Ben nu week of twee bezig aan het spelen met Home Assistant en moet toegeven dat het een moeilijke bevalling is. Zelfs om het gewoon geïnstalleerd en stabiel te krijgen is al een uitdaging. Al keer of tien herinstalleert. Van RPI met Hassio, over Ubuntu met Home Assistant tot Ubuntu met Hassio docker.
Eerste maal op RPI lukte het maar niet om Zwave en RFXcom werkend te krijgen. Constant config error bij zwave terwijl het maar zo simpel kan zijn om een Zwave stick toe te voegen.
Op Ubuntu met Home Assistant geraakte ik in de knoei met verschillende python versies, als ik mij goed herinner. Ubuntu Hassio Docker gaf bij paar tabs op homescreen enkel een blanco pagina. Blijkbaar werden enkele js bestanden niet gevonden. Onbruikbaar dus.
Nu weer terug gegaan naar RPI met Hassio. Er waren blijkbaar al paar updates. Is dus geïnstalleerd geraakt en Zwave en RFXcom zijn aangesloten.
Krijg netjes de Zwave apparaten te zien. RFXcom is er niets te zien ondanks AutoAdd=true (zoiets, uit het hoofd). Moet ik nog even verder zoeken hoe ik dit te zien krijg.
Krijg dit in log
code:
1
| 2018-08-06 10:17:37 DEBUG (Thread-2) [homeassistant.components.rfxtrx] Receive RFXCOM event from (Device_id: 3b04 Class: RFXtrxDevice Sub: 2, Pkt_id: 0850020f3b0400fb79) |
Het vervelendste is het herstarten van Hassio als op de webpagina kijk. Er is niet echt een lijn in te trekken.Is de webpagina geöpend dan herstart Hassio om de 10 minuten (ongeveer). Maar als de webpagina niet geopend is, dan blijft het netjes draaien. Jammer genoeg wordt de logging bij iedere herstart gewist. Maar na nachtjes draaien was het een relatief groot log bestand dus veronderstel ik dat ie is blijven draaien.
Is er (behalve logging in Config folder) nog ergens een ander log bestand waar ik wel kan terug vinden waarom ie herstart?