Hij valt onder de Buildin addons. De hele waslijst in hassio/store als nagelopen (hassio.local:8123/hassio/store)?Kodess schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:49:
Al een paar weken gebruiker van Hassio.
Niet echt een fan te noemen, maar ja, er is geen betere open source oplossing.
Dus, de vraag waar ik nu echt op vast loop:
Ik heb Hassio al een tijd geinstalleerd.
De DuckDNS addon had ik geinstalleerd. Deze update om een of andere reden niet.
Dus heb ik hem geuninstalled.
Nu staat ie niet meer in de lijst van addons -_-.
Weet iemand hoe dat op te lossen is?
Er is een optie volgens mij in de customize.yaml om iets te verbergen voor homebridge.jkha schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:32:
Iemand al flink wat ervaring met de HomeBridge addon?
Hij voegt meer toe dan me lief is. Ook alle automations.. en groepen. Leuk, maar beetje overbodig. Kun je ook dingen los verwijderen zonder dat je heel HASS verwijderd uit de Woning app?
Verder kun je in de homebridge configuratie aangeven welke domains wel en niet doorgegeven moeten worden. Beide staan beschreven in de documentatie op de homebridge github pagina.
https://github.com/home-a...ant/blob/master/README.md
[ Voor 6% gewijzigd door ny-hardcore op 12-12-2017 20:35 ]
cd /pub && more beer
Dank. Zal er eens verder induiken.ny-hardcore schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:34:
[...]
Er is een optie volgens mij in de customize.yaml om iets te verbergen voor homebridge.
Verder kun je in de homebridge configuratie aangeven welke domains wel en niet doorgegeven moeten worden. Beide staan beschreven in de documentatie op de homebridge github pagina.
https://github.com/home-a...ant/blob/master/README.md
daar valt ie idd onder....jkha schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:08:
[...]
Hij valt onder de Buildin addons. De hele waslijst in hassio/store als nagelopen (hassio.local:8123/hassio/store)?

Maar daar is die dus verdwenen. Ik heb nog geprobeerd om de github repo van hun eigen addons erin te zetten als store. Maar die herkent ie niet.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik zie m bij mij nog wel staan inde standaard addon lijst.Kodess schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:01:
[...]
daar valt ie idd onder....
[afbeelding]
Maar daar is die dus verdwenen. Ik heb nog geprobeerd om de github repo van hun eigen addons erin te zetten als store. Maar die herkent ie niet.
Laatste versie 0.59.2
Ja bij mij ook. Maar ik denk dat er bij Kodess het systeem nog denkt dat het geinstalleerd is.Andre_J schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:07:
[...]
Ik zie m bij mij nog wel staan inde standaard addon lijst.
Laatste versie 0.59.2
Reboot geprobeerd neem ik aan? Ge-de-installeerd via webinterface?
Uiteraard paar reboots geprobeerd.jkha schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:12:
[...]
Ja bij mij ook. Maar ik denk dat er bij Kodess het systeem nog denkt dat het geinstalleerd is.
Reboot geprobeerd neem ik aan? Ge-de-installeerd via webinterface?
Als je hem geinstalleerd hebt staat ie ook nog in die lijst, met welke versie je hebt aan het einde.
Bij mij is die dus helemaal verdwenen.
Ik ben bang dat het een bug is, dat als je een built-in addon deinstalleerd.... hij geheel verwijderd wordt.
Ik gok dus eigenlijk dat ik hassio opnieuw moet installeren, maar was benieuwd of andere mensen dit ook al een keer hebben gehad.
Dan loop je wel achter, ik had 0.6 en die is al een paar weken oud. De huidige versie is 1.0. En die wou ik graag, omdat daar Let's Encrypt standaard inzitAndre_J schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 22:07:
[...]
Ik zie m bij mij nog wel staan inde standaard addon lijst.
Laatste versie 0.59.2
[ Voor 20% gewijzigd door Kodess op 13-12-2017 09:01 ]
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Home-Assistant versie.... laatste is 0.59.2Kodess schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:59:
Dan loop je wel achter, ik had 0.6 en die is al een paar weken oud. De huidige versie is 1.0. En die wou ik graag, omdat daar Let's Encrypt standaard inzit

Hass.io loopt iets anders, maar zit ook net pas op 0.76Andre_J schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:19:
[...]
Home-Assistant versie.... laatste is 0.59.2
https://github.com/home-assistant/hassio/releases
Ik heb hassbian op een RPi2 geinstalleerd, maar http://ip:8123 geeft niet thuis. De map /home/homeassistant is er wel, maar leeg. De map /home/homeassistant/.homeassistent is er niet.
In /var/log/syslog of /var/log/messages kan ik niets vinden over homeassistant. Het lijkt wel of ik gewoon raspbian heb geïnstalleerd. Dat is niet, want de hostname is netjes hassbian, dus 'iets' is er goed gegaan... Iemand suggesties? Zijn er nog ergens andere logfiles die ik kan checken? Een setup-scriptje dat ik kan zoeken?
In /var/log/syslog of /var/log/messages kan ik niets vinden over homeassistant. Het lijkt wel of ik gewoon raspbian heb geïnstalleerd. Dat is niet, want de hostname is netjes hassbian, dus 'iets' is er goed gegaan... Iemand suggesties? Zijn er nog ergens andere logfiles die ik kan checken? Een setup-scriptje dat ik kan zoeken?
Als je de hsot in gaat met ssh, dan zou je kunnen zien of de container/image nog aanwezig is. Die zou je dan kunnen verwijderen.Kodess schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:59:
[...]
Uiteraard paar reboots geprobeerd.
Als je hem geinstalleerd hebt staat ie ook nog in die lijst, met welke versie je hebt aan het einde.
Bij mij is die dus helemaal verdwenen.
Ik ben bang dat het een bug is, dat als je een built-in addon deinstalleerd.... hij geheel verwijderd wordt.
Ik gok dus eigenlijk dat ik hassio opnieuw moet installeren, maar was benieuwd of andere mensen dit ook al een keer hebben gehad.
[...]
Dan loop je wel achter, ik had 0.6 en die is al een paar weken oud. De huidige versie is 1.0. En die wou ik graag, omdat daar Let's Encrypt standaard inzit
De installatie is vrij rechttoe rechtaan, heb je de juiste stappen gevolgd? (https://home-assistant.io...on/hassbian/installation/) Het kan tot een half uurtje duren totdat de installatie voltooid is.podarcis schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:42:
Ik heb hassbian op een RPi2 geinstalleerd, maar http://ip:8123 geeft niet thuis. De map /home/homeassistant is er wel, maar leeg. De map /home/homeassistant/.homeassistent is er niet.
Of is wellicht je config file niet in de juiste syntax waardoor Hass niet gestart kan worden?
ah, ik dacht dat je de versie van de addon bedoeldeAndre_J schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:19:
[...]
Home-Assistant versie.... laatste is 0.59.2
ik zal vanavond is kijken wat ik allemaal kan vinden via ssh. Tot nu toe niet heel veel verder dan de config map gekekenFonta schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:50:
[...]
Als je de hsot in gaat met ssh, dan zou je kunnen zien of de container/image nog aanwezig is. Die zou je dan kunnen verwijderen.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
code:
1
| sudo systemctl start install_homeassistant.service |
.. lijkt te oplossing... Daar had ik eerder aan moeten denken...

Waarvoor gebruik je dit? Ik ben voor Alexa gaan kijken naar emulated_hue en dat werkt tot nu toe prima. Met name voice support van de Echo Dot is echt superieur tov Siri imho. Waar ik ook ben in mijn woonkamer hij pakt geluid heel goed op, zelfs als er muziek aan staat.jkha schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:32:
Iemand al flink wat ervaring met de HomeBridge addon?
Hij voegt meer toe dan me lief is. Ook alle automations.. en groepen. Leuk, maar beetje overbodig. Kun je ook dingen los verwijderen zonder dat je heel HASS verwijderd uit de Woning app?
[ Voor 15% gewijzigd door Sander op 13-12-2017 12:24 ]
Eigenlijk puur voor Siri inderdaad. Dit vind mijn vrouw dat wel weer een leuke functieSander schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:23:
[...]
Waarvoor gebruik je dit? Ik ben voor Alexa gaan kijken naar emulated_hue en dat werkt tot nu toe prima. Met name voice support van de Echo Dot is echt superieur tov Siri imho. Waar ik ook ben in mijn woonkamer hij pakt geluid heel goed op, zelfs als er muziek aan staat.
Op mijn wensen lijstje staat inderdaad ook een Echo.... Maar wat me een beetje tegenhoud is dat je Alexa skills e.d. moet gaan inladen?
Vond het best complex van Ben BRUH moest doen om het werkend te krijgen. Of is dat nu met Emulated Hue bijna straight out of the box?
Skills zijn supereasy. Even wat setup werk maar je hebt het echt zo draaien. Emulated_hue gebruik ik soms ook. Ik ben echter minder tevreden over het bereik van mijn dot. Soms begreep Alexa me verkeerd en deed heel iets anders dan ik vroeg. Door getest en dat is altijd als ik verder weg sta. Sta ik op een meter dan gaan dezelfde requests altijd goed. Bij mij valt het bereik dus tegen maar misschien moet ik eens met de locatie gaan experimenteren. En is af en toe bloed irritant dat Alexa ineens out of the blue reageert. Zou haar zo niet op mijn nachtkastje durven te zetten.
Hebben jullie een Duitse (EU) of een US Echo?UltraSub schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:16:
Skills zijn supereasy. Even wat setup werk maar je hebt het echt zo draaien. Emulated_hue gebruik ik soms ook. Ik ben echter minder tevreden over het bereik van mijn dot. Soms begreep Alexa me verkeerd en deed heel iets anders dan ik vroeg. Door getest en dat is altijd als ik verder weg sta. Sta ik op een meter dan gaan dezelfde requests altijd goed. Bij mij valt het bereik dus tegen maar misschien moet ik eens met de locatie gaan experimenteren. En is af en toe bloed irritant dat Alexa ineens out of the blue reageert. Zou haar zo niet op mijn nachtkastje durven te zetten.
Bij Amazon.de moet je dus blijkbaar ook een Duits verzend adres hebben?
Trikkie van US is dat je dan weer importbelasting moet betalen natuurlijk.
Toch maar besteld. Moest er toch van komenUltraSub schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:08:
US, meegenomen door een collega.
Thuis vertel ik nog maar even niks haha.
Vergeet niet de Google Home Mini. Erg goedkoop maar werkt erg goed.
Al ergens een plek online waar ik die kan kopen? Huifkar achtige dingen, scalpers op marktplaats en rijden naar Duitsland vind ik geen optie.PuckStar schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:26:
https://www.androidplanet.nl/tips/google-home-in-nederland/Njinje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:32:
[...]
Al ergens een plek online waar ik die kan kopen? Huifkar achtige dingen, scalpers op marktplaats en rijden naar Duitsland vind ik geen optie.
Ik heb er ook naar gekeken, wat me er in aantrekt is TTS er naar toe kunnen sturen.PuckStar schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:26:
Wat me afstoot: Google. Ja, Alexa gaat alles naar Amazon, maar daar heb ik persoonlijk toch een iets ander gevoel bij dan bij Google. Maar nogmaals, persoonlijk.
Vraagje, ik ben nu met groups bezig en heb tabbladen ontdekt. Maar ik kan de volgorde in zo'n tabblad niet aanpassen. Kan iemand mij een tip geven wat ik verkeerd doe, of wat ik anders moet doen?
Voorbeeld config van mijn slaapkamer:
Dit ziet er nu dus zo uit (gegroepeerd):

Terwijl ik graag zelf wil bepalen wat waar komt, zoals op de "home":
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| slaapkamer: name: Slaapkamer view: true icon: mdi:hotel entities: - switch.electrische_deken - light.slaapkamer_links - light.slaapkamer_rechts - scene.slaapkamer_donker - scene.slaapkamer_licht - scene.slaapkamer_scene_test - scene.slaapkamer_uit |

Nog een groep maken die niet view en icon bevat, daarin de volgorde zetten die je wilt en dan deze groep in je tab (groep) slaapkamer zetten.iMars schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:24:
Vraagje, ik ben nu met groups bezig en heb tabbladen ontdekt. Maar ik kan de volgorde in zo'n tabblad niet aanpassen. Kan iemand mij een tip geven wat ik verkeerd doe, of wat ik anders moet doen?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 slaapkamer: name: Slaapkamer view: true icon: mdi:hotel entities: - switch.electrische_deken - light.slaapkamer_links - light.slaapkamer_rechts - scene.slaapkamer_donker - scene.slaapkamer_licht - scene.slaapkamer_scene_test - scene.slaapkamer_uit
[afbeelding]
[afbeelding]
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Oh wel grappig want ik heb het juist andersom! Ik heb het niet zo op Amazon omdat dat echt zo product verkoop is terwijl Google in essentie een search engine was en allerlei nobele dingen doet.UltraSub schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:45:
[...]
Ik heb er ook naar gekeken, wat me er in aantrekt is TTS er naar toe kunnen sturen.
Wat me afstoot: Google. Ja, Alexa gaat alles naar Amazon, maar daar heb ik persoonlijk toch een iets ander gevoel bij dan bij Google. Maar nogmaals, persoonlijk.
En ja ik weet dat Google uiteindelijk ook gewoon commercieel is en misschien klopt mijn beeld van Amazon niet helemaal. Ik heb Google dus iets hoger staan qua ethiek en vertrouwen.
Ik kan ook precies zien wat er allemaal is opgenomen (wel grappig om na te luisteren
Maargoed, dat is dus een beeld wat iemand kan hebben en is inderdaad persoonlijk
Ik weet niet of het bij Alexa ook kan maar ik hoefde weinig in te stellen om bijvoorbeeld te horen of het druk is naar mijn werk als ik zeg "hey google, how's the traffic to work?"
Kan Alexa ook dingen onthouden, timers instellen etc.?
Waar ik hem vandaan heb is echt geen geld: https://www.cyberport.de/...reide-5S02-002_11214.htmlNjinje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:32:
[...]
Al ergens een plek online waar ik die kan kopen? Huifkar achtige dingen, scalpers op marktplaats en rijden naar Duitsland vind ik geen optie.
67,- euro inclusief verzending. De dingen die jij noemt zijn er niet voor nodig
[ Voor 7% gewijzigd door PuckStar op 14-12-2017 19:45 ]
Ik zit echt met een probleem.
Sd kaart zat vol. Nu is de configuration.yaml 0 bytes en geen backup.
Zit echt tientallen uren in, uitzoeken ed.
Kan ik ze nog restoren? Hij draait nog, config zit in het geheugen. Maar hoe? Hoop dat iemand kan helpen.
Sd kaart zat vol. Nu is de configuration.yaml 0 bytes en geen backup.
Zit echt tientallen uren in, uitzoeken ed.
Kan ik ze nog restoren? Hij draait nog, config zit in het geheugen. Maar hoe? Hoop dat iemand kan helpen.
Als je naar het apparaat kan SSH-en kan je files kopiëren naar een andere computer? Maar de vraag is of dat nog werkt als de config daadwerkelijk 0 bytes is. En als je via SSH andere files verwijderd, hersteld het systeem zich dan misschien op dit punt?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Hoi
IK wil met home assistant mijn mechanische ventilatie bedienen.
Nu heb ik op dit moment het al gemaakt met espeasy met rules met 2 relais.
nu roep ik het aan met http commando dus dacht ik ik doe het met de command line cover
https://home-assistant.io/components/cover.command_line/
Maar ja, hier krijg je natuurlijk iconen omhoog stop en omlaag.
Hoe kan ik de iconen wijzigen??? nu zal waarschijnlijk wel template cover moeten gebruiken, maar ik zou niet weten hoe??
IK wil met home assistant mijn mechanische ventilatie bedienen.
Nu heb ik op dit moment het al gemaakt met espeasy met rules met 2 relais.
nu roep ik het aan met http commando dus dacht ik ik doe het met de command line cover
https://home-assistant.io/components/cover.command_line/
Maar ja, hier krijg je natuurlijk iconen omhoog stop en omlaag.
Hoe kan ik de iconen wijzigen??? nu zal waarschijnlijk wel template cover moeten gebruiken, maar ik zou niet weten hoe??
Ik heb ook een Hue hub. Als ik straks met m'n Alexa discover devices doe, krijg ik dan geen dubbelingen? Omdat de Hue lampen ook voorkomen in mijn HA? Of kan ik die via de Alexa configurator skippen?Sander schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:23:
[...]
Ik ben voor Alexa gaan kijken naar emulated_hue en dat werkt tot nu toe prima. Met name voice support van de Echo Dot is echt superieur tov Siri imho. Waar ik ook ben in mijn woonkamer hij pakt geluid heel goed op, zelfs als er muziek aan staat.
That simple? Damnz[RNMC] Viper schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:09:
[...]
Nog een groep maken die niet view en icon bevat, daarin de volgorde zetten die je wilt en dan deze groep in je tab (groep) slaapkamer zetten.
Ja sorry, het is een programma waar je echt tijd voor moet nemen om het te snappen, maar eenmaal binnen is het best eenvoudig soms.
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Je kunt een flag zetten op je devices via customisation: emulated_hue_hidden: true. Als je al je Hue devices zo genoemd hebt dat je dat met een glob kunt doen dan kan dat vrij makkelijk in 1 keer, anders is het iets meer werk.jkha schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:00:
[...]
Ik heb ook een Hue hub. Als ik straks met m'n Alexa discover devices doe, krijg ik dan geen dubbelingen? Omdat de Hue lampen ook voorkomen in mijn HA? Of kan ik die via de Alexa configurator skippen?
Probeer LimitlessLed component aan de praat te krijgen, maar kan het kloppen dat er geen CCT lampen ondersteund worden? of moet ik dit zien als een RGBWW?
https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/
Edit:
Port en version weggehaald.
werkt wel met CCT lamp.
https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/
Edit:
Port en version weggehaald.
light: platform: limitlessled bridges: - host: x.x.x.x groups: - number: 1 type: rgbww name: Naam |
werkt wel met CCT lamp.
[ Voor 41% gewijzigd door martinvdm op 15-12-2017 21:21 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
https://home-assistant.io...ing-home-assistant-cloud/ 0.60 is uit en een leuke ontwikkeling, Home Assistant cloud.
Gaat alleen wel geld kosten na 1 maart. Terecht, maar ook jammer
Sometimes you need to plan for coincidence
Als je een commerciële text to speech API gebruikt is dat eigenlijk niet meer dan logisch. Eigenlijk valt $5/maand mee als je meeneemt dat er hier geen hardware aankoop nodig is.Hmmbob schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:27:
Nou, je hebt nog wel een Alexa nodig als ik het zo lees. Ik snap de werking nog niet geheel:
Betekent dit nu dat je niet meer met Amazon communiceert maar alleen lokaal of klopt dat niet?We have designed the Home Assistant Cloud with security in mind. When you activate the new Cloud component, your instance will setup a secure connection to the Home Assistant Cloud. Alexa will deliver messages to our cloud which we will forward to your local instance for processing. We just forward the response back to Alexa. This means that we do not have to store the state of your house in our cloud, we’re just the messenger!
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik denk dat je Alexa device met Amazon praat, je Amazon account met de HA Cloud, en die dan weer met je HA instance.
Hopelijk gaat iemand het reverse engineeren :-). Niet zozeer om de kosten, maar meer omdat je er een extra afhankelijk mee hebt.Hmmbob schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:27:
Je kan Alexa toch al koppelen aan HA?
Volgens mij gaat het vooral om een stukje privacy/security je kan al Alexa/Home enz aan HA koppelen alleen dan moet je je setup wel openstellen voor deze producten. Hiermee zit de HA cloud er tussen als doorgeef luik.
Het gaat vooral om gemak naar mijn idee. Het is ju een heel gedoe om Alexa of Google Assistant te laten werken. Door je systeem openbaar te maken via deze cloud interface zal het koppelen van Home assistant aan deze soort diensten veel makkelijker gaan.
Een mooie vooruitgang. De oude moeilijke, maar gratis methodes zullen ook gewoon blijven werken.
Een mooie vooruitgang. De oude moeilijke, maar gratis methodes zullen ook gewoon blijven werken.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
Okay ik wil beginnen met HA omdat Pimatic redelijk stil staat en ik tegen zaken aan loop, docker container gepakt en gedeployed, works like a charm. Totdat ik addons wil installeren en de store mis die in de tutorials wordt benoemd. Hoe fiets ik die erin?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2017 15:59 ]
Ik neem aan dat je components bedoelt. Ligt eraan welke je wilt, maar ik zou hier eens beginnen. Of heb je Hass.io geinstalleerd? Die werkt wel met add-ons geloof ik.Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:41:
Okay ik wil beginnen met HA omdat Pimatic redelijk stil staat en ik tegen zaken aan loop, docker container gepakt en gedeployed, works like a charm. Totdat ik addons wil installeren en de store mis die in de tutorials wordt benoemd. Hoe fiets ik die erin?
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door wmn79 op 19-12-2017 16:44 ]
Een store is er niet, maar wel een shopping bag icoontje naar de add-ons in hass.io. De 'gewone' home assistant werkt inderdaad met components (hass.io ook trouwens, maar dat terzijde).
home assistant: https://home-assistant.io/components/ (en een goede tutorial: YouTube: How To Configure Home Assistant
hass.io: https://home-assistant.io/getting-started/configuration/
home assistant: https://home-assistant.io/components/ (en een goede tutorial: YouTube: How To Configure Home Assistant
hass.io: https://home-assistant.io/getting-started/configuration/
Verwijderd
Okay, ik heb wat leeswerk te doen nog, verschil is me nog niet duidelijk. Ik ga lezen thanks
Vind het wel lastig dat het onderscheid subtiel is, zelfde domeinnaam, documentatie niet heel duidelijk gescheiden.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2017 16:56 ]
De meeste components (die geen aparte installatiebestanden vereisen) kan je ook gewoon in hass.io gebruiken. Daarom is het onderscheid niet zo groot. Maar eens, hier en daar kan de documentatie echt wel beter.
Aan je screenshot te zien heb je geen hass.io geinstalleerd maar een gewone Home Assistant versie, ik zie geen 'Hass.io' optie in het menu links. De add-ons zijn niet bruikbaar in de gewone versie.Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:41:
[afbeelding]
/edit:
Kijk eens in het Hass.io gedeelte van de community voor anderen die Docker gebruiken i.c.m. de Hass.io versie:
https://community.home-as...?q=docker%20category%3A25
[ Voor 12% gewijzigd door WackyWindsurfer op 19-12-2017 17:29 ]
Verwijderd
Okay, het begint me te dagen, maar het feit dat hassio op de host moet draaien omdat 'ie zelf ook weer docker gebruikt stoort me wel wat. In feite wil hassio de hele host overnemen qua functionaliteit als ik het goed heb gelezen. Da's nou net niet de bedoeling van docker m.i. maargoed, qua achitectuur is het niet helemaal wat ik zou verwachten. Nou kom ik daar op zichzelf ook wel weer uit, kwestie van nog een VM erbij knallen in HyperV, maar ideaal is anders.
Is het de moeite waard boven "plain" home assistant? Krijg het idee dat het nog niet heel volwassen is (en echt, voor iets wat qua architectuur zo verschillend is, verzin een andere afkorting dan het project met de letteres io erachter, lastig is dit met zoeken en kijken waar de info nou over gaat).
Ik heb de mazzel dat ik gewoon kan aanklooien zonder dat ik de boel overhoop haal, lang leve mqtt, pimatic draait nog vrolijk door en wordt zelfs in sync gehouden. Ideaal om te experimenteren
Is het de moeite waard boven "plain" home assistant? Krijg het idee dat het nog niet heel volwassen is (en echt, voor iets wat qua architectuur zo verschillend is, verzin een andere afkorting dan het project met de letteres io erachter, lastig is dit met zoeken en kijken waar de info nou over gaat).
Ik heb de mazzel dat ik gewoon kan aanklooien zonder dat ik de boel overhoop haal, lang leve mqtt, pimatic draait nog vrolijk door en wordt zelfs in sync gehouden. Ideaal om te experimenteren
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2017 18:05 ]
Hass.io is gewoon een OS/distro op zichzelf met HA ingebakken. Dus jij kan beter gewoon HA standalone (als software/container) gebruiken.
Volgens mij maakt dit het wel duidelijk
https://home-assistant.io...07/25/introducing-hassio/
Succes, ik ben zo ook aan het aankloten om te kijken of ik vanaf OpenHAB naar HA wil overstappen.
Volgens mij maakt dit het wel duidelijk
https://home-assistant.io...07/25/introducing-hassio/
Succes, ik ben zo ook aan het aankloten om te kijken of ik vanaf OpenHAB naar HA wil overstappen.
[ Voor 54% gewijzigd door GENETX op 19-12-2017 18:29 ]
Wat ik tot nu toe mis in HA is een goede grafieken functie. Nu kan ik wel met history_graph tegenwoordig zaken maar ook dit is erg summier. Heb nu apart Grafana draaien hiervoor maar dit integreert weer niet in de HA app.
hassio: toevoegen aan configuration.yamlVerwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 15:41:
[afbeelding]

Ik draai trouwens wel hassio op een Ubuntu 17 Server.
Simpelweg docker-ce geïnstalleerd en daarna hassio.
Het "grote" voordeel van hassio zijn juist de addons die ook als containers toegevoegd worden.
Als je dan een bepaalde functionaliteit niet meer wilt, knikker je het weg zonder dat er resten over blijven.
Ook krijg je er een paar controls bij om home assistant of de host te herstarten.
En updaten is ook supersimpel doormiddel van een druk op de knop.
Verder omdat ik hassio op een eigen host draai en niet een van de images gebruik, kan ik docker ook voor andere doeleinden inzetten. Als je een van de hassio images draait, dan kan je inderdaad niets op de zelf op de host.
[ Voor 38% gewijzigd door Fonta op 19-12-2017 19:39 ]
Maar draai je hassio dan in een docker, of gewoon home assistant direct op je host systeem? Want ik zie nergens een hass.io (de distro dus) in een docker image. Home assistant dan weer wel.
Sidenote, jammer dat er geen native plugwise binding is, hopelijk werkt sevenwatt zn github code wat stabiel. De google agenda integratie is wel erg tof, kan ik mooi thermostaatschemas in maken
En ThinkPad vindt t mooi dat ik ook over wil op hass?
Sidenote, jammer dat er geen native plugwise binding is, hopelijk werkt sevenwatt zn github code wat stabiel. De google agenda integratie is wel erg tof, kan ik mooi thermostaatschemas in maken
En ThinkPad vindt t mooi dat ik ook over wil op hass?
[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 19-12-2017 21:50 ]
Ik heb deze guide gevolgd: https://github.com/home-a...er/install#install-hassioGENETX schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:41:
Maar draai je hassio dan in een docker, of gewoon home assistant direct op je host systeem? Want ik zie nergens een hass.io (de distro dus) in een docker image. Home assistant dan weer wel.
Sidenote, jammer dat er geen native plugwise binding is, hopelijk werkt sevenwatt zn github code wat stabiel.
Ubuntu Server geïnstalleerd, Docker-ce geïnstalleerd en daarna de overige requirements.
Toen als root het commando voor installeren gegeven.
Zodoende draait het dus in een zelf beheerde docker.
Volgens mij restrict jezelf met HASS.io? Kun je niet beter gewoon ha manual of in een virtual env installeren?
Verwijderd
Normaal had ik verwacht dat hass.io zelf ook een container zou zijn die dan toevallig management rechten voor docker nodig had om de andere containers op te spinnen. Het feit dat het direct op de host draait is leuk voor een raspberry pi scenario, maar feitelijk niet hoe je m.i. met docker wil werken en het beperkt nogal dat je je hardware maar voor één doel in kunt zetten.Fonta schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:29:
[...]
hassio: toevoegen aan configuration.yaml
[afbeelding]
Ik draai trouwens wel hassio op een Ubuntu 17 Server.
Simpelweg docker-ce geïnstalleerd en daarna hassio.
Het "grote" voordeel van hassio zijn juist de addons die ook als containers toegevoegd worden.
Als je dan een bepaalde functionaliteit niet meer wilt, knikker je het weg zonder dat er resten over blijven.
Ook krijg je er een paar controls bij om home assistant of de host te herstarten.
En updaten is ook supersimpel doormiddel van een druk op de knop.
Verder omdat ik hassio op een eigen host draai en niet een van de images gebruik, kan ik docker ook voor andere doeleinden inzetten. Als je een van de hassio images draait, dan kan je inderdaad niets op de zelf op de host.
Ik heb een iets krachtigere server staan waar ik met HyperV een aantal VM's al op draai waaronder één linux guest waar een aantal docker containers op draaien. Ik ga denk ik gewoon voor de normale home assistant en laat hass.io voor wat het is. Enige nadeel is als er meer stuff als addon zou komen ipv components dat je over zou moeten. Ze moeten alleen echt eens nadenken over de positionering en naamgeving van hass.io, het loopt nu teveel door elkaar, voor mij als leek volstrekt onduidelijk.
Het aantal componenten is trouwens wel echt indrukwekkend en er lijkt meer vaart achter te zitten dan bij pimatic. Die laatste gebeurt al een half jaar tot een jaar niet veel meer aan en ook de ontwikkeling van de plugins is maar stilletjes. Groot voordeel is ook dat ik python wat beter ken (stuff bouwen met node/npm valt me wat tegen). Vanavond maar eens gaan hobbyen
Ik ben ongeveer een maand geleden ook van Pimatic overgestapt naar Home Assistant om dezelfde redenen. Een nadeel aan Pimatic vond ik het gebruik van CoffeeScript voor plugins e.d.. Voor de gebruikers die deze taal niet kennen wierp dit in mijn ogen toch weer een extra drempel op om bij te dragen aan de ontwikkeling van het platform en plugins. Dat Home Assistant Python-gebaseerd is vind ik dan ook een pluspunt. De laagdrempeligheid zal zeker bijdragen aan de activiteit van de community achter Home Assistant.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 08:22:
[...]
Het aantal componenten is trouwens wel echt indrukwekkend en er lijkt meer vaart achter te zitten dan bij pimatic. Die laatste gebeurt al een half jaar tot een jaar niet veel meer aan en ook de ontwikkeling van de plugins is maar stilletjes. Groot voordeel is ook dat ik python wat beter ken (stuff bouwen met node/npm valt me wat tegen). Vanavond maar eens gaan hobbyen
Ik draai overigens wel Hass.io, o.a. omdat ik mijn Pi op dit moment enkel voor domotica toepassingen gebruik, en op deze wijze hoef ik me niet druk te maken om de dependencies. Hass.io heeft daarnaast enkele leuke addons die met één druk op de knop zijn toe te voegen, waaronder bijvoorbeeld een Mosquitto MQTT broker en/of Let's Encrypt.
Samenvatting:
Tot nu toe heb ik geen spijt gehad van de overstap van Pimatic naar Home Assistant (Hass.io)
Kun je met HASS.io nog wel bijv ook influxdb, grafana, homebridge opzelfde raspberry draaien?JoostTheHost schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:37:
[...]
Ik ben ongeveer een maand geleden ook van Pimatic overgestapt naar Home Assistant om dezelfde redenen. Een nadeel aan Pimatic vond ik het gebruik van CoffeeScript voor plugins e.d.. Voor de gebruikers die deze taal niet kennen wierp dit in mijn ogen toch weer een extra drempel op om bij te dragen aan de ontwikkeling van het platform en plugins. Dat Home Assistant Python-gebaseerd is vind ik dan ook een pluspunt. De laagdrempeligheid zal zeker bijdragen aan de activiteit van de community achter Home Assistant.
Ik draai overigens wel Hass.io, o.a. omdat ik mijn Pi op dit moment enkel voor domotica toepassingen gebruik, en op deze wijze hoef ik me niet druk te maken om de dependencies. Hass.io heeft daarnaast enkele leuke addons die met één druk op de knop zijn toe te voegen, waaronder bijvoorbeeld een Mosquitto MQTT broker en/of Let's Encrypt.
Samenvatting:
Tot nu toe heb ik geen spijt gehad van de overstap van Pimatic naar Home Assistant (Hass.io)
Voor de drie genoemde onderdelen bestaan Hass.io plugins. Of/hoe goed deze werken durf ik niet te zeggen..martinvdm schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:34:
[...]
Kun je met HASS.io nog wel bijv ook influxdb, grafana, homebridge opzelfde raspberry draaien?
Een snelle Google actie levert bijvoorbeeld de volgende opties..
- https://community.home-as...e-addons-repository/18037 (community add-ons)
- https://github.com/hassio-addons/addon-homebridge (official add-on)
En als je Grafana en Influx op een andere host wil draaien? Daar dan ook hass.io installeren om de plugins te krijgen? Ik hoop dat het niet doorslaat richting hass.io. Ik zie de toegevoegde waarde wel, maar ik ben toch wel bang dat straks steeds meer richting plugins gefocused gaat worden en er een push richting hass.io ontstaat.JoostTheHost schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:42:
[...]
Voor de drie genoemde onderdelen bestaan Hass.io plugins. Of/hoe goed deze werken durf ik niet te zeggen..
Een snelle Google actie levert bijvoorbeeld de volgende opties..
- https://community.home-as...e-addons-repository/18037 (community add-ons)
- https://github.com/hassio-addons/addon-homebridge (official add-on)
Kan het me haast niet voorstellen gezien het gigantische aantal developers dat waarschijnlijk gewoon native containers wil, maar ik zie toch wel in rap tempo plugins komen wat toch betekent dat er aardig wat mensen dat ding draaien.
Ik mis je punt denk ik; maar op een andere host ben je uiteraard niet afhankelijk van Hass.io als het je puur om het draaien van Grafana of InfluxDB gaat.UltraSub schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:59:
[...]
En als je Grafana en Influx op een andere host wil draaien? Daar dan ook hass.io installeren om de plugins te krijgen? Ik hoop dat het niet doorslaat richting hass.io. Ik zie de toegevoegde waarde wel, maar ik ben toch wel bang dat straks steeds meer richting plugins gefocused gaat worden en er een push richting hass.io ontstaat.
Kan het me haast niet voorstellen gezien het gigantische aantal developers dat waarschijnlijk gewoon native containers wil, maar ik zie toch wel in rap tempo plugins komen wat toch betekent dat er aardig wat mensen dat ding draaien.
Overigens ben ik het met je eens hoor, ik zie ook liever dedicated/native docker containers dan Hass.io add-ons (hoewel die op de achtergrond volgens mij soms ook simpelweg dedicated docker containers starten?).
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat er veel liefhebbers zijn van de huidige gang van zaken omdat het simpelweg erg snel en gemakkelijk is, en je amper technische kennis nodig hebt om iets aan de praat te krijgen.
Sinds vandaag ook in het bezit van een Google Home Mini, thanks voor de tip dat die zeer goedkoop te krijgen is bij de Mediamarkt in Duitsland.
Nu wil ik die gelijk toevoegen aan mijn Hass.io maar kom er niet helemaal uit.
Ik moet dus het volgende toevoegen aan mijn configuratie:
google_assistant:
project_id: heb ik
client_id: heb ik
access_token: waar vind ik die?
agent_user_id: waar vind ik die?
api_key: waar vind ik die?
google_assistant:
Mijn punt was dat hass.io zich beperkt tot een single host (op dit moment).JoostTheHost schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:17:
[...]
Ik mis je punt denk ik; maar op een andere host ben je uiteraard niet afhankelijk van Hass.io als het je puur om het draaien van Grafana of InfluxDB gaat.
Als ze full swing containers zouden gaan zou je multiple hosts moeten kunnen toevoegen en zou je een stack moeten hebben van je hass omgeving. Container 1, 2 en 3 op host 1, 4 en 5 op host 2, en 6 op host 3. Dat zou een goede architectuur zijn om op voort te bouwen. Nadeel, wordt het meteen te complex voor wat eigenlijk het doel is van hass.io. En de mensen die die complexiteit wel kunnen handlen die doen het toch al zelf. That said, als men maar niet alles naar hass.io gaat pushen dus
Een sterk versimpeld platform is nodig om mainstream te worden. Het is waarom Domoticz zo groot is geworden, maar ook daarna meteen een valkuil van Domoticz, de mainstreamers hebben het niet zo op breaking changes, waar devvers denken, joh, snap ik, fix ik ff.Overigens ben ik het met je eens hoor, ik zie ook liever dedicated/native docker containers dan Hass.io add-ons (hoewel die op de achtergrond volgens mij soms ook simpelweg dedicated docker containers starten?).
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat er veel liefhebbers zijn van de huidige gang van zaken omdat het simpelweg erg snel en gemakkelijk is, en je amper technische kennis nodig hebt om iets aan de praat te krijgen.
Ik zou er niet zo bang voor zijn. Uiteindelijk draait hass.io ook gewoon exact dezelfde home assistant. Niks meer niks minder. Maar er is gewoon docker ingebakken met een aantal scripts als plugins. Die starten containers, zoals je zelf ook zou kunnen doen. Die plugins gaan echt niet competitie vormen voor de basis van HA zelf imho.UltraSub schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:59:
[...]
En als je Grafana en Influx op een andere host wil draaien? Daar dan ook hass.io installeren om de plugins te krijgen? Ik hoop dat het niet doorslaat richting hass.io. Ik zie de toegevoegde waarde wel, maar ik ben toch wel bang dat straks steeds meer richting plugins gefocused gaat worden en er een push richting hass.io ontstaat.
Uiteindelijk zijn het services/plugins/containers die je zelf ook met gemak van de Docker store plukt en opstart. Tsja, eng, een paar regels code in je console plakken
* GENETX is ook weer een stap verder: al mijn apparatuur is getest en werkt met HASS
[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 20-12-2017 22:04 ]
access_token mag je zelf verzinnen of genereren metImperial Guard schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:38:
Sinds vandaag ook in het bezit van een Google Home Mini, thanks voor de tip dat die zeer goedkoop te krijgen is bij de Mediamarkt in Duitsland.
google_assistant:
code:
1
| cat /dev/urandom | fold -w 120 | head -n 1 | base64 -w 0 | tr -dc '0-9A-Za-z' | cut -c -80` |
agent_user_id is optioneel, dus zou ik mooi weglaten, want dan genereert hij zelf een user id
api_key:
enapi_key (Optional): An API Key generated for the project from Google Console which allows you to update devices without unlinking and relinking an account (see setup below). If not provided then the request_sync service is not exposed.
Staat allemaal hier: https://home-assistant.io/components/google_assistant/If you want to use the google_assistant.request_sync service in Home Assistant, then enable Homegraph API for your project:
Go to the cloud console
Select your project and click Enable Homegraph API
Go to Credentials and select API Key from Create Credentials
Note down the generated API Key and use this in the configuration
Note: The request_sync service requires that the initial sync from Google includes the agent_user_id. If not, the service will log an error that reads something like “Request contains an invalid argument”. If this happens, then unlink the account from Home Control and relink.
[ Voor 22% gewijzigd door HaTe op 20-12-2017 23:56 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Mijn Alexa is ook binnen. Feest dus.
Op mijn Home Assistant Emulated Hue aangezet. Dat werkt als ik naar http://192.168.2.26:8300/api/pi/lights kijk.
Maar als ik discover devices doe, ziet de Hue Skill enkel de lampen uit de Hue bridge en niet die van mijn Home Assistant. Iemand een idee? Hue hub uitzetten?
Op mijn Home Assistant Emulated Hue aangezet. Dat werkt als ik naar http://192.168.2.26:8300/api/pi/lights kijk.
Maar als ik discover devices doe, ziet de Hue Skill enkel de lampen uit de Hue bridge en niet die van mijn Home Assistant. Iemand een idee? Hue hub uitzetten?
Mijn slimme meter wordt uitgelezen via een P1 > USB-kabel en via een Pi Zero W over ser2net geimporteerd in Home Assistant. Werkt erg fijn! Maar nu wordt wel elke seconde het actuele energieverbruik gelogd. Weet iemand of ik de frequentie kan verlagen? Of het vebruik nu 500 Watt of 503 is, doet namelijk niet zo ter zake
De parameter sensor_interval werkt iig niet:
code:
1
2
3
| sensor.power_consumption: friendly_name: 'Energieverbruik' scan_interval: 10 |
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Thanks ! Vond een paar dingen niet helemaal duidelijk maar die heb ik gelukkig via het https://community.home-assistant.io/ kunnen vinden. Na een avondje weg te zijn geweest dacht ik het om 12 uur even voor elkaar te krijgen uiteindelijk was het 01:15 en kon ik tegen mijn Google Home Mini zeggen Ok Google, Turn off the Kerstboom (Sonoff Module)HaTe schreef op woensdag 20 december 2017 @ 23:55:
[...]
access_token mag je zelf verzinnen of genereren met
code:
1 cat /dev/urandom | fold -w 120 | head -n 1 | base64 -w 0 | tr -dc '0-9A-Za-z' | cut -c -80`
agent_user_id is optioneel, dus zou ik mooi weglaten, want dan genereert hij zelf een user id
api_key:
[...]
en
[...]
Staat allemaal hier: https://home-assistant.io/components/google_assistant/
Ik blijf Hassio toch wat minder stabiel vinden dan ik hoopte.
Van de week deed ineens mijn Rfxcom het niet, Homebridge niet. Ook Samba was down.
Nu heb ik gister eerst maar eens geüpdatet. Samba verwijderd en weer geïnstalleerd. In de HomeBrige logs zag ik dat de buiten Hassio om geladen plugin fouten gaf. Dus die er uit. Alles draait weer maar:
- Samba draait maar is niet toegankelijk.
- Ik moest Hue opnieuw configureren.
- De Nest geeft problemen.
Maar ik kom dus niet bij mijn Samba share.
Ik snap niet wat er aan de hand is...
Van de week deed ineens mijn Rfxcom het niet, Homebridge niet. Ook Samba was down.
Nu heb ik gister eerst maar eens geüpdatet. Samba verwijderd en weer geïnstalleerd. In de HomeBrige logs zag ik dat de buiten Hassio om geladen plugin fouten gaf. Dus die er uit. Alles draait weer maar:
- Samba draait maar is niet toegankelijk.
- Ik moest Hue opnieuw configureren.
- De Nest geeft problemen.
Maar ik kom dus niet bij mijn Samba share.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
| account_policy_get: tdb_fetch_uint32_t failed for type 9 (disconnect time), returning 0 account_policy_get: tdb_fetch_uint32_t failed for type 10 (refuse machine password change), returning 0 tdbsam_open: Converting version 0.0 database to version 4.0. tdbsam_convert_backup: updated /var/lib/samba/private/passdb.tdb file. tdb(/var/lib/samba/winbindd_idmap.tdb): tdb_open_ex: could not open file /var/lib/samba/winbindd_idmap.tdb: No such file or directory STATUS=daemon 'smbd' finished starting up and ready to serve connections waiting for connections check_for_master_browser_fail: Forcing election on workgroup WORKGROUP subnet 172.17.0.1 check_for_master_browser_fail: Forcing election on workgroup WORKGROUP subnet 172.30.32.1 check_for_master_browser_fail: Forcing election on workgroup WORKGROUP subnet 192.168.2.2 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 172.17.0.1 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 172.30.32.1 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 192.168.2.2 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 172.17.0.1 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 172.30.32.1 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 192.168.2.2 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 172.17.0.1 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 172.30.32.1 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 192.168.2.2 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 172.17.0.1 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 172.30.32.1 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 192.168.2.2 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 172.17.0.1 run_elections: >>> Won election for workgroup WORKGROUP on subnet 172.17.0.1 <<< become_local_master_browser: Starting to become a master browser for workgroup WORKGROUP on subnet 172.17.0.1 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 172.30.32.1 run_elections: >>> Won election for workgroup WORKGROUP on subnet 172.30.32.1 <<< become_local_master_browser: Starting to become a master browser for workgroup WORKGROUP on subnet 172.30.32.1 send_election_dgram: Sending election packet for workgroup WORKGROUP on subnet 192.168.2.2 run_elections: >>> Won election for workgroup WORKGROUP on subnet 192.168.2.2 <<< become_local_master_browser: Starting to become a master browser for workgroup WORKGROUP on subnet 192.168.2.2 ***** Samba name server HASSIO is now a local master browser for workgroup WORKGROUP on subnet 172.17.0.1 ***** ***** Samba name server HASSIO is now a local master browser for workgroup WORKGROUP on subnet 172.30.32.1 ***** ***** Samba name server HASSIO is now a local master browser for workgroup WORKGROUP on subnet 192.168.2.2 ***** Could not find child 44 -- ignoring Could not find child 46 -- ignoring Could not find child 48 -- ignoring Could not find child 50 -- ignoring Could not find child 52 -- ignoring Could not find child 54 -- ignoring Could not find child 56 -- ignoring Could not find child 58 -- ignoring Could not find child 60 -- ignoring Could not find child 62 -- ignoring Could not find child 64 -- ignoring Could not find child 66 -- ignoring Could not find child 68 -- ignoring Could not find child 70 -- ignoring Could not find child 72 -- ignoring Could not find child 74 -- ignoring Could not find child 76 -- ignoring Could not find child 78 -- ignoring Could not find child 80 -- ignoring Could not find child 82 -- ignoring Could not find child 84 -- ignoring Could not find child 86 -- ignoring Could not find child 88 -- ignoring Could not find child 90 -- ignoring Could not find child 92 -- ignoring Could not find child 94 -- ignoring Could not find child 96 -- ignoring Could not find child 98 -- ignoring Could not find child 100 -- ignoring Could not find child 102 -- ignoring Could not find child 104 -- ignoring Could not find child 106 -- ignoring Could not find child 108 -- ignoring Could not find child 110 -- ignoring Could not find child 112 -- ignoring Could not find child 114 -- ignoring Could not find child 116 -- ignoring Could not find child 118 -- ignoring Could not find child 120 -- ignoring Could not find child 122 -- ignoring Could not find child 124 -- ignoring Could not find child 126 -- ignoring Could not find child 128 -- ignoring Could not find child 130 -- ignoring Could not find child 132 -- ignoring Could not find child 134 -- ignoring Could not find child 136 -- ignoring Could not find child 138 -- ignoring Could not find child 140 -- ignoring Could not find child 142 -- ignoring Could not find child 144 -- ignoring Could not find child 146 -- ignoring Could not find child 148 -- ignoring Could not find child 150 -- ignoring |
Ik snap niet wat er aan de hand is...
@iAmRenzo Wat heeft Samba met HomeAssistant te maken? Lijkt eerder dat de install-base gewoon "onrein" is.
En daarbij:
https://bugs.centos.org/view.php?id=5455
Genoeg over te vinden.
En daarbij:
Genoeg over te vinden.
Het gaat om de Samba Share plugin in Hassio. Het is wel handig dat die werkt om de configuratie aan te passen.Vorkie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:58:
@iAmRenzo Wat heeft Samba met HomeAssistant te maken? Lijkt eerder dat de install-base gewoon "onrein" is.
En daarbij:
Genoeg over te vinden.
Ok, ik raak gefrustreerd. Ik heb de Google Assistant component ingesteld om mijn verlichting te kunnen bedienen. Als mijn Google Home niet mee luistert (op mute staat), dan werkt de bediening via mijn telefoon ("OK Google, Turn on the table light"/ "... set brightness to 25%" / "... turn off the lights") allemaal prima.
Echter, luistert Google Home wél mee, dan krijg ik steeds "Looks like these lights need to be set up" of "sorry, I don't understand".
What the F is going on here....
Echter, luistert Google Home wél mee, dan krijg ik steeds "Looks like these lights need to be set up" of "sorry, I don't understand".
What the F is going on here....
Zo, nieuw hier. Net een GH aangeschaft en een sonoof om mee te spelen. Dacht dat ik dan klaar was. Nou nee, een hub zou erg fijn zijn. Leek echt duur. Tot imeand me hier naar toe verwees en ik merkte dat met eeRasp3 ik ook alles kan doen. Die dus maar kopen. Wachten op mijn spullentjes en eens gaan experimenteren
En dan jullie veel lastig vallen omdat het niet doet wat ik wil dat het doet
Veel Suc6; het is verslavendmaartend schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:39:
Zo, nieuw hier. Net een GH aangeschaft en een sonoof om mee te spelen. Dacht dat ik dan klaar was. Nou nee, een hub zou erg fijn zijn. Leek echt duur. Tot imeand me hier naar toe verwees en ik merkte dat met eeRasp3 ik ook alles kan doen. Die dus maar kopen. Wachten op mijn spullentjes en eens gaan experimenteren
Thnx.
Wel een eerste vraagje. Ik heb een synology NAs. Kan ik daar iets mee? Als in tegen GH roepen dat ik bepaalde muziek wil horen van dat ding en dat het dan via HA wordt aangestuurd?
Ik ben zelf ook begonnen met een Synology nas als basis, maar heb uiteindelijk een Pi gekocht omdat er teveel 'gehackt' moest worden en ik mijn Zwave stick helemaal niet aan de praat kreeg. Weet niet of je nas docker-compatible is, zo niet dan zou ik een Pi kopen.
Kijk eens op de website van HA, in het cookbook en in het forum waar ook allerlei projecten staan. Krijg je een aardig idee wat het kan.
Kijk eens op de website van HA, in het cookbook en in het forum waar ook allerlei projecten staan. Krijg je een aardig idee wat het kan.
Iemand die me op weg kan helpen? Heb een Panasonic Viera tv en een Subwoofer die via een Broadlink Schakelaar aan en uit gaat via HA. Nu wil ik een automation instellen dat de schakelaar vanaf 15.00u tot 23.59 automatisch aangaat als we in die periode de tv aanzetten of dat als de tv al eerder aanstaat de Subwoofer dus aan moet springen. Helaas werkt het niet.. De Panasonic staat er trouwens dubbel in, als unnamed device en door mezelf nog ingevoerd.
DIt is de autmation:
DIt is de autmation:
- action:
- data:
entity_id: switch.bass
service: switch.turn_on
alias: Bass aan bij TV
condition:
- condition: state
entity_id: media_player.panasonic_viera_tv
state: 'on'
- after: '15:00:00'
before: '23:59:59'
condition: time
id: '1513371111442'
trigger:
- entity_id: switch.bass
from: 'off'
platform: state
to: 'on'

[ Voor 9% gewijzigd door _LF_ op 22-12-2017 15:36 ]
Ik ga er van uit dat de spacing in je file op orde is en dat het door het knippen en plakken nu fout in je bericht staat._LF_ schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:29:
Iemand die me op weg kan helpen? Heb een Panasonic Viera tv en een Subwoofer die via een Broadlink Schakelaar aan en uit gaat via HA. Nu wil ik een automation instellen dat de schakelaar vanaf 15.00u tot 23.59 automatisch aangaat als we in die periode de tv aanzetten of dat als de tv al eerder aanstaat de Subwoofer dus aan moet springen. Helaas werkt het niet.. De Panasonic staat er trouwens dubbel in, als unnamed device en door mezelf nog ingevoerd.
DIt is de autmation:
[...]
[afbeelding]
Wat gaat er fout?
PSN: PcDCch
Je action en de trigger zijn dezelfde entities. Je moet de tv de trigger maken._LF_ schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:29:
DIt is de autmation:
[...]
[afbeelding]
That did the job!! 100 punten
SPX420 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:40:
[...]
Je action en de trigger zijn dezelfde entities. Je moet de tv de trigger maken.
Welke lampen gebruiken jullie icm Home assistant die ook uit te lezen zijn voor wat betreft de status? Ik heb nu MiLight maar de api cq gateway geven geen terugkoppeling aan HA. Dus dan komt het voor dat als de lamp via bijv de app aangezet is dat HA nog steeds de lamp Off heeft staan terwijl die wel aan staat. Veel liever heb ik lampen waar de status wel door HA uit gelezen wordt en deze dus synchroon loopt.
Ik heb IKEA Tradfri en yeelight strips. Koppelen prima terug en het is mooi licht.martinvdm schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:38:
Welke lampen gebruiken jullie icm Home assistant die ook uit te lezen zijn voor wat betreft de status? Ik heb nu MiLight maar de api cq gateway geven geen terugkoppeling aan HA. Dus dan komt het voor dat als de lamp via bijv de app aangezet is dat HA nog steeds de lamp Off heeft staan terwijl die wel aan staat. Veel liever heb ik lampen waar de status wel door HA uit gelezen wordt en deze dus synchroon loopt.
Nadeel bij IKEA sensoren en afstandbedieningen vind ik dat die niet uit te lezen zijn in HA.
Hoe bedoel je dit laatste? En als je dus een lamp met de Ikea app of schakelaar aan zet dan zie je ook de status in HA wijzigen?SPX420 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:53:
[...]
Ik heb IKEA Tradfri en yeelight strips. Koppelen prima terug en het is mooi licht.
Nadeel bij IKEA sensoren en afstandbedieningen vind ik dat die niet uit te lezen zijn in HA.
Ja als je schakelt met de app of een afstandsbediening dan verandert de status in HA. Ook als je een restart doet ziet HA in welke state ze staan. De afstandsbedieningen zetten de lampen wel aan en uit maar je kan deze input niet uitlezen met HA zodat je er bijvoorbeeld een ander merk lamp bij aan kan zetten. Ik heb dat nu opgelost door een automation aan de state van de lampen te koppelen.martinvdm schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 18:56:
[...]
Hoe bedoel je dit laatste? En als je dus een lamp met de Ikea app of schakelaar aan zet dan zie je ook de status in HA wijzigen?
Te vroeg gejuicht, het werkt nu deels. De bass springt wel aan als ik tussen 15:00u en 23:59u de tv aanzet,
maar als de tv voor 15:00u al aanstaat gaat de bass niet om 15:00 aan. Heb je nog een tip?
[code = yaml]
- action:
- data:
condition:
trigger:
- entity_id: media_player.unnamed_device
from: 'on'
[/code = yaml ]
maar als de tv voor 15:00u al aanstaat gaat de bass niet om 15:00 aan. Heb je nog een tip?
Automation nu:SPX420 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:40:
[...]
Je action en de trigger zijn dezelfde entities. Je moet de tv de trigger maken.
[code = yaml]
- action:
- data:
condition:
trigger:
[/code = yaml ]
Das top idd. Alleen heeft yeelight weer geen gu10 volgens mij.SPX420 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:00:
[...]
Ja als je schakelt met de app of een afstandsbediening dan verandert de status in HA. Ook als je een restart doet ziet HA in welke state ze staan. De afstandsbedieningen zetten de lampen wel aan en uit maar je kan deze input niet uitlezen met HA zodat je er bijvoorbeeld een ander merk lamp bij aan kan zetten. Ik heb dat nu opgelost door een automation aan de state van de lampen te koppelen.
Het kan vast netter maar je kan een extra automation maken met een time trigger om 15.00 die hem aanzet als de tv op dat moment aanstaat._LF_ schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:46:
Te vroeg gejuicht, het werkt nu deels. De bass springt wel aan als ik tussen 15:00u en 23:59u de tv aanzet,
[...]
Automation nu:
[code = yaml]
- action:
- data:
condition:
trigger:
[/code = yaml ]
Dat TTS is leuk en handig maar hoe vang je het af wanneer je ook muziek aan hebt? Want met mijn testjes wordt de verbinding van spotify gekilled en word de TTS uitgevoerd en daarna is het stilPuckStar schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:54:
[...]
Waarom werkt het niet?
Heb je TTS al toegevoegd aan je configuration? https://home-assistant.io/components/tts.google/
Dan zou zoiets moeten werken:
YAML:
1 2 3 4 5 6 action: - service: tts.google_say entity_id: media_player.living_room_speaker data: message: 'Hey there. The washing machine is ready!' cache: true
ja ik ging er ook vanuit dat TTS hier rekening mee hield. Maar voor Sonos moet je een state opslaan dan tts en dan weer state terug zetten. Maar nog niet werkend gekregen.Imperial Guard schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 12:01:
[...]
Dat TTS is leuk en handig maar hoe vang je het af wanneer je ook muziek aan hebt? Want met mijn testjes wordt de verbinding van spotify gekilled en word de TTS uitgevoerd en daarna is het stil
Klopt voor de Sonos is er een resume functie. Alleen voor de Google Home helaas niet dus ik weet niet of ik de status van de media_player binnen HA kan opslaan en het op die manier afvang.trekker22 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:12:
[...]
ja ik ging er ook vanuit dat TTS hier rekening mee hield. Maar voor Sonos moet je een state opslaan dan tts en dan weer state terug zetten. Maar nog niet werkend gekregen.
Die trigger kan je er gewoon één keer inzetten door er geen from bij te zetten, dus zo:_LF_ schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:46:
[...]
Automation nu:
[code = yaml]
- action:
- data:
condition:
trigger:
[/code = yaml ]
[code = yaml]
- platform: state
entity_id: media_player.unnamed_device
[/code = yaml]
Voor het aanzetten van de bass om 3 uur moet je denk ik een andere automation maken met een trigger op tijd (15:00) en een condition dat de TV aan is.
Ik gebruik het DSMR slimme meter component en kan hier prima de meterstanden uit de meter mee halen. Maar heeft iemand een template hoe ook sensoren en grafieken toegevoegd worden voor het Verbruik vandaag gas en stroom en niet de meterstanden?
@martinvdm @UltraSub @JoostTheHost @GENETX
Jullie hebben het eerder gehad over Grafana en Influx, kwam dit tegen & misschien kunnen jullie er iets mee:
https://philhawthorne.com...luxdb-for-home-assistant/
Jullie hebben het eerder gehad over Grafana en Influx, kwam dit tegen & misschien kunnen jullie er iets mee:
Verwijderd
Ik ben van influx aan het overstappen naar elastic btw, moet nog een manier vinden om de data over te zetten, maar influxdb is imho nog niet echt stable. Teveel quircks...
Ik ken het artikel. Je kunt best leuke grafieken maken in grafana maar vind het weer lastig omdat dit weer niet in Home assistant zit. Heb nu middels camera local_file de grafiek weer in HA zitten maar dit werkt toch niet echt netjes.Hmmbob schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:40:
@martinvdm @UltraSub @JoostTheHost @GENETX
Wil eigenlijk. De geïntegreerd history_graph gebruiken maar hier heb ik sensors voor nodig die ik niet gemaakt krijg.
Ik zoek eigenlijk ook vervanging influxdb met behoud van functie voor HA en combinatie met grafana of iets dergelijks. Influx is bij mij ook instabiel en geeft veel read time outs.Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:50:
Ik ben van influx aan het overstappen naar elastic btw, moet nog een manier vinden om de data over te zetten, maar influxdb is imho nog niet echt stable. Teveel quircks...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.