Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Maarten1337 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:55:
Maar als er een probleem zou zijn met mijn poortje of bordje, zal een nieuwe software dit toch niet oplossen?
Je wilt niet weten wat voor een rare dingen je kunt krijgen van softwarefouten :P. Zo kan het zelfs softwarematig zijn dat je telefoon heel sloom oplaad, of juist heel snel leeg gaat, door software. Ik zou zeggen: je hebt niets te verliezen. Mocht het niet opgelost zijn, dan kan je altijd nog een ticket indienen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 15:12

RRRobert

Fokker in ruste

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:57:
[...]

Je wilt niet weten wat voor een rare dingen je kunt krijgen van softwarefouten :P. Zo kan het zelfs softwarematig zijn dat je telefoon heel sloom oplaad, of juist heel snel leeg gaat, door software. Ik zou zeggen: je hebt niets te verliezen. Mocht het niet opgelost zijn, dan kan je altijd nog een ticket indienen.
Mee eens. Jammer alleen dat sommige fabrikanten dan soms 'vergeten' om e.e.a. te verhelpen met een update. Dat heeft mij ooit doen besluiten om nóóit meer een HTC te kopen.

Overigens wil ook zo iets simpels als een herstart nog wel eens een probleem oplossen. De OnePlus X die ik nu gebruik is dermate stabiel dat deze weken (maanden?) lang 'aan' blijft staan. Zo had ik laatst, dat na weken zonder sores, de tethering in eens niet meer leek te werken; een herstart loste dit gelukkig op.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
Aan medetweakers met een OnePlus X

Draait een van jullie de 6.0.1 community build, en is het de moeite waard?
Zijn de issues zoals omschreven door Oneplus X acceptabel?
Of Is er een Cyanogen Mod alternatief die beter werkt?
Ik zou graag mijn toestel een update geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
RRRobert schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 14:42:
Mee eens. Jammer alleen dat sommige fabrikanten dan soms 'vergeten' om e.e.a. te verhelpen met een update. Dat heeft mij ooit doen besluiten om nóóit meer een HTC te kopen.

Overigens wil ook zo iets simpels als een herstart nog wel eens een probleem oplossen. De OnePlus X die ik nu gebruik is dermate stabiel dat deze weken (maanden?) lang 'aan' blijft staan. Zo had ik laatst, dat na weken zonder sores, de tethering in eens niet meer leek te werken; een herstart loste dit gelukkig op.
Klopt inderdaad. Één van de redenen waarom mijn telefoon 's nachts altijd uit staat :). Lijkt me ook niet echt goed voor de levensduur van je telefoon + batterij etc, om de telefoon 24/7/12 aan te laten staan :p.
Tijs0289 schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 15:59:
Aan medetweakers met een OnePlus X

Draait een van jullie de 6.0.1 community build, en is het de moeite waard?
Zijn de issues zoals omschreven door Oneplus X acceptabel?
Of Is er een Cyanogen Mod alternatief die beter werkt?
Ik zou graag mijn toestel een update geven...
Ik denk het wel. Zie ook mijn reactie: Anonymoussaurus in "[OnePlus X] Ervaringen & Discussie"

Mening over OxygenOS 3.1 in dit topic:
Martiveen in "[OnePlus X] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Maarten1337 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Maar als er een probleem zou zijn met mijn poortje of bordje, zal een nieuwe software dit toch niet oplossen?
Zit er niet misschien wat stof of iets dergelijks in je oplaad poortje? Ik heb het ook een keer gehad dat mijn telefoon niet lekker meer oplaadde, maar er zat dus een pluisje dat in mijn poortje zat.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Het glas van m'n X is kapot (aan de voorkant), viel uit m'n binnenzak toen ik voorover boog om iets van de grond te pakken. Viel ongeveer 1 meter naar beneden, op stenen, precies op de hoek rechtsonder..
Hij doet het verder nog prima, alleen het glas is gebarsten.
Het vervangen bij een telefoon repair shop in NL kost zo'n 200 euro, vind ik beetje prijzig voor een telefoon die nieuw niet heel veel meer kostte. Dan kan ik nog beter ééntje van V&A halen volgens mij..

Of heeft iemand hier andere ervaringen/opties? Scherm ergens laten vervangen waar het niet zo belachelijk duur is?

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 29-08-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48
Tankiej schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:12:
Of heeft iemand hier andere ervaringen/opties? Scherm ergens laten vervangen waar het niet zo belachelijk duur is?
200 euro is inderdaad een hoop geld. Zou je niet eens hier kunnen kijken: [OnePlus] RMA & Support. Wellicht zijn er meer mensen die hun scherm hebben vervangen.

Verder kan je het toestel ook opsturen naar OnePlus. Ze kunnen dan een prijsopgave doen en mocht je die niet accepteren, hoef je alleen de verzendkosten à 30 euro betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
rens-br schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:16:
[...]

200 euro is inderdaad een hoop geld. Zou je niet eens hier kunnen kijken: [OnePlus] RMA & Support. Wellicht zijn er meer mensen die hun scherm hebben vervangen.

Verder kan je het toestel ook opsturen naar OnePlus. Ze kunnen dan een prijs opgave doen en mocht je die niet accepteren, moet je alleen de verzendkosten a 30 euro betalen.
Oh, ik wist niet eens dat er een RMA & Support topic is, (note to self: even beter kijken de volgende keer, staat desnoods boven het reply veld..).
Zal daar eens informeren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 29-08-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Het glas van m'n X is kapot (aan de voorkant), viel uit m'n binnenzak toen ik voorover boog om iets van de grond te pakken. Viel ongeveer 1 meter naar beneden, op stenen, precies op de hoek rechtsonder..
Het vervangen bij een telefoon repair shop in NL kost zo'n 200 euro, vind ik beetje prijzig voor een telefoon die nieuw niet heel veel meer kostte. Dan kan ik nog beter ééntje van V&A halen volgens mij..

Ik denk dat het te maken heeft met de populariteit van het toestel. Doordat het merk niet zo heel erg bekend is. zullen de repair shops er meer geld voor vragen. Kans is groot dat ze de schermen niet eens op voorraad hebben.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Tankiej schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:35:
[...]
(note to self: even beter kijken de volgende keer, staat desnoods boven het reply veld..).
offtopic:
Ik heb het RMA topic pas net toegevoegd aan de topicwarning. Dus kan me voorstellen dat je die niet eerder gezien hebt ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Heb nou de community build van Marshmallow geïnstalleerd en vind het werkelijk een verademing. Zowat alles is opgelost wat er mis was met de telefoon in mijn optiek. Vooral de haperingen in videos vond ik irritant, compleet weg nu. Ook Doze is een welkome toevoeging voor de niet meer dan gemiddelde batterij van deze telefoon. Heb alleen root moeten weghalen om dit te kunnen installeren maar ach, kan er voorlopig mee leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 16:56

Vervangen is wel zelf te doen als je een beetje handige tweaker bent, heb het hier ook een keer gedaan met de OneX. Alleen het glas vervangen gaat helaas niet lukken, dat is 1 geheel met het oled scherm.
Een compleet scherm kostte me 86,- (via aliexpress gekocht). Tis wel een werkje om de boel los te krijgen, voor- en achterkant zitten geplakt. Achterkant gaat vrij makkelijk los na verhitten, voorkant zit wat steviger. Je moet ook de achterkant los halen want anders krijg je de flatcable niet los/vast op het mainboard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Rezk schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:23:
Heb nou de community build van Marshmallow geïnstalleerd en vind het werkelijk een verademing.
Goed om te horen! Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat de update OTA aangeboden gaat worden. Bij de OnePlus 2 waren er twee community builds nodig en heeft het zo'n 1,5 maand geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
rens-br schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:46:
[...]

Goed om te horen! Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat de update OTA aangeboden gaat worden. Bij de OnePlus 2 waren er twee community builds nodig en heeft het zo'n 1,5 maand geduurd.
Vind het nu al heel compleet en volgens mij is ook de enige grote bug de wi-fi drain bij wi-fi scanning. Denk dat het dit keer nu wel sneller gaat nu de ervaring met Marshmallow er is, alhoewel ik 1,5 maand eigenlijk niet eens zo lang vind.

Oh, en het cellular probleem is bij mij ook opgelost! In Lollipop viel het signaal elke 10 minuten even weg waardoor mobiel internet uitviel. Heb het tot nu toe nog niet meegemaakt in deze build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Rezk schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:08:
[...]
Vind het nu al heel compleet en volgens mij is ook de enige grote bug de wi-fi drain bij wi-fi scanning.
Is dat wel daadwerkelijk een bug? Bij mijn OnePlus One draint wifi-scanning ook echt heel erg veel. Met een batterij verbruik van 20% o.i.d. Met die optie uit verbruikt wifi nog maar 3%.
Denk dat het dit keer nu wel sneller gaat nu de ervaring met Marshmallow er is, alhoewel ik 1,5 maand eigenlijk niet eens zo lang vind.
1,5 maand nadat je al vele maanden hebt gewacht vind ik nog steeds heel erg veel. Maar wel goed dat ze in ieder geval een community / test build uitbrengen om de laatste bugs te pletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:56
Rezk schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:23:
Heb nou de community build van Marshmallow geïnstalleerd en vind het werkelijk een verademing. Zowat alles is opgelost wat er mis was met de telefoon in mijn optiek. Vooral de haperingen in videos vond ik irritant, compleet weg nu. Ook Doze is een welkome toevoeging voor de niet meer dan gemiddelde batterij van deze telefoon. Heb alleen root moeten weghalen om dit te kunnen installeren maar ach, kan er voorlopig mee leven :P
Is er nu ook een long press actie om naar het menu van een applicatie te kunnen? Ik heb een oude applicatie (SunnySolarLog voor mijn SMA omvormers) die ik nu niet kan bedienen met alleen de hardware buttons. Dus moet ik steeds naar software buttons wisselen wil ik in het menu kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
rens-br schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:14:
Is dat wel daadwerkelijk een bug? Bij mijn OnePlus One draint wifi-scanning ook echt heel erg veel. Met een batterij verbruik van 20% o.i.d. Met die optie uit verbruikt wifi nog maar 3%.
Ja, zou het zelf technisch ook geen bug noemen. Misschien een oversight dat hij standaard aan staat? Bij mij stond hij echter de eerste keer al uit gek genoeg.
duvekot schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:55:
Is er nu ook een long press actie om naar het menu van een applicatie te kunnen? Ik heb een oude applicatie (SunnySolarLog voor mijn SMA omvormers) die ik nu niet kan bedienen met alleen de hardware buttons. Dus moet ik steeds naar software buttons wisselen wil ik in het menu kunnen komen.
Heb net even gekeken in het knoppenmenu maar heb die optie niet kunnen vinden helaas. Nog steeds zelfde als Lollipop.

Overigens, denk dat ik toch te vroeg gejuicht heb met dat celullar probleem. Verbinding viel weer even weg net. Ik zal het nog verder monitoren de komende dagen maar het komt in ieder geval minder voor dan met Lollipop tot nu toe.

[ Voor 23% gewijzigd door Reksho op 30-08-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Rezk schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:40:
[...]
Ja, zou het zelf technisch ook geen bug noemen. Misschien een oversight dat hij standaard aan staat? Bij mij stond hij echter de eerste keer al uit gek genoeg.
Op mijn OPO stond de optie op gegeven moment ineens aan.
Heb net even gekeken in het knoppenmenu maar heb die optie niet kunnen vinden helaas. Nog steeds zelfde als Lollipop.
Jammer dat ze dit niet gelijk getrokken hebben met CyanogenOS. Daar kan je de indeling en functies van de knoppen zelf bepalen.
Overigens, denk dat ik toch te vroeg gejuicht heb met dat celullar probleem. Verbinding viel weer even weg net. Ik zal het nog verder monitoren de komende dagen maar het komt in ieder geval minder voor dan met Lollipop tot nu toe.
Ligt dit niet gewoon aan je simkaart o.i.d. mijn vriendin heeft met haar OnePlus X geen problemen met verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
rens-br schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:49:

[...]

Jammer dat ze dit niet gelijk getrokken hebben met CyanogenOS. Daar kan je de indeling en functies van de knoppen zelf bepalen.
Oh ik kan de indeling/functies wel bepalen van de knoppen hoor. Alleen niet de specifieke functie die duvekot hierboven vroeg (naar het menu gaan van een app).
[...]

Ligt dit niet gewoon aan je simkaart o.i.d. mijn vriendin heeft met haar OnePlus X geen problemen met verbinding.
Zou kunnen. Heb echter geen zin om een andere simkaart te proberen/aan te vragen :P. Ik zie wel op fora dat andere gebruikers er ook soms last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Rezk schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:53:
[...]
Oh ik kan de indeling/functies wel bepalen van de knoppen hoor. Alleen niet de specifieke functie die duvekot hierboven vroeg (naar het menu gaan van een app).
Ah ok. Dan hebben ze er wel meer ingebouwd. Als ik me niet vergis kan in Android 5.1 alleen de functie van de linker en rechterknop omgedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:56
Dit zijn de opties in Oxygen 2.2.2 voor de hardware buttons:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/ehSO3zG
En
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/7rEpZbI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
duvekot schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:19:
Dit zijn de opties in Oxygen 2.2.2 voor de hardware buttons:
[afbeelding]
En
[afbeelding]
Je afbeeldingen werken niet. Je hebt deze links nodig: http://i.imgur.com/ehSO3zG.png en http://i.imgur.com/7rEpZbI.png. Zijn de opties bij elke knop hetzelfde? Bij mijn OPO willen de opties tussen de knoppen nog wel eens verschillen.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 31-08-2016 09:02 ]

• noobz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-08-2021
Ik zie dat de downloadlink naar de community build inmiddels offline is gehaald.

Heeft iemand de zip nog, of een betrouwbare plek om 'm vandaan te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
noobz schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 20:25:
Ik zie dat de downloadlink naar de community build inmiddels offline is gehaald.

Heeft iemand de zip nog, of een betrouwbare plek om 'm vandaan te halen?
Hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noobz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-08-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Community build OxygenOS 3.1.1 is uit (klik), nu toch overstag en ook maar eens geflashed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Jaerock schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:18:
Community build OxygenOS 3.1.1 is uit (klik), nu toch overstag en ook maar eens geflashed.
En hoe bevalt die?

De changelog is overigens:
  • Added ability to move apps to SD card
  • Improved touch responsiveness, speed, and accuracy
  • Improved HFR setting in video capture
  • Implemented September Android security patches
  • General bug fixes
  • Known issues:
  • [list]
  • SD card stability
  • “Move to SD card” in settings sometimes does not work
  • Apps/device may crash if you remove the SD card tray
  • [/]
Overigens voor iedereen die de community build wilt downloaden met een snellere minor. De OPX roms zijn ook hier te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 13-09-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Niet online
Goed! Ik kwam van oxygenos 2 en daar zaten toch wel wat bugs in. Batterij is wel hard gegaan vandaag, normaal doe ik makkelijk de hele dag mee, nu is ie op het einde van z'n latijn. Misschien iets te veel rondgekeken in MM. De nieuwe Android is fijn, maar dat kennen de meeste al wel.
Grootste pre voor mij vandaag is dat nu de Bluetooth van de OPX native werkt met mijn auto, ipv dat ik een third party app nodig heb om het telefoonboek te synchroniseren.

• rens-br
Jaerock schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:12:
[...]
Grootste pre voor mij vandaag is dat nu de Bluetooth van de OPX native werkt met mijn auto, ipv dat ik een third party app nodig heb om het telefoonboek te synchroniseren.
Klinkt goed! Nog rare bugs tegen gekomen of het batterij verbruik na?

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 20:21

Zewatanejo

Fine Thanks!

Jaerock schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:18:
Ik probeerde die ook te flashen, maar dat lukte niet. Kan de zip niet installeren via "install from phone" Volgens mij moet de bootloader unlocked zijn. Klopt dat?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zewatanejo schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:42:
[...]

Ik probeerde die ook te flashen, maar dat lukte niet. Kan de zip niet installeren via "install from phone" Volgens mij moet de bootloader unlocked zijn. Klopt dat?
Ik had de eerste versie van de build al en kon hem gewoon erover heen installeren. Mijn toestel is verder helemaal Stock.

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

koesie schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:55:
[...]

Ik had de eerste versie van de build al en kon hem gewoon erover heen installeren. Mijn toestel is verder helemaal Stock.
Zet je de zip dan op de SD of op de telefoon zelf? Ik gebruik dual-sim en heb dus geen SD.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Wifi battery drain nog steeds niet opgelost in 3.1.1?

Aantal zaken nu al geprobeerd, is hier een fatsoenlijke oplossing voor? Haal door die wifi drain net het eind van de dag niet...

Hier staat wat

• rens-br
Zewatanejo schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:58:
[...]

Zet je de zip dan op de SD of op de telefoon zelf? Ik gebruik dual-sim en heb dus geen SD.
Zou gewoon moeten werken vanaf de telefoon. Maar heb je de eerste community build wel geïnstalleerd? Wellicht is het een vereiste om de eerste al geïnstalleerd te hebben.

• koesie
  • Niet online
Zewatanejo schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:58:
[...]

toen ik de eerste community build erop heb gedaan heb ik het vanaf de internal storage gedaan, bij de tweede build heb ik het vanaf SD gedaan.

Misschien de eerste build erop doen zoals Rens-br zegt.
Maar gezien de grote van beide builds (dik 700mb) zou ik denken dat niet hoeft, maar dat is een aanname van mijn kant

• Jaerock
  • Niet online
Ik heb geflashed vanaf laatste versie Stock OxygenOS 2. Gebruik ook 2 simkaarten, geflashed vanaf internal storage.

Accu lijkt goed te gaan vandaag. Nu nog 71% (18 uur resterend), scherm heeft 6% gekost (1u37m, 177mah).

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:36
Werken de gestures bij jullie? Ik had wat moeite met installeren en lijk nu een goede flash gedaan te hebben. Alleen gestures werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik krijg de optie voor 'adoptable storage' niet in de community build van 6.01 :( Had echt gehoopt dat dat mogelijk zou zijn. Of zie ik een optie over het hoofd?

• Reksho
Zit nu een week op 3.1.1 en qua batterijgebruik is het een flinke stap terug van 3.1.0. Veel meer battery drain, zowel met scherm aan als uit. 's Nachts alleen al 9% drain met wi-fi uit en volgens batterijbeheer geen app die raar doet. Haal maar rond de 3 uur screen on time per dag, was toch wel dik 4 of soms 5 uur met de vorige build. Hoop dat de uiteindelijke versie beter wordt.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Rezk schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:06:
Zit nu een week op 3.1.1 en qua batterijgebruik is het een flinke stap terug van 3.1.0. Veel meer battery drain, zowel met scherm aan als uit. 's Nachts alleen al 9% drain met wi-fi uit en volgens batterijbeheer geen app die raar doet. Haal maar rond de 3 uur screen on time per dag, was toch wel dik 4 of soms 5 uur met de vorige build. Hoop dat de uiteindelijke versie beter wordt.
Dat is een flink verschil ja, misschien helpt het als je via de (stock) recovery clear cache doet?

Zelf doe ik altijd eem factory reset bij elke update om vage klachten te voorkomen, maar ik kan me indenken dat je er niet om staat te springen om je telefoon opnieuw in te stellen.

• Reksho
Chris.nl schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:27:
[...]

Dat is een flink verschil ja, misschien helpt het als je via de (stock) recovery clear cache doet?

Zelf doe ik altijd eem factory reset bij elke update om vage klachten te voorkomen, maar ik kan me indenken dat je er niet om staat te springen om je telefoon opnieuw in te stellen.
Ik dacht inderdaad ook dat het aan de cache lag, maar heeft helaas niet geholpen toen ik het een paar dagen geleden leegde. Bij 3.1.0 deed ik een factory reset maar gezien 3.1.1 een kleine upgrade is tegenover de vorige heb ik gewoon een dirty flash gedaan. Waarschijnlijk zal ik het wel resetten wanneer de officiële versie eindelijk uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ik had met 2.2.2 last van een wegvallende dataverbinding en was niet de enige begreep van ik hier. Iemand een idee of dit verholpen is met 3.1.x? Ik gebruik zelf nu de Sultan ROM maar heb daar hetzelfde probleem.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Hey medetweakers! De OnePlus X bevalt mij opzich prima, maar toch kamp ik veel te vaak met een overvolle interne opslag.

Nu heb ik er sinds aanschaf een 128gb SD kaart in zitten, maar toch wordt er nog ontzettend veel data weggeschreven naar het intern geheugen.

Nu heb ik al adaptive storage geprobeerd met verschillende marshmallow roms, maar ook dit lijkt het niet echt op te lossen...

Heeft een van jullie tips zodat er meer weggeschreven wordt naar de SD kaart?

[ Voor 9% gewijzigd door Bas. op 24-09-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Heisenbug schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:37:
Ik had met 2.2.2 last van een wegvallende dataverbinding en was niet de enige begreep van ik hier. Iemand een idee of dit verholpen is met 3.1.x? Ik gebruik zelf nu de Sultan ROM maar heb daar hetzelfde probleem.
Nope, heb nog steeds hetzelfde probleem op zowel 3.1.0 als 3.1.1 helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse1234
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-08 15:00
Zojuist Systeemupdate (OnePlusOxygen_14_201609012031) naar Oxygen 2.2.3 uitgevoerd met volgende inhoud:

-Nieuwe security patches van september
-Voorbereidingen voor Marshmallow

Ondersteuning is er nog steeds gelukkig, en een stabiele Android Marshmallow zal er vast wel komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
jesse1234 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:13:
Zojuist Systeemupdate (OnePlusOxygen_14_201609012031) naar Oxygen 2.2.3 uitgevoerd
Oyxgen 2.2.3 bestaat toch helemaal niet voor de OPX? Laatste 2.x.x versie is 2.2.2.

Edit. Ik zie nu dit forumbericht: https://forums.oneplus.ne...ota-for-oneplus-x.466533/
Hi all,

We are starting the incremental roll-out of OxygenOS 2.2.3 for the OnePlus X.

This is a prerequisite for the coming Marshmallow of OnePlus X.

Here are some highlights:
Implemented September Android security patches
Added necessary dependencies for Marshmallow upgrade
As always, this OTA will be incremental. The OTA will reach a small percentage of users today, and we'll begin a broader rollout tomorrow.

Your feedback is appreciated. We may not always be able to respond to every comment in the forums, but please be assured that we take your comments and feedback seriously. Hope you enjoy!

Edit:
The Quadrooter security patch will be included in the next OTA, which should roll out in the next two weeks. We apologize for the previous miscommunication.
Gewoon nog niet los te downloaden dus.

Verder wordt 3.1.2 momenteel (OTA) uitgerold? Als ik op de website ga kijken dan lijkt dat namelijk geen community build meer te zijn. Dus Marshmallow voor de OnePlus X is officieel?

Changelog:
Android 6.0.1 Marshmallow
Launcher upgrades
New icon packs
Google search bar UI customization
New wallpaper picker
Shelf UX improvements
Long press boards to rearrange or remove
General system performance improvement
Settings changes
New (native Android) app permissions
New Alert Slider settings with more customization options
New apps
OnePlus Music Player
OnePlus Gallery
Implemented October Android security patches
General bug fixes
Alweer op de oktober patches, erg netjes van OnePlus!

[ Voor 59% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
Ik ben nu ook de update aan het doen naar 2.2.3. Toen ik zijn bericht las ging ik checken en stond er een update. Ik zat voorheen op 2.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
WahWah schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:27:
Ik ben nu ook de update aan het doen naar 2.2.3. Toen ik zijn bericht las ging ik checken en stond er een update. Ik zat voorheen op 2.2.2.
Zie inderdaad dat ze een nieuwe OTA update hebben uitgebracht. Het is de marshmallow pre-rol update:
Hi all,

We are starting the incremental roll-out of OxygenOS 2.2.3 for the OnePlus X.

This is a prerequisite for the coming Marshmallow of OnePlus X.

Here are some highlights:
Implemented September Android security patches
Added necessary dependencies for Marshmallow upgrade
As always, this OTA will be incremental. The OTA will reach a small percentage of users today, and we'll begin a broader rollout tomorrow.

Your feedback is appreciated. We may not always be able to respond to every comment in the forums, but please be assured that we take your comments and feedback seriously. Hope you enjoy!

Edit:
The Quadrooter security patch will be included in the next OTA, which should roll out in the next two weeks. We apologize for the previous miscommunication.
De versie is gewoon nog niet te downloaden als 'full'. Gezien de laatste zin lijkt het er in ieder geval op dat de marshmallow OTA binnen nu en twee weken verschijnt.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 27-09-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:36
[b]rens-br schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:25:
Verder wordt 3.1.2 momenteel (OTA) uitgerold? Als ik op de website ga kijken dan lijkt dat namelijk geen community build meer te zijn. Dus Marshmallow voor de OnePlus X is officieel?
Ik zie die 3.1.2 niet als ik bij de downloads kijk. Waar heb jij deze info vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Ik zie inderdaad niets over de final versie van MM. Kan het nergens vinden. Bron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Volgende week komt de OTA voor Marshmallow:

https://www.reddit.com/r/..._software_edition/d847nqd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Laatst online: 13-08 22:23
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:23:
Ik zie inderdaad niets over de final versie van MM. Kan het nergens vinden. Bron? :)
Ik heb de 3.1.2 vanmiddag geïnstalleerd voordat deze van de downloadpagina werd verwijderd. Hetzelfde gebeurde met de 3.1.1 update, dus als het goed is, komt ie alsnog in de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Binscow schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:38:
Ik heb de 3.1.2 vanmiddag geïnstalleerd voordat deze van de downloadpagina werd verwijderd. Hetzelfde gebeurde met de 3.1.1 update, dus als het goed is, komt ie alsnog in de komende dagen.
Er zal een foutje in zitten dan. Ze verwijderen hem niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9snd1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-08 13:04
Ik weet niet of anderen dit ook hebben. Maar sinds de update naar v2.2.3 wordt de achterkant van mijn OPX erg heet. Alsof de SOC continu op max belasting staat.

Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
s9snd1 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:27:
Ik weet niet of anderen dit ook hebben. Maar sinds de update naar v2.2.3 wordt de achterkant van mijn OPX erg heet. Alsof de SOC continu op max belasting staat.

Hebben anderen dit ook?
Je zou CPU-Z even kunnen installeren, en dan de core usage bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9snd1
Volgens AIDA64 staat de CPU Utilization continu rond de 60 - 100% te schomelen. Vaker tegen de 100% aan. Weet iemand een manier om te zien welk proces dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9snd1
Hier worden ook meldingen gemaakt van andere gebruikers die 'overheating' ervaren en andere issues. Geen geweldige update dit.

https://forums.oneplus.ne...ota-for-oneplus-x.466533/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
s9snd1 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:34:
Volgens AIDA64 staat de CPU Utilization continu rond de 60 - 100% te schomelen. Vaker tegen de 100% aan. Weet iemand een manier om te zien welk proces dit veroorzaakt?
Je kunt via "batterij" zien welke app het meest trekt.

AAN ALLE ONEPLUS X GEBRUIKERS:

The Disappearance of OxygenOS 3.1.2 Final

Link voor de final:

http://s3.amazonaws.com/o...1354_e675a52db5a044e7.zip

Alles werkt probleemloos zo te zien:

https://forums.oneplus.ne...nal.467474/#post-15271275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s9snd1
Ik had via een ander App gezien dat proces 0 System continu de CPU utilization through the roof schiet. Aangezien ik met een vrijwel onwerkbare telefoon zit, ga ik maar flashen naar OxygenOS 3.1.2.

Ik heb geen andere keuze |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s9snd1
OxygenOS v3.1.2 doet het gelukkig wel goed. OPX is ook weer lekker koel.

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Het heeft even geduurd, maar daar is die dan! Voor de mensen die hem al willen downloaden. De zip is niet meer te vinden op oneplus.net, maar ik heb deze gisteren al geüpload naar AndroidFileHost.

• Arnout33
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:29
Ik heb de laatste update voor m'n one plus X gisteravond binnengekregen. Sinds de installatie crasht de telefoon constant: bij typen van berichten, opstarten van apps,... Telefoon reageert dan helemaal niet meer en enige oplossing is herstarten.

Ander probleem: na meer dan een half uur standby krijg ik hem niet meer uit slaapstand. Het scherm blijft zwart en enkel de statusbalk bovenaan wordt zichtbaar. Enige oplossing: herstarten.

Ook batterij: deze morgen om 7u 100%. GSM niet gebruikt, en momenteel (08:40) zit hij op 36%. Als ik bij batterijverbruik kijk, zie ik dat het verbruik verdeeld is over allerhande apps zoals facebook, camera, google services, ... terwijl ik de telefoon niet eens heb gebruikt!!

Om te huilen dit. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Arnout33 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:51:
Ik heb de laatste update voor m'n one plus X gisteravond binnengekregen. Sinds de installatie crasht de telefoon constant: bij typen van berichten, opstarten van apps,... Telefoon reageert dan helemaal niet meer en enige oplossing is herstarten.

Ander probleem: na meer dan een half uur standby krijg ik hem niet meer uit slaapstand. Het scherm blijft zwart en enkel de statusbalk bovenaan wordt zichtbaar. Enige oplossing: herstarten.

Ook batterij: deze morgen om 7u 100%. GSM niet gebruikt, en momenteel (08:40) zit hij op 36%. Als ik bij batterijverbruik kijk, zie ik dat het verbruik verdeeld is over allerhande apps zoals facebook, camera, google services, ... terwijl ik de telefoon niet eens heb gebruikt!!

Clear je app cache eens, en je system cache in de recovery. App cache verwijderen moet via "opslag" in instellingen. De rest weet je denk ik wel ;).

• Arnout33
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:29
Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:56:
[...]

Clear je app cache eens, en je system cache in de recovery. App cache verwijderen moet via "opslag" in instellingen. De rest weet je denk ik wel ;).
Thx voor de tip :) Het probleem van apps opstarten lijkt hiermee in ieder geval al opgelost te zijn :*)

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:04
Nou, hehe. Inmiddels zitten we al bij Android N en daar komt Oxygen met Marshmallow.
Ondertussen heb ik al verschillende ROM's mogen proberen die gewoon lekker stabiel draaien en allang op Marshmallow draaien. En zelfs de eerste ROM, gebasseerd op Android N is al uit.
Durf van Oxygen af te stappen en vele issues worden opgelost.
Vooralsnog kan ik na bijna een jaar vaststellen dat de OPX op deze manier voor mij een fijn toestel is.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
edjedan schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:23:
Nou, hehe. Inmiddels zitten we al bij Android N en daar komt Oxygen met Marshmallow.
Ondertussen heb ik al verschillende ROM's mogen proberen die gewoon lekker stabiel draaien en allang op Marshmallow draaien. En zelfs de eerste ROM, gebasseerd op Android N is al uit.
Durf van Oxygen af te stappen en vele issues worden opgelost.
Vooralsnog kan ik na bijna een jaar vaststellen dat de OPX op deze manier voor mij een fijn toestel is.
Waarom wil je OxygenOS geen kans geven? OxygenOS 3.1.2 is namelijk voor zover ik hoor lekker snel, en stabiel.

Wel even je app cache en system cache legen natuurlijk.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Bij mij staat de melding van OTA in beeld, wat zijn de stappen om een zo fraai/schoon mogelijke update uit te voeren.

eerst of daarna achteraf factory reset
Waneer downloaden, voor factory reset of daarna
anders nog iets?

[ Voor 21% gewijzigd door Pinin op 28-09-2016 11:19 ]

www.casarodriguillo.com

• rens-br
Pinin schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:17:
Bij mij staat de melding van OTA in beeld, wat zijn de stappen om een zo fraai/schoon mogelijke update uit te voeren.

anders nog iets?
Waarom wil je een factory reset uitvoeren? Daarna is overigens wel beter, vergeet je data e.d. niet te backuppen.

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Pinin schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:17:

anders nog iets?
Ik heb wel een kleine (17mb) voorbereidende OTA binnengekregen gisterenavond, maar niet nog de MM OTA. Is er een manier deze op te roepen?

• rens-br
Zewatanejo schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:28:
[...]
Ik heb wel een kleine (17mb) voorbereidende OTA binnengekregen gisterenavond, maar niet nog de MM OTA. Is er een manier deze op te roepen?
Je kan de update wellicht afdwingen door te verbinden met een VPN. Bij de OnePlus 3 helpt het om te verbinden met een VPN in Duitsland.

Je kan eventueel ook handmatig de update downloaden en installeren via recovery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:16
Met VPN is de update er inderdaad in Germany, zie het op het OP forum voorbij komen.

• rens-br
Razer schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:38:
Met VPN is de update er inderdaad in Germany, zie het op het OP forum voorbij komen.
Ik zie ook voorbij komen dat een VPN naar de US zou moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:06:
[...]

Ik zie ook voorbij komen dat een VPN naar de US zou moeten werken.
heb dit net geprobeerd gebruik makend van de "Opera Free VPN - Unlimited VPN" app (US region) en kreeg gelijk de update naar 3.1.2, ik zat op de CB 3.1.1 de update was 17 mb

[ Voor 4% gewijzigd door koesie op 28-09-2016 12:17 ]

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
Gisteravond ook de OTA (17MB) met security patches en voorbereiding op Android M. Telefoon werd ontzettend warm na het installeren en voorbereiden van de apps. Vervolgens reageerde de X na een aantal seconden nergens meer op. Na een reboot wel weer even en toen de wekker gezet en gaan slapen. Je raadt het al, vanmorgen flink verslapen. Problemen lijken nu opgelost door factory reset vanuit recovery.

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:32
*knip*. Hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 28-09-2016 13:06 ]

• rens-br
Zephaniah schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:19:
Telefoon werd ontzettend warm na het installeren en voorbereiden van de apps.
Dat de telefoon heel erg heet wordt tijdens het installeren van een update en het voorbereiden van apps is normaal. De rest is alleen erg jammer! Had je na de installatie ook de cache verwijderd?

• koesie
  • Niet online
Het verhuizen van applicaties naar de SD kaart werkt nog in de update naar 3.2.2.
Was wel even zoeken omdat het nu anders is als voorheen.
Je moet nu naar de app info gaan en dan op Storage klikken, als je de app kan moven heb je een knop "Change"
Het is wel een tijdrovend werkje, app2sd laat niet zien welke apps verhuisd kunnen worden dus je moet elke app afgaan, mocht iemand een tip hebben die het wel laat zien houd ik aanbevolen.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

rens-br schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:20:
[...]

Waarom wil je een factory reset uitvoeren? Daarna is overigens wel beter, vergeet je data e.d. niet te backuppen.
Nou, het is niet zo zeer dat ik iets wil, behalve wat het "beste"is

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Pinin schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:16:
[...]
Nou, het is niet zo zeer dat ik iets wil, behalve wat het "beste"is
Het 'beste' is gewoon updaten en daarna een factory reset uitvoeren. Maar eigenlijk is dat in 99/100 gevallen gewoon niet meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

rens-br schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:32:
[...]

Je kan de update wellicht afdwingen door te verbinden met een VPN. Bij de OnePlus 3 helpt het om te verbinden met een VPN in Duitsland.

Je kan eventueel ook handmatig de update downloaden en installeren via recovery.
Goede tip. VPN naar Duitsland werkt inderdaad.

• Helaasken
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 20:22
Ik heb via Opera VPN een server in Duitsland gekozen, telefoon vond de update direct, downloaden, installeren, allemaal geen probleem...

Ik heb nu de melding: "Update google play services. Google play services won't run unless you update Google play services." Maar ik krijg de play store niet meer open: "Unfortunately, Google play store has stopped."

Uitgevoerde acties:
- reboot,
- cache & data van de play store & play services verwijderd,
- updates van play store & play services verwijderd,
- google account verwijderd en opnieuw toegevoegd

Ervaringen of suggesties iemand? Liever geen factory reset maar als het niet anders kan :)

[ Voor 18% gewijzigd door Helaasken op 28-09-2016 15:57 ]

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:29
Ik moest idd ook de play service updaten. Play Store loopt bij mij niet vast.

Mogelijk is het wissen vd cache via de recovery een optie.

• Zephaniah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 21:41
rens-br schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:08:
[...]

Dat de telefoon heel erg heet wordt tijdens het installeren van een update en het voorbereiden van apps is normaal. De rest is alleen erg jammer! Had je na de installatie ook de cache verwijderd?
Cache verwijderd maar dat hielp niet. Werkt nu overigens weer goed. Maar het was wel een knap vervelende bijkomstigheid. 8)7

• Helaasken
WhiteAss schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:58:
Ik moest idd ook de play service updaten. Play Store loopt bij mij niet vast.

Mogelijk is het wissen vd cache via de recovery een optie.
Net even geprobeerd, helaas nog geen beterschap...

• rens-br
Helaasken schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:02:
[...]

Net even geprobeerd, helaas nog geen beterschap...
Google Play Services al geupdated? (Aanklikken via je laptop / PC).

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik heb hem ook geupdate.
Sindsdien vaak vastlopers, daarvoor nooit problemen. Als ik hem wil unlocken met de power-knop, komt er niets in het scherm. Het scherm blijft zwart. Lang de power-knop indrukken levert wel het keuzemenu 'uitschakelen, herstarten, etc.' op.

Ik heb de apps-cache al verwijderd.
De system-cache nog niet. Hoe doe ik dit bij Oxygen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
HwKok schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:09:
De system-cache nog niet. Hoe doe ik dit bij Oxygen?
Rebooten naar de recovery en daar de cache verwijderen. (Hoe die optie precies heet, weet ik niet uit mijn hoofd)

• Helaasken
rens-br schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:07:
[...]

Google Play Services al geupdated? (Aanklikken via je laptop / PC).
Net even gedaan, als ik dan de play store aanklik krijg ik onmiddellijk de "stopped"-melding maarik zie bovenaan in de statusbalk dat hij iets download, of hij het ook geinstalleerd krijgt weet ik niet.

Als ik nu ga kijken naar apps heb ik voor de play services versie 9.2.56 (438-124593566) en play store versie 6.8.22.F-all [0] 3046094

• rens-br
Helaasken schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:12:
[...]
Net even gedaan, als ik dan de play store aanklik krijg ik onmiddellijk de "stopped"-melding maarik zie bovenaan in de statusbalk dat hij iets download, of hij het ook geinstalleerd krijgt weet ik niet.
Dat was bij mijn OnePlus One in ieder geval de truc om Play Store Services updates te forceren.

• HwKok
Arnout33 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:51:

Ik heb exact hetzelfde! Maar nu zag ik dat mijne vandaag slechts geupdate is naar Oxygen 2.2.3 en nog draait op Android 5.1.1.

Een tussen-update dus?

Wat is wijsheid. "Overleven" tot ik OTA de update voor 3.1.2 krijg? Of handmatig binnenhengelen? En in het geval van het laatste: waar kan ik hem het best vandaan halen?

Zo is er in ieder geval niet mee te werken. Heb gewoon medelijden met m'n OPX :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
HwKok schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:47:
[...]

Ik heb exact hetzelfde! Maar nu zag ik dat mijne vandaag slechts geupdate is naar Oxygen 2.2.3 en nog draait op Android 5.1.1.

Een tussen-update dus?

Wat is wijsheid. "Overleven" tot ik OTA de update voor 3.1.2 krijg? Of handmatig binnenhengelen? En in het geval van het laatste: waar kan ik hem het best vandaan halen?

Zo is er in ieder geval niet mee te werken. Heb gewoon medelijden met m'n OPX :'(
Opera VPN - Connect naar Duitsland - Check voor Updates - Install - Klaar

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:14

Niku

Alagaesii

Mijne is ook doorgeflipt na de update. Hopelijk wordt het snel opgelost inderdaad.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Niku schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:31:
Mijne is ook doorgeflipt na de update. Hopelijk wordt het snel opgelost inderdaad.
Wat versta jij onder "doorgeflipt"?

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:14

Niku

Alagaesii

Anonymoussaurus schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:37:
[...]

Wat versta jij onder "doorgeflipt"?
Vastlopers, apps die niet meer werken of plots stoppen, battery drainage, oplaadproblemen. Om maar eens wat te noemen.

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Niku schreef op donderdag 29 september 2016 @ 00:05:
Vastlopers, apps die niet meer werken of plots stoppen, battery drainage, oplaadproblemen. Om maar eens wat te noemen.
Heb je de cache van je apps al gewist? Dat kan via "opslagruimte" in instellingen. Leeg ook je system cache eens via de recovery.

• HwKok
Razer schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:09:
[...]

Opera VPN - Connect naar Duitsland - Check voor Updates - Install - Klaar
Opera VPN liep steeds vast. Uiteindelijk met Tunnelbear een VPN naar Duitsland gelukt, maar de update wordt niet gevonden. Werkt voor mij dus niet.
Niku schreef op donderdag 29 september 2016 @ 00:05:
[...]

Precies wat ik hier ook ervaar. Hij is gewoon echt onbruikbaar op dit moment |:(
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 september 2016 @ 00:11:
[...]

Heb je de cache van je apps al gewist? Dat kan via "opslagruimte" in instellingen. Leeg ook je system cache eens via de recovery.
Allebei al tig keren gedaan, heeft totaal geen nut.

Iemand een tip om toch zo snel mogelijk de laatste update erop te krijgen, zonder de boel helemaal te resetten? Handmatig de update downloaden en installeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing Google Play Store / Services probleem:

Ga naar je Apps, en disable/delete daar Google+, daarna reboot, en de playstore werkt weer!
Andere apps die niet werken komt waarschijnlijk door permissies die de app niet standaard toegewezen krijgt. Dit heeft bij mij alle probleem opgelost

Succes! 8)

• Razer
HwKok schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:58:
[...]

Opera VPN liep steeds vast. Uiteindelijk met Tunnelbear een VPN naar Duitsland gelukt, maar de update wordt niet gevonden. Werkt voor mij dus niet.

[...]

Precies wat ik hier ook ervaar. Hij is gewoon echt onbruikbaar op dit moment |:(

[...]

Allebei al tig keren gedaan, heeft totaal geen nut.

Iemand een tip om toch zo snel mogelijk de laatste update erop te krijgen, zonder de boel helemaal te resetten? Handmatig de update downloaden en installeren?
De full zip staat ook in dit topic, die kun je ook handmatig vanuit stock recovery installeren.

• HwKok
Razer schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:29:
[...]

De full zip staat ook in dit topic, die kun je ook handmatig vanuit stock recovery installeren.
Thanks. Dat gaat echter met 15kb/s, dus nog 22 uur te gaan :/
Iemand een snellere link? Ik heb er al heel veel geprobeerd, maar qua snelheid gaan ze allemaal even traag.

Edit: hij heeft opeens de geest gekregen en gaat nu met 700kb/s. Eind in zicht, daarna hopen dat flashen goed gaat en dat de OPX weer werkt als vanouds.

[ Voor 16% gewijzigd door HwKok op 29-09-2016 09:05 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support