Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
Danielson schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:28:
Ik had in gedachten instapverlichting voor ons bed te maken met een WS2811 ledstrip i.c.m. een Magic Home ledcontroller en dit aan te laten sturen door HA.

Maar ik vind controller en ledstrip wel erg warm worden en ik krijg ze niet goed aangestuurd door HA met de Flux_Led integratie.

Iemand nog tips voor een alternatief? :)
Danielson schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:45:
[...]

Ik gebruik nu de native Flux_Led optie, het enige wat eigenlijk werkt is de led-strip inschakelen vanuit HA, uitschakelen, kleuren enz werken allemaal niet.

Ik ga ook eens proberen die Magic Home controller te flashen! Maar eerst een nieuwe ledstrip, ik was altijd in de veronderstelling dat leds niet heet werden, ik was ermee aan het testen toen hij nog op de rol zat, ik denk ineens; wat ruik ik? Dat was dus mijn ledstrip die aan het smelter was!
De Flux heeft een bug op dit moment, zie hier en hier

Ik heb meerdere ledstrips projectjes in huis, ik heb rondom het plafond, buiten en op plekken als onder de tv meubel/vensterbank/bed etc.

Voor de ledstrips rondom het plafond en buiten heb ik gebruik gemaakt van een esp in combinatie met ledstrips (ws2811 welke per 3 led te configureren zijn en ws2812b welke per led te configureren zijn). Ik heb daar als basis de tutorial van Bruh voor gebruikt waardoor je uitkomt op onderstaande schema. Dit werkt stabiel, betrouwbaar en goed in Home Assistant (zowel van kleur veranderen als met effecten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OFoavpmt7PmBo3X5LHX3sfV4/medium.png

Voor de ledstrips onder het tv meubel en dergelijke heb ik gekozen voor goedkopere ledstrips die ik alleen van kleur wil veranderen. Deze stuur ik aan via gledopto (zigbee) in combinatie met Deconz en eenmaal een magichome. In combinatie met de gledopto en Home Assistant werkt het prima, met de magic home heb ik de problemen die ik eerder linkte met de flux bug.

Voor meer vragen mag je altijd even een DM doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
stefanroelofs schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:54:

[...]

Het was voor mij ook een verrassing toen ik zag dat er 230V op de aardedraad stond |:( Er heeft een electricien staan slapen denk ik, toen ze mn huis aan het bouwen waren.. Maar goed, ik heb geen zin om een nieuwe draad te trekken in de goeie kleur.
daar zouden alarmbellen gaan rinkelen. En juist wel nieuwe draad trekken. En uitzoeken waar de aarde de spanning vandaan haalt. Dit is niet goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefanroelofs schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:54:
Het was voor mij ook een verrassing toen ik zag dat er 230V op de aardedraad stond |:( Er heeft een electricien staan slapen denk ik, toen ze mn huis aan het bouwen waren.. Maar goed, ik heb geen zin om een nieuwe draad te trekken in de goeie kleur.
Hmm, als deze draad al niet goed is, wat zegt dat over de andere bedrading?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk86
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-10-2022
Vorige week is er bij een terrasoverkapping geplaatst met LED-spots.
Deze ledspots zijn bedienbaar via een afstandbediening.
Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://www.veranda-discount.nl/photos/parts/382_200_driver6.jpg

Nu wil ik de leds kunnen bedienen vanuit home assistant. Ik kan echter nergens informatie vinden over dit systeem. (zowel op de afstandsbediening als de trafo staat niks over frequentie oid.)

Iemand enig idee hoe deze aan home assistant te koppelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
jeroenk86 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:01:
Zie afbeelding:
[Afbeelding]

Nu wil ik de leds kunnen bedienen vanuit home assistant. Ik kan echter nergens informatie vinden over dit systeem. (zowel op de afstandsbediening als de trafo staat niks over frequentie oid.)

Als de afstandsbediening op infrarood werkt zou je bijv. een broadlink kunnen gebruiken. Die kan je vervolgens aansturen in Home Assistant. Je zou ook de spots zelf kunnen vervangen door bijv. Tradfri spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk86
Dat gaat helaas niet werken, de afstandsbediening werkt niet op infrarood.
Daarnaast zijn het kleine 3 Watt spotjes, die zijn niet vervangbaar door Tradfri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:04
T idee van de RPi 4 heb ik uit m'n hoofd gezet, ik heb namelijk een i7 Nuc over kunnen nemen voor een flesje (goede) wijn! Prima deal dacht ik zelf. Meteen Ubuntu Server geïnstalleerd en het Hass.io script gedraaid en alles werkte zoals verwacht (en snel!). Vandaag echter een reboot uitgevoerd met de intentie om de NUC te verplaatsen naar de meterkast en nu komt Hass.io niet meer online, wat ik ook probeer. Een snelle google-tocht leert dat ik niet de eerste ben met dit probleem.

Ik wil wel graag een stabiele Home Assistant installatie die ook na een powerloss gewoon weer online komt. Hass sprak me wel aan omdat je hier heel eenvoudig plugins aan kon toevoegen via de webinterface, maar als het daardoor minder stabiel blijkt te zijn is het toch niets voor mij(n vrouw).

Heb ik gewoon domme pech gehad, of heb ik gewoon de verkeerde installatie uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een i7 draait zou ik eigenlijk voor Docker zijn gegaan - dat ding kan dan ineens veel meer dingen voor je gaan doen zonder dat je de hass.io limitaties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
@Hmmbob Ik heb https://github.com/home-assistant/hassio-installer deze link gevolgd. Kan ik beter een tool als Portainer gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Begrijp me goed: er zijn heel veel positieve gebruikers van hass.io. normaal gesproken is het het iOS onder Home Assistant, "it just works".

Alleen hou ik er van om zélf mijn systeem in te richten en gebruik gewoon een losse docker container. Zie https://www.home-assistant.io/docs/installation/docker/ voor de installatie instructies.

Uiteraard gaat dit er al vanuit dat je een Linux installatie hebt draaien etc.

Edit: er zijn overigens meer Docker gebruikers in dit topic, met een zoekslag moet je veel info kunnen vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 21-08-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_koek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:54
Als linux noob heb ik dockstarter gebruikt. Erg simpel en kan dus meer containers Misschien wat voor jouw?

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Hmmbob schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:29:
Begrijp me goed: er zijn heel veel positieve gebruikers van hass.io. normaal gesproken is het het iOS onder Home Assistant, "it just works".

Alleen hou ik er van om zélf mijn systeem in te richten en gebruik gewoon een losse docker container. Zie https://www.home-assistant.io/docs/installation/docker/ voor de installatie instructies.

Uiteraard gaat dit er al vanuit dat je een Linux installatie hebt draaien etc.

Edit: er zijn overigens meer Docker gebruikers in dit topic, met een zoekslag moet je veel info kunnen vinden.
Hassio draait toch ook op containers. Als je dat installeert zie je ook gewoon een home Assistant en hass container draaien. Als je binnen Hass een Add on toevoegt wordt hiervoor ook gewoon een container aangemaakt.
Thoit schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:07:
[...]

Hassio draait toch ook op containers. Als je dat installeert zie je ook gewoon een home Assistant en hass container draaien. Als je binnen Hass een Add on toevoegt wordt hiervoor ook gewoon een container aangemaakt.
Dat klopt. Intern draait hassio idd gewoon docker containers maar je bent hierin minder vrij. Op het OS kun je ook minder vrij zaken instellen op host level. Ubuntu en docker met Home assistant wel, de meest ideale combi op een NUC wat mij betreft, maar met Home assistant heb je niet de hassio functies en addons en zul je dus handmatig de dockers moeten inrichten, bijv met docker compose. Naar mijn idee juist ideaal, omdat je alle flexibiliteit hebt.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

• Jelte
  • Niet online
@martinvdm je kunt naast hassio op Ubuntu gewoon docker images installeren. Werkt prima.
@gastje01 Had je totdat je de NUC naar de meterkast verhuisde er een monitor aan hangen? Soms wil een NUC zonder monitor niet doorstarten. Een dummy HDMI is dan de oplossing.
Thoit schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 07:07:
[...]

Je hebt ook helemaal gelijk. Maar ik ook: ik wil méér vrijheid in inrichting dan dat hass.io me geeft. Ieder wat wils natuurlijk :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Ik heb gevonden waar het mis ging, ik heb uit de cofiguration yaml de http Base-url weg gehaald en toen startte alles weer netjes door. Heb nog geen https, maar dat is de volgende stap.

Ik ben nu voor een soort 'hybride' oplossing gegaan. Ubuntu Server met daarop Hass.io. Wel het gemak van Hass.io, toch de vrijheid van Ubuntu om er losse containers naast te draaien (Unifi wil ik bijvoorbeeld niet via Hass doen, maar los). Ik heb Portainer geïnstalleerd om alles zichtbaar te maken en zie hier ook keurig alle containers van hass.io verschijnen.

De NUC zal gezien de capaciteit (en gunstig energieverbruik) nog wel meer taakjes krijgen zodat mijn NAS enkel opslag is en een groot deel van de dag gewoon in sleep kan.

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
jeroenk86 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:16:
Daarnaast zijn het kleine 3 Watt spotjes, die zijn niet vervangbaar door Tradfri.
Miss de leds zelf niet vervangen voor Tradfri maar de led driver? Zowel Ikea als Gledopto hebben hier oplossingen voor, dan kan je ze daarna in de Hue app toevoegen, of koppelen aan een zigbee stick.

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
jeroenk86 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:16:
Kom er eerst eens achter welk protocol de afstandsbediening gebruikt. Dan pas kunnen we gerichte informatie geven.

Misschien werkt die op 433Mhz en kun je een RFLink kopen en die koppelen aan Home Assistant:https://www.home-assistant.io/components/rflink/

Believe. Imagine. Create.

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
gastje01 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:39:
Ik heb gevonden waar het mis ging, ik heb uit de cofiguration yaml de http Base-url weg gehaald en toen startte alles weer netjes door. Heb nog geen https, maar dat is de volgende stap.

Ik ben nu voor een soort 'hybride' oplossing gegaan. Ubuntu Server met daarop Hass.io. Wel het gemak van Hass.io, toch de vrijheid van Ubuntu om er losse containers naast te draaien (Unifi wil ik bijvoorbeeld niet via Hass doen, maar los). Ik heb Portainer geïnstalleerd om alles zichtbaar te maken en zie hier ook keurig alle containers van hass.io verschijnen.

De NUC zal gezien de capaciteit (en gunstig energieverbruik) nog wel meer taakjes krijgen zodat mijn NAS enkel opslag is en een groot deel van de dag gewoon in sleep kan.
Ik heb een Pc draaien met Hyperv heb de Hassio vhdx gedownload even hdd vergroot naar 30GB en gestart alles draait als een zonnetje incl Unifi. Kom van een RPi 3B af waarbij Hassio met unifi addon niet lekker werkte.

Heb ook geen last van Ubuntu updates etc alleen hassio updaten en klaar. Als ik er meer naast wil draaien kan ik gewoon een extra VM lanceren.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Zie afbeelding:
[Afbeelding]

Eerste beste google hit:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=18237

rfxcom-e it uses 433MHZ
Hi,

I have the Hamulight L2045 and would like to switch it with domoticz, i have a rfxcom-e
it uses 433MHZ

Is there anyone here who has connected this led driver to domoticz?

thanx!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
OPGELOST! zie onderaan

Sinds de laatste updates van "simple-weather-card" en "mini-graph-card" krijg ik telkens de volgende foutmelding in mijn frontend:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2zL9DwJ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hI3slNY.png

Dit heeft gewoon altijd zo gewerkt gehad, maar sinds ik de laatste update met HACS heb gedaan krijg ik deze fout. Alle andere modules werken gewoon nog perfect...

Dit staat gewoon in mijn lovelace code:

resources:
- url: /community_plugin/simple-weather-card/simple-weather-card.js
type: module
- type: module
url: /community_plugin/mini-graph-card/mini-graph-card.js

Nog iemand die dit aan de hand heeft? Ik zoek hier nu al twee dagen achter, maar ik kan het probleem maar niet vinden...

OPGELOST!
Meteen toen ik de vraag hier stelde zag ik de fout:

Ik had:

Maar dit moest het volgende zijn (idem voor de mini graph card):

- url: /community_plugin/simple-weather-card/simple-weather-card-bundle.js

Geen idee waarom dit opeens is aangepast...

[ Voor 22% gewijzigd door stefve1 op 22-08-2019 12:05 ]

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
stefve1 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:59:
Sinds de laatste updates van "simple-weather-card" en "mini-graph-card" krijg ik telkens de volgende foutmelding in mijn frontend:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit heeft gewoon altijd zo gewerkt gehad, maar sinds ik de laatste update met HACS heb gedaan krijg ik deze fout. Alle andere modules werken gewoon nog perfect...

Dit staat gewoon in mijn lovelace code:

resources:
- type: module
url: /community_plugin/mini-graph-card/mini-graph-card.js

Nog iemand die dit aan de hand heeft? Ik zoek hier nu al twee dagen achter, maar ik kan het probleem maar niet vinden...
Je hebt er niks aan, maar ik heb dus hetzelfde met simple-weather-card. Dagen aan het zoeken geweest maar heb het nooit werkend gekregen.

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
new_guy schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:02:
[...]

Je hebt er niks aan, maar ik heb dus hetzelfde met simple-weather-card. Dagen aan het zoeken geweest maar heb het nooit werkend gekregen.
Ik heb net zelf de oplossing gevonden, zie mijn bericht hierboven. Hopelijk werkt het ook voor jou :)

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
Nope helaas, die had ik al zo.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
renedis schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:49:
[...]

Ik heb je github issue gezien. Maar wat je ziet is een swarm mode (node selector). Screenshot is overigens niet van mezelf maar van internet geplukt. Zoek maar eens op Google afbeeldingen naar “portainer swarm mode” of “portainer swarm manager”.
Ahh dank. Direct even bekeken wat swarm is. Hier niet bruikbaar aangezien containers op specifieke apparaten moeten draaien. Maar wel leuk.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:47
Kan iemand me helpen met hetvolgend:
Ik heb thuis een NVR en de camera's van Ubiquiti , nu wil ik deze terug zien in bij hassio (natuurlijk :) )
In de config.yaml heb ik gezet
code:
1
2
3
4
5
6
7
# UBNT camera
camera:
  - platform: uvc
    nvr: 192.168.1.x
    port: 7443
    password: "secret"
    key: "api secret"

waarbij dus "secret" is ingevuld met het camera pwd en bij key , de api key.

Maar het werkt dus niet :'(

uit de log :
code:
1
2
2019-08-21 15:31:44 ERROR (SyncWorker_7) [homeassistant.components.uvc.camera] NVR refuses to talk to me: Error connecting to camera: P
2019-08-21 15:31:44 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.camera] Platform uvc not ready yet. Retrying in 60 seconds.

wie heeft de gouden tip voor me?

[ Voor 0% gewijzigd door Pimmetje651 op 22-08-2019 14:34 . Reden: typo ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:45
Pimmetje651 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:34:
Ik heb thuis een NVR en de camera's van Ubiquiti , nu wil ik deze terug zien in bij hassio (natuurlijk :) )
code:
1
2
3
4
5
6
7
# UBNT camera
camera:

uit de log :
code:
1
2
2019-08-21 15:31:44 ERROR (SyncWorker_7) [homeassistant.components.uvc.camera] NVR refuses to talk to me: Error connecting to camera: P
2019-08-21 15:31:44 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.camera] Platform uvc not ready yet. Retrying in 60 seconds.

Wachtwoorden doe je met !secret ipcamera en !secret apikeycamera zonder "
code:
1
2
3
4
5
6
7
# UBNT camera
camera:

uit de log :
code:
1
2

Gebruik je wel de juiste secret notering? https://www.home-assistant.io/docs/configuration/secrets/

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Misschien dat iemand het hier weet.
Ik heb een Blitzwolf smart socket (2 zelfs) welke geflashed is met Tasmota willen toevoegen aan HA met het console commando: SetOption19 on
Probleem is nu dat je er in HA niets mee kan (Status Not Available), ook de sensoren van 2 smart sockets waren anders.
Uiteindelijk met de config zoals op deze pagina vermeld toegevoegd en dat werkt als een zonnetje maar nu krijg ik die met discovery gevonden ietms niet weg, ze lijken terug te blijven komen.

Aanpassen van de volgende files werkte ook niet.
core.config_entries
core.device_registry

Iemand een idee?

• Pimmetje651
Ik heb in mijn post mijn api en camera pwd vervangen door :
"secret" en "api secret"

De config.yaml heb ik ingericht volgens :
https://www.home-assistant.io/components/uvc/

Of dus voor de duidelijkheid :
code:
1
2
3
4
5
6
camera:
    nvr: IP_ADDRESS
    password: CAMERA_PWD
    key: API_KEY

[ Voor 15% gewijzigd door Pimmetje651 op 22-08-2019 17:52 ]

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Saturnus schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:12:
[...]

Ahh dank. Direct even bekeken wat swarm is. Hier niet bruikbaar aangezien containers op specifieke apparaten moeten draaien. Maar wel leuk.
Bij mij draait toch alles in een swarm hoor. Je kunt per container aangeven op welke node deze moet draaien.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:46
Inmiddels is er op de RC de basis van het nieuwe blogartikel aangemaakt:
https://rc.home-assistant.io/blog/2019/08/21/release-98/

Wat me opvalt, is dat ze een zestal componenten weghalen aan de hand van AD-0004:
https://github.com/home-a...r/adr/0004-webscraping.md

Ik zou verwachten dat er dan veel componenten gaan verdwijnen, al lijkt deze issue vooral te wijzen op HTML scraping: https://github.com/home-assistant/architecture/issues/252

[ Voor 15% gewijzigd door PTish op 22-08-2019 20:26 ]

YASH! - Yet Another Smart Home

Pimmetje651 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:46:
[...]

Ik heb in mijn post mijn api en camera pwd vervangen door :
"secret" en "api secret"

De config.yaml heb ik ingericht volgens :

Of dus voor de duidelijkheid :
code:
1
2
3
4
5
6
camera:
    nvr: IP_ADDRESS
    password: CAMERA_PWD
    key: API_KEY
Heb je het IP adres van de NVR ingevuld en niet van de specifieke camera?
Heeft de ingevulde gebruiker Administrator rechten?
When using an API_KEY to access cameras controlled by Ubiquiti's NVR Software, the associated user account MUST have at least Administrator privileges within the NVR Software in order for new cameras to be added into Home Assistant. Once the entities have been created in Home Assistant, privileges for the user account can be lowered.

• Saturnus
  • Niet online
Mars Warrior schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:55:
[...]

Bij mij draait toch alles in een swarm hoor. Je kunt per container aangeven op welke node deze moet draaien.
In dat geval ga ik er nog naar kijken. Kan je ook gemakkelijk containers van de ene naar andere node trappen? Al mijn nodes hebben toch dezelfde paden voor configs/data door NFS.

• Pimmetje651
JBS schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:24:
[...]
Heb je het IP adres van de NVR ingevuld en niet van de specifieke camera?
Heeft de ingevulde gebruiker Administrator rechten?

[...]
Heb het adres van de NVR ingevuld idd deze user (api) heeft admin rechten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb onlangs een Invidueel Adreseerbare ledstrip gemaakt met in eerste instantie Bruh zijn project, maar ben overgestapt naar PinkyLeds, vanwege o.a. recentere bugfixes, meer effecten en MQTT LWT. Ik kan toch wel zeggen dat dit supertof werkt en keurig via mqtt light in HA aangestuurd kan worden.
Iemand een beetje leuke Lovelace card voor Led strips en effecten?

edit: https://github.com/ljmerza/light-entity-card
zag deze helemaal over het hoofd. :9

[ Voor 8% gewijzigd door martinvdm op 22-08-2019 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PTish schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:23:

Wat me opvalt, is dat ze een zestal componenten weghalen aan de hand van AD-0004:

Ik zou verwachten dat er dan veel componenten gaan verdwijnen, al lijkt deze issue vooral te wijzen op HTML scraping: https://github.com/home-assistant/architecture/issues/252
Basisregel is dat als een component vertrouwt op scraping voor zijn data, deze component verwijderd zal worden vanwege beheersbaarheid (als de webpage wijzigt, moet de component gewijzigd worden) en de blokkades die sommige diensten opleggen vanwege de vele "refresh" acties.

Als de component gebruik maakt van een API ofzo, wordt deze niet geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk86
Thanx, blijkbaar zijn jou google-skills beter dan de mijne. Ik kon niks vinden..
Ik zal mijn oude pilight setje weer eens tevoorschijn toveren, kijken of we er data uit kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
code:
1
2
3
4
5
6
7
# UBNT camera
camera:

uit de log :
code:
1
2

Heb daar ook een tijdje mee gesukkeld. Dacht dat ik ergens gelezen heb dat er, sedert bepaalde updates, een bug in zat. Maar ben dat niet zeker
Heb de camera's dan maar als stream toegevoegd en dat werkt perfect.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
stream:
camera:
  - platform: generic
    name: Voordeur
    still_image_url: !secret stream_still_voordeur
    stream_source: !secret stream_source_voordeur
    verify_ssl: false
    name: Tuinhuis
    still_image_url: !secret stream_still_tuinhuis
    stream_source: !secret stream_source_tuinhuis
    name: Living
    still_image_url: !secret stream_still_living
    stream_source: !secret stream_source_living

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk86
Zie afbeelding:
[Afbeelding]

Blijkbaar is het toch geen 433mHz. Vandaag ff "gesnift" met pilight-debug. Signalen van een andere 433mHz bron worden netjes weergegeven, helaas wordt er niks van deze afstandsbediening opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55
jeroenk86 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Blijkbaar is het toch geen 433mHz. Vandaag ff "gesnift" met pilight-debug. Signalen van een andere 433mHz bron worden netjes weergegeven, helaas wordt er niks van deze afstandsbediening opgepikt.
Die afstandsbediening van jouw lijkt op een 2.4Ghz afstandsbediening.

https://nl.aliexpress.com/item/32845196759.html
https://nl.aliexpress.com/item/32759260265.html
https://www.conrad.nl/p/l...te-control-24-ghz-1328661

Ik weet niet of en hoe je die kan besturen met een alternatief dan de afstandsbediening.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
jeroenk86 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Bel je leverancier of fabrikant op...

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
martinvdm schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:31:
Ik heb onlangs een Invidueel Adreseerbare ledstrip gemaakt met in eerste instantie Bruh zijn project, maar ben overgestapt naar PinkyLeds, vanwege o.a. recentere bugfixes, meer effecten en MQTT LWT. Ik kan toch wel zeggen dat dit supertof werkt en keurig via mqtt light in HA aangestuurd kan worden.
Iemand een beetje leuke Lovelace card voor Led strips en effecten?

edit: https://github.com/ljmerza/light-entity-card
zag deze helemaal over het hoofd. :9
Heb je die dan vervolgens op een soortgelijke manier als hieronder bedraad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OFoavpmt7PmBo3X5LHX3sfV4/medium.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:13:
[...]

Heb je die dan vervolgens op een soortgelijke manier als hieronder bedraad?

[Afbeelding]
Yep. Alleen ik heb de levelshifter niet gebruikt en ook geen voltage inputs halverwege en aan het eind van de strip wat het geheel een stuk eenvoudiger maakt. Slechts een voeding, met een 12 to 5 v stepdown. De levelshifter is pas echt nodig op langere lengtes, zo ook met extra voltage inputs. Mijn led strip is 4m en dat gaat prima.

Edit: heb er hier even een blog post van gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door martinvdm op 23-08-2019 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimzz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-04 03:28
Hallo medetweakers, de meesten van jullie zullen al een degelijke text editor hebben. Maar mocht je dat niet hebben dan heb ik hier wat tips voor jullie wat mijn Home Assistant ervaring enorm geholpen heeft. (Srry voor de kwaliteit vd video, ik ben niet zo’n held met YT)

[ Voor 11% gewijzigd door jimzz op 24-08-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
ik heb mijn shelly 1's binnen. Nu lees ik dat je de mogelijkheid hebt om met de Rest API componnent in hassio te gebruiken, en een andere mogelijkheid is met tasmota te flashen.. Waar ligt jullie voorkeur, en waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

OMX2000

By any means necessary...

xamirz schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:51:
ik heb mijn shelly 1's binnen. Nu lees ik dat je de mogelijkheid hebt om met de Rest API componnent in hassio te gebruiken, en een andere mogelijkheid is met tasmota te flashen.. Waar ligt jullie voorkeur, en waarom?
Gewoon de originele firmware houden en via mqtt aan HA hangen. Er komen regelmatig updates uit van shelly. Bijvoorbeeld de verschillende manieren hoe de schakelaar werkt. En het ontkoppelen van de schakelaar van het uit/aan staan van licht ( of whatever je eraan hebt hangen). Met Tasmota moet iemand dat nabouwen, is generieker maar ook minder native.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:45
Gisteren een Google Home Mini gekregen (alvast voor mijn verjaardag).

Nu wil ik dat die soms ook een bericht laat horen bij sommigen automations vanuit HASSIO. Hiervoor heb je de TTS service. Maar daar lees ik vaak dat er ook een entity wordt opgegeven. Maar HASS kent mijn mini toch helemaal niet?

Moet ik die gewoon niet opgeven dan? Om een bericht bijvoorbeeld "wasmachine is klaar" uit de mini te laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Kenhas schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:35:
[...]

Heb daar ook een tijdje mee gesukkeld. Dacht dat ik ergens gelezen heb dat er, sedert bepaalde updates, een bug in zat. Maar ben dat niet zeker
Heb de camera's dan maar als stream toegevoegd en dat werkt perfect.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
stream:
camera:
    name: Voordeur
    still_image_url: !secret stream_still_voordeur
    stream_source: !secret stream_source_voordeur
    name: Tuinhuis
    still_image_url: !secret stream_still_tuinhuis
    stream_source: !secret stream_source_tuinhuis
    name: Living
    still_image_url: !secret stream_still_living
    stream_source: !secret stream_source_living
Thnx ,dit kan ik idd eens proberen .
Ben eigenlijk iemand die er niet tegen kan als er iets is en het werkt niet ....grrr
Wil het dan zo graag gewoon werkende hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stijn1309 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:21:
Gisteren een Google Home Mini gekregen (alvast voor mijn verjaardag).

Nu wil ik dat die soms ook een bericht laat horen bij sommigen automations vanuit HASSIO. Hiervoor heb je de TTS service. Maar daar lees ik vaak dat er ook een entity wordt opgegeven. Maar HASS kent mijn mini toch helemaal niet?

Moet ik die gewoon niet opgeven dan? Om een bericht bijvoorbeeld "wasmachine is klaar" uit de mini te laten komen?
https://www.home-assistant.io/components/cast/

Voor een voorbeeldje van een melding uit mijn config:
https://github.com/hmmbob...mation/trash.yaml#L54-L58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:46
Ik speel af en toe ook een melding af op de Google home. Daardoor stopt de muziek die er werd afgespeeld. Heeft er iemand een oplossing om de Google home verder te laten gaan met waar hij voor de melding mee bezig was?

Ik weet dat Sonos devices in HA een snapshot functie hebben. Dat lijkt me een goede oplossing.

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
PTish schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 15:05:
Ik speel af en toe ook een melding af op de Google home. Daardoor stopt de muziek die er werd afgespeeld. Heeft er iemand een oplossing om de Google home verder te laten gaan met waar hij voor de melding mee bezig was?

Ik weet dat Sonos devices in HA een snapshot functie hebben. Dat lijkt me een goede oplossing.
Ik weet niet of het (nog) werkt, maar om één of andere manier heb ik er toentertijd voor gekozen om geen meldingen af te spelen wanneer muziek wordt afgespeeld. Dus ik zou zeggen check deze thread en laat ook even weten of het voor je werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

Heeft er al iemand ervaring met de Nest Hub icm HA Cast?
Werkt dat een beetje?
Ik heb geprobeerd om cast naar mijn Chromecast te sturen, maar dat werkte niet.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esp8266
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-09-2021
barrymossel schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:55:
[...]

Dit vind ik geen sterk argument in de meeste huizen (bij de meeste gezinnen). Je wilt toch sowieso overal in huis een goede wifi dekking? Dus als het goed is, bestaat dat accesspoint al indien dat nodig was.

[...]

Gewoon een vraag: Hebben Z-wave en Zigbee dit niet nodig dan? Hoe worden deze voorzien van stroom dan? Bij een lamp begrijp ik dat, maar schakelaars? Want die laatste zijn vanwege de WAF een vereiste in veel situaties denk ik.
Daarnaast plaats ik de Shelly's in het plafond bij de lamp zelf, waar dus al een N draad ligt.
Zigbee, Zwave en WiFi devices hebben allemaal hun voor en nadelen. Ik verwacht zelf de meeste groei op WiFi devices in het IoT segment. Een van de redenen zijn de licentiekosten die je voor sommige alternatieven moet betalen waardoor de modules duurder worden. Een Wifi Chip kost mar een paar cent.
Mijn advies als je wilt starten met een smart home. Start met Wifi devices en Home Assistant. Kijk even naar wat er allemaal ondersteund wordt voor je iets koopt. Met de komst van Tuya modules in NL bij Action zullen er snel nog meer volgen. Zorg wel voor een goed WiFi netwerk, maar dat zorgt ook al voor een hogere WAF zodat je partner en kinderen overal in huis goed kunnen netflixen. Ubiquity is super en niet al te duur. ICM Home Assistant ook een eitje om op te zetten omdat de Ubiquity software als module in Home Assistant te installeren is.

Wat betreft Shelly devices:
Shelly's zijn super voor het schakelen van apparaten en meten van stroomverbruik. Jammer dat ze nog geen dimmer modules hebben, maar deze wordt ws binnenkort aangekondigd. Overigens kun je ook met shelly lampen dimmen als je aan je shelly een schakelaar hangt en de Shelly de buttonpresses laat rapporteren aan HA. Vervolgens kun je een van je smart lampen aan en uit zetten en dimmer aan de hand van de button presses. Het kunnen gebruiken van je huidige schakelmateriaal geeft over het algemeen een hogere WAF omdat mijn vriendin graag de lampen met een schakelaar wil bedienen en niet overal de telefoon voor wil gebruiken. Nog slimmer is als je routines maakt aan de hand van tijd / aanwezigheid / beweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:24
jimzz schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:46:
Hallo medetweakers, de meesten van jullie zullen al een degelijke text editor hebben. Maar mocht je dat niet hebben dan heb ik hier wat tips voor jullie wat mijn Home Assistant ervaring enorm geholpen heeft. (Srry voor de kwaliteit vd video, ik ben niet zo’n held met YT)

[YouTube: Text Editor I use to edit Home Assistant and some tips]
Waarom stap je niet gelijk over naar visual studio code, met home assitant pluggin voor auto aanvullen van al je entities etc?

https://github.com/keesschollaart81/vscode-home-assistant

https://code.visualstudio.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Squixx op 24-08-2019 17:44 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@esp8266 wifi heeft één groot nadeel: stroomverbruik. Voor apparaten op batterijen is het drama. Alleen verbinding maken als er iets gebeurt is ook geen optie; de verbindingstijd is enkele seconden. Een deursensor op batterijen is dus niet mogelijk via wifi. Of je mag iedere dag batterijen wisselen of het duurt 2-3 seconden voor je een signaal binnen krijgt.

esp32 / esp8266 met zwave zou geweldig zijn :) Tips voor breakout boardjes zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BushWhacker schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:14:
Heeft er al iemand ervaring met de Nest Hub icm HA Cast?
Werkt dat een beetje?
Ik heb geprobeerd om cast naar mijn Chromecast te sturen, maar dat werkte niet.
Heb 't even kort bekeken en het werkt prima. Scrollen gaat soepel, touch werkt erg direct en weergave is mooi. Mooie toevoeging dus wat mij betreft, zeker wanneer het triggeren en stoppen van 't casten middels een automation mogelijk wordt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimzz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-04 03:28
coredalae schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:43:
[...]

Waarom stap je niet gelijk over naar visual studio code, met home assitant pluggin voor auto aanvullen van al je entities etc?

https://github.com/keesschollaart81/vscode-home-assistant

https://code.visualstudio.com/
Ik ga er eens naar kijken, maar ik zocht iets lichtgewicht en sublime is zeer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:00:
@esp8266 wifi heeft één groot nadeel: stroomverbruik. Voor apparaten op batterijen is het drama. Alleen verbinding maken als er iets gebeurt is ook geen optie; de verbindingstijd is enkele seconden. Een deursensor op batterijen is dus niet mogelijk via wifi. Of je mag iedere dag batterijen wisselen of het duurt 2-3 seconden voor je een signaal binnen krijgt.

esp32 / esp8266 met zwave zou geweldig zijn :) Tips voor breakout boardjes zijn welkom.
Voor apparaten zonder batterijen vind ik het ook drama. Je bent er altijd weer een adapter en dus stopcontact aan kwijt en je zit dus altijd met draden en relatief hoog standby verbruik.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:52
Vraag? Ik heb een sonoff S20 die geen verbinding (meer) kan maken met mijn mqtt broker. Nou heb ik pas een nieuwe router, Asus rt-ac3200, maar ik dacht dat het daar wel op gewerkt heeft. Op de S20 staat tasmota. Iemand een idee? Moet ik in die router nog ergens iets instellen? Waar en wat...
Of moet ik het ergens anders zoeken?

Opgelost.. broker gebruikt nu wifi IP ipv LAN IP
Vraag niet waarom, maar dat ga ik morgen uitzoeken...

[ Voor 14% gewijzigd door Hendrik55 op 24-08-2019 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:52:
[...]

Voor apparaten zonder batterijen vind ik het ook drama. Je bent er altijd weer een adapter en dus stopcontact aan kwijt en je zit dus altijd met draden en relatief hoog standby verbruik.
Inderdaad. Dus feitelijk is wifi waardeloos voor iot. Ingebouwd in koelkast e.d. natuurlijk uitgezonderd.

Dat verbruik dat ze op die pagina noemen is wel bizar hoog. Gecalibreerde Blitzwolf stekker even aan een Esp32 gehangen, met b-merk 1A USB voeding. Geen extra hardware. Hij scant continu BLE dongles. Komt niet boven de 1,3 watt uit, gemiddelde ca 0.7 watt. Met voltcraft 3000 meter meet ik 0,2 watt. Meetbereik van de voltcraft is 1,5 watt en hoger, dus meer kan het niet zijn.

Edit: cijfers aangepast, Blitzwolf stond uit bij eerste meting. En meting met voltcraft toegevoegd.
Hendrik55 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:16:
Vraag? Ik heb een sonoff S20 die geen verbinding (meer) kan maken met mijn mqtt broker. Nou heb ik pas een nieuwe router, Asus rt-ac3200, maar ik dacht dat het daar wel op gewerkt heeft. Op de S20 staat tasmota. Iemand een idee? Moet ik in die router nog ergens iets instellen? Waar en wat...
Of moet ik het ergens anders zoeken?
Geen ervaring met tasmota maar in ESPHome moet ik het ip-adres van m'n mqqt-broker hard instellen. Nieuwe router en al je devices krijgen een nieuw ip-adres.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esp8266
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:00:

@Zarathustra: klopt helemaal. Daarom is Wifi ook niet voor alle toepassingen handig. Microcontrollers met deepsleep modus zijn ook niet alles. Dan wissel je weer battery life in voor traagheid voor opbouwen van de verbinding na wakker worden. Voor draadloos op batterijen zijn z-wave en zigbee weer beter. Ik gebruik daarom ook een mix van apparaten inclusief zelfbouw door elkaar.
Ik heb nog geen zwave breakout boards gebruikt omdat ik ze veel te duur vond.
Wellicht worden ze nog wel goedkoper en dan zou ik het zeker icm met een esp32 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
De RPi3 zorgt voor toch iets teveel problemen en dat komt met name doordat de Raspberry het niet aankan. Dus ik ben een NUC aan het overwegen. Maar dan wil ik wel meer dan alleen Home Assistant kunnen draaien daarop, i.v.m. de aanschafkosten. Toch wil ik wel HASS.io blijven gebruiken vanwege de eenvoud met haar add-ons, etc.

Ik heb me er nog niet heel erg diep in verdiept, maar is het een optie op HASS.io in een docker container te draaien, zodat ik de NUC ook nog voor andere zaken naast Home Assistant (en de HASS.io add-ons) te gebruiken? Of moet ik dan naar een "gewone" install van Home Assistant en alle "add-ons" zelf in containers installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
barrymossel schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:15:
De RPi3 zorgt voor toch iets teveel problemen en dat komt met name doordat de Raspberry het niet aankan. Dus ik ben een NUC aan het overwegen. Maar dan wil ik wel meer dan alleen Home Assistant kunnen draaien daarop, i.v.m. de aanschafkosten. Toch wil ik wel HASS.io blijven gebruiken vanwege de eenvoud met haar add-ons, etc.

Ik heb me er nog niet heel erg diep in verdiept, maar is het een optie op HASS.io in een docker container te draaien, zodat ik de NUC ook nog voor andere zaken naast Home Assistant (en de HASS.io add-ons) te gebruiken? Of moet ik dan naar een "gewone" install van Home Assistant en alle "add-ons" zelf in containers installeren?
Ik heb mij niet verdiept in HASS.io, maar wat ik ervan begrepen is HASS.io zelf een verzameling docker containers (elke addon is dan ook een container). Standaard installeer je het als volledig OS, maar volgens mij kun je ook zelf een kale Linux installatie (misschien specifieke distro/versie) opzetten en dan met een aantal stappen/scriptjes HASS.io daarop installeren (als zijnde de docker containers dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esp8266
xamirz schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:51:
Ik heb ze zelf met MQTT aan HA gekoppeld. Gewoon met originele firmware. Werkt erg snel en zonder enige failure. Check even het kanaal the hookup. Daar staan ook diverse filmpjes over de shelly en wat er allemaal naar de cloud gaat en niet als je de cloud functie uitschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barrymossel schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:15:

Installeer bijvoorbeeld Ubuntu Server op je NUC en vervolgens Hass.io volgens https://www.home-assistan...l-on-a-generic-linux-host

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 24-08-2019 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esp8266
JBS schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:48:
[...]
Installeer bijvoorbeeld Ubuntu Server op je NUC en vervolgens Hass.io volgens https://www.home-assistan...l-on-a-generic-linux-host
Je kunt ook virtualisatie toepassen op een nuc zoals Proxmox zodat je ernaast nog van alles op kan draaien.
Kijk eens naar het kanaal van Drzzs. Die heeft er wel wat video's over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JBS schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:48:
[...]
Kun je er dan bijvoorbeeld nog NAS software naast draaien? Of desnoods een web server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

barrymossel schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:30:
[...]

Kun je er dan bijvoorbeeld nog NAS software naast draaien? Of desnoods een web server?
Ik heb 30 containers, NFS en CIFS draaien op mijn Nucje, dus ach wat zal ik zeggen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mars Warrior schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 00:41:
[...]

Ik heb 30 containers, NFS en CIFS draaien op mijn Nucje, dus ach wat zal ik zeggen _/-\o_
Met Home Assistant of HASS.io?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barrymossel schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 01:07:
[...]

Met Home Assistant of HASS.io?
Kan met beide (wanneer je Hass.io installeert via de gelinkte methode).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PTish schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:23:

Blog is nog wat verder bijgewerkt, zo worden er o.a. grote stappen gemaakt met Entity management en config entry options.

Ook interessant, met het oog op breaking changes:
Home Assistant Alerts
Devices and services can receive updates that can cause integrations to break. This is frustrating and sometimes the cause can be hard to track down. Usually the users on forums/chat are aware and can help redirect people in the right direction, but that’s not a scalable solution!

So to combat this, we’re launching Home Assistant Alerts. Home Assistant Alerts is a website that will track known issues and explains in user friendly language what is going on. Alerts can be tagged with applicable Home Assistant versions, integrations and Python packages.

In the future we’re planning on integrating this directly in Home Assistant, so that users can be pro-actively notified of issue related to their configuration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Hmmbob schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 10:47:
[...]

Blog is nog wat verder bijgewerkt, zo worden er o.a. grote stappen gemaakt met Entity management en config entry options.
Dat is iets wat ze wel moeten met de wijzigingen dat je geen entities meer expliciet list, maar alles krijgt, dus ook de dingen waar je echt niet om vraagt, en/of nodig hebt zoals met trackers.

Het maakt het weer een stuk bruikbaarder. En dat is fijn!
Ook interessant, met het oog op breaking changes:
[...]
Yep. Ben benieuwd hoeveel schermen je straks af moet als iedereen dit soort dingen kan melden. Zal aardig volle boel worden :D

Ik zie al weer een vervelende breaking change staan: de namen van Prometheus worden gewijzigd. Daaruit haal ik dat mijn hele historie naar de knoppen gaat. Fijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe de updates van componenten loopt? Ik mis in Buienradar wat velden. HA is versie 0.95.4. Buienradar component versie 0.91. Meest recente versie van de component is 1.01 en die heeft dat veld wel.

Vraag is nu of (en hoe) ik zonder dingen stuk te maken de versie van github kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:06:
Weet iemand hoe de updates van componenten loopt? Ik mis in Buienradar wat velden. HA is versie 0.95.4. Buienradar component versie 0.91. Meest recente versie van de component is 1.01 en die heeft dat veld wel.

Vraag is nu of (en hoe) ik zonder dingen stuk te maken de versie van github kan gebruiken.
Zover ik weet kun je componenten niet los upgraden en moet je de laatste HA-versie nemen waar de 1.0.1 versie in zit. Je zou een custom component kunnen maken die gebruik maakt van de nieuwste versie, wanneer je de HA zelf niet wilt upgraden.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:24
jimzz schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 18:11:
[...]

Ik ga er eens naar kijken, maar ik zocht iets lichtgewicht en sublime is zeer licht.
Visual studio code is zelf ook zeer licht :)

veel mensen verwarren visual studio code met visual studio.

Vscode is echt een lightweight texteditor met veel plugin mogelijkheden,

visual studio is een full fledged IDE die wel veel resources nodig heeft :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayOne schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:17:
[...]

Zover ik weet kun je componenten niet los upgraden en moet je de laatste HA-versie nemen waar de 1.0.1 versie in zit. Je zou een custom component kunnen maken die gebruik maakt van de nieuwste versie, wanneer je de HA zelf niet wilt upgraden.
Dank. Zie dat de componenten in dezelfde git-repo zitten als HA zelf. Dat gaat hem dus niet worden.

HA upgraden is lastig op het moment. Upgrade weigert omdat ik nog Python 3.5 draai. Zo te lezen kan upgraden naar 3.6 / 3.7 alleen via handmatige installatie en moet ik mijn virtual environment updaten... Hoop kans op gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik je je server voor meer dingen? Anders mooi moment om eens opnieuw te beginnen :) (en weg te blijven van een venv installatie, misschien docker-based een optie?)

(zegt hij die net zijn Raspberry Zero W opnieuw kon installeren omdat een update de mist in ging)

[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 25-08-2019 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:08:
Gebruik je je server voor meer dingen? Anders mooi moment om eens opnieuw te beginnen :) (en weg te blijven van een venv installatie, misschien docker-based een optie?)

(zegt hij die net zijn Raspberry Zero W opnieuw kon installeren omdat een update de mist in ging)
Te laat! 8)7

Ik gebruik de Pi 2 model B nergens anders voor. Dat ding heeft een server load (15m) tussen de 2/3 dus dat gaat ook niet lukken.

Wist niet dat Docker op een Pi kon. Heb wel een SD kaartje gepakt. Laatste Raspbian er op (Buster) HASS opnieuw geinstalleerd (met venv...) Configuratie directory overgezet. En afgezien van wat kleine dingetjes als LetsEncrypt, draait alles gewoon als vanouds. Maar ontzettend veel soepeler!.

*O* oOo

En ik weet nu hoe hard het morgen gaat waaien ;) Wel suf dat de naamgeving niet consistent is. In configuration heet het 'windforce_1d' in ui-lovelace.yaml 'br_wind_force_1d'

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2019 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

coredalae schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:48:
[...]
Visual studio code is zelf ook zeer licht :)
Maar vreet nog steeds ettelijke honderden MB's aan RAM, althans de VSCode addon: die doet 300MB als je hem niet gebruikt en zo ongeveer het dubbele als je er wat mee doet...

Is natuurlijk wel de webversie, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 16:26:
Wel suf dat de naamgeving niet consistent is. In configuration heet het 'windforce_1d' in ui-lovelace.yaml 'br_wind_force_1d'
Agree, misschien een pull-request aan wijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:44
Hoe zouden jullie met de volgende situatie omgaan? Ergens in de avond bereken ik hoe laat de wekker de volgende ochtend moet gaan (op basis van Google calendar afspraken voor de volgende dag). Ik ontvang hier ook een Telegram berichtje over (hoe laat de wekker gaat en waarom). HA programmeert vervolgens ook mijn wekkerradio (Logitech) op dat tijdstip.

Nou wil ik dat HA dat berekende tijdstip zelf ook onthoudt (ik sla het al op in een input_text trouwens) om vervolgens op dat tijdstip mijn slaapkamerlamp aan te zetten. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DeadMetal Zoiets? Ik werk al heel lang niet meer met yaml automations, dus er zit vast een fout in.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
- alias: Slaapkamer aan bij wekker
  id: "Slaapkamer aan bij wekker"
  initial_state: 'on'
  trigger:
    - platform: state
      entity_id: sensor.time
  condition:
    - condition: template
      value_template: >
        {% if trigger.to_state == states.input_text.wekker.state %} True 
        {% else %} False
        {% endif %}
  action:
    - service: light.on
      entity_id: light.slaapkamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 07:30:
[...]

Agree, misschien een pull-request aan wijden...
Als eerste bijdrage aan HASS een breaking change ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mars Warrior schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 23:29:
[...]
Maar vreet nog steeds ettelijke honderden MB's aan RAM, althans de VSCode addon: die doet 300MB als je hem niet gebruikt en zo ongeveer het dubbele als je er wat mee doet...

Is natuurlijk wel de webversie, maar toch.
Het is een electron app.

Niet wat ik licht noem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
De Home Assistant addon is wel heel erg handig. Autocomplete niet alleen voor entities maar ook voor de yaml zelf (in automations bijvoorbeeld). Heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
schumi2004 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:07:
Misschien dat iemand het hier weet.
Ik heb een Blitzwolf smart socket (2 zelfs) welke geflashed is met Tasmota willen toevoegen aan HA met het console commando: SetOption19 on
Probleem is nu dat je er in HA niets mee kan (Status Not Available), ook de sensoren van 2 smart sockets waren anders.
Uiteindelijk met de config zoals op deze pagina vermeld toegevoegd en dat werkt als een zonnetje maar nu krijg ik die met discovery gevonden ietms niet weg, ze lijken terug te blijven komen.

Aanpassen van de volgende files werkte ook niet.
core.config_entries
core.device_registry

Iemand een idee?
Niemand die een idee heeft hoe er vanaf te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
schumi2004 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:51:
[...]

Niemand die een idee heeft hoe er vanaf te komen?
Even wachten op .98 -> https://rc--home-assistan...og/2019/08/21/release-98/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Welke mogelijkheden zijn er om ios devices veilig via internet te koppelen, zonder dat ik mijn HA server vanaf internet bereikbaar maak?
Ik wil graag dat onze iphones hun locatie kunnen doorgeven, zodat ik dat kan gebruiken om te checken of we thuis zijn.
Ook wil ik dat er pushmeldingen gestuurd kunnen worden, dus mijn voorkeur gaat naar het gebruik van IOS app, dat heb ik nu werkend door de poort te forwarden op mijn firewall.

Graag zou ik ivm (toekomstige) vulnerabilities, deze poort niet open willen hebben. Zijn daar mogelijkheden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 23:17
GeleFles schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:51:
Welke mogelijkheden zijn er om ios devices veilig via internet te koppelen, zonder dat ik mijn HA server vanaf internet bereikbaar maak?
Ik wil graag dat onze iphones hun locatie kunnen doorgeven, zodat ik dat kan gebruiken om te checken of we thuis zijn.
Ook wil ik dat er pushmeldingen gestuurd kunnen worden, dus mijn voorkeur gaat naar het gebruik van IOS app, dat heb ik nu werkend door de poort te forwarden op mijn firewall.

Graag zou ik ivm (toekomstige) vulnerabilities, deze poort niet open willen hebben. Zijn daar mogelijkheden voor?
Misschien met Owntracks?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47

https://www.nabucasa.com/ :) Gok dat dit ook werkt met de App zodat je de notificaties ontvang zoals je gewend bent. Kost wel 5eu per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Als jij niet zelf een https verbinding wilt opzetten en openzetten (poort 443 dus), dan heb je volgens mij niet veel meer keus dan de nabucasa route te gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 09:06
DeadMetal schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:57:
Hoe zouden jullie met de volgende situatie omgaan? Ergens in de avond bereken ik hoe laat de wekker de volgende ochtend moet gaan (op basis van Google calendar afspraken voor de volgende dag). Ik ontvang hier ook een Telegram berichtje over (hoe laat de wekker gaat en waarom). HA programmeert vervolgens ook mijn wekkerradio (Logitech) op dat tijdstip.

Nou wil ik dat HA dat berekende tijdstip zelf ook onthoudt (ik sla het al op in een input_text trouwens) om vervolgens op dat tijdstip mijn slaapkamerlamp aan te zetten. Kan dat?
Whoa welke wekker heb je? Werkt het ook andersom wanneer je een tijd op je wekker instelt dat je die waarde zou kunnen gebruiken in HomeAssistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een willekeurige andere port open gezet / geforward naar HASS. Kans dat er een exploit is die alle poorten gaat scannen schat ik als nihil... Werkt verder zonder problemen (ook met LetsEncrypt)

Je kunt een VPN op je router, of eventueel NAS, opzetten. En je telefoon daarmee laten verbinden.

Voor IOS push messages is een open port volgens mij niet nodig. HASS stuurt een bericht naar centrale HASS service die hem doorzet naar Apple infrastructuur.

Voor 'text to speach' (van Google) heb je wel een open port nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Heeft iemand een idee hoe je de 'trigger.entity_id' te pakken krijgt van een iOS apparaat dat in de app in Lovelace op een entity-button drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:33:
Heeft iemand een idee hoe je de 'trigger.entity_id' te pakken krijgt van een iOS apparaat dat in de app in Lovelace op een entity-button drukt?
Ik denk het niet. De nieuwe iOS heeft wel wat meer sensoren maar volgens is die er ook niet daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Hmmbob schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

En dat wordt woensdag, als het goed is
Nou...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uwNsAce611QkgBxmNIog1jer/full.png

Ik gebruik de latest image en Watchtower heeft vanmiddag deze release geïnstalleerd. Maar ik denk dat er een foutje is gemaakt bij het taggen van een dev image.

Edit: alles werkt nog overigens, zonder foutmeldingen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Yukkie op 26-08-2019 20:31 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Yukkie schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:20:
[...]

Nou...
[Afbeelding]

Ik gebruik de latest image en Watchtower heeft vanmiddag deze release geïnstalleerd. Maar ik denk dat er een foutje is gemaakt bij het taggen van een dev image.
Precies daarom zit er geen watchtower op kritieke containers maar wil ik hierbij zelf in control zijn naar welke versie ik ga. Dat is inderdaad wel een foutje want het is echt een dev release

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 26-08-2019 20:31 ]

Pagina: 1 ... 155 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.