• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:41
Dragunov schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:59:
Nog iemand het probleem dat cameraknop moeilijk werkt?

Ik moet foto's trekken via het icoontje op scherm.

Precies of de app raar reageert erop.

Laatste officiële build...

Kon vroeger wel gewoon direct de app starten van lockscreen en foto's trekken, lukt nu opeens niet meer!
Ja, hier ook. Camera knop werkt soms wel en soms niet om Camera te lanceren vanaf lock screen.

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-12 18:19
Als ik dat vergelijk met mijn cijfers is whatsapp toch wel bizar veel. Whatsapp is ook mijn meest gebruikte app en heb zelfs groot deel van de dag Whatsapp Web aanstaan (die schijnt veel batterij te vreten) maar toch staat whatsapp bij mij op 9,0%.
Geen idee hoe je het op moet lossen maar er lijkt toch iets niet helemaal lekker met whatsapp

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:15

KrazyJay

Ik heb de 950 dual sim. Erg fijn toestel [insert gebruikelijk lofzang hier], maar ik haal de dag ook niet. 's Ochtends van de lader is 22:00 uit. Ik heb gelezen dat de tweede simslot nogal wat batterij vreet, dus ik ga dit weekend eens proberen zonder tweede sim te werken. Pluspunt: Dit zou opgelost zijn in een van de meest-recente redstone builds.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:02

The Inquisitor

Greetings weaklings

ShittyNL schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:43:
[...]

Bij mij staat Whatsapp ook bovenaan, terwijl ik die heel weinig gebruik. Het is gewoon absurd dat ze dat niet voor elkaar krijgen. Ik heb ook facebook messenger staan, gebruik ik ook vrij veel, maar die geeft helemaal geen problemen.
WA zuipt sowieso teveel op WP inderdaad, dat is één ding dat zeker is. Maar ik gebruik WA vrijwel als enige chatclient, en als daar het grootste verbruik in zit, dan vind ik dat prima. Maar mijn vriendin op een oude iphone 5 kan de hele dag door whatsappen en haalt wel de eind van de dag.
KrazyJay schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:46:
[...]

Ik heb de 950 dual sim. Erg fijn toestel [insert gebruikelijk lofzang hier], maar ik haal de dag ook niet. 's Ochtends van de lader is 22:00 uit. Ik heb gelezen dat de tweede simslot nogal wat batterij vreet, dus ik ga dit weekend eens proberen zonder tweede sim te werken. Pluspunt: Dit zou opgelost zijn in een van de meest-recente redstone builds.
Als ik dan naar mijne kijk, lijkt het niet alsof jouw 2e SIM energie zuipt :D Mijn 950 gaat vaak pas 10 uur van de lader, en gebruik hm pas rond 12u (tegen die tijd ben ik echter alsnog al 15% kwijt ofzo).

Ook zoiets: de 950 valt altijd uit bij 5% accu. Dus feitelijk hebben we maar 95%
Martijndoes schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:46:
Als ik dat vergelijk met mijn cijfers is whatsapp toch wel bizar veel. Whatsapp is ook mijn meest gebruikte app en heb zelfs groot deel van de dag Whatsapp Web aanstaan (die schijnt veel batterij te vreten) maar toch staat whatsapp bij mij op 9,0%.
Geen idee hoe je het op moet lossen maar er lijkt toch iets niet helemaal lekker met whatsapp
Dat is verrassend.... Ik heb het nooit beter gehad dan dit eigenlijk. Op mijn 830 was WA ~80% gebruik. Dat jij minder dan 10% hebt is voor mij een wonder :D

[ Voor 54% gewijzigd door The Inquisitor op 27-05-2016 10:50 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:49
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:42:
Telefoon volledig opgeladen en ik ga naar bed om 2345 met 99% accu. Ik sta op om 0800 en heb nog maar 74% accu over. Ik ben dus een kwart verloren aan stand-by verbruik (oké, en 3 mailtjes ontvangen, en 3 appjes, dus screen-on time van 1 minuut erbij).

ik heb de Lumia 950 nu zo'n 5 dagen en heb alleen volledige laad cyci gemaakt, maar tot nu toe is het bedroevend. Iemand die dit herkent?
Gisteren om 6:00 van de lader gehaald, niet veel gebruikt (alleen even weer en mail gechecked, Spotify was wel opgestart, maar ik heb gisteren niet zo heel veel geluisterd). Ik zit nu op 44%.

Dus in 30 uur 54%. Bluetooth aan, wifi aan, 4G stond blijkbaar nog aan (staat standaard uit, gebruik ik toch zelden), Windows Hello aan.
Dat is 1.8% per uur.
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:00:
[...]

Voor de duidelijkheid: ik gebruikte geen Whatsapp in de nacht (ik sliep), maar ontving 3 appjes op hetzelfde tijdstip, dus met glance screen op 15seconden is dat minder dan 1 minuut dat het scherm in de nacht aan heeft gestaan.
Dat is scherm verbruik, en niet whatsapp gebruik. Het feit dat je whatsapp hebt draaien op de achtergrond, gebruikt battery.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:16

Esumontere

Floep, banaan.

The Inquisitor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:27:
[...]

Ik heb mijn 830 na elke update een hardreset gegeven, en kan niet zeggen dat het ooit beter gegaan is. Zonder kritiek naar jou: maar het is bullshit dat je met zo'n telefoon telkens de rompslomp moet doorstaan, en het is het meest voorkomende advies in elk Lumia topic (terwijl volgens mij maar een klein % profijt merkt bij een reset)
Het is zeker geen bullshit dat het helpt; alle problemen die ik tot nu toe had met mijn 950 werden opgelost na een hard reset. Dingen als 'Resuming...' schermen, battery drains, trage reactiesnelheid, geen respons, niet werkende Glance, etcetera. Allemaal opgelost. En met mij hebben nog veel meer mensen die ervaring: het advies komt niet zomaar ergens vandaan he ;)

Ik ben het met je eens dat het ontzettend stom is dat het nodig is om een fatsoenlijk werkende telefoon te houden na een update. Echter, kijk naar Android, daar geldt precies hetzelfde...

[ Voor 5% gewijzigd door Esumontere op 27-05-2016 11:45 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:36:
[...]

Gisteren om 6:00 van de lader gehaald, niet veel gebruikt (alleen even weer en mail gechecked, Spotify was wel opgestart, maar ik heb gisteren niet zo heel veel geluisterd). Ik zit nu op 44%.

Dus in 30 uur 54%. Bluetooth aan, wifi aan, 4G stond blijkbaar nog aan (staat standaard uit, gebruik ik toch zelden), Windows Hello aan.
Dat is 1.8% per uur.
Dat klinkt een heel stuk beter ja ;) Met w10m lijkt alles wel een 'hit or miss' wat betreft accuduur. Ik heb ook een 640 hier in huis, en dat ding is goedkoop maar gaat wel 2 dagen mee. Ja, betreft een langzamere SoC etc.etc. dat weet ik allemaal wel, maar ik heb nu een flagship gekocht a 500 euro die niet eens de dag volhoudt bij matig (dus niet eens heavy use!) gebruik.

Edit: en op die 640 staat alles aan:
- Geen beperkingen mbt achtergrond apps (bij mijn 950 wel)
- locatie altijd aan (950 altijd uit)
- BT vaak aan (950 bijna nooit)
- Ik ben afgemeld bij skype video en heb SMS sync uitgezet omdat dit volgens internet wel eens een slurper kon zijn
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:36:

Dat is scherm verbruik, en niet whatsapp gebruik. Het feit dat je whatsapp hebt draaien op de achtergrond, gebruikt battery.
Dat begrijp ik, ik wilde alleen aangeven dat het niet door het scherm kwam. 25% in 8 uur door alleen 3 whatsappjes vind ik alsnog knetterveel, daar verandert whatsapp die op de achtergrond draait niets aan

[ Voor 31% gewijzigd door The Inquisitor op 27-05-2016 12:30 ]

• Stravincy
  • Niet online
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:42:
Telefoon volledig opgeladen en ik ga naar bed om 2345 met 99% accu. Ik sta op om 0800 en heb nog maar 74% accu over. Ik ben dus een kwart verloren aan stand-by verbruik (oké, en 3 mailtjes ontvangen, en 3 appjes, dus screen-on time van 1 minuut erbij).

ik heb de Lumia 950 nu zo'n 5 dagen en heb alleen volledige laad cyci gemaakt, maar tot nu toe is het bedroevend. Iemand die dit herkent?
Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar zet hem snachts in vliegtuigmodus?
Dat scheelde altijd heel veel bij mijn oude Lumia 925.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Stravincy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:54:
[...]

Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar zet hem snachts in vliegtuigmodus?
Dat scheelde altijd heel veel bij mijn oude Lumia 925.
Ja thanks, ik ga dat even proberen... alleen niet vannacht, want morgen heb ik een opgeladen mobiel nodig voor navigatie e.d., dus dat wordt morgen testen.

• barta123
  • Laatst online: 03-12 11:16
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:19:
[...]

Ja thanks, ik ga dat even proberen... alleen niet vannacht, want morgen heb ik een opgeladen mobiel nodig voor navigatie e.d., dus dat wordt morgen testen.
's Nachts opladen misschien? :9 Dat is wat ik altijd doe, elke morgen met een frisse start beginnen! :) Ik haal moeiteloos 1 dag, heavy user! (ik heb er zeker 100 apps opstaan en ik gebruik hem echt enorm veel)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

barta123 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:29:
[...]

's Nachts opladen misschien? :9 Dat is wat ik altijd doe, elke morgen met een frisse start beginnen! :) Ik haal moeiteloos 1 dag, heavy user! (ik heb er zeker 100 apps opstaan en ik gebruik hem echt enorm veel)
Dat is wat ik normaal doe inderdaad, maar aangezien de telefoon al om 20.00 leeg was, moest ik hm al aan de oplader leggen. Resultaat: accu volledig opgeladen... leek me onzinnig om het toestel in het stopcontact te houden als ik weet dat ie vol is en ik ga slapen. En zo kwam ik er wel meteen achter dat het apparaat als een gek zit te zuipen in standby... dus ook in mijn broekzak.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-12 07:17
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:28:
[...]

Daar zie ik niets vreemd. Whatsapp is koploper met zo'n 50%, maar dat is logisch want dat is mijn meest gebruikte app.

[afbeelding]
61% gaat op aan het scherm. Als je veel whatsappt gaat er veel energie op aan het scherm welke aan is. Missschien de helderheid van je scherm omlaag.

Bij mij opvallend in de lijst is edge met 36% en default lock screen met 11%. Die laatste snap ik al helemaal niet.

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Mich schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:20:
[...]
61% gaat op aan het scherm. Als je veel whatsappt gaat er veel energie op aan het scherm welke aan is. Missschien de helderheid van je scherm omlaag.
Als 61% van het verbruik opgaat aan het scherm lijkt me het standby gebruik niet echt het issue.
Heeft Whatsapp geen zwart of donken thema om het verbruik op het OLED scherm fors te beperken?
Als de time-out van het scherm op 5 minuten staat dan kun je die ook terugzetten naar 3 minuten.
En zet de helderheid op automatisch aanpassen.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

TWyk schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:51:
[...]

Als 61% van het verbruik opgaat aan het scherm lijkt me het standby gebruik niet echt het issue.
Heeft Whatsapp geen zwart of donken thema om het verbruik op het OLED scherm fors te beperken?
Als de time-out van het scherm op 5 minuten staat dan kun je die ook terugzetten naar 3 minuten.
En zet de helderheid op automatisch aanpassen.
Whatsapp is zwart inderdaad, net zoals de rest van mijn Lumia (heb zwarte thema aan ivm AMOLED inderdaad). Het display staat op automatisch aanpassen en 25%, dus dat is nog verreweg van de volgende stappen (50/75/100).

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38
Lukt het bij jullie ook niet om streams op webpagina's te bekijken? Op mijn 920 was dit nooit een probleem, maar met de 950 lijkt dit helemaal niet meer mogelijk... (Is misschien meer een WM10 issue...)

Zijn er andere Tweakers die hier ook mee kampen en misschien een oplossing hebben?

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Pyramiden schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:46:
Lukt het bij jullie ook niet om streams op webpagina's te bekijken? Op mijn 920 was dit nooit een probleem, maar met de 950 lijkt dit helemaal niet meer mogelijk... (Is misschien meer een WM10 issue...)

Zijn er andere Tweakers die hier ook mee kampen en misschien een oplossing hebben?
Op welke website lukt het bij jou dan niet? Tot nu toe ervaar ik op websites geen problemen namelijk.
Websites die nog Silverlight gebruiken werken niet, komt omdat MS Silverlight met pensioen heeft laten gaan.

Sites die HTML5 gebruiken zouden gewoon moeten werken, en dat doen ze bij mij ook altijd.

Mijn 950 is overigens nog steeds heel saai. Geen vastlopers, normale accuduur , krakende achterkant kraakt niet meer en een kleine val heeft ie ook weer overleefd.

Hij is bijna saaier dan mijn Lumia 820 :+

People as things, that’s where it starts.

Hmmm, voor het eerst sinds ik de 950 XL in bezit heb had ik een WTF momentje. Zomaar spontaan continu vibrerend, en scherm bleef donker wat ik ook probeerde, maar een reboot door de aan/uit knop ingedrukt te houden was wel mogelijk. Nu lijkt alles weer "normaal". Telefoon lag al een tijdje passief op tafel, accu was ook nog voldoende op spanning. Vreemde gewaarwording. Ik draai geen Insider software o.i.d..

Edit: zie net op mijn telefoon dat ik op hetzelfde tijdstip van het WTF moment een WA bericht heb ontvangen, die mij niet was gemeld, niet met geluid en niet met tekst. Er lijkt dus een relatie te zijn met Whatsapp.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 30-05-2016 11:41 ]

Testing, one, two ...

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Hallo, ik volg al ruim een jaar de meeste windows phone topics op het forum hier bij tweakers.
Nu besloten om ook eindelijk eens een account te maken. om te reageren aangezien ik ook al ruime tijd bezig ben met insider builds.
Sinds kort ook in bezig van beide 950 en (xl) toestellen.
Via via kennissen in canada aan de Microsoft actie meegedaan 2halen1betalen.
Ben nu een beetje aan het kijken welk toestel ik wil houden.
Mij valt de 950 ook tegen qua batterij, ik had eerst een 640. Altijd via insider-fast ging prima mee.
Mijn idee is echter dat het grotendeels door het scherm komt dat de 950 snel door zn accu heen is.
De 640 is simpel led en deze dimde ik ook vaak tot ik bijna uit. Hierdoor ging hij heel lang mee, terwijl ik er veel gebruik van maakte. De 950 kan helaas niet zo goed worden gedimd, omdat het een heel mooi oled scherm is lijkt mij.
Ook wordt een 950 erg warm na veel gebruik ivm de 640.
Iets waar de 950xl minder last van heeft lijkt wel.
Deze week krijg ik een hoesje binnen en ga dan een week lang met de 950xl op stap. Ter vergelijking, misschien een beetje lang verhaal. Maar wilde mijn idee over het scherm even met jullie delen. Groet!

• Pyramiden
Het gaat om (illegale) streams, denk niet dat ik ze mag noemen. Gewoon, tussen het sporten door even snel voetbal kijken lukt niet meer :'( Maar als Silverlight inderdaad niet meer werkt dan zal dat het wel verklaren.

[ Voor 21% gewijzigd door Pyramiden op 30-05-2016 10:58 ]

• barta123
Leijenman schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:49:
Hallo, ik volg al ruim een jaar de meeste windows phone topics op het forum hier bij tweakers.
Nu besloten om ook eindelijk eens een account te maken. om te reageren aangezien ik ook al ruime tijd bezig ben met insider builds.
Sinds kort ook in bezig van beide 950 en (xl) toestellen.
Via via kennissen in canada aan de Microsoft actie meegedaan 2halen1betalen.
Ben nu een beetje aan het kijken welk toestel ik wil houden.
Mij valt de 950 ook tegen qua batterij, ik had eerst een 640. Altijd via insider-fast ging prima mee.
Mijn idee is echter dat het grotendeels door het scherm komt dat de 950 snel door zn accu heen is.
De 640 is simpel led en deze dimde ik ook vaak tot ik bijna uit. Hierdoor ging hij heel lang mee, terwijl ik er veel gebruik van maakte. De 950 kan helaas niet zo goed worden gedimd, omdat het een heel mooi oled scherm is lijkt mij.
Ook wordt een 950 erg warm na veel gebruik ivm de 640.
Iets waar de 950xl minder last van heeft lijkt wel.
Deze week krijg ik een hoesje binnen en ga dan een week lang met de 950xl op stap. Ter vergelijking, misschien een beetje lang verhaal. Maar wilde mijn idee over het scherm even met jullie delen. Groet!
Warmte valt bij mij wel mee, is vergelijkbaar met een Android-telefoon die ik heb, die een Snapdragon 810 onder de kap heeft... Maar ik zet bij mijn 950 de helderheid altijd vrij hoog, op automatische stand. :9 het schermpje ziet er namelijk zo mooi uit, haha ;)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:47
Heren, ik draai op mijn 950 de standaard build 10586.318 op firmware 16082.36025 zonder problemen. Tenminste niet echt iets wat storend is.

Mijn vrouw heeft dezelfde 950 echter omdat ze bij vodafone werkt heeft ze deze dus via de zaak. Echter deze is branded blijkbaar aangezien deze ook opstart met het vodafone logo. Ze draait op dezelfde build echter met een verouderde firmware ( 36009 ). Deze krijg ik ook niet geüpdate naar de laatste versie, ook niet via de tool.
Is er een manier dit te omzeilen of zijn er mensen die zich ook herkennen met de vele problemen die deze firmware heeft. ( battery drains, vasthangen, word ineens warm, spontane restarts ). Het toestel is een groot drama.. Zo erg dat ze nu van haar windows phone af wilt en terug naar haar iPhone.

• barta123
ErwinJ schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:09:
Heren, ik draai op mijn 950 de standaard build 10586.318 op firmware 16082.36025 zonder problemen. Tenminste niet echt iets wat storend is.

Mijn vrouw heeft dezelfde 950 echter omdat ze bij vodafone werkt heeft ze deze dus via de zaak. Echter deze is branded blijkbaar aangezien deze ook opstart met het vodafone logo. Ze draait op dezelfde build echter met een verouderde firmware ( 36009 ). Deze krijg ik ook niet geüpdate naar de laatste versie, ook niet via de tool.
Is er een manier dit te omzeilen of zijn er mensen die zich ook herkennen met de vele problemen die deze firmware heeft. ( battery drains, vasthangen, word ineens warm, spontane restarts ). Het toestel is een groot drama.. Zo erg dat ze nu van haar windows phone af wilt en terug naar haar iPhone.
Ik denk dat je afhankelijk bent van je provider, dus dat je gewoon moet Googlen op hoe je de 950 kunt unlocken... Ik heb na een kleine glimp iets gevonden, maar plaats het niet, omdat ik niet zeker weet of het daadwerkelijk een goede methode is. Ik wil eventueel wel voor je zoeken!

Ik heb trouwens nog een leuke update, vandaag heb ik mijn 950 middelmatig gebruikt, beetje muziek, whatsapp en heel wat foto's gemaakt. Met dat alles zit ik nu nog aan 65% batterij, terwijl ik hem gisteravond toen ik slapen ging met 95% batterij heb neergelegd! 8) Puike prestatie!

• ErwinJ
barta123 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:46:
[...]

Ik denk dat je afhankelijk bent van je provider, dus dat je gewoon moet Googlen op hoe je de 950 kunt unlocken... Ik heb na een kleine glimp iets gevonden, maar plaats het niet, omdat ik niet zeker weet of het daadwerkelijk een goede methode is. Ik wil eventueel wel voor je zoeken!

Ik heb trouwens nog een leuke update, vandaag heb ik mijn 950 middelmatig gebruikt, beetje muziek, whatsapp en heel wat foto's gemaakt. Met dat alles zit ik nu nog aan 65% batterij, terwijl ik hem gisteravond toen ik slapen ging met 95% batterij heb neergelegd! 8) Puike prestatie!
Dank voor je reactie.
Ik heb net als jij ook geen batterij problemen. Ik haal makkelijk de dag als ik hem 06.00 van de lader haal. En dan ook nog middelmatig/zwaar gebruik. ( streamen bv. )

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

hardware-lover schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:12:
Hmmm, voor het eerst sinds ik de 950 XL in bezit heb had ik een WTF momentje. Zomaar spontaan continu vibrerend, en scherm bleef donker wat ik ook probeerde, maar een reboot door de aan/uit knop ingedrukt te houden was wel mogelijk. Nu lijkt alles weer "normaal". Telefoon lag al een tijdje passief op tafel, accu was ook nog voldoende op spanning. Vreemde gewaarwording. Ik draai geen Insider software o.i.d..

Edit: zie net op mijn telefoon dat ik op hetzelfde tijdstip van het WTF moment een WA bericht heb ontvangen, die mij niet was gemeld, niet met geluid en niet met tekst. Er lijkt dus een relatie te zijn met Whatsapp.
Heb hetzelfde gehad op mijn Lumia 930 dan wel maar dat was op insider builds. En nee het is niet te koppelen aan Whatsapp want ik had het met Newsflow :P.

Patient gamer

blmp schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:26:
[...]
Heb hetzelfde gehad op mijn Lumia 930 dan wel maar dat was op insider builds. En nee het is niet te koppelen aan Whatsapp want ik had het met Newsflow :P.
Je bent rap met je conclusie. Ik draai geen Insider software op dit toestel (en vraag daardoor ook bewust niet om problemen), en Newsflow zegt mij verder helemaal niets. Daarbij is een 930 origineel niet van W10M voorzien en dat is dan nog eens een extra verschil met de 950 waardoor ik denk, appels met peren ;)

Niet dat ik wel tot de conclusie kom dat het 100% met Whatsapp te maken zou hebben, maar het is het enige wat op dat moment iets wilde doen wat niet lukte.

Testing, one, two ...

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37
Jongens, het is al eerder aangehaald, maar mijn toestel wordt ook erg warm. Hij staat echt in de Fik.
Zeker als ik een spelletje doe(heel simpel wat op de 640 ook heel soepel loopt). Met Edge wordt die ook echt warm. Onprettig warm en echt het hele toestel voelt warm aan, dusdanig heet dat vasthouden NIET prettig is. Batterij is ook een drama. Ik zie wel dat Whatsapp 24% van de batterij gebruikt.

Ik draaide de insiders versie maar omdat de batterij echt een drama was ben ik weer teruggegaan, maar met de echte versie schiet het nou niet echt op. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
hardware-lover schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:12:
......
Dat is mijn ervaring ook eens geweest... aantal weken terug. Viel toen ook samen met WA-berichtje...
Was overigens eenmalig...

Verwijderd

ErwinJ schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:09:

Mijn vrouw heeft dezelfde 950 echter omdat ze bij vodafone werkt...
Je kan altijd nog Insider draaien op de laagste stand/ring. Production ring.
Dan heb je feitelijk de laatste retail build.

http://www.mywindows.nl/2...nsiders-ringen-uitgelegd/
Production ring De production ring geeft je net wat eerder toegang tot Windows 10 releases, applicaties en drivers dan de rest van de wereld, met een minimum aan risisco van bugs. Dit zijn de builds die het grote publiek (zij het wat later) ook gewoon zullen ontvangen.
.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2016 00:41 ]

Verwijderd

ShittyNL schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:35:
Ik draaide de insiders versie maar omdat de batterij echt een drama was ben ik weer teruggegaan, maar met de echte versie schiet het nou niet echt op. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn.
Heb je een backup terug gezet van toen je de RS insider draaide?
Dat geeft issues. Een backup van RS op een TH2 build zetten is een recept voor een slechte ervaring.
Heb ik zelf ook ondervonden. Als je geen backup hebt van toen je op TH2 zat, is een verse start de beste optie.
Vandaar dat ik, als ik tijdelijk een RS build draai, eerst de backup uit zet met de Lumia nog op TH2 build.

Ik zit nu weer op TH2 .318. Lumia 950. De laatste RS was weer net wat te buggy voor mij. Ik switch regelmatig, En dus met backup uit in TH2, wanneer ik weer eens met een RS build wil spelen.

TH2 met build .318 draait echt super. Lekker snel, soepel en een hele goede accuduur.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2016 00:54 ]

• ErwinJ
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 00:40:
[...]

Je kan altijd nog Insider draaien op de laagste stand/ring. Production ring.
Dan heb je feitelijk de laatste retail build.

http://www.mywindows.nl/2...nsiders-ringen-uitgelegd/
Production ring De production ring geeft je net wat eerder toegang tot Windows 10 releases, applicaties en drivers dan de rest van de wereld, met een minimum aan risisco van bugs. Dit zijn de builds die het grote publiek (zij het wat later) ook gewoon zullen ontvangen.
.
Dat weet ik en is ook niet het probleem ;) ( ik heb zelf lang de insider build gedraaid )
Het probleem is dat ik niet de laatste Firmware krijg op de 950 van mijn vrouw vanwege de Vodafone "branded" versie.
Ook krijg ik die niet als ik de insider ring draai.

• Appie Heijn
  • Laatst online: 18:48
Kan iemand mij vertellen hoe goed de internet sharing functie werkt? Ik zit voor iemand naar een oplossing onderweg te kijken. De surface pro 4 krijgt aardig de voorkeur. Helaas is die niet met met 4G/LTE optie te krijgen. Dus blijft over om via een ook nog aan te schaffen telefoon het internet te delen?

Vraag in het kort. Is het mogelijk om zonder tussenkomst van de gebruiker de internetverbinding van de telefoon te gebruiken op de surface.

PS:
Een icoontje "aanklikken" om de verbinding via BT of Wifi tot stand te brengen op de surface zelf is uiteraard geen probleem.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Martijndoes
  • Laatst online: 02-12 18:19
Zekers, je kan gewoon een wifi hotspot opzetten vanaf je telefoon. Vanaf je surface kun je dan verbinding maken die hotspot. Uiteraard kun je die hotspot ook beveiligen met een wachtwoord en zie je op je telefoon netjes welke apparaten er allemaal verbonden zijn.

• Appie Heijn
  • Laatst online: 18:48
Maar moet je die hotspot telkens activeren op je lumia?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:15
verplaatst naar ander topic!

[ Voor 102% gewijzigd door RunTaker op 31-05-2016 13:27 ]

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-12 22:20
Appie Heijn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:20:
PS:
Een icoontje "aanklikken" om de verbinding via BT of Wifi tot stand te brengen op de surface zelf is uiteraard geen probleem.
En andersom ? Een icoontje aanklikken op de Lumia ?
De internet sharing functie blijft niet actief maar stopt naar x minuten als er geen devices aan verbonden zijn.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:50
Appie Heijn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:38:
Wanneer je op de Lumia jouw action scherm uitvouwt, zie je een icoontje "Mobiele hotspot". Wanneer de mobiele hotspot eenmaal geconfigureerd is, hoef je alleen maar dat icoontje aan of uit te klikken. Je kan zo meteen vanaf juli, wanneer Redstone is uitgerold, de positie van de iconen van het actie scherm aanpassen.

Dus hotspot met wachtwoord instellen, connecten met laptop, connectie onthouden, en op de telefoon hotspot alleen uit/aanzetten.

Zie quick actions: https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14322/

Verwijderd

Appie Heijn schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:38:
Pair het device met je Lumia via BT. Hoef je daarna je lumia niet eens aan te raken om automatisch mobile hotspot aan te zetten.
Case: ga op je laptop naar WiFi. Daar zie je je Lumia staan. Druk op connect en op je Lumia wordt automatisch mobile hotspot aangezet. It's magic :)

• barta123
ardvark99 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:20:
[...]

Wanneer je op de Lumia jouw action scherm uitvouwt, zie je een icoontje "Mobiele hotspot". Wanneer de mobiele hotspot eenmaal geconfigureerd is, hoef je alleen maar dat icoontje aan of uit te klikken. Je kan zo meteen vanaf juli, wanneer Redstone is uitgerold, de positie van de iconen van het actie scherm aanpassen.

Dus hotspot met wachtwoord instellen, connecten met laptop, connectie onthouden, en op de telefoon hotspot alleen uit/aanzetten.

Zie quick actions: https://blogs.windows.com...ider-preview-build-14322/
Vandaag nog gedaan inderdaad, met wat klasgenoten mijn internet gedeeld als hotspot, in een paar minuten 500MB data opgemaakt met een aantal telefoons :9 Het gedeelde internet bleek ook nog aardig snel te zijn! :)

• bhorvers
  • Laatst online: 13-06-2023
Wie heeft er ook problemen met zijn alarm instellingen op de Lumia 950 XL ?
Het alarm lijkt wel twee keer achter elkaar af te gaan ... ik klik op verwijderen en gelijk gaat datzelfde alarm weer af ... nog een keer verwijderen en dan is het klaar. Erg irritant ...

• ardvark99
bhorvers schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:12:
Het alarm lijkt wel twee keer achter elkaar af te gaan ... ik klik op verwijderen en gelijk gaat datzelfde alarm weer af ... nog een keer verwijderen en dan is het klaar. Erg irritant ...
In het begin daar idd last van gehad, maar al maanden geen problemen meer met de wekker. Misschien alarm instellingen verwijderen, en opnieuw instellen? Of anders app verwijderen en opnieuw installeren?

• Pyramiden
Zo... Krijg net een flinke aanbieding binnen via de email. 400 euro voor een 950+displaydock+100 euro voucher voor de Windows Store...

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Pyramiden schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:01:
Zo... Krijg net een flinke aanbieding binnen via de email. 400 euro voor een 950+displaydock+100 euro voucher voor de Windows Store...
Hoe dat dan?

• ardvark99
Of via de store ;-)

http://www.microsoftstore...o_2_Phones_P8476_20160530

Btw, die 100 euro voucher is volgens mij om het display dock te bestellen via Lumia aanbiedingen app.

[ Voor 15% gewijzigd door ardvark99 op 01-06-2016 13:41 ]

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Pyramiden schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:01:
Die aanbieding wil ik ook wel :P

• Pyramiden
Volgens mij is die voucher niet voor de displaydock.
Er staat:
"Doe het nu en ontvang een geschenkcode ter waarde van €100

1. Surf naar de online Microsoft Store via de link hieronder
2. Kies tussen de Lumia 950 of 950 XL, in zwart of wit
3. Klik in het winkelwagenscherm op 'Korting toepassen' om de claimcode voor de aanbieding toe te voegen en ga daarna verder naar de kassa "

En eronder in een andere alinea staat:
"Ontvang gratis de Microsoft Display Dock

Koop de Lumia 950 of 950 XL en ontvang gratis een Display Dock, ter waarde van €99. Door de smartphone met de Display Dock te verbinden, kan je je telefoon gebruiken als een PC. "

Verder zit er ook nog een jaar 365 bij...
Niemand anders heeft dit mailtje?

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb hem ook, mijn 1520 werkt helaas nog te goed om er gebruik van te maken

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

Boehoe, Ik heb net dit weekend een nieuwe 950 gekocht en gisteravond in gebruik genomen. Waarschijnlijk geld de aanbieding alleen als je direct bij Microsoft koopt. Ik zal het voor de zekerheid even nakijken maar vrees dat ik ernaast grijp

Edit: Kan dus wel. Ik heb zojuist de bevestiging ontvangen dat mijn bestelling is ontvangen en ik 0€ moet betalen. Mijn 950 is niet direct bij microsoft gekocht maar gewoon bij een van de reputabele maar scherpgeprijsde webwinkels. Dan kom je op ongeveer dezelfde prijs als nu bij microsoft maar ik heb deze prijzen vorige week bij microsoft nog niet gezien. Levertijd is wel lang met 8-12 weken. Ik heb de telefoon gisteravond pas ontvangen en in gebruik genomen dus wel heel recent maar kan blijkbaar gewoon meedoen met deze Lumia offer.

Heb ik ook es een mazzeltje :) :) :) :) :)

[ Voor 55% gewijzigd door Indoubt op 01-06-2016 15:10 ]

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
Geen mail, geen lumia offer, maar maakt ook niets uit, ben al voorzien(XL + Dock). Maar wel leuke aanbieding

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 19:42
Heb een hard reset gedaan op toestel, sommige apps kwamen tweemaal voor in de lijst.

Nu ben ik paar apps kwijt die standaard waren.

weet iemand de lijst met de standaard apps waarmee de 950 XL kwam?

Ik weet dat GameHub erop stond, maar ik dacht Über ook, maar zo te zien is dit een app als je taxi nodig heb, correct?

Bedankt!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Indoubt schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:31:
Boehoe, Ik heb net dit weekend een nieuwe 950 gekocht en gisteravond in gebruik genomen. Waarschijnlijk geld de aanbieding alleen als je direct bij Microsoft koopt. Ik zal het voor de zekerheid even nakijken maar vrees dat ik ernaast grijp

Edit: Kan dus wel. Ik heb zojuist de bevestiging ontvangen dat mijn bestelling is ontvangen en ik 0€ moet betalen. Mijn 950 is niet direct bij microsoft gekocht maar gewoon bij een van de reputabele maar scherpgeprijsde webwinkels. Dan kom je op ongeveer dezelfde prijs als nu bij microsoft maar ik heb deze prijzen vorige week bij microsoft nog niet gezien. Levertijd is wel lang met 8-12 weken. Ik heb de telefoon gisteravond pas ontvangen en in gebruik genomen dus wel heel recent maar kan blijkbaar gewoon meedoen met deze Lumia offer.

Heb ik ook es een mazzeltje :) :) :) :) :)
Die levertijd zou ik met een korreltje zout nemen. Ik heb mijn gratis Display Dock (sinds vorige week eigenaar van een 950) vorige week vrijdag besteld en hij werd gisteren al bezorgd, ondanks de beloofde 8-12 weken levertijd :*)
Dragunov schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:57:
Heb een hard reset gedaan op toestel, sommige apps kwamen tweemaal voor in de lijst.

Nu ben ik paar apps kwijt die standaard waren.

weet iemand de lijst met de standaard apps waarmee de 950 XL kwam?

Ik weet dat GameHub erop stond, maar ik dacht Über ook, maar zo te zien is dit een app als je taxi nodig heb, correct?
Hoort eigenlijk in een ander topic thuis omdat het niet specifiek 950 (XL) is, maar als je je aanmeld met dezelfde Store account dan voor de harde reset dan kun je binnen de Store via >> "mijn Bibliotheek" zien wat je eerder al geïnstalleerd had en van daaruit ook die apps installeren als je zou willen. Via dezelfde weg kan je ook vaak nog oude app's installeren die via de Store niet meer zichtbaar worden.

Testing, one, two ...

• Dragunov
Gedaan, staan er niet tussen omdat ze waarschijnlijk reeds op toestel stonden

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:15
Heb sinds zaterdag problemen gekregen met de touch input :/.
Overigens werken de buttons aan de zijkant wel aldoor.
Ook zichtbaar af en toe performance issues.

Waar hij in het begin volledig functioneerde, later op de dag helemaal niet. En daarna af en toe wel weer of heel traag of als je op een input drukte bleef hij zegmaar ingedrukt.
Nu doet hij het of helemaal niet, of opeens is er weer functie.
Dragunov schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:35:
Gedaan, staan er niet tussen omdat ze waarschijnlijk reeds op toestel stonden
Om welke apps gaat het eigenlijk?

Testing, one, two ...

• Stravincy
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:16:
[...]

Lumia Offers: https://www.microsoft.com/nl-nl/store/apps/lumia-offers/9nblggh2kbnv

En heel erg bedankt voor het melden hiervan jongens!
Heb een paar dagen geleden mijn Lumia 950 2de hands gekocht via een mede-Tweaker en ik heb ook zojuist een gratis Dock kunnen claimen.

Nu is het helemaal een super deal. :9

Edit: Oh, zie net dat mijn quote nergens op slaat, maar goed.
Wat ik hier zeg gaat dus over de gratis Display Dock. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Stravincy op 02-06-2016 17:24 ]

• Dragunov
hardware-lover schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:16:
[...]

Ik denk dat Über er tussenstond en zo, toch een reeks apps, kan ze niet allemaal meer herinneren bij naam...

• Stravincy
  • Niet online
bhorvers schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:12:
Dit probleem heb ik zelf niet op mijn Lumia 950.
Ik heb wel het probleem dat het alarm volume veel te hoog en niet aan te passen is.

Ik schrok me de !@#$ gister ochtend.

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Stravincy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 17:54:
[...]

Dit probleem heb ik zelf niet op mijn Lumia 950.
Ik heb wel het probleem dat het alarm volume veel te hoog en niet aan te passen is.

Ik schrok me de !@#$ gister ochtend.
Ja dat heb ik ook, het geluidniveau lijkt samen te hangen met dat van je oproep instellingen. Een aparte setting zou fijn zijn.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 23:19
Pyramiden schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:00:

Niemand anders heeft dit mailtje?
Jawel.
Ikke. Aangezien ik afgestapt ben van de windows telefoons wil ik 'm wel delen met mede Tweakers:
First come, first serve

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vriendin heeft nu al een tijdje een 950XL, maar nog steeds geen offer ontvangen in de app.

Hoe zit het met die offer? Gaat dat vanzelf? of moet je nog ergens achteraan gaan?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Vorkie schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:58:
Vriendin heeft nu al een tijdje een 950XL, maar nog steeds geen offer ontvangen in de app.

Hoe zit het met die offer? Gaat dat vanzelf? of moet je nog ergens achteraan gaan?
Die krijg je volgens mij alleen als je hem binnen een bepaalde periode hebt aangeschaft. Ik heb bij mijn 950 ook niets ontvangen :(

EDIT: Net contact gehad met servicemedewerker van MS: "Helaas, moet ik deze vraag met een negatief beantwoorden. Deze actie is alleen voor toestellen die tussen 24-05-2016 en 30-06-2016 gekocht zijn"

EDIT2: Kennelijk gold deze aanbieding al eerder, t/m februari, voor alle 950's en 950XL's aangeschaft in december. Wist iemand hier iets van? Heb ik mooi gemist :( :( :(

[ Voor 31% gewijzigd door Esumontere op 03-06-2016 11:25 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
@hierboven: daar kan je vast wel iets over vinden in dit topic ...

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

was trouwens alleen voor de XL's

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

mrsar schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:06:
was trouwens alleen voor de XL's
Dat dacht ik ook, maar de MS service medewerkster zei dat het ook voor de 950's was.
PinokkioTV schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 12:01:
@hierboven: daar kan je vast wel iets over vinden in dit topic ...
Heb ik naar gezocht. Niks gevonden. Ik loop hier al wat langer mee he ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Esumontere op 03-06-2016 15:19 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Esumontere schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:18:
[...]

Dat dacht ik ook, maar de MS service medewerkster zei dat het ook voor de 950's was.

[...]

het was wat ik had begrepen in ieder geval, ik heb ook nooit de aanbieding gehad via welke weg dan ook en ik was 1 van de eersten die hem had :P nou ja zal wel in ieder geval

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Openfeld
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17
Tnx voor dit Russel!

Heb 100e shoptegoed gekregen hiermee, leuke start van m'n 950.

Het is geldig voor een beperkt aantal klantEN btw.
Esumontere schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:18:
[...]
[...]

Het was destijds enkel voor de XL, nu voor beide 950 modellen. Een zoektocht op "dock" binnen dit topic geeft behoorlijk wat hits, inclusief 950 XL only info bij de eerste actie die t/m 1 februari ging (als ik mij niet in de aankoopdatum vergis).

Testing, one, two ...

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

hardware-lover schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:08:
[...]

Het was destijds enkel voor de XL, nu voor beide 950 modellen. Een zoektocht op "dock" binnen dit topic geeft behoorlijk wat hits, inclusief 950 XL only info bij de eerste actie die t/m 1 februari ging (als ik mij niet in de aankoopdatum vergis).
Klopt, dat ging specifiek over de XL. Echter, volgens de MS service medewerkster ging het dus ook om de non-XL en dat kon ik nergens vinden. In hoeverre die medewerkster de waarheid spreekt is natuurlijk ook de vraag.
Esumontere schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:06:
[...]
Klopt, dat ging specifiek over de XL. Echter, volgens de MS service medewerkster ging het dus ook om de non-XL en dat kon ik nergens vinden. In hoeverre die medewerkster de waarheid spreekt is natuurlijk ook de vraag.
Voor Nederland ging het toch werkelijk enkel om de XL, in sommige andere landen (Australië volgens mij), was er voor beide uitvoeringen een gratis dock voor een bepaalde periode.

Ik houd het erop dat MS medewerkster zich heeft "vergist".

http://dri1.img.digitalri...ONDITIONS_NETHERLANDS.pdf

Testing, one, two ...

• ardvark99
De actie was van november tot eind januari alleen voor de L950XL in Nederland, nu is de actie voor beide 950 toestellen in Nederland, zie site van Microsoft.nl.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:54

Swerfer

Hmm...

Heren (en dames?),

Misschien even het andere topic gebruiken voor de 950(XL) acties: [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• barta123
Heeft iemand trouwens weleens zijn glimpscherm in de gaten gehouden? Ik heb het idee dat het bij mijn 950 nauwelijks verplaatst op het scherm, daarom heb ik hem nu nog maar op 30 seconden staan, waar dat eerst 15 minuten was... (even zwaaien maakt hem toch wakker :9) Bij het laden heb ik het ook al uitgezet, het zou zonde zijn dat zo'n mooi paneeltje inbrandt! :+

• Dragunov
Zou nie weten waar je dit nu kan opzoeken.

Glimpscherm geeft het niet meer weer!

Verwijderd

barta123 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:04:
Heeft iemand trouwens weleens zijn glimpscherm in de gaten gehouden? Ik heb het idee dat het bij mijn 950 nauwelijks verplaatst op het scherm, daarom heb ik hem nu nog maar op 30 seconden staan, waar dat eerst 15 minuten was... (even zwaaien maakt hem toch wakker :9) Bij het laden heb ik het ook al uitgezet, het zou zonde zijn dat zo'n mooi paneeltje inbrandt! :+
Kan je ook zeggen hoe je dit hebt uitgezet? Sinds de laatste RS build blijft mijn scherm ook 'aan' staan tijdens het opladen, het staat ook in de officiële changepost van de build dat het default is, maar het is wel erg hinderlijk in de nachten..

We have made improvements to the Glance screen. We fixed an issue that resulted in the Glance screen clock occasionally not being up to date. The Glance screen will now “Always show Glance screen when charging” as the default behavior.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 23:44 . Reden: Aanpassing ]

Ik draai gewoon mijn telefoon om, probleem opgelost :P

Over inbranden maak ik me niet zoveel zorgen, mijn 820 had natuurlijk een scherm van een paar generaties terug, en na 3 jaar was daar nog niks aan te zien.

• barta123
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:42:
[...]

Kan je ook zeggen hoe je dit hebt uitgezet? Sinds de laatste RS build blijft mijn scherm ook 'aan' staan tijdens het opladen, het staat ook in de officiële changepost van de build dat het default is, maar het is wel erg hinderlijk in de nachten..

We have made improvements to the Glance screen. We fixed an issue that resulted in the Glance screen clock occasionally not being up to date. The Glance screen will now “Always show Glance screen when charging” as the default behavior.
Naar instellingen --> zoeken; Gl of Gli moet genoeg zijn :9 en dan staat er een vinkje dat je Glance uit kunt schakelen tijdens het laden (het altijd aan bedoel ik daarmee natuurlijk) :+

Indien nodig maak ik nog wel een screenshot en plaats ik die hier nog wel! ;)

• barta123
RobinHood schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:50:
Ik draai gewoon mijn telefoon om, probleem opgelost :P

Over inbranden maak ik me niet zoveel zorgen, mijn 820 had natuurlijk een scherm van een paar generaties terug, en na 3 jaar was daar nog niks aan te zien.
Ik ook niet, maar ik gebruik vrijwel altijd wireless charging & dat genereert best wat warmte, dat in combinatie met die geringe hoeveelheid pixels die aanstaan doet me denken dat inbranding voor de deur staat! (al is inbranden bij OLED eerder opbranden, omdat de de pixels gewoon minder 'krachtig' worden) :+

Verwijderd

barta123 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:52:
[...]

Naar instellingen --> zoeken; Gl of Gli moet genoeg zijn :9 en dan staat er een vinkje dat je Glance uit kunt schakelen tijdens het laden (het altijd aan bedoel ik daarmee natuurlijk) :+

Hmmmm, bij de settings van Glance screen (mijn 950 is in het Engels) staat die optie er niet meer bij...
Had gehoopt dat het ergens anders in de settingslijst stond, maar helaas, nergens nada niks kunnen vinden..
Dan maar even een opmerking maken in de insiders hub hiervan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2016 23:58 ]

• barta123
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:57:
[...]

Hmmmm, bij de settings van Glance screen (mijn 950 is in het Engels) staat die optie er niet meer bij...
Had gehoopt dat het ergens anders in de settingslijst stond, maar helaas, nergens nada niks kunnen vinden..
Hmm ja, redstone heb ik me al enkele maanden niet meer aan gewaagd, je mist wat functies, maar sinds die .1000 builds (de eersten met 4 cijfers) had ik zo vaak een warme telefoon, bedroevende accuduur en reboots dat ik hem aan WDRT heb gehangen... Sindsdien probleemloos & stabiele accuduur! 8) Chapeau :9

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18

SED

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:57:
[...]

We have made improvements to the Glance screen. We fixed an issue that resulted in the Glance screen clock occasionally not being up to date. The Glance screen will now “Always show Glance screen when charging” as the default behavior. And we fixed an issue resulting in Glace screen possibly showing an unexpected and extremely large badge count.
http://mspoweruser.com/he...ows-10-mobile-14356-1000/

[ Voor 5% gewijzigd door SED op 04-06-2016 11:16 ]

Copyright and left by SED...

• kadaverke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-11 08:56
barta123 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 00:03:
[...]

Hmm ja, redstone heb ik me al enkele maanden niet meer aan gewaagd, je mist wat functies, maar sinds die .1000 builds (de eersten met 4 cijfers) had ik zo vaak een warme telefoon, bedroevende accuduur en reboots dat ik hem aan WDRT heb gehangen... Sindsdien probleemloos & stabiele accuduur! 8) Chapeau :9
Stabiele accu duur heb ik ook, iedere keer toch weer erg kort :+ Ik heb zelfs een tablet gekocht, mede door de slechte accu duur van mijn 950. Nu kan ik in de avond op de bank gewoon lekker internetten zonder de telefoon drie keer per dag aan de ladder te hangen. Ik gebruik mijn 950 nu echt een stuk minder, voornamelijk whatsapp en af en toe wat browsen en dat is het wel. Maar zelfs nu haal ik het einde van de dag maar net, terwijl de 950 ook nog ieder dag in de auto aan de ladder hangt :X

Las overigens hier in het topic meerdere slechte ervaringen met whatsapp op w10m, sinds deze week wordt mijn telefoon echt heet wanneer ik whatsapp gebruik. Heb elke maand wel weer een ander probleem :+ Draai overigens nog steeds non insiders.

• barta123
kadaverke schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:12:
[...]

Stabiele accu duur heb ik ook, iedere keer toch weer erg kort :+ Ik heb zelfs een tablet gekocht, mede door de slechte accu duur van mijn 950. Nu kan ik in de avond op de bank gewoon lekker internetten zonder de telefoon drie keer per dag aan de ladder te hangen. Ik gebruik mijn 950 nu echt een stuk minder, voornamelijk whatsapp en af en toe wat browsen en dat is het wel. Maar zelfs nu haal ik het einde van de dag maar net, terwijl de 950 ook nog ieder dag in de auto aan de ladder hangt :X

Las overigens hier in het topic meerdere slechte ervaringen met whatsapp op w10m, sinds deze week wordt mijn telefoon echt heet wanneer ik whatsapp gebruik. Heb elke maand wel weer een ander probleem :+ Draai overigens nog steeds non insiders.
Volgens mij is dat niet een specifiek probleem van een 950, ik heb weleens een hele treinreis (of thuis een lange tijd) zitten WhatsAppen met mijn Z5 Compact, maar die Snapdragon 810 werd ook erg heet! Whatsapp is gewoon een applicatie die veel met de server kletst, in combinatie met zwakke internetverbinding (veel tijd nodig om dingen te zenden/ontvangen) heeft dat veel stroom nodig op je telefoon! :9

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:12

winnie

de poes...

Ik heb een bluetooth probleem met mijn 950XL: pairen gaat in de auto prima, adresboek enz wordt netjes uitgelezen door de auto, calls komen ook binnen via de telefoon op de radio van de auto. Maar als ik het gesprek opneem, dan hoor ik geen geluid. De andere kant hoort mij wel, maar ik hoor hen niet. Heeft iemand hier ervaring mee en vooral: weet iemand de oplossing?
Ik draai 10.0.10586.318 als versie.

[ Voor 4% gewijzigd door winnie op 05-06-2016 11:51 ]

• barta123
winnie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:48:
Ik heb een bluetooth probleem met mijn 950XL: pairen gaat in de auto prima, adresboek enz wordt netjes uitgelezen door de auto, calls komen ook binnen via de telefoon op de radio van de auto. Maar als ik het gesprek opneem, dan hoor ik geen geluid. De andere kant hoort mij wel, maar ik hoor hen niet. Heeft iemand hier ervaring mee en vooral: weet iemand de oplossing?
Ik draai 10.0.10586.318 als versie.
Moet je het volume dan niet gewoon regelen voor dat extern apparaat? Of heb je die al op maximaal staan? :9

• Dragunov
Toestel liep compleet vast toen ik Continuum gebruikte
barta123 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 23:52:
[...]

Heb ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Dragunov op 05-06-2016 16:42 ]

kadaverke schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:12:
[...]

Zo'n slechte accuduur is toch wel apart.

Al eens een hard-reset gedaan? Dat hielp de laatste keer ook echt enorm bij mij. Kost je jammer genoeg wel eventjes wat tijd, maar dan heb je ook wat ;)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37
RobinHood schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:43:
[...]

Al eens een hard-reset gedaan? Dat hielp de laatste keer ook echt enorm bij mij. Kost je jammer genoeg wel eventjes wat tijd, maar dan heb je ook wat ;)
Zo'n slechte accuduur heb ik dus ook. Ik ben van insiders weer teruggegaan naar normaal en toen was het eigenlijk alleen maar erger. Ik heb het met de XL versie. Nu draai ik weer insiders en vindt ik hem ietsjes langer mee gaan. Maar het einde van de dag red ik echt niet. Echt balen en dat met zo'n enorme accu die in de XL zit.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-12 14:21
ShittyNL schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:37:
[...]
Zo'n slechte accuduur heb ik dus ook. Ik ben van insiders weer teruggegaan naar normaal en toen was het eigenlijk alleen maar erger. Ik heb het met de XL versie. Nu draai ik weer insiders en vindt ik hem ietsjes langer mee gaan. Maar het einde van de dag red ik echt niet. Echt balen en dat met zo'n enorme accu die in de XL zit.
Ik haal normaal zo'n 2 (op vakantie/weekend) tot 3 (door de weeks met werk) hele dagen ermee op mijn XL. Gebruik is een paar whatsappjes, mailtjes en ongeveer een uur bellen draadloos in de auto per dag plus nog een half uur gewoon bellen op de telefoon zelf, en even Tweakers.net en Nu.nl checken af en toe.
Glance staat uit bij mij en mail staat op eens per half uur checken. Allerlei apps heb ik verboden in de achtergrond te draaien en ik sluit alle vensters in Edge voordat ik Edge zelf ook helemaal afsluit. Helderheid staat op 25% met automatisch bijstellen aan.

Als jij dat ook allemaal gecheckt/geprobeerd hebt en toch zo'n korte batterijduur hebt, zou ik denken dat je de accu eens moet controleren (ruilen met iemand of een nieuwe kopen), of eens moet proberen alleen op te laden met de originele Microsoft lader (ik had vreemd accu gedrag toen ik draadloos oplaadde met een Samsung Qi lader, sinds ik daarmee gestopt ben geen issues meer gehad).

• kadaverke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-11 08:56
RobinHood schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:43:
[...]

Een hard reset heb ik alleen helemaal in het begin gedaan. Zoals je zegt kost het nogal wat tijd en ik heb vooralsnog geen zin gehad om weer helemaal een hard reset uit te voeren :+

@Barta123: Voor wat betreft whatsapp, het is misschien een redelijk zware app, maar op mijn vorige android had ik hier nooit last van. Mijn 950 wordt echt heet wanneer ik whatsapp gebruik, dat heb ik toch nog niet eerder gehoord van mensen op android om mij heen. Misschien niet helemaal eerlijk, zei hebben vaak een galaxy s6 of een chinees waar geen snapdragon 810 in zit :+

@swhnld: Ik heb zelf ook altijd alles op de achtergrond uit en in de instellingen staat ook het meeste uit wat betreft het draaien op de achtergrond. In Edge sluit ik ook netjes alles af, ik kan er slecht tegen als er elke keer tientallen tabs open staan :+ Ik heb maar één usb-C lader, de originele dus die gebruik ik ook, maar misschien eens een nieuwe accu aanschaffen en kijken wat dit brengt :)

Ondanks wat problemen hoop ik echt dat w10m succesvol wordt, het heeft potentie en qua omgeving vind ik w10m het meest volwassen ogen. Live tiles zijn echt fantastisch en de UI ziet er over het algemeen gewoon gelikt uit. Maar toch, ik voel me nog steeds een beta tester terwijl ik niet eens insider ben :+ Het jeukt af en toe wel om weer de overstap terug naar android of IOS te maken, maar ik wacht eerst nog even een paar maanden af. Tevens komt dan ook de nieuwe nexus uit en kijk ik weer verder :)

• Indoubt
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

Voor diegene die zich afvroegen of de recente aangeschafte gewone 950 nog een kans geeft op een gratis dock: ze zijn vrijdag al bij mij aan de deur geweest om af te leveren. helaas was er niemand thuis. Het lijkt er dus op dat het allemaal klopt en de levertijd is veel korter dan aangegeven.

Batterij duur is bij mij eigenlijk wel goed. Ik heb gisteravond de hele avond allerlei youtube hd filmpjes zitten bekijken met verder zoveel mogelijk programmas open om de batterij (bijna) leeg te krijgen. Ik wilde wel eens zien namelijk hoe snel het toestel daadwerkelijk oplaad als hij bijna leeg is. Met 10% over aan de lader gegooid en 50 minuten later op 83%. Niet slecht.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik in dit geval de Aukey lader heb gebruikt met een Aukey kabel. (ik heb meerdere laders gekocht, dit is mijn eerste USB C apparaat dus alle kabeltjes die ik overal gebruik moesten vervangen worden)

Wat mij wel opvalt is dat de "voorspelde" accuduur zich bijstelt afhankelijk van je gebruik. Daarvoor gaf die meer dan twee dagen aan en na de actie van "trek je batterij leeg in een paar uur" gaf die nog maar een dag en 6 uur aan bij een volle batterij.

Inmiddels bij normaal gebruik lijkt de resterende batterijduur weer toe te nemen. ik heb nu nog 74% over en de voorspelling geeft met die 74% nog 1 dag en 2 uur. Bij mijn blijkbaar matige gebruik verwacht ik dat ie weer tot boven de twee dagen komt of in ieder geval daar in de buurt.

Whatsapp geeft bij mij niet zo'n vreselijke drain als bij sommige anderen. Ik gebruik whatsapp best veel maar blijkbaar minder intensief als de meesten hier. ik zal dat eens beter in de gaten houden maar bij mij lijkt het mee te vallen.

Toch ook nog twee minpuntjes: Batterijbesparing staat bij mij ingesteld op inschakelen indien de resterende batterij onder de 20% komt. Dat wilde die gisteravond niet. Verschillende malen geprobeerd. Voor mij niet zo'n heel groot punt omdat mijn telefoon prima met de batterij omgaat maar toch zou ik dat graag werkend willen hebben.

Inmiddels heb ik ook wat uitdagingen met windows hello. In he begin werkte het fantastisch en ik benm brildragend dus ik was enigzins verbaasd. Ik wilde hem nog wat beter hebben (met name grotere afstand dus bijvoorbeeld ook vanuit de houder in de auto) en heb nog een paar keer "verbeteren" van de herkening gedaan. Sindsdien is ie van de leg en moet ik alleen maar dichterbij komen.

Enfin, ik hoop dat ik die instellingen nog verbeterd krijg, met name van Hello.

Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd. Met name cortana en continuum niet. Alles op zijn tijd:)

Edit: ik heb ook 2 samsung Qi draadloze laders aangeschaft (die ronde schijfjes) ze laden wel maar minder snel. Ook geeft de telefoon niet altijd direkt de juiste batterij status. Eerst lijkt er weinig te zijn geladen en een halve minuut later is ie ineens vol

[ Voor 4% gewijzigd door Indoubt op 05-06-2016 21:55 ]

• Stravincy
  • Niet online
Zo, Display Dock is net gebracht. Super snel!

Ben trouwens heel erg tevreden over mijn Lumia 950. :)
Ik kom van de Lumia 925 met WP 8.1 erop.

Wat me opvalt:

- Accuduur is vele malen beter.
- W10M werkt meestal lekker (helaas nog niet perfect).
- Het beeldscherm + resolutie = :9~ .
- De camera is echt gewoon geweldig.
- Windows Hello is cool, handig én werkt meestal ook met bril op (je moet hem wel een aantal keer "trainen").
- Geen hitte problemen (mijn Lumia 925 werd geregeld warmer dan deze 950).
- Wekker / Alarm is veel te luid en niet aanpasbaar! :(
- App aanbod helaas nog steeds niet altijd super. (Oude Rabobank app, Oude Simyo app, geen Hearthstone app :'( , HERE Maps / Drive is er niet meer, etc.)
- Ik mis double-tap to wake, maar ik las dat dat (waarschijnlijk?) terug komt binnenkort.

Alles bij elkaar wel erg tevreden.
Ik hoop alleen wel dat we in de volgende "echte" build het wekker / alarm volume aan kunnen passen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Stravincy op 06-06-2016 11:57 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27
Wie heeft er een NL-alert ontvangen op z'n 950XL?

• SED
  • Registratie: Januari 2000

SED

De maps applicatie in in de insider inmiddels een prima vervanging van here. daar hoef je dus geen zorgen om te maken.

ps geen N:-alert (950L en KPN)

Copyright and left by SED...

• hetisstephan
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-12 20:23
Raymond schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:03:
Geen NL-alert ontvangen op mijn 950XL

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 18:10
Nee ik ook niet, en ik zit bij KPN

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Indoubt schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:29:
Voor diegene die zich afvroegen of de recente aangeschafte gewone 950 nog een kans geeft op een gratis dock: ze zijn vrijdag al bij mij aan de deur geweest om af te leveren. helaas was er niemand thuis. Het lijkt er dus op dat het allemaal klopt en de levertijd is veel korter dan aangegeven.

Batterij duur is bij mij eigenlijk wel goed. Ik heb gisteravond de hele avond allerlei youtube hd filmpjes zitten bekijken met verder zoveel mogelijk programmas open om de batterij (bijna) leeg te krijgen. Ik wilde wel eens zien namelijk hoe snel het toestel daadwerkelijk oplaad als hij bijna leeg is. Met 10% over aan de lader gegooid en 50 minuten later op 83%. Niet slecht.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik in dit geval de Aukey lader heb gebruikt met een Aukey kabel. (ik heb meerdere laders gekocht, dit is mijn eerste USB C apparaat dus alle kabeltjes die ik overal gebruik moesten vervangen worden)

Wat mij wel opvalt is dat de "voorspelde" accuduur zich bijstelt afhankelijk van je gebruik. Daarvoor gaf die meer dan twee dagen aan en na de actie van "trek je batterij leeg in een paar uur" gaf die nog maar een dag en 6 uur aan bij een volle batterij.

Inmiddels bij normaal gebruik lijkt de resterende batterijduur weer toe te nemen. ik heb nu nog 74% over en de voorspelling geeft met die 74% nog 1 dag en 2 uur. Bij mijn blijkbaar matige gebruik verwacht ik dat ie weer tot boven de twee dagen komt of in ieder geval daar in de buurt.

Whatsapp geeft bij mij niet zo'n vreselijke drain als bij sommige anderen. Ik gebruik whatsapp best veel maar blijkbaar minder intensief als de meesten hier. ik zal dat eens beter in de gaten houden maar bij mij lijkt het mee te vallen.

Toch ook nog twee minpuntjes: Batterijbesparing staat bij mij ingesteld op inschakelen indien de resterende batterij onder de 20% komt. Dat wilde die gisteravond niet. Verschillende malen geprobeerd. Voor mij niet zo'n heel groot punt omdat mijn telefoon prima met de batterij omgaat maar toch zou ik dat graag werkend willen hebben.

Inmiddels heb ik ook wat uitdagingen met windows hello. In he begin werkte het fantastisch en ik benm brildragend dus ik was enigzins verbaasd. Ik wilde hem nog wat beter hebben (met name grotere afstand dus bijvoorbeeld ook vanuit de houder in de auto) en heb nog een paar keer "verbeteren" van de herkening gedaan. Sindsdien is ie van de leg en moet ik alleen maar dichterbij komen.

Enfin, ik hoop dat ik die instellingen nog verbeterd krijg, met name van Hello.

Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd. Met name cortana en continuum niet. Alles op zijn tijd:)

Edit: ik heb ook 2 samsung Qi draadloze laders aangeschaft (die ronde schijfjes) ze laden wel maar minder snel. Ook geeft de telefoon niet altijd direkt de juiste batterij status. Eerst lijkt er weinig te zijn geladen en een halve minuut later is ie ineens vol
Hoe heette die app ook al weer?

Youtube: DashcamNL

• RayNbow
  • Laatst online: 20:45

RayNbow

Kirika <3

Hier begon 't toestel flink te trillen (950 Dual Sim, T-Mobile NL).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
Ik heb een NL-alert ontvangen op mijn 950 met Vodafone.

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Ik. Via Ben en via Vodafone (dual SIM)
Meldingspopups over het homescreen heen met afwijkend geluid aan geluid van normale notificaties.
Moest de melding meermaals wegklikken en toen hield het geluid pas op.

[ Voor 3% gewijzigd door TWyk op 06-06-2016 15:33 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.