Iemand enig idee hoe je binnen hassio een custom config voor bepaalde devices toevoegd? Ik heb een Fibaro CO Sensor en een Fibaro Wall Plug v2, beiden worden niet als dusdanig herkent door Home Assistant. Kan ze pairen maar zie dan bij nodes gewoon een 'FIBARO System Unknown: type=0602, id=1003 (Node:9 Complete)' en 'FIBARO System Unknown: type=1201, id=1001 (Node:11 Complete)' en kan vervolgens weinig met de sensoren.
Aangezien het hass.io is ben ik beperkt in wat ik zelf kan op het filesystem en is dus 'even een config file'tje voor het specifieke type toevoegen' niet zo makkelijk
Het verbaast me overigens wel dat dit soort hardware nog niet ondersteunt is, zie het ook niet in openzwave... De CO sensor is al een jaar op de markt en de Wall Plug V2 sinds eind 2016 (!)
Aangezien het hass.io is ben ik beperkt in wat ik zelf kan op het filesystem en is dus 'even een config file'tje voor het specifieke type toevoegen' niet zo makkelijk
Het verbaast me overigens wel dat dit soort hardware nog niet ondersteunt is, zie het ook niet in openzwave... De CO sensor is al een jaar op de markt en de Wall Plug V2 sinds eind 2016 (!)