Bah, voor die laatste update werkte alles prima. Nu als ik een filmpje afspeel op fb stopt het na een seconde. Als ik vervolgens weer op play duw wordt wel alles afgespeeld. Hopelijk brengt de volgende update weer wat goeds..
edit: nvm
[ Voor 94% gewijzigd door dest1 op 17-06-2016 23:09 ]
Verwijderd
Kan de oneplus x in nederlandse taal ingesteld worden?
Wil je voortaan eerst zelf onderzoek doen. Dit had je gemakkelijk zelf kunnen vinden.
Wil je voortaan eerst zelf onderzoek doen. Dit had je gemakkelijk zelf kunnen vinden.
[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 20-06-2016 08:58 ]
JaVerwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:28:
Kan de oneplus x in nederlandse taal ingesteld worden?
Ik heb een lastig probleem met mijn OnePlus X: hij behoudt de Wifi niet in slaapstand. Oftewel, als ik mijn telefoon wegleg en een tijdje later weer oppak, staat ie op 3G. Als ik dan naar de wifi-instellingen gaat staat er wel dat ie met mijn netwerk verbonden is.
Bij de geavanceerde wifi-instellingen staat overigens 'Wifi behouden in slaapstand' op 'Altijd'. Is er nog een andere instelling die ik gemist heb? Of kan het aan mijn Wifi-netwerk liggen? Maar hij doet het buitenshuis ook volgens mij.
Bij de geavanceerde wifi-instellingen staat overigens 'Wifi behouden in slaapstand' op 'Altijd'. Is er nog een andere instelling die ik gemist heb? Of kan het aan mijn Wifi-netwerk liggen? Maar hij doet het buitenshuis ook volgens mij.
[ Voor 5% gewijzigd door Poeksel op 04-07-2016 15:55 ]
Ik had in Spanje met Yoigo sim een probleem met de verbinding en klonk een beetje als hetzelfde. Toch maar de update gedraaid en daarna bleef het goed gaan, dus wellicht waren er toch meer dan enkel Duitse provider "affected"Chris.nl schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:03:
[...]
Ja klopt, die update werd in eerste instantie alleen verspreid onder Duitsers omdat het enkel fixes brengt voor de Duiste providers. Maar op dit moment wordt die update blijkbaar wereldwijd aangeboden. Op XDA hebben wat luitjes het idee dat OnePlus alle toestellen naar 2.2.1-X wil pushen zodat ze de volgende OTA daarop kunnen laten aansluiten. Lijkt me een logische gedachte.
www.casarodriguillo.com
Ik heb een apart probleem. Ik heb de wekker op mijn telefoon altijd op trillen staan. Dit is ooit gedaan omdat ik in het verleden heel vroeg op moest staan en ik niet het hele huis wakker wilde maken. Daar ben ik nu zo gewend aan geraakt dat ik niets anders meer wil.
Nu ben ik geen ochtend mens en doe ik altijd nog een keertje snooze. Echter gaat de telefoon na de snooze maar 1 keer trillen (of voor mijn gevoel helemaal niet) en niet een paar keer achter elkaar. Dit resulteert in een half uur later wakker schrikken met de conclusie dat ik me moet gaan haasten.
Iemand een bekend probleem? Het heeft overigens wel gewerkt.
Nu ben ik geen ochtend mens en doe ik altijd nog een keertje snooze. Echter gaat de telefoon na de snooze maar 1 keer trillen (of voor mijn gevoel helemaal niet) en niet een paar keer achter elkaar. Dit resulteert in een half uur later wakker schrikken met de conclusie dat ik me moet gaan haasten.
Ik ben niet bekend met het probleem, wel ben ik bekend met het feit "na de snooze een half uur later wakker schrikken met de conclusie dat ik me moet gaan haastenLanithro schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:48:
Ik heb een apart probleem. Ik heb de wekker op mijn telefoon altijd op trillen staan. Dit is ooit gedaan omdat ik in het verleden heel vroeg op moest staan en ik niet het hele huis wakker wilde maken. Daar ben ik nu zo gewend aan geraakt dat ik niets anders meer wil.
Dat herken ik ook, maar ik ben er nog niet uit of dat aan de soft- of hardware ligt
Verwijderd
Weet iemand waar ik deze telefoon kan halen voor een niet te hoge prijs en betrouwbare site?
Als je een 2e hands wil kan je v&a proberen. Bij resellers betaal je sowieso meer dan ie origineel bij OnePlus heeft gekost.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:58:
Weet iemand waar ik deze telefoon kan halen voor een niet te hoge prijs en betrouwbare site?
Ik zou vandaag de dag niet meer kiezen voor een OPX. Een 5x is bijvoorbeeld zover in prijs gedaald dat dit een beter alternatief is, zelfde geldt voor een aantal flagships van vorig jaar. Ik zou eerst dus nog even wat huiswerk gaan doen en nagaan welk toestel nu de beste prijs/kwaliteit heeft voor dito budget.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:58:
Verwijderd
I know, maar ik hoor toch meer slechte dingen over 5x dan over de OPX, ook weet ik niet of ik aan 16 gb (blijft 10,6 over). OPX kan nog sd kaartje in. Ook ben ik nooit fan van LG geweest, maar de 5x is toch wel een van de besre telefoons voor die prijsMiki schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 17:59:
[...]
Ik zou vandaag de dag niet meer kiezen voor een OPX. Een 5x is bijvoorbeeld zover in prijs gedaald dat dit een beter alternatief is, zelfde geldt voor een aantal flagships van vorig jaar. Ik zou eerst dus nog even wat huiswerk gaan doen en nagaan welk toestel nu de beste prijs/kwaliteit heeft voor dito budget.
Ook ik zou je nu geen OPX meer aanbevelen. Ik vermoed dat OxygenOS op de OPX nog 1 update krijgt naar Marshmallow (die hebben ze in een ver verleden eens beloofd) en dan in de vergetelheid belandt wat Oneplus betreft. Ik gebruik Cyanogenmod en ben daar blij mee, als je dit ook van plan bent, kan ik je keuze nog begrijpen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:19:
[...]
I know, maar ik hoor toch meer slechte dingen over 5x dan over de OPX, ook weet ik niet of ik aan 16 gb (blijft 10,6 over). OPX kan nog sd kaartje in. Ook ben ik nooit fan van LG geweest, maar de 5x is toch wel een van de besre telefoons voor die prijs
Echter is de 5X op dit moment een betere optie, als je het mij vraagt. De support zal lang blijven, en dat is wat mij betreft een groot pluspunt. Ik hoor trouwens niet veel negatieve zaken over de Nexus 5X (maar volg het ook niet van heel dichtbij), waar heb je het dan bijvoorbeeld over?
Als je nog eventjes kan wachten, op het einde van dit jaar komt een nieuwe 5"-nexus uit met top-of-the-line specs (en waarschijnlijk ook duurder), misschien kan je daarop wachten en is die iets voor jou.
Verwijderd
Ten eerste (eigen mening), de uitstekende cameraJaperoen schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:43:
[...]
Ook ik zou je nu geen OPX meer aanbevelen. Ik vermoed dat OxygenOS op de OPX nog 1 update krijgt naar Marshmallow (die hebben ze in een ver verleden eens beloofd) en dan in de vergetelheid belandt wat Oneplus betreft. Ik gebruik Cyanogenmod en ben daar blij mee, als je dit ook van plan bent, kan ik je keuze nog begrijpen.
Echter is de 5X op dit moment een betere optie, als je het mij vraagt. De support zal lang blijven, en dat is wat mij betreft een groot pluspunt. Ik hoor trouwens niet veel negatieve zaken over de Nexus 5X (maar volg het ook niet van heel dichtbij), waar heb je het dan bijvoorbeeld over?
Als je nog eventjes kan wachten, op het einde van dit jaar komt een nieuwe 5"-nexus uit met top-of-the-line specs (en waarschijnlijk ook duurder), misschien kan je daarop wachten en is die iets voor jou.
Ten tweede, de camera software laat je weleens in de steek
Ten derde, geen uitbreidbaar geheugen
Ten vierde, accuduur
Ja natuurlijk heeft de OPX ook zo z'n nadelen, maar ben toch altijd wel fan van de OPX geweest. Dit even terzijde: Ik heb nu op m'n telefoon Android 4.2 (geloof ik oops
In jouw gebruiksscenario kan de OPX wel volstaan dan. Maar dan moet ik er bij zeggen dat de batterijduur van de OPX ook niet geweldig is, hoogstens gemiddeld.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:55:
[...]
Ten eerste (eigen mening), de uitstekende camera
Ten tweede, de camera software laat je weleens in de steek
Ten derde, geen uitbreidbaar geheugen![]()
Ten vierde, accuduur
Ja natuurlijk heeft de OPX ook zo z'n nadelen, maar ben toch altijd wel fan van de OPX geweest. Dit even terzijde: Ik heb nu op m'n telefoon Android 4.2 (geloof ik oops) en ik kan daar prima mee leven. Het is niet dat ik aan m'n telefoon gekluisterd zit, het is alleen voor Whatsapp, snapchat, instagram, 9gag en allemaal van zulke apps. Games speel ik niet ...
Verwijderd
Hmm als ik maar 1 dag volhoud.. Dat lijkt me wel eerlijk gezegd, maar als de OPX niet meer in de winkel komt ga ik voor de Nexus5X, want als je de prijs vergelijkt met de kwaliteit die je krijgt mag je eigenlijk niet twijfelenJaperoen schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:00:
[...]
In jouw gebruiksscenario kan de OPX wel volstaan dan. Maar dan moet ik er bij zeggen dat de batterijduur van de OPX ook niet geweldig is, hoogstens gemiddeld.
1 dag houdt hij wel vol.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 06:33:
[...]
Hmm als ik maar 1 dag volhoud.. Dat lijkt me wel eerlijk gezegd, maar als de OPX niet meer in de winkel komt ga ik voor de Nexus5X, want als je de prijs vergelijkt met de kwaliteit die je krijgt mag je eigenlijk niet twijfelen
Misschien kan je even bij V&A kijken op tweakers, daar staan ook een aantal (zo goed als nieuwe) OPX'en te koop.
Ik heb het idee dat ik Whatsapp berichten mis, of ik zie niet dat er meldingen geplaatst zijn in andere chats.
Is er iets veranderd in het gedrag van whatsapp of is het een bug in de OPX?
Het is mij nog niet mogelijk het helemaal te reproduceren, dus vandaar een nogal vage omschrijving van het probleem.
Is er iets veranderd in het gedrag van whatsapp of is het een bug in de OPX?
Het is mij nog niet mogelijk het helemaal te reproduceren, dus vandaar een nogal vage omschrijving van het probleem.
www.casarodriguillo.com
Volledige thread is inmiddels verwijderd. Tel dat op bij de recente mededeling dat men geen opvolger gaat maken voor de OP X... zouden ze de stekker er nu al helemaal uitgetrokken hebben bij OnePlus?Japeroen schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:09:
https://forums.oneplus.ne...ing-in-this-month.450827/
Hier wordt door de support van Oneplus gezegd dat MM waarschijnlijk deze maand nog komt. Maar zo zeker zijn ze precies zelf niet...
Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid
Nou ik reken inmiddels niet meer op een update naar de nieuwe Android.. En als dat echt zo blijkt te zijn, dan voor mij nooit meer oneplus.. Want beloftes doen en ze niet waarmaken, dat vind ik waardeloos... Sowieso merk ik nu toch wel de lag hier en daar al verschijnen in het gebruik, dus mijn pijlen zijn gericht op iets nieuws, de nieuwe nexussen spreken mij wel aan..
Maar waarom geen Custom-rom erop flashen? De Sultan Onyx CM13 bevalt mij erg goed en draait probleemloos.
Tja, ik heb nooit echt gehouden van custom roms.. Smartphones zijn echt de enige apparaten die ik graag standaard wil hebben zoals ze bedoeld zijn.. Ik weet er ook te weinig van denk ik, ooit eens mijn HTC desire voorzien van cyanogen mod, was niet heel verkeerd.. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin mij er in te verdiepen..
Dat was voor mij de reden om geen Sony meer te kopen, nadat mijn SP ondanks eerdere beloftes geen update naar Lollipop kreeg, zou het echt jammer vinden als OnePlus hier dezelfde fout gaat maken.pixels66 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:06:
Nou ik reken inmiddels niet meer op een update naar de nieuwe Android.. En als dat echt zo blijkt te zijn, dan voor mij nooit meer oneplus.. Want beloftes doen en ze niet waarmaken, dat vind ik waardeloos... Sowieso merk ik nu toch wel de lag hier en daar al verschijnen in het gebruik, dus mijn pijlen zijn gericht op iets nieuws, de nieuwe nexussen spreken mij wel aan..
Ik was er bij mijn OPX ook niet op uit om te flashen, ondanks dat ik dat op mijn Nexus S vroeger aan de lopende band deed. Uiteindelijk toch overstag gegaan en draai nu eigenlijk heel tevreden op Paranoid (Marshmallow)
Het was voor mij de reden om voor OnePlus te kiezen. Over de software updates van de OPO was ik heel tevreden, dus heb voor mijn vriendin een X aangeschaft. Als ze nu al stoppen met de updates, dan wordt het toch wel twee keer nadenken voordat ik nog een keer een OP apparaat aanschaf.Stalensnuitje schreef op zondag 31 juli 2016 @ 21:27:
[...]
Dat was voor mij de reden om geen Sony meer te kopen, nadat mijn SP ondanks eerdere beloftes geen update naar Lollipop kreeg, zou het echt jammer vinden als OnePlus hier dezelfde fout gaat maken.
Mijn OPX is niet meer, mijn zoon heeft mijn OPX laten stuiteren bij het zoeken maar Pokemons. Glas aan de voorzijde helemaal in puin. Heel rouwig ben ik er niet om, was er wel een beetje klaar mee. Oneplus belooft veel maar komt weinig na. Na 9 maanden zaten er nog steeds bugs in van de eerste dag die ruimschoots bekend waren in de community. Ook had je bij iedere update weer een nieuw probleem als kado erbij. Met de laatste update had ik bijvoorbeeld WiFi problemen. Verbinding stortte dan plotseling in tot een zeer trage verbinding.
Ik zit nu op een oude iPhone 5 die ik in de la had liggen. Uiteraard werkt dit toestel ondanks de leeftijd wel vlekkeloos. Kortom: Oneplus #neveragain
Ik zit nu op een oude iPhone 5 die ik in de la had liggen. Uiteraard werkt dit toestel ondanks de leeftijd wel vlekkeloos. Kortom: Oneplus #neveragain
Ik ben erg benieuwd over welke bugs je het hebt. Sinds de release van de X heb ik het toestel tot de dag van vandaag met alle plezier in gebruik! Ook heb ik geen last van Wifi drops oid.Miki schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:43:
Mijn OPX is niet meer, mijn zoon heeft mijn OPX laten stuiteren bij het zoeken maar Pokemons. Glas aan de voorzijde helemaal in puin. Heel rouwig ben ik er niet om, was er wel een beetje klaar mee. Oneplus belooft veel maar komt weinig na. Na 9 maanden zaten er nog steeds bugs in van de eerste dag die ruimschoots bekend waren in de community. Ook had je bij iedere update weer een nieuw probleem als kado erbij. Met de laatste update had ik bijvoorbeeld WiFi problemen. Verbinding stortte dan plotseling in tot een zeer trage verbinding.
Enige waar ik last van heb is dat het toestel 'vergeet' iedere keer te vragen met welke sim ik wil bellen. Hier omtrent heb ik dan ook een vraag.
Is er een mogelijk om te zien op welke nummer je gebeld wordt? Ik zie nu niet of ik op mijn prive of werk nummer gebeld wordt.. Op werk overigens geen probleem, thuis wel! (wanneer ik een oproep heb gemist)
Neem eens een kijkje in het OnePlus X forum met name dit topic https://forums.oneplus.ne...s-for-new-updates.403586/beyazz06 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:26:
[...]
Ik ben erg benieuwd over welke bugs je het hebt. Sinds de release van de X heb ik het toestel tot de dag van vandaag met alle plezier in gebruik! Ook heb ik geen last van Wifi drops oid.
Enige waar ik last van heb is dat het toestel 'vergeet' iedere keer te vragen met welke sim ik wil bellen. Hier omtrent heb ik dan ook een vraag.
Is er een mogelijk om te zien op welke nummer je gebeld wordt? Ik zie nu niet of ik op mijn prive of werk nummer gebeld wordt.. Op werk overigens geen probleem, thuis wel! (wanneer ik een oproep heb gemist)
En mijn eigen melding: https://forums.oneplus.ne...86/page-123#post-14847938
Maar het begint een grijs gedraaide plaat te worden met Android. Precies hetzelfde fenomeen speelde een paar jaar terug met de Galaxy S3. De ene gebruiker kon zijn toestel het raam uit gooien van ellende en de ander had nooit nergens iets last van. In ieder geval zijn de klachten goed gedocumenteerd en doet Oneplus er geen ene moer meer aan. Het enige wat OP heeft gedaan is dat er in het begin snel wat showstoppers gefixed werden zoals nu ook gebeurd bij de huidige OP3. Hoop alleen wel voor die gebruikers dat hun support wat langer stand houdt dan 9 maanden
Ja klopt, ik heb nu ook de OP3. Maar de support van de OPX valt eerlijk gezegd iets tegen.
- edit -
Daarintegen heeft de OPX CM rom van 3 augustus: Android 6.0.1 met de beveiligingspatch van 5 augustus al
Hier lijkt ie stabiel te draaien.
- edit -
Daarintegen heeft de OPX CM rom van 3 augustus: Android 6.0.1 met de beveiligingspatch van 5 augustus al
[ Voor 46% gewijzigd door Chris.nl op 04-08-2016 12:40 ]
Ik heb sinds eergisteren ineens last van spontane freezes op mijn OPX. Scherm gaat op zwart, notification light blijft wit branden en verder niks. Hij laadt op dat moment ook niet op.
Ik weet alleen niet waar ik het moet zoeken: telefoon zelf, een app, ROM (Paranoid) of misschien zelfs wel een corrupte micro-SD (ivm de adoptable storage optie in MM). Iemand een idee?
Ik weet alleen niet waar ik het moet zoeken: telefoon zelf, een app, ROM (Paranoid) of misschien zelfs wel een corrupte micro-SD (ivm de adoptable storage optie in MM). Iemand een idee?
Van het Oneplus X forum:
Allen W said:
Hi everyone,
We've started rolling out OxygenOS 2.2.2 on the OnePlus X today. Here's what's new in this update:
Upgraded camera to version 1.4 UI
Improved camera frame rate performance
Added trusted face unlock security option
Updated Swiftkey to version 6.3.3
Updated carrier name mapping
Added June security patches
Fixed default SIM card selection issue
Fixed network operator selection issue
Fixed screen rotation issue
General improvements and bug fixes
As usual, the rollout will be incremental. I will do my best to get everyone covered as soon as possible. Please let me know what your thoughts are and comments on this update.
We are still working to bring Marshmallow to the OnePlus X soon, so please stay tuned.
Dus Marshmallow komt er nog aan.
Allen W said:
Hi everyone,
We've started rolling out OxygenOS 2.2.2 on the OnePlus X today. Here's what's new in this update:
Upgraded camera to version 1.4 UI
Improved camera frame rate performance
Added trusted face unlock security option
Updated Swiftkey to version 6.3.3
Updated carrier name mapping
Fixed default SIM card selection issue
Fixed network operator selection issue
Fixed screen rotation issue
General improvements and bug fixes
As usual, the rollout will be incremental. I will do my best to get everyone covered as soon as possible. Please let me know what your thoughts are and comments on this update.
We are still working to bring Marshmallow to the OnePlus X soon, so please stay tuned.
Dus Marshmallow komt er nog aan.
In ieder geval netjes dat ze wel gewoon de security patches bij blijven houden. Alleen jammer dat het de juni patch is en niet de juli of augustus patch.Maikel205 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:25:
Ook jammer alleen dat het zo lang duurt voordat Marshmallow uitkomt. Had hier toch meer van verwacht.
Overigens is dit de bron: https://forums.oneplus.ne...ting-on-oneplus-x.458214/.
[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 04-08-2016 09:36 ]
Op het Oneplus forum wordt gemeld dat de security updates wel van juli zijn in tegenstelling tot wat in de openingspost staat. Ook staan er links om de OTA update en de volledige ROM te downloaden. (https://forums.oneplus.net/threads/oxygenos-2-2-2-rollout-is-starting-on-oneplus-x.458214/page-4#post-15133071)
Top! Thnx voor de info. 'k Heb mijn mirror ook weer bijgewerkt met OxygenOS 2.2.2.loeberce schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:36:
Op het Oneplus forum wordt gemeld dat de security updates wel van juli zijn in tegenstelling tot wat in de openingspost staat. Ook staan er links om de OTA update en de volledige ROM te downloaden. (https://forums.oneplus.net/threads/oxygenos-2-2-2-rollout-is-starting-on-oneplus-x.458214/page-4#post-15133071)
Ik denk dat june een typfoutje was...rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:33:
[...]
In ieder geval netjes dat ze wel gewoon de security patches bij blijven houden. Alleen jammer dat het de juni patch is en niet de juli of augustus patch.
Ook jammer alleen dat het zo lang duurt voordat Marshmallow uitkomt. Had hier toch meer van verwacht.
Overigens is dit de bron: https://forums.oneplus.ne...ting-on-oneplus-x.458214/.

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 04-08-2016 12:43 ]
Dat zal dan inderdaad wel zo zijn. Dan lopen ze mooi gelijk met de rest (behalve Nexus, die zitten alweer op 5 augustus).Chris.nl schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:12:
[...]
Ik denk dat june een typfoutje was...
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 04-08-2016 13:45 ]
Je kan dus een zip downloaden om de ROM zelf te flashen. Hoef je niet op de OTA te wachten. Of een VPN instellen met als land India, dan komt de OTA wel binnen.
Ik installeer m sowieso de komende weken niet. De afgelopen updates van oneplus zorgden telkens voor andere problemen, dus heb aangeleerd om dat even af te wachten...
Stel dat MM komt, dan weet je zeker dat er bugs zullen zijn, soit maar hoeveel energie zal er nog gedaan worden om die op te lossen?
Ik heb liever een perfect werkende versie Lolipop, ik heb geen grote problemen met het toestel maar soms wel eens wat vage dingen.
Ik heb liever een perfect werkende versie Lolipop, ik heb geen grote problemen met het toestel maar soms wel eens wat vage dingen.
www.casarodriguillo.com
Mijn WiFi schakelt telkens weer uit zodra mijn telefoon overschakelt naar 3g, hebben meer mensen dit? Ik heb wel de functie WiFi altijd aan op ingeschakeld staan...
Ik gok / hoop dat ze de OnePlus X gewoon de komende twee jaar blijven ondersteunen (in ieder geval totdat het apparaat twee jaar oud is).Pinin schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:09:
Stel dat MM komt, dan weet je zeker dat er bugs zullen zijn, soit maar hoeveel energie zal er nog gedaan worden om die op te lossen?
Ik hoop het met je, maar ik heb zo mijn twijfels. Android is fijn maar het update beleid is crap geregeld door Google.rens-br schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:25:
[...]
Ik gok / hoop dat ze de OnePlus X gewoon de komende twee jaar blijven ondersteunen (in ieder geval totdat het apparaat twee jaar oud is).
www.casarodriguillo.com
Ben ik inderdaad met je eens. Ik hoop er nog steeds op dat Android een keer hetzelfde gaat werken met updaten als Microsoft / Windows doet. Drivers in de firmware bakken, zodat het 'gewoon' werkt.Pinin schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:15:
[...]
Ik hoop het met je, maar ik heb zo mijn twijfels. Android is fijn maar het update beleid is crap geregeld door Google.
Voor de mensen die lui zijn en geen rom willen flashen om te updaten:
-Download Cyberghost
-Zet de vpn locatie op Roemenië
- Check voor updates en downloaden maar
Edit: Al eerder benoemd.
-Download Cyberghost
[ Voor 9% gewijzigd door CCJJVV op 05-08-2016 14:37 ]
Mijn vriendin is van een Oneplus One naar een Oneplus X gegaan omdat de One in het water verdwenen is.
Toestel maakt nette foto's maar zag net in een backup naar mijn nas dat ze al snel 8-9MB per stuk zijn. Ze maakt de foto's met de standaard camera app (is die niet van Google?). Ik kan alleen nergens instellen waar je de compressie kunt regelen. Zoals bij de One.
Iemand die dit weet?
Toestel maakt nette foto's maar zag net in een backup naar mijn nas dat ze al snel 8-9MB per stuk zijn. Ze maakt de foto's met de standaard camera app (is die niet van Google?). Ik kan alleen nergens instellen waar je de compressie kunt regelen. Zoals bij de One.
Iemand die dit weet?
Hij komt hier ook ota binnenCCJJVV schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:30:
Voor de mensen die lui zijn en geen rom willen flashen om te updaten:
-Download Cyberghost
www.casarodriguillo.com
Pak je toch een andere camera-app? Quickpic bijvoorbeeld, instellingen prima te regelen.Binnetie schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:15:
Mijn vriendin is van een Oneplus One naar een Oneplus X gegaan omdat de One in het water verdwenen is.
Iemand die dit weet?
Quickpic gebruik ik toevallig op mijn telefoon om albums te beheren. Van hier uit kan je ook makkelijk naar van alles en nog wat delen. Mooie app, maar ik zie niet hoe je hier foto's mee kunt maken als camera app. Ik zie hem ook niet als camera app in de Play store.edjedan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:44:
[...]
Pak je toch een andere camera-app? Quickpic bijvoorbeeld, instellingen prima te regelen.
Ik kreeg gisteren de update OTA binnen. Tot nu toe nog niets te klagen, ik vind het sowieso wel een prima toestel eigenlijk
PSN id: NL_SToRM
Sorry, dom. Ik haal dingen door elkaar. Ik bedoel natuurlijk Open Camera.Binnetie schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:09:
[...]
Quickpic gebruik ik toevallig op mijn telefoon om albums te beheren. Van hier uit kan je ook makkelijk naar van alles en nog wat delen. Mooie app, maar ik zie niet hoe je hier foto's mee kunt maken als camera app. Ik zie hem ook niet als camera app in de Play store.
Top, ik zag hem langskomen. Heb hem geinstalleerd en top in te stellen! De fotos zijn nu op 90% (aanbevolen) 2,5MB ipv 8-9MB. Dat scheelt een boel ruimte.edjedan schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:43:
[...]
Sorry, dom. Ik haal dingen door elkaar. Ik bedoel natuurlijk Open Camera.
Ik vind de 1+X camera app een leuke feature hebben met het 'slow motion' filmen. Weet iemand toevallig of er (gratis) camera apps in de App store zijn die deze optie ook aanbieden?
Al twee keer iets raars gehad sinds de nieuwste update....
Eerste keer leek het net of er een full factory reset had plaats gevonden... Met de start scherm en achtergronden terug naar standaard.... Maar wel wifi verbinding en ook mijn sim unlocked... Dus full reset kon niet gebeurt zijn. Had wel de melding "setup complete" op mijn scherm staan.
Een reboot loste dat helemaal op.. En was alles weer terug bij hoe het was daar voor.
En tweede keer was vanmiddag toen ook ineens mijn achtergrond veranderd was in de oneplus X default.... Die weer terug veranderd...
Iemand anders ook deze ervaring?
Eerste keer leek het net of er een full factory reset had plaats gevonden... Met de start scherm en achtergronden terug naar standaard.... Maar wel wifi verbinding en ook mijn sim unlocked... Dus full reset kon niet gebeurt zijn. Had wel de melding "setup complete" op mijn scherm staan.
Een reboot loste dat helemaal op.. En was alles weer terug bij hoe het was daar voor.
En tweede keer was vanmiddag toen ook ineens mijn achtergrond veranderd was in de oneplus X default.... Die weer terug veranderd...
Hmm, geen 4G meer mogelijk sinds de update, meer mensen hier last van? Provider is Vodafone.
nieuws: Vodafone kampt met netwerkstoringMensionXL schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:51:
Hmm, geen 4G meer mogelijk sinds de update, meer mensen hier last van? Provider is Vodafone.
Heeft denk ik met de storing te maken die op de tweakers.net hoofdpagina staat.MensionXL schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:51:
Shit, net gemist. Goede reden om voortaan nóg vaker de hoofdpagina te checken. Bedankt jongens!radavl schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:56:
[...]
Heeft denk ik met de storing te maken die op de tweakers.net hoofdpagina staat.
Ik heb een probleem met bellen of gebeld worden. Iemand mee bekend? Ik heb inmiddels de update naar Oxygen 2.2.2 uitgevoerd in de hoop dat dit het probleem op zou lossen, maar helaas...
Voor de duidelijkheid:
Bij bellen wordt de verbinding verbroken
Bij gebeld worden krijgt de beller een in-gesprek melding.
=edit= Opgelost!
Ik heb uitgevonden dat het zeer waarschijnlijk een netwerkprobleem (KPN) is geweest. Ik heb de netwerkvoorkeur gewijzigd van LTE naar 3G en daarmee kon ik weer bellen en gebeld worden. Ook het terugzetten naar LTE gaf daarna geen problemen meer.
Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat er in het kader van de vakantie tussendoor verbinding is gelegd met een buitenlandse provider?
Voor de duidelijkheid:
Bij bellen wordt de verbinding verbroken
Bij gebeld worden krijgt de beller een in-gesprek melding.
=edit= Opgelost!
Ik heb uitgevonden dat het zeer waarschijnlijk een netwerkprobleem (KPN) is geweest. Ik heb de netwerkvoorkeur gewijzigd van LTE naar 3G en daarmee kon ik weer bellen en gebeld worden. Ook het terugzetten naar LTE gaf daarna geen problemen meer.
Zou dit te maken kunnen hebben met het feit dat er in het kader van de vakantie tussendoor verbinding is gelegd met een buitenlandse provider?
[ Voor 39% gewijzigd door RRRobert op 11-08-2016 20:04 ]
Ik heb sinds een week of twee last van het spontaan uitvallen van mijn toestel; hooguit 1x per dag, maar vandaag nam het wel extreme vormen aan. Als ik het toestel nu aanzet valt hij direct na het invoeren van de pincode uit
Tevens viel mij vandaag ook dit op:

De achterkant van mijn toestel laat in het midden los en staat bol. Ik heb ergens het vermoeden dat dit ook mede de oorzaak is van het uitvallen.
Maar eens even contact zoeken met OnePlus. Toestel is pas 9 maanden oud; kijken of ze er nog wat aan kunnen / willen doen...
-edit: De accu is dus gewoon brak. Toestel start wel gewoon op, ook als je aan de achterkant zit. Accu gaat dus geen hele dag meer mee. Die slijt wel heel snel... Dat is als je het mij vraagt niet acceptabel voor zo'n jong toestel.

De achterkant van mijn toestel laat in het midden los en staat bol. Ik heb ergens het vermoeden dat dit ook mede de oorzaak is van het uitvallen.
Maar eens even contact zoeken met OnePlus. Toestel is pas 9 maanden oud; kijken of ze er nog wat aan kunnen / willen doen...
-edit: De accu is dus gewoon brak. Toestel start wel gewoon op, ook als je aan de achterkant zit. Accu gaat dus geen hele dag meer mee. Die slijt wel heel snel... Dat is als je het mij vraagt niet acceptabel voor zo'n jong toestel.
[ Voor 16% gewijzigd door Lex2 op 16-08-2016 20:11 . Reden: Nieuwe inzicht ]
Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8
Lijkt erop dat je accu defect is, en zelfs bol is gaan staan... Dit moet onder garantie vallen....Lex2 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:51:
Ik heb sinds een week of twee last van het spontaan uitvallen van mijn toestel; hooguit 1x per dag, maar vandaag nam het wel extreme vormen aan. Als ik het toestel nu aanzet valt hij direct na het invoeren van de pincode uit![]()
[afbeelding]
Sinds de laatste update merk ik dat ik een stuk minder lang doorkan op een batterijlading.
Waar ik eerst dagen had waarop ik >50% over hield (8:00-23:30), loop ik nu leeg tussen 9:30 en 21:00.
Zijn er meer mensen met dit issue?
Waar ik eerst dagen had waarop ik >50% over hield (8:00-23:30), loop ik nu leeg tussen 9:30 en 21:00.
Zijn er meer mensen met dit issue?
Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...
Wauw, OOS 3.1.0 community build!
https://forums.oneplus.ne...ild-for-oneplus-x.460857/
Beetje heel laat wel... Achja.
Daar is hij dan eindelijk!
OxygenOS 3.1.0 (Marshmallow) Community Build for OnePlus X
OxygenOS 3.1.0 (Marshmallow) Community Build for OnePlus X
Drommels. Ben je nou serieus een paar seconden eerder?Japeroen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:13:
Wauw, OOS 3.1.0 community build!
[ Voor 45% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-08-2016 11:14 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Dat dacht ik dus ook. Ik heb inmiddels dan ook een Service Request ingediend om hem te laten reparerenChris.nl schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:22:
[...]
Lijkt erop dat je accu defect is, en zelfs bol is gaan staan... Dit moet onder garantie vallen....
Ik zag het ook al. Meteen maar ff snel geinstalleerd. Loopt als een zonnetje. Paar instellingen die ergens anders zitten alleen. Wel fijn dat je nu een paar instellingen kan doen bij de alert slider.
Het is wel een community build, en geen officiële dus.. Ik vraag me af hoe betrouwbaar het is.. Was als er iets cruciaals niet werkt, zoals verbindingsproblemen, hoe weten we dan of dit snel opgelost wordt?
Ik weet niet of ik er wel aan durf...
naar welke map kopieer je de zip file? een nieuwe map?
Het is een officiële beta, kan nog wel een half jaar duren voordat ie bugvrij als OTA aangeboden wordt. Als je je OPX stabiel en betrouwbaar wil houden dan wacht je minstens een paar weken met flashen totdat je hoort wat de rest er van vindt, of je wacht totdat ie als OTA komt.pixels66 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:42:
Het is wel een community build, en geen officiële dus.. Ik vraag me af hoe betrouwbaar het is.. Was als er iets cruciaals niet werkt, zoals verbindingsproblemen, hoe weten we dan of dit snel opgelost wordt?
Precies mijn gedachten. Ik ben persoonlijk erg tevreden over hoe de telefoon, nu voorzien van Oxygen 2.2.2, draait. Het enige wat je zou kunnen missen is de security patches t/m augustus, maar als je geen gekke dingen doet zijn de risico's niet onoverkomelijk.Chris.nl schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:24:
[...]
Het is een officiële beta, kan nog wel een half jaar duren voordat ie bugvrij als OTA aangeboden wordt. Als je je OPX stabiel en betrouwbaar wil houden dan wacht je minstens een paar weken met flashen totdat je hoort wat de rest er van vindt, of je wacht totdat ie als OTA komt.
Als ik jou was zou ik dat ding tijdelijk niet gebruiken, wie weet wat er met je telefoon gebeurt, een defecte accu is namelijk helemaal niet goed voor je telefoon!Lex2 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:17:
[...]
Dat dacht ik dus ook. Ik heb inmiddels dan ook een Service Request ingediend om hem te laten repareren
Maakt niet uit welke map je gebruikt op je telefoon. Als je deze maar weer kan vinden op je telefoon.maanstof schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:05:
naar welke map kopieer je de zip file? een nieuwe map?
Is er een schatting te maken hoelang het duurt voordat de OTA update beschikbaar is na het uitkomen van deze versie?
Helaas niet.gerwintb schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:55:
Is er een schatting te maken hoelang het duurt voordat de OTA update beschikbaar is na het uitkomen van deze versie?
Ik heb hem geïnstalleerd en gelukkig is mijn Wifi probleem opgelost.
Snap ik, maar morgen moet hij nog even volhouden. Daarna gaat hij op transport naar het reparatiecentrum van OnePlus in Polen.tim-405 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:02:
[...]
Als ik jou was zou ik dat ding tijdelijk niet gebruiken, wie weet wat er met je telefoon gebeurt, een defecte accu is namelijk helemaal niet goed voor je telefoon!
Overigens tot zover alvast complimenten voor OP! Tot nog toe gaat de afhandeling zeer soepel en snel en bijkomend voordeel is dat in het eerste jaar OP de verzendkosten van en naar het reparatiecentrum op zich neemt.
Ik heb ondertussen mijn Lumia 930 maar weer in het zadel geholpen als tijdelijke vervanger

Ik heb sinds de update een probleem met mijn Wifi. Het is zo traag als dikke stront. Gevonden dat ik de Bluetooth uit moet zetten. Dan gaat het weer lekker snel.
Verwijderd
Ik heb deze telefoon nu ongeveer 6 maanden. En nu is mijn telefoon krom getrokken! Van de een op andere dag. Ook is hij bloedheet aan de oplader of bij bepaalde apps. Ik heb de telefoon teruggestuurd maar volgens de monteur is er geen sprake van garantie. Na een paar keer na vragen kregen we dit eruit:
"Technician said mechanical failure - display case and mechanically damaged. This kind of damage can not be repaired under warranty"
Nu zeg ik je...wat is dit voor onzin? Ik zie dit niet terug in de voorwaarden. Of ben ik nou zo blind? Inmiddels mn kromme telefoon weer terug.
Meer mensen die dit herkennen?
"Technician said mechanical failure - display case and mechanically damaged. This kind of damage can not be repaired under warranty"
Nu zeg ik je...wat is dit voor onzin? Ik zie dit niet terug in de voorwaarden. Of ben ik nou zo blind? Inmiddels mn kromme telefoon weer terug.
Meer mensen die dit herkennen?
Kromtrekken impliceert een vervorming die veroorzaakt is door de telefoon zelf. Bij iPhones worden kromme telefoons doorgaans veroorzaakt door de gebruiker. Kan dit in jouw geval ook niet zo zijn?
Conclusie is dat de bèta best wel stabiel is, als ik het zo lees
. OnePlus doet beter werk dan eerst als je het mij vraagt.
OOS 3.1.0 community build bugs
OOS 3.1.0 community build bugs
Wat stond ik vandaag toch raar naar mijn oneplus X te staren.. Ik pakte het toestel op, en wat zie ik? Toestel is terug naar fabrieksinstellingen?!! Foto's weg, apps weg, alle instellingen weg! Kortom niets terug te vinden..
De vraag is hoe kan dit? Toestel zat in mijn broekzak, al een tijdje. Wellicht een uur terug, zonder problemen, naar gekeken en ondertussen niets gedaan dan eigenlijk in mijn broekzak te zitten idle'n..
Toen maar playstore gestart om mijn apps te installeren. Ik kreeg echter tijdens het installeren van een app de foutmelding dat het geheugen vol zat.. Wat voor mij de trigger was om eens het toestel te herstarten.. Want hoe kan een gewiped toestel geen ruimte hebben? Toestel opdracht gegeven om te herstarten en in weer in de broekzak gegooid.. Al gauw kreeg ik berichten binnen op mijn smartband.. Dat zou betekenen dat het toestel niet gewiped is?? Snel toestel uit broekzak gehaald.. en ja hoor, het toestel was weer zoals het moest zijn!
Het blijft echter vreemd! Ik ben dus zeer benieuwd of iemand anders dezelfde ervaring heeft of beter gezegd een verklaring heeft van wat er nu gebeurd is.. Kent android zoals windows een veilige modus oid?
De vraag is hoe kan dit? Toestel zat in mijn broekzak, al een tijdje. Wellicht een uur terug, zonder problemen, naar gekeken en ondertussen niets gedaan dan eigenlijk in mijn broekzak te zitten idle'n..
Toen maar playstore gestart om mijn apps te installeren. Ik kreeg echter tijdens het installeren van een app de foutmelding dat het geheugen vol zat.. Wat voor mij de trigger was om eens het toestel te herstarten.. Want hoe kan een gewiped toestel geen ruimte hebben? Toestel opdracht gegeven om te herstarten en in weer in de broekzak gegooid.. Al gauw kreeg ik berichten binnen op mijn smartband.. Dat zou betekenen dat het toestel niet gewiped is?? Snel toestel uit broekzak gehaald.. en ja hoor, het toestel was weer zoals het moest zijn!
Het blijft echter vreemd! Ik ben dus zeer benieuwd of iemand anders dezelfde ervaring heeft of beter gezegd een verklaring heeft van wat er nu gebeurd is.. Kent android zoals windows een veilige modus oid?
Nog nooit gehoord! Heel raar inderdaad. Ja, Android heeft een veilige modus;beyazz06 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:27:
Wat stond ik vandaag toch raar naar mijn oneplus X te staren.. Ik pakte het toestel op, en wat zie ik? Toestel is terug naar fabrieksinstellingen?!! Foto's weg, apps weg, alle instellingen weg! Kortom niets terug te vinden..
Powerknop ingedrukt houden totdat je het menu krijgt > "uitschakelen" ingedrukt houden > dan komt hij met "veilige modus?" > "ok".
Hopelijk is dit wat je bedoelt.
duvekot in "[OnePlus X] Ervaringen & Discussie"beyazz06 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:27:
Ja, 1x gehad. Kon ook niet meer bellen en heb de telefoon uit een weer aan gezet. Geen problemen meer daarnabeyazz06 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:27:
Misschien per ongeluk het gast account geactiveerd?beyazz06 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:27:
Geen idee of ik dit bedoel, want ik heb geen enkele opdracht gegeven om in veilige modus oid te starten..Anonymoussaurus schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:35:
[...]
Nog nooit gehoord! Heel raar inderdaad. Ja, Android heeft een veilige modus;
Powerknop ingedrukt houden totdat je het menu krijgt > "uitschakelen" ingedrukt houden > dan komt hij met "veilige modus?" > "ok".
Hopelijk is dit wat je bedoelt.

Dat is exact wat ik ook had!
Ja!duvekot schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:09:
Al twee keer iets raars gehad sinds de nieuwste update....
Hoe kan je een gast account activeren? Ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe dit kan gebeuren..Lanithro schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:22:
[...]
Misschien per ongeluk het gast account geactiveerd?
[ Voor 24% gewijzigd door beyazz06 op 24-08-2016 16:38 ]
Scherm aanzetten (niet unlocken), notificatiebalk naar beneden trekken, rechtsboven op account tikken etc. Moet onder uitzonderlijke omstandigheden te doen zijn in broekzakbeyazz06 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:35:
[...]
Geen idee of ik dit bedoel, want ik heb geen enkele opdracht gegeven om in veilige modus oid te starten..Ik heb het net geprobeerd, maar dit is het niet.. Je ziet duidelijk links onder "Veilige Modus" staan, dat zag ik niet staan. Daarnaast zag ik ook nog de eigen ingestelde achtergrond foto, ook dit was er niet.
[...]
Dat is exact wat ik ook had!
[...]
Ja!Heb je al enig idee hoe dit is gebeurd?
[...]
Hoe kan je een gast account activeren? Ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe dit kan gebeuren..
Dat is hem!Chris.nl schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:45:
[...]
Scherm aanzetten (niet unlocken), notificatiebalk naar beneden trekken, rechtsboven op account tikken etc. Moet onder uitzonderlijke omstandigheden te doen zijn in broekzak
Waarschijnlijk had ik geen "Gast" account, die heeft het toestel aangemaakt.. Vandaar dat ik het scherm met "setup completed" aantrof. Daar ik nu wel over een gast account beschik, kreeg ik nu geen "setup completed" scherm. De omgeving was echter identiek aan wat ik daarnet had.
Mystery solved
Bij instellingen - accounts kan je uitvinken dat dit kan gebeuren bij een locked scherm.beyazz06 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:54:
[...]
Dat is hem!
Waarschijnlijk had ik geen "Gast" account, die heeft het toestel aangemaakt.. Vandaar dat ik het scherm met "setup completed" aantrof. Daar ik nu wel over een gast account beschik, kreeg ik nu geen "setup completed" scherm. De omgeving was echter identiek aan wat ik daarnet had.
Mystery solved
Mooi zo dat het mysterie is opgelost!! Ik weet dat met veilige modus je onderin het scherm ziet.
Heeft de Oneplus X trouwens geen spraakrecorder? Ik kan het nergens vinden..
Bij Paranoid zit dit weer onder de user-instellingen, niet accounts.Chris.nl schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:57:
[...]
Bij instellingen - accounts kan je uitvinken dat dit kan gebeuren bij een locked scherm.
Ik weet niet of het er standaard op zit. Maar ik vind de Parrot Voice Recorder app in ieder geval erg fijn werken.pixels66 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:03:
Heeft de Oneplus X trouwens geen spraakrecorder? Ik kan het nergens vinden..
Ik heb de laatste tijd enkele problemen met mijn oneplus x
1) Als de gsm 100% opgeladen is en aan de oplader blijft hangen, maakt hij een zoem gelijd. Dit is niet extreme luid maar wel zeer storend als je probeert te slapen.
2) De gsm wil niet altijd meer opladen.Soms moet ik de kabel meerdere malen opnieuw in de gsm steken voordat hij begint op te laden. Tijdens het opladen kan het ook plotseling stoppen (zelf zonder aan de kabel te komen) Als dit het geval is duurt het ook veel langer om de gsm volledig op te laden. Wanneer het van de eerste keer lukt, gebeurt het opladen veel sneller. (Ik heb dit probleem bij verschillende opladers en kables opgemerkt dus is daar waarschijnlijk niet aan gerelateerd)
3) Vannacht is mijn gsm uitgevallen. Hij had nog 40% batterij en hing aan de oplader. Vanmorgen (toen ik mij overslapen had doordat mijn wekker niet afging) kreeg ik hem niet meer aan. Een uur later lukte het mij eindelijk om hem terug op te laden en aan te zetten. Toen zag ik dat de batterij direct van 40 naar 0 is gegaan rond 2 uur s'nachts.
Heeft er nog iemand deze problemen al gemerkt? Ik zit op de gewone updates die doorkomen via de gsm
1) Als de gsm 100% opgeladen is en aan de oplader blijft hangen, maakt hij een zoem gelijd. Dit is niet extreme luid maar wel zeer storend als je probeert te slapen.
2) De gsm wil niet altijd meer opladen.Soms moet ik de kabel meerdere malen opnieuw in de gsm steken voordat hij begint op te laden. Tijdens het opladen kan het ook plotseling stoppen (zelf zonder aan de kabel te komen) Als dit het geval is duurt het ook veel langer om de gsm volledig op te laden. Wanneer het van de eerste keer lukt, gebeurt het opladen veel sneller. (Ik heb dit probleem bij verschillende opladers en kables opgemerkt dus is daar waarschijnlijk niet aan gerelateerd)
3) Vannacht is mijn gsm uitgevallen. Hij had nog 40% batterij en hing aan de oplader. Vanmorgen (toen ik mij overslapen had doordat mijn wekker niet afging) kreeg ik hem niet meer aan. Een uur later lukte het mij eindelijk om hem terug op te laden en aan te zetten. Toen zag ik dat de batterij direct van 40 naar 0 is gegaan rond 2 uur s'nachts.
Heeft er nog iemand deze problemen al gemerkt? Ik zit op de gewone updates die doorkomen via de gsm
1) Dat kan kloppen. Dat is de oplader. Probeer de oplader er eens andersom in te steken (stekker in stopcontact).Maarten1337 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:34:
Ik heb de laatste tijd enkele problemen met mijn oneplus x
1) Als de gsm 100% opgeladen is en aan de oplader blijft hangen, maakt hij een zoem gelijd. Dit is niet extreme laat maar wel zeer storend als je probeert te slapen.
2) Lijkt er op alsof er iets mis is de poort, of iets op het bordje.
3) Op welke versie zit je van OxygenOS?
Ik zit op Oxygen versie 2.2.2 (android 5.1.1)Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:40:
[...]
1) Dat kan kloppen. Dat is de oplader. Probeer de oplader er eens andersom in te steken (stekker in stopcontact).
2) Lijkt er op alsof er iets mis is de poort, of iets op het bordje.
3) Op welke versie zit je van OxygenOS?
Dan kan ik best hiervoor een service request bij Oneplus aanmaken?
Als je wilt, kun je in eerste instantie de bèta downloaden (OxygenOS 3.1.0 gebaseerd op Android 6.0.1). Als dat je probleem niet verhelpt, zou ik een ticket indienen bij OnePlus.Maarten1337 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:45:
Ik zit op Oxygen versie 2.2.2 (android 5.1.1)
Dan kan ik best hiervoor een service request bij Oneplus aanmaken?
Zoveel problemen zijn er niet met die bèta volgens mij.
Ik ben inderdaad ook nog niks tegen gekomen.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:49:
[...]
Als je wilt, kun je in eerste instantie de bèta downloaden (OxygenOS 3.1.0 gebaseerd op Android 6.0.1). Als dat je probleem niet verhelpt, zou ik een ticket indienen bij OnePlus.
Maar als er een probleem zou zijn met mijn poortje of bordje, zal een nieuwe software dit toch niet oplossen?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:49:
[...]
Als je wilt, kun je in eerste instantie de bèta downloaden (OxygenOS 3.1.0 gebaseerd op Android 6.0.1). Als dat je probleem niet verhelpt, zou ik een ticket indienen bij OnePlus.
Lijkt erop zegt hij. Maar uitsluiten is beter dan opsturen en erachter komen dat er iets gaar was in de software.Maarten1337 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:55:
[...]
Maar als er een probleem zou zijn met mijn poortje of bordje, zal een nieuwe software dit toch niet oplossen?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support