Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Mijn Oneplus X is vandaag binnengekomen! Wat een prachtig dingetje, en kwa snelheid en schermhelderheid een hele verademing t.o.v. mijn Galaxy SIII Mini :X Zelfs mijn favoriete toetsenbord SwiftKey werd standaard meegeleverd :D
Enige probleem tot nu toe is dat ie mijn N wifi niet wil pakken, alleen G. Edit: mijn fout, m'n 802.11n stond ingesteld op 5ghz. Die heb ik teruggezet naar 2.4ghz en nu werkt het perfect.

[ Voor 15% gewijzigd door Not Pingu op 17-11-2015 23:05 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
BTBoy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:05:
Ik heb mijn One plus nu twee weken maar merk laatste paar dagen dat ik problemen heb met 3G/4G ontvangst. Op bepaalde momenten heb ik wel antenne ontvangst, maar verschijnt er geen 3G of LTE icoontje. Als ik dan het dropdown menu bekijk zie ik een uitroepteken staan bij het ontvangst icoontje..

Ik gebruik het meeste 3G/4G als ik in de trein naar de randstad reis, voorheen had ik met mijn HTC One M7 geen enkel probleem hiermee en had ik volledig ontvangst..

Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben?
Heb ik ook af en toe, inderdaad.

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
hollabizack12 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:28:
[...]

Heb hetzelfde probleem, als lte eenmaal is weggevallen moet ik mijn OPX opnieuw opstarten anders komt het niet meer terug. Uitermate vervelend. Ik heb de apn instellingen meerdere malen opnieuw verzonden en ingesteld maar het werkt niet. Ook alle andere instellingen geprobeerd maar niks werkt. Samen met de teleurstellende batterylife (4uur sot) en het feit dat ik 20 sec muziek kan luisteren op mijn carkit voordat hij er mee op houdt heb ik geen fijn gevoel bij dit toestel. Mijn opo beviel me een stuk beter.
Ik moet hem inderdaad ook opstarten, maar dat helpt soms niet.. Het rare ervan is dat ik het pas na 2 weken gebruik heb.. Hiervoor heb ik geen problemen gehad ermee.. ik dacht dat het aan de app Snapdragon Batteryguru lag omdat hij mijn connecties tot een bepaalde hoogte beheerd maar die heb ik met een force shutdown uitgezet... Ik denk dat ik maar een call ga aanmaken bij Oneplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
BTBoy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:14:
[...]

Ik moet hem inderdaad ook opstarten, maar dat helpt soms niet.. Het rare ervan is dat ik het pas na 2 weken gebruik heb.. Hiervoor heb ik geen problemen gehad ermee.. ik dacht dat het aan de app Snapdragon Batteryguru lag omdat hij mijn connecties tot een bepaalde hoogte beheerd maar die heb ik met een force shutdown uitgezet... Ik denk dat ik maar een call ga aanmaken bij Oneplus
Ik gebruik ook Snapdragon Battery Guru, wellicht toch iets in die app dat de aanleiding kan zijn?

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
Sier schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:16:
[...]

Ik gebruik ook Snapdragon Battery Guru, wellicht toch iets in die app dat de aanleiding kan zijn?
Hmmm, dan toch maar eens de app deinstalleren als het morgen nog een keer gebeurd... eens kijken of het dan nog steeds voorkomt... Het is enorm raar vind ik, want als ik nu wifi uitschakel doet hij wel netjes 4G aan.. in de trein en bus schakelt hij de 4G niet aan.. misschien iets met detectie van SSID zonder wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ben redelijk tevreden over de accu. De 2e werkdag met de X ziet er zo ongeveer uit :

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2w5ppuo.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1z178u8.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/28i120k.png

[ Voor 14% gewijzigd door Ruffzz op 17-11-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Hoe ziet bij jullie de achtergrond bij alle apps eruit, echt zwart of donkergrijs?
bij mij donkergrijs, en zwart lijkt mij mooier (en dat lijkt ook zo te zijn in sommige filmpjes) het zelfde als ik meerdere apps gegroepeerd heb op het startscherm, de achtergrond van deze groep is dan donkergrijs ipv zwart.

hoe is dat bij jullie?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 08:29
Vraagje, kan ik de 3 knoppen onderaan laten oplichten?

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Jeroen_HD schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:09:
helaas niet dus tenzij je over modkwaliteiten beschikt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:10
Jeroen_HD schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:09:
Precies dat wilde ik ook komen vragen :D Hardware toetsen hebben geen verlichting inderdaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 20:18
BTBoy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:21:
[...]

Hmmm, dan toch maar eens de app deinstalleren als het morgen nog een keer gebeurd... eens kijken of het dan nog steeds voorkomt... Het is enorm raar vind ik, want als ik nu wifi uitschakel doet hij wel netjes 4G aan.. in de trein en bus schakelt hij de 4G niet aan.. misschien iets met detectie van SSID zonder wachtwoord?
Ik ben er inmiddels achter dat het probleem zich voor doet wanneer het netwerk wegvalt, helaas heb ik veel plekken op mijn werk waar dit voorkomt. Als het bereik eenmaal is weggevallen komt data dus niet meer terug. Heel vreemd vind ik dat dus ook in de instellingen data dan wordt uitgeschakeld, pas na een reboot komt het weer terug. Heben jullie ook t-mobile toevallig? Ik gebruik die app batteryguru trouwens niet, daar ligt het dus niet aan. Als je een ticket aanmaakt bij Oneplus, zou je me daar dan van op de hoogte kunnen houden aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
The_Admin schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:14:
[...]

Precies dat wilde ik ook komen vragen :D Hardware toetsen hebben geen verlichting inderdaad?
Voor mij het grootste minpunt aan de telefoon tot nu toe.
Geen backlight onder hardware buttons.
https://www.reddit.com/r/..._buttons_not_lighting_up/

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jeroen_HD schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:41:
[...]

Was toch allang bekend? Al vanaf de presentatie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
Jeroenneman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:59:
[...]

Was toch allang bekend? Al vanaf de presentatie.
Was me niet opgevallen en eigenlijk ook geen rekening mee gehouden. Het is maar iets klein natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Jeroen_HD schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:10:
[...]

Was me niet opgevallen en eigenlijk ook geen rekening mee gehouden. Het is maar iets klein natuurlijk.
Het was mij wel opgevallen, maar erger me er niet aan. Als je éénmaal weet waar ze zitten, dan druk je er blindelings op.

Wat mij opviel is dat tijdens het browsen soms chrome zichzelf afsluit zonder melding of wat dan ook. Andere mensen hier ook last van?

[ Voor 16% gewijzigd door Lanithro op 18-11-2015 10:17 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:59
[...]

Ik dacht ook dat dat onhandig zou zijn, na een halve dag ben ik eraan gewend en zijn ze i.m.o. handiger dan de onscreen buttons die je eerst omhoog moet swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Lanithro schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:16:
[...]

Het was mij wel opgevallen, maar erger me er niet aan. Als je éénmaal weet waar ze zitten, dan druk je er blindelings op.

Wat mij opviel is dat tijdens het browsen soms chrome zichzelf afsluit zonder melding of wat dan ook. Andere mensen hier ook last van?
Nope, geen crashes hier.

Wb. hardware-buttons: ik vind het geen probleem. Het is even wennen, maar dat hoort bij een nieuw stuk hardware. Na een tijdje merk je het niet meer.

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tramkaart
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 09:34
hollabizack12 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:20:
[...]

Ik ben er inmiddels achter dat het probleem zich voor doet wanneer het netwerk wegvalt, helaas heb ik veel plekken op mijn werk waar dit voorkomt. Als het bereik eenmaal is weggevallen komt data dus niet meer terug. Heel vreemd vind ik dat dus ook in de instellingen data dan wordt uitgeschakeld, pas na een reboot komt het weer terug. Heben jullie ook t-mobile toevallig? Ik gebruik die app batteryguru trouwens niet, daar ligt het dus niet aan. Als je een ticket aanmaakt bij Oneplus, zou je me daar dan van op de hoogte kunnen houden aub?
Ik heb het vooralsnog ook 1 keer gehad dat de dataverbinding wegviel en enkel na een reboot weer werd opgestart. Ik heb ook T-mobile en gebruik geen batteryguru, dus het zou mogelijk aan de combinatie met T-mobile kunnen liggen? Ik blijf ondertussen opletten of het probleem terugkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
tramkaart schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:23:
[...]

Ik heb het vooralsnog ook 1 keer gehad dat de dataverbinding wegviel en enkel na een reboot weer werd opgestart. Ik heb ook T-mobile en gebruik geen batteryguru, dus het zou mogelijk aan de combinatie met T-mobile kunnen liggen? Ik blijf ondertussen opletten of het probleem terugkeert.
Ik zit zelf bij Tele2 dat ook gebruik maakt van het T-mobile netwerk. 's Ochtends kwam het probleem nog een keer voor en daarom heb ik Batteryguru gedeinstalleerd. In de intercity direct trein heb ik daarna geen last meer ervan gehad (normaal veel drops).. Ik kijk nu even hoe het gaat, heb nog geen call aangemaakt bij Oneplus maar als het vaker gaat voorkomen zal ik een thread maken op het forum. Je zou zeggen dat dit via een software update wel op te lossen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-08 17:25
Ik heb ook Telfort en gebruik geen batteryguru, maar het kwam bij mij vanochtend voor de eerste keer voor dat mijn dataverbinding weg viel. Heb 'm zelfs twee keer moeten rebooten voordat ik weer dataverbinding had. Bellen lukte trouwens wel. Ik houd het even in de gaten de komende tijd!

[ Voor 16% gewijzigd door gerwintb op 18-11-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:31
Scorpio861 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:45:
Hallo medetweakers,

ik zit al een tijdje in dubio over welke telefoon ik als opvolger van mijn trouwe LG optimus G zou nemen.

De oneplus x spreekt me uiteraard aan qua design , maar ook de huawei p8 lite vind ik mooi.

de huawei p8 lite is online voor zo'n 220 euro te verkrijgen, de one x zoals bekend 294 online.

Zit er veel verschil tussen deze twee toestellen om het prijsverschil van zo'n 70 euro te overwegen??

Wil er qua snelheid op vooruitgaan, en ook een betere camera/scherm is een pre.

alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Wat mij betreft kan de P8 Lite totaal niet tippen aan de OPX

Betere processor (Snapdragon 801 ipv Kirin 620)
Beter scherm (Amoled 1920x1080 vs LCD 1280x720)
Meer ram (3GB ipv 2GB)

Sidenote, de P8 lite draait ook nog op 5.0 met hun eigen (matige) skin erop.
OPX draait op 5.1 met Oxygen OS en Oxygen is zo goed als stock qua looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
hollabizack12 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:28:
[...]

Heb hetzelfde probleem, als lte eenmaal is weggevallen moet ik mijn OPX opnieuw opstarten anders komt het niet meer terug. Uitermate vervelend. Ik heb de apn instellingen meerdere malen opnieuw verzonden en ingesteld maar het werkt niet. Ook alle andere instellingen geprobeerd maar niks werkt. Samen met de teleurstellende batterylife (4uur sot) en het feit dat ik 20 sec muziek kan luisteren op mijn carkit voordat hij er mee op houdt heb ik geen fijn gevoel bij dit toestel. Mijn opo beviel me een stuk beter.
Het wegvallen van de verbinding had ik ook op mijn Nexus 5 (sinds Android 5.1) ik denk ook niet dat dit een specifiek OPX probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
hollabizack12 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:20:
[...]

Ik had dit ook op het werk, als ik bijvoorbeeld naar buiten liep en na m'n pauze weer binnenkwam was opeens mijn verbinding weg. Ik had dit echter op mijn Nexus 5 en met de OPX heb ik er nog geen last van gehad.

Ik kon het eigenlijk altijd oplossen door even Vliegtuigmodus in te schakelen en daarna weer uit te zetten. (workaround)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:51

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

[...]

Dit is echt onzin, je kijkt niet eens waar de knopjes zitten, ik merk na vijf tot zes dagen gebruik dat ik de lichtjes niet mis, en ik druk elke keer goed.

Het valt me op dat veel mensen 'teveel' kijken naar de minpunten van een apparaat. Vroeger fotografeerde ik bijvoorbeeld heel erg veel (nog steeds) maar zat ik niet op een fotoforum. Ik was altijd lekker bezig en had de prachtigste foto's. En toen ging ik bij een forum, en werd ik constant op minpunten van mijn cameramodel gewezen door andere fanboys. Uiteindelijk kreeg ik irritaties over dingen 'die niet konden' met mijn camera terwijl ik die voorheen niet mistte.

Inmiddels heb ik daar een wijze les uit getrokken. Bijvoorbeeld dat ik ik besef dat het geen drol uitmaakt of je backlight onder je hardware buttons hebt of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 20:46
Ohmarinus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:05:
[...]

Dit is echt onzin, je kijkt niet eens waar de knopjes zitten, ik merk na vijf tot zes dagen gebruik dat ik de lichtjes niet mis, en ik druk elke keer goed.

Het valt me op dat veel mensen 'teveel' kijken naar de minpunten van een apparaat. Vroeger fotografeerde ik bijvoorbeeld heel erg veel (nog steeds) maar zat ik niet op een fotoforum. Ik was altijd lekker bezig en had de prachtigste foto's. En toen ging ik bij een forum, en werd ik constant op minpunten van mijn cameramodel gewezen door andere fanboys. Uiteindelijk kreeg ik irritaties over dingen 'die niet konden' terwijl ik die voorheen niet mistte.

Inmiddels heb ik daar een wijze les uit getrokken. Bijvoorbeeld dat ik ik besef dat het geen drol uitmaakt of je backlight onder je hardware buttons hebt of niet ;)
Onzin ben ik niet met je eens.. ieder zijn mening!
Ik persoonlijk mis de lampjes niet maar af en toe zie ik wel niet of ik nu aan de onderkant van het scherm of toestel aan het tikken ben. Vanwege de AMOLED (met zwarte achtergrond) was het juist handig geweest om toch deze kleine toevoeging erin te stoppen.
Desondanks kun je altijd kiezen voor de on-screen toetsen!
Ik mis ze dus niet maar ik snap ook niet waarom ze hier op bezuinigd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Fuske schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:08:
[...]

Onzin ben ik niet met je eens.. ieder zijn mening!
Ik persoonlijk mis de lampjes niet maar af en toe zie ik wel niet of ik nu aan de onderkant van het scherm of toestel aan het tikken ben. Vanwege de AMOLED (met zwarte achtergrond) was het juist handig geweest om toch deze kleine toevoeging erin te stoppen.
Desondanks kun je altijd kiezen voor de on-screen toetsen!
Ik mis ze dus niet maar ik snap ook niet waarom ze hier op bezuinigd hebben.
Uiteraard, misschien kom ik wat hard uit de hoek, sorry daarvoor. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening :)

Ze waren het duidelijk wel van plan, anders hadden ze niet de moeite genomen om er een soort vaag onduidelijk icoontje onder te printen. We gaan het zien als iemand dat ding uit elkaar haalt, of er dan ruimte onder zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
Ohmarinus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:10:
[...]

Uiteraard, misschien kom ik wat hard uit de hoek, sorry daarvoor. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening :)

Ze waren het duidelijk wel van plan, anders hadden ze niet de moeite genomen om er een soort vaag onduidelijk icoontje onder te printen. We gaan het zien als iemand dat ding uit elkaar haalt, of er dan ruimte onder zit of niet.
Mijn HTC One (m7) heeft ook hardware button met een icoontje die niet oplichten in het donker.

Ik denk dat het gewoon een design feature is. Ik ben ieder geval blij dat ik geen onscreen buttons heb.

ps. Ik had ze natuurlijk wel graag zien oplichten, maar helaas.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:22
bas-r schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:08:
Ik heb er ook eentje, bijna een week in gebruik.

Erg fijn toestel, met twee minpuntjes voor mij, waarvan ik er 1 heb gefixt en de andere minor is.

1) Bij het scrollen door webpagina's/apps registreert het scherm continu touches, ipv dat ik wil scrollen. Dus in de twitter app open je telkens een tweet of een link.
Opgelost door in developer options 'force GPU rendering 2d' aan te zetten. Ik heb het nog van niemand anders gehoord, dus vermoed dat het bij mijn exemplaar niet helemaal goed zit.

2) proximity sensor doet het niet goed, en registeert het niet dat ik de telefoon aan mijn hoofd houd. scherm blijft dus aan tijdens het bellen, maar gaat dan uit en niet mneer aan als ik de telefoon wil ophangen na het bellen.

Verder top toestel!
En om de lijst van bugs aan te vullen:
3) Met 'double tap to wake' aan denkt de telefoon tijdens het bellen telkens dat ik double tap. Dat heeft een vreemde zoemsensatie aan mijn oor tot gevolg. Uitzetten van 'tap to wake' lost dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 21:25
bas-r schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:23:
[...]

En om de lijst van bugs aan te vullen:
3) Met 'double tap to wake' aan denkt de telefoon tijdens het bellen telkens dat ik double tap. Dat heeft een vreemde zoemsensatie aan mijn oor tot gevolg. Uitzetten van 'tap to wake' lost dit op.
Dat sensorverhaal tijdens het bellen (scherm blijft uit) heb ik ook al een keer gehad maar niet steeds. Mijn zoon had dat ook regelmatig met de Oneplus One.
Je andere bugs heb ik niet ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
Ohmarinus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:05:
[...]

Het valt me op dat veel mensen 'teveel' kijken naar de minpunten van een apparaat. Vroeger fotografeerde ik bijvoorbeeld heel erg veel (nog steeds) maar zat ik niet op een fotoforum. Ik was altijd lekker bezig en had de prachtigste foto's. En toen ging ik bij een forum, en werd ik constant op minpunten van mijn cameramodel gewezen door andere fanboys. Uiteindelijk kreeg ik irritaties over dingen 'die niet konden' met mijn camera terwijl ik die voorheen niet mistte.

Beetje kort door de bocht denk ik zo. Ik kom zelf van een Moto G 4G. Dit is een telefoon die heel goed in de hand ligt en nog belangrijker, hij schuift niet. Dit zorgt ervoor dat je de telefoon totaal anders gaat vasthouden (je wil die nieuwe telefoon toch niet tegen de grond kegelen :'( ). Anyway, ander toestel andere ervaring. En bij de Oneplus X moet ik af en toe toch eens naar de onderkant kijken omdat ik net tussen 2 knoppen tik ipv op de rechtste bv.

Edit: probeer maar eens net links of rechts naast de 'Back' knop te tikken en je snapt wat ik bedoel. Dit heb je niet met softwarebuttons. En met achtergrondverlichting had het "probleem" iets minder geweest denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen_HD op 18-11-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scorpio861 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:45:
Hallo medetweakers,

ik zit al een tijdje in dubio over welke telefoon ik als opvolger van mijn trouwe LG optimus G zou nemen.

De oneplus x spreekt me uiteraard aan qua design , maar ook de huawei p8 lite vind ik mooi.

de huawei p8 lite is online voor zo'n 220 euro te verkrijgen, de one x zoals bekend 294 online.

Zit er veel verschil tussen deze twee toestellen om het prijsverschil van zo'n 70 euro te overwegen??

Wil er qua snelheid op vooruitgaan, en ook een betere camera/scherm is een pre.

alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Zeker voor de OP X gaan,zeker als het om de P8 lite gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:11:
Hoe ziet bij jullie de achtergrond bij alle apps eruit, echt zwart of donkergrijs?
bij mij donkergrijs, en zwart lijkt mij mooier (en dat lijkt ook zo te zijn in sommige filmpjes) het zelfde als ik meerdere apps gegroepeerd heb op het startscherm, de achtergrond van deze groep is dan donkergrijs ipv zwart.

hoe is dat bij jullie?
Zwarter kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:34
Razzah schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:20:
[...]

Wat mij betreft kan de P8 Lite totaal niet tippen aan de OPX

Betere processor (Snapdragon 801 ipv Kirin 620)
Beter scherm (Amoled 1920x1080 vs LCD 1280x720)
Meer ram (3GB ipv 2GB)

Sidenote, de P8 lite draait ook nog op 5.0 met hun eigen (matige) skin erop.
OPX draait op 5.1 met Oxygen OS en Oxygen is zo goed als stock qua looks.
Bedankt voor je heldere mening, ik ga de OPX zeker in overweging nemen, vindt alleen de verzendkosten een beetje belachelijk, zeker als je er ook nog eens een week op moet wachten voor dat bedrag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVB001
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-06-2024
SpeeDRaZoR3 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:17:
[...]

Mijn HTC One (m7) heeft ook hardware button met een icoontje die niet oplichten in het donker.

Ik denk dat het gewoon een design feature is. Ik ben ieder geval blij dat ik geen onscreen buttons heb.

ps. Ik had ze natuurlijk wel graag zien oplichten, maar helaas.
Heb zelf ook een M7, maar de hardware knoppen lichten wel degelijk op..

OT: Sinds gister in het bezit van de OPX, en het is inderdaad even wennen dat de knoppen niet verlicht zijn maar ervaar het niet als storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe telefoon aangezien mijn Samsung Galaxy Express geen beeld meer geeft.

Ik zit te twijfelen tussen de Moto G (2015) met 16gb opslag of de OnePlus X.
ik neig momenteel meer naar de OnePlus X voor het grotere geheugen, resolutie en processor snelheid maar hoorde dat de OPX van een andere oplader gebruikt maakt dan de gebruikelijk Micro-Usb, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:29:
ik neig momenteel meer naar de OnePlus X voor het grotere geheugen, resolutie en processor snelheid maar hoorde dat de OPX van een andere oplader gebruikt maakt dan de gebruikelijk Micro-Usb, klopt dit?
Specs OnePlus X Zwart

Gsm-connector: 3,5mm (headphone), micro-usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 13:34
Scorpio861 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:22:
vindt alleen de verzendkosten een beetje belachelijk, zeker als je er ook nog eens een week op moet wachten voor dat bedrag....
Je kan het ook anders bekijken: bij de telefoons in de winkel betaal je die verzendkost ook, je weet enkel niet hoeveel dat was.

Als men nu € 25 zou rekenen om de telefoon vanuit de BeNeLux te versturen zou ik misschien ook zo redeneren, maar € 25 voor hem met DHL te versturen vanuit China incl. tracking en zonder extra douane-kosten vind ik best oké (€ 0,0027 per km).

Uiteindelijk kost de telefoon gewoon € 293,49 in mijn ogen. Of dat nu € 100 of € 5 voor de verzending is, is eigenlijk bijzaak. Wat er om gaat is of die smartphone zijn € 293,49 waard is voor jou of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:29:
Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe telefoon aangezien mijn Samsung Galaxy Express geen beeld meer geeft.

Ik zit te twijfelen tussen de Moto G (2015) met 16gb opslag of de OnePlus X.
Er waren idd geruchten te lezen dat de OP X USB- C zou hebben en idd gewoon geruchten,normale MICRO USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wat wegvallende dataverbindingen betreft; met vodafone heb ik dit niet. Vaak genoeg tijdens een werkdag geen netwerkverbinding, maar als ie het weer oppikt ook altijd weer een dataverbinding. Systeem lijkt verder super stabiel hier, geen afsluitende apps o.i.d.

Heb um geroot en xposed framework draaien, dus zou denken dat ik zelfs iets extra risico loop op instabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesisgoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 12:59
(jarig!)
v1pEr86 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:47:
[...]

Je kan het ook anders bekijken: bij de telefoons in de winkel betaal je die verzendkost ook, je weet enkel niet hoeveel dat was.

Als men nu € 25 zou rekenen om de telefoon vanuit de BeNeLux te versturen zou ik misschien ook zo redeneren, maar € 25 voor hem met DHL te versturen vanuit China incl. tracking en zonder extra douane-kosten vind ik best oké (€ 0,0027 per km).

Uiteindelijk kost de telefoon gewoon € 293,49 in mijn ogen. Of dat nu € 100 of € 5 voor de verzending is, is eigenlijk bijzaak. Wat er om gaat is of die smartphone zijn € 293,49 waard is voor jou of niet.
Bij mij was shipping € 6,90 (Wel naar België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Deesisgoe schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:16:
[...]

Bij mij was shipping € 6,90 (Wel naar België)
Ik had enkel 24.50 verzending, express Belgie.
Lijkt erop dat de hele verzendmethode gewoon een loterij is, ook onder Belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Mijn OPX wilde in eerste instantie maar niet pairen met m'n auto, zelfs niet na een reboot (van de telefoon, niet van de auto). Toen ik de standaard siliconen cover er even af haalde, lukte het ineens wel.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

dus zoals onderstaande afbeelding heb jij niet? Bij mij is dit dus donkergrijs, terwijl daarachter het toestel echt pikzwart is.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JcViuNEk1rd7anti0iIYtG7T/thumb.png

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:46:
[...]

dus zoals onderstaande afbeelding heb jij niet? Bij mij is dit dus donkergrijs, terwijl daarachter het toestel echt pikzwart is.
[afbeelding]
Ik gebruik Nova Launcher en kan dat ook heel lichtjes zien. Lig er zelf niet wakker van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Chris.nl schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:52:
[...]

Ik gebruik Nova Launcher en kan dat ook heel lichtjes zien. Lig er zelf niet wakker van.
Er niet van wakker liggen is iets anders dan dat het pikzwart is. 8)
Op bepaalde filmpjes lijkt het wel echt zwart, maar volgens mij is het niet in te stellen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:01
Bij mij is dat ook grijs inderdaad.
En toch belooft oneplus een updaten binnen twee weken, dus dan is morgen de uiterste dag.. Zal me benieuwen.

Weet iemand trouwens hoe je een screenshot maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Is er iemand die een tip heeft voor een vervangende app voor de FM ontvanger? De standaard Oneplus radio app is echt waardeloos.

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
pixels66 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:37:
Bij mij is dat ook grijs inderdaad.
En toch belooft oneplus een updaten binnen twee weken, dus dan is morgen de uiterste dag.. Zal me benieuwen.

Weet iemand trouwens hoe je een screenshot maakt?
Volume- & powerknop tegelijkertijd indrukken.

• Katmi
Atrax schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:49:
Is er iemand die een tip heeft voor een vervangende app voor de FM ontvanger? De standaard Oneplus radio app is echt waardeloos.
Google Play: Radio FM, heeft denk ik wel data nodig ten opzichte van de build in radio app.

Google Play: TuneIn Radio - Radio & Music, vroeger gebruikt maar weet niet hoe het tegenwoordig is, er is een pro versie voor 10 euro dus wss vol met ads of dergelijke.

Ik zou voor de 1ste gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Chris.nl schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:05:
[...]

Volume- & powerknop tegelijkertijd indrukken.
Of de uit-knop ingedrukt houden tot het menuutje tevoorschijn komt, onderste optie is dan screenshot.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:59
Slightly OT: mijn OPX is vanavond waarschijnlijk gestolen in de Ziggo dome, samen met pak-em-beet 20 andere mobieltjes, gezien de rij bij gevonden voorwerpen. Mocht iemand een verdacht aanbod zien ergens, dan hoor ik het graag via een PM. Serienummer 96a419d5.
Gelukkig heb ik nog een invite gekregen :+

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 19-11-2015 01:13 ]

• eekastar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
DaCoTa schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:12:
Slightly OT: mijn OPX is vanavond waarschijnlijk gestolen in de Ziggo dome, samen met pak-em-beet 20 andere mobieltjes, gezien de rij bij gevonden voorwerpen. Mocht iemand een verdacht aanbod zien ergens, dan hoor ik het graag via een PM. Serienummer 96a419d5.
Dat is mooi ruk.
Omdat ik vanavond ook naar Ziggodome ga, is ie gerold?

• Atrax
  • Laatst online: 10-08 12:10
Katmi schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:07:
[...]
Google Play: Radio FM, heeft denk ik wel data nodig ten opzichte van de build in radio app.

Google Play: TuneIn Radio - Radio & Music, vroeger gebruikt maar weet niet hoe het tegenwoordig is, er is een pro versie voor 10 euro dus wss vol met ads of dergelijke.

Ik zou voor de 1ste gaan
Bedankt voor de tips, maar volgens mij zijn deze voor internet radio. Ik zoek een app voor de ingebouwde FM radio.

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 08:46
Atrax schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:00:
[...]

Bedankt voor de tips, maar volgens mij zijn deze voor internet radio. Ik zoek een app voor de ingebouwde FM radio.
Ik kreeg eerst ook niets voor elkaar in de meegeleverde app. Dat werd een stuk beter toen ik hem bij instellingen op "europa" zette. Blijkbaar gaat die app standaard uit van een hele andere FM-band-zender-verdeling ofzo, en hij kon bij mij alleen maar de lokale "glow-fm" vinden, en verder niets.

Na de instellingen veranderd te hebben was de app nog steeds niet super, maar best werkbaar.

--
Zelf ben ik eigenlijk nog wel geinteresseerd of er ooit DAB+ of RDS op ontvangen kan worden, zou dat een hardware feature moeten zijn die er niet inzit, of is de fm radio gewoon een SDR waar met apps of kernels nog wel wat mee te spelen valt? Iemand hier die die kennis in huis heeft?

• breezie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:54
Ik heb hem sinds gisteren ook binnen. Wat een schitterend toestel :)
Ik kom van een Galaxy Note (1)... Dus je kunt je wel inbeelden wat een verschil in snelheid ik nu ervaar ;)
Los daarvan ziet het toestel er ook prachtig uit. De bijgeleverde hoes doet ook niet echt veel afbreuk aan het design vind ik.

• bas-r
MaffeMaarten schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:11:
[...]
Zelf ben ik eigenlijk nog wel geinteresseerd of er ooit DAB+ of RDS op ontvangen kan worden, zou dat een hardware feature moeten zijn die er niet inzit, of is de fm radio gewoon een SDR waar met apps of kernels nog wel wat mee te spelen valt? Iemand hier die die kennis in huis heeft?
Dab+ vereist andere hardware.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Pinin schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:46:
[afbeelding]
Bij mij is het zo ingesteld dat de achtergrond hetzelfde is als het hoofdscherm, dus eigenlijk geen achtergrond bij die iconen.

[ Voor 29% gewijzigd door SToRM666 op 19-11-2015 12:43 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
SToRM666 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:00:
[...]

Bij mij is het zo ingesteld dat de achtergrond hetzelfde is als het hoofdscherm, dus eigenlijk geen achtergrond bij die iconen.

Ik heb gisteren trouwens screenprotectors voor zowel voor als achter binnengekregen, 6 van elk, voor in totaal 5 euro. Vanavond maar eens proberen om de folie mooi op de voor- en achterkant te krijgen. Ik laat wel weten of ze de moeite waard zijn als er iemand interesse heeft.
O daar is men in het accessoires topic vast heel benieuwd naar ;)

• Pinin

Pinin

SToRM666 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:00:
[...]

o.k en hoe stel je dat in?

www.casarodriguillo.com

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:32
Na zo'n 2 dagen gebruiken moet ik zeggen dat de accu me nog wat tegenvalt. Het toestel is erg mooi en vlot in het gebruik en tov mijn vorige toestel merk ik dat je zo goed als oneindig veel apps kan openen zonder dat ie trager wordt. Ik gebruik de dual sim functie, wellicht dat dat een oorzaak is. Maar op dit moment vraag ik me af of ik bij normaal gebruik een hele dag doorkom met één keer laden. Gebruik 'm nu natuurlijk nog wat intensiever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Chris.nl schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:05:
O daar is men in het accessoires topic vast heel benieuwd naar ;)
Thanks, ik heb het verplaatst ;)

PSN id: NL_SToRM

• pixels66
buddow schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:22:
Na zo'n 2 dagen gebruiken moet ik zeggen dat de accu me nog wat tegenvalt. Het toestel is erg mooi en vlot in het gebruik en tov mijn vorige toestel merk ik dat je zo goed als oneindig veel apps kan openen zonder dat ie trager wordt. Ik gebruik de dual sim functie, wellicht dat dat een oorzaak is. Maar op dit moment vraag ik me af of ik bij normaal gebruik een hele dag doorkom met één keer laden. Gebruik 'm nu natuurlijk nog wat intensiever.
Het lijkt wel per toestel te verschillen. Die van mij bijvoorbeeld gaat echt de hele dag makkelijk mee, einde van de dag minimaal 40% over, soms wel meer...

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

DaCoTa schreef op donderdag 19 november 2015 @ 01:12:
Hey wat zuur, heb je die app geïnstalleerd waarmee je hem kan tracken?

Ik was gister ook in de Ziggo Dome (Public Enemy en The Prodigy), en had hem bewust al in mijn kluisje gestopt omdat ik die phone echt niet kwijt wil.

Had laatst een link gevonden waar een paar van die android apps in werden getipt waarmee je je telefoon kan tracken als hij gestolen is, misschien wel een goeie om te installeren. Weet niet of daar ook downsides aan zitten?

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:10
Wat is nou een goeie foto-app? Heb nu Google Camera, die is best okee, maar zoek eigenlijk iets waar je ook native in de app kan kiezen om op SD op te slaan, dat kan bij Google Camera niet...

Weet iemand of je ook kan instellen dat je standaard je notificaties krijgt als je swiped over de bovenste balk? Nu krijg je notificaties als je links swiped, en toggles wanneer je rechts swiped. Ik wil gewoon standaard notificaties en bij nog een swipe pas toggles.

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 17:19
Nog iemand die gamed op de OnePlus X? Ik speel namelijk (onder andere) 'Hellfire', en het lijkt mij dat daar af en toe wat 'lag' op zit. Daar heb ik bij mijn Desire 601 en Xperia ZL geen last van.
Als ik 'Warship Battle 3D' speel, lijkt alles wel vloeiend te lopen, terwijl dat spel me eerder zwaarder lijkt dan 'Hellfire'

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderd

Ik vind het beltoon volume nogal laag,nog iemand met deze ervaring ? Mijn beltoon volume staat op max

• apfel
  • Laatst online: 12-01 14:32
MaffeMaarten schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:11:
[...]

Ik kreeg eerst ook niets voor elkaar in de meegeleverde app. Dat werd een stuk beter toen ik hem bij instellingen op "europa" zette. Blijkbaar gaat die app standaard uit van een hele andere FM-band-zender-verdeling ofzo, en hij kon bij mij alleen maar de lokale "glow-fm" vinden, en verder niets.

Na de instellingen veranderd te hebben was de app nog steeds niet super, maar best werkbaar.

--
Hier precies hetzelfde. Kwam wel deze app tegen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mikersmicros.fm_unlock

Iemand ervaring mee? mm helaas telefoon rooten....

Verwijderd

Heb vandaag ook me opx binnen gehad. Bevalt tot nu toe goed alleen me 3g/4g kan ik niet uitzetten, is daar een oplossing voor en hebben meerdere hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
Kwakkel schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:44:
Nog iemand die gamed op de OnePlus X? Ik speel namelijk (onder andere) 'Hellfire', en het lijkt mij dat daar af en toe wat 'lag' op zit. Daar heb ik bij mijn Desire 601 en Xperia ZL geen last van.
Als ik 'Warship Battle 3D' speel, lijkt alles wel vloeiend te lopen, terwijl dat spel me eerder zwaarder lijkt dan 'Hellfire'

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Dit is een bekend software probleem.

Je kan als je het toestel wilt rooten het volgende doen: https://forums.oneplus.ne...rformance-battery.408411/

Een andere optie is:

FOR GAMES/VIDEO ISSUES TRY THIS:
Go to Developer Option and select Force Rendering GPU and Force MSAA 4x

PSN: speedrazor3

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Twee dagen in bezit, prachtig toestel!
Had hiervoor een Huawei G700, die na twee jaar zijn beste tijd heeft gehad (crashes en traag).

Mijn bevindingen:

+ Prachtig scherm
+ OS ziet er mooi uit (nadat je het donkere thema uitzet)
+ Snel
+ Handzaam

- Accu snel leeg, gister rond 10 uur moest hij echt aan de lader, nu rond 5 uur nog maar 38% over.
- Voorkeur instellen voor simgebruik bij contacten niet gevonden.Familie standaard via sim 1, zakelijke klanten via sim 2?
- Automatisch aan en uit instelling mis ik.
- Mis een galerij app.(beter zoeken? of downloaden)

[ Voor 3% gewijzigd door Loque op 19-11-2015 17:01 ]

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ben nieuwsgierig is de X nou eigenlijk beter die paar tientjes goedkoper waard ten opzicht van de OP2?

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ceejay schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:18:
Ben nieuwsgierig is de X nou eigenlijk beter die paar tientjes goedkoper waard ten opzicht van de OP2?
Bij de OP2 kan je geen SD kaart plaatsen (dus max 16Gb geloof ik dat je dan hebt)
OP2 is groter + zwaarder

Dat waren voor mij de grootste factoren die meewogen in de aanschaf van de OPX. Ik denk dat het wat dat betreft het waard is omdat ik gewoon geen OP2 wil om die redenen. Maar als jij andere zaken belangrijk vindt, dan kan het wellicht zijn dat de OP2 beter bij jou past :)

Dus met andere woorden 'of het het waard is' is strikt gebaseerd op persoonlijke voorkeur en dus een subjectieve kwestie.

• Miki
Voor degene die een galerij app missen, met Google foto's kun je ook de interne foto's op je apparaat bekijken als je het menu opent. Eveneens kun je ook de bestanden app gebruiken of een app uit de store plukken. Het probleem is te herleiden naar Google die in de open source geen galerij app meer toevoegd.

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 17:19
SpeeDRaZoR3 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:53:
[...]

Dit is een bekend software probleem.

Je kan als je het toestel wilt rooten het volgende doen: https://forums.oneplus.ne...rformance-battery.408411/

Een andere optie is:

FOR GAMES/VIDEO ISSUES TRY THIS:
Go to Developer Option and select Force Rendering GPU and Force MSAA 4x
Thanks alvast. Ik veronderstel wel dat dan een grote invloed zal hebben op de batterij?

• Gidio
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-04-2021
Iemand die een vergelijking kan maken tussen de Moto G 2015 (16gb) en de Oneplus X?

Ik bedoel hiermee vooral de algemene gebruikservaring, de accu en de camera. Zover ik weet is de Oneplus al sowieso beter qua scherm en design.

• bieske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08 19:23
Ohmarinus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:26:
[...]

Bij de OP2 kan je geen SD kaart plaatsen (dus max 16Gb geloof ik dat je dan hebt)
OP2 is groter + zwaarder
Kleine correctie, de OPT variant die verkrijgbaa ris heeft 64GB standaard (niet 16GB zoals hierboven evrmeld is). De OPX heeft slechts 16GB maar wel een SD slot beschikbaar.
Daarnaast heeft de OPT een groter scherm, betere camera, snellere processor, meer geheugen en een vingerasfdrukscanner.

Of dit 130 euro meer waard is, is uiteraard heel persoonlijk.

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 15:31
Ik heb vandaag een OPX gezien van een vriend van me, en het eerste wat me opvalde, was dat het scherm flikkerde. Ik was eventjes verschoten, aangezien ik dat niet verwacht had, zeker omdat iedereen het scherm super vindt. Blijkbaar hebben meer AMOLEDs hier last van, en dan vooral bij lage helderheid (zijn OPX stond op net niet minimum helderheid). Zijn er mensen die eventjes kunnen checken of het weggaat bij iets hogere helderheid? Ik vind het wel jammer, mijn OPX is al onderweg. Ik hoop dat het meevalt...

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Japeroen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:53:
Ik heb vandaag een OPX gezien van een vriend van me, en het eerste wat me opvalde, was dat het scherm flikkerde. Ik was eventjes verschoten, aangezien ik dat niet verwacht had, zeker omdat iedereen het scherm super vindt. Blijkbaar hebben meer AMOLEDs hier last van, en dan vooral bij lage helderheid (zijn OPX stond op net niet minimum helderheid). Zijn er mensen die eventjes kunnen checken of het weggaat bij iets hogere helderheid? Ik vind het wel jammer, mijn OPX is al onderweg. Ik hoop dat het meevalt...
Kan zijn autobrightness zijn. Net getest en ik heb er geen last van (autobrightness staat uit)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:09
De Oneplus X is hier zojuist aangekomen. Na wat foto's meteen aangezet. Er vielen twee dingen op....

1) Hij zit al lekker vol met 85%
2) Ik kwam niet voorbij de Wifi connection test en kon niet anders dan hem skippen.

Heb na opstarten een systeem update geinstalleerd. Vervolgens mijn Google account handmatig toegevoegd. Kwamen wel mailtjes binnen maar de playstore werkt niet. Gaan eten en 30 minuten later werkte het wel. Oxygen OS ziet er op het eerste gezicht wel aardig uit maar ik mis wel een beetje de customizations van Cyanogenmod. Denk aan led kleur per app.

Kun je de brightness van de toucknoppen nog ergens bijstellen? Ik zie ze bijna niet aan gaan.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Ohmarinus

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

bieske schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:39:
[...]

Kleine correctie, de OPT variant die verkrijgbaa ris heeft 64GB standaard (niet 16GB zoals hierboven evrmeld is). De OPX heeft slechts 16GB maar wel een SD slot beschikbaar.
Daarnaast heeft de OPT een groter scherm, betere camera, snellere processor, meer geheugen en een vingerasfdrukscanner.

Correctie, de OPT is verkrijgbaar in 16Gb of 64Gb ;) Om het allemaal nog duidelijker te maken :)

• bas-r
sdk1985 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:35:
De Oneplus X is hier zojuist aangekomen. Na wat foto's meteen aangezet. Er vielen twee dingen op....

2) Ik kwam niet voorbij de Wifi connection test en kon niet anders dan hem skippen.
Dat heeft iedereen.
Kun je de brightness van de toucknoppen nog ergens bijstellen? Ik zie ze bijna niet aan gaan.
Nee, die zijn niet verlicht. Ook niet nauwelijks.

• sdk1985
bas-r schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:40:
[...]

Dat heeft iedereen.

[...]

Nee, die zijn niet verlicht. Ook niet nauwelijks.
Ik dacht dat je het niet zag door de screenprotector :9 .
bieske schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:39:
[...]

Het grotere scherm vindt ik het grootste nadeel (heb er zelf de Oneplus One). Net te onhandig met fietsen, soms net te groot in je broekzak.

[ Voor 54% gewijzigd door sdk1985 op 19-11-2015 18:57 ]

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-09 21:08
manmetdehamer schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:53:
Voor de mensen die dit ook ervaren, ik had met mijn Peugeot 208 het probleem dat het audiosysteem in bootloop ging na het koppelen van de OnePlus X. Het blijkt iets te zijn in het adresboek waar het systeem niet mee overweg kan. Ik heb het gelukkig kunnen oplossen door onderstaande app:

Google Play: Bluetooth Telefoonboek
Tnx, dit lost ook het vergelijkbare probleem bij mijn skoda fabia op.

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ohmarinus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:26:
[...]

OP2 is groter + zwaarder

Dat waren voor mij de grootste factoren die meewogen in de aanschaf van de OPX. Ik denk dat het wat dat betreft het waard is omdat ik gewoon geen OP2 wil om die redenen. Maar als jij andere zaken belangrijk vindt, dan kan het wellicht zijn dat de OP2 beter bij jou past :)

Dus met andere woorden 'of het het waard is' is strikt gebaseerd op persoonlijke voorkeur en dus een subjectieve kwestie.
Groot is voor mij geen probleem, en vingerafdrukscanner ga ik niet gebruiken maar vooral: geen SD bij OP2? wow! Ik weet genoeg :)

• Ezio Auditore
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-07 10:52
Aiii. Ik bel nogal veel over bluetooth in de auto. Vandaag de OPX voor het eerst gebruikt.
Ik heb 3 mensen gebeld en het geluid was zo verschrikkelijk zacht!
Daarnaast viel hij om de 15 seconden compleet bellen.
Dit is voor mij echt een enorme dealbreker.. Ik bel namelijk elke dag veel in de auto.

Iemand anders hier ervaringen mee?

• bas-r
Ezio Auditore schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:42:
Aiii. Ik bel nogal veel over bluetooth in de auto. Vandaag de OPX voor het eerst gebruikt.
Ik heb 3 mensen gebeld en het geluid was zo verschrikkelijk zacht!
Daarnaast viel hij om de 15 seconden compleet bellen.
Dit is voor mij echt een enorme dealbreker.. Ik bel namelijk elke dag veel in de auto.

Iemand anders hier ervaringen mee?
Kijk eens twee posts boven je.

Overigens komt me deze app bekend voor van toen ik tussen vier en twee jaar geleden ook een BT connected auto (Seat Ibiza, vervolgens Ford Focus) had, en ook bij sommige telefoons (SGS3, Nexus 4, HTC Desire Z) met deze app moest klooien voordat eea stabiel werkte.
Had verwacht dat dt niet meer nodig zou zijn. Zou die BT stack van Android toch zo brak zijn?

• Pinin

Pinin

Zijn hier dual sim gebruikers? Vast wel. Hoeveel sims zien jullie in het quicksettings menu? Ik maar 1, en bij mijn moto G zag ik ze beide.

Hoe kan ik dit wijzigen?

www.casarodriguillo.com

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:29
Ik heb ook twee simkaarten in gebruik maar ook maar 1 zichtbaar bij quick settings. Instelling nog niet gevonden.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Katmi
Sinds vanmiddag in bezit, ff nagekeken op build kwaliteit en dode pixels en dan aan de kant tot vanavond.
Opgeladen tot 100% en 2.1.2 geinstalleerd.

+ Bouwkwaliteit, voelde meteen heel premium in de hand, als een toestel van 2x de prijs.
De micro cuts geven een soort van luxe uitstraling en feeling, toch maar in de bijgeleverde cover geduwd want will geen krassen of een hoop vingerafdrukken op de achterzijde.

+ Heel snappy en vlot, net 2 uurtjes ingesteld, apps gedownload, wat facebook etc en geen enkele framedrop of OS lag.
Batterij lijkt goed zo ver, 1u52m SOT en 74% over ( auto brightness, apps downloaden van google play aangezien ik van iOS kwam, beetje browsen en chatten ) lijkt er in ieder geval op dat ik over 4u SOT ga halen.

Paar vraagjes komende van Apple :

- Ik mis een ''album'' waar de telefoon mijn screenshots van het scherm etc zet, nu heb ik het gevonden door naar Files te gaan in de app drawer maar voelt heel omslachtig.
Paar posts boven gelezen dat ik dus een gallery app moet installen of Google Photo's moet gebruiken ?

- als ik auto brightness aan heb en het quick toggle menu naar onder dan zie ik dat de brightness balk in het midden blijft staan terwijl het scherm dimt of harder gaat, is dit eigen aan Android dat deze slider niet meebeweegd met de auto brightness of is dit een OS bug ?

- in sommige video's zie ik dat mensen 3 volume balkjes hebben ipv 1, ik vind enkel 3 balkjes in settings > sounds en notifications. Maar daarbuiten heb ik enkel 1 volume balk als ik de rocker indruk.
Mis ik een functie, is dit niet in OxygenOS of is dit een rom feature ? ( dacht dat ik het toch in een Nexus 6 video had gezien )

Voor de rest vind ik al aardig mijn weg in Androi ( doorheen de 101 settings en app settings :P )

• pixels66
Heeft iemand al geprobeerd het toestel met usb aan te sluiten op de computer? De telefoon wordt door mijn computer niet herkend en is dus niet als schijf te openen... Laat staan bestanden op de SD kaart plaatsen via de telefoon en kabel... Doe ik iets fout?

• Chris.nl
  • Niet online
pixels66 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:13:
Heeft iemand al geprobeerd het toestel met usb aan te sluiten op de computer? De telefoon wordt door mijn computer niet herkend en is dus niet als schijf te openen... Laat staan bestanden op de SD kaart plaatsen via de telefoon en kabel... Doe ik iets fout?
Nee, zou out of the box moeten werken... Ik neem aan dat je de usb kabel er goed in hebt gestoken, kan je mobiel opladen via usb pc?

• pixels66
Ja, hij laad wel op maar geeft aan dat het toestel niet wordt herkend..

• Chris.nl
  • Niet online
Dan sluit je hem sowieso goed aan. Kan je nog een andere pc proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Ik ben er achter, werkt dus alleen met originele kabel, niet met een universele.. En zo te zien moet ik eerst een driver installeren voordat ik er in kan..

• sdk1985
pixels66 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:27:
Ik ben er achter, werkt dus alleen met originele kabel, niet met een universele.. En zo te zien moet ik eerst een driver installeren voordat ik er in kan..
Niet helemaal waar. Het hangt van de kwaliteit van de kabel af. Ik kwam daar met de Oneplus One ook achter :). Heb daarna eens een testje gedaan met verschillende kabels een een stroom meter en het opladen liep van 0.5A tot 2.1A. Dus er zit een wezenlijk verschil tussen diverse kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razzah
Ik merk eigenlijk nu pas dat ik best een irritant probleem heb, namelijk: Als ik de notificatie balk omlaag schuif komt altijd gelijk alles naar beneden inclusief alle quick settings. Dit heb ik nooit eerder gehad op vorige Android toestellen.

Iemand die dit herkend en/of een oplossing hiervoor heeft?

Had zelf al alle instellingen nagekeken en nog een andere launcher geprobeerd maar zonder succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:47
Razzah schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:14:
Ik merk eigenlijk nu pas dat ik best een irritant probleem heb, namelijk: Als ik de notificatie balk omlaag schuif komt altijd gelijk alles naar beneden inclusief alle quick settings. Dit heb ik nooit eerder gehad op vorige Android toestellen.

Iemand die dit herkend en/of een oplossing hiervoor heeft?

Had zelf al alle instellingen nagekeken en nog een andere launcher geprobeerd maar zonder succes..
Als ik een notificatie heb en ik schuif die balk omlaag, komen alleen de notificaties in beeld. Als ik daarna nog een keer naar beneden schuif komen pas de quick settings.
De quick settings komen alleen gelijk in beeld als er geen notificaties zijn.

Dus ik herken het probleem niet.. Weet je zeker dat je niet perongeluk twee keer snel achter elkaar over je scherm schuift met je vinger?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pixels66
Dat is ook afhankelijk van de locatie waar je begint met sliden. Links bovenin je scherm, of rechts bovenin je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 10:43

timovd

Voorsprong door techniek

sdk1985 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:35:

Heb na opstarten een systeem update geinstalleerd. Vervolgens mijn Google account handmatig toegevoegd. Kwamen wel mailtjes binnen maar de playstore werkt niet. Gaan eten en 30 minuten later werkte het wel. Oxygen OS ziet er op het eerste gezicht wel aardig uit maar ik mis wel een beetje de customizations van Cyanogenmod. Denk aan led kleur per app.

Hier kwam ik ook niet door de WiFi connection test. Ik heb de laatste update binnengehaald en daarna een factory reset; daarna kwam ik wel door de connection test.

De (h/w) touchknoppen zijn niet verlicht. Je kunt in de instellingen voor s/w knoppen kiezen, maar ik denk dat het snel went (de back- en multitast knoppen heb ik wel geswitcht).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Katmi schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:09:

- Ik mis een ''album'' waar de telefoon mijn screenshots van het scherm etc zet, nu heb ik het gevonden door naar Files te gaan in de app drawer maar voelt heel omslachtig.
Paar posts boven gelezen dat ik dus een gallery app moet installen of Google Photo's moet gebruiken ?
Persoonlijk mijn favoriet: Google Play: QuickPic Gallery
Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus X] Het grote accesoires topic
- Levertijden & Prijzen: [OnePlus X] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom roms: [OnePlus X] Rooten & Custom ROM's
- RMA: [OnePlus] RMA & Support