Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ANdrode schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:16:
[...]

Dat is inderdaad nogal een black hole en nogal ongedocumenteerd.

Als het om een fysieke machine gaat in plaats van een VM kan je via een USB stick een ssh key installeren. Bij een VM is dat nog lastiger.

Architectuur is ongeveer een embedded linuxje dat een privileded/met docker socket hass.io supervisor container draait die weer andere containers start (geen SELinux maar AppArmor met privileded containers en network=host).

Shell op echte host systeem krijgen is goed weggestopt en is nu lastig voor jou. Want jij bent niet op zoek naar SSH naar in de supervisor of home assistant container maar naar op host systeem.

Zou het niet gaan gebuggen maar de disk mounten op een andere machine en de config redden. Debuggen is de opportunity cost niet waard.
Het gaat om een pi op een SD-kaart, dus dat valt mee. Alleen waar moet ik zijn.
De SSH daemon draait op zich wel, ik heb alleen geen credentials. Web-interface is stuk.
Als ik de web-interface vlot kan trekken geloof ik dat ik de rest ook wel voor elkaar krijg.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
johns-MacBook-Pro:~ john$ cd /Volumes/hassio/
johns-MacBook-Pro:hassio john$ ls
cli     hassos.json rauc.db
docker      lost+found  supervisor
johns-MacBook-Pro:hassio john$ cd
johns-MacBook-Pro:hassio john$ cd supervisor/
johns-MacBook-Pro:supervisor john$ ls
addons          discovery.json      ssl
addons.json     homeassistant       tmp
apparmor        homeassistant.json  updater.json
backup          ingress.json
config.json     share
johns-MacBook-Pro:supervisor john$ cd backup/
johns-MacBook-Pro:backup john$ ls
61dffedb.tar    8cc97616.tar    c14d85b5.tar    e9b260b3.tar
71ce2216.tar    8fb94acd.tar    cd2d934e.tar

Ik kan iig bij mijn backups.
Nu nog even uitzoeken wat welke is.

Kun je me helpen de docker te vinden die de webinterface doet? Ga ik toch even snel wat logs spieken :+.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 08:54

QuasaR

One ring to rule them all

Hmmbob schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:18:
[...]

Heb je een mqtt device tracker gedefinieerd? Deel al je gerelateerde code eens?
Hierbij de code.
De MQTT server krijgt verder zn berichten binnen van zigbee2mqtt en die zie ik allemaal wel.
De MIBand wordt getrackt via ESPHome.
De enige devices die ik dus terug zie onder device tracker zijn de wifi devices en niet de location items.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
device_tracker.yaml:
- platform: iphonedetect
  interval_seconds: 10
  consider_home: 180
  hosts:
    ivo_wifi: 192.168.1.10
    patricia_wifi: 192.168.1.11
  track_new_devices: false
# Zelf gemaakte om uiteindelijk te gebruiken
- platform: mqtt
  devices:
    ivo: 'location/ivo'
    patricia: 'location/patricia'

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
automations.yaml:
- alias: Aanwezigheid Ivo en Patricia
  id: "39892321"
  initial_state: 'on'
  trigger:
    - platform: state
      entity_id: sensor.ivo_occupancy_combined, sensor.patricia_occupancy_combined
  action:
    service: mqtt.publish
    data_template:
      topic: >
        {% if 'ivo' in trigger.entity_id %}
          location/ivo
        {% else %}
          location/patricia
        {% endif %}
      payload_template: "{{ trigger.to_state.state }}"
      retain: false

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
sensor/tracker.yaml:
- platform: template
  sensors:
    ivo_occupancy_combined:
      friendly_name: 'Ivo occupancy'
      value_template: >-
          {%- if is_state("device_tracker.ivo_wifi", "home") or is_state("binary_sensor.miband_ivo_woonkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_ivo_slaapkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_ivo_zolder", "on")or is_state("binary_sensor.miband_ivo_woonkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_ivo_slaapkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_ivo_zolder", "on") %}
              home
          {% else %}
              not_home
          {% endif %}
  sensors:
    patricia_occupancy_combined:
      friendly_name: 'Patricia occupancy'
          {%- if is_state("device_tracker.patricia_wifi", "home") or is_state("binary_sensor.miband_patricia_woonkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_patricia_slaapkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_patricia_zolder", "on")or is_state("binary_sensor.miband_patricia_woonkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_patricia_slaapkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_patricia_zolder", "on") %}
              home
          {% else %}
              not_home
          {% endif %}

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:45:
[...]
Het gaat om een pi op een SD-kaart, dus dat valt mee. Alleen waar moet ik zijn.
De SSH daemon draait op zich wel, ik heb alleen geen credentials. Web-interface is stuk.
Als ik de web-interface vlot kan trekken geloof ik dat ik de rest ook wel voor elkaar krijg.

Kun je me helpen de docker te vinden die de webinterface doet? Ga ik toch even snel wat logs spieken :+.
Als de instructies nog up to date zijn kan je via een USB stick een SSH key toevoegen: Debugging Hass.io.

Een plan B is de sd kaart in een linux pc doen. Je ziet dan 4-5 partities. Kan dat op dit moment niet testen maar later vandaag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ANdrode schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:48:
[...]

Als de instructies nog up to date zijn kan je via een USB stick een SSH key toevoegen: Debugging Hass.io.

Een plan B is de sd kaart in een linux pc doen. Je ziet dan 4-5 partities. Kan dat op dit moment niet testen maar later vandaag wel.
Ja dat heb ik dus al gedaan, alleen is het een buts losse partities... en ik heb niet eens een idee van welk component ik zoek. ja de web-interface... heb 15 jaar linux-ervaring, maar geen idee waar te zoeken nu.

Ik zal eens kijken of ik een SSH key kan installeren en dan het systeem weer booten. Kan alleen niet met een CONFIG-kaartje of via de web ui.

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 20-04-2019 10:16 ]

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QuasaR schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:14:
[...]

Hierbij de code.
De MQTT server krijgt verder zn berichten binnen van zigbee2mqtt en die zie ik allemaal wel.
De MIBand wordt getrackt via ESPHome.
De enige devices die ik dus terug zie onder device tracker zijn de wifi devices en niet de location items.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
device_tracker.yaml:
- platform: iphonedetect
  interval_seconds: 10
  consider_home: 180
  hosts:
    ivo_wifi: 192.168.1.10
    patricia_wifi: 192.168.1.11
  track_new_devices: false
# Zelf gemaakte om uiteindelijk te gebruiken
- platform: mqtt
  devices:
    ivo: 'location/ivo'
    patricia: 'location/patricia'

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
automations.yaml:
- alias: Aanwezigheid Ivo en Patricia
  id: "39892321"
  trigger:
    - platform: state
      entity_id: sensor.ivo_occupancy_combined, sensor.patricia_occupancy_combined
  action:
    service: mqtt.publish
    data_template:
      topic: >
        {% if 'ivo' in trigger.entity_id %}
          location/ivo
        {% else %}
          location/patricia
        {% endif %}
      payload_template: "{{ trigger.to_state.state }}"
      retain: false

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
sensor/tracker.yaml:
  sensors:
    ivo_occupancy_combined:
      friendly_name: 'Ivo occupancy'
          {%- if is_state("device_tracker.ivo_wifi", "home") or is_state("binary_sensor.miband_ivo_woonkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_ivo_slaapkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_ivo_zolder", "on")or is_state("binary_sensor.miband_ivo_woonkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_ivo_slaapkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_ivo_zolder", "on") %}
              home
          {% else %}
              not_home
          {% endif %}
  sensors:
    patricia_occupancy_combined:
      friendly_name: 'Patricia occupancy'
          {%- if is_state("device_tracker.patricia_wifi", "home") or is_state("binary_sensor.miband_patricia_woonkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_patricia_slaapkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_patricia_zolder", "on")or is_state("binary_sensor.miband_patricia_woonkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_patricia_slaapkamer", "on") or is_state("binary_sensor.miband_patricia_zolder", "on") %}
              home
          {% else %}
              not_home
          {% endif %}
Dat ziet er op het oog allemaal prima uit. Je hebt HA na het toevoegen van je device tracker toch wel (volledig) herstart? Dat is nodig.

Wat is de waarde van je sensor.ivo_occupancy en sensor.patricia_occupancy?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:08:
[...]

Ja dat heb ik dus al gedaan, alleen is het een buts losse partities... en ik heb niet eens een idee van welk component ik zoek. ja de web-interface... heb 15 jaar linux-ervaring, maar geen idee waar te zoeken nu.

Ik zal eens kijken of ik een SSH key kan installeren en dan het systeem weer booten. Kan alleen niet met een CONFIG-kaartje of via de web ui.
Kennelijk kan je met magische bestandsnamen en volumenamen automatisch een SSH key laten instellen. Ik dacht dat ik daar de vorige keer de documentatie van linkte maar het was de verkeerde pagina.

configuration.md in de hassos repo beschrijft of de config importer werkt.

Dit werkte bij mij echter niet met een virtualbox VM toen ik het nodig had (...virtualbox) en VMware fusion ondersteunde wat settings niet in zijn UI.
offtopic:
of de lompe aanpak: image maken, binwalk -Me en daarna ripgrep >:)

edit:
Met deze feature er in snap ik trouwens niet waarom je bij fysieke toegang (console) geen developer functie die een root shell geeft hebt. Het is een erg idiosynchrone linux distro...

[ Voor 15% gewijzigd door ANdrode op 20-04-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

Illusion

(the art of)

GeorgeRDG schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:17:
[...]

My bad, ik dacht dat ik voor de webhook een HASS component gebruikt had, heb ff gekeken, maar draait via Node-Red, die acteert op een boolean value state change vanuit HASS, welke vervolgens in Node-Red wordt omgezet naar een webhook link met variabele integer value (Boolean A = true -> 1, Boolean A = false -> 2, Boolean B = true -> 3 etc.)

Voor de goede orde, het loopt dus als volgt:

1. Switch in HASS dashboard die een boolean value op true/false zet
2. State change event van boolean value in Node-Red
3. Toevoegen integer value aan payload in Node-Red op basis van welke boolean value verandert en type
verandering (true/false)
4. Omzetten payload naar webhook link met variabele integer value (via Node-Red http-request node)
5. In Olisto-app omzetten van integer value naar juiste schakel actie (1 -> Lamp A = Aan, 2 -> Lamp A = Uit etc.)

Op deze manier hoef je maar 1 webhook link aan te maken in de Olisto omgeving (bij Olisto valt dit onder Olisto Connect), ipv aparte webhook links voor elke schakel actie.

Meer info: https://olisto.com/get-started-with-olisto-connect/
Het is gelukt. Maar met een iets andere route:
Op home-assistant draait emulated-hue.
Ik heb 4 booleans aangemaakt, die emulated-hue exposed naar de logitech harmony. Elke boolean triggert via een automation een olisto-url, die dan weer een scene op de kaku ics-2000 triggert.

Harmony heeft 4 knoppen, ik had 4 scenes (3+uit) dus dit dekt mijn usecase precies af.
De synology en ics-2000 had ik toch al, dus zonder kosten opgelost :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:44
Ik probeer mijn badkamer ventilator uit te zetten als de zogenaamde "mold indicator" (https://www.home-assistant.io/components/mold_indicator/) lager dan 75% is voor tien minuten. Ik zet bij het douchen ventilator aan (zelfs als mold indicator dan op 50% staat) maar zou dan willen dat hij na tien minuten uit gaat. Echter deze automation werkt niet altijd maar soms wel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
- id: moldbadkamer
  alias: "Zet ventilatie uit als mold indicator onder 75"
  hide_entity: false
  trigger:
  - platform: numeric_state
    entity_id: sensor.mold_indicator
    below: "75"
    for: "00:10:00"
  action:
  - service: homeassistant.turn_off
    entity_id: 
      - switch.duco_ventilatie_switch_3

Ik was gewend in domoticz dat scripts elke minuut werden bekeken of ze aan voorwaarden voldeden maar ik kan niet goed vinden wanneer scripts/ automations worden uitgevoerd in HA. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomdh76 schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:19:
Ik probeer mijn badkamer ventilator uit te zetten als de zogenaamde "mold indicator" (https://www.home-assistant.io/components/mold_indicator/) lager dan 75% is voor tien minuten. Ik zet bij het douchen ventilator aan (zelfs als mold indicator dan op 50% staat) maar zou dan willen dat hij na tien minuten uit gaat. Echter deze automation werkt niet altijd maar soms wel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
- id: moldbadkamer
  alias: "Zet ventilatie uit als mold indicator onder 75"
  hide_entity: false
  trigger:
    entity_id: sensor.mold_indicator
    below: "75"
    for: "00:10:00"
  action:
  - service: homeassistant.turn_off
    entity_id: 
      - switch.duco_ventilatie_switch_3

Ik was gewend in domoticz dat scripts elke minuut werden bekeken of ze aan voorwaarden voldeden maar ik kan niet goed vinden wanneer scripts/ automations worden uitgevoerd in HA. Heeft iemand een tip?
De 10 min slaan alleen op de trigger, dat dus je mold indicator voor 10 Min op 75 moet staan voordat de trigger True is. Om je ventilator uit te zetten na 10 min moet je een aparte automation aanmaken welke de ventilator na 10 min uit zet.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
martinvdm schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:34:
[...]

De 10 min slaan alleen op de trigger, dat dus je mold indicator voor 10 Min op 75 moet staan voordat de trigger True is. Om je ventilator uit te zetten na 10 min moet je een aparte automation aanmaken welke de ventilator na 10 min uit zet.
Het hoeft niet perse tien minuten te zijn dat de ventilator uitgaat. Dus in de winter is snel de mold indicator boven de 80 en dan kan het met de ventilator bijvoorbeeld een uurtje duren voor hij onder de 75 % is. Ik wil hem dan uitzetten (dus als hij onder de 75% is voor 10 minuten). Maar in de zomer is hij standaard al onder de 75% dan wil ik hem even laten draaien en als hij dus 10 minuten onder de 75% is uitzetten. Maar als ik jou begrijp staat nu in mijn script dat hij 10 minuten op 75% moet zijn voordat de ventilator uitgaat. Maar ik heb toch ook below "75" er in staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomdh76 schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:47:
[...]

Het hoeft niet perse tien minuten te zijn dat de ventilator uitgaat. Dus in de winter is snel de mold indicator boven de 80 en dan kan het met de ventilator bijvoorbeeld een uurtje duren voor hij onder de 75 % is. Ik wil hem dan uitzetten (dus als hij onder de 75% is voor 10 minuten). Maar in de zomer is hij standaard al onder de 75% dan wil ik hem even laten draaien en als hij dus 10 minuten onder de 75% is uitzetten. Maar als ik jou begrijp staat nu in mijn script dat hij 10 minuten op 75% moet zijn voordat de ventilator uitgaat. Maar ik heb toch ook below "75" er in staan?
Hij moet 10 min lager dan 75 zijn voordat die uitschakelt.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
martinvdm schreef op zondag 21 april 2019 @ 10:51:
[...]

Hij moet 10 min lager dan 75 zijn voordat die uitschakelt.
Klopt maar deze automation werkt dus niet, een enkele keer zie ik in de logs dat de automation is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tomdh76 schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:09:
[...]

Klopt maar deze automation werkt dus niet, een enkele keer zie ik in de logs dat de automation is uitgevoerd.
Staat de automation wel aan? Initial_state: on erin staan? Is de waarde van de sensor idd ook 10 min onder de 75? Anders wellicht eens experimenteren zonder de for: 10 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
martinvdm schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:42:
[...]

Staat de automation wel aan? Initial_state: on erin staan? Is de waarde van de sensor idd ook 10 min onder de 75? Anders wellicht eens experimenteren zonder de for: 10 min.
Ja automation staat aan en werkt ook als ik op uitvoeren druk ( dan gaat ventilatie uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:14

OMX2000

By any means necessary...

Hmmbob schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 13:41:
[...]

Ze heeft niet toevallig een iWatch ofzo?
Can een Apple Watch getracked worden?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-05 13:16
zoeperman schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:39:
[...]

ik doe maar een wilde gok, want hij wordt wel aardig complex zo:)
maar als je hem zo doet dan?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
action:
  - service: script.turn_on
    data_template:
  #    entity_id: script.light_brightness
      entity_id: >-
        {%- if "\"left\"" in trigger.payload and is_state("light.light_spots_kozijn", "off")  -%}
        script.light_spots_kozijn_on
        data:
          light: light.light_spots_kozijn
        {%- elif "\"left\"" in trigger.payload and is_state("light.light_spots_kozijn", "on")  -%}
        script.light_spots_kozijn_off
        data:
        {%- elif "\"right\"" in trigger.payload and is_state("light.light_spots_kast_keuken", "off")  -%}
        script.light_spots_kast_keuken_on
        data:
        {%- elif "\"right\"" in trigger.payload and is_state("light.light_spots_kast_keuken", "on")  -%}
        script.light_spots_kast_keuken_off
        data:
        {%- elif "\"left_double\"" in trigger.payload  -%}
        script.light_brightness
        {% else %}
        script.nothing       
        {%- endif -%}
Volgens mij dat qua code niet zo? Ik krijg dan deze melding:
rror while executing automation automation.034_keuken_schuif_en_muur_linkse_wallswitch. Invalid data for call_service at pos 1: Entity ID script.light_brightness data: light: light.light_spots_kozijn is an invalid entity id for dictionary value @ data['entity_id']

Op zich ook wel logisch, ik kan die data: toch niet meegeven in de entity_id....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeTristan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 08:02
tomdh76 schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:06:
[...]

Ja automation staat aan en werkt ook als ik op uitvoeren druk ( dan gaat ventilatie uit)
Je automation wordt pas getriggerd als de waarde van 75 of hoger naar onder de 75 gaat, en dan gaan dus ook pas de 10 minuten lopen. Als de waarde dus sowieso onder de 75 zit, wordt de automation überhaupt niet getriggerd.

Je moet dus gaan bedenken wat je wilt dat er gebeurt als de waarde onder de 75 blijft, bijvoorbeeld dat de ventilator dan 10 minuten na aanzetten uit wordt gezet. Ik zou dit in een aparte automation zetten, met condition dat de waarde onder 75 is o.i.d.

[ Voor 0% gewijzigd door BeTristan op 21-04-2019 16:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-05 23:08
Ik heb een automatisering gemaakt die er voor zorgt dat in de avond op de slaapkamer een nachtlampje voor 30 seconden aan gaat zodat ik weet dat het tijd is om te gaan slapen en en hij 2 minuten laten de TV uitzet ( de stroom wordt er vanaf gehaald ) . Ik zou graag aan de automatisering willen toevoegen dat hij het lampje niet aan laat gaan als de TV al uitstaat ( dit heb ik dan handmatig gedaan )
Logisch lijkt het mij om het met een condition te doen, maar ik kan niet helemaal vinden hoe ik dat doe.

De automatisering ziet er als volgt uit :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
  ########## Zet lampen in de slaapkamer 30 seconen aan ########## 
- id: Zet lampen in de slaapkamer 30 seconden aan
  alias: 'Zet Lampen in de slaapkamer 30 seconden aan'  
  trigger:
    platform: time
    at: '23:03:00' 
  condition:
    condition: time
    weekday:
    - sun
    - mon
    - tue
    - wed
    - thu
  action:
  - service: light.turn_on
    entity_id: light.nachtkasje_2
  - delay: 00:00:15
  - service: light.turn_off

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GertJan2012 schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:40:
Ik heb een automatisering gemaakt die er voor zorgt dat in de avond op de slaapkamer een nachtlampje voor 30 seconden aan gaat zodat ik weet dat het tijd is om te gaan slapen en en hij 2 minuten laten de TV uitzet ( de stroom wordt er vanaf gehaald ) . Ik zou graag aan de automatisering willen toevoegen dat hij het lampje niet aan laat gaan als de TV al uitstaat ( dit heb ik dan handmatig gedaan )
Logisch lijkt het mij om het met een condition te doen, maar ik kan niet helemaal vinden hoe ik dat doe.

De automatisering ziet er als volgt uit :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
  ########## Zet lampen in de slaapkamer 30 seconen aan ########## 
- id: Zet lampen in de slaapkamer 30 seconden aan
  alias: 'Zet Lampen in de slaapkamer 30 seconden aan'  
  trigger:
    platform: time
    at: '23:03:00' 
  condition:
    condition: time
    weekday:
    - sun
    - mon
    - tue
    - wed
    - thu
  action:
  - service: light.turn_on
  - delay: 00:00:15
  - service: light.turn_off
Dat kun je met een dubbele condition. Kijk even in mijn configuratie voor een voorbeeld:
https://github.com/hmmbob...ation/lights.yaml#L28-L36

Je wil dan natuurlijk een conditie op de state van je tv switch (die moet 'on' zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 21-04-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:26
Bestaat er ook een optie om een automation action een delay te geven? Ik heb 2 zonneschermen welke allebei met een losse automation ingesteld zijn. Alleen wanneer het omhoog/omlaag signaal voor beide schermen tegelijk wordt gegeven komt er maar 1 aan. Zoek dus de mogelijkheid om een x seconden delay toe te voegen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
- alias: Screen up #Screen up
  initial_state: 'on' #on reboot HA or reloading of automations, automation is ON
  trigger:

# Weather based triggers
    - platform: sun
      event: sunset
      offset: -02:00:00 #2 hours before sunset, sunscreen is going up again
      entity_id: sensor.rotterdam_wind_force
      above: 8 #If wind force becomes to high, sunscreen needs to go up
      entity_id: sensor.rotterdam_precipitation
      above: 0.01 # Rain at the moment
      entity_id: sensor.rotterdam_precipitation_forecast_total
      above: 0.2 # Rain predicted in next 60 minutes
      entity_id: sensor.rotterdam_irradiance
      below: 150
      for:
        minutes: 5 # Sunlight below X for Y minutes
      entity_id: sensor.slaapkamer_temperatuur
      below: 18 # only if indoor temperature is below x then then screen can go up again.

condition:
    condition: and
    conditions:
      - condition: template
        value_template: '{{as_timestamp(states.automation.screen_up.attributes.last_triggered) | int <= as_timestamp(states.automation.screen_down.attributes.last_triggered) | int }}' # this automation can only be triggered if timestamp of last_triggered time is OLDER than the timestamp of last_triggered time of the "screen down" automation. This condition prevents that the automation is triggered again if sunscreen is already up. Better would be to have a real sensor checking if sunscreen is up or down but currently I don't have a sensor in place. The | int is used to catch the fact that on start up both triggers report 'none' and hence this condition would never become true. The int makes it such that value = 0 for both and hence trigger can be executed.

action:
    - service: cover.open_cover #close/inklappen the sunscreen
      entity_id: cover.screen

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@jvanderkroon zeker. Maak een script en kick die af met een automation.

https://www.home-assistant.io/components/script/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jvanderkroon schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:44:
Bestaat er ook een optie om een automation action een delay te geven?
Ja, en dat is echt zo simpel als je nu denkt:
code:
1
2
3
4
5
6
  action:
      entity_id: cover.screen_1
    - delay: 00:00:05 #5 sec delay
      entity_id: cover.screen_2
Waarom zo ingewikkeld?

[ Voor 20% gewijzigd door Hmmbob op 21-04-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Hmmbob schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:11:
[...]
Dat kun je met een dubbele condition. Kijk even in mijn configuratie voor een voorbeeld:
https://github.com/hmmbob...ation/lights.yaml#L28-L36

Je wil dan natuurlijk een conditie op de state van je tv switch (die moet 'on' zijn).
Thanks voor je voorbeeld, maar waarom zou ik een dubbele willen en geen enkele?
Als ik dit toevoeg zou het naar mijn idee moeten werken ?

code:
1
2
3
4
  condition: 
    condition: state
    entity_id: tvschakelaar
    state: 'on'

[ Voor 13% gewijzigd door GertJan2012 op 21-04-2019 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
GertJan2012 schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:24:
[...]

Thanks voor je voorbeeld, maar waarom zou ik een dubbele willen en geen enkele?
Als ik dit toevoeg zou het naar mijn idee moeten werken ?

code:
1
2
3
4
  condition: 
    condition: state
    entity_id: tvschakelaar
    state: 'on'
Ik snap hem, ik heb immers al een condition gebaseerd op tijd 8)7 |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat is hier de ervaring met het aan en uitzetten van een berg hue lampen? Is dat nou het beste/makkelijkste met een scène of een groep?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GertJan2012 schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:40:
[...]

Ik snap hem, ik heb immers al een condition gebaseerd op tijd 8)7 |:( 8)7
Die dus ja :+

Je entity id klopt nu zeker niet, maar dat had je vast al in de gaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 21-04-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Hmmbob schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:50:
[...]

Die dus ja :+

Je entity id klopt nu zeker niet, maar dat had je vast al in de gaten.
Haha zeker, die was ter indicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 17:24
DennusB schreef op zondag 21 april 2019 @ 22:45:
Wat is hier de ervaring met het aan en uitzetten van een berg hue lampen? Is dat nou het beste/makkelijkste met een scène of een groep?
met een scene kan je er ook een kleur en brightness aan mee geven met een groep is het alleen aan of uit van de hele groep. In een scene hoef je ook niet alle lampen van een groep toe te voegen maar kan je er 2 doen ofzo. Het is maar net wat je wil O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-02 18:46
Ik heb een aantal neocam en fibaro pir sensors. Die maken gebruik van een 123a battery. Nu was ik gisteren niet thuis en is bij een neocam de battery level ineens van 40 naar 0 gedropt, waardoor die het niet meer deed en mijn vrouw de hele avond met lamp aan/uit zat opgescheept :) Ik heb wel een battery level mail script maar die reageerde pas als ie onder de 10% komt.

Twee vraagjes nu.
1. Hebben meer mensen die ervaring met de Neocam Zwave PIrs dat de accu in eens dropt van 40 naar 0 ?
2. Ik zag dat er ook oplaadbare 123a batterijen zijn. Heeft iemand daar ervaring mee icm sensors ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 20:31
Heeft iemand zijn boodschappenlijst geïntegreerd in home assistant? Kwam alleen Grocy tegen, maar die is vooral gericht op Amerikaanse producten.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 23:03
Ik heb twee extra mi flora sensors ontvangen. Deze zitten op firmware 3.2.1. Ook al zegt de mi Home app dat 3.1.9 de nieuwste is. De plantgateway op mijn Pi Zero geeft ook de onderstaande error bij het verbinden. En in HA krijg ik geen vochtigheid en temperatuur duur. De andere 3 waardes wel. En de andere 4 mi flora’s ip FW 3.1.9 werken prima.

Iemand een idee?

Flora

[ Voor 7% gewijzigd door Greetoz op 22-04-2019 21:49 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Laatst online: 09-05 08:54

QuasaR

One ring to rule them all

Hmmbob schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 12:37:
[...]
Dat ziet er op het oog allemaal prima uit. Je hebt HA na het toevoegen van je device tracker toch wel (volledig) herstart? Dat is nodig.

Wat is de waarde van je sensor.ivo_occupancy en sensor.patricia_occupancy?
Ja, ha is al meerdere malen herstart (via ssh / hassio ha restart).
De sensor.ivo_occupancy / sensor.patricia_occupancy wisselen netjes tussen home / not_home.

Edit:
Ik heb 2 esp32's aangesloten met een oled scherm en deze lezen de location/ivo location/patricia uit.
Op het scherm krijg ik netjes de wissel te zien van home -> not_home en andersom maar bij de device_trackers komen ze niet in beeld :'(

[ Voor 53% gewijzigd door QuasaR op 23-04-2019 20:35 ]

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
donald_dick schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:27:
Heeft iemand zijn boodschappenlijst geïntegreerd in home assistant? Kwam alleen Grocy tegen, maar die is vooral gericht op Amerikaanse producten.
Amerikaanse? De maker is Duits volgens mij. (Als in de Duitse versie is het meest compleet). Hoe kom je tot je conclusie?

Zit zelf grocy te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 14:45

Dw1-nl

Webontwikkelaar

JayOne schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:52:
[...]

Vergis je niet in de infrarood van Somfy, die zit op een iets andere frequentie dan standaard. Je zou kunnen denken aan een RFLink setup voor Somfy (misschien ook interessant voor @Dw1-nl )
Ik zelf ben aan het kijken voor Somfy IO, is anders als Somfy RTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Grocy is meer dan een shopping list.
Het kan je voorraad van dingen bij houden en op basis van recepten en je voorraad een boodschappenlijst maken (en nog veel meer)

https://grocy.info/

Ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 21:14
Ik begin net met HASSio en nu is de vraag hoe ik er 3rd party scripts goed in importeer.

Het zijn in principe sensoren denk ik. Ik wil enkel waardes uitlezen en niet direct instellen.

Het gaat me om de volgende scripts:

- warmtepomp met luxtronik aansturing
https://github.com/doppel0/Luxtronik-2.0

- electra meters met meterbus
https://github.com/ganehag/pyMeterBus

- naregeling (uponor smatrix)
https://github.com/almirdelkic/uhome

De luxtronik code heb ik op een RPI lopen en die werkt prima. De andere 2 zullen ook wel werken.

Het gaat me hoe ik het op de juiste manier inlink, en niet bij een upgrade weer overschrijf bijvoorbeeld.
Is bijvoorbeeld MQTT DE manier om sensoren met HASSio te koppelen ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-05 17:30
jacovn schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:35:
Ik begin net met HASSio en nu is de vraag hoe ik er 3rd party scripts goed in importeer.

Het zijn in principe sensoren denk ik. Ik wil enkel waardes uitlezen en niet direct instellen.

Het gaat me om de volgende scripts:

- warmtepomp met luxtronics aansturing
https://github.com/doppel0/Luxtronik-2.0

- electra meters met meterbus
https://github.com/ganehag/pyMeterBus

- naregeling (uponor smatrix)
https://github.com/almirdelkic/uhome

De luxtronics code heb ik op een RPI lopen en die werkt prima. De andere 2 zullen ook wel werken.

Het gaat me hoe ik het op de juiste manier inlink, en niet bij een upgrade weer overschrijf bijvoorbeeld.
Is bijvoorbeeld MQTT DE manier om sensoren met HASSio te koppelen ?
MQTT is een optie, maar je zou ook met een RESTful sensor kunnen werken.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:32
Jelte schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:29:
[...]
Grocy is meer dan een shopping list.
Het kan je voorraad van dingen bij houden en op basis van recepten en je voorraad een boodschappenlijst maken (en nog veel meer)

https://grocy.info/

Ik ga het eens proberen.
Ik gebruik Google Keep via HA , om via Google assistent stuff erop te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-05 15:37
NoFate schreef op woensdag 24 april 2019 @ 07:30:
[...]

Ik gebruik Google Keep via HA , om via Google assistent stuff erop te zetten
Hoe zet jij notities op google keep via google ass. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 09:48
Om de paar dagen, geen pijl op te trekken, start HA opnieuw op.
Hebben jullie ideeen om dit op te kunnen lossen? home-assistant.log wordt bij elke herstart geleegd (wtf, hoe kan ik dat dan aanpassen?!)

code:
1
2
3
4
19-04-23 23:38:17 INFO (MainThread) [hassio.addons] Load add-ons: 58 all - 0 new - 0 remove
19-04-23 23:47:09 WARNING (MainThread) [hassio.tasks] Watchdog found a problem with Home Assistant Docker!
19-04-23 23:47:09 INFO (SyncWorker_19) [hassio.docker.interface] Start homeassistant/raspberrypi3-homeassistant
19-04-23 23:47:51 INFO (MainThread) [hassio.homeassistant] Detect a running Home Assistant instance

HA draait 'intern' , wel met remote UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
hhoekstra schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:24:
[...]

Hoe zet jij notities op google keep via google ass. ?
via deze custom : https://github.com/aFrankLion/hass-google_keep
heb je wel IFTTT nodig

PS: ik zie nog dat de github werkt met de oude API, maar kan je omzetten naar de native IFTTT integratie via webhooks & automation , zo doe ik het ook nu
1 nadeel: ifttt is ENG only, dus je moet bv zeggen: Add turnpantoffels to the shoplist

[ Voor 31% gewijzigd door NoFate op 24-04-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 11:57
Vraag over template gebruik in yaml files.

Ik zie soms dit bij het begin van een template value:
YAML:
1
value_template: >

en soms zie ik weer dit:
YAML:
1

Wie kan mij vertellen waarom dit precies gedaan wordt en wat het verschil is? Is er overigens een goede beginners tutorial voor dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 10:46
Lifelogger schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:19:
Vraag over template gebruik in yaml files.

Ik zie soms dit bij het begin van een template value:
YAML:
1
value_template: >

en soms zie ik weer dit:
YAML:
1

Wie kan mij vertellen waarom dit precies gedaan wordt en wat het verschil is? Is er overigens een goede beginners tutorial voor dit soort dingen?
bij >- worden de regels getrimmed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:50
Ik heb vanochtend vroeg HASS image geinstalleerd op een Pi met een 7inch Touch Screen, daarna richting werk vertrokken. Bij aankomst op werk kwam ik niet bij ip:8123, vriendin een foto van het scherm laten doorsturen.

Dit is wat ik doorkeeg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SeBodLuoMKKXS6k0CoqGGrYJ/full.jpg

Lijkt te blijven hangen op Bluetooth. Kan er via web interface niet bij en SSH lijkt ook niet te werken.

Iemand een idee wat het kan zijn? Hass forum wordt ik niet veel wijzer van.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 22:45
TerrorSource schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:32:
Ik heb vanochtend vroeg HASS image geinstalleerd op een Pi met een 7inch Touch Screen, daarna richting werk vertrokken. Bij aankomst op werk kwam ik niet bij ip:8123, vriendin een foto van het scherm laten doorsturen.

Dit is wat ik doorkeeg:
[Afbeelding]

Lijkt te blijven hangen op Bluetooth. Kan er via web interface niet bij en SSH lijkt ook niet te werken.

Sooooo many questions..
Welke Pi versie?
HASS image? Hassbian of Hass.io ?
Welke image?

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 20:31
Dat vind ik net iets te basic.
NoFate schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:47:
[...]

via deze custom : https://github.com/aFrankLion/hass-google_keep
heb je wel IFTTT nodig

PS: ik zie nog dat de github werkt met de oude API, maar kan je omzetten naar de native IFTTT integratie via webhooks & automation , zo doe ik het ook nu
1 nadeel: ifttt is ENG only, dus je moet bv zeggen: Add turnpantoffels to the shoplist
Dat ga ik maar eens proberen, want ik heb mijn HA instance niet aan de wereld hangen. Thanks!

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Nnoitra schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:24:
[...]

Sooooo many questions..
Welke Pi versie?
HASS image? Hassbian of Hass.io ?
Welke image?
Wat is het verschil tussen Hassbian en Hass.io?

Heb de stappen gevolgd van: https://www.home-assistant.io/getting-started/
Raspberry Pi 3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Reinder83 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:57:
[...]

bij >- worden de regels getrimmed
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
TerrorSource schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:52:
[...]

Raspberry Pi 3B
Van wat ik begrepen heb (maar ben ook nog nieuw in HA) heb je met Hassbian iets meer vrijheid dan met Hass.io met instellingen, etc. Hassio draait in een container. Hassbian draait op een uitgekleede versie van Debian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
TerrorSource schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:32:

Dit is wat ik doorkeeg:
[Afbeelding]

Voor SSH moet je eerst een addon installeren via de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 09:01
Ik gebruik de Mi Flora plantsensoren zonder problemen i.c.m. met HA, maar heeft iemand ook ervaring met de Mi Flora bloempot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 22:45
TerrorSource schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:52:
[...]

Raspberry Pi 3B
Dan heb je Hass.io.
Welke image heb je gebruikt?
- hassos_rpi3-64-2.11.img.gz
- hassos_rpi3-2.11.img.gz
Hoe 'sterk' (hoeveel amp) is je RPi voeding?
Wat heb je verder voor randapparatuur aangesloten?
Boot de Pi eens zonder alle randapparatuur aan te sluiten; kun je dan wel SSHen (als Hass.io standaard SSH enabled tenminste, geen idee)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
donald_dick schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:31:
[...]

Dat vind ik net iets te basic.
[...]

Dat ga ik maar eens proberen, want ik heb mijn HA instance niet aan de wereld hangen. Thanks!
Keep me posted, ik run 92.0 nu en krijg dat Google Keep component niet meer aan het runnen...
Deze error krijg ik :
https://community.home-as...working-anymore/113037/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 22:02

Mars Warrior

Earth, the final frontier

NoFate schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:44:
[...]
Keep me posted, ik run 92.0 nu en krijg dat Google Keep component niet meer aan het runnen...
Deze error krijg ik :
https://community.home-as...working-anymore/113037/25
Je moet eigenlijk ook nooit een .0 versie gebruiken.
Kijk maar eens bij de issues: custom components doen het niet meer, en nog erger zelfs influxdb is kapot!

Vraag me wel af of z-wave gemaakt is. Die doet het al niet meer goed sinds eind maart en met 0.91.3 helemaal niet meer. Al mijn nodes zijn “dead”...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars Warrior schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:25:
[...]
Vraag me wel af of z-wave gemaakt is. Die doet het al niet meer goed sinds eind maart en met 0.91.3 helemaal niet meer. Al mijn nodes zijn “dead”...
Gek, zit op 0.91.4 en geen enkel probleem met Zwave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 07:15
[...]

Kijk maar eens bij de issues: custom components doen het niet meer, en nog erger zelfs influxdb is kapot!

Ik zit op 0.92.

Je moet als je custom sensors hebt misschien wat dingen aanpassen maar is zo gedaan.
Z-Wave heeft het altijd gedaan en doet het nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-05 03:11
[...]

Heb je de host wel eens een restart gegeven? Ik heb zelf soms ook dat na een herstart van HA alle zwave uitvalt, na een restart van de host vindt hij de stick weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Zijn er hier mensen die de Philips Hue motion sensor ook gebruiken om de temperatuur te meten cq. weer te geven in HA? Heb er hier eentje die de nodige verlichting schakelt maar zou ook graag de temperatuur kunnen zien/uitlezen in HA :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captain_koek
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-05 19:40
Werkt,
the_cyberspace schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:32:
Zijn er hier mensen die de Philips Hue motion sensor ook gebruiken om de temperatuur te meten cq. weer te geven in HA? Heb er hier eentje die de nodige verlichting schakelt maar zou ook graag de temperatuur kunnen zien/uitlezen in HA :)
Werkt prima als je de custom component en de sensor template gebruikt.

https://github.com/robmarkcole/Hue-sensors-HASS

Volgens mij zijn ze aardig op weg naar native intergratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Na een tijdje Domoticz gedraaid te hebben, ben ik overgestapt naar Home Assistant.

Nu wil ik mijn Zwave controller werkend krijgen, maar heb een razberry board en loop tegen het volgende probleem aan (wellicht een domme vraag, maar ik ben geen expert): hoe edit ik de config.txt en kan ik commands uitvoeren via een Mac?

https://www.home-assistan...-specific/#razberry-board

Ik heb de SSH plugin gedownload en kan connecten, echter kom ik dan bij in een ZSH omgeving waar ik de ballen van snap...

Automatiseren kan je leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YKW schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:33:
Na een tijdje Domoticz gedraaid te hebben, ben ik overgestapt naar Home Assistant.

Nu wil ik mijn Zwave controller werkend krijgen, maar heb een razberry board en loop tegen het volgende probleem aan (wellicht een domme vraag, maar ik ben geen expert): hoe edit ik de config.txt en kan ik commands uitvoeren via een Mac?

https://www.home-assistan...-specific/#razberry-board

Ik heb de SSH plugin gedownload en kan connecten, echter kom ik dan bij in een ZSH omgeving waar ik de ballen van snap...
Je draait HASS.io op een Raspberry Pi? Stop dan het SD kaartje in je computer, daarop vind je de config.txt

De commando's kun je uitvoeren via iets als Putty.

[ Voor 6% gewijzigd door JBS op 25-04-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 11:21
Ik probeer sunny portal te scrapen voor mijn vader. Zijn sma heeft geen http module dus kan ik er niet direct bij via de plugin.

Je moet hier echter bij inloggen en ik heb al van allerlei instellingen gebruikt echter zie ik in de logging niet dat het inloggen goed of fout gaat. Welke site moet je opgeven om in te loggen de pagina waar je op inlogt:

https://www.sunnyportal.c.../Start.aspx?ReturnUrl=%2f

of degene als je ingelogt bent.

https://www.sunnyportal.com/FixedPages/Dashboard.aspx

En wat als je daarna naar een andere pagina wil binnen de omgeving waar je bent ingelogd?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Btje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:46:
Ik probeer sunny portal te scrapen voor mijn vader. Zijn sma heeft geen http module dus kan ik er niet direct bij via de plugin.

Je moet hier echter bij inloggen en ik heb al van allerlei instellingen gebruikt echter zie ik in de logging niet dat het inloggen goed of fout gaat. Welke site moet je opgeven om in te loggen de pagina waar je op inlogt:

En wat als je daarna naar een andere pagina wil binnen de omgeving waar je bent ingelogd?
Je kan via Bluetooth de SMA toch uitlezen? Evt via de sma software kan je ook alles downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 11:21
Dat zou kunnen maar dan heb ik het nog niet in HA. De pi staat ook iet in de buurt van de omvormer.
TerrorSource schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:20:
[...]

Je kan via Bluetooth de SMA toch uitlezen? Evt via de sma software kan je ook alles downloaden

[ Voor 8% gewijzigd door Btje op 26-04-2019 11:34 ]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Captain_koek schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:36:
Werkt,
[...]

Werkt prima als je de custom component en de sensor template gebruikt.

https://github.com/robmarkcole/Hue-sensors-HASS

Volgens mij zijn ze aardig op weg naar native intergratie
Bedankt voor de link! Heb inmiddels een temp en beweging sensor en licht sterkte werkend :)

Wat ik nog wel graag aan zou willen passen is dat de temp met 1 cijfer achter de komma weergeven word, nu is dat namelijk met 2 cijfers. Mooiste is dat dit dus 1 cijfer word, 20,5 bijv. En in die link staat een stuk over dat de temp in graden celsius weergegeven kan worden en wat betreft licht er lux komt te staan ipv lx maar mij is niet geheel duidelijk waar ik dat stukje code moet plaatsen?

En dit alles plaats je (volgens de link) in de groups.yaml, en mij gaat het dan puur om de temperatuur eigenlijk en vraag me dan af of dit dan wel in groups moet?
Ben helaas nog niet zo heel bekend met custom dingetjes binnen HA, maar wil dit wel graag snappen cq. leren hoe zoiets werkt/moet.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 15:35

RoRoo

Certified Prutser

the_cyberspace schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:30:
[...]

Bedankt voor de link! Heb inmiddels een temp en beweging sensor en licht sterkte werkend :)

Wat ik nog wel graag aan zou willen passen is dat de temp met 1 cijfer achter de komma weergeven word, nu is dat namelijk met 2 cijfers. Mooiste is dat dit dus 1 cijfer word, 20,5 bijv. En in die link staat een stuk over dat de temp in graden celsius weergegeven kan worden en wat betreft licht er lux komt te staan ipv lx maar mij is niet geheel duidelijk waar ik dat stukje code moet plaatsen?

En dit alles plaats je (volgens de link) in de groups.yaml, en mij gaat het dan puur om de temperatuur eigenlijk en vraag me dan af of dit dan wel in groups moet?
Ben helaas nog niet zo heel bekend met custom dingetjes binnen HA, maar wil dit wel graag snappen cq. leren hoe zoiets werkt/moet.
groups.yaml is wel heeeeel ouderwets..;)

schakel om naar lovelace, dan kan je het live in de gui doen. https://www.home-assistant.io/lovelace/

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 09:22
En toen was de SD card van de Raspberry PI gecrashed...

Krijg hem niet meer aan de praat en dus maar besloten om maar meteen een externe 120GB SSD er aanvast te hangen.

Nu alleen nog een manier verzinnen om een backup van hass.io op m'n NAS te krijgen.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Intheweb schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:54:
En toen was de SD card van de Raspberry PI gecrashed...

Krijg hem niet meer aan de praat en dus maar besloten om maar meteen een externe 120GB SSD er aanvast te hangen.

Nu alleen nog een manier verzinnen om een backup van hass.io op m'n NAS te krijgen.
Wanneer je Hass.io gebruikt zou bijvoorbeeld de Dropbox Sync add-on interessant kunnen zijn voor het geautomatiseerd maken van back-ups naar een externe locatie: https://github.com/danielwelch/hassio-dropbox-sync

Indien geen Hass.io, dan: https://www.home-assistan...em/backup/backup_dropbox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:01
Wat zijn de ervaringen met 92.0? Las hier gister wat horrorverhalen over influxdb en andere issues, maar zie nog geen .1 of zelfs .2? Meestal zijn ze daar vrij snel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49
The_Admin schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:06:
Wat zijn de ervaringen met 92.0? Las hier gister wat horrorverhalen over influxdb en andere issues, maar zie nog geen .1 of zelfs .2? Meestal zijn ze daar vrij snel mee
https://github.com/home-a...e-assistant/milestone/220

Ze zijn ermee bezig. Al 10 dingetjes gefixed (influx nog niet geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Als je custom components gebruikt veranderen er een aantal zaken.

Als je dit doorneemt dan kom je er wel uit. Is 10 minuten werk om je custom components weer werkend te krijgen, als je er niet te veel hebt :P

https://developers.home-a...ntegration-structure.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 08-05 14:32
lolgast schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:26:
Traefik heeft ook API ondersteuning voor o.a. Transip waardoor je gebruik kunt maken van de DNS challenge, dan hoeft poort 80 niets eens per sé open te staan. Maar daar moet ik nog een keer naar kijken, mijn domeinen draaien wel bij Transip, dus dat is mooi meegenomen.
martinvdm schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:10:
@lolgast
Heb ook transip en zal binnen kort ook eens de DNS challange bekijken, scheelt weer een poortje, maar had er nog geen tijd voor gehad.
1 van jullie hier nog tijd in gestoken? Ik zal er dit weekend eens een blik op werpen om dit werkend te krijgen. Kwam trouwens dit project nog tegen, heb alleen nog niet door wat het voordeel is van het gebruik van deze binaries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
Ik ben net te vroeg geüpdatet zie ik. :-) Ik ben om gegaan naar 92.0. Bij mij wil de web interface van InfluxDB niet laden. Verder een issue met de rooted Toon library van de topic start. Maar dit opgelost door de map Toon te hernoemen naar Toon_custom en de config aan te passen. Verder draait alles prima.

[EDIT] Na de update van InfluxDB werkt deze ook weer. Alles lijkt in orde. Vooral blij met de schakelaar om items in het panel te krijgen. Werkt uitstekend. Voorheen was het nog wel eens gepuzzel. Dank aan de ontwikkelaars! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Lifelogger op 26-04-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
Chamek schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:53:
[...]

Ik heb nog eens gekeken hoe jij de bedrading hebt lopen om dit te vergelijken met wat ik heb maar het verschil zit hem in de deurbelgong.

[Afbeelding]

op de afbeelding zie je dat ik 3 aansluitingen heb ipv 2.
Ok guys,

Ik heb middels wat onderzoek een diagram gevonden voor de aansluiting van mijn deurbel. Maar nu de vraag: Kan ik een ESP D1 Mini icm Relay hier tussen aansluiten. Zodat de deurbel 'normaal werkt en de ESP registreert wanneer er gebelt word?

Afbeeldingslocatie: https://community-home-assistant-assets.s3.dualstack.us-west-2.amazonaws.com/original/3X/d/b/db7ae071e5f26705aeef0bcb0b839cf30f238b04.png

als het niet gaat met de deurbel ertussen is het dan een mogelijkheid om de gong helemala te verwijderen en de knop met de stroomtoevoer te verbinden middels de ESP-Relay?

Thanks!

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Vraagje. Hoe zit het ondertussen met Logitech Harmony? Werkt dat terug?
Wanneer ik erachter google vind ik het een en ander over dat Logitech vanalles disabled heeft vorig jaar, maar dat zou teruggedraaid zijn. Wat ik ook doe, XMPP aan of uit, discovery vindt helemaal niets.

@Chamek Dat moet geen probleem zijn. Je kan de schakelaar in parallel ook aan de ESP hangen zodat die ook een pin van de ESP naar ground trekt.

[ Voor 21% gewijzigd door Mavamaarten op 26-04-2019 16:00 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
Mavamaarten schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:24:
Wanneer ik erachter google vind ik het een en ander over dat Logitech vanalles disabled heeft vorig jaar, maar dat zou teruggedraaid zijn. Wat ik ook doe, XMPP aan of uit, discovery vindt helemaal niets.

@Chamek Dat moet geen probleem zijn. Je kan de schakelaar in parallel ook aan de ESP hangen zodat die ook een pin van de ESP naar ground trekt.
thanks voor je antwoord.

zou je het willen uit tekenen :P noob leven 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04
the_cyberspace schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:32:
Ik gebruik ook de custom component van de motion sensor van hue en dat werkt prima !

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Chamek schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:34:
[...]

thanks voor je antwoord.

zou je het willen uit tekenen :P noob leven 1000
Hm, hoe meer ik erover nadenk, hoe slechter mijn idee is, volg mijn raad maar niet op. Ik had het schema niet goed gelezen. Dat gaat niet zomaar lukken gezien er wisselspanning op de schakelaar. Ik denk dat je op zoek moet naar een manier om AC voltage te detecteren: https://github.com/tIsGou...via-Wemos-and-optocoupler

[ Voor 6% gewijzigd door Mavamaarten op 26-04-2019 16:05 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
Mavamaarten schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:00:
[...]

Hm, hoe meer ik erover nadenk, hoe slechter mijn idee is, volg mijn raad maar niet op. Ik had het schema niet goed gelezen. Dat gaat niet zomaar lukken gezien er wisselspanning op de schakelaar. Ik denk dat je op zoek moet naar een manier om AC voltage te detecteren: https://github.com/tIsGou...via-Wemos-and-optocoupler
thanks ik word er niet wijzer van. Ik ga kijken of ik de gong ertussen uit kan laten en dan uberhaupt werkende kan krijgen dmv berichten. Dan maar een bluetooth speaker er tussen als gong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-10-2022
Chamek schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:27:
[...]

thanks ik word er niet wijzer van. Ik ga kijken of ik de gong ertussen uit kan laten en dan uberhaupt werkende kan krijgen dmv berichten. Dan maar een bluetooth speaker er tussen als gong
Je moet niet alleen de gong er tussen uit laten, maar de hele deurbelschakelaar loskoppelen van de transformator. Je frituurt anders je ESP met de 6-18v wisselspanning die uit de beltrafo komt.

Op https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/z-wave-deurbel staat een schema waarmee je het wel werkend krijgt, waarbij je in plaats van de fibaro sensor een ESP gebruikt Kort samengevat:

- De deurbel-schakelaar sluit je aan tussen GND en een GPIO pin op de ESP. Als je de bel indrukt, trek je de pin naar de aarde;
- Dit is de input voor het versturen van een bericht én voor het schakelen van een andere GPIO die aangesloten is op het relais;
- dat relais schakelt vervolgens het bestaande gong en de bestaande transformator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
schijndel schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:00:
[...]

Je moet niet alleen de gong er tussen uit laten, maar de hele deurbelschakelaar loskoppelen van de transformator. Je frituurt anders je ESP met de 6-18v wisselspanning die uit de beltrafo komt.

Op https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/z-wave-deurbel staat een schema waarmee je het wel werkend krijgt, waarbij je in plaats van de fibaro sensor een ESP gebruikt Kort samengevat:

- De deurbel-schakelaar sluit je aan tussen GND en een GPIO pin op de ESP. Als je de bel indrukt, trek je de pin naar de aarde;
- Dit is de input voor het versturen van een bericht én voor het schakelen van een andere GPIO die aangesloten is op het relais;
- dat relais schakelt vervolgens het bestaande gong en de bestaande transformator.
Thanks voor je antwoord. Kun je het schetsen svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate

Werkt prima, versie 92 heeft verbetering in websockets ook, maar wel nodig om je hub op laatste firmware te zetten... Xmpp komt ooit nog terug, is bevestigd, maar websockets werkt even goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

RoRoo schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:01:
[...]

groups.yaml is wel heeeeel ouderwets..;)

schakel om naar lovelace, dan kan je het live in de gui doen. https://www.home-assistant.io/lovelace/
Blijkbaar is het via lovelace gegaan, heb als test de groups.yaml leeggegooid en HA een reboot gegeven en ik zie netjes een temperatuur en aantal lux. Nu alleen nog zien hoe ik die met 1 cijfer achter de komma te zien krijg ipv 2 en lux te zien krijg ipv lx, al zal ik weinig doen met die laatste waarde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 05-05 17:24
Btje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:46:

je zou ook met bluetooth uit kunnen lezen via b.v. SBFspot
dat naar PV output uploaden of en database
voor bluetooth hoeft hij er niet naast te staan, hier staat de server in de meterkast en hangt de omvormer 2 verdiepingen hoger op de zolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:06
Lifelogger schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:14:
[...]

Ik ben net te vroeg geüpdatet zie ik. :-) Ik ben om gegaan naar 92.0. Bij mij wil de web interface van InfluxDB niet laden. Verder een issue met de rooted Toon library van de topic start. Maar dit opgelost door de map Toon te hernoemen naar Toon_custom en de config aan te passen. Verder draait alles prima.

[EDIT] Na de update van InfluxDB werkt deze ook weer. Alles lijkt in orde. Vooral blij met de schakelaar om items in het panel te krijgen. Werkt uitstekend. Voorheen was het nog wel eens gepuzzel. Dank aan de ontwikkelaars! _/-\o_
Welke aanpassingen heb je gedaan om Toon climate component weer aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 09:20
JP12 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:26:
[...]

Welke aanpassingen heb je gedaan om Toon climate component weer aan de gang te krijgen?
Dit heb ik gedaan naar aanleiding van de post van LifeLogger;

Oud - \config\custom_components\ toon
Nieuw - \config\custom_components\ toon_custom

En in je configuration.yaml
Oud
climate:
- platform: toon

Nieuw
climate:
- platform: toon_custom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:06
sopi schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:40:
[...]

Dit heb ik gedaan naar aanleiding van de post van LifeLogger;

Oud - \config\custom_components\ toon
Nieuw - \config\custom_components\ toon_custom

En in je configuration.yaml
Oud
climate:
- platform: toon

Nieuw
climate:
- platform: toon_custom
Yes bedankt, hij werkt bij mij nu ook weer. Blijkbaar was er ook nog iets mis met mijnafvalwijzer waardoor hij niet wilde herstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 20:02
Inmiddels is 92.1 er :)
fix for issue #21381 (@dreed47 - #23306) (zestimate docs)
Bump ecovacs lib 2 (@OverloadUT - #23354) (ecovacs docs)
Bump pyheos to 0.4.1 (@andrewsayre - #23360) (heos docs)
async_setup_component stage_1_domains (@frogkind - #23375)
Add error handling for migration failure (@awarecan - #23383)
Broadlink fixup unintended breakage from service refactor (@elupus - #23408) (broadlink docs)
Make setup more robust (@balloob - #23414)
Add missing feature support flag (@andrewsayre - #23417) (soundtouch docs)
Fix supported features gates in media_player volume up/down services (@andrewsayre - #23419) (media_player docs)
Refactor netatmo to use hass.data (@cgtobi - #23429) (netatmo docs)
Fix Flux component (@nudded - #23431) (flux docs)
Fix daikin setup (@fredrike - #23440) (daikin docs)
Fix point setup (@fredrike - #23441) (point docs)
JP12 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:51:
[...]

Yes bedankt, hij werkt bij mij nu ook weer. Blijkbaar was er ook nog iets mis met mijnafvalwijzer waardoor hij niet wilde herstarten.
Mogelijk staat je afvalwijzer nog zo in de map custom components, dat is nu een breaking change geworden nadat ze al een paar releases ervoor waarschuwen. Zie de release notes / of hierboven hoe het op te lossen is. Je kan ook gewoon even een nieuwe versie van afvalwijzer downloaden, dan heb je geen problemen meer :)

[ Voor 19% gewijzigd door lubbertkramer op 27-04-2019 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53

Harmony doet het (weer) als je een recente versie van hass hebt omdat ze nu een andere ingang gebruiken. Volgens mij werkt het niet met Discovery, ik heb in ieder geval alles via de configuratie toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb een aantal Shelly1's die ik wil flashen naar espHome.

Nou heb ik deze serial naar usb converter gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1t9pgQXXXXXb6apXXq6xXFXXXT/ESP01-Programmeur-Adapter-UART-GPIO0-ESP-01-Adaptaterr-ESP8266-USB-naar-ESP8266-Seri-le-Draadloze-Wifi.jpg_640x640.jpg

https://www.aliexpress.co...elopment/32685575699.html

Weet hier iemand wat de pin-layout is van deze usb adapter?? Ik kan het nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Ik zat mijn home assistant log te bekijken van een herstart. Toen zag ik een hele rits components voorbij komen die worden geladen maar die ik helemaal niet gebruik of heb ingesteld.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_16) [homeassistant.loader] Loaded geofency from homeassistant.components.geofency

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_11) [homeassistant.loader] Loaded homematicip_cloud from homeassistant.components.homematicip_cloud

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_18) [homeassistant.loader] Loaded mailgun from homeassistant.components.mailgun

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_10) [homeassistant.loader] Loaded openuv from homeassistant.components.openuv

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_13) [homeassistant.loader] Loaded rainmachine from homeassistant.components.rainmachine

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_4) [homeassistant.loader] Loaded smartthings from homeassistant.components.smartthings

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_12) [homeassistant.loader] Loaded dialogflow from homeassistant.components.dialogflow

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_15) [homeassistant.loader] Loaded hangouts from homeassistant.components.hangouts

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_17) [homeassistant.loader] Loaded zha from homeassistant.components.zha

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_16) [homeassistant.loader] Loaded toon from homeassistant.components.toon

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_0) [homeassistant.loader] Loaded axis from homeassistant.components.axis

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_11) [homeassistant.loader] Loaded ifttt from homeassistant.components.ifttt

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_18) [homeassistant.loader] Loaded heos from homeassistant.components.heos

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_10) [homeassistant.loader] Loaded deconz from homeassistant.components.deconz

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_13) [homeassistant.loader] Loaded simplisafe from homeassistant.components.simplisafe

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_4) [homeassistant.loader] Loaded daikin from homeassistant.components.daikin

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_12) [homeassistant.loader] Loaded ps4 from homeassistant.components.ps4

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_15) [homeassistant.loader] Loaded tellduslive from homeassistant.components.tellduslive

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_17) [homeassistant.loader] Loaded lifx from homeassistant.components.lifx

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_16) [homeassistant.loader] Loaded esphome from homeassistant.components.esphome

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_7) [homeassistant.loader] Loaded twilio from homeassistant.components.twilio

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_1) [homeassistant.loader] Loaded cast from homeassistant.components.cast

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_5) [homeassistant.loader] Loaded unifi from homeassistant.components.unifi

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_14) [homeassistant.loader] Loaded emulated_roku from homeassistant.components.emulated_roku

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_19) [homeassistant.loader] Loaded hue from homeassistant.components.hue

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_0) [homeassistant.loader] Loaded owntracks from homeassistant.components.owntracks

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_12) [homeassistant.loader] Loaded logi_circle from homeassistant.components.logi_circle

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_18) [homeassistant.loader] Loaded ipma from homeassistant.components.ipma

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_10) [homeassistant.loader] Loaded point from homeassistant.components.point

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_13) [homeassistant.loader] Loaded ios from homeassistant.components.ios

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_7) [homeassistant.loader] Loaded smhi from homeassistant.components.smhi

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_1) [homeassistant.loader] Loaded mobile_app from homeassistant.components.mobile_app

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_5) [homeassistant.loader] Loaded ambient_station from homeassistant.components.ambient_station

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_14) [homeassistant.loader] Loaded locative from homeassistant.components.locative

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_19) [homeassistant.loader] Loaded tradfri from homeassistant.components.tradfri

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_0) [homeassistant.loader] Loaded gpslogger from homeassistant.components.gpslogger

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_12) [homeassistant.loader] Loaded luftdaten from homeassistant.components.luftdaten

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_18) [homeassistant.loader] Loaded tplink from homeassistant.components.tplink

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_10) [homeassistant.loader] Loaded upnp from homeassistant.components.upnp

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_13) [homeassistant.loader] Loaded sonos from homeassistant.components.sonos

2019-04-27 11:27:47 INFO (SyncWorker_7) [homeassistant.loader] Loaded nest from homeassistant.components.nest

Is dit normaal of kan ik dit nog ergens uitzetten?

Edit:

ik heb het al gevonden, dit wordt geladen vanwege de integraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 21:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

stefanroelofs schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:03:
Ik heb een aantal Shelly1's die ik wil flashen naar espHome.

Nou heb ik deze serial naar usb converter gekocht:
[Afbeelding]

https://www.aliexpress.co...elopment/32685575699.html

Weet hier iemand wat de pin-layout is van deze usb adapter?? Ik kan het nergens vinden...
aangezien dat ding bedoeld is om een ESP-01 mee te flashen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.instructables.com/FKA/DG78/IRLQIROU/FKADG78IRLQIROU.LARGE.jpg

Je prikt je ESP-01 er op met de antenne richting de USB poort.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanroelofs
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Zeer bedankt voor de info!!
Het is uiteindelijk gelukt. Ik moest alleen vreemd genoeg de Rx op de Rx aansluiten, en de Tx op de Tx. Maar het flashen is gelukt. (denk eraan om GPIO0 te verbinden met GND tijdens aansluiten van usb)

Als iemand een .yaml voorbeeldje heeft om de Shelly weer hetzelfde te laten werken als standaard vanaf de fabriek, ben ik wel geinteresseerd. Vooral ff kijken hoe we de MQTT gaan inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
JP12 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:26:
[...]

Zie dat je het al opgelost heb. Zag je reactie wat laat. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met behulp van onderstaande data_template maak ik een persistent notificatie aan en stuur ik een telegram bericht wanneer entiteiten niet bereikbaar zijn. Kan iemand me op weg helpen om hierin specifieke entiteit namen te excluden?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
    data_template:
      title: '*De volgende nodes zitten in de problemen*'
      message: "{% macro offline_state() %} {% set domains = ['light', 'vacuum', 'switch',\
        \ 'sensor', 'binary_sensor', 'zwave', 'lock'] %} {% for domain in domains\
        \ -%} {% for item in states[domain] if ((item.state | lower == \"unavailable\"\
        )) -%} {{ item.domain }} {{ item.name }} {%- if not loop.last %}, {% endif\
        \ -%} {% endfor %} {%- endfor %} {% endmacro %} {{ offline_state() }}  \n"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan ik de shelly1 ook direct achter het lichtpunt stoppen bij de lamp? Ik heb daar wel blauwe draad en bij mn schakelaars niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 08-05 14:32
Dat kan zeker. Zie aansluitschema van de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herkent iemand 't euvel dat één van de monitored_conditions van een Mi Flora plantsensor, in mijn geval de vochtigheid, regelmatig 0 geeft? Temperatuur, voedingswaarde, licht, etc. is wel een constante lijn zonder waarde 0 ertussen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jGyPOdy.png

Ter vergelijking een andere eigenschap zonder deze 0 waardes ertussen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Oakggwr.png
Pagina: 1 ... 128 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.