• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik ben hier niet om mijn gelijk te halen, maar toch bedankt.
Djerro123 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:27:
Nu ik er over nadenk; er waren wel degelijk wat frustraties en ik heb het te veel vergeven :P
Dat is het probleem met de lumia fans hier, ze vergeven alles en bagatelliseren alle problemen. In mijn ogen ben je een echte fan als je ook de problemen benoemt en aankaart. Ms maakt er een puinzooi van en ik lees om de twee weken weer een bericht dat MS weer iets investeert in android. Dan vraag ik me toch af waar de prioriteiten liggen en of ms zelf wel gelooft in zijn product. Zien jullie Apple siri of face-time poorten naar android?
Dit OS heeft na 3 maanden (na release) nog te veel problemen vergeleken met de andere OS'en en er is gewoon veelte weinig voortgang in updates. We hebben het over een bedrijf wat als core business OS maken en ondersteunen heeft, is niet instaat om een fatsoenlijk OS (lees bug loos) te leveren en binnen een fatsoenlijk termijn de bugs eruit te halen. Ze hebben maar twee toestellen (TWEE!!, beetje meer respect voor google en hun 100'den toestellen met Android om daar bugs uit te halen) en zelfs dan kunnen ze niet fatsoenlijk bugs fiksen (en die twee toestellen hebben onderliggen bijna identieke hardware en ontworpen met of door MS zelf!!!!).
Ik kan de lumia 950xl gewoon niet vertrouwen als wekker, dat zegt alles over dit toestel.

Voor release van dit toestel hoorde ik: 'Iedereen heeft iets tegen MS en de (nokia) lumia's', het grootste struikelblok is Microsoft zelf. Je moet het eerst zelf proberen voordat je kritiek hebt maar dit is mijn laatste lumia. Tenzij er fatsoenlijke modellen zijn met flagship bouw kwaliteit en een volwassen OS, overweeg ik het misschien weer een keer. Maar omdat MS eerst met dit toestel komt en volgend jaar met een x64 metalen surface versie van de zelfde prijs (speculatie maar toch) weiger ik principieel om dat toestel te kopen (want in mijn ogen hebben ze de ARM versie gewoon opgegeven).

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
D0gtag schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:06:
[...] Dat is het probleem met de lumia fans hier, ze vergeven alles en bagatelliseren alle problemen. In mijn ogen ben je een echte fan als je ook de problemen benoemt en aankaart.[...]
Dit hoor ik wel vaker van mensen die veel problemen ervaren, maar ik denk dat het wel mee valt met hoeveel mensen 'bagatelliseren'. Je moet de problemen wel zelf ook ervaren om het te kunnen aankaarten. Zoals vaker gezegd door mij en anderen in dit topic hebben wij geen last van de problemen. Ja een lichte kraak bij mijn L950X, maar qua software draait alles als een tierelier. Nog nooit zo'n stabiel OS gezien, behalve op mijn Nokia 3210.
Enige minpunt dat ik over Windows 10 mobile kan aangeven is dat MS inderdaad de EU links laat liggen. Dit is iets dat ze al jaren doen. Ze zijn enorm US focussed, terwijl die markt helemaal niet zit te wachten op MS. MS had al dat marketingbudget beter richting de EU kunnen gooien. Helaas hebben wij nog dubbel pech aangezien MS NL een verkoopapparaat is dat gericht is op de zakelijke markt. Je ziet als Nederlandse consument dus helemaal nul komma nul van effort vanuit MS.
Zelf heb ik het toestel echter gekocht op wat het op dat moment aanbood, dus heel veel boeit het me niet meer. Ik zie wel wanneer ik iets extra's krijg in de vorm van bijv. Cortana.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11 13:58

[...]
<knip>
Voor release van dit toestel hoorde ik: 'Iedereen heeft iets tegen MS en de (nokia) lumia's', het grootste struikelblok is Microsoft zelf. Je moet het eerst zelf proberen voordat je kritiek hebt maar dit is mijn laatste lumia. Tenzij er fatsoenlijke modellen zijn met flagship bouw kwaliteit en een volwassen OS, overweeg ik het misschien weer een keer. Maar omdat MS eerst met dit toestel komt en volgend jaar met een x64 metalen surface versie van de zelfde prijs (speculatie maar toch) weiger ik principieel om dat toestel te kopen (want in mijn ogen hebben ze de ARM versie gewoon opgegeven).
Ik sta daar toch wel wat anders in. De HP X3 ziet er behoorlijk cool uit en met de virtualisatie software kan het van betekenis worden in de zakenwereld. Ik ben absoluut MS nog wel van plan een kans te geven (daarom verkoop ik mn 950 nog niet) en ben juist heel benieuwd naar de Surface Phone (mocht die komen).

Ik vraag mij alleen af, of het dan niet te laat is. We zullen het gaan zien. Nogmaals, de potentie is er, de uitwerking is nu nog gewoon geen volwaardige concurrent voor iOS of Android. Jammer, maar helaas.

En wat MRE-Inc ook zegt; MS is zo bizar US focused! Het lijkt wel of zij als grote tech company nog steeds in een 'landenwereld' leven en niet doorhebben dat het internet het 1 goddamn markt heeft gemaakt. Tweederangs burger, zo voel ik het ook echt :o

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 11:16
Djerro123 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:32:
[...]

Ik sta daar toch wel wat anders in. De HP X3 ziet er behoorlijk cool uit en met de virtualisatie software kan het van betekenis worden in de zakenwereld. Ik ben absoluut MS nog wel van plan een kans te geven (daarom verkoop ik mn 950 nog niet) en ben juist heel benieuwd naar de Surface Phone (mocht die komen).

Ik vraag mij alleen af, of het dan niet te laat is. We zullen het gaan zien. Nogmaals, de potentie is er, de uitwerking is nu nog gewoon geen volwaardige concurrent voor iOS of Android. Jammer, maar helaas.

En wat MRE-Inc ook zegt; MS is zo bizar US focused! Het lijkt wel of zij als grote tech company nog steeds in een 'landenwereld' leven en niet doorhebben dat het internet het 1 goddamn markt heeft gemaakt. Tweederangs burger, zo voel ik het ook echt :o
Sowieso mis je dan nog apps, als dat er zou zijn, was het helemaal geen probleem geweest... ;)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:02

[...]
Dit OS heeft na 3 maanden (na release) nog te veel problemen vergeleken met de andere OS'en
Ik ben het eens met Caelorum. Je moet problemen hebben om er iets over te kunnen zeggen. De meest gehoorde klachten: snel leeglopende batterij, gekraak, reboots. Ik heb er persoonlijk weinig tot geen last van. Ik doe minimaal 1 dag (en 1 dag is 24 uur, dus niet een werkdag) met de batterij (ik zou niet weten hoe lang hij het zou vol houden, want ik leg hem elke avond als ik thuis kom weer op de lader), mijn behuizing heb ik nog nooit horen kraken, en ik heb sinds december 3 keer een reboot gehad zonder dat ik die zelf had geplanned. Dus zou ik nu moeten klagen omdat anderen wel problemen hebben?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

BAMMER schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:53:
Welke firmware zou ik nu dan moeten hebben? want dat is me inmiddels onduidelijk.
Draai nu OS: 10.0.14267.1002
Firmware: 01078.00027.15506.02024
Firmware: 01078.00038.16025.39XXX misschien? Maar dat valt niet te kiezen, wordt aangeboden of niet.

Microsoft US minded? Ik denk eigenlijk eerder aan NIET NL minded.

http://windows.microsoft....s-and-languages#v1h=tab01

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 22-02-2016 14:22 ]

Testing, one, two ...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Overigens had ik voorheen dagelijks last van reboots. Met de .1002 update die ik vrijdagavond heb geïnstalleerd heb ik geen reboot meer gezien. Fingers crossed :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-12 19:10
@Hardwarelover
Top, dank je, ik ga vanavond even kijken of ik hem met de software geupdate krijg naar de nieuwe firmware. Wellicht dat die samen een harde reset mijn ervaring ook weer beter maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door BAMMER op 22-02-2016 14:30 ]

• BAMMER
.oisyn schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:26:
Overigens had ik voorheen dagelijks last van reboots. Met de .1002 update die ik vrijdagavond heb geïnstalleerd heb ik geen reboot meer gezien. Fingers crossed :)
En de rest? Hoe gaat jouw batterij, de overige bugs?

Niet om het een of ander, maar dit is toch raar! Jij bent eerdere problemen ineens kwijt (reboots) en een ander toestel krijgt het steeds meer.. Dan is er ook nog de categorie nooit ergens last van.

Als ik geld zat had zou ik bijna geneigd zijn die verschillende toestel op te kopen en een tear-down doen van de hardware componenten. Je zou bijna gaan vermoeden dat er verschillen in omloop zijn. Zoveel verschillende effecten.

[ Voor 39% gewijzigd door BAMMER op 22-02-2016 14:36 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BAMMER schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:31:
[...]

En de rest? Hoe gaat jouw batterij, de overige bugs?
Daar had ik in het W10M topic al wat over gezegd. Mijn ervaringen zijn idd precies andersom als de rest :). Ik was de update aan het installeren toen ik al die reacties las, en toen bekroop me toch wel het gevoel om 'm te cancelen (maar het was al te laat). Maar het pakte goed uit, ik vind deze build fantastisch.

Batterij is prima. BT werkt béter dan voorheen. Geen reboots meer. En eindelijk fatsoenlijke text swiping en editing (zonder dat de cursor ineens verdwijnt of dat een enter in het midden je ineens naar het einde van de tekst navigeert, en meer van dat soort fratsen) in Edge.

Zou ik 'm aanraden? Op basis van de overgrote meerderheid zeg ik: nee. Maar je kan dus ook geluk hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OLraHKw.png

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-12 09:28

[...]

Dat is het probleem met de lumia fans hier, ze vergeven alles en bagatelliseren alle problemen. In mijn ogen ben je een echte fan als je ook de problemen benoemt en aankaart. Ms maakt er een puinzooi van en ik lees om de twee weken weer een bericht dat MS weer iets investeert in android. Dan vraag ik me toch af waar de prioriteiten liggen en of ms zelf wel gelooft in zijn product. Zien jullie Apple siri of face-time poorten naar android?
Dit OS heeft na 3 maanden (na release) nog te veel problemen vergeleken met de andere OS'en en er is gewoon veelte weinig voortgang in updates. We hebben het over een bedrijf wat als core business OS maken en ondersteunen heeft, is niet instaat om een fatsoenlijk OS (lees bug loos) te leveren en binnen een fatsoenlijk termijn de bugs eruit te halen. Ze hebben maar twee toestellen (TWEE!!, beetje meer respect voor google en hun 100'den toestellen met Android om daar bugs uit te halen) en zelfs dan kunnen ze niet fatsoenlijk bugs fiksen (en die twee toestellen hebben onderliggen bijna identieke hardware en ontworpen met of door MS zelf!!!!).
Ik kan de lumia 950xl gewoon niet vertrouwen als wekker, dat zegt alles over dit toestel.

Het probleem is niet bij de lumia-fans. Het is dat iemand met een probleem vaak enorm staat te overdrijven. Kut dit, kut dat, blablabla. Dat je er met gestrekt been in gaat en dan verwacht dat ze je met respect behandelen. Nee, dan verspeel je dat en krijg je niet de hulp die je zoekt.

Verder snap je blijkbaar niet dat MS eerst probeert om mensen kennis te laten maken met hun apps alvorens ze te overtuigen om over te stappen. Heb je ook nog geen goed OS voor nodig om ze naartoe te laten gaan. Het feit dat ze de diensten graag gebruiken zegt imo al genoeg. Enerzijds dat de diensten prima zijn en anderzijds dat de alternatieven op andere platformen helemaal niet zo geweldig zijn.

Daarbij komt dat iOS en Android erg volwassen ogen/werken, simpelweg omdat er al jaren weinig aan veranderd is. Sure, een nieuw likje verf hier en daar. Wat uitgebreide zaken, maar geen hele nieuwe achterliggende laag. iOS is nog steeds ongelofelijk saai in gebruik, probeert elke matige nieuwe feature aan te prijzen als nieuwe wereldwonder en imponeert simpelweg niet meer. Android gooit het soms over een andere boeg en doet alsof ze een hele dankbare ontwikkelaar zijn maar zit ondertussen concurrentie gigantisch tegen te werken. Verder doen veel apps nog steeds onder voor de concurrentie (de store vind ik imo net zo waardeloos als die in W10M) en heb je ook daar enorm veel problemen met bloated Android toestellen. En dat hele systeem van rooten e.d. is ook zo ongebruiksvriendelijk als de pest. Veel hardwarebouwers denken het ook altijd beter te weten dan Google zelf en dat zorgt gewoon voor een enorme warboel. Het is dat ze sinds Android 4 weinig veranderd hebben, waardoor de meeste bugs er zo'n beetje wel uit zijn, maar echt spannend wordt het nooit. Traag, dat wel. Of zijn we even vergeten dat bijna iedere Android-grebruiker een ram-cleaner oid draait om zijn toestel bruikbaar te houden?

Nee, het gras is bij de buren helemaal niet zo groen, maar vanwege de problemen met enkele toestellen, lijkt het al wel snel zo. En tuurlijk, het Win10 platform is een platform die je de kans moet geven. Wat fouten gaat maken, vooral ook omdat het zo nieuw is en niet bepaald standaard-route is bewandeld. De reorganisatie en technische moeilijkheden, hebben de planning in de war gegooid, zoveel is wel duidelijk.

Is de 950 het beste toestel ooit? Nee, maar dat beoogde het ook nooit te zijn en het was te verwachten dat er lanceringsproblemen zouden zijn. Moet je ze daarom hard gaan straffen? Nee, dit is toch echt je eigen fout geweest.

Martinspire - PC, PS5, XSX

BAMMER schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:28:
@Hardwarelover
Top, dank je, ik ga vanavond even kijken of ik hem met de software geupdate krijg naar de nieuwe firmware. Wellicht dat die samen een harde reset mijn ervaring ook weer beter maakt.
Naar wat ik begrepen heb krijg je na een harde reset toch niet ineens die laatste firmware, dat lijkt toch land-afhankelijk te zijn. En zoals ik alle problemen in dit topic bekijk ben ik toch wel verrekte blij dat ik een toestel vanuit Italië heb aangekocht, fantastico!

Testing, one, two ...

• J.G. an Breemen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2023
Tja...dat moet je maar net weten dat toestellen uit Italië zo
goed zijn.
Als ik goed nadenk , volgens mij heb je dat nu een keertje of 6 geschreven.
J.G. an Breemen schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:42:
Tja...dat moet je maar net weten dat toestellen uit Italië zo
goed zijn.
Als ik goed nadenk , volgens mij heb je dat nu een keertje of 6 geschreven.
Dat heeft weinig met voorkennis te maken, enkel met het aankoopbedrag, en dat was dan puur geluk als het überhaupt wat met het land van aankoop te maken zou hebben. Het enige wat "mijn" toestel nu voor lijkt te hebben op de NL toestellen is de meest recente firmware, en als daardoor een hoop ellende voorkomen kan worden, dan is het jammer dat het voor de overige bezitters van het toestel zolang moet duren. En waarom dan, vraag ik mij telkens af. Ik probeer zo neutraal mogelijk mijn ervaringen te delen, welke kant dat opgaat maakt mij helemaal niets uit. Ik ga geen joeghee roepen als daar geen aanleiding voor is, ik ga ook geen boe roepen om diezelfde reden.

Er wordt wat gevraagd en als ik denk daar een antwoord op te kunnen geven dan probeer ik dat ook te doen. Maar zodra de topic-titel veranderd in "negatieve ervaringen met de...", dan post ik alleen nog maar wat dan iets bijdraagt aan die topictitel ;)

Testing, one, two ...

• barta123
Goed nieuws! Sinds ik de 'Release Ring' aanmelding heb gedaan, heb ik geen crashes meer gehad, geen verdere bugs en geen warme telefoon! Nu heb ik na een werkdag intensief gebruik nog 50% batterij over, eerst zat ik zeker 30 a 40% lager met hetzelfde gebruik... Het is dus niet alleen het buildnummer, maar ook de firmware die up to date moet zijn voor een probleemloze telefoon! Keep going on!

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• on99
  • Laatst online: 26-07-2021
Caelorum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:51:
Ik snap niet wat mensen lopen te zeiken over die Insider builds. Of leer leven met de bugs of ga weer terug naar productie. Dit gaat echt nergens over. Iedereen had kunnen aanvoelen dat na een stabiele build er weer een hoop onstabiele komen. Ze stouwen wijzingen in de builds, maken ze weer stabiel en douwen er weer nieuwe wijzigingen in. Als je daar niet mee kan leven ga dan naar de slow ring of productie.
Zoals gezegd en de meesten hier wel weten is .107 behoorlijk stabiel. Als je daar problemen mee ervaart mag je IMO echt klagen.

[...]

Geen idee. Hier werken ze, maar misschien kan je ze opnieuw toevoegen in de instellingen en werkt het dan wel?
Delen van ervaringen, zoals het topic ook aangeeft, is niet per se zeiken. Ik heb mijn portie frustratie wel gehad, maar het blijft wel knudde dat keer op keer fouten in een build sluipen. De vorige update .107 was in mijn ogen vrij stabiel met enkele uitzonderingen, maar de .1002 is echt een stuk minder. Ik denk dat gebruikers dat hier wel kwijt kunnen om andere fast ring gebruikers te waarschuwen en over problemen te praten.

Daarnaast wil ik je er graag op wijzen dat de laatste "stable" build van MS helemaal niet zo stable is.

Ik merk dat je veel andere forumleden helpt, dat wordt ook gewaardeerd, maar soms wil je gewoon dat iets werkt zonder een work-around.

Om het toch positief af te sluiten, buiten de reboots om, zijn er toch wel verbeteringen aangebracht zoals de tekstinvoer (voornamelijk in Outlook), de live titles en de laadsnelheid van Edge.

• barta123
on99 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:50:
[...]

Delen van ervaringen, zoals het topic ook aangeeft, is niet per se zeiken. Ik heb mijn portie frustratie wel gehad, maar het blijft wel knudde dat keer op keer fouten in een build sluipen. De vorige update .107 was in mijn ogen vrij stabiel met enkele uitzonderingen, maar de .1002 is echt een stuk minder. Ik denk dat gebruikers dat hier wel kwijt kunnen om andere fast ring gebruikers te waarschuwen en over problemen te praten.

Daarnaast wil ik je er graag op wijzen dat de laatste "stable" build van MS helemaal niet zo stable is.

Ik merk dat je veel andere forumleden helpt, dat wordt ook gewaardeerd, maar soms wil je gewoon dat iets werkt zonder een work-around.

Om het toch positief af te sluiten, buiten de reboots om, zijn er toch wel verbeteringen aangebracht zoals de tekstinvoer (voornamelijk in Outlook), de live titles en de laadsnelheid van Edge.
Dan bezit jouw telefoon mogelijk nog niet de laatst beschikbare firmware... Mijn telefoon is stabieler dan ooit met .1002! Met .107 had ik nog behoorlijk veel bugs, nu ben ik er nog geen tegengekomen! :*)

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Grappig, die discussie over bugs na updates. Ik ben sinds het begin aangemeld op de fast ring en heb tot nu toe 0,0 issues gehad behalve met de laatste update, hij wil nu een aantal spelletjes dat ik graag doe niet meer afsluiten. Nooit last van spontane reboots gehad, warm wordende telefoon (ja wel warmer, maar niet warmer dan de 920. Inductie is ook niet heel efficient nog). Het is ook maar net wat je tegenkomt als je net app x of y draait maar a, b of c niet. Ik heb geen Whatsapp en volgens mij scheelt dat een bak aan errors als ik jullie verhalen mag geloven.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

hardware-lover schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:01:
[...]

Naar wat ik begrepen heb krijg je na een harde reset toch niet ineens die laatste firmware, dat lijkt toch land-afhankelijk te zijn. En zoals ik alle problemen in dit topic bekijk ben ik toch wel verrekte blij dat ik een toestel vanuit Italië heb aangekocht, fantastico!
Ik neem de 'mijn lumia is fantastisch, wat zeuren jullie' comments van de mensen altijd met een schep zout.
En het heeft niks met builds of hardware varianten te maken, het OS reageert gewoon slecht op verschillende apps. De mensen die geen whatsapp gebruiken zullen wel minder problemen hebben etc. Maar kennelijk levert de combinatie van apps die ik gebruik een onstabiel toestel. Maar ik ga me app gebruik niet aanpassen aan het toestel zou de omgekeerde wereld zijn (+ de tolerantie van de gebruiker op fouten). Met andere woorden het maakt geen r**t uit waar je toestel vandaan komt ze zijn allemaal made in Vietnam en euro rom.
- jouw toestel maakt geen gesuis en gepop geluid als je whatsapp gebruikt?
- jouw toestel weet de mail wel fatsoenlijk te renderen? (geschaald etc)
- jouw toestel kan muziek wel fatsoenlijk afspelen van sd kaart? zonder 10sec te wachten en moeite met doordrukken van selectie als je in het lockscreen zit.
- je hebt nooit een enkele reboot gehad? Kan best ik had een 3 weken ook geen reboots daarna weer wel zonder update en zonder andere aanpassingen in de software.
- crashen er nooit apps op je telefoon? Dus edge doet het gewoon uitstekend..

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Caelorum
on99 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:50:
[...]
Delen van ervaringen, zoals het topic ook aangeeft, is niet per se zeiken. [...]
Dan mis je mijn punt. Het is niet zozeer dat mensen hun ervering delen, maar de toon waarop het gebeurt. Sommigen maken een groot punt van bugs in prerelease software. Zodanig dat het lijkt alsof ze recht hebben op bugvrije prerelease software. Dat is gewoon een verkeerd uitgangspunt. Dat ze problemen hebben met MS snap ik overigens volkomen.
[...]
Ik merk dat je veel andere forumleden helpt, dat wordt ook gewaardeerd, maar soms wil je gewoon dat iets werkt zonder een work-around.[...]
Workarounds zijn inderdaad nietok bij productiesoftware. Vooral als de maker geen tijdsindicatie kan geven over wanneer het is opgelost.
[...]Om het toch positief af te sluiten, buiten de reboots om, zijn er toch wel verbeteringen aangebracht zoals de tekstinvoer (voornamelijk in Outlook), de live titles en de laadsnelheid van Edge.
Ik heb nu wel in Edge een klein bugje. Als Edge autocorrect komt er een spatie voor het woord te staan zoals in deze zin te zien is ;)

@boven: Apps crashen nooit, toestel maakt geen geluid bij whatsapp en ik heb 1 reboot gehad een maand terug. E- mails renderen inderdaad niet altijd even lekker, echter weet ik uur eerste hand dat het verdomd lastig is e-mails te stylen voor alle e-mailclients. Dat is het lastigste frontend devwerk dat je kan vinden. In hoeverre dit dus aan outlook op de mobiel ligt weet ik niet. Ik heb overigens ook maar een mailtje in de week die echt niet te lezen is en waarbij ik de bekijk online link moet gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 22-02-2016 18:19 ]

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Martinspire schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:59:
[...]

Het probleem is niet bij de lumia-fans. Het is dat iemand met een probleem vaak enorm staat te overdrijven. Kut dit, kut dat, blablabla. Dat je er met gestrekt been in gaat en dan verwacht dat ze je met respect behandelen. Nee, dan verspeel je dat en krijg je niet de hulp die je zoekt.

Is de 950 het beste toestel ooit? Nee, maar dat beoogde het ook nooit te zijn en het was te verwachten dat er lanceringsproblemen zouden zijn. Moet je ze daarom hard gaan straffen? Nee, dit is toch echt je eigen fout geweest.
Dit is je eigen fout geweest.... Briljant je kan anno 2015 (toen het toestel uitkwam) er niet van uitgaan dat MS een fatsoenlijke smartphone om de markt zet. Het is dus mijn fout dat ik dit toestel kocht :+
Lancerings- problemen, scroll even terug een paar maanden, hoe geweldig dit toestel was en dat er niks aan de hand was. Enorm overdrijven... dus jouw mening bepaald wat een ander ervaart met dit toestel, de 950xl was 700 euro en is nu letterlijk als figuurlijk waardeloos geworden. Geen hond die dat ding nog koopt behalve de koopjes jagers en de verstokte windows fans.
Moet je 'ze' daarom zo hard straffen.... omdat ik hun product niet koop? Overduidelijk in welk kamp jij bivakkeert en in en in triest dat een slecht product kopen nu volgens jou onder 'eigen schuld' valt. Nee MS heeft een briljant product geleverd en er is niks mis, je moet gewoon niet zeuren :+
Kansloze reactie, lekker je kop in het zand steken. Loyaliteit aan een bedrijf dat je in het gezicht uitlacht.. priceless

[ Voor 3% gewijzigd door D0gtag op 22-02-2016 18:20 ]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12 15:41
Ik heb sinds woensdag ook een 950 en kreeg donderdag direct de 107 update (zit niet op Insiders), op zich erg tevreden! Gebruik echter niet heel veel apps dus een groot deel van de bugs zal ik wellicht niet merken..

Enige wat mij opvalt is dat mijn WiFi op sommige momenten erg traag is.. Net een update van 500MB op een racespel, na een minuut of 10 zat hij nog maar op 40MB (120MB verbinding), zet ik Bluetooth aan (zoals hier eerder gelezen), sprint hij binnen een paar minuten naar de volle 500MB toe.. Heel vreemd..

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb de Lumia950 sinds begin December aantal crashes zijn verwaarloosbaar bij mij in ieder geval. Heel soms heeft ie een reboot gehad. Hij werkt verder fijn snel en volwassen. Als ik weer eens een android in me handen heb denk ik man wat een kinderlijk OS is dit in tegenstelling tot de W10.

Er zijn wel meer dingen die ik kan opnoemen waar ik erg blij mee ben op deze telefoon maar de reden van deze post is eigenlijk de vraag of er meerdere gebruikers zijn die last hebben van het wegvallen van het netwerk. Gewoon compleet geen connectie dus een rondje met een streep bij je netwerk.

Ik heb er zo nu en dan last van en draai fast ring en heb deze problemen zowel normaal als insider. Er wordt ook geen melding gegeven dat er geen sim gezien wordt oid en na een reboot werkt ie weer maarja het is wel hinderlijk.

Diagnose Specialist Ford

D0gtag schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:06:
[...]
Ik neem de 'mijn lumia is fantastisch, wat zeuren jullie' comments van de mensen altijd met een schep zout.

[knip]
Begrijpelijk. Ik doe vaak hetzelfde met tegenovergestelde reacties, ik zou er anders zo ontzettend depressief van worden als ik me dat allemaal ter harte zou moeten nemen. ;)

Testing, one, two ...

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:41
Caelorum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:14:
[...]

Dan mis je mijn punt. Het is niet zozeer dat mensen hun ervering delen, maar de toon waarop het gebeurt. Sommigen maken een groot punt van bugs in prerelease software. Zodanig dat het lijkt alsof ze recht hebben op bugvrije prerelease software. Dat is gewoon een verkeerd uitgangspunt. Dat ze problemen hebben met MS snap ik overigens volkomen.
Nergens in de persteksten en winkelteksten over deze toestellen stond dat het pre release software zou zijn (Behalve dat Hello in beta is).

Dat er dingen verbeteren met updates is mooi, maar bij mij komen geen (reguliere) updates door. Ik heb al bijna 2,5 maanden geen update gehad. En als ik dan kijk naar de changelogs lijkt het er niet op dat de belangrijkste issues snel zijn opgelost.

Microsoft gooit met de pet naar de hele ontwikkeling en brengen ze allerlei nieuwe apps en functies eerst uit voor iOS en Android. Dat geeft weinig hoop voor het ecosysteem.

• Caelorum
bilgy_no1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:39:
[...] Nergens in de persteksten en winkelteksten over deze toestellen stond dat het pre release software zou zijn (Behalve dat Hello in beta is). [...]
En alweer mis je mijn punt. Ik had het over de mensen die klagen over .1002. Een build die alleen voor insiders beschikbaar is. Dat mensen klagen over .107 is hun goed recht. En dat mensen aangeven dat er fouten zitten in .1002 ook, maar daar over klagen dan weer niet.

• BAMMER
Ik kom er morgen op op terug, maar misschien is er voor meer mensen met zelfs .1002 wel hoop.. (ik vond .107 dus wel slecht) Ik heb een fabrieksreset gedaan, maar blijf dan ook gewoon op die laatste versie, terwijl het er naar uit ziet dat ik ineens een paar dingen toch wel fors verbeterd terug heb gekregen..

Ik snap D0gtag zijn frustratie echt wel goed, maar misschien als blijkt dat het bij mij nu ook goed uitpakt, dat het voor jou ook helpt.

Laat je mijn ervaringen morgen weten!

Ps.. Bij eerste opstart krijg je een WP8.1 acceptatie voor je neus... Wtf?? :+

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
[quote]Caelorum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:14:
[...]

[...]

Die pre-release is een BETA (zegt MS zelf). voor sommige (zoals bij mij) pakt deze laatste echter uit als een ALPHA release. Van een BETA release verwacht ik niet dat mijn toestel onbruikbaar wordt. Ik noem vervolgens alle bugs op en hoop dat andere dat ook doen (en ook bij MS melden) om te kijken of er een patroon is, een workaround of wat dan ook. In dit geval lijkt dat niet het geval. En ja...ik heb er inderdaad dan de pest over in dat ik met de recovery tool mijn lumia opnieuw moet inrichten (Ik moet hierbij wel aantekenen dat dat redelijk pijnloos gaat).

• Martinspire
D0gtag schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:06:
[...]

Prima, maar neem het ons niet kwalijk als we dat met die van jou ook doen
En het heeft niks met builds of hardware varianten te maken, het OS reageert gewoon slecht op verschillende apps.
Toch raar dat gebruikers van diverse apps (ook waar jij blijkbaar problemen aan toekent) geen problemen lijken te hebben. Of dat nou op de 950 of op andere toestellen met Win10M is. En als het niet overal kut draait, dan zit het toch echt ergens anders hoor?
De mensen die geen whatsapp gebruiken zullen wel minder problemen hebben etc.
Dit is al een belachelijke aanname. Jij hebt problemen met Whatsapp en daarom moet iedereen problemen hebben? Pfff
Maar kennelijk levert de combinatie van apps die ik gebruik een onstabiel toestel.
Zoals gezegd: kan vanalles zijn, maar je voert ook niets uit om daadwerkelijk dingen te analyseren, om eventueel te restoren, etc. Verwacht je dan van ons hulp?
Maar ik ga me app gebruik niet aanpassen aan het toestel zou de omgekeerde wereld zijn (+ de tolerantie van de gebruiker op fouten). Met andere woorden het maakt geen r**t uit waar je toestel vandaan komt ze zijn allemaal made in Vietnam en euro rom.
Nogmaals, dat zou ook niet nodig moeten zijn, maar klaarblijkelijk is er ergens iets mis. Of je moet gewoon je garantie claimen, of je moet het uitzoeken. Maar je doet geen van beiden en plempt hier alleen je negatieve reacties neer. Vind je het gek dat mensen dat beu worden?
- jouw toestel maakt geen gesuis en gepop geluid als je whatsapp gebruikt?
Nope. Nooit gedaan, nooit van gehoord.
- jouw toestel weet de mail wel fatsoenlijk te renderen? (geschaald etc)
Het meeste wel, maar het was al duidelijk dat de mail-app wat updates nodig had om on-par met de WP8 versie te komen. Echter, de versie die met de L950 lanceerde, gaf me niet overal problemen nee. Sowieso krijg ik meestal tekst-mail (de rest is toch reclame) en dat ging prima.
- jouw toestel kan muziek wel fatsoenlijk afspelen van sd kaart? zonder 10sec te wachten en moeite met doordrukken van selectie als je in het lockscreen zit.
Nooit geprobeerd, maar lijkt me dat dit gewoon probleemloos zal gaan. Ga ik het voor je proberen? Nee, dan had je het een keer normaal moeten vragen.
- je hebt nooit een enkele reboot gehad?
Met de eerste Win10 releases een handjevol, maar sinds de zomervakantie nooit meer nee. En ook maar 1x met de L950 sinds december.
- crashen er nooit apps op je telefoon? Dus edge doet het gewoon uitstekend..
Ik gebruik niet veel Edge, maar hij doet wat het moet doen en zonder problemen ja. Zeker de laatste versie. Ook crashen apps nooit, of het zijn problematische apps. De nu.nl beta crashed nog wel eens, maar daar is het een beta voor. Overige apps eigenlijk niet. Net als op WP8.

Kortom, nee niet iedereen herkent je in je problemen en daarom is het ook onnodig om zo te generaliseren van het OS is kut en zus en zo. En ja, daarom nemen mensen het op voor het OS. Als het namelijk werkt zoals het hoort, dan werkt het gewoon prima.
D0gtag schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:18:
[...]

Dit is je eigen fout geweest.... Briljant je kan anno 2015 (toen het toestel uitkwam) er niet van uitgaan dat MS een fatsoenlijke smartphone om de markt zet. Het is dus mijn fout dat ik dit toestel kocht :+
Nee, de insteek was dat het een redelijk nieuw toestel is, met vrij nieuwe hardware voor een nieuw OS met allerlei nieuwe dingen erin. Dus ja, dan kun je problemen verwachten. Of denk jij dat iOS altijd zo goed start met nieuwe hardware? Dat Android met 4.0 en 5.0 zo fantastisch was vanaf week 1? Nee, die hebben ook allemaal opstartproblemen. Gezien de loop van het insider-programma en de tijd die zat tussen aankondiging en release had je bepaalde zaken kunnen weten ja. Dat moet je zeker jezelf kwalijk nemen. En het is niet erg om wat dingen op te zoeken. Plus dat je enorm veel problemen lijkt te hebben die anderen niet herkennen of kunnen verhelpen. Dus ja, dan is het je eigen domme schuld dat je al zo lang met problemen blijft hannissen.
Lancerings- problemen, scroll even terug een paar maanden, hoe geweldig dit toestel was en dat er niks aan de hand was.
Er was ook niet veel aan de hand. De release-versie deed het bij mij ook prima. De insider-update erna was niet best, maar de release deed het bij de meesten prima. Je ziet ook weinig terug in reviews over veel problemen die jij benoemt, dus waar ligt het dan? Juist...
Enorm overdrijven... dus jouw mening bepaald wat een ander ervaart met dit toestel, de 950xl was 700 euro en is nu letterlijk als figuurlijk waardeloos geworden.
Dus eerst heb je het over dat je niet overdrijft en vervolgens "letterlijk als figuurlijk waardeloos". Dus wie heeft er nu gelijk?
Geen hond die dat ding nog koopt behalve de koopjes jagers en de verstokte windows fans.
Prima, zo zit het met meer zaken. Niet iedereen koopt een iWatch. Dus?
Moet je 'ze' daarom zo hard straffen.... omdat ik hun product niet koop? Overduidelijk in welk kamp jij bivakkeert en in en in triest dat een slecht product kopen nu volgens jou onder 'eigen schuld' valt. Nee MS heeft een briljant product geleverd en er is niks mis, je moet gewoon niet zeuren :+
Dus het is niet jouw eigen fout om niet terug te gaan met een toestel welke niet naar behoren werkt? Of hem in te ruilen voor iets anders omdat het je ding niet is? Ok, fuck logic.
Kansloze reactie, lekker je kop in het zand steken. Loyaliteit aan een bedrijf dat je in het gezicht uitlacht.. priceless
Over priceless gesproken, je maakt jezelf ook niet geloofwaardiger, maar je hebt ondertussen genoeg getrollt in dit topic.

Ik heb geen enkel probleem met kritiek, zolang het onderbouwd is en niet bol staat van overdrijvingen. En ik denk dat ik niet de enige ben. Prima je hebt je zegje gedaan. Is het klaar nu?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mag de mijne morgen weer ophalen, ben benieuwd :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Caelorum
Microsoft neemt het woord beta niet in de mond als ze het hebben over het insider programma. Reden daarvoor is dat heg verschillende ringen heeft. Sterker nog. Ze hebben voordat ze deze laatste build uitgaven nog extra gewaarschuwd dat je beter naar "Insider Release Preview" branch kon gaan als je stabiliteit wil, omdat de komende tijd de builds instabieler zouden worden. Dubbel gewaarschuwd dus.
En nu hou ik er verder over op. Mijn punt heb ik wel duidelijk gemaakt, lijkt me, en anders heeft het geen zin meer ^^

• bilgy_no1
Caelorum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:53:
[...]

En alweer mis je mijn punt. Ik had het over de mensen die klagen over .1002. Een build die alleen voor insiders beschikbaar is. Dat mensen klagen over .107 is hun goed recht. En dat mensen aangeven dat er fouten zitten in .1002 ook, maar daar over klagen dan weer niet.
Volgens mij is dit de eerste keer dat ik op dit vraagstuk reageer, dus 'alweer' is niet juist...

Maar als je het over Insider builds hebt geef ik je gelijk. Daar is Microsoft duidelijk over: pre release en kan bugs bevatten.

Ik kan overigens nog niet klagen over .109 aangezien die maar niet binnen komt.

Vanavond WDRT gedraaid (op advies van Microsoft), kom ik op .11 terug... Daarna weer alleen maar .29 beschikbaar. Geen 107 en geen nieuwe firmware. Wel alle instellingen weg, want het SMS bericht met verificatie code kwam niet binnen tijdens de installatie.

Ik ben er klaar mee. Vandaag ook weer een spontane reboot. Ik vraag mijn geld terug.

• barta123
bilgy_no1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:51:
[...]

Volgens mij is dit de eerste keer dat ik op dit vraagstuk reageer, dus 'alweer' is niet juist...

Maar als je het over Insider builds hebt geef ik je gelijk. Daar is Microsoft duidelijk over: pre release en kan bugs bevatten.

Ik kan overigens nog niet klagen over .109 aangezien die maar niet binnen komt.

Vanavond WDRT gedraaid (op advies van Microsoft), kom ik op .11 terug... Daarna weer alleen maar .29 beschikbaar. Geen 107 en geen nieuwe firmware. Wel alle instellingen weg, want het SMS bericht met verificatie code kwam niet binnen tijdens de installatie.

Ik ben er klaar mee. Vandaag ook weer een spontane reboot. Ik vraag mijn geld terug.
Hoe lang heb je je telefoon in bezit als ik vragen mag?

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:18
Dit is mijn tweede dag met mijn Lumia 950. Bevalt tot nu toe prima. Moet wel zeggen dat ik in vergelijking met mijn vorige Lumia's vooral verschil zie in de camera en het feit dat ik 'Hello' kan gebruiken. Heb wel even moeten puzzelen. Bij pincode had ik hem altijd op vergrendelen na 15 minuten staan. Dan hoefde ik niet iedere keer de pincode in te voeren. Bij Hello leek deze instelling niet te werken. Het rode lampje gaat gewoon iedere keer aan. Bij nader inzien werkt het toch. Als ik binnen 15 minuten het toestel unlock, kan ik het rode lampje negeren en gewoon omhoog swipen. Daarna wil hij wel weer mijn ogen zien.

Een ander verschil: ik heb geen FM radio. Volgens de topic start moet dit erop zitten. Ik heb ook al wat FM radio appjes gedownload, maar krijg dan de melding 'Your phone does not support FM radio'. Heb ik me vergist? Zit het er toch niet op?

[ Voor 31% gewijzigd door coenox op 23-02-2016 08:58 ]

• andrik1
Caelorum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:20:
[...]

Microsoft neemt het woord beta niet in de mond als ze het hebben over het insider programma. Reden daarvoor is dat heg verschillende ringen heeft. Sterker nog. Ze hebben voordat ze deze laatste build uitgaven nog extra gewaarschuwd dat je beter naar "Insider Release Preview" branch kon gaan als je stabiliteit wil, omdat de komende tijd de builds instabieler zouden worden. Dubbel gewaarschuwd dus.
En nu hou ik er verder over op. Mijn punt heb ik wel duidelijk gemaakt, lijkt me, en anders heeft het geen zin meer ^^
Werkelijk waar man....
Als je de windows insider app opstart, staat er duidelijk dat het gaat over het installeren van BETA!!!!!!! software. Het hele IDEE achter de windows insider program is het releasen van BETAS. Niet Alpha's.

[ Voor 4% gewijzigd door andrik1 op 23-02-2016 09:04 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:21

RayNbow

Kirika <3

coenox schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:52:
Een ander verschil: ik heb geen FM radio. Volgens de topic start moet dit erop zitten. Ik heb ook al wat FM radio appjes gedownload, maar krijg dan de melding 'Your phone does not support FM radio'. Heb ik me vergist? Zit het er toch niet op?
Voor zover ik weet zit FM Radio alleen in de 950 XL variant.

Edit: zie ook: https://www.microsoft.com...ingleTopic&topic=FA143602

[ Voor 11% gewijzigd door RayNbow op 23-02-2016 09:38 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• coenox
RayNbow schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:37:
[...]

Voor zover ik weet zit FM Radio alleen in de 950 XL variant.

Edit: zie ook: https://www.microsoft.com...ingleTopic&topic=FA143602
Dank. Wel een tegenvaller. En dan zou ook de tabel in de topic start aangepast moeten worden. Daar staat nog wel FM radio bij de 950.

Ga het missen, maar ook niet zo erg dat ik weer van mijn toestel af wil.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb de radio functie van mijn HTC Titan, Lumia 920 of Lumia 950 nog nooit gebruikt...

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 10:26
Voor de balans lijkt het me goed dat ik ook reageer: Ik heb een prachtige lumia 950 op .107 en heb een toestel dat door KPN is geleverd. Er zijn nog nooit spontane reboots geweest. De meest recente firmware heb ik nog niet, maar ik weet zo ook niets wat nog beter kan werken.

Whatsapp: Werkt probleemloos. Geen rare bijgeluiden, geen vastlopers o.i.d.

Email: Bij mij rendert en schaalt de email altijd goed, dit kan natuurlijk liggen aan het soort email, maar er zit ook reclame bij en ook die wordt prima in beeld gebracht.

Edge: Laadt snel, pagina's zien er goed uit. Ik heb een doodenkele keer dat een pagina niet wordt getoond, dan is afsluiten van Edge en weer opnieuw opstarten voldoende om weer door te kunnen. Komt alleen voor als tijdens het laden van een pagina het internet wegvalt (ik reis veel in de trein in het noorden, daar komt dat helaas nog wel eens voor), maar dan ook nog alleen als dat op een specifiek moment tijdens het laden van de pagina gebeurt en volgens mij alleen als ik via WIFI-in-de-trein verbonden ben. Ik heb het nog niet verder kunnen uitzoeken, het is echt maar een paar keer in een maand tijd gebeurd,.

Bluetooth: ik bel veel in de auto, altijd via de bluetooth en dat werkt ook probleemloos. Ik zet overigens bluetooth nooit uit, dus als er problemen zijn wanneer het uitstaat dan zal ik dat nooit merken.

Batterij: Ik laad mijn telefoon altijd 's avonds op, hij gaat van de lader vóórdat ik naar bed ga. Ik gebruik mijn telefoon overdag veel (vooral veel internet) en heb 's avonds meestal rond de 30% over. Voor mij is dit een uitstekend resultaat dat ik alleen ken uit mijn symbian-tijd.

Heb ik dan echt nergens een probleem mee? Helaas, 1 ding: ik heb het spelletje "hopping penguin" dat het altijd uitstekend deed op mijn lumia 1020 (zowel op wp8.1 als op w10m), maar nu op mijn lumia 950 loopt hij vast op het eerste scherm: de startknop in het midden is niet drukbaar. Dan kan ik vervolgens alleen mijn telefoon weer bruikbaar krijgen door de app via de terug-toets af te sluiten. Ik ben bang dat het zit in de bewaarde resultaten (die werden bij elke reset of toestelwijziging altijd meegenomen). Wellicht dat hij die niet goed weet te openen. Is er hier iemand bereid om het spel eens uit te proberen op een lumia 950? Als ik op de een of andere manier het spelletje weer op gang kan krijgen dan is mijn dochter helemaal gelukkig.

Per saldo: Ben echt een tevreden gebruiker!

• Machete360
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:16
andreas2005 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:59:
Is er hier iemand bereid om het spel eens uit te proberen op een lumia 950? Als ik op de een of andere manier het spelletje weer op gang kan krijgen dan is mijn dochter helemaal gelukkig.

Per saldo: Ben echt een tevreden gebruiker!
Heb het spelletje even geprobeerd, mijn telefoon loopt helemaal vast zodra ik op de play knop druk. Enige wat helpt is de batterij er uit halen.

Edit: Na de reboot nogmaals geprobeerd, kom nu wel verder (naar een scherm met allemaal eilandjes). Het lijkt erop dat de app niet goed reageert op de touch input.

[ Voor 14% gewijzigd door Machete360 op 23-02-2016 13:14 ]

• andreas2005
Bedankt voor het uitproberen! Sorry voor de overlast.

Ik weet wel genoeg, dan zit het niet in de bewaarde resultaten. Het zal echt de combi met de 950 zijn, helaas. Op mijn lumia 1020 met windows 10 werkte het wel (kan het nu niet meer uitproberen, toestel is overleden door een val).

[ Voor 27% gewijzigd door andreas2005 op 23-02-2016 13:19 . Reden: tekst toegevoegd ]

Machete360 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:11:
[...]
Heb het spelletje even geprobeerd, mijn telefoon loopt helemaal vast zodra ik op de play knop druk. Enige wat helpt is de batterij er uit halen.

Edit: Na de reboot nogmaals geprobeerd, kom nu wel verder (naar een scherm met allemaal eilandjes). Het lijkt erop dat de app niet goed reageert op de touch input.
Ook even meegedaan met testen hoewel gamen niet echt mijn ding is. Volgens mij kan het spel niet overweg met de hoge resolutie van de 950 en kloppen de touch plaatsen niet met de icoontjes op het scherm. Van vastlopen is echter geen sprake bij mij, ik kan het spelletje goed spelen en de pinguïn prima laten springen middels een tap op het scherm.

Bij onderstaand tussen-menu moet ik voor de eerste knop links van die drie (met 6 vierkantjes), rechts naast het ijsje klikken om hem te laten werken. En daarmee wordt voor mij duidelijk dat de app niet is geoptimaliseerd voor het high-res scherm van de 950.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/wp_ss_20160223_0004.png

Testing, one, two ...

• coenox
CAP-Team schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:09:
Ik heb de radio functie van mijn HTC Titan, Lumia 920 of Lumia 950 nog nooit gebruikt...
Ik gebruikte die van mijn Lumia 830 en Lumia 640XL bijna dagelijks. Ik ben dol op radio, maar wil graag data besparen. Ook handig in het buitenland.
andreas2005 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:59:

Heb ik dan echt nergens een probleem mee? Helaas, 1 ding: ik heb het spelletje "hopping penguin" dat het altijd uitstekend deed op mijn lumia 1020 (zowel op wp8.1 als op w10m), maar nu op mijn lumia 950 loopt hij vast op het eerste scherm: de startknop in het midden is niet drukbaar. Dan kan ik vervolgens alleen mijn telefoon weer bruikbaar krijgen door de app via de terug-toets af te sluiten. Ik ben bang dat het zit in de bewaarde resultaten (die werden bij elke reset of toestelwijziging altijd meegenomen). Wellicht dat hij die niet goed weet te openen. Is er hier iemand bereid om het spel eens uit te proberen op een lumia 950? Als ik op de een of andere manier het spelletje weer op gang kan krijgen dan is mijn dochter helemaal gelukkig.
Ook bij mij: spel of toestel lopen niet vast, maar touch zit er volledig naast.

[ Voor 57% gewijzigd door coenox op 23-02-2016 14:30 ]

• Caelorum
andrik1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:03:
[...]

Werkelijk waar man....
Als je de windows insider app opstart, staat er duidelijk dat het gaat over het installeren van BETA!!!!!!! software. Het hele IDEE achter de windows insider program is het releasen van BETAS. Niet Alpha's.
Ik zie prerelease. Ik zie preview. Ik zie geen BETA ;)
Prerelease software and services may not work as expected [....] damage that causes your Phone to stop working permanently.[...]
Klinkt niet echt als beta, meer als alpha en al helemaal niet als een release candidate.

• andrik1
Caelorum schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:31:
[...]

Ik zie prerelease. Ik zie preview. Ik zie geen BETA ;)

[...]

Klinkt niet echt als beta, meer als alpha en al helemaal niet als een release candidate.
Hmmm... de titel onder 'Welkom' in de insider app leest toch duidelijk: 'Met deze app kan uw telefoon bétasoftware en services van MS ontvangen'.

Ik weet niet wat daar onduidelijk aan is? Maar goed...ben met je eens dat deze release absoluut niet béta waardig is. ;)

• andreas2005
hardware-lover schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:59:
[...]

Ook even meegedaan met testen hoewel gamen niet echt mijn ding is. Volgens mij kan het spel niet overweg met de hoge resolutie van de 950 en kloppen de touch plaatsen niet met de icoontjes op het scherm. Van vastlopen is echter geen sprake bij mij, ik kan het spelletje goed spelen en de pinguïn prima laten springen middels een tap op het scherm.

Bij onderstaand tussen-menu moet ik voor de eerste knop links van die drie (met 6 vierkantjes), rechts naast het ijsje klikken om hem te laten werken. En daarmee wordt voor mij duidelijk dat de app niet is geoptimaliseerd voor het high-res scherm van de 950.
Bedankt voor de extra info! Nu uitgevonden dat met de terug-toets de meldingen verdwijnen waardoor ik het spel nu kan starten, het spelletje zelf is te spelen door op het scherm te klikken, plaats is niet van belang. Pas bij het wisselen van eiland is de plaats weer van belang, maar daar gaan we wel uitkomen.
Verbazingwekkend hoe blij je kunt worden van documented features :).

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gisteravond een update op mijn XL gehad welke 30 minuten duurde om te installeren, nu slaat de telefoon om het twee uur volledig vast wanneer ik hem van Glance af probeer te krijgen en word hij enorm warm. Een wat mindere preview build denk ik zo.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Garfrost schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:28:
Gisteravond een update op mijn XL gehad welke 30 minuten duurde om te installeren, nu slaat de telefoon om het twee uur volledig vast wanneer ik hem van Glance af probeer te krijgen en word hij enorm warm. Een wat mindere preview build denk ik zo.
Erg herkenbaar, helaas. Ik ga voor het eerst downgraden naar de vorige build.

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Weet iemand hoe je van .1002 terug kunt naar de .107 build? Verlaten van het Insider programma en meerdere resets hebben niet geholpen.

• Martinspire
sandr schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:56:
Weet iemand hoe je van .1002 terug kunt naar de .107 build? Verlaten van het Insider programma en meerdere resets hebben niet geholpen.
Restore Tool gebruiken

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
👆🏻

• Caelorum
andrik1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:13:
[...]
Hmmm... de titel onder 'Welkom' in de insider app leest toch duidelijk: 'Met deze app kan uw telefoon bétasoftware en services van MS ontvangen'.

Ik weet niet wat daar onduidelijk aan is? Maar goed...ben met je eens dat deze release absoluut niet béta waardig is. ;)
Grrr. Weer een gevalletje brakke vertaling van Microsoft Nederland.

• BAMMER
Nou, mijn voorlopige bevindingen na de reset tot fabrieksinstellingen van gisteravond.

Vanmorgen om 07:00 van de oplader gehaald en na een dagje (niet intensief overigens) een whopping 80% procent over! Daar wordt ik weer vrolijk van, want dat is ook wat ik tot een aantal een geleden gewend was. Waarom hij ineens zo begon te drainen en te klieren snap ik nog steeds niets van, want er was geen enkele verandering toen..

Ik ben uit de insider aanmelding gestapt, herstart en na de reset nog steeds op .1002 blijven staan.
Ik heb gewoon een backup teruggezet
Ik zit nog steeds op de "oude" firmware. (als er uberhaupt nieuwe bestaat voor NL..)

Wat een wereld van verschil nu, geen enkele vorm van tegenvallen. Loopt super vlot, reageert strak, zelfs de app Wordfeut doet het zoals het behoort!

Natuurlijk heb ik een paar bugs gevonden, die er al waren, maar die zitten in bepaalde apps:
- de berichten app, o.a de intergratie van Skype zit er nu in, die is niet echt jofel met zijn toetsenbord..
- ondanks dat ik het voor al mijn mailboxen wel ingesteld heb op ontvangen direct bij binnenkomt en meldingen geven etc etc. Laat hij ze pas binnenkomen als ik de app open.

Groove doet het nu zoals het hoort, en laad gewoon muziek in, speelt het ook af. en verder weet ik het even niet meer.

Hier kan ik weer een paar dagen op teren en hopelijk blijft dit goede gevoel nu ook. Er heeft echt wel iets niet tof gezeten bij het upgradeproces van MS. (beta of niet beta voor de ongelovigen)
Vandaag voor het eerst sinds een paar weken niet al meerdere reboots gehad en daar wordt je blij van.

Ik had echt alle bugs te pakken die er waren, dat was niet leuk meer, maar dat zit dus blijkbaar in het upgradeproces verstopt en zal zich steeds meer openbaren als je het slecht treft.

Hopelijk kan een ander hier ook wat mee en maakt zichzelf ook gelukkig!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:50
BAMMER schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:22:
Nou, mijn voorlopige bevindingen na de reset tot fabrieksinstellingen van gisteravond.

Vanmorgen om 07:00 van de oplader gehaald en na een dagje (niet intensief overigens) een whopping 80% procent over! Daar wordt ik weer vrolijk van, ....

[knip]

Goed om te horen dat we er weer een tevreden gebruiker bij hebben!!

• Martinspire
BAMMER schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:22:

Vanmorgen om 07:00 van de oplader gehaald en na een dagje (niet intensief overigens) een whopping 80% procent over! Daar wordt ik weer vrolijk van, want dat is ook wat ik tot een aantal een geleden gewend was. Waarom hij ineens zo begon te drainen en te klieren snap ik nog steeds niets van, want er was geen enkele verandering toen..

Ik ben uit de insider aanmelding gestapt, herstart en na de reset nog steeds op .1002 blijven staan.
Ik heb gewoon een backup teruggezet
Ik zit nog steeds op de "oude" firmware. (als er uberhaupt nieuwe bestaat voor NL..)

Wat een wereld van verschil nu, geen enkele vorm van tegenvallen. Loopt super vlot, reageert strak, zelfs de app Wordfeut doet het zoals het behoort!

Natuurlijk heb ik een paar bugs gevonden, die er al waren, maar die zitten in bepaalde apps:
- de berichten app, o.a de intergratie van Skype zit er nu in, die is niet echt jofel met zijn toetsenbord..
- ondanks dat ik het voor al mijn mailboxen wel ingesteld heb op ontvangen direct bij binnenkomt en meldingen geven etc etc. Laat hij ze pas binnenkomen als ik de app open.

Groove doet het nu zoals het hoort, en laad gewoon muziek in, speelt het ook af. en verder weet ik het even niet meer.

Hier kan ik weer een paar dagen op teren en hopelijk blijft dit goede gevoel nu ook. Er heeft echt wel iets niet tof gezeten bij het upgradeproces van MS. (beta of niet beta voor de ongelovigen)
Vandaag voor het eerst sinds een paar weken niet al meerdere reboots gehad en daar wordt je blij van.

Ik had echt alle bugs te pakken die er waren, dat was niet leuk meer, maar dat zit dus blijkbaar in het upgradeproces verstopt en zal zich steeds meer openbaren als je het slecht treft.

Alle apps bijgewerkt? Volgens mij zijn die skype en mail issues later wel verholpen?

• Ozzy
  • Laatst online: 03-12 15:06

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Iemand anders ook dat Groen in glance Geel is sinds gisteren? 950xl.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:42
Vandaag eindelijk de dock ontvangen! Blijkbaar heeft de chat-actie geholpen, dus die tip kan ik meegeven aan degenen die nog zitten te wachten op hun gratis dock :)

Vandaag tijdens bellen 2x bluetooth verbinding kwijt. Meldingen van nieuwe mail ed komen niet op mn glimp scherm en vaak ook niet in de tile. Ik moet echt Whatsapp, mail, berichten en kalender openen om nieuwe items te zien. Telefoon schiet na gemiste oproepen ook in een soort stress, waarbij hij in anderhalf uur de accu leegtrekt.

Ik krijg dus langzamerhand steeds meer issues en ben nu ook sterk aan het overwegen om het ding weg te doen (omdat het een krijgertje van MS is, ga ik hem denk ik maar gewoon terugsturen als ik besluit eraf te willen)

Hij krijgt nog een keertje een reset, om even alles uit te kunnen sluiten en als het dan niet is opgeknapt, gaat'ie eruit.

• BAMMER
Martinspire schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:47:
[...]
Alle apps bijgewerkt? Volgens mij zijn die skype en mail issues later wel verholpen?
Ik heb net zelfs de apps afzonderlijk nog nagelopen en in de store gecontroleerd.. Helaas.

Ik krijg nu dus net bij het openen van de mail app de e-mailtjes van d afgelopen 3 uur pas binnen..

Bij de berichten app (skype chat) resulteert het schakelen tussen emoticons, verzenden drukken en weer willen typen in het wegblijven van het toetsenbord. Toetsenbord komt dan niet eerder terug tenzij je een keer switched naar een 2e emoticons veld. Daarna komt met een tik in het tekstvak toetsenbord pas weer.. Natuurlijk kun je ook de skype app zelf gebruiken, maar die is wel zo slecht al een lange tijd. Dan is de berichten app daarvoor gebruiken veeeel sneller.

Oh ja, de tekstvoorspelling/typen zelf in de berichten app is ook een draak.. Wat er dan met het toetsenbord aan de hand is? Die blijf je corrigeren. In andere apps is dat geen enkel probleem! Hooguit dan mijn dikke vingers ;)

Hoe de agenda het gaat doen weet ik ook nog niet, want ik zie geen meldingen op brede tile, terwijl er wel aankomende agenda punten zijn

Toestel gaat verder als een speer nu, dit typ ik nu ook gewoon op mijn 950

Sinds half 9 vanavond gebruik ik hem heel intensief , zit op 52% nog. Dat is weer formidabel.

Maar jij hebt de voorgaande problemen dus niet? Strange..
Ozzy schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:19:
Glance of glimp? Bij glimp is groen nog steeds groen.

Testing, one, two ...

• bilgy_no1
barta123 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 00:17:
[...]

Hoe lang heb je je telefoon in bezit als ik vragen mag?
Sinds begin december. Te laat voor de winkel, hoewel CoolBlue wel behulpzaam is. Ik ga daarom eerst een klacht indienen bij Microsoft.

Microsoft laat naar mijn mening ernstige steken vallen met de ondersteuning voor deze telefoons. In de eerste twee weken kwamen er 2 OS updates en een firmware update door. Daardoor had ik het gevoel dat het snel beter zou worden en heb ik de telefoon gehouden. Ook omdat ik graag wil dat Windows Mobile een succes wordt.

Nu komt er voor mijn telefoon niets meer door, terwijl bijvoorbeeld de laatste firmware al op 4 februari uitkwam. De .107 versie is al een week uit. En al komen deze updates wel door, dan nog lees ik hier dat vele bekende bugs nog niet zijn verholpen. Het gaat nog maanden duren voor het een normaal bruikbare telefoon is.

Ik ben het wachten zat.

Een grote ergernis is bijvoorbeeld de slechte Wordflow in Edge. En Microsoft's manier om zijn 'fans' te bedanken is om daar maanden niets aan te doen, maar ondertussen wel een innovatieve Wordflow app voor iOS uit te brengen.

• barta123
bilgy_no1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:57:
[...]

Sinds begin december. Te laat voor de winkel, hoewel CoolBlue wel behulpzaam is. Ik ga daarom eerst een klacht indienen bij Microsoft.

Microsoft laat naar mijn mening ernstige steken vallen met de ondersteuning voor deze telefoons. In de eerste twee weken kwamen er 2 OS updates en een firmware update door. Daardoor had ik het gevoel dat het snel beter zou worden en heb ik de telefoon gehouden. Ook omdat ik graag wil dat Windows Mobile een succes wordt.

Nu komt er voor mijn telefoon niets meer door, terwijl bijvoorbeeld de laatste firmware al op 4 februari uitkwam. De .107 versie is al een week uit. En al komen deze updates wel door, dan nog lees ik hier dat vele bekende bugs nog niet zijn verholpen. Het gaat nog maanden duren voor het een normaal bruikbare telefoon is.

Ik ben het wachten zat.

Een grote ergernis is bijvoorbeeld de slechte Wordflow in Edge. En Microsoft's manier om zijn 'fans' te bedanken is om daar maanden niets aan te doen, maar ondertussen wel een innovatieve Wordflow app voor iOS uit te brengen.
Hoewel je opmerkingen volledig terecht zijn, is het lang niet het geval dat iedere telefoon bugs heeft... Mogelijk heb je gewoon een slecht exemplaar te pakken, of is je firmware op de een of andere manier niet meer up to date... Ikzelf zou eerder vragen om een vervangend, maar goedwerkend exemplaar. Denk je dat Android zo'n feilloos systeem is? :P

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Garfrost schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:28:
Kijk in de store naar een update van glance, min of meer het zelfde gehad. Ik kon (daarbij) mijn toestel alleen niet meer openen met aan/uit knop.

• bilgy_no1
barta123 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:02:
[...]

Hoewel je opmerkingen volledig terecht zijn, is het lang niet het geval dat iedere telefoon bugs heeft... Mogelijk heb je gewoon een slecht exemplaar te pakken, of is je firmware op de een of andere manier niet meer up to date... Ikzelf zou eerder vragen om een vervangend, maar goedwerkend exemplaar. Denk je dat Android zo'n feilloos systeem is? :P
De bugs zijn zo algemeen bekend als OS tekortkomingen dat ik het niet kan geloven dat er probleemloze exemolaren zijn. Zoiets als Wordflow in Edge speelt bij ieder exemplaar. Net zoals bij ieder exemplaar de Iris scanner begint te zoeken als je de lader inplugt. Dat drains en reboots bij de een meer voorkomen dan bij de ander geloof ik wel.

Hoe dan ook, ik zie wel hoe Microsoft reageert. Satya Nadella gebruikt vaak het woord 'delighted' als hij het over Microsoft klanten heeft. Nou, ik kan op dit moment niet zeggen dat ik 'delighted' ben met de 950 XL en Microsoft...

Wat Android betreft weet ik wat ik er aan heb: een enorm stabiele HTC One M8 op Marshmallow, goede batterijduur na 2 jaar, en een hoop Google meuk die ik niet mag verwijderen... :(

• ardvark99
bilgy_no1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:57:
[...]

[knip]

Ik begrijp de fustratie. Van Wordflow of "Swype" in Edge kan ik zeggen dat dit in .1002 is opgelost. Alleen moet je daarvoor nu in de fastring, of nog even geduld hebben.
En wat je ook nog kan doen, wat hier al vaker geopperd is, een factory reset doen, testen, backup terug zetten, of bij problemen factory reset zonder backup, alles opnieuw instellen. De .107 draaide bij mij ook stabiel op een XL met FW 16025. Alleen krijgt blijkbaar niet iedereen de laatste FW.

• bilgy_no1
ardvark99 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:26:
[...]

Ik begrijp de fustratie. Van Wordflow of "Swype" in Edge kan ik zeggen dat dit in .1002 is opgelost. Alleen moet je daarvoor nu in de fastring, of nog even geduld hebben.
En wat je ook nog kan doen, wat hier al vaker geopperd is, een factory reset doen, testen, backup terug zetten, of bij problemen factory reset zonder backup, alles opnieuw instellen. De .107 draaide bij mij ook stabiel op een XL met FW 16025. Alleen krijgt blijkbaar niet iedereen de laatste FW.
Ja, ik zag dat in de release notes staan. Ik wil alleen niet op Insider, omdat daar expliciet staat dat ze allerlei persoonlijke data verzamelen en delen met derde partijen. Wegens dat soort praktijken zoek ik juist een alternatief voor Android...

En helaas krijg ik .107 dus niet binnen en evenmin de firmware van 4 februari (16025). Ik heb WDRT gedaan met een schone install. Die ongelijke uitrol is gewoon vreselijk frustrerend en al helemaal bij een product waarvoor ik €699 heb betaald.

• ardvark99
bilgy_no1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:33:
[...]

Ja, ik zag dat in de release notes staan. Ik wil alleen niet op Insider, omdat daar expliciet staat dat ze allerlei persoonlijke data verzamelen en delen met derde partijen. Wegens dat soort praktijken zoek ik juist een alternatief voor Android...

En helaas krijg ik .107 dus niet binnen en evenmin de firmware van 4 februari (16025). Ik heb WDRT gedaan met een schone install. Die ongelijke uitrol is gewoon vreselijk frustrerend en al helemaal bij een product waarvoor ik €699 heb betaald.
Heel vreemd dat je de .107 niet krijgt. Is jouw toestel branded? Anders een klacht indienen bij Microsoft, en het toestel omruilen voor een nieuwe. De 107 is al ruim een week publiek, die zou bij iedereen met een 950 binnen moeten rollen.

• Caelorum
[...]
Ja, ik zag dat in de release notes staan. Ik wil alleen niet op Insider, omdat daar expliciet staat dat ze allerlei persoonlijke data verzamelen en delen met derde partijen. Wegens dat soort praktijken zoek ik juist een alternatief voor Android...[...]
Ik neem aan dat je daarmee doelt op dit stuk:
[...]We share some data collected in connection with the Program with third parties. For example, we may share data about the performance of a particular hardware or software component on your device with the manufacturer of that component to enable them to improve how their component works with Microsoft products and services.

We may share or disclose information about you with other Microsoft controlled subsidiaries and affiliates, and with vendors or agents working on our behalf. For example, companies we've hired to provide customer service support or assist in protecting and securing our systems and services may need access to personal information in order to provide those functions. In such cases, these companies must abide by our data privacy requirements and are not allowed to use the information for any other purpose. We may also disclose information about you as part of a corporate transaction such as a merger or sale of assets.

We may also access, disclose and preserve information about you when we have a good faith belief that doing so is necessary to:

1. comply with applicable law or respond to valid legal process from competent authorities, including from law enforcement or other government agencies;

2. protect our customers, for example to prevent spam or attempts to defraud Microsoft’s customers, or to help prevent the loss of life or serious injury of anyone;

3. operate and maintain the security of our products and services, including to prevent or stop an attack on our computer systems or networks; or

4. protect the rights or property of Microsoft, including enforcing the terms governing the use of the services—however, if we receive information indicating that someone is using our products or services to traffic in stolen intellectual or physical property of Microsoft, we will not inspect a customer’s private content ourselves, but we may refer the matter to law enforcement.[...]
Die is volgens mij niet heel veel anders dan bij 'normaal' gebruik van Windows 10 met Microsoft account. Enige punt in de hele privacy statement daar echt anders is gaat over het niet uit kunnen zetten van sommige feedback. Je kan nog de diagnostics en usage data alleen op basic zetten. Niet helemaal uit.

• barta123
[...]

Als Non-Insider blijven de builds inderdaad te lang uit, ik vind sowieso dat de release van de 950's wat snel is geweest, het OS was gewoon niet klaar... Ik heb er zelf het volste vertrouwen in, 8.1 was optisch lang niet zo sterk als 10 (dit startscherm is echt subliem, instellingenmenu is eindelijk doordacht ingedeeld) maar was wel rockingly stable! Ikzelf had eerst de Fast ring software, maar na flink wat bugs heb ik hem op de Release Ring gezet, dit gaf me een firmware-update, sinds dien ben ik op .1002 alle bugs kwijt! Accuduur is ook echt flink verbeterd! Deze build zie ik ook wel snel verschijnen in de productietelefoons denk ik zo... :9

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-11 08:53
Even het topic weer bijlezen, zat toch te twijfelen om naar Insider over te gaan, werd echt gek van de reboots de laatste tijd (overigens verder erg tevreden met mijn 950XL). Baalde vanwege die reboots er wel een beetje van dat ik nog steeds geen update had. Dus maar weer eens kijken en hoppa, ineens is de update naar .107 wel aanwezig :D

Volhouden en blijven proberen dus?

[ Voor 8% gewijzigd door fier0x op 23-02-2016 23:55 ]

• barta123
fier0x schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:53:
Even het topic weer bijlezen, zat toch te twijfelen om naar Insider over te gaan, werd echt gek van de reboots de laatste tijd (overigens verder erg tevreden met mijn 950XL). Baalde vanwege die reboots er wel een beetje van dat ik nog steeds geen update had. Dus maar weer eens kijken en hoppa, ineens is de update naar .107 wel aanwezig :D

Volhouden en blijven proberen dus?
Tenzij je 'Het leed dat Android updates heet' wilt ervaren... Ik zie liever wat meer concurrentie, dan de alleenheersers Android (veelal Samsung) en iOS. Ik vind dat Microsoft het aardig goed doet, alleen die inkakkende verkopen, laatste kwartaal, die zijn wat mij betreft door het gebrekkige aanbod aan smartphones... Ik had er bijvoorbeeld gerust een willen kopen, maar een 640 is niet mijn piece of cake. Net als mensen die van Android afkomen, zouden die niet wat meer willen? ;) De bugs komen gewoon omdat microsoft van 8.1 naar 10 het roer flink om heeft moeten gooien, omdat met 8.1 gewoonweg geen groter aandeel op de markt te bemachtigen viel, met universal apps daarentegen...

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-11 08:53
barta123 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 00:14:
[...]

Tenzij je 'Het leed dat Android updates heet' wilt ervaren...
Haha inderdaad, was wat Android betreft ook al overgeschakeld op de Nexus lijn. Dan is het qua updates goed te doen :) Verder ben ik het met je eens hoor, hoop dat Windows weer wat groeit in 2016. Potentie genoeg!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hardware-lover schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:09:
[...]

Glance of glimp? Bij glimp is groen nog steeds groen.
Wat is het verschil? Glimp = Glance in NL.

Bij mijn 950 is groen gewoon gifgroen.

Maar, it's not a bug, it's a feature! Er is nu vast iemand jaloers op je dat jij wel geel hebt en hij/zij niet :+

People as things, that’s where it starts.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

Heb ik ook gehad. Ik dacht dat het inbranden was omdat ik Glance op altijd aan had staan en de groene kleur de hele dag geforceerd. Ben toen terug gegaan naar grijs. Als bij jou het gele is ontstaan zonder altijd aan en geforceerd, dan durf ik weer terug te gaan naar altijd aan groen, want dan is het waarschijnlijk een bug (geweest)...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Ozzy
  • Laatst online: 03-12 15:06

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Swerfer schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 06:58:
[...]

Heb ik ook gehad. Ik dacht dat het inbranden was omdat ik Glance op altijd aan had staan en de groene kleur de hele dag geforceerd. Ben toen terug gegaan naar grijs. Als bij jou het gele is ontstaan zonder altijd aan en geforceerd, dan durf ik weer terug te gaan naar altijd aan groen, want dan is het waarschijnlijk een bug (geweest)...
Nee. 30 seconden. Ik dacht dat het beeldscherm kapot was, maar de rest was gewoon normaal. Na een reboot was het gelukkig weer groen.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25
Even voor de zekerheid: is er een bepaald type/merk sd kaartje die goed functioneert in de 950XL? Of maakt het niet meer uit welke je er in stopt?
M'n 950 XL is nog niet voorzien van zo'n kaartje en wil er nu eentje kopen.

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
FiberGorilla schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:20:
Even voor de zekerheid: is er een bepaald type/merk sd kaartje die goed functioneert in de 950XL? Of maakt het niet meer uit welke je er in stopt?
M'n 950 XL is nog niet voorzien van zo'n kaartje en wil er nu eentje kopen.
Volgens mij maakt het wel wat uit, ik las namelijk dat mensen problemen hadden wanneer er een bepaald type SD card in zat. Ik zelf had er initieel een oud 4gb kaartje in zitten en die is onverklaarblaar gestorven. Nu heb ik er een SanDisk 16GB micro SD ULTRA Class 10 UHS-i inzitten en die draait zonder problemen. Ik zal er wel als kanttekening bijzetten dat er ik geen muziek vanaf speel.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb 1 SD kaart die al sinds mijn huawei dienst deed, die 'opeens' problemen ging geven in de 950, vind ik ook zo'n tegenstrijdig iets.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
D0gtag schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:06:
[...]

Kijk in de store naar een update van glance, min of meer het zelfde gehad. Ik kon (daarbij) mijn toestel alleen niet meer openen met aan/uit knop.
Ik heb vrij recent wel een update voor Glance gekregen, en er is momenteel geen update beschikbaar. Dus helaas zit ik er voor nu maar even mee vast. ;( Gebruik toch amper mijn telefoon, dus echt erg is het gelukkig niet.

• Wailing_Banshee
bilgy_no1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:24:
[...]

De bugs zijn zo algemeen bekend als OS tekortkomingen dat ik het niet kan geloven dat er probleemloze exemolaren zijn. Zoiets als Wordflow in Edge speelt bij ieder exemplaar. Net zoals bij ieder exemplaar de Iris scanner begint te zoeken als je de lader inplugt. Dat drains en reboots bij de een meer voorkomen dan bij de ander geloof ik wel.
Het probleem is, dat niet iedereen tegen deze problemen aan loopt of belangrijk vindt.

Wordflow in Edge? Ik zou niet eens weten wat je daar mee bedoelt. Dus ik heb dat probleem niet.
Het aanspringen van de iris scanner? Vind ik geen probleem, heb er zelfs niet eens last van. Ik leg hem op mijn lader, dat scherm springt even aan en gaat weer uit. En toen?

Dus wat dat betreft heb ik een probleemloos exemplaar.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25
BadWampa schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:24:
[...]

Volgens mij maakt het wel wat uit, ik las namelijk dat mensen problemen hadden wanneer er een bepaald type SD card in zat. Ik zelf had er initieel een oud 4gb kaartje in zitten en die is onverklaarblaar gestorven. Nu heb ik er een SanDisk 16GB micro SD ULTRA Class 10 UHS-i inzitten en die draait zonder problemen. Ik zal er wel als kanttekening bijzetten dat er ik geen muziek vanaf speel.
Bedankt voor de tip. Dan ga ik die maar halen.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:14:
[...]

Het probleem is, dat niet iedereen tegen deze problemen aan loopt of belangrijk vindt.

Wordflow in Edge? Ik zou niet eens weten wat je daar mee bedoelt. Dus ik heb dat probleem niet.
Het aanspringen van de iris scanner? Vind ik geen probleem, heb er zelfs niet eens last van. Ik leg hem op mijn lader, dat scherm springt even aan en gaat weer uit. En toen?

Word flow is afaik dat swipe-invoer. Het geen probleem hebben met iets, maakt het niet meteen probleemloos.

• Caelorum
Dat is inderdaad wel een issue, maar gelukkig in de laatste insider build opgelost. Nu hopen dat die snel zijn weg naar iedereen vind.

• andrik1
Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:14:
[...]

Misschien heb jij wel dat probleem in Edge, maar weet je gewoon niet dat het swipen, wordflow heet en noem jij het 'vegen' in Edge :)
Of je gebruikt het niet, ik vind wordflow'en/swypen niet veel sneller dan typen en veel gebruik maken van de voorspellingen, en daarom gebruik ik het alleen als ik echt veel tekst moet invoeren, maar ik denk dat ik 90% van de tijd gewoon typ.

Zelf typ ik sowieso eigenlijk nooit in Edge, voor Tweakers heb ik de app van Deathgrunt, en daar werkt het gewoon perfect.

Qua SD-kaartjes: mijn merkloze 32GB begon het ook steeds slechter te doen, maar die deed het in mijn MP-3 speler ook al vrij brak, het verbaaste mij eigenlijk dat ie nog iets van 2 maanden prima gewerkt heeft in mijn 950 :+ Momenteel even niks erin, die 32GB opslagruimte is toch wel fijn.

People as things, that’s where it starts.

• barta123
RobinHood schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:27:
Of je gebruikt het niet, ik vind wordflow'en/swypen niet veel sneller dan typen en veel gebruik maken van de voorspellingen, en daarom gebruik ik het alleen als ik echt veel tekst moet invoeren, maar ik denk dat ik 90% van de tijd gewoon typ.

Zelf typ ik sowieso eigenlijk nooit in Edge, voor Tweakers heb ik de app van Deathgrunt, en daar werkt het gewoon perfect.

Qua SD-kaartjes: mijn merkloze 32GB begon het ook steeds slechter te doen, maar die deed het in mijn MP-3 speler ook al vrij brak, het verbaaste mij eigenlijk dat ie nog iets van 2 maanden prima gewerkt heeft in mijn 950 :+ Momenteel even niks erin, die 32GB opslagruimte is toch wel fijn.
Ik heb vlak na aanschaf een 32GB Sandisk gestoken, geeft mij eigenlijk geen problemen... Ja, de telefoon zegt dat de SD-kaart gescand moet worden bij opstarten (mogelijk een fout), maar dat doet mijn pc ook altijd bij USB-sticks... (rare vergelijking, maar ik merk er niets vreemds aan)

Verder zat ik daarnet wat reviews te kijken van de S7, Z5 en nog wat andere telefoons. Oh, de S6 kan zo te zien ook vrij buggy en sluggish zijn! Volgens mij haalt Android nogaltijd niet de vloeiendheid van iOS... W10M doet dat ook steeds beter, mijn 950 is nu echt snappy aan het worden, update na update...

Ik begin steeds blijer te worden! :) Draaiend op .1002!

• Wailing_Banshee
andrik1 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Misschien heb jij wel dat probleem in Edge, maar weet je gewoon niet dat het swipen, wordflow heet en noem jij het 'vegen' in Edge :)
Ik vind dat vegen vreselijk, gebruik het dus ook nooit.

Mijn punt is: naar mijn idee heb een redelijk probleemloos product. Dat is mijn impressie en dat andere problemen hebben met een soort gelijk product wil toch niet per definitie zeggen dat ik een probleem met die van mij moet hebben? Ja, er zijn best wel dingen die ik niet prettig vind werken (ik mis bijv mijn glance plaatje die ik wel op mijn 920 had). Maar problemen heb ik er nog niet mee gehad.

Als er een functie in zit, die je niet kent/nooit gebruikt en die werkt niet, is dat dan erg?

Wailing_Banshee schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:21:
[...]
[knip] Ja, er zijn best wel dingen die ik niet prettig vind werken (ik mis bijv mijn glance plaatje die ik wel op mijn 920 had). [knip]
Zou je misschien eens toe willen lichten wat er aan het plaatje anders was dan nu?

Testing, one, two ...

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
hardware-lover schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:46:
[...]

Zou je misschien eens toe willen lichten wat er aan het plaatje anders was dan nu?
Ik denk dat hij bedoelt dat je bij de 920 (in mijn geval de 1020) bij Glance een afbeelding kon instellen. Bij de huidige versie van Glance op de 950 (XL) kan dat niet meer en kopieert hij de afbeelding die je op je lockscreen hebt staan. Mara als je een app daarop heb draaien, ik draai bijvoorbeeld Lockmix, dan werkt dat niet meer en heb je enkel een zwarte achtergrond op je Glance. Ik zou die optie voor een aparte afbeelding ook wel weer terug willen hebben.
BadWampa schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:52:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat je bij de 920 (in mijn geval de 1020) bij Glance een afbeelding kon instellen. Bij de huidige versie van Glance op de 950 (XL) kan dat niet meer en kopieert hij de afbeelding die je op je lockscreen hebt staan. Mara als je een app daarop heb draaien, ik draai bijvoorbeeld Lockmix, dan werkt dat niet meer en heb je enkel een zwarte achtergrond op je Glance. Ik zou die optie voor een aparte afbeelding ook wel weer terug willen hebben.
Als hij zij bovenstaande inderdaad bedoelt dan begrijp ik het. Ik gebruik eveneens Lockmix dus het is me duidelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 24-02-2016 17:48 . Reden: It's a girl ;) ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Heeft iemand hier ook vandaag problemen met de Lumia 950/950 XL?
Sinds vandaag zowel op mijn toestel (950) als het toestel van mijn vrouw (950 XL) een bizar probleem:
Bij het openen van de dialer sluit deze direct weer en is dus onbruikbaar. Hetzelfde geldt (na een reboot) nu voor settings, e-mail, calendar, en alles wat default Windows phone is. Apps als wifi en Edge werken nog wel steeds, maar kan nu dus ineens niet meer bellen, in agenda kijken etc. Prrobleem is dus op twee toestellen tegelijkertijd ontstaan. Beide Hollandsnieuwe trouwens. Via carkit kan ik nog wel bellen, dus ik neig naar het probleem bij Microsoft te leggen.

Iemand?

• Wailing_Banshee
BadWampa schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:52:
[...]

Zij bedoelt inderdaad dat ik op mijn 920 een plaatje kon instellen. Ik heb nu een hele mooie lockscreen maar dat is veel te helder als glance scherm (en veel te druk). Op mijn 920 had ik een zwart-witte pentekening, heel rustig en perfect voor iets als glance.

• andrik1
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:27:
Heeft iemand hier ook vandaag problemen met de Lumia 950/950 XL?
Sinds vandaag zowel op mijn toestel (950) als het toestel van mijn vrouw (950 XL) een bizar probleem:
Bij het openen van de dialer sluit deze direct weer en is dus onbruikbaar. Hetzelfde geldt (na een reboot) nu voor settings, e-mail, calendar, en alles wat default Windows phone is. Apps als wifi en Edge werken nog wel steeds, maar kan nu dus ineens niet meer bellen, in agenda kijken etc. Prrobleem is dus op twee toestellen tegelijkertijd ontstaan. Beide Hollandsnieuwe trouwens. Via carkit kan ik nog wel bellen, dus ik neig naar het probleem bij Microsoft te leggen.

Iemand?
Nee, ik heb dat niet op mijn 950xl. Heb je vandaag toevallig iets aan updates ofzo gedownload?

Verwijderd

andrik1 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:35:
[...]

Nee, ik heb dat niet op mijn 950xl. Heb je vandaag toevallig iets aan updates ofzo gedownload?
Nee, paar dagen terug wel een nieuwe build, maar gisteren werkt alles nog!
Niks geinstalleerd of gewijzigd hier...

Echt bizar. Kan ook niet een nette factory reset doen want kom de settings ook niet in... 8)7

• andrik1
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:39:
[...]

Nee, paar dagen terug wel een nieuwe build, maar gisteren werkt alles nog!
Niks geinstalleerd of gewijzigd hier...

Echt bizar. Kan ook niet een nette factory reset doen want kom de settings ook niet in... 8)7
je kan nog een softreset proberen, ff accu eruit en erin. Als dat niets oplevert kan je altijd nog met de recovery tool en een pc een backup terugzetten (als je die hebt). Werkt op zich goed, je begint alleen wel met een oude build van win10mobile maar je kan daarna in één keer naar .107 updaten. (heb ik eergisteren moeten doen).

Verwijderd

andrik1 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:42:
[...]

je kan nog een softreset proberen, ff accu eruit en erin. Als dat niets oplevert kan je altijd nog met de recovery tool en een pc een backup terugzetten (als je die hebt). Werkt op zich goed, je begint alleen wel met een oude build van win10mobile maar je kan daarna in één keer naar .107 updaten. (heb ik eergisteren moeten doen).
Al geprobeerd... Geen resultaat. Wel vrij bijzonder dat twee telefoons er gelijktijdig mee ophouden.
Ga zo maar eens m'n andere laptop met usb 3.0 aanzwengelen voor een restore dan :-(

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

Gorilla Glass 4 is hard, maar bankpasjes zijn harder...

Ik heb een Mozo wallet cover en daarmee komen mijn bankpasjes tegen mijn scherm aan. Mooi dat ik nu allemaal kleine krasjes zie. Ik dacht eerst dat het vuil was, maar het zijn daadwerkelijk krasjes :( Blijkbaar moet ik ondanks een wallet cover toch een screenprotector toepassen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 21:24
.1002 gaf bij mij één dag lang problemen, s'avonds geïnstalleerd, s'ochtends bleek de telefoon vastgelopen te zijn, alarm dus ook gemist.
Die dag tot 8x toe de power knop 10s ingehouden (tot je vibrate voelt) en hij gaat rebooten, telefoon wilde telkens niet vanuit het glimp scherm unlocken.
Toestel was ook warm en heeft er zeker 40% extra batterij doorheen gejaagd dan normaal.

Maar nu al 24 uur probleemloos, hij is snel, notificaties werken goed, alarm werkte vanochtend gewoon, batterijduur is weer super en Groove speelt gewoon muziek via bluetooth in de auto :-)

• andrik1
E-PaiN schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:15:
.1002 gaf bij mij één dag lang problemen, s'avonds geïnstalleerd, s'ochtends bleek de telefoon vastgelopen te zijn, alarm dus ook gemist.
Die dag tot 8x toe de power knop 10s ingehouden (tot je vibrate voelt) en hij gaat rebooten, telefoon wilde telkens niet vanuit het glimp scherm unlocken.
Toestel was ook warm en heeft er zeker 40% extra batterij doorheen gejaagd dan normaal.

Maar nu al 24 uur probleemloos, hij is snel, notificaties werken goed, alarm werkte vanochtend gewoon, batterijduur is weer super en Groove speelt gewoon muziek via bluetooth in de auto :-)
Dat had ik ook. Je zou even moeten kijken of je nog apps en app updates kan downloaden, dat was bij mij namelijk ook stuk.

• E-PaiN
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 21:24
andrik1 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:16:
[...]

Dat had ik ook. Je zou even moeten kijken of je nog apps en app updates kan downloaden, dat was bij mij namelijk ook stuk.
Dat werkte bij mij gelukkig probleemloos, al kwam vreemd genoeg Facebook mee, terwijl ik geen Facebook op de telefoon heb staan. :/ (alsnog maar gedeïnstalleerd.)
Verder geloof ik een update voor Messaging + Skype en voor Outlook uit m'n hoofd!
Pagina: 1 ... 75 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.