• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27
Dat is de stabilisatie

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Jeetlol schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:37:
Ik ben zelf een bezitter van Lumia 950 XL en tot voor kort zeer tevreden. Ik volg deze thread al een tijdje, maar ben niet echt een reageerder.

Sinds 2 weken geleden wordt mijn telefoon heet. Zo heet dat het display niet meer reageert op input en dus onbruikbaar is. Hard reset en windows recovery hebben niet geholpen. Na contact met Microsoft support telefoon opgestuurd naar Hongarije. Vandaag de telefoon retour ontvangen. Telefoon is "mechanical damaged" met fault code SIM reader contact damage.

Ik heb in december mijn SIM erin gedaan en met terugsturen eruit gehaald. Waarschijnlijk met het terugtrekken van de nano-sim een contact verbogen of zo.... Nu kan ik een Out of Warranty repair aanvragen. Een premium telefoon en na 5 maanden afval of het logic board laten vervangen. Sorry teveel frustratie.

De reden van mijn post is of andere tweakers ervaring hebben met de Mircosoft support icm de Lumia 950 (XL). Ik ben benieuwd naar zowel de positieve, als negatieve ervaringen.
Ik heb dit ook wel eens dat mijn telefoon zo heet wordt dat er een sim error ontstaat. Ik denk niet dat je iets verbogen hebt maar dat dit komt door een hitteprobleem. Ik heb dezelfde problemen met de 920 gehad, dit heeft te maken met de Qi laadmogelijkheid want bij mijn andere Lumia / Microsoft toestellen zonder Qi heb ik het nooit gehad.

Laatste keer was toen mijn toestel bij het opladen in de zon lag, toen kreeg ik ook een sim-error. Gamen en laden tegelijk wil ook nog wel eens problemen opleveren en hoe heter het toestel wordt, hoe sneller hij ontlaadt, waardoor er ook weer warmte vrijkomt, zo komt ie in een soort hitteloop.

Ik zorg er steeds voor dat ik alle applicaties uitzet na gebruik (niks op de achtergrond) en als ie echt knetterheet wordt zet ik het toestel uit en koel ik hem. Ik heb er een siliconen plastic hoesje omheen en dat helpt ook niet met het kwijtraken van de warmte.

Bij mij zijn zelfs na 2 jaar gebruik de ribbels van de Qi lader gesmolten doordat het toestel zo heet wordt op de plek waar je hem op de lader legt. Ik ben dan ook geen fan meer van inductieladen voor telefoons. Het ziet er leuk uit met zo'n Qi lader maar die hitte is gewoon niet goed voor je telefoon.

Ik weet niet of je insider draait maar in de vorige build zat een fout in de display drivers waardoor ook vastlopers ontstonden wat bij mij een hitteloop triggerde. Ik weet niet of die fout nu in de reguliere build terecht is gekomen.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
[b][message=46893671,noline] Het ziet er leuk uit met zo'n Qi lader maar die hitte is gewoon niet goed voor je telefoon.
Hier geen enkel probleem. Ook niet met een Lumia die al meer dan 2 jaar met draadloos laden opgeladen wordt. Ook niet met de paar maanden oude Lumia 950. Geniaal juist dat draadloos laden. Hitte is een non issue.

Je kan beter je 3rd party rubber hoesje 'de schild' geven. Je gebruikt ook een 3rd party draadloos lader?

Edit: we gebruik al jaren deze: http://tweakers.net/product/325124/nokia-dt-910/
Geschikt voor oudere Lumia's en de 950. De 950XL schijnt net iets te hoog te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Tweaker1234 op 19-05-2016 15:12 ]

Tweaker1234 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:08:
[knip]
Edit: we gebruik al jaren deze: http://tweakers.net/product/325124/nokia-dt-910/
Geschikt voor oudere Lumia's en de 950. De 950XL schijnt net iets te hoog te zijn.
950 XL in de horizontale stand werkt, maar plaatsing is wel erg kritisch. Dus er eentje aanschaffen van dit type zou ik niet doen voor een XL maar als je er al een hebt liggen, zoals ik, dan is deze wel te gebruiken.

Testing, one, two ...

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
Laatste fast ring update heeft mijn Lumia 950 gebrickt vanmorgen. Geen idee welke build het was. Moest met de Recovery Tool en een USB kabel weer leven in het apparaat blazen. Hoogst irritant!

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
kdeboois schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:21:
Laatste fast ring update heeft mijn Lumia 950 gebrickt vanmorgen. Geen idee welke build het was. Moest met de Recovery Tool en een USB kabel weer leven in het apparaat blazen. Hoogst irritant!
Als het 30+ minuten het windows logo tonen betreft, lees dan even het insider topic. Op zich is er dan namelijk niets aan de hand, tenzij je echt niet kan wachten, of het verkeerde doet.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

kdeboois schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:21:
En je zit dan ook nog eens in het verkeerde topic, het is je dag niet echt :+ :P
http://gathering.tweakers...ist_messages/1676613/last

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 11:16
Ondanks alle sceptici hier, vind ik het wel erg mooi om te zien hoeveel progressie er zit in de applicaties van de 950... Waar ik eerst 64 pogingen moest doen om überhaupt de app geopend te krijgen (crashes)... Is hij nu bij het herkennen van vrijwel elk nummer sneller dan mijn Z5 Compact (Snapdragon 810). Het zijn kleine details, maar het betekent wel dat de ontwikkeling niet stilligt :9

Hoewel de store van Microsoft niet zo goed gevuld is als de Play Store, durf ik met een gerust hart toe te geven dat ik meer geniet van het gebruik van mijn 950 dan van de Xperia... Ik vind Android qua overzichtelijkheid namelijk toch wel een stapje lager staan. Hopelijk wordt de app-gap in de loop van dit jaar verder en verder gedicht, zodat het nog eens aantrekkelijk wordt als appfetisjist om een apparaat met W10M te kopen.

Wie had ooit gedacht dat de Surfaces een waardig alternatief zouden zijn voor de Mac's? Ik niet, ik kende het 2 jaar geleden niet eens. Nu heb ik er zelf een :+

[ Voor 6% gewijzigd door barta123 op 19-05-2016 16:49 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:16

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb nu wel een vreemde situatie mijn mijn 950 op build .318: Mijn home-screen wil niet meer laden. Ik unlockte mijn telefoon en die begon gelijk met 'Resuming...', en na 5 minuten nog steeds niks. Nu noodgedwongen maar een keer opnieuw opstarten...

Edit: Reboot lost het probleem op. Toch wel raar, hoop dat 't niet vaker gaat voorkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Esumontere op 19-05-2016 17:00 ]

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
GiLeX schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:35:
[...]

En je zit dan ook nog eens in het verkeerde topic, het is je dag niet echt :+ :P
http://gathering.tweakers...ist_messages/1676613/last
Beetje flauw dit, dat is een recente ontwikkeling... Wist dat er sprake van was, maar beetje onzin om het op te splitsen. ;) Gewoon vermelden welke ring je zit moet genoeg zijn.
Caelorum schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:26:
[...]

Als het 30+ minuten het windows logo tonen betreft, lees dan even het insider topic. Op zich is er dan namelijk niets aan de hand, tenzij je echt niet kan wachten, of het verkeerde doet.
Dat was het dus. Vele updates gedaan en dit was de eerste waarbij dit zo lang duurde. Leek echt vast gelopen...

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Jeetlol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 08:27
Dank voor jullie reacties.

Sinds het terug ontvangen van mijn Lumia zit mijn simkaart nog steeds in een andere telefoon. Ik was niet van plan mijn lumia te gebruiken, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ze hadden er 10586.107 opgezet. Ik heb hem laten bijwerken naar .318 en mijn gegevens gerestored. Nu ik hem gebruik zonder sim geen enkele probleem. Wordt niet heet en loopt niet vast. Kan natuurlijk liggen aan .318, maar dat het te maken heeft met de simtray lijkt waarschijnlijker.

Ongelofelijk dat het deze problemen kan veroorzaken. De vraag is nu heeft de defecte simtray de hitte veroorzaakt of de hitte de defecte simtray en daardoor weer hitte en vastlopers. Van het weekend de simkaart terugplaatsen en zullen zien wat dat doet.

• Frieda
  • Niet online
Tweaker1234 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:08:
[...]

Hier geen enkel probleem. Ook niet met een Lumia die al meer dan 2 jaar met draadloos laden opgeladen wordt. Ook niet met de paar maanden oude Lumia 950. Geniaal juist dat draadloos laden. Hitte is een non issue.

Je kan beter je 3rd party rubber hoesje 'de schild' geven. Je gebruikt ook een 3rd party draadloos lader?

Nope, je theorie gaat niet op. Op de 920 gebruikte ik de meegeleverde Nokia Qi lader en het Nokia hoesje voor de 920. Bij de 950XL gebruik ik de Qi lader helemaal niet, het hoesje is idd wel cheap china. Maar goed, die gebruik ik dus niet met inductieladen.
Jeetlol schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:22:

Sinds het terug ontvangen van mijn Lumia zit mijn simkaart nog steeds in een andere telefoon. Ik was niet van plan mijn lumia te gebruiken, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ze hadden er 10586.107 opgezet. Ik heb hem laten bijwerken naar .318 en mijn gegevens gerestored. Nu ik hem gebruik zonder sim geen enkele probleem. Wordt niet heet en loopt niet vast. Kan natuurlijk liggen aan .318, maar dat het te maken heeft met de simtray lijkt waarschijnlijker.

Ongelofelijk dat het deze problemen kan veroorzaken. De vraag is nu heeft de defecte simtray de hitte veroorzaakt of de hitte de defecte simtray en daardoor weer hitte en vastlopers. Van het weekend de simkaart terugplaatsen en zullen zien wat dat doet.
als dit echt de simtray was ga ik die ook maar eens vervangen! ik ben benieuwd naar je bevindingen!

[ Voor 35% gewijzigd door Frieda op 19-05-2016 23:04 ]

• barta123
Frieda schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:03:
[...]

Ik heb dit ook wel eens dat mijn telefoon zo heet wordt dat er een sim error ontstaat. Ik denk niet dat je iets verbogen hebt maar dat dit komt door een hitteprobleem. Ik heb dezelfde problemen met de 920 gehad, dit heeft te maken met de Qi laadmogelijkheid want bij mijn andere Lumia / Microsoft toestellen zonder Qi heb ik het nooit gehad.

Laatste keer was toen mijn toestel bij het opladen in de zon lag, toen kreeg ik ook een sim-error. Gamen en laden tegelijk wil ook nog wel eens problemen opleveren en hoe heter het toestel wordt, hoe sneller hij ontlaadt, waardoor er ook weer warmte vrijkomt, zo komt ie in een soort hitteloop.

Ik zorg er steeds voor dat ik alle applicaties uitzet na gebruik (niks op de achtergrond) en als ie echt knetterheet wordt zet ik het toestel uit en koel ik hem. Ik heb er een siliconen plastic hoesje omheen en dat helpt ook niet met het kwijtraken van de warmte.

Bij mij zijn zelfs na 2 jaar gebruik de ribbels van de Qi lader gesmolten doordat het toestel zo heet wordt op de plek waar je hem op de lader legt. Ik ben dan ook geen fan meer van inductieladen voor telefoons. Het ziet er leuk uit met zo'n Qi lader maar die hitte is gewoon niet goed voor je telefoon.

Ik weet niet of je insider draait maar in de vorige build zat een fout in de display drivers waardoor ook vastlopers ontstonden wat bij mij een hitteloop triggerde. Ik weet niet of die fout nu in de reguliere build terecht is gekomen.
Volgens mij heb jij dan maandagmorgenproducten in handen gekregen, in combinatie met een flutlader & een hoesje... Ik heb zeker 2 jaar mijn Lumia 920 dag in dag uit opgeladen met de DT-900 van Nokia. Géén enkel probleem, zelfs niet met streamen van muziek met waardeloze verbinding op vakantie ( +30°C). Nu ook met mijn 950 in combinatie met de DT-900 geen enkel probleem! ;) Draadloos laden is ideaal! :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• barta123
Nixo schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:13:
[...]

Wow! Ik weet niet wat matig gebruik inhoud maar ik kom over het algemeen een dag door.
Beetje Whatsapp, FB, Instagram, Edge en soms nog eens een foto maken.
Maar meestal is het rond slapen dan wel tijd om hem op te laden.
950XL Fastring. wifi en gps altijd on.
Ik denk dat het juist die insider builds zijn... Soms heb ik mijn telefoon 's avonds half opgeladen en dan haal ik met 60% in de ochtend nog het eind van de dag. Dat zonder insider te zijn op build .318, sinds ik daaruit gestapt ben herstart mijn telefoon niet meer (uit zichzelf) en is de accuduur stukken beter... :+

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Frieda schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:02:
[...]

Nope, je theorie gaat niet op. Op de 920 gebruikte ik de meegeleverde Nokia Qi lader en het Nokia hoesje voor de 920. Bij de 950XL gebruik ik de Qi lader helemaal niet, het hoesje is idd wel cheap china. Maar goed, die gebruik ik dus niet met inductieladen.
De praktijk is dat Qi laden hier al jaren geen invloed heeft/te veel hitte geeft, dat dit een sim error geeft.
Je theorie gaat niet op. Bewijs uit de praktijk.
Qi laden is voor ons een must geworden. Wazige kabelprikkers ;)

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Jeetlol schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:22:

Of vraag een nieuwe simkaart aan?.. Ik neem altijd een nieuwe simkaart bij een nieuwe telefoon. Kapotte SIM kaarten kunnen voor onverklaarbare problemen zorgen.

https://opensea.io/seaart

• boer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 20:51
Ik ben nu een aantal weken in het bezit van een 950 XL en ben over het algemeen erg tevreden. Sinds gister heb ik echter te maken met een klein probleem.

Ik maak regelmatig gebruik van de Brightness-functie in het uitvouwbare menu bovenaan het scherm om te schakelen tussen een helderheid van 25, 50, 75 en 100%. Bij elke druk op de knop wordt de helderheid 25% omhoog geschakeld.

Daar waar de telefoon voorheen prima reageerde wanneer de knop werd ingedrukt, crasht deze nu min of meer. Na het indrukken reageert de telefoon in eerste instantie niet. Na ongeveer een halve minuut is de opdracht blijkbaar verwerkt en reageert de telefoon weer. Bij het gebruik van andere functies ervaar ik deze vertraging niet.

Meerdere soft resets hebben nog niet geholpen. Ik draai versie 1511 en build 10.0.10586.318. Iemand die misschien raad weet? Alvast bedankt :)

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

boer schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:58:
Ik ben nu een aantal weken in het bezit van een 950 XL en ben over het algemeen erg tevreden. Sinds gister heb ik echter te maken met een klein probleem.

Ik maak regelmatig gebruik van de Brightness-functie in het uitvouwbare menu bovenaan het scherm om te schakelen tussen een helderheid van 25, 50, 75 en 100%. Bij elke druk op de knop wordt de helderheid 25% omhoog geschakeld.

Daar waar de telefoon voorheen prima reageerde wanneer de knop werd ingedrukt, crasht deze nu min of meer. Na het indrukken reageert de telefoon in eerste instantie niet. Na ongeveer een halve minuut is de opdracht blijkbaar verwerkt en reageert de telefoon weer. Bij het gebruik van andere functies ervaar ik deze vertraging niet.

Meerdere soft resets hebben nog niet geholpen. Ik draai versie 1511 en build 10.0.10586.318. Iemand die misschien raad weet? Alvast bedankt :)
Heb je geprobeerd de telefoon opnieuw op te starten?

• Martijndoes
  • Laatst online: 02-12 18:19
boer schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:58:

Hier heb ik ook last van inderdaad. Nog nooit echt de moeite genomen om een goede oplossing te zoeken maar voor mij werkt het om de brightness knop ingedrukt te houden. Je wordt dan doorgestuurd naar de settings app en kunt daar handmatig de brightness aanpassen via een schuifje.

• boer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 20:51
Esumontere schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:01:
[...]

Heb je geprobeerd de telefoon opnieuw op te starten?
Ja, dit maakt helaas geen verschil.
Martijndoes schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:03:
[...]

Hier heb ik ook last van inderdaad. Nog nooit echt de moeite genomen om een goede oplossing te zoeken maar voor mij werkt het om de brightness knop ingedrukt te houden. Je wordt dan doorgestuurd naar de settings app en kunt daar handmatig de brightness aanpassen via een schuifje.
Dit had ik al eerder eens geprobeerd en toen kreeg ik wederom een vastloper. Nu werkt het echter wel! Waarschijnlijk heb ik toen gewoon niet goed of lang genoeg gedrukt :+ Voor nu is dit in ieder geval een prima workaround. Bedankt voor de tip! :)

• Frieda
  • Niet online
barta123 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:35:
[...]

Volgens mij heb jij dan maandagmorgenproducten in handen gekregen, in combinatie met een flutlader & een hoesje... Ik heb zeker 2 jaar mijn Lumia 920 dag in dag uit opgeladen met de DT-900 van Nokia. Géén enkel probleem, zelfs niet met streamen van muziek met waardeloze verbinding op vakantie ( +30°C). Nu ook met mijn 950 in combinatie met de DT-900 geen enkel probleem! ;) Draadloos laden is ideaal! :9
Ja ik had ook die DT-900, die kreeg je er toen gratis bij. Ik moet wel zeggen dat ik vrijwel altijd de toestellen koop als ze net uitgebracht zijn, misschien moet ik de volgende keer eens wachten tot de kinderziektes eruit zijn :P
Eerlijk gezegd denk ik dat het ligt aan het intensieve gebruik, ik game soms wel eens 3 uur achter elkaar dus processorbelasting + aan lader hangen (want als je zo lang gamet gaat ie leeg) maakt extra hitte. Dan wordt de telefoon echt gloeiend heet, ook zonder hoesje. Ik moet gewoon een andere hobby zoeken O-)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb sinds vandaag een Lumia 950, heerlijk toestel :)

Alleen heb ik een vervelend probleem waar ik niet uit kom;

Dit probleem ligt in het feit dat ik meerdere account actief heb op mijn telefoon; mijn Microsoft Live account voor mijn mail en mijn Apple iCloud account voor een gezamenlijke agenda en contactpersonen.

Het probleem is dat ik nergens kan instellen welk account ik waar voor wil gebruiken. Ik wil bij mijn contactpersonen alleen de contactpersonen hebben van mijn iCloud en niet van mijn Microsoft Live account. En bij mijn mail precies andersom.

Wie weet waar ik dat kan instellen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:45

RayNbow

Kirika <3

Han schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:41:
Dit probleem ligt in het feit dat ik meerdere account actief heb op mijn telefoon; mijn Microsoft Live account voor mijn mail en mijn Apple iCloud account voor een gezamenlijke agenda en contactpersonen.

Het probleem is dat ik nergens kan instellen welk account ik waar voor wil gebruiken. Ik wil bij mijn contactpersonen alleen de contactpersonen hebben van mijn iCloud en niet van mijn Microsoft Live account. En bij mijn mail precies andersom.

Mail -> ... -> Manage accounts -> <account> -> Change mailbox sync settings
Onder Sync options kan je aangeven wat er gesynct moet worden (Email, Calendar, Contacts).

People -> Showing contacts with phone numbers
Dit laat het Filter contacts scherm zien, waarin je contacten van bepaalde accounts kunt verbergen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38
Voor iCloud weet ik het niet, ik heb nog nooit in die instellingen gezeten.
Voor andere accounts:
Instellingen -> Accounts -> Email en accounts -> Klikken op het account welke je wilt editen -> Beheren -> Sync instellingen wijzigen -> Onderaan een toggle overhalen.

• barta123
Han schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:41:
Ik heb sinds vandaag een Lumia 950, heerlijk toestel :)

Alleen heb ik een vervelend probleem waar ik niet uit kom;

Als ik het goed begrijp wil je bij je 'Personen' applicatie je iCloud contactpersonen hebben? En bij je mail je Live account contactpersonen? Kun je dat niet filteren in de 'Personen-app'? Ga naar '...' instellingen en dan Contactenlijst filteren, de rest wijst zichzelf uit! :9 (als je dit bedoelt) :+

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het is gelukt:)

Bij instellingen van de agenda heb je inderdaad de mogelijkheid om te kiezen uit de beschikbare agenda's. Het zelfde geldt voor de contactpersonen, bij instellingen kun je gebruik maken van het contactenlijst filter. Achteraf makkelijk maar als je het niet weet is het best zoeken.

Een andere vraag met betrekking tot het inloggen; ik heb mijn telefoon beveiligd met een pincode en om in te loggen maak ik gebruik van windows-hello, werkt super.

Echter wat schetst mijn verbazing; ik kan ook met een work-arround inloggen zonder gebruik te maken van windows-hello of het invoeren van de pincode. Wanneer de Lumia is vergrendeld klik ik op de cameraknop waardoor de camera-app wordt opgestart. Wanneer in de camera-app vervolgens op de Windows toets druk kom ik gewoon in de telefoon, zonder gebruik te hoeven maken van een van de beveiligingsopties. Lijkt me een bug?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:54

Swerfer

Hmm...

Han schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:34:
Echter wat schetst mijn verbazing; ik kan ook met een work-arround inloggen zonder gebruik te maken van windows-hello of het invoeren van de pincode. Wanneer de Lumia is vergrendeld klik ik op de cameraknop waardoor de camera-app wordt opgestart. Wanneer in de camera-app vervolgens op de Windows toets druk kom ik gewoon in de telefoon, zonder gebruik te hoeven maken van een van de beveiligingsopties. Lijkt me een bug?
Ik heb hier geen last van. Als ik vanuit de camera app op start druk, dan wordt gewoon om authenticatie gevraagd. (Laatste insider build)...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-12 14:04
Han schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:34:
Wat staat er op het scherm waar je Windows Hello instelt onder 'Require sign-in'? Standaard is dat geloof ik drie minuten. Start je binnen die tijd je camera-app dan kun je uiteraard meteen door naar het startscherm zonder te hoeven aanmelden. Na die drie minuten zouden de pincode of Hello wel vereist moeten zijn uiteraard.

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-11 18:37

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik vond de XL interessant worden met deze prijzen, maar zie ik dat die stomme 16mb limit met whatsapp er nog steeds is :( Ook geen backup mogelijkheid voor games, en weinig support voor Chromecast. Paar basis dingen die gewoon naar mijn idee nog steeds niet op orde zijn... Of heb ik het mis?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Mother_Goozz schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:26:
Ik vond de XL interessant worden met deze prijzen, maar zie ik dat die stomme 16mb limit met whatsapp er nog steeds is :( Ook geen backup mogelijkheid voor games, en weinig support voor Chromecast. Paar basis dingen die gewoon naar mijn idee nog steeds niet op orde zijn... Of heb ik het mis?
De beperking van die 16MB is toch een Whatsapp dingetje en heeft niets met een 950 te maken?

Testing, one, two ...

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

hardware-lover schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:42:
[...]

De beperking van die 16MB is toch een Whatsapp dingetje en heeft niets met een 950 te maken?
Vanaf mijn S6 kan ik eigenlijk alles sturen, terwijl destijds met mijn 1520 ik bijna niks kon sturen vanwege 16 mb limiet... En moest ik de video van 1 minuut conveteren in een app... Dit vond ik echt gruwelijk irritant... Bij mijn weten is dit anders in Whatsapp op WP dan IOS / Android, of heb ik het helemaal mis?

Mother_Goozz schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:49:
[...]
Vanaf mijn S6 kan ik eigenlijk alles sturen, terwijl destijds met mijn 1520 ik bijna niks kon sturen vanwege 16 mb limiet... En moest ik de video van 1 minuut conveteren in een app... Dit vond ik echt gruwelijk irritant... Bij mijn weten is dit anders in Whatsapp op WP dan IOS / Android, of heb ik het helemaal mis?
https://www.whatsapp.com/faq/nl/iphone/20964587

Edit: zonder het e.e.a. aan te passen (Google), lijkt die beperking er ook voor Android te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 22-05-2016 13:40 . Reden: ga geen Android tweak bespreken in een Windows topic ]

Testing, one, two ...

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 19:42
Wat moet je dan aanpassen?

Misschien dat het ook werkt voor Mother_Goozz...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-12 14:21
Mother_Goozz schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:26:
en weinig support voor Chromecast.
Klopt, geen Google Chromecast ondersteuning, maar wel Miracast en Continuum 😉

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Mother_Goozz schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:49:
[...]

Dat is alweer een tijdje achterhaald. Tegenwoordig wordt je filmpje netjes gecomprimeerd en kan je grotere bestanden sturen.
vali schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:00:
[...]
Dat is alweer een tijdje achterhaald. Tegenwoordig wordt je filmpje netjes gecomprimeerd en kan je grotere bestanden sturen.
Dus wat hier staat is niet de meest actuele info? https://www.whatsapp.com/faq/nl/general/30028237

Ik krijg het bericht dat mijn video te lang is en krijg hem niet verzonden

De maximale grote voor het versturen of doorsturen van media (foto, video of audio) is op alle platformen 16MB.

Op de meeste telefoons zal dit neerkomen op een video van tussen de 90 seconde en 3 minuten (afhankelijk van de kwaliteit van de videocamera). Om een langere video op te nemen, kan je buiten WhatsApp een video opnemen met een lagere kwaliteit. Je kan deze daarna versturen via de delen functie.

Mocht je een video willen sturen dat je hebt ontvangen via WhatsApp kan je deze ook doorsturen door middel van de door sturen functie in WhatsApp.

Testing, one, two ...

• vali
hardware-lover schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:27:
[...]

Dus wat hier staat is niet de meest actuele info? https://www.whatsapp.com/faq/nl/general/30028237

Ik krijg het bericht dat mijn video te lang is en krijg hem niet verzonden

De maximale grote voor het versturen of doorsturen van media (foto, video of audio) is op alle platformen 16MB.

Op de meeste telefoons zal dit neerkomen op een video van tussen de 90 seconde en 3 minuten (afhankelijk van de kwaliteit van de videocamera). Om een langere video op te nemen, kan je buiten WhatsApp een video opnemen met een lagere kwaliteit. Je kan deze daarna versturen via de delen functie.

Mocht je een video willen sturen dat je hebt ontvangen via WhatsApp kan je deze ook doorsturen door middel van de door sturen functie in WhatsApp.
Net nog een filmpje van 105 MB filmpje verstuurd dat in 4k is opgenomen. Ik deel ook nooit foto's of filmpjes via whatsapp zelf aangezien de kwaliteit van de app nou net geweldig is

Edit:
Dit filmpje is in full hd, niet 4k.
vali schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:43:
[...]
Net nog een filmpje van 105 MB filmpje verstuurd dat in 4k is opgenomen. Ik deel ook nooit foto's of filmpjes via whatsapp zelf aangezien de kwaliteit van de app nou net geweldig is

Edit:
Dit filmpje is in full hd, niet 4k.
Via WA verzonden?

Testing, one, two ...

• vali
Oké, Het gaat nu eigenlijk zwaar offtopic aangezien het een algemene app betreft en weinig met een 950 zelf te maken heeft, toch wil ik het volgende nog wel even opmerken.

Ik heb binnen WA als test een Full HD videobestand van zo'n 70MB als bijlage verzonden, en dit werd op zich (uiteindelijk) keurig afgeleverd maar van de originele kwaliteit bleef niet echt veel over. Er was flink gecomprimeerd (daarom duurde het verzenden ook tamelijk lang). Een video gemaakt binnen WA duurt maximaal zo'n minuut en de opname wordt dan vanzelf afgebroken. Ook daarbij wordt er flink gecomprimeerd.
Dus als bijlage lijkt er v.w.b. videogrootte misschien geen beperking te zijn, al is het resultaat bij de ontvanger mogelijk tamelijk bedroevend te noemen.

Testing, one, two ...

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:28:
[...]

Oké, Het gaat nu eigenlijk zwaar offtopic aangezien het een algemene app betreft en weinig met een 950 zelf te maken heeft, toch wil ik het volgende nog wel even opmerken.

Ik heb binnen WA als test een Full HD videobestand van zo'n 70MB als bijlage verzonden, en dit werd op zich (uiteindelijk) keurig afgeleverd maar van de originele kwaliteit bleef niet echt veel over. Er was flink gecomprimeerd (daarom duurde het verzenden ook tamelijk lang). Een video gemaakt binnen WA duurt maximaal zo'n minuut en de opname wordt dan vanzelf afgebroken. Ook daarbij wordt er flink gecomprimeerd.
Dus als bijlage lijkt er v.w.b. videogrootte misschien geen beperking te zijn, al is het resultaat bij de ontvanger mogelijk tamelijk bedroevend te noemen.
En dat gaat hetzelfde op iOS. Ik kan zo een filmpje van een paar minuten FullHD versturen, maar die wordt net zo hard gecomprimeerd. Gewoon even om aan te geven dat het niet slechts een Windows ding is, maar een Whatsapp ding :). Windows was wel het laatste mobiele OS waar deze automatische compressie in Whatsapp is toegevoegd. Niet al te lang geleden was het inderdaad een probleem als het bestand groter dan 'X' MB was.

[ Voor 8% gewijzigd door Propane op 22-05-2016 21:41 ]

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Propane schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:39:
[...]
Windows was wel het laatste mobiele OS waar deze automatische compressie in Whatsapp is toegevoegd. Niet al te lang geleden was het inderdaad een probleem als het bestand groter dan 'X' MB was.
Daar liep ik idd tegen aan, dit was er toen nog niet :>

Ik merk steeds dat ik neig naar Windows phone, ik vind het geweldig, en ook nu twijfel ik weer of ik de 950XL koop met zulke prijzen. Inmiddels lees ik dat grotendeels de vele bugs er wel uitgewerkt zijn, langzaam aan de apps wat op gang komt. Ik vraag me af, ik kon dit niet zo vinden: Continuum: kan je dan ook bij de foto's & videos die op de telefoon zelf staan? (soort van chromecast idee te krijgen, ik gebruik dit veel namelijk)

Twijfel tussen de 950XL of de Nexus 6P 8)7 rare keuze :+

• Caelorum
Natuurlijk kan dat bij continuum. Het is niet een apart os ofzo. Het is gewoon de telefoon zelf incl alle data. Overigens wordt chromecast niet ondersteund, maar miracast wel.

• vali
Caelorum schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:24:
Natuurlijk kan dat bij continuum. Het is niet een apart os ofzo. Het is gewoon de telefoon zelf incl alle data. Overigens wordt chromecast niet ondersteund, maar miracast wel.
Zijn genoeg apps (playcast komt goed eruit) vinden waarmee je foto's, filmpjes en YouTube materiaal kan streamen naar een chromecast. Gaat btw wel erg ontopic.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:50
Mother_Goozz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:16:
[...]

Daar liep ik idd tegen aan, dit was er toen nog niet :>

Ik merk steeds dat ik neig naar Windows phone, ik vind het geweldig, en ook nu twijfel ik weer of ik de 950XL koop met zulke prijzen. Inmiddels lees ik dat grotendeels de vele bugs er wel uitgewerkt zijn, langzaam aan de apps wat op gang komt. Ik vraag me af, ik kon dit niet zo vinden: Continuum: kan je dan ook bij de foto's & videos die op de telefoon zelf staan? (soort van chromecast idee te krijgen, ik gebruik dit veel namelijk)

Twijfel tussen de 950XL of de Nexus 6P 8)7 rare keuze :+
En je hebt natuurlijk ook de Microsoft Wireless Display Adapter. Samen met een Bluetooth toetsenbord en muis. prima te doen op TV. Al moet ik er wel bij zeggen dat video afspelen nu niet lekker werkt op Redstone.

• vali
ardvark99 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:49:
[...]

En je hebt natuurlijk ook de Microsoft Wireless Display Adapter. Samen met een Bluetooth toetsenbord en muis. prima te doen op TV. Al moet ik er wel bij zeggen dat video afspelen nu niet lekker werkt op Redstone.
Daarom ben ik terug gegaan naar de officiële build. Ik had dat de ene build mijn whatsapp berichten wel aan kwamen op mijn band 2 en de andere keer niet. Ook kreeg ik keer zo'n erge drain dat mijn phone leeg was en ik dus te laat op mijn werk kwam. Dus ja, als ik een betere backup phone had als mijn l520 dan had ik daar wel fast ring op gezet. Mijn l930 heb ik weggeven aan mijn pa namelijk 😏

Verbind zelf zo nu en dan mijn l950xl met mijn xbox one. Werkt zeer goed moet ik eerlijk zijn, ook al is de miracast app op de Xbox nog in bèta

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 23-05-2016 00:28 ]

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 13:10
Sinds de .218 build van afgelopen maand werkt bij mij de Netflix app niet meer op mijn 950, nu op de .318 build ook niet. Ik krijg het logo in beeld en dan crashed hij terug naar het app overzicht.

Blijkbaar gebeurd het bij meer mensen als ik de reviews in de Store lees (zowel op 950 als de 950XL). Netflix weet nog van niets, heb vandaag maar eens contact opgenomen na meer dan een maand...

Ook in Edge kan ik niets afspelen.

Hebben meer mensen hier last van?

• ardvark99
The_MAN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:52:
Sinds de .218 build van afgelopen maand werkt bij mij de Netflix app niet meer op mijn 950, nu op de .318 build ook niet. Ik krijg het logo in beeld en dan crashed hij terug naar het app overzicht.

...
Hebben meer mensen hier last van?
Bij mij geen problemen tot nu toe, draai wel RS1. Maar heb je nog andere problemen? Heb je de app al een keer verwijderd, en daarna weer opnieuw geïnstalleerd? En als laatste, en dat wil je niet graag, een factory reset??

• The_MAN
ardvark99 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:15:
[...]

Bij mij geen problemen tot nu toe, draai wel RS1. Maar heb je nog andere problemen? Heb je de app al een keer verwijderd, en daarna weer opnieuw geïnstalleerd? En als laatste, en dat wil je niet graag, een factory reset??
Ik heb alles geprobeerd, behalve een factory reset, want daar heb ik inderdaad geen zin in :)

Heb net een 45min chat erop zitten met Netflix, uiteindelijk bleek het een bekend probleem te zijn en zijn ze bezig om het nu op te lossen. Lijkt erop dat het met de Media Player te maken heeft in de .218/.318 build.

Hopelijk lossen ze het snel op!

Heb trouwens met de .318 veel meer problem: spontane reboots, vastlopers, Skype gesprekken opnemen, had er eerder nooit last van. Misschien toch maar eens een factory reset dan :(

• ardvark99
The_MAN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:20:
[...]

Ik heb alles geprobeerd, behalve een factory reset, want daar heb ik inderdaad geen zin in :)

Heb net een 45min chat erop zitten met Netflix, uiteindelijk bleek het een bekend probleem te zijn en zijn ze bezig om het nu op te lossen. Lijkt erop dat het met de Media Player te maken heeft in de .218/.318 build.

Hopelijk lossen ze het snel op!

Heb trouwens met de .318 veel meer problem: spontane reboots, vastlopers, Skype gesprekken opnemen, had er eerder nooit last van. Misschien toch maar eens een factory reset dan :(
Klinkt idd dat er meer aan de hand is met jouw Lumia. Kijk met de WDRT ook ff of je de laatste FW hebt, als je dan toch bezig bent ;) Effe een backup maken, factory reset (of via WDRT, dan ga je waarschijnlijk terug naar .107), backup terug zetten en updaten naar .318. Kost wat tijd, maar meestal is dat wel de moeite waard. Succes.

Verwijderd

Helaas ondervindt ik de laatste weken ernstige problemen met mijn Lumia 950 XL. Voorheen altijd perfect gewerkt, maar de laatste tijd om de haverklap loopt de telefoon vast, word dan gloeiend heet, start alleen maar op als ik de batterij eruit haal.

Ga de telefoon toch maar eens opsturen, alleen moet die naar Dynafix waar ik niet zo'n vertrouwen in heb.

• The_MAN
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:16:
Helaas ondervindt ik de laatste weken ernstige problemen met mijn Lumia 950 XL. Voorheen altijd perfect gewerkt, maar de laatste tijd om de haverklap loopt de telefoon vast, word dan gloeiend heet, start alleen maar op als ik de batterij eruit haal.

Ga de telefoon toch maar eens opsturen, alleen moet die naar Dynafix waar ik niet zo'n vertrouwen in heb.
Is dat sinds de laatste update naar .318? Ik had namelijk daarvoor echt geen problemen...

Verwijderd

The_MAN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:19:
[...]

Is dat sinds de laatste update naar .318? Ik had namelijk daarvoor echt geen problemen...
Als dat die update is die ongeveer 2 a 3 weken geleden gedaan is, dan zal dat die update zijn geweest. Enigste wat ik opgemerkt had is dat de Whatsapp veranderd was..

• The_MAN
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:24:
[...]

Als dat die update is die ongeveer 2 a 3 weken geleden gedaan is, dan zal dat die update zijn geweest. Enigste wat ik opgemerkt had is dat de Whatsapp veranderd was..
Ja, toen is de telefoon update zo'n beetje gekomen inderdaad. Dat is niet gerelateerd aan de WhatsApp update uiteraard...

Verwijderd

The_MAN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:30:
[...]

Ja, toen is de telefoon update zo'n beetje gekomen inderdaad. Dat is niet gerelateerd aan de WhatsApp update uiteraard...
dan denk ik idd dat het wel eens door die update kan komen.. Ga nu eerst eens een harde reset proberen voordat ik die opstuur.

• ardvark99
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:31:
[...]

dan denk ik idd dat het wel eens door die update kan komen.. Ga nu eerst eens een harde reset proberen voordat ik die opstuur.
Wacht in ieder geval de volgende update ff af: http://mspoweruser.com/mi...d-10586-338-screen-shots/. Ik weet niet wanneer deze uit komt, maar zal wel niet lang duren.

Maar een factory reset is ook niet verkeerd voordat je hem opstuurt.

Met sommige Redstone builds heb je het ook wel eens dat de telefoon heet wordt, of andere problemen hebt. Met de volgende release is dat vaak opgelost, maar wil niet zeggen dat het met een andere build niet meer voorkomt ;-)

Verwijderd

Thanks! Ik wacht de factory reset even af!

Een andere vraag, ik wilde afgelopen week mijn telefoon doorschakelen, na lang zoeken heb ik dit nergens kunnen vinden in de diverse "telefoon" menu's! Ook niet in een simkaart menu. Ben ik nu zo scheel geweest of zit dat er echt niet op?

• ardvark99
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:52:
Thanks! Ik wacht de factory reset even af!

Een andere vraag, ik wilde afgelopen week mijn telefoon doorschakelen, na lang zoeken heb ik dit nergens kunnen vinden in de diverse "telefoon" menu's! Ook niet in een simkaart menu. Ben ik nu zo scheel geweest of zit dat er echt niet op?
Haha >:) Daar heb ik in het begin ook wezenloos naar lopen zoeken, maar dat zit op een logische plek (niet dus): Instellingen > Extra's > Netwerkservices > Sim. Succes!

• The_MAN
Gatver... factory reset heeft mijn Netflix probleem opgelost. Ben er niet echt blij mee, moet alles opnieuw instellen :(

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-11 07:31
Ik had precies hetzelfde op mijn 930.. nu in de release preview ring en m'n lumia werkt weer prima.
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:31:
[...]

The_MAN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:48:
Gatver... factory reset heeft mijn Netflix probleem opgelost. Ben er niet echt blij mee, moet alles opnieuw instellen :(
Je bent een woordje vergeten waarschijnlijk?

Testing, one, two ...

• The_MAN
hardware-lover schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:59:
[...]

Je bent een woordje vergeten waarschijnlijk?
Nee hoor probleem is opgelost, maar ben niet blij met het opnieuw instellen! Mooi dat Netflix weer werkt, tuurlijk, maar niet de manier waarop...

• ardvark99
The_MAN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:48:
[...]

Nee hoor probleem is opgelost, maar ben niet blij met het opnieuw instellen! Mooi dat Netflix weer werkt, tuurlijk, maar niet de manier waarop...
Heb je geen backup terug kunnen zetten? Niet dat daar alle instellingen in mee genomen worden, maar scheelt wel een hoop tijd.

Maar gezien de vele builds die ik dit jaar al geïnstalleerd heb, vind ik het mee vallen hoe het tot nu toe verloopt. Alleen in het begin van een van de eerste Redstone builds heb ik een keer een factory reset moeten doen, maar dat was meer dat die ene build niet lekker liep, samen met instellingen van vorige builds die misschien roet in het eten gooiden. Maar als ik op de forums rond lees, gebeurd het vaker dat er op een gegeven moment iets misgaat, waarna een factory reset wel de grootste problemen oplost.

Met mijn vorige telefoon, een Huawei P6, was het standaard dat je een factory reset moest geven, en dan een backup terug zetten die ook lang niet alles terug zette. Maar goed, daar heb ik 2 keer een update van gehad, daarna (4.4.2) nooit meer....
The_MAN schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:48:
[...]
Oké, het was anders gadver gadver geweest, duidelijk ;)

Testing, one, two ...

• The_MAN
ardvark99 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:10:
[...]

Heb je geen backup terug kunnen zetten? Niet dat daar alle instellingen in mee genomen worden, maar scheelt wel een hoop tijd.

Maar gezien de vele builds die ik dit jaar al geïnstalleerd heb, vind ik het mee vallen hoe het tot nu toe verloopt. Alleen in het begin van een van de eerste Redstone builds heb ik een keer een factory reset moeten doen, maar dat was meer dat die ene build niet lekker liep, samen met instellingen van vorige builds die misschien roet in het eten gooiden. Maar als ik op de forums rond lees, gebeurd het vaker dat er op een gegeven moment iets misgaat, waarna een factory reset wel de grootste problemen oplost.

Met mijn vorige telefoon, een Huawei P6, was het standaard dat je een factory reset moest geven, en dan een backup terug zetten die ook lang niet alles terug zette. Maar goed, daar heb ik 2 keer een update van gehad, daarna (4.4.2) nooit meer....
Dat had ik kunnen doen, maar ik heb besloten apps te installeren wanneer ik ze weer nodig heb. Kom er vast achter dat ik ze niet allemaal nodig heb :o

Houd de installatie mooi schoon ;)

• Ariewhr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:54
Hallo,

Ik heb een idee, maar of het gaat werken is dus de vraag;

In mijn toekomstige auto wil ik een scherm bouwen ipv de radio. Dit zal waarschijnlijk een 7-8 inch scherm zijn.
Kan ik de Lumia 950XL dan gebruiken via continuum, dat ik deze in een dock plaats, en dat ik dan het scherm in mijn middenconsole gebruik in tabletmodus, of kan je hem alleen in de desktop modus hebben?

Mochten er vragen zijn dan hoor ik dat graag.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ariewhr schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:17:
Hallo,

In mijn toekomstige auto wil ik een scherm bouwen ipv de radio. Dit zal waarschijnlijk een 7-8 inch scherm zijn.
Kan ik de Lumia 950XL dan gebruiken via continuum, dat ik deze in een dock plaats, en dat ik dan het scherm in mijn middenconsole gebruik in tabletmodus, of kan je hem alleen in de desktop modus hebben?

Hoiu je er rekening meer dat Touch alleen op het scherm van de 950(XL) werkt. Dat werkt niet op een extern touch screen met continuum helaas..

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
GiLeX schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:36:
[...]

Hoiu je er rekening meer dat Touch alleen op het scherm van de 950(XL) werkt. Dat werkt niet op een extern touch screen met continuum helaas..
Volgens mij komt touchscreen ondersteuning voor continuum. Het kon zelfs al wel eens met redstone komen. Zal het wel compatibel moeten zijn natuurlijk en je hebt er een dock voor nodig(dus dan niet draadloos).

edit:
zie:
http://www.winbeta.org/ne...ution-touchscreen-support

Focus van Microsoft ligt aardig op Continuum als hun 'defining feature'. Mogelijk ook met het oog op de Surface phone, waarbij Surface lijn tot nu toe altijd gedefinieerd wordt door de veelzijdigheid waarop een apparaat te gebruiken is.

[ Voor 33% gewijzigd door CR35 op 24-05-2016 13:21 ]

• Ariewhr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:54
CR35 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:08:
[...]

Volgens mij komt touchscreen ondersteuning voor continuum. Het kon zelfs al wel eens met redstone komen. Zal het wel compatibel moeten zijn natuurlijk en je hebt er een dock voor nodig(dus dan niet draadloos).
Ah super, dan wacht ik dat nog even af. De auto waar ik het in wil hebben is er ook nog niet, dus ik heb nog wel even geduld. Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Een vraagje,

de 950xl helaas laten vallen het scherm linksboven gebarsten...iemand een adres waar je het kunt vervangen voor het originele scherm? thanks!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
En wederom een geweldige aanbieding.

http://www.neowin.net/new...is-now-just-499-in-the-us

Uiteraard us only.....tuurlijk :(
Ook geen wonder dat het hier geen succes wordt en zet toch echt wel vraagtekens bij de vraag of de prijzen hier voor dit toestel wel gerechtvaardigd zijn.....

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• vali
Amadeus1966 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 03:00:
En wederom een geweldige aanbieding.

http://www.neowin.net/new...is-now-just-499-in-the-us

Uiteraard us only.....tuurlijk :(
Ook geen wonder dat het hier geen succes wordt en zet toch echt wel vraagtekens bij de vraag of de prijzen hier voor dit toestel wel gerechtvaardigd zijn.....
Wil niet heel stoken, maar je kan hem hier vanaf 429 euro kopen. De prijzen inclusief abonnement zijn echt bizar laag als ik het vergelijk met andere high end toestellen.

Dat je toestellen kan inleveren zal vast alleen bij de winkels van Microsoft mogelijk zijn. Hier in Nederland heb je dat eigenlijk amper. Ja, je krijgt dan misschien 100 euro voor een Iphone 6s.

[ Voor 14% gewijzigd door vali op 25-05-2016 09:08 ]

• bhorvers
  • Laatst online: 13-06-2023
Beste Tweakers,

Vandaag na 2 jaar ga ik mijn Lumia 930 inruilen voor een Lumia 950 XL ... wat zeggen jullie; Backup van de 930 (W10) terugzetten op de 950 of helemaal opnieuw beginnen met een 'verse' install op de 950 ?

• Pyramiden
Persoonlijk zou ik voor vers gaan. Ik vind het meestal wel leuk om de telefoon door te spitten en alles even lekker in te stellen.
Best wel veel dingen worden automatisch al gesync, dus dingen die je zou kwijtraken zijn safegames, etc.
Je kunt het altijd vers proberen en als je je data mist kun je de backup later terugzetten met opnieuw naar fabrieksinstellingen.

• vali
bhorvers schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:58:
Beste Tweakers,

Vandaag na 2 jaar ga ik mijn Lumia 930 inruilen voor een Lumia 950 XL ... wat zeggen jullie; Backup van de 930 (W10) terugzetten op de 950 of helemaal opnieuw beginnen met een 'verse' install op de 950 ?
Zou zelf vers beginnen. Dat heb ik ook gedaan toen ik overstapte naar mijn 950xl. Is misschien iets langer werk bij configureren, maar het loont wel.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
vali schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:06:
[...]

Wil niet heel stoken, maar je kan hem hier vanaf 429 euro kopen. De prijzen inclusief abonnement zijn echt bizar laag als ik het vergelijk met andere high end toestellen.

Dat je toestellen kan inleveren zal vast alleen bij de winkels van Microsoft mogelijk zijn. Hier in Nederland heb je dat eigenlijk amper. Ja, je krijgt dan misschien 100 euro voor een Iphone 6s.
En is die 429,- van jou inclusief de dockingstation twv 99,-?
Niet echt he.

Waar het om gaat is dat ze daar wel kunnen stunten ( zover zelfs dat ze de 950 gratis weggaven bij de aanschaf van een xl ) om zich vervolgens af te vragen waarom het hier nu niet echt door kan breken.
Nou, op die manier zal dat ook nimmer lukken.

Ik ben jarenlang voorstander geweest,
maar dat wordt nu wel wat minder.
Gelukkig dat er hier in Nederland ook nog andere fabrikanten zijn die win 10 op hun toestellen leveren....toch?

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• vali
Amadeus1966 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:03:
[...]

Niet echt he.

Waar het om gaat is dat ze daar wel kunnen stunten ( zover zelfs dat ze de 950 gratis weggaven bij de aanschaf van een xl ) om zich vervolgens af te vragen waarom het hier nu niet echt door kan breken.

Gelukkig dat er hier in Nederland ook nog andere fabrikanten zijn die win 10 op hun toestellen leveren....toch?
Staat wel heel leuk "Get a free dock via Lumia Offers App with purchase of Lumia 950 or 950 X" maar is die actie niet afgelopen (ook in USA)? Staat wel vaker fouten op de microsoft store website, meerdere keren ook hier in Nederland meegemaakt.

Dat ze stunten komt omdat ze in amerika (en andere landen) fysieke winkels hebben. Zelf heb ik 8 jaar als bijbaan in een elektronica winkel gestaan en kan je vertellen dat acties van bedrijven niet zomaar worden doorgevoerd. Zo hadden wij ook acties dat geld kon krijgen bij het inleveren van een oud toestel, maar die waren zo diep triest laag dat geen enkele klant dat deed.

Neemt niet weg dat MS echt meer aan hun mobiele tak moeten doen. Agja, ik denk maar zo: zolang mijn smartphone (en die van mijn familieleden) prima blijft draaien ben ik tevreden. Ze zijn allemaal zonder problemen over van wp8.1 naar w10 en zijn nog steeds dik tevreden. De Android gebruikers zal ik het maar niet over hebben. :+

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 25-05-2016 12:31 ]

vali schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:00:
[...]
Staat wel heel leuk "Get a free dock via Lumia Offers App with purchase of Lumia 950 or 950 X" maar is die actie niet afgelopen (ook in USA)? Staat wel vaker fouten op de microsoft store website, meerdere keren ook hier in Nederland meegemaakt.

[knip]
Dat is een nieuwe actie, 24 mei gestart als ik mij niet vergis.

Testing, one, two ...

• Dragunov
Nog iemand het probleem dat cameraknop moeilijk werkt?

Ik moet foto's trekken via het icoontje op scherm.

Precies of de app raar reageert erop.

Laatste officiële build...

Kon vroeger wel gewoon direct de app starten van lockscreen en foto's trekken, lukt nu opeens niet meer!

• Pyramiden
Daar heb ik geen last van. Alleen mijn autofocus werkt voor geen meter, verder doet de camera het aardig.

• Dragunov
Effen telefoon uitgezet en terug aan en probleem schijnt opgelost te zijn...

Waarschijnlijk ergens een interne crash!

• barta123
Pyramiden schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:59:
Daar heb ik geen last van. Alleen mijn autofocus werkt voor geen meter, verder doet de camera het aardig.
Klagen bij de 'Feedback-app', door Volume down + powerbutton 2 seconden ingedrukt te houden... Doe ik ook regelmatig. En als ik zo de statistieken van mijn eigen suggesties & problemen geef, zijn die best veel omhooggplust! Daar zal ook vast wel wat mee gedaan zijn, inmiddels een stuk minder problemen ;) :*)

• Caelorum
Hoeft geen twee seconden hoor. Gewoon beiden indrukken (power eerst, dan volume down) triggert meteen die feedback app.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ariewhr schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:17:
Hallo,

offtopic:
Of je koopt dit en bouwt een systeem, lijkt me makkelijker en goedkoper kan je nog steeds een dock maken waarmee je telefoon dockt of je doet gewoon via bt. Kan je het systeem ook gebruiken zonder telefoon en sluit je een odbII BT module aan zie je ook nog is relevante auto info. plus een x86 processor dus je kan ook nog is veel meer programma's installeren, naar keuze (zoals een odb app)
of compleet UI van centrafuse.
Amadeus1966 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:03:
[...]

Niet echt he.

Nee,maar in de vs ook niet: (while supplies last*) ze zijn dus gewoon voorraden aan het leegtrekken (vandaar dat ze het ww niet meer aanbieden). Maar dan nog, koop je een l950xl met dock kom je op 529€ uit ipv 499$. Dan is die us deal al redelijk minder interessant. Hoef je het niet uit de winkel hebben, heb je voor 300€ een (zo goed als nieuwe) 950xl en voor 50€ het dock.
offtopic:
Ik denk dat de mensen die het dock echt gebruiken op 1 hand te tellen zijn.. in Nederland..
barta123 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:42:
[...]

Klagen bij de 'Feedback-app', door Volume down + powerbutton 2 seconden ingedrukt te houden... Doe ik ook regelmatig. En als ik zo de statistieken van mijn eigen suggesties & problemen geef, zijn die best veel omhooggplust! Daar zal ook vast wel wat mee gedaan zijn, inmiddels een stuk minder problemen ;) :*)
Beste functie van het toestel _/-\o_
'inmiddels een stuk minder problemen'.. Inmiddels wel? Ik lach nog steeds om je RSI opmerking t.a.v. vingerscanner.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• barta123
Beste functie van het toestel _/-\o_
'inmiddels een stuk minder problemen'.. Inmiddels wel? Ik lach nog steeds om je RSI opmerking t.a.v. vingerscanner.
Die functie werkte inderdaad vanaf begin feilloos... :9 En een half jaar verder gelukkig wel :+ nu heb ik een telefoon die minder haperingen vertoont dan een Android, een veel mooier scherm heeft dan een iPhone & een veel betere camera heeft dan vele Androids en alle iPhones! :9 (S7 is meer gefocust, maar ach, ik ben ook niet zo strak in mijn focus houden!) >:)

En gelukkig zonder Snapchat, want stel je voor dat ik me ook nog aan de traagheid van die app moest ergeren... Nee, dan liever geen app! :9~ Die app is echt bedroevend langzaam op Android, dat zou gewoon een schande zijn voor W10M :9

[ Voor 18% gewijzigd door barta123 op 26-05-2016 17:43 ]

• Baritee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-12 13:01
Net een 950 dual sim gekocht. Ik was wat bevreesd voor de vele issues die ik her en der opving maar na 3 dagen nog altijd zeer positief over het toestel. Geen heating problemen, batterij gaat lang mee, alles draait heel vlot (al zal het op een IPhone mss nog wat sneller gaan), scherm is prachtig, camera is goed (al is de intrinsieke beeldkwaliteit toch wat minder dan mijn vorige 1020, het is wel veel sneller), Hello werkt behoorlijk goed, enz, enz. Zeker geen kat in een zak gekocht en met de huidige prijs zeker een prijs-kwaliteit breker.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:02

The Inquisitor

Greetings weaklings

Telefoon volledig opgeladen en ik ga naar bed om 2345 met 99% accu. Ik sta op om 0800 en heb nog maar 74% accu over. Ik ben dus een kwart verloren aan stand-by verbruik (oké, en 3 mailtjes ontvangen, en 3 appjes, dus screen-on time van 1 minuut erbij).

ik heb de Lumia 950 nu zo'n 5 dagen en heb alleen volledige laad cyci gemaakt, maar tot nu toe is het bedroevend. Iemand die dit herkent?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

The Inquisitor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:42:
Telefoon volledig opgeladen en ik ga naar bed om 2345 met 99% accu. Ik sta op om 0800 en heb nog maar 74% accu over. Ik ben dus een kwart verloren aan stand-by verbruik (oké, en 3 mailtjes ontvangen, en 3 appjes, dus screen-on time van 1 minuut erbij).

ik heb de Lumia 950 nu zo'n 5 dagen en heb alleen volledige laad cyci gemaakt, maar tot nu toe is het bedroevend. Iemand die dit herkent?
Dat is ~1-2% per uur (uitgaande van 8 uur slaap), dat lijkt me eerlijk gezegd een heel normaal verbruik...

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Esumontere schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Dat is ~1-2% per uur (uitgaande van 8 uur slaap), dat lijkt me eerlijk gezegd een heel normaal verbruik...
25% in 8 uur = ruim 3% per uur, standby, waarin de telefoon geen reet doet.
[...]
Volgens mij is het zo'n 3% per uur, maar ook dat lijkt me nog wel kunnen? Als ik wat actiever WA, en dat is vergeleken met echte WA gebruikers nog steeds minimaal, gaat het wel een stuk sneller met het accu-verbruik. WA lijkt niet de meest zuinige app wat dat betreft? Zonder appen 's nachts zou het best eens die 1-2% kunnen zijn.

Testing, one, two ...

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 14:45
[...]

1% is inderdaad vrij normaal. Echter ligt zijn verbruik boven de 3% (laatste keer dat ik het utirekende), en dat lijkt mij aan de hoge kant.

Fanaleds.com

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

hardware-lover schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:58:
[...]

Volgens mij is het zo'n 3% per uur, maar ook dat lijkt me nog wel kunnen? Als ik wat actiever WA, en dat is vergeleken met echte WA gebruikers nog steeds minimaal, gaat het wel een stuk sneller met het accu-verbruik. WA lijkt niet de meest zuinige app wat dat betreft? Zonder appen 's nachts zou het best eens die 1-2% kunnen zijn.
Voor de duidelijkheid: ik gebruikte geen Whatsapp in de nacht (ik sliep), maar ontving 3 appjes op hetzelfde tijdstip, dus met glance screen op 15seconden is dat minder dan 1 minuut dat het scherm in de nacht aan heeft gestaan.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27
Mijn 950xl doet minder dan 1% per uur standby, dus 3% is wel veel vind ik.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Raymond schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:13:
Mijn 950xl doet minder dan 1% per uur standby, dus 3% is wel veel vind ik.
Dat lijkt me een stuk normaler inderdaad.

Ter info over mijn toestel: Windows hello uit, NFC uit, BT uit, locatie uit, Wifi aan en verbonden, brigthness automatisch/25%. Op NL, dus geen cortana. Meeste achtergrond apps geblokkeerd.

Standby verbruik is absurd hoog, en in gebruik is de telefoon voor 21.00 al leeg, dus een dag haal ik al mooi niet, ondanks de meeste features al uitstaan.

Edit: Build .318

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

hardware-lover schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:58:
[...]

The Inquisitor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:56:
[...]

25% in 8 uur = ruim 3% per uur, standby, waarin de telefoon geen reet doet.
Excuus, ik kan niet rekenen. 't Is vrijdag he :+
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:20:
[...]

Dat lijkt me een stuk normaler inderdaad.

Ter info over mijn toestel: Windows hello uit, NFC uit, BT uit, locatie uit, Wifi aan en verbonden, brigthness automatisch/25%. Op NL, dus geen cortana. Meeste achtergrond apps geblokkeerd.

Standby verbruik is absurd hoog, en in gebruik is de telefoon voor 21.00 al leeg, dus een dag haal ik al mooi niet, ondanks de meeste features al uitstaan.

Edit: Build .318
Heb je na de laatste update een hard reset gedaan?

[ Voor 29% gewijzigd door Esumontere op 27-05-2016 10:21 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Esumontere schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:20:
Heb je na de laatste update een hard reset gedaan?
Ik heb de update uitgevoerd toen ik de telefoon nieuw kreeg, dus nee, niet wéér een hardreset gedaan.

Ik heb mijn 830 na elke update een hardreset gegeven, en kan niet zeggen dat het ooit beter gegaan is. Zonder kritiek naar jou: maar het is bullshit dat je met zo'n telefoon telkens de rompslomp moet doorstaan, en het is het meest voorkomende advies in elk Lumia topic (terwijl volgens mij maar een klein % profijt merkt bij een reset)

Edit; maar wilt niet zeggen dat het niet het proberen waard is,

[ Voor 5% gewijzigd door The Inquisitor op 27-05-2016 10:27 ]

• Martijndoes
  • Laatst online: 02-12 18:19
Wat geeft system -> battery saver -> battery use aan?
Welke apps verbruiken de meeste batterij?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Martijndoes schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:27:
Wat geeft system -> battery saver -> battery use aan?
Welke apps verbruiken de meeste batterij?
Daar zie ik niets vreemd. Whatsapp is koploper met zo'n 50%, maar dat is logisch want dat is mijn meest gebruikte app.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wjHEayS.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door The Inquisitor op 27-05-2016 10:32 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37
The Inquisitor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:28:
[...]

Daar zie ik niets vreemd. Whatsapp is koploper met zo'n 50%, maar dat is logisch want dat is mijn meest gebruikte app.

[afbeelding]
Bij mij staat Whatsapp ook bovenaan, terwijl ik die heel weinig gebruik. Het is gewoon absurd dat ze dat niet voor elkaar krijgen. Ik heb ook facebook messenger staan, gebruik ik ook vrij veel, maar die geeft helemaal geen problemen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Pagina: 1 ... 86 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.