Die is bij ons juist sinds dat ding 1000% gestegen!
Nu gebruikt mijn vrouw het home automation systeem veel meer namelijk.
Commando's:
- hey google, turn on/off garden/livingroom/whatever
- hey google, set living room full brightness
- hey google, turn on/off tv
- hey google, turn on/off fountain
- hey google, turn on radio 1
- hey google, set timer 6 minutes (hangt namelijk in het midden van onze woonkamer waar ook een open keuken is. dus de timer gebruikt ze voor tijdens het koken veel)
- hey google, will it rain?
- hey google, how's the traffic to work?
- hey google, clean the kitchen (robostofzuiger)
- etc.
Als speaker:
- dingdong dingdong there is someone at the door
- hey there, the washingmachine is ready.
- backdoor is open while heating is on (als achterdeur aantal minuten open staat en verwarming aan staat)
- etc.
Maar wellicht dat jouw vrouw niet van het google meeluister gebeuren houd.
redah schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:44:
Ik heb mijn verlichting nu geautomatiseerd aan de hand van dusk/dawn/sunset/sunrise, maar vind dat toch niet prettig omdat de ene ruimte in huis sneller donkerder wordt dan de andere.
Is er iemand bekend met een lux-meter die via WiFi of Zigbee werkt en die ik op regelmatige basis kan pollen? Ik heb begrepen dat bijvoorbeeld de Xiaomi bewegingssensor ook luxwaardes levert, maar alleen bij beweging, dus daar heb ik weinig aan.
Toen ik het gemaakt heb kon ik niet zo gauw kant en klare mooie dingen vinden (of ze waren te duur), dus misschien is dat er nu wel.
Maar ik heb het met een esp gedaan.
Het ziet er niet zo mooi uit (maar ligt bij mij toch bovenop een kast) maar ik heb een
esp lolin en een
lux sensor. Via mqtt krijg ik elke x seconden de lux waarde door in Hass.
Ik heb er trouwens ook een
DHT aan gehangen.
Met die lux sensor bepaal ik dus of de lampen aan moeten. Is veel beter dan het sun component want die houd geen rekening met wolken/regen

.
[
Voor 36% gewijzigd door
PuckStar op 26-07-2019 12:51
]