Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:44:
[...]

Hoe bevalt de rom? Is die stabieler of minder stabiel?

[...]

En als je gebruik maakt van de onderstaande link. Werkt die dan wel?

[...]

Je kan eventueel ook gebruik maken van de Cyanogen Gallery, deze staat standaard op mijn OPO en die bevalt erg goed.
Ik moet wel zeggen dat ik er behoorlijk wat aan tweak.
- Vrijwel alle Google apps verwijder ik als systeemapps, de paar Google apps die ik wel gebruik installeer ik vanuit de store.
- Sommige android apps / onderdelen die ik nooit gebruik verwijder ik als systeemapps.
- Draai een custom kernel, ik ondervolt en onderklok de processor.
- Gebruik Nova Launcher, ipv stock.
- Haal nog wat geintjes / tweaks uit met root.
In het OnePlus forum wordt wat geklaagd over een YouTube-lag bug die nog steeds niet gefixt zou zijn, maar ik heb daar met nog geen enkele ROM last van gehad. Zou dus kunnen dat ik met mijn getweak wat beter uitkom dan wanneer een ander die ROM stock laat.

Accuduur is prima / normaal, heb nu 2uur15 min schermtijd en nog 64% accu over. Deze ROM bevalt me prima, maar ook bij de vorige ROMs heb ik geen random reboots of freezes gehad. 't Valt me sowieso bij alle Android toestellen die ik heb gehad wel op dat ik geen klager ben of tegen problemen aanloop, terwijl anderen hun toestel (zonder root, maar met heel veel flauwekul apps) goed weten te verprutsen.

Ik vind het vooral prettig dat OnePlus met deze firmware update, weer de laatste beveiligingspatches heeft toegepast.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OPX/Screenshot_2016-04-06-12-25-36.jpg

Ja die OnePlus Gallery app als losse APK installeren kan wel. Zelf ben ik alweer terug bij QuickPic Gallery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:21
Chris.nl schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:42:
[...]

Accuduur is prima / normaal, heb nu 2uur15 min schermtijd en nog 64% accu over. Deze ROM bevalt me prima, maar ook bij de vorige ROMs heb ik geen random reboots of freezes gehad. 't Valt me sowieso bij alle Android toestellen die ik heb gehad wel op dat ik geen klager ben of tegen problemen aanloop, terwijl anderen hun toestel (zonder root, maar met heel veel flauwekul apps) goed weten te verprutsen.
Dat is goed nieuws. Vooral de SOT is best netjes. Theoretisch zou je nu zo'n 6 uur SOT moeten halen . Niet slecht!
Ik vind het vooral prettig dat OnePlus met deze firmware update, weer de laatste beveiligingspatches heeft toegepast.

[afbeelding]
Dat is ook erg netjes. De OPO staat de datum van de beveiligingspatches nog steeds op 1 januari 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees hierboven dat sommige een goede sot hebben, helaas kom ik als ik geluk heb op een dag dan red ik net de 3 uur sot. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:03:
Lees hierboven dat sommige een goede sot hebben, helaas kom ik als ik geluk heb op een dag dan red ik net de 3 uur sot. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen of hoe op te lossen?
Hangt er helemaal vanaf welke apps je gebruikt, wat je doet als je scherm aan staat (Is dit bijv. Facebooken of games spelen) en wat er allemaal op de achtergrond gebeurd, wat voor verbindingen je hebt. Etc.

Je kan met bijv. met BetterBatteryStats kijken welke apps veel accu gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
Ik krijg nu de mogelijkheid om een bedrijfssmartphone te nemen: de Samsung Galaxy S5 mini.
Nu kan ik op kimovil.com e.a. wel de pure specs gaan vergelijken, maar dat zegt ook niet altijd alles! Kan iemand met 'live' ervaring met beide toestellen zeggen
- welke batterij het langer volhoudt, de 1+X of de S5m?
- welk toestel vlotter is bij het spelen van spelletjes (o.a. Warship Battle 3D)? (Moet kunnen op een werkGSM, toch? ;))
- welk toestel de beste foto's trekt?

Het kleinere scherm van de S5m is al zeker een minpunt voor mij, maar zeker niet het enige waar ik naar kijk :)

Alvast bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Laatst online: 13-08 22:23
Kwakkel schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:28:
Ik krijg nu de mogelijkheid om een bedrijfssmartphone te nemen: de Samsung Galaxy S5 mini.
Nu kan ik op kimovil.com e.a. wel de pure specs gaan vergelijken, maar dat zegt ook niet altijd alles! Kan iemand met 'live' ervaring met beide toestellen zeggen
- welke batterij het langer volhoudt, de 1+X of de S5m?
- welk toestel vlotter is bij het spelen van spelletjes (o.a. Warship Battle 3D)? (Moet kunnen op een werkGSM, toch? ;))
- welk toestel de beste foto's trekt?

Het kleinere scherm van de S5m is al zeker een minpunt voor mij, maar zeker niet het enige waar ik naar kijk :)

Alvast bedankt voor de input!
De S5 Mini zit in een heel ander segment dan de 1+X. Qua prijs komen ze ongeveer overeen, maar de X heeft medium tot high end specs, waar de S5 Mini low end specs heeft. Ik denk dat de X veel beter presteert op de punten die je noemde. Twee keer zoveel geheugen, een krachtigere SOC en de bijna stock Android versie maken de X een veel sneller toestel. Daarnaast zullen de camera en de accu beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Binscow schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:53:
[...]

De S5 Mini zit in een heel ander segment dan de 1+X. Qua prijs komen ze ongeveer overeen, maar de X heeft medium tot high end specs, waar de S5 Mini low end specs heeft. Ik denk dat de X veel beter presteert op de punten die je noemde. Twee keer zoveel geheugen, een krachtigere SOC en de bijna stock Android versie maken de X een veel sneller toestel. Daarnaast zullen de camera en de accu beter zijn.
Dit ^. Daarbij is de S5 Mini alweer een toestel uit 2014. Dat is nu misschien leuk, maar als je 2 jaar met het toestel moet doen, is dat ding over 2 jaar ouderwets, niet geüpdatet en traag.

Op de website van Samsung staat ook dat het toestel software updates krijgt tot juli 2016.
Software Support Periode
tot juli 2016
Ik heb geen idee welke Android versie het ding nu draait, maar het is wel de laatste versie die uitkomt en update naar Android N zit er waarschijnlijk ook niet in. Ik zou dus lekker bij de OPX blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
Ok, thanks beiden. Dan blijf ik nog even bij de X :)
Best tevreden van (enkel wat minder over de fotokwaliteit), dus een straf is het niet :D

En dan kijk ik over een half jaar of een jaar wel even of ze al een ander model geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xstreamdigital
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 09:39
Iemand die de nieuwe update al heeft en hoe bevalt deze? Hoop dat update M er snel is. Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen. Ik ben alvast nog steeds tevreden over de oneplus X een van de betere toestellen die ik gehad heb op Samsung note 2 en 4 na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Xstreamdigital schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 02:01:
Iemand die de nieuwe update al heeft en hoe bevalt deze? Hoop dat update M er snel is. Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen.
Zie een aantal reacties boven deze. Chris.nl heeft de rom al op zijn telefoon gezet: Chris.nl in "[OnePlus X] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 23:44
Xstreamdigital schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 02:01:
Iemand die de nieuwe update al heeft en hoe bevalt deze? Hoop dat update M er snel is. Ben benieuwd hoe deze gaat bevallen. Ik ben alvast nog steeds tevreden over de oneplus X een van de betere toestellen die ik gehad heb op Samsung note 2 en 4 na.
Prima, merk eigenlijk geen verschil met de vorige, maar de patches weer up to date, dus dat is prima.

Was wel een relatief forse update trouwens, ruim 200mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-08 17:25
De update is inderdaad aardig groot, 284MB dacht ik.

Ik krijg het idee dat er een oud "probleem" weer terug is. Het scrollen door b.v. webpagina's loopt niet zo soepel. Dit was een paar versies geleden ook het geval.. Zijn er meer die dit ook ervaren met de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binscow
  • Laatst online: 13-08 22:23
gerwintb schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:36:
De update is inderdaad aardig groot, 284MB dacht ik.

Ik krijg het idee dat er een oud "probleem" weer terug is. Het scrollen door b.v. webpagina's loopt niet zo soepel. Dit was een paar versies geleden ook het geval.. Zijn er meer die dit ook ervaren met de laatste update?
Ik heb geen last van het probleem dat je noemt. Eigenlijk nooit gehad, enkel met een paar slecht geoptimaliseerde sites misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik de bladzijde omslaan feature weg krijg op de hoofdpagina? Als ik iets in mijn taak scherm bovenin krijg dan verschijnt er een rood puntje. Ik wil er vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:35:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de bladzijde omslaan feature weg krijg op de hoofdpagina? Als ik iets in mijn taak scherm bovenin krijg dan verschijnt er een rood puntje. Ik wil er vanaf!
Wat bedoel je hiermee? Het is me niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:14:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Het is me niet helemaal duidelijk.
Dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/llzbynu727j7r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Welk scherm is dit precies? De foto is niet echt heel duidelijk. Is dit het notificatiecentrum? In het vervolg is een screenshot duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik gebruik zelf de stock launcher niet, maar Nova launcher. Ik twijfel of die "screenshot" wel van de stock launcher is... Wat heb je geïnstalleerd staan joh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris.nl schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:44:
Ik gebruik zelf de stock launcher niet, maar Nova launcher. Ik twijfel of die "screenshot" wel van de stock launcher is... Wat heb je geïnstalleerd staan joh?
Dat vraag ik mij ook af. Ik gebruik de stocklauncher. Ik ga nog FF zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hebbes. Onderdeel van cleanmaster

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tkzdtvtzmbtpf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:04
Iemand iets gemerkt van de nieuwe update? Ik zie weinig verschillen in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Voor de mensen die dual sim gebruiken. Ik heb een voorkeurssim ingesteld, maar hoe kan ik snel (vanuit contacten) de andere sim selecteren bij een uitgaande oproep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
pixels66 schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:12:
Iemand iets gemerkt van de nieuwe update? Ik zie weinig verschillen in gebruik...
Eerste tegenvallers:
- traag verbinding opzetten met bekende wifi netwerken tov. eerder versie.
- in het overzicht van draaiende apps heeft geen kill knop meer dus moet er handmatig voor elke app een swipe gedaan worden.

Verder nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

LCD_viewer schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:53:
[...]

Eerste tegenvallers:
- in het overzicht van draaiende apps heeft geen kill knop meer dus moet er handmatig voor elke app een swipe gedaan worden.

Geen last van beiden. Al een keer gereboot? Zo kwam bij mij de Kill knop bijvoorbeeld een keer terug na een andere update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
LCD_viewer schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:53:
[...]

Eerste tegenvallers:

Hier staat een fix om die 'clear all button' terug te krijgen. Is geen issue van deze specifieke firmware, deed zich altijd al voor. Hier een heel topic op XDA daarover, waar meerdere oplossingen worden besproken.

Trage WiFi kan ik niet reproduceren.

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 11-04-2016 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Chris.nl schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:05:
[...]

Hier staat een fix om die 'clear all button' terug te krijgen. Is geen issue van deze specifieke firmware, deed zich altijd al voor. Hier een heel topic op XDA daarover, waar meerdere oplossingen worden besproken.

Trage WiFi kan ik niet reproduceren.
Ah thanks, die fix werkte vorige keer ook. :)

Wifi is ansich niet traag maar het duurt langer om een verbinding te krijgen als ik de wifi aanzet via de toggle menu optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Bij mij geen merkbare verschillen voor/na update. Die tip over het terug krijgen van de clear all button was overigens zeer welkom! Moest alleen weer uitvogelen hoe te booten in safe mode.(power off knop indrukken en dan in menu "power off" ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51

jacobras

Developer

Vorige week zaterdag voegde ik iemand toe aan contacten en vanmorgen ontdekte ik dat dat contact verdwenen was. Ik voegde een ander iemand toe en die verdween enkele seconden later ook weer. Iemand anders hier ook last van? Toen ik het eerste contact via contacts.google.com toevoegde verschenen beide contacten plots weer in mijn telefoon.

Laatst had mijn pa (ook een OnePlus X-bezitter) er ook al last van dat reminders in Google Calendar direct verdwenen na toevoegen. Datzelfde kon ik op mijn X reproduceren, maar na een dag was dat weer opgelost op beide devices.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben de al clear app knop kwijt. Las hierboven dat dat te fixen is door in de safemodus een normale reboot moet doen. Maar hoe doe je dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:03:
Hallo, ik ben de al clear app knop kwijt. Las hierboven dat dat te fixen is door in de safemodus een normale reboot moet doen. Maar hoe doe je dat?
Power button indrukken, vervolgens uitschakelen op scherm ingedrukt houden. Dan komt het safe boot menu tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

LCD_viewer schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:17:
[...]

Ah thanks, die fix werkte vorige keer ook. :)

Wifi is ansich niet traag maar het duurt langer om een verbinding te krijgen als ik de wifi aanzet via de toggle menu optie.
Hier ook het probleem met dat wifi traag verbindt. Eerste duurde het maximaal een paar seconden, nu makkelijk 10 tot 15 :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
MensionXL schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:21:
[...]
Hier ook het probleem met dat wifi traag verbindt. Eerste duurde het maximaal een paar seconden, nu makkelijk 10 tot 15 :)
Dat is best lang! Enig idee waarom dat zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Precies twee weken geleden heb ik voor de tweede keer een glass tempered protector op mijn OPX bevestigd. De eerste begon na ~1 maand langzaam af te brokkelen aan de randen, en uit het niets zat er ineens een barst in van links naar rechts. Ik ben altijd heel voorzichtig met mijn toestel (niet bij sleutels e.d. in mijn zakken, nog niet 1x laten vallen op het glas en überhaupt maar 1x), dus ik vond dit al erg vreemd. In de hoop dat het om een productiefoutje ofzo ging heb ik dus een nieuwe besteld á 20-25E incl. verzendkosten, en die dus twee weken geleden gemonteerd. Tot mijn verbazing haal ik vanmorgen mijn telefoon te voorschijn, en zie ik dat de protector weer aan het afbrokkelen is aan de rand!

Iemand enig idee of dit een bekend probleem is bij de originele protectors, en of ik kans zou maken op een (of liever nog 2 eigenlijk) refund van OP? Dit lijkt me toch wel erg snel en niet normaal, bij gewoon dagelijks gebruik. Op het forum kon ik hier zo niets over vinden.

Ik baal wel als een stekker. Dacht slim te zijn en originele protector te kopen (ivm lucht onder de buitenrand en betrouwbaarheid), maar dat komt me dus duur te staan lijkt het..

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik gebruik die van Nillkin, zijn een stuk goedkoper en gaan lang mee. Zit nu wel een barst in omdat ik hem van ~1,5m op het asfalt heb laten donderen en dezelfde avond ook nog binnen van de tafel op de vloer. Maar het scherm is nog heel :)

Edit: oh wacht dit is het Oneplus X topic. Ik heb een Oneplus One 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door MeltedForest op 15-04-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:42
Heb er zelf geen last van. Na, als ik gok, 2 maanden de OPX gewoon nog de stock screenprotector erop en ziet er bijna nog zoals in t begin uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
LankHoar schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:21:
Iemand enig idee of dit een bekend probleem is bij de originele protectors, en of ik kans zou maken op een (of liever nog 2 eigenlijk) refund van OP? Dit lijkt me toch wel erg snel en niet normaal, bij gewoon dagelijks gebruik. Op het forum kon ik hier zo niets over vinden.
Screen protectors valt onder accessoires en daar hebben we een speciaal topic voor: [OnePlus X] Het grote accesoires topic. In dat topic staat ook heel veel informatie over screen protectors. Lees het eens door zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

rens-br schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:53:
[...]

Screen protectors valt onder accessoires en daar hebben we een speciaal topic voor: [OnePlus X] Het grote accesoires topic. In dat topic staat ook heel veel informatie over screen protectors. Lees het eens door zou ik zeggen.
Sorry, had ik niet door 8)7 Ik zal daar eens rondneuzen, thanks :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

rens-br schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:04:
[...]

Dat is best lang! Enig idee waarom dat zo lang duurt?
Ja, het lijkt erop dat wifi niet wordt getriggerd om te gaan verbinden. Als ik het wifi icoon ingedrukt houd zodat ik alle netwerken kan zien dan verbindt hij binnen enkele seconden zoals voorheen weer. Dus daar lijkt het fout te gaan.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
MensionXL schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:58:
[...]

Ja, het lijkt erop dat wifi niet wordt getriggerd om te gaan verbinden. Als ik het wifi icoon ingedrukt houd zodat ik alle netwerken kan zien dan verbindt hij binnen enkele seconden zoals voorheen weer. Dus daar lijkt het fout te gaan.
Hey je hebt gelijk, dat scheelt zo'n 10 sec om verbinding te maken. OxygenOS 2.2.1 draait verder wel stabiel hier, maar dat puntje kan dus weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
MensionXL schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:58:
[...]
Ja, het lijkt erop dat wifi niet wordt getriggerd om te gaan verbinden. Als ik het wifi icoon ingedrukt houd zodat ik alle netwerken kan zien dan verbindt hij binnen enkele seconden zoals voorheen weer.
Ik heb dit op mijn OPO ook gehad en het loste zichzelf geloof ik op, maar wel een erg vervelend probleem!

Bij het bestellen van de OPX krijg je tijdelijk een gratis case erbij. Je kan kiezen uit Bamboo, Rosewood, Black Apricot, Karbon en Sandstone Case, ter waarde van 12,50. Verder zijn alle cases te koop met 50% korting.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 18-04-2016 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Zijn er al mensen hier die de melding 'call unanswered and forwarded' weg hebben weten te krijgen?
Als ik call forwarding probeer uit te schakelen via de settings, krijg ik een foutmelding. Er wordt dan gezegd dat het niet mag van de provider (KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
HwKok schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:27:
Zijn er al mensen hier die de melding 'call unanswered and forwarded' weg hebben weten te krijgen?
Als ik call forwarding probeer uit te schakelen via de settings, krijg ik een foutmelding. Er wordt dan gezegd dat het niet mag van de provider (KPN).
Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

jacobras schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:36:
Vorige week zaterdag voegde ik iemand toe aan contacten en vanmorgen ontdekte ik dat dat contact verdwenen was. Ik voegde een ander iemand toe en die verdween enkele seconden later ook weer. Iemand anders hier ook last van? Toen ik het eerste contact via contacts.google.com toevoegde verschenen beide contacten plots weer in mijn telefoon.

Laatst had mijn pa (ook een OnePlus X-bezitter) er ook al last van dat reminders in Google Calendar direct verdwenen na toevoegen. Datzelfde kon ik op mijn X reproduceren, maar na een dag was dat weer opgelost op beide devices.
Yep, ik had het ook. 3 a 4x het contact ingevoerd, maar bleek niet in de lijst te staan. De volgende dag niets aan het klauwtje...raar en irritant.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51

jacobras

Developer

Pinin schreef op woensdag 20 april 2016 @ 21:38:
[...]

Yep, ik had het ook. 3 a 4x het contact ingevoerd, maar bleek niet in de lijst te staan. De volgende dag niets aan het klauwtje...raar en irritant.
Ben heel benieuwd of er meer mensen zijn dan jij en ik die dit ervaren, vind het een ontzettend vervelende bug. Gisteren drie contacten toegevoegd; eentje was 's avonds weer weg. Best lastig om iemands nummer te vragen als je zijn/haar nummer niet hebt }:|

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 22:31
jacobras schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:51:
[...]

Ben heel benieuwd of er meer mensen zijn dan jij en ik die dit ervaren, vind het een ontzettend vervelende bug. Gisteren drie contacten toegevoegd; eentje was 's avonds weer weg. Best lastig om iemands nummer te vragen als je zijn/haar nummer niet hebt }:|
Ah, ik dacht dat ik al gek werd 8)7 Paar keer voorgehad dat ik een nummer van een klant invoerde, om later dan vast te stellen dat het niet was opgeslagen. De tweede keer gaat het dan wel goed. Beetje vreemde bug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Lennart- schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:14:
[...]
..................De tweede keer gaat het dan wel goed. Beetje vreemde bug :)
Niet persé van de week heb ik het vaak geprobeerd, bleef falen volgende dag zelfde contact nog eens ingevoerd > en geen probleem 8)7

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
jacobras schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:36:
Vorige week zaterdag voegde ik iemand toe aan contacten en vanmorgen ontdekte ik dat dat contact verdwenen was. Ik voegde een ander iemand toe en die verdween enkele seconden later ook weer. Iemand anders hier ook last van?
Mijn vriendin met haar gloednieuwe OnePlus X had daar gisteren ook last van. Contact toevoegd en een half uur later was die weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik kan het niet reproduceren, wanneer ik een google-contact toevoeg dan blijft die gewoon bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
CM13 heeft nu official support!

http://forum.xda-develope...s-x-onyx-t3279784/page241
https://download.cyanogenmod.org/?device=onyx

Ik heb het zelf nog niet echt uitgetest, ik zit nog op CM12.1, maar ga binnenkort wel updaten naar CM13. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
Ik zat de laatste tijd al wat te kijken voor een ander OS voor de OPX. Paar dagen terug 8 uren in een hostel in Maleisië om lopen kloten met mijn toestel omdat hij de CM13 build van xda niet wilde pakken. Ik was ook zo handig geweest om hele phone te wissen van tevoren.
Om een of andere reden zag hij mijn toestel als een andere versie dan waarvoor de ROM was gemaakt.
Zal binnenkort eens even kijken of deze build wel werkt, oxygen heeft soms vastlopers in mijn lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dat is goed nieuws! Al enig nieuws bekend wanneer de update aangemerkt wordt als stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
rens-br schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:14:
[...]

Dat is goed nieuws! Al enig nieuws bekend wanneer de update aangemerkt wordt als stable?
Mijn ervaring zegt dat dat nog lang kan duren, zeker bij een toestel als Oneplus X. Ik zou er niet meteen op rekenen dus. Voor zover ik gehoord heb, is deze ROM echter al even stabiel genoeg voor dagelijks gebruik.
Wel vreemd dat de Oneplus 2 nog niet eens in downloadlijst voor komt, alhoewel al eventjes geleden werd gezegd dat official support dichtbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Japeroen schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:24:
[...]

Mijn ervaring zegt dat dat nog lang kan duren, zeker bij een toestel als Oneplus X. Ik zou er niet meteen op rekenen dus. Voor zover ik gehoord heb, is deze ROM echter al even stabiel genoeg voor dagelijks gebruik.
Bedankt voor je reactie! Misschien dan toch maar eens proberen te flashen op de telefoon van mijn vriendin. Ze mist nu een aantal opties die wel in CM11 in zaten.

Inmiddels is het nieuws ook op de frontpage geplaatst: nieuws: Vroege versie CyanogenMod 13 komt uit voor OnePlus X

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 25-04-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Ik heb de Oneplus X besteld en krijg hem als het goed is overmorgen binnen. Ga er snel Cyanogenmod 13 opzetten denk ik. OxygenOS is heel clean maar die Doze functie van Android Marshmallow maakt veel uit in standby, zeker met deze beperkte batterij verwacht ik. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Rezk schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:19:
Ik heb de Oneplus X besteld en krijg hem als het goed is overmorgen binnen. Ga er snel Cyanogenmod 13 opzetten denk ik. OxygenOS is heel clean maar die Doze functie van Android Marshmallow maakt veel uit in standby, zeker met deze beperkte batterij verwacht ik. :D
Cyanogenmod is nog niet 100% af en stabiel, slechte gesprekskwaliteit bijvoorbeeld.
Met OOS en Greenify haal ik in 24uur nog 5 uur SOT. Ik zou daar voor gaan icm een stabiel toestel ipv wellicht een kwartiertje meer SOT maar een telefoon die je niet goed als telefoon kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 10:38
Ik ben altijd een enorme flash-aholic geweest, maar tot nu toe zit ik nog steeds op stock OOS, wat mij gewoon goed bevalt! Met custom roms was er altijd wel iets wat traag begon te worden, of niet meer lekker werkte na verloop van tijd, waar ik tot nu toe gewoon geen last van heb. Wel draai ik altijd de nieuwste versie van bluspark kernel.

De OPX is m'n daily driver en alles moet gewoon lekker werken. Iets wat het nu zeker doet!

Het enige wat ik nog mis is Marshmallow, om mijn SD kaart als intern geheugen te kunnen gebruiken. Af en toe kijk ik daarom weleens naar een custom rom, maar mijn verstand zegt om er van weg te blijven en lekker te wachten op de officiele MM rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Laatst online: 07-10-2024
Vraag: Weet iemand of ik de functionaliteiten van de slider aan kan passen op mijn OnePlus X?

Momenteel kan ik kiezen tussen "geen onderbrekingen", "alleen prioriteitsonderbrekingen" en "alle notificaties". De eerste en tweede modi zijn redelijk vanzelfsprekend. Ofwel geen geluid/tril, of juist beide wel. In de middelste modus geeft de telefoon enkel geluid bij inkomende gesprekken van favoriete contacten.

Echter, wat ik graag zou willen is dat mijn telefoon wél trilt bij binnenkomende gesprekken, maar geen geluid afspeelt. Eigenlijk een "stil/vibratie only" modus. Natuurlijk kan ik dit doen door hem op "alle notificaties" te zetten, waarbij ik handmatig mijn beltoonvolume op nul zet.. Maar is het ook mogelijk dit dmv de slider aan de zijkant te doen?

Gedurende de dag wil ik mijn telefoon op stil hebben, maar alsnog wel de vibratie voelen wanneer ik (ook door een onbekend nummer) gebeld word.

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
theRedDevilNL schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:10:
Gedurende de dag wil ik mijn telefoon op stil hebben, maar alsnog wel de vibratie voelen wanneer ik (ook door een onbekend nummer) gebeld word.
Wellicht heb je hier iets aan. Llama. Ik ben er zeer tevreden mee. Ook gelijk profielen voor 's nachts etc. Kost tijd om even een keer goed n te stellen, maar dan heb je ook wat:)

[ Voor 9% gewijzigd door Balboa op 26-04-2016 21:13 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
buddow schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:33:
Voor de mensen die dual sim gebruiken. Ik heb een voorkeurssim ingesteld, maar hoe kan ik snel (vanuit contacten) de andere sim selecteren bij een uitgaande oproep?
Simpel, in de instellingen aangeven dat het toestel elke keer vragen moet bij het bellen. Al moet ik er direct bij vermelden dat dit erg slecht werkt. Ik moet elke dag minimaal 1 keer de instelling weer op 'elke keer vragen' instellen.. Besr irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
beyazz06 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:20:
[...]

Simpel, in de instellingen aangeven dat het toestel elke keer vragen moet bij het bellen. Al moet ik er direct bij vermelden dat dit erg slecht werkt. Ik moet elke dag minimaal 1 keer de instelling weer op 'elke keer vragen' instellen.. Besr irritant!
Ik erger mij blauw aan hoe dit toestel omgaat met dual sim. Wat ik doe is een contact bellen en gauw weer ophangen, om vervolgens vanuit de belhistorie te kiezen met welke sim ik deze contact daadwerkelijk wil bellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Vraag: Weet iemand of ik de functionaliteiten van de slider aan kan passen op mijn OnePlus X?

Momenteel kan ik kiezen tussen "geen onderbrekingen", "alleen prioriteitsonderbrekingen" en "alle notificaties". De eerste en tweede modi zijn redelijk vanzelfsprekend. Ofwel geen geluid/tril, of juist beide wel. In de middelste modus geeft de telefoon enkel geluid bij inkomende gesprekken van favoriete contacten.

Echter, wat ik graag zou willen is dat mijn telefoon wél trilt bij binnenkomende gesprekken, maar geen geluid afspeelt. Eigenlijk een "stil/vibratie only" modus. Natuurlijk kan ik dit doen door hem op "alle notificaties" te zetten, waarbij ik handmatig mijn beltoonvolume op nul zet.. Maar is het ook mogelijk dit dmv de slider aan de zijkant te doen?
Nee, de functie van de slider is niet te veranderen. Het is dus alleen:

-volledige demping (wekkers gaan wel gewoon af)
-alleen prioriteit
-alles aan

Het kan wel softwarematig op de manier zoals je al beschreef
Natuurlijk kan ik dit doen door hem op "alle notificaties" te zetten, waarbij ik handmatig mijn beltoonvolume op nul zet..
Balboa schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:11:
Wellicht heb je hier iets aan. Llama. Ik ben er zeer tevreden mee. Ook gelijk profielen voor 's nachts etc. Kost tijd om even een keer goed n te stellen, maar dan heb je ook wat:)
Die applicatie vraagt best wat permissies ;).
  • actieve apps ophalen
  • netwerkinstellingen en -verkeer wijzigen/onderscheppen
  • accounts op het apparaat vinden
  • agenda-afspraken en vertrouwelijke informatie lezen
  • agenda-afspraken toevoegen of wijzigen en e-mails verzenden aan gasten zonder medeweten van de eigenaren
  • accounts op het apparaat vinden
  • je contacten lezen
  • geschatte locatie (netwerkgebaseerd)
  • precieze locatie (GPS- en netwerkgebaseerd)
  • telefoonstatus wijzigen
  • telefoonstatus en -identiteit lezen
  • gesprekkenlijst lezen
  • de inhoud van je USB-opslag aanpassen of verwijderen
  • bestandssysteem van USB-opslag openen
  • de inhoud van je USB-opslag lezen
  • de inhoud van je USB-opslag aanpassen of verwijderen
  • de inhoud van je USB-opslag lezen
  • Informatie over wifi-verbinding
  • wifi-verbindingen weergeven
  • Informatie over apparaat-ID en oproepen
  • telefoonstatus en -identiteit lezen
  • andere apps sluiten
  • WiMAX-verbinding maken en verbreken
  • accustatistieken aanpassen
  • volledige toestemming voor interactie tussen gebruikers
  • interactie tussen gebruikers
  • wifi-verbinding maken en verbreken
  • uitvoeren bij opstarten
  • voorkomen dat apparaat overschakelt naar slaapmodus
  • systeeminstellingen aanpassen
  • netwerkverbinding wijzigen
  • netwerkverbindingen weergeven
  • koppelen met Bluetooth-apparaten
  • Bluetooth-instellingen openen
  • je schermvergrendeling uitschakelen
  • synchronisatie in- en uitschakelen
  • synchronisatie-instellingen lezen
  • je audio-instellingen wijzigen
  • andere apps sluiten
  • trilling beheren
  • sticky broadcast verzenden
  • WiMAX-status wijzigen
  • achtergrond instellen
  • Near Field Communication regelen

[ Voor 57% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-04-2016 18:28 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Laatst online: 07-10-2024
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik hem voortaan maar handmatig op stil zet (volume knop inhouden tot hij op 0 staat). Dit lijkt precies te doen wat ik wil (enkel trillen), jammer dat het niet met de slider kan.

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
theRedDevilNL schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:41:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik hem voortaan maar handmatig op stil zet (volume knop inhouden tot hij op 0 staat). Dit lijkt precies te doen wat ik wil (enkel trillen), jammer dat het niet met de slider kan.
Het vervelende vind ik in dat geval dat er in je statusbalk zo'n symbooltje staat. Ik wil dat graag zo clean mogelijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thonz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Mijn voorlopige ervaringen met CM13 zijn niet onverdeeld positief.
De batterijduur is flink verkort (misschien omdat ik er meer mee kloot, nieuwe instellingen) en om één of andere reden is de knop op de remote van mijn oordopjes mute geworden ipv ophangen (bij bellen). Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 23:44
Jazeker:

- Zet je "Interuptions" opties op Calls/messages from: "Everyone" ipv alleen (starred) contacts
- Installeer VibrateMode

Met de eerste stap zorg je dat alle inkomende meldingen (of zover je wilt instellen natuurlijk) ook in Priority mode nog binnenkomen, de app zorgt ervoor dat de Trilstand actief wordt/blijft tijdens Priority.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Laatst online: 31-08 12:47
Heeft iemand misschien ervaring met het vervangen van je (gebarsten) scherm? Ik ben bang dat het een hele klus wordt..

Zijn wel wat ervaringen te vinden via google, maar ben toch benieuwd naar wat tweaker-ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
Stalensnuitje schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:27:
[...]

Jazeker:

- Zet je "Interuptions" opties op Calls/messages from: "Everyone" ipv alleen (starred) contacts
- Installeer VibrateMode

Met de eerste stap zorg je dat alle inkomende meldingen (of zover je wilt instellen natuurlijk) ook in Priority mode nog binnenkomen, de app zorgt ervoor dat de Trilstand actief wordt/blijft tijdens Priority.
Toch wel handig die app, gelijk maar geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
theRedDevilNL schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:41:
Wat is het voordeel? Het kost je evenveel tijd. Je hoeft nu alleen maar 2 of 3 keer meer te drukken op de knop aan de zijkant ;).
Japeroen schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:38:
Het vervelende vind ik in dat geval dat er in je statusbalk zo'n symbooltje staat. Ik wil dat graag zo clean mogelijk. :9
Iets met OCD? ;)
Ik herken mijzelf wel, als je dat zegt. Als ik af en toe eens mensen zie, met 50 meldingen in die balk, dan denk ik echt: "hoe kan je dat nog in hemelsnaam overzichtelijk noemen? 8)7 ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb mijn OnePlus One altijd staan op 'Alleen prioriteit' en heb ingesteld dat alle oproepen doorgelaten mogen worden. Dit kan bij:

'Instellingen' -> 'Meldingen' -> 'Niet storen' -> 'Als prioriteit toestaan' -> 'Oproepen' -> 'Van iedereen'.

De telefoon trilt nu bij alle oproepen, maar alle andere meldingen komen wel binnen, maar trillen niet.
Japeroen schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:38:
[...]
Dat klinkt heel bekent. Bij CyanogenOS op mijn OPO kan je het notificatie icoontje voor toetsenbord en privacy manager verbergen. Dit kan helaas bij OOS nog niet. Wat heel erg jammer is, want het zijn nogal nutteloze icoontjes (vind ik dan).
Anonymoussaurus schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:18:
Iets met OCD? ;)
Ik herken mijzelf wel, als je dat zegt. Als ik af en toe eens mensen zie, met 50 meldingen in die balk, dan denk ik echt: "hoe kan je dat nog in hemelsnaam overzichtelijk noemen? 8)7".
Dat klinkt heel erg bekent. Zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die 4000 ongelezen e-mails in hun mailbox hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 29-04-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anonymoussaurus schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:18:
[...]

Wat is het voordeel? Het kost je evenveel tijd. Je hoeft nu alleen maar 2 of 3 keer meer te drukken op de knop aan de zijkant ;).

[...]

Iets met OCD? ;)
Ik herken mijzelf wel, als je dat zegt. Als ik af en toe eens mensen zie, met 50 meldingen in die balk, dan denk ik echt: "hoe kan je dat nog in hemelsnaam overzichtelijk noemen? 8)7 ".
Niks OCD's aan, is over het algemeen een ander slag mensen dan hier gemiddeld rondloopt gok ik ;) Sommige mensen boeit echt helemaal niks... :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Zo, mijn Oneplus X is binnen. Fijn toestel, batterij valt me ook me. Heb het ook meteen geroot om onnodige Google apps weg te gooien. Wat wel jammer is de statusbalk. Als je die bij OxygenOS van rechts naar beneden swipet krijg je meteen het hele menu te zien. Nu ben ik rechtshandig dus zal dat vaak per ongeluk gebeuren ben ik bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Het is de nieuwigheid, waarschijnlijk heb je dat met een weekje wel afgeleerd.

Voor een nog betere accuduur kan je ook een custom kernel flashen en wat onderklokken/volten. Mijn cpu draait max 1,5ghz (ipv 2.2) en gpu max 462mhz (ipv 578), qua vloeiendheid merk ik geen verschil maar voor de accu is 't ietsje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Chris.nl schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:57:
Het is de nieuwigheid, waarschijnlijk heb je dat met een weekje wel afgeleerd.

Voor een nog betere accuduur kan je ook een custom kernel flashen en wat onderklokken/volten. Mijn cpu draait max 1,5ghz (ipv 2.2) en gpu max 462mhz (ipv 578), qua vloeiendheid merk ik geen verschil maar voor de accu is 't ietsje beter.
Welke kernel heb je dan? Boeffla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Japeroen schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:15:
[...]

Welke kernel heb je dan? Boeffla?
Nee bluespark, maar die andere kan even goed zijn (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
En hoe pas je de underclock dan aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
loeberce schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:49:
Volgens mij kan dat gewoon in de recovery. Je moet dan echter wel ge-root zijn, en een custom recovery hebben als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Rezk schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:15:
Wat wel jammer is de statusbalk. Als je die bij OxygenOS van rechts naar beneden swipet krijg je meteen het hele menu te zien. Nu ben ik rechtshandig dus zal dat vaak per ongeluk gebeuren ben ik bang :P
Dat is inderdaad erg jammer. Ik verbaasde mij ook dat die optie niet uit te zetten is / om te draaien, net zoals bij mijn OnePlus One.
Overigens denk ik dat praten over custom kernel en underclocken meer iets voor: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:21:
Volgens mij kan dat gewoon in de recovery. Je moet dan echter wel ge-root zijn, en een custom recovery hebben als ik het goed heb.
Je hebt wel een custom recovery nodig om een custom kernel te flashen. En om de underclocken / volten moet je inderdaad ook geroot zijn. Maar de vraag was hoe je de underclock toe-/aanpast.

Ik neem aan dat het inmiddels bekend is hoe je een custom recovery, kernel en root flasht. D'r is een topic voor.

Zelf gebruik ik Trickster MOD om de kernel settings aan te passen. De meesten op XDA gebruiken Kernel Adiutor, in principe zijn er tientallen apps om je kernel mee te tweaken. Hoe meer opties er in een kernel zitten gebakken, hoe meer je die opties te zien krijgt in deze apps, ik draai de [blu_sp★rk] kernel.

In Trickster MOD heb je meerdere tabs

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OPX/kn/1.jpg

Onder info - Status van het apparaat kan ik o.a. aflezen
- Dat er momenteel 2 processorkernen offline zijn, en 2 op 300MHz actief, maximaal 4 actief op 1574MHz
- De GPU momenteel 27MHz zit met een max van 462MHz

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OPX/kn/2.jpg

Onder gereedschap, kan je eventueel de Hostnaam van het apparaat aanpassen. Niet echt boeiend.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OPX/kn/3.jpg

Onder algemeen - CPU frequentie bediening heb ik insgesteld dat de CPU max 1574MHz mag, ipv 2265MHz

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OPX/kn/4.jpg

Onder Specifiek heb ik ingesteld dat de GPU max 462MHz mag, ipv 578

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OPX/kn/5.jpg

Onder Specifiek - MPU Voltages krijgt CPU bij elke frequentie 90mv minder dan stock. De CPU doet nu hetzelfde werk met minder vermogen en blijft stabiel. De meesten ondervolten met 100mv stabiel.

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OPX/kn/6.jpg

En zo doe je dat dus...
rens-br schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:37:
Overigens denk ik dat praten over custom kernel en underclocken meer iets voor: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's.
Je hebt gelijk. Maar ik zit op de stock OxygenOS ROM :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Je hebt gelijk. Maar ik zit op de stock OxygenOS ROM :+
Klopt, maar je hebt wel geroot ;) En custom kernel is ook iets wat bij rooten hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 03-05-2016 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:44
Sultanxda Unofficial CyanogenMod 13.0 with 3.4.0 kernel nu ook voor de OPX:

zie verder anessie in "[OnePlus X] Rooten & Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
vlak voor mijn vakantie vorige week merkte ik dat ik mijn volume niet onlaag kon doen. Wat bleek, volume knop is gebogen waardoor hij over de rand komt. Hij is niet gevallen oid. Andere mensen hier last van?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jY4rgWC.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Lanithro op 09-05-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Lanithro schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:29:
Hij is niet gevallen oid. Andere mensen hier last van?
'k Geloof graag dat hij niet gevallen is, maar er is volgens mij wel "oid" gebeurt. Dit metaal buigt toch niet vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Chris.nl schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:03:
[...]

'k Geloof graag dat hij niet gevallen is, maar er is volgens mij wel "oid" gebeurt. Dit metaal buigt toch niet vanzelf?
Ik denk dat hij misschien ergens achter is blijven hangen met het uit mijn broekzak halen, Maar ik heb het bij geen enkele andere telefoon gehad. Hij zit ook altijd in de flip cover. Vandaar dat ik het zo frappant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Lanithro schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:29:
vlak voor mijn vakantie vorige week merkte ik dat ik mijn volume niet onlaag kon doen. Wat bleek, volume knop is gebogen waardoor hij over de rand komt. Hij is niet gevallen oid. Andere mensen hier last van?

[afbeelding]
Dat ziet er inderdaad wel heel erg vreemd uit en ook echt wel knap hoe je dat voor elkaar krijgt. Mogelijk kun je het bij OnePlus aanmelden als RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
rens-br schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:14:
[...]

Dat ziet er inderdaad wel heel erg vreemd uit en ook echt wel knap hoe je dat voor elkaar krijgt. Mogelijk kun je het bij OnePlus aanmelden als RMA?
Heb het al aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ben benieuwd of ze het accepteren en niet gooien op 'user abuse'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Kreeg vandaag een mooi mailtje

Hello Lanithro,

Good day!

Thank you for reaching out. This is Val from OnePlus RRR (Return, Repair and Replacement) Team. I will be handling your ticket for today.

We understand how important it is to have a working phone and having issue like this is something we dislike to happen. We appreciate the troubleshooting you have performed so far. However, these do not successfully resolve the issue.

Thanks for confirming the address we have on file to proceed with the repair escalation process. Since all troubleshooting steps did not successfully work, we have an idea that the issue has something to do with the phone hardware malfunction and any troubleshooting may no longer work. The next level of action would be for RMA creation.

Please let us know if you want to proceed with the RMA creation for repair.

Thanks for your time and cooperation.

Best regards,
Val

Beetje een standaard e-mail maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Lanithro schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:13:
Beetje een standaard e-mail maar toch.
Valt wel mee toch. Ik neem aan dat voor deze mail al een hoop andere stappen / uitleg is geweest. Ze willen nu dus gewoon een RMA procedure starten. Niks mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
rens-br schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:15:
[...]

Valt wel mee toch. Ik neem aan dat voor deze mail al een hoop andere stappen / uitleg is geweest. Ze willen nu dus gewoon een RMA procedure starten. Niks mis mee?
Ja er is al wat andere communicatie geweest. Moest een foto opsturen en kreeg meteen daarna deze mail. Nu wachten op het volgende mailtje. Moet zeggen dat het allemaal vlotjes verloopt. Goede customer support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Lanithro schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:17:
Ja er is al wat andere communicatie geweest. Moest een foto opsturen en kreeg meteen daarna deze mail. Nu wachten op het volgende mailtje. Moet zeggen dat het allemaal vlotjes verloopt. Goede customer support.
Inderdaad een mooi mailtje gekregen. Goede customer support inderdaad. Ik snap niet waar iedereen het over heeft met "slechte customer support". Met de live chat zijn ze ook erg aardig moet ik zeggen.

Toen jij een ticket had ingediend, wanneer kreeg je toen een mailtje terug? Want dat is het enige puntje wat ik mij kan bedenken; dat ze laat reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:24:
[...]
Toen jij een ticket had ingediend, wanneer kreeg je toen een mailtje terug? Want dat is het enige puntje wat ik mij kan bedenken; dat ze laat reageren.
Destijds met de Touchscreen problemen heb ik ook contact gehad met de klantenservice en had toen binnen één dag reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:24:
[...]

Inderdaad een mooi mailtje gekregen. Goede customer support inderdaad. Ik snap niet waar iedereen het over heeft met "slechte customer support". Met de live chat zijn ze ook erg aardig moet ik zeggen.

Toen mijn ticket was aangemaakt had ik ook binnen een paar uur reactie. Ze wilde bewijs van de gebogen knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:37:
Destijds met de Touchscreen problemen heb ik ook contact gehad met de klantenservice en had toen binnen één dag reactie.
Binnen 1 dag kan een paar uur zijn, maar ook 20 uur :P. Ik destijds had toen na 20 uurtjes pas antwoord. Vind ik toch wel vrij lang.
Lanithro schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:10:
Toen mijn ticket was aangemaakt had ik ook binnen een paar uur reactie. Ze wilde bewijs van de gebogen knop.
Oh, dat is wel erg netjes. Het kan zijn dat ze in die 5 maanden toch een stuk beter/sneller zijn geworden met het omgaan van tickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:11:
Binnen 1 dag kan een paar uur zijn, maar ook 20 uur :P. Ik destijds had toen na 20 uurtjes pas antwoord. Vind ik toch wel vrij lang.
Ik had ergens in de ochtend een bericht gestuurd en kreeg laat op de avond reactie. Dus iets van 15 uur. Dit vind ik nog erg mee vallen. Bij contact met de helpdeks van Asus kan het soms goed twee volledige dagen duren.
Oh, dat is wel erg netjes. Het kan zijn dat ze in die 5 maanden toch een stuk beter/sneller zijn geworden met het omgaan van tickets.
Ze zijn nu in ieder geval al snelle geneigd om het toestel aan te melden voor RMA. Eerst moest je foto's doorsturen van alle hoeken, daarna het toestel resetten naar fabrieksinstellingen, daarna deed een medewerker dit ook nog een keer. Vervolgens kwamen er nog een hele rits stappen bij, om uiteindelijk toch het toestel aan te melden voor RMA. Nu is twee mailtjes op en neer verzenden al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:19:
Ik had ergens in de ochtend een bericht gestuurd en kreeg laat op de avond reactie. Dus iets van 15 uur. Dit vind ik nog erg mee vallen. Bij contact met de helpdeks van Asus kan het soms goed twee volledige dagen duren.
Oh, dan heb ik niets gezegd en mag ik ook niet klagen :X :P.
Ze zijn nu in ieder geval al snelle geneigd om het toestel aan te melden voor RMA. Eerst moest je foto's doorsturen van alle hoeken, daarna het toestel resetten naar fabrieksinstellingen, daarna deed een medewerker dit ook nog een keer. Vervolgens kwamen er nog een hele rits stappen bij, om uiteindelijk toch het toestel aan te melden voor RMA.
Hmm, best veel moeite om een RMA te krijgen denk ik zo. Maar ja, je moet er wat voor over hebben toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:25:
Hmm, best veel moeite om een RMA te krijgen denk ik zo. Maar ja, je moet er wat voor over hebben toch? :)
Dat was de oude situatie. Nu is het schijnbaar voldoende om een mailtje te sturen met een duidelijke probleemomschrijving en foto's van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Welke QR scanner app gebruiken jullie? Of is er iets 'ingebouwd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
Niku schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:35:
Welke QR scanner app gebruiken jullie? Of is er iets 'ingebouwd'?
Ik heb Barcode Scanner staan: Google Play: Barcode Scanner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Deze heb ik inderdaad ook op mijn toestel staan. Maar de laatste keer dat ik zoiets gebruikt heb, is echt een hele lange tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart-
rens-br schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:57:
[...]

Deze heb ik inderdaad ook op mijn toestel staan. Maar de laatste keer dat ik zoiets gebruikt heb, is echt een hele lange tijd geleden.
Hier hetzelfde :) De QR-hype is duidelijk voorbij. Voor zover ik weet zit dit ook niet in de standaard Camera app trouwens
Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support