Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:56

RMX

Imperial Guard schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:19:
Sinds twee weken bezig met Home Assistant en langzaam komen we steeds verder.

Alleen de temperatuur sensor van de toon die ik niet los uitlezen

Zou ik zoiets willen:

[afbeelding]

Maar ik zie de temperatuur niet als een sensor bij de states.
Is een Mijn Eneco account nodig? Heb zelf Nuon maar wel een Toon hangen. Kan ik dit toch uitlezen via de een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 09:06
(jarig!)
Invalid Config, ik kan de fout echt niet vinden. Misschien is het echt mega knullig maar ik zie het echt niet.

The following components and platforms could not be set up:
script
Please check your config

In de error log vind ik de volgende fout:

2017-08-28 21:22:15 ERROR (MainThread) [homeassistant.config] Invalid config for [script]: expected dict for dictionary value @ data['script']['spotify_music']['sequence'][0]['data']. Got None

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
configuration.yaml : 

script: !include scripts.yaml

scripts.yaml:

spotify_music:
    alias: Play selected spotify playlist
    sequence:
      - service: media_player.volume_set
        data:
        entity_id: media_player.spotify
        volume_level: '0.40'
      -  service: media_player.select_source
         data_template: 
         source: >
             {% if is_state("input_select.spotify_source", "Woonkamer") %} media_player.woonkamer_audio
             {% elif is_state("input_select.spotify_source", "Slaapkamer") %} media_player.woonkamer_audio
             {% endif %}
      -  service: media_player.play_media
         data_template:
           media_content_type: playlist
           media_content_id: >
                 {% if is_state("input_select.spotify_playlist", "Morning Commute") %} spotify:user:spotify:playlist:37i9dQZF1DX2MyUCsl25eb
                 {% elif is_state("input_select.spotify_playlist", "Cinematic Chill-Out") %} spotify:user:spotify:playlist:37i9dQZF1DWVFJtzvDHN4L
                 {% elif is_state("input_select.spotify_playlist", "FUTURESYNTH") %} spotify:user:12131571557:playlist:2JgjNysZhksrtRjuGbbWns
                 {% elif is_state("input_select.spotify_playlist", "From a Smokey Bar") %} spotify:user:spotify:playlist:37i9dQZF1DWTlzJXLRpd4a 
                 {% elif is_state("input_select.spotify_playlist", "Piano in the Background") %} spotify:user:spotify:playlist:37i9dQZF1DX7K31D69s4M1
                 {% endif %}

[ Voor 7% gewijzigd door Imperial Guard op 28-08-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Weet niet zeker of het het is, maar je uitlijning klopt niet. Zorg ervoor dat het spaties zijn en dan per 2 inspringen. Meer zoiets dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
spotify_music:
  alias: Play selected spotify playlist
  sequence:
    - service: media_player.volume_set
      data:
      volume_level: '0.40'
    - service: media_player.select_source
      data_template: 
      source: >
        {% if is_state("input_select.spotify_source", "Woonkamer") %} media_player.woonkamer_audio
        {% elif is_state("input_select.spotify_source", "Slaapkamer") %} media_player.woonkamer_audio
        {% endif %}
    - service: media_player.play_media
      data_template:
        media_content_type: playlist
        media_content_id: >
          {% if is_state("input_select.spotify_playlist", "Morning Commute") %} spotify:user:spotify:playlist:37i9dQZF1DX2MyUCsl25eb
          {% elif is_state("input_select.spotify_playlist", "Cinematic Chill-Out") %} spotify:user:spotify:playlist:37i9dQZF1DWVFJtzvDHN4L
          {% elif is_state("input_select.spotify_playlist", "FUTURESYNTH") %} spotify:user:12131571557:playlist:2JgjNysZhksrtRjuGbbWns
          {% elif is_state("input_select.spotify_playlist", "From a Smokey Bar") %} spotify:user:spotify:playlist:37i9dQZF1DWTlzJXLRpd4a 
          {% elif is_state("input_select.spotify_playlist", "Piano in the Background") %} spotify:user:spotify:playlist:37i9dQZF1DX7K31D69s4M1
          {% endif %}

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
(jarig!)
breinonline schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:41:
Weet niet zeker of het het is, maar je uitlijning klopt niet. Zorg ervoor dat het spaties zijn en dan per 2 inspringen. Meer zoiets dus:
Helaas zonder succes.

Nog steeds de volgende foutmelding bij mijn error log:

2017-08-28 21:52:12 ERROR (MainThread) [homeassistant.config] Invalid config for [script]: expected a dictionary for dictionary value @ data['script']['script']. Got None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Zie je geen regelnummer waar hij op fout loopt? Dan is de oorzaak namelijk makkelijker gevonden...
Imperial Guard schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Helaas zonder succes.

Nog steeds de volgende foutmelding bij mijn error log:

2017-08-28 21:52:12 ERROR (MainThread) [homeassistant.config] Invalid config for [script]: expected a dictionary for dictionary value @ data['script']['script']. Got None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
(jarig!)
NightMare schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 06:51:
Zie je geen regelnummer waar hij op fout loopt? Dan is de oorzaak namelijk makkelijker gevonden...

[...]
Jep wel iets meer gevonden:

2017-08-28 23:12:09 ERROR (MainThread) [homeassistant.config] Invalid config for [script]: expected a dictionary for dictionary value @ data['script']['script']. Got None
expected dict for dictionary value @ data['script']['spotify_music']['sequence'][0]['data']. Got None
extra keys not allowed @ data['script']['spotify_music']['sequence'][0]['volume_level']. Got '0.40'. (See /config/configuration.yaml, line 126).

Op regel 126 staat een include....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
120 #Includes
121 group: !include groups.yaml
122 sensor: !include_dir_merge_list sensors/
123 automation: !include automations.yaml
124 input_slider: !include input_slider.yaml
125 input_boolean: !include input_boolean.yaml
126 input_select: !include input_select.yaml
127 script: !include scripts.yaml

[ Voor 18% gewijzigd door Imperial Guard op 29-08-2017 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat wijst op het eerste stuk lijkt me, hij vindt de 0.40 en daar is iets fout. Als ik https://community.home-as...ify-playlist-player/22491 bekijk dan is je uitlijning, ter hoogte van ook de 0.40, nog niet correct.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
(jarig!)
breinonline schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:35:
Dat wijst op het eerste stuk lijkt me, hij vindt de 0.40 en daar is iets fout. Als ik https://community.home-as...ify-playlist-player/22491 bekijk dan is je uitlijning, ter hoogte van ook de 0.40, nog niet correct.
Jep got it :) Tnx voor het meekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
RMX schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:54:
[...]

Is een Mijn Eneco account nodig? Heb zelf Nuon maar wel een Toon hangen. Kan ik dit toch uitlezen via de een of andere manier?
Kan alleen als je de Toon root. Of je hebt inderdaad een Eneco abo nodig. Ik weet niet of Eneco een Toon abo heeft zonder dat je bij hun de stroom ook afneemt.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
PuckStar schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Ik weet niet of Eneco een Toon abo heeft zonder dat je bij hun de stroom ook afneemt.
Dat hadden ze wel, je betaalt dan de Toon volledig ongesubsidieerd (€ 200 + € 75 installatie) en de abonnementskosten. Maar als je de Toon al hebt hangen, betaal je dus alleen de abo-kosten. Weet niet of dit nog steeds zo is, ik heb het een paar maanden geleden nagevraagd.

[ Voor 7% gewijzigd door Sandro! op 29-08-2017 22:22 ]

• kooimens
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 10:10
Ik ben benieuwd of mensen dit probleem herkennen en er een oplossing voor hebben.

De rflink wordt naar de volle tevredenheid gebruikt binnen home assistant. Waar ik nu nog naar opzoek ben is de mogelijkheid om na een restart van home assistant de initial state van de lampen te herstellen. Nu is dit 'unknown', maar ik wil deze automatisch naar 'on' / 'off' zetten zoals deze als laatste is gezien. Dit wordt door home assistant netjes bijgehouden in de history en er schijnt een optie voor te zijn:
https://home-assistant.io...el-and-state-restoration/

Het lukt mij echter niet om dit ook werkend te krijgen. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom er even niet uit, denk dat ik verkeerd zoek....

In ons huis hebben we natuurlijk al genoeg 'gewone' lampen hangen. Ik ben op zoek naar een schakelmodule die ik in kan bouwen (ter vervanging van de huidige schakelaar), maar welke dan zowel draadloos als gewoon handmatig te bedienen is (vanwege de Wife Acceptance Factor). Het liefste kan ik dan zowel via een app of home assistant of Google home als via de schakelaar in- en uitschakelen, met Home Assistant als centrale 'broker' er tussen.

Geen idee of ik begrijpelijk praat nu...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat kan, met Z-wave kom je dan op zoiets uit, bestaat ook voor 433MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Laatst online: 19:31
breinonline schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:20:
Dat kan, met Z-wave kom je dan op zoiets uit, bestaat ook voor 433MHz.
Juist, en zoiets icm een pulse drukker is hier in huis goed geaccepteerd door de medebewoonster, en je kan er ook mee dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ha, exact die puls drukkers zitten hier op een aantal plekken al. Thanks, ik puzzel even verder!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
(jarig!)
Aangezien ik de irritante grote media cards zat ben in HA, ben ik met wat tips van de community aan de slag gegaan.

Alles lijkt te werken op het volume na aangezien spotify tussen 0 - 1 werkt en ik het volume op 0 - 100% wil weergeven. Bij 1 zie ik netjes 100% staan alleen eronder gaat het mis. Wat doe ik verkeerd in mijn code?

code:
1
2
3
4
    woonkamer_audio_volume:
      value_template: '{{ states.media_player.woonkamer_audio.attributes.volume_level | int * 100 }}'
      friendly_name: 'Volume'
      unit_of_measurement: '%'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial Guard
(jarig!)
Hmmbob schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:04:
Moet je geen float ipv int gebruiken?
Jep dat is uhm! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Ik heb nu een Fibaro HomeCenter 2 en dat is echt de grootste miskoop in mijn leven. Wat een verschrikkelijk onding wat vaker niet werkt, dan wel.

Nu HA geinstalleerd, en er gaat een wereld voor me open!

Nu wil ik een Fibaro Door/Window sensor installeren.
Moet ik ze nog steeds omzetten naar een binary sensor? Kan iemand mij op weg helpen?

De Dimmers doen het perfect! Dit is wat meer werk volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
RMX schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:06:
Ik heb nu een Fibaro HomeCenter 2 en dat is echt de grootste miskoop in mijn leven. Wat een verschrikkelijk onding wat vaker niet werkt, dan wel.

Nu HA geinstalleerd, en er gaat een wereld voor me open!

Nu wil ik een Fibaro Door/Window sensor installeren.
Moet ik ze nog steeds omzetten naar een binary sensor? Kan iemand mij op weg helpen?

De Dimmers doen het perfect! Dit is wat meer werk volgens mij!
Dat gaat via zwave dus als je die toevoegt aan je hub zal HASS die laten zien zoals het hoort.
Dat kan buiten Hass om, om via de Zwave config binnen HASS.
Naar mijn weten hoef je die verder niet om te zetten.

En leuk dat je met HASS bent begonnen. Is inderdaad erg leuk :)

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
kooimens schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:55:
Ik ben benieuwd of mensen dit probleem herkennen en er een oplossing voor hebben.

De rflink wordt naar de volle tevredenheid gebruikt binnen home assistant. Waar ik nu nog naar opzoek ben is de mogelijkheid om na een restart van home assistant de initial state van de lampen te herstellen. Nu is dit 'unknown', maar ik wil deze automatisch naar 'on' / 'off' zetten zoals deze als laatste is gezien. Dit wordt door home assistant netjes bijgehouden in de history en er schijnt een optie voor te zijn:
https://home-assistant.io...el-and-state-restoration/

Het lukt mij echter niet om dit ook werkend te krijgen. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
De state van input_select en input_boolean worden blijkbaar bewaard maar je rflink is dat dus niet.
Wat je kunt doen is telkens als een lamp aan/uit gaat dit ook wegschrijven naar een input_boolean.
Na een herstart van HASS (daar kun je ook een automation op triggeren) lees je die booleans uit en bepaald aan de hand daarvan of de lamp weer aan moet, of uit moet blijven.

Heb je zo genoeg info?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

PuckStar schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 16:39:
[...]

Dat gaat via zwave dus als je die toevoegt aan je hub zal HASS die laten zien zoals het hoort.
Dat kan buiten Hass om, om via de Zwave config binnen HASS.
Naar mijn weten hoef je die verder niet om te zetten.

En leuk dat je met HASS bent begonnen. Is inderdaad erg leuk :)
Hij herkent hem wel maar dacht zoiets gelezen te hebben.
Ook is het mij nu niet duidelijk hoe ik op basis van een state change een actie kan voltooien.
Iemand die dit ding ook heeft en al heeft verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
RMX schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 17:22:
[...]

Hij herkent hem wel maar dacht zoiets gelezen te hebben.
Ook is het mij nu niet duidelijk hoe ik op basis van een state change een actie kan voltooien.
Iemand die dit ding ook heeft en al heeft verwerkt?
Ik heb het ding ook.
Als je onder Developer Tools -> States kijkt, vind je hem daar dan terug en verandert er een waarde als je de sensor "open" en "dicht" doet?
Dan kun je dus op die state gaan monitoren en een automation starten. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden hoe je op een state change kunt triggeren.

Je kunt bijvoorbeeld dit doen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- alias: 'Raam achter gaat Open'
  trigger:
  - platform: state
    entity_id: binary_sensor.fibaro_system_fgk10x_door_opening_sensor_sensor_11_0
    from: "off"
    to: "on"
  action:
    - service: notify.TwitterNotify
      data:

Je kunt uiteraard met conditions etc. allerlei handige automations maken.
Ik krijg bijv. alleen deze notificatie als er niemand thuis is.
En als ik mijn alarm er op zet en het raam staat open krijg ik ook direct een melding.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:03
Ik blijf een beetje stuntelen met HA icm Chromecast en Netflix. Ik zou graag willen dat als ik Netflix start op de Chromecast, HA mijn versterker aanzet (dmv Harmony) en een scene schakelt. Nu heb ik het probleem dat als ik Netflix start, de trigger wel komt, maar die is eigenlijk te vroeg, verwacht ik. De Chromecast geeft al het signaal playing, maar lijkt nog geen app mee te geven, is mijn vermoeden. Zeker weten doe ik helaas niet en ik weet ook niet hoe ik daar achter kan komen. De code werkt wel als ik geen condition toevoeg, en de value_template geeft bij het afspelen via Netflix 'True', maar samen werkt het nog niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

De code die ik nu heb:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
- alias: Chromecast Netflix on
  initial_state: 'on'
  trigger:
    platform: state
    entity_id: media_player.cctv
    to: 'playing'
  condition:
    - condition: template
      value_template: '{{ states.media_player.cctv.attributes.app_name == 'Netflix' }}'
  action:
    - service: remote.turn_on
      entity_id: remote.living_room
      data:
        activity: 25766446
    - service: scene.turn_on
      entity_id: scene.living_movie

EDIT: door for: seconds: 10 toe te voegen lijkt het te werken.

Daarnaast lukt het me ook niet om te detecteren dat Netflix op pauze staat. Ik vind nergens een oplossing voor deze kwestie, maar wie weet heeft iemand dit opgelost?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:36
hschroyen schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:08:
[...]

Mijn configuratie ziet er ongeveer hetzelfde uit :

- platform: modbus
slave: 1
coils:
- name: Buro aan
coil: 0
- name: Buro uit
coil: 1
En ik herinner me dat ik hetzelfde aan de hand had...na wat mailen met codesys support kreeg ik als antwoord dat ik hetvolgende moest enablen in de mapping van codesys : enable 2 (always in bus cycle task)...

En je moet natuurlijk de modbus mappen.

Als het je niets zegt moet je mij maar een PM sturen dan forward ik de mail.
Ik zie dat hier maar weinig mensen met modbus/wago PLC's aan de slag gaan.

Klopt het dat status updates bij jullie ook zo lang duren eer ze bij Home Assistant aankomen?
Als ik een ingang hoog maak, dan duurt het erg lang eer dit zichtbaar is.

• PuckStar
Mystery02 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:04:
Daarnaast lukt het me ook niet om te detecteren dat Netflix op pauze staat. Ik vind nergens een oplossing voor deze kwestie, maar wie weet heeft iemand dit opgelost?
Komt deze dan niet op paused te staan?
entity_id: media_player.cctv

Zet anders netflix op pauze en kijk dan in je component states lijst (Developer Tools -> States) of er iets op "paused' komt te staan.

[ Voor 3% gewijzigd door PuckStar op 07-09-2017 16:17 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystery02
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:03
nee, netflix geeft geen pauze door. Hij blijft op playing staan helaas. Netflix geeft wel de media position door, dus die zou ik kunnen bijhouden of die wel op blijft lopen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat als een automation kan vatten. Ik krijg niet verzonnen welke trigger ik kan gebruiken om het in de gaten te houden.

edit 1:
Ik zat te denken om te kijken of ik mijn trigger kon instellen op:
states.media_player.cctv.attributes.media_position < states.media_player.cctv.attributes.media_position
maar ik verwacht dat HA dat te snel afhandelt om meetbaar te zijn.

andere optie is om een sensor aan te maken die de vorige media_position opslaat icm de tijd, en die vergelijken met de huidige tijd en media_position?

Beide opties zouden wel betekenen dat ik elke x seconde mijn automation moet triggeren en ik ben bang dat ik dan home assistant zwaar belast. Deze automation zou volgens mij dan altijd triggeren, ook als ik geen Netflix kijk.

Ik ben geen programmeerheld, dus misschien heeft iemand een goed idee?

edit 2:
als ik binnen HA op pauze druk pauzeert netflix en gaat de state op 'paused', als ik via de android netflix app pauzeer, pauzeert netflix, maar verandert de state niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Mystery02 op 08-09-2017 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hasseroderman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:58
en 0.53.0 is uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurniawan77
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Nou, ik krijg het niet voor elkaar om de Toon in HA te laten werken. Ben al van Hass.io naar Hassbian gegaan en nu lukt het nog niet. Misschien zie ik iets over het hoofd of doe ik iets verkeerd. In Domoticz werkt het overigens wel dus daar ligt het niet aan. Misschien dat een van jullie een tip hebben.

Ik gebruik dus deze van krocat: https://github.com/krocat/ToonHA

Zoals in de readme geinstalleerd:
toon.py in /home/homeassistant/.homeassistant/custom_components
climate/toon.py in /home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/climate
sensor/toon.py in /home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/sensor
switch/toon.py in /home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/switch

in configuration.yaml:
code:
1
2
3
toon:
    username: !secret toon_username
    password: !secret toon_password

Ik krijg dan in de log te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2017-09-10 17:28:40 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Error during setup of component toon
Traceback (most recent call last):
  File "/srv/homeassistant/lib/python3.4/site-packages/homeassistant/setup.py", line 194, in _async_setup_component
    component.setup, hass, processed_config)
  File "/usr/lib/python3.4/asyncio/futures.py", line 388, in __iter__
    yield self  # This tells Task to wait for completion.
  File "/usr/lib/python3.4/asyncio/tasks.py", line 286, in _wakeup
    value = future.result()
  File "/usr/lib/python3.4/asyncio/futures.py", line 277, in result
    raise self._exception
  File "/usr/lib/python3.4/concurrent/futures/thread.py", line 54, in run
    result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
  File "/home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/toon.py", line 47, in setup
    solar)
  File "/home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/toon.py", line 82, in __init__
    self.update()
  File "/home/homeassistant/.homeassistant/custom_components/toon.py", line 106, in update
    float(plug.daily_usage) / 1000, 2),
TypeError: float() argument must be a string or a number, not 'NoneType'

Voor zover ik weet is dit wel de juiste manier of heb ik iets overgeslagen. Ik zou het heel graag werkend willen hebben. Misschien een idee als er iemand is die het hier werkend heeft om zijn bestanden te delen die gebruikt zijn in custom_component folder?

Winter is coming.... :*)

• Sandro!
Mijn device tracker lijkt niet zoveel te doen, of ik doe iets verkeerd…

Ik wil OwnTracks gebruiken als device tracker, dus ik heb:
- een (externe) MQTT-server draaien;
- de MQTT-server toegevoegd aan mijn configuration.yaml;
- OwnTracks als device tracker toegevoegd aan mijn configuration.yaml.

Vervolgens gebeurt er niet zo veel. Ik zie met mosquitto_sub dat mijn locatie wordt geüpdatet door OwnTracks via MQTT, maar er verschijnt niks in Home Assistant. known_devices.yaml blijft ook leeg. Als ik via de MQTT-publisher in de front-end probeer iets te publishen, zie ik niks via mosquitto_sub, maar de poort staat wel open:
code:
1
2
3
4
5
Starting Nmap 6.46 ( http://nmap.org ) at 2017-09-14 17:49 CEST
Nmap scan report
Host is up (1.5s latency).
PORT     STATE SERVICE
8883/tcp open  unknown

In de log staat niks met betrekking tot MQTT. Wat doe ik verkeerd?

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
Sandro! schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:59:
Mijn device tracker lijkt niet zoveel te doen, of ik doe iets verkeerd…

Ik wil OwnTracks gebruiken als device tracker, dus ik heb:
- een (externe) MQTT-server draaien;
- de MQTT-server toegevoegd aan mijn configuration.yaml;
- OwnTracks als device tracker toegevoegd aan mijn configuration.yaml.

Vervolgens gebeurt er niet zo veel. Ik zie met mosquitto_sub dat mijn locatie wordt geüpdatet door OwnTracks via MQTT, maar er verschijnt niks in Home Assistant. known_devices.yaml blijft ook leeg. Als ik via de MQTT-publisher in de front-end probeer iets te publishen, zie ik niks via mosquitto_sub, maar de poort staat wel open:
code:
1
2
3
4
5
Starting Nmap 6.46 ( http://nmap.org ) at 2017-09-14 17:49 CEST
Nmap scan report
Host is up (1.5s latency).
PORT     STATE SERVICE
8883/tcp open  unknown

In de log staat niks met betrekking tot MQTT. Wat doe ik verkeerd?
wat zie je in de hass logs? word het owntrackscomponent wel geladen?
krijgt hass connectie met je externe broker?

cd /pub && more beer

@kurniawan77 heb je wel een secrets.yaml waarin je de toon_username en toon_password hebt gedefinieerd?

secrets.yaml
code:
1
2
toon_username: jouwgebruikersnaam
toon_password: jouwpassword

Je kunt het ook als volgt in de configuration.yaml zetten:

configuration.yaml
code:
1
2
3
toon:
    username: jouwgebruikersnaam
    password: jouwpassword

maar ik zou willen aanraden om die secrets.yaml te gebruiken ;) Op die manier lek je minder snel wachtwoorden als je eens een stukje code ergens wilt posten.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2017 21:22 ]

• Sandro!
ny-hardcore schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:51:
[...]

wat zie je in de hass logs? word het owntrackscomponent wel geladen?
krijgt hass connectie met je externe broker?
In home-assistant.log staat het volgende:
MQTT:
code:
1
2
3
4
5
6
2017-09-14 19:45:18 INFO (MainThread) [homeassistant.setup] Setting up mqtt
2017-09-14 19:45:18 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 19:45:19 INFO (MainThread) [homeassistant.core] Bus:Handling <Event service_registered[L]: domain=mqtt, service=publish> 
2017-09-14 19:45:19 INFO (MainThread) [homeassistant.setup] Setup of domain mqtt took 1.2 seconds. 
2017-09-14 19:45:19 INFO (MainThread) [homeassistant.core] Bus:Handling <Event component_loaded[L]: component=mqtt> 
2017-09-14 19:45:19 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server

OwnTracks lijkt te laden:
code:
1
2017-09-14 19:45:32 INFO (MainThread) [homeassistant.loader] Loaded device_tracker.owntracks from homeassistant.components.device_tracker.owntracks

Verder zie ik dat MQTT steeds opnieuw verbindt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
2017-09-14 20:02:27 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:02:28 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:02:30 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:02:35 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:02:43 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:02:59 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:03:31 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server

Verder zie ik niets over OwnTracks of MQTT in de logs voorbij komen.

• ny-hardcore
Sandro! schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:06:
[...]

MQTT:
code:
1
2
3
4
5
6
2017-09-14 19:45:18 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 19:45:19 INFO (MainThread) [homeassistant.core] Bus:Handling <Event service_registered[L]: domain=mqtt, service=publish> 
2017-09-14 19:45:19 INFO (MainThread) [homeassistant.setup] Setup of domain mqtt took 1.2 seconds. 
2017-09-14 19:45:19 INFO (MainThread) [homeassistant.core] Bus:Handling <Event component_loaded[L]: component=mqtt> 
2017-09-14 19:45:19 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server

code:
1
2017-09-14 19:45:32 INFO (MainThread) [homeassistant.loader] Loaded device_tracker.owntracks from homeassistant.components.device_tracker.owntracks

code:
1
2
3
4
5
6
7
2017-09-14 20:02:27 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:02:28 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:02:30 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:02:35 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:02:43 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:02:59 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server 
2017-09-14 20:03:31 INFO (Thread-10) [homeassistant.components.mqtt] Successfully reconnected to the MQTT server

kun je bij de broker logs komen? vreemd dat hij reconnect.
Welke broker is het? is het mosquitto ? of zoiets als cloudmqtt.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow

code:
1
2
3
4
5
6
7

Toevallig dubbele Client Id's in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurniawan77
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
ThinkPadd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:21:
@kurniawan77 heb je wel een secrets.yaml waarin je de toon_username en toon_password hebt gedefinieerd?

secrets.yaml
code:
1
2
toon_username: jouwgebruikersnaam
toon_password: jouwpassword

Je kunt het ook als volgt in de configuration.yaml zetten:

configuration.yaml
code:
1
2
3
toon:
    username: jouwgebruikersnaam
    password: jouwpassword

maar ik zou willen aanraden om die secrets.yaml te gebruiken ;) Op die manier lek je minder snel wachtwoorden als je eens een stukje code ergens wilt posten.
Yep! die heb ik zeker! Vond het meteen al handig toen ik in Home Assistant een duik ging nemen en daarom zie je ook in de post dat ik al gebruik maak van !secret ;)

Ik snap alleen niet waarom Toon bij mij niet werkt...

[ Voor 7% gewijzigd door kurniawan77 op 15-09-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
[...]

check in je "known_devices.yaml" of je daar geen nieuwe devices er in staan en de track op 'true' aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
[...]

MQTT:
code:
1
2
3
4
5
6

code:
1

code:
1
2
3
4
5
6
7

Maak je toevallig gebruik van ssl? HA schijnt daar voor MQTT nogal moeite mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
ny-hardcore schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:12:
[...]

kun je bij de broker logs komen? vreemd dat hij reconnect.
Welke broker is het? is het mosquitto ? of zoiets als cloudmqtt.
Ik gebruik mosquitto, gehost op een DigitalOcean VPS. Ik neem aan dat ik bij de logs kan komen, weet alleen niet precies hoe.
BlackShadow schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:06:
[...]

Toevallig dubbele Client Id's in gebruik?
Ik gebruikte dezelfde logingegevens voor alle clients (1x iPhone, 1x Android en HA), wel andere TrackerIDs, DeviceIDs en UserIDs. Heb nu voor elk toestel aparte logingegevens gemaakt, maar hij blijft reconnecten.

edit: als ik nu in OwnTracks kijk, zie ik nu niet meer de telefoon van mijn vriendin, die ik eerder wel zag.
FloRadix schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:50:
[...]

check in je "known_devices.yaml" of je daar geen nieuwe devices er in staan en de track op 'true' aanpassen.
Die blijft helemaal leeg. Als ik 'm verwijder, geeft HA wel een foutmelding dat ie het bestand niet kan vinden, maar als ik 'm terugplaats, maakt ie er geen gebruik van. Permissies staan wel goed.
Fonta schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:39:
[...]

Maak je toevallig gebruik van ssl? HA schijnt daar voor MQTT nogal moeite mee te hebben.
Dat wel ja. Dat kan ik proberen uit te zetten, maar liever niet natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Sandro! op 19-09-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:38
Ik probeer buienradar als volgt te installeren in HA.

code:
1
2
3
4
5
6
weather:
  - platform: buienradar
    name: 'Voorschoten'
    latitude: 52.08
    longitude: 4.34
    forecast: True

Toch krijg ik de melding: ImportError: No module named 'buienradar'
Wat doe ik fout?

Ik draai de laatste versie van de originele git.

[ Voor 8% gewijzigd door robbinonline op 19-09-2017 15:42 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma3d1um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:28
Ik heb gewoon
sensor:

en dat werkt perfect (wel HASS op Ubuntu 16.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat is ook wat er mis gaat, het is geen weather maar een sensor dus moet je het als dusdanig definiëren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Sandro! schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:46:
Dat wel ja. Dat kan ik proberen uit te zetten, maar liever niet natuurlijk.
Dan is ssl je probleem. Ik ken nog iemand waarbij het niet owntracks niet werkt via ssl en toen ik het zelf testte werkte het ook niet terwijl onbeveiligd wel normaal werkt.

Ondertussen heb ik echter de home assistant app op me iPhone staan en dat werkt net zo goed als owntracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
breinonline schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:32:
Dat is ook wat er mis gaat, het is geen weather maar een sensor dus moet je het als dusdanig definiëren ;)
onzin.
Er is ook een weather component voor buienradar.

https://home-assistant.io/components/weather.buienradar/

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
robbinonline schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:42:
Ik probeer buienradar als volgt te installeren in HA.

code:
1
2
3
4
5
6
weather:
    name: 'Voorschoten'
    latitude: 52.08
    longitude: 4.34

Toch krijg ik de melding: ImportError: No module named 'buienradar'
Wat doe ik fout?

Ik draai de laatste versie van de originele git.
kun je de logging posten? mogelijk op "info" zodat er te zien is of het ophalen van de buienradar module bij pypi niet goed gaat ofzo.

ik draai hass.io met 0.53.1 en heb dit in mijn config staan:

code:
1
2
3
4
weather:
    name: 'buienradar'

lat/long heb ik niet ingevoerd omdat die van mijn hass installatie zelf reeds naar het juiste station van buienradar leiden..

ik moet wel toevoegen dat ik deze er ook in heb staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
sensor:
    name: 'buienradar'
    timeframe: 10
    monitored_conditions:
      - stationname
      - symbol
      - humidity
      - temperature
      - groundtemperature
      - windspeed
      - windforce
      - winddirection
      - windazimuth
      - pressure
      - visibility
      - windgust
      - precipitation
      - irradiance
      - precipitation_forecast_average
      - precipitation_forecast_total

mogelijk dat die sensor de juiste module reeds neer geladen heeft waardoor weather werkt?
wat gebeurd er als je de sensor versie ook toevoegt?

[ Voor 28% gewijzigd door ny-hardcore op 19-09-2017 22:26 ]

cd /pub && more beer

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 20:51
Ik vond hass.io wel heel erg traag draaien op mijn eerste generatie RPI model b, dus zojuist een RPI3 besteld met Samsung Evolve flash kaartje. Ik ben benieuwd naar de performance!

• ny-hardcore
peligro2k schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:43:
Ik vond hass.io wel heel erg traag draaien op mijn eerste generatie RPI model b, dus zojuist een RPI3 besteld met Samsung Evolve flash kaartje. Ik ben benieuwd naar de performance!
Loopt hier als een zonnetje.

cd /pub && more beer

• peligro2k
Bedoel je op de 3e generatie Pi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ny-hardcore
peligro2k schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:59:
[...]

Bedoel je op de 3e generatie Pi?
Yep.

cd /pub && more beer

• Sandro!
Fonta schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:55:
[...]

Dan is ssl je probleem. Ik ken nog iemand waarbij het niet owntracks niet werkt via ssl en toen ik het zelf testte werkte het ook niet terwijl onbeveiligd wel normaal werkt.

Ondertussen heb ik echter de home assistant app op me iPhone staan en dat werkt net zo goed als owntracks.
SSL lijkt idd het probleem te zijn geweest - HA connect nu via een niet-beveiligde poort en nu ziet ie de devices wel. :/

edit: Ik zou ook liever de iPhone-app gebruiken, maar ik kan van buitenaf geen verbinding maken met HA, maar da's weer een heel ander probleem (iets met een studentenhuis).

[ Voor 14% gewijzigd door Sandro! op 20-09-2017 22:10 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

aex351

I am the one

Is het mogelijk om in Home Assistant (HASS) apparaten aan elkaar te koppelen?

Ik zit met het volgend scenario:
  • Fysieke afstandbediening (KlikAanKlikUit)
  • Lampen (Mi-Light)
Momenteel heb ik in Domoticz via Python scripts alle apparaten aan elkaar geknoopt. Ik kan de afstandsbediening gebruiken om de lampen aan en uit te doen. Maar ik kan ook gewoon direct via de Domoticz interface de Mi-Light lampen bedienen. Alles wordt keurig bijgehouden door Domoticz.

Ik heb een aantal maanden terug gekeken naar HASS en zag toen geen mogelijkheid om met behulp van YAML bestanden meerdere apparaten aan het elkaar te knoppen. Wat wel kan is om bijvoorbeeld Mi-Light te integreren, maar ik zag geen mogelijkheid om vervolgens een andere apparaat dat eigenlijk niet direct gerelateerd is aan Mi-Light, in dit geval een afstandsbediening, hieraan te koppelen.

Wat ik dus wil is dat HASS bijhoudt wat de status per apparaat maar ook dat één apparaat de ander kan beïnvloeden.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

< dit stukje webruimte is te huur >

Kwestie van rules maken :?

pseudo-code:
code:
1
2
IF switch.kakuschakelaar = on
THEN light.milight_lamp1 = on

Kan prima hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:27

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

aex351 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:03:

• Lampen (Mi-Light)
Momenteel heb ik in Domoticz via Python scripts alle apparaten aan elkaar geknoopt. Ik kan de afstandsbediening gebruiken om de lampen aan en uit te doen. Maar ik kan ook gewoon direct via de Domoticz interface de Mi-Light lampen bedienen. Alles wordt keurig bijgehouden door Domoticz.

Ik heb een aantal maanden terug gekeken naar HASS en zag toen geen mogelijkheid om met behulp van YAML bestanden meerdere apparaten aan het elkaar te knoppen. Wat wel kan is om bijvoorbeeld Mi-Light te integreren, maar ik zag geen mogelijkheid om vervolgens een andere apparaat dat eigenlijk niet direct gerelateerd is aan Mi-Light, in dit geval een afstandsbediening, hieraan te koppelen.

Wat ik dus wil is dat HASS bijhoudt wat de status per apparaat maar ook dat één apparaat de ander kan beïnvloeden.

Toch niet zo lastig? de input van je AB gebruiken als condition en daar de action van je milight aan hangen. Eerst zorgen dat ze beide in homeassistent werken.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 17:10
[RNMC] Viper schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:54:
[...]

Toch niet zo lastig? de input van je AB gebruiken als condition en daar de action van je milight aan hangen. Eerst zorgen dat ze beide in homeassistent werken.
Nu we het toch over kaku hebben. Hoe voeg je deze toe aan HASS? Via een Zigbee adapter op je Pi oid?
Ik zie namelijk geen Kaku ondersteuning tussen de components staan.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53
bloblub schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:35:
[...]

Nu we het toch over kaku hebben. Hoe voeg je deze toe aan HASS? Via een Zigbee adapter op je Pi oid?
KAKU is 433MHz RF, voor zover ik weet gebruiken veel mensen een RXFComm adapter. Zelf gebruik ik een zelfbouw Arduino printje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 23:03:

• Lampen (Mi-Light)

Die afstandsbediening zet een switch aan of uit. Dan zet je die switches in HASS, maak je een eigen groep aan als view (als je dat nog niet had gedaan) met groepen, waar je die switches dus niet inzet. Daarna maak je een automation die die lampen aanzet wanneer je die switches aanzet.

bloblub schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:35:
[...]

Dat kan bijvoorbeeld met pilight.

Gisteren heb ik Home Assistant geüpdate, maar nu heb ik bij een switch twee 'bliksem' icoontjes ipv een switch, hetzelfde geld voor de groep waar hij inzit. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat weer een switch is?

Nu ik toch iets aan het vragen ben, ik heb een switch een lamp icoontje gegeven, maar als ik hem aanzet, heeft hij net een andere kleur ala echte lampen, kan ik dat ook aanpassen?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2017 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:27

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 06:49:
[...]

Die afstandsbediening zet een switch aan of uit. Dan zet je die switches in HASS, maak je een eigen groep aan als view (als je dat nog niet had gedaan) met groepen, waar je die switches dus niet inzet. Daarna maak je een automation die die lampen aanzet wanneer je die switches aanzet.

[...]

Dat kan bijvoorbeeld met pilight.

Gisteren heb ik Home Assistant geüpdate, maar nu heb ik bij een switch twee 'bliksem' icoontjes ipv een switch, hetzelfde geld voor de groep waar hij inzit. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat weer een switch is?

Nu ik toch iets aan het vragen ben, ik heb een switch een lamp icoontje gegeven, maar als ik hem aanzet, heeft hij net een andere kleur ala echte lampen, kan ik dat ook aanpassen?
Ik weet dat bij template binary sensor er een class kan worden aangegeven, wellicht werkt dit ook bij template switch.

https://home-assistant.io/components/binary_sensor/

Kleur voor de lamp is denk ik niet eenvoudig na te maken, oplossing kan zijn met custom icon en de waarde van het licht aanpassen een ander icon laten tonen.

[ Voor 7% gewijzigd door [RNMC] Viper op 22-09-2017 08:17 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramQ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:01
Heeft iemand ervaring met de Z-Wave NODON CWS-3-1-00 Wall Switch? Ik heb deze toegevoegd aan het netwerk maar zie enkel een zwave device en geen sensoren.

Ook hier lijkt een hoop informatie te missen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
node_id: 23
node_name: Remote Switch
manufacturer_name: 
product_name: 
old_entity_id: zwave.remote_switch_23
new_entity_id: zwave.remote_switch
query_stage: Versions
is_awake: false
is_ready: false
is_failed: false
is_info_received: true
max_baud_rate: 40000
is_zwave_plus: false
capabilities: beaming
sentCnt: 8
sentFailed: 3
retries: 5
receivedCnt: 2
receivedDups: 0
receivedUnsolicited: 2
sentTS: 2017-09-22 09:25:46:634 
receivedTS: 2017-09-22 09:24:40:733 
lastRequestRTT: 0
averageRequestRTT: 0
lastResponseRTT: 0
averageResponseRTT: 0
battery_level: 100
friendly_name: Remote Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Ik heb het probleem al een tijdje dat de database vol loopt. Onlangs zelfs de hele Hass.io installatie (op Pi3) vast omdat de schijf vol was. Nu lijkt hij weer langzaam maar zeker vol te lopen. Eerst op hassbian met MySQL, nu met hass.io en MariaDB.
Ik heb bewust al een hoop info beperkt maar toch gebeurd het iedere keer weer en ik snap niet waarom. Ik heb dit opgenomen over wat er in de database moet komen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
history:
  include:
    entities:
      - input_boolean.away
      - sensor.qubino_buitenlamp_power
      - sensor.qubino_keuken_power
      - sensor.qubino_midden_power
      - sensor.qubino_achter_power
      - sensor.ram_use
      - sensor.disk_use
      - sensor.cpu_temperature
      - sensor.cpu_use

# MariaDB
recorder:
  db_url: mysql://hass:wachtwoord@127.0.0.1/homeassistant
  purge_days: 2

# View all events in a logbook
logbook:
  include:
    domains:
      - sensor
      - switch
      - automation
      - script
    entities:
      - input_boolean.away
  exclude:
    entities:
      - sensor.time

Wat gaat er nu mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
JoramQ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:37:
Heeft iemand ervaring met de Z-Wave NODON CWS-3-1-00 Wall Switch? Ik heb deze toegevoegd aan het netwerk maar zie enkel een zwave device en geen sensoren.

Ook hier lijkt een hoop informatie te missen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
node_id: 23
node_name: Remote Switch
manufacturer_name: 
product_name: 
old_entity_id: zwave.remote_switch_23
new_entity_id: zwave.remote_switch
query_stage: Versions
is_awake: false
is_ready: false
is_failed: false
is_info_received: true
max_baud_rate: 40000
is_zwave_plus: false
capabilities: beaming
sentCnt: 8
sentFailed: 3
retries: 5
receivedCnt: 2
receivedDups: 0
receivedUnsolicited: 2
sentTS: 2017-09-22 09:25:46:634 
receivedTS: 2017-09-22 09:24:40:733 
lastRequestRTT: 0
averageRequestRTT: 0
lastResponseRTT: 0
averageResponseRTT: 0
battery_level: 100
friendly_name: Remote Switch
Dat ding werkt standaard via Central Scene, een sub-set van Z-Wave. En dat werkt nog niet zo-uit-het-doosje. Gelukkig is het vrij simpel aan de praat te krijgen.
1. Sluit HASS af.
2. Open zwcfg_0xc5e0280c.xml
3. Voeg de volgende code toe aan de Node die hoort bij jouw knop
4. herstart Hass
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
            <CommandClass id="91" name="COMMAND_CLASS_CENTRAL_SCENE" version="1" request_flags="4" innif="true" scenecount="4">
                <Instance index="1" />
                <Value type="int" genre="system" instance="1" index="0" label="Scene Count" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="4" />
                <Value type="int" genre="user" instance="1" index="1" label="Click sleep" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0" />
                <Value type="int" genre="user" instance="1" index="2" label="Click medium" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0" />
                <Value type="int" genre="user" instance="1" index="3" label="Click O" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0" />
                <Value type="int" genre="user" instance="1" index="4" label="Click 1" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0" />
            </CommandClass>

Basis functies werken prima met mijn Henk knop (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramQ
balk schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:59:
[...]

Dat ding werkt standaard via Central Scene, een sub-set van Z-Wave. En dat werkt nog niet zo-uit-het-doosje. Gelukkig is het vrij simpel aan de praat te krijgen.
1. Sluit HASS af.
2. Open zwcfg_0xc5e0280c.xml
3. Voeg de volgende code toe aan de Node die hoort bij jouw knop
4. herstart Hass
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
            <CommandClass id="91" name="COMMAND_CLASS_CENTRAL_SCENE" version="1" request_flags="4" innif="true" scenecount="4">
                <Instance index="1" />
                <Value type="int" genre="system" instance="1" index="0" label="Scene Count" units="" read_only="true" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="4" />
                <Value type="int" genre="user" instance="1" index="1" label="Click sleep" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0" />
                <Value type="int" genre="user" instance="1" index="2" label="Click medium" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0" />
                <Value type="int" genre="user" instance="1" index="3" label="Click O" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0" />
                <Value type="int" genre="user" instance="1" index="4" label="Click 1" units="" read_only="false" write_only="false" verify_changes="false" poll_intensity="0" min="-2147483648" max="2147483647" value="0" />
            </CommandClass>

Basis functies werken prima met mijn Henk knop (8>
Er was al een sectie met id 91, met daarin de eerste system regel. Deze heb ik overschreven met wat jij hier hebt staan maar ik zie geen extra sensoren erbij komen. Als ik bij States zoek naar de naam kom ik nog steeds alleen het zwave onderdeel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 06:49:
Waarschijnlijk staat assumed_state op true
For switches with an assumed state two buttons are shown (turn off, turn on) instead of a switch. By setting assumed_state to false you will get the default switch icon.
https://home-assistant.io...tion/customizing-devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 12:49
JoramQ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:02:
[...]

Er was al een sectie met id 91, met daarin de eerste system regel. Deze heb ik overschreven met wat jij hier hebt staan maar ik zie geen extra sensoren erbij komen. Als ik bij States zoek naar de naam kom ik nog steeds alleen het zwave onderdeel tegen.
Wat ik weet van vergelijkbare muurknoppen is dat HASS hier geen losse sensoren voor aanmaakt. In plaats daarvan wordt er bij het drukken op een kop een event afgevuurd dat je kunt gebruiken als trigger voor je automations.

Zie bijvoorbeeld: https://home-assistant.io...e-specific/#aeon-minimote

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:14:
[...]

Waarschijnlijk staat assumed_state op true
Haha wauw. Dit heb ik al zo lang, maar nooit zin om het op te zoeken. Meteen maar aangepast, ziet er toch ietsjes netter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
JoramQ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:02:
[...]

Excuus, ik had niet het hele verhaal verteld. Voeg een automation toe zoals deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- id: Hank_wk1
  alias: Hank wk1
  trigger:
    platform: event
    event_type: zwave.scene_activated
    event_data:
      entity_id: zwave.hank_knop_wk
      scene_id: 1
  action:
    service: scene.turn_on
    entity_id: scene.woonkamer_low

Sleutel hier is `scene_id: 1`, komt overeen met de entry in sectie "91". Ik heb dus ook 2, 3 en 4. Long press heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoramQ
Top dat werkt! weer wat geleerd

• PuckStar
breinonline schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 13:10:
Ik heb het probleem al een tijdje dat de database vol loopt. Onlangs zelfs de hele Hass.io installatie (op Pi3) vast omdat de schijf vol was. Nu lijkt hij weer langzaam maar zeker vol te lopen. Eerst op hassbian met MySQL, nu met hass.io en MariaDB.
Ik heb bewust al een hoop info beperkt maar toch gebeurd het iedere keer weer en ik snap niet waarom. Ik heb dit opgenomen over wat er in de database moet komen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
history:
  include:
    entities:
      - input_boolean.away
      - sensor.qubino_buitenlamp_power
      - sensor.qubino_keuken_power
      - sensor.qubino_midden_power
      - sensor.qubino_achter_power
      - sensor.ram_use
      - sensor.disk_use
      - sensor.cpu_temperature
      - sensor.cpu_use

# MariaDB
recorder:
  db_url: mysql://hass:wachtwoord@127.0.0.1/homeassistant
  purge_days: 2

# View all events in a logbook
logbook:
  include:
    domains:
      - sensor
      - switch
      - automation
      - script
    entities:
      - input_boolean.away
  exclude:
    entities:
      - sensor.time

Wat gaat er nu mis?
Wat is "vol"? Mijn DB is nu 1,2Gb maar is niet zo erg want ik heb totaal 16Gb.

[My Home Automations]

• breinonline

breinonline

Reeds een keer het 16GB kaartje vol gehad, nu op 89,7%. Dat gaat ongetwijfeld dus weer gebeuren.

Vanmorgen 94,3%....

[ Voor 10% gewijzigd door breinonline op 24-09-2017 08:46 ]

• peligro2k
Heeft iemand ervaring met de Xiaomi Aqara muurschakelaars? Deze werken native in Home Assistant via de bekende Xiaomi Zigbee hub. Ik vraag me af welke voor Nederland geschikt zou zijn. Is dat deze of deze?

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
peligro2k schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:03:
Heeft iemand ervaring met de Xiaomi Aqara muurschakelaars? Deze werken native in Home Assistant via de bekende Xiaomi Zigbee hub. Ik vraag me af welke voor Nederland geschikt zou zijn. Is dat deze of deze?
Beide versies moeten werken. M'n aqara temperatuur en motion werken erg goed.

Op https://home-assistant.io/components/xiaomi_aqara/ staan ze genoemd.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
pasz schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:12:
[...]

Beide versies moeten werken. M'n aqara temperatuur en motion werken erg goed.

Op https://home-assistant.io/components/xiaomi_aqara/ staan ze genoemd.
Thanks maar ik bedoelde eigenlijk de bedrading. Er is een versie net of zonder 0 draad volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Iemand ervaring met het volgende probleem:

Ik heb enkele MiLight RGB-CCT GU10 spots met een nieuwe controller (V6, met led lamp).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
light:
  - platform: limitlessled
    bridges:
      - host: 10.0.0.207
        version: 6
        groups:
        - number: 1
          name: living
          type: rgbww
          fade: false
        - number: 2
          name: bureau
          type: bridge-led

automations.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- id: single_click
  alias: "Living room lights on"
  trigger:
    - platform: mqtt
      topic: ha/plc/di/1
      payload: '1'
  action:
     - service: light.turn_on
        data:
        entity_id: light.living
        brightness: 255

Bovenstaande werkt uitstekend, maar zodra ik de bvb de optie kelvin wijzig, dan lijkt de LimitlessLed service te crashen, enkel een herstart van HA herstelt de situatie.

code:
1
kelvin: 6500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
BlackShadow schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:39:

Ik heb enkele MiLight RGB-CCT GU10 spots met een nieuwe controller (V6, met led lamp).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
light:
    bridges:
        groups:

automations.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  trigger:
  action:
        data:

Bovenstaande werkt uitstekend, maar zodra ik de bvb de optie kelvin wijzig, dan lijkt de LimitlessLed service te crashen, enkel een herstart van HA herstelt de situatie.

code:
1
Niet gesupporte optie?.
Heb de optie Kevin volgens mij nooit gezien bij limitless. Misschien moet je
"Temperature" gebruiken?

https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
ny-hardcore schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:38:
[...]

Niet gesupporte optie?.
Heb de optie Kevin volgens mij nooit gezien bij limitless. Misschien moet je
"Temperature" gebruiken?

https://home-assistant.io/components/light.limitlessled/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
  alias: "single_click"
  trigger:
  action:
    - service: switch.turn_on
      entity_id: switch.do02
      data:
        temperature: 50

- id: double_click
  alias: "double_click"
  trigger:
    platform: mqtt
    payload: '2'
  action:
    - service: switch.turn_off
      data:
        brightness: 100
        temperature: 100

Ik zie de brightness noch de kleurtemperatuur veranderen met bovenstaande code, als ik temperature weg haal, wordt de brightness wel terug aangepast.

Log file:
code:
1
2
2017-09-25 22:02:21 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Invalid service data for light.turn_on: extra keys not allowed @ data['temperature']. Got 100
2017-09-25 22:02:23 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Invalid service data for light.turn_on: extra keys not allowed @ data['temperature']. Got 50

[ Voor 9% gewijzigd door BlackShadow op 25-09-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik stap nu over van Domoticz naar Hassbian. Heb daartoe hass.io geinstalleerd op een Raspberry pi 2. Installatie gelukt, interface, SMB aangezet.

Nu wil ik mijn RFXCom toevoegen. Info opgezocht en dit in mijn config file gezet:

#rfxtrx
rfxtrx:
device: /dev/serial/by-id/usb-RFXCOM_RFXtrx433_A1HD1QG-if00-port0
debug: True
dummy: False

sensor rfxtrx:
platform: rfxtrx
automatic_add: True

Maar.... nu vraag ik me af wat mijn unieke RFXCOM nummer is. Ik vraag me af of dit nu wel klopt. Ik krijg nl. geen sensoren binnen. Hoe kom ik achter mijn RFXCOM nummer? Nu is het A1HD1QG, maar dat heb ik ook maar gekopieerd van het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
koelkast schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:16:
Ik stap nu over van Domoticz naar Hassbian. Heb daartoe hass.io geinstalleerd op een Raspberry pi 2. Installatie gelukt, interface, SMB aangezet.

Nu wil ik mijn RFXCom toevoegen. Info opgezocht en dit in mijn config file gezet:

#rfxtrx
rfxtrx:
device: /dev/serial/by-id/usb-RFXCOM_RFXtrx433_A1HD1QG-if00-port0
debug: True
dummy: False

sensor rfxtrx:
platform: rfxtrx
automatic_add: True

Maar.... nu vraag ik me af wat mijn unieke RFXCOM nummer is. Ik vraag me af of dit nu wel klopt. Ik krijg nl. geen sensoren binnen. Hoe kom ik achter mijn RFXCOM nummer? Nu is het A1HD1QG, maar dat heb ik ook maar gekopieerd van het web.
Inloggen via SSH en dan "hassio host hardware"
Zie je de aangesloten hardware.
Dikke kans dat het /dev/ttyUSB0 is trouwens als het je enige device is....

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
Je kunt ook deze instructies volgen om je RFXCom een persistent name te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Gelukt! Inderdaad op tty/USb0. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Sandro! schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:55:
Je kunt ook deze instructies volgen om je RFXCom een persistent name te geven.
Ik weet niet of dat gaat werken met hass.io

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
ny-hardcore schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:44:
[...]

Ik weet niet of dat gaat werken met hass.io
Oh ja, daar had ik even overheen gelezen… ik draai zelf Hassbian, daar werkt het volgens mij wel.

• koelkast
  • Niet online
Ik draai Home Assistant nu op een Raspberry Pi, maar zou het virtueel willen draaien. Dat heb ik geprobeerd. Netjes een vm aangemaakt, Ubuntu erop, home assistant erop, USB apparaat in de host toegewezen aan de vm.

Het probleem is nu dat mijn RFXCom 433e onvindbaar is binnen ubuntu. Geen idee op welke poort hij is aangesloten. ttyUSB0 is het niet, 1 ook niet. Zijn er nog andere mogelijkheden voor USB poorten binnen Ubuntu? Ik krijg geen sjoege als ik binnen dev/serial kijk. Niets te zien. Iemand ervaring met Home Assistant virtueel binnen ESXI + Ubuntu in combinatie met een RFXCom?

Of is het mogelijk om Hass.io virtueel te draaien?

• bloblub
In hoeverre worden de Tradfri lampen van Ikea al ondersteunt door Home Assistant (met de Ikea Gateway)?
Soms lees ik dat alles werkt, maar anderen beweren weer dat kleurtemperaturen en transities niet werken.

• TD-er
  • Laatst online: 16-09 19:18
koelkast schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:59:
Ik draai Home Assistant nu op een Raspberry Pi, maar zou het virtueel willen draaien. Dat heb ik geprobeerd. Netjes een vm aangemaakt, Ubuntu erop, home assistant erop, USB apparaat in de host toegewezen aan de vm.

Het probleem is nu dat mijn RFXCom 433e onvindbaar is binnen ubuntu. Geen idee op welke poort hij is aangesloten. ttyUSB0 is het niet, 1 ook niet. Zijn er nog andere mogelijkheden voor USB poorten binnen Ubuntu? Ik krijg geen sjoege als ik binnen dev/serial kijk. Niets te zien. Iemand ervaring met Home Assistant virtueel binnen ESXI + Ubuntu in combinatie met een RFXCom?

Of is het mogelijk om Hass.io virtueel te draaien?
Met virtualisatie moet je vaak devices specifiek beschikbaar maken voor alleen die ene VM.
Anders gaat je host-OS er dingen mee doen en kan de VM er niet meer bij.
Dat heb je ook met andere devices, zoals USB-sticks, (licentie)dongles, etc.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Imperial Guard
(jarig!)
Van de week heb ik mijn MQTT deurbel voor elkaar gekregen met alle uitleg en gedeelde projecten via de Home-Assistant community.

Nu loop ik af en toe tegen wat false inputs aan waardoor het script wordt getriggered.
Ik heb het idee om dit op te lossen doormiddel van een delay over de input te zetten.

Deurbel input moet minimaal 1,5 / 2 seconden hoog zijn om de outputs hoog te maken.

De deurbel zit aangesloten tussen GND en D2.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
void loop() {
  if (connectToMqtt && !client.connected()) {
    reconnect();
  }
  client.loop();
  doorbellState = digitalRead(doorbellPin);

if ( doorbellState == LOW ) {
    // Put your code here.  e.g. connect, send, disconnect.
    Serial.println("Doorbell is pressed!");
    digitalWrite(relayPin, HIGH); // turn on relay with voltage HIGH
    delay( 1000 );
    digitalWrite(relayPin, LOW);  // turn off relay with voltage LOW

// publish to mqtt
    client.publish(doorbell_topic, "ON", true);
    blink_now();
    delay( 1000 );
    client.publish(doorbell_topic, "OFF", true);

// block bell for 4 seconds
    delay( 4000 );
  }
}

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
TD-er schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:12:
[...]

Met virtualisatie moet je vaak devices specifiek beschikbaar maken voor alleen die ene VM.
Anders gaat je host-OS er dingen mee doen en kan de VM er niet meer bij.
Dat heb je ook met andere devices, zoals USB-sticks, (licentie)dongles, etc.
Dit dus. Je moet alle devices die nodig hebt binnen de VM doorgeven in de virtualisatie software. Draai hier Ubuntu VM met hass op ESXi en heb een zwave stick en bluetooth doorgegeven. VM ernaast is Fedora 7.3 met Domoticz en die krijgt de oude zwave stick (voor legacy troep) en de P1 meting.

• peligro2k
Iemand hier ervaring met Home Assistant en Toon? MOET je de Toon nou rooten om in HA te kunnen gebruiken (zonder abbo). Ik ga binnenkort verhuizen en dacht een tweedehands Toon van Marktplaats te plukken voor 50 euro en zo een goedkope HA compatible thermostaat te hebben voor een prikkie.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

peligro2k schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:57:
Iemand hier ervaring met Home Assistant en Toon? MOET je de Toon nou rooten om in HA te kunnen gebruiken (zonder abbo). Ik ga binnenkort verhuizen en dacht een tweedehands Toon van Marktplaats te plukken voor 50 euro en zo een goedkope HA compatible thermostaat te hebben voor een prikkie.
Zonder abonnement zul je de Toon eerst moeten rooten om toegang te krijgen in HA. Ik gebruik deze custom-components: https://github.com/cyberj...sistant-custom-components

Arrived anxious, left bored

• peligro2k
Puck schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:04:
[...]

Zonder abonnement zul je de Toon eerst moeten rooten om toegang te krijgen in HA. Ik gebruik deze custom-components: https://github.com/cyberj...sistant-custom-components
Thanks! Wat zijn je ervaringen met het rooten? Blijft alles stabiel draaien?

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
bloblub schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:04:
In hoeverre worden de Tradfri lampen van Ikea al ondersteunt door Home Assistant (met de Ikea Gateway)?
Soms lees ik dat alles werkt, maar anderen beweren weer dat kleurtemperaturen en transities niet werken.
De lampen aan en uit gaat prima, echter de knoppen en de bewegingssensoren zijn nog niet te zien. De kleuren lampen zijn vanuit de frontend nog niet volledig aan te sturen, ze schakelen mee met de witte spectrum lampen maar je kan ze nog geen kleur mee geven. Ze geven wel de goede kleur aan bij entity.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

peligro2k schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:08:
[...]

Thanks! Wat zijn je ervaringen met het rooten? Blijft alles stabiel draaien?
Ja, draait hier prima. Via Toonstore heb ik een aantal apps toegevoegd en heb het aan HA gekoppeld. Verder raak ik die Toon bijna nooit aan :P

Arrived anxious, left bored

• bloblub
SPX420 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:08:
[...]

De lampen aan en uit gaat prima, echter de knoppen en de bewegingssensoren zijn nog niet te zien. De kleuren lampen zijn vanuit de frontend nog niet volledig aan te sturen, ze schakelen mee met de witte spectrum lampen maar je kan ze nog geen kleur mee geven. Ze geven wel de goede kleur aan bij entity.
En je draait wel de nieuwste versie van Home Assistant?
0.54 bevat namelijk "full RGB support for users of tradfri GW" in de changelog. :)

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
bloblub schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:13:
[...]

En je draait wel de nieuwste versie van Home Assistant?
0.54 bevat namelijk "full RGB support for users of tradfri GW" in de changelog. :)
Yes, Ze worden wel herkend en heb er nog niet zo'n kleuren paneeltje bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@peligro2k Ervaringen met (rooten van de) Toon past beter hier: [Toon] Ervaringen tenzij het echt om een specifiek stukje Toon <> HASS gaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 28-09-2017 14:24 ]

• koelkast
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:02:
[...]

Dit dus. Je moet alle devices die nodig hebt binnen de VM doorgeven in de virtualisatie software. Draai hier Ubuntu VM met hass op ESXi en heb een zwave stick en bluetooth doorgegeven. VM ernaast is Fedora 7.3 met Domoticz en die krijgt de oude zwave stick (voor legacy troep) en de P1 meting.
Oké, dat is duidelijk. Ik heb met ESXi de usb devices doorgegeven aan de juiste vm, maar nu kan ik het usb device nergens vinden in de vm :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ny-hardcore
Imperial Guard schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:44:
Van de week heb ik mijn MQTT deurbel voor elkaar gekregen met alle uitleg en gedeelde projecten via de Home-Assistant community.

Nu loop ik af en toe tegen wat false inputs aan waardoor het script wordt getriggered.
Ik heb het idee om dit op te lossen doormiddel van een delay over de input te zetten.

Deurbel input moet minimaal 1,5 / 2 seconden hoog zijn om de outputs hoog te maken.

De deurbel zit aangesloten tussen GND en D2.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
void loop() {
  if (connectToMqtt && !client.connected()) {
    reconnect();
  }
  client.loop();
  doorbellState = digitalRead(doorbellPin);

if ( doorbellState == LOW ) {
    // Put your code here.  e.g. connect, send, disconnect.
    Serial.println("Doorbell is pressed!");
    digitalWrite(relayPin, HIGH); // turn on relay with voltage HIGH
    delay( 1000 );
    digitalWrite(relayPin, LOW);  // turn off relay with voltage LOW

// publish to mqtt
    client.publish(doorbell_topic, "ON", true);
    blink_now();
    delay( 1000 );
    client.publish(doorbell_topic, "OFF", true);

// block bell for 4 seconds
    delay( 4000 );
  }
}
Kijk eens naar de arduino lib bounce. Die helpt je in dit soort gevallen. (bounce 2 is er geloof ik ook)

[ Voor 0% gewijzigd door ny-hardcore op 28-09-2017 23:27 . Reden: Bounce ipv debounce lib ]

cd /pub && more beer

• ny-hardcore
koelkast schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:49:
[...]

Oké, dat is duidelijk. Ik heb met ESXi de usb devices doorgegeven aan de juiste vm, maar nu kan ik het usb device nergens vinden in de vm :(
Wat zegt
code:
1
dmesg | grep usb

Zie je iets als je lsusb gebruikt?

cd /pub && more beer

• ny-hardcore
koelkast schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:49:
[...]

dmesg |grep usb

Wat zie je dan?

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
BlackShadow schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:39:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
light:
    bridges:
        groups:

automations.yaml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  trigger:
  action:
        data:

code:
1
BlackShadow schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:05:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
  alias: "single_click"
  trigger:
  action:
    - service: switch.turn_on
      data:
        temperature: 50

- id: double_click
  alias: "double_click"
  trigger:
    platform: mqtt
    payload: '2'
  action:
    - service: switch.turn_off
      data:
        brightness: 100
        temperature: 100

Ik zie de brightness noch de kleurtemperatuur veranderen met bovenstaande code, als ik temperature weg haal, wordt de brightness wel terug aangepast.

Log file:
code:
1
2
2017-09-25 22:02:21 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Invalid service data for light.turn_on: extra keys not allowed @ data['temperature']. Got 100
2017-09-25 22:02:23 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Invalid service data for light.turn_on: extra keys not allowed @ data['temperature']. Got 50
Niemand die hier MiLight aanstuurt met Home Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
ny-hardcore schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:42:
[...]

dmesg |grep usb

Wat zie je dan?
Ik ga het komende week eens even kijken. Voor nu is ESXi na een update een beetje gaar, ik kan geen settings meer doen en checken :(

• Imperial Guard
(jarig!)
ny-hardcore schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:37:
[...]

Kijk eens naar de arduino lib bounce. Die helpt je in dit soort gevallen. (bounce 2 is er geloof ik ook)
Heb een weerstand ertussen gesoldeert voor een pull-up resistor.
Tot nu toe geen valse meldingen meer gehad!
Pagina: 1 ... 17 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.