Danielson schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:28:
Ik had in gedachten instapverlichting voor ons bed te maken met een WS2811 ledstrip i.c.m. een Magic Home ledcontroller en dit aan te laten sturen door HA.
Maar ik vind controller en ledstrip wel erg warm worden en ik krijg ze niet goed aangestuurd door HA met de Flux_Led integratie.
Iemand nog tips voor een alternatief?
De Flux heeft een bug op dit moment, zie hier en hierDanielson schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:45:
[...]
Ik gebruik nu de native Flux_Led optie, het enige wat eigenlijk werkt is de led-strip inschakelen vanuit HA, uitschakelen, kleuren enz werken allemaal niet.
Ik ga ook eens proberen die Magic Home controller te flashen! Maar eerst een nieuwe ledstrip, ik was altijd in de veronderstelling dat leds niet heet werden, ik was ermee aan het testen toen hij nog op de rol zat, ik denk ineens; wat ruik ik? Dat was dus mijn ledstrip die aan het smelter was!
Ik heb meerdere ledstrips projectjes in huis, ik heb rondom het plafond, buiten en op plekken als onder de tv meubel/vensterbank/bed etc.
Voor de ledstrips rondom het plafond en buiten heb ik gebruik gemaakt van een esp in combinatie met ledstrips (ws2811 welke per 3 led te configureren zijn en ws2812b welke per led te configureren zijn). Ik heb daar als basis de tutorial van Bruh voor gebruikt waardoor je uitkomt op onderstaande schema. Dit werkt stabiel, betrouwbaar en goed in Home Assistant (zowel van kleur veranderen als met effecten)

Voor de ledstrips onder het tv meubel en dergelijke heb ik gekozen voor goedkopere ledstrips die ik alleen van kleur wil veranderen. Deze stuur ik aan via gledopto (zigbee) in combinatie met Deconz en eenmaal een magichome. In combinatie met de gledopto en Home Assistant werkt het prima, met de magic home heb ik de problemen die ik eerder linkte met de flux bug.
Voor meer vragen mag je altijd even een DM doen