Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:51

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

pixels66 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:07:
De accu is echt top van dit apparaat. Vanmorgen om half zes uit de lader getrokken. Heel de dag wat appjes verstuurd, beetje 9gag hier en daar, af en toe een mailtje en browsertje, twitter, en de accu is nu nog 57%!!!!!

Fantastisch! Ik wil voorlopig niet anders meer..
Die van mij gaat iets sneller op merk ik, twee uurtjes verder, redelijk wat gebruikt maar nu al op 81%

De accu wordt nog iets beter dacht ik na een paar keer laden/ontladen, maar of dat een fabeltje is of niet... Ligt ook aan het type accu en welke metalen er in verwerkt zijn, weet niet precies wat voor accu er in zit, maar grote kans dat het een LI-ion is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Tankiej schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:02:
[...]

Voor het accu symbool: Instellingen --> Accu, dan rechtsbovenin op het batterijsymbool drukken. Dan krijg je een menuutje waar je een keuze uit 4 verschillende weergaven hebt.
Bedankt

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16
Bij mij staan de 4 CPU's continue op 1497Mhz te draaien, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Samplex schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:47:
Lijkt me niet normaal, heb je iets open op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
Is een bug die sommige mensen hebben. Zie het standaard bug lijstje op het one plus forum:

https://forums.oneplus.ne...s-for-new-updates.403586/

Volgens mij had ik ook gelezen dat een harde reset een oplossing zou zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 13-11-2015 22:07 ]

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
SpeeDRaZoR3 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:57:
[...]

Is een bug die sommige mensen hebben. Zie het standaard bug lijstje op de one plus forums.
Dat kan me batterij drainage wel is veroorzaken dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:31
pixels66 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:07:
De accu is echt top van dit apparaat. Vanmorgen om half zes uit de lader getrokken. Heel de dag wat appjes verstuurd, beetje 9gag hier en daar, af en toe een mailtje en browsertje, twitter, en de accu is nu nog 57%!!!!!

Fantastisch! Ik wil voorlopig niet anders meer..
Hier hetzelfde, om 06:00 van de lader, toch aardig gebruikt zo verdeeld over de dag en heb nu nog 50% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07 17:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:42

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hoe controleer je dat?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:49
Gizmodo review is ook uit: klik
Niet zo positief, maar komt grotendeels door deels defect exemplaar en doordat het geschreven is vanuit amerikaans oogpunt, en blijkbaar worden daar niet alle LTE-banden ondersteund.

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 16:51
gerwintb schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:40:
Vanavond ook mijn OPX binnen gekregen! Twee bijzondere dingen:
- Op de website mijn order nog steeds op "processing" staat;
- De telefoon kreeg ik niet aan, is de accu helemaal leeg! Hij ligt nu aan de lader. Was dat bij jullie ook zo?
Mijn OPX batterij stond op 80% toen ik hem voor her eerst aan deed.
nielZify schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:28:
[...]

Pijnlijk slechte batterij scores :'(
Betere score dan de Moto G 2014 kreeg, dus voor mij blijft het een upgrade :')
Door apps als Trepn Profiler, CPU Spy Reloaded, of CPU-Z te gebruiken. Wanneer het scherm van de telefoon aan staat lijkt het er op dat alle cores naar 1497MHz schieten en niet lager gaan totdat het scherm weer uit staat. Gelukkig niet wanneer de telefoon "awake" is, bij muziek luisteren en het scherm uit zie ik op CPU Spy Reloaded dat 99% van de tijd 300MHz actief is.
Ohmarinus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:50:
[...]

Lijkt me niet normaal, heb je iets open op de achtergrond?
Volgens mij is het toch wel het geval bij alle Oneplus X's, misschien zelfs bij alle OxygenOS (2.*) telefoons.

[ Voor 61% gewijzigd door regenjas op 13-11-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
-oeps-

[ Voor 97% gewijzigd door regenjas op 13-11-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Cpu z installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:42

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Bij mij zie ik ook de meeste tijd achter elke cpu 1497 staan.. Echter bij de cpu load maar 6%. Wat betekend dat dan?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
retlaw schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:38:
[...]

Bij mij zie ik ook de meeste tijd achter elke cpu 1497 staan.. Echter bij de cpu load maar 6%. Wat betekend dat dan?
Hoeveel je processor op dat z'n best moet doen om taken uit te voeren. Bij zo'n laag percentage is 1497MHz op alle 4 cores dus echt niet de bedoeling en zeer onzuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Accuduur is op m'n OnePlus X vooralsnog redelijk goed. Ik heb zo'n 5 uur Screen On Time (dag van 7 uur 's ochtends en 12 uur 's avonds), en heb nog bijna 20% accu over.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YnwpI35GGFH7ZQzOfpYQAs2g/thumb.png

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halidith
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-07 16:30
Volgens de GSMarina review zou de Xiaomi Mi 4c in alle opzichten beter zijn, maar dit zie ik niet echt terug in de specificaties?

Is de CPU zoveel beter? Het is een Hexa core maar wel geclocked op 1.8 inplaats van Quad 2.3.
Verder is de batterij beter en heeft het USB Type C. Maar de OPX heeft 3GB Ram , Amoled scherm en de camera heeft meer MP voor maar heeft dan weer geen dubbele led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdgf
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:56
Halidith schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:46:
Volgens de GSMarina review zou de Xiaomi Mi 4c in alle opzichten beter zijn, maar dit zie ik niet echt terug in de specificaties?

Is de CPU zoveel beter? Het is een Hexa core maar wel geclocked op 1.8 inplaats van Quad 2.3.
Verder is de batterij beter en heeft het USB Type C. Maar de OPX heeft 3GB Ram , Amoled scherm en de camera heeft meer MP voor maar heeft dan weer geen dubbele led.
Kloksnelheden van verschillende cpu's vergelijken is een absolute no-no, daar kun je niets uit afleiden, je moet benches vergelijken. En er zit geen hexacore in de mi4c, het is een snelle dualcore met zuinige quadcore erbij als ik het goed voorheb.

De Mi4c heeft ook een 3GB variant (275€), Amoled is zeker niet objectief beter dan LCD, het aantal megapixels van een camera heeft ook (weinig tot) geen vergelijkingswaarde.

De Mi4c is zeker geen slechtere smartphone, maar heeft vooral als nadeel dat je hem enkel geimporteerd kunt krijgen en het design is totaal anders (als dat je wat boeit). De reden waarom ik de OPX verkies is vanwege het SD slot, had de mi4c die ook dan zou ik waarschijnlijk eerder naar die neigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Laatst online: 17-09 01:12
Halidith schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:46:

Mwah, 808 zijn std ARM cores net als de 810, stuk minder goed dan de Qualcomm cores in de 801. Daarbij maar 2 high-end cores. Enige voordeel is 20nm vs 28nm. 64bit is pointless op dit moment, enkel marketing.
Nog even los van dat het helemaal niet boeit en beide meer dan snel genoeg zijn voor normaal gebruik.

Zoals je zelf al zegt AMOLED vs LCD en daarnaast geen SD card. Ik weet niet of de 32gb variant makkelijk te bestellen is en tegen welke kosten, voor mij is 32gb sowieso te weinig en dus valt ie daarmee al af.

En je moet ook nog maar zin hebben in MIUI ipv (nagenoeg) stock Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
Mi4c mist ook 800MHz LTE en is dus geen geweldig optie voor Europa, te vergelijken met de situatie voor de OPX in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik heb nu een paar uur met de OPX gespeeld en erg tevreden er over. Het is tov van mijn iPhone 5 een enorme vooruitgang. Het enige wat ik tot nu toe wel heb gedaan is de standaard launcher vervangen voor de Google launcher. Naar mijn gevoel voegde Shelf niets toe.
Ik zal met de komende dagen mijn bevindingen posten.

Ik heb ook de Mi4c overwogen maar er kleven twee grote nadelen aan dit toestel. Ontbreken van band 20 en het gedoe met flashen en afhankelijkheid van EU roms. De Mi4c zoals alle Xiaomi's zijn niet gemaakt voor buiten China.

[ Voor 26% gewijzigd door Miki op 14-11-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:13
Mijn CPU's draaien ook 1497 MHz.. Erg bijzonder, ben benieuwd wanneer hier een update voor komt.

Overigens wel bijzonder, Oneplus had op de OP forums aangekondigd dat binnen een week een update zou komen voor de SD kaarten.. Die update is er nog niet, ben benieuwd of ze dit soort zaken kunnen waarmaken. Heb geen bekendheid met de andere twee OP toestellen, hoe snel waren ze daar met bug fixes en updates???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Laatst online: 17:00
pixels66 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 09:21:
Mijn CPU's draaien ook 1497 MHz.. Erg bijzonder, ben benieuwd wanneer hier een update voor komt.

Overigens wel bijzonder, Oneplus had op de OP forums aangekondigd dat binnen een week een update zou komen voor de SD kaarten.. Die update is er nog niet, ben benieuwd of ze dit soort zaken kunnen waarmaken. Heb geen bekendheid met de andere twee OP toestellen, hoe snel waren ze daar met bug fixes en updates???
Bij mijn weten is er altijd beweerd dat het 1-2 weken zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

MrMaxedTank schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 09:22:
[...]

Bij mijn weten is er altijd beweerd dat het 1-2 weken zou worden.
Precies, dit heb ik ook gelezen op het oneplus forum, reactie van een medewerker...

Overigens, de telefoon nu een avond en een nacht gebruikt. En ik moet zeggen...
Geweldig!

De batterij gaat goed mee vind ik, tot nu toe mis ik niet veel aan de telefoon, vooral wennen aan android en settings. Gedurende de nacht is de batterij maar 1 of 2% achteruit gegaan, dit valt ontzettend mee.

Heb nog niks geks gevonden, geen haartjes onder de screen protector, geen groene waas als je onder een hoek naar een wit scherm kijkt, eigenlijk is het enige irritante dat de screenprotector niet het hele scherm bedekt en de randjes zijn te zien omdat het beeldscherm iets groter is dan de screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je kunt je afvragen wat je belangrijker vindt; de protectie van je beeldscherm of het fantastische design. Sinds ik de fabriek-af aangebrachte screenprotector heb verwijderd vind ik het toestel nog zoveel mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Yep, tig keer mooier en minder vet zonder meegeleverde screen protector.
De opstaande rand vd silicon case geeft precies genoeg bescherming, glas raakt de ondergrond niet wanneer je m op de kop neer zou leggen.

Heb inmiddels de originele zwarte flip cover besteld, maar ben eigenlijk zeer in mn nopjes met de 'sleek looks' van de kale OPX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:00
Mijn OPX is inmiddels verzonden. Maar vanuit China, niet vanuit Europa. Dus ik kan extra kosten (BTW/ inklaringskosten, invoerrechten) verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
edjedan schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:29:
Mijn OPX is inmiddels verzonden. Maar vanuit China, niet vanuit Europa. Dus ik kan extra kosten (BTW/ inklaringskosten, invoerrechten) verwachten?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Laatst online: 17:00
edjedan schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:29:
Nee, de mijne kwam ook uit China. Dat zou allemaal al geregeld moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Deze vraag is ook al zeer vaak behandeld.

Een klein beetje zoeken is niet moeilijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-11-2021
Waar kan je je thema aanpassen op de opx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
driesh schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:20:
Waar kan je je thema aanpassen op de opx?
Instellingen - aanpassing (voor kleurstelling)
Instellingen - weergave (voor achtergrond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Wel jammer dat eigenlijk de meeste apps geen 'dark thema' hebben. Dat zou mooi uitkomen, als je in Whatsapp bijvoorbeeld de achtergrond op donker kan zetten en de tekst op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:35
ff een vraagje.. Misschien dat t al gezegd is maarja.. Als in de map bestanden naar foto's ga en een foto aantik kan ik niet verder "swipen" in de map foto's ,maar moet ik terug om de volgende te selecteren. Is dit in te stellen dat dit wel kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sier
Ohmarinus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:26:
Wel jammer dat eigenlijk de meeste apps geen 'dark thema' hebben. Dat zou mooi uitkomen, als je in Whatsapp bijvoorbeeld de achtergrond op donker kan zetten en de tekst op wit.
Je kan in WhatsApp zelf de achtergrond wel veranderen naar een zwarte achtergrond. Ik denk dat ik mede hierdoor wel een goede accuduur heb kunnen halen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Sier schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:36:
[...]

Je kan in WhatsApp zelf de achtergrond wel veranderen naar een zwarte achtergrond. Ik denk dat ik mede hierdoor wel een goede accuduur heb kunnen halen ook.
Er zit bij mijn geen zwarte achtergrond in, die moet ik zelf dan even maken gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Ohmarinus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:46:
[...]

Er zit bij mijn geen zwarte achtergrond in, die moet ik zelf dan even maken gok ik :)
Jup, je kan een eigen afbeelding gebruiken, of een WhatsApp theme pakket downloaden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Sier schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:49:
[...]

Jup, je kan een eigen afbeelding gebruiken, of een WhatsApp theme pakket downloaden!
Ja, in dat pakket zaten alleen maar useless pics, maar ik heb er een gevonden, voor wie hem wil:
http://androidfact.com/bl...for-all-1080x1920-phones/

Daar kan je hem vandaan halen! Heb de kleurwaarden gechecked en elke pixel is RGB #000000

[ Voor 6% gewijzigd door Ohmarinus op 14-11-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Mijn Oneplus X is ook binnen, en ik heb net een nanosim gehaald. Ik heb backup via Google aan staan op mijn oude toestel, en ik had verwacht dat door met mijn Google account in te loggen op mijn X, hij automatisch alle apps bijvoorbeeld zou restoren. Maar helaas.

Ik zie ook geen mogelijkheid om een restore handmatig uit te voeren.

Weet iemand hoe ik het beste mijn oude apps en instellingen weer terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Inloggen op Play store, en dan naar > Mijn Apps. Daar kun je ze allemaal(per stuk helaas) selecteren en opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:44
Sarion schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:10:
Mijn Oneplus X is ook binnen, en ik heb net een nanosim gehaald. Ik heb backup via Google aan staan op mijn oude toestel, en ik had verwacht dat door met mijn Google account in te loggen op mijn X, hij automatisch alle apps bijvoorbeeld zou restoren. Maar helaas.

Ik zie ook geen mogelijkheid om een restore handmatig uit te voeren.

Weet iemand hoe ik het beste mijn oude apps en instellingen weer terug krijg?
Dit probleem had ik ook, bij mij kwamen de apps wel terug nadat ik weer een factory reset deed. '
Het enige probleem is nu dat hij mijn wifi wachtwoorden niet heeft gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
Okay, bedankt voor de reacties. Ik heb ze maar geselecteerd (met lang drukken kan je er meerdere tegelijk selecteren) in de Play Store, en geïnstalleerd. Gelukkig gaat installeren op de X erg snel 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Dag 2:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/68fjrdR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:35
Hebben jullie er ook last van dat video's opnemen,/afspelen soms lag hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regenjas
Ik las dat de ISP van de SD801 in de OPX lager geklokt is, misschien is dat de reden voor het gebrek aan dingen als 4K en 1080p60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
paul123456 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:58:
Hebben jullie er ook last van dat video's opnemen,/afspelen soms lag hebben?
Vooral het afspelen(op facebook en YouTube) heb ik de eerste seconden lag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
pixels66 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:22:
[...]

Vooral het afspelen(op facebook en YouTube) heb ik de eerste seconden lag..
Ik heb nog geen enkele lag waargenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil dat zeggen dat hij op dag 1 maar 6% heeft verbruikt ? Indrukwekkend dan !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:07:
[...]

Lijkt me niet met de voorspelde 11 uur resterend...

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atrax schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:17:
[...]

Lijkt me niet met de voorspelde 11 uur resterend...
Redelijk onduidelijke post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Beetje met me oneplus x aan het spelen atm. Helaas heb ik wel een bug (of is dit een optie)

Als ik muziek via koptelefoon luister (spotify) en ik haal me oortjes eruit, gaat mijn muziek gewoon verder. Vreselijk irritant.. Met mijn oude HTC desire was dit ook niet het geval..

Mis ik iets of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisschr17
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-08 17:50
Knamix schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:06:
Beetje met me oneplus x aan het spelen atm. Helaas heb ik wel een bug (of is dit een optie)

Als ik muziek via koptelefoon luister (spotify) en ik haal me oortjes eruit, gaat mijn muziek gewoon verder. Vreselijk irritant.. Met mijn oude HTC desire was dit ook niet het geval..

Mis ik iets of?
Ik heb dit in Spotify inderdaad ook. In Play Music stopt hij echter wel met afspelen als ik men oortjes eruit haal. Youtube stopt ook gewoon. Misschien is het dus een bug in Spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:07:
[...]

Het verbruik is echt onwijs laag!!
Zelfde charge nog steeds na toch wel redelijk wat geappt, gefotografeerd en gebrowsed te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ijSbQ1Z.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user458
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-08 22:11
HellFury schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:35:
- Resolutie goed, maar wat je verwacht je anders van een 1080p @ 5 inch? Zal vanavond eens proberen in Cardboard, maar zal zeer
Heeft iemand al geprobeert om cardboard/vr apps aan de praat te krijgen op de OnePlus X? In principe zou dit moeten werken (heel goed zelfs vanwege het amoled scherm), maar omdat het digitale kompas ontbreekt vindt ik het toch wel spannend... :P
De meeste sites zeggen dat virtual reality ook werkt zonder magnetometer, maar het heeft ook te maken met chipsets (ik heb daar helaas ervaring mee...)
Zou iemand die de OnePlus X al in zijn bezit heeft willen kijken of het verhaal "Windy Day" in de Cardboard app werkt? Een andere app die erg mooi is, is Tuscany Dive. Tuscany Dive is op de hoogste instellingen wel zwaar voor de GPU, dus ik ben benieuwd of de OnePlus X dat aankan.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohmarinus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:34:
[...]

Het verbruik is echt onwijs laag!!
Zelfde charge nog steeds na toch wel redelijk wat geappt, gefotografeerd en gebrowsed te hebben.

[afbeelding]
Op welk tijdstip was hij 100% ? Had al gelezen dat het verbruik ok was maar dat is zéér ok dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
svenvdvoort schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:39:
[...]

Heeft iemand al geprobeert om cardboard/vr apps aan de praat te krijgen op de OnePlus X? In principe zou dit moeten werken (heel goed zelfs vanwege het amoled scherm), maar omdat het digitale kompas ontbreekt vindt ik het toch wel spannend... :P
De meeste sites zeggen dat virtual reality ook werkt zonder magnetometer, maar het heeft ook te maken met chipsets (ik heb daar helaas ervaring mee...)
Zou iemand die de OnePlus X al in zijn bezit heeft willen kijken of het verhaal "Windy Day" in de Cardboard app werkt? Een andere app die erg mooi is, is Tuscany Dive. Tuscany Dive is op de hoogste instellingen wel zwaar voor de GPU, dus ik ben benieuwd of de OnePlus X dat aankan.

Alvast bedankt!!
Kompas zit er in, iemand gaf dat hier aan aantal pagina's terug, die heeft het zelf getest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teejo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
[...]

Alvast bedankt!!
Ik heb de specifieke apps die jij noemt niet gebruikt maar wel een aantal andere VR demo's waaronder die van insideous.

Werkt erg goed met de OPX, de magnetische 'knop' op mijn cardboard replica werkt ook met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:44:
[...]

Op welk tijdstip was hij 100% ? Had al gelezen dat het verbruik ok was maar dat is zéér ok dan
Vorige foto was van dezelfde charge, ik denk dat ik hem rond een uur of 13:00 vol had opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
Bij mijn X lijkt de autorotate niet te werken. Hebben anderen deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Sarion schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:29:
Bij mijn X lijkt de autorotate niet te werken. Hebben anderen deze ervaring ook?
Bij mij werkt ie alleen niet in de Twitch app. Voor de rest geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
Net gereboot, nu werkt autorotate weer. Ik zal er op blijven letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Hmmm.... Nadat ik in het begin al mijn APN opnieuw heb moeten instellen omdat ik geen mobiel internet had, zit ik nu weer zonder (Telfort). Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-03 14:47
Atrax schreef op zondag 15 november 2015 @ 00:15:
Hmmm.... Nadat ik in het begin al mijn APN opnieuw heb moeten instellen omdat ik geen mobiel internet had, zit ik nu weer zonder (Telfort). Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Is je proxy setting 'niet ingesteld'?
Kijk hiervoor bij Settings -> Meer,, -> Mobiele Netwerken -> Namen Toegangspunten -> Telfort internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Mu-on schreef op zondag 15 november 2015 @ 00:59:
[...]

Is je proxy setting 'niet ingesteld'?
Kijk hiervoor bij Settings -> Meer,, -> Mobiele Netwerken -> Namen Toegangspunten -> Telfort internet
Ja die heeft inderdaad "niet ingesteld" als instelling. Het lijkt te gebeuren nadat de telefoon uit is geweest. Enige dat dan helpt is de APN volledig weggooien en een nieuwe aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe vinden jullie het bereik? Zijn de antennes sterk genoeg of merkbaar minder gevoelig dan van jullie vorige telefoons? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:31
MensionXL schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:03:
Hoe vinden jullie het bereik? Zijn de antennes sterk genoeg of merkbaar minder gevoelig dan van jullie vorige telefoons? :)
Volgens mij zit dat wel snor, voor m'n gevoel is het in ieder geval beter dan mijn Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MensionXL schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:03:
Merk geen verschil, dus prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Inmiddels heb ik er een dag opzitten met mijn OPX. De batterij houdt het prima uit, gisteren veel apps geïnstalleerd, wat genavigeerd, wat potjes Boom Beach gespeeld, foto's genomen en nog wat nieuws gelezen en tegen 2330u zat ik tegen de 25%. Wellicht niet wereld schokkend maar als je van een iPhone 5 afkomt een enorme verbetering.

De camera lijkt het overdag goed te doen maar heeft met wat tegenlicht wel erg veel moeite. Gelukkig kun je eea rechttrekken met Google foto's.

Het geluid heb ik ook getest met Sony mdr ex450 oordopjes icm Spotify. De dopjes zelf zijn bedoeld voor extra bass, dus het geluid klonk overtuigend en lekker vol. Ik kan de negatieve berichten erover dan ook niet staven.

Al met al ben ik erg blij met mijn OPX zeker als je bedenkt dat dit toestel maar €269 heeft gekost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
Atrax schreef op zondag 15 november 2015 @ 06:23:
[...]

Ja die heeft inderdaad "niet ingesteld" als instelling. Het lijkt te gebeuren nadat de telefoon uit is geweest. Enige dat dan helpt is de APN volledig weggooien en een nieuwe aanmaken.
Heb ook geen mobiel internet.
Geen idee hoe ik dat opnieuw instel.
Zit bij T-mobile maar die reageren niet in t weekend.

Heeft iemand n tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
[...]

Alvast bedankt!!
Windy day zat niet meer in de Cardboard app. Wel de app geinstalleerd, nieuwe introductiefilmpje is wel gaaf. Verder de exhibit gedaan en hij werkt prima: compas werkt goed, zelf de magneetknop werkt. Ik heb wel het gevoel dat de FPS een stuk lager ligt dan bij de Nexus 5. Ook heb je een ander, in mijn ogen, minder vervelend rastereffect dan bij de Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
eekastar schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:31:
[...]

Heeft iemand n tutorial?
Instellingen > meer > mobiele netwerken > namen toegangspunten

Dat is tenminste hoe het op mijn Nexus 5 werkt, denk dat het niet veel anders is op de Oneplus X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

[...]

Heeft iemand n tutorial?
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim

Staat gewoon op hun website, hoor!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
Ja, maar daar staat geen OPX bij en wanneer ik de OPO instellingen gebruik krijg ik (vd site) een error melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdgf
  • Laatst online: 12-09 12:56
eekastar schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:50:
[...]

Ja, maar daar staat geen OPX bij en wanneer ik de OPO instellingen gebruik krijg ik (vd site) een error melding.
De APN instellingen zijn voor elk toestel hetzelfde, het enige verschil is dat de schermpjes er wat anders gaan uitzien.

Kies dus gewoon een random toest, bv deze: http://toestelhulp.t-mobi...rnet/handmatig-instellen/
En geef die instellingen in op je OPX wanneer je een nieuw toegangspunt aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekastar
mdgf schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:53:
[...]

De APN instellingen zijn voor elk toestel hetzelfde, het enige verschil is dat de schermpjes er wat anders gaan uitzien.

Kies dus gewoon een random toest, bv deze: http://toestelhulp.t-mobi...rnet/handmatig-instellen/
En geef die instellingen in op je OPX wanneer je een nieuw toegangspunt aanmaakt.
Dankje, dat was behulpzaam :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Zit zelf bij BEN, ik kreeg een smsje en de instellingen werden via de SMS automagisch geïnstalleerd. Hoefde niks te doen.

Volgende maand ga ik van mijn oude abo naar de nieuwe:
3G > 4G (2000mb)
300minuten > Onbeperkt bellen en SMSsen (Fair use policy)

En dat voor maar 23 euro/maand. Dan voel ik me echt een stuk beter uit dan een abonnement waar je een verouderde telefoon krijgt en 300minuten/smsjes + 500mb 3G krijgt voor 23,50.

Ga voortaan altijd een losse telefoon kopen en een sim-only abo erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
[...]

Heeft iemand n tutorial?
Ik heb de instellingen gebruikt van de tutorial voor de Nexus 5.
Echter is het eenmalig instellen geen probleem, maar vooral dat het iedere keer opnieuw moet nadat de telefoon uit is geweest. Daar wordt ik niet echt blij van.
Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb een vodafone sim only. Voor 21,40 per maand 11GB 4Gdata, onbeperkt sms, onbeperkt bellen met vodafone klanten en 225min met de rest. Daarnaast is m'n abonnement ooit aangepast zodat ik gebruik kan maken van de particuliere (live.vodafone.com) en zakelijke (office.vodafone.nl) APN. Beide getest en werken prima met de OnePlus X natuurlijk.

Als ik een beter abonnement tegenkom stap ik over, maar sinds 2012 nog niet zoiets weer gevonden. Wel prettig om zorgeloos gebruik te kunnen maken van 4G en niet overal om wifi te hoeven vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Atrax schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:49:
[...]

Ik heb de instellingen gebruikt van de tutorial voor de Nexus 5.
Echter is het eenmalig instellen geen probleem, maar vooral dat het iedere keer opnieuw moet nadat de telefoon uit is geweest. Daar wordt ik niet echt blij van.
Iemand een idee hoe dat kan?
Ik gok dat je simpelweg pech hebt. Er zijn hier vast meer T-mobile gebruikers van de OnePlus X en daar hoor je niets van. Hopelijk wordt het met een volgende update en/of factory reset verholpen. Gelukkig hoef je niet vaak te rebooten, ik heb sinds dinsdag nog geen enkele vastloper gezien in ieder geval. Hoewel de firmware nog niet perfect is, lijkt hij me wel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Chris.nl schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:53:
[...]

Ik gok dat je simpelweg pech hebt. Er zijn hier vast meer T-mobile gebruikers van de OnePlus X en daar hoor je niets van. Hopelijk wordt het met een volgende update en/of factory reset verholpen. Gelukkig hoef je niet vaak te rebooten, ik heb sinds dinsdag nog geen enkele vastloper gezien in ieder geval. Hoewel de firmware nog niet perfect is, lijkt hij me wel stabiel.
Het gaat bij mij om Telfort.
Ik hoef ook niet vaak te rebooten inderdaad, maar ik zet hem 's nachts altijd uit. Elke dag opnieuw instellen lijkt me niet echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37
's Nachts je telefoon uit? Zet hem gewoon in vliegtuigstand of geluid uit. Elke dag opnieuw aanzetten is ook niet handig en bevorderlijk.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
aveenhuysen schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:09:
's Nachts je telefoon uit? Zet hem gewoon in vliegtuigstand of geluid uit. Elke dag opnieuw aanzetten is ook niet handig en bevorderlijk.
Waarom niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik zou ook niet weten waarom dat niet bevorderlijk is, waarschijnlijk werd "handig" bedoelt.
Vliegtuigmodus icoontje aan/afvinken is minder werk dan wachten totdat je mobiel opnieuw gestart is (en handmatig je APN instellen) in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn LG G3 en morgen hopelijk mijn OP X die al 2 dagen in Brussel ligt op 45 km van mijn deur gaat s'nachts ook niet uit en het kan vérgezocht zijn maar als hij uitstaat word de hardware toch gespaart ? Als je niet bereikbaar moet zijn of je gebruikt hem niet als wekker kan hij evengoed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atrax
Chris.nl schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:20:
...handmatig je APN instellen) in ieder geval.
Ja dat is zeker :)
Echter vind ik het niet echt lastig. Ik overleef de eerste 30 seconden bij bewustzijn zonder telefoon prima >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Atrax schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:54:
[...]

Het gaat bij mij om Telfort.
Ik hoef ook niet vaak te rebooten inderdaad, maar ik zet hem 's nachts altijd uit. Elke dag opnieuw instellen lijkt me niet echt de bedoeling.
Ik heb ook Telfort, en bij mij was eenmalig instellen voldoende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Oké, dat is goed om te horen. Kijken of ik bij mij ook een blijvende situatie kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:46:
Mijn LG G3 en morgen hopelijk mijn OP X die al 2 dagen in Brussel ligt op 45 km van mijn deur gaat s'nachts ook niet uit en het kan vérgezocht zijn maar als hij uitstaat word de hardware toch gespaart ? Als je niet bereikbaar moet zijn of je gebruikt hem niet als wekker kan hij evengoed uit.
Is niet vergezocht, klopt gewoon. Batterij en hardware worden minst belast als het toestel uit staat. Maar in de praktijk zal je het, denk ik, wel vrij ver moeten zoeken om daar profijt van te hebben. Ik heb zelf nog nooit een telefoon vervangen omdat de CPU of elektronica versleten was, en wellicht blijft je batterij langer goed maar dat merk je dan effectief na 2 of 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Atrax schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:02:
Oké, dat is goed om te horen. Kijken of ik bij mij ook een blijvende situatie kan regelen.
Als jij mijn APN instellingen wil weten, geef me even een PM'etje, dan probeer ik je even te helpen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:02:
[...]

Is niet vergezocht, klopt gewoon. Batterij en hardware worden minst belast als het toestel uit staat. Maar in de praktijk zal je het, denk ik, wel vrij ver moeten zoeken om daar profijt van te hebben. Ik heb zelf nog nooit een telefoon vervangen omdat de CPU of elektronica versleten was, en wellicht blijft je batterij langer goed maar dat merk je dan effectief na 2 of 3 jaar.
Ik ga daar ook geen last van hebben,ik verander van telefoon als van onderbroek bij wijze van spreken :P
maar er zijn er die hun telefoon mss helemaal uitmelken,al kan ik het me niet voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Chris.nl schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:02:
[...]

Afsluiten/opstarten vraagt vrij veel van je telefoon/batterij. Ik meen mij te herinneren dat het beter is om je telefoon in vliegtuigmodus te zetten dan af te zetten en dan later terug op te starten, als de batterij bijna plat is. Maar dat hangt natuurlijk af van hoe lang hij dan in vliegtuigmodus staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
pixels66 schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:03:
[...]
Als jij mijn APN instellingen wil weten, geef me even een PM'etje, dan probeer ik je even te helpen erbij.
Naam
Telfort

APN
internet

MCC
204

MNC
12

APN-type

APN-protocol
IPv4

Roamingprotocol voor APN
IPv4

De rest staat op "niet ingesteld". Dit werkt dus. Tot ik de telefoon herstart. Dan moet de APN volledig verwijderd worden en op dezelfde manier worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atrax schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:23:
[...]

Naam
Telfort

APN
internet

MCC
204

MNC
12

APN-type

APN-protocol
IPv4

Roamingprotocol voor APN
IPv4

De rest staat op "niet ingesteld". Dit werkt dus. Tot ik de telefoon herstart. Dan moet de APN volledig verwijderd worden en op dezelfde manier worden toegevoegd.
Ik heb het niet helemaal gevolgd,maar al een factory reset geprobeerd ?

En heb het niet zien voorbijkomen maar heb je na de instellingen ook op OPSLAAN gedrukt ? Ik heb de indruk dat dat de oplossing zal zijn,dan telefoon herstarten en zouden de instellingen er nog moeten staan

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Atrax schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:23:
[...]

Naam
Telfort

APN
internet

MCC
204

MNC
12

APN-type

APN-protocol
IPv4

Roamingprotocol voor APN
IPv4

Verander de naam even in Telfort Spot..

Edit: en Proxy, Poort, Gebruikersnaam, wachtwoord en server op"niet ingesteld"..

[ Voor 7% gewijzigd door pixels66 op 15-11-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:26:
[...]
Ik heb het niet helemaal gevolgd,maar al een factory reset geprobeerd ?
Dat is nog een optie inderdaad.
pixels66 schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:27:
[...]
Zo heette ie toen ik het probleem voor de eerste keer tegenkwam... :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Atrax op 15-11-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atrax schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:27:
[...]

Dat is nog een optie inderdaad.

[...]

Zo heette ie toen ik het probleem voor de eerste keer tegenkwam... :'(
Bekijk nog even mijn vorige post heb iets toegevoegd wat van belang kan zijn,ben dat nl ook al eens vergeten en kon ook terug beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het invoeren van APN instellingen,OPSLAAN kiezen en telefoon herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
pixels66 schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:27:
[...]

Edit: en Proxy, Poort, Gebruikersnaam, wachtwoord en server op"niet ingesteld"..
Ik heb ook Telfort, bij mij was proxy en poort wel (standaard) ingevuld. Dan werkt mobiel internet alleen als ik roaming toe sta. Als ik het instel zoals volgens Telfort aangeeft dan werkt het helemaal niet :?

Moet roaming bij jullie ook aan staan voordat mobiel internet werkt? Was op m'n vorige telefoons niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-08 17:25
Tankiej schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:57:
[...]

Ik heb ook Telfort, bij mij was proxy en poort wel (standaard) ingevuld. Dan werkt mobiel internet alleen als ik roaming toe sta. Als ik het instel zoals volgens Telfort aangeeft dan werkt het helemaal niet :?

Moet roaming bij jullie ook aan staan voordat mobiel internet werkt? Was op m'n vorige telefoons niet zo..
Ik heb ook Telfort en moet bij mijn OPX ook roaming ingeschakeld hebben voordat ik mobiel internet heb. Bij mijn vorige telefoon hoefde dat bij mij ook niet.

Nog een andere vraag; heb de Google bar op de homepage verwijderd door de Google-app uit te schakelen maar kan nu de ruimte niet gebruiken om b.v. widgets te plaatsen. Had al even op internet gekeken naar oplossingen. Door een andere launcher te installeren zou het wel mogelijk zijn. Iemand andere oplossingen of advies voor een goede launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ik heb op al mijn toestellen standaard Roaming aan moeten zetten bij Telfort, anders doet ie het niet..

launchers: Nova of Apex, als je wat stock achtigs wilt.
Pagina: 1 ... 12 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support