Je hebt natuurlijk commandline editors (zoals nano), maar als je de map als Shared Folder hebt aangemaakt dan kan je er gewoon via je windows explorer heen: \\ipadres_nas\homeassistant (bijv \\192.168.0.2\homeassistant). Ik heb daar een driveletter naar gemapt: ga in "deze computer" op je PC naar \\ipadres_nas en klik met rechts op de map homeassistent -> netwerkverbinding maken. Dan staat hij voortaan gewoon in je explorer erbij.walberg schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:57:
Ik heb voorheen Homeseer gebruikt maar mijn netboekje werd te oud en liep steeds vast. Ik wilde nu homeassistant installeren, het liefst op de synology ds214play (dus zonder docker!!!!!) dit strandde omdat er een script gemaakt moest worden, zie link https://home-assistant.io/docs/installation/synology/ dat wekt totdat je bij stap Create hass daemon file komt, hier staat een soort lang script in maar er staat niet bij hoe je dit bestand maakt en hoe je dit in de juiste directory zet. De vorige commando's zette ik via terminal (mac versie putty) in maar de commano's
#!/bin/sh
# Package
PACKAGE="homeassistant"
DNAME="Home Assistant"
# Others
USER="homeassistant"
PYTHON_DIR="/volum etc etc worden daar dus niet in geaccepteerd, dit moet dus in een soort bestand komen maar dat wordt er niet bij verteld en hoe je het bestand ergens neerzet ook niet en waar je het neerzet. Probleem is ook dat je met de synology filemanager ook helemaal niets van deze bestanden terugvind, niet de directories .. niets. Uiteindelijk maar een installatie op de Raspberry gedaan en.. daar zit je dus met hetzelfde, hoe vind je de juiste directory en hoe edit je de config bestanden? Het programma start wel op maar vraagt dan om een token voor plex, dat zet ik in (in de homeassistent browser) maar dan wordt deze niet geaccepteerd dus moet het ergens in de Yaml bestand neergezet worden maar hoe?
Als je vanuit windows je config wil bewerken, gebruik dan notepad++: de minste kans dat je je bestanden gekke verborgen windows karakters meegeeft terwijl Synology (linux) daar niets mee kan.
Sometimes you need to plan for coincidence