van YouTube en facebook videos, die haperen in het begin heel even, alsof ze slow motion zijn opgenomen. Na een paar seconden gaat het direct weer goed.
Verder is het RAM geheugen fantastisch, het toestel is gewoon supervlot(komende van een s5 mini, dat was echt bagger)...
Wat een top toestel trouwens, ben erg tevreden. Hij is erg snel, behalve bij het afspelen van YouTube en facebook videos, die haperen in het begin heel even, alsof ze slow motion zijn opgenomen. Na een paar seconden gaat het direct weer goed.
Verder is het RAM geheugen fantastisch, het toestel is gewoon supervlot(komende van een s5 mini, dat was echt bagger)...
Ik heb via t-mobile.nl de apn gegevens opnieuw verstuurd en alles werkt nu perfect, simpele oplossing maar ik zelf had er zo snel niet aan gedacht. Thanks heren!Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:20:
[...]
Bij de eerste set up wordt veel gemeld dat dat hij niet wil connecten en moet je die stap overslaan,blijkt een bug en jouw probleem kan daar ook mee tmaken hebben ,hopelijk opgelost met een update samen met dat SD probleem.Ik bedoel natuurlijk het probleem van de aanbrenger,verkeerd gequoted
Als ik in whatsapp zit, net een bericht heb verstuurd en direct de app wil verlaten door op de homeknop te drukken dan zit daar regelmatig een aanzienlijke vertraging in van een seconde of 2. Meer mensen ervaring mee of last van?
Verwijderd
Zou kunnen, of ik druk 't donker verkeerd.. Maar wel enigszins herkenbaar.joblamie schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:30:
Als ik in whatsapp zit, net een bericht heb verstuurd en direct de app wil verlaten door op de homeknop te drukken dan zit daar regelmatig een aanzienlijke vertraging in van een seconde of 2. Meer mensen ervaring mee of last van?
Ik heb zelf de screenprotector van mijn Redmi Note al snel verwijderd en er zit na bijna anderhalf jaar nog geen krasje op. Maar ja, ik heb hem dan ook nooit in mijn broekzak, dat is vragen om problemen. Gewoon binnenzak jasje.Japeroen schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:58:
............
Bij mijn OPX zal ik hem er dus ook snel afhalen. Nog wel eventjes geduld hebben, hij is onderweg.
Broekzakken zonder iets anders in, zou geen probleem mogen geven toch?edjedan schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:02:
[...]
Ik heb zelf de screenprotector van mijn Redmi Note al snel verwijderd en er zit na bijna anderhalf jaar nog geen krasje op. Maar ja, ik heb hem dan ook nooit in mijn broekzak, dat is vragen om problemen. Gewoon binnenzak jasje.
Bij mijn OPX zal ik hem er dus ook snel afhalen. Nog wel eventjes geduld hebben, hij is onderweg.
Zand is de boosdoener, als je smartphone met wat zandkorrels in je zak samenzit is de kans reeel dat je krassen gaat krijgen indien er geen screenprotector opzit. Sleutels, messen, geld, etc kunnen geen gorilla glass krassen (wegens minder hard).Japeroen schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:03:
[...]
Broekzakken zonder iets anders in, zou geen probleem mogen geven toch?
[ Voor 7% gewijzigd door mdgf op 12-11-2015 23:51 ]
Ah ok, ik was al bang dat ik niet meer met mijn mes in mijn zak kon rondlopen met de OPX...mdgf schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:50:
[...]
Zand is de boosdoener, als je smartphone met wat zandkorrels in je zak samenzit is de kans reeel dat je krassen gaat krijgen indien er geen screenprotector opzit. Sleutels, messen, geld, etc kunnen geen gorilla glass krassen (wegens minder hard).
Gelukkig nog nooit een krasje gehad op geen van mijn iPhones, dus maak me geen zorgen. Wat ik enger vind is dat ik heb gezien dat de aluminium rand van de OPX vrij zacht is en snel schijnt te deuken/krassen..
hallo OPX bezitters!
Prangende vraag: heeft de OPX een wifi-hotspot functie? Ik zie her en der dat deze ontbreekt. Alleen was ik in de veronderstelling dat iedere Android telefoon dat gewoon standaard heeft.
Wie helpt me uit de brand???
Prangende vraag: heeft de OPX een wifi-hotspot functie? Ik zie her en der dat deze ontbreekt. Alleen was ik in de veronderstelling dat iedere Android telefoon dat gewoon standaard heeft.
Ja, joh.thezahir schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:57:
hallo OPX bezitters!
Volgens mij heeft elke Android dat wel ja. Bij de opx bij instellingen onder 'draadloos en netwerken' kiezen voor 'Meer...'thezahir schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:57:
hallo OPX bezitters!
Ben benieuwd hoe die bevalt!Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:31:
[...]
Perfect! Meteen de zwarte besteld haha.
Hmmm net een beetje jammere ervaring gehad in de auto, geen idee of dat nog te ondervangen is met een instelling:
Ik gebruik spotify in de auto, deze connect via bluetooth met mijn radiosysteem. Ik ben gewend (met mijn iPhone) via de bediening in mijn auto naar het volgende nummer te gaan, te kunnen pauzeren en de artiest en het nummer in mijn display te zien. Echter dit kan allemaal niet, hij geeft enkel het geluid door.
Herkent iemand dit probleem? Ik hoop dat het op te lossen is, anders is het een no-go en zal ie verkocht moeten worden...
Ik gebruik spotify in de auto, deze connect via bluetooth met mijn radiosysteem. Ik ben gewend (met mijn iPhone) via de bediening in mijn auto naar het volgende nummer te gaan, te kunnen pauzeren en de artiest en het nummer in mijn display te zien. Echter dit kan allemaal niet, hij geeft enkel het geluid door.
Herkent iemand dit probleem? Ik hoop dat het op te lossen is, anders is het een no-go en zal ie verkocht moeten worden...
Dat lijkt me sterk, die ondersteuning zit gewoon in Android, al jaren. Zorg eens dat Spotify op de voorgrond staat, werkt t dan wel?joblamie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:21:
Hmmm net een beetje jammere ervaring gehad in de auto, geen idee of dat nog te ondervangen is met een instelling:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Rechtsboven in mijn display zie ik het bereik met de letters LTE.
Aan de linkerkant zie ik wel T-mobile 4G staan. Klopt dit gewoon?
LTE is de officiële benaming voor 4G! Prima dusVerwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:42:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik vind de camera minder goed,maar volgens mij ligt dat aan de software.. Heb er een andere camera app op gezet en is al een stuk beter. Iemand nog suggesties welke camera app t beste is?
Ja dat klopt. LTE = 4G.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:42:
Leek mij ook al sterk, ik kan me ook niet herinneren hier last van gehad te hebben bij andere Android toestellen. Ik zal het vanmiddag nog eens proberen, ook met Spotify op de voorgrond.DennusB schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:29:
[...]
Dat lijkt me sterk, die ondersteuning zit gewoon in Android, al jaren. Zorg eens dat Spotify op de voorgrond staat, werkt t dan wel?
michel2412 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 17:34:
Zojuist in de trein naar huis muziek geluisterd, ik kom van een xperia z2 af. Misschien ligt het aan mijn telefoon of oortjes maar wat was dat geluid slecht. Blikkerig, zacht en digitale vervormingen.
Heb het met spotify equalizer nog een beetje kunnen maskeren. Hebben jullie dit ook of hier een oplossing voor?
Top dat je dit meld. Had namelijk precies hetzelfde probleem en dacht al aan terugsturen. Geluid via de speakers was goed. Maar zodra ik m'n oordopjes klonk alles met een "hall" effect of als ik muziek onder water aan het luisteren, erg slecht. Ik wist dat mijn oordopjes ok waren want die gebruikte ik op m'n Moto G.michel2412 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:20:
[...]
Om hier even op terug te komen, ik gebruikte de noise canceling oortjes(mdr nc31e) van de z2 deze heeft een stekker met 5 vlakjes. Deze vlakjes zullen waarschijnlijk roet in het eten hebben gegooit. Ik heb nu met andere oortjes getest en geluid is goed en helder. De eerder door mij beschreven bevindingen zitten dus niet in de telefoon maar dit lag aan de pin indeling van de headset.
Geen paniek dus!!
Maar dit waren ook Sony oordopjes van een Xperia Z. Dus zullen ook wel noise canceling hebben. Nu perfect geluid met oordopjes van een Xperia C4
(Kon overigens geen verschil ontdekken tussen de twee plugs)
[ Voor 15% gewijzigd door seikomike op 13-11-2015 10:00 ]
Nvm.
[ Voor 99% gewijzigd door expor op 13-11-2015 09:58 ]
AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial
Ik zal vanavond eens kijken of spotify werkt icm bluetooth verbinding in de auto en auto bediening. Misschien dat het per auto ook anders is...
Wat ik merk met spotify is het volgende. Op een bepaald moment hoor ik een kleine onderbreking in het afspelen. Als ik daarna de telefoon unlock, staat spotify ook niet meer in het pulldown menu... Het lijkt erop dat de app dus naar achter wordt geschoven ofzo? Kan ik dit voorkomen? Ligt waarschijnlijk aan Android.
Verder nog steeds positief verrast over dit apparaat!
Wat ik merk met spotify is het volgende. Op een bepaald moment hoor ik een kleine onderbreking in het afspelen. Als ik daarna de telefoon unlock, staat spotify ook niet meer in het pulldown menu... Het lijkt erop dat de app dus naar achter wordt geschoven ofzo? Kan ik dit voorkomen? Ligt waarschijnlijk aan Android.
Verder nog steeds positief verrast over dit apparaat!
Battle.net || Strava
Is er al bekend wanneer Tweakers de OPX reviewd?
http://speedtest.net/result/2130203198.png
Ik verwacht begin volgende week.joostsozee schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:14:
Is er al bekend wanneer Tweakers de OPX reviewd?
Ben benieuwd, heb een heel aantal reviews gelezen maar de meeste zijn nog niet echt diepgaand. Zo langzamerhand kan je wel zeggen dat ze overwegend positief zijn. Eigenlijk alle reviews geven wel aan dat het een prima toestel is voor de prijs die je ervoor betaald.
Precies, ik wil dus wat kriti-casters die naar het toestel gaan kijkenbuddow schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:17:
Ben benieuwd, heb een heel aantal reviews gelezen maar de meeste zijn nog niet echt diepgaand. Zo langzamerhand kan je wel zeggen dat ze overwegend positief zijn. Eigenlijk alle reviews geven wel aan dat het een prima toestel is voor de prijs die je ervoor betaald.
Bij mij gaat de batterij welk heel snel leeg, meer mensen last van?
Ook het opladen duurt heel lang tot deze 100% is, is dit te versnellen?
Laden duurt wel langer dan de OPO, ongeveer 2 uur tot 100%Samplex schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:19:
Ik haal een SOT van 5u, dit was tijdens de eerste cycle. Ben daarmee erg tevreden. Ik verwacht dat over een tijd dit wellicht nog gefinetuned gaat worden in de custom roms dus tussen de 5 en 6u SOT zal mogelijk worden.
Zag gister deze review, en moet zeggen dat dit toch de beste was die ik tot nu toe heb gezien:
YouTube: OnePlus X Review: Simple Beauty
YouTube: OnePlus X Review: Simple Beauty
Ik denk dat het probleem niks met noise cancelling te maken heeft. Dat loopt normaal gesproken niet via de kabel/plug. En de meeste noise-cancelling dopjes zijn helemaal geen noise cancelling dopjes: Ze sluiten geluid van buiten af, dat is heel wat anders.seikomike schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:57:
Maar dit waren ook Sony oordopjes van een Xperia Z. Dus zullen ook wel noise canceling hebben. Nu perfect geluid met oordopjes van een Xperia C4![]()
(Kon overigens geen verschil ontdekken tussen de twee plugs)
Waar het waarschijnlijk wel mee te maken heeft: Je hebt 4 aansluitingen op de jack-plug: aarde, links, rechts en microfoon. Een TRRS connector. Die 4e aansluiting voor de microfoon is er een beetje bij ge-jongd, en om het leven prettig te houden hebben Nokia en Apple verschillende keuzes gemaakt. In het kort: de aarde en microfoon aansluiting zijn omgewisseld bij die twee. Gebruik je de ene koptelefoon op het andere toestel, gaat de aarde van het geluid door de microfoon. Het resultaat is wat je hoorde.
Om het leven nog interessanter te maken, hebben sommige Android fabrikanten (zoals Sony) het type aansluiting (Nokia/Apple) op een gegeven moment geswitched. De oude dopjes-met-microfoon leveren dus problemen op in de nieuwe toestellen en omgekeerd. Ik weet niet of Sony er nog een detectie tegenaan gooit in de nieuwe toestellen. Dan zouden de oude dopjes geen probleem in de nieuwe toestellen mogen geven, maar de nieuwe nog wel in de oude.
Waar je hier dus mee te maken hebt is dat Oneplus de ene standaard gebruikt, en jouw dopjes de andere. Voor een nogal vloeibare definitie van standaard, want: Apple en Nokia.
zojuist mijn laptop audio vergeleken met die van de oneplus X met verschillende nummers (met oortjes uiteraard) en ik kan werkelijk geen verschil ontdekken. het niveau van detail, hoge en lage tonen, ruis, het algemene gevoel bij het geluid is naar mijn mening gelijk bij beide apparaten.
wellicht geluk met mijn toestel als ik zo de ervaringen lees?
Is het bij jullie ook zo dat de achterkant heel snel krast? Ik heb hem vanaf dag 1 in het bijgeleverde hoesje, en hem in totaal 30 minuten zonder hoesje gebruikt. Ik zie nu in led verlichting dat er allemaal krassen op de achterkant te zitten & in zonlicht als ik hem onder een bepaalde hoek houd.
Sony heeft vanaf de Z2 actieve noisecanceling oortjes, dit zijn normale oortjes met een paar extra vlakjes op de plug (5 stuks). De hardware die normaal in de headset voor noisecanceling zit is bij Xperia in de telefoon geplaatst. Het werkt erg goed en was er zeer tevreden mee. Op de meeste apparaten werken deze oortjes gewoon goed maar helaas op de OPX niet.EelcoG schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:33:
[...]
Ik denk dat het probleem niks met noise cancelling te maken heeft. Dat loopt normaal gesproken niet via de kabel/plug. En de meeste noise-cancelling dopjes zijn helemaal geen noise cancelling dopjes: Ze sluiten geluid van buiten af, dat is heel wat anders.
Waar het waarschijnlijk wel mee te maken heeft: Je hebt 4 aansluitingen op de jack-plug: aarde, links, rechts en microfoon. Een TRRS connector. Die 4e aansluiting voor de microfoon is er een beetje bij ge-jongd, en om het leven prettig te houden hebben Nokia en Apple verschillende keuzes gemaakt. In het kort: de aarde en microfoon aansluiting zijn omgewisseld bij die twee. Gebruik je de ene koptelefoon op het andere toestel, gaat de aarde van het geluid door de microfoon. Het resultaat is wat je hoorde.
Om het leven nog interessanter te maken, hebben sommige Android fabrikanten (zoals Sony) het type aansluiting (Nokia/Apple) op een gegeven moment geswitched. De oude dopjes-met-microfoon leveren dus problemen op in de nieuwe toestellen en omgekeerd. Ik weet niet of Sony er nog een detectie tegenaan gooit in de nieuwe toestellen. Dan zouden de oude dopjes geen probleem in de nieuwe toestellen mogen geven, maar de nieuwe nog wel in de oude.
Waar je hier dus mee te maken hebt is dat Oneplus de ene standaard gebruikt, en jouw dopjes de andere. Voor een nogal vloeibare definitie van standaard, want: Apple en Nokia.
Desbetreffende pin indeling Xperia headset> http://www.gizmobolt.com/...1EM-Xperia-Z2-Headset.jpg
Yep, ik zie hier en daar al wat krasjes als je extreem goed kijkt en hem onder het juiste licht houdt. Dat gebeurt met dit soort materialen en doe je niks aan lijkt me. Het is ook een gebruiksvoorwerp, dus heb er geen moeite mee. Ik gebruik overigens geen hoesje, anders had ik net zo goed een beter maar lelijker toestel kunnen kopen. Ik vind hoesjes e.d. heel zonde van het design.lterwee schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:49:
Is het bij jullie ook zo dat de achterkant heel snel krast? Ik heb hem vanaf dag 1 in het bijgeleverde hoesje, en hem in totaal 30 minuten zonder hoesje gebruikt. Ik zie nu in led verlichting dat er allemaal krassen op de achterkant te zitten & in zonlicht als ik hem onder een bepaalde hoek houd.
[ Voor 10% gewijzigd door joblamie op 13-11-2015 10:57 ]
Ik dan ook. Net met standaard sony headset geluisterd (geleverd bij Xperia M denk ik), en alles klinkt prima.Turner schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:49:
zojuist mijn laptop audio vergeleken met die van de oneplus X met verschillende nummers (met oortjes uiteraard) en ik kan werkelijk geen verschil ontdekken. het niveau van detail, hoge en lage tonen, ruis, het algemene gevoel bij het geluid is naar mijn mening gelijk bij beide apparaten.
Kijk eens aan, weer wat geleerdmichel2412 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:54:
[...]
Sony heeft vanaf de Z2 actieve noisecanceling oortjes, dit zijn normale oortjes met een paar extra vlakjes op de plug (5 stuks). De hardware die normaal in de headset voor noisecanceling zit is bij Xperia in de telefoon geplaatst. Het werkt erg goed en was er zeer tevreden mee. Op de meeste apparaten werken deze oortjes gewoon goed maar helaas op de OPX niet.
Desbetreffende pin indeling Xperia headset> http://www.gizmobolt.com/...1EM-Xperia-Z2-Headset.jpg
Klopt is iets van Sony, ben al blij dat het op sommige apparaten werkt, geluid is namelijk erg goed!EelcoG schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:09:
[...]
Kijk eens aan, weer wat geleerdMaar goed. Die TRRS plug is dus al maar half gestandaardiseerd, die 5e ring is helemaal niet standaard. Dat er dus problemen ontstaan met dat soort oortjes/headsets in telefoons van andere merken is natuurlijk ook wel een beetje te verwachten.
Wat is "heel snel"?Samplex schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:19:
Toen ik gisteravond de X aan de lader sloeg, had ik nog pak em beet 23% over.. Een paar uur eerder bekeek ik de SOT, en toen stond de teller al op 3 uur oid.. Aangezien de telefoon in de ochtend weer 'opgeladen' is, heb ik nog niets kunnen opmerken over de tijdsduur van opladen..
Al met al, dik tevreden over de accu. Met de Xperia Z1 haalde ik de nacht maar net en had ik vaak nog maar 3% / 5% over en moest het toestel echt aan de lader.
Verwijderd
Ik zie geen aantallen meer boven het icoon van de app.
Bv. ik heb 3 nieuwe w'app berichten. Normaliter kwam dit aantal net boven icoon van de app te staan. Is dit instelbaar?
Bv. ik heb 3 nieuwe w'app berichten. Normaliter kwam dit aantal net boven icoon van de app te staan. Is dit instelbaar?
Dit zit niet in de launcher van oxygen os... Andere launchers hebben deze feature wel bijvoorbeeld zlauncher of nova launcherVerwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:21:
Ik zie geen aantallen meer boven het icoon van de app.
Battle.net || Strava
Ik haal met pijn en moeite de 4 uur sot, ik speel geen games, bel niet, eigenlijk browse en whatsapp ik alleen maar. De automatische helderheid staat aan en het "schuifje" staat bijna helemaal naar links. Nou is 4 uur an sich niet heel slecht maar indrukwekkend is het ook zeker niet. Helemaal niet als je van een LG G2 komt waar 6 uur haalbaar is en daarvoor een Oneplus One waar ik bizar genoeg de 8 uur wel eens aantikte (powersaving on uiteraard) Ook heb ik een probleem met m'n data. Als wifi heb gebruikt en dit uitzet (of buiten bereik van de verbinding kom) staat bij instellingen m'n data uit. Als ik dit vervolgens weer aanzet moet ik de OPX opnieuw starten voordat ik weer verbinding heb. Gewoon bellen en smsen werkt wel. Op advies van een tweaker heb ik via t-mobile de apn instellingen opnieuw laten smsen en ik dacht ook dat dit werkte, maar vandaag kwam ik erachter dat het probleem toch weer opspeelt. Jammer want voor de rest is het echt een prachtige telefoon.
http://www.theverge.com/2...plus-x-lte-att-tmobile-us
Die is minder positief... Echter leven wij kin Nl en Be
Battle.net || Strava
Er staat wel in dat de bandreedte van T-mobile aan het veranderen is en die verandering wordt minder goed ondersteund. Hoe zit dat voor NL / BE?retlaw schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:51:
http://www.theverge.com/2...plus-x-lte-att-tmobile-us
Voor mensen die 'm al hebben. Hoe bevalt de FM Radio?
Ik heb Tmobile in mijn OPX zitten en heb gewoon 9/10 dat ik kijk 4G verbinding. Niks te klagen.
De accuduur is bij mij ook erg goed. Ik haal met normaal gebruik zoals ik altijd doe makkelijk een heledag (07:00 tot 23:00) dan heb ik nog 20% over
De accuduur is bij mij ook erg goed. Ik haal met normaal gebruik zoals ik altijd doe makkelijk een heledag (07:00 tot 23:00) dan heb ik nog 20% over
Volgens mijn moet je de Nova launcher Pro hebben, of kan het met de gratis versie ook?Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:25:
Heb zelf Nova launcher, welke instelling hier?
Dit zit alleen in de betaalde versie van Nova.Samplex schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:48:
[...]
Volgens mijn moet je de Nova launcher Pro hebben, of kan het met de gratis versie ook?
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Gister deze feature toevallig even gebruikt. Op het begin hoorde ik wel lichte ruis (korte pulsen) maar na verloop van tijd verdween het, of ik merkte het niet meer.buddow schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:14:
Voor mensen die 'm al hebben. Hoe bevalt de FM Radio?
Dit was overigens wel op de fiets. In huis was de ontvangst dikke prima.
Gek genoeg deed ie het nu wel. Alle functies werken, behalve het doorspoelen van een nummer.joblamie schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:52:
[...]
Leek mij ook al sterk, ik kan me ook niet herinneren hier last van gehad te hebben bij andere Android toestellen. Ik zal het vanmiddag nog eens proberen, ook met Spotify op de voorgrond.
Als het zo door gaat ben ik straks net zo veel geld kwijt als een iPhone om dezelfde functionaliteit te krijgenJunkO schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:50:
[...]
Dit zit alleen in de betaalde versie van Nova.

[ Voor 5% gewijzigd door Samplex op 13-11-2015 14:17 . Reden: Aangepast, niks moet alles mag.. ]
Er zijn evt. wel gratis varianten te vinden en/of je wacht op een MIUI release voor de OnePlus X.Samplex schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:00:
[...]
Zo moet je dus alles kopen en ben je straks net zo veel geld kwijt als een iPhone om dezelfde functionaliteit te krijgen![]()
In deze rom zit het standaard ingebakken.
[ Voor 0% gewijzigd door ezra070 op 13-11-2015 14:04 . Reden: typo's ]
Als je een Android GSM koopt met de bedoeling van een iOS kloon te krijgen dan ben je toch echt gewoon onnozel bezig. (net zoals omgekeerd). En dit hoort niet in dit topic thuis.Samplex schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:00:
[...]
Als het zo door gaan ben ik straks net zo veel geld kwijt als een iPhone om dezelfde functionaliteit te krijgen![]()
Je probeert dingen welke je makkelijk vind en gebruikte op het ander platform terug te krijgen natuurijk.mdgf schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:12:
[...]
Als je een Android GSM koopt met de bedoeling van een iOS kloon te krijgen dan ben je toch echt gewoon onnozel bezig. (net zoals omgekeerd). En dit hoort niet in dit topic thuis.
Prima, een tevreden geluid "dat je er bijvoorbeeld achter bent gekomen dat android enorm aanpasbaar is en je er wellicht zelfs meer kan dan met iOS" zou ook niet erg zijn om te horen.Samplex schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:23:
[...]
Je probeert dingen welke je makkelijk vind en gebruikte op het ander platform terug te krijgen natuurijk.
Terzijde, ik kom van een Sony toestel. Die Sony mediaplayer miste ik, maar is vanuit de playstore niet te installeren op een niet Xperia toestel. Via XDA hem weer teruggekregen.
Vraag:
Is het de bedoeling dat ik de telefoon na ontvangst helemaal oplaad? Of moet ik de batterij helemaal leeg laten lopen tot 0% en dan pas opladen?
Vroeger was dit wel iets waar je op moest letten, is dit nog steeds het geval?
Is het de bedoeling dat ik de telefoon na ontvangst helemaal oplaad? Of moet ik de batterij helemaal leeg laten lopen tot 0% en dan pas opladen?
Helemaal opladen is niet nodig, batterij leeg laten lopen is geen goed idee.Robertobananas schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:50:
Vraag:
Ik kom van een HTC Senation XE af en ben van plan de OPX aan te schaffen wanneer ik een invite ontvang. Natuurlijk verwacht ik 2000% improvement. Nou zal dit kwa snelheid etc allemaal vanzelfsprekend zijn, maar wat ik lees over de batterij brengt wat vragen met zich mee.
Op het moment kan ik 1-2 dagen doen met een volle batterij als ik er niks mee doe. 1 dag als ik veel chat. En als ik game rond een uur geloof ik. Heb voor het gamen ook een apparte batterij die ik gebruik om te spelen aan de oplader. Zal ik hier dus op achteruit gaan met een OPX?
Op het moment kan ik 1-2 dagen doen met een volle batterij als ik er niks mee doe. 1 dag als ik veel chat. En als ik game rond een uur geloof ik. Heb voor het gamen ook een apparte batterij die ik gebruik om te spelen aan de oplader. Zal ik hier dus op achteruit gaan met een OPX?
Hier de testuitslagen die Tweakers.net doet, de volledige review moet nog komen. Zoals je kan zien kom je uit, tussen de 11uur video kijken en 5 uur browsen op één acculading. Ik denk zelf geen 4 uur per dag met mijn telefoon in de vingers te zitten, en red het altijd prima buiten de deur. Als jij maar 1 uur kon gamen met je HTC dan verdriedubbel je dat volgens mij makkelijk. Chatten zou ik met een zwarte achtergrond /donker thema doen, dat scheelt aanzienlijk in verbruik.Halidith schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:00:
Ik kom van een HTC Senation XE af en ben van plan de OPX aan te schaffen wanneer ik een invite ontvang. Natuurlijk verwacht ik 2000% improvement. Nou zal dit kwa snelheid etc allemaal vanzelfsprekend zijn, maar wat ik lees over de batterij brengt wat vragen met zich mee.
Al ruim een paar jaar gebruikt men Lithium Polymeer(LiPo) batterijen, deze gedijen het beste als je ze regelmatig van stroom voorziet, dus opladen zodra het kan. Deze type batterijen hebben niet zoals heel vroeger met de Nikkel Cadmium(NiCd) een geheugen effect wat inhield dat je deze steeds volledig moest ontladen alvorens opnieuw een laadcyclus te starten.Robertobananas schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:50:
Vraag:
Hi all,
We have started pushing out the 2.1.2 update to OnePlus X devices. Again this will be an incremental rollout so please be patient if you don't get it right away. This OTA will include:
UX bug fixes in the Camera app
Improvement to color offset in HDR mode
Bug fixes to System Update to improve OTA stability
System optimizations in low battery state
General bug fixes and performance improvements
Also, we've received feedback that some users have experienced issues with SD storage. Although the improvements are not included in this OTA, please be assured that we are expediting another update to fix those issues so you get a great experience on your new OPX.
Enjoy.
We have started pushing out the 2.1.2 update to OnePlus X devices. Again this will be an incremental rollout so please be patient if you don't get it right away. This OTA will include:
Also, we've received feedback that some users have experienced issues with SD storage. Although the improvements are not included in this OTA, please be assured that we are expediting another update to fix those issues so you get a great experience on your new OPX.
Enjoy.
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Hey, dit is nieuws van een paar dagen terug.Thiago schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:23:
Hi all,
Enjoy.
Dit is een bericht van afgelopen maandagThiago schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:23:
Hi all,
Enjoy.

Ik vroeg me nog af of meer personen bovenstaande hebben.. Ik neig hierdoor toch naar een andere cover...retlaw schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:04:
Ik heb de bijgeleverde hoes erom, echter heb ik steeds een soort van 'zweetplekken' op de achterkant. Hebben jullie dat ook?
Battle.net || Strava
Ja ik heb ook zo'n "zweetplekje".retlaw schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:38:
[...]
Ik vroeg me nog af of meer personen bovenstaande hebben.. Ik neig hierdoor toch naar een andere cover...
Hiervoor hebben we V&A
[ Voor 93% gewijzigd door 13art op 13-11-2015 19:56 ]
Verwijderd
Ja,ofwel 2 verschillende providers ofwel 2 sims van dezelfde provider maar een ander oproepnummer.Ohmarinus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:55:
[...]
Ik begrijp geloof ik niet helemaal wat de logica van dit antwoord is?
Twee telefoons met zelfde simkaart kan niet, dus 1 met twee verschillende sims zou wel moeten lukken?
Ik heb zelf duo sim van Proximus en gebruik er één in de smartphone en de andere in een tablet.
Nu duidelijk ?
Ik heb Camera360 Ultimate erop staan, hier ben ik tevreden overpaul123456 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:43:
Ik vind de camera minder goed,maar volgens mij ligt dat aan de software.. Heb er een andere camera app op gezet en is al een stuk beter. Iemand nog suggesties welke camera app t beste is?
Deze app word ook veel aanbevolen door diverse sites net als Google Camera
Om mensen even gerust te stellen, er is een tijd geleden onduidelijkheid geweest over of er een kompas in zit.
Nou die zit er dus in!
heb hem net zelf gebruikt namelijk.
Verder de vraag hoe je het best contacten kunt syncen tussen Mac OS Yosemite en Android? Het wil niet lukken. Ik heb 198 van de 648 contacten kunnen syncen, de rest wil niet? Doe het via Google.
Dus:
Op de mac alle contacten gesynced in de Contacts app
Alle contacten naar de account van Google gesleept (hier gaat het dus fout) maar hij voegt niet alles toe
Alle contacten uit de Google account syncen wel netjes op de telefoon
Om het nog erger te maken staan ineens al mijn contacten nu dubbel in Google terwijl er niks is gezegd over duplicates. Damn...
Heb het nu twee keer geprobeerd en er komen steeds wel meer contacten in de google account te staan, maar nog steeds niet allemaal.
Edit:
Zonder dat ik iets heb gedaan staan alle contacts er nu zelfs 3 keer in er het lijkt om de zoveel tijd een duplicate bij te komen
Nou die zit er dus in!
Verder de vraag hoe je het best contacten kunt syncen tussen Mac OS Yosemite en Android? Het wil niet lukken. Ik heb 198 van de 648 contacten kunnen syncen, de rest wil niet? Doe het via Google.
Dus:
Alle contacten naar de account van Google gesleept (hier gaat het dus fout) maar hij voegt niet alles toe
Om het nog erger te maken staan ineens al mijn contacten nu dubbel in Google terwijl er niks is gezegd over duplicates. Damn...
Heb het nu twee keer geprobeerd en er komen steeds wel meer contacten in de google account te staan, maar nog steeds niet allemaal.
Edit:
Zonder dat ik iets heb gedaan staan alle contacts er nu zelfs 3 keer in er het lijkt om de zoveel tijd een duplicate bij te komen
[ Voor 15% gewijzigd door Ohmarinus op 13-11-2015 19:05 ]
Kan je niet de contacten op de Mac exporteren als .csv file, die importeer je vervolgen op gmail in je contacts en vervolgens laat je je telefoon gewoon synchroniseren.Ohmarinus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:47:
Om mensen even gerust te stellen, er is een tijd geleden onduidelijkheid geweest over of er een kompas in zit.
Nou die zit er dus in!heb hem net zelf gebruikt namelijk.
Dus:
Hoe krijg ik Spotify weer op mijn lockscreen als hij speelt? Dit zit toch standaard in Android sinds 4.0 ofzo?
edit: found it: Settings > Sounds & Notifications > Notification > While Locked > Hide Sensitive Content
edit 2: grrrr. toch niet helemaal, de control buttons staan er niet, wel de albumart.
edit: found it: Settings > Sounds & Notifications > Notification > While Locked > Hide Sensitive Content
edit 2: grrrr. toch niet helemaal, de control buttons staan er niet, wel de albumart.
[ Voor 52% gewijzigd door Pinin op 13-11-2015 19:36 ]
www.casarodriguillo.com
Doe nog 1 poging via contacts, als dat niet lukt dan probeer ik jouw methodeRazzah schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:05:
[...]
Kan je niet de contacten op de Mac exporteren als .csv file, die importeer je vervolgen op gmail in je contacts en vervolgens laat je je telefoon gewoon synchroniseren.
Gelukkig kan je je google contacts makkelijk restoren naar een dag terug, heb ik maar even gedaan. De Contacts app van Apple crasht vaak, en je kan een sync niet onderbreken. Wat een slecht programma.
Vanavond ook mijn OPX binnen gekregen! Twee bijzondere dingen:
- Op de website mijn order nog steeds op "processing" staat;
- De telefoon kreeg ik niet aan, is de accu helemaal leeg! Hij ligt nu aan de lader. Was dat bij jullie ook zo?
- De telefoon kreeg ik niet aan, is de accu helemaal leeg! Hij ligt nu aan de lader. Was dat bij jullie ook zo?
Was bij mij halfvol, hij was wel erg koud. Heb hem eerst laten acclimatiseren op mijn muismat voor een half uurtje voordat ik hem inschakelde, maar dat zal geen verschil uitmaken.gerwintb schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:40:
Met een uurtje was hij vol opgeladen dus laadtijd van 2 uur klopt denk ik wel
Beide Nee.gerwintb schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:40:
Halfvolle batterij en order is complete.
Als je je telefoon hebt opgeladen, zal je zien dat ook de website niet meer op processing staat....gerwintb schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:40:
www.casarodriguillo.com
Ik begin al goed te wennen aan het amoled scherm met de fellere kleuren, de Z1C begint er nu wat flets uit te zien.
Ik was niet helemaal tevreden met de iconen en die Google balk bovenaan, dus ik heb maar eens de Nova Launcher geïnstalleerd samen met een icon pack. De telefoon bevalt nu een stuk beter moet ik zeggen. De telefoon lijkt nu ook nog iets vlotter te zijn
Ik neem aan dat zo'n launcher niet slecht is voor de snelheid/accuduur?
Ik was niet helemaal tevreden met de iconen en die Google balk bovenaan, dus ik heb maar eens de Nova Launcher geïnstalleerd samen met een icon pack. De telefoon bevalt nu een stuk beter moet ik zeggen. De telefoon lijkt nu ook nog iets vlotter te zijn
Ik neem aan dat zo'n launcher niet slecht is voor de snelheid/accuduur?
PSN id: NL_SToRM
Gelijk even lezen. Ik zag op het eerste plaatje van die review trouwens een percentage staan voor de accuduur in plaats van het batterij icoon. Ik wist niet dat dat kon, dus heb dat gelijk ook maar aangepast
PSN id: NL_SToRM
Waar verander je dat? En waar verander je uw alert slide opties?SToRM666 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:22:
Gelijk even lezen. Ik zag op het eerste plaatje van die review trouwens een percentage staan voor de accuduur in plaats van het batterij icoon. Ik wist niet dat dat kon, dus heb dat gelijk ook maar aangepast
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Voor het accu symbool: Instellingen --> Accu, dan rechtsbovenin op het batterijsymbool drukken. Dan krijg je een menuutje waar je een keuze uit 4 verschillende weergaven hebt.Thiago schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:25:
[...]
Waar verander je dat? En waar verander je uw alert slide opties?
De accu is echt top van dit apparaat. Vanmorgen om half zes uit de lader getrokken. Heel de dag wat appjes verstuurd, beetje 9gag hier en daar, af en toe een mailtje en browsertje, twitter, en de accu is nu nog 57%!!!!!
Fantastisch! Ik wil voorlopig niet anders meer..
Fantastisch! Ik wil voorlopig niet anders meer..
http://www.gsmarena.com/one_plus_x-review-1337.phpkuota schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:19:
Review van GSM Arena is inmiddels online
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support