Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Possible schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:17:
Mede door @Troetelbeer even lopen spelen met een hele nieuwe look / interface! Nog steeds wip. Hoe zien jullie dashboards eruit? Ben ik wel benieuwd naar!

[Afbeelding]
Vet. Welk thema is dat?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 14:33

flessuh

Set sail for fail!

Heel vet om die dashboards voorbij te zien komen. Geeft mij weer een extra stip op de horizon om uiteindelijk heen te werken. Binnenkort eerst maar eens een Hue setje halen om daar mee te kunnen spelen :P

Hoe hebben de mensen die hier veel data loggen (influx/grafana bijvoorbeeld) de opslag eigenlijk geregeld? Allemaal via een NAS of zijn er ook mensen die bijvoorbeeld een USB stick voor opslag in de Pi hebben zitten?

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32
Possible schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:17:
Mede door @Troetelbeer even lopen spelen met een hele nieuwe look / interface! Nog steeds wip. Hoe zien jullie dashboards eruit? Ben ik wel benieuwd naar!

[Afbeelding]
Psssst, bij televisie staat vervruik...

Zou je al je schermen eens kunnen laten zien. Ben wel benieuwd eerlijk gezegd.

Is het overigens mogelijk om een mobile en een desktop Lovelace interface te bouwen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Thanks. Ik snap alleen niet helemaal hoe ik de achtergrond moet zeggen, ze zeggen dat ik in de Lovelace RAW editor op elke pagina dit moet zetten : background: var(--background-image).
Maar dat is toch geen valide YAML?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
@barrymossel Tjek.. Thx! De overige tabbladen zijn ook nog in ontwikkeling, maar hier 1tje van mijn apparaten:

De rest is nog leeg.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/77zcec.png

@DennusB Ik heb dit gedaan:

in raw editor bovenaan:
code:
1
background: var(--background-image)

in theme_clear.yaml
code:
1
2
3
clear:
  # Background image
  background-image: 'center / cover no-repeat url("/local/day.jpg") fixed'

[ Voor 12% gewijzigd door Possible op 10-04-2019 14:03 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
@Possible Thanks. Werkt nu! Hoe meet je de power usage van al je devices? Wat gebruik je er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
DennusB schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:02:
@Possible Thanks. Werkt nu! Hoe meet je de power usage van al je devices? Wat gebruik je er voor?
Ik gebruik Blitzwolf / G-Sund ? Smart sockets welke geflashed zijn met tashmota firmware (over the air) dus heb niks gesoldeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:54

Koppensneller

winterrrrrr

Possible schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:07:
[...]

Ik gebruik Blitzwolf / G-Sund ? Smart sockets welke geflashed zijn met tashmota firmware (over the air) dus heb niks gesoldeerd :P
Is dat de Blitzwolf BW-SHP2? Die zijn goed te betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-05 09:01
flessuh schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:32:
Hoe hebben de mensen die hier veel data loggen (influx/grafana bijvoorbeeld) de opslag eigenlijk geregeld? Allemaal via een NAS of zijn er ook mensen die bijvoorbeeld een USB stick voor opslag in de Pi hebben zitten?
Draai HassIO op een Pi en kreeg de opslag via usb niet voor elkaar. Nu heb ik wel een NAS, maar die staat op een ander adres (fysiek) in Nederland. Heb wel een beetje netwerk kennis, maar het veilig opzetten van een verbinding tussen mijn NAS en HassIO kon ik voor mezelf niet garanderen. Dus had mij wel neergelegd bij het feit dat ik dan ook voor mijn woning waar HA draait (en die ik daarom zoveel mogelijk remote wil monitoren) ook een NAS of meer richting een NUC setup zou moeten gaan om InfluxDB/Grafana te gebruiken.

Tot vorige week: de HassIO addon voor Zerotier was voor mij het puzzelstukje wat de NAS aan mijn HassIO setup verbond. Nu draai ik InfluxDB/Grafana in een docker-container op mijn NAS die gevoed wordt door HassIO. Tot dusver probleemloos.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Koppensneller schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:14:
[...]

Is dat de Blitzwolf BW-SHP2? Die zijn goed te betalen!
Kan ik!

Ik heb ze hier gekocht:

https://www.amazon.de/Ste...898721&s=gateway&sr=8-1''

10tje per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Top, ik heb ze ook besteld. Kan ik eindelijk TTS-alerts gaan bouwen voor wanneer de wasmachine klaar is. Dat wilde met de Aqara-vibratiesensor toch niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Koppensneller schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:21:
[...]

Top, ik heb ze ook besteld. Kan ik eindelijk TTS-alerts gaan bouwen voor wanneer de wasmachine klaar is. Dat wilde met de Aqara-vibratiesensor toch niet zo goed.
Maar hoe flash je ze OTA dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Possible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

@Possible Top, dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
Overigens gaat het in de video over het flashen van esphome maar ik gebruik zelf tashmota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:51
iemand ervaring met portainer en hassio?
ik heb wat hulp nodig :-)

https://community.home-as...e-access-portainer/110549

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 07:47
NoFate schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:40:
iemand ervaring met portainer en hassio?
ik heb wat hulp nodig :-)

https://community.home-as...e-access-portainer/110549
Zo te zien geen schrijfrechten. Maar dat had je zelf ook al door volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 13:58
Ik heb een maria db op mijn nas daar kun je met grafana ook bij. Mijn nas kon geen influx aan.
JayOne schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:17:
[...]

Draai HassIO op een Pi en kreeg de opslag via usb niet voor elkaar. Nu heb ik wel een NAS, maar die staat op een ander adres (fysiek) in Nederland. Heb wel een beetje netwerk kennis, maar het veilig opzetten van een verbinding tussen mijn NAS en HassIO kon ik voor mezelf niet garanderen. Dus had mij wel neergelegd bij het feit dat ik dan ook voor mijn woning waar HA draait (en die ik daarom zoveel mogelijk remote wil monitoren) ook een NAS of meer richting een NUC setup zou moeten gaan om InfluxDB/Grafana te gebruiken.

Tot vorige week: de HassIO addon voor Zerotier was voor mij het puzzelstukje wat de NAS aan mijn HassIO setup verbond. Nu draai ik InfluxDB/Grafana in een docker-container op mijn NAS die gevoed wordt door HassIO. Tot dusver probleemloos.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:51
hhoekstra schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:54:
[...]

Zo te zien geen schrijfrechten. Maar dat had je zelf ook al door volgens mij :+
idd, maar hoe pas je dat aan? in portainer kan je toch geen credentials ofzo aanpassen? hoe kan dus de docker in portainer schrijf rechten krijgen in de /config/... folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Mijn Xiaomi sensoren geven niet altijd hun status door aan HA, terwijl ik in de Mi Home wel hun status zie veranderen. Ze werken dus wel goed. Het is echter wel vervelend, want ik heb met node-red automations gemaakt en die worden nu dus niet altijd getriggerd.

Iemand anders ervaring hiermee?

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koppensneller schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:21:
[...]

Max 10A, dat wil je geen wasmachine op aansluiten denk ik

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
martinvdm schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:29:
[...]

Max 10A, dat wil je geen wasmachine op aansluiten denk ik
Mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Heb het even gecheckt: zowel wasmachine als droger zijn intern al afgezekerd op 10A. Dat moet dan toch gewoon kunnen (niet samen op 1 plug natuurlijk)?

[ Voor 12% gewijzigd door Koppensneller op 10-04-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Ik dacht hee dat werkt echter als ik dit gebruik blijft de sensor onbekend aangeven.
JayOne schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:44:
[...]

Sinds enige tijd gaat de scrape sensor iets stricter om met de select syntax (bron), heb zelf ook een tweetal scrape sensoren die opeens niet meer werkten. Nog geen tijd voor genomen om hier verder in te duiken, ergo de sensoren waren toch niet echt noodzakelijk.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@martinvdm @Troetelbeer @Koppensneller Die plugs ziin gewoon 16a. Staat verkeerd op website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:05
Ben een beetje aan het stoeien met naamgeving en voice commando's. Maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Situatie:

Huiskamer:
Harmony hub met tv, versterker en chromecast icm Google Home.
Activiteiten: TV, Chromecast, Chromecast audio.
Naam chromecast: TV huiskamer

Slaapkamer:
Harmony hub met tv, versterker en chromecast icm Google Home.
Activiteiten: TV, Chromecast, Chromecast audio.
Naam chromecast: TV slaapkamer

Ik wil het volgende kunnen doen via Google Home commands zowel in de huiskamer als in de slaapkamer.

Tv (activiteit) aanzetten
Tv (activiteit) uitzetten
Chromecast (activiteit) kijken
Chromecast (activiteit) uitzetten
Volume harder en zachter van TV / Chromecast activiteit
Tv op pauze
Tv weer verder spelen
Zenders aanpassen

Ik loop tegen een aantal dingen aan:

Wat is de beste naam voor de Chromecast zelf en voor de Harmony Hub activiteit "Chromecast"?

Hoe stuur ik die vervolgens aan via Google Home?
Nu doe ik het via "Zet Chromecast huiskamer aan". Dat activeert de Harmony Hub activiteit "Chromecast"
Dat gaat op zich wel goed.

Maar "Zet TV Huiskamer aan" kan ik niet gebruiken om de Harmony Hub activiteit "TV" te activeren omdat m'n Chromecast al "TV Huiskamer" heet.
Dan zou ik de Chromecast natuurlijk "Huiskamer tv" kunnen noemen. Maar dat is te verwarrend vind ik.

Het andere punt waar ik tegenaan loop is dat ik alleen dingen aan kan zetten of activeren.
BV "Zet Chromecast huiskamer aan"
Maar play en pauze is dan weer niet mogelijk.
Ik heb nu als een workarround input booleans voor alle functies gemaakt.
Tv huiskamer aan / uit = Harmony hub activiteit "tv" aan / uit
Chromecast huiskamer aan / uit = Harmony hub activiteit "tv" aan / uit
Maar "TV huiskamer pauze aan" en "TV huiskamer play aan" zijn nogal lelijke commando's. En ze zijn ook te lang volgens mij. Google home kan er vaak niets mee.

Als ik de Harmony Hub aan Google Home koppel kan ik veel betere commando's geven. Maar ik wil graag alles via Home Assistant omdat ik 2 Harmony Hubs heb (je kan er maar één koppelen aan je Google account) en ik wil graag automations maken op basis van de Harmony Hub (bv TV op pauze als de deurbel gaat)

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderHuisman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 10:45
Possible schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:19:
@martinvdm @Troetelbeer @Koppensneller Die plugs ziin gewoon 16a. Staat verkeerd op website.
De Blitzwolf SPH-2 is inderdaad 16A, de opvolger is echter 10A. Ik heb zelf ook een Blitzwolf gebruikt voor onze wasmachine welke maximaal +- 1.5 kW gebruikt (de inschakelpiek kan wel hoger zijn dus ben ik voor de SPH-2 gegaan).

Ik heb de plug geflashed naar tasmota en middels een Appdaemon script kan ik bepalen of de wasmachine aan of uit staat en daar vervolgens notificaties mee sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door XanderHuisman op 11-04-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
XanderHuisman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:14:
[...]

De Blitzwolf SPH-2 is inderdaad 16A, de opvolger is echter 10A. Ik heb zelf ook een Blitzwolf gebruikt voor onze wasmachine welke maximaal +- 1.5 kW gebruikt (de inschakelpiek kan wel hoger zijn dus ben ik voor de SPH-2 gegaan).

Ik heb de plug geflashed naar tasmota en middels een Appdaemon script kan ik bepalen of de wasmachine aan of uit staat en daar vervolgens notificaties mee sturen.
Ja klopt. Echter die G-Sunds die ik op Amazon besteld hebben waren gewoon 16A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Zou je even kunnen nakijken of deze ook geschikt zijn voor penaarde? Het maakt niet uit dat de voorkant enkel randaarde heeft, maar aan de achterkant (waar ze het stopcontact ingaan) zou er een gaatje moeten zijn waar de pen in kan. Als dat niet het geval is, kan je ze niet gebruiken in BE.

[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 11-04-2019 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Slonzo @lolgast Op de site van Blitzwolf staat ook dat ze niet compatible zijn met "French Standard Wall Plug": https://www.blitzwolf.com...I-Smart-Socket-p-244.html
(iets naar beneden scrollen).

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Jammer :( Bedankt!
Zijn er even goedkope alternatieven? De meeste zitten meteen een stuk hoger van prijs, als ik het zo zie...

[ Voor 38% gewijzigd door Slonzo op 11-04-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 15:46
Possible schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:11:
[...]

Ik heb ze zelf ook, voor mijn wasmachine, ik gebruik ze als power monitor. Werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:25
Ik ben ook maar eens begonnnen met dit systeem. Geinstalleerd op een Pi3 in combinatie met ESPHome. Het liep alleen constant vast... om onduidelijke redenen. Dit heeft me vele uren werk gekost.

Uiteindelijk bleek dat de Pi te heet werd tijdens het compilen. Is hier softwarematig iets aan te doen? Terugklokken ofzo?

Wat is meer geschikte hardware om Home Assistant stabiel op te draaien? Ik denk nu zelf aan een virtual machine op een Intel NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

straat schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:47:
Uiteindelijk bleek dat de Pi te heet werd tijdens het compilen. Is hier softwarematig iets aan te doen? Terugklokken ofzo?
Zit je RPi in een behuizing? Haal 'm daar eens uit.
Je kan er eventueel ook een klein heatsinkje op kleven.
Kijk hier bijvoorbeeld eens voor meer tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 13:11
ik draai nu hassio in een docker omgeving op ubuntu, is die ook makkelijk naar een andere specifieke versie te upgraden in plaats van naar de laatste?
Ik wil even in etappes om van 0.85.1 naar nu te gaan is mij eigenlijk te tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:36
straat schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:47:
Ik ben ook maar eens begonnnen met dit systeem. Geinstalleerd op een Pi3 in combinatie met ESPHome. Het liep alleen constant vast... om onduidelijke redenen. Dit heeft me vele uren werk gekost.

Wat is meer geschikte hardware om Home Assistant stabiel op te draaien? Ik denk nu zelf aan een virtual machine op een Intel NUC.
Ik zou docker draaien en de docker container gebruiken. Dan hoef je niet te compilen en upgraden (en evt. "downgraden") kan super snel :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@zoeperman Je moet je even verdiepen in 'tags' van Docker. Wat jij wilt kan zeer zeker, zolang degene die de containers maakt hier maar in faciliteert (dat doet HA)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:36
zoeperman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:02:
ik draai nu hassio in een docker omgeving op ubuntu, is die ook makkelijk naar een andere specifieke versie te upgraden in plaats van naar de laatste?
kijk eerst welke container je nu draait (naam is ha-prod bij mij dus):
root@raspberrypi:~# docker ps
CONTAINER ID        IMAGE                                             COMMAND                  CREATED             STATUS              PORTS                    NAMES
2f8addc86987        koenkk/zigbee2mqtt:1.3.0-arm32v6                  "./run.sh"               15 hours ago        Up 15 hours                                  zigbee2mqtt-prod
509d9401547d        homeassistant/raspberrypi3-homeassistant:0.90.2   "/bin/entry.sh pytho…"   2 weeks ago         Up 40 hours                                  ha-prod

Stop deze container:
root@raspberrypi:~# docker stop ha-prod

Rename deze naar een unieke naam:
root@raspberrypi:~# docker rename ha-prod ha-90.2

Nu kan je een andere container downloaden:
root@raspberrypi:~# docker run -d --restart always --name="ha-dev" -v /root/docker-data/homeassistant:/config -v /etc/letsencrypt:/config/letsencrypt:ro -v /etc/localtime:/etc/localtime:ro --net=host homeassistant/raspberrypi3-homeassistant:0.91.2

Als deze goed draait, rename je hem naar ha-prod:
root@raspberrypi:~# docker rename ha-dev ha-prod

Op deze manier kan je altijd ha-prod of ha-dev stoppen en ha-0.90.2 weer starten bijvoorbeeld.

PS, als je het bovenstaande commando gebruikt, dan moet je wel het restart-behavior aanpassen anders heb je al je oude containers draaien bij een herstart :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 12:25
daxy schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:08:
[...]

Ik zou docker draaien en de docker container gebruiken. Dan hoef je niet te compilen en upgraden (en evt. "downgraden") kan super snel :)
Het gaat om het compilen van de code die ESPHome genereert en op een ESP32 zet, niet om Home Assistant zelf.

Andere behuizing met fan is een oplossing wellicht, maar heb nou niet echt vertrouwen in de stabiliteit van dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 11:14
zoeperman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:02:
Kan via de CLI met de version switch het makkelijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
gewoon maar op update geklikt in de front end en maar kijken wat er niet meer werkt :P
had hassio op deze manier geinstalleerd namelijk..
https://gist.github.com/f...919ca6b95b30c66f85976ec58
misschien dat ik ooit nog naar gewoon home assistant ga in docker in plaats van hassio op docker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Troetelbeer die routes die je in ha hebt..wat is dat precies ? Dat je kan zien of er iemand onderweg is naar huis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Possible schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:18:
@Troetelbeer die routes die je in ha hebt..wat is dat precies ? Dat je kan zien of er iemand onderweg is naar huis ?
Dat is de actuele reistijd van thuis naar mijn werk en van thuis naar mijn vriendin haar werk.
Als ik erop klik of tik, zie ik ook de afstand en via welke weg(en) je gestuurd wordt.

Zien of iemand onderweg is naar huis kun je ook maken binnen HA.

[ Voor 9% gewijzigd door Troetelbeer op 11-04-2019 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
Troetelbeer schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:20:
[...]

Dat is de actuele reistijd van thuis naar mijn werk en van thuis naar mijn vriendin haar werk.
Als ik erop klik of tik, zie ik ook de afstand en via welke weg(en) je gestuurd wordt.

Zien of iemand onderweg is naar huis kun je ook maken binnen HA.
Dat lijkt mij inderdaad wel handig ja. Bijvoorbeeld ivm eten koken of secret lover op tijd de deur uit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Geen coding guru in de buurt die mij kan helpen?

select: 'item:nth-of-type(1) title' heb ik geprobeerd maar werkte niet. Dan kreeg ik python error's

tr:nth-of-type(2) td:nth-of-type(2), werkt in het voorbeeld maar niet in HA.
Btje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:16:
Wat ik heb geprobeert om de totaal verbruik tarief 1 te scrapen is het volgende:

- platform: template
sensors:
totaaltemplate:
friendly_name: "Totaal"
value_template: '{{sensor.p1_totaal1}}'
unit_of_measurement: 'kW'

- platform: scrape
resource: http://192.168.1.39/P1
name: p1_totaal1
#select: ".Totaal verbruik tarief 1:"
select: 'TD:nth-of-type(3)'
scan_interval: 60

Ik dacht element TD en dan degene die voor de 3e keer voorkomt. Echter zeg hij dan onbekend als ik de sensor toevoeg.

en de logging zegt:

2019-04-09 19:14:21 ERROR (SyncWorker_17) [homeassistant.components.sensor.scrape] Unable to extract data from HTML

code:
1
2
3
<script language="javascript"><!--
function dept_onchange(frmselect) {frmselect.submit();}
//--></script><head><title>P1Smart</title><style>* {font-family:sans-serif; font-size:12pt;}h1 {font-size:16pt; color:black;}h6 {font-size:10pt; color:black; text-align:center;}.button-menu {background-color:#ffffff; color:blue; margin: 10px; text-decoration:none}.button-link {padding:5px 15px; background-color:#0077dd; color:#fff; border:solid 1px #fff; text-decoration:none}.button-menu:hover {background:#ddddff;}.button-link:hover {background:#369;}th {padding:10px; background-color:black; color:#ffffff;}td {padding:7px;}table {color:black;}.div_l {float: left;}.div_r {float: right; margin: 2px; padding: 1px 10px; border-radius: 7px; background-color:#080; color:white;}.div_br {clear: both;}</style></head><h1>Welcome to ESP Easy: P1Smart</h1><BR><a class="button-menu" href=".">Main</a><a class="button-menu" href="config">Config</a><a class="button-menu" href="hardware">Hardware</a><a class="button-menu" href="devices">Devices</a><a class="button-menu" href="tools">Tools</a><BR><BR><a class="button-menu" href="P1">P1</a><script language='JavaScript'>function RefreshMe(){window.location = window.location}setTimeout('RefreshMe()', 3000);</script><table><TH>P1 monitor<TH> <TR><TD>Totaal verbruik tarief 1: <TD>1933.819*kWh<TR><TD>Totaal verbruik tarief 2: <TD>1073.243*kWh<TR><TD>Teruggeleverd tarief 1: <TD>908.102*kWh<TR><TD>Teruggeleverd tarief 2: <TD>2023.695*kWh<TR><TD>Actueel verbruik         : <TD>0.000*kW<TR><TD>Huidige teruglevering   : <TD>0.422*kW<TR><TD>Totaal gasverbuik   : <TD>810.452*m3</table><h6>Powered by www.esp8266.nu</h6></body>

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-05 09:01
Btje schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:07:
Geen coding guru in de buurt die mij kan helpen?

select: 'item:nth-of-type(1) title' heb ik geprobeerd maar werkte niet. Dan kreeg ik python error's

[...]
Je moet ook niet klakkeloos dingen copy/pasten. Kijk altijd naar de onderliggende use-case (syntax van de webpagina via de inspector in je browser)

Zit zelf ook te klooien met het zoeken van een waarde in een <table> bereik, maar de structuur waar ik in zoek is wat complexer met allerlei <div> blokken. Wellicht kun jij volstaan met:

code:
1
select: 'table tr td:nth-child(2)'

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 08:06

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ben nu bezig mijn mijn eerste koopwoning om alles te verbouwen. Ik heb al een tijdje een PI met HASS draaien en alles werkt goed. Heb ook zigbee2mqtt en nu wil ik graag alle radiatoren in het huis smart maken. Ik was van plan om de Eurotronic Spirit Zigbee te kopen (is de enige die zigbee2mqtt ondersteunt volgens mij). Deze kan ik dan koppelen en bedienen met HomeAssistant, maar hoe moet ik mijn cv aan en uit zetten? Heb nu een ouderwetse thermostaat met klein schermpje die niet smart is. Hoe hebben andere dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Btje schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:07:
Gaat hier over neem ik aan?
Saturnus schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 23:52:
[...]

https://www.w3schools.com...asp?filename=G2X4WVVUZNSX

Ik heb nooit scrape gebruikt maar hopelijk brengt dit je dichterbij.
Wat krijg je. Error? Niets?

Zelfs jouw volledige code plakken in die renderpagina en dan het stukje CSS toevoegen werkt, maar die code is wel zeer brak met bijv. de body-tag die alleen sluit, th/th/tr die niet sluit...of dat moet een nieuwe style HTML zijn die ik niet ken. Misschien loopt HA daarop vast. Of nog wat logischer: wellicht moet je die '1933.819*kWh' eerst strippen tot er alleen een getal over blijft. Probeer
code:
1
value_template: '{{ value.split("*")[0] }}'

erbij in jouw scrape.
Daarna kan het nog zijn dat die punt in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Possible schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:00:
@barrymossel Tjek.. Thx! De overige tabbladen zijn ook nog in ontwikkeling, maar hier 1tje van mijn apparaten:

De rest is nog leeg.

[Afbeelding]

@DennusB Ik heb dit gedaan:

in raw editor bovenaan:
code:
1
background: var(--background-image)

in theme_clear.yaml
code:
1
2
3
clear:
  # Background image
Interesting. Ik heb exact hetzelfde gedaan als wat jij hier zegt, maar ik krijg de background-image niet zichtbaar?

Mijn volledige raw edit staat hier: https://pastebin.com/jV2D7TN5

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03

OMX2000

By any means necessary...

Possible schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:11:
[...]

Dat zag ik dus ook. Ik heb ze gisteren besteld, en komen vandaag binnen. Heb je de firmware vervangen? En zo ja, welke?

Ik zag trouwens ook ergens dat er strond dat je er geen waterkoker aan moet hangen. Dat idee had ik sowieso niet, maar ik wilde wel strijkijzer eraan hangen. Maar ik vermoed dat daarvoor hetzelfde geld als een waterkoker. Ik laat zelf nogal eens strijkijzer aanstaan, en dan zou ik daarvoor gewaarschuwd kunnen worden voordat ik de deur uitga.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderHuisman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 10:45
OMX2000 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:23:
[...]

Dat zag ik dus ook. Ik heb ze gisteren besteld, en komen vandaag binnen. Heb je de firmware vervangen? En zo ja, welke?

Ik zag trouwens ook ergens dat er strond dat je er geen waterkoker aan moet hangen. Dat idee had ik sowieso niet, maar ik wilde wel strijkijzer eraan hangen. Maar ik vermoed dat daarvoor hetzelfde geld als een waterkoker. Ik laat zelf nogal eens strijkijzer aanstaan, en dan zou ik daarvoor gewaarschuwd kunnen worden voordat ik de deur uitga.
Een waterkoker heeft een vrij mooie load (voornamelijk resistief), dan zal mijn wasmachine er ook niet achter mogen in dat geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Zwerver schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:32:
[...]

Interesting. Ik heb exact hetzelfde gedaan als wat jij hier zegt, maar ik krijg de background-image niet zichtbaar?

Mijn volledige raw edit staat hier: https://pastebin.com/jV2D7TN5
En hoe ziet je lovelace-ui yaml eruit?

@OMX2000 Ik heb de firmware inderdaad vervangen door Tashmota. Die van mij draaien gewoon achter een wasmachine en droger (Die max maar 700 doet) maar nog helemaal geen problemen mee gehad.

[ Voor 22% gewijzigd door Possible op 12-04-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:41:
[...]

En hoe ziet je lovelace-ui yaml eruit?

@OMX2000 Ik heb de firmware inderdaad vervangen door Tashmota. Die van mij draaien gewoon achter een wasmachine en droger (Die max maar 700 doet) maar nog helemaal geen problemen mee gehad.
Die heb je niet als je het via de GUI regelt, toch?
Het enige wat ik heb is de themes.yaml:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
themes:
  clear:
    # Background image

# Colors
    text-color: '#636B75'                                                           # Grey text
    text-medium-color: '#8c96a5'                                                    # Medium grey text
    text-light-color: '#BAC0C6'                                                     # Light grey text
    accent-color: '#00a1ff'                                                         # Blue
    background-color: '#F7F8F9'                                                     # Light grey background
    background-color-2: '#F4F5F6'                                                   # Light grey background
    background-card-color: 'rgba(255,255,255,1.0)'                                  # White background
    border-color: '#EAEAEA'                                                         # Light grey border

# Header
    primary-color: 'var(--text-color)'                                              # Background
    text-primary-color: '#FFF'                                                      # Text

# Left Menu
    paper-listbox-background-color: 'var(--background-color)'                       # Background

# UI
    paper-card-header-color: 'var(--text-color)'                                    # Title in settings
    primary-background-color: 'var(--background-color)'                             # Background (also title background in left menu)

# Card
    paper-card-background-color: 'var(--background-card-color)'                     # Background
    dark-primary-color: 'var(--text-color)'
    primary-text-color: 'var(--text-color)'
    paper-listbox-color: 'var(--text-color)'
    light-primary-color: 'var(--text-light-color)'
    secondary-text-color: 'var(--text-medium-color)'
    disabled-text-color: 'var(--text-light-color)'
    paper-dialog-button-color: 'var(--text-color)'
    secondary-background-color: 'var(--background-color-2)'                         # Background more info title

# Icons
    paper-item-icon-color: 'var(--text-light-color)'                                # Off
    paper-item-icon-active-color: 'var(--accent-color)'                             # On

# Switches
    paper-toggle-button-checked-button-color: '#FFF'                                # Knob On
    paper-toggle-button-checked-bar-color: '#0077FF'                                # Background On
    paper-toggle-button-unchecked-button-color: '#FFF'                              # Knob Off
    paper-toggle-button-unchecked-bar-color: 'var(--disabled-text-color)'           # Background Off

# Shadows
    shadow-elevation-2dp_-_box-shadow: 'inset 0px 0px 0px 1px var(--border-color)'
    shadow-elevation-4dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
    shadow-elevation-6dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
    shadow-elevation-8dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
    shadow-elevation-10dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
    shadow-elevation-12dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
    shadow-elevation-14dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
    shadow-elevation-16dp_-_box-shadow: '0px 0px 0px 3px var(--light-color)'

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 09:47
Ik heb een vraag over de weather.buienradar integratie. Ik heb dit in mijn configuration.yaml:

code:
1
2
3
4
weather:
  - platform: buienradar
    name: 'Hoek van Holland'
    forecast: True

Deze maakt een entitie aan: weather.hoek_van_holland

Vervolgens in lovelace maak ik een weather-forecast card aan maar deze wordt niet zichtbaar:
De platte code is :

code:
1
2
3
type: weather-forecast
entity: weather.hoek_van_holland
name: weer

Wat oh wat gaat er mis?

[edit]
Fijn. In Firefox werkt hij wel maar in Edge niet :?

[ Voor 6% gewijzigd door Mich op 12-04-2019 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Zwerver

Haal themes: eens weg in je bestand. Je hebt namelijk al een themes.yaml aangemaakt en deze ge-included in je configuration.yaml file?

Ik heb dit alleen in theme_clear.yaml:

code:
1
2
3
clear:
  # Background image

configuration.yaml:

code:
1
2
frontend:
  themes: !include theme_clear.yaml

[ Voor 15% gewijzigd door Possible op 12-04-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:54:
@Zwerver

Haal themes: eens weg in je bestand. Je hebt namelijk al een themes.yaml aangemaakt en deze ge-included in je configuration.yaml file?

Ik heb dit alleen in theme_clear.yaml:

code:
1
2
3
clear:
  # Background image

configuration.yaml:

code:
1
2
frontend:
  themes: !include theme_clear.yaml
Nope, zelfs dat werkt niet. Terwijl ik eerst wel degelijk een werkende achtergrond had...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Possible
Zwerver schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:12:
[...]

Nope, zelfs dat werkt niet. Terwijl ik eerst wel degelijk een werkende achtergrond had...
Heb je de theme wel aangepast in HA zelf? dus naar je account gaan linksboven in en dan de frontend wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:13:
[...]

Heb je de theme wel aangepast in HA zelf? dus naar je account gaan linksboven in en dan de frontend wijzigen.
oh duh... Dat was het dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Zwerver schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 15:35:
[...]

oh duh... Dat was het dus...
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lolgast schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:42:
@JBS Zojuist geprobeerd, krijg dezelfde melding
In 0.91.2 is dit opgelost en is het weer mogelijk Tado 'off' te schakelen (getest en werkt inderdaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wie heeft/kent er een goede manual waar ik mijn google home kan leren home assistent lampen te schakelen (evt in een groep) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Sbakker1982 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:19:
Wie heeft/kent er een goede manual waar ik mijn google home kan leren home assistent lampen te schakelen (evt in een groep) ?
Misschien even zelf moeite doen. Er staan 2 manieren een paar pagina's terug. Daarnaast bestaat ook nog Google. Vind je het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 09:47
markhubert180 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:25:
ben redelijk nieuw met HA en probeer nu in mijn docker een custom lovelace card aan de praat te krijgen.

mijn /config is;
/opt/homeassistant

in ui-lovelace.yaml heb ik staan:
code:
1
2
3
4
resources:
  - url: /config/custom-lovelace/weather-card/weather-card.js
  #- url: "/opt/homeassistant/custom-lovelace/weather-card/weather-card.js"
    type: module

en
code:
1
2
3
4
    cards:
      - type: custom:weather-card
        entity: weather.dark_sky
        name: Optional name3

en de weather-card source staat in;
/opt/homeassistant/config/www/custom-lovelace/weather-card

toch krijg ik;
"Custom element doesn't exist: weather-card."

Via de Chrome Console zie ik dat de weather-card.js netjes met een 200 code staan, dus hij wordt goed geladen;
http://192.XXX.XXX.XXX:81...ther-card/weather-card.js

Snap er niets van... Wat doe ik fout? Hopelijk kunnen jullie mij opweg helpen :)
Hey,

Heb jij dit nog opgelost?

Ik heb exact hetzelfde. De card is goed ingesteld, ook krijg ik een code 200 dat hij wordt gevonden en opgehaald. Op de een of andere manier blijft hij komen met de melding:

Custom element doesn't exist: weather-card.

{
"type": "custom:weather-card",
"entity_weather": "weather.hoek_van_holland",
"entity_sun": "sun.sun"
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 07:16
ik heb wat code bij elkaar geraapt om door brightness van een lamp te gaan. Die heb ik nu achter een test knop zitten, echter werkt dit alleen als de lamp al ON is?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  - service: light.turn_on
    entity_id: light.light_spots_kozijn
    data_template:
      brightness: >
         {% set suggested = states.light.light_spots_kozijn.attributes.brightness|int + 60 %}
         {% if suggested < 255 %}
         {{ suggested }}
         {% elif suggested > 255 %}
         60
         {% else %}
         255
         {% endif %}

Het is iets wat HASS bepaald want dit MQTT bericht wordt gestuurd:
MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/group_spots_kozijn', payload '{"state":"OFF","brightness":240}'

als ik om een turn_on vraag dan wil ik niet alleen de brightness aanpassen maar ook dat die aangaat, beetje raar?

[ Voor 16% gewijzigd door trekker22 op 12-04-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
@trekker22 ik denk omdat je states.light.light_spots_kozijn.attributes.brightness als hij uit is namelijk geen waarde is.
weet niet wat je idee is, maar als ik het zo zie dan wil je iedere keer er 60 bij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
zoeperman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:54:
@trekker22 ik denk omdat je states.light.light_spots_kozijn.attributes.brightness als hij uit is namelijk geen waarde is.
weet niet wat je idee is, maar als ik het zo zie dan wil je iedere keer er 60 bij doen?
klopt ja daar gaat het op mis; had het nu al opgelost door de lamp eerst aan te zetten (extra service call) en dan komt die ook op de oude brightness waarde.

Normaal gesproken ga je ook niet dubbelklikken op de muur switch(dan wordt dit geactiveerd) als lamp niet aan is.

Maar hoe kan ik die NULL waarde ondervangen in die IF?
En de code werkt onder een button echter is dit anders bij een Scene? Had ik dit bedacht:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  - name: light_spots_kozijn_brightness
    entities:
      light.light_spots_kozijn:
        state: on
           {% set suggested = states.light.light_spots_kozijn.attributes.brightness|int + 60 %}
           {% if suggested < 255 %}
           {{ suggested }}
           60
           {% else %}
           255
           {% endif %}      

echter daar geeft die een Task error op de brightness (lamp is aan). Mag je templaten in een scene?

[ Voor 32% gewijzigd door trekker22 op 12-04-2019 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoeperman
@trekker22 zoiets dan?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    data_template:
       {% if not state_attr('light_spots_kozijn', 'brightness') == None %}
       {% set n = state_attr('light_spots_kozijn', 'brightness') + 60 %} 
       {% if n > 255 %}
         255
       {% else %}
         {{ n }}
       {% endif %}
       {% else %} 
       60 
       {% endif %}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
zoeperman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:11:
@trekker22 zoiets dan?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
    data_template:
       {% if not state_attr('light_spots_kozijn', 'brightness') == None %}
       {% set n = state_attr('light_spots_kozijn', 'brightness') + 60 %} 
       {% if n > 255 %}
         255
       {% else %}
         {{ n }}
       {% endif %}
       {% else %} 
       60 
       {% endif %}
thanks, maar mag je die template ook in een scene gebruiken? hier gaat hij er van over zijn toeren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  - name: light_spots_kozijn_brightness
    entities:
      light.light_spots_kozijn:
        state: on
           {% if suggested < 255 %}
           {{ suggested }}
           60
           {% else %}
           255
           {% endif %}
dit mag kennelijk niet?
En 2 vraagjes:
- waarom 2x brightness: >
- een geneste IF kan dus, maar je kan niet met indention werken voor meer duidelijkheid in de code?

[ Voor 5% gewijzigd door trekker22 op 12-04-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
2 keer brightness is mijn fout, moet je 1 van weg halen :)
en in een scene mag het niet trouwens

[ Voor 25% gewijzigd door zoeperman op 12-04-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
zoeperman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:25:
2 keer brightness is mijn fout, moet je 1 van weg halen :)
en in een scene mag het niet trouwens
Ok waarom mag dit niet in een scène?

In de automation vang ik allerhande mqtt berichten af met ieder eigen uitvoering.
Of kan ik daar beter een script per handeling aanhangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoeperman
@trekker22
omdat dat volgens mij hier staat:
https://www.home-assistant.io/components/scene/

ik weet niet wat je automation is, maar misschien moet je meer automations maken en onderverdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
zoeperman schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:38:
@trekker22
omdat dat volgens mij hier staat:
https://www.home-assistant.io/components/scene/

ik weet niet wat je automation is, maar misschien moet je meer automations maken en onderverdelen?
ik zie het er niet precies terug waarom het niet mag, maar ik geloof je meteen :-)

Qua code; ik heb Xiaomi dubbele wallswitches hangen, in totaal door het huis 6 stuks. En elke kan 9 states doorgeven (left, right, double_left, long_left en nog combinaties als je dubbel indrukt).
Ik gebruik niet alle states en sommige zijn heel simpel, maar het leek me mooi dit in 1 begin automation af te vangen en dan uit te splitsen naar code per state (ook omdat ik in de keuken een virtuele hotel schakeling heb door er 2 op te hangen).
Dit is de code voor het uitsplitsen:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
alias: 035_keuken_muur_linkse_wallswitch
initial_state: 'on'
trigger:
  platform: mqtt
  topic: 'zigbee2mqtt/double_switch_keuken_muur_links'
action:
- service: scene.turn_on
  data_template:
    entity_id: >-
      {%- if "\"left\"" in trigger.payload and is_state("light.light_spots_kozijn", "off")  -%}
        scene.light_spots_kozijn_on
      {%- elif "\"left\"" in trigger.payload and is_state("light.light_spots_kozijn", "on")  -%}
        scene.light_spots_kozijn_off
      {%- elif "\"right\"" in trigger.payload and is_state("light.light_spots_kast_keuken", "off")  -%}
        scene.light_spots_kast_keuken_on
      {%- elif "\"right\"" in trigger.payload and is_state("light.light_spots_kast_keuken", "on")  -%}
        scene.light_spots_kast_keuken_off
      {%- elif "\"left_double\"" in trigger.payload  -%}
        scene.light_spots_kozijn_brightness
      {% else %}
        script.nothing       
      {%- endif -%}

zou het wat zijn om niet met scenes maar met scripts te werken. Ook omdat niet alles valt bijvoorbeeld onder light.toggle of een light.turn_on. En misschien wil ik met een double_both wel alles uitschakelen of spotify afspelen.

Om voor elke knop state een losse automation te maken, leek me wat overdreven. Maar ik sta open voor suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Deze error krijg ik nu:

2019-04-12 19:50:46 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.sensor.template] Template sensor totaaltemplate has no entity ids configured to track nor were we able to extract the entities to track from the value template(s). This entity will only be able to be updated manually.
2019-04-12 19:50:48 ERROR (SyncWorker_0) [homeassistant.components.sensor.scrape] Unable to extract data from HTML
2019-04-12 19:51:05 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.sensor.template] Could not render template p1_verbruik_totaal: UndefinedError: 'sensor' is undefined

Als het volgende in mijn sensor.yaml staat:

sensors:
totaaltemplate:
friendly_name: "p1_verbruik_totaal"
value_template: '{{sensor.p1}}'

name: p1
#value_template: '{{ value }}'
Saturnus schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:28:
[...]

Gaat hier over neem ik aan?

[...]

Wat krijg je. Error? Niets?

Zelfs jouw volledige code plakken in die renderpagina en dan het stukje CSS toevoegen werkt, maar die code is wel zeer brak met bijv. de body-tag die alleen sluit, th/th/tr die niet sluit...of dat moet een nieuwe style HTML zijn die ik niet ken. Misschien loopt HA daarop vast. Of nog wat logischer: wellicht moet je die '1933.819*kWh' eerst strippen tot er alleen een getal over blijft. Probeer
code:
1

erbij in jouw scrape.
Daarna kan het nog zijn dat die punt in de weg zit.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02

Illusion

(the art of)

GeorgeRDG schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:43:
[...]

Ik heb hem momenteel gekoppeld via de Olisto app (m.b.v. webhook met variabele integer value), hiermee kan ik (hetzij met vertraging van 2 a 3 seconden) in ieder geval lampen/schakelaars schakelen vanuit HASS. Andere manier heb ik helaas nog niet gevonden.
Zou je daar iets meer over kunnen vertellen?

Ik heb vandaag een Harmony Hub gekocht, en zou daarmee ook graag mijn bestaande kaku lampen en ICS-2000 schakelen. Zijn maar 3 scenes, dus niet de moeite voor een nieuwe rfxcom.

Zojuist Homeassistent op de synology gezet, harmony hub component laden zodra deze binnen is, en dan?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 14:36
Ik ben als Domoticz gebruiker aan het spelen met Home Assistant. Draai Hass.io versie 0.91.3. Naarmate ik er langer mee speel, begin ik het steeds leuker te vinden. Vooral het feit dat je zoveel zelf kan instellen is ten opzichte van Domoticz echt geweldig.

Nu loop ik alleen tegen een probleem aan met mijn homescreen om het maar zo te zeggen. Ik gebruik Lovelace UI om mijn schermen in te delen en entiteiten aan te maken. Dat gaat super goed. Op het sorteren na. :-) Je kunt wel de entiteiten met de pijltjes toetsen per entiteit sorteren. Echter verspringt alles als ik sorteer. Voor zover ik begrijp heeft het te maken met de grootte van de entiteiten.

Is er een manier waarop ik de sortering alsnog kan forceren? Dus dat ik echt zelf kan aangeven wat de volgorde moet zijn? Ik zou bepaalde items bij elkaar willen hebben staan, maar krijg dat nu niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoeperman
trekker22 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:46:
[...]
zou het wat zijn om niet met scenes maar met scripts te werken. Ook omdat niet alles valt bijvoorbeeld onder light.toggle of een light.turn_on. En misschien wil ik met een double_both wel alles uitschakelen of spotify afspelen.

Om voor elke knop state een losse automation te maken, leek me wat overdreven. Maar ik sta open voor suggesties!
je kan ook gewoon met beide werken in deze automation, een scene is makkelijker in om lamp aan te zetten met bepaalde brightness. of gewoon een toggle kan ook natuurlijk, voor je dimmen zou ik dan met een script gaan werken. Als je het vaker gaat gebruiken zou je ook de naam van de lamp als variabele mee kunnen geven. Maar er zijn natuurlijk meerdere wegen naar rome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Btje schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:53:
Deze error krijg ik nu:

2019-04-12 19:50:46 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.sensor.template] Template sensor totaaltemplate has no entity ids configured to track nor were we able to extract the entities to track from the value template(s). This entity will only be able to be updated manually.
2019-04-12 19:50:48 ERROR (SyncWorker_0) [homeassistant.components.sensor.scrape] Unable to extract data from HTML
2019-04-12 19:51:05 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.sensor.template] Could not render template p1_verbruik_totaal: UndefinedError: 'sensor' is undefined

Als het volgende in mijn sensor.yaml staat:

sensors:
totaaltemplate:
friendly_name: "p1_verbruik_totaal"
value_template: '{{sensor.p1}}'

#value_template: '{{ value }}'

[...]
Toch even geprobeerd in HA in een VM.
Werkt niet. HTML gefixt, en dan werkt het wel.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<table>
<TH>P1 monitor</TH>
<TR>
    <TD>Totaal verbruik tarief 1:</TD>
    <TD>1933.819*kWh</TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Totaal verbruik tarief 2:</TD>
    <TD>1073.243*kWh</TD>
</TR>
</table>

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
sensor:
    resource: http://blabla.bla
    select: 'tr:nth-of-type(2) td:nth-of-type(2)'

Dus in andere woorden: Die originele HTML zal wel brak zijn, zoals ik al zei met willekeurig wel en niet openende tags.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 13-04-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
zoeperman schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:30:
[...]

je kan ook gewoon met beide werken in deze automation, een scene is makkelijker in om lamp aan te zetten met bepaalde brightness. of gewoon een toggle kan ook natuurlijk, voor je dimmen zou ik dan met een script gaan werken. Als je het vaker gaat gebruiken zou je ook de naam van de lamp als variabele mee kunnen geven. Maar er zijn natuurlijk meerdere wegen naar rome :)
ja ga ik doen en icm homeassistant.turn_on en dan light of scene of script.

Is het eigenlijk mogelijk om bij een trigger / mqtt topic een OR te gebruiken?
code:
1
2
3
trigger:
  platform: mqtt
  topic: 'zigbee2mqtt/double_switch_keuken_schuifdeur_links'

Kun je hier 2 topics in 1x afvangen? anders kan ik dit wel op hoger niveau in zigbee2mqtt afvangen.
of anders kan ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoeperman
@trekker22 dat kan wel, maar ik vraag me af of je in huidige action methode daar mee weg komt. (tenzij je met 2 schakelaars dezelfde lamp zou willen besturen :))
aangezien je payload in 2 topics komt te staan die identieke acties hebben
zo b.v.
YAML:
1
2
3
4
5
trigger:
  - platform: mqtt
    topic: 'zigbee2mqtt/double_switch_keuken_schuifdeur_rechts'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
zoeperman schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:11:
@trekker22 dat kan wel, maar ik vraag me af of je in huidige action methode daar mee weg komt. (tenzij je met 2 schakelaars dezelfde lamp zou willen besturen :))
aangezien je payload in 2 topics komt te staan die identieke acties hebben
zo b.v.
YAML:
1
2
3
4
5
trigger:
    topic: 'zigbee2mqtt/double_switch_keuken_schuifdeur_rechts'
ja dit wil ik juist wel. Het zijn 2 schakelaars in de keuken, eentje bij de ingang en 1 bij het fornuis en zo heb ik een hotelschakeling.

Nu ben ik beetje aan het puzzelen inzake doorgeven van variabelen.

In de MQTT automation trigger heb ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
      {% set te_dimmen_lamp = light_spots_kozijn  %}
        script.light_brightness
      {% else %}
        script.nothing       
      {%- endif -%}
    data:
      variabeles:
        lamp: >
             {{ te_dimmen_lamp }}

(hier wil ik dus de lamp doorgeven aan het script: script.light_brightness

en dan in dit script wil ik die lamp weer oppakken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
light_brightness:
  sequence:
      data_template:
           {% if suggested < 255 %}
           {{ suggested }}
           60
           {% else %}
           255
           {% endif %}

light_spots_kozijn wil ik dus middels een variable doen. Dat kan op die plaats dan gewoon met een
{{ te_dimmen_lamp }} ??
dat zou het zijn entity_id: light.{{ te_dimmen_lamp }}
Mag dat op die manier? En dit dan ook even puzzelen voor die states.light. etc etc

Ninja is toch puur alleen een text replacement iets?

[ Voor 48% gewijzigd door trekker22 op 13-04-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:59:
[...]

Dat is deze: pricewatch: LogiLink Micro Bluetooth 4.0 USB (Apt-X).
Ik gebruik hem in combinatie met Ubuntu server
Wat voor bereik haal je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
toch lastig dat puzzelen met die variabelen.

Als ik werk met homeassistant.turn_on kan ik dan ook variabelen door sturen?
Dit mag kennelijk niet:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
- service: homeassistant.turn_on
  data_template:
    entity_id: >-
      {%- if "\"left\"" in trigger.payload and is_state("light.light_spots_kozijn", "off")  -%}
        scene.light_spots_kozijn_on
      {%- elif "\"left\"" in trigger.payload and is_state("light.light_spots_kozijn", "on")  -%}
        scene.light_spots_kozijn_off
      script.light_brightness
      {% else %}
        script.nothing       
      {%- endif -%}
    data:
      variabeles:
        lamp: light.light_spots_kozijn

voluptuous.error.MultipleInvalid: extra keys not allowed @ data['data']

Kan ik dus geen data doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
lolgast schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:40:
@Saturnus Een meter of 8, maximaal. Dat is wel door twee muren van 10cm gewapend beton
Top. Met de MiFlora’s van de baan is dat ruim voldoende. Heb je een idee hoe hij zich verhoudt tot de geïntegreerde Bluetoothchip van de Raspberry Pi 3b?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Saturnus Nee geen idee, Bluetooth van de rpi3 heb ik nooit gebruikt

@trekker22 Waarom die data? De device(s) die je wilt schakelen zitten toch in je scene :?

[ Voor 40% gewijzigd door lolgast op 13-04-2019 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
lolgast schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:41:

@trekker22 Waarom die data? De device(s) die je wilt schakelen zitten toch in je scene :?
Nee ik wil aan een script een lamp naam doorgeven, want die code voor het dimmer voor komt best vaak terug.
Dus benieuwd of als je boven aan homeassistant.turn_on doet, je dan wel een variabele kan doorgeven. En dit in script kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
lolgast schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:41:
Goed, wie weet wordt dat een test als de softwareverplaatsing doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
@trekker22
zoiets moet je gaan denken:

YAML:
1
2
3
4
   action:
    -  service: script.hiereennaam
       data:
         light: light.lampnaam

en in je script zoiets:
YAML:
1
2
3
      data_template:
        entity_id: "{{ light }}"

[ Voor 29% gewijzigd door zoeperman op 13-04-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Thanx, dus als ik het goed begrijp kan het niet zonder een aanpassing van de html. Ik heb de maker om de source gevraagd. wellicht dat ik het aan kan passen. Wat ik zie is dat je td netjes afsluit door een /td hetzelfde voor een tr. Is dat wat er mis was?
Saturnus schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:52:
[...]

Toch even geprobeerd in HA in een VM.
Werkt niet. HTML gefixt, en dan werkt het wel.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<table>
<TH>P1 monitor</TH>
<TR>
    <TD>Totaal verbruik tarief 1:</TD>
    <TD>1933.819*kWh</TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Totaal verbruik tarief 2:</TD>
    <TD>1073.243*kWh</TD>
</TR>
</table>

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
sensor:
    resource: http://blabla.bla
    select: 'tr:nth-of-type(2) td:nth-of-type(2)'

Dus in andere woorden: Die originele HTML zal wel brak zijn, zoals ik al zei met willekeurig wel en niet openende tags.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Btje schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:21:
Thanx, dus als ik het goed begrijp kan het niet zonder een aanpassing van de html. Ik heb de maker om de source gevraagd. wellicht dat ik het aan kan passen. Wat ik zie is dat je td netjes afsluit door een /td hetzelfde voor een tr. Is dat wat er mis was?

[...]
Ja klopt, elke tag hoort netjes open en dicht te gaan. Als je zelf die broncode kan aanpassen is dat een vrij gemakkelijke opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 14:36
Iemand hier ook al eens schrijf errors gehad met InfluxDB? Ik heb Hassio geïnstalleerd op een pi. 0.91.3 en heb InfluxDB via de add-on store geïnstalleerd. In eerste instantie lijkt alles goed te gaan en komt er data binnen, maar na verloop van tijd krijg ik een error en komt er ook niets meer binnen.

De error die ik krijg in eerste instantie is
Write error
23:04 components/influxdb/__init__.py (ERROR)
De uitgebreidere error die ik te zien krijg is:
Write error
Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 384, in _make_request
six.raise_from(e, None)
File "<string>", line 2, in raise_from
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 380, in _make_request
httplib_response = conn.getresponse()
File "/usr/local/lib/python3.7/http/client.py", line 1321, in getresponse
response.begin()
File "/usr/local/lib/python3.7/http/client.py", line 296, in begin
version, status, reason = self._read_status()
File "/usr/local/lib/python3.7/http/client.py", line 257, in _read_status
line = str(self.fp.readline(_MAXLINE + 1), "iso-8859-1")
File "/usr/local/lib/python3.7/socket.py", line 589, in readinto
return self._sock.recv_into(b)
socket.timeout: timed out

During handling of the above exception, another exception occurred:

File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/requests/adapters.py", line 449, in send
timeout=timeout
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 638, in urlopen
_stacktrace=sys.exc_info()[2])
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/util/retry.py", line 367, in increment
raise six.reraise(type(error), error, _stacktrace)
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/packages/six.py", line 686, in reraise
raise value
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 600, in urlopen
chunked=chunked)
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 386, in _make_request
self._raise_timeout(err=e, url=url, timeout_value=read_timeout)
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 306, in _raise_timeout
raise ReadTimeoutError(self, url, "Read timed out. (read timeout=%s)" % timeout_value)
urllib3.exceptions.ReadTimeoutError: HTTPConnectionPool(host='a0d7b954-influxdb', port=8086): Read timed out. (read timeout=5)

During handling of the above exception, another exception occurred:

File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/homeassistant/components/influxdb/__init__.py", line 312, in write_to_influxdb
self.influx.write_points(json)
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/influxdb/client.py", line 490, in write_points
tags=tags, protocol=protocol)
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/influxdb/client.py", line 551, in _write_points
protocol=protocol
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/influxdb/client.py", line 327, in write
headers=headers
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/influxdb/client.py", line 267, in request
timeout=self._timeout
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/requests/sessions.py", line 533, in request
resp = self.send(prep, **send_kwargs)
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/requests/sessions.py", line 646, in send
r = adapter.send(request, **kwargs)
File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/requests/adapters.py", line 529, in send
raise ReadTimeout(e, request=request)
requests.exceptions.ReadTimeout: HTTPConnectionPool(host='a0d7b954-influxdb', port=8086): Read timed out. (read timeout=5)
Daarna volgen er allemaal meldingen zoals:
Catching up, dropped 10 old events
23:19 components/influxdb/__init__.py (WARNING)
Heb wel gezien dat meer mensen dit hebben gehad, maar een oplossing kan ik niet vinden. Heeft iemand hier die wellicht voor mij?

[EDIT] Probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben. Vannacht is alsnog alle dat door gekomen. Geen errors meer voorbij gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 19:15
Ik ben sinds een tijdje ook aan het hobbyen met HASSIO. Nu had ik eerst enkel mijn meter aangesloten via USB. Maar ik wil nu ook verder met een DeConz zigbee stick. Probleem is, wanneer ik beide ingeplugd heb, werken de via USB aangesloten zaken niet meer stabiel.

Ik ben er al achter dat dit komt omdat de nummering van de USB poorten bij een restart kan veranderen. Nu heb ik ook een sensor yesterday die ik iedere dag reset met een restart van HASSIO. Dat laatste zal ook efficienter kunnen, maar de impact van de niet consistente USB nummering loop ik dus iedere dag tegenaan.

Ik kan me niet voorstellen dat hier geen oplossing voor is. Dat zou anders betekenen dat er eigenlijk maar 1 apparaat via USB aangesloten kan zijn. Weet iemand hier een goede oplossing voor voor HASSIO?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dreadramon schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:11:
Ik ben sinds een tijdje ook aan het hobbyen met HASSIO. Nu had ik eerst enkel mijn meter aangesloten via USB. Maar ik wil nu ook verder met een DeConz zigbee stick. Probleem is, wanneer ik beide ingeplugd heb, werken de via USB aangesloten zaken niet meer stabiel.

Ik ben er al achter dat dit komt omdat de nummering van de USB poorten bij een restart kan veranderen. Nu heb ik ook een sensor yesterday die ik iedere dag reset met een restart van HASSIO. Dat laatste zal ook efficienter kunnen, maar de impact van de niet consistente USB nummering loop ik dus iedere dag tegenaan.

Ik kan me niet voorstellen dat hier geen oplossing voor is. Dat zou anders betekenen dat er eigenlijk maar 1 apparaat via USB aangesloten kan zijn. Weet iemand hier een goede oplossing voor voor HASSIO?
Je kan persistent names instellen. Lees dit eens:
http://hintshop.ludvig.co...names-usb-serial-devices/

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 19:15
Die was ik in het topic al tegengekomen, maar ik had niet de indruk dat dat voor HASSIO was. Dingen als 'lsusb', var/log/messages, 'udevadm' zou ik niet weet waar ik dit in HASSIO zou moeten invoeren of terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreadramon schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:27:
Die was ik in het topic al tegengekomen, maar ik had niet de indruk dat dat voor HASSIO was. Dingen als 'lsusb', var/log/messages, 'udevadm' zou ik niet weet waar ik dit in HASSIO zou moeten invoeren of terug kan vinden.
Goeie, ik had even niet gezien dat je hassio gebruikt. Dat kan ik je niet antwoorden helaas; geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:01
Is het ook mogelijk om een url aan een sensor te hangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6tDOJoRfxpmYQsRKQSy2qove/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OqSHjawJRCnVGoZwqPA4W6ha/full.png

Wanneer ik nu op een van beide sensoren klik krijg ik de standaard grafiek maar ik zou de woorden PostNL en 17track graag willen linken naar de betreffende websites.

*Ik weet dat 1 pakketjes niet juist is.. maar ik weet niet hoe ik dit anders kan doen en er staat vaker 0 pakketjes dan 1 pakketjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-05 16:13
Illusion schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:55:
[...]

Zou je daar iets meer over kunnen vertellen?

Ik heb vandaag een Harmony Hub gekocht, en zou daarmee ook graag mijn bestaande kaku lampen en ICS-2000 schakelen. Zijn maar 3 scenes, dus niet de moeite voor een nieuwe rfxcom.

Zojuist Homeassistent op de synology gezet, harmony hub component laden zodra deze binnen is, en dan?
My bad, ik dacht dat ik voor de webhook een HASS component gebruikt had, heb ff gekeken, maar draait via Node-Red, die acteert op een boolean value state change vanuit HASS, welke vervolgens in Node-Red wordt omgezet naar een webhook link met variabele integer value (Boolean A = true -> 1, Boolean A = false -> 2, Boolean B = true -> 3 etc.)

Voor de goede orde, het loopt dus als volgt:

1. Switch in HASS dashboard die een boolean value op true/false zet
2. State change event van boolean value in Node-Red
3. Toevoegen integer value aan payload in Node-Red op basis van welke boolean value verandert en type
verandering (true/false)
4. Omzetten payload naar webhook link met variabele integer value (via Node-Red http-request node)
5. In Olisto-app omzetten van integer value naar juiste schakel actie (1 -> Lamp A = Aan, 2 -> Lamp A = Uit etc.)

Op deze manier hoef je maar 1 webhook link aan te maken in de Olisto omgeving (bij Olisto valt dit onder Olisto Connect), ipv aparte webhook links voor elke schakel actie.

Meer info: https://olisto.com/get-started-with-olisto-connect/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
rick85 schreef op zondag 14 april 2019 @ 23:11:
Is het ook mogelijk om een url aan een sensor te hangen?

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wanneer ik nu op een van beide sensoren klik krijg ik de standaard grafiek maar ik zou de woorden PostNL en 17track graag willen linken naar de betreffende websites.

*Ik weet dat 1 pakketjes niet juist is.. maar ik weet niet hoe ik dit anders kan doen en er staat vaker 0 pakketjes dan 1 pakketjes :+
dit is er wel, niet helemaal wat je wil maar misschien halfweg ;)
https://www.home-assistant.io/components/weblink/
Pagina: 1 ... 126 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.