Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om entities middels een template uit een group te lezen op een entities type card? Ik kom wel topics tegen van mensen die dit willen, maar niet dat dit ook daadwerkelijk gelukt is.
Onderstaande in de ui-lovelace.yaml werkt:
Onderstaande code werkt in de Jinja2 template editor:
en geeft als uitvoer:
maar als ik die in de ui-lovelace.yaml verwerkt:
krijg ik de foutmelding:
"Entities need to be an array"
{
"type": "entities",
"entities": "[{% ....
}
Idem voor bijvoorbeeld
Zelfde type foutmelding...
Als ik dan naar die foutmelding kijk, lijkt de ui-lovelace.yaml hier helemaal geen template te kunnen verwerken?
Onderstaande in de ui-lovelace.yaml werkt:
YAML: ui-lovelace.yaml
1
2
3
| cards: - type: entities entities: [device_tracker.dev1,device_tracker.dev2,device_tracker.dev3,device_tracker.dev4,device_tracker.dev5] |
Onderstaande code werkt in de Jinja2 template editor:
code:
1
| [{% for entity_id in states.group.dev_mob.attributes.entity_id -%}{{ entity_id }}{%- if not loop.last %},{% endif %}{% endfor %}] |
en geeft als uitvoer:
code:
1
| [device_tracker.dev1,device_tracker.dev2,device_tracker.dev3,device_tracker.dev4,device_tracker.dev5] |
maar als ik die in de ui-lovelace.yaml verwerkt:
1
2
3
4
| cards: - type: entities entities: > [{% for entity_id in states.group.dev_mob.attributes.entity_id -%}{{ entity_id }}{%- if not loop.last %},{% endif %}{% endfor %}] |
krijg ik de foutmelding:
"Entities need to be an array"
{
"type": "entities",
"entities": "[{% ....
}
Idem voor bijvoorbeeld
1
2
3
4
5
6
| cards: - type: entities entities: > {% for entity_id in states.group.dev_mob.attributes.entity_id -%} - {{ entry_id }} {% endfor %} |
Zelfde type foutmelding...
Als ik dan naar die foutmelding kijk, lijkt de ui-lovelace.yaml hier helemaal geen template te kunnen verwerken?
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.