Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 13:14
Quick question.

Heb een PIR als binary_sensor die nu de status 'on' / 'off' als state geeft in HA.
Nu wil ik graag dat in Lovelace dit weergegeven wordt als 'Beweging' of 'Geen beweging'.

How to?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:57
:>
excuses, er ging iets mis doordat ik naar een telefoonschermpje aan het staren was. Maar goed, het werkt dus. Voor de volledigheid nog even mijn config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
sensor:
  - platform: pulse_counter
    pin: GPIO27
    unit_of_measurement: 'W'
    name: 'Power Meter Wasmachine'
    state_topic: zolder/wasmachine/power
    id: wasmachine
    filters:
      - filter_nan:
      - multiply: 60
      - sliding_window_moving_average:
          window_size: 10
          send_every: 1
  - platform: total_daily_energy
    name: "Total Daily Energy Wasmachine"
    unit_of_measurement: 'kWh'
    state_topic: zolder/wasmachine/energie
    power_id: wasmachine
    filters:
        # Multiplication factor from W to kW is 0.001
        - multiply: 0.001

Met een ESP aangesloten op dit ding:
Afbeeldingslocatie: https://www.laadkabelwinkel.nl/media/catalog/product/cache/3/image/400x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/d/sdm120d-din-rail-energy-meter-1-phase-2-wire-0-25-5-45-a-230v-pulse.jpg_640x640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:29
robbinonline schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 00:01:
[...]

Heb je dit nog werkend gekregen?
ja, heel dom van mij. ik had streepjes gebruikt ipv dubbele punt bij het invoeren van mijn MAC adres.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quindor
  • Laatst online: 05:09

Quindor

Switching the universe....

Ik was al een tijdje op zoek naar een vervanging voor mijn Honeywell EvoHome systeem (waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds ruzie mee heb zo nu en dan).

De eerste stap was op en goedkope maar wel betrouwbare manier de temperatuur van elke kamer in ons huis binnen Home Assistant te krijgen. Volgens mij is die stap inmiddels geslaagd. ;)

Dus een tutorial video hierover gemaakt voor mensen die naar hetzelfde op zoek zijn! Het blijkt super simpel om Xiaomi Mijia bluetooth sensors met een ESP32 bridge in Home Assistant te krijgen!

Vragen altijd welkom, ik hang hier sowieso rond. ;)

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quindor schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:53:
Ik was al een tijdje op zoek naar een vervanging voor mijn Honeywell EvoHome systeem (waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds ruzie mee heb zo nu en dan).

De eerste stap was op en goedkope maar wel betrouwbare manier de temperatuur van elke kamer in ons huis binnen Home Assistant te krijgen. Volgens mij is die stap inmiddels geslaagd. ;)

Dus een tutorial video hierover gemaakt voor mensen die naar hetzelfde op zoek zijn! Het blijkt super simpel om Xiaomi Mijia bluetooth sensors met een ESP32 bridge in Home Assistant te krijgen!

Nice. Al moet je dan natuurlijk ook de apparatuur hebben om de betreffende ruimte aan te sturen. Overigens zou je het zelfde concept kunnen gebruiken voor de Xiaomi plant sensors welke ook over Bluetooth werken.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-05 15:47

Bedankt voor je video!

Ik heb deze ook een tijdje gebruikt, maar via BLE rechtstreeks de raspberry pi in. Ik had heel erg veel log warnings omdat de code in HA niet helemaal stabiel is. Dat was zo irritant dat ik deze er weer uit heb gegooid.

Waarom gebruik jij de ESP32? heeft je HA setup geen bluetooth?

Ik gok dat ESPHome de instabiliteit wel heeft opgelost, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

@martinvdm Ja klopt, uiteindelijk heb je nog steeds een zone vloer systeem nodig, de software van Evohome is echter gewoon enorm bagger, de hardware is waarschijnlijk best prima, maar ja.

Ik heb de plant sensors nooit getest, maar als die ook bluetooth zijn verwacht ik dat die wel werken ja.

@Vanx Mijn Home Assistant draait in een VM, dus weinig bluetooth. Ook kan ik op deze manier de ESP32's over het huis verdelen zodat ik in alle kamers een sensor kan plaatsen en er altijd een ESP32 dichtbij genoeg is om deze te ontvangen. In mijn (waarschijnlijk unieke) geval zitten die al op verschillende plekken in het huis dus dat was helemaal makkelijk. ;)

De laatste weken (na enkele updates) heb ik geen stabiliteit meer gemerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:52

Ik heb ook evohome, maar als ik het goed begrijp heb je met de hardware bam HW nu een andere temp inleesmanier en dat gebruik je verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

maartend schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:51:
[...]

Ik heb ook evohome, maar als ik het goed begrijp heb je met de hardware bam HW nu een andere temp inleesmanier en dat gebruik je verder?
Nee nee, dit is de eerste stap, ik verwacht dat ik de HCE80's (vloerverwarming verdelers) uiteindelijk ook moet vervangen, ik hoop dat ik de kleppen die daar aan zitten op een makkelijke manier kan aansturen en dan zou ik er in mijn geval qua hardware moeten zijn.

Moet dat ga ik nog verder uitzoeken, daarom timeframe unknown. Dat is mijn reden om hieraan te beginnen maar voor mensen die de temperatuur per kamer willen weten is het ook al leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 07:03

KRASH

Juist ja...

Quindor schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:55:
[...]

Nee nee, dit is de eerste stap, ik verwacht dat ik de HCE80's (vloerverwarming verdelers) uiteindelijk ook moet vervangen, ik hoop dat ik de kleppen die daar aan zitten op een makkelijke manier kan aansturen en dan zou ik er in mijn geval qua hardware moeten zijn.

Moet dat ga ik nog verder uitzoeken, daarom timeframe unknown. Dat is mijn reden om hieraan te beginnen maar voor mensen die de temperatuur per kamer willen weten is het ook al leuk. :)
Waarom geen https://shop.somfy.nl/honeywell-hgi80-module aan je home-assistant hangen als de hardware je verder wel bevalt?

Toegegeven, er is nog een native support binnen home-assistant, maar binnen domoticz is al een module om dat ding direct aan te sturen en ik heb inmiddels ook een python versie daarvan gevonden. Een eigen home-assistant module in elkaar draaien lijkt me dan niet echt een uitdaging meer.

Ben van plan hier binnenkort ook een Evo Home systeem aan te laten leggen en ga het dan mbt die HGI80 aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:14

Mars Warrior

Earth, the final frontier

KRASH schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:36:
[...]

Waarom geen https://shop.somfy.nl/honeywell-hgi80-module aan je home-assistant hangen als de hardware je verder wel bevalt?

Toegegeven, er is nog een native support binnen home-assistant, maar binnen domoticz is al een module om dat ding direct aan te sturen en ik heb inmiddels ook een python versie daarvan gevonden. Een eigen home-assistant module in elkaar draaien lijkt me dan niet echt een uitdaging meer.

Ben van plan hier binnenkort ook een Evo Home systeem aan te laten leggen en ga het dan mbt die HGI80 aansturen.
Kun je dan zo’n hce80 met een hgi80 module gebruiken, zonder verdere dure spullen van evohome aan te scchaffen? Dus de rest via hass en bijv. Otgw ?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

KRASH schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:36:
[...]

Zelfs de HCE80 blijft een beetje een black box wat dat betreft. Soms duurt het 30 minuten voordat hij op een temperatuur instelling reageert en de andere keer 1 minuut. Ik ben niet zeker of dat uit het de centrale unit komt of de HCE80 zelf.

Dus ik ben eerlijk gezegd een beetje klaar met gesloten systemen. :P

Ik ben het nog aan het uitwerken maar zoals ik het nu zie is een HCE80 prima te vervangen door een simpel 230v relais bord wat de bestaande kleppen aanstuurt, dan kan ik de verdere logica in Home Assistant of Node-Red verwerken en ben ik een heel eind verwacht ik!

Maar ik moet bekennen dat ik nooit met de HGI80 heb gespeeld. Ook is deze redelijk betaalbaar geworden zo te zien. Heeft het "centrale brein" dan ook niets meer te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:10
martinvdm schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:13:
[...]

Nice. Al moet je dan natuurlijk ook de apparatuur hebben om de betreffende ruimte aan te sturen. Overigens zou je het zelfde concept kunnen gebruiken voor de Xiaomi plant sensors welke ook over Bluetooth werken.
Dat klopt hiervoor gebruik ik dus ook ESP32 en ESPHome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:22
Sinds ik over ben gegaan van een Rpi3 naar een server waar Home-Assistant in een container draait zie ik het geheugen gebruik dagelijks omhoog schieten.

Nu een week zonder restart van de container staat het geheugen gebruik Home-Assistant op 2182.58 MB
Dagelijks loopt het verbruik op met een x aantal MB.

Meer mensen die dit issue hebben gehad of de oplossing ervoor hebben?

Home-Assistant draait met het volgende commando:
code:
1
docker run --init -d -ti --name="home-assistant" -v "home_assistant_config:/config" -v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock -v /opt/bluetooth:/var/lib/bluetooth --restart on-failure -e TZ=Europe/Amsterdam --privileged -v /dev/bus/usb:/dev/bus/usb --log-opt max-size=10m --log-opt max-file=3 --net=host --device=/dev/bus/usb/001/003 homeassistant/home-assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:42
Imperial Guard schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 07:31:
Sinds ik over ben gegaan van een Rpi3 naar een server waar Home-Assistant in een container draait zie ik het geheugen gebruik dagelijks omhoog schieten.

Nu een week zonder restart van de container staat het geheugen gebruik Home-Assistant op 2182.58 MB
Dagelijks loopt het verbruik op met een x aantal MB.

Meer mensen die dit issue hebben gehad of de oplossing ervoor hebben?

Home-Assistant draait met het volgende commando:
code:
1
docker run --init -d -ti --name="home-assistant" -v "home_assistant_config:/config" -v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock -v /opt/bluetooth:/var/lib/bluetooth --restart on-failure -e TZ=Europe/Amsterdam --privileged -v /dev/bus/usb:/dev/bus/usb --log-opt max-size=10m --log-opt max-file=3 --net=host --device=/dev/bus/usb/001/003 homeassistant/home-assistant
Ik draai Hassio op een esxi en zie ook dat hij de volledige 2 gb in gebruik heeft... native op de pi gebruikte hij stuk minder.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:07

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat is wel apart, ik draai 't in een Ubuntu VM als python venv, en die hele VM pakt nog niet eens 1 GB van de 2... Wat sturen jullie er allemaal mee aan? Ik doe voornamelijk zwave, misschien dat daar iets in zit?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Homeassistant inclusief Mosquitto gebruik op mijn Debian 8 VM, zonder GUI, dus alleen de basis:
Assigned: 2 GB
Used: 143MB
0,14 GB memory active

Misschien ergens een mem leak in de HassIO package?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05 07:03

KRASH

Juist ja...

Mars Warrior schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 21:24:
[...]

Kun je dan zo’n hce80 met een hgi80 module gebruiken, zonder verdere dure spullen van evohome aan te scchaffen? Dus de rest via hass en bijv. Otgw ?
Zou ik niet durven zeggen. Als je die 2 samen in een netwerk kan krijgen zonder de "controller" zou het moeten lukken.
Quindor schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 02:00:
[...]
Maar ik moet bekennen dat ik nooit met de HGI80 heb gespeeld. Ook is deze redelijk betaalbaar geworden zo te zien. Heeft het "centrale brein" dan ook niets meer te zeggen?
Geen idee in hoeverre de evohome controller daar dan verder nog invloed op uitoefent. Mijn usecase voor het gebruiken van de HGI80 is meer het blokkeren van de cloud functionaliteit van de thermostaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

KRASH schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:59:
[...]
Zou ik niet durven zeggen. Als je die 2 samen in een netwerk kan krijgen zonder de "controller" zou het moeten lukken.
Als ik naar de prijzen kijk van die zoneregelaars van Honeywell en Danfoss, dan schrik ik al een beetje van de prijzen (ca €300), maar ik schrik pas echt als ik zie dat je er ook nog aparte thermostaten per ruimte bij moet kopen, en daar vragen ze dan simpelweg €100 - €150 voor.

Voor een vloerverwarming in één ruimte met bijv. 4 groepen ben je dan al een aardig fortuin kwijt.

Dat vind ik complete waanzin als je beseft dat ee zigbee temp/humi sensor van Xiaomi €8 kost.

Wat zou het toch mooi zijn als je die Xiaomi sensoren kan gebruiken om rechtstreeks, zonder zo'n kastje van €300 je afsluiters te sturen. Die afsluiters werken vaak op 24V zie ik. Je zou dan haast een ESP32 met 24V relais gaan gebruiken die open of dicht wordt gestuurd vanuit hass afhankelijk van de gemeten en ingestelde temperatuur.

Moet je alleen nog wat vinden om eenvoudig de temperatuur in te stellen. Meten is geen probleem. _/-\o_

Ik zou dan in 1ste instantie gewoon mijn iSense thermostaat gebruiken om die in te stellen. Daarna kun je per groep de afsluiters open/dicht zetten om de gewenste temperatuur in dat deel van de ruimte te bereiken...

Vraag me af of dit nu echt zo simpel is als het klinkt, of dat het net wat meer werk is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vanx schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:22:
Ik had heel erg veel log warnings omdat de code in HA niet helemaal stabiel is. Dat was zo irritant dat ik deze er weer uit heb gegooid.
Weet je dat je selectief kan loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23
Ik heb time zone problemen.

Bijvoorbeeld Home Assistant en Node-red lopen 2 uur achter.

In mijn docker-compose files staat:

volumes:
- /etc/localtime:/etc/localtime:ro

In Linux met commando zdump /etc/localtime komt de goede tijd er uit

Met commando: timedatectl | grep "Time zone" komt de goede tijd zone eruit.

Ook de hardware clock op te vragen met hwclock --show loopt correct.

[edit]
Hmm vreemd. Kijk ik via edge is home assistant op de goede tijd (de logging blijft wel 2 uur achterlopen) maar de history is goed. Via Firefox loopt alles 2 uur achter.

Klopt het dat de logging 2 uur achter loopt ?

[ Voor 30% gewijzigd door Mich op 06-04-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Laatst online: 18:42
Mich schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:24:
Ik heb time zone problemen.

Bijvoorbeeld Home Assistant en Node-red lopen 2 uur achter.

In mijn docker-compose files staat:

volumes:
- /etc/localtime:/etc/localtime:ro

In Linux met commando zdump /etc/localtime komt de goede tijd er uit

Met commando: timedatectl | grep "Time zone" komt de goede tijd zone eruit.

Ook de hardware clock op te vragen met hwclock --show loopt correct.

[edit]
Hmm vreemd. Kijk ik via edge is home assistant op de goede tijd (de logging blijft wel 2 uur achterlopen) maar de history is goed. Via Firefox loopt alles 2 uur achter.

Klopt het dat de logging 2 uur achter loopt ?
Hass loopt altijd op utc tijd, heb je wel een tijdzone ingesteld in je configuration.yaml?

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 18:33

opzich niet verkeerd natuurlijk, maar waarom niet gewoon temperature/humidity via zigbee van xiaomi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

zoeperman schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:51:
[...]

opzich niet verkeerd natuurlijk, maar waarom niet gewoon temperature/humidity via zigbee van xiaomi ?
Ik heb geen Zigbee? Ik heb wel WiFi en gebruik graag ESP's met ESPhome. Daarnaast lees ik dat de update frequentie van de Zigbee versie te wensen over laat en deze heeft geen scherm (wat meer een leuke bijkomstigheid is, maar toch). Qua prijs ontloopt het elkaar ook niet heel veel.

In mijn specifieke geval, vanwege mijn QuinLED dimmers had ik ook al genoeg ESP32's door mijn huis heen die dit er nu bij kunnen doen, dus geen extra hardware nodig wat dat betreft. :)

@Mars Warrior Wat nog veel erger is, als je al dat spul al hebt gekocht maar je er vervolgens totaal niet tevreden over bent, zo erg dat je het het liefst vandaag nog eruit trekt en vervangt voor wat anders. :P

Je idee zit er verder niet heel ver naast met wat ik ook van plan ben inderdaad. Ik heb al kleppen die bij het Evohome systeem zitten en die zijn 230v maar zoals ik het zie zou een ESP met bijvoorbeeld ESPhome en daarbij een simpel "bestel compleet uit China" relais bord genoeg moeten zijn om die aan te kunnen sturen. Net als de pomp en wat andere triggers voor de warmtepomp.

Vervolgens heb je alle hardware op orde, maar dan is er nog wel wat regel logica nodig. Ik hoop dat te kunnen bouwen in bijvoorbeeld Node-Red, maar dat behoeft nog wat uitzoekwerk. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Quindor op 06-04-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
jimzz schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:49:
Hallo beste tweakers, Ik heb 3 Home Assistant setups die ik graag met mensen wil delen. Of dit de goede plek is durf ik niet te zeggen. Ik hoop dat iemand er mee geholpen wordt.

https://community.home-as...-0-91-x-compatible/109099

De drie versies betreffen: een versie voor 0.88 en lager, een Tileboard versie en een huidige versie compatible met Home Assistant 0.90.x (draait nu op 0.91.x, beta versie).

Reacties zijn welkom.
Hoi Jim,

Ziet er top uit.

Ik ben benieuwd hoe je dat onderhoud scherm gemaakt hebt. Ik zou ook wel zo iets willen maken zodat je kan bijhouden wanneer voor het laatst is gedaan met het aantal dagen geleden. Ik zie dat je er sensors voor gemaakt hebt, maar hoe werkt het verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Greetoz schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:45:
[...]

Hass loopt altijd op utc tijd, heb je wel een tijdzone ingesteld in je configuration.yaml?
Jep daar staat het goed. Maar als het zelf op utc tijd loopt zal het wel kloppen. Het blijft vreemd dat in Firefox ook de sensoren op utc lopen en in edge op +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimzz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-04 03:28
Mich schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:20:
[...]

Hoi Jim,

Ziet er top uit.

Ik ben benieuwd hoe je dat onderhoud scherm gemaakt hebt. Ik zou ook wel zo iets willen maken zodat je kan bijhouden wanneer voor het laatst is gedaan met het aantal dagen geleden. Ik zie dat je er sensors voor gemaakt hebt, maar hoe werkt het verder?
Uiteraard, je zult eerst een custom card moeten installeren (custom:checkbox-card).
Nu is mijn setup een beetje bloated, want de oude manier was een conditional card, dat alleen wanneer een bepaalde tijd verstreken was je de kaart zag, dit heb ik aangepast dus Vandaar de sensoren die er staan. Dit alles is niet nodig als je het permanent wil displayen. Je hoeft dan alleen de custom card in te stellen en klaar. Hij maakt zelf mqtt topics aan voor je.

Als ik tijd heb straks zal ik de link voor je zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
jimzz schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:28:
[...]

Uiteraard, je zult eerst een custom card moeten installeren (custom:checkbox-card).
Nu is mijn setup een beetje bloated, want de oude manier was een conditional card, dat alleen wanneer een bepaalde tijd verstreken was je de kaart zag, dit heb ik aangepast dus Vandaar de sensoren die er staan. Dit alles is niet nodig als je het permanent wil displayen. Je hoeft dan alleen de custom card in te stellen en klaar. Hij maakt zelf mqtt topics aan voor je.

Als ik tijd heb straks zal ik de link voor je zoeken.
https://github.com/Gluwc/...ard/blob/master/README.md

Gevonden. Ik ga hem morgen proberen, ziet er erg nuttig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimzz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-04 03:28
Mich schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 23:26:
[...]

https://github.com/Gluwc/...ard/blob/master/README.md

Gevonden. Ik ga hem morgen proberen, ziet er erg nuttig uit.
Yes dat is m, had t verkeerd getypt zag ik (althans de naam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
@Quindor De Xiaomi sensors zijn ook behoorlijk goed. Je kunt gebruik maken van zigbee2mqtt zodat je niet afhankelijk bent van Chinese servers of gateways. Zelf heb ik dit ook een het werkt perfect. Ik heb zelf niet zo veel veel met esphome. Is het niet mogelijk om die bluetooth devices rechtstreeks in ha te zetten?

Edit. Ja dus:)

https://www.home-assistant.io/components/mitemp_bt/

Wat is de reden dat je het allemaal via zo'n boardje doet en esphome?

[ Voor 18% gewijzigd door Possible op 07-04-2019 08:46 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vraag ; al sik die IKEA zigbee versterker gewoon inplug, wordt deze dan automatisch opgepakt door dat Xiaomi Home ding of de zigbee2mqtt stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 15:02

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Is de ICS-2000 ondertussen al te bedienen met Hassio? Ik heb de ICS2000 gisteren binnengekregen. Tof ding, kan ook de p1 uitlezen, maar integratie met Home Assistant zou wel de kers op de taart zijn.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
maartend schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:52:
Vraag ; al sik die IKEA zigbee versterker gewoon inplug, wordt deze dan automatisch opgepakt door dat Xiaomi Home ding of de zigbee2mqtt stick?
Als je de zigbee2mqtt ingesteld hebt met permit join pakt deze hij automatisch op.

Xiaomi home ding doet dat niet.

Verder heb je dus 2 zigbee netwerken? Aangezien je 2 zigbee controllers hebt, alleen devices in hetzelfde netwerken zullen routers kunnen zijn.

Een xiaomi stekker aan de hub zal niets doen met een ikea stekker aan zigbee2mqtt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vorkie schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:00:
[...]

Als je de zigbee2mqtt ingesteld hebt met permit join pakt deze hij automatisch op.

Xiaomi home ding doet dat niet.

Verder heb je dus 2 zigbee netwerken? Aangezien je 2 zigbee controllers hebt, alleen devices in hetzelfde netwerken zullen routers kunnen zijn.

Een xiaomi stekker aan de hub zal niets doen met een ikea stekker aan zigbee2mqtt
Thnx

Nee, ik heb een stick, maar die moet ik nog plaatsen en heb wat weinig tijd. De hub hangt er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeFoRcE schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:55:
Is de ICS-2000 ondertussen al te bedienen met Hassio? Ik heb de ICS2000 gisteren binnengekregen. Tof ding, kan ook de p1 uitlezen, maar integratie met Home Assistant zou wel de kers op de taart zijn.
Ik vrees dat de integratie niet echt makkelijk is, weet niet of kaku een api heeft. Gebruik je dit voor 433 MHz devices ? Dan zou je wellicht iets met rfxcom kunnen doen, maar als je het mij vraagt zou ik anno 2019 geen 433mhz meer willen hebben.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

martinvdm schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:33:
[...]

Ik vrees dat de integratie niet echt makkelijk is, weet niet of kaku een api heeft. Gebruik je dit voor 433 MHz devices ? Dan zou je wellicht iets met rfxcom kunnen doen, maar als je het mij vraagt zou ik anno 2019 geen 433mhz meer willen hebben.
Ik heb een stapel hue lampen die perfect werken, maar deze zijn lelijk. We hebben elders in de woonkamer nog 6 filamentlampen (gewoon, met zo'n gloeidraad), deze werken allemaal op verschillende kaku-ontvangers. Vandaar dat ik dit nog wil integreren. Maat van mij heeft een Pi + antenne, wat prima werkt, maar hoop(te) dat de ICS2000 dit ook mooi kon doen i.c.m. Hassio.. 1 app zou fijner zijn namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 14:09
Zou iemand mij ip weg kunnen helpen met scrapen van een smartmeter output:

code:
1
2
3
<script language="javascript"><!--
function dept_onchange(frmselect) {frmselect.submit();}
//--></script><head><title>P1Smart</title><style>* {font-family:sans-serif; font-size:12pt;}h1 {font-size:16pt; color:black;}h6 {font-size:10pt; color:black; text-align:center;}.button-menu {background-color:#ffffff; color:blue; margin: 10px; text-decoration:none}.button-link {padding:5px 15px; background-color:#0077dd; color:#fff; border:solid 1px #fff; text-decoration:none}.button-menu:hover {background:#ddddff;}.button-link:hover {background:#369;}th {padding:10px; background-color:black; color:#ffffff;}td {padding:7px;}table {color:black;}.div_l {float: left;}.div_r {float: right; margin: 2px; padding: 1px 10px; border-radius: 7px; background-color:#080; color:white;}.div_br {clear: both;}</style></head><h1>Welcome to ESP Easy: P1Smart</h1><BR><a class="button-menu" href=".">Main</a><a class="button-menu" href="config">Config</a><a class="button-menu" href="hardware">Hardware</a><a class="button-menu" href="devices">Devices</a><a class="button-menu" href="tools">Tools</a><BR><BR><a class="button-menu" href="P1">P1</a><script language='JavaScript'>function RefreshMe(){window.location = window.location}setTimeout('RefreshMe()', 3000);</script><table><TH>P1 monitor<TH> <TR><TD>Totaal verbruik tarief 1: <TD>1933.819*kWh<TR><TD>Totaal verbruik tarief 2: <TD>1073.243*kWh<TR><TD>Teruggeleverd tarief 1: <TD>908.102*kWh<TR><TD>Teruggeleverd tarief 2: <TD>2023.695*kWh<TR><TD>Actueel verbruik         : <TD>0.000*kW<TR><TD>Huidige teruglevering   : <TD>0.422*kW<TR><TD>Totaal gasverbuik   : <TD>810.452*m3</table><h6>Powered by www.esp8266.nu</h6></body>

die probeer ik als volgt te scrapen:

- platform: scrape
resource: http://192.168.1.39/P1
name: p1_totaal1
select: "Totaal verbruik tarief 1:"
scan_interval: 60

- platform: template
sensors:
TotaalVerbruik_1:
value_template: 'sensor.p1_totaal1'
unit_of_measurement: 'kW'

Maar dan zegt HA dit:

2019-04-07 15:05:20 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.hassio] Invalid config for [sensor.template]: invalid slug TotaalVerbruik_1 (try totaalverbruik_1) for dictionary value @ data['sensors']. Got OrderedDict([('TotaalVerbruik_1', OrderedDict([('value_template', 'sensor.p1_totaal1'), ('unit_of_measurement', 'kW')]))]). (See ?, line ?). Please check the docs at https://home-assistant.io/components/sensor.template/

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 19:15
Sinds kort ook van Domoticz overgestapt op HA.

Nu heb ik bijna alles zoals ik het in Domoticz ook had ingesteld vwb automations.
Flinke klus geweest om alles uit te zoeken en draaiende te krijgen, maargoed....

Ik merk echter dat in de dag, twee dagen de automations draaien (zijn er nog maar enkele) dat het event wel getriggered word maar de "action" dus vervolgens niet word uitgevoerd door HA (soms wel, soms niet).

Ik gebruik Z-Wave modules maar gezien de action ook niet in het logboek staat gaat het aan de kant van HA dus mis denk ik.

Ik hoop dat dit een simpele fix is want deze hoge mate van onbetrouwbaarheid heb ik bij Domoticz nog niet in eens meegemaakt. Was ook een van de redenen van de overstap zegmaar. Er gaat z'on beetje de helft niet goed zover...

Iemand hier ervaring mee of waar ik dit moet gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btje schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:09:
Zou iemand mij ip weg kunnen helpen met scrapen van een smartmeter output:

code:
1
2
3
//--></script><head><title>P1Smart</title><style>* {font-family:sans-serif; font-size:12pt;}h1 {font-size:16pt; color:black;}h6 {font-size:10pt; color:black; text-align:center;}.button-menu {background-color:#ffffff; color:blue; margin: 10px; text-decoration:none}.button-link {padding:5px 15px; background-color:#0077dd; color:#fff; border:solid 1px #fff; text-decoration:none}.button-menu:hover {background:#ddddff;}.button-link:hover {background:#369;}th {padding:10px; background-color:black; color:#ffffff;}td {padding:7px;}table {color:black;}.div_l {float: left;}.div_r {float: right; margin: 2px; padding: 1px 10px; border-radius: 7px; background-color:#080; color:white;}.div_br {clear: both;}</style></head><h1>Welcome to ESP Easy: P1Smart</h1><BR><a class="button-menu" href=".">Main</a><a class="button-menu" href="config">Config</a><a class="button-menu" href="hardware">Hardware</a><a class="button-menu" href="devices">Devices</a><a class="button-menu" href="tools">Tools</a><BR><BR><a class="button-menu" href="P1">P1</a><script language='JavaScript'>function RefreshMe(){window.location = window.location}setTimeout('RefreshMe()', 3000);</script><table><TH>P1 monitor<TH> <TR><TD>Totaal verbruik tarief 1: <TD>1933.819*kWh<TR><TD>Totaal verbruik tarief 2: <TD>1073.243*kWh<TR><TD>Teruggeleverd tarief 1: <TD>908.102*kWh<TR><TD>Teruggeleverd tarief 2: <TD>2023.695*kWh<TR><TD>Actueel verbruik         : <TD>0.000*kW<TR><TD>Huidige teruglevering   : <TD>0.422*kW<TR><TD>Totaal gasverbuik   : <TD>810.452*m3</table><h6>Powered by www.esp8266.nu</h6></body>

die probeer ik als volgt te scrapen:

select: "Totaal verbruik tarief 1:"

sensors:
TotaalVerbruik_1:
value_template: 'sensor.p1_totaal1'

Maar dan zegt HA dit:

2019-04-07 15:05:20 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.hassio] Invalid config for [sensor.template]: invalid slug TotaalVerbruik_1 (try totaalverbruik_1) for dictionary value @ data['sensors']. Got OrderedDict([('TotaalVerbruik_1', OrderedDict([('value_template', 'sensor.p1_totaal1'), ('unit_of_measurement', 'kW')]))]). (See ?, line ?). Please check the docs at https://home-assistant.io/components/sensor.template/
Espeasy. Waarom geen mqtt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
De variant die gebouwd is ondersteund dat blijkbaar niet. komt van http://www.esp8266thingies.nl/. Hij heeft ook een tasmota versie gemaakt maar die werkt bij mij en andere niet.
martinvdm schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:59:
[...]

Espeasy. Waarom geen mqtt?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 13:15
Iemand ervaring met ESPHome.

Ik had problemen met Tasmota (sonoff die steeds verbinding verloor op de verschillende tijdstippen op echt maar 1 specifieke plek in het huis.
Las dat de ESPHome software betrouwbaarder was met met de WIFI.
Echter het configureren vind ik nu al een drama, ding stuitert op en af de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
De kwaliteit van je verbinding hangt niet af van de sw, is het een hoekje wat standaard slecht te bereiken is?
Baseje schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:34:

Ik had problemen met Tasmota (sonoff die steeds verbinding verloor op de verschillende tijdstippen op echt maar 1 specifieke plek in het huis.
Echter het configureren vind ik nu al een drama, ding stuitert op en af de wifi.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 00:22
PVG555 schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:39:
Sinds kort ook van Domoticz overgestapt op HA.

Nu heb ik bijna alles zoals ik het in Domoticz ook had ingesteld vwb automations.
Flinke klus geweest om alles uit te zoeken en draaiende te krijgen, maargoed....

Ik merk echter dat in de dag, twee dagen de automations draaien (zijn er nog maar enkele) dat het event wel getriggered word maar de "action" dus vervolgens niet word uitgevoerd door HA (soms wel, soms niet).

Ik gebruik Z-Wave modules maar gezien de action ook niet in het logboek staat gaat het aan de kant van HA dus mis denk ik.

Ik hoop dat dit een simpele fix is want deze hoge mate van onbetrouwbaarheid heb ik bij Domoticz nog niet in eens meegemaakt. Was ook een van de redenen van de overstap zegmaar. Er gaat z'on beetje de helft niet goed zover...

Iemand hier ervaring mee of waar ik dit moet gaan zoeken?
Het is lastig je te helpen met eigenlijk geen informatie. Wat voor apparaten heb je het over, hoe zien je automations eruit (heb je al een check gedaan door jezelf een notifcatie te laten sturen?) , als je "check configuration doet" heb je dan errors of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-06 09:21
NeFoRcE schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:55:
Ik heb hem momenteel gekoppeld via de Olisto app (m.b.v. webhook met variabele integer value), hiermee kan ik (hetzij met vertraging van 2 a 3 seconden) in ieder geval lampen/schakelaars schakelen vanuit HASS. Andere manier heb ik helaas nog niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Baseje schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:34:

Ik gebruik ESPhome. Vind het een verademing tov Tasmota. En inderdaad, bij mij is de wifi verbinding veel stabieler dan met Tasmota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

GeorgeRDG schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:43:
[...]

Ik heb hem momenteel gekoppeld via de Olisto app (m.b.v. webhook met variabele integer value), hiermee kan ik (hetzij met vertraging van 2 a 3 seconden) in ieder geval lampen/schakelaars schakelen vanuit HASS. Andere manier heb ik helaas nog niet gevonden.
Nice! Goeie, ik zal me er eens in verdiepen. Heb een tijdje olisto gehad, maar had nog geen meerwaarde voor mij. Gezien ik alleen hue had voor domotica. Maar nu ook kaku en somfy. Mocht ik vragen hebben, hoor je van me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

lolgast schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:58:
[...]

Ik gebruik ESPhome. Vind het een verademing tov Tasmota. En inderdaad, bij mij is de wifi verbinding veel stabieler dan met Tasmota
Ik heb met beiden af en toe ruzie. Met ESPHome meer als ik de HTTP integratie gebruik. MQTT levert geen enkel probleem op.

Aangezien hass nog steeds regelmatig hangt, waarbij blijkbaar http calls niet meer afgehandeld worden, doet ESPHome over http (standaard integratie) het ook niet meer.

Alles wat ik over MQTT laat lopen blijft echter werken, dus ook de onderlinge MQTT berichten tussen devices. Werkt net zo lekker als zigbee devices onderling via bindings. Dat werkt eigenlijk altijd.

Overigens, wat is voor jou de 'verademing' ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Vorige week een google home mini besteld. Heb afgelopen zaterdag domoticz omgezet naar HASS. Na wat klungelen heb ik het eindelijk uitgevonden en ook HASS met Google actions gekoppeld om alles aan te kunnen sturen via spraak. Alleen kan ik nog geen Xiaomi Aqara Temperatuur meter uitlezen via google home of de TV van kanalen wisselen. Wordt nog een leuk projectje.

Iemand die Google home mini gekoppelt heeft met HASS via google actions?

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Quindor schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 14:57:
[...]
@Mars Warrior Wat nog veel erger is, als je al dat spul al hebt gekocht maar je er vervolgens totaal niet tevreden over bent, zo erg dat je het het liefst vandaag nog eruit trekt en vervangt voor wat anders. :P

Je idee zit er verder niet heel ver naast met wat ik ook van plan ben inderdaad. Ik heb al kleppen die bij het Evohome systeem zitten en die zijn 230v maar zoals ik het zie zou een ESP met bijvoorbeeld ESPhome en daarbij een simpel "bestel compleet uit China" relais bord genoeg moeten zijn om die aan te kunnen sturen. Net als de pomp en wat andere triggers voor de warmtepomp.

Vervolgens heb je alle hardware op orde, maar dan is er nog wel wat regel logica nodig. Ik hoop dat te kunnen bouwen in bijvoorbeeld Node-Red, maar dat behoeft nog wat uitzoekwerk. ;)
Heb nog ff zitten struinen op het grote boze internet 8)

Kom dan dit soort panelen tegen voor een euro of €30!
Van Salus, heeft aansluiting voor tot 6 thermostaten en 24 regelaars:
Salus Paneel zoneverwarming

en van Möhlenhoff:
Mohlenhoff Zone Module

Lekker om je actuatoren en andere meuk op af te monteren. Je kunt er dus - hard wired - thermostaten op kwijt (die schakelen de 220v!!). Daar zou je dus ook een ESP32 met 220V relais op kunnen aansluiten zodat je daarna automatisch de actuatoren in de groep aanzet. Tevens lijkt het erop dat ook de circulatiepomp op basis daarvan gestart wordt...

Salus levert ook voor een lullige €16 nog een pompmodule:
Salus Pomp module

Er zijn ook Zigbee varianten, die dan meteen €120 kosten, maar waarvan ik geen idee heb of je die ook kunt besturen buiten hun eigen thermostaten etc. om...

Salus heeft heel veel leuke spullekes: https://salus-controls.com/nl/

Binnen hass is er ook een custom thermostaat beschikbaar met PID control: https://community.home-as...with-pid-controller/55834

Als je die nu kunt combineren met je eigen temperatuur sensoren en ESP32 bestuurde zone kleppen, moet je volgens mij een heel eind kunnen komen _/-\o_

Disclaimer: enkel wat spul opgezocht. Geen idee of dit werkelijk allemaal samen te bouwen is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

@Mars Warrior Je bent lekker bezig! Echter verwacht ik dat al het bovenstaande spul niet eens nodig is. Dat zijn puur doorgeef panelen zo te zien? In traditionele systemen is dat nodig omdat anders 1 thermostaat niet meerdere groepen tegelijk kan schakelen (van een grote kamer bijvoorbeeld). Met een HA oplossing is dat niet nodig, gewoon meerdere relais laten omzetten waar je 230v kleppen aan hangen. :)

En bijvoorbeeld die pomp aansturing, als je HA/Node-Red gebruikt kun je daarin gemakkelijk programmeren dat de pomp nog 15 minuten naloopt als er geen groepen meer om vragen, etc.

Ik heb inmiddels enkele 4 en 8 voudige opto coupled relais borden besteld om daarmee eens te gaan testen! Die waren echt belachelijk goedkoop (4 euro voor een 8 voudige!), kan ik geen bord tegenop designen zeg maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:28
om een officieel component te update naar eigen smaak, moet je toch gewoon het officieel component downloaden, en in de custom_components dir plaatsen zoals hieronder hé? en dan alleen de file aanpassen die je wilt aanpassen?

https://www.dropbox.com/s...kkt/configgoogle.JPG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Quindor schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:39:
@Mars Warrior Je bent lekker bezig! Echter verwacht ik dat al het bovenstaande spul niet eens nodig is. Dat zijn puur doorgeef panelen zo te zien? In traditionele systemen is dat nodig omdat anders 1 thermostaat niet meerdere groepen tegelijk kan schakelen (van een grote kamer bijvoorbeeld). Met een HA oplossing is dat niet nodig, gewoon meerdere relais laten omzetten waar je 230v kleppen aan hangen. :)
Het zijn inderdaad luxe klemmenstroken _/-\o_
Vind ik soms toch wel erg fijn als je met 230V werkt. Lekker afgeschermd. En voor deze prijs van€30 niet een onoverkomelijke hobbel... Zitten dacht ik ook nog ledjes in zodat je kunt zien wat is ingeschakeld.
En bijvoorbeeld die pomp aansturing, als je HA/Node-Red gebruikt kun je daarin gemakkelijk programmeren dat de pomp nog 15 minuten naloopt als er geen groepen meer om vragen, etc.
Dat kan ook natuurlijk. Soms zit ik wat te zoeken naar het evenwicht tussen deels autonome schakelingen die - ook als hass of mijn domotica servertje uitvalt - het nog steeds blijven doen in de basis, waardoor er niks zomaar kapot kan gaan als ik er niet ben.

Zelfde geld voor de circulatiepomp: toch wel fijn als die hard-wired automatisch aangaat als één of meer kleppen worden open gestuurd.

Dat je afhankelijk bent van hass voor het initieel aansturen als er warmtevraag is vind ik niet zo'n probleem.
Met een extra schakelaar kun je natuurlijk ook handmatig de kleppen open sturen 8)
Ik heb inmiddels enkele 4 en 8 voudige opto coupled relais borden besteld om daarmee eens te gaan testen! Die waren echt belachelijk goedkoop (4 euro voor een 8 voudige!), kan ik geen bord tegenop designen zeg maar! :)
Dat is wel belachelijk goedkoop. Ali? en welke bordjes zijn dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

@Mars Warrior Dat zijn deze linkje. Ik heb ze net besteld dus nog niet getest, maar als ik alles correct gelezen heb reageert de optocoupler bij 2.5v waardoor je met een 5v voeding aan het bord de 5v relais kan schakelen met je 3.3v GPIO pin op je ESP8266 of ESP32.

Mijn intentie is om een soort breakout bordje te maken waar een 5v stroom aansluiting aanzit en je vervolgens gemakkelijk enkele van deze borden kunt aansluiten door er gemakkelijk een ESP32 in te drukken en wat dupont kabeltjes die meteen in de juiste volgorde staan zodat je ze niet uit elkaar hoeft te trekken. Alles direct aan die developer bordjes frotten geeft altijd zo'n warboel aan kabels. ;)

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1gld7aELrK1Rjy0Fjq6zYXFXaF.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Quindor op 08-04-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronker schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:58:
Vorige week een google home mini besteld. Heb afgelopen zaterdag domoticz omgezet naar HASS. Na wat klungelen heb ik het eindelijk uitgevonden en ook HASS met Google actions gekoppeld om alles aan te kunnen sturen via spraak. Alleen kan ik nog geen Xiaomi Aqara Temperatuur meter uitlezen via google home of de TV van kanalen wisselen. Wordt nog een leuk projectje.

Ik heb dat draaien. Xiaomi sensoren zullen niet werken aangezien er geen ondersteuning voor sensoren is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Ronker schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:58:

Wat bedoel je precies met Google actions? Ik heb mijn Google Home Mini(Google Assistant dus) gekoppeld door Home Assistant Cloud te gebruiken. Daardoor kan ik o.a. Nederlandse commando's gebruiken voor mijn Logitech Harmony voor het wisselen van kanalen, tv aan/uit zetten enz. enz.

Mijn vriendin praat niet graag tegen de GH Mini, dus heb ik voor haar een afstandsbediening gemaakt binnen HA. Zo kan ze de tablet van de muur pakken en die als afstandsbediening gebruiken wanneer ze tv gaat kijken.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Yhq3rMX/tablet.jpg

Weet iemand hoe ik mijn agenda card kan aanpassen? Zodat die laatste 2mm van de card ook op het scherm te zien zijn. Dan ziet het geheel wat strakker uit.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

GeorgeRDG schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:43:
[...]

Ik zit even te kijken maar kom er zo niet uit. Welke integratie heb je gebruikt in Home Assistant voor die webhook? Je mag ook dmmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zitten alweer op 0.91.2:
Release 0.91.1 - April 4
Change URL handling (@pvizeli - #22713) (hassio docs)
fix device class lookup for binary sensors (@dmulcahey - #22724) (zha docs)
Fix ingress routing with / (@pvizeli - #22728) (hassio docs)
Fix chunk streaming (@pvizeli - #22730) (hassio docs)
Fix incorrect “Unavailable” Ambient sensors (@bachya - #22734) (ambient_station docs)
Bump aioambient to 0.2.0 (@bachya - #22736) (ambient_station docs)
Update Foscam stream for newer models (@cwhits - #22744) (foscam docs)
use the input stream codec as the template for the output streams (@hunterjm - #22747) (stream docs)
fixes configuration flow #22706 (@fredrike - #22754) (daikin docs)

Release 0.91.2 - April 8
Correctly load Mopar’s config (@rohankapoorcom - #22771) (mopar docs)
Fix konnected unique_id computation for switches (@heythisisnate - #22777) (konnected docs) (breaking change)
make the custom polling actually request state (@dmulcahey - #22778) (zha docs)
ZHA Light debug logging. (@Adminiuga - #22776) (zha docs)
Fix tado turn on off (@wmalgadey - #22291) (tado docs)
Add new mobile_app webhook command: get_zones (@robbiet480 - #22604) (mobile_app docs)
Add optional rtsp_port for Foscam (@cwhits - #22786) (foscam docs)
Improve yeelight imports (@zewelor - #22804) (yeelight docs)
Add a new mobile_app webhook command to get config (@robbiet480 - #22813) (mobile_app docs)
Fix for optional values in the update_location webhook call (@robbiet480 - #22817) (mobile_app docs)
coerce duration and lookback to int so they can be used in template automation (@hunterjm - #22819) (camera docs)
Fix for rate limits should be optional (@robbiet480 - #22823) (mobile_app docs)
Use relative imports in yeelight (@zewelor - #22839) (yeelight docs)
Fix yeelight possible array change during iteration (@zewelor - #22849) (yeelight docs)
Fix content_type handling ingress (@pvizeli - #22864) (hassio docs)
Improve mobile_app sensor responses and expected values (@robbiet480 - #22884) (mobile_app docs)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:37:
We zitten alweer op 0.91.2:
[...]
Ligt dit aan mij of mis ik met regelmaat bijgewerkte docs nav een fix of toevoeging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

martinvdm schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:15:
Ligt dit aan mij of mis ik met regelmaat bijgewerkte docs nav een fix of toevoeging?
De documentatie is verschrikkelijk, ligt niet aan jou.
Veel outdated/dubbele/onduidelijke info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Slonzo schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:17:
[...]

De documentatie is verschrikkelijk, ligt niet aan jou.
Veel outdated/dubbele/onduidelijke info.
En documentatie files die niet eens meer in de repo staan 8)7. Documentatie is extreem lastig om bij te houden - ik benijd de developers niet.

Ik heb daadwerkelijk gezocht of de homeassistant.remote API documentatie nog in de repo stond maar alleen de documentatie staat nog online.

Ik weet niet of je hem via het menu kan vinden maar via Google wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap ook dat documentatie bijhouden idd lastig is, maar als men bijvoorbeeld in de laatste 0.91.2 een update maakt voor Foscam component om zelf de rtsp port te definiëren en dit niet in de docs verwerkt, dan wordt het lastig. Eigenlijk zou men een dergelijk wijziging niet eens moeten approven voordat de docs bijgewerkt zijn.
Gelukkig is er wel al een apart pull hiervan en worden de docs wel bijgewerkt maar je ziet nu dat dit later is als dat de features beschikbaar zijn, veelal ook het moment dat gebruikers naar instructies gaan zoeken, die er dan nog niet zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door martinvdm op 08-04-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Troetelbeer je skin en cards zien er erg nice uit. Zou je die misschien willen delen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Weet iemand hoe je states.sensor.time.state kan omzetten naar het uur en de minuten los?

Bijvoorbeeld:
07:45 --> 07
07:45 --> 45

Ik weet alternatieve oplossingen maar hoop dat die niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 13:15
[...]

Gebruik jij dan ook echt MQTT of HTTP intergration?

[ Voor 39% gewijzigd door Baseje op 08-04-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baseje schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:17:
[...]

Gebruik jij dan ook echt MQTT of HTTP intergration?
Wat is http integratie?

Ik gebruik de API voor rechtstreekse koppeling met HA en het MQTT onderdeel op alle devices met ESPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Troetelbeer schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:20:
[...]

Wat bedoel je precies met Google actions? Ik heb mijn Google Home Mini(Google Assistant dus) gekoppeld door Home Assistant Cloud te gebruiken. Daardoor kan ik o.a. Nederlandse commando's gebruiken voor mijn Logitech Harmony voor het wisselen van kanalen, tv aan/uit zetten enz. enz.

Mijn vriendin praat niet graag tegen de GH Mini, dus heb ik voor haar een afstandsbediening gemaakt binnen HA. Zo kan ze de tablet van de muur pakken en die als afstandsbediening gebruiken wanneer ze tv gaat kijken.

Foto's:
[Afbeelding]

Weet iemand hoe ik mijn agenda card kan aanpassen? Zodat die laatste 2mm van de card ook op het scherm te zien zijn. Dan ziet het geheel wat strakker uit.
Ik heb mijn google home niet via de cloud gekoppelt maar via de gratis versie google actions. Hierbij de link:
https://www.home-assistant.io/components/google_assistant/

Moet alleen nog even goed uitzoeken hoe ik TV aan kan sturen. Deze kent momenteel alleen nog de aan en uit commando's.
martinvdm schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:13:
[...]

Ik heb dat draaien. Xiaomi sensoren zullen niet werken aangezien er geen ondersteuning voor sensoren is helaas.
Mijn tv komt als switch binnen google home te staan.. Heb jij dat wel kunnen fixen?

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-05 09:01
Volgens mij is Home Assistant een community driven project, dus zie je verbeteringen doe er dan iets aan. De tijd dat je een klaagzang op Tweakers zet, had je ook kunnen gebruiken om de documentatie aan te passen. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

What's the speed of dark?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 14:12
JayOne schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:45:
Volgens mij is Home Assistant een community driven project, dus zie je verbeteringen doe er dan iets aan. De tijd dat je een klaagzang op Tweakers zet, had je ook kunnen gebruiken om de documentatie aan te passen. Het is maar waar je prioriteiten liggen.
Mwah met alle respect hoor, er zijn dusdanig veel wijzigingen en breaking changes dat het soms echt niet meer bij te houden is, en zeker nu ze meer en meer opschuiven richting een betaalde variant (HA CLoud) en wat 'commercielere' features introduceren heb ik wel het idee dat er in de nabije toekomst een release komt voor 'general public'. Dan kan je niet aankomen met in iedere release tig breaking changes, die soms ook matig (of juist heel omslachtig) gedocumenteerd zit. Ik zit zeer regelmatig na een release weer uit te vogelen wat nu weer anders moet en/of dingen werken gewoon niet meer, we zitten niet voor niks meestal binnen twee dagen op een 0.xx.2 versie.

Dat vind ik toch wel het grootste nadeel / verbeterpunt aan HA; enerzijds is het fijn dat er flink gedev'd wordt en je daardoor leuke nieuwe of geupdatete features krijgt, aan de andere kant zijn ze daardoor soms iets te wild en lange halen snel thuis qua wat het doet aan impact op de gebruikers. En door de vele wijzigingen is de documentatie echt een hel ja, want het is een wereld van verschil of je bv. op 0.84 of 0.91 zit, en even voor de goede order; 0.84 was van half december, dus zo'n 4 maanden geleden.

Dus je kan nu wel de documentatie gaan bijwerken voor 0.91, maar grote kans dat delen dan niet meer kloppen voor mensen die maar een paar releases achterlopen.

Kortom; de hele releasecyclus is enerzijds een zegen, anderzijds een vloek en een enorme beperking om een breder publiek aan te spreken verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
The_Admin schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:09:
[...]

Mwah met alle respect hoor, er zijn dusdanig veel wijzigingen en breaking changes dat het soms echt niet meer bij te houden is, en zeker nu ze meer en meer opschuiven richting een betaalde variant (HA CLoud) en wat 'commercielere' features introduceren heb ik wel het idee dat er in de nabije toekomst een release komt voor 'general public'. Dan kan je niet aankomen met in iedere release tig breaking changes, die soms ook matig (of juist heel omslachtig) gedocumenteerd zit. Ik zit zeer regelmatig na een release weer uit te vogelen wat nu weer anders moet en/of dingen werken gewoon niet meer, we zitten niet voor niks meestal binnen twee dagen op een 0.xx.2 versie.

Dat vind ik toch wel het grootste nadeel / verbeterpunt aan HA; enerzijds is het fijn dat er flink gedev'd wordt en je daardoor leuke nieuwe of geupdatete features krijgt, aan de andere kant zijn ze daardoor soms iets te wild en lange halen snel thuis qua wat het doet aan impact op de gebruikers. En door de vele wijzigingen is de documentatie echt een hel ja, want het is een wereld van verschil of je bv. op 0.84 of 0.91 zit, en even voor de goede order; 0.84 was van half december, dus zo'n 4 maanden geleden.

Dus je kan nu wel de documentatie gaan bijwerken voor 0.91, maar grote kans dat delen dan niet meer kloppen voor mensen die maar een paar releases achterlopen.

Kortom; de hele releasecyclus is enerzijds een zegen, anderzijds een vloek en een enorme beperking om een breder publiek aan te spreken verwacht ik.
Ik ben niet heel bekend in de software-industrie, maar heb je niet pas 'recht' tot klagen over dit soort issues zodra ze bij versie 1.0 zijn aangekomen? Nu is het nog steeds een beta en daarbij ook nog eens open-source/gratis.

Ik ben ook altijd flink wat tijd kwijt aan het vinden van kleine dingen die al dan niet aangepast zijn in een nieuwe release (kan ook aan mezelf liggen :P). Zou fijn zijn als dat beter ging, maar zolang ik er niks voor hoef te betalen leer ik er wel mee leven. Helaas geen tijd om echt documentatie aan te passen, maar als zaken vind dan plaats ik ze of hier of op het forum van HA zelf. Draag ik toch nog een (heeeeel) klein beetje bij :P

edit: zou wel zonde zijn als ze hierdoor heel veel 'klanten' kwijt raken natuurlijk... Dus het moet zeker beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

iMars

Full time prutser

[...]

Ik had voorheen Tasmota op mijn sonoff basic en deze via MQTT verbonden aan Hass. Nu ben ik alles wat ik op ESPHome kan zetten aan het omzetten. Mijn ervaring zegt dat ESPHome veel sneller reageert dan dat het voorheen met Tasmota/MQTT deed. Ik ben wat dat betreft helemaal om naar ESPHome! Jammer dat er voor de Itho nog geen ESPHome oplossing is, dan had ik heel MQTT niet meer nodig ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
The_Admin schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:09:
[...]

Een jaar terug werd zelfs de alpha release vrijgegeven, zat je binnen een week op versie .5. Wat dat betreft is er al veel veranderd. HA is een ongoing project, met heel veel afhankelijkheden die los van elkaar worden opgelost. Wanneer ik terugkijk op iets meer dan een jaar HA, dan zijn de wijzigingen die ik achteraf heb moeten doorvoeren zeer beperkt. Kan te maken hebben met een vrij basic HASSIO setup die ik bewust stapje voor stapje uitbreid, maar ook met het continue bij blijven zolang dat kan. Heb alleen een periode gehad dat ik niet kon updaten vanwege het ASUSwrt component wat omgevallen was en mijn presence detection om zeep hielp.

Mij updatecyclus loopt synchroon met die van HA, waarbij ik probeer het weekend voor een nieuwe release mijn omgeving bij te werken. Eventuele bugs zijn er dan uit en via de Issues-tracker heb ik dan ook voldoende beeld of er componenten zijn die toch omvallen (ondanks de configuratie check die ik binnen HASSIO uitvoer). De breaking changes zijn ook uitvoerig besproken hier of in het HA-forum/issuetracker
Wanneer je met een product als HA begint weet je dat ze gebruik maken van een korte agile release cycle. Ga je niet mee met deze cycle, kun je altijd nog stapje voor stapje upgraden, van bijvoorbeeld 84 naar 85 en langzamerhand toegroeien naar de laatste release. Je hoeft niet de grote stap te maken. Het blijft echter je eigen risico dat je niet meegaat. HA is niet een standaard software product, maar een onderdeel van je huisinrichting waarvoor je een plan moet trekken, net zoals je bekabeling, wifibereik enz. Doe je dat niet, dan valt het vroeg of laat om.

Het echt brede publiek zal sowieso niet met HA starten, de doelgroep zal toch de IT-er zijn die naast enige programmeerkennis voor de automations ook een architectuurvisie hebben hoe je dit platform in je huisomgeving kunt gebruiken. De mensen die de wijzigingen in de releasenotes ook kunnen plaatsen binnen hun eigen systeem. Of ze het kunnen oplossen is een tweede, maar daarvoor kun je dan gebruik maken van de community. Het gros van de mensen blijft wel binnnen het Google eco systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayOne schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:45:
Dat snap ik; ik stelde ook alleen ter discussie dat de docs later bijgewerkt zijn als dat de features beschikbaar komen en eigenlijk bij een wijziging, alvorens te releasen, een doc change moet plaats vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
martinvdm schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:28:
[...]

Dat snap ik; ik stelde ook alleen ter discussie dat de docs later bijgewerkt zijn als dat de features beschikbaar komen en eigenlijk bij een wijziging, alvorens te releasen, een doc change moet plaats vinden.
Was ook niet specifiek naar jou toe. Zie momenteel zowel hier als in de frontpage berichten telkens de documentatie naar voren komen, met alleen een vermelding dat die slecht is. Daar ageerde ik meer tegen.

Elke release kent fixes die nog in beta-modus worden vrijgegeven. Daar schaar ik de quickfixes na de main release ook onder. Dat daar de documentatie nog niet is van bijgewerkt vind ik persoonlijk wel logisch. Voor de Foscam is er al een PR , die in de volgende release meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
JayOne schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:46:
[...]
Elke release kent fixes die nog in beta-modus worden vrijgegeven. Daar schaar ik de quickfixes na de main release ook onder. Dat daar de documentatie nog niet is van bijgewerkt vind ik persoonlijk wel logisch. Voor de Foscam is er al een PR , die in de volgende release meegaat.
Dat documentatie niet wordt bijgewerkt naar een wijziging is een puur procesmatig punt waar een review stap dus niet goed heeft aangesloten. Dat probleem lost zichzelf wel op (op component/micro niveau).

Globalere documentatie is wel iets dat vaak versnipperd is, maar ik verwacht ook dat hierover op korte termijn een visie neergezet wordt. Ook al is het allleen maar omdat deze documentatie direct meer waarde biedt voor cloud klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picablaat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 09:42
Persoonlijk vind ik dat de documentatie juist wel heel erg helder is!
Er staan voor zo ongeveer alle onderdelen wel een duidelijk uitleg van verschillende parameters met bijna altijd ook wat snippets als voorbeelden.
Ok, het zal niet altijd volledig meelopen met de nieuwste build, maar dan zet het je in ieder geval wel echt de juiste richting in.
Ik heb ondertussen echt al wel heel veel gehad aan de documentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

picablaat schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:45:
Persoonlijk vind ik dat de documentatie juist wel heel erg helder is!
Er staan voor zo ongeveer alle onderdelen wel een duidelijk uitleg van verschillende parameters met bijna altijd ook wat snippets als voorbeelden.
Ok, het zal niet altijd volledig meelopen met de nieuwste build, maar dan zet het je in ieder geval wel echt de juiste richting in.
Ik heb ondertussen echt al wel heel veel gehad aan de documentatie.
Ja als je weet wat je zoekt is de documentatie best okay, maar een overzicht of structuur miste ik zelf ook wel een beetje. Nu ik een berg dingen heb gezien en gedaan komt het wel goed, maar de leercurve wordt onnodig steil gemaakt door de documentatie vind ik.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-05 08:37
Na 5 maanden wachten zijn dan eindelijk de Shelly 2 binnengekomen.

Helaas kom ik er niet uit hoe ik ze moet aansluiten, heeft misschien iemand een idee?

De situatie is als volgt:

- 3 lampen
- 2 dubbele schakelaars
- Schakel opties:
  1. Schakelaar 1.1: lamp 2
  2. Schakelaar 1.2: lamp 3
  3. Schakelaar 2.1: lamp 3
  4. Schakelaar 2.2: lamp 1
Een plaatje hoe de kabels nu zouden moeten lopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B86YkehXSc16cSa2B1C8tFb8/full.png

Hoe ik dénk dat het moet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wxfLiXYyTN9IrVgZZz9dF50W/full.png

Iemand die mij precies kan zeggen waar wat moet worden aangesloten? Heb al heel wat mogelijkheden geprobeerd, maar om het via de schakelaar correct te bedienen én via de Shelly is mij niet gelukt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 09:12
Heb je de documentatie bekeken die bij de shelly zit? Die was wat mij betreft vrij duidelijk toen ik hem heb aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YqZsG7M.png

Even over jouw tekening: je hoeft dus alleen maar een fasedraad (bruin) door de wandschakelaars te laten lopen. De nul (blauw) is niet nodig (zie figuur 2.1). Als je meerdere lampen wilt koppelen, sluit je in feite gewoon meer meer lampen aan op de outputs (O1 / O2). Je natuurlijk maar 2 individuele (groepen aan) lampen schakelen.

[ Voor 52% gewijzigd door Kaspers op 09-04-2019 16:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Troetelbeer
Possible schreef op maandag 8 april 2019 @ 21:51:
@Troetelbeer je skin en cards zien er erg nice uit. Zou je die misschien willen delen?
Mijn theme:
clear:
# Background image
background-image: 'center / cover no-repeat url("/local/coolwhite.jpg") fixed'

# Colors
text-color: '#636B75' # Grey text
text-medium-color: '#8c96a5' # Medium grey text
text-light-color: '#BAC0C6' # Light grey text
accent-color: '#00a1ff' # Blue
background-color: '#F7F8F9' # Light grey background
background-color-2: '#F4F5F6' # Light grey background
background-card-color: 'rgba(255,255,255,0.1)' # White background
border-color: '#EAEAEA' # Light grey border

# Header
primary-color: 'var(--text-color)' # Background
text-primary-color: '#FFF' # Text

# Left Menu
paper-listbox-background-color: 'var(--background-color)' # Background

# UI
paper-card-header-color: 'var(--text-color)' # Title in settings
primary-background-color: 'var(--background-color)' # Background (also title background in left menu)

# Card
paper-card-background-color: 'var(--background-card-color)' # Background
dark-primary-color: 'var(--text-color)'
primary-text-color: 'var(--text-color)'
paper-listbox-color: 'var(--text-color)'
light-primary-color: 'var(--text-light-color)'
secondary-text-color: 'var(--text-medium-color)'
disabled-text-color: 'var(--text-light-color)'
paper-dialog-button-color: 'var(--text-color)'
secondary-background-color: 'var(--background-color-2)' # Background more info title

# Icons
paper-item-icon-color: 'var(--text-light-color)' # Off
paper-item-icon-active-color: 'var(--accent-color)' # On

# Switches
paper-toggle-button-checked-button-color: '#FFF' # Knob On
paper-toggle-button-checked-bar-color: '#0077FF' # Background On
paper-toggle-button-unchecked-button-color: '#FFF' # Knob Off
paper-toggle-button-unchecked-bar-color: 'var(--disabled-text-color)' # Background Off

# Shadows
shadow-elevation-2dp_-_box-shadow: 'inset 0px 0px 0px 0px var(--border-color)'
shadow-elevation-4dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
shadow-elevation-6dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
shadow-elevation-8dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
shadow-elevation-10dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
shadow-elevation-12dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
shadow-elevation-14dp_-_box-shadow: 'var(--shadow-elevation-2dp_-_box-shadow)'
shadow-elevation-16dp_-_box-shadow: '0px 0px 0px 0px var(--light-color)'
Calendar card:
https://github.com/rdehuy...lace-google-calendar-card

Mini media player:
https://github.com/kalkih/mini-media-player

Vertical-stack-in-card:
https://github.com/custom-cards/vertical-stack-in-card

Compact header:
https://github.com/maykar/compact-custom-header

Verder de standaard cards gebruikt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-05 08:37
Kaspers schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:32:
Heb je de documentatie bekeken die bij de shelly zit? Die was wat mij betreft vrij duidelijk toen ik hem heb aangesloten.

[Afbeelding]

Even over jouw tekening: je hoeft dus alleen maar een fasedraad (bruin) door de wandschakelaars te laten lopen. De nul (blauw) is niet nodig (zie figuur 2.1). Als je meerdere lampen wilt koppelen, sluit je in feite gewoon meer meer lampen aan op de outputs (O1 / O2). Je natuurlijk maar 2 individuele (groepen aan) lampen schakelen.
Uiteraard heb ik die bekeken. Ik heb echter 4 zwarte kabels en 1 bruine kabel aan mijn schakelaar zitten. Dit omdat het een dubbele hotelschakeling met een wissel wissel schakelaar is. Hierdoor is voor mij de tekening erg onduidelijk.

In 2.1 is de N toch ook aangesloten? Dit is normaal de blauwe draad. Een stroom circuit heeft toch altijd een + en - nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Troetelbeer thanks! Zou je de theme misschien als code kunnen taggen? Anders moet ik heel veel aanpassen voor yaml :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Troetelbeer
Possible schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:34:
@Troetelbeer thanks! Zou je de theme misschien als code kunnen taggen? Anders moet ik heel veel aanpassen voor yaml :P
Hoe doe ik dat? :+ :o

Edit...Check:
https://community.home-as...eme/100464?u=naofireblade

Edit twee...Ik heb dus de kleuren in de code veranderd naar mijn smaak.

[ Voor 25% gewijzigd door Troetelbeer op 09-04-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 09:12
Thoit schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:28:
In 2.1 is de N toch ook aangesloten? Dit is normaal de blauwe draad. Een stroom circuit heeft toch altijd een + en - nodig.
In figuur 2.1 is de nuldraad (blauw) inderdaad ook aangesloten. Zowel op de lampen als op de shelly. Er is geen sprake van + en -, maar sprake van een fase en nuldraad. Dat komt omdat er wisselspanning (c.a. 230 volt) op de fasedraad staat, die 50 keer per seconde fluctueert van + 230 naar -230 volt (50 Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Troetelbeer oké top! Ik zal eens gaan kijken. Ik kan de code gewoon in een yaml file genaamd themes zetten? En deze vervolgens includen in de configuratie file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:15
Ik probeer met ESPHome de Analoge poort uit te lezen voor de YL-69 vochtigheidssensor, maar ik vind geen sensor die dit kan. Is dit uberhaupt mogelijk met ESPHome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Possible schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:28:
@Troetelbeer oké top! Ik zal eens gaan kijken. Ik kan de code gewoon in een yaml file genaamd themes zetten? En deze vervolgens includen in de configuratie file?
Correct, "themes.yaml" maken en code erin plakken. In je configuration.yaml "themes: !include themes.yaml" gooien en vervolgens HA opnieuw opstarten en dan kun je bij je profiel een theme kiezen.

Check:
https://www.youtube.com/watch?v=3Xpd4zB2eRM&t=86s

Have fun 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Troetelbeer op 09-04-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Troetelbeer schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:11:
[...]

Correct, "themes.yaml" maken en code erin plakken. In je configuration.yaml "themes: !include themes.yaml" gooien en vervolgens HA opnieuw opstarten en dan kun je bij je profiel een theme kiezen.

Check:
https://www.youtube.com/watch?v=3Xpd4zB2eRM&t=86s

Have fun 8)
Thanks het is inderdaad gelukt! Ik krijg echter de achtergrond niet voor elkaar. Ik heb day.jpg in de www map geplaatst maar deze wordt helaas niet herkend door HA ?

(overigens zie ik nu dat alle custom cards die ik heb toegevoegd ook niet werken) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Wat ik heb geprobeert om de totaal verbruik tarief 1 te scrapen is het volgende:

sensors:
totaaltemplate:
friendly_name: "Totaal"
value_template: '{{sensor.p1_totaal1}}'

#select: ".Totaal verbruik tarief 1:"
select: 'TD:nth-of-type(3)'

Ik dacht element TD en dan degene die voor de 3e keer voorkomt. Echter zeg hij dan onbekend als ik de sensor toevoeg.

en de logging zegt:

2019-04-09 19:14:21 ERROR (SyncWorker_17) [homeassistant.components.sensor.scrape] Unable to extract data from HTML

code:
1
2
3

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btje schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:16:
Wat ik heb geprobeert om de totaal verbruik tarief 1 te scrapen is het volgende:

sensors:
totaaltemplate:

Ik dacht element TD en dan degene die voor de 3e keer voorkomt. Echter zeg hij dan onbekend als ik de sensor toevoeg.

en de logging zegt:

2019-04-09 19:14:21 ERROR (SyncWorker_17) [homeassistant.components.sensor.scrape] Unable to extract data from HTML

code:
1
2
3
Ik probeer eigenlijk zo veel mogelijk de DIV te pakken. Heb je al geprobeerd met de inspector in bijv Firefox, dan heb je vrij snel de juiste select gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online

sensors:
totaaltemplate:

en de logging zegt:

code:
1
2
3
https://www.w3schools.com...asp?filename=G2X4WVVUZNSX

Ik heb nooit scrape gebruikt maar hopelijk brengt dit je dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne

sensors:
totaaltemplate:

en de logging zegt:

code:
1
2
3
Sinds enige tijd gaat de scrape sensor iets stricter om met de select syntax (bron), heb zelf ook een tweetal scrape sensoren die opeens niet meer werkten. Nog geen tijd voor genomen om hier verder in te duiken, ergo de sensoren waren toch niet echt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drentsemoi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 10:12
Possible schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:34:
[...]

Thanks het is inderdaad gelukt! Ik krijg echter de achtergrond niet voor elkaar. Ik heb day.jpg in de www map geplaatst maar deze wordt helaas niet herkend door HA ?

(overigens zie ik nu dat alle custom cards die ik heb toegevoegd ook niet werken) :?
Ik heb zelf geen custom cards, maar zou het iets te maken kunnen hebben met de 'great migration' in HA 0.91?

Zie changelog:
Notable breaking change
We finished the great migration. All built-in platforms are now in their own folder. This means that if you had a custom component or platform that had the same name as a built-in one, you have to rename it. If you still have platforms in your custom_components/ directory in the old file format, sensor/my_platform.py, rename it to my_platform/sensor.py. It still works but it will not be supported in a future release.
Kan zijn dat dit niet voor de cards geldt, maar misschien goed om te checken/verifieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Possible schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:34:
[...]

Probeer je cache eens te legen betreft de achtergrond afbeelding.

Heb je goed gelezen hoe je de custom cards moet gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
Troetelbeer schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:39:
[...]

Probeer je cache eens te legen betreft de achtergrond afbeelding.

Heb je goed gelezen hoe je de custom cards moet gebruiken?
Ik heb het inderdaad gevonden. Het ''probleem'' was dat bij elke how to een - wordt gebruik voor de ''type''

Maar deze moet je dus altijd weghalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:22:
Weet iemand hoe je states.sensor.time.state kan omzetten naar het uur en de minuten los?

Bijvoorbeeld:
07:45 --> 07
07:45 --> 45

Ik weet alternatieve oplossingen maar hoop dat die niet nodig zijn.
Deze is opgelost doordat er toevallig in 0.92 een ISO formaat voor de tijdsensor is toegevoegd.
YAML:
1
as_timestamp(states.sensor.date_time_iso.state) | timestamp_custom('%H')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Saturnus Maar dat kon toch al op min of meer die manier. Tenminste, dat ziet eruit alsof je een template moet gebruiken en dan werkt dit ook
code:
1
2
3
{% set split = states.sensor.time.state.split(':') %}
Uren: {{split[0]}}
Minuten: {{split[1]}}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:48:
@Saturnus Maar dat kon toch al op min of meer die manier. Tenminste, dat ziet eruit alsof je een template moet gebruiken en dan werkt dit ook
code:
1
2
3
{% set split = states.sensor.time.state.split(':') %}
Uren: {{split[0]}}
Minuten: {{split[1]}}
Ah nice. Ik zat al te gokken op dingen als trim. Het woord split kwam niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
Mede door @Troetelbeer even lopen spelen met een hele nieuwe look / interface! Nog steeds wip. Hoe zien jullie dashboards eruit? Ben ik wel benieuwd naar!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/kggw9eo.png

Pagina: 1 ... 125 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.