Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tycho28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:42
R2D2 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:27:
[...]

Ik ook ;)

Bij mij ziet e automation er zo uit,

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
# Switch bedroom (single Xiaomy switch)
- alias: Switch bedroom single click
  trigger:
  - platform: mqtt
    topic: zigbee2mqtt/Switch slaapkamer
  condition:
  - condition: template
    value_template: '{{ ''single'' == trigger.payload_json.click }}'
  action:
  - data:
      entity_id: light.bedroom
    service: light.toggle

- alias: Switch bedroom double click
  trigger:
    topic: zigbee2mqtt/Switch slaapkamer
  condition:
    value_template: '{{ ''double'' == trigger.payload_json.click }}'
  action:
  - data:
      entity_id: light.bedroom

# Switch bedroom Sef (single Xiaomy switch)
- alias: Switch bedroom Sef
  trigger:
    topic: zigbee2mqtt/Switch slaapkamer Sef
  condition:
    value_template: '{{ ''single'' == trigger.payload_json.click }}'
  action:
  - data:
      entity_id: light.bedroom_sef

Wat me er aan herinnerd, ik moet eens een keer wat mer die double clicks die de single key switch tegenwoordig ondersteund.
Ah, bedankt. Ik ga straks even kijken of het misschien ligt aan het stukje van de action die uitgevoerd moet worden.

Edit: Nu werkt de automation wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vraag is dus hoe ik daar de owntracks device tracker aan koppel. Dat wordt me niet helemaal duidelijk in de uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sbakker1982 Ik werk met yaml files en heb het dus niet in de webbrowser gedaan. Maar mijn persons configuratie ziet er zo uit
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
person:
- name: Stefan
  id: stefan1987
  user_id: 94eed8365ns08d38cdc0d219d9bb098
  device_trackers:
    - device_tracker.iphonevanstefan
    - device_tracker.stefan

- name: Meggie
  id: meggie1990
  user_id: 994d76b918ff4a98s09245abc58d1fc60
  device_trackers:
    - device_tracker.iphonevanmeggie
    - device_tracker.meggie
Op die manier koppel je dus meerdere device_trackers aan je person, waardoor de person automatisch geüpdatet wordt wanneer een tracker wijzigt. Blijkbaar is het persons component slim gemaakt waardoor bepaalde device_trackers in bepaalde situaties zwaarder wegen dan andere. Geen idee hoe dat zit. Maar sinds mijn overstap naar person heb ik geen vreemde dingen gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:19
Sbakker1982 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

Vraag is dus hoe ik daar de owntracks device tracker aan koppel. Dat wordt me niet helemaal duidelijk in de uitleg.
Ik heb een person.yaml (en in configuration dus !include person.yaml), met daarin dit:
person

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:55:
[...]

Ga in de interface naar: Instellingen / Personen
Maak een persoon aan en selecteer de device trackers die erbij horen.
Heel eenvoudig. Sneller dan typen en controleren of je geen typefout hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 14:57
Meer mensen die gebruik maken van Hassio met Pi Hole? Dit heeft in eerste instantie goed gewerkt, tot dat ik gisteren een reboot had gedaan. Hierna konden de afvalwijzer, Tado, Skybell onder andere niet meer geconfigureerd worden binnen Home Assistant. In de logging kon ik alleen terugvinden dat er geen verbinding gemaakt kon worden. Eerst geprobeerd te rebooten, nog geupdated naar 0.97 maar het probleem bleef ontstaan. Na wat zoeken op internet las ik dat mensen met Pi Hole ook dit probleem hadden. Zojuist Pi hole uitgezet, gereboot en het werkt weer. Het is dus duidelijk dat het in Pi Hole zit.

Ik kan echter nergens een oplossing voor Pi Hole vinden. Op dit moment kom ik ook zelf niet meer in Pi Hole, en ga de Addon maar eens verwijderen en opnieuw installeren.

Kortom, zijn er meer mensen die problemen hebben met Pi hole, die zaken op Home Assistant blokkeert? Op dit moment heb ik in mijn KPN router, Pi Hole als DNS ingesteld zodat network wide Ad blocking wordt toegepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Thoit Ik had Pi-hole zonder problemen. Maar ben toch overgestapt op Adguard Home, omdat dat beter wordt onderhouden door de HA-community. Er is zelfs een HA-integratie.
En tot nu toe merk ik geen verschil in het blocken van advertenties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Jelte schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:53:
@Thoit Ik had Pi-hole zonder problemen. Maar ben toch overgestapt op Adguard Home, omdat dat beter wordt onderhouden door de HA-community. Er is zelfs een HA-integratie.
Zojuist Pi hole opnieuw geïnstalleerd, en nu kom ik er weer in. Nu is natuurlijk de vraag voor hoe lang blijft het nu werken? Ga in de tussentijd Ad Guard er eens naast draaien, kijken of dat beter werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36
Thoit schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:44:
Meer mensen die gebruik maken van Hassio met Pi Hole? Dit heeft in eerste instantie goed gewerkt, tot dat ik gisteren een reboot had gedaan. Hierna konden de afvalwijzer, Tado, Skybell onder andere niet meer geconfigureerd worden binnen Home Assistant. In de logging kon ik alleen terugvinden dat er geen verbinding gemaakt kon worden. Eerst geprobeerd te rebooten, nog geupdated naar 0.97 maar het probleem bleef ontstaan. Na wat zoeken op internet las ik dat mensen met Pi Hole ook dit probleem hadden. Zojuist Pi hole uitgezet, gereboot en het werkt weer. Het is dus duidelijk dat het in Pi Hole zit.

Ik kan echter nergens een oplossing voor Pi Hole vinden. Op dit moment kom ik ook zelf niet meer in Pi Hole, en ga de Addon maar eens verwijderen en opnieuw installeren.

Kortom, zijn er meer mensen die problemen hebben met Pi hole, die zaken op Home Assistant blokkeert? Op dit moment heb ik in mijn KPN router, Pi Hole als DNS ingesteld zodat network wide Ad blocking wordt toegepast.
Gebruik je docker? Had ik ook op mijn nas. System wide stond resolving ingesteld op pi hole. Bij herstart van ha gaan er te veel request en is de load te hoog hierdoor krijg je timeouts. Nu op de nas op 1.1.1.1 ingesteld en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik dacht dat ik die al geprobeerd had, maar ik zal er vanavond nog eens naar kijken. Dank voor de suggestie

edit: Hij doet het! Dwz, ik krijg de eerstvolgende datum waarop er iets opgehaald wordt bij de verschillende sensoren. Nu nog ff puzzelen hoe ik dat mooi in één card in mijn lovelace krijg en ik een reminder krijg als er iets aan de weg moet, maar dat komt vast goed.

Het zou me niet verbazen als ik hem wel eerder geïnstalleerd had, maar de configuratie niet (goed) ingesteld had.

[ Voor 38% gewijzigd door gwystyl op 08-08-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 14:32
Ik zit nog steeds te wachten op een afvalwijzer integratie voor de gemeenten Renkum, Veenendaal, Renswoude, Wageningen en Ede :-)

De afvalophaler is: https://www.acv-groep.nl/
En het platform wat ze gebruiken is: https://ximmio.com/

Ik heb het idee dat Twente Milieu hetzelfde platform gebruikt, dus die nieuwe Twente Milieu integratie zou misschien aan te passen zijn om ook deze data te scrapen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Ook eens naar gekeken maar niet actief in gebruik. Weet jij misschien hoe je meerdere URL's tegelijk toevoegd aan de blocklist? Dus BULK add URL's.

Enige "betere" integratie is dat in geval van hass.io je gebruik kan maken van ingress met de AdGuard addon.. Buiten dat werkt de Pi-Hole addon (met iframe) gewoon net zoals de AdGuard addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@renedis nee geen idee. Doe ik niet zo heel veel mee.
Misschien @Frenck ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Vaevictis_ schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:42:
[...]

Gebruik je docker? Had ik ook op mijn nas. System wide stond resolving ingesteld op pi hole. Bij herstart van ha gaan er te veel request en is de load te hoog hierdoor krijg je timeouts. Nu op de nas op 1.1.1.1 ingesteld en het werkt weer.
Nee, draai Hassio op een Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:05:
@Sbakker1982 Ik werk met yaml files en heb het dus niet in de webbrowser gedaan. Maar mijn persons configuratie ziet er zo uit
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
person:
- name: Stefan
  id: stefan1987
  user_id: 94eed8365ns08d38cdc0d219d9bb098
  device_trackers:
    - device_tracker.iphonevanstefan
    - device_tracker.stefan

- name: Meggie
  id: meggie1990
  user_id: 994d76b918ff4a98s09245abc58d1fc60
  device_trackers:
    - device_tracker.iphonevanmeggie
    - device_tracker.meggie
Op die manier koppel je dus meerdere device_trackers aan je person, waardoor de person automatisch geüpdatet wordt wanneer een tracker wijzigt. Blijkbaar is het persons component slim gemaakt waardoor bepaalde device_trackers in bepaalde situaties zwaarder wegen dan andere. Geen idee hoe dat zit. Maar sinds mijn overstap naar person heb ik geen vreemde dingen gemerkt.
Maar de device_tracker_stefan moet toch ergens naar verwijzen. Hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sbakker1982
Ik heb meerdere device trackers. De iphone komt van de app, de andere is een legacy die is overgebleven van probeersels met BTLE tracking van mijn iPhone naar MQTT. Die entity wordt volop gebruikt in legio automations en kan ik niet zomaar verwijderen.

Als jij Owntracks gebruikt, heb je daar ook een device_tracker van. Net als van een eventuele iOS app, of een router met presence detection. Al die device trackers som je onder elkaar op en het persons algoritme doet er vervolgens iets slims mee. Zeggen ze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
lolgast schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 17:50:
@Sbakker1982
Ik heb meerdere device trackers. De iphone komt van de app, de andere is een legacy die is overgebleven van probeersels met BTLE tracking van mijn iPhone naar MQTT. Die entity wordt volop gebruikt in legio automations en kan ik niet zomaar verwijderen.

Als jij Owntracks gebruikt, heb je daar ook een device_tracker van. Net als van een eventuele iOS app, of een router met presence detection. Al die device trackers som je onder elkaar op en het persons algoritme doet er vervolgens iets slims mee. Zeggen ze :+
Bij mij werkt de persons niet helemaal lekker. Maak gebruik van de tado presence sensor en life 360. Deze heb ik als een persoon toegevoegd. Was straks echter naar de supermarkt, life 360 zag netjes dat ik niet thuis was maar toch dacht de person dat ik gewoon thuis was. Wordt snel tijd voor een native Android HA app. Met de iPhone werkte het altijd, maar owntracks werkte niet en nog steeds niks gevonden wat goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tado presence heb ik ook gebruikt in een ver verleden, maar die werkte sowieso belabberd. Dat blijkt ook uit de test die ik destijds heb gedaan
lolgast in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:20
lolgast schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:09:
Tado presence heb ik ook gebruikt in een ver verleden, maar die werkte sowieso belabberd. Dat blijkt ook uit de test die ik destijds heb gedaan
Die ervaring deel ik ook. Ben er ook vrij snel weer vanaf gestapt. Gebruik nu de unifi controller, dat werkt voor mij foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:49
ik heb een user gemaakt: vakantie_user.
nu heb ik een tablet aan de wand en wil ik die user daarop inloggen (met fully browser) maar dan niet alle tabs en opties tonen. misschien 1 tab met wat nodig is als je op het huis past.
Ik gebruik Custom Compact header waarmee ik dit dacht te kunnen bereiken.
maar wellicht is er een betere methode.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:50
Net geinstalleerd op Hassio 96.5, in config/custom_components/afvalbeheer/ folder geplaatst, in yaml de items toegevoegd, maar ik zie geen nieuwe badges/entries oid. Hoe controleer ik of ik het goed heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slaut schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 01:07:
[...]

Net geinstalleerd op Hassio 96.5, in config/custom_components/afvalbeheer/ folder geplaatst, in yaml de items toegevoegd, maar ik zie geen nieuwe badges/entries oid. Hoe controleer ik of ik het goed heb gedaan?
Heb je HA herstart?

Iemand hier de ESPHome addon achter een reverse proxy (specifiek Traefik) draaien en in staat firmware te uploaden in plaats van de melding "terminated process" te krijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door JBS op 09-08-2019 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Homeassistant herstarten zoals hierboven genoemd wordt, en daarna kan je verschillende sensoren toevoegen afhankelijk van welke typen afval je in de configuratie gezet hebt en of je de sensoren voor "vandaag" en "morgen"aan hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBS schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 06:44:
[...]
Iemand hier de ESPHome addon achter een reverse proxy (specifiek Traefik) draaien en in staat firmware te uploaden in plaats van de melding "terminated process" te krijgen?
Ja. Ik gebruik voor ESPhome geen Traefik docker labels maar een file descriptor, en de docker-compose voor ESPhome heeft network_mode="host". Als ik vanavond weer thuis ben kan ik je mijn config wel even delen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JBS Ik heb hier af en toe wel gebruik van gemaakt maar dat werkte voor mij gewoon :) Niet de addon, ik heb geen HassIO, maar dat mag geen verschil maken lijkt me.

Maar waarom zou je esphome van buitenaf beschikbaar maken? Een portal via het internet die praktisch al mijn IoT devices kan managen? Nee bedankt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door lolgast op 09-08-2019 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 21:21

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Iemand ervaring of ooit iets over het volgende gelezen. Heb in mijn auto een Cobra/Vodafone alarmsysteem + tracking. Dat kan ik benaderen via https://track2.fleetassist.nl dat is software van http://www.fmsdocumentation.com/ iemand hier een HA intergratie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lolgast Het gaat me er met name om dat het uploaden werkt wanneer ik de add-on via het Hass.io panel (Ingress) open. Gewoon gemak :) Alternatief kan natuurlijk nog wel zijn dat ik niet Ingress gebruik, maar handmatig een item aan het panel toevoeg dat verwijst naar het interne IP adres met de poort waarop de add-on bereikbaar is. Echt van buitenaf hoeft niet per se inderdaad.

Dat 't via Ingress achter Traefik niet werkt zou iets te maken hebben met websocket lees ik onder andere hier https://github.com/esphome/ESPHome-Core/issues/396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
gwystyl schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:14:
[...]

Homeassistant herstarten zoals hierboven genoemd wordt, en daarna kan je verschillende sensoren toevoegen afhankelijk van welke typen afval je in de configuratie gezet hebt en of je de sensoren voor "vandaag" en "morgen"aan hebt gezet.
Herstart is gedaan, en in config de sensor yaml toegevoegd(met herstart daarna). Maar zal kijken of de 'sensor: !include sensor.yaml' wel toegevoegd wordt, door een tweede sensor in dat bestand toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxie85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:08
lolgast schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:09:
kipfel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:26:
[...]

Die ervaring deel ik ook. Ben er ook vrij snel weer vanaf gestapt. Gebruik nu de unifi controller, dat werkt voor mij foutloos.
Gek, want die ervaring deel ik totaal niet. Bij mij werkt de tado als device_tracker foutloos sinds ik het ben gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandpad
  • Laatst online: 00:19
[...]

Dat is de handmatige methode. Zoek even HACS op, werkt veel makkelijk.
En zoals hierboven al geroepen is, je moet Home Assistant even helemaal herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
Zandpad schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:08:
[...]

Dat is de handmatige methode. Zoek even HACS op, werkt veel makkelijk.
En zoals hierboven al geroepen is, je moet Home Assistant even helemaal herstarten
Bedankt voor die tip, ik zal het via HACS proberen.

Dit is wat ik vond:
https://community.home-as...tom-component-hacs/121727

"Manage (Install, track, upgrade) and discover custom elements for Home Assistant directly from the UI."

Dit zal dus ook helpen met de Zigbee map denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Gisteren Ad guard erop gezet, met precies hetzelfde probleem als met Pi hole. Waarschijnlijk zal er tijdens de boot ineens een shitload aan requests komen waardoor hij de boel dicht gooit. Helaas is er geen service voor, anders zou ik delayed kunnen booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:32
Thoit schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 19:34:
[...]

Gisteren Ad guard erop gezet, met precies hetzelfde probleem als met Pi hole. Waarschijnlijk zal er tijdens de boot ineens een shitload aan requests komen waardoor hij de boel dicht gooit. Helaas is er geen service voor, anders zou ik delayed kunnen booten.
Kan iemand mij uitleggen waarom je add blocking en home automation wil combineren? Zie echt 0.0 waarde hierin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
overhyped schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:57:
[...]

Kan iemand mij uitleggen waarom je add blocking en home automation wil combineren? Zie echt 0.0 waarde hierin...
Omdat ik geen server in huis wil hebben draaien. De Pi staat toch al aan en heeft voldoende resources om het erbij te doen. Dus leg mij dan maar uit waarom je het niet zou doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:32
Thoit schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:59:
[...]

Omdat ik geen server in huis wil hebben draaien. De Pi staat toch al aan en heeft voldoende resources om het erbij te doen. Dus leg mij dan maar uit waarom je het niet zou doen? ;)
Makes sense :) al blijf ik ‘t wel zonde van de dev cycles aan De HA kant vinden, tweak ‘t zelf maar in elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 14:47
kipfel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:26:
[...]

Duurt het bij jou niet heel lang voordat de user op not home gaat dan ?
Ik gebruik oa unifi als presence maar bij mij duurt het erg lang voordat de gebruiker op not home wordt weer gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DvD77 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:12:
[...]

Ik gebruik oa unifi als presence maar bij mij duurt het erg lang voordat de gebruiker op not home wordt weer gegeven.
Klopt. 'not home' duurt doorgaans een minuut of 10. 'home' gaat wel vrijwel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien helpt het om een beetje te spelen met de consider_home optie? Die staat standaard op 3 minuten volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ervaar de laatste dagen dat mijn HA (Hass.io 0.96.3) soms ineens offline is, niet meer via Traefik bereikbaar maar ook niet via het interne IP adres. Normaal zie ik in de log vrijwel continu zaken voorbij komen als het updaten van sensoren etc, zoals ook in het bovenste deel van onderstaande log.

Onderaan het laatste deel van de log waarbij het lijkt of e.e.a. om 22:04 al gestopt is met werken, daarna niet de normale update regels meer. Echter geen errors.

Herkent iemand dit onderuit gaan van HA zonder concrete errors, wellicht door 't crashen van een custom component?
2019-08-09 22:01:40 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"65","r":"sensors","state":{"humidity":7427,"lastupdated":"2019-08-09T20:01:40"},"t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:02:77:48:4a-01-0405"}

2019-08-09 22:01:40 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"64","r":"sensors","state":{"lastupdated":"2019-08-09T20:01:40","temperature":2377},"t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:02:77:48:4a-01-0402"}

2019-08-09 22:01:40 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"66","r":"sensors","state":{"lastupdated":"2019-08-09T20:01:40","pressure":1001},"t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:02:77:48:4a-01-0403"}

2019-08-09 22:01:58 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"config":{"battery":100,"on":true,"reachable":true,"temperature":2600},"e":"changed","id":"35","r":"sensors","t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:01:e4:52:d2-01-0006"}

2019-08-09 22:01:58 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"35","r":"sensors","state":{"lastupdated":"2019-08-09T20:01:58","open":false},"t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:01:e4:52:d2-01-0006"}

2019-08-09 22:02:07 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"config":{"battery":100,"group":"24439","on":true,"reachable":true},"e":"changed","id":"52","r":"sensors","t":"event","uniqueid":"00:17:88:01:04:e6:72:3a-02-fc00"}

2019-08-09 22:02:11 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Authentication token valid for 29 days

2019-08-09 22:02:11 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] REQ: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, data=null

2019-08-09 22:02:11 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"48","r":"sensors","state":{"lastupdated":"2019-08-09T20:02:11","temperature":2428},"t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:02:47:80:ee-01-0402"}

2019-08-09 22:02:11 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"49","r":"sensors","state":{"humidity":6690,"lastupdated":"2019-08-09T20:02:11"},"t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:02:47:80:ee-01-0405"}

2019-08-09 22:02:11 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"50","r":"sensors","state":{"lastupdated":"2019-08-09T20:02:11","pressure":1001},"t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:02:47:80:ee-01-0403"}

2019-08-09 22:02:12 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, HTTPCode=200, Data={"slides":[{"id":1110,"device_name":"Slaapkamerraam","slide_setup":"right","curtain_type":null,"device_id":"slide_30AEA4C5B804","household_id":223,"zone_id":76,"touch_go":false,"device_info":{"pos":1.01},"routines":[{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 8 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 8 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:1","payload":{"offset":0,"pos":0}},{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 20 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 20 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:2","payload":{"offset":0,"pos":1}},{"action":"set_pos","at":"0 0 19 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:3","payload":{"pos":1,"time":"2019-04-11T19:00:00.985Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}},{"action":"set_pos","at":"0 30 7 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:4","payload":{"pos":0,"time":"2019-04-11T07:30:00.414Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}}]}]}

2019-08-09 22:02:12 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] GoSlide API returned 1 slide(s)

2019-08-09 22:02:12 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] Updated entry={'mac': '30AEA4C5B804', 'id': 1110, 'name': 'Slaapkamerraam', 'online': True, 'pos': 1}

2019-08-09 22:02:42 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Authentication token valid for 29 days

2019-08-09 22:02:42 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] REQ: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, data=null

2019-08-09 22:02:43 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, HTTPCode=200, Data={"slides":[{"id":1110,"device_name":"Slaapkamerraam","slide_setup":"right","curtain_type":null,"device_id":"slide_30AEA4C5B804","household_id":223,"zone_id":76,"touch_go":false,"device_info":{"pos":1.01},"routines":[{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 8 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 8 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:1","payload":{"offset":0,"pos":0}},{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 20 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 20 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:2","payload":{"offset":0,"pos":1}},{"action":"set_pos","at":"0 0 19 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:3","payload":{"pos":1,"time":"2019-04-11T19:00:00.985Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}},{"action":"set_pos","at":"0 30 7 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:4","payload":{"pos":0,"time":"2019-04-11T07:30:00.414Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}}]}]}

2019-08-09 22:02:43 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] GoSlide API returned 1 slide(s)

2019-08-09 22:02:43 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] Updated entry={'mac': '30AEA4C5B804', 'id': 1110, 'name': 'Slaapkamerraam', 'online': True, 'pos': 1}

2019-08-09 22:02:50 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"config":{"battery":100,"on":true,"reachable":true,"temperature":2600},"e":"changed","id":"7","r":"sensors","t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:01:e8:8f:24-01-0012"}

2019-08-09 22:02:50 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"68","r":"sensors","state":{"lastupdated":"2019-08-09T20:02:50","presence":false},"t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:03:02:9d:1a-01-0406"}

2019-08-09 22:02:52 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"38","r":"sensors","state":{"lastupdated":"2019-08-09T20:02:52","presence":false},"t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:02:22:cd:67-01-0406"}

2019-08-09 22:02:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"config":{"battery":100,"on":true,"reachable":true,"temperature":3000},"e":"changed","id":"41","r":"sensors","t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:01:de:6e:a8-01-0006"}

2019-08-09 22:02:57 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"41","r":"sensors","state":{"lastupdated":"2019-08-09T20:02:57","open":true},"t":"event","uniqueid":"00:15:8d:00:01:de:6e:a8-01-0006"}

2019-08-09 22:02:58 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"config":{"battery":100,"group":"24461","on":true,"reachable":true},"e":"changed","id":"34","r":"sensors","t":"event","uniqueid":"00:17:88:01:04:f4:73:22-02-fc00"}

2019-08-09 22:03:06 WARNING (MainThread) [homeassistant.helpers.entity] Update of climate.woonkamer is taking over 10 seconds

2019-08-09 22:03:13 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Authentication token valid for 29 days

2019-08-09 22:03:13 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] REQ: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, data=null

2019-08-09 22:03:13 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, HTTPCode=200, Data={"slides":[{"id":1110,"device_name":"Slaapkamerraam","slide_setup":"right","curtain_type":null,"device_id":"slide_30AEA4C5B804","household_id":223,"zone_id":76,"touch_go":false,"device_info":{"pos":1.01},"routines":[{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 8 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 8 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:1","payload":{"offset":0,"pos":0}},{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 20 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 20 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:2","payload":{"offset":0,"pos":1}},{"action":"set_pos","at":"0 0 19 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:3","payload":{"pos":1,"time":"2019-04-11T19:00:00.985Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}},{"action":"set_pos","at":"0 30 7 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:4","payload":{"pos":0,"time":"2019-04-11T07:30:00.414Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}}]}]}

2019-08-09 22:03:13 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] GoSlide API returned 1 slide(s)

2019-08-09 22:03:13 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] Updated entry={'mac': '30AEA4C5B804', 'id': 1110, 'name': 'Slaapkamerraam', 'online': True, 'pos': 1}

2019-08-09 22:03:23 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] Sending {'data': '{"on": false}'} to http://192.168.178.24:8383/api/D58765EFB5/lights/16/state

2019-08-09 22:03:23 DEBUG (MainThread) [pydeconz.utils] HTTP request response: [{'success': {'/lights/16/state/on': False}}]

2019-08-09 22:03:23 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"e":"changed","id":"16","r":"lights","state":{"alert":null,"on":false,"reachable":true},"t":"event","uniqueid":"7c:b0:3e:aa:00:ad:0a:e2-03"}

2019-08-09 22:03:43 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Authentication token valid for 29 days

2019-08-09 22:03:43 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] REQ: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, data=null

2019-08-09 22:03:43 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, HTTPCode=200, Data={"slides":[{"id":1110,"device_name":"Slaapkamerraam","slide_setup":"right","curtain_type":null,"device_id":"slide_30AEA4C5B804","household_id":223,"zone_id":76,"touch_go":false,"device_info":{"pos":1.01},"routines":[{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 8 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 8 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:1","payload":{"offset":0,"pos":0}},{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 20 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 20 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:2","payload":{"offset":0,"pos":1}},{"action":"set_pos","at":"0 0 19 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:3","payload":{"pos":1,"time":"2019-04-11T19:00:00.985Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}},{"action":"set_pos","at":"0 30 7 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:4","payload":{"pos":0,"time":"2019-04-11T07:30:00.414Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}}]}]}

2019-08-09 22:03:43 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] GoSlide API returned 1 slide(s)

2019-08-09 22:03:43 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] Updated entry={'mac': '30AEA4C5B804', 'id': 1110, 'name': 'Slaapkamerraam', 'online': True, 'pos': 1}

2019-08-09 22:03:57 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.climate] Updating tado climate took longer than the scheduled update interval 0:01:00

2019-08-09 22:03:58 DEBUG (MainThread) [pydeconz.websocket] Websocket data: {"config":{"battery":100,"group":"15330","on":true,"reachable":true},"e":"changed","id":"51","r":"sensors","t":"event","uniqueid":"00:17:88:01:04:e6:72:74-02-fc00"}

2019-08-09 22:04:14 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Authentication token valid for 29 days

2019-08-09 22:04:14 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] REQ: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, data=null

2019-08-09 22:04:14 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, HTTPCode=200, Data={"slides":[{"id":1110,"device_name":"Slaapkamerraam","slide_setup":"right","curtain_type":null,"device_id":"slide_30AEA4C5B804","household_id":223,"zone_id":76,"touch_go":false,"device_info":{"pos":1.01},"routines":[{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 8 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 8 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:1","payload":{"offset":0,"pos":0}},{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 20 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 20 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:2","payload":{"offset":0,"pos":1}},{"action":"set_pos","at":"0 0 19 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:3","payload":{"pos":1,"time":"2019-04-11T19:00:00.985Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}},{"action":"set_pos","at":"0 30 7 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:4","payload":{"pos":0,"time":"2019-04-11T07:30:00.414Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}}]}]}

2019-08-09 22:04:14 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] GoSlide API returned 1 slide(s)

2019-08-09 22:04:14 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] Updated entry={'mac': '30AEA4C5B804', 'id': 1110, 'name': 'Slaapkamerraam', 'online': True, 'pos': 1}

2019-08-09 22:04:45 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] Authentication token valid for 29 days

2019-08-09 22:04:45 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] REQ: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, data=null

2019-08-09 22:04:45 DEBUG (MainThread) [goslideapi.goslideapi] RES: API=https://api.goslide.io/api/slides/overview, type=GET, HTTPCode=200, Data={"slides":[{"id":1110,"device_name":"Slaapkamerraam","slide_setup":"right","curtain_type":null,"device_id":"slide_30AEA4C5B804","household_id":223,"zone_id":76,"touch_go":false,"device_info":{"pos":1.01},"routines":[{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 8 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 8 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:1","payload":{"offset":0,"pos":0}},{"action":"set_pos","at":"@random:{\\\"from\\\":\\\"0 0 20 * * *\\\",\\\"to\\\":\\\"0 30 20 * * *\\\",\\\"number\\\":1}","enable":false,"id":"cron:2","payload":{"offset":0,"pos":1}},{"action":"set_pos","at":"0 0 19 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:3","payload":{"pos":1,"time":"2019-04-11T19:00:00.985Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}},{"action":"set_pos","at":"0 30 7 * * MON,TUE,WED,THU,FRI,SAT,SUN","enable":true,"id":"cron:4","payload":{"pos":0,"time":"2019-04-11T07:30:00.414Z","type":"timer","weekdays":[true,true,true,true,true,true,true]}}]}]}

2019-08-09 22:04:45 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] GoSlide API returned 1 slide(s)

2019-08-09 22:04:45 DEBUG (MainThread) [custom_components.goslide] Updated entry={'mac': '30AEA4C5B804', 'id': 1110, 'name': 'Slaapkamerraam', 'online': True, 'pos': 1}

2019-08-10 02:10:08 WARNING (Thread-4) [pychromecast.socket_client] [Speelkamer:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:39 WARNING (Thread-4060) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:39 WARNING (Thread-7) [pychromecast.socket_client] [Woonkamer Hub:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:39 WARNING (Thread-3992) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:39 WARNING (Thread-4011) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:39 WARNING (Thread-4002) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:39 WARNING (Thread-4093) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:39 WARNING (Thread-3997) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:39 WARNING (Thread-3991) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:39 WARNING (Thread-3982) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:39 WARNING (Thread-3976) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:39 WARNING (Thread-3981) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 03:53:46 ERROR (Thread-3976) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Failed to connect, retrying in 5.0s

2019-08-10 03:53:46 ERROR (Thread-3991) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Failed to connect, retrying in 5.0s

2019-08-10 03:53:46 ERROR (Thread-3997) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Failed to connect, retrying in 5.0s

2019-08-10 03:53:46 ERROR (Thread-4002) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Failed to connect, retrying in 5.0s

2019-08-10 03:53:46 ERROR (Thread-4011) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Failed to connect, retrying in 5.0s

2019-08-10 03:53:46 ERROR (Thread-4093) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Failed to connect, retrying in 5.0s

2019-08-10 03:53:46 ERROR (Thread-4060) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Failed to connect, retrying in 5.0s

2019-08-10 03:53:46 ERROR (Thread-3981) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Failed to connect, retrying in 5.0s

2019-08-10 03:53:46 ERROR (Thread-3982) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Failed to connect, retrying in 5.0s

2019-08-10 03:53:46 ERROR (Thread-3992) [pychromecast.socket_client] [192.168.178.33:8009] Failed to connect, retrying in 5.0s

2019-08-10 04:32:44 WARNING (Thread-5) [pychromecast.socket_client] [Woonkamer Home Mini:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

2019-08-10 04:37:42 WARNING (Thread-6) [pychromecast.socket_client] [Keuken:8009] Heartbeat timeout, resetting connection

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou beginnen met het uitschakelen van custom component ‘goslide’. Aangezien hij daarna faalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
0.97.1:
Release 0.97.1 - August 9
A new breaking change was introduced with 0.97.1 to accomodate for the HaveIBeenPwned shutting down v2 of their API on August 18. The integration has been migrated to using v3.
  • Update HIBP sensor to use API v3 and API Key (@aetaric - #25699) (haveibeenpwned docs) (breaking change)
  • Update Cisco Mobility Express module version (@fbradyirl - #25770) (cisco_mobility_express docs)
  • Don’t track unstable attributes (@jjlawren - #25787) (unifi docs) (breaking change)
  • Fix deconz allow_clip_sensor and allow_deconz_groups options (@Anonym-tsk - #25811) (deconz docs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:20
DvD77 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:12:
[...]

5 minuten, maar daar heb ik met mijn use cases geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
Iemand problemen met HACS? "Ineens" zijn al mijn integraties en plugins verdwenen uit het UI van HACS. Komt na een update van HACS zelf of de update naar 0.97.1 van Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
Vreemd, er zal wel ergens iets mis zijn gegaan, maar geen zin om een backup terug te zetten. Dus ik hoop nu maar dat alle integraties er weer in staan die ik had. Merken we snel genoeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stefanroelofs schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:48:
Ik zit nog steeds te wachten op een afvalwijzer integratie voor de gemeenten Renkum, Veenendaal, Renswoude, Wageningen en Ede :-)

De afvalophaler is: https://www.acv-groep.nl/
En het platform wat ze gebruiken is: https://ximmio.com/

Ik heb het idee dat Twente Milieu hetzelfde platform gebruikt, dus die nieuwe Twente Milieu integratie zou misschien aan te passen zijn om ook deze data te scrapen ...
E voila: https://github.com/Cadsters/acv-hass-component

Staat ook in HACS

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:52

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Heb weer ff zitten knutselen met thema's en een leuke MMI voor mijn iPhone.
Het was nogal wat werk, maar kan nu de meeste instellingen volledig vanuit een thema instellen, niks geen gepruts meer in een template of view! De templates gebruiken nu het thema voor instellingen, en vanuit de view worden enkel entities doorgegeven.

Hier twee voorbeelden zij-aan-zij van een licht (grijs-oranje-blauw) en donker thema (zwart-oranje-blauw):

Hass Energie LichtHass Energie Donker

En de laatste met verlichting die aan/uit staat, inclusief dimstandpercentage:

Hass Lampen LichtHass Lampen Donker

Af is het nog niet zoals je ziet. Voor de verlichting moeten er nog een paar veel gebruikte scenes komen (alles uit, alles aan bijv.), maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt, dus dat is eerst weer uitzoeken en proberen.

Heb bij de verlichting al de "area's" geimplementeerd. Handmatig helaas, want hass is nog niet zover dat je hier vanuit een entity bij kunt komen. Zal nog wel een keertje komen.

Hass heb ik vandaag wel een keer of 50 herstart tijdens het spelen met thema's, want dat pikt hass anders dus niet. Verder blijkt de documentatie op veel vlakken echte technische documentatie: Elk veldje staat vaak wel beschreven, maar de samenhang, of ik wil x, hoe doe ik dat dan? is vaak niet te vinden.

Dat mag je dus allemaal lekker zelf uitzoeken en proberen. Leer je ook weer hoeveel Lovelace eigenlijk kan, zeker met alle custom componenten.

De foutgevoeligheid van yaml, en geen mogelijkheden om de Lovelace config te checken vooraf heeft wel voor de nodige hoofdbrekens gezorgd: bij problemen krijg je vaak de foutmelding dat de ui-lovelace.yaml file niet gevonden is. Maar die is er natuurlijk wel. Je valt dan terug op de standaard states ui.

Als ik zie hoeveel sensoren ik nog moet, dan ben ik nog ff bezig met uitbreiden van zowel aantal views, als een flink aantal cards, en dus ook een flinke hoeveelheid yaml code :F

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
  • Laatst online: 02-09 14:32
Thx! Ik had al een PM van @Cadster gekregen. Hij werkt top!
Ik had 'm alleen manueel toegevoegd. Ik wist niet dat hij al in HACS stond. Nog makkelijker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 11:49
Gister de update naar 0.97 en vandaag naar 0.97.1 gedaan. Vanmiddag stopte de weergave van mijn temperatuur sensoren ineens. ( Was dus nie direct na de update gister ) De temperatuur wordt netjes doorgeven / aangepast, maar het lijntje wordt bij alle sensoren niet meer bijgewerkt. Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen fixen., of zijn er misschien nog mooiere Lovalace kaarten om de temperatuur weer te geven ? ( was sowieso niet zo fan van deze )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VKuW10apSSs1Y8UTI7IHk36a/full.png

Zo ziet de lovelace kaart er uit :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ER8Rc921NqKCHvE6rwlxlkzW/full.png

In de log zie ik overigens bij alle sensoren deze foutmelding staan :
code:
1
2
Error executing query: (sqlite3.DatabaseError) database disk image is malformed
[SQL: INSERT INTO events (event_type, event_data, origin, time_fired, created, context_id, context_user_id) VALUES (?, ?, ?, ?, ?, ?, ?)]

Update : Ik vond deze tip; toegepast en nu lijkt het weer te werken :
This has nothing to do with home-assistant.log. The file you want to delete is home-assistant_v2.db. That is the one containing the history database. If you delete it, and restart home-assistant it will recreate an empty database.

[ Voor 33% gewijzigd door GertJan2012 op 10-08-2019 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Mars Warrior schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:31:
Het was nogal wat werk, maar kan nu de meeste instellingen volledig vanuit een thema instellen, niks geen gepruts meer in een template of view! De templates gebruiken nu het thema voor instellingen, en vanuit de view worden enkel entities doorgegeven.

Hier twee voorbeelden zij-aan-zij van een licht (grijs-oranje-blauw) en donker thema (zwart-oranje-blauw):

[Afbeelding: Hass Energie Licht][Afbeelding: Hass Energie Donker]

[Afbeelding: Hass Lampen Licht][Afbeelding: Hass Lampen Donker]

Af is het nog niet zoals je ziet. Voor de verlichting moeten er nog een paar veel gebruikte scenes komen (alles uit, alles aan bijv.), maar daar heb ik nog nooit mee gewerkt, dus dat is eerst weer uitzoeken en proberen.

Heb bij de verlichting al de "area's" geimplementeerd. Handmatig helaas, want hass is nog niet zover dat je hier vanuit een entity bij kunt komen. Zal nog wel een keertje komen.

Hass heb ik vandaag wel een keer of 50 herstart tijdens het spelen met thema's, want dat pikt hass anders dus niet. Verder blijkt de documentatie op veel vlakken echte technische documentatie: Elk veldje staat vaak wel beschreven, maar de samenhang, of ik wil x, hoe doe ik dat dan? is vaak niet te vinden.

Dat mag je dus allemaal lekker zelf uitzoeken en proberen. Leer je ook weer hoeveel Lovelace eigenlijk kan, zeker met alle custom componenten.

De foutgevoeligheid van yaml, en geen mogelijkheden om de Lovelace config te checken vooraf heeft wel voor de nodige hoofdbrekens gezorgd: bij problemen krijg je vaak de foutmelding dat de ui-lovelace.yaml file niet gevonden is. Maar die is er natuurlijk wel. Je valt dan terug op de standaard states ui.

Als ik zie hoeveel sensoren ik nog moet, dan ben ik nog ff bezig met uitbreiden van zowel aantal views, als een flink aantal cards, en dus ook een flinke hoeveelheid yaml code :F
Ziet er erg goed uit. Vooral het laatste stuk houd mij tegen om er (nog) niet aan te beginnen. De oude interface doet wat die moet doen en daarom doe ik ook niks met Lovelace. Kost enorm veel tijd en het levert (persoonlijk) weinig op. Hopelijk komt er in de toekomst iets om snel en eenvoudig mooie interfaces te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 18:59
is er al iemand die de afvalkalender van gemeente westerkwatier in Home assistant heeft kunnen integreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:08

HaTe

haat niet

....
....
Ten eerste: Ziet er goed uit!
Om de volgende keer wat tijd te besparen, kan je themas ook apart reloaden met de service frontend.reload_themes

Ook kan je Lovelace ui apart reloaden natuurlijk, maar ik ben sinds kort overgestapt op de gui configuratie voor Lovelace. Daar kan je ook gewoon yaml typen mocht de gui niet werken. Dan heb je ook geen last van dat hij terug gaat naar de states UI

Heb het zelf gebruikt toen ik mijn themas maakte:
https://community.home-as...ue-grey-night-theme/30848
Afbeeldingslocatie: https://community-home-assistant-assets.s3.dualstack.us-west-2.amazonaws.com/original/3X/d/b/db49d3aa4eae09caaf02f457566be37bddfead6f.png

[ Voor 32% gewijzigd door HaTe op 11-08-2019 00:27 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:25
HaTe schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 00:22:
[...]

Om de volgende keer wat tijd te besparen, kan je themas ook apart reloaden met de service frontend.reload_themes

Ook kan je Lovelace ui apart reloaden natuurlijk, maar ik ben sinds kort overgestapt op de gui configuratie voor Lovelace. Daar kan je ook gewoon yaml typen mocht de gui niet werken. Dan heb je ook geen last van dat hij terug gaat naar de states UI

[Afbeelding]
Hoe heb je de Nefit Easy geintegreerd? Via Node Red? Ik krijg het niet voor elkaar namelijk

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31
[...]

[Afbeelding]
Kun je mij vertellen hoe je die verbruiksgrafieken hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:32

kronolith

[EDIT]

Krishly schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 08:21:
[...]
Zo te zien is dat de https://github.com/kalkih/mini-graph-card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:08

HaTe

haat niet

manusjevanalles schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 06:54:
[...]

Hoe heb je de Nefit Easy geintegreerd? Via Node Red? Ik krijg het niet voor elkaar namelijk
https://github.com/marconfus/ha-nefit-ng
Ben daar ook medeontwikkelaar van (ksya). Ben nu bezig om een algemene nefit easy compontent te maken, waar vervolgens meerdere sensoren exposed worden, met natuurlijk climate en water_heater.
Krishly schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 08:21:
[...]

Met reflectiesensoren en Arduino op de analoge tellers in de meterkast. In de Arduino wordt alles bijgehouden, dus als de communicatie een keer niet werkt met de server (zoals in screenshot toevallig, was bezig met upgrade van Linux), dan blijft hij wel doortellen :)

En inderdaad de grafieken is mini-graph-card.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Thoit schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:28:
[...]
Ziet er erg goed uit. Vooral het laatste stuk houd mij tegen om er (nog) niet aan te beginnen. De oude interface doet wat die moet doen en daarom doe ik ook niks met Lovelace. Kost enorm veel tijd en het levert (persoonlijk) weinig op. Hopelijk komt er in de toekomst iets om snel en eenvoudig mooie interfaces te krijgen :)
Mijn huidige aanpak bestaat uit allemaal losse bestanden, die via het !include statement aan elkaar gehangen worden. De GUI Editor kan nog niet enorm veel op dit ogenblik als je het vergelijkt met losse bestanden en een losse editor.

De GUI Editor kan niet met !include omgaan. Hergebruik is daardoor binnen de GUI Editor ook niet mogelijk (nog). Iets dat je met de template mogelijkheden van de decluttering card juist perfect kunt uitbuiten icm het !include statement. Dat scheelt echt in een beetje setup duizenden regels aan yaml code!
[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip voor de service aanroep. Dat scheelt inderdaad tijd _/-\o_
Hmmbob schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 20:14:
[...]

1 vraag: waar is je repo? :+
Uhmmmmmmmmmmmmmm. Ik heb verschilende GIT Repo's, maar heb ze nog nooit gebruikt, behalve dan af en toe een fork van een andere repo, maar ook daar nog nooit iets mee gedaan.

Moet dus GIT gaan leren :Y

@jimzz zie dat je lekker aan het bijwerken bent. Wel grappig dat ik vanuit een MMI dingen aan het opbouwen ben en jij natuurlijk vanuit experimenten nu dingen aan het mergen bent.

Het generiek "snelmenu" template dat ik gebruik moet je bekent voorkomen - zeker als ik net ff in je repo (jaja, @Hmmbob ) kijk:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
default:
  # Left button of quick menu
  - lb_name: Home
  - lb_icon: home
  - lb_path: /lovelace/home

# Middle button of quick menu
  - mb_name: Menu
  - mb_icon: menu
  - mb_path: /lovelace/menu

# Right button of quick menu
  - rb_name: Home
  - rb_icon: home
  - rb_path: /lovelace/home

- entity: input_select.ismenu
  - show_state: false
  - show_label: false
  - show_name: true
  - padding: 0px
:D

Ben nu nog bezig wat bugs uit de thema's en templates te halen. Dat dat kan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:20
@Mars Warrior ZIet er tof uit.. De Min , max en tijd wat je in de button hebt verwerkt, welke value is dat? Is dat ook hardcoded of handmatig toegevoegd?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimzz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-04 03:28
Mars Warrior schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

Mijn huidige aanpak bestaat uit allemaal losse bestanden, die via het !include statement aan elkaar gehangen worden. De GUI Editor kan nog niet enorm veel op dit ogenblik als je het vergelijkt met losse bestanden en een losse editor.

De GUI Editor kan niet met !include omgaan. Hergebruik is daardoor binnen de GUI Editor ook niet mogelijk (nog). Iets dat je met de template mogelijkheden van de decluttering card juist perfect kunt uitbuiten icm het !include statement. Dat scheelt echt in een beetje setup duizenden regels aan yaml code!

[...]

Bedankt voor de tip voor de service aanroep. Dat scheelt inderdaad tijd _/-\o_

[...]

Uhmmmmmmmmmmmmmm. Ik heb verschilende GIT Repo's, maar heb ze nog nooit gebruikt, behalve dan af en toe een fork van een andere repo, maar ook daar nog nooit iets mee gedaan.

Moet dus GIT gaan leren :Y

@jimzz zie dat je lekker aan het bijwerken bent. Wel grappig dat ik vanuit een MMI dingen aan het opbouwen ben en jij natuurlijk vanuit experimenten nu dingen aan het mergen bent.

Het generiek "snelmenu" template dat ik gebruik moet je bekent voorkomen - zeker als ik net ff in je repo (jaja, @Hmmbob ) kijk:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
default:
  # Left button of quick menu
  - lb_name: Home
  - lb_icon: home
  - lb_path: /lovelace/home

# Middle button of quick menu
  - mb_name: Menu
  - mb_icon: menu
  - mb_path: /lovelace/menu

# Right button of quick menu
  - rb_name: Home
  - rb_icon: home
  - rb_path: /lovelace/home

- entity: input_select.ismenu
  - show_state: false
  - show_label: false
  - show_name: true
  - padding: 0px
:D

Ben nu nog bezig wat bugs uit de thema's en templates te halen. Dat dat kan O-)
Wat bedoel je met MMI? Ik ben ook maar een hobbyist. Dus sorry als ik niet alles begrijp wat je zegt. Maar ik ben zeker aan t bijwerken. Wil het begrijpelijker maken voor mezelf en voor anderen. Toen ik mijn persoonlijke design ging delen (dus met alle code die voor mij dus afdoende waren) had ik eigenlijk niet verwacht dat mensen het ook daadwerkelijk wilden gaan kopieren en dergelijke.

Maar heb alweer wat ideeen wat ik kan templaten door jouw screenshots haha thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolgast schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 07:59:
Ik zou beginnen met het uitschakelen van custom component ‘goslide’. Aangezien hij daarna faalt
Inderdaad een logische eerste stap. Helaas gaat HA ook 'uit 't niets' zo af en toe onderuit nadat ik het het component 'goslide' verwijderd heb, nog steeds zonder errors in de log.

Zojuist maar even de update naar 0.97.1 gedaan (komende van 0.96.3). Hopelijk helpt dat iets.

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 11-08-2019 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb een Landis + Gyr E360 SMR 5.0 en gebruik Home Assistant met de DSMR plugin. Jammer genoeg krijg ik elke +/- 30 seconden "Unknown" bij alle sensoren te zien. Ik zie het volgende dan gelogd worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Error doing job: Exception in callback <bound method SerialTransport._read_ready of SerialTransport(<uvloop.Loop running=True closed=False debug=False>, <dsmr_parser.clients.protocol.DSMRProtocol object at 0x6f3ee270>, Serial<id=0x6f409d10, open=True>(port='/dev/ttyUSB0', baudrate=115200, bytesize=7, parity='E', stopbits=1, timeout=0, xonxoff=0, rtscts=0, dsrdtr=False))>
Traceback (most recent call last):
  File "uvloop/cbhandles.pyx", line 66, in uvloop.loop.Handle._run
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/serial_asyncio/__init__.py", line 106, in _read_ready
    self._protocol.data_received(data)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/dsmr_parser/clients/protocol.py", line 83, in data_received
    data = data.decode('ascii')
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0x8c in position 1: ordinal not in range(128)

code:
1
2
disconnected due to exception
NoneType: None

Kabel komt hier van Tweakers V&A vandaan. Enig idee wat hier mis gaat? Ik begrijp dat er een parsing error plaats vindt, maar de DSMR integratie geeft me behalve de versie geen tools om te sleutelen, en versie 5 is correct.

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 11-08-2019 18:43 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

jimzz schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:08:
[...]
Wat bedoel je met MMI? Ik ben ook maar een hobbyist.
MMI = Man Machine Interface. Ik zit in de IT, dus dan is dat een logische afkorting.
Maar heb alweer wat ideeen wat ik kan templaten door jouw screenshots haha thnx.
Dat zag ik ja _/-\o_
Possible schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:07:
@Mars Warrior ZIet er tof uit.. De Min , max en tijd wat je in de button hebt verwerkt, welke value is dat? Is dat ook hardcoded of handmatig toegevoegd?
Die Mini/Max en de tijd zit standaard in de mini-graph-card.
Naast de button-card en de decluttering-card mijn favoriete custom componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:40:
Kabel komt hier van Tweakers V&A vandaan. Enig idee wat hier mis gaat? Ik begrijp dat er een parsing error plaats vindt, maar de DSMR integratie geeft me behalve de versie geen tools om te sleutelen, en versie 5 is correct.
Voor mijn E350 had ik een seriële kabel met een pull-up weerstand nodig. Als dit voor de E360 ook nog nodig is en de verkoper dit niet in de kabel gedaan heeft dan moet je die toevoegen.

Zou gezien het prijsverschil met Aliexpress contact opnemen met de verkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:40:
Ik heb een Landis + Gyr E360 SMR 5.0 en gebruik Home Assistant met de DSMR plugin. Jammer genoeg krijg ik elke +/- 30 seconden "Unknown" bij alle sensoren te zien. Ik zie het volgende dan gelogd worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Error doing job: Exception in callback <bound method SerialTransport._read_ready of SerialTransport(<uvloop.Loop running=True closed=False debug=False>, <dsmr_parser.clients.protocol.DSMRProtocol object at 0x6f3ee270>, Serial<id=0x6f409d10, open=True>(port='/dev/ttyUSB0', baudrate=115200, bytesize=7, parity='E', stopbits=1, timeout=0, xonxoff=0, rtscts=0, dsrdtr=False))>
  File "uvloop/cbhandles.pyx", line 66, in uvloop.loop.Handle._run
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/serial_asyncio/__init__.py", line 106, in _read_ready
    self._protocol.data_received(data)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/dsmr_parser/clients/protocol.py", line 83, in data_received
    data = data.decode('ascii')
UnicodeDecodeError: 'ascii' codec can't decode byte 0x8c in position 1: ordinal not in range(128)

code:
1
2
disconnected due to exception
NoneType: None

Probeer eens te zien wat de output is in bijvoorbeeld de shell zoals hier wordt beschreven: Omabeatle in "Slimme meter uitlezen via P1-poort"

Kabel kan het probleem zijn, maar ook de slimme meter kan de oorzaak zijn. Als je de output op je scherm kan krijgen maakt dat wel wat meer duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mensen hier deze custom component LoveLace card voor Xiaomi roborock vacuüm in gebruik?
Als ik een go to target of zone clean up actie uitvoer in het component dan komt de volgende logging (iig igv zone)
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2019-08-11 21:34:16 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.websocket_api.http.connection.139766057424880] None @ data['zone'][0]
  File "/usr/src/app/homeassistant/components/websocket_api/commands.py", line 121, in handle_call_service
    connection.context(msg))
  File "/usr/src/app/homeassistant/core.py", line 1130, in async_call
    processed_data = handler.schema(service_data)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/voluptuous/schema_builder.py", line 267, in __call__
    return self._compiled([], data)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/voluptuous/schema_builder.py", line 589, in validate_dict
    return base_validate(path, iteritems(data), out)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/voluptuous/schema_builder.py", line 427, in validate_mapping
    raise er.MultipleInvalid(errors)
voluptuous.error.MultipleInvalid: None @ data['zone'][0]

Er gebeurd ook niets. Dit terwijl ik via de developer tool prima ook de vacuum_send_command kan uitvoeren met dezelfde zone info.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En 0.97.2:
Release 0.97.2 - August 11
  • Fix eco preset for Wink Air Conditioner (@cameronrmorris - #25763) (wink docs)
  • Update pyvera to 0.3.3 (@brandond - #25820) (vera docs)
  • Fix Netatmo climate issue (@cgtobi - #25830) (netatmo docs)
  • Fix KNX Climate mode change callback (@tombbo - #25851) (knx docs)
  • Always populate hvac_modes in SmartThings climate platform (@andrewsayre - #25859) (smartthings docs)
  • UniFi - Use state to know if device is online (@Kane610 - #25876) (unifi docs)
  • Fix issue with nuki new available state (@pvizeli - #25881) (nuki docs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 21:24

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Hallo allemaal, ik probeer al een tijdje om de Lovelace Weather Card chart in m'n Home Assistant (HASSIO) te krijgen, maar zonder succes. Waarschijnlijk omdat ik het niet snap. In de readme staat een instructie hoe dat voor elkaar te krijgen maar daar loop ik al vast :/
Onder het kopje Configuration staat het volgende:

Copy custom-weather-card-chart.js from this repository into your config/www directory first.

Add a reference to the copied file:

# Example Lovelace UI config config entry
resources:
- type: module
url: /local/custom-weather-card-chart.js

Kopiëren van dat .js bestandje is uiteraard geen probleem :)
Maar daarna: 'example Lovelace UI entry'. Ik heb wel gezocht, blijkbaar moet je een ui-lovelace.yaml bestand hebben, maar deze is nergens te vinden.
Dus ik heb het in mn Configuration.yaml gezet. Maar dan krijg ik bij het valideren "Integration not found: resources".
De link naar de Readme: https://github.com/sgttrs...art/blob/master/README.md

Ik hoop dat iemand het antwoord heeft :)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
De .2 kwam wel heel snel. Vanochtend naar 0.97.1 geüpgraded, zegt die na een reboot dat er een nieuwe versie is.

Sinds de 0.97 versies heb ik iig het probleem dat de Lovelace interface naar links wordt uitgelijnd, en er rechts nu een lege ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scally schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:46:
Hallo allemaal, ik probeer al een tijdje om de Lovelace Weather Card chart in m'n Home Assistant (HASSIO) te krijgen, maar zonder succes. Waarschijnlijk omdat ik het niet snap. In de readme staat een instructie hoe dat voor elkaar te krijgen maar daar loop ik al vast :/
Onder het kopje Configuration staat het volgende:

Copy custom-weather-card-chart.js from this repository into your config/www directory first.

Add a reference to the copied file:

# Example Lovelace UI config config entry
resources:
- type: module
url: /local/custom-weather-card-chart.js

Kopiëren van dat .js bestandje is uiteraard geen probleem :)
Maar daarna: 'example Lovelace UI entry'. Ik heb wel gezocht, blijkbaar moet je een ui-lovelace.yaml bestand hebben, maar deze is nergens te vinden.
Dus ik heb het in mn Configuration.yaml gezet. Maar dan krijg ik bij het valideren "Integration not found: resources".
De link naar de Readme: https://github.com/sgttrs...art/blob/master/README.md

Ik hoop dat iemand het antwoord heeft :)
Ja, dat wil je in je ui-lovelace.yaml zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Hmmbob schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:33:
[...]

Ja, dat wil je in je ui-lovelace.yaml zetten :)
Bedankt, maar die heb ik dus niet. Anders was het makkelijk geweest ;)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scally

Scally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Thoit schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:23:
[...]
De .2 kwam wel heel snel. Vanochtend naar 0.97.1 geüpgraded, zegt die na een reboot dat er een nieuwe versie is.

Sinds de 0.97 versies heb ik iig het probleem dat de Lovelace interface naar links wordt uitgelijnd, en er rechts nu een lege ruimte is.
Je bedoelt dat al je cards nu links tegen het linker menu staan, ipv in het midden uitgelijnd???

Browsercache al geleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagpiper001
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Vandaag een beetje lopen puzzelen met MQTT, totaal nieuw voor mij. Ik heb een Shelly RGBW2 en probeer daarmee een rgb-strip werkend te krijgen. Probeer daarvoor gebruik te maken van deze repo: https://github.com/thehookup/Shelly-RGBW2.

Ik maak gebruik van HassIO en heb de standaard Mosquitto broker geinstalleerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
  "logins": [],
  "anonymous": true,
  "customize": {
    "active": false,
    "folder": "mosquitto"
  },
  "certfile": "fullchain.pem",
  "keyfile": "privkey.pem"
}

Enige wat ik dus aangepast heb is de anonymous variabele zodat ik geen credentials hoef aan te leveren.
Shelly is uiteraard in MQTT modus gezet waarbij ik alleen de server heb aangepast naar <ip-adresvanpi>:1883 en de retain checkbox heb aangevinkt
De YAML heb ik letterlijk gekopieerd van de repository en naar mijn ID aangepast. Restart van HA gedaan, zag de lightknop in de frontend terugkomen.

Echter 2 issues:
1) ik verwacht een color-wheel te zien als ik erop druk, omdat het een rgbw setting is (zit in de command /color/) alleen dat gebeurd niet, ik krijg alleen een switch met een brightness slider.
2) de knop zelf doet ook niets. Ik heb geprobeerd via de Developer Tools handmatig een bericht te publishen, maar dat levert ook geen resultaat*. (Topic: shellies/shellyrgbw2-66211A/color/0/set, payload:
code:
1
2
3
4
{
"turn": "on",
"brightness": 100
}

*Ik heb via MQTT.fx nog geprobeerd om te kijken of er überhaupt iets binnen kwam, gesubscribed op <ipadressvanpi> en dan poort 1883 maar er komt ook niks binnen.

Na wat verder doorlezen dacht ik dat ik de mqtt nog apart moest toevoegen:
code:
1
2
mqtt:
  broker: 172.17.0.1

Maar ook dat maakte geen verschil. Als ik het geheel via de Shelly interface probeer werkt het wel gewoon zoals het zou moeten zijn, dus ik vermoed dat ik ergens met MQTT nog aan het klunzen ben. Iemand een idee hoe ik verder zou kunnen?

Edit: in de logfile van Mosquitto lijkt het allemaal goed te gaan:
code:
1
2
1565625578: New connection from 192.168.2.12 on port 1883.
1565625578: New client connected from 192.168.2.12 as shellyrgbw2-66211A (p2, c1, k60).

[ Voor 5% gewijzigd door bagpiper001 op 12-08-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Laatst online: 18-09 08:52
Ik ben nieuw met Home Assistent.
Gisteren Hassbian op een SD gezet. RPi zit aan de kabel, dus niets met wpa_supplicant.config gedaan. Later bedacht ik me dat wifi toch wel handig zou zijn als ik hem ergens anders neer leg. Maar hoe krijg ik dat nu werkend. Ik kan het ook na lang zoeken op het web niet voorelkaar krijgen???
Ik dacht misschien via raspi-config. Als ik met putty verbinding maak, was ook een uitdaging met SSH, kom ik in hassio en werkt raspi-config niet.
Ik zit dus een beetje vast, en ik kan het niet vinden, en dat irriteert mij.
Opnieuw flashen en met een stick zorgen dat wifi werkt, kan toch niet de enige manier zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Laatst online: 22-09 13:00
bagpiper001 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:09:
Vandaag een beetje lopen puzzelen met MQTT, totaal nieuw voor mij. Ik heb een Shelly RGBW2 en probeer daarmee een rgb-strip werkend te krijgen. Probeer daarvoor gebruik te maken van deze repo: https://github.com/thehookup/Shelly-RGBW2.

Ik maak gebruik van HassIO en heb de standaard Mosquitto broker geinstalleerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
  "anonymous": true,
    "active": false,
  },
}

Enige wat ik dus aangepast heb is de anonymous variabele zodat ik geen credentials hoef aan te leveren.
Shelly is uiteraard in MQTT modus gezet waarbij ik alleen de server heb aangepast naar <ip-adresvanpi>:1883 en de retain checkbox heb aangevinkt
De YAML heb ik letterlijk gekopieerd van de repository en naar mijn ID aangepast. Restart van HA gedaan, zag de lightknop in de frontend terugkomen.

Echter 2 issues:
1) ik verwacht een color-wheel te zien als ik erop druk, omdat het een rgbw setting is (zit in de command /color/) alleen dat gebeurd niet, ik krijg alleen een switch met een brightness slider.
2) de knop zelf doet ook niets. Ik heb geprobeerd via de Developer Tools handmatig een bericht te publishen, maar dat levert ook geen resultaat*. (Topic: shellies/shellyrgbw2-66211A/color/0/set, payload:
code:
1
2
3
4
{
"turn": "on",
"brightness": 100
}

*Ik heb via MQTT.fx nog geprobeerd om te kijken of er überhaupt iets binnen kwam, gesubscribed op <ipadressvanpi> en dan poort 1883 maar er komt ook niks binnen.

Na wat verder doorlezen dacht ik dat ik de mqtt nog apart moest toevoegen:
code:
1
2
mqtt:
  broker: 172.17.0.1

Maar ook dat maakte geen verschil. Als ik het geheel via de Shelly interface probeer werkt het wel gewoon zoals het zou moeten zijn, dus ik vermoed dat ik ergens met MQTT nog aan het klunzen ben. Iemand een idee hoe ik verder zou kunnen?

Edit: in de logfile van Mosquitto lijkt het allemaal goed te gaan:
code:
1
2
1565625578: New connection from 192.168.2.12 on port 1883.
1565625578: New client connected from 192.168.2.12 as shellyrgbw2-66211A (p2, c1, k60).
Ik heb ook een Shelly maar dan wel een switch geen RGB, maar mogelijk kan ik je helpen.

Belangrijkste is om te checken of de Shelly MQTT berichten verstuurd naar je Broker. Ik doe dit met MQTTExplorer. Als je dan ziet dan Shelly berichten post, moet je zeker weten dat HASS verbinding heeft met de MQTT. (Heb je Mosquitto?).

Als beide verbinding hebben met je MQTT broker dan moet je de Shelly goed configureren in je configuration.yaml

Nu op mobiel maar als je problemen hebt met dat laatste kan ik thuis wel even kijken wat je config ongeveer moet zijn.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Afgelopen dagen ook flink geknutseld met lovelace en zitten prutsen met sensoren, scriptjes, views, yaml bestanden en weet ik het wat allemaal.
Vind het erg tof om in andere configs te snuffelen en heb hier ook al heel veel van geleerd en heb hierdoor heel m`n setup al een aantal keer flink overhoop gegooid :D

Wat ik wel verdomd lastig vind is dat iemand gebruik maakt van bijvoorbeeld een sensor met de naam: sensor.lampjes_aanzetten. Ik snap wat de sensor uit eindelijk kan en doet maar hoe ze tot die sensor zijn gekomen is me vaak een raadsel. Veel dingen heb ik met uitpluizen daardoor gevonden maar niet alles is terug te herleiden helaas.

En zo heb ik al een paar keer flink lopen vloeken op een "layout" wat ik niet aan de gang kreeg, bleek de sensor niet aanwezig te zijn in m`n setup. Terwijl ik soms een melding kreeg dat de sensor niet bestond en dan ga je opzoek zodat het werkt. Maar kreeg vaak ook geen melding dat de bijv de sensor niet klopte dus dan ga je naar de verkeerde dingen zoeken uit eindelijk.. |:(

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
Hendrik55 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:30:
Ik ben nieuw met Home Assistent.
Gisteren Hassbian op een SD gezet. RPi zit aan de kabel, dus niets met wpa_supplicant.config gedaan. Later bedacht ik me dat wifi toch wel handig zou zijn als ik hem ergens anders neer leg. Maar hoe krijg ik dat nu werkend. Ik kan het ook na lang zoeken op het web niet voorelkaar krijgen???
Ik dacht misschien via raspi-config. Als ik met putty verbinding maak, was ook een uitdaging met SSH, kom ik in hassio en werkt raspi-config niet.
Ik zit dus een beetje vast, en ik kan het niet vinden, en dat irriteert mij.
Opnieuw flashen en met een stick zorgen dat wifi werkt, kan toch niet de enige manier zijn.....
als ik het hier zo goed lees kan de config file op de pi editten op een andere machine en er weer in zetten
(wel eerst pi uit natuurlijk :))

https://community.home-as...etup-config-file/23896/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Mars Warrior schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:29:
[...]

Je bedoelt dat al je cards nu links tegen het linker menu staan, ipv in het midden uitgelijnd???

Browsercache al geleegd?
Dat inderdaad. Zal het eens proberen, gebruik het al erg lang zonder problemen echter vanaf 0.97 is de uitlijning begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:52

[Afbeelding: Hass Energie Licht][Afbeelding: Hass Energie Donker]

[Afbeelding: Hass Lampen Licht][Afbeelding: Hass Lampen Donker]

Zeer mooi en je bent al verder op weg dan ik ben met Lovelace. Ik probeer de laatste tijd wat tijd te vinden maar helaas met recentelijk een baby erbij is tijd nogal schaars. Omdat je in een latere post aangaf je code nog niet openbaar te hebben staan was ik benieuwd of je je licht butten / grafiek stroom code zou willen delen. Ik heb de button met licht ook maar krijg de variable van helderheid niet naast de aan / uit op dit moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/anCXMlpLCNi6Yq0pygKTMMQ0/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagpiper001
stijn1309 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:48:
[...]

Ik heb ook een Shelly maar dan wel een switch geen RGB, maar mogelijk kan ik je helpen.

Belangrijkste is om te checken of de Shelly MQTT berichten verstuurd naar je Broker. Ik doe dit met MQTTExplorer. Als je dan ziet dan Shelly berichten post, moet je zeker weten dat HASS verbinding heeft met de MQTT. (Heb je Mosquitto?).

Als beide verbinding hebben met je MQTT broker dan moet je de Shelly goed configureren in je configuration.yaml

Nu op mobiel maar als je problemen hebt met dat laatste kan ik thuis wel even kijken wat je config ongeveer moet zijn.

Succes!
Allereerst bedankt voor je reactie :) er gaan nu wat noobvragen van mijn kant uit komen.

Ik heb MQTTExplorer gedownload om even te kijken maar ik denk dat in de eerste vraag gelijk de kern van het probleem zit: waar schrijft Shelly naartoe? Als ik een connectie openzet naar mijn raspberrypi poort 1883, daar waar mijn Mosquitto broker op draait, dan gebeurt er helemaal niets en als ik een connectie probeer open te zetten naar 172.17.0.1 (wat dan het ipadres van de broker zou moeten zijn ofzo?) dan wil hij niet eens verbinding maken.

Ik denk dus dat de configuratie nog niet eens het probleem is maar het vooral ligt aan dat ik waarschijnlijk de mist in ga bij het opzetten van MQTT en het verbinden met de broker. Ik kan ook nergens informatie terugvinden over die broker (standaard extentie geïnstalleerd, daar zijn verder alleen poorten op te vinden)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

lubbertkramer schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:29:
[...]
Zeer mooi en je bent al verder op weg dan ik ben met Lovelace. Ik probeer de laatste tijd wat tijd te vinden maar helaas met recentelijk een baby erbij is tijd nogal schaars. Omdat je in een latere post aangaf je code nog niet openbaar te hebben staan was ik benieuwd of je je licht butten / grafiek stroom code zou willen delen. Ik heb de button met licht ook maar krijg de variable van helderheid niet naast de aan / uit op dit moment.

[Afbeelding]
Daar heb ik bijna een dag over gedaan om dat allemaal voor elkaar te krijgen. Niet omdat het echte werk zoveel uren is, maar het bedenken, proberen en uitvogelen kost nu eenmaal bergen tijd.

De berekening is een simpel stukje javascript, die ook om kan gaan met lampen die geen brightness hebben, zoals gewone aan/uit lampen:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  label: >
    [[[
      if (typeof(entity) === 'undefined') return;

if ('brightness' in entity.attributes)
      {
        if (entity.attributes
        && (entity.attributes.brightness <= 255)) {
          var bri = Math.round(entity.attributes.brightness / 2.55);
          return (bri ? bri : '0') + '%';
        }
      }
    ]]]
De rest zit ergens in een template. Daar kijk ik nog naar. Ben inderdaad bezig om alles - niet alles - online te zetten namelijk.

Ben verder redelijk ver met afronden van thema en wat templates. De thermostat-card doet het nu eindelijk ook met een thema. Wat een geklooi was het, mede dankzij mijn eigen typefouten omdat ik niet altijd het verschil zie (of mijn vingers niet voelen) tussen color--white en color-white of --color-white :D

De standaard thermostat-card heeft een zwarte achtergrond, en die gaat daar dus ook vanuit bij een lichtgrijs thema. Daardoor krijg je zwarte teksten op een oranje achergrond en meer van dat soort ellende.

Maar inmiddels wijzigt de kleur afhankelijk van de toestand, inclusief de streepjesrand, de tekst, chevrons en het temperatuur icoon.

Moest me kachel op 24 graden zetten om dit te kunnen testen :X

Hass Thermostaten 2

Chrome blijkt het overigens ook een beetje moeilijk te hebben met Hass in developer mode en keer op keer een forced refresh (om ook de javascript code weer mee te krijgen): die nam met 3 tabbladen open ca 5GB RAM en 60% CPU in gebruik. Mijn uit 2012 stammende 2500K met 8GB RAM had het dus best zwaar :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
zoeperman schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 20:30:
[...]

als ik het hier zo goed lees kan de config file op de pi editten op een andere machine en er weer in zetten
(wel eerst pi uit natuurlijk :))

https://community.home-as...etup-config-file/23896/12
Zoeperman bedankt. _/-\o_ Die link had ik ook wel gezien, en ben op zoek geweest naar resin-sample enz. of een andere config file. Die kon ik echter niet vinden. :'(
...maar veel verder naar onderen komt Danek met een andere oplossing, die zo maar eens zou kunnen werken. Dat moet ik maar eens gaan proberen als ik er weer tijd voor heb.
Blijft de vraag hoe kom ik bij raspi-config om ander zaken op de RPi in te stellen. Ik heb nu Domiticz draaien op een RPi en die beheer en update ik vanaf mijn pc door er met VNC naar toe te gaan... Dat zou op Hassio toch met Putty ook moeten kunnen.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagpiper001
Hendrik55 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:02:
[...]

Blijft de vraag hoe kom ik bij raspi-config om ander zaken op de RPi in te stellen. Ik heb nu Domiticz draaien op een RPi en die beheer en update ik vanaf mijn pc door er met VNC naar toe te gaan... Dat zou op Hassio toch met Putty ook moeten kunnen.. :?
Heb je Hassio? Want dan kun je gewoon naar het ipadres:8123 gaan in je browser, eventueel inloggen en dan onder Hassio de SSH server installeren. Vanaf dan kun je er met Putty bij. Kun je ook gelijk Samba installeren, scheelt je weer moeite.

Als je geen Hassio hebt (dat zie je vrij snel als je inlogt en geen hassio tabje hebt) dan zou ik vooral eens hier kijken: https://www.home-assistan...on/hassbian/installation/ volgens mij staat er precies bij hoe je bij je files kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
bagpiper001 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:59:
[...]

Allereerst bedankt voor je reactie :) er gaan nu wat noobvragen van mijn kant uit komen.

Ik heb MQTTExplorer gedownload om even te kijken maar ik denk dat in de eerste vraag gelijk de kern van het probleem zit: waar schrijft Shelly naartoe? Als ik een connectie openzet naar mijn raspberrypi poort 1883, daar waar mijn Mosquitto broker op draait, dan gebeurt er helemaal niets en als ik een connectie probeer open te zetten naar 172.17.0.1 (wat dan het ipadres van de broker zou moeten zijn ofzo?) dan wil hij niet eens verbinding maken.

Ik denk dus dat de configuratie nog niet eens het probleem is maar het vooral ligt aan dat ik waarschijnlijk de mist in ga bij het opzetten van MQTT en het verbinden met de broker. Ik kan ook nergens informatie terugvinden over die broker (standaard extentie geïnstalleerd, daar zijn verder alleen poorten op te vinden)
Ik heb ook even gestoeid om het werkend te krijgen. Heb ook HASSIO met de Mosquitto Add-on dus we zouden eruit moeten kunnen komen.

Wat heel belangrijk is, is dat je Mosquitto goed instelt.

Mijn instellingen van de Add-on zijn als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
  "anonymous": false,
    "active": true,
  },
}

Ik heb een gebruiker speciaal voor MQTT connecties aangemaakt. Wat je vooral niet moet vergeten is dit stukje van de handleiding voor Mosquitto:
https://www.home-assistan...access-control-lists-acls

Maak dat bestand aan in de juiste map, maar dan ook homeassistant account toevoegen (regels herhalen). Want dat account wordt gebruikt door Home Assistent zelf (intern).
code:
1
2
3
4
user Mosquitto    *mijn MQTT user
topic readwrite #
user homeassistant  *standaard HA account
topic readwrite #

In de Shelly daarna MQTT activeren en ip-adres van HASSIO instellen met de juiste poort. Ook de juiste gebruikersnaam en wachtwoord (indien ingesteld).

Nu moet je met MQTTExplorer met dezelfde gegevens als die je op Shelly instelt inloggen op je broker en zie je topics/berichten binnenkomen. Zo niet dan is er bovenstaand iets niet goed gegaan.

Zie je berichten binnenkomen dan kan je je gaan richting om de Shelly goed te gaan configureren in HASS. Mocht bovenstaand lukken dan wil ik je ook nog wel helpen met het instellen daarna van de Shelly in HASS in je configuration.yaml. maar daarvoor moet eerst bovenstaand gelukt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:52
Mars Warrior schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:59:
[...]

Daar heb ik bijna een dag over gedaan om dat allemaal voor elkaar te krijgen. Niet omdat het echte werk zoveel uren is, maar het bedenken, proberen en uitvogelen kost nu eenmaal bergen tijd.

De berekening is een simpel stukje javascript, die ook om kan gaan met lampen die geen brightness hebben, zoals gewone aan/uit lampen:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  label: >
    [[[
      if (typeof(entity) === 'undefined') return;

if ('brightness' in entity.attributes)
      {
        if (entity.attributes
        && (entity.attributes.brightness <= 255)) {
          var bri = Math.round(entity.attributes.brightness / 2.55);
          return (bri ? bri : '0') + '%';
        }
      }
    ]]]
De rest zit ergens in een template. Daar kijk ik nog naar. Ben inderdaad bezig om alles - niet alles - online te zetten namelijk.
Thanks! Soortgelijk script gebruik ik inderdaad ook om de helderheid te laten zien in % maar wat ik inderdaad vooral zoek is je (decluttering template, volgens mij gebruik jij die ook) om de uitlijning zo mooi rechts te krijgen naast aan/uit :)
stijn1309 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:22:
Zie je berichten binnenkomen dan kan je je gaan richting om de Shelly goed te gaan configureren in HASS. Mocht bovenstaand lukken dan wil ik je ook nog wel helpen met het instellen daarna van de Shelly in HASS in je configuration.yaml. maar daarvoor moet eerst bovenstaand gelukt zijn.
Mijn shelly's komen binnen maar ik heb mqtt al werkende met onder andere de dafang camera's dus ben vooral benieuwd naar het stukje code om de shelly in HA te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
bagpiper001 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:09:
[...]

Heb je Hassio? Want dan kun je gewoon naar het ipadres:8123 gaan in je browser, eventueel inloggen en dan onder Hassio de SSH server installeren. Vanaf dan kun je er met Putty bij. Kun je ook gelijk Samba installeren, scheelt je weer moeite.

Als je geen Hassio hebt (dat zie je vrij snel als je inlogt en geen hassio tabje hebt) dan zou ik vooral eens hier kijken: https://www.home-assistan...on/hassbian/installation/ volgens mij staat er precies bij hoe je bij je files kan komen :)
Volgens mij heb ik wel Hassio. Die SSH-server is mij gelukt, maar vervolgens kom ik in een Hassio omgeving waar ik met allerlei van de RPi bekende opdrachten niets kan. Ik zou verwachten dat ik dan met raspi-config allerlei zaken kan instellen. Maar dat werkt niet. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
lubbertkramer schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:20:

Mijn shelly's komen binnen maar ik heb mqtt al werkende met onder andere de dafang camera's dus ben vooral benieuwd naar het stukje code om de shelly in HA te krijgen :)
Hier staat alle uitleg over welke topics wat doen m.b.t Shelly apparaten: https://shelly-api-docs.shelly.cloud/#rgbw2-mqtt

En een YouTube video over wat je moet instellen. Gaat over een switch maar vis bovenstaande website moet dit dan wel om te bouwen zijn naar jou device. YouTube: Shelly native MQTT support, Tasmota on the Shelly2, & Setting Up a 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Hendrik55 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:49:
[...]

Volgens mij heb ik wel Hassio. Die SSH-server is mij gelukt, maar vervolgens kom ik in een Hassio omgeving waar ik met allerlei van de RPi bekende opdrachten niets kan. Ik zou verwachten dat ik dan met raspi-config allerlei zaken kan instellen. Maar dat werkt niet. :'(
Hassio werkt met Addons, waarvan SSH er eentje is. Bij het aanmaken van een Addon wordt onder water een nieuwe container aangemaakt waarin de Addon draait. Dus als jij een SSH verbinding opzet naar je Hassio dan kom je dus in de SSH container terecht. Hierin zitten een aantal commands voor Home Assistant. Je kan hier echter niet de Pi zelf mee configureren.

Wat wil je precies instellen? In het begin heb ik er ook mee zitten worstelen, maar de laatste maanden draait Home Assistant zo goed dat ik weinig meer hoef aan te passen en het dus ook niet meer mis. Echter als de Pi4 ondersteund wordt, zou ik wel graag eentje willen hebben met een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Thoit schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:01:
[...]

Hassio werkt met Addons, waarvan SSH er eentje is. Bij het aanmaken van een Addon wordt onder water een nieuwe container aangemaakt waarin de Addon draait. Dus als jij een SSH verbinding opzet naar je Hassio dan kom je dus in de SSH container terecht. Hierin zitten een aantal commands voor Home Assistant. Je kan hier echter niet de Pi zelf mee configureren.

Wat wil je precies instellen? In het begin heb ik er ook mee zitten worstelen, maar de laatste maanden draait Home Assistant zo goed dat ik weinig meer hoef aan te passen en het dus ook niet meer mis. Echter als de Pi4 ondersteund wordt, zou ik wel graag eentje willen hebben met een SSD.
Dat is nou net wat ik wilde, de Pi zelf configureren. O.a. wifi, maar ook iets als VNC en b.v. de mogelijkheid om de Pi nog andere dingen te laten doen dan alleen Home Assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Hendrik55 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:52:
[...]

Dat is nou net wat ik wilde, de Pi zelf configureren. O.a. wifi, maar ook iets als VNC en b.v. de mogelijkheid om de Pi nog andere dingen te laten doen dan alleen Home Assistent.
Dan moet je iets anders dan Hassio installeren ;) Of heb je Hassio handmatig in een container gezet? Hassio is gemaakt zodat je snel en eenvoudig Home Assistant met Add-on mogelijkheden kan gebruiken. Wil je echter meer zou je bijv. Raspbian kunnen installeren met Docker.

Wellicht is dit handig voor je:

https://www.home-assistant.io/docs/installation/

https://www.home-assistan...on/hassbian/installation/

[ Voor 12% gewijzigd door Thoit op 13-08-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagpiper001
stijn1309 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:22:
[...]

Ik heb ook even gestoeid om het werkend te krijgen. Heb ook HASSIO met de Mosquitto Add-on dus we zouden eruit moeten kunnen komen.

Wat heel belangrijk is, is dat je Mosquitto goed instelt.

Mijn instellingen van de Add-on zijn als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{
  "anonymous": false,
    "active": true,
  },
}

Ik heb een gebruiker speciaal voor MQTT connecties aangemaakt. Wat je vooral niet moet vergeten is dit stukje van de handleiding voor Mosquitto:
https://www.home-assistan...access-control-lists-acls

Maak dat bestand aan in de juiste map, maar dan ook homeassistant account toevoegen (regels herhalen). Want dat account wordt gebruikt door Home Assistent zelf (intern).
code:
1
2
3
4
user Mosquitto    *mijn MQTT user
topic readwrite #
user homeassistant  *standaard HA account
topic readwrite #

In de Shelly daarna MQTT activeren en ip-adres van HASSIO instellen met de juiste poort. Ook de juiste gebruikersnaam en wachtwoord (indien ingesteld).

Nu moet je met MQTTExplorer met dezelfde gegevens als die je op Shelly instelt inloggen op je broker en zie je topics/berichten binnenkomen. Zo niet dan is er bovenstaand iets niet goed gegaan.

Thanks! Dat heeft mijn probleem waarschijnlijk gefixt _/-\o_ . Ik moest die accesscontrollist nog aanmaken, dat had ik niet gedaan. Ook het feit dat ik, ondanks anoniem toegestaan te hebben, een username password nodig had om de berichten te kunnen zien was wel een dingetje. Zie nu keurig een bericht binnenkomen dus kan nu met de config aan de slag :) Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzoz89
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-09 12:07
goede middag allemaal,

ik heb een automation aan gemaakt dat als de deurbel word ingedrukt dat er dan een MP3 bestand word afgespeeld over de Sonos speakers in de woonkamer dit werk perfect.

allen nu is het zo als wij muziek afspelen over de sonos en de deurbel ga speel hij netjes het MP3 bestandje af maar hij ga niet terug naar wat ik aan het luisteren was.

weet iemand wat ik hier aan kan doen.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
- alias: 'Doorbell'
  trigger:
    - platform: state
      entity_id: binary_sensor.deurbel
      from: 'off'
      to: 'on'
  action:
#Play 'Ding' sound on Sonos
    - service: media_player.play_media
      data:
        entity_id: media_player.huiskamer
        media_content_id: http://192.168.99.204:8123/local/doorbell.mp3
        media_content_type: audio/mp3  

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:07
Ik heb hetzelfde met als ik een notificatie over m'n Google Home's schreeuw, en tot nu toe nog geen oplossing voor gevonden, dus ik ga dit even in de gaten houden :)

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Laatst online: 08-09 23:59
Enzoz89 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:20:
goede middag allemaal,

ik heb een automation aan gemaakt dat als de deurbel word ingedrukt dat er dan een MP3 bestand word afgespeeld over de Sonos speakers in de woonkamer dit werk perfect.

allen nu is het zo als wij muziek afspelen over de sonos en de deurbel ga speel hij netjes het MP3 bestandje af maar hij ga niet terug naar wat ik aan het luisteren was.

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  trigger:
  action:
      data:
Ik denk dat je de SERVICE SONOS.SNAPSHOT moet gebruiken hiervoor. (Dus eerst snapshot, dan play_media en dan restore)

https://www.home-assistant.io/components/sonos/
https://www.home-assistant.io/cookbook/sonos_say/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
goede middag allemaal,

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  trigger:
  action:
      data:
Heb er geen ervaring mee, maar kan je niet nadat de mp3 is afgespeeld een media_stop sturen? Denk dat hij nu blijft afspelen terwijl het geluidsfragment al klaar is. Misschien als je een stop stuurt, dat hij weer verder gaat met muziek afspelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klumpke
  • Nu online
goede middag allemaal,

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  trigger:
  action:
      data:
Ik heb dit zo opgelost, misschien heb je er iets aan.

Script
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
sonos_play:
  alias: "Sonos MP3 script"
  sequence:
    - service: sonos.snapshot
      data_template:
        entity_id: "{{ sonos_entity }}"
    - service: sonos.unjoin
      data_template:
    - service: media_player.volume_set
      data_template:
        volume_level: "{{ volume }}"
      data_template:
        media_content_id: "{{ media_content }}"
        media_content_type: 'audio/mp3'
    - delay: "{{ delay }}"
    - service: sonos.restore
      data_template:

Automation
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
- id: deurbel
  alias: "Deurbel melding"
  initial_state: true
  trigger:
    entity_id: binary_sensor.fib_fgbs001_deurbel
  action:
  - service: camera.snapshot
    data:
      entity_id: camera.voordeur
      filename: '/config/www/images/cam_voordeur.jpg'
  - service: notify.ios_notifier
    data:
      title: "Deurbel"
      data:
        attachment:
          url: "https://url.naar.hass/local/images/cam_voordeur.jpg"
          content-type: jpeg
          hide-thumbnail: false
  - service: script.sonos_play
    data:
      sonos_entity: media_player.woonkamer
      volume: 0.4
      media_content: "https://url.naar.hass/local/audio/deurbel.mp3"
      delay: '00:00:03'

[ Voor 13% gewijzigd door Klumpke op 13-08-2019 13:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

@Hmmbob Pffffffffffff. Eerste deel van de spullekes staan online hoor _/-\o_

Stapsgewijs gooi ik er nog wel meer op als alles een beetje getest en opgeschoond is.

De Thema's:
  • De kleuren en namen die ik gebruik gebaseerd op material design met een aanpassing van de namen met "lighten", "darken" en accent zodat je bij het maken van een thema meteen ziet of de kleuren al redelijk kloppen vwb contrast.
  • Het dagthema "Hemera" met oranje/blauwe kleurstelling.
  • Het nachtthema dat daarbij hoort, "Nyx" met natuurlijk ook een oranje/blauwe kleurstelling
En in mijn Home Assistant config vind je o.a. alvast wat decluttering templates. @lubbertkramer daar staat ook het light template dat ik gebruik.

Zoals ook ergens op github staat: de templates gebruiken de thema's voor instellingen van voornamelijk de kleuren en sporadisch nog wat andere onderdelen...

In deze config staan overigens al meer thema's. Allemaal gebaseerd op de godinnen Hemera (dag) en Nyx (nacht), maar dan met een andere kleurstelling. Hemera is daarbij altijd een licht thema, en Nyx een donker thema.

Als je van groen houd, dan heb je misschien wat aan nyx-03 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Mars Warrior op 13-08-2019 17:30 . Reden: Padjes aangepast na wijzigen repository namen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen waar UniFi Présence Detection opeens kapot is in de laatste versies? Erg irritant al die breaking changes :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1 ... 151 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.