Maar moet eerlijk zeggen dat ik wel door een Microsoft-blauwe bril kijk
http://www.windowscentral...obile-preview-build-14267 ?on99 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:44:
Bezig met update 10.14267.1002.
Wat brengt ons dat?
Schijnbaar werkt de voicemail notificatie niet, maar daar heb ik geen last van, voicemail heb ik toch al uitgeschakeld.
Ja thanks, ik zag het inderdaad voorbij komen vanmorgen.
De update duurde weer lekker lang gisternacht dus heb er niet zoveel van gezien.
Wat mij wel direct opviel was de nieuwe live title van Kaarten en buienradar. (Maar laatstgenoemde werkt nu niet meer..)
Dergelijke problemen had ik niet met wifi of BT. Bij mij wilde ie alleen mijn wifi-netwerken niet automatisch verbinden.Magure schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:29:
[...]
Welke FW heb jij nu dan...? ik zit nu op .107 met OS maar wordt gek van de WIFI, BT, GPS en 3/4G problemen, moet regelmatig rebooten om alles weer werkend te krijgen... als hij zichzelf al niet heeft gereboot, verder werkt WIFI (geen WIFI netwerken te vinden, of wel WIFI maar geen internet etc etc) alleen redelijk stabiel als ik BT uitzet, BT zet ik aan als ik in de auto stap, ene keer gaat prima andere keer valt hij steeds weg (Telefoon van vriendin L930 werkt probleemloos) , GPS sux ook, soms ben ik uren thuis en snapt bijvoorbeeld weer app, buienradar etc nog steeds niet dat ik in Assen ben ipv Hoogeveen en wat betreft 3/4G is ook raar, heb gewoon vol bereik, zie bij het bereik ook een pijltje dat hij data aan het verzenden/ontvangen is maar geen internet....
![]()
, lol gaat er langzamerhand een beetje af zo.... Misschien dat recoveren nog een optie is...
Maar ik zit nu op Firmware 01078.00027.15506.02031, naast dat ik dus naar OS 10.0.14267.1002 gegaan ben gister, maar volgens mij komen firmware updates apart (en bij mij kwam die dus helemaal niet)
Voor de rest overigens geen issues maar moet er wel op kunnen vertrouwen. Als ik het niet in de gaten heb dat hij herstart kan ik zomaar een halve dag niet bereikbaar zijn.
op de 950XL (wm10 xxx.107) is mijn klok op het glimpscherm een stuk minder goed te lezen als op de 640 (wm8.1)
iemand hier nog meer last van of een oplossing weet voor dit irritant gedrag
Je hebt het dan waarschijnlijk over de helderheid. Die is volgens mij niet aan te passen en waarschijnlijk ook niet verstandig ivm eventueel inbranden.wim klei schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:01:
heb hier de 950XL en een 640XL
op de 950XL (wm10 xxx.107) is mijn klok op het glimpscherm een stuk minder goed te lezen als op de 640 (wm8.1)
iemand hier nog meer last van of een oplossing weet voor dit irritant gedrag
Je zou wel een andere kleur kunnen proberen (rood, groen of blauw). Dit kan je doen door de nacht instelling van Glance in te laten gaan om 03.01 en te laten duren tot 03.00 (dus eigenlijk op een minuut na 24 uur op nachtstand).
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Wanneer je de update net pas geïnstalleerd hebt, gaat ie nog van allerlei zaken initialiseren, kijk maar bij jouw apps, daar is ie effe mee bezig . De telefoon kan dan ook warm worden. Wacht effe minstens een halve dag af.daaaan82 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:10:
Zojuist via de fast ring .1002 geïnstalleerd. Al weken een aardig stabiele situatie gehad en nu doffe ellende. Reageert bijna niet, 4g kwijt, al 2x vastlopers. Alleen batterij eruit hielp... Dit is niet echt een vooruitgang zegmaar... En dan moet ik morgen ook nog 4 dagen van huis, dan is een functionerende telefoon wel noodzakelijk. En terug naar fabrieksinstellingen zit ik niet op te wachten, ben dan mijn vpn token kwijt, welke ik nodig heb... Grrrr...
Ik heb de update vannacht geïnstalleerd, ben toen gaan slapen, heb nu een stabiele telefoon, geen problemen op mijn XL op .1002. Draait lekker soepel tot nu toe.
Helemaal eens dat je erop moet kunnen vertellen, maar na een reboot ben je toch gewoon bereikbaar? Of is de sim nog niet geactiveerd voordat je hem de eerste keer hebt geunlocked?Shinji schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:53:
Gister weer een spontane herstart terwijl ik net iemand aan de telefoon zat. Nu met de .107 dus tot nu toe met elke OS versie dat gehad. Qua firmware ben loop ik nog een versie achter (15506.02031). Als ik die update binnenkrijg en het dan nog een keer gebeurd dan ga ik hem terugsturen.
Voor de rest overigens geen issues maar moet er wel op kunnen vertrouwen. Als ik het niet in de gaten heb dat hij herstart kan ik zomaar een halve dag niet bereikbaar zijn.
Mijn telefoon laadt wel normaal op met .107Esumontere schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:28:
Zijn er hier ook mensen met niet opladende telefoons na de laatste Fast Ring update? (https://www.reddit.com/r/...fter_last_insider_update/)
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Ja, maar .107 is niet de huidige Fast Ring update.crzyhiphopazn schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:45:
[...]
Mijn telefoon laadt wel normaal op met .107
Verwijderd
Mijn 950XL laad wel op, zelfs draadloos.Esumontere schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:28:
Zijn er hier ook mensen met niet opladende telefoons na de laatste Fast Ring update? (https://www.reddit.com/r/...fter_last_insider_update/)
14267.1002 en 27.15506
Maar mijn bluetooth werkt niet meer. Ook niet na een softreset. 😩
Haha grapje je hebt gelijk.Esumontere schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:49:
[...]
Ja, maar .107 is niet de huidige Fast Ring update.
Zit op .1002 fast ring en heb geen problemen met opladen
Fw versie 15506.02031
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Hier geen last met laden op .1002 en de laatste FW 16025.Esumontere schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:28:
Effe gecheckt, mijn Nokia headset werkt op Bluetooth.
[ Voor 7% gewijzigd door ardvark99 op 20-02-2016 18:33 ]
Ik moet zeggen dat sinds de .107 update ik het gevoel heb dat het OS een stuk stabieler is geworden.
Ik moet nog bezien hoe de .1002 het gaat doen, maar zoals een post hierboven al aangeeft is Edge een stukje sneller gaan werken.
Ik heb op met de .107 welgeteld twee random reboots gehad, welke beide gebeurde terwijl ik op mn telefoon keek. Dus daar heb ik deze keer niet veel last van gehad.
Nu nog hopen dat UI gasten eens een paar veranderingen doorvoeren zoals het aanpassen van de dailer, het scherm om een alarm uit te zetten en Edge een flink onder handen nemen. Step-by-step gaat het de goede kant op.
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Yes! Ik had het ook met de .107 update, dat was dé reden dat mijn wekker vrijdag niet afging, telefoon gecrasht en niet opgeladen. Ik hoop snel verbetering te zien...Esumontere schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:28:
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Yup, dat zie ik nu ook:ardvark99 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:35:
[...]
Wanneer je de update net pas geïnstalleerd hebt, gaat ie nog van allerlei zaken initialiseren.

Eerst de update installeren, dan de Insides config en dan pas de config. Lijkt me inderdaad dat dit wel ff kan duren en daarna moet/gaat vaak de Store/Apps/Caching etc. pas door de mallemolen.
Wel jammer dat het updaten op smartphones traag blijft/lijkt te gaan. Ook de 5S die hier ligt, is niet vooruit te branden bij een iOS-update. Terwijl je toch met een modern desktop-OS (Windows / Linux) relatief vrij snel klaar bent omdat het alleen maar incrementele updates zijn; iets wat Android toch ook vrij goed onder de knie lijkt te hebben de laatste tijd.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Weer een harde rest uitgevoerd en de back up terug gezet, begin er al ervaring en routine in te krijgen.ardvark99 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:17:
[...]
Hier geen last met laden op .1002 en de laatste FW 16025.
Effe gecheckt,
mijn Nokia headset werkt op Bluetooth.
Nu werkt bluetooth weer.
Eerder al ervaren dat als iets niet goed werkt na een nieuwe build update een harde reset een goed resultaat geeft.
Ook ff via het herstelprogramma gekeken naar wat de laatste firmware is, maar die is nog steeds de 27.15506.
Hoe doe je zo'n harde reset dan? Ik neem aan dat je niet alles verwijdert, zoals je dat bij een reset naar fabrieksinstellingen wel doet... Ik baalde namelijk wel gisteren, wekker ging niet, verslapen, telefoon gecrasht... Uiteindelijk bleek ie ook niet opgeladen te zijn!Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:39:
[...]
Weer een harde rest uitgevoerd en de back up terug gezet, begin er al ervaring en routine in te krijgen.![]()
![]()
Nu werkt bluetooth weer.
Eerder al ervaren dat als iets niet goed werkt na een nieuwe build update een harde reset een goed resultaat geeft.
Ook ff via het herstelprogramma gekeken naar wat de laatste firmware is, maar die is nog steeds de 27.15506.
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Verwijderd
Jawel, een reset naar fabrieksinstelling, wel zorg ik eerst voor een recente back-up.barta123 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:40:
[...]
Hoe doe je zo'n harde reset dan? Ik neem aan dat je niet alles verwijdert, zoals je dat bij een reset naar fabrieksinstellingen wel doet... Ik baalde namelijk wel gisteren, wekker ging niet, verslapen, telefoon gecrasht... Uiteindelijk bleek ie ook niet opgeladen te zijn!
Omdat ik een sd card heb, komen zelfs de WhatsApp berichten terug.
wel kiezen dat de sd card niet leeg moet worden gemaakt.
Daarna moet ik wel veel apps aanpassen wat betreft het wachtwoord e.d. of eenmaal opstarten.
Merk er ander niets van. Heb nog geen enkel probleem gehad sinds ik dit toestel begin januari heb gekocht. Waarom sommige mensen zoveel last hebben van bugs vraag ik mij ook af. Zelf zou ik zo'n telefoon al lang hebben omgeruild bij MS voor een nieuwe.barta123 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:44:
Waarom slaagt microsoft er trouwens nog steeds niet in gewoon stabiele software aan de 950 mee te geven? Ik heb meer dan genoeg betaald voor die 950, dan vind ik het op zijn minst terecht dat hij flawless werkt, iets wat hij tot nu toe zeker niet heeft gedaan... 2 jaar lang een Lumia 920 bracht me geen enkel probleem, mijn verwachtingen voor dit toestel waren niet anders! Maar wat krijg je? Een hoop crashende apps, random reboots, freezes, met vaak ook nog een hete telefoon!
Ik moet overigens wel zeggen dat ik met mijn 950 opnieuw ben begonnen. Ik heb niets meegenomen van mijn L920 behalve mijn MS account. Geen backup of iets dergelijks teruggezet. Wellicht dat dat het verschil maakt.
Overigens doe ik ook niet een hard reset bij elke update zoals sommigen hier.
[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 20-02-2016 20:59 ]
Ik heb een l950XL en heb vanaf het begin insider builds gedownload zonder factory reset. Slechts 1x een reboot gehad en verder geen last van bugs zoals ik hier vaker lees. Ik ben zeer tevreden met de L950XL en W10M.Caelorum schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:58:
[...]
Overigens doe ik ook niet een hard reset bij elke update zoals sommigen hier.
Het is natuurlijk wel zo, dat 'dat handje vol mensen' die bugs hebben al gauw terecht komen bij het forum van Tweakers en de rest die geen problemen hebben zich hier niet melden. Ik denk dat het ook wel mee valt met 'slechte' telefoons en W10M builds. Ga voor de gein eens kijken in een iPhone forum op Tweakers, al zijn er natuurlijk wel veel meer iPhones dan Lumia's...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Waar ik op doelde is idd het initialiseren van de apps, nadat de update is geïnstalleerd. Je kan dan dus al met de telefoon aan de gang, maar wanneer je de geïnstalleerde apps in alle apps (swipe naar links) bekijkt, zie je dat de apps zelf ook nog onder handen genomen wordt.MAX3400 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:18:
[...]
Yup, dat zie ik nu ook:
[afbeelding]
Eerst de update installeren, dan de Insides config en dan pas de config. Lijkt me inderdaad dat dit wel ff kan duren en daarna moet/gaat vaak de Store/Apps/Caching etc. pas door de mallemolen.
Ik begrijp jouw opmerking, maar er zit toch een klein verschil tussen desktop en mobile OS ;-)Wel jammer dat het updaten op smartphones traag blijft/lijkt te gaan. Ook de 5S die hier ligt, is niet vooruit te branden bij een iOS-update. Terwijl je toch met een modern desktop-OS (Windows / Linux) relatief vrij snel klaar bent omdat het alleen maar incrementele updates zijn; iets wat Android toch ook vrij goed onder de knie lijkt te hebben de laatste tijd.
Maar Android? Ik kom van Android af maar in de zeldzame keren dat ik een update heb gehad, zag het in principe het update proces van het OS het zelfde uit, OS installeren, configureren en de geïnstalleerde apps na lopen. Het update beleid van Android is voor mij o.a. een reden geweest om wat anders te zoeken. Nu met mijn 950XL in fast ring krijg ik veel updates, dus een half uur de telefoon niet bereikbaar. Ideaal is het niet maar ik merk gelukkig vooruitgang, en dat Microsoft belooft te blijven werken aan updates en nieuwe functies spreekt mij wel aan, en heb ik het er wel voor over.
Waarom sommigen niet de laatste FW update krijgen weet ik ook niet. Ik ben via Insider een keer naar Production gegaan, en toen kreeg ik de laatste FW binnen. Ik vermoed dat de FW ook te maken heeft met eventuele provider die gebruikt wordt (branding of non branding), maar dat geldt niet voor alle gevallen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:39:
[...]
Weer een harde rest uitgevoerd en de back up terug gezet, begin er al ervaring en routine in te krijgen.![]()
![]()
Nu werkt bluetooth weer.
Mijn toestel, een 950XL kwam uit Italië, en heeft als Mobile Operator 000-88 in de Geavanceerde Info.
Ik heb vanaf halverwege december nooit geen problemen gehad na updates. Alleen na update .29 een Factory reset gedaan, en daarna alles opnieuw ingesteld, geen backup terug gezet. Het kan zijn dat een backup problemen terug zet in de configuratie na een update (kan ook gebeuren met andere apparatuur, heeft verder niets met Windows Mobile te maken). En ja, dat kan veel werk zijn.
Ik heb tot nu toe vanaf december geen enkel probleem gehad (950XL). Net de nieuwe Fast ring update gehad en ik ben niet enthousiast...Eerst werd de telefoon heel heet, accu liep mega snel leeg en ik moest de accu verwijderen om de boel weer aan de praat te krijgen. Dit tot 3 keer toe.
Nu dat opgelost lijkt, kan ik geen app updates of nieuwe apps meer installeren. Alles krijgt foutcode 803F7000.
Daarentegen heb ik weer geen probleem met opladen zoals op Reddit gemeld werd...
+daaaan82 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:10:
Zojuist via de fast ring .1002 geïnstalleerd. Al weken een aardig stabiele situatie gehad en nu doffe ellende. Reageert bijna niet, 4g kwijt, al 2x vastlopers. Alleen batterij eruit hielp... Dit is niet echt een vooruitgang zegmaar... En dan moet ik morgen ook nog 4 dagen van huis, dan is een functionerende telefoon wel noodzakelijk. En terug naar fabrieksinstellingen zit ik niet op te wachten, ben dan mijn vpn token kwijt, welke ik nodig heb... Grrrr...
+andrik1 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:56:
Jammer dat de uitwerking van sommige updates zo wisselend zijn.
Ik heb tot nu toe vanaf december geen enkel probleem gehad (950XL). Net de nieuwe Fast ring update gehad en ik ben niet enthousiast...Eerst werd de telefoon heel heet, accu liep mega snel leeg en ik moest de accu verwijderen om de boel weer aan de praat te krijgen. Dit tot 3 keer toe.
Nu dat opgelost lijkt, kan ik geen app updates of nieuwe apps meer installeren. Alles krijgt foutcode 803F7000.
Daarentegen heb ik weer geen probleem met opladen zoals op Reddit gemeld werd...
Hier nu ook doffe ellende met de nieuwste update; telefoon is ergens het afgelopen uur vastgelopen op het Glance-screen maar de tijd liep wel netjes door. Kon 'm niet meer unlocken; reageerde op geen enkele knop. Accu eruit & erin en na 2 minuten liep 'ie weer vast. Daarna kon ik de Store niet bereiken; Insider reageerde nergens op en terwijl ik via de laptop op internet zat, lockte de telefoon en is weer niet te unlocken.Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:39:
[...]
![]()
Nu werkt bluetooth weer.
Kan toch niet zeggen dat dit een hele stabiele update is geweest (voor mij dan); de afgelopen dagen weinig klachten gehad over mijn 950 maar nu is het wel even heel slecht. Ach, ik hoef toch niet bereikbaar te zijn; zal morgen eens rustig kijken of ik een factory-reset ga uitvoeren of terug kan naar een vorige build of dat ik 'm nu echt een keer op Marktplaats ga slingeren.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
People as things, that’s where it starts.
http://mspoweruser.com/ho...-malfunctioning-usb-port/
Ik ben even benieuwd of het aan mijn telefoon ligt, of dat anderen dit ook ervaren.
Update: En de klok staat weer goed. Erg vreemd dat de klok ongeveer een half uur de verkeerde tijd bleef aangeven...
[ Voor 15% gewijzigd door griphin op 21-02-2016 00:35 ]
De voorgaande reacties gingen om .1002 he, niet om .107.RobinHood schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 23:21:
.107 loopt bij mij anders als een trein
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit heb ik ook meegemaakt.griphin schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:27:
De klok op mijn 950 xl, is voor zover ik weet zojuist een uur terug gezet, hebben jullie dit ook? Mijn tijdsinstelling staat automatisch en tot nu toe heeft hij altijd goed gestaan. Ik draai productie en ben geüpgraded naar .107 sinds gisteren. Handmatig goedzetten en dan weer automatisch lost het niet op. Ook een reboot heeft niet geholpen.
Ik ben even benieuwd of het aan mijn telefoon ligt, of dat anderen dit ook ervaren.
Update: En de klok staat weer goed. Erg vreemd dat de klok ongeveer een half uur de verkeerde tijd bleef aangeven...
Het ging echter niet automatisch weer terug maar ik heb het handmatig terug moeten zetten na bijna een volle dag.
Vaag inderdaad.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2016 09:24 ]
Bij mij staat klok ook op automatisch. Niets gemerkt van dat uur.griphin schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:27:
De klok op mijn 950 xl, is voor zover ik weet zojuist een uur terug gezet, hebben jullie dit ook? Mijn tijdsinstelling staat automatisch en tot nu toe heeft hij altijd goed gestaan. Ik draai productie en ben geüpgraded naar .107 sinds gisteren. Handmatig goedzetten en dan weer automatisch lost het niet op. Ook een reboot heeft niet geholpen.
Maar toen ik laatst in het buitenland was met een andere tijdzone pastte de tijd zich niet aan op de locatie. Dat moet toch lukken via het mobiele netwerk?
Ik zie overigens wel nog steeds reclames uit dat land.
Misschien een hard reset proberen? Anders garantie vragen, want als ik dit topic doorlees zijn er geen reboots meer met de laatste versies, dus kan het dat er met jouw telefoon iets mis is.Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 09:23:
Ik word gek van de reboot. Het lijkt steeds vaker te gebeuren. En dan ben je dus niet bereikbaar.... 700 euro betalen en dan dit..... Misschien maar terugsturen en geld terugvragen wegens wanprestatie...... Met mijn 1520 geen problemen maar dat was 8.1....., reboots op versie 29 en nu ook na update 107....
Niet om het te bagatelliseren maar zo'n reboot duurt toch maar een minuutje, daarna ben je gewoon weer bereikbaar?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
bevindigen tot nu toe.
Edge werkt beter overstappen van het ene tabblad naar het andere tabblad gaat nu beter, de vertraging is er nagenoeg uit.
Here Drive werkt helaas niet meer, hij geeft aan : Geen navigatie, uw route voert door een land of gebied waaar nog geen navigatie beschikbaar is.
( voor de duidelijkheid ik woon in nederland
Kaarten werkt nog wel.
Een stuk tekst kopieeren en plakken gaat nu beter.
Microsoft Health, start wel op maar begint met een melding :
" Oeps, Er is een onbekende fout opgetreden met uw Band"
De Band heb ik niet dus dat kan kloppen
Hierna start hij normaal op, indeling van kolommen werkte hij in het verleden niet altijd direct bij, volgens mij nu nog niet, is m'n eerste indruk.
Er staan nu 15 apps open als ik op het pijltje terug klik ingedrukt houd ( Geeft niet zo veel meerwaarde vind ik, voordat je hem daar terug gevonden hebt, heb ik hem sneller gevonden op mijn hoofdpagina.
Bij Android kreeg je daar ook tientallen apps te zien, ook hier kosten het zoeken meer tijd dan naar de hoofdpagina gaan waar je exact weet waar het staat.
Ik heb liever de laatste 8!
Camera start nog steeds op, maar laat nu een hik up zien, dat betekent hij is opgestart, verdwijnt 0,3 seconden en is dan pas paraat.
Batterij duur, is altijd lastig te bepalen, nu 14 % minder in 1,5 uur, na wat muziek, edge en testen van boven genoemde punten.
Succes iedereen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2016 10:46 ]
40% in 8 uur tijd accu verlies (in stand-by), toestel herstart zich zelf midden in de nacht. In de ochtend herstart hij meteen weer (zie 1 sec het hoofdscherm). Nu krijg ik hem in stand-by niet meer aan de aan uit knop (of elke andere knop) reageert niet meer. Dit gebeurd ook als ik langer dan een 15 minuten op stand-by staat. Toestel wordt ook heet, gecontroleerd op updates er is niks wat hij kan downloaden dus ik heb geen idee wat het toestel aan het doen is. Glance gaat gewoon aan uit en tijd loopt door, alleen accu eruit kan ik het toestel weer gebruiken. Here drive doet het inderdaad niet, geeft aan dat dit land niet ondersteund is. Groove, nummer kiezen laden laden laden, niks. Ga je naar de lijst met nummer kies je een willekeurig ander nummer of het zelfde nummer doet hij het meteen. Nummer speelt, kies je een ander nummer.. laden laden laden niks, repeat vorige stappen.Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:38:
Gisteren overgestapt naar insider fast 14267.1002
bevindigen tot nu toe.
...
Liefdesverklaring aan de fans..
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
"oh ik heb <insert hele rare heftige problemen vrijwel direct na upgrade>"D0gtag schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:15:
[...]
40% in 8 uur tijd accu verlies (in stand-by), toestel herstart zich zelf midden in de nacht. In de ochtend herstart hij meteen weer (zie 1 sec het hoofdscherm). Nu krijg ik hem in stand-by niet meer aan de aan uit knop (of elke andere knop) reageert niet meer. Dit gebeurd ook als ik langer dan een 15 minuten op stand-by staat. Toestel wordt ook heet, gecontroleerd op updates er is niks wat hij kan downloaden dus ik heb geen idee wat het toestel aan het doen is. Glance gaat gewoon aan uit en tijd loopt door, alleen accu eruit kan ik het toestel weer gebruiken. Here drive doet het inderdaad niet, geeft aan dat dit land niet ondersteund is. Groove, nummer kiezen laden laden laden, niks. Ga je naar de lijst met nummer kies je een willekeurig ander nummer of het zelfde nummer doet hij het meteen. Nummer speelt, kies je een ander nummer.. laden laden laden niks, repeat vorige stappen.
Liefdesverklaring aan de fans..
-"Hard reset"
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 21-02-2016 12:50 ]
Nee het was een probleem met glance, vanmorgen een glance update gehad en de stanby problemen zijn weg, ik kan hem gewoon weer met de aan knop bedienen. Alle andere problemen zijn aanpassingen op voorgaande problemen. Elke update brengt marginale verbeteringen en meteen nieuwe problemen.Martinspire schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:46:
[...]
"oh ik heb <insert hele rare heftige problemen vrijwel direct na upgrade>"
-"Hard reset"
Het geluid van whatsapp (geruis en gepop) is na 3 maanden en deze update wel verleden tijd. Ik dank die ene anonieme persoon uit de one man's ontwikkelingsteam van MS windows mobile 10.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
[ Voor 31% gewijzigd door karimmm op 21-02-2016 13:20 ]
Als je de camera het belangrijkste vindt de lumia, als je problemen en gebrek aan content leuk vind de lumia. Alle andere positieve ervaringen als bouwkwaliteit, OS met voldoende aanbod en een biometrische inlog systeem wat daadwerkelijk werkt: Nexus 6pkarimmm schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:19:
Zijn er eigenlijk ook gebruikers die tevreden zijn over de 950(XL)? Ik zit te twijfelen tussen XL en Nexus 6P. Ja, ik heb de laatste pages doorgenomen van deze forum, ik zie echter vooral problemen
Testing, one, two ...
App-ecosysteem maakt mij niet zoveel uit. Zolang ik kan bankieren (ABN+ING(en bij ING zou contactloos betalen (=helaas android only op het moment dacht ik) wel leuk zijn) + WhatsApp + fatsoenlijke browser op heb ben ik al blij an sich. Vandaar dat ik WM10 overweeg. Echter ben ik wel sceptisch over het OS, ik zie aardig wat problemen in deze thread én WM10 thread. Daarbij lijkt het weinig uit te maken of het insider is of niet.
Trouwens, hoezo niet-werkende biometrische inlogsysteem? Windows Hello werkt toch prima? (in ieder geval voor zover ik lees...)
Ik wil best een aantal zaken toelichten, ik zit eigenlijk in een zelfde situatie als jij... Ik vind de camera belangrijk, ik vind het namelijk erg leuk om leuke plaatjes te schieten! (ik wil best even een album in de cloud maken met wat voor leuks ik al heb geschoten) verder een bankierenapp inderdaad, waar ik bij RABO zit. W10M is wat mij betreft zeker stabiel te noemen, alleen is zoals gezegd de Fast Ring, de eerste ring die de updates ontvangt. Dat geeft ook meer risico's op bugs. Dat heb ik zelf ook ervaren, iets dat bij de Slow Ring niet het geval was, dus heb ik hem vandaag teruggezet!karimmm schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:36:
Bedankt voor de spoedige reacties! Camera vind ik an sich belangrijk (die van mijn Oneplus One vind ik belabberder dan van de Xperia Z-serie waarvan ik Z en Z3C heb gehad, beiden met aardig veel ruis)
App-ecosysteem maakt mij niet zoveel uit. Zolang ik kan bankieren (ABN+ING(en bij ING zou contactloos betalen (=helaas android only op het moment dacht ik) wel leuk zijn) + WhatsApp + fatsoenlijke browser op heb ben ik al blij an sich. Vandaar dat ik WM10 overweeg. Echter ben ik wel sceptisch over het OS, ik zie aardig wat problemen in deze thread én WM10 thread. Daarbij lijkt het weinig uit te maken of het insider is of niet.
Trouwens, hoezo niet-werkende biometrische inlogsysteem? Windows Hello werkt toch prima? (in ieder geval voor zover ik lees...)
Mijn pin moet ik bij iedere aanmelding intoetsen (iets dat ik normaal om de 5 minuten zou zetten als ik geen irisscanner had), dus kun je wel degelijk stellen dat Windows Hello werkt. Het werkt bij mij altijd namelijk, het heeft ook al velen doen verbazen, zo'n Irisscanner!
Verwijderd
Mijn toestel is de 950 non xl, komt uit nederland, en ervaar ook niet de problemen zoals hierboven soms omschreven is.hardware-lover schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:25:
Het neigt ernaar dat toestellen niet uit NL (specifieker, uit Italië), veel minder problemen lijken te hebben dan die toestellen die in Nederland zijn aangekocht. Of dat nu komt door de firmware update die de Italiaanse toestellen wel hebben gehad, maar de NL toestellen niet? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik eigenlijk geen problemen ondervind met die laatste firmware en .107 software, geen reboots of vastlopers of wat dan ook. Mocht het werkelijk enkel firmware gerelateerd zijn dan hoop ik dat de NL toestellen ook snel voorzien worden van de update. Ik doe op de 950 XL nog steeds niet met slow of fast ring, dat probeer ik wel uit op een ander toestel.
De laatste firmware update heb ik nog niet gekregen.
Is het 100%, nee maar wel 99% goed.
Mijn lg g3 was ook niet 100%, die kreeg ook soms de melding dat het startscherm het niet deed, en die accu was zeker leeg, om 21.00 !
Daar heb ik 1 update van gekregen, van 4.4 naar 5.1 terwijl het 6... moest zijn, zover ik weet zal die ook daar nooit op komen, en dit was ook een toestel van 550 euro...
Betalen kan je niet met de abn app, en verwacht ook niet dat het snel komt, je moet gewoon geen verwachting hebben. Misschien is het morgen, waarschijnlijk nooitkarimmm schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:36:
Bedankt voor de spoedige reacties! Camera vind ik an sich belangrijk (die van mijn Oneplus One vind ik belabberder dan van de Xperia Z-serie waarvan ik Z en Z3C heb gehad, beiden met aardig veel ruis)
Fatsoenlijke browser.... we hebben het over edge.
Als het goed is komt vandaag de samsung s7 en de 28ste geloof ik de lg g5 beiden met uitstekende camera's & android dito browsers en software keuze voor alternatieven. (sowieso even wachten met aankoop lijkt mij)
Ik ben insider gegaan omdat regulier al net zo veel problemen geeft.
De G3 heeft overigens officeel android 6 gehad, maar met veel ander(android) toestellen kan je altijd nog custom roms met elke versie van het OS erop zetten wat je wil. Die custom roms van random ontwikkelaars hadden wel eens bugs, wat verwacht je van een enkel persoon die een custom rom in elkaar flanst... MS is een van de grootste software huizen van de wereld en komen met ...dit.Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:40:
[...]
Mijn toestel is de 950 non xl, komt uit nederland, en ervaar ook niet de problemen zoals hierboven soms omschreven is.
Mijn lg g3 was ook niet 100%, die kreeg ook soms de melding dat het startscherm het niet deed, en die accu was zeker leeg, om 21.00 !
Daar heb ik 1 update van gekregen, van 4.4 naar 5.1 terwijl het 6... moest zijn, zover ik weet zal die ook daar nooit op komen, en dit was ook een toestel van 550 euro...
Voor de duidelijkheid, ik heb wm6.x gehad, android2.0 tot 6.x, webOS, IOS maar nog nooit zo veel bugs en matige software gezien als in WM10.
[ Voor 29% gewijzigd door D0gtag op 21-02-2016 13:49 ]
Hello werkt inderdaad vrijwel altijd goed, maar Microsoft heeft daar nadrukkelijk bij vermeld staan dat het nog steeds in beta fase zit, ook op de toestellen die niet draaien met fast/slow software.karimmm schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:36:
[knip]
Testing, one, two ...
Ik heb ook verschillende Android-devices gehad, welke geen van allen de nieuwste updates kregen, zeg maar gewoon niets meer... Maar Android telefoons hebben volgens mij zeker zo vaak problemen (als ik lees over de LG G4 bijvoorbeeld). Verder is het gewoon niet acceptabel, omdat WP8.1 uiterst stabiel was, daar is mijn telefoon nooit gecrasht. Die ervaring delen velen hier, dus vandaar dat het zo tegenvalt!Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:40:
[...]
Mijn toestel is de 950 non xl, komt uit nederland, en ervaar ook niet de problemen zoals hierboven soms omschreven is.
offtopic: De G5 en S7 wordt vandaag inderdaad aangekondigd maar ik houd sowieso totaal niet van LG en/of Samsung. Qua Android prefereer ik HTC/Sony. BB Priv vind ik ook wel nice maar net iets te duur.
Hoe de ervaring nu is? Ik was eigenlijk zeer te spreken over de .107 build, de batterijduur was flink verbeter, vrijwel geen enkele reboot gehad en praktisch geen problemen... Het wordt echt wel met iedere build beter, alleen de Fast Ring updates, brengen gewoon bugs met zich mee.karimmm schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:47:
Bedankt voor de spoedige reacties, in ieder geval extra stof tot nadenken!Hoe is voor jullie trouwens de ervaring met W10M als je het vergelijkt met het moment van aankoop en op dit moment?
offtopic: De G5 en S7 wordt vandaag inderdaad aangekondigd maar ik houd sowieso totaal niet van LG en/of Samsung. Qua Android prefereer ik HTC/Sony. BB Priv vind ik ook wel nice maar net iets te duur.
Wat ook logisch is, omdat het pre-release software is, Microsoft geeft zelf ook al aan dat er mogelijk bugs zijn (ik heb ook een laptop gehad met pre-release windows 10... -crashte vaak, veel bugs, maar windows 10 op mijn huidige laptop werkt flawless, dat zegt wel iets-)
Als je gezicht precies goed staat werkt hij vrijwel altijd en snel.... het zelfde verhaal waarom apple wel succesvol was met vinger ID terwijl (o.a. MS) andere dit al eerder hadden gedaan, bij apple werkte het gewoon altijd en soepel (huidige android toestellen ook).hardware-lover schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:45:
[...]
Hello werkt inderdaad vrijwel altijd goed, maar Microsoft heeft daar nadrukkelijk bij vermeld staan dat het nog steeds in beta fase zit, ook op de toestellen die niet draaien met fast/slow software.
Deze eerste generatie werkt gewoon vaak niet, probeer het maar is in de auto als je snel even flitsmeister wilt aanzetten. In de sportschool werkt hij gewoon 90% van de tijd niet.
Ik denk dat de meesten hier het al uitgezet hebben want code intypen gaat bijna even snel. Even snel uit je broekzak halen en aanzetten (met retina scan dus) kan je wel vergeten want hij moet op een bepaalde afstand om te werken. Als je aan een bureau zit en je doet hem aan dan werkt het wel snel.
Ik denk dat het daarom ook nog 'Beta' in de naam heeft, maar als het in de beta fase al uitstekend werkt (op 25cm afstand van je neus ongeveer) hoor je mij niet klagen... Ik heb vaak genoeg gezien dat die Apple fingerprint scanner niet of onvoldoende werkte, omdat er bijvoorbeeld tempered glass als screenprotector op de telefoon is geplaatst... Want ja, dat Sapphire-glass wil best aardig breken.D0gtag schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:57:
[...]
Als je gezicht precies goed staat werkt hij vrijwel altijd en snel.... het zelfde verhaal waarom apple wel succesvol was met vinger ID terwijl (o.a. MS) andere dit al eerder hadden gedaan, bij apple werkte het gewoon altijd en soepel (huidige android toestellen ook).
Deze eerste generatie werkt gewoon vaak niet, probeer het maar is in de auto als je snel even flitsmeister wilt aanzetten. In de sportschool werkt hij gewoon 90% van de tijd niet.
Ik denk dat de meesten hier het al uitgezet hebben want code intypen gaat bijna even snel. Even snel uit je broekzak halen en aanzetten (met retina scan dus) kan je wel vergeten want hij moet op een bepaalde afstand om te werken. Als je aan een bureau zit en je doet hem aan dan werkt het wel snel.
Beta is prima, maar het toestel is al een kwart jaar uit, in smartphone wereld best wel lang. Kijk wat de lg g5 brengt, iets innoverend, iets nieuws. Dat is wat MS had moeten doen, de retina scan is innovatief maar hij is nog steeds in beta en het breng mensen niet er toe om een lumia te kopen (zie prijzen). Verder is het leuk dat de lumia al die dingen heeft als een andere flagship device maar het OS en third party software ontwikkelaars doen er niks mee (nfc betalen, retina scan voor transacties of iets dergelijks, koppeling aan smartwatches etc etc.) Daarbovenop komt nog is het aantal bugs in de software en bij launch was het een flagship device een paar maanden later noemen ze het 'voor de fans'. MS wacht gewoon op de intel x64(atom x3/5/7) versie/surface phone dan heb je dat gezeur van compatibiliteit ook niet meer en zal je zien dat de ontwikkeling van de arm versie zo goed als dood is. 'Ze maken alles universal' MS doet vrij weinig en het aanbod is nog steeds vrij weinig met een x64 cpu zal het aanbod ineens gigantisch zijn dan kan je pas echt je dock gebruiken en zal continuum nuttig worden. Ik heb het dock 4x gebruikt, het is echt geen laptop vervanger.barta123 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:16:
[...]
Ik denk dat het daarom ook nog 'Beta' in de naam heeft, maar als het in de beta fase al uitstekend werkt (op 25cm afstand van je neus ongeveer) hoor je mij niet klagen... Ik heb vaak genoeg gezien dat die Apple fingerprint scanner niet of onvoldoende werkte, omdat er bijvoorbeeld tempered glass als screenprotector op de telefoon is geplaatst... Want ja, dat Sapphire-glass wil best aardig breken.
Wat betekent dat beta volgens jou dan? Dat het niet werkt? Het werkt volgens mij al vanaf dag 1 hoor, ik heb het nog nooit uitgezet... Verder zal Windows vermoedelijk nooit een groot marktaandeel bemachtigen, omdat er amper keuze is. Velen willen geen plastic telefoon, maar dat is ieders eigen voorkeur. Waarom noem je het eigenlijk een 'Retina-scan'? Is dat niet iets totaal anders, waarbij je je scanner bijna tegen je oog moet houden?D0gtag schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:47:
[...]
Beta is prima, maar het toestel is al een kwart jaar uit, in smartphone wereld best wel lang. Kijk wat de lg g5 brengt, iets innoverend, iets nieuws. Dat is wat MS had moeten doen, de retina scan is innovatief maar hij is nog steeds in beta en het breng mensen niet er toe om een lumia te kopen (zie prijzen). Verder is het leuk dat de lumia al die dingen heeft als een andere flagship device maar het OS en third party software ontwikkelaars doen er niks mee (nfc betalen, retina scan voor transacties of iets dergelijks, koppeling aan smartwatches etc etc.) Daarbovenop komt nog is het aantal bugs in de software en bij launch was het een flagship device een paar maanden later noemen ze het 'voor de fans'. MS wacht gewoon op de intel x64(atom x3/5/7) versie/surface phone dan heb je dat gezeur van compatibiliteit ook niet meer en zal je zien dat de ontwikkeling van de arm versie zo goed als dood is. 'Ze maken alles universal' MS doet vrij weinig en het aanbod is nog steeds vrij weinig met een x64 cpu zal het aanbod ineens gigantisch zijn dan kan je pas echt je dock gebruiken en zal continuum nuttig worden. Ik heb het dock 4x gebruikt, het is echt geen laptop vervanger.
Ongeacht hoe nuttig je het vind, is Continuum natuurlijk wel innovatief. Maargoed daar zit voor mij het probleem ook juist. MS had zich, wat mij betreft, eerst bezig moeten houden met een stabiele basiservaring. Net zoals Windows Phone 8.1 gewoon geen bugs. Daarna pas aan de slag met nieuwe features als Windows Hello en Continuum.D0gtag schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:47:
[...]
Beta is prima, maar het toestel is al een kwart jaar uit, in smartphone wereld best wel lang. Kijk wat de lg g5 brengt, iets innoverend, iets nieuws. Dat is wat MS had moeten doen, de retina scan is innovatief maar hij is nog steeds in beta en het breng mensen niet er toe om een lumia te kopen (zie prijzen). Verder is het leuk dat de lumia al die dingen heeft als een andere flagship device maar het OS en third party software ontwikkelaars doen er niks mee (nfc betalen, retina scan voor transacties of iets dergelijks, koppeling aan smartwatches etc etc.) Daarbovenop komt nog is het aantal bugs in de software en bij launch was het een flagship device een paar maanden later noemen ze het 'voor de fans'. MS wacht gewoon op de intel x64(atom x3/5/7) versie/surface phone dan heb je dat gezeur van compatibiliteit ook niet meer en zal je zien dat de ontwikkeling van de arm versie zo goed als dood is. 'Ze maken alles universal' MS doet vrij weinig en het aanbod is nog steeds vrij weinig met een x64 cpu zal het aanbod ineens gigantisch zijn dan kan je pas echt je dock gebruiken en zal continuum nuttig worden. Ik heb het dock 4x gebruikt, het is echt geen laptop vervanger.
Ik denk verder dat het gros van de mensen niets geeft om een innovatief karakter, ze willen gewoon een mooie telefoon voor weinig.
Als MS al een x86 telefoon gaat lanceren (wat ik eigenlijk betwijfel) dan heeft dat alleen invloed op Continuum applicaties. MS zal geen win32 applicaties toelaten om als telefoon app te draaien.
En dan blijft nog over het nut van Continuum, ik zie het voordeel niet, want zoals ik al eerder heb gezegd: Leuk dat je thuis en op je werk je telefoon kan docken, maar wat doe je in het vliegtuig? Of in de trein? Of bij vrienden? Dan zit je vast aan dat mini schermpje zonder toetsenbord, leuk als je een film wilt kijken of een artikel wilt schrijven....
Wat bewoog je ertoe om de 950 of de XL versie te nemen? Non-XL is paar eu per maand goedkoper [abonnement] en heeft nét iets mindere processor dan de XL versie. De DPI is op de XL versie wat lager dan op de non-XL <want de resolutie is namelijk gewoon hetzelfde> I'm curious!
Ik koos de NIET-XL versie te nemen, dus de 950, omdat die nog enigszins met 1 hand vast te houden/bedienen is. Verder is de Snapdragon 808 ook een heel snelle processor in mobieltjes, dus dat is ook geen punt (het ligt meer aan de software, kijk maar naar Apple met hun 6(s). Het scherm op de 950 is echt kneiterscherp en de kleurweergave is ook erg goed! Verder denk ik niet dat ik deze telefoon zou kopen als ik nog eens mocht kiezen, het aantal bugs dat ik heb gehad is echt insane (nu wat builds verder zijn er veeel minder bugs) en ik mis toch wel flink wat apps. Ik hoorde namelijk dat de RTL XL app ook was verdwenen, omdat RTL stopt met de app voor Windows Phone...karimmm schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:29:
Ik heb eigenlijk toch nog een vraagje:
Wat bewoog je ertoe om de 950 of de XL versie te nemen? Non-XL is paar eu per maand goedkoper [abonnement] en heeft nét iets mindere processor dan de XL versie. De DPI is op de XL versie wat lager dan op de non-XL <want de resolutie is namelijk gewoon hetzelfde> I'm curious!
Toen ik kocht kreeg je gratis de Continuum Dock bij de Xl, waar ik wel nieuwsgierig naar was. Verder de iets krachtiger processor.karimmm schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:29:
Ik heb eigenlijk toch nog een vraagje:
Beta is wat beta is, nog niet klaar voor de markt, hij doet het zoals gezegd vaak niet (ik ben bril dragend, maar dat is een fact of life en moet dus niet de ervaring minder moeten maken.. ook al zijn me glazen gecoat). De gehele software is nog niet markt rijp, afgezien van een paar hier die doen alsof alles koek en ei is zal het een hoop mensen frustraties geven. MS had er beter aan gedaan om het toestel als een soort wip aan te bieden met een fatsoenlijke prijs. 699 was gewoon absurd voor dit toestel. En elke update maakt het beter maar dit had allemaal voor toestel release moeten gebeuren niet er na, een toestel aanbieden met key feature iris scanner dat vervolgens dan eerst nog uit de beta moet komen terwijl het toestel al voor 1/3 in verkoop prijs verminderd is.barta123 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:56:
[...]
Wat betekent dat beta volgens jou dan? Dat het niet werkt? Het werkt volgens mij al vanaf dag 1 hoor, ik heb het nog nooit uitgezet... Verder zal Windows vermoedelijk nooit een groot marktaandeel bemachtigen, omdat er amper keuze is. Velen willen geen plastic telefoon, maar dat is ieders eigen voorkeur. Waarom noem je het eigenlijk een 'Retina-scan'? Is dat niet iets totaal anders, waarbij je je scanner bijna tegen je oog moet houden?
Een groot marktaandeel is MS zijn enige doel, maar laat ze eerst hun software maar even op orde krijgen.
De reden dat er nu meer toestellen uitkomen met wm10 is gewoon omdat fabrikanten/telecom moe zijn van google, hun eisen en macht (dito met apple). Een aantal fabrikanten zullen een wm10 toestel op de markt brengen, eisen voldaan door google/apple, stoppen met wm(x)
Ik bedoelde iris scanner, retina bekijkt de achterkant van je oogbol
Ik zou het jammer vinden als W10M zou verdwijnen, of dat het marktaandeel dermate klein blijft dat het niet rendabel is voor MS. Ik vind het namelijk niet verkeerd om iets anders te hebben buiten Android en iOS... iOS ben ik zelf namelijk helemaal geen fan van en Android is ook niet mijn ding, zeker niet als je kijkt naar de uitrol van updates... (maar dat gaat niet echt meer over de ervaring van de Lumia 950, maar mijn ervaring met telefoons an sich)D0gtag schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:07:
[...]
Beta is wat beta is, nog niet klaar voor de markt, hij doet het zoals gezegd vaak niet (ik ben bril dragend, maar dat is een fact of life en moet dus niet de ervaring minder moeten maken.. ook al zijn me glazen gecoat). De gehele software is nog niet markt rijp, afgezien van een paar hier die doen alsof alles koek en ei is zal het een hoop mensen frustraties geven. MS had er beter aan gedaan om het toestel als een soort wip aan te bieden met een fatsoenlijke prijs. 699 was gewoon absurd voor dit toestel. En elke update maakt het beter maar dit had allemaal voor toestel release moeten gebeuren niet er na, een toestel aanbieden met key feature iris scanner dat vervolgens dan eerst nog uit de beta moet komen terwijl het toestel al voor 1/3 in verkoop prijs verminderd is.
Een groot marktaandeel is MS zijn enige doel, maar laat ze eerst hun software maar even op orde krijgen.
De reden dat er nu meer toestellen uitkomen met wm10 is gewoon omdat fabrikanten/telecom moe zijn van google, hun eisen en macht (dito met apple). Een aantal fabrikanten zullen een wm10 toestel op de markt brengen, eisen voldaan door google/apple, stoppen met wm(x)
Ik bedoelde iris scanner, retina bekijkt de achterkant van je oogbol)
👆🏻bilgy_no1 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:05:
[...]
Toen ik kocht kreeg je gratis de Continuum Dock bij de Xl, waar ik wel nieuwsgierig naar was. Verder de iets krachtiger processor.
Continuum is niet innovatief, zie atrix van motorola, alleen de hardware is inmiddels verder dan bij de atrix het geval was. Ik heb hiervoor een surface gehad (de eerste gen) toch maar terug gegaan naar een laptop, typt toch beter. Zelfde verhaal met Continuum leuk en aardig maar niet heel erg nuttig. Want dan sluit je hem aan op een scherm en tobo muis, ben je alsnog niet erg mobiel en heb je alsnog een continue stopcontact nodig. Je kan ook niet multitasken op dit systeem, dus meerdere schermen naast elkaar open hebben en je bent afhankelijk van MS voor software die er opkan draaien. Stel dat je onderneming gebruik maakt van bepaalde software voor accounting of what ever, moet je alsnog een pc of laptop erbij pakken.Ramon schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:57:
[...]
Ongeacht hoe nuttig je het vind, is Continuum natuurlijk wel innovatief. Maargoed daar zit voor mij het probleem ook juist. MS had zich, wat mij betreft, eerst bezig moeten houden met een stabiele basiservaring. Net zoals Windows Phone 8.1 gewoon geen bugs. Daarna pas aan de slag met nieuwe features als Windows Hello en Continuum.
Ik denk verder dat het gros van de mensen niets geeft om een innovatief karakter, ze willen gewoon een mooie telefoon voor weinig.
Als MS al een x86 telefoon gaat lanceren (wat ik eigenlijk betwijfel) dan heeft dat alleen invloed op Continuum applicaties. MS zal geen win32 applicaties toelaten om als telefoon app te draaien.
En dan blijft nog over het nut van Continuum, ik zie het voordeel niet, want zoals ik al eerder heb gezegd: Leuk dat je thuis en op je werk je telefoon kan docken, maar wat doe je in het vliegtuig? Of in de trein? Of bij vrienden? Dan zit je vast aan dat mini schermpje zonder toetsenbord, leuk als je een film wilt kijken of een artikel wilt schrijven....
Als mensen het dagelijks gebruiken lees ik graag: hoe en waarom
Ja ik zou het ook jammer vinden wat concurrentie maakt de OS'en alleen maar beter, ik hoef niks meer van apple te weten (tenzij er een iphone met sdkaart uitkomt en amoled scherm, dat laatste volgens de geruchten wel) Android heeft nogsteeds me voorkeur voornamelijk door de grote user base (custom roms) en thridparty software wat nu ook eenmaal deel is van een OS tegenwoordig. En je kan android naar harte lust customizen. En omdat het zo groot is met zoveel gebruikers heb je veel meer apps en OS ontwikkeling, de bugs zijn er gewoon veel sneller uit. Probleem is alleen dat WM10 op dit moment gewoon geen concurrent van android of IOS is, het is voornamelijk 'voor de fans' en een paar mensen die een keer iets anders willen, zoals ik, maar dit smaakt niet naar meer.barta123 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:46:
[...]
Ik zou het jammer vinden als W10M zou verdwijnen, of dat het marktaandeel dermate klein blijft dat het niet rendabel is voor MS. Ik vind het namelijk niet verkeerd om iets anders te hebben buiten Android en iOS... iOS ben ik zelf namelijk helemaal geen fan van en Android is ook niet mijn ding, zeker niet als je kijkt naar de uitrol van updates... (maar dat gaat niet echt meer over de ervaring van de Lumia 950, maar mijn ervaring met telefoons an sich)
[ Voor 25% gewijzigd door D0gtag op 21-02-2016 20:07 ]
Dat laatste is ook exact de reden waarom ik overgestapt ben, gewoon om eens wat anders te hebben... Die hele 'Apple-hype' ontgaat mij ook volledig, 800 euro voor een telefoon met 64GB opslag die met alle specs onderdoet op concurrentie? Dat is rechtvaardig? Verder vind ik het startscherm van W10M ook stukken beter om naar te kijken dan dat je wat dode icoontjes ziet... Ook de camera van de 950 is een reden tot aankoop geweestD0gtag schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:00:
[...]
Continuum is niet innovatief, zie atrix van motorola, alleen de hardware is inmiddels verder dan bij de atrix het geval was. Ik heb hiervoor een surface gehad (de eerste gen) toch maar terug gegaan naar een laptop, typt toch beter. Zelfde verhaal met Continuum leuk en aardig maar niet heel erg nuttig. Want dan sluit je hem aan op een scherm en tobo muis, ben je alsnog niet erg mobiel en heb je alsnog een continue stopcontact nodig. Je kan ook niet multitasken op dit systeem, dus meerdere schermen naast elkaar open hebben en je bent afhankelijk van MS voor software die er opkan draaien. Stel dat je onderneming gebruik maakt van bepaalde software voor accounting of what ever, moet je alsnog een pc of laptop erbij pakken.
Als mensen het dagelijks gebruiken lees ik graag: hoe en waaromen of er inmiddels leuke apps zijn voor Continuum.
[...]
Ja ik zou het ook jammer vinden wat concurrentie maakt de OS'en alleen maar beter, ik hoef niks meer van apple te weten (tenzij er een iphone met sdkaart uitkomt en amoled scherm, dat laatste volgens de geruchten wel) Android heeft nogsteeds me voorkeur voornamelijk door de grote user base (custom roms) en thridparty software wat nu ook eenmaal deel is van een OS tegenwoordig. En je kan android naar harte lust customizen. En omdat het zo groot is met zoveel gebruikers heb je veel meer apps en OS ontwikkeling, de bugs zijn er gewoon veel sneller uit. Probleem is alleen dat WM10 op dit moment gewoon geen concurrent van android of IOS is, het is voornamelijk 'voor de fans' en een paar mensen die een keer iets anders willen, zoals ik, maar dit smaakt niet naar meer.
Het probleem is dat je dan juist niet bereikbaar bent. Je moet opnieuw de Sim pincode intoetsen om in te loggen op het netwerk. Je krijgt echter geen prompt (tril of geluid), dus je komt er pas achter als je de telefoon zelf pakt en iets wilt doen.Ramon schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:26:
[...]
Niet om het te bagatelliseren maar zo'n reboot duurt toch maar een minuutje, daarna ben je gewoon weer bereikbaar?
Dan snap ik het. Ik heb geen pin op m'n sim, vandaar het verschil.bilgy_no1 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:38:
[...]
Het probleem is dat je dan juist niet bereikbaar bent. Je moet opnieuw de Sim pincode intoetsen om in te loggen op het netwerk. Je krijgt echter geen prompt (tril of geluid), dus je komt er pas achter als je de telefoon zelf pakt en iets wilt doen.
SIM is inderdaad geblockt dan, dus als je het niet in de gaten hebt kan je zo een paar uur onbereikbaar zijn.Djerro123 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:37:
[...]
Helemaal eens dat je erop moet kunnen vertellen, maar na een reboot ben je toch gewoon bereikbaar? Of is de sim nog niet geactiveerd voordat je hem de eerste keer hebt geunlocked?
Op dezelfde pagina staat nog iemand net hetzelfde probleem: IkRamon schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:26:
[...]
Misschien een hard reset proberen? Anders garantie vragen, want als ik dit topic doorlees zijn er geen reboots meer met de laatste versies, dus kan het dat er met jouw telefoon iets mis is.
Morgen maar eens informeren over garantie.
Zoek eens op "here" in de store? Sommigen staan er dubbel in, en als de ene niet wil installeren dan doet de andere versie dat wel.coenox schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:25:
Heb net op MP een 950 kunnen kopen. Was nog niet helemaal de bedoeling, maar een deal die ik niet kon laten lopen. Toestel is twee weken oud. Kom van een 640 XL, maar die was me toch te groot. Ben nu alles aan het installeren, maar kan tot mijn verbazing Here Drive er niet op zetten. Volgens de store 'Dit app is geblokkeerd vanwege bedrijfsbeleid'. Huh? Kan iemand me vertellen wat dit betekent?
Testing, one, two ...
Er staan er inderdaad meerdere in, maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig altijd 'Kaarten' gebruik, ik vind het toch wel fijn dat je slechts 1 app nodig hebt, ipv 2...hardware-lover schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:30:
[...]
Zoek eens op "here" in de store? Sommigen staan er dubbel in, en als de ene niet wil installeren dan doet de andere versie dat wel.
De nieuwe build is er dus niet op alle vlakken op vooruit gegaan...
Ik heb het ook ervaren, gisteren terwijl ik op stap was... Mijn telefoon werd gloeiend heet! Daarom ben ik vandaag uit de Fast Ring gestapt, ik ga liever voor stabiel, dan de nieuwste build.on99 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:32:
Na wat goede ervaringen vandaag plotseling 3 random reboots meegemaakt...
De nieuwe build is er dus niet op alle vlakken op vooruit gegaan...
Paar keer in de store en nu lukt het om te downloaden. Ik heb 'Kaarten', 'Here' én Sygic. Die laatste was een keer in de aanbieding....barta123 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:31:
[...]
Er staan er inderdaad meerdere in, maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig altijd 'Kaarten' gebruik, ik vind het toch wel fijn dat je slechts 1 app nodig hebt, ipv 2...
In de eerste twee weken ging het wel snel: twee os updates en een firmware update gaven me de hoop dat het snel goed zou komen. Maar daarna dus helemaal niets meer, behalve Microsoft apps voor iOS en Android...
Ik ben benieuwd naar de reactie.
Sinds een paar dagen zit ik met update .1002, maar daar word je niet blij van.
Na gisteren een aantal random reboots, vanmorgen voor mn wekker af moest gaan een reboot en 10 minuten later weer een!
Ik heb ondertussen een 1 gegeven aan de vraag of ik deze build zou aanbevelen....
Snelheid is prima en de live titles zijn beter geupdated, maar de random reboots zijn een killer
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
- Ik kan geen screenshots meer maken. Krijg de melding 'screenshot mislukt'. Normaal foto's maken gaat overigens wel goed.
- Paar vastlopers gehad als toestel in standby is. accu heel heet, loopt snel leeg en toestel is alleen te reanimeren door accu te verwijderen.
- In de windows store kan ik geen apps meer downloaden of updaten. Ik krijg de melding 0x803F7000.
- De apps die ik ooit aangeschaft heb, starten nu allemaal in trailmode met het verzoek of ik ze wil aanschaffen.
- Mijn HERE apps werken niet meer.
Nee fantastische build dit!
Jammer is wel weer dat ik mijn phone gisterenavond weg legde met +80% en vanmorgen leeg was.
Dit met de laatste .107 versie.
Misschien is die app toen niet voor niets op de schop gegaan
Build. .1002
Edit: Na wat testen blijkt ook dat de livetile van allebij niet werkt. Toch wel irritant, moet nu de apps openen om te kijken of ik berichten heb
[ Voor 32% gewijzigd door hurthonkey365 op 22-02-2016 10:00 ]
Zoals gezegd en de meesten hier wel weten is .107 behoorlijk stabiel. Als je daar problemen mee ervaart mag je IMO echt klagen.
Geen idee. Hier werken ze, maar misschien kan je ze opnieuw toevoegen in de instellingen en werkt het dan wel?hurthonkey365 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:50:
Iemand enig idee waarom bij mij sms en mail meldingen niet onderin mn vergrendelscherm komen? Eigenlijk komen ze alleen van whatsapp er te staan
Build. .1002
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 22-02-2016 09:52 ]
Toch raar heb gisteren toch een aantal screenshots gemaakt met .1002. Met .107 had ik juist last van enkele reboots met .1002 nog helemaal geen last van gehad en de store werkt ook gewoon zoals normaal.andrik1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:02:
Goed na twee dagen de .1002 Fast ring release te hebben zijn dit mijn bevindingen:
- Ik kan geen screenshots meer maken. Krijg de melding 'screenshot mislukt'. Normaal foto's maken gaat overigens wel goed.
- Paar vastlopers gehad als toestel in standby is. accu heel heet, loopt snel leeg en toestel is alleen te reanimeren door accu te verwijderen.
- In de windows store kan ik geen apps meer downloaden of updaten. Ik krijg de melding 0x803F7000.
- De apps die ik ooit aangeschaft heb, starten nu allemaal in trailmode met het verzoek of ik ze wil aanschaffen.
- Mijn HERE apps werken niet meer.
Nee fantastische build dit!
Ik heb wel een L950 weet niet of jij de XL heb dan zou het misschien daar aankunnen liggen.
It's never easy.....
Vriendelijke gast...wellicht kan je een wat minder kortzichtige bijdrage doen? Dankzij ons zeikerds die overigens ook alle bevindingen als feedback teruggeven aan MS, heb JIJ zometeen een stabiele .1002. Kan je dat begrijpen?Caelorum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:51:
Ik snap niet wat mensen lopen te zeiken over die Insider builds. Of leer leven met de bugs of ga weer terug naar productie. Dit gaat echt nergens over. Iedereen had kunnen aanvoelen dat na een stabiele build er weer een hoop onstabiele komen. Ze stouwen wijzingen in de builds, maken ze weer stabiel en douwen er weer nieuwe wijzigingen in. Als je daar niet mee kan leven ga dan naar de slow ring of productie.
Zoals gezegd en de meesten hier wel weten is .107 behoorlijk stabiel. Als je daar problemen mee ervaart mag je IMO echt klagen.
[...]
Geen idee. Hier werken ze, maar misschien kan je ze opnieuw toevoegen in de instellingen en werkt het dan wel?
Ik lever mijn bijdrage ook gewoon hoor... Maar prima, je snapt mijn punt niet. Goed.andrik1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:57:
[...]
Vriendelijke gast...wellicht kan je een wat minder kortzichtige bijdrage doen? Dankzij ons zeikerds die overigens ook alle bevindingen als feedback teruggeven aan MS, heb JIJ zometeen een stabiele .1002. Kan je dat begrijpen?
Dat je het niet snapt is duidelijk, mensen grijpen naar de insiders builds omdat de reguliere build vol met bugs zitten en hopen dat de insiders builds beter zijn, wat dus niet het geval is. Ik heb in 3 maanden tijd 2 updates gehad, 1 fw en 1 rom, sinds een paar dagen insider maar het blijft even slecht.Caelorum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:51:
Ik snap niet wat mensen lopen te zeiken over die Insider builds. Of leer leven met de bugs of ga weer terug naar productie. Dit gaat echt nergens over. Iedereen had kunnen aanvoelen dat na een stabiele build er weer een hoop onstabiele komen. Ze stouwen wijzingen in de builds, maken ze weer stabiel en douwen er weer nieuwe wijzigingen in. Als je daar niet mee kan leven ga dan naar de slow ring of productie.
[...]
Geen idee. Hier werken ze, maar misschien kan je ze opnieuw toevoegen in de instellingen en werkt het dan wel?
Het is of klagen over weinig updates en veel bugs of veel updates en meer bugs, lood om oud ijzer.
En het is echt te belachelijk voor woorden om te verwachten dat nieuwe builds misschien minder bugs bevatten ipv meer.
Niet naar een slow ring maar naar een ander toestel migreren, dit toestel is voor de fans...Als je daar niet mee kan leven ga dan naar de slow ring of productie.
[ Voor 18% gewijzigd door D0gtag op 22-02-2016 11:05 ]
De meest stabiele build die ik heb gehad was .63, maar die begon zonder wijzigingen van mijn kant ineens spontaan herstarts en forse batterijdrain te geven. en niet eentje, maar meerdere malen per dag. Evenals versie .107 die jij aanhaalt, dat was mijn reboot versie bij uitstek, niets stabiels aan.Caelorum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:51:
[...]
Nou, dan ga je vanzelf overstappen! Ik ben steeds minder enthousiast geworden, maar heb even mijn mond gehouden in dit forum afgelopen weken omdat mensen de mening toegedaan waren dat het niet zo slecht is als in werkelijkheid en vonden dat men liep te zeiken als je wat had. ik geloof dat de strekking van het verhaal was: Het komt ooit wel goed schatje! Nou, ik denk dat de situatie inmiddels wel even anders aan het uitpakken is. Want meer en meer mensen zijn het beu met deze toestellen en WM10 in de huidige status. Niet alleen hier bij Tweakers, maar wereldwijd.
D0gtag heeft 100% gelijk, het is gewoonweg niet okee, of je nu produktie draait of insider fast, ELKE versie heeft nog steeds behoorlijke problemen. Je hoopt enkel dat de insiders dit sneller fixed. (helaas, in mijn geval wordt het steeds erger) Je bent de hele dag op je hoede met dit toestel!
Nu heb ik door hier te lezen wel het idee dat de meeste problemen in de normale 950 voorkomen. De NON xl dus.
Ik heb nu bewust gekozen voor versie .1002 nu omdat daar zaken in vermeld werden waarvan ik echt hoopte dat het beter werd. Helaas.. ijdele hoop
Ik heb in elk geval een hele stapel zaken, waarbij op dit moment de volgende zaken de boventoon voeren:
- reboots
- niet onvangen van notificatie's vanuit berichten (random wel/niet)
- geen geluid als er dan een bericht binnenkomt (random wel/niet)
- soms heb ik een gemiste oproep zonder dat ik hem over heb horen gaan, maar men heeft hem helemaal af laten lopen tot voicemail aan toe.
- e-mails komen niet meer onder push binnen, ondanks juiste instellingen. (moet de mail app eerst openen)
- Camera heeft onder .1002 rare dingetjes zoals soms slechte focus of een vertraging.
- Muziek afspelen gaat niet meer met Groove
- Batterij drain
En hoe, smorgens wakker worden, van de oplader halen, 2x snooze, 1 minuut mail bekijken en 1 appje beantwoorden is al goed voor 4% batterijverlies. Hoe jullie het doen is mij een raadsel, ik gebruik mijn toestel bijna niet de afgelopen week, voornamelijk standby of pure check of er iets binnen is gekomen. Dan haal ik nét aan eind van de dag. En geloof me, ik deed er onder .63 de beginperiode echt 2 dagen mee onder redelijk gebruik!
Hoezeer ik het graag anders zou zien, MS begint mij na 4 jaar toch kwijt te raken. Deze 950 is mijn duurste toestel ooit, maar de slechtste ervaring tot nu toe. 3 maanden verder ongeveer, het voelt ook voor mij persoonlijk meer BETA dan in den beginne.
Om een ieder tevreden te stellen, ik ga nog 1x een hard reset proberen eerdaags. Als het me weer het toestel terugbrengt zoals ik in het begin had, dan meld ik het zeker! Maar heb er weinig vertrouwen in dat hij me stabiliteit op gaat leveren.
Verder heb ik het idee dat sommigen met hun toestel met elke versie problemen hebben en het dus niet zozeer aan het OS ligt, maar aan de hardware. Of op zijn minst de combinatie hardware+profiel+apps. Meerdere builds hebben bij mij al weken probleemloos gedraaid. Laatste update draait ook prima, al had ik dat ie na de eerste reboot bij installatie even niet verder kwam. Inhouden power en ik kon weer verder. Sindsdien doet ie het dus ook prima.
Doe makkelijk 2,5 dag met batterij en heb ook geen spontane reboots. En het is niet alsof ik mijn telefoon amper gebruik of dat ik weinig apps heb. Zit op 200+ apps met de meeste gangbare apps ook erop.
[ Voor 82% gewijzigd door Martinspire op 22-02-2016 12:04 ]
Ik zou je aanraden de 'Release Preview' ring binnen te springen, die gebruik ik nu... Ik had precies met de .1002 wat jij had, sinds ik die Fast ring heb verlaten voor de Release ring, heb ik geen reboots meer gehad, geen bugs en geen warme telefoon meer... Het kan geluk zijn hoor, maar recht nadat ik die ring in ging heeft hij wel iets gedownload en geïnstalleerd (tandwielschermpje) dus ik zou het zonder meer aanraden!BAMMER schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:00:
[...]
De meest stabiele build die ik heb gehad was .63, maar die begon zonder wijzigingen van mijn kant ineens spontaan herstarts en forse batterijdrain te geven. en niet eentje, maar meerdere malen per dag. Evenals versie .107 die jij aanhaalt, dat was mijn reboot versie bij uitstek, niets stabiels aan.
Neemt niet weg dat MS gewoon beschamend bezig is, want hier heb je een groot bedrag voor betaald, maar met zo'n reputatie krijg je misschien de helft als je hem tweedehands verkoopt...
Martin, Ik had dat dus ook, no problem en gewoonweg erg blij.Martinspire schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:00:
Nog een tip: batterij verwijderen is niet nodig. Gewoon de power-knop een seconde of 10 inhouden. Gaat ie ook rebooten.
Verder heb ik het idee dat sommigen met hun toestel met elke versie problemen hebben en het dus niet zozeer aan het OS ligt, maar aan de hardware. Meerdere builds hebben bij mij al weken probleemloos gedraaid. Laatste update draait ook prima, al had ik dat ie na de eerste reboot bij installatie even niet verder kwam. Inhouden power en ik kon weer verder. Sindsdien doet ie het dus ook prima.
Maar alleen in het begin, tot de laatste 1/2 weken van Build .63
Ineens veranderde dat zonder dat ik ook maar 1 app er bij had, zonder het wijzigen van maar 1 instelling.
Inmiddels stapelen de problemen ermee zich op.
Het is té random, per toestel zelfs, wat er aan de hand is.. Vandaar: dit is niet okee
Ik wil wel anders, maar het lukt blijkbaar niet.
Het is alleen gek om op een enorm negatieve toon te klagen over een build die alleen uitgegeven is aan insiders. Een programma waarbij expliciet wordt aangegeven dat het bugs kan bevatten, dat het niet klaar is voor dagelijks gebruik. Dat je aangeeft daar problemen mee te hebben ok, maar de toon waarop het hier gebeurt is waarover ik val. Dat is IMO belachelijk.
Dat zal wellicht firmware zijn geweest. Die laatste firmware heb je ook echt wel nodig. De combinatie van die firmware en .107 werkt gewoon goed. Iig op mijn 950XL en ik vermoed ook de 950 als ik de berichten hier goed lees.barta123 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:07:
[...]
Ik zou je aanraden de 'Release Preview' ring binnen te springen, die gebruik ik nu... Ik had precies met de .1002 wat jij had, sinds ik die Fast ring heb verlaten voor de Release ring, heb ik geen reboots meer gehad, geen bugs en geen warme telefoon meer... Het kan geluk zijn hoor, maar recht nadat ik die ring in ging heeft hij wel iets gedownload en geïnstalleerd (tandwielschermpje) dus ik zou het zonder meer aanraden![...]
Een paar weken terug was ik nog bereid om het een half jaar te geven maar ik moet gewoon een keer de knoop doorhakken en toegeven dat de Lumia 950 mij niets brengt wat ik niet (en beter) op iOS of Android krijg. Ik heb mijzelf ingekocht op het Windows ecosysteem; Laptop, Surface Pro 4 (nog op de wanted list), Xbox One en daarom dus ook mijn iPhone 6 ingeruild voor de 950. Ik ben een Windows 10 believer - ik heb er alle vertrouwen in dat dit de toekomst gaat worden, maar ik heb er steeds minder vertrouwen in dat MS daadwerkelijk door wilt gaan met W10M.
Kort gezegd zijn er een drie dingen die mij doen overstappen;
- Vingerafdrukscanner: het is gewoon te traag. Ik merk dat ik er wel aan gewend ben geraakt om 1.5 seconden langer bezig te zijn met het unlocken van mijn telefoon (lees; vanaf het moment dat ik mijn telefoon wil pakken tot aan dat ik mijn telefoon kan gebruiken duurt het 1.5 seconden langer, omdat ik mijn duim niet al kan scannen in mijn broekzak terwijl ik mijn telefoon pak). Het is leuk die iris scanner, maar het voegt voor mij niet zo veel toe.
- Cortana: ik kan er gewoon niet meer tegen dat ik zo achterlijk veel functionaliteit en productiviteit verlies door het gebrek aan een spraak assistent. Siri werkte goed voor mij, daarmee kon ik mee uit de voeten (bel die, maak een afspraak zo, herinner mij aan zus) en omdat Cortana gewoon niet beschikbaar is in het Nederlands en dit alles behalve zeker is dat het komt was dit een van mijn grootste drijfveren om de handdoek in de ring te gooien.
- De app gap. Ja, ik als consumentenschaap moet er toch echt aan geloven; ik erger mij er verschrikkelijk aan dat ik geen 'Slimste mens' kan spelen, dat elke leuke/handige app die ik zie niet kan proberen (want niet beschikbaar voor WP/W10M). En dan de apps die er wel zijn, die zijn vaak brak. Het hele UWA idee is fantastisch (again; ik ben een W10 believer) maar het ontwikkeld zich significant minder snel dan ik had gehoopt. Ander voorbeeld; wilde een Sonos kopen maar die hebben geen app. Lees vaak de NuJIJ reacties op Nu.nl, is er niet op W10. De andere kant geldt dit trouwens ook; ik vind de Outlook mail en calendar app geweldig (although er zijn verbeteringen mogelijk). OneNote, OneDrive, O365, ik heb het allemaal en gebruik het veel. Het werkt heel goed en integreert de laptop met de telefoon. Maar laten we wel zijn; iOS en Android hebben dit ook (en niet slechter voor zover ik kan beoordelen).
Afgelopen weekend vroeg iemand aan mij; wat is nou het grote voordeel voor jou om een L950 te hebben ipv een iPhone 6 of een S6 (of nu een S7). En heel eerlijk, het enige is live tiles. Continuum is leuk maar een gimmick (al wordt dit wel de saviour van W10M, if anything) en ik gebruik het eigenlijk nooit (als in, ik gebruik het echt nooit). Als ze met x86 telefoons komen die in continuum legacy software kunnen draaien, dan zie ik mijzelf wel weer terug gaan eigenlijk, maar tot die tijd heeft Continuum voor mij geen meerwaarde.
En live tiles, is dat nou echt iets waar ik niet zonder mee kan leven? Als ik dat nou inlever, en ik krijg goed ondersteunde, volledig functionerende apps daar voor terug (het lijkt mij weer heerlijk om vanuit het notificatie scherm Whatsappjes te kunnen beantwoorden), is dat mij dan waard? Het antwoord is; JA! Zoals dogtag al de hele tijd roept (tot vervelends aan toe
Ooit begonnen met de Galaxy S, de S2, daarna twee iPhones (5 en 6) en nu een leuk uitstapje naar W10M. Ik ga denk ik een S6 halen, om Android nog eens te proberen. Misschien dat het bevalt, misschien is het verschrikkelijk, maar met de widgets heb ik iig een beetje het live tile gebeuren opgevangen en ik heb de MS apps voor Android gezien en die zien er gelikt uit.
Als laatste wil ik nog even een punt maken van de vele klaagzangen hier op dit forum; mijn 950 liep als een tierelier. Zat op fast ring (nu op 1002) en had nooit echt het idee dat er veel mis was. Misschien heb ik hem ook wel te veel vergeven (ik ben nog steeds enthousiast over het concept); Edge bokte wel eens bijvoorbeeld. Oh god Edge! Ik ben dus van Chrome overgestapt naar Egde (zowel op laptop als op telefoon, dat laatste uit bittere noodzaak natuurlijk haha) maar dat ga ik dus niet missen. Tevens als de verschrikkelijke email rendering (geen enkele email wordt normaal aangepast aan telefoon scherm weergegeven), de haperende OneDrive upload functie... Nu ik er over nadenk; er waren wel degelijk wat frustraties en ik heb het te veel vergeven
Thanks allemaal voor dit geweldige topic, heb ervan genoten!
Ik zal hiermee op zowel jou als Barta123 reageren.Caelorum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:10:
Mijn probleem is ook niet dat mensen klagen over de 950. Als je problemen ervaart heb je het goed recht daar iets over te zeggen. Dat zou ik ook doen.
Het is alleen gek om op een enorm negatieve toon te klagen over een build die alleen uitgegeven is aan insiders. Een programma waarbij expliciet wordt aangegeven dat het bugs kan bevatten, dat het niet klaar is voor dagelijks gebruik. Dat je aangeeft daar problemen mee te hebben ok, maar de toon waarop het hier gebeurt is waarover ik val. Dat mis IMO belachelijk.
[...]
Dat zal wellicht firmware zijn geweest. Die laatste firmware heb je ook echt wel nodig. De combinatie van die firmware en .107 werkt gewoon goed. Iig op mijn 950XL en ik vermoed ook de 950 als ik de berichten hier goed lees.
Gekozen voor de .1002 Fast inders omdat .107 me zoveel problemen opleverde al. Dus bewust, nadat ik de release info had bekeken. Doe eens gek dacht ik, hoeveel slechter kan het? En ook dat kon doordat er NOG meer zaken helemaal niet meer werken. Ik ben echt wel handig, ik weet echt wel wat de problemen kunnen zijn, en dat risico wil ik nemen. Maar het lost ook niet de voorgaande zaken op, dus daar zit eventjes een hele bak frustratie en teleurstelling.
Een oplossing heb ik hier ook nog niet vernomen trouwens, het gaat okee, of het gaat ruk, maar als het ruk is, blijft het ook zo. Ik quote: met zó'n toestel had ik al lang een call naar MS gedaan voor garantie. Nou, moet je eens een scherm laten vervangen, dan ben je hem al minstens 2 maanden kwijt las hier eerder.
"je moet hem een hard reset geven" Helpt niets. "vorige build is beter" de "nieuwe build is beter" "firmware" Sorry, maar helpt niets vooralsnog.. En je moet me nageven, ik probeer ze allemaal.
Niemand hier heb ik horen vertellen hoe ze nu van die random herstarts afkomen, wat men er echt aan doet. Het komt en gaat, soms blijft het. Het is té verschillend bij iedereen.
Vervelende is dat dit niet alleen mij betreft, maar met mij vele anderen, ik uit het nu gewoon even omdat ik het niet meer weet en op het punt sta om van MS af te stappen.
Dat wat Barta123 beschrijft, uit de insiders ring stappen nu, heb ik ook al een keer gedaan, want ik wilde die firmware hebben. En inderdaad, hij vind daarna "een" update. die heb ik erop gezet, maar geen verschil, ook niet in frmware. Ga je weer terug naar Fast, vind ie wéér een update, maar wederom geen idee wat het verschil is qua cijfertjes.
Wat zou op dit moment de juiste firmware moeten zijn?
Ik ben bereid er alles aan te doen nog, maar het geduld is redelijk op.
Ik heb ook verhalen gehoord waarbij de telefoon twee weken we was. Wat dat betreft zou je misschien kunnen informeren bij MS hoe lang het zou duren. De chats, kan je hier starten, die ik met MS heb gehad over hardware waren gewoon ok (betrof de L920).BAMMER schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:27:
[...] Nou, moet je eens een scherm laten vervangen, dan ben je hem al minstens 2 maanden kwijt las hier eerder.[...]
Als Microsoft die hard kan ik je geen ongelijk geven. Ik heb een jaar geleden een iPhone 5s erbij gekocht om te kijken hoe dat nou zou bevallen na de eerste iphone ergens begin 2008 gebruikt te hebben. Die 5s beviel bijzonder goed, qua accuduur, maar ook qua gebruiksvriendelijkheid. Het enige wat ik enorm miste waren de live tiles. Uiteindelijk toch weer doorverkocht en de 930 weer gaan gebruiken tot de 950xl er was.Djerro123 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:27:
Well, i´m calling it. Na drie maanden ben ik eruit: ik ben niet gemaakt voor Windows 10 Mobile. Ik was na twee weken al gestopt met dit toestel aan te raden aan vrienden en familie.
Een paar weken terug was ik nog bereid om het een half jaar te geven maar ik moet gewoon een keer de knoop doorhakken en toegeven dat de Lumia 950 mij niets brengt wat ik niet (en beter) op iOS of Android krijg. Ik heb mijzelf ingekocht op het Windows ecosysteem; Laptop, Surface Pro 4 (nog op de wanted list), Xbox One en daarom dus ook mijn iPhone 6 ingeruild voor de 950. Ik ben een Windows 10 believer - ik heb er alle vertrouwen in dat dit de toekomst gaat worden, maar ik heb er steeds minder vertrouwen in dat MS daadwerkelijk door wilt gaan met W10M.
Kort gezegd zijn er een drie dingen die mij doen overstappen;
- Vingerafdrukscanner: het is gewoon te traag. Ik merk dat ik er wel aan gewend ben geraakt om 1.5 seconden langer bezig te zijn met het unlocken van mijn telefoon (lees; vanaf het moment dat ik mijn telefoon wil pakken tot aan dat ik mijn telefoon kan gebruiken duurt het 1.5 seconden langer, omdat ik mijn duim niet al kan scannen in mijn broekzak terwijl ik mijn telefoon pak). Het is leuk die iris scanner, maar het voegt voor mij niet zo veel toe.
- Cortana: ik kan er gewoon niet meer tegen dat ik zo achterlijk veel functionaliteit en productiviteit verlies door het gebrek aan een spraak assistent. Siri werkte goed voor mij, daarmee kon ik mee uit de voeten (bel die, maak een afspraak zo, herinner mij aan zus) en omdat Cortana gewoon niet beschikbaar is in het Nederlands en dit alles behalve zeker is dat het komt was dit een van mijn grootste drijfveren om de handdoek in de ring te gooien.
- De app gap. Ja, ik als consumentenschaap moet er toch echt aan geloven; ik erger mij er verschrikkelijk aan dat ik geen 'Slimste mens' kan spelen, dat elke leuke/handige app die ik zie niet kan proberen (want niet beschikbaar voor WP/W10M). En dan de apps die er wel zijn, die zijn vaak brak. Het hele UWA idee is fantastisch (again; ik ben een W10 believer) maar het ontwikkeld zich significant minder snel dan ik had gehoopt. Ander voorbeeld; wilde een Sonos kopen maar die hebben geen app. Lees vaak de NuJIJ reacties op Nu.nl, is er niet op W10. De andere kant geldt dit trouwens ook; ik vind de Outlook mail en calendar app geweldig (although er zijn verbeteringen mogelijk). OneNote, OneDrive, O365, ik heb het allemaal en gebruik het veel. Het werkt heel goed en integreert de laptop met de telefoon. Maar laten we wel zijn; iOS en Android hebben dit ook (en niet slechter voor zover ik kan beoordelen).
Afgelopen weekend vroeg iemand aan mij; wat is nou het grote voordeel voor jou om een L950 te hebben ipv een iPhone 6 of een S6 (of nu een S7). En heel eerlijk, het enige is live tiles. Continuum is leuk maar een gimmick (al wordt dit wel de saviour van W10M, if anything) en ik gebruik het eigenlijk nooit (als in, ik gebruik het echt nooit). Als ze met x86 telefoons komen die in continuum legacy software kunnen draaien, dan zie ik mijzelf wel weer terug gaan eigenlijk, maar tot die tijd heeft Continuum voor mij geen meerwaarde.
En live tiles, is dat nou echt iets waar ik niet zonder mee kan leven? Als ik dat nou inlever, en ik krijg goed ondersteunde, volledig functionerende apps daar voor terug (het lijkt mij weer heerlijk om vanuit het notificatie scherm Whatsappjes te kunnen beantwoorden), is dat mij dan waard? Het antwoord is; JA! Zoals dogtag al de hele tijd roept (tot vervelends aan toe), dit is een telefoon voor de fans. Ik ga hem overigens niet verkopen, ik houd hem achter de hand en wanneer RS2 uit is, of Cortana dan ben ik most willing om het nog eens te proberen. Maar voor nu, ik lever in op mijn meest gebruikte en belangrijkste device door dit te blijven gebruiken.
Ooit begonnen met de Galaxy S, de S2, daarna twee iPhones (5 en 6) en nu een leuk uitstapje naar W10M. Ik ga denk ik een S6 halen, om Android nog eens te proberen. Misschien dat het bevalt, misschien is het verschrikkelijk, maar met de widgets heb ik iig een beetje het live tile gebeuren opgevangen en ik heb de MS apps voor Android gezien en die zien er gelikt uit.
Als laatste wil ik nog even een punt maken van de vele klaagzangen hier op dit forum; mijn 950 liep als een tierelier. Zat op fast ring (nu op 1002) en had nooit echt het idee dat er veel mis was. Misschien heb ik hem ook wel te veel vergeven (ik ben nog steeds enthousiast over het concept); Edge bokte wel eens bijvoorbeeld. Oh god Edge! Ik ben dus van Chrome overgestapt naar Egde (zowel op laptop als op telefoon, dat laatste uit bittere noodzaak natuurlijk haha) maar dat ga ik dus niet missen. Tevens als de verschrikkelijke email rendering (geen enkele email wordt normaal aangepast aan telefoon scherm weergegeven), de haperende OneDrive upload functie... Nu ik er over nadenk; er waren wel degelijk wat frustraties en ik heb het te veel vergevenDogtag heeft gelijk, hoe pijnlijk ook om toe te geven. Ik blijf het nieuws volgen en hopelijk wordt Redstone het beloofde land, maar tot die tijd; i'm out.
Thanks allemaal voor dit geweldige topic, heb ervan genoten!
Je moet idd heel wat incaserings vermogen hebben voor een 950/xl. Mijn 950xl heeft nauwelijks problemen in vergelijking met wat ik hier lees. Zo af en toe eens een rebootje, maar das heel zelden. Echter houdt het voor sommigen gewoon een keer op en ik hoop dat Microsoft dat ook beseft. Het hele grote nadeel van MS is dat ze ons in EU als 2e rangs burgers beschouwen. En W10M maar proberen te pushen in de US terwijl hier het marktaandeel (EU) veel groter was. Helaas zie je dat het markt aandeel hier ook aan het teruglopen is, puur omdat MS niet alle services beschikbaar maakt in de EU. Ja voor DE, FR en UK, maar dan houdt het ook op.
Continuum gebruik ik ook nog niet echt veel, maar dat komt door gebrek aan een losse monitor. Kan de zooi wel aan mijn tv's gaan hangen, maar dat vind ik gewoon niet zo lekker werken. Merk wel dat er steeds meer continuum apps komen. Wunderlist gaf net ook al aan dat hun W10M app continuum ondersteuning gaat krijgen. Langzaam komt het wel op gang, maar het mag wel wat sneller.
XBL: MRE Inc
Draai nu OS: 10.0.14267.1002
Firmware: 01078.00027.15506.02024
Ik zal je verklappen. Ik begon met een 950XL, maar die kraakte de tent uit en dat risico wilde ik niet hebben, die is in de eerste week nog retour gegaan en omgewisseld voor de 950. Heb ze beiden mogen ervaren dus.Caelorum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:38:
Met de L950 kan ik je niet helpen. Ik heb de 950XL. Misschien moet je net als Djerro123 overwegen een ander toestel te nemen als de problemen niet weg willen gaan. Aan de andere kant geef je aan dat je de telefoon nog niet hebt teruggestuurd:
[...]
Ik heb ook verhalen gehoord waarbij de telefoon twee weken we was. Wat dat betreft zou je misschien kunnen informeren bij MS hoe lang het zou duren. De chats, kan je hier starten, die ik met MS heb gehad over hardware waren gewoon ok (betrof de L920).
Maar eigenlijk stip je net wel indirect de (grotere/algemene) problemen aan, er is geen fatsoenlijk antwoord mogelijk. Een lange adem hebben, en hopen dat de random problemen ooit opgelost worden. Anders moet je maar de handdoek in de ring gooien met MS. Stap maar over naar de concurrent. (Ook niet heilig, dat weet ik heus wel) Maar dit is wel erg belachelijk en de userbase is blijkbaar te klein om een vuist naar MS te kunnen maken zodat ze adequaat iets doen. En dan niet alleen maar dit toestel, ook de hele windows 10 ervaring die men bij de introductie heeft voorgespiegeld. Van WUA tot aan de upgrades van andere toestellen en naadloze overgang etc. etc.
Ik hou nog wel vol, maar frustrerend dat het zo is voor dit geld.
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.