Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om een item (hyperlink) aan de sidebar van HA toe te voegen?
Ik wil een linkje naar Node-Red toevoegen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Áls je Hassio gebruikt kan je Add to sidebar oid aanzetten bij de add-on. Je kan ook zaken handmatig toevoegen: https://www.home-assistant.io/components/panel_iframe/DeadMetal schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:48:
Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om een item (hyperlink) aan de sidebar van HA toe te voegen?
Damn, ik wil dit, maar gebruik geen Hass.io maar docker.... Zou toch ook moeten lukkenPuckStar schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:27:
Voor wie het nog niet wist, er is een handige automatische google drive snapshot backup addon voor Hass.io!
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb dus én docker én Hass.io.Hmmbob schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:46:
[...]
Damn, ik wil dit, maar gebruik geen Hass.io maar docker.... Zou toch ook moeten lukken
Nice hahaHmmbob schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:57:
Vandaag trouwens eindelijk die zigbee2mqtt stick die ik bij je gekocht heb in gebruik genomen. Heeft maar een half jaar geduurd voordat ik daaraan toe kwam
Had er niet eerder een gebruiksdoel voor, maar heb nu 2 Xiaomi Mijia temperature humidity sensoren in gebruik genomen (deze). Happy so far!
Oh hmmm nu ga ik twijfelen omdat er bij jou inderdaad 2019 staat. Maar ik dacht dat al die nieuwe sensoren Aqara heten, dus niet meer Mija.Hmmbob schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 23:01:
Andersom toch, volgens mij link ik de nieuwste en jij die van vorig jaar?
Dacht ik....
[ Voor 5% gewijzigd door PuckStar op 20-07-2019 23:05 ]
Ik gebruik duplicati in docker. Werkt prima.Hmmbob schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:46:
[...]
Damn, ik wil dit, maar gebruik geen Hass.io maar docker.... Zou toch ook moeten lukken
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
HELD!martinvdm schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 23:26:
[...]
Ik gebruik duplicati in docker. Werkt prima.
Yep. En lekker encrypted ook!martinvdm schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 23:26:
[...]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
1
| self.call_service("notify/pushbullet", message="Received") |
1
| appdaemon.plugins.mqtt.mqttapi |
1
| appdaemon.plugins.hass.hassapi |
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Hmm, gisteren nog even een van de twee sensoren boven bij de oudste op zolder gelegd, maar dat is toch een stapje te ver: sindsdien geen enkel bericht meer ontvangen. Dat valt wat tegen qua bereik (both ways)....Hmmbob schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:57:
Vandaag trouwens eindelijk die zigbee2mqtt stick die ik bij je gekocht heb in gebruik genomen. Heeft maar een half jaar geduurd voordat ik daaraan toe kwam
Had er niet eerder een gebruiksdoel voor, maar heb nu 2 Xiaomi Mijia temperature humidity sensoren in gebruik genomen (deze). Happy so far!
Vermoedelijk niet. Beter is wat powered nodes toe te voegen zoals een lamp of slimme schakelaar, die fungeren als router en creëren een mesh netwerk met z'n allen.Hmmbob schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:47:
[...]
Hmm, gisteren nog even een van de twee sensoren boven bij de oudste op zolder gelegd, maar dat is toch een stapje te ver: sindsdien geen enkel bericht meer ontvangen. Dat valt wat tegen qua bereik (both ways)....
Eens kijken of een USB verlengkabel succes brengt.
Alleen is de use case voor powered nodes er nu nog niet, dus vanwege de WAF (met de nadruk op acceptanceJBS schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:52:
[...]
Vermoedelijk niet. Beter is wat powered nodes toe te voegen zoals een lamp of slimme schakelaar, die fungeren als router en creëren een mesh netwerk met z'n allen.
[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 21-07-2019 09:11 ]
Je kan ook een usb stick maken als router. Zeker de cc2531 is vrij klein en heb al situaties gezien waarin men hem bijvoorbeeld in een usb aansluiting van een accesspoint stopt om zo het bereik te vergroten.Hmmbob schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:47:
[...]
Hmm, gisteren nog even een van de twee sensoren boven bij de oudste op zolder gelegd, maar dat is toch een stapje te ver: sindsdien geen enkel bericht meer ontvangen. Dat valt wat tegen qua bereik (both ways)....
Zal deze week eens naar de IKEA rijden voor slimme stekkers of zo'n signaalversterker (al gaat die natuurlijk 'USB lader' hetenmartinvdm schreef op zondag 21 juli 2019 @ 09:16:
[...]
Je kan ook een usb stick maken als router. Zeker de cc2531 is vrij klein en heb al situaties gezien waarin men hem bijvoorbeeld in een usb aansluiting van een accesspoint stopt om zo het bereik te vergroten.
Er is een ticket op GitHub voor gelogd, maar niemand heeft hem opgepakt:Lifelogger schreef op zondag 21 juli 2019 @ 09:50:
Is het misschien iemand al gelukt om de rooted toon software aangepast te krijgen, zodat deze ook werkt in 0.96? Wil graag upgraden (van 0.95.4), maar zit met de module die niet werkt i.v.m. de climate changes. Ik weet alleen zelf niets van Python en kan het niet aanpassen. Met een handleiding wel. :-)
De vierkante versie is de nieuwste die meet ook de luchtdruk de ronde versie is oud model. Zo houdt ik ze altijd uit elkaar.PuckStar schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 23:03:
[...]
Oh hmmm nu ga ik twijfelen omdat er bij jou inderdaad 2019 staat. Maar ik dacht dat al die nieuwe sensoren Aqara heten, dus niet meer Mija.
Die aqara meet ook: Air Pressure
Hoezo vermoedelijk niet? Er zijn heel veel voorbeelden van dat een verlengkabel helpt.JBS schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:52:
[...]
Vermoedelijk niet. Beter is wat powered nodes toe te voegen zoals een lamp of slimme schakelaar, die fungeren als router en creëren een mesh netwerk met z'n allen.
Top! Zal de hack Later vandaag eens installeren.UTMachine schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:08:
Ok, ik heb er ffies 5 minuten ingestoken ... En de basic toon climate werkt nu, alleen de mode werkt niet (lijst is leeg). Je kan de hack downloaden via: https://github.com/ualex73/toon_climate
@Hmmbob @Lifelogger Ik heb het component nu bijgewerkt, nu moet de modes (worden nu in 0.96 presets genoemd) ook goed werken. Ook heeft wwolkers op GitHub een pull request geopend op Ron's zijn versie (https://github.com/cyberj...custom-components/pull/38). Alleen is het niet bekend wanneer deze gemerged wordt.UTMachine schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:08:
Ok, ik heb er ffies 5 minuten ingestoken ... En de basic toon climate werkt nu, alleen de mode werkt niet (lijst is leeg). Je kan de hack downloaden via: https://github.com/ualex73/toon_climate
[ Voor 5% gewijzigd door UTMachine op 21-07-2019 15:00 ]
Zeker. Een verlengkabel kan verschil maken, zowel qua bereik als stabiliteit.PuckStar schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:07:
[...]
Hoezo vermoedelijk niet? Er zijn heel veel voorbeelden van dat een verlengkabel helpt.
Ik ben het wel met je eens dat het beter is om repeaters/power nodes toe te voegen voor beter bereik.
Ah, super dat je dit gedaan hebt! Tijdens dit schrijven wordt de update geïnstalleerd. Kijk er echt naar uit met de nieuwe HA te spelen. Dank voor je hulp!UTMachine schreef op zondag 21 juli 2019 @ 13:56:
[...]
@Hmmbob @Lifelogger Ik heb het component nu bijgewerkt, nu moet de modes (worden nu in 0.96 presets genoemd) ook goed werken. Ook heeft wwolkers op GitHub een pull request geopend op Ron's zijn versie (https://github.com/cyberj...custom-components/pull/38). Alleen is het niet bekend wanneer deze gemerged wordt.
Ik zit nu ook op 0.96.2, nog geen grote problemen voorbij zien komen
[ Voor 13% gewijzigd door Lifelogger op 21-07-2019 18:19 ]
je kan in je configuration yaml dit doenDeadMetal schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 16:48:
1
2
3
4
5
| panel_iframe: node_red: title: Node Red url: !secret node_red_url icon: mdi:grid |
Hassio heeft dit goed opgevangen door ingress functies toe te voegen aan hass en ook de weg naar de plugin te beveiligen met autorisatie.maxxie85 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:49:
[...]
Als je Home-Assistant via HTTPS benaderd moet Node-Red ook via HTTPS te benaderen zijn. Anders weigerd je browser de "unsafe" components te laden.
hee. Doen wij ook.Hmmbob schreef op zondag 21 juli 2019 @ 13:57:
Straks even proberen, nu eerst even geocachen.
Jullie zetten de geolocatie toch wel in hass hè 🤪
Denk vooral dat er geen component is die een proxy goed inricht. Goede use case en goed concept voor een pluginMars Warrior schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:00:
[...]
Waarom dit geen onderdeel is van de reguliere hass applicatie snap ik nog steeds niet, oftewel waarom moet je hassio draaien om deze functionaliteit te kunnen gebruiken
OwntracksMars Warrior schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:04:
[...]
Jullie zetten de geolocatie toch wel in hass hè 🤪
Ik heb het opgelost, en wel op de volgende manier:RevellNL schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 23:47:
Een vraag over het gebruik van MQTT i.c.m. HASS en AppDaemon,
Ik probeer via AppDaemon een MQTT topic uit te lezen, en vervolgens wanneer er een message binnenkomt wil ik viaPython:een notificatie met PushBullet versturen.
1 self.call_service("notify/pushbullet", message="Received")
Nu is het echter zo dat de class waar dit in staat een afgeleide is vancode:i.p.v.
1 appdaemon.plugins.mqtt.mqttapicode:en daardoor mislukt de bovenstaande aanroep.
1 appdaemon.plugins.hass.hassapi
Heeft iemand hier ervaring mee? Naar mijn mening laat de documentatie van AppDaemon hierin ook nog flink te wensen over..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| import appdaemon.plugins.hass.hassapi as hass import appdaemon.plugins.mqtt.mqttapi as mqtt class MqttConnector(mqtt.Mqtt): namespace = 'mqtt' def initialize(self): self.set_namespace(self.namespace) self.hass = None def set_hass(self, hass): self.hass = hass class DoorbellNotification(hass.Hass): mqtt_topic = 'notifications/doorbell' def initialize(self): self.mqtt = self.get_app("mqtt_connector") self.mqtt.set_hass(self) self.mqtt.mqtt_subscribe(self.mqtt_topic, namespace='mqtt') self.mqtt.listen_event(self.doorbell_rang, topic=self.mqtt_topic, namespace='mqtt') def doorbell_rang(self, event_name, data, kwargs): self.call_service("notify/pushbullet", message="Someone's at the door!", namespace='hass') |
[ Voor 10% gewijzigd door RevellNL op 21-07-2019 20:52 ]
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Je kunt ook MQTTWarn gebruiken natuurlijk. Hoef je zelf niks meer te proggenRevellNL schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:52:
[...]
Ik heb het opgelost, en wel op de volgende manier:
Python:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 import appdaemon.plugins.hass.hassapi as hass import appdaemon.plugins.mqtt.mqttapi as mqtt class MqttConnector(mqtt.Mqtt): namespace = 'mqtt' def initialize(self): self.set_namespace(self.namespace) self.hass = None def set_hass(self, hass): self.hass = hass class DoorbellNotification(hass.Hass): mqtt_topic = 'notifications/doorbell' def initialize(self): self.mqtt = self.get_app("mqtt_connector") self.mqtt.set_hass(self) self.mqtt.mqtt_subscribe(self.mqtt_topic, namespace='mqtt') self.mqtt.listen_event(self.doorbell_rang, topic=self.mqtt_topic, namespace='mqtt') def doorbell_rang(self, event_name, data, kwargs): self.call_service("notify/pushbullet", message="Someone's at the door!", namespace='hass')
De MqttConnector class kan ik hergebruiken in andere scripts, en de DoorbellNotification class kan ik nu gaan uitbreiden naar het ophalen en meesturen van een screengrab van de buitencamera!
Nice! Project kende ik nog niet maar die gaat zeker op het lijstje!Mars Warrior schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:58:
[...]
Je kunt ook MQTTWarn gebruiken natuurlijk. Hoef je zelf niks meer te proggen
Hup in een docker container en je kunt vanuti MQTT werkelijk overal wel wat heen sturen:
- alexa-notify-me
- amqp
- apns
- asterisk
- autoremote
- carbon
- celery
- dbus
- dnsupdate
- emoncms
- execute
- facebook messenger
- file
- freeswitch
- gss
- gss2
- hangbot
- hipchat
- http
- icinga2
- ifttt
- influxdb
- instapush
- ionic
- iothub
- irccat
- linuxnotify
- log
- mastodon (see tootpaste)
- mattermost
- mqtt
- mqttpub
- mysql
- mysql_dynamic
- mysql_remap
- mythtv
- nntp
- nsca
- osxnotify
- osxsay
- pastebinpub
- pipe
- postgres
- prowl
- pushalot
- pushbullet
- pushover
- pushsafer
- redispub
- rrdtool
- serial
- slack
- sqlite
- sqlite_json2cols
- sqlite_timestamp
- smtp
- ssh
- syslog
- telegram
- thingspeak
- tootpaste
- twilio
- websocket
- xbmc
- xmpp
- xively
- zabbix
Release 0.96.2 - July 19Release 0.96.3 - July 21
- Fix fritzbox climate HVAC mode / temperature (@cgtobi - #25275) (fritzbox docs)
- Fixed python-wink method names (@w1ll1am23 - #25285) (wink docs)
- [climate] Correct honeywell supported_features (@zxdavb - #25292) (honeywell docs)
- Fix HM with use wrong datapoint for off (@pvizeli - #25298) (homematic docs)
- Fix plant error when adding new value (@cgtobi - #25302) (plant docs)
- temporary patch to fix KNX climate devices (@farmio - #25356) (knx docs)
- Restore sensiobo turn on/off methods (@balloob - #25321) (sensibo docs)
- Update zwave climate mappings (@eyager1 - #25327) (zwave docs)
- Restore Daikin A/C on/off services (@fredrike - #25332) (daikin docs)
- Fix for hvac_modes list being null (@schmic - #25347) (zwave docs)
- add available to device info (@dmulcahey - #25349) (zha docs)
- Fix preset service call (@cgtobi - #25358) (netatmo docs)
- Improve geniushub logging and bump client (@zxdavb - #25359) (geniushub docs)
- Introduce PRESET_NONE for climate (@balloob - #25360)
- bump quirks version (@dmulcahey - #25362) (zha docs)
- Fix ESPHome climate migration (@OttoWinter - #25366) (esphome docs)
- fix remove and re-add scenario (@dmulcahey - #25370) (zha docs)
- change and condition to or condition (@dmulcahey - #25374)
Nog dank voor de tip; keurige dagelijkse backups van mijn configs in Dropbox nu. De containers zelf niet natuurlijk, dat was nou net het idee van Dockermartinvdm schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 23:26:
[...]
Heb geen verlengkabel gevonden, maar wat geschoven met de Pi in de meterkast en de sensor iets verlegd, nu krijg ik gewoon updates binnenHmmbob schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:47:
[...]
No problem. Werkt goed. Maak van diverse configs op die manier een backup. Heb gewoon mijn docker root folder in duplicati opgenomen en geselecteerd wat ik in de backup wil, incl ha. Ik backup naar STACK.Hmmbob schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:58:
[...]
Nog dank voor de tip; keurige dagelijkse backups van mijn configs in Dropbox nu. De containers zelf niet natuurlijk, dat was nou net het idee van Docker
[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 22-07-2019 12:53 ]
Let erop dat als je icm HACS de zigbee networkmap wilt gebruiken dat er nog een bug in beide componenten zit waardoor de map niet werkt. Die in zigbee2mqtt_networkmap lijkt veroorzaakt te worden door een bug in HACS die in 0.13.0 zal worden opgelostgwystyl schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:31:
Via een post iets hierboven had ik net HACS in mijn standaard Home-Assistant docker gezet, dus dat heb ik bij hass.io ook geprobeerd. Dat ging prima adhv deze guide.
Yups, de preset 'None' zou nu weg moeten zijn uit het root'ed Toon menu ... Ze kwamen er toch achter dat deze opeens voor de dag kwamHmmbob schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:16:
Ondertussen zijn dus ook 0.96.2 en 0.96.3 verschenen, met veelal fixes voor de climate issues:
[...]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| #!/usr/bin/php <?php error_reporting(E_ALL); /* Version 1.3 */ /* date 8-11-2015 */ /* Written by Ierlanfan */ /* start of current rookmelder data import*/ /* Change ip_toon to the IP of your Toon */ $file_string_rookmelder = file_get_contents('http://ip_toon:10080/hdrv_zwave?action=getDevices.json'); $parsed_json = json_decode($file_string_rookmelder, true); #var_dump($parsed_json); /* Send rookmelder info to Domoticz */ $rookmelderstatus=$parsed_json['dev_5']['AlarmStatus']; $rookmeldertemp=$parsed_json['dev_5']['CurrentTemperature']; $rookmelderbatterij=$parsed_json['dev_5']['CurrentBatteryLevel']; $rookmelderconnected=$parsed_json['dev_5']['IsConnected']; /* Create 4 virtual sensors */ /* 1. Switch, 2. Temperature, 3. Percentage, 4. Switch */ /* Define switch idxvalue here */ $idx = 61; $rookmelderstatusalarm = curl_init("http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=$idx&nvalue=0&svalue=$rookmelderstatus"); curl_exec($rookmelderstatusalarm); /* Define temperature idxvalue here */ $idx = 62; $rookmelderstatustemp = curl_init("http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=$idx&nvalue=0&svalue=$rookmeldertemp"); curl_exec($rookmelderstatustemp); /* Define percentage idxvalue here */ $idx = 63; $rookmelderstatusbatterij = curl_init("http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=$idx&nvalue=0&svalue=$rookmelderbatterij"); curl_exec($rookmelderstatusbatterij); /* Define the second switch idxvalue here */ $idx = 64; $rookmelderstatusconnected = curl_init("http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command¶m=udevice&idx=$idx&nvalue=0&svalue=$rookmelderconnected"); curl_exec($rookmelderstatusconnected); ?> |
Hoe bedoel je dit? Je browser krijgt vziw altijd een redirect (een 301 of 302) voor zijn kiezen.Hmmbob schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:57:
Voor de Traefik gebruikers:
Is er een mogelijkheid om Traefik zelf een upgrade te laten doen als ik met http op de https poort verbind? Want als ik nu vergeet https voor mijn URL te zetten, geeft Chrome een foutmelding over wrong protocol (klopt, want http op een https poort (welke overigens niet 443 is, maar een custom port). Het liefste zou ik willen dat Traefik dit opvangt en oplost.
Ik bedoel dus specifiek niet het doorsturen van de http endpoint naar de https endpoint.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| defaultEntryPoints = ["http", "https"] [entryPoints] [entryPoints.http] address = ":80" [entryPoints.http.redirect] entryPoint = "https" [entryPoints.https] address = ":443" |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| [frontends.frontend1.headers] allowedHosts = ["foobar", "foobar"] hostsProxyHeaders = ["foobar", "foobar"] SSLRedirect = true SSLTemporaryRedirect = true SSLHost = "foobar" STSSeconds = 42 STSIncludeSubdomains = true STSPreload = true forceSTSHeader = true |
[ Voor 25% gewijzigd door Mars Warrior op 22-07-2019 16:15 ]
Ik denk dat traefik die redirect alleen op de HTTP poort doet. Dan zorgt http.redirect voor de redirect.Mars Warrior schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:06:
[...]
Hoe bedoel je dit? Je browser krijgt vziw altijd een redirect (een 301 of 302) voor zijn kiezen.
HSTS zorgt er in ieder geval voor dat je na één request over HTTPS naar die service nooit meer een HTTP request kan doen binnen het tijdwindow. Goede tip die SSLRedirect = true optieHet zou maar zo kunnen zijn (ook nog niet gebruikt) dat je dit met HSTS kunt bereiken:
Als @Hmmbob die SSLRedirect nu 'ff' test, dan weten wij voortaan ook wat die doetANdrode schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:30:
[...]
Ik denk dat traefik die redirect alleen op de HTTP poort doet. Dan zorgt http.redirect voor de redirect.
daar trapte ik ook in
[...]
HSTS zorgt er in ieder geval voor dat je na één request over HTTPS naar die service nooit meer een HTTP request kan doen binnen het tijdwindow. Goede tip die SSLRedirect = true optie
Dit dus (en dat is niet wat ik bedoelde, ik bedoel de upgrade van een http request op een https poort)ANdrode schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:30:
[...]
Ik denk dat traefik die redirect alleen op de HTTP poort doet. Dan zorgt http.redirect voor de redirect.
daar trapte ik ook in
[ Voor 114% gewijzigd door Hmmbob op 22-07-2019 20:56 ]
Ik heb ooit ergens een stapel settings gevonden en deze klakkeloos gecopy/paste en SSLRedirect is daar ook één van. Heb eigenlijk nooit de moeite genomen om te kijken wat hiervan nou echt handig en veilig is.Mars Warrior schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:43:
[...]
Als @Hmmbob die SSLRedirect nu 'ff' test, dan weten wij voortaan ook wat die doet
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| - "traefik.frontend.headers.SSLRedirect=true" - "traefik.frontend.headers.STSSeconds=315360000" - "traefik.frontend.headers.browserXSSFilter=true" - "traefik.frontend.headers.contentTypeNosniff=true" - "traefik.frontend.headers.forceSTSHeader=true" - "traefik.frontend.headers.SSLHost=banaan.nu" - "traefik.frontend.headers.STSIncludeSubdomains=true" - "traefik.frontend.headers.STSPreload=true" - "traefik.frontend.headers.frameDeny=true" - "traefik.frontend.whiteList.sourceRange=192.168.0.0/16" - "traefik.frontend.whiteList.useXForwardedFor=true" |
Kan ook door de HSTS redirect komen, dat is denk ik dit:lxz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:04:
[...]
Als ik http://iets.banaan.nu:444 probeer te openen, wordt hier automatisch https van gemaakt. Ik denk door de SSLRedirect-setting..
1
2
3
4
| # docker-compose.yml :) - "traefik.frontend.headers.STSSeconds=315360000" - "traefik.frontend.headers.STSIncludeSubdomains=true" - "traefik.frontend.headers.STSPreload=true" |
Als je dan die instructies volgt moet je het volgende toevoegen aan de accesscontrollist die je moet aanmaken.Since version 4.1 of the addon, an explicit ACL definition is now required, see these instructions.
1
2
| user [YOUR_MQTT_USER] topic readwrite # |
Thanks!stijn1309 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:05:
Aangezien ik hier de vorige keer aardig op weg ben geholpen met mijn problemen m.b.t. MQTT etc toch even mijn ervaring en oplossing posten. Mocht iemand er ook ooit tegenaan lopen dan vind hij/zij hopelijk snel deze post, haha!
Nadat ik via een MQTT explorer wel zag dat mijn device berichten afgaf aan de Mosquitto Ad-on in Home Assistant moest ik dus opzoek gaan waarom Home Assistant zelf niet kon verbinden met de MQTT broker.
Ik had dit artikel gevolgd voor het instellen van de Mosquitto broker: https://www.home-assistant.io/addons/mosquitto/
Wat dus erg belangrijk is, is deze waarschuwing.
[...]
Als je dan die instructies volgt moet je het volgende toevoegen aan de accesscontrollist die je moet aanmaken.
code:
1 2 user [YOUR_MQTT_USER] topic readwrite #
Hier had ik als user mijn Mosquitto user opgegeven welke ik ook instel op mijn devices die moeten verbinden.
Na een paar uurtjes geklooi (ja echt een paar uur) en veel google en zoeken en uitproberen zat daar dus ook het probleem.
Home Assistant verbind intern met het account: homeassistant. Deze dus ook opgenomen in de accesscontrollist (zelfde regels nog een keer eronder herhalen alleen dan voor het homeassistant account).
En jah hoor, na een herstart alles werkte! Heeft mij een avond je gekost, maar je leert dan wel snel een heleboel over Home Assistant.
Nee geen extensie gegeven.rick85 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:45:
[...]
Thanks!
Heb je de ACL ook een extensie gegeven? Dat staat namelijk niet in de handleiding.
Dat scheelt toch wat ja. Maar het verschil tussen idle en in gebruik is ook bij jou ca 700MB erbij.JBS schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:49:
@Mars Warrior Ik zie 'm bij mij (als Hass.io add-on) ook vrij gretig geheugen gebruiken, maar niet zo veel als bij jou.In IDLE zo'n 200 MB, bij gebruik richting de 900+ MB. Nog steeds behoorlijk wat inderdaad.
[Afbeelding]
Of het om virtueel geheugen gaat of om resident set size (RSS) maakt ook nog veel uit. Bij bijvoorbeeld chrome op mijn laptop nu een factor 4.JBS schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:49:
@Mars Warrior Ik zie 'm bij mij (als Hass.io add-on) ook vrij gretig geheugen gebruiken, maar niet zo veel als bij jou.In IDLE zo'n 200 MB, bij gebruik richting de 900+ MB. Nog steeds behoorlijk wat inderdaad.
[Afbeelding]
Gezellig toch die duidelijkheid bij Linux.ANdrode schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:10:
[...]
Of het om virtueel geheugen gaat of om resident set size (RSS) maakt ook nog veel uit. Bij bijvoorbeeld chrome op mijn laptop nu een factor 4.
Bij linux verschilt het zo ongeveer per applicatie wat ze noemen als geheugengebruik
Dat is de language server. Dat is niet de taal zelf, maar een tool die door andere tools gebruikt kan worden waardoor het makkelijker is om te integreren. Dit word gebruikt om een taal te analyseren. Zie ook https://langserver.org/Mars Warrior schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:46:
[...]
Het barst wel van de github issues icm Python als taal zie ik. RAM gebruik van 3-10GB (!!!)
[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 23-07-2019 18:33 ]
Advanced mode in je profiel aangezet?Slaut schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:29:
De Configuration>General>Check Config lijkt verdwenen te zijn sinds 0.96. Is dit een bekende bug, of valt deze op een manier terug te krijgen?
Aha. Ik snapte het al niet echt. Kwam ook al meldingen van 18GB RAM tegen. Klonk al absurdGropah schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:33:
[...]
Dat is de language server. Dat is niet de taal zelf, maar een tool die door andere tools gebruikt kan worden waardoor het makkelijker is om te integreren. Dit word gebruikt om een taal te analyseren. Zie ook https://langserver.org/
edit: dit gaat dus om de development ervaring, niet om runtime.
Check je instellingen voor 'recorder' en 'history'. Ik weet niet waar die staan in hass.io, bij mij staan ze in de configuration.yaml (docker installatie).Enzoz89 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:04:
* mijn geschiedenis en logboek werk niet meer ook al druk ik op een sensor geef hij aan Geen geschiedenis gevonden
Ik zou daar twee losse automatiseringen voor maken.* nu ben ik bezig met een Automatisering te maken.
ik wil dat als ik een bepaalde lamp aan zet dat hij 10 min op 100% brand daarna dat hij terug ga naar 20% (1) en als 1 van mijn sensoren beweging ziet dat hij weer op 100% gaat branden (2).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| - id: set_brightness_to_20 alias: "Lights: Brightness op 20" trigger: #We gebruiker 2 triggers - platform: state #Deze triggert sowieso 10 min nadat lamp aan is gezet entity_id: light.bepaalde_lamp to: 'on' #hier stond state: 'on', maar dat was niet goed. for: minutes: 10 - platform: state #Deze triggert als er 10min geen beweging is geweest entity_id: binary_sensor.pir_motion_sensor to: 'off' for: minutes: 10 action: - service: homeassistant.turn_on entity_id: light.bepaalde_lamp data: brightness: 51 ### Schaal loopt van 0-255, dus 20 procent is 51 - id: set_brightness_to_255_after_movement alias: "Lights: Brightness op 100" trigger: platform: state #Bij iedere beweging triggert deze entity_id: binary_sensor.pir_motion_sensor to: 'on' condition: condition: state #Maar wel alleen als de lamp écht aan staat entity_id: light.bepaalde_lamp state: 'on' action: - service: homeassistant.turn_on entity_id: light.bepaalde_lamp data: brightness: 255 ### Schaal loopt van 0-255 |
[ Voor 1% gewijzigd door Hmmbob op 24-07-2019 15:59 . Reden: typo in yaml regel 6 ]
Het weggooien van de home assistant database (home-assistant_v2.db verwijderen en daarna opnieuw starten van HA) is bij mij meestal de oplossing voor het opeens verdwijnen van de log en geschiedenis.Enzoz89 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:04:
Afgelopen tijd weer aan m'n Hassio gewerkt, en loop op wat punten vast,
* mijn geschiedenis en logboek werk niet meer ook al druk ik op een sensor geef hij aan Geen geschiedenis gevonden
What's the speed of dark?
Release 0.96.4 - July 23
- Fix Netatmo climate battery level (@cgtobi - #25165) (netatmo docs)
- Tweak evohome migration (@zxdavb - #25281) (evohome docs)
- Bump pyatmo version to 2.1.2 (@cgtobi - #25296) (netatmo docs)
- [climate] Bugfix/Tweak honeywell migration (@zxdavb - #25369) (honeywell docs)
- Update Daikin preset modes (@fredrike - #25395) (daikin docs)
- Update pysonos to 0.0.22 (@amelchio - #25399) (sonos docs)
- [climate] Correct evohome hvac_action (@zxdavb - #25407) (evohome docs)
[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 24-07-2019 12:41 ]
JayOne schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:23:
[...]
Het weggooien van de home assistant database (home-assistant_v2.db verwijderen en daarna opnieuw starten van HA) is bij mij meestal de oplossing voor het opeens verdwijnen van de log en geschiedenis.
Hmmbob schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:58:
[...]
Check je instellingen voor 'recorder' en 'history'. Ik weet niet waar die staan in hass.io, bij mij staan ze in de configuration.yaml (docker installatie).
[...]
Ik zou daar twee losse automatiseringen voor maken.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 - id: set_brightness_to_20 alias: "Lights: Brightness op 20" trigger: #We gebruiker 2 triggers - platform: state #Deze triggert sowieso 10 min nadat lamp aan is gezet entity_id: light.bepaalde_lamp state: 'on' for: minutes: 10 - platform: state #Deze triggert als er 10min geen beweging is geweest entity_id: binary_sensor.pir_motion_sensor to: 'off' for: minutes: 10 action: - service: homeassistant.turn_on entity_id: light.bepaalde_lamp data: brightness: 51 ### Schaal loopt van 0-255, dus 20 procent is 51 - id: set_brightness_to_255_after_movement alias: "Lights: Brightness op 100" trigger: platform: state #Bij iedere beweging triggert deze entity_id: binary_sensor.pir_motion_sensor to: 'on' condition: condition: state #Maar wel alleen als de lamp écht aan staat entity_id: light.bepaalde_lamp state: 'on' action: - service: homeassistant.turn_on entity_id: light.bepaalde_lamp data: brightness: 255 ### Schaal loopt van 0-255
ik puzzel graag mee, maar dan is een foutmelding wel handig.Enzoz89 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:09:
Beste Hmmbob,
bedankt hier voor, probeerde hem net te testen maar hij geef aan dat in het bovenste deel een fout zit.
zie hem niet zo snel maar straks even puzzelen.
[...]
Hmmbob schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:19:
[...]
ik puzzel graag mee, maar dan is een foutmelding wel handig.
Overigens is het op Tweakers gebruikelijk om meerdere reacties in 1 post te zetten (in volgorde quote-reactie-quote-reactie) ipv 3 losse posts
@maxxie85 heeft een hall sensor op zijn watermeter geplakt en telt de pulsjes.Enzoz89 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:14:
ps heeft iemand een manier om een watermeter uit te lezen met bijvoorbeeld ESPhome?
1
2
| - platform: template value_template: "{{ (states.sensor.X.state|float) > (states.input_number.Y.state|float) }}" |
1
| {{ trigger.entity_id }} |
[ Voor 8% gewijzigd door Saturnus op 24-07-2019 15:38 ]
Hoe roep je de action aan? Staat mij bij dat data niet werkt in een service call, maar data_template. Dus dat trigger alleen beschikbaar is bij data_templateSaturnus schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:36:
Ik heb in een enkele automation meerdere triggers in de vorm:
YAML:
1 2 - platform: template value_template: "{{ (states.sensor.X.state|float) > (states.input_number.Y.state|float) }}"
Op basis hiervan volgen actions met daarin:
code:
1 {{ trigger.entity_id }}
Dat geeft: "Error rendering template for call_service at pos 1: UndefinedError: 'trigger' is undefined"
Entity_id is niet opgegeven in de trigger. En dit blijkt zelfs niet te mogen bij platform template. En toch zegt de documentatie op https://www.home-assistant.io/docs/automation/templating/ dat platform template een trigger.entity_id zou moeten hebben.
Voor wat betreft het forum, kijk even in de FAQ. Gebruikelijk is quoten zoals ik nu doe: eerst het gedeelte waarop je wil reageren, dan je reactie. Volgens de FAQ doen we elkaar continu de groeten, dus begroetingen & afsluitingen hoef je ook niet te plaatsen. Lekker makkelijk!Enzoz89 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:32:
Beste Hmmbob,
ik ben gewoon heel eerlijk in ben totaal niet goed in post plaatsen op een forum.
dus ik weet ook totaal niet hoe ik meerdere personen kan andworden in 1 post anders had ik het zekker wel gedaan.
Sorry, mijn fout. In regel 6 van mijn code staat "state", maar dan moet "to" zijn. Dat krijg je als je het uit je hoofd zit te typen ;-)p.s de fout zo hier zitten.
Invalid config for [automation]: [state] is an invalid option for [automation]. Check: automation->trigger->0->state. (See /config/configuration.yaml, line 151). Please check the docs at https://home-assistant.io/components/automation/
maar ook niet zie ik niks.
Die kun je makkelijk in [code] blokken zetten: [code=yaml].....[/code].ps hoe deel ik mijn yaml.
Dank, je hebt gelijk. Twee van de vier actions had ik data in plaats van data_template. Super dom.RobertMe schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:47:
[...]
Hoe roep je de action aan? Staat mij bij dat data niet werkt in een service call, maar data_template. Dus dat trigger alleen beschikbaar is bij data_template
1
2
3
4
| - service: telegram_bot.send_message data_template: target: '123456789' message: "{{ as_timestamp(now()) | timestamp_custom('%X') }}: Hazard! {{ trigger.entity_id }} is {{trigger.to_state.state}}." |
1
| Error sending message: Can't parse entities: can't find end of the entity starting at byte offset 48. Args: (123456789, '16:15:44: Hazard! input_number.Y is'), kwargs: {'parse_mode': 'Markdown', 'disable_notification': False, 'disable_web_page_preview': None, 'reply_to_message_id': None, 'reply_markup': None, 'timeout': None} |
[ Voor 43% gewijzigd door Saturnus op 24-07-2019 16:23 ]
Hoe bedoel je handmatig?xamirz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:19:
Ik probeer een automation toe te voegen aan mijn systeem. Ik heb de onderstaande code toegevoegd aan de yaml file. Ik zie geen foutmeldingen in de logboek. Als ik de automations handmatig uitvoer gebeurt er niets. Kan iemand kijken waar het probleem ligt? hoor graag van jullie.
>YAML:
- id: '1563214707077'
alias: Licht aan na zonsondergang
trigger:
platform: sun
event: sunset
offset: '+00:05:00'
action:
- service: scene.turn_on
entity_id: switch.halrelay
- id: '1563214707078'
alias: Licht uit voor zonopkomst
trigger:
platform: sun
event: sunrise
offset: '-01:00:00'
action:
- service: scene.turn_off
entity_id: switch.halrelay
Op automation in het home assistant scherm aanklikken en dan uitvoeren.
Ik volg je niet helemaal. Is het niet dat je de automation dan aanzet? Zodat hij mag lopen als de trigger zo ver is zeg maar?xamirz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:26:
[...]
Op automation in het home assistant scherm aanklikken en dan uitvoeren.
Ik heb een sonoff T1 schakelaar geflasht met Tasmota driver. Eigenlijk wil ik dus deze schakelaar bedienen met de sunrise en sunset event. De entity_id daarvan is dus: switch.halrelaySaturnus schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:36:
@xamirz
Je doet een scene aan en uit maar de scene begint met switch? Op https://www.home-assistant.io/components/scene/ beginnen scenes met scene. Dus scene.halrelay.
xamirz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:48:
[...]
Ik heb een sonoff T1 schakelaar geflasht met Tasmota driver. Eigenlijk wil ik dus deze schakelaar bedienen met de sunrise en sunset event. De entity_id daarvan is dus: switch.halrelay
1
2
| switch.turn_on switch.turn_off |
automations.yamlxamirz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:48:
[...]
Ik heb een sonoff T1 schakelaar geflasht met Tasmota driver. Eigenlijk wil ik dus deze schakelaar bedienen met de sunrise en sunset event. De entity_id daarvan is dus: switch.halrelay
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| - id: '1561234566' alias: Buitenlamp Voordeur Aan trigger: - event: sunset offset: -01:30:00 platform: sun condition: - condition: state entity_id: switch.voordeur state: 'off' action: - data: entity_id: switch.voordeur service: switch.turn_on - id: '1561234567' alias: Buitenlamp voordeur Uit trigger: - event: sunrise offset: +00:30:00 platform: sun condition: - condition: state entity_id: switch.voordeur state: 'on' action: - data: entity_id: switch.voordeur service: switch.turn_off |
www.google.nl
Ik heb een hall sensor boven mijn watermeter gepositioneerd. Mijn watermeter heeft 1 teller voor de liters met een metalen plaatje. Elke opgaande flank reken ik als 1 liter.Enzoz89 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:14:
ps heeft iemand een manier om een watermeter uit te lezen met bijvoorbeeld ESPhome?
Hier ook een hall sensor met en een ESP8266 met ESP Easy, deze stuurt een MQTT bericht door welke door HA wordt opgepikt.maxxie85 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:04:
[...]
Ik heb een hall sensor boven mijn watermeter gepositioneerd. Mijn watermeter heeft 1 teller voor de liters met een metalen plaatje. Elke opgaande flank reken ik als 1 liter.
Deze heb ik aangesloten op een rpi met een python script die post en aboneerd op hetzelfde topic. Deze sla ik op in mosquito als een retentive topic dus mqtt is mijn geheugen. Geen gedonder met i/o op het geheugenkaartje.
Vervolgens in node red controleer ik elke minuut de waarde in het topic van die waterstand, en ik bewaar de vorige meting van n-1. Het verschil is het verbruik in liters/minuut. Dit stuur ik vanuit node-red naar een mqtt topic en zo komt het home-assistant binnen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| - alias: 'Test Get last State' initial_state: 'on' hide_entity: true trigger: platform: mqtt topic: garden/sensor/0001/weather_station/request action: - service: mqtt.publish data_template: { topic: "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", payload: '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":1200,"deepSleep":1}' } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| - alias: WS Last state initial_state: 'on' trigger: platform: mqtt topic: garden/sensor/0001/weather_station/request action: data_template: data_template: > {% if float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.8 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":1800,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.6 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":2700,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.4 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":3600,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.2 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":4500,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.0 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":5400,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 2.8 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":6300,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% else %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":7200,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% endif %} service: mqtt.publish |
Wat werkt er niet (foutmelding?).Imperial Guard schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 07:52:
Iemand die me verder kan helpen met onderstaande code, ik heb een weerstation gebouwd met daarop een zonnepaneel, accu en een paar sensoren.
Nu heb ik een basic code waarmee ik over MQTT op een topic een payload mee stuur.
De standaard code wil ik omzetten naar een meer dynamische code afhankelijk van het batterij voltage.
Standaard Code (Die werkt):
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 - alias: 'Test Get last State' initial_state: 'on' hide_entity: true trigger: platform: mqtt topic: garden/sensor/0001/weather_station/request action: - service: mqtt.publish data_template: { topic: "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", payload: '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":1200,"deepSleep":1}' }
Nieuwe Dynamische Code (Werkt niet)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 - alias: WS Last state initial_state: 'on' trigger: platform: mqtt topic: garden/sensor/0001/weather_station/request action: data_template: data_template: > {% if float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.8 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":1800,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.6 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":2700,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.4 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":3600,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.2 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":4500,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 3.0 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":5400,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% elif float(states.sensor.weer_station_accu_spanning.state) >= 2.8 %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":6300,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% else %} { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":7200,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } {% endif %} service: mqtt.publish
Ai toch wel: Error while executing automation automation.ws_last_state. Invalid data for call_service at pos 1: extra keys not allowed @ data['data_template']CodeIT schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:27:
[...]
Wat werkt er niet (foutmelding?).
Heb je de datatemplate al geprobeerd in de 'Template editor' (in NL 'Sjablonen')?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| - alias: WS Last state initial_state: 'on' trigger: platform: mqtt topic: garden/sensor/0001/weather_station/request action: data_template: data_template: > { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":1800,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } service: mqtt.publish |
[ Voor 16% gewijzigd door Imperial Guard op 25-07-2019 09:45 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| - alias: WS Last state initial_state: 'on' trigger: platform: mqtt topic: garden/sensor/0001/weather_station/request action: data_template: data_template: > { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":1800,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } - service: mqtt.publish <<<------- |
Imperial Guard schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:37:
[...]
Geen foutmelding, ik zie geen message voorbij komen op mijn MQTT broker.
Templating ziet er voor mijn gevoel wel goed uit, misschien dat de quotes het probleem zijn:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 - alias: WS Last state initial_state: 'on' trigger: platform: mqtt topic: garden/sensor/0001/weather_station/request action: data_template: data_template: > { "topic": "garden/sensor/0001/weather_station/defaultsettings", "payload": '{"temp":-2.0,"hum":10.0,"sleepSeconds":1800,"deepSleep":1,"deviceState":0}' } service: mqtt.publish
Ho ho, hoe kun je zoiets cools mededelen zonder foto's en bouw-instructies te delen! Nice projectImperial Guard schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 07:52:
Iemand die me verder kan helpen met onderstaande code, ik heb een weerstation gebouwd met daarop een zonnepaneel, accu en een paar sensoren.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq