was al blij dat deel van de mqtt discovery werkte en dat het dus aan mij laglxz schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:41:
[...]
Ja heb ik ook last van.. Ik las dat dit onlangs is omgevallen (in 0.84 geloof ik). Schijnt een fix voor klaar te staan, komt in de eerst volgende versie van komend jaar: https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/issues/733
Nu zit ik met een iets raars, wil een hue_remote testen en dan bericht sturen, werkte eerst wel nu niet meer. mqtt message komt binnen.
Fout in de spaties??
Bericht in HASS log
Received message on zigbee2mqtt/hue_remote: b'{"battery":100,"linkquality":84,"action":"up-press","brightness":255}'
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| alias: 022 Hue Remote test trigger: platform: mqtt topic: "zigbee2mqtt/hue_remote" condition: condition: template value_template: "{{ 'up-press' in trigger.payload }}" action: - service: notify.telegram_joris data: title: "test" message: "test" |
Zelfs als ik de condition weg haal, dan doet die niks. Yaml config wordt aangegeven als valid.
In Hass logbook zie ik ook niet dat de automation uberhaupt getriggerd wordt. Topic komt wel binnen in de log file. Ergens iets fout in de mqtt configuratie? Moet ik nu wel dat base topic aanpassen of niet?
EDIT ik las ergens dat automations ook uitgeschakeld kunnen zijn en dat is deze dus kennelijk. Nog nooit van gehoord.
Inderdaad was deze automation gewoon uitgeschakeld, daarom maar een initial ON er bij gezet.
Dit is toch geen handig gedrag; kun je van uit de UI ook automations nakijken en weer enablen?
[ Voor 18% gewijzigd door trekker22 op 26-12-2018 09:24 ]