@
lolgast Ik heb hier net afgelopen weekend de boel over de kop gegooid vanwege eigenlijk dezelfde reden.
Voorheen had ik geen rules in Hue en pollde ik ook elke 2s de beide motion sensors (2 requests) en de lux sensoren van beide motion sensors (nog eens twee requests). In totaal dus elke 2s 4 requests
In HASS had ik de regels (motion + lux <threshold = lamp aan) en dus ook de aansturing. Dit was irritant, want met een beetje snel lopen stond ik al halverwege de kamer voordat:
- HASS via de Hue bridge had doorgekregen dat er motion was
- HASS aan de bridge had teruggekoppeld dat het licht aan moest
Ik heb steeds meer Hue/TRADFRI lampen en heb nu dus de slimmigheid in de bridge gemaakt.
Via de app kan dat, maar je kunt ook lekker zelf klieren via de CLIP API, helemaal niet zo moeilijk:
Nicky's TweakBlog: Home Assistant: Philips Hue Motion Sensor
Ik heb beide motion sensors gecombineerd tot één virtuele sensor. Die laatste lees ik uit in HASS.
Verder heb ik nog wat non-Hue lampen, ik poll nu één Hue lamp die eigenlijk in al m'n Hue-scenes wel aan staat.
Op die manier heb ik nog maar twee requests en de interval daarvan heb ik teruggebracht naar elke 30s.
Dat is snel genoeg voor mij, ik heb nu immers gelijk licht doordat de meeste lampen (Hue) al aanspringen.
En alles wat ik verder nog vanuit HASS > Hue wil (scene zetten) doe ik gewoon met een simpel curl commando. Heb mijn bijgewerkte config nog niet gesynced naar m'n Bitbucket, kijk hier dus even voor een voorbeeldje:
M.v.Veelen in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 3"
Scheelt een shitload aan requests op een dag richting de bridge en het licht gaat nu nog sneller aan ook
[
Voor 26% gewijzigd door
ThinkPad op 27-02-2018 17:44
]