Ik moet wel zeggen dat ik er behoorlijk wat aan tweak.rens-br schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:44:
[...]
Hoe bevalt de rom? Is die stabieler of minder stabiel?
[...]
En als je gebruik maakt van de onderstaande link. Werkt die dan wel?
[...]
Je kan eventueel ook gebruik maken van de Cyanogen Gallery, deze staat standaard op mijn OPO en die bevalt erg goed.
- Vrijwel alle Google apps verwijder ik als systeemapps, de paar Google apps die ik wel gebruik installeer ik vanuit de store.
- Sommige android apps / onderdelen die ik nooit gebruik verwijder ik als systeemapps.
- Draai een custom kernel, ik ondervolt en onderklok de processor.
- Gebruik Nova Launcher, ipv stock.
- Haal nog wat geintjes / tweaks uit met root.
In het OnePlus forum wordt wat geklaagd over een YouTube-lag bug die nog steeds niet gefixt zou zijn, maar ik heb daar met nog geen enkele ROM last van gehad. Zou dus kunnen dat ik met mijn getweak wat beter uitkom dan wanneer een ander die ROM stock laat.
Accuduur is prima / normaal, heb nu 2uur15 min schermtijd en nog 64% accu over. Deze ROM bevalt me prima, maar ook bij de vorige ROMs heb ik geen random reboots of freezes gehad. 't Valt me sowieso bij alle Android toestellen die ik heb gehad wel op dat ik geen klager ben of tegen problemen aanloop, terwijl anderen hun toestel (zonder root, maar met heel veel flauwekul apps) goed weten te verprutsen.
Ik vind het vooral prettig dat OnePlus met deze firmware update, weer de laatste beveiligingspatches heeft toegepast.

Ja die OnePlus Gallery app als losse APK installeren kan wel. Zelf ben ik alweer terug bij QuickPic Gallery.