Hier hetzelfde, ik heb ook wat geprobeerd met een Elelabs zigbee USB stick, maar dat werkte niet heel lekker.DeadMetal schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:13:
Persoonlijk was ik niet te spreken over de Deconz-software/webgui behorend bij de Raspbee/Conbee. Ik had grote problemen had om de sensoren gekoppeld te krijgen (getest met de stick in 3 verschillende apparaten, het werkte slechts op 1, maar helaas niet op de PI). Daarnaast vond ik ook het processorgebruik vrij hoog. Mijn Conbee is daarom ook retour gegaan.
Toen een Gateway aangeschaft, waar ik tevreden over ben (wel de internettoegang afgesloten in de router). Maar als ik daarvoor al van Zigbee2MQTT gehoord zou hebben, had ik dat een kans gegeven.
Wat dan wel weer mooi is aan de Gateway, is dat het ook een ingebouwde speaker (die erg hard kan) en kleurenled heeft. Dus ook bruikbaar t.b.v. alarmsysteem of notificatie-geluiden.
De gateway draait nu al een maand 4 en heeft er nooit uitgelegen en werkt snel/stabiel in HA. Wel even strategisch plaatsen, maar ik heb in het hele huis nu bereik. Ik heb ook internet geblokt van de gateway, hoeft alleen maar even aan als ik sensoren wil toevoegen.