• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:39
yep , nog iemand die er last van had ...

maar hij is nu gelinkt met de conbee stick, die ikea remote
maar hoe zie je die nu in hassio zelf?

ook die phoscon app, daar kan je wel devices linken, maar als je die deconz software installeert op een pc,, dan zie zo mooi dat mesh netwerk, maar die app is niet beschikbaar als addon op hassio? of hoe doen jullie dat?

• NoFate
ny-hardcore schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:12:
[...]

Remotes hebben geen state , die zenden alleen events. Lights/sensors krijgen wel een device.

Zoek op events deconz in dit topic.
Voorbeeld:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56516845
ok merci, maar hoe kom je dan aan die ID? moet je toch ergens kunnen vinden

event_data:
id: tradfri_remote_control

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
NoFate schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:15:
[...]

ok merci, maar hoe kom je dan aan die ID? moet je toch ergens kunnen vinden

event_data:
id: tradfri_remote_control
Log van homeassistant events bekijken

cd /pub && more beer

• NoFate
ny-hardcore schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:18:
[...]

Log van homeassistant events bekijken
ok die logger even aangezet, maar wat is nu de ID dan ?
deze toch niet ? 00:0d:6f:ff:fe:1d:89:2c-01-1000

DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] TRÅDFRI remote control: update buttonevent with 1002
2018-11-20 23:28:50 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] TRÅDFRI remote control: update lastupdated with 2018-11-20T22:28:50
2018-11-20 23:28:50 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"2","r":"sensors","state":{"buttonevent":1002,"lastupdated":"2018-11-20T22:28:50"},"t":"event","uniqueid":"00:0d:6f:ff:fe:1d:89:2c-01-1000"}

• ny-hardcore
  • Nu online
NoFate schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:29:
[...]

ok die logger even aangezet, maar wat is nu de ID dan ?
deze toch niet ? 00:0d:6f:ff:fe:1d:89:2c-01-1000

DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] TRÅDFRI remote control: update buttonevent with 1002
2018-11-20 23:28:50 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] TRÅDFRI remote control: update lastupdated with 2018-11-20T22:28:50
2018-11-20 23:28:50 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"2","r":"sensors","state":{"buttonevent":1002,"lastupdated":"2018-11-20T22:28:50"},"t":"event","uniqueid":"00:0d:6f:ff:fe:1d:89:2c-01-1000"}
id: "2" ?

cd /pub && more beer

• NoFate
Nope, dat deed hij niet...

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
't ID is waarschijnlijk gewoon de naam van de switch.
In jouw geval 'TRÅDFRI remote control' of iets met underscores ipv spaties.

1002 is het type event.

• NoFate
Ja, was ik ook aan denken, straks die naam eens aanpassen en testen

Ik heb die deconz als add-on installeerd, maar dan heb je alleen meer die phodcon app.... Daar zie je dat mesh netwerk toch niet zoals in de desktop software?

• ny-hardcore
  • Nu online
NoFate schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:17:
Ja, was ik ook aan denken, straks die naam eens aanpassen en testen

Ik heb die deconz als add-on installeerd, maar dan heb je alleen meer die phodcon app.... Daar zie je dat mesh netwerk toch niet zoals in de desktop software?
Ik raad je aan om te zoeken in dit topic. Jouw vragen zijn al eens eerder voorbij gekomen.

cd /pub && more beer

• NoFate
ok, mss een andere vraag dan, heb nu die deconz en ikea remote werkende, maar wellicht kan je de batterij er niet van uitlezen als sensor? omdat die remote van ikea niet exposed is als een entity ? wellicht zal dat wel gaan als je een ikea hub hebt? of ben ik mis?

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

CodeIT

Code IT

Zwerver schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:59:
[...]

Hmm, dat versturen van het bericht naar Mosquitto werkt wel, maar ik zie nergens iets binnenkomen in de logs, nog gaan er lampen aan of uit...
Zie je ook niets binnenkomen als je de sonoff zelf schakelt? Deze zou dan een publish moeten doen naar het ingestelde topic. Anders is er mogelijk iets mis met je mqtt instellingen (server, port, user of pass).

• RudolfR
  • Nu online
NoFate schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:38:
ok, mss een andere vraag dan, heb nu die deconz en ikea remote werkende, maar wellicht kan je de batterij er niet van uitlezen als sensor? omdat die remote van ikea niet exposed is als een entity ? wellicht zal dat wel gaan als je een ikea hub hebt? of ben ik mis?
Er zijn wel sensors voor de battery-levels.
Bijv: sensor.tradfri_remote_control_battery_level

• NoFate
RudolfR schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:11:
[...]

Er zijn wel sensors voor de battery-levels.
Bijv: sensor.tradfri_remote_control_battery_level
ja, maar werkt die met de deconz conbee stick ? of alleen maar als je de tradfri hub hebt

• ny-hardcore
  • Nu online
NoFate schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:38:
Ik wil niet bot doen , maar heb je de documentatie van deconz wel gelezen?
https://www.home-assistant.io/components/deconz/

Je laatste paar vragen komen daar aan bod....

cd /pub && more beer

• NoFate
ny-hardcore schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:23:
[...]

Ik wil niet bot doen , maar heb je de documentatie van deconz wel gelezen?
https://www.home-assistant.io/components/deconz/

Je laatste paar vragen komen daar aan bod....
heb ik idd doorlopen, maar ik krijg die sensor niet zichtbaar, ook niet na refresh devices te doen

zie nochtans een event binnenkomen als de remote in de buurt is van de conbee stick
2018-11-21 09:55:17 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] ikea_remote_1: update on with True
2018-11-21 09:55:17 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] ikea_remote_1: update reachable with True
2018-11-21 09:55:17 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"config":{"alert":"none","group":"8284","on":true,"reachable":true},"e":"changed","id":"2","r":"sensors","t":"event","uniqueid":"00:0d:6f:ff:fe:1d:89:2c-01-1000"}

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CodeIT schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:54:
[...]

Zie je ook niets binnenkomen als je de sonoff zelf schakelt? Deze zou dan een publish moeten doen naar het ingestelde topic. Anders is er mogelijk iets mis met je mqtt instellingen (server, port, user of pass).
Ik zie dit gebeuren in de Mosquitto Hassio logs:

code:
1
2
3
1542802657: New connection from 10.0.1.16 on port 1883.
[INFO] found ronald on Home Assistant
1542802659: New client connected from 10.0.1.16 as study (c1, k15, u'ronald').

Ik ga eens kijken of ik die debug info kan opschroeven

Hmm, ik zie dus de client connectie maken (want dat is study op 10.0.1.16), maar daarna zie ik helemaal niks gebeuren.

Skip that. Als ik nu op de sonoff (na dat ding te hernoemen) de switch toggle, dan zie ik in de HA logs:

code:
1
2018-11-21 12:46:57 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.mqtt] Received message on stat/sonoff/POWER: b'ON'

Wat dus ook de schakelaar in HA doet switchen. Alleen, het verzenden van onderstaand doet nog niks

code:
1
2018-11-21 12:47:05 DEBUG (MainThread) [homeassistant.components.mqtt] Transmitting message on cmd/sonoff/POWER: OFF

[ Voor 32% gewijzigd door Zwerver op 21-11-2018 13:49 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:58
Ik heb mijn log files helemaal volstaan met de volgend error

code:
1
2
3
4
5
6
7
2018-11-21 13:44:17 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Error doing job: Task exception was never retrieved
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/components/mqtt/__init__.py", line 723, in _async_perform_subscription
    _raise_on_error(result)
  File "/usr/local/lib/python3.6/site-packages/homeassistant/components/mqtt/__init__.py", line 808, in _raise_on_error
    'Error talking to MQTT: {}'.format(mqtt.error_string(result_code)))
homeassistant.exceptions.HomeAssistantError: Error talking to MQTT: The client is not currently connected

mijn mqtt setting in HA zijn

code:
1
2
3
4
5
mqtt:
  broker: !secret mqttip
  port: 1883
  discovery: true
  client_id: home-assistant-1

ik heb mijn Node-Red op een andere pi draaien.

Ik kan maar niet ontdekken waar het fout gaat. alles werkt wel met mqtt

• Zwerver
  • Niet online
* Zwerver doet een head bang into wall

Klein foutje in de config:

command_topic: 'cmd/sonoff-1/POWER'

moet natuurlijk zijn

command_topic: 'cmnd/sonoff-1/POWER'

En nu alles weer terug renamen :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:06
NoFate schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:36:
[...]

heb ik idd doorlopen, maar ik krijg die sensor niet zichtbaar, ook niet na refresh devices te doen

zie nochtans een event binnenkomen als de remote in de buurt is van de conbee stick
2018-11-21 09:55:17 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] ikea_remote_1: update on with True
2018-11-21 09:55:17 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] ikea_remote_1: update reachable with True
2018-11-21 09:55:17 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"config":{"alert":"none","group":"8284","on":true,"reachable":true},"e":"changed","id":"2","r":"sensors","t":"event","uniqueid":"00:0d:6f:ff:fe:1d:89:2c-01-1000"}
Moet toegeven dat het best verwarrend is allemaal, maar dit staat er: Remote controls (ZHASwitch category) will not be exposed as regular entities, but as events named deconz_event with a payload of id and event. Id will be the device name from deCONZ and Event will be the momentary state of the switch. However, a sensor entity will be created that shows the battery level of the switch as reported by deCONZ, named sensor.device_name_battery_level.

Moet zelf ook nog altijd aan de slag met de Aqara cube, zie er helaas nog geen events van voorbijkomen.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:50
Thoit schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:16:
[...]

Moet toegeven dat het best verwarrend is allemaal, maar dit staat er: Remote controls (ZHASwitch category) will not be exposed as regular entities, but as events named deconz_event with a payload of id and event. Id will be the device name from deCONZ and Event will be the momentary state of the switch. However, a sensor entity will be created that shows the battery level of the switch as reported by deCONZ, named sensor.device_name_battery_level.

Moet zelf ook nog altijd aan de slag met de Aqara cube, zie er helaas nog geen events van voorbijkomen.
Cube werkt hier, events komen voor in je log als je debug aan hebt staan (telt trouwens voor alle devices) :) Van daaruit is de code in je yaml vrij simpel.

Voorbeeld van een hue dimmer (zal later vanavond voorbeeld van de cube posten maar die staat nog niet @ mijn github dus kan ik nog niet bij)
#**********************************************************
#* SLAAPKAMERMENDY dimmer_button_on
- id: '300'
alias: dimmer_mendy_on
trigger:
platform: event
event_type: deconz_event
event_data:
id: dimmer_mendy
event: 1002
action:
service: light.turn_on
data:
rgb_color: [253, 255, 69]
entity_id: light.kamer_deconz_mendy

#* SLAAPKAMERMENDY dimmer_brightness_up
- id: '301'
alias: dimmer_mendy_brightness_up
trigger:
event_data:
event: 2002
action:
data_template:
rgb_color: ['{{ (range(0, 255)|random) }}','{{ (range(0, 255)|random) }}','{{ (range(0, 255)|random) }}']
#* SLAAPKAMERMENDY dimmer_brightness_down
- id: '302'
alias: dimmer_mendy_brightness_down
trigger:
event_data:
event: 3002
action:
data:
effect: colorloop
#* SLAAPKAMERMENDY dimmer_brightness_down
- id: '303'
alias: dimmer_mendy_off
trigger:
event_data:
event: 4002
action:
service: light.turn_off

• lxz
  • Laatst online: 16:23

lxz

Ik heb onlangs mijn hele setup aangepast van allerlei losse installaties naar Ubuntu server + docker-compose + traefik (+ letsencrypt). Nu kan ik buiten mijn eigen netwerk heel handig naar traefik.host.nl / hass.host.nl / etc.host.nl en wordt het verkeer omgerouteerd naar https en dat werkt als een tierelier.

Het probleem is alleen dat ik deze hosts niet op dezelfde manier kan benaderen vanuit mijn interne netwerk.

Voorbeeld:
* hass.host.nl:443 verwijst naar (intern) ipadres:8123
* via mijn interne netwerk kan ik home assistant bereiken via ipadres:8123
* via mijn externe netwerk kan ik home assistant bereiken via hass.host.nl:443
* via mijn interne netwerk kan ik home assistant NIET bereiken via hass.host.nl:443

Hoe krijg ik dit laatste voor elkaar? Het adres is wel te pingen en resolved (correct) naar mijn externe ipadres. Het lijkt er alleen op dat poorten 80 en 443 niet 'open' staan voor verkeer vanuit mijn interne netwerk. Enig idee?

• NoFate
ondertussen werkt de ikea remote dimmer switch, via mijn deconz conbee stick, krijg er events van binnen , alsook die battery sensor is zichtbaar, ook de events kunnen getoond worden in een sensor, dmv appdaemon app
alleen is het mij nog niet duidelijk hoe je een overzicht kan krijgen van je mesh netwerk, zoals je kan zien met de deconz desktop software...

of je zou telkens de USB stick uit je HA moeten halen en in je PC steken, maar is een beetje stom

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
lxz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:24:
* via mijn interne netwerk kan ik home assistant NIET bereiken via hass.host.nl:443

Hoe krijg ik dit laatste voor elkaar? Het adres is wel te pingen en resolved (correct) naar mijn externe ipadres. Het lijkt er alleen op dat poorten 80 en 443 niet 'open' staan voor verkeer vanuit mijn interne netwerk. Enig idee?
hairpinning/nat loopback. Mijn ervaring is dat de gemiddelde consumenten router dit ondersteunt (*kuch* horizon box?). Alternatief is 'split horizon dns' waarbij je in LAN andere dns responses terug geeft dan op WAN...
lubbertkramer schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:21:
[...]

Cube werkt hier, events komen voor in je log als je debug aan hebt staan (telt trouwens voor alle devices) :) Van daaruit is de code in je yaml vrij simpel.

Voorbeeld van een hue dimmer (zal later vanavond voorbeeld van de cube posten maar die staat nog niet @ mijn github dus kan ik nog niet bij)

[...]
Hier een paar events uit mijn log wanneer ik de Cube op een andere kant leg:
code:
1
2
3
4
5
6
2018-11-21 16:26:39 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] lumi.sensor_cube.aqgl01 36: update buttonevent with 5004
2018-11-21 16:26:39 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] lumi.sensor_cube.aqgl01 36: update lastupdated with 2018-11-21T15:26:39
2018-11-21 16:26:39 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"36","r":"sensors","state":{"buttonevent":5004,"lastupdated":"2018-11-21T15:26:39"},"t":"event"}
2018-11-21 16:26:40 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] lumi.sensor_cube.aqgl01 36: update buttonevent with 3005
2018-11-21 16:26:40 DEBUG (MainThread) [pydeconz.deconzdevice] lumi.sensor_cube.aqgl01 36: update lastupdated with 2018-11-21T15:26:40
2018-11-21 16:26:40 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"36","r":"sensors","state":{"buttonevent":3005,"lastupdated":"2018-11-21T15:26:40"},"t":"event"}
Elke kant heeft een eigen event, schuif je de Cube opzij, dan heeft die ook een eigen event (per kant).

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 21-11-2018 16:29 ]

• RudolfR
  • Nu online
NoFate schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:27:
ondertussen werkt de ikea remote dimmer switch, via mijn deconz conbee stick, krijg er events van binnen , alsook die battery sensor is zichtbaar, ook de events kunnen getoond worden in een sensor, dmv appdaemon app
alleen is het mij nog niet duidelijk hoe je een overzicht kan krijgen van je mesh netwerk, zoals je kan zien met de deconz desktop software...

of je zou telkens de USB stick uit je HA moeten halen en in je PC steken, maar is een beetje stom
Waarom wil je zo graag weten hoe je mesh eruit ziet?
Er is hier in dit topic wel een alternatieve hass.io add-on gepost die zoiets kan.

Zie:
ny-hardcore in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

RudolfR in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Nog niet zelf gebruikt; het gaat niet beter werken als je ernaar kijkt. :P
lxz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:24:
Ik heb onlangs mijn hele setup aangepast van allerlei losse installaties naar Ubuntu server + docker-compose + traefik (+ letsencrypt). Nu kan ik buiten mijn eigen netwerk heel handig naar traefik.host.nl / hass.host.nl / etc.host.nl en wordt het verkeer omgerouteerd naar https en dat werkt als een tierelier.

Het probleem is alleen dat ik deze hosts niet op dezelfde manier kan benaderen vanuit mijn interne netwerk.

Voorbeeld:
* hass.host.nl:443 verwijst naar (intern) ipadres:8123
* via mijn interne netwerk kan ik home assistant bereiken via ipadres:8123
* via mijn externe netwerk kan ik home assistant bereiken via hass.host.nl:443

Het moet niet nodig zijn om poortnummers te gebruiken in je URL. Ik heb Traefik draaien op basis van deze post van @lolgast: lolgast in "Home Assistant - Open source Python3 home automation". Dat werkt perfect, zowel intern als extern.

• NoFate
RudolfR schreef op woensdag 21 november 2018 @ 17:00:
[...]

Waarom wil je zo graag weten hoe je mesh eruit ziet?
Er is hier in dit topic wel een alternatieve hass.io add-on gepost die zoiets kan.

Zie:
ny-hardcore in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

RudolfR in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Nog niet zelf gebruikt; het gaat niet beter werken als je ernaar kijkt. :P
Merci, ik heb maar zeer weinig zigbee apparaten, en ik wil deze goed positioneren. Daarom dat ik op zoek ben naar een software waar je het signaal kan zien

• lxz
  • Laatst online: 16:23

lxz

ANdrode schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:28:
[...]

hairpinning/nat loopback. Mijn ervaring is dat de gemiddelde consumenten router dit ondersteunt (*kuch* horizon box?). Alternatief is 'split horizon dns' waarbij je in LAN andere dns responses terug geeft dan op WAN...
Thanks, maar ik heb een experiabox v10, ik vrees dat het me daarmee niet gaat lukken. Ik zie in ieder geval geen settings hiervoor :/
Ik ga maar eens kijken of ik niet intern een DNS kan draaien om het probleem te omzeilen

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
lxz schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:11:
[...]
Thanks, maar ik heb een experiabox v10, ik vrees dat het me daarmee niet gaat lukken. Ik zie in ieder geval geen settings hiervoor :/
Ik ga maar eens kijken of ik niet intern een DNS kan draaien om het probleem te omzeilen
Het is mogelijk een firewall instelling. Kleine kans dat dat helpt. Experiabox V10 is best een goed modem. Geen hoge lat maar beste wat je bij de twee grootste ISP's gaat krijgen :+
JBS schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:27:
Nadat ik naast mijn RPi 3B met een RaspBee een NUC met Ubuntu en DeCONZ in Docker en een Conbee heb draaien, blijft de Phoscon app op de NUC maar aangeven dat er een RaspBee is aangesloten. Of Phoscon in de war is door de aanwezigheid van de RPi met RaspBee weet ik niet, maar ook als ik de RPi volledig uitschakel, blijft de Phoscon app op de NUC volhouden een RaspBee te zien:

[Afbeelding]

Ik vermoed dat bij andere NUC met Conbee gebruikers gewoon aangeven wordt dat er een Conbee is aangesloten?
Even mezelf quoten.. Iemand toevallig zowel een Conbee als RaspBee in hetzelfde netwerk actief gehad? Conbee werkt wel gewoon, maar vind 't ergens beetje riskant nu te migreren met kans dat dit op wat voor manier dan ook voor problemen gaat zorgen en ik dan nogmaals 40+ zigbee nodes opnieuw kan pairen...

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:12
Iemand ervaring met HomeWizard en Home Assistant met switches?

Ik gebruik een switch om drukknoppen aan/uit te zetten. Dat werkt. Maar nu wil ik de status ophalen. Alleen hij springt steeds terug. Heeft iemand wel een werkende config voor mij :P

YAML:
1
2
3
4
5
    consoles:
      command_on: curl 'http://192.168.1.x:80/GeheimWachtwoord/sw/0/on'
      command_off: curl 'http://192.168.1.x:80/GeheimWachtwoord/sw/0/off'
      command_state: curl 'http://192.168.1.x:80/GeheimWachtwoord/get-status'
      value_template: '{{ value_json.response.switches[0].status=="on" }}'

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35
Geeft get-status afzonderlijk uitgevoerd wel "on" terug?

[ Voor 17% gewijzigd door Rob Z op 22-11-2018 07:56 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Misschien een beetje te simpele vraag, maar kan ik home assistant gewoon naast homebridge op 1 pi draaien?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

paQ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:36:
Misschien een beetje te simpele vraag, maar kan ik home assistant gewoon naast homebridge op 1 pi draaien?
Ja dit kan. De vraag is waarom. Home assistant heeft HomeKit integratie.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

paQ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:36:
Ja. Hoe is afhankelijk van je installatie methode. Wanneer je Hass.io gebruikt (https://www.home-assistant.io/hassio/installation/) kun je via SSH op poort 22222 op de host inloggen: https://developers.home-a.../en/hassio_debugging.html
Draai je 'gewoon' Home Assistant dan kun je daarnaast andere applicaties installeren of docker containers draaien.

• paQ
  • Nu online

paQ

JBS schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:45:
[...]
Ja. Hoe is afhankelijk van je installatie methode. Wanneer je Hass.io gebruikt (https://www.home-assistant.io/hassio/installation/) kun je via SSH op poort 22222 op de host inloggen: https://developers.home-a.../en/hassio_debugging.html
Draai je 'gewoon' Home Assistant dan kun je daarnaast andere applicaties installeren of docker containers draaien.
thanks,

Maar die hass.io is een image die de SD overschrijft toch? :?
martinvdm schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:41:
[...]

Ja dit kan. De vraag is waarom. Home assistant heeft HomeKit integratie.
omdat homeassistant ring components heeft. En ik ben benieuwd hoever ik kan komen kwa camera stream.

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 22-11-2018 08:59 ]

paQ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:58:
[...]

thanks,

Maar die hass.io is een image die de SD overschrijft toch? :?
Klopt. In principe ook bedoelt om je RPi enkel voor HASS te gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 22-11-2018 09:01 ]

• paQ
  • Nu online

paQ

JBS schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:00:
[...]
Klopt. In principe ook bedoelt om je RPi enkel voor HASS te gebruiken.
hmmm, dan wordt het lastig naast elkaar zetten vrees ik.

paQ schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:03:
[...]

hmmm, dan wordt het lastig naast elkaar zetten vrees ik.
Eerst de Hass.io image op je SD kaartje zetten en daarna de extra zaken toevoegen is mogelijk.

• paQ
  • Nu online

paQ

JBS schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:07:
[...]
Eerst de Hass.io image op je SD kaartje zetten en daarna de extra zaken toevoegen is mogelijk.
nou, daar draait (eindelijk stabiel) homebridge en domoticz al op. Dan lijkt het me een beter plan er een separate pi voor te hebben :+

Zijn er hier mensen met een ring doorbell en de camera plugin?

Waarom zou je Domoticz en Home Assistant naast elkaar draaien?

Maar je kan ook Home Assistant zonder Hass.io gebruiken: https://www.home-assistant.io/docs/installation/ en dan de Raspbian of Python uitleg.

Sometimes you need to plan for coincidence

• donald_dick
Rob Z schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:54:
Geeft get-status afzonderlijk uitgevoerd wel "on" terug?
Dit heeft hij o.a. terug:

code:
1
{"preset":0,"time":"2018-11-22 10:15","switches":[{"id":0,"type":"switch","status":"on"}

Dus ik had verwacht dat dat wel ging werken.

donald_dick schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:07:
Iemand ervaring met HomeWizard en Home Assistant met switches?

Ik gebruik een switch om drukknoppen aan/uit te zetten. Dat werkt. Maar nu wil ik de status ophalen. Alleen hij springt steeds terug. Heeft iemand wel een werkende config voor mij :P

YAML:
1
2
3
4
5
    consoles:
      value_template: '{{ value_json.response.switches[0].status=="on" }}'
Volgens mij is je value_template niet goed:
YAML:
1
2
3
4
5
    consoles:
      value_template: '{{ value_json.response.switches[0].status }}'

lolgast schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:32:
Waarom die [0] achter switches? Er is er maar 1... :?
code:
1
2
{"preset":0,"time":"2018-11-22 10:15","switches":[{"id":0,"type":"switch","status":"on"}
                                                    ^^^^^^

Edit: Oh, dat heeft niets met elkaar te maken bedenk ik me nu....

beide manieren zouden moeten werken though.

[ Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 22-11-2018 10:35 ]

• paQ
  • Nu online

paQ

Hmmbob schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:58:
Waarom zou je Domoticz en Home Assistant naast elkaar draaien?
omdat ik nu al een danalock en nog wat andere zaken in Domoticz heb zitten
Maar je kan ook Home Assistant zonder Hass.io gebruiken: https://www.home-assistant.io/docs/installation/ en dan de Raspbian of Python uitleg.
thanks.
Ga ik daar eens naar kijken

• donald_dick
lolgast schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:32:
Waarom die [0] achter switches? Er is er maar 1... :?
Dat zou je denken, maar het is niet helemaal zo. De volledige output van /get-status is dit.

code:
1
{"status": "ok", "version": "3.403", "request": {"route": "/get-status" }, "response": {"preset":0,"time":"2018-11-22 11:01","switches":[{"id":0,"type":"switch","status":"on"},{"id":1,"type":"switch","status":"off"},{"id":2,"type":"switch","status":"off"},{"id":3,"type":"switch","status":"off"},{"id":4,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":5,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":98}},{"id":6,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":7,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":96}},{"id":8,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":9,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":10,"type":"switch","status":"off"},{"id":11,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":5},{"id":12,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":4},{"id":13,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":3},{"id":14,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":32},{"id":15,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":32},{"id":16,"type":"switch","status":"off"}],"uvmeters":[],"windmeters":[],"rainmeters":[],"thermometers":[],"weatherdisplays":[], "energymeters": [], "energylinks": [], "heatlinks": [], "kakusensors": []}}

Maar helaas, hij switched weer terug naar uit als ik hem aanzet.

donald_dick schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:06:
[...]
Maar helaas, hij switched weer terug naar uit als ik hem aanzet.
Inclusief de wijziging die ik je aangeraden heb?

• donald_dick
Hmmbob schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:09:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
consoles:
      command_on: curl 'http://192.168.1.X:80/Geheimwachtwoord/sw/0/on'
      command_off: curl 'http://192.168.1.X:80/Geheimwachtwoord/sw/0/off'
      command_state: curl 'http://192.168.1.X:80/Geheimwachtwoord/get-status'
      value_template: '{{ value_json.response.switch[0].status }}'
      friendly_name: Consoles

Jazeker!

En het werk ook, want:

code:
1
2
3
4
 platform: rest
    name: Consoles
    resource: http://192.168.1.X:80/GeheimWachtwoord/get-status

Geeft ook netjes 'on' of 'off' terug, inclusief aanhalingstekens.

Zou dit met elkaar kunnen bijten?

edit: Ik krijg tenminste nu wel een errormelding:
code:
1
[homeassistant.helpers.template]Error parsing value: 'dict object' has no attribute 'switch' (value: {"status": "ok", "version": "3.403", "request": {"route": "/get-status" }, "response": {"preset":0,"time":"2018-11-22 10:15","switches":[{"id":0,"type":"switch","status":"off"},{"id":1,"type":"switch","status":"off"},{"id":2,"type":"switch","status":"off"},{"id":3,"type":"switch","status":"off"},{"id":4,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":5,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":98}},{"id":6,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":7,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":96}},{"id":8,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":9,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":10,"type":"switch","status":"off"},{"id":11,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":5},{"id":12,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":4},{"id":13,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":3},{"id":14,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":32},{"id":15,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":32},{"id":16,"type":"switch","status":"off"}],"uvmeters":[],"windmeters":[],"rainmeters":[],"thermometers":[],"weatherdisplays":[], "energymeters": [], "energylinks": [], "heatlinks": [], "kakusensors": []}})

[ Voor 46% gewijzigd door donald_dick op 22-11-2018 13:20 ]

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-01 22:33
lolgast schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 19:26:
@MR.Harok Misschien alle poorten van de connectbox redirecten naar de Asus en vanaf daar instellen welke poort waar naartoe moet? Geen idee of dat technisch een optie is ivm IPv6, maar een andere oplossing waar je geen Ziggo voor nodig hebt kan ik niet bedenken eigenlijk.
martinvdm schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:36:
[...]

Ik ken de connect box niet zo goed maar volgens mij ondersteunen deze ook dualstack. Ik zou idd ff een belletje geven aan ziggo.
Dank voor jullie hulp & reacties!

@lolgast ik heb geprobeerd de poorten te forwarden maar helaas zonder succes. Uiteindelijk ziggo gebeld en IPV4 aangevraagd. Nu werkt alles. Het belletje duurde 2 minuten en het omzetten ging 24u overheen. Geen enkele overlast gehad tijdens het omzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door MR.Harok op 22-11-2018 15:02 ]

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Het wordt steeds gekker met dat verzenden door AliExpress.

De 19de een Sonoff Pow R2 besteld, ding is nu al in Nederland. Lijkt wel DHL _/-\o_
Als de douane een beetje tempo maakt, dan is dat ding zaterdag binnen in amper 5 dagen 8)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2lwvj42.png

En dat dus ondanks de enorme drukte in deze tijd!

Waar is toch die goede oude tijd gebleven, dat je 30-50 dagen moest wachten en geen idee meer had als het pakje dan op de mat valt dat je dat besteld had :X

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Zijn er mensen die Node-Red gebruiken icm de Home Assistant websocket? Ik krijg af en toe "off" states van xiaomi devices binnen terwijl de status daarvoor ook "off" was. Erg vervelend als je hier dingen op triggered.

[ Tesla MIG MYP ]

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
Die vraag kan je misschien beter stellen in het Node-Red topic, daar zijn volop gebruikers van die module

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik ging er vanuit dat dit met de websocket variant van Home Assistant te maken had, vandaar dat ik mijn vraag hier stelde. Ik zal hem daar ook even posten, thanks.

[ Tesla MIG MYP ]

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:33
Cyw00d schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:06:
[...]
Een tijdje geleden was het mij gelukt met het custom component die ergens op internet staat, maar inmiddels werkt die niet meer. Ik heb nog niet veel verstand van Python maar mogelijk ga ik zelf wat maken hiervoor. Een alternatief is een REST Api service maken in NodeJS die communiceert met Honeywell en ik vervolgens uit kan lezen met Home Assistant, maar dat is erg omslachtig.
Ik heb eindelijk tijd gehad om er naar te kijken. Documentatie is best ok gelukkig; honeywell.com.

Uiteindelijk heb ik met js in combinatie met Node Red alles werkend gekregen (en ik gebruik nu de Mqtt HVAC component in HA). Authenticatie gaat heel anders dan in die plugin die op Github staat, daarom werkt het niet. Ik denk alleen dat er niet heel veel Honeywell Home gebruikers zijn dus ik heb geen zin om hier een nette plug-in voor te schrijven. Als je interesse hebt dan kan ik laten zien hoe het bij mij werkt en als er nog meer anderen zijn dan schrijf ik misschien nog wel een echte component of Hassio add-on (laatste is mooier want minder afhankelijkheid van HA).

Afbeeldingslocatie: https://triangle1.net/uploads/mqtthvac.PNG

Edit\ Zie ook; https://community.home-as...lyric-thermostat/3520/437

[ Voor 3% gewijzigd door Maks op 22-11-2018 22:46 ]

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:08
Zijn er meer mensen die owntracks gebruiken voor homeassistant?
Ik heb het op mijn android telefoon gelinkt met mqtt en homeassistant en krijg netjes de posities door in de map als ik obderweg ben. Alleen de laatste 200m pakt hij niet hij update mijn positie tot 200m voor mijn huis en daar is de laatste polling. Als ik later handmatig mijn positie verstuur vanuit owntracks update hij wel. Het lijkt erop dat hij zodra hij een wifi verbinding heeft geen updates meer verstuurd

• RudolfR
  • Nu online
@alexswart

Ik, en ik herken je probleem niet.
Heb je de regio's in OwnTracks wel wat groter gezet dan in HA?
https://www.home-assistan.../#using-owntracks-regions

Wel zie ik een issue op github wat erop lijkt:
https://github.com/owntracks/android/issues/615

• NoFate
Hoi, de Ikea lampen van de tradfri reeks, zijn dit nu zigbee repeaters of niet? Je leest tegenstrijdige berichten...
Alsook, als dit een repeater is... Stel dat je de lamp uit doet met een klassieke schakelaar, dan zit hij toch zonder spanning? Dan kan hij toch niet repeater??? Alsook stel dat je de lamp uit doet met de app via deconz, kan je hem dan nog aan doen via een klassieke schakelaar?
Of moet je echt een keuze maken? App voor alleen kleur regeling, en klassieke schakelaar om uit / aan te doen...?

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:12
NoFate schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:15:
Hoi, de Ikea lampen van de tradfri reeks, zijn dit nu zigbee repeaters of niet? Je leest tegenstrijdige berichten...
Alsook, als dit een repeater is... Stel dat je de lamp uit doet met een klassieke schakelaar, dan zit hij toch zonder spanning? Dan kan hij toch niet repeater??? Alsook stel dat je de lamp uit doet met de app via deconz, kan je hem dan nog aan doen via een klassieke schakelaar?
Of moet je echt een keuze maken? App voor alleen kleur regeling, en klassieke schakelaar om uit / aan te doen...?
Alle zigbee lampen moeten permanent spanning hebben. Geldt ook voor Philips Hue.

Anders moet je zwave gaan gebruiken.

• NoFate
trekker22 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:30:
[...]

Alle zigbee lampen moeten permanent spanning hebben. Geldt ook voor Philips Hue.

Anders moet je zwave gaan gebruiken.
Ok, dus dan ben je verplicht met de app te werken, als je hem als repeater wilt gebruiken?... Want als je hem uitzet met schakelaar, dan valt repeater functie weg dan?

Is dat dan ook met een smart plug? Moet deze dan ook continu aanstaan? Als je hem puur als repeater wilt gebruiken?

Beetje zonde

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:12
NoFate schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 06:27:
[...]

Ok, dus dan ben je verplicht met de app te werken, als je hem als repeater wilt gebruiken?... Want als je hem uitzet met schakelaar, dan valt repeater functie weg dan?

Is dat dan ook met een smart plug? Moet deze dan ook continu aanstaan? Als je hem puur als repeater wilt gebruiken?

Beetje zonde
Sommige verbinden de schakelaar door zodat hij altijd op spanning staat..

• NoFate
Ah.. hoe komt dat een zwave lamp dan wel als repeater kan dienen zonder spanning?

Maar bij smart plug, als je hem op gewoon stopcontact plaats, heeft hij toch altijd spanning he? Ook als je hem uitzet met de app? Dat zal verschil zijn tov lamp??? Zigbee case

[ Voor 52% gewijzigd door NoFate op 23-11-2018 07:19 ]

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Wat ik lees is dat hetzelfde geld voor zwave ook daar moet er netspanning op staan wil hij als repeater kunnen acteren. Er zit wel een verschil in hoe het mesh werkt. Bij zwave is dat 4 Joos en bij zigbee 15. Beide hebben het euvel dat er limitaties zijn over of ze kunnen praten met alle andere zigbee of zwave apparatuur.

Bij zigbee heeft dat met protocol te maken. Bij zwave met frequentie banden.US VS EU. Weet niet exact of dit nog altijd zo'n groot probleem is tegenwoordig.

• NoFate
gedonie schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:08:
Wat ik lees is dat hetzelfde geld voor zwave ook daar moet er netspanning op staan wil hij als repeater kunnen acteren. Er zit wel een verschil in hoe het mesh werkt. Bij zwave is dat 4 Joos en bij zigbee 15. Beide hebben het euvel dat er limitaties zijn over of ze kunnen praten met alle andere zigbee of zwave apparatuur.

Bij zigbee heeft dat met protocol te maken. Bij zwave met frequentie banden.US VS EU. Weet niet exact of dit nog altijd zo'n groot probleem is tegenwoordig.
Aha, dus in mijn geval, ik heb gewoon nog maar zigbee conbee stick en een Ikea remote, met een vrij grote afstand tussen, dan kan ik alleen maar een smart plug best nemen, en die ergens plaatsen op een stopcontact tussen in... Die heeft dan altijd spanning , ongeacht of deze smart plug uit staat?

Want een lamp is natuurlijk niet altijd aan... Of zijn er nog andere alternatieven als repeater?

[ Voor 5% gewijzigd door NoFate op 23-11-2018 08:16 ]

• NoFate
Ok, na wat speurwerk, is idd de smart plug eigenlijk de beste optie als repeater...
Iemand die een EU smart plug kent, waar bv ook reeds een nachtlampje in zit dat je kan aan uit zetten?
@NoFate Ik heb het idee dat het concept nog niet helemaal duidelijk is bij je. Een op afstand bestuurbare lamp (of dat nou zwave, zigbee of wifi is) moet ALTIJD met 230v verbonden zijn. Zodra de schakelaar wordt omgezet om de stroomtoevoer naar de lamp te onderbreken, heeft de lamp geen mogelijkheid om via een app aan te zetten, omdat de lamp onbereikbaar is.

De kabels achter de schakelaars worden daarom meestal in de muur doorverbonden en de schakelaar zelf krijgt een zwave module oid zodat er een virtueel signaal wordt gegeven die de lamp softwarematig aan-/uitzet. Ook al staat de lamp uit, hij krijgt nog altijd 230v zodat hij remote te bedienen is. Die is dus ook als repeater te gebruiken op dat moment (mits de lamp met die functie is uitgerust)

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 23-11-2018 10:08 ]

• NoFate
lolgast schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:07:
@NoFate Ik heb het idee dat het concept nog niet helemaal duidelijk is bij je. Een op afstand bestuurbare lamp (of dat nou zwave, zigbee of wifi is) moet ALTIJD met 230v verbonden zijn. Zodra de schakelaar wordt omgezet om de stroomtoevoer naar de lamp te onderbreken, heeft de lamp geen mogelijkheid om via een app aan te zetten, omdat de lamp onbereikbaar is.

De kabels achter de schakelaars worden daarom meestal in de muur doorverbonden en de schakelaar zelf krijgt een zwave module oid zodat er een virtueel signaal wordt gegeven die de lamp softwarematig aan-/uitzet. Ook al staat de lamp uit, hij krijgt nog altijd 230v zodat hij remote te bedienen is. Die is dus ook als repeater te gebruiken op dat moment (mits de lamp met die functie is uitgerust)
ok, concept lamp is me nu duidelijk :)

maar met schakelaar, bedoel ik eigenlijk de smart plugs, zoals in foto hieronder, deze wil ik puur als repeater gebruiken, en "eventueel" de smart functie ga ik dan bedienen met de HA app ... dus niet met een klassieke schakelaar

maar is niet simpel voor de BE markt...
de ikea smart plugs zijn nog niet op BE markt, en de NL versies werken niet zonder adapter

dan zijn er nog wat alternatieven
de osram, maar is vrij prijzig, en heeft altijd blijkbaar een stroomverbruik als deze uitstaan
de heiman , 2de , die heeft dan ook weer de aansluiting van NL, andere aarding, deze zou ideaal geweest zijn
https://www.dropbox.com/s/aap45758onsk2a1/smart.JPG?dl=0
de eve, de 3de , daar is nog niet echt goede support voor

dus ben nog op zoek naar een goede smart plug voor de BE markt, zodat ik geen adapter moet gebruiken
@NoFate Geen idee of dit past maar: Als je in de muur op die plek nou een NL stopcontact monteert? Dan past de Ikea stekker perfect :D

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
(jarig!)
Cyw00d schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:36:
Zijn er mensen die Node-Red gebruiken icm de Home Assistant websocket? Ik krijg af en toe "off" states van xiaomi devices binnen terwijl de status daarvoor ook "off" was. Erg vervelend als je hier dingen op triggered.
Kan je er geen RBE node tussen plaatsen zodat hij niet 2x triggert op "off"?
Zolang de vragen in het juiste topic worden gesteld wel. Er is wel wat overlap natuurlijk, maar als ik zie wat er in het NR topic voorbij komt is het goed dat er een los topic is :)

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
(jarig!)
lolgast schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:38:
Zolang de vragen in het juiste topic worden gesteld wel. Er is wel wat overlap natuurlijk, maar als ik zie wat er in het NR topic voorbij komt is het goed dat er een los topic is :)
Dat zeker! Ik zal voortaan eerst in het NR topic kijken voor ik antwoord.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Op Ali is er een BF aanbieding: 14.4 Euro voor de wireless Xiaomi Aqara switches.

Lijkt me een goede deal, reviews zijn best positief over deze Zigbee schakelaars.
Gewoon doen dus, of zijn er betere alternatieven on met HASS te integreren?

[ Voor 3% gewijzigd door sloth op 23-11-2018 12:43 ]

• NoFate
lolgast schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:21:
@NoFate Geen idee of dit past maar: Als je in de muur op die plek nou een NL stopcontact monteert? Dan past de Ikea stekker perfect :D
ondertussen deze besteld : https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

die van ikea kosten ook 10€ en dan nog eens mijn plaatje vervangen, dan kom ik ook uit op 18€ of zelfs meer
en deze van osram zijn ook mooier qua vormgeving dan die van IKEA
alsook die van Ikea hebben geen aparte button op de switch zelf, die van osram wel, is ook wel meerwaarde

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:31

defcon84

Multipass?

alexswart schreef op donderdag 22 november 2018 @ 21:22:
Zijn er meer mensen die owntracks gebruiken voor homeassistant?
Ik heb het op mijn android telefoon gelinkt met mqtt en homeassistant en krijg netjes de posities door in de map als ik obderweg ben. Alleen de laatste 200m pakt hij niet hij update mijn positie tot 200m voor mijn huis en daar is de laatste polling. Als ik later handmatig mijn positie verstuur vanuit owntracks update hij wel. Het lijkt erop dat hij zodra hij een wifi verbinding heeft geen updates meer verstuurd
Jazeker, en ik herken je probleem wel!
Ga eens naar Preferences / Advanced
Daar heb je de setting Locator background displacement, die heb ik op 50 meter gezet.
Toen ging het veel beter.

• NoFate
sloth schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:42:
Op Ali is er een BF aanbieding: 14.4 Euro voor de wireless Xiaomi Aqara switches.

Lijkt me een goede deal, reviews zijn best positief over deze Zigbee schakelaars.
Gewoon doen dus, of zijn er betere alternatieven on met HASS te integreren?
deze heb ik besteld
die van xiaomi moet je nog steeds een tussen adapter plaatsen, dat ziet er niet uit

deze is wel mooi :

https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item
of die van ikea tradfri reeks, maar vind ik dat niet zo mooi, en heeft ook geen harware button op de switch zelf
maar die kosten maar 10€

PS: zie dat je spreekt over switches, ik heb het over plugs :)

[ Voor 4% gewijzigd door NoFate op 23-11-2018 16:08 ]

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11-2025
NoFate schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 16:07:
[...]

deze heb ik besteld
die van xiaomi moet je nog steeds een tussen adapter plaatsen, dat ziet er niet uit

deze is wel mooi :

https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item
of die van ikea tradfri reeks, maar vind ik dat niet zo mooi, en heeft ook geen harware button op de switch zelf
maar die kosten maar 10€

PS: zie dat je spreekt over switches, ik heb het over plugs :)
Besef wel dat die Osram Zigbee plug niet kan praten met de Xiaomi zigbee producten!
Osram maakt net als Philips Hue gebruik van Zigbee LL ( Light Link ) en Xiaomi Zigbee HA ( Home Automation ) met een eigen sausje erover gebruikt.
Van Zigbee heb je veel verschillende versies die meestal niet met elkaar kunnen praten!
https://web.archive.org/w...ions/ZigBee/Overview.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door lowo op 23-11-2018 18:07 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:42

MsG

Forumzwerver

lowo schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 18:06:
[...]

Besef wel dat die Osram Zigbee plug niet kan praten met de Xiaomi zigbee producten!
Osram maakt net als Philips Hue gebruik van Zigbee LL ( Light Link ) en Xiaomi Zigbee HA ( Home Automation ) met een eigen sausje erover gebruikt.
Van Zigbee heb je veel verschillende versies die meestal niet met elkaar kunnen praten!
Met Zigbee2mqtt moet dit wel lukken. Dan ben je ook niet gebonden aan die commerciële onzin-hubs per fabrikant.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• NoFate
[...]

Ah, maar ik gebruik de deconz conbee stick , daar zou het wel mee moeten gaan , die ondersteunt wel redelijk wat merken, daarom dat ik deze gekocht heb... Op de Wiki staat toch dat Osram supported is, alsook Xiaomi

• ny-hardcore
  • Nu online
[...]

Ik heb deze en die repeaten netjes de xiaomi sensors hoor. Met deconz kan ik mesh zien. Check dit topic voor plaatje van de mesh.

cd /pub && more beer

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 21:08
Voor de WU users onder ons...

de wu api gaat stoppen, is nog beschikbaar tot eind van het jaar.

zie: https://apicommunity.wund...e-weather-underground-api

update:excuus, is reeds bekend zie ik

[ Voor 9% gewijzigd door DvD77 op 23-11-2018 22:20 ]

Die had ik gemist. Jammer ;( Even kijken wat ik dan kan doen, ik laat HA elke ochtend een berichtje sturen met het weer van die dag en de beschrijving van WU is echt perfect

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Inderdaad jammer dat ze ermee stoppen. Wel zeer netjes dat ze het ruim van te voren aangeven.
Heeft iemand daar al een mooi alternatief voor gevonden?

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 21:08
Darksky is volgens mij een OK alternatief.
Registreren en dan heb je maximaal 1000 calls per dag. De service staat standaard op 3 minuten refresh dus ruim onder de dagelijkse calls.
Jep, +1 voor DarkSky: https://www.home-assistant.io/components/sensor.darksky/

Andere vraag: welke WiFi dimmer is ok? Ik heb diverse Sonoffs, maar die hebben geen dimmer toch? Ik zoek iets wat lijkt op een Sonoff S20 oid.

[ Voor 82% gewijzigd door Hmmbob op 24-11-2018 11:21 ]

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2025
Goedemiddag, ben een newbee op HA. ik heb de image draaien op een Rasp3. bij start zie ik de twee yeelights en kan deze bedienen.
Ik heb ook een dresden Zigbee stick en deze is nu eindelijk aan de praat, ik heb deze ook kunnen koppelen in HA. via de ip:8080 de phoscon app bereikt, en de oa Mi Cube toe kunnen voegen. De App ziet de yeelights niet.

* hoe kan ik de cube zien in HA
* Hoe kan ik de Yeelight koppelen aan de cube in HA?

Hoop dat er iemand mij op weg kan helpen

Ron

[ Voor 53% gewijzigd door sterremos op 24-11-2018 13:51 ]

• donald_dick
Hmmbob schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:09:
[...]

Nog andere ideeen?

donald_dick schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:17:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
consoles:
      command_on: curl 'http://192.168.1.X:80/Geheimwachtwoord/sw/0/on'
      command_off: curl 'http://192.168.1.X:80/Geheimwachtwoord/sw/0/off'
      command_state: curl 'http://192.168.1.X:80/Geheimwachtwoord/get-status'
      value_template: '{{ value_json.response.switch[0].status }}'
      friendly_name: Consoles

Jazeker!

En het werk ook, want:

code:
1
2
3
4
 platform: rest
    name: Consoles
    resource: http://192.168.1.X:80/GeheimWachtwoord/get-status

Geeft ook netjes 'on' of 'off' terug, inclusief aanhalingstekens.

Zou dit met elkaar kunnen bijten?

edit: Ik krijg tenminste nu wel een errormelding:
code:
1
[homeassistant.helpers.template]Error parsing value: 'dict object' has no attribute 'switch' (value: {"status": "ok", "version": "3.403", "request": {"route": "/get-status" }, "response": {"preset":0,"time":"2018-11-22 10:15","switches":[{"id":0,"type":"switch","status":"off"},{"id":1,"type":"switch","status":"off"},{"id":2,"type":"switch","status":"off"},{"id":3,"type":"switch","status":"off"},{"id":4,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":5,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":98}},{"id":6,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":7,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":96}},{"id":8,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":9,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":72,"sat":83,"bri":56}},{"id":10,"type":"switch","status":"off"},{"id":11,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":5},{"id":12,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":4},{"id":13,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":3},{"id":14,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":32},{"id":15,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":32},{"id":16,"type":"switch","status":"off"}],"uvmeters":[],"windmeters":[],"rainmeters":[],"thermometers":[],"weatherdisplays":[], "energymeters": [], "energylinks": [], "heatlinks": [], "kakusensors": []}})
Hahahaha, als je er dan nog een keer naar kijkt dan zie je het ineens... Er staat een typo in de eerste code, daar staat switch[0] terwijl dat switches[0] moet zijn - daarom werkt je tweede template wel. En dan is die foutmelding ineens super duidelijk - hij zegt ook letterlijk dat er geen switch[] bestaat in het antwoord ;)

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2025
[quote]sterremos schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:24:
Goedemiddag, ben een newbee op HA. ik heb de image draaien op een Rasp3. bij start zie ik de twee yeelights en kan deze bedienen.
Ik heb ook een dresden Zigbee stick en probeer deze in dienst te krijgen, om Mi swith in dienst te hebben wat (nog) niet lukt. probeer het uit te zoeken volgens het internet
Kan iemand mij in jip en janneke uitleggen hoe ik deze aan de praat krijg?
[/quote]

Heb de installatie gevonden, ik kan op ip:8080 de stick zien, heb ook een een Mi cube kunnen toevoegen. maar hoe kan ik deze nu zien in HA
Hmmbob schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:17:
[...]
Hahahaha, als je er dan nog een keer naar kijkt dan zie je het ineens... Er staat een typo in de eerste code, daar staat switch[0] terwijl dat switches[0] moet zijn - daarom werkt je tweede template wel. En dan is die foutmelding ineens super duidelijk - hij zegt ook letterlijk dat er geen switch[] bestaat in het antwoord ;)
Ik heb echt een hekel aan zulke dingen :+

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-12-2025

BushWhacker

developer

sterremos schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:31:
[quote]sterremos schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:24:
Ik heb ook een dresden Zigbee stick en probeer deze in dienst te krijgen, om Mi swith in dienst te hebben wat (nog) niet lukt. probeer het uit te zoeken volgens het internet
Kan iemand mij in jip en janneke uitleggen hoe ik deze aan de praat krijg?
[/quote]

Heb de installatie gevonden, ik kan op ip:8080 de stick zien, heb ook een een Mi cube kunnen toevoegen. maar hoe kan ik deze nu zien in HA
Ik neem aan dat je hiermee probeert te zeggen dat je de oplossing hebt gevonden.
Wel zo netjes om die ook te delen.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Zijn er nog anderen die de OTGW component gebruiken?
Na uren klooien krijg ik dat ding niet goed werkend, laat staan stabiel.

Ik zie de data van de opentherm gateway op de seriele poort binnenkomen, dus daar gaat niks mis. Op github lijken er meer problemen te hebben met deze component.

Denk dat ik maar overschakel op de mqtt bridge, https://github.com/martenjacobs/py-otgw-mqtt.
Mqtt werkt iha altijd wel goed. Simpel en geen gezeur met reconnects...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-01 19:15
Hmmbob schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:20:
Jep, +1 voor DarkSky: https://www.home-assistant.io/components/sensor.darksky/

Andere vraag: welke WiFi dimmer is ok? Ik heb diverse Sonoffs, maar die hebben geen dimmer toch? Ik zoek iets wat lijkt op een Sonoff S20 oid.
moet het inbouw zijn ?
of wil je een led slang dimmen
zoeperman schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:12:
[...]

moet het inbouw zijn ?
of wil je een led slang dimmen
Ik neig nu naar (duurdere) Qubino inbouwmodule inderdaad (die heb ik al meerdere), maar ik zocht eigenlijk naar een goedkopere optie zoals de Sonoffs. Ik zoek een plug-in stekker om een staande lamp te dimmen.

• paQ
  • Nu online

paQ

Is er een manier om een videostream in home assistant in homekit te krijgen, of desnoods als rtsp in homebridge?

Of via een andere omweg?

Van de week ff een Google Home mini gehaald ( kon het niet laten liggen voor dat geldt, ondanks mijn Apple verslaving :) )
Nu is het zo dat ik diverse entities heb toegevoegd (https://www.home-assistant.io/components/google_assistant/) en deze ook netjes werken in de app van Google, wat echter vervelend is dat hier geen type override of iets dergelijks in zit. Ik heb bijvoorbeeld diverse smart plugs voor een lamp ingezet, welke nu als switch aangemerkt worden in Google, maar dus buiten de ‘alle lampen’ vallen en ook niet als zodanig gezien wordt. Iemand weer of dit mogelijk is? Heb nu wel een scène of group aangemaakt maar bij HomeKit kon dat dacht ik wel.

Edit: je schijnt dit in de customize sectie te kunnen doen met : google_assistant_type
Staat nagenoeg niets over in de documentatie maar ga dit zeker binnenkort even testen.

[ Voor 11% gewijzigd door martinvdm op 25-11-2018 09:23 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Boudewijn schreef op zondag 25 november 2018 @ 00:03:
Omdat het in het algemene home-assistant topic best onoverzichtelijk wordt maar een eigen topic.
(...)

Waar zit ik mee vast? Ik weet niet hoe verder te gaan en hoop dat wat mensen met wat meer ervaring me de goede kant op willen nudgen. Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
(...)
Waarom een nieuw topic :? Al die mensen met "wat meer ervaring" zitten hier....

Maar je gevraagde stapje verder: volgens mij was een van die sticks een US-variant, toch? De moet je er uit trekken en lekker in de la leggen. Met de andere stick kun je dan dát ecosysteem (Zigbee toch?) gaan inrichten. Als je daar mee klaar bent, kan je het volgende toevoegen. Stapje voor stapje. Dan wordt uit je lijst USB apparaten ook duidelijker welke je nu precies moet hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 25-11-2018 08:55 ]

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:08
Mars Warrior schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:28:
Zijn er nog anderen die de OTGW component gebruiken?
Na uren klooien krijg ik dat ding niet goed werkend, laat staan stabiel.

Ik zie de data van de opentherm gateway op de seriele poort binnenkomen, dus daar gaat niks mis. Op github lijken er meer problemen te hebben met deze component.

Denk dat ik maar overschakel op de mqtt bridge, https://github.com/martenjacobs/py-otgw-mqtt.
Mqtt werkt iha altijd wel goed. Simpel en geen gezeur met reconnects...
Je kan oom de otgw client installeren. Deze kan ook connecten met mqtt.
Hoe maak jij dan in homeassustant zelf een thermostaat aan? Waar ik nu met de otgw component tegen aanloop is dat hij de setpoint temperatuur niet aanpast als ik dit op de isense aanpas
Pagina: 1 ... 80 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.