Gisteren bij een concert, We Hunt Buffalo en Monolord voor de geïnteresseerden, eens wat filmpjes gemaakt, vooral om te kijken hoe een 950 omgaat met luide muziek.

Bijzonder goed blijkbaar, had ik echt niet verwacht. Het geluid is gewoon helder. beter dan wat ik zelf hoorde eigenlijk :+

Beeldkwaliteit is ook top, al verloor hij wel een paar keer de focus door de felle verlichting, maar het is dus een hele goede telefoon om bootlegs mee te maken :+

People as things, that’s where it starts.

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
RobinHood schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:25:
Gisteren bij een concert, We Hunt Buffalo en Monolord voor de geïnteresseerden, eens wat filmpjes gemaakt, vooral om te kijken hoe een 950 omgaat met luide muziek.

Bijzonder goed blijkbaar, had ik echt niet verwacht. Het geluid is gewoon helder. beter dan wat ik zelf hoorde eigenlijk :+

Beeldkwaliteit is ook top, al verloor hij wel een paar keer de focus door de felle verlichting, maar het is dus een hele goede telefoon om bootlegs mee te maken :+
Ha ja dat zijn ze al vanaf de 920, echt fenomenaal. High range audio oid noemden ze het. Was toen echt uniek. 930 had dit ook.

Om ervoor te zorgen dat de focus niet veranderd, kun je deze vast zetten. Door de videoknop even naar binnen te schuiven zie je de opties. Aangezien het zeer waarschijnlijk is dat je een vast brandpunt nodig hebt aangezien je niet al te veel door het publiek zal lopen.

Ik gebruik het ook als een statisch filmpje maak, wordt het beeld een stuk rustiger.
CR35 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:29:
[...]

Ha ja dat zijn ze al vanaf de 920, echt fenomenaal. High range audio oid noemden ze het. Was toen echt uniek. 930 had dit ook.

Om ervoor te zorgen dat de focus niet veranderd, kun je deze vast zetten. Door de videoknop even naar binnen te schuiven zie je de opties. Aangezien het zeer waarschijnlijk is dat je een vast brandpunt nodig hebt aangezien je niet al te veel door het publiek zal lopen.

Ik gebruik het ook als een statisch filmpje maak, wordt het beeld een stuk rustiger.
Wist niet dat dat kon, de focus vast zetten, da's een goede voor de volgende keer :P

Mijn 820 had niet die high-range audio, dus voor mij was het best wel een verrassing dat het zo goed werkte, ook bij muziek met veel distortion en "vreemde" vocals.

• CR35
RobinHood schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:41:
[...]

Wist niet dat dat kon, de focus vast zetten, da's een goede voor de volgende keer :P

Mijn 820 had niet die high-range audio, dus voor mij was het best wel een verrassing dat het zo goed werkte, ook bij muziek met veel distortion en "vreemde" vocals.
Ja ik lachte me toen al suf van al die mensen die het concert staan op te nemen met hun samsung/iphone en waar vervolgens in de audio alleen maar blop blop blop blop te horen is 8)7 . Niet dat ik constant met mijn telefoon in de handen sta, maar het is prachtig voor de vriendenmomentjes op een festival/concert en de 'verplichte' social media dingetjes/whatsapp. Maar ook ideaal in omgeving waar op een andere manier veel lawaai aanwezig is(auto's/motoren/machines).

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
CR35 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:56:
[...]

Ja ik lachte me toen al suf van al die mensen die het concert staan op te nemen met hun samsung/iphone en waar vervolgens in de audio alleen maar blop blop blop blop te horen is 8)7 . Niet dat ik constant met mijn telefoon in de handen sta, maar het is prachtig voor de vriendenmomentjes op een festival/concert en de 'verplichte' social media dingetjes/whatsapp. Maar ook ideaal in omgeving waar op een andere manier veel lawaai aanwezig is(auto's/motoren/machines).
Wat nog grappiger om te zien is dat iphone gebruikers amper 3g/4g signaal hebben op een festival. Naja, eigenlijk is het signaal altijd slechter. Kunnen ze ook nooit hebben als je er iets van zegt. :+

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 19:42
Batterij nog niet leeg, gistermorgen (woensdag 4 mei 2016 omstreeks 8u30) me toestel uit stekker gehaald, wel ganse dag niet gebruikt (SIM was nog niet geactiveerd, duurde meer dan 16 uur eer ik op netwerk zat), maar gisteravond toch effen gebruikt voor Edge (toestel kwam mooi warm), paar updates voor apps gedaan, Bluetooth ingesteld, paar andere zaken ingesteld, de Wireless Display Adapter gekoppeld aan dit toestel en nu rond 10h (donderdag 5 mei 2016) nog 47% over
jodeltje schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:07:
wd40 op een keukenrol spuiten en poetsen. zo weg. geen wd40? andere olie proberen.
Stond eerst sceptisch om dit op deze manier te doen, omdat WD-40 wel een goed product is, daar niet van. Maar omdat ik toch lees dat niet zo aangeraden is om te gebruiken. Dus had wel een beetje schrik

Maar toch de gok gewaagd en inderdaad toestel is ontdaan van de kleverige rand.

Bedankt!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Mochten er mensen een promotiecode met 20.- Eur korting hebben ontvangen van MS vanwege de late levering van het continuum dock, deze is bij mij in ieder geval maar geldig tot 31 mei 2016.

Koop desnoods een USB-A -> USB-C kabeltje, dan hoef je ook niets bij te betalen maar ben je jammer genoeg wel 3.- Eur korting kwijt...

• Dragunov
Nu 21.42h en batterij nog altijd op 30%, wel ganse dag niet gebruikt.

Nu enkel om ook de Bluetooth te koppelen met de PC.

Maar al bij al ben ik wel tevreden erover, had al horrorstories gehoord ivm heel korte levensduur van batterij.

Nu is batterij toch al van gistermorgen opgeladen, dus als de batterij de nacht overleeft, dan gaat die toch al een twee dagen mee zonder herladen en dit op laatste officiële build
Die horrorverhalen komen van vlak na launch. Door al die updates kan mijn lumia zeker 2x zo lang mee op een lading.

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 18:32
[...]

Hehe inderdaad, m'n Lumia 920 neemt ook geweldig geluid op. Laatstgeleden liet een vriend met een Samsung GS4 me een opname van een fuif horen en hij zei dat de bassen zo hard waren dat daardoor het geluid zo slecht was, ik dacht meteen dat heb ik toch niet hoor _/-\o_

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:04
Vandaag mijn lumia 950 de grond van dichtbij laten zien. Scherm volledig kapot.
Nu weer op de ativ s,..

Is het wat makkelijk te fixen? Scherm kan niet bij mijn reguliere levanciers vinden...

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Verwijderd

Renegade666 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:18:
Vandaag mijn lumia 950 de grond van dichtbij laten zien. Scherm volledig kapot.
Nu weer op de ativ s,..

Is het wat makkelijk te fixen? Scherm kan niet bij mijn reguliere levanciers vinden...
voor 147 euro als je het zelf aan durft.
http://rounded.com/micros...lete-00814d7-00814d7.html

nieuw scherm.

• Dragunov
Is het een origineel scherm?

Verwijderd

Dat weet ik niet dan zal je je moeten verdiepen in de site, etc..

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 11:16
http://stellatech.com/mic...chscreen,a,de,822868.html

Op Stellatech zelfs nog een fractie goedkoper, let wel, exclusief verzendkosten... Stellatech is de plaats waar je ook die Qi-matjes kunt kopen ;)

Ik weet niet of het de originele is, maar ik zou gewoon even op de nummertjes Googlen... Grote kans dat het gewoon de originele is namelijk! :)

Heb ik dan echt zoveel geluk met mijn 950? Ding is al veel meer dan eens gevallen, ook met het scherm richting moeder aarde. Geen centje pijn! :D

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

Iedere keer dat je je foon laat stuiteren gooit er iemand met een dobbelsteen, en als je een 20 krijgt, blijft je scherm heel :+

Mijne heeft 1 flinke stuiter gemaakt wat maanden terug, maar ook niks aan de hand. Wel wat krassen al op het scherm, maar gelukkig nog niet zo erg als op mijn 820.

Verder is het een hele saaie telefoon die gewoon precies doet wat hij moet doen, zonder crashes, zonder te heet te worden, zonder mijn SD-kaart eruit te gooien etc.

Moet wel gniffelen als ik mensen op Tweakers typische Android-problemen zie posten zoals virussen :+ Maar, die mensen gniffelen ook vast iedere keer als een app niet voor WM uitkomt :/

• barta123
RobinHood schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:50:
Iedere keer dat je je foon laat stuiteren gooit er iemand met een dobbelsteen, en als je een 20 krijgt, blijft je scherm heel :+

Mijne heeft 1 flinke stuiter gemaakt wat maanden terug, maar ook niks aan de hand. Wel wat krassen al op het scherm, maar gelukkig nog niet zo erg als op mijn 820.

Verder is het een hele saaie telefoon die gewoon precies doet wat hij moet doen, zonder crashes, zonder te heet te worden, zonder mijn SD-kaart eruit te gooien etc.

Moet wel gniffelen als ik mensen op Tweakers typische Android-problemen zie posten zoals virussen :+ Maar, die mensen gniffelen ook vast iedere keer als een app niet voor WM uitkomt :/
Couldn't agree with you any more... Maar ik ben van mening dat een kleinere hoeveelheid apps, een kleinere hoeveelheid verspilde tijd oplevert! :9

Heel saai in gebruik zoals je omschrijft, maar met de kleur die de mijne heeft (knaloranje, of rood-goud) is hij zeker geen saaie verschijning! Binnenkort ook woodified! _/-\o_

Dan mag ik maar hopen dat mijn dobbelsteen trouwens groot genoeg is! Ik heb ook een 920 gehad, die heb ik ook genoeg met kapotte schermen gezien... De mijne is zeker 100 keer gevallen in al die tijd dat ik hem had, maar nooit ook maar een enkel centje pijn! Enkel wat lichte krassen, damn wat een robuust ding was dat! 8)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:04
Thnx voor links, zal evne kijken.

Toestel is vanuit de zaak, waarschijnlijk moet ik hem gewoon opsturen..

Die van mij viel op een vlakke klinkervloer (tuincentrul) en daar lag nu net een stukje grind/steen en daar viel hij op...

Gelukkig dat ik mijn ativ s nog had. Daar werkt iig de notificaties van beide mailaccounts wel goed ... :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Dragunov
barta123 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:55:
[...]

Couldn't agree with you any more... Maar ik ben van mening dat een kleinere hoeveelheid apps, een kleinere hoeveelheid verspilde tijd oplevert! :9

Heel saai in gebruik zoals je omschrijft, maar met de kleur die de mijne heeft (knaloranje, of rood-goud) is hij zeker geen saaie verschijning! Binnenkort ook woodified! _/-\o_

Dan mag ik maar hopen dat mijn dobbelsteen trouwens groot genoeg is! Ik heb ook een 920 gehad, die heb ik ook genoeg met kapotte schermen gezien... De mijne is zeker 100 keer gevallen in al die tijd dat ik hem had, maar nooit ook maar een enkel centje pijn! Enkel wat lichte krassen, damn wat een robuust ding was dat! 8)
Me 1020 eenmaal laten vallen de eerste week dat ik die had en scherm gebroken, nieuw scherm laten steken en al die jaren later nu maar 1 krasje in scherm (dient nu als vervangtoestel als de 950XL van mij of de 635 van de vrouw stuk is), maar we wijken af...

Verwijderd

Een probleem ontstaan.. waarom raakt mn batterij ineens supersnel leeg? Alle dingen staan uit toch gebeurt het..ook wordt het toestel bij het opladen ook ineens gloeiheet terwijl het eerst niet zo was..

Ook een ander probleem ..bij updates zie ik dat ik kan updaten .218 , klik ik op download blijft die voortdurend op 0% hangen, zowel op wifi als 4g.. iemand een idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

Geen ruimte vrij? Herstart anders en probeer het nog een eens

• vali
Op mijn lumia 930 maakte ik wel eens een foto met Lumia moments en ik weet dat dit rebranded is naar Photos Add-in, maar ik kan het helemaal niet meer vinden. Zie ik iets over het hoofd of is het weer eruit gesloopt?

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 09-05-2016 10:28 ]

• barta123
vali schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:28:
Op mijn lumia 930 maakte ik wel eens een foto met Lumia moments en ik weet dat dit rebranded is naar Photos Add-in, maar ik kan het helemaal niet meer vinden. Zie ik iets over het hoofd of is het weer eruit gesloopt?
Voor zover ik weet heeft Nokia, ofwel Microsoft, veel van die 'Lumia ...' apps verwijderd, dit omdat deze nauwelijks gebruikt werden. Welke dat exact zijn weet ik zo even niet, maar er is zeker geminderd... ;)

Even zoeken levert dit artikel op; (Ja, op Tweakers!) nieuws: Microsoft trekt stekker uit Lumia-apps voor Windows Phone :9

• vali
barta123 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:33:
[...]

Voor zover ik weet heeft Nokia, ofwel Microsoft, veel van die 'Lumia ...' apps verwijderd, dit omdat deze nauwelijks gebruikt werden. Welke dat exact zijn weet ik zo even niet, maar er is zeker geminderd... ;)

Even zoeken levert dit artikel op; (Ja, op Tweakers!) nieuws: Microsoft trekt stekker uit Lumia-apps voor Windows Phone :9
Dat klopt, maar lumia moments hebben ze geïntegreerd in Windows Phone en kon dit altijd zonder problemen gebruiken op mijn oude l930 icm Windows 10. Zie het alleen niet meer terug op mijn l950XL :S Vandaar mijn vraag :+

• barta123
vali schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:03:
[...]

Dat klopt, maar lumia moments hebben ze geïntegreerd in Windows Phone en kon dit altijd zonder problemen gebruiken op mijn oude l930 icm Windows 10. Zie het alleen niet meer terug op mijn l950XL :S Vandaar mijn vraag :+
http://www.winbeta.org/ne...-rebrand-of-lumia-moments

Oké, wat blijkt, de naam is dus in stilte door Microsoft veranderd... Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :9

• vali
barta123 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:56:
[...]

http://www.winbeta.org/ne...-rebrand-of-lumia-moments

Oké, wat blijkt, de naam is dus in stilte door Microsoft veranderd... Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :9
uhh dat zei ik ook al ? Het gaat er mij om dat ik de optie niet terug zie als ik een foto/ kort filmpje maak (zoals ik vroeger deed met mijn l930).

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[...]

De iPhone heeft dat probleem niet, maar Android heeft inderdaad geen automatische gain control op de microfoon, waardoor bij hard geluid (concerten) de audio altijd zwaar overstuurt. Is voor zover ik weet bij alle Android telefoons zo, van laag tot hoog. iOS en Windows Phone doen dit wel goed.

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:47
Ik twijfel om mijn Lumia 640 de deur uit te doen en te gaan voor een 950 XL en dock. Wat ik daarmee hoop te kunnen gaan doen is af en toe mijn laptop thuis te kunnen laten.

Ik lees echter dat Citrix Receiver nog steeds geen ondersteuning biedt voor Continuum. Wat betekent dat in de praktijk? Geen full-screen-mogelijkheid? Heeft iemand inside information of dit ooit in de Receiver wordt ingebakken? Ik zie op internet de vraag vaak gesteld, maar nooit een antwoord van Citrix...

Dank!

• CR35
Dreamvoid schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:30:
[...]

De iPhone heeft dat probleem niet, maar Android heeft inderdaad geen automatische gain control op de microfoon, waardoor bij hard geluid (concerten) de audio altijd zwaar overstuurt. Is voor zover ik weet bij alle Android telefoons zo, van laag tot hoog. iOS en Windows Phone doen dit wel goed.
Ok dan vanaf ergens vanaf de iPhone 5(s) dat het wat beter is, maar zelfs het geluid filmpjes van de 6(s)(+) kunnen niet aan mijn 920 tippen hoor. Eerder was het niet veel beter en veel vervorming. Vroeger zelf een iPhone(maar die is niet echt meer te vergelijken zo lang geleden) gehad en in mijn vriendenkring heeft heeft het grootste gedeelte een iPhone of Windows Phone.

edit: de gain kan dan wel goed zijn, maar als een microfoon nog van z'n sokken wordt geblazen, komt er alsnog geen goed geluid uit.

edit2: net nog een filmpje teruggekeken van een concert waar het geluid echt heel hard stond, muziek is echt prachtig(beter als toen ik er bij was met oordoppen in) en ik versta mijn vrienden gewoon die tegen de camera praat _/-\o_ . Deze feature hebben ze er gelukkig nog niet uitgehaald, meen te herinneren dat ze ook een patent op de microfoontechnologie hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door CR35 op 09-05-2016 14:26 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-12 16:16

Esumontere

Floep, banaan.

Vanmiddag ineens een probleem met mijn 950: De SIM-kaart werd niet meer herkend (of geblokkeerd, geen idee. In plaats van de bereik-streepjes een simkaartje met verbodsteken ervoor). Na een herstart waarbij ik de simkaart even verwijderd, schoongemaakt en weer teruggestoken heb deed hij het weer, maar gaf een melding dat de SIM-instellingen waren veranderd en dat de telefoon herstart moest worden. Dus ik dat gedaan, en vooralsnog lijkt het goed te gaan. Nu maar hopen dat het een eenmalig probleem is... Herkent iemand dit misschien?

Ik heb een Lumia 950, draai de laatste production build (.218) en heb hollandsnieuwe als provider.

• barta123
Esumontere schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:57:
Vanmiddag ineens een probleem met mijn 950: De SIM-kaart werd niet meer herkend (of geblokkeerd, geen idee. In plaats van de bereik-streepjes een simkaartje met verbodsteken ervoor). Na een herstart waarbij ik de simkaart even verwijderd, schoongemaakt en weer teruggestoken heb deed hij het weer, maar gaf een melding dat de SIM-instellingen waren veranderd en dat de telefoon herstart moest worden. Dus ik dat gedaan, en vooralsnog lijkt het goed te gaan. Nu maar hopen dat het een eenmalig probleem is... Herkent iemand dit misschien?

Ik heb een Lumia 950, draai de laatste production build (.218) en heb hollandsnieuwe als provider.
Die melding van sim-wijziging kreeg ik in het begin heel vaak, dat was een van de bugs... Die heb ik de laatste maanden niet meer gehad! Maar ik zou er niet echt iets achter zoeken, als het herhaaldelijk terugkomt wel natuurlijk. Go on! ;)

• Dragunov
Kreeg ik ook, maar kwam omdat SIM nog niet actief was (laatste officiële build)

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 08:03
Dat probleem had ik afgelopen weekend ook, een paar keer melding ivm simkaart/netwerkinstillingen aangepast met verzoek om te herstarten. Iedere keer braaf gedaan :)

Nu nergens last meer van.
Zit op .218 met KPN simkaartje

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

• barta123
Oké, misschien dat ik spoedig nog een videoreview doe van Continuum (sowieso volgt een getikte versie voor de HD-500)... Ik heb namelijk net nog eens Continuum getest, maar het werkt sinds de laatste update echt feilloos in combinatie met het dock & een bluetooth keyboard + USB-muis!

Voor basic taken is het gewoon fantastisch, YouTube app geopend, groove muziek op de achtergrond, beetje browsen en wat office werk... Wat ook leuk is, is dat het aantal games -huis-tuin-en-keuken spelletjes- gestaag toeneemt, wat ook wel geinig is om te proberen! :9

Ik ben blij verrast met wat het me te bieden heeft. Dat kan ik natuurlijk niet alleen voor mezelf houden, dus deel ik het op deze manier met jullie, waar later ook een review zal volgen! :)

• Dragunov
Vraag me af wat jullie gebruiken als Bluetooth toetsenbord en muis.

Ik wil een toetsenbord en muis die qua design ook wel mee is met de tijd, alles kan en toch licht is.

In de promofilmpjes van MS zie ik tal van mooie toetsenbord/muis combinaties die ze gebruiken, maar je vindt die praktisch nooit terug

• barta123
Dragunov schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:15:

Ik wil een toetsenbord en muis die qua design ook wel mee is met de tijd, alles kan en toch licht is.

In de promofilmpjes van MS zie ik tal van mooie toetsenbord/muis combinaties die ze gebruiken, maar je vindt die praktisch nooit terug
https://www.microsoft.com...ldable-keyboard/gu5-00001
https://www.microsoft.com/hardware/nl-nl/p/arc-touch-mouse

Een 'Foldable Keyboard', zoals in sommige Continuum promotiefilmpjes is te vinden (kost je wel 100 euro's) en een Arc Mouse van MS, die ik wel heel gelikt vind (kost ook 75 euro).

Dat alles vind ik vrij veel :+ Dus doe ik het met een goedkoop bluetooth toetsenbordje dat ik ooit eens bij een tablethoes gekocht heb (is vrij klein, iets kleiner dan een 10 inch tablet). Mijn muis is gewoon een Logitech muis, met zo'n hackbare ontvanger >:) (met precisiescrollwieltje, ideaal om tientallen pagina's in 1 beweging door te scrollen) :9~

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Vanochtend voor het eerst sinds Windows 10 de alarm functie gebruikt...dat werkte iets te goed! Met een hartverzakking werd ik wakker, dus op zich als wekker doet de app z'n werk maar als het geluid iets zachter gezet kon worden zou dat erg fijn zijn. Dacht dat je dat voorheen ook kon instellen in WP8? Heeft iemand een goed alternatief als app?

• Dragunov
Of geef het gewoon door als je een Insider bent...

• BadWampa
Dragunov schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:31:
Of geef het gewoon door als je een Insider bent...
Ik ben geen insider, ik heb het wel geupvote in de Feedback app.

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
BadWampa schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:48:
[...]

Ik ben geen insider, ik heb het wel geupvote in de Feedback app.
Zeker weten? Ik heb er zelf namelijk geen last van en je bent de enige niet-insider bij wie ik deze klacht lees.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:50
sandr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:01:
[...]

Zeker weten? Ik heb er zelf namelijk geen last van en je bent de enige niet-insider bij wie ik deze klacht lees.
En ik ben wel Insider, en wordt elke morgen rustig gewekt. Heb hier geen last van. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog nooit heb gespeeld met de geluidjes van de wekker en dus standaard is ingesteld, alleen tijd instellen. Misschien heeft het daar mee te maken.

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-12 10:35
Hoi hoi weer een update :)
http://mspoweruser.com/wi...-10586-318-now-available/

Eigenlijk werkt alles goed maar toch leuk om te zien dat er nog hard wordt gewerkt aan dit platform.

Btw. Off topic maar er is een officiële Eurovisie songfestival app 😱 omdat er nooit apps zijn te krijgen....

• Dragunov
Bezig met downloaden op me telefoon.

• BadWampa
sandr schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:01:
[...]

Tja lijkt me wel, tenzij je per ongeluk insider kunt worden. :)
Dus jij kunt je volume bij het scherm "alaram bewerken" instellen? Hmm ik heb die optie daar niet.

• Anoniempje39
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-11 09:54
BrBuggyB schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:32:
Ik twijfel om mijn Lumia 640 de deur uit te doen en te gaan voor een 950 XL en dock. Wat ik daarmee hoop te kunnen gaan doen is af en toe mijn laptop thuis te kunnen laten.

Ik lees echter dat Citrix Receiver nog steeds geen ondersteuning biedt voor Continuum. Wat betekent dat in de praktijk? Geen full-screen-mogelijkheid? Heeft iemand inside information of dit ooit in de Receiver wordt ingebakken? Ik zie op internet de vraag vaak gesteld, maar nooit een antwoord van Citrix...

Dank!
Ik heb zelf erg slechte ervaringen met Citrix op mijn Lumia 950. Op het werk draait alles goed op iOS en Android, maar Windows Mobile 10 krijg ik het niet aan de praat (8 wel). Ook geen continuüm support. 😩 Ik zou wat dat betreft nog even wachten.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-12 16:16

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb gisteren .318 geinstalleerd en vervolgens gelijk een hard reset gedaan. Daarna backup teruggezet en het toestel draait weer als een zonnetje! Die hard reset heb ik ook gedaan omdat ik in de vorige public build problemen had met random restarts (waaronder tijdens het bellen), warmlopers en soms traagheid. Hopelijk zijn die bij deze verholpen :)

Tot nu toe lijkt hij het perfect te houden met deze build. Battery life lijkt een stuk beter (nog 77% over sinds vanmorgen, meestal zit hij rond dit tijdstip laag in de 60's) en de reboots blijven vooralsnog uit.
vali schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:28:
hardware-lover in "Windows Phone Store en applicaties"

Edit: wat hieronder gezocht wordt kan dus nog steeds..

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 11-05-2016 19:42 . Reden: In ander topic meer op zijn plaats vind ik ]

Testing, one, two ...

• vali
hardware-lover schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:10:
[...]

Je ziet inderdaad iets over het hoofd verwacht ik. Deze camera addin komt pas tevoorschijn na volgende handeling;

Camera > Instellingen > "houd de cameraknop ingedrukt" > Video

Bij ingedrukt houden van de fotoknop wordt nu een video opname gemaakt (opnameteller loopt onderin), en bij loslaten van die knop stopt de opname en kan je via het laats gemaakte ronde media icoontje de opname terugkijken, dan krijg je de mogelijkheid om die bewuste addin te gebruiken en de gewenste frames apart op te slaan.

Duidelijk zo?
Dat klopt inderdaad, dat had ik ook gezien. Maar wat ik mis is de mogelijkheid om meerdere momenten vast te leggen in het filmpje zoals je ook de voorbeeld afbeelding ziet. Vond zelf dit erg gave optie die ik ook meerdere keren gebruikte.

• Dragunov
Esumontere schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:26:
Ik heb gisteren .318 geinstalleerd en vervolgens gelijk een hard reset gedaan. Daarna backup teruggezet en het toestel draait weer als een zonnetje! Die hard reset heb ik ook gedaan omdat ik in de vorige public build problemen had met random restarts (waaronder tijdens het bellen), warmlopers en soms traagheid. Hopelijk zijn die bij deze verholpen :)

Tot nu toe lijkt hij het perfect te houden met deze build. Battery life lijkt een stuk beter (nog 77% over sinds vanmorgen, meestal zit hij rond dit tijdstip laag in de 60's) en de reboots blijven vooralsnog uit.
Hier nog geen hard reset gedaan, systeem draait voorlopig nog goed, we zien wel!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-12 14:21
BrBuggyB schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:32:
Ik lees echter dat Citrix Receiver nog steeds geen ondersteuning biedt voor Continuum. Wat betekent dat in de praktijk? Geen full-screen-mogelijkheid? Heeft iemand inside information of dit ooit in de Receiver wordt ingebakken?
Een optie is misschien nog de sessie overnemen van je laptop waar Citrix op staat? Dan heb je wel wat aan je Dock.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:41
Dragunov schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:15:

Deze lijkt me wel handig voor onderweg:
https://www.microsoft.com...-media-keyboard/N9Z-00022

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37
Die heb ik. Ik gebruik hen vooral op de bank icm het continuum dock. Heerlijk toetsenbord met trackpad.

Een andere vraag. Wie heeft er ervaring met mozo covers. Ik wil graag de bruin lederen achterkant kopen. Alleen weet ik nog niet zeker id ik de flip wil of alleen de achterkant. Wie heeft er ervaring mee en waarom zou ik er 1 zonder flip nemen of met?
Ze zien er wel heel mooi uit. Maakt het toestel een stukje mooier!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• barta123
ShittyNL schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:18:
[...]

Die heb ik. Ik gebruik hen vooral op de bank icm het continuum dock. Heerlijk toetsenbord met trackpad.

Een andere vraag. Wie heeft er ervaring met mozo covers. Ik wil graag de bruin lederen achterkant kopen. Alleen weet ik nog niet zeker id ik de flip wil of alleen de achterkant. Wie heeft er ervaring mee en waarom zou ik er 1 zonder flip nemen of met?
Ik heb er eentje, rood-goud, maar die gouden rand is op kleine stukken zwart geworden (op de hoeken, waar de telefoon je tafel raakt, of waar het meeste spanning op komt wanneer je hem in je broek schuift) :+

Dus ik wacht nog even, op de houten backcover, die een rubberen rand heeft (gewoon zwart) :*) Van die mensen met zo'n Samsung waar dat zilveren randje grijs is geworden, zoiets wil ik niet, gewoon bah :D

• Dragunov
Had liever op de Mozo covers het Windows logo gezien ipv Mozo logo

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Drama voor linkshandigen zo'n trackpad aan de rechterkant.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Dragunov schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:38:
Had liever op de Mozo covers het Windows logo gezien ipv Mozo logo
En zo velen met je. Mozo heeft hierop gereageerd met dat ze dit niet mogen doen.

• Dragunov
En ik denk ook niet dat Microsoft ZELF covers gaan uitbrengen voor deze toestellen, omdat ze daarvoor MOZO hebben als officiële verdeler

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:41
ShittyNL schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:18:
[...]

Hij is zeker mooi. Ik heb de mijne echter teruggestuurd, omdat hij nog meer kraakte dan de originele cover. Plastic rand lijkt ook gevoelig voor krassen of slijtage.

• CR35
Met continuum had ik gewoon op werk een draadloos logitech setje ingeplugd met zo'n kleine usb ontvanger. Werkte direct :P
Zag ik nou net een Belsimpel reclame over de L950?

Is het Sint Juttemis vandaag?

• swhnld
RobinHood schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:00:
Ze hebben er zelfs een aparte pagina voor Windows 10: https://www.belsimpel.nl/windows-10

Maar eerlijk is eerlijk, voor mijn gevoel zijn de kinderziektes er uit, dus als je een stabiel, technisch superieur toestel zoekt om mee te bellen, foto's maken, whatappen en een beetje mail en internet, zijn deze toestellen erg fijn. Verschillende mensen zijn blij verrast met de integratie tussen Windows 10 op telefoon en PC, de foto's op de telefoon gemaakt komen vanzelf op de PC zonder moeilijk te doen, heerlijk eenvoudig.

• barta123
RobinHood schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:00:

Is het Sint Juttemis vandaag?
Heyho! Die heb ik dit weekend gezien! Ik zei al tegen een maat van me, goed dat ze het nu pas doen... Anders waren het veel retourtjes geweest! ;) >:)

Ik geniet van het rustige, maar toch levendige interface en het mooie scherm! Dat kan ik van een gemiddeld IPS-paneeltje niet zeggen... De camera is ook onovertreffelijk, misschien doet de S7 het fractioneel beter door de Dual-Pixel autofocus technologie, maar qua resolutie & low-light foto's wint hij zeker niet! :9

En tja, die S7 is toch maar een nummertje uit de Galaxy reeks... :D

En nog iets, data-beperken is bij W10M wat mij betreft toch een flink stuk eenvoudiger dan dat bij Android 6.0 Marshmallow gaat, achtergronddata beperken (werkt amper) is lang niet zo makkelijk als gewoon batterijbesparing aan, of achtergrondapps uitschakelen... Voorheen had ik nog geen databundel (onderweg rijd ik zelf, dus geen internet nodig & op plaats van bestemming altijd snelle Wi-Fi).

Maar nu verlengen zo aantrekkelijk was bij mijn provider, heb ik maar even een bundel aangezet! Het mag dan wel zonder 3G zijn, maar dan is er ten minste een reden om iets langer naar dat mooie Amoled schermpje te kijken! 8)

[ Voor 34% gewijzigd door barta123 op 12-05-2016 21:14 ]

De 950 is inderdaad nu een beter toestel dan toen ik hem kocht. Betere accuduur, apps die om zijn naar WM10 design, stabieler.

Hopelijk ga ik er nu ook eens eentje in het wild zien.

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:25
Ik kreeg vanmiddag update .318 binnen. De 950XL interface is nu nog sneller. Whatsapp tekstinvoer is veranderd, verder heb ik nog geen andere veranderingen gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door BigEagle op 12-05-2016 21:59 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Voxxie
  • Laatst online: 02-12 22:20
BigEagle schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:59:
Whatsapp tekstinvoer is veranderd
De Whatsapp text invoer heeft niks met de nieuwe build te maken ;)
Was ook enkel na een app update veranderd geweest ;)

• CR35
Bij mij voelt met .318 de 950 XL ook sneller aan, maar ook bij normaal gebruik koeler. Alleen met (fast) opladen wordt hij nog warm bij mij de afgelopen dagen. Terwijl met de vorige build ook tijdens 9gag/NOS etc. hij soms wat warm aanvoelde.

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-11 13:46
CR35 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:00:
Bij mij voelt met .318 de 950 XL ook sneller aan, maar ook bij normaal gebruik koeler. Alleen met (fast) opladen wordt hij nog warm bij mij de afgelopen dagen. Terwijl met de vorige build ook tijdens 9gag/NOS etc. hij soms wat warm aanvoelde.
Grappig, ik had dit gevoel ook! Mooi om te zien dat het niet een placebo effect is :+ .

De accuduur lijkt ook sterk verbeterd (in ieder geval t.o.v. de laatste Redstone build), ik haal de avond vaak met 65% terwijl hij normaliter rond de 20% schommelde met mijn gebruik.

• barta123
RobinHood schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:33:
De 950 is inderdaad nu een beter toestel dan toen ik hem kocht. Betere accuduur, apps die om zijn naar WM10 design, stabieler.

Hopelijk ga ik er nu ook eens eentje in het wild zien.
I did! Toen ik hem net had zelfs, ik was een beetje met mijn driedubbele LED-flitser aan het kloten in een discotheek, toen ik bij een telefoon een rood lampje aan zag gaan (die niet op dezelfde plaats zat als bij mijn 950)... Een irisscanner dus! Hallo 950XL! :9

Ondanks dat de irisscanner niet even snel is als een vingerafdrukscanner (Z5 Compact, scanner in aan-uit button op de zijkant), zou ik toch de irisscanner prefereren, dit omdat ik mijn oog nooit hoef af te drogen, schoon te vegen, of nogmaals moet wassen omdat mijn handen te vuil zijn :D Hij werkt namelijk AL-TIJD, als je hem goed voor je houdt (kijkhouding als ik zit)

[ Voor 4% gewijzigd door barta123 op 13-05-2016 16:56 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:54

Swerfer

Hmm...

barta123 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:55:
[...]
Hij werkt namelijk AL-TIJD, als je hem goed voor je houdt (kijkhouding als ik zit)
Behalve buiten met het heldere weer van afgelopen week. Dat vond ik wel een showstopper, en het verbeteren van de irisscanner in de volle zon hielp niet. Sterker nog, bij het verbeteren kon hij niet eens een fix krijgen op mijn ogen. Wel jammer, ik betrap mij er nu meteen op dat ik binnen ook eerder de code gebruik omdat ik de irisscanner 'ontwend' ben...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

afgelopen week ook de update gehad, heb nu wel last dat m'n livetiles het niet meer doen :S, kan het ook nergens meer aanzetten. Toestel voelt wel een hele bak sneller aan zeg en het was al snel :)

• barta123
Swerfer schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:33:
[...]

Behalve buiten met het heldere weer van afgelopen week. Dat vond ik wel een showstopper, en het verbeteren van de irisscanner in de volle zon hielp niet. Sterker nog, bij het verbeteren kon hij niet eens een fix krijgen op mijn ogen. Wel jammer, ik betrap mij er nu meteen op dat ik binnen ook eerder de code gebruik omdat ik de irisscanner 'ontwend' ben...
Dat is waar, maar jij denkt dus dat je met een infraroodlampje de sterkte van het zonlicht in die infraroodsensor kunt overwinnen? Dan moet je met je telefoon naar de zon toedraaien, dan werkt hij wel! :D Just one simple trick! ;)

Verwijderd

The_Scarabial schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:09:
afgelopen week ook de update gehad, heb nu wel last dat m'n livetiles het niet meer doen :S, kan het ook nergens meer aanzetten. Toestel voelt wel een hele bak sneller aan zeg en het was al snel :)
Dit had ik laatst ook, nadat ik de taal wijzigde van engels in het nederlands, werkte de tiles weer..

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:00
Hoe vinden jullie de accuduur nu dan?
Hoeveel screen on time halen jullie?

Iemand meer info of eventueel wat screenshots?
Accuduur nu is denk ik zo'n 2x beter dan bij release, misschien wel wat meer, en ik denk dat ik hem door die betere accuduur misschien nog wel meer gebruik dan eerst.

Edge is veel zuiniger geworden merk ik, maar andere apps die bekende slurpers zijn blijven dat ook, zoals Whatsapp, Skype, 9Gag, Maps etc.

Maar, met mijn gebruik doe ik er een functionele dag mee, met behoorlijk wat screen-on time [uur of 2-3?] met Glance aan, mail direct naar binnen loodsen etc.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:54

Swerfer

Hmm...

barta123 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:26:
[...]

Dat is waar, maar jij denkt dus dat je met een infraroodlampje de sterkte van het zonlicht in die infraroodsensor kunt overwinnen? Dan moet je met je telefoon naar de zon toedraaien, dan werkt hij wel! :D Just one simple trick! ;)
Ook de telefoon naar de zon toe draaien helpt bij mij niet. Het enige wat helpt is mijn hand boven mijn ogen houden en zelfs dan heeft hij er nog moeite mee...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• barta123
Swerfer schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:17:
[...]

Ook de telefoon naar de zon toe draaien helpt bij mij niet. Het enige wat helpt is mijn hand boven mijn ogen houden en zelfs dan heeft hij er nog moeite mee...
Hmm, ik zou gewoon in elk mogelijke situatie op 'Herkenning verbeteren' drukken, misschien dat dat helpt... [trollmode] Ben je toevallig van Aziatische komaf? [/trollmode] >:)

Ik herken het zelf niet, het werkt bij mij eigenlijk nagenoeg feilloos, ik zou graag een combi tussen vingerafdrukscan op de zijkant en een irisscanner zien, dat is perfect! :*) Want als je telefoon plat ligt, dat je hem met je vinger kunt ontgrendelen! :)

• swhnld
barta123 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:59:
[...]
ik zou graag een combi tussen vingerafdrukscan op de zijkant en een irisscanner zien, dat is perfect! :*) Want als je telefoon plat ligt, dat je hem met je vinger kunt ontgrendelen! :)
[niet serieus] Duh, als die plat ligt kun je hem met je vinger ontgrendelen, scherm naar boven swypen en je pin code intypen doe je toch met je vinger, niet met je neus? 8)7 [/niet serieus]

Maar serieus, ook apparaten met vingerafdruk scanner werken lang niet altijd liggend op tafel, denk maar aan de toestellen met de scanner achterop, of de apparaten waar het aan de zijkant zit in de aan/uit knop, daar kun je niet bij als het plat op tafel ligt. De iris scanner werkt wel plat op tafel, je moet alleen je hoofd in de buurt houden.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-12 07:17
RobinHood schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:13:
Accuduur nu is denk ik zo'n 2x beter dan bij release, misschien wel wat meer, en ik denk dat ik hem door die betere accuduur misschien nog wel meer gebruik dan eerst.

Edge is veel zuiniger geworden merk ik, maar andere apps die bekende slurpers zijn blijven dat ook, zoals Whatsapp, Skype, 9Gag, Maps etc.

Maar, met mijn gebruik doe ik er een functionele dag mee, met behoorlijk wat screen-on time [uur of 2-3?] met Glance aan, mail direct naar binnen loodsen etc.
Ik heb de .318 update maar edge is juist de enige app die veel verbruikt. Als ik 15 min browse is mijn mobiel heet en de accu een stuk leger.

• barta123
swhnld schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:04:
[...]

[niet serieus] Duh, als die plat ligt kun je hem met je vinger ontgrendelen, scherm naar boven swypen en je pin code intypen doe je toch met je vinger, niet met je neus? 8)7 \[/niet serieus]

Maar serieus, ook apparaten met vingerafdruk scanner werken lang niet altijd liggend op tafel, denk maar aan de toestellen met de scanner achterop, of de apparaten waar het aan de zijkant zit in de aan/uit knop, daar kun je niet bij als het plat op tafel ligt. De iris scanner werkt wel plat op tafel, je moet alleen je hoofd in de buurt houden.
Dat klopt, daarom is zo'n scanner als bij de G5, de 6P en de 5X ook zeker niet ideaal, zoals bij een iPhone vind ik het al helemaal niks, omdat die houding van je duim al helemaal RSI-minded is... Doe mij maar die irisscanner, ziet er ten minste ook nog een futuristisch uit! :9

• Dragunov
Met matig gebruik gaat telefoon hier zo'n drie dagen mee

• swhnld
Dragunov schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:59:
Hier idem.

• vali
Filmpje dat het verschil tussen de Lumia 950xl en de galaxy s7 laat zien. Als Microsoft eens de autofocus fixed dan wint hij het op elk vlak.

Wordt ook de kracht laten zien van hardware matige beeld stabilisatie en digitale beeld stabilisatie. De Lumia's zijn de enige smartphones die beide hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door vali op 15-05-2016 19:09 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:37
vali schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:06:
Filmpje dat het verschil tussen de Lumia 950xl en de galaxy s7 laat zien. Als Microsoft eens de autofocus fixed dan wint hij het op elk vlak.

Wordt ook de kracht laten zien van hardware matige beeld stabilisatie en digitale beeld stabilisatie. De Lumia's zijn de enige smartphones die beide hebben.
Ik heb het filmpje gekeken en als je als leek kijkt is de S7 gewoon beter. Alleen is die autofocus zo ruk. Als je een beeld hebt waar dat niet is dan zie je gewoon dat de 950XL echt op elk vlak beter is. Vooral het geluid en de kleuren zijn zoveel fijner dan bij de S7. Ik vindt kleurgetrouw heel belangrijk en bij de S7 zie je echt dat de kleuren gewoon lelijk zijn.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• RayNbow
  • Laatst online: 20:45

RayNbow

Kirika <3

Over het autofocus-gebeuren, iemand op WinBeta kwam met de volgende reactie:
A few weird things...

The OIS stuff is really odd. It appears the digital image stabilization is turned on for the front camera on the 950XL, but on the main camera tests, it isn't turned on. Why?

The 950XL does both. Even on an old Lumia 92x that has OIS, it produces smoother images with both OIS technologies turned on, and it not nearly as good as the 950XL. Something is really off here, and I wonder if it was done intentionally.

Also with the focusing anomalies, it appears the focus is being locked by the user instead of using full automatic. Notice the direct focus to the rocks, as if the user touched the screen at the rock location and then is left at that focus when panning to distance. I wonder if this was an accidental tap or was done intentional to skew the results. The 950XL has a really fast auto focus, there is no way panning away from close up rocks to distance would ever take as long as it shows in the video.

Quality: In the distance shots, notice the image clarity and light passing through the trees, the S7 is dropping a lot of detail that the 950XL easily catches. This is important as post processing can adjust saturation/brightness/etc, but it can never add detail back into the image if it was never captured.

Other things to note are the artifacts and lens flare issues with the S7 that do not happen on the 950XL. There are a lot of clarity and detail differences with the 950 capturing a lot things the S7 is missing.

I agree the S7 has a great camera, but I find this review rather suspect, especially with the dual OIS technologies in the 950XL that have professional ratings higher than the S7, yet is jumpy in this video. I also find the focusing anomalies odd, especially with faster auto focus processing in the 950XL and it failing to even readjust focusing for 5-10 seconds.

PS Just did some tests... Shooting at snow I was trying to reproduce the focus locking on the 950XL and the only way I could get it to 'stick' was by manually selecting a focus (as I suspected), when it was on automatic it shifts to the proper focus distance in a matter of milliseconds, seamlessly.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Dragunov
Ze kunnen ook veel tests manipuleren in het voordeel van een toestel dat ze zelf verkiezen.

Bv een voorstanden van Android zal zoiezo in een persoonlijke test laten uitschijnen dat het Android toestel beter is en als winnaar uit de bus laten komen.

Wij als lezers van een review of viewers van een filmpje weten nooit in welke omstandigheden de review is gedaan.

Manipulatie is een gemeengoed en kunnen zo veel gebruikers misleiden...

• vali
Dragunov schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:23:
Ze kunnen ook veel tests manipuleren in het voordeel van een toestel dat ze zelf verkiezen.

Bv een voorstanden van Android zal zoiezo in een persoonlijke test laten uitschijnen dat het Android toestel beter is en als winnaar uit de bus laten komen.

Wij als lezers van een review of viewers van een filmpje weten nooit in welke omstandigheden de review is gedaan.

Dat klopt, maar het is onmogelijk om een slechte camera heel veel beter uit de test te laten komen. Maakt niet hoe groot iemand een Apple fan is en beweerd dat de camera de beste is, de camera van de IPhones komen tot nu toe altijd slechter uit de test. Deze review laat gewoon goed naar voren komen dat Microsoft de autofocus moet fixen.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 17-05-2016 11:14 ]

• barta123
Dragunov schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:23:

Ik heb ook gereageerd onder die review, want zijn 950XL MOET haast wel een softwareprobleem hebben met de camera... Bij die stukken waar enkel sneeuw was te zien, focuste hij nergens op! ;) De S7 focust snel, maar ik heb genoeg filmpjes gemaakt met mijn 950 waarin hij dat ook supersnel doet... De telefoon die ik gehad heb die langzaam focuste, was de 920! Maar die heeft nog steeds waanzinnige low-light prestaties :D

• The_Scarabial
  • Laatst online: 22:08

The_Scarabial

MTB for life!

Wow, gisteren op Freshtival geweest, maar wat een mega goed geluid zeg bij video opnames, microfoon slaat gewoon niet meer dicht en echt topkwaliteit geluid en beeld. Lumia 950 overigens :)

[ Voor 9% gewijzigd door The_Scarabial op 16-05-2016 19:58 ]

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-12 16:21
Dragunov schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:59:
Wow! Ik weet niet wat matig gebruik inhoud maar ik kom over het algemeen een dag door.
Beetje Whatsapp, FB, Instagram, Edge en soms nog eens een foto maken.
Maar meestal is het rond slapen dan wel tijd om hem op te laden.
950XL Fastring. wifi en gps altijd on.

• Dragunov
Matig gebruik is smsen, Edge, mails bekijken (niet ganse dag door).

Smsen: uurtje en half (maar dan wel echt uur en half)

Edge en Mails liggen in zelfde trend als smsen (maar daarom dan niet na elkaar)

[ Voor 8% gewijzigd door Dragunov op 17-05-2016 11:23 ]

• CR35
barta123 schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:38:
[...]

Ik heb ook gereageerd onder die review, want zijn 950XL MOET haast wel een softwareprobleem hebben met de camera... Bij die stukken waar enkel sneeuw was te zien, focuste hij nergens op! ;) De S7 focust snel, maar ik heb genoeg filmpjes gemaakt met mijn 950 waarin hij dat ook supersnel doet... De telefoon die ik gehad heb die langzaam focuste, was de 920! Maar die heeft nog steeds waanzinnige low-light prestaties :D
Ik zat zelf te denken aan een smerige lens.

Ik vind de camera echt waanzinnig. Ook de LED flitser is een hele verbetering. Waar ik eerder vaak nog zonder flits prefereerde en de onscherpere foto op de koop toe nam(ondanks dat dit op de 920 en 930 best goed was). Neem ik ze vaak nu met flits en richcapture. Dan komen er vaak hele mooie natuurlijke foto's uit. Blaast in de groeps-apps de droids en iphone pics vaak weg die worden gepost :P.

Ik doe overigens maar een dag met de accu, maar dat komt meer doordat ik 2 uur flitsmeister aan heb, rest van de dag muziek luister(flac :P) en van alles tussendoor(5 mail accounts(2 werk, rest prive) whatsapp, instagram, facebook, 9gag, edge.

Ik mis alleen snapchat, waarvoor ik mijn verschrikkelijk trage android samsung tablet gebruik(hoewel die een best redelijk soc heeft, maar draait uiteraard nog op 4.4 |:( . Maar zou liever principieel geen snapchat gebruiken, maar een van mijn vriendengroepen gebruikt het nogal veel en moet toch bij blijven :').

• Jeetlol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 08:27
Ik ben zelf een bezitter van Lumia 950 XL en tot voor kort zeer tevreden. Ik volg deze thread al een tijdje, maar ben niet echt een reageerder.

Sinds 2 weken geleden wordt mijn telefoon heet. Zo heet dat het display niet meer reageert op input en dus onbruikbaar is. Hard reset en windows recovery hebben niet geholpen. Na contact met Microsoft support telefoon opgestuurd naar Hongarije. Vandaag de telefoon retour ontvangen. Telefoon is "mechanical damaged" met fault code SIM reader contact damage.

Ik heb in december mijn SIM erin gedaan en met terugsturen eruit gehaald. Waarschijnlijk met het terugtrekken van de nano-sim een contact verbogen of zo.... Nu kan ik een Out of Warranty repair aanvragen. Een premium telefoon en na 5 maanden afval of het logic board laten vervangen. Sorry teveel frustratie.

De reden van mijn post is of andere tweakers ervaring hebben met de Mircosoft support icm de Lumia 950 (XL). Ik ben benieuwd naar zowel de positieve, als negatieve ervaringen.

• CR35
Jeetlol schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:37:
Ik ben zelf een bezitter van Lumia 950 XL en tot voor kort zeer tevreden. Ik volg deze thread al een tijdje, maar ben niet echt een reageerder.

Sinds 2 weken geleden wordt mijn telefoon heet. Zo heet dat het display niet meer reageert op input en dus onbruikbaar is. Hard reset en windows recovery hebben niet geholpen. Na contact met Microsoft support telefoon opgestuurd naar Hongarije. Vandaag de telefoon retour ontvangen. Telefoon is "mechanical damaged" met fault code SIM reader contact damage.

Ik heb in december mijn SIM erin gedaan en met terugsturen eruit gehaald. Waarschijnlijk met het terugtrekken van de nano-sim een contact verbogen of zo.... Nu kan ik een Out of Warranty repair aanvragen. Een premium telefoon en na 5 maanden afval of het logic board laten vervangen. Sorry teveel frustratie.

De reden van mijn post is of andere tweakers ervaring hebben met de Mircosoft support icm de Lumia 950 (XL). Ik ben benieuwd naar zowel de positieve, als negatieve ervaringen.
Al contact opgenomen met Microsoft/Lumia support via facebook? Wat zijn de kosten voor de reparatie van de sim lezer? Had je er een geknipte sim in? Bij normaal gebruik moet deze toch niet kapot mogen gaan lijkt mij.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

ShittyNL schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:53:
[...]

Ik heb het filmpje gekeken en als je als leek kijkt is de S7 gewoon beter. Alleen is die autofocus zo ruk. Als je een beeld hebt waar dat niet is dan zie je gewoon dat de 950XL echt op elk vlak beter is. Vooral het geluid en de kleuren zijn zoveel fijner dan bij de S7. Ik vindt kleurgetrouw heel belangrijk en bij de S7 zie je echt dat de kleuren gewoon lelijk zijn.
Ik heb zowel de s7 edge als de 950xl, qua camera's scheelt het niet zo veel. Het voordeel van de lumia is toch echt het aantal pixels. Resize je de foto's heeft de lumia gewoon meer detail (naar 12mp dus). Focus is veel sneller op de s7 maar in dagelijks gebruik niet heel erg relevant tenzij je foto's van je kinderen neemt etc. De s7 focus gewoon instant. Filmen is beter op de s7 aangezien de focus dan ook sneller werkt en vaker goed focus.
Low light zijn beide uitstekend, beide instaat raw te schieten.
Op software gebied is de s7 gewoon superieur, standaard panorama, surround opname (photo sphere), animated gif, hyperlapse. MS lenses zijn gewoon te downloaden voor android (zoals de office lens).
De 950xl staat nu gewoon ook mooi te zijn als onderzetter, ik heb zo'n verschrikkelijke RSI van die vingerafdruk scanner :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Dragunov
Heb toestel nu op HDR (A) gezet. Tekst die ik fotografeer is nog altijd wazig!

Me 1020 kon dit perfect aan, ik vraag me af waar het probleem zich situeert.

Me zoontje gefotografeerd en die foto is perfect, zelfs toen HDR nog niet aanstond

[ Voor 55% gewijzigd door Dragunov op 17-05-2016 16:56 ]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38
Dragunov schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:55:
Heb toestel nu op HDR (A) gezet. Tekst die ik fotografeer is nog altijd wazig!

Me 1020 kon dit perfect aan, ik vraag me af waar het probleem zich situeert.

Me zoontje gefotografeerd en die foto is perfect, zelfs toen HDR nog niet aanstond
Dit komt onder andere omdat HDR (A) geen échte HDR is maar soms onder bepaalde omstandigheden wordt er een HDR foto gemaakt. Dat staat hier uitgelegd:
http://allaboutwindowspho...0_Cameras_Rich_HDR_ex.php

Ik vind dat ze de oude naam voor die modus hadden moeten houden.

Verder is op mijn 950 de focus soms ook raar, of lukt het helemaal niet om te focussen. Maakt me opzich niet uit, maar het zou dan wel fijn zijn als ik feedback kreeg als het focussen wel of niet gelukt is met rode of groene haakjes/cirkel zodat ik daar rekening mee kan houden...

• Dragunov
Maar voor mij is het al een paar keer dat de tekst niet mooi scherp is.

Zoals ik al zei had ik dit probleem totaal niet op de 1020

• Jeetlol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-10 08:27
CR35 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Al contact opgenomen met Microsoft/Lumia support via facebook? Wat zijn de kosten voor de reparatie van de sim lezer? Had je er een geknipte sim in? Bij normaal gebruik moet deze toch niet kapot mogen gaan lijkt mij.
Nee ik heb nog niets op facebook gezet of de kosten nagevraagd. De sim is een gewone nano-sim, niks bijzonders. Ik zit op dit gebied ook mijn hersens te breken of ik iets gedaan heb met de sim-kaart in de afgelopen 6 maanden, maar volgens mij is hij er niet uit geweest tot vorige week.

Ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van andere.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:18
Jeetlol schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:37:
.....
We hebben hier een aantal Lumia's in huis. Paar keer in moeten sturen voor reparatie. Niet de 950, maar wel de 830 en de 640 XL. Altijd goede ervaringen. Slechts 1 keer een toestel ongeprepareerd terug gekregen. Contact opgenomen met Microsoft NL, via Twitter in dit geval. Opnieuw opgestuurd en toen keurig gerepareerd terug gekregen. Dat was toen al in Hongarije (daarvoor gingen de toestellen naar Duitsland).

Tevreden dus en het kan nooit kwaad even contact met Microsoft NL op te nemen.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Viel me net iets op, als het muisstil is en je exit de camera door naar foto's of naar home te gaan bijvoorbeeld, horen jullie dat ook een heel zacht tikje? Is dat de sluiter die dicht gaat?

https://opensea.io/seaart

Pagina: 1 ... 85 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.