Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
martinvdm schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:42:
[...]

Gek dat mijn Milight slechts de volgende effecten heeft:
[Afbeelding: Kleurenlamp]
Moet je daar nog wat voor configureren?
Met Hue heb ik alleen colorloop en random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:01
JBS schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:32:
[...]
HASS biedt standaard al diverse effecten, wellicht zit daar al iets bruikbaars voor je bij?

[Afbeelding]

(Deze lijst met effecten wordt pas zichtbaar als je een kleuren lamp/groep hebt ingeschakeld)
Gaaf wist ik helemaal niet! Google kwam ik er niet echt op uit. HASS color fase / script

Hmm ik heb zigbee2mqtt light (is eigenlijk een group zigbee lampen) en zie niks te kiezen van effecten... ?

[ Voor 10% gewijzigd door trekker22 op 16-03-2019 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:20
Possible schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:41:
[...]

Als je de zwavel apparaten hebt geinclude met de Aeotec gen 5 stick , dan moet ha ze al kunnen zien. Ga eens naar instellingen en intergraties om te zien of je daar je zwave devices al kunt toevoegen. Wel eerst nog even onder het kopje zwave even de stick toevoegen aan ha.
Ik had de stick en de dimmer nog nog niet gekoppeld, heb nu dus de Qubino en Aeotec instructie gevolgd:

Qubino:
Module Inclusion (Adding to Z-Wave network)
x Connect module to power supply,
x enable add/remove mode on main controller
x auto-inclusion (works for about 2 minutes after
connected to power supply) or
x press push button I1 three times within 3s (3 times
change switch state within 3 seconds) or
NOTE1: For auto-inclusion procedure, first set main
controller into inclusion mode and then connect module to
power supply.

Aeotec:
Inclusion-Mode: Adding/Including Z-Wave Devices into the Z-Wave Network.
1. To initiate Inclusion-Mode, unplug Z-Stick from the USB connector and then tap the Action Button. (The blue LED will blink slowly.)
2. To include a new Z-Wave device into the network, simply go to the device with Z-Stick and press the button on the device you wish to include. (The blue LED on Z-Stick will blink fast during a network neighbour discovery and stay solid for 2 seconds to indicate successful inclusion of the device into the network.)

Hij ging wel snel knipperen maar ik had even niet door of ie daarna 2 seconden bleef branden (succes?).

Stick weer in de RPi, maar ik zie nog geen extra dingen (of ik kijk op de verkeerde plek).
Kan de afstand te groot zijn? (meterkast naar zolder, 2x door beton).

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 16-03-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 08:22
mitsumark schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:11:
[...]

Ik had de stick en de dimmer nog nog niet gekoppeld, heb nu dus de Qubino en Aeotec instructie gevolgd:

Qubino:
power supply.

Aeotec:
1. To initiate Inclusion-Mode, unplug Z-Stick from the USB connector and then tap the Action Button. (The blue LED will blink slowly.)
2. To include a new Z-Wave device into the network, simply go to the device with Z-Stick and press the button on the device you wish to include. (The blue LED on Z-Stick will blink fast during a network neighbour discovery and stay solid for 2 seconds to indicate successful inclusion of the device into the network.)

Hij ging wel snel knipperen maar ik had even niet door of ie daarna 2 seconden bleef branden (succes?).

Stick weer in de RPi, maar ik zie nog geen extra dingen (of ik kijk op de verkeerde plek).
Die afstand kan wel te groot zijn. Wat ze dan vaak aanraden is je zwakke device even poweren in de buurt van je meterkast en dan includen. Zodra die is opgepakt ermee naar zolder gaan en aansluiten en een heal network doen. Bij het includen neemt die volgens mij geen client nodes mee om te hoppen via mesh, dus als je afstand te groot is kan dat problemen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:42
Saturnus schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:58:
[...]

Met Hue heb ik alleen colorloop en random.
Met Trådfri heb ik helemaal niks :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:59
ziconl schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 16:08:
[quote]daxy schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:57:
[...]

Ik denk dat zigbee2mqtt zelf wel goed werkt nu, even er vanuit gaan dat je de MQTT-server goed opgegeven hebt in de config van zigbee2mqtt en homeassistant: op true gezet hebt daar.

Thx voor het meedenken. Heb nog wat hulp nodig, denk ik:)
Hass geeft nu aan zigbee map zichtbaar met : 404 not found
config check geeft melding: Component not found: zigbee2mqtt_networkmap

ik vermoed dat het komt omdat ik in z2mqtt iets niet goed heb staan? Wat is bijv het adres van mqtt/ hoe vind ik het adres?

"data_path": "/share/zigbee2mqtt",
"homeassistant": true,
"permit_join": true,
"mqtt_base_topic": "zigbee2mqtt",
"mqtt_server": "mqtt://homeassistant",
"serial_port": "/dev/ttyACM0",
"devices": [],
"network_key": []
}
Ik gebruik de docker versie en dit heb ik configuration.yaml van zigbee2mqtt staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
homeassistant: true
permit_join: true
advanced:
  channel: 24
mqtt:
  base_topic: zigbee2mqtt
  server: 'mqtt://172.17.0.1'
  user: homeassistant
  password: MijnMQTTWachtwoord
serial:
  port: /dev/ttyACM0
  disable_led: true

Mijn MQTT server luistert dus op IP 172.17.0.1...
Het volgende heb ik in mijn configuration.yaml staan van HomeAssistant:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
mqtt:
  discovery: true
  password: !secret mqtt_p
  birth_message:
    topic: 'hass/status'
    payload: 'online'
  will_message:
    payload: 'offline'

Zorg er wel voor dat je wachtwoord hetzelfde is ;)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:59
Possible schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 15:45:
@daxy kun je aangeven hoe je die map hebt geconfigureerd? Ik heb hem een paar dagen geleden geïnstalleerd, echter geeft ha bij mij aan dat hij webhook / component niet kan vinden. Heb hem naar mijn weten gewoon in de juiste directory gezet (www map)

configuration.yaml:

code:
1
2
webhook:
  zigbee2mqtt_networkmap:

en
code:
1
2
3
4
networkmap:
  title: 'Zigbee Map'
  url: '/local/zigbee2mqtt_networkmap/map.html'
  icon: 'mdi:graphql'

in config/www:

directory met zigbee2mqtt_networkmap met daarin de inhoud

custom_component map:
zigbee2mqtt_networkmap.py

error:
code:
1
2
3
4
Testing configuration at /config
Failed config
  General Errors: 
    - Component not found: networkmap
Ai, dat is alweer een tijdje geleden dat ik het geinstalleerd heb en ik weet het niet meer 100%... Sorry.
Ik zie inderdaad in mijn custom_components folder zigbee2mqtt_networkmap.py staan en in de folder www heb ik een folder zigbee2mqtt_networkmap met daarin map.html panzoom source.js viz.js. Dit zou genoeg moeten zijn volgens mij.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Weet iemand of deze direct in HA wordt gezien? En aanstuurbaar is?

https://www.aliexpress.co...i-Socket/32854589733.html

[ Voor 53% gewijzigd door maartend op 16-03-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:52
mitsumark schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:11:
[...]

Qubino:
power supply.

Aeotec:

Home assistant opnieuw opstarten helpt ook wel eens, of het z wave netwerk in home assistant stoppen en opnieuw opstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
maartend schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 21:24:
Weet iemand of deze direct in HA wordt gezien? En aanstuurbaar is?

https://www.aliexpress.co...i-Socket/32854589733.html
Volgens mij heb ik die ook en werkt dat via de tuya component.
Als je tijd en een extra Raspberry hebt kun je volgens mij ook tasmota opzetten zonder solderen etc.

Edit: ja heb dezelfde een tijd terug gekocht in een actie.
Via tuya / smartlife. Werkt redelijk, de status in HA is soms heel traag bijgewerkt als ik het knopje op de stekker zelf indruk.

[ Voor 16% gewijzigd door ny-hardcore op 16-03-2019 21:36 ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
Koffie schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:30:
[...]

Die Compact Custom Header had ik idd ook al getest. Hoogst haalbare daarmee is dat je 1 tab aan een gebruiker kunt knopen zodat deze maar 1 tab ziet. Vervolgens die tab een theme meegeven. Maar een tab een theme geven ziet er lang net zo geïntegreerd uit als wanneer je de hele pagina een theme geeft.
Feature request voor die mod kan ik eens naar kijken.
Lijkt erop dat het er wel aan zit te komen, eerste stap is gezet -> https://community.home-as...83716/508?u=lubbertkramer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 29-08 13:09
Sandro! schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:48:
[...]

Met Trådfri heb ik helemaal niks :-(
Waarschijnlijk ondersteund Tradfri dit (nog) niet. Ik kan ook geen effecten kiezen met Tradfri.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
ik draai nu hass in een docker. met portainer heb ik ook andere dockers geïnstalleerd maar loop nu tegen iets aan.
Ik ben gewend om via samba en putty mijn PI's te benaderen en dan te rommelen. nu ik die systeempjes in de dockers heb is alles hetzelfde ip. van de host waar de dockers in draaien.
nu snap ik dat ik alle porten kan wijzigen. maar is het mogelijk een docker ook een eigen ip te geven?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yelti
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 13:48
remcoXP schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:03:
ik draai nu hass in een docker. met portainer heb ik ook andere dockers geïnstalleerd maar loop nu tegen iets aan.
Ik ben gewend om via samba en putty mijn PI's te benaderen en dan te rommelen. nu ik die systeempjes in de dockers heb is alles hetzelfde ip. van de host waar de dockers in draaien.
nu snap ik dat ik alle porten kan wijzigen. maar is het mogelijk een docker ook een eigen ip te geven?
Als je een samba opzet op je host waar je alle dockers op draait kan je op die manier aan alle data.
Wel handig als je al je docker data in 1 hoofdmap plaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 16:08
Weet iemand of het mogelijk is home-assistant_v2.db te verplaatsen naar bv een NAS?

Ik heb nu het volgende staan in recorder maar dat werkt niet. Ik hoop hiermee te bereiken dat het sneller gaat. Zelf weinig kennis van databases,overzetten naar mariadb of soortgelijk vind ik lastig.
recorder:
purge_keep_days: 7
db_url: smb://USERNAME:PASSWORD@192.168.*.*\hassio_db\home-assistant_v2.db
include:
entities:
- sensor.0x00158d0001b7e34c_temperature
- sensor.0x00158d0001e424cb_temperature
- sensor.0x00158d0001b924dc_temperature
- sensor.0x00158d0002c8da24_temperature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vanputten80 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:29:
Weet iemand of het mogelijk is home-assistant_v2.db te verplaatsen naar bv een NAS?

Ik heb nu het volgende staan in recorder maar dat werkt niet. Ik hoop hiermee te bereiken dat het sneller gaat. Zelf weinig kennis van databases,overzetten naar mariadb of soortgelijk vind ik lastig.

[...]
Eerst een mountpoint maken naar je Synology, bijvoorbeeld onder de folder /VAR/SynoShare

Dan kan je daarna:
db_url: /var/SynoShare/x.x.x.x.x.x

gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 16:08
Vorkie schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:32:
[...]

Eerst een mountpoint maken naar je Synology, bijvoorbeeld onder de folder /VAR/SynoShare

Dan kan je daarna:
db_url: /var/SynoShare/x.x.x.x.x.x

gebruiken
Ik maak gebruik van Hassio - maakt dan dit anders?

EDIT
De vraag is meer hoe ik dat kan doen met Hassio

Dank!

[ Voor 9% gewijzigd door vanputten80 op 17-03-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipsnor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 16:24
remcoXP schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:03:
Dat is prima mogelijk maar in dit geval is het antwoord van @Yelti beter. Zelf heb ik een aantal containers een eigen ip adres gegeven omdat ik wil dat die via vpn naar buiten communiceren (transmission, nzbget ed.), de rest mag zonder vpn naar buiten. Wil je toch zoiets doen binnen docker kijk dan eens naar:
- https://docs.docker.com/network/macvlan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikdb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 16:15
Iemand die me even kan helpen? Ben sinds kort aan het prutsen met Homeassistant en heb sind vrijdag een Zigbee2mqqt stick gekocht en probeer nu een tradfri lamp aan te sturen en een hue ledstrip.

- Mosquitto broker addon geinstalleerd
- zigbee2mqtt addon geinstalleerd

en nu zie ik in mijn log van de zigbee2mqtt addon, mijn apparaten verschijnen:
zigbee2mqtt:info 3/17/2019, 12:26:03 AM Currently 2 devices are joined:
zigbee2mqtt:info 3/17/2019, 12:26:03 AM unknown (0x0017880103cebaf6): 915005106701 - Philips Hue
white and color ambiance LightStrip plus (Router)
zigbee2mqtt:info 3/17/2019, 12:26:03 AM unknown (0x000b57fffe2f169c): LED1623G12 - IKEA TRADFRI
LED bulb E27 1000 lumen, dimmable, opal white (Router)
zigbee2mqtt:info 3/17/2019, 12:26:04 AM MQTT publish: topic 'zigbee2mqtt/0x000b57fffe2f169c', payload '{"state":"ON","linkquality":31,"brightness":254}'
Maar wat is nu de volgende stap?? Hoe krijg ik die lamp uit?
Heb het gevoel dat ik een stap mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin90
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:32
Deze week ook gestart met hass.io op mijn Rasberry pi3. Mooie software en veel mogelijkheden! Om alles een beetje te leren kennen ben ik begonnen met het connecten van reeds bestaande apparatuur, waaronder de unifi controller. Hiervoor is een add-on beschikbaar en die heb ik uiteraard geïnstalleerd.

Helaas krijg ik dit niet goed werkend; er worden geen devices herkend. Nu heb ik er niet heel veel verstand van, maar dat zou komen door een conflict met MQTT las ik ergens in een instructie. Het advies was om de unifi controller in een aparte vm te draaien. Nu heb ik dus hass.io direct draaien op de pi3, kan ik er dan ook nog een vm naast draaien?

Al opgelost; probleem zat hem blijkbaar in iets anders. Na het toevoegen van "verify_ssl: False" in de configurator werden mijn devices wel herkend. Ik heb SSL nog niet ingesteld, dat is één van de volgende stappen :).

[ Voor 14% gewijzigd door edwin90 op 17-03-2019 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Spotify integratie is zo top. Er staat in de instructies dat je HA van buitenaf beschikbaar moet zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Gewoon de interne url in de spotify developer console invullen en zorgen dat je base_url in http heb gezet.

Deze automation icm met een xiaomi aqara button + zigbee2mqtt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
- id: turn_on_speaker_and_play_music_with_triple_click
  alias: Turn on speaker and play music with triple click
  trigger:
    platform: state
    entity_id: sensor.0x00158d0001e87f_click
    to: 'triple'
  action:
    - entity_id: switch.speakers_power
      service: homeassistant.turn_on
    - service: media_player.select_source
      data_template:
        entity_id: media_player.spotify
        source: 'Echo Dot'
    - service: media_player.shuffle_set
      data_template: 
        shuffle: 'true'
    - service: media_player.play_media
      data_template:
        media_content_id: 'spotify:user:spotify:playlist:37i9dQZF1DWXOFzblTbKAU'
        media_content_type: 'playlist'

3 clicks en speaker gaat aan, wordt geselecteerd als source, shuffle aan, en Bob Marley speelt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik wil snips gaan gebruiken zelf draaien ze dat op een raspberry Pi en er is zelfs een hassio addon. Ik heb zelf home assistant nu in een docker draaien op een synology nas en dat werkt op zich prima. Maar die addons zijn wel erg handig. Minder gedoe om zelf zaken uit te zoeken etc.

Dus ik denk eraan om over te stappen op een raspberry Pi 3B (geen plus) die ik nog heb liggen. Is dat slim?

Ik wil graag het volgende op hassio gaan draaien:
- Home Assistant
- PiHole
- Snips
- MQTT
- Node Red (misschien)
- en?

Zou dat goed gaan op een Raspberry 3B?

En wat zijn de mogelijkheden op hassio te draaien op een SSD/harde schijf/usb stick? Om problemen met de sd kaart te voorkomen (is me net twee keer gebeurt met Kodi :() Voor de database zal ik verwijzen naar MariaDB op de NAS. Dat scheelt een boel read/writes.
Of is een NUC slimmer? Maar niet bepaald goedkoper, zeker omdat ik een Pi 3B heb liggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jelte op 17-03-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gedonie
  • Laatst online: 09-09 10:31
Als je het nu stabiel hebt draaien op je nas zou ik het daar lekker laten draaien. Heb zelf ook niet al te goede ervaring met de Raspberry, heb al twee corrupte SDCards gehad. Let wel al die addons zijn ook gewoon docker containers. De meeste zullen ook een normale docker image versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@gedonie Niet voor snips :( en een microfoon van de NAS door de muur is wat lastig.
En een all-in-one package is best fijn.Minder configuratie issues.

[ Voor 22% gewijzigd door Jelte op 17-03-2019 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gedonie
@Jelte had niet door dat docker op de nas zo beperkt was. Vanuit die optiek snap ik dat je wat anders zoekt en hassio heeft inderdaad voordelen, heb zelf diverse addons gemaakt. Maar ben uiteindelijk toch overgestapt naar een nuc na te veel problemen met sdcard. Dat is wat mij betreft echt de achilleshiel van de raspberry pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@gedonie En wat is je NUC setup?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gedonie
Ik gebruik een i3 nuc met 16 gb geheugen. Daarop draai ik Ubuntu server met docker geïnstalleerd. Daarna heb ik een docker compose script gemaakt voor de initiële setup.

Daarin zit portainer om nieuwe containers te kunnen maken, homeassistant normale docker image en watchtower die alle containers automatisch bijwerkt met de laatste versie. Een nginx reverse proxy ervoor en alles is netjes te benaderen. Daarbij draaien nog grafana, influxdb en pihole.

Kan de docker compose wel een keer beschikbaar stellen als daar vraag naar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 14:31
Jelte schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:46:
Ik wil graag het volgende op hassio gaan draaien:
- Home Assistant
- PiHole
- Snips
- MQTT
- Node Red (misschien)
- en?

Zou dat goed gaan op een Raspberry 3B?
De + voegt niet heel veel toe voor HA(SSIO). Ik draai dat hier zonder problemen met een dotje addons.
Unifi, Deconz, Pi-hole, MQTT, DuckDNS.
Heb dat ook geprobeerd i.c.m. Mycroft.ai, en dat vond-ie niet leuk (de combi Unifi vooral)
Verder als een "zonnetje"*. Ook geen problemen met SD-kaarten *klopt af*

*Performance van de web-interface is natuurlijk wel matig op de Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 09:43
Is er toevallig iemand die ook een dreamscreen hub heeft die ook met home assistant werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Pascall_1 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:26:
Is er toevallig iemand die ook een dreamscreen hub heeft die ook met home assistant werkt?
Deze zou moeten werken -> https://github.com/Gregor...stant-DreamScreen-Service Zelf niet getest, mijn Dreamscreen 4K zit aan mijn reciever en ik hoef verder niets te wisselen aan de Dreamscreen. HDMI input wisselen verloopt via de reciever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 23:13
Ik heb weer iets meer tijd en ben weer bezig met Home Assistant. Voordeel wel is dat HA nu 40 dagen heeft gedraaid, zonder problemen! Goede test geweest eigenlijk :D

Maar ik heb nu een automation die niet werkt, maar ik weet niet helemaal waarom?

Ik zet de TV set aan met een IKEA switch, vervolgens gaat dan ook automatisch de versterker aan. Dit duurt even voordat hij ook verbinding heeft gemaakt en soms heb ik in de tussentijd Netflix opgestart via de Chromecast, waardoor de versterker automatisch naar de goede output gaat (zonder HA).
Zodra de versterker online is wil ik dat hij via HA switched naar de TV output, behalve als Netflix aan het afspelen is. Ik dacht dat onderstaande code zou werken, maar blijkbaar niet?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
#Radio uit als tv aan en altijd switchen naar TV-input versterker
- alias: Switch aan - Radio uit
  trigger:
    platform: state
    entity_id: switch.switch_1_switch
    # Optional
    from: 'off'
    # Optional
    to: 'on'
  action:
    - wait_template: "{{ is_state('media_player.speakers_versterker', 'on') }}"
    - delay:
        seconds: 2
    - service: media_player.media_stop
      entity_id: media_player.speakers_huiskamer
    - condition: template
      value_template: "{{ not is_state('media_player.huiskamer', 'playing') }}"
      data_template:
        entity_id: media_player.speakers_versterker
        source: SAT/CATV

Ziet iemand nu al wat er niet klopt?? Anders moet ik verder met debuggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
kepler schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:21:
Ik zet de TV set aan met een IKEA switch, vervolgens gaat dan ook automatisch de versterker aan. Dit duurt even voordat hij ook verbinding heeft gemaakt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  action:
    - wait_template: "{{ is_state('media_player.speakers_versterker', 'on') }}"
    - delay:
        seconds: 2
    - service: media_player.media_stop
      entity_id: media_player.speakers_huiskamer
    - condition: template
      value_template: "{{ not is_state('media_player.huiskamer', 'playing') }}"
      data_template:
        entity_id: media_player.speakers_versterker
        source: SAT/CATV

Ziet iemand nu al wat er niet klopt?? Anders moet ik verder met debuggen :D
Waarschijnlijk heeft met het uitvoeren van de action de [media_player.speakers_versterker] de status 'off'. Dus stopt de action. (niet wakker, zag het wait_template over het hoofd)

Wat voor status heeft de versterker voordat de TV-set aan wordt gezet? 'Off' of 'Unavailable'?

[ Voor 6% gewijzigd door JayOne op 18-03-2019 09:49 ]

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
JayOne schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:38:
[...]

Waarschijnlijk heeft met het uitvoeren van de action de [media_player.speakers_versterker] de status 'off'. Dus stopt de action. (niet wakker, zag het wait_template over het hoofd)

Wat voor status heeft de versterker voordat de TV-set aan wordt gezet? 'Off' of 'Unavailable'?
Ow sorry, misschien had ik het moeten verduidelijken. Zonder de conditie van media_player_huiskamer er in werkt het prima. Soms duurt het langer dan anders, maar de conditie voor de versterker werkt prima. Het loopt mis op de mediaplayer huiskamer (Chromecast die Netflix afspeelt)

edit: alhoewel, ik zit nu te zoeken maar mediaplayer versterker staat er helemaal niet meer tussen?? Hmm, ik ga verder zoeken :D

[ Voor 8% gewijzigd door kepler op 18-03-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
kepler schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:21:
[...]

Ow sorry, misschien had ik het moeten verduidelijken. Zonder de conditie van media_player_huiskamer er in werkt het prima. Soms duurt het langer dan anders, maar de conditie voor de versterker werkt prima.
Heb een soortgelijke setup en maak gebruik van een delay als start van de action om de ruimte te geven aan de media_player om op te starten. Maar een wait statement lijkt me robuuster, zal dit eens testen in mijn setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
JayOne schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:17:
[...]

Heb een soortgelijke setup en maak gebruik van een delay als start van de action om de ruimte te geven aan de media_player om op te starten. Maar een wait statement lijkt me robuuster, zal dit eens testen in mijn setup.
Die wait_template werkt heel goed! Soms duurt het wat langer voordat de versterker online komt, maar dat ligt meer aan de versterker. Hij schakelt ook netjes naar TV-out en de muziek gaat uit. Alleen wil ik dat hij dus niet schakelt zodra de Chromecast iets afspeelt... Dat stukje werkt nog niet.

Wait_template werkt daar niet, want dan blijft hij oneindig wachten volgens mij....

edit:

Volgens mij heb ik het. Beetje stom :')
Mijn Chromecast is: media_player.huiskamer_tv
Dat laatste stukje had ik gemist... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door kepler op 18-03-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verkeerde topic :X

[ Voor 93% gewijzigd door SlinkingAnt op 18-03-2019 19:31 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-01-2021
ben redelijk nieuw met HA en probeer nu in mijn docker een custom lovelace card aan de praat te krijgen.

mijn /config is;
/opt/homeassistant

in ui-lovelace.yaml heb ik staan:
code:
1
2
3
4
resources:
  - url: /config/custom-lovelace/weather-card/weather-card.js
  #- url: "/opt/homeassistant/custom-lovelace/weather-card/weather-card.js"
    type: module

en
code:
1
2
3
4
    cards:
      - type: custom:weather-card
        entity: weather.dark_sky
        name: Optional name3

en de weather-card source staat in;
/opt/homeassistant/config/www/custom-lovelace/weather-card

toch krijg ik;
"Custom element doesn't exist: weather-card."

Via de Chrome Console zie ik dat de weather-card.js netjes met een 200 code staan, dus hij wordt goed geladen;
http://192.XXX.XXX.XXX:81...ther-card/weather-card.js

Snap er niets van... Wat doe ik fout? Hopelijk kunnen jullie mij opweg helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10
lolgast schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:15:
[...]

Stroom lijkt me makkelijk, want we hebben in NL gewoon 230V uit het stopcontact. Spanning kun je zelf uitrekenen als je stroom en vermogen (Watt) hebt.

Alle data is op te halen vanuit de webapi, dus als je de MQTT te hoog vindt kun je zelf iets bouwen om de data via de API op een door jouw gekozen interval uit te lezen. Zo lees ik elke 1e van de maand de meterstanden uit en stuur die naar onze telefoons. Hoeven we niet met ons hoofd in de meterkast :9
Ik heb inmiddels wat beters gevonden zodat ik het binnen HA kan oplossen

https://www.home-assistan...s/sensor.filter/#throttle

De filter sensor met throttle of time throttle. Hiermee kan je in HA het aantal meetpunten beperken. Tevens kan je er nog een filter overheen halen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
markhubert180 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:25:
ben redelijk nieuw met HA en probeer nu in mijn docker een custom lovelace card aan de praat te krijgen.

mijn /config is;
/opt/homeassistant

in ui-lovelace.yaml heb ik staan:
code:
1
2
3
4
resources:
  - url: /config/custom-lovelace/weather-card/weather-card.js
  #- url: "/opt/homeassistant/custom-lovelace/weather-card/weather-card.js"
    type: module

en
code:
1
2
3
4
    cards:
      - type: custom:weather-card
        entity: weather.dark_sky
        name: Optional name3

en de weather-card source staat in;
/opt/homeassistant/config/www/custom-lovelace/weather-card

toch krijg ik;
"Custom element doesn't exist: weather-card."

Via de Chrome Console zie ik dat de weather-card.js netjes met een 200 code staan, dus hij wordt goed geladen;
http://192.XXX.XXX.XXX:81...ther-card/weather-card.js

Snap er niets van... Wat doe ik fout? Hopelijk kunnen jullie mij opweg helpen :)
Ik weet niet of het voor jou ook werkt maar... hier werkt dit:

ui-lovelace.yaml:
YAML:
1
2
3
resources:
  - url: /local/monster-card.js?v=1
    type: js

Vervolgens zit "monster-card.js" in de map /config/www/.

En aanroepen (ook ui-lovelace.yaml) ziet er bijv. zo uit hier:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
          - type: custom:monster-card
            show_empty: true
            card:
              type: entities
              title: 'Tests'
              show_header_toggle: false
            filter:
              include:
                - entity_id: "automation.test*"

Mocht er iemand zijn die snapt waarom je naar 'local' wijst en in werkelijkheid het bestand in 'www' moet plaatsen, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
@Saturnus
Draai jij HA ook in docker? Vraag dit omdat het bij mij niet werkt vanuit de /config/www/ folder.
Wat ik er ook inzet, niets werkt.... Snap er weinig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
markhubert180 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:05:
@Saturnus
Draai jij HA ook in docker? Vraag dit omdat het bij mij niet werkt vanuit de /config/www/ folder.
Wat ik er ook inzet, niets werkt.... Snap er weinig van...
Home Assistant in Docker op DietPi op Raspberry Pi 3 B.

Hier werkt het ook niet goed. Die custom card gaat goed maar css (niet via themes-bestand) is ook niet werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markhubert180
Saturnus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:07:
[...]

Home Assistant in Docker op DietPi op Raspberry Pi 3 B.

Hier werkt het ook niet goed. Die custom card gaat goed maar css (niet via themes-bestand) is ook niet werkend te krijgen.
En hoe heb jij je volumes gezet en heb je nog iets aan rechten op de custom files veranderd?

Hier staat nu alles via pi:pi, maar heb nog geen idee waar docker onder draait (docker, HA, yaml, volumes, compose, etc... het is een boel nieuwe dingen :) O-) O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
markhubert180 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:11:
[...]

En hoe heb jij je volumes gezet en heb je nog iets aan rechten op de custom files veranderd?

Hier staat nu alles via pi:pi, maar heb nog geen idee waar docker onder draait (docker, HA, yaml, volumes, compose, etc... het is een boel nieuwe dingen :) O-) O+ )
Normaal gesproken zou je niets hoeven te doen om die resources bereikbaar te maken voor HA zolang HA ze natuurlijk minimaal kan lezen. Bijvoorbeeld dezelfde permissies als je configuration.yaml.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Ik ben geswitcht van een Pi 3b+ naar Ubuntu server + docker op Hyper-V.
In mijn Pi had ik 2 usb sticks. 1 voor Zigbee2MTT en 1 Vison Z-wave stick
Omdat Hyper-V ik die USB sticks niet aan de praat kreeg in Hyper-V heb ik USBIP geinstalleerd.
Dat werkt opzich prima. Maar zodra ik m'n Hyper-V pc of virtuele Ubuntu een keer moet rebooten wordt het wat lastiger. Dan moet je daarna de remote Pi weer opnieuw starten. En zelfs dan werkt het vaak nog niet in één keer. Dan moet ik soms ook de virtuele Ubuntu nog een keer opnieuw starten. Niet echt stabiel dus.

Nu heb ik op de remote dedicated Z-Wave / Zigbee pi ook Hassio geinstalleerd. Daarin heb ik Zigbee2MQTT geinstalleerd en geconnect aan MQTT op mijn Hyper-V omgeving.
Dat gaat perfect.

Alleen voor Z-Wave zoek ik nog een goed oplossing. Ik heb MQTT Statestream gevonden en geprobeerd.. Maar volgens mij (zoals de naam ook doet vermoeden) kan je hiermee alleen states van de remote pi naar mijn Ubuntu server sturen. Voor sensoren dus prima.
Maar ik heb 2 zonneschermen en een radiator knop. Deze wil ik dus vanaf mijn Hyper-V Hassio kunnen bedienen.
Ik heb ook MQTT Eventstream gekeken. Dat lijkt precies te zijn wat ik wil.

Zodra ik dit op beide Hassio instances configureer en ik verander een status van een zonnescherm op de "slave hassio" verschijnt deze in "master hassio".
Maar zodra ik dan op de master hassio het zonnescherm weer dicht wil doen. Krijg ik een "service cover not found" error.
Ik dacht slim te zijn om dan maar "cover:" aan mijn configuration.yaml toe te voegen. De foutmelding verschijnt dan inderdaad niet meer. Maar het zonnescherm gaat dan ook niet open (of dicht).

Is MQTT Eventstream bedoeld om op deze manier te gebruiken? Of heeft iemand een andere oplossing voor deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Ik heb sinds mijn overgang naar hassio een issue met mijn custom switch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
switch:
  - platform: command_line
    switches:
      rasplex_woonkamer:
        command_off: "ssh root@192.168.15.103 'poweroff'"
      samsung_woonkamer:
        friendly_name: 'Samsung Woonkamer'
        command_off: "ssh root@192.168.15.103 '/storage/scripts/turntv.sh off'"
        command_on: "ssh root@192.168.15.103 '/storage/scripts/turntv.sh on'"

Deze 2 gebruik ik in de avond om netjes mijn pi met Rasplex erop af te sluiten voordat de stroom overal vanaf gaat.

De command_off van rasplex_woonkamer werkt prima.

Maar de command_off (of On) van de Samsung (TV) werkt niet.
Voer ik hetzelfde commando uit via SSH op hassio dan werkt het zonder issues.

Is er een verschil hierin tussen homeassistant op hassbian en hassio?

De automation waarin ik dit gebruik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
# TV Meubel inschakelen na 06:00 met daarna een uitschakel actie v/d TV omdat deze irritant aan blijft springen
 - id: tvmeubel_auto_on
   initial_state: 'on'
   alias: "TV Meubel Auto On"
   trigger:
     - platform: time
       at: '06:00:30'
   action:
     - service: switch.turn_on
       entity_id: switch.tv_meubel
     - delay: '00:05:00'
     - service: switch.turn_off
       entity_id: switch.samsung_woonkamer

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
RoRoo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:57:
Ik heb sinds mijn overgang naar hassio een issue met mijn custom switch:
hele lap tekst
wat ik zo snel kan bedenken is dat hij de locatie van je scripts niet meer te benaderen is op een andere locatie staat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kitser schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:32:
Omdat Hyper-V ik die USB sticks niet aan de praat kreeg in Hyper-V heb ik USBIP geinstalleerd.
Dat werkt opzich prima. Maar zodra ik m'n Hyper-V pc of virtuele Ubuntu een keer moet rebooten wordt het wat lastiger. Dan moet je daarna de remote Pi weer opnieuw starten. En zelfs dan werkt het vaak nog niet in één keer. Dan moet ik soms ook de virtuele Ubuntu nog een keer opnieuw starten. Niet echt stabiel dus.

Nu heb ik op de remote dedicated Z-Wave / Zigbee pi ook Hassio geinstalleerd. Daarin heb ik Zigbee2MQTT geinstalleerd en geconnect aan MQTT op mijn Hyper-V omgeving.
Dat gaat perfect.

Alleen voor Z-Wave zoek ik nog een goed oplossing. Ik heb MQTT Statestream gevonden en geprobeerd.. Maar volgens mij (zoals de naam ook doet vermoeden) kan je hiermee alleen states van de remote pi naar mijn Ubuntu server sturen. Voor sensoren dus prima.
Maar ik heb 2 zonneschermen en een radiator knop. Deze wil ik dus vanaf mijn Hyper-V Hassio kunnen bedienen.

Zodra ik dit op beide Hassio instances configureer en ik verander een status van een zonnescherm op de "slave hassio" verschijnt deze in "master hassio".
Maar zodra ik dan op de master hassio het zonnescherm weer dicht wil doen. Krijg ik een "service cover not found" error.
Ik dacht slim te zijn om dan maar "cover:" aan mijn configuration.yaml toe te voegen. De foutmelding verschijnt dan inderdaad niet meer. Maar het zonnescherm gaat dan ook niet open (of dicht).

Is MQTT Eventstream bedoeld om op deze manier te gebruiken? Of heeft iemand een andere oplossing voor deze situatie?
Hyper-V kan geen usb doorzetten naar en guest, behalve middels Discrete Device Assignment bijv PCIe devices. De vraag is echter; waarom heb je überhaupt Hyper-V op je host?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10
Ik heb wat testen gedaan met de ingebouwde filters in home assistant. Voor wie geïnteresseerd is hierbij de resultaten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LqYmbHa2ssc4GcM6ohoFzjyI/thumb.png

Het doel was om een sensor die elke seconde update wat te reduceren in opgeslagen data in de databse.
Ik weet niet goed hoe ik dit kan controleren dus ik test het aan de hand van hoe snel het grafiekje zichtbaar wordt in HA als je op de sensor drukt. Het origineel duurde +-15 seconden om te laden. Met alle filters is die tijd gehalveerd en met filter 2 was dit zelfs maar 2 seconden. Op zich wel logish want je hebt maar 2 punten per minuut in plaats van 60 >:)

Ik denk dat ik voor filter 3 ga. Mooi strak lijntje wat aardig overeenkomt met de werkelijkheid en de grafiek laadt in 5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelti
Mischien is de combo van ser2net op een linux machine icm socat.
Ik draai al geruime tijd beiden op raspberry en vm zonder veel issues(z-wave stick).
Enkel als het netwerk wegvalt moet de service op de vm herstart worden.

Ik had ook pogingen ondernomen via de mqtt eventstream en ook niet verder geraakt, vandaar bovenstaande oplossing.
Kitser schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:32:

Dat gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
martinvdm schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:36:
[...]

Hyper-V kan geen usb doorzetten naar en guest, behalve middels Discrete Device Assignment bijv PCIe devices. De vraag is echter; waarom heb je überhaupt Hyper-V op je host?
Eigenlijk om 2 redenen:
Er zijn al meerdere SD kaarten gesneuveld in m'n pi en het is een stuk sneller op Hyper-V. Dat scheelt echt een stuk.
Yelti schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:51:
Mischien is de combo van ser2net op een linux machine icm socat.
Ik draai al geruime tijd beiden op raspberry en vm zonder veel issues(z-wave stick).
Enkel als het netwerk wegvalt moet de service op de vm herstart worden.

Ik had ook pogingen ondernomen via de mqtt eventstream en ook niet verder geraakt, vandaar bovenstaande oplossing.
Ik ken ser2net en socat allbei niet. Heb het even ge-Googled.
Het lijkt erop dat deze ook de usb poort kunnen delen over ip. Dat is ongeveer hetzelfde als usbip. Maar blijkbaar iets stabieler. Misschien toch maar eens proberen. Waarom moet je een combinatie van die 2 gebruiken?

Mqtt eventstream lijkt hier eigenlijk perfect voor. Maar ik kan niet goed vinden of het nou wel zou moeten kunnen hiermee.

Deze gast heeft het werkend met een custom component.
https://github.com/blakeblackshear/rpi-zwave-hub
Alleen dan alleen voor switches, lights en locks. Ik heb het zelf nodig cover en climate.
Ik ben nog van plan om te kijken of ik het custom component kan verbouwen naar climate en cover. Maar ik heb 0 ervaring met scripting. Dus ik heb m'n twijfels of dat gaat lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door Kitser op 19-03-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kitser schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:26:
[...]

Eigenlijk om 2 redenen:
Er zijn al meerdere SD kaarten gesneuveld in m'n pi en het is een stuk sneller op Hyper-V. Dat scheelt echt een stuk.

[...]

Het lijkt erop dat deze ook de usb poort kunnen delen over ip. Dat is ongeveer hetzelfde als usbip. Maar blijkbaar iets stabieler. Misschien toch maar eens proberen. Waarom moet je een combinatie van die 2 gebruiken?

Mqtt eventstream lijkt hier eigenlijk perfect voor. Maar ik kan niet goed vinden of het nou wel zou moeten kunnen hiermee.

Alleen dan alleen voor switches, lights en locks. Ik heb het zelf nodig cover en climate.
Ik ben nog van plan om te kijken of ik het custom component kan verbouwen naar climate en cover. Maar ik heb 0 ervaring met scripting. Dus ik heb m'n twijfels of dat gaat lukken.
Ik snap dat je af wilt van SD kaarten. Maar ik snap de keus voor hyper-v niet tenzij je dat om een specifieke reden nodig hebt. Ik zou meer kijken om native Ubuntu of iets dergelijks te installeren en daarop docker. Dan kun je prima je usb stick doorzetten naar de betreffende container. Met hyper-v maakt het je nu heel lastig. Of als je geen Ubuntu wenst danwel nog VMs wilt draaien kun je wellicht kijken naar proxmox of vmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
martinvdm schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:44:
[...]

Ik snap dat je af wilt van SD kaarten. Maar ik snap de keus voor hyper-v niet tenzij je dat om een specifieke reden nodig hebt. Ik zou meer kijken om native Ubuntu of iets dergelijks te installeren en daarop docker. Dan kun je prima je usb stick doorzetten naar de betreffende container. Met hyper-v maakt het je nu heel lastig. Of als je geen Ubuntu wenst danwel nog VMs wilt draaien kun je wellicht kijken naar proxmox of vmware.
Het gaat voornamelijk om de beschikbare hardware. Ik heb momenteel alleen een NUC I5. Die staat gewoon bij en werk daar ook gewoon op. En dan vind ik Windows wel zo prettig.
Als ik een extra pc of laptop had, had ik inderdaad iets van Proxmox op geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
ik heb mijn esxi (6.7) server op een intel nuc werkend :) ik gebruik ubuntu en daarop docker.
alle usb transievers en pi kabels gaan goed alleen ik krijg op mijn nuc i7 helaas geen bluetooth aan de praat.
iemand hier die dat inmiddels al wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcoXP schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:43:
ik heb mijn esxi (6.7) server op een intel nuc werkend :) ik gebruik ubuntu en daarop docker.
alle usb transievers en pi kabels gaan goed alleen ik krijg op mijn nuc i7 helaas geen bluetooth aan de praat.
iemand hier die dat inmiddels al wel gelukt is?
Ik draai native Ubuntu en docker en heb Bluetooth gewoon werkend oa met een Xiaomi mi flora sensor. Jou combi met vmware weet ik niet, wellicht dat je een usb Bluetooth kan doorzetten naar de guest machine

[ Voor 9% gewijzigd door martinvdm op 19-03-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:05
ik kijk uit naar 0.90 , eindelijk nabu casa! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 12:20
Kitser schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:02:
[...]

Het gaat voornamelijk om de beschikbare hardware. Ik heb momenteel alleen een NUC I5. Die staat gewoon bij en werk daar ook gewoon op. En dan vind ik Windows wel zo prettig.
Als ik een extra pc of laptop had, had ik inderdaad iets van Proxmox op geinstalleerd.
Ik heb het thuis onder esxi 6.5 draaien en kan per device het doorgeven. Voordeel is dat ik ook xpenology(synology nas software) met surveillance station op een andere vm kan draaien :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Op advies, heb ik die Xiaomi motion sensor van aqara gekocht!! En echt, deze zijn veel beter dan die van Ikea!! Bedankt hiervoor..
Echter nog 1vraag, in deconz/phoscon zie ik blijkbaar ook een temperatuur value?? Maar in HA zie ik deze niet doorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
Bericht vanuit HA HQ:
We are adopting a new approach to which Python versions we support. Instead of following Debian Stable, we will support the last 2 released Python versions, currently 3.6 and 3.7.

Timeline:
June 1, 2019: Deprecate Python 3.5.2 support
August 1, 2019: Drop Python 3.5.2 support

If you are using Hass.io or Docker, this won't impact you. If you are using Hassbian, a solution will be prepared before August 1. If you are using another way to run Home Assistant, please check with your operating system to make sure you run at least Python 3.6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
NoFate schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 08:11:
Op advies, heb ik die Xiaomi motion sensor van aqara gekocht!! En echt, deze zijn veel beter dan die van Ikea!! Bedankt hiervoor..
Echter nog 1vraag, in deconz/phoscon zie ik blijkbaar ook een temperatuur value?? Maar in HA zie ik deze niet doorkomen?
Hier meer info: https://community.home-as...on-have-temperature/84974

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Nog bedankt, inmiddels is er een fix voor de Tado auth verandering in de beta van 0.90 gekomen
@LubbertKramer there is some kind of fix already in the beta. https://github.com/home-a...437386ffeace62d38dba039d2 which updates the external pytado library and some other fixes inside the sensor
Koffie schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:30:
[...]

Die Compact Custom Header had ik idd ook al getest. Hoogst haalbare daarmee is dat je 1 tab aan een gebruiker kunt knopen zodat deze maar 1 tab ziet. Vervolgens die tab een theme meegeven. Maar een tab een theme geven ziet er lang net zo geïntegreerd uit als wanneer je de hele pagina een theme geeft.
Feature request voor die mod kan ik eens naar kijken.
Onderstaande zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn, zit dus wel een probleem aan te komen met 0.90 waar ze een start maken met een rechtenniveau (split op de frontend met gebruiker/admin)
Browser-commander can now be used to set the theme on a specific device. https://github.com/thomasloven/lovelace-browser-commander
Automatically switch your dashboard to a dark theme when the sun sets. Or to one with a red primary color when your alarm is armed.

It will be a bit broken in 0.90, btw. Won't work if the logged in user is not admin.
in 0.90:
The backend also limits what the frontend can do depending on the logged in user. E.g. set the state of entities or subscribe to browser_command events.
Basically, there seems to be two kinds of users in the next version; admin and read-only.
Or read-most-things-but-not-all.

[ Voor 53% gewijzigd door lubbertkramer op 20-03-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

zoeperman schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 18:01:
wat ik zo snel kan bedenken is dat hij de locatie van je scripts niet meer te benaderen is op een andere locatie staat misschien?
Helaas niet. Het is een simpel ssh commando die op de console wel gewoon werkt. Waarbij de ene (poweroff v/d pi) wel werkt, maar de ander niet.

dit sinds ik van hassbian af ben gestapt naar hassio.

vandaag maar eens verder inspecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yelti
Ser2net installeer je op de Pi waarop je de z-wave stick inplugt.
socat installeer je op de vm waar je hass op draait.

Mocht je verder komen met de onderstaannde oplossing dan hoor ik het graag.
Ander PM je me maar en bezorg ik je mijn scripts.
Kitser schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:26:
[...]

Eigenlijk om 2 redenen:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 19:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hIiDqtvdH1OD2i1A7MrMt3Xq/thumb.png

Ik heb een afvalkalender in mijn HA, dit doe ik door middel van google calendar.

Is er een manier om de entiteiten op chronologische volgorde weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
Nelus82 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:25:
[Afbeelding]

Ik heb een afvalkalender in mijn HA, dit doe ik door middel van google calendar.

Er zijn niet echt sorteringen aan te brengen in de entiteiten op basis van states, zie ook dit draadje.

Wat je zou kunnen proberen (mijl op zeven alert) is drie template-sensoren definiëren. In de eerste bepaal je op basis van de calender-entititeiten de eerst volgende ophaaldatum, met de daarbijbehorende icoon en omschrijving. In de tweede de daaropvolgende en de derde de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Nelus82 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:25:
[Afbeelding]

Sortering weet ik niet zo maar waarom laat je ze allemaal zien en niet bijvoorbeeld pas als de datum morgen/vandaag is? Ik maak zelf gebruik van de custom component afvalwijzer maar die heeft ook een sensor vandaag/morgen waardoor je met een conditionele kaart alleen relevante informatie toont (naast een automation die een notificatie geeft bijvoorbeeld)?

Of inderdaad zoals hierboven d.m.v. een template een extra sensor te maken die de volgorde aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Laatst online: 00:01
lubbertkramer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:17:
[...]

Deze zou moeten werken -> https://github.com/Gregor...stant-DreamScreen-Service Zelf niet getest, mijn Dreamscreen 4K zit aan mijn reciever en ik hoef verder niets te wisselen aan de Dreamscreen. HDMI input wisselen verloopt via de reciever :)
@Pascall_1 heb deze gebruikt maar nu weer uitgezet. Werkte in principe goed alleen schakel ik de stroom van mijn dreamscreen als ik de TV niet gebruik. Hierdoor liep mijn log vol met meldingen dat de dreamscreen niet bereikbaar is. Daarnaast moet de dreamscreen ook aanstaan wanneer je home assistant reboot. Anders wordt hij niet als entity gevonden door Home Assistant. Verder werkte het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Yelti schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:53:
Ser2net installeer je op de Pi waarop je de z-wave stick inplugt.
socat installeer je op de vm waar je hass op draait.

Mocht je verder komen met de onderstaannde oplossing dan hoor ik het graag.
Ander PM je me maar en bezorg ik je mijn scripts.

[...]
Thanks. Ik ga er eens mee aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 11:14
Nevermind, volgende keer ip_bans.yaml checken

[ Voor 103% gewijzigd door robbinonline op 20-03-2019 15:58 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
yep, keek al lang uit naar nabucasa
ik ga nu alles omzetten naar cloud, maar toch wel rekening houden met paar url aanpassingen
zoals, spotify, ifttt, webhooks ...

ik stap over naar nabucasa, niet alleen omwille van dat ik mijn poorten kan dichtzetten, maar ook puur voor de donatie van homeassistant, al vind ik het wel niet goedkoop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

NoFate schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:46:
[...]
yep, keek al lang uit naar nabucasa
ik ga nu alles omzetten naar cloud, maar toch wel rekening houden met paar url aanpassingen
zoals, spotify, ifttt, webhooks ...

ik stap over naar nabucasa, niet alleen omwille van dat ik mijn poorten kan dichtzetten, maar ook puur voor de donatie van homeassistant, al vind ik het wel niet goedkoop ...
Ik hou het wel bij mijn eigen nabu casa domein van een paar euro per jaar :D

Ik vertrouw inmiddels na 15 jaar probleemloos werken Apache, iptables en fail2ban in combinatie met een subdomein en lastig te raden pad zodanig dat ik ook geen enkele reden heb om cloud oplossingen te moeten gaan gebruiken _/-\o_

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Mars Warrior schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:05:
[...]

Ik hou het wel bij mijn eigen nabu casa domein van een paar euro per jaar :D

Ik vertrouw inmiddels na 15 jaar probleemloos werken Apache, iptables en fail2ban in combinatie met een subdomein en lastig te raden pad zodanig dat ik ook geen enkele reden heb om cloud oplossingen te moeten gaan gebruiken _/-\o_
ja, maar het gaat er voor mij om daik mijn HA instance die hier lokaal draait niet meer moet gaan exposen naar buiten doe , vind ik toch een "veiliger" gevoel, al dat ik thans 2FA heb geactiveerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

NoFate schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:11:
[...]

ja, maar het gaat er voor mij om daik mijn HA instance die hier lokaal draait niet meer moet gaan exposen naar buiten doe , vind ik toch een "veiliger" gevoel, al dat ik thans 2FA heb geactiveerd
Dat snap ik. Maar die hang je natuurlijk ook niet direct aan een poort, maar via een proxy aan een domein.

Iets van https://casa.marswarrior.nl/eengeheimpadnaarhomeassistant
En de proxy zet dit dan netjes door naar de NUC waar hass in een docker omgeving draait :9~

Zolang je de volledige url niet kent krijg je een 404 van de proxy...
En na een aantal 404’s krijg je netjes een ban, en mag je het over een paar maanden nog eens proberen!

[ Voor 7% gewijzigd door Mars Warrior op 20-03-2019 21:20 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Laatst online: 20-09 09:43
wmn79 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:49:
[...]

@Pascall_1 heb deze gebruikt maar nu weer uitgezet. Werkte in principe goed alleen schakel ik de stroom van mijn dreamscreen als ik de TV niet gebruik. Hierdoor liep mijn log vol met meldingen dat de dreamscreen niet bereikbaar is. Daarnaast moet de dreamscreen ook aanstaan wanneer je home assistant reboot. Anders wordt hij niet als entity gevonden door Home Assistant. Verder werkte het goed.
Ah kijk deze had ik ook gevonden maar kreeg niet aan de Praat. Kan dit ook op hassio. Kreeg idd melding dreamscreen niet gevonden. Ga nog eens proberen om hem aan te zetten voor de reboot

Geprobeerd ondertussen maar blijft melding geven. Kan dreamscreen niet vinden. Heb in de config ingevuld dreamscreen met het ip adres. Doe ik iets fout

[ Voor 9% gewijzigd door Pascall_1 op 20-03-2019 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Mars Warrior schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:19:
[...]

Dat snap ik. Maar die hang je natuurlijk ook niet direct aan een poort, maar via een proxy aan een domein.

Iets van https://casa.marswarrior.nl/eengeheimpadnaarhomeassistant
En de proxy zet dit dan netjes door naar de NUC waar hass in een docker omgeving draait :9~

Zolang je de volledige url niet kent krijg je een 404 van de proxy...
En na een aantal 404’s krijg je netjes een ban, en mag je het over een paar maanden nog eens proberen!
ah , duidelijk :)
moet me eens wat meer verdiepen in dat proxy gebeuren :)
nuja, zoals ik al zei, ik vind HA echt de max, heeft me met veel automations geholpen, dus ze verdienen dan ook een centje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
User Groups *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
je zou kunnen kijken naar traefik.
ik lees er goede verhalen over. Voor iedere docker een ssl van letsencrypt, en makkelijk in te stellen (zeggen ze)
nu nog een goede begrijpelijke tutorial vinden :)
NoFate schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:35:
[...]

ah , duidelijk :)
moet me eens wat meer verdiepen in dat proxy gebeuren :)
nuja, zoals ik al zei, ik vind HA echt de max, heeft me met veel automations geholpen, dus ze verdienen dan ook een centje

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@NoFate @remcoXP
Zie hier de tutorials die ik eerder in dit topic gedeeld heb:
martinvdm in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Ik heb alles achter Træfik en vind het echt een super proxy, kwestie van keer in verdiepen en werkt echt grandioos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Traefik is inderdaad een van de betere (zo niet de beste) reverse proxy en load balancer software verkrijgbaar op het moment. De leercurve is echter vrij stijl.

Ik heb 0.90.0 inmiddels draaien. Geen problemen. De Tado api-url is echter niet gewijzigd, dus die zal nog steeds handmatig aangepast moeten worden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Ik zie de volgende melding:

2019-03-20 21:51:54 WARNING (MainThread) [homeassistant.components.mqtt] Data in your config entry is going to override your configuration.yaml: {'broker': '192.168.1.100', 'discovery': False, 'password': 'xxxxxx, 'port': 1883, 'username': 'ha'}

Echter als ik de config van mqtt uit de configuration.yaml haal:

mqtt:
broker: 192.168.1.100
port: 1883
keepalive: 60
username: ha
password: xxxxx
client_id: home-assistant-1
birth_message:
payload: 'online'
will_message:
payload: 'offline'
discovery: true
discovery_prefix: homeassistant

krijg ik de foutmelding dat hij wil verbinden met ip 0.0.0.0 en daar zit niets natuurluik. Ik draai dit op een pi met hassio.

Vind het af en toe onduidelijk wat je in de plugin vensters zet en wat in de yaml

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Btje haal je password even uit je logging regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:40

dof

Curieus, half uurtje geleden nog geen "update available". En kwartiertje geleden nu voor het eerst in 2 jaar een spontane reboot van hassio. Maar helaas weigerde hij weer op te komen. En na een koude reset van de Pi is het inmiddels weer op. Maar nu ineens wel de melding van "update available" naar 0.90.0.

't Zal wellicht toeval en mogelijk HW storing zijn (vorige storing evenwel lang geleden), maar 't voelt een beetje unheimisch dat het net tijdens push van de "update available" melding was... :-(

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Kan geen documentatie vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 14:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zo, na de laatste update brak gelijk m'n hele HA met deze meldingen :
2019-03-21 08:25:55 ERROR (MainThread) [homeassistant.auth.providers] Invalid configuration for auth provider legacy_api_password: required key not provided @ data['api_password']. Got None
2019-03-21 08:25:55 ERROR (MainThread) [homeassistant.config] Invalid config for [homeassistant]: required key not provided @ data['api_password']. Got None. (See /config/configuration.yaml, line 2).
2019-03-21 08:25:55 ERROR (MainThread) [homeassistant.core] Error doing job: Task exception was never retrieved
Meer mensen last van?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderHuisman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-08 14:14
lolgast schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:09:
Traefik is inderdaad een van de betere (zo niet de beste) reverse proxy en load balancer software verkrijgbaar op het moment. De leercurve is echter vrij stijl.
Hier ook een blije Traefik gebruiker, laatst een server migratie gedaan waarbij home assistant binnen 5 minuten weer online was inclusief SSL :)
lolgast schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:09:
Ik heb 0.90.0 inmiddels draaien. Geen problemen. De Tado api-url is echter niet gewijzigd, dus die zal nog steeds handmatig aangepast moeten worden... :/
Sorry, had verwacht dat ze dat ook in de library opgelost hadden :9
DennusB schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:35:
Zo, na de laatste update brak gelijk m'n hele HA met deze meldingen :

[...]

Meer mensen last van?
Bij 0.90 is de legacy password inlog methode uitgefaseerd.

[ Voor 15% gewijzigd door XanderHuisman op 21-03-2019 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:43:
@DennusB https://www.home-assistan...ders/#legacy-api-password

Ik zou proberen dit onderdeel uit je config te gaan slopen want het zal niet heel langer meer blijven functioneren vermoed ik
Idd, ik gebruikte het niet meer bedacht ik me. Er uit gehaald en alles doet het weer. Thanks!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Oke ik zit met het volgende. Ik probeer een gashaard aan te sturen met RFXCOM.
Het gaat om een Mertik Maxitrol. Volgens de site van rfxcom compatibel.

In HA van alles geprobeerd zoals, platform: rfxtrx automatic_add: true. kwam niks te voorschijn.
Met de software van rfxcom wel het signaal kunnen oppakken en kunnen bedienen.

Ook de ID's handmatig doorgeven in HA geen effect. Toen maar Domoticz ernaast gezet
een daar was binnen 10 seconden de haard toegevoegd.

Nu probeer ik een koppeling te maken dat ik vanuit HA via Domoticz de haard kan aansturen iemand enig idee hoe ik dat kan doen of ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

robbinonline schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:24:
Oke ik zit met het volgende. Ik probeer een gashaard aan te sturen met RFXCOM.
Het gaat om een Mertik Maxitrol. Volgens de site van rfxcom compatibel.

In HA van alles geprobeerd zoals, platform: rfxtrx automatic_add: true. kwam niks te voorschijn.
Met de software van rfxcom wel het signaal kunnen oppakken en kunnen bedienen.

Ook de ID's handmatig doorgeven in HA geen effect. Toen maar Domoticz ernaast gezet
een daar was binnen 10 seconden de haard toegevoegd.

Nu probeer ik een koppeling te maken dat ik vanuit HA via Domoticz de haard kan aansturen iemand enig idee hoe ik dat kan doen of ervaring mee?
uhmmm dus je hebt een haard die je via rfxcom kan aansturen. Nu krijg je het niet werkend in HA en heb je maar Domoticz geinstalleerd en wil je die aansturen vanuit HA?

Kan je niet beter proberen het boeltje werkend te maken in HA? Je hebt feitelijk je RFXCOM en je haard uitgesloten en geconcludeerd dat je in HA moet gaan zoeken.

Anders bouw je een extra point of failure in.

Heb je al meer binnen HA ingesteld voor je RFXCOM of is dit het eerste apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
RoRoo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:27:
[...]

uhmmm dus je hebt een haard die je via rfxcom kan aansturen. Nu krijg je het niet werkend in HA en heb je maar Domoticz geinstalleerd en wil je die aansturen vanuit HA?

Kan je niet beter proberen het boeltje werkend te maken in HA? Je hebt feitelijk je RFXCOM en je haard uitgesloten en geconcludeerd dat je in HA moet gaan zoeken.

Anders bouw je een extra point of failure in.

Heb je al meer binnen HA ingesteld voor je RFXCOM of is dit het eerste apparaat?
Naja ik ben al maanden bezig om die haard werkend te krijgen. Dus heb dit nu maar als laatste oplossing bedacht. RFXCOM laat alleen de klikaanuit van de buren zien.

Ook de resultaten die ik op google vind zijn niet echt positief: https://www.google.com/se...+Mertik&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

robbinonline schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:33:

Naja ik ben al maanden bezig om die haard werkend te krijgen. Dus heb dit nu maar als laatste oplossing bedacht. RFXCOM laat alleen de klikaanuit van de buren zien.

Ook de resultaten die ik op google vind zijn niet echt positief: https://www.google.com/se...+Mertik&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Heb zelf geen RFXCOM dus kan je inhoudelijk helaas niet verder helpen. Het is alleen zo krom om Domoticz te draaien om iets aan te kunnen sturen in HA. Kan alleen maar ellende geven in de toekomst.

Misschien een idee om er een issue van te maken bij de ontwikkelaars? Denk dat je dan wellicht heel snel een antwoord met een oplossing (of een bugfix) kan krijgen.

of had je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Tijdens het slapen kwam ik nog op een idee. Even kijken in http://ha/config/users/picker. En inderdaad, met versie 0.90.0 is daar een groepoptie bij bestaande gebruikers bijgekomen. Blijft wel dat via de bestanden genoemd in de documentatie die jij geeft er meer opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:54
[...]

Ik heb iets soortgelijks gehad. Ik kom van domoticz af en daar werkte mijn receiver (Marantz SR 7011) goed. Echter in home assistant niet (https://community.home-as...zones-not-working/94143/6). Wat ik gedaan heb is in domoticz enkel nog de marantz aanstaan en dan met MQTT vanuit home assistant dit aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb mijn haard middels een Broadlink RM mini aangesloten. Werkt via IR, native HA ondersteund en was makkelijk op te zetten. Nu heb jij RF zo te zien wat ondersteund is in de RM pro. Wellicht heb je daar wat aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pff, ik zou het niet erg vinden als iemand een stap-voor-stap how to zou bouwen voor Traefik en Home Assistant. En dan vooral uitlegt of je bijvoorbeeld alles wat nu via hassio aanstaat, uit moet zetten, etc. etc. :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

Zwerver schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:30:
Pff, ik zou het niet erg vinden als iemand een stap-voor-stap how to zou bouwen voor Traefik en Home Assistant. En dan vooral uitlegt of je bijvoorbeeld alles wat nu via hassio aanstaat, uit moet zetten, etc. etc. :)
+1 en dan ook gelijk hoe je iets kan uitbreiden in Traefik. Loop al een tijdje te experimenteren en klooien...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kan morgenochtend wellicht een en ander op 'papier' zetten. Maar dat wordt dan wel gebaseerd op een standalone Docker omgeving

@iMars Definieer 'uitbreiden' ?

[ Voor 12% gewijzigd door lolgast op 21-03-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

lolgast schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:44:
Ik kan morgenochtend wellicht een en ander op 'papier' zetten. Maar dat wordt dan wel gebaseerd op een standalone Docker omgeving

@iMars Definieer 'uitbreiden' ?
Stel ik heb nu een tweetal dockers die ik via traefik wil benaderen: hassio en unifi. En daar stel je traefik voor in: www.domein.nl/hassio en www.domein.nl/unifi.
Een maand later installeer ik bijvoorbeeld grafana, hoe kan je deze dan vervolgens toevoegen als in www.domein.nl/grafana?

En hoe je LetsEncrypt kan installeren dat alles via https gaat?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat moet wel lukken :Y Ik werk zelf met subdomeinen (grafana.domein.nl / hass.domein.nl ...) maar een directory moet ook geen probleem zijn. Vergeef me als het na 12 uur gepost wordt, ik zal even een nieuwe omgeving moeten opzetten en daarna alles moeten uitwerken, maar komt vast goed!

Ik heb ooit een bash scriptje gemaakt voor een Docker demo op kantoor waarmee ik in 1 minuut Docker installeer en HA, Nginx, Traefik en MQTT uitrol :)
Pagina: 1 ... 119 ... 165 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Tip: Gebruik http://www.yamllint.com/ om je YAML-code te valideren! Kan een hoop zoekwerk schelen waarom iets niet werkt.
Wel even opletten dat je er geen privégegevens (wachtwoorden e.d.) in zet, het blijft een 3rd party website

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.