Verwijderd

Je kan met de verkenner op de telefoon ook een mp3 kopiëren naar de map beltonen. Daar heb je geen pc voor nodig als de mp3 op je telefoon in de muziekbbliotheek staat.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
enomiss schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:36:
Je moet die altijd alle twee instellen.
De slider geeft de maximale helderheid aan. Dus als je deze op 50% zet samen met "Helderheid van beeldscherm automatisch aanpassen'' dan varieert hij tussen 0 en 50%.
Het probleem bij mij is dat bij een reboot mijn setting van autommatisch aanpassen van helderheid wordt uitgezet.

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
maemo schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:28:
Jammer dat dat dan niet gewoon kan via het instellingen-menu.
Simpeler en overzichtelijker kan toch niet!?
Gewoon een map met alle beltonen en hij komt automatisch tussen je beltonen te staan.

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:25
https://www.netmarketshar....aspx?qprid=9&qpcustomb=1

Cijfers vallen me toch een beetje tegen. In november zag je toch een leuke stijging en had gehoopt dat die in december had doorgezet. Een marketshare van 5%+ zou denk ik een behoorlijke impact hebben op de app ontwikkelaars.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
Martijndoes schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:08:
https://www.netmarketshar....aspx?qprid=9&qpcustomb=1

Cijfers vallen me toch een beetje tegen. In november zag je toch een leuke stijging en had gehoopt dat die in december had doorgezet. Een marketshare van 5%+ zou denk ik een behoorlijke impact hebben op de app ontwikkelaars.
Kan jij dan zien wat de cijfers zijn voor Nederland? Ben ik wel benieuwd naar. Ik weet dat Windows phone in bepaalde markten wel erg goed ligt; spanje, canarische eilanden, daar zie je ze bijvoorbeeld veel en ook veel Windows phone reclame. Net als dat sedan auto's in die landen stukken populairder zijn...beetje de stationwagon bij ons ;-)
Misschien toch cultureel bepaald...

• BlakHawk
andrik1 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:13:
Kan jij dan zien wat de cijfers zijn voor Nederland? Ben ik wel benieuwd naar. Ik weet dat Windows phone in bepaalde markten wel erg goed ligt; spanje, canarische eilanden, daar zie je ze bijvoorbeeld veel en ook veel Windows phone reclame. Net als dat sedan auto's in die landen stukken populairder zijn...beetje de stationwagon bij ons ;-)
Ik ben inderdaad ook wel heel benieuwd voor NL cijfers

• Martijndoes
Nee ik heb helaas ook geen betaald account, ben ik ook wel benieuwd naar namelijk.

edit: kost ook 300 euro per maand...gaat dus ook niet gebeuren

[ Voor 28% gewijzigd door Martijndoes op 04-01-2016 10:31 ]

• BlakHawk
Martijndoes schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:29:
Nee ik heb helaas ook geen betaald account, ben ik ook wel benieuwd naar namelijk.

edit: kost ook 300 euro per maand...gaat dus ook niet gebeuren
Hahaha 300 per maand, prutsers

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
andrik1 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:13:
[...]

Hatchback is populairder en niet de stations.

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:31
Ik begin echt een beetje moe te worden van de 950, als het zo even doorgaat ga ik weer een iphone halen denk ik.(of wachten op een nieuwe iphone, gelukkig heb ik deze telefoon van m'n werk gehad)

- Zodra een app crasht krijg ik met geen mogelijkheid hem meer gestart. Scherm blijft zwart of op herstellen staan. Na een reboot doet die het weer
- Speaker kanaal blijft open staan oid, om de paar seconden hoor je een zachte ruis met een tik erbij
- Die edge browser werkt echt niet lekker.. Er zit geen pagina voorruit knop en de back knop sluit soms gewoon de hele browser af. Ook werken sommige links soms niet(herkent de browser niet als link) totdat de pagina herladen is... + Ik kan niet meer naar de ad.nl site, dan krijg ik telkens een pagina dat m'n watsapp vandaag verlopen is (fake pagina dus)
- Voor een toestel met zulke specificaties vind ik hem niet supersnel ofzo, switchen tussen apps werkt vaak erg traag (krijg erg vaak een laadscherm te zien met de tekst herstellen)
- Irisscanner is erg onpraktisch, meestal erg traag en je moet veel te dicht op je scherm zitten met je hoofd.. (als die al werkt, want heb nu ook al een aantal keer gehad dat die irisscanner "uit" staat)

Met de presentatie was ik erg enthousiast geworden van deze telefoon en het besturingssysteem en heb er toen geen seconde over getwijfeld om m'n iphone in te ruilen, maar ik kan er met m'n hoofd gewoon niet bij dat als je de mobile market wil veroveren, je met zo'n product komt wat gewoon niet af is in mijn ogen....

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zowel ik als mijn vriendin ervaren dat Windows Hello af en toe stopt te werken, en dit lijkt samen te hangen met het gebruik van de camera. Zo ook gisteren Hello werkte een tijdje niet, vanmorgen maakte ik een foto en daarna werkte Hello wel weer.

Tevens is mijn vriendin niet echt te spreken over de Facebook app (afkomstig van iPhone) maar dat is niet specifiek Lumia 950 gerelateerd..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• BlakHawk
CAP-Team schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:50:
Zowel ik als mijn vriendin ervaren dat Windows Hello af en toe stopt te werken, en dit lijkt samen te hangen met het gebruik van de camera. Zo ook gisteren Hello werkte een tijdje niet, vanmorgen maakte ik een foto en daarna werkte Hello wel weer.

Tevens is mijn vriendin niet echt te spreken over de Facebook app (afkomstig van iPhone) maar dat is niet specifiek Lumia 950 gerelateerd..
Dat vind ik juist weer fijn,. zit ik een stuk minder op dat nutteloze Facebook ;)

• Martijndoes
Eerste 2 issues ben ik nog nooit tegengekomen trouwens...Rest kan ik me iets bij indenken (al denk ik dat je ad.nl issue iets persoonlijks is, hier geen last van trouwens. Klinkt bijna een beetje als een virus of een foute DNS server in je modem ofzo)

Wat betreft de facebook app, facebook is hard bezig om van al zijn apps universal apps te maken. Weet niet hoe lang dat nog duurt maar ik denk dat die apps echt een heel stuk beter werken dan de huidige app. Voor veel apps denk ik dat het nog een beetje kwestie van geduld is tot ze geupdate worden als universal app.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Akilla schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:44:
Met de presentatie was ik erg enthousiast geworden van deze telefoon en het besturingssysteem en heb er toen geen seconde over getwijfeld om m'n iphone in te ruilen, maar ik kan er met m'n hoofd gewoon niet bij dat als je de mobile market wil veroveren, je met zo'n product komt wat gewoon niet af is in mijn ogen....
Ik kan er ook niet bij dat ze met de XBO een aanzienlijk stuk beter iets neerzetten (ok, moeten nog wat zaken verbeterd worden, maar in de kern werkt het goed), maar dat ze met Win10M eigenlijk bijna geen vooruitgang lijken te hebben gemaakt tov Win8.

Van random reboots/shutdowns tot stoppen van GSM (bellen is meteen ingesprek, iemand belt mij is direct voicemail), drama upload van onedrive tot onlogica van Edge*. Het is ook werkelijk het eerste toestel ooit dat ik heb waar het glas gewoon breekt, hoeveel en hoevaak al mijn voorgaande toestellen ook zijn gevallen.

*Ik sloot altijd Edge af met hold-back, dus ik dacht altijd cleansheet. paar dagen terug continuum opgestart, traag, haperend, ga ik naar Edge.. zeker 80-90 tabbladen open :/ Blijkbaar is elke link uit email/facebook/WA/whatever een nieuwe tab, maar sluit hij blijkbaar niet standaard.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik begin echt een beetje moe te worden van de 950, als het zo even doorgaat ga ik weer een iphone halen denk ik.(of wachten op een nieuwe iphone, gelukkig heb ik deze telefoon van m'n werk gehad)

- Zodra een app crasht krijg ik met geen mogelijkheid hem meer gestart. Scherm blijft zwart of op herstellen staan. Na een reboot doet die het weer
- Speaker kanaal blijft open staan oid, om de paar seconden hoor je een zachte ruis met een tik erbij
- Die edge browser werkt echt niet lekker.. Er zit geen pagina voorruit knop en de back knop sluit soms gewoon de hele browser af. Ook werken sommige links soms niet(herkent de browser niet als link) totdat de pagina herladen is... + Ik kan niet meer naar de ad.nl site, dan krijg ik telkens een pagina dat m'n watsapp vandaag verlopen is (fake pagina dus)
- Voor een toestel met zulke specificaties vind ik hem niet supersnel ofzo, switchen tussen apps werkt vaak erg traag (krijg erg vaak een laadscherm te zien met de tekst herstellen)
- Irisscanner is erg onpraktisch, meestal erg traag en je moet veel te dicht op je scherm zitten met je hoofd.. (als die al werkt, want heb nu ook al een aantal keer gehad dat die irisscanner "uit" staat)

1) Crashes had ik ook voorheen. Ik heb een hard reset moeten doen maar dat is gewoon te gek voor woorden.
2) Edge is inderdaad prutswerk.
3) Snelheid... dat vind ik wel in orde.
4) De iris scanner heb ik zelfs uitgezet. Nutteloze functie. Soms kan je zelfs zonder scan unlocken... lekker veilig.

En...MS wilt de markt niet veroveren. Dat gaat hen niet lukken en dat weten zij ook. Maar als zij de ontwikkelaars niet stimuleren op een andere manier dan zij nu doen, dan zie ik het erg somber in.
Het gezeik van de fanboys dat ze het gros van de apps niet eens gebruiken is ondertussen vrij achterhaald en hele simpele apps als my t-mobile zijn er niet eens.

• andrik1
on99 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:05:
[...]

4) De iris scanner heb ik zelfs uitgezet. Nutteloze functie. Soms kan je zelfs zonder scan unlocken... lekker veilig.
Wellicht omdat je hebt ingesteld hoe lang hij unlocked moet blijven? net als met locken met pincode? Onder vergrendelingscherm...etc..

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:40
Volgens StatCounter (waar Windows overigens 'standaard' een lager marktaandeel heeft dan bij Netmarketshare) is het aandeel gestegen van 1,75% in november tot 1,88% in december. Niet echt lekker.

De reden is wat mij betreft ook duidelijk (ook gezien alle ervaringen die hier vermeld staan); de toonaangevende verkopers van mobieltjes lopen allesbehalve te koop met Windows telefoons aangezien er nog veel te veel problemen mee zijn. Een Media Markt kijkt niet alleen naar de marge die ze op een toestel kunnen krijgen, maar ook naar de kosten van after-sales.

Als er significant meer Windows gebruikers terugkomen dan Apple/Android gebruikers (en die kans is zo ongeveer 100%), dan loopt men niet zo warm om die toestellen te verkopen. De te vroege marktintroductie van de 950 is een enorme blunder geweest. Je stelt de early-adapters die vertrouwen in je stellen teleur, vervreemdt om eerder genoemde redenen de branche van je, en je durft geen grote marketing campagne te beginnen voordat het product het niveau van de concurrent enigszins benadert.

Gevolg: zodra je de boel wel op de rit hebt is het momentum volledig verdwenen, de markt is niet meer geïnteresseerd in een reeds maanden oud toestel terwijl de gloednieuwe S7 net op de markt is en men vol verwachting naar de iPhone 7 uitkijkt, en de early-adapters die noodgedwongen en tegen fikse kosten weer terug zijn gegaan naar hun oude platform ben je definitief kwijt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• corset
  • Laatst online: 03-12 16:50
950xl, afgelopen dagen vaak een reset gehad. Telefoon gaat niet lekker om met 20+ tabjes open in edge. Ook vaak dat browsen niet werkt, tot ik een nieuw tab open. Erg apart.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-12 23:10
Ik geloof eigenlijk helemaal niet meer zo in die stat. websites. Als ik om mij heen kijk zie ik bij steeds meer bedrijven windows Phone uitgerold worden omdat deze zo goed integreren met de serverpark/netwerk/office. Wel is het zo dat mensen altijd nog hun prive telefoon (iOS, Android) daarnaast gebruiken. Dus het lijkt me dat deze stat. websites alleen statistieken halen uit bepaalde websites die met name uit prive telefoon worden bekeken. Windows werk telefoons nemen naar mij mening sterk toe.

[ Voor 8% gewijzigd door sinasappel op 04-01-2016 11:28 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]
[...]
Dit heb ik ook! Sporadisch, heb het idee dat het gebeurt na gebruik van Cortana. Heel irritant, gezien mijn telefoon snachts naast het hoofdeinde van het bed ligt. Heeft iemand anders dit ook of een oplossing?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• andrik1
noes schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:47:
[...]

Dit heb ik ook! Sporadisch, heb het idee dat het gebeurt na gebruik van Cortana. Heel irritant, gezien mijn telefoon snachts naast het hoofdeinde van het bed ligt. Heeft iemand anders dit ook of een oplossing?
hmm...ik gebruik Cortana niet en had het vorige week ook plotseling een keer. Na gebruik van whats app. Dus dacht dat het daar aan lag. Telefoon opnieuw opgestart, probleem opgelost, verder niet meer in verdiept. Anyway, die speaker melding is al meerdere keren voorbij gekomen op dit forum en bij windowscentral. Ff terugbladeren of daar iets te vinden valt over oorzaak.

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-12 23:04
corset schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:25:
950xl, afgelopen dagen vaak een reset gehad. Telefoon gaat niet lekker om met 20+ tabjes open in edge. Ook vaak dat browsen niet werkt, tot ik een nieuw tab open. Erg apart.
Hier exact dezelfde problemen.. Geen idee waar het aan ligt. Ik heb mijn hoop inmiddels gevestigd op de nieuwe firmware, die heb ik namelijk nog niet ontvangen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38
Klinkt alsof je een factory-reset nodig hebt en als dat niet helpt gewoon terugbrengen. En gezien de ad.nl-problemen lijkt het me ook handig om even je router na te kijken (al weet ik niet of je met je overige hardware nog problemen met internet hebt). Indien nodig opendns of google dns servers instellen.
Random crashes en herstellen (ipv hervatten) lijkt mij dat er gewoon iets technisch mis is met het OS of de hardware. Dat hoort namelijk niet. En ja, dan lijkt het me dat ie sloom is. Sowieso zou ik het al snel niet accepteren. Backup maken en daarna even met een schoon OS beginnen (backup dan meteen uitzetten zodat ie niet overschrijft), om te kijken of de problemen blijven, en zo ja: terugbrengen.
sinasappel schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:26:
Ik geloof eigenlijk helemaal niet meer zo in die stat. websites. Als ik om mij heen kijk zie ik bij steeds meer bedrijven windows Phone uitgerold worden omdat deze zo goed integreren met de serverpark/netwerk/office. Wel is het zo dat mensen altijd nog hun prive telefoon (iOS, Android) daarnaast gebruiken. Dus het lijkt me dat deze stat. websites alleen statistieken halen uit bepaalde websites die met name uit prive telefoon worden bekeken. Windows werk telefoons nemen naar mij mening sterk toe.
Het klopt dat het vooral populair is als zakelijke telefoon. Ik heb al gehoord dat sommige bedrijven geen Android-toestellen toestaan op het netwerk.
Maar verder klopt er wel meer niet van dergelijke statistieken. Die baseren ze dus alleen op webstatistieken. Alsof je daar de verkoop helemaal uit kunt halen of hoe mensen hun toestellen gebruiken. Vaak ook heel US-focussed of wel integratie met de play-store maar niet met de rest. Ja dankjedekoekoek.
Nee, je komt er alleen achter met de sales, maar ook die geeft MS nooit echt prijs dus blijft het wat onbekend.
Feit is wel dat ze de afgelopen maanden gewoon enorm geblunderd hebben door zowel de highend als de midend markt enorm te laten vallen. Zelfs lowend gaat het niet fantastisch meer. Sowieso is het ontbreken van vingerafdrukscanners op goedkope toestellen erg jammer (gezien dat toch wel populair is geworden als alternatief voor PIN). En irisscanner is het toch gewoon net niet. Of nouja: niet of of. Als de 950 zowel iris- als vingerafdrukscanner had gehad, was het echt super geweest.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Microsoft trekt zich dan ook terug uit de lowend markt. Ik vermoed dat ze volop op highend gaan inzetten zoals met de Surface en dan de rest overlaten aan de andere merken die weer interesse hebben getoond om devices te gaan maken.

• andrik1
Caelorum schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:25:
Microsoft trekt zich dan ook terug uit de lowend markt. Ik vermoed dat ze volop op highend gaan inzetten zoals met de Surface en dan de rest overlaten aan de andere merken die weer interesse hebben getoond om devices te gaan maken.
Waar baseer je dat op? Heb je een bron? Ik ben daar wel in geïnteresseerd namelijk. Het was de afgelopen 2 jaar zo dat MS JUIST op de low-end markt inzette, dus als ze dat nu plotseling 180 graden draaien...lijkt me interessant maar onwaarschijnlijk.
We hebben nu de 550, straks de 650 en mogelijk 650xl en er zijn geruchten over een 7- of 850 en 940. Dat is allemaal low en midrange. Voor highend hebben ze de 950 en 950xl en mogelijk dit jaar de nu al legendarische 'surface phone' als ECHTE high-end.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:10

TheVMaster

Moderator WOS
andrik1 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:36:
[...]

Waar baseer je dat op? Heb je een bron? Ik ben daar wel in geïnteresseerd namelijk. Het was de afgelopen 2 jaar zo dat MS JUIST op de low-end markt inzette, dus als ze dat nu plotseling 180 graden draaien...lijkt me interessant maar onwaarschijnlijk.
We hebben nu de 550, straks de 650 en mogelijk 650xl en er zijn geruchten over een 7- of 850 en 940. Dat is allemaal low en midrange. Voor highend hebben ze de 950 en 950xl en mogelijk dit jaar de nu al legendarische 'surface phone' als ECHTE high-end.
Dat hebben ze eerder in 2015 al aangekondigd, nouja...ze gaan high-end toestellen maken voor de fans, low end toestellen (niet zoveel modellen als ze eerder hadden) voor de opkomende markten en voor de zakelijke markt ook nog iets....

• Akilla
Het toestel terug brengen heb ik geen zin meer in, dit is namelijk al de 3e en alle drie hetzelfde probleem (op die ad.nl na)
Het ligt niet aan de router, overige apparaten werken wel goed en ik heb er ook op het bedrijfsnetwerk/4g last van.

Een collega zegt dat het uiteindelijk wel een stuk beter wordt met updates, dus ik hou mij daar voorlopig maar aan vast..

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 22:22
Voor wat MS betreft is er veel door hun aangekondigd,
maar vaak zijn deze aankondigingen ook weer gewijzigd.
Dus wat nu wat is....tja
Op deze manier wekt het wel een bepaalde weerstand op vanuit de consument.

Ik ben ook een gewoon doorsnee consument, ben bedrijfsmatig en prive niet gebonden aan een bepaald ecosysteem.
De 950 (XL) is een prima toestel, maar het OS is simpelweg ( mijn mening ) te vroeg op de markt gezet voor dit toestel.
Misschien was het beter geweest als deze was uitgekomen met 8.1 en pas als 10 echt klaar was deze als zijnde een bonus als eerste te pushen naar de 950.
Bovenstaande gaat ook op voor de 550.

Wat weerhoud mij om een 950 ( XL ) aan te schaffen.
Naast het design, is vooral het net niet af zijn van Windows 10 hetgeen wat mij tegenhoud.
We hebben het wel over een kostenplaatje van een slordige 7 a 800,-
Een dure gok voor de meeste mensen.

Daarnaast kwam ook nog eens de one-drive om de hoek kijken.
Eerst de gebruikers blij maken met extra cloudspace om vervolgens deze gebruikers collectief te straffen om de "misstappen" van een ander door deze gratis extra ruimte ineens ( gedeeltelijk ) weer af te nemen.
Ook hier zijn ze weer van teruggekomen, maar alleen door druk van hun gebruikers.....
De vraag is hoe lang duurt het voordat ze dit weer gaat wijzigen?

Als de roddels van het laten vallen van de lowend waar is en dus hierbij eigenlijk ook de opkomende markt negeren dan denk ik dat MS een hele zware dobber krijgt om alsnog gebruikers/bedrijven naar zich toe te trekken, zeker in de opkomende markten.
In een bepaalde zin van het woord is elk land een opkomende markt voor wat Windows toestellen betreft.

Betrouwbaarheid is toch één van de grootste peilers.
Dan mag het product nog zo goed zijn, als het bedrijf erachter steeds de spelregels wijzigen blijven gebruikers weg.

Voor de rest gaat het nog wel goed met mij hoor ;-)
Heb alleen nog steeds een afwachtende houding voor wat de nieuwe generatie Windows toestellen betreft.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:30
Amadeus1966 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:28:
....
Misschien was het beter geweest als deze was uitgekomen met 8.1 en pas als 10 echt klaar was deze als zijnde een bonus als eerste te pushen naar de 950.
Bovenstaande gaat ook op voor de 550.

Naast het design, is vooral het net niet af zijn van Windows 10 hetgeen wat mij tegenhoud.

......

Heb alleen nog steeds een afwachtende houding voor wat de nieuwe generatie Windows toestellen betreft.
Ik kan me hier helemaal in vinden. Ik was helemaal Windows Phone fan. Inmiddels hebben 3 van de 4 gezinsleden hier een smartphone met Windows. Maar ik vind Windows 10 op mijn Lumia 830 erg teleurstellend. Dit gecombineerd met twijfels over het ecosysteem en recent slechte ervaringen m.b.t. de service van Microsoft doet mij ook sterk twijfelen over de aanschaf van een 950. Ook ik wacht af.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:26
Ik heb nu de Lumia 950 2 dagen in gebruik, zowel zakelijk als privé. Ik heb jaren Android telefoons gehad maar ik ben blij verrast. De zogenoemde "app-gap" valt me 100% mee. De meeste apps kon ik prima vinden. Snelheid en batterijtijd zijn tot nu toe ook prima.

Tot op heden dus zeer tevreden over de overstap.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Amadeus1966
Erik1805 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:03:
Ik heb nu de Lumia 950 2 dagen in gebruik, zowel zakelijk als privé. Ik heb jaren Android telefoons gehad maar ik ben blij verrast. De zogenoemde "app-gap" valt me 100% mee. De meeste apps kon ik prima vinden. Snelheid en batterijtijd zijn tot nu toe ook prima.

Tot op heden dus zeer tevreden over de overstap.
Vanuit Android is het vaak al een verbetering.
Maar de laatste update van Wp 8.1 was toch stabieler in gebruik.

• Caelorum
[...]Als de roddels van het laten vallen van de lowend waar is en dus hierbij eigenlijk ook de opkomende markt negeren dan denk ik dat MS een hele zware dobber krijgt om alsnog gebruikers/bedrijven naar zich toe te trekken, zeker in de opkomende markten.[...]
De reden waarom ze terugtrekken is juist een tactische. Zo geven ze de markt weer vrij aan hun partners die er letterlijk uit zijn geduwd door het beleid van MS/Nokia. Dit is een belangrijke stap om het ecosysteem weer on track te brengen. Microsoft kan het zich niet veroorloven om toestellen in grote oplage te verkopen. Dat vereist een heel ander soort organisatie.
[...]
Betrouwbaarheid is toch één van de grootste peilers.
Dan mag het product nog zo goed zijn, als het bedrijf erachter steeds de spelregels wijzigen blijven gebruikers weg. [...]
Helemaal mee eens, al snap ik de wijzigingen van de afgelopen anderhalf jaar wel. Het bedrijf ging gewoon nergens meer heen onder de oude leiding en de beslissingen die bij Nokia waren genomen waren ook wat discutabel. Microsoft ondergaat momenteel een redelijk grote herstructurering waarbij de koers van het hele bedrijf wordt omgegooid en de producten (eindelijk) meer op elkaar worden afgestemd. Daar zullen we de komende twee jaar nog wel 'last' van hebben, maar ik denk dat het momenteel redelijk duidelijk is waar MS met Windows 10 Mobile en hun eigen devices heen willen. Het is niet voor niets dat het team achter de Surface de rest van de devices-tak op sleeptouw mag nemen.

Persoonlijk koop ik overigens een telefoon op wat het nu opbrengt en niet in de toekomst. Voor mij is het die 700E wel waard. Ik kan dan wel van een L920 af die compleet is afgeleefd ondertussen. Windows 10 draait daar ook niet perfect op, maar heb zelden echt last van bugs die niet hardware gerelateerd zijn. Aangezien er hier ook mensen zijn die nergens last van hebben, ben ik er van overtuigd dat dat bij mij ook wel goed gaat komen. Zelf heb ik overigens echt goede ervaring met de service van Microsoft, dus dat helpt ook wel :)

• BlakHawk
Amadeus1966 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:08:
Vanuit Android is het vaak al een verbetering.
Maar de laatste update van Wp 8.1 was toch stabieler in gebruik.
Ik durf wel te stellen dat WP 8.1 het emest stabiele OS was wat er verkrijgbaar is, Android haalde het er never nooit bij, maar ook iOS kon zich niet meten aan de stabiliteit van WP8.1...

Wat dat betreft kon W10M die verwachting alleen maar evenaren en zeker niet overtreffen...

Mijn ervaringen met de L950 zijn toch wel positief.
Het menu is een hele forse stap voorwaarts t.o.v. 8.1.

Verder heb ik ook wel wat last van kleine bugs, maar ja, die camera maakt een hoop goed!
En dan vergelijk ik hem voornamelijk met de iPhone 6 en Lumia 930 die hier ook nog rondzwerven...

• Amadeus1966
Mijn stille hoop was dat er stiekem een stylus ondersteuning zou komen voor de xl modellen.
Imo zijn de xl modellen net als de 1520 en de 1320 nu nog gewone grote telefoons.
Samsung had of heeft dat met hun note reeks toch iets speciaals neergezet.
Een note achtig dingetje draaiende op windows zou voor mij toch een grotere meerwaarde hebben dan alleen maar een grote telefoon.

Ik ben dan ook nog steeds tevreden met mijn " antieke " 1320, behalve dan de camera.
Maar dat is meer voor de leesbaarheid en de bediening voor mijn eh....worstvingers ;)
En natuurlijk de navigatie

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[..]

[..]

Voor de rest gaat het nog wel goed met mij hoor ;-)
Het toestel is onderhand al te vinden voor ongeveer 650 euro.....ben het verder wel met je eens hoor dat het toestel voor de massa ongeschikt is, maar daar is het toestel dan ook niet voor bedoeld.
Amadeus1966 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:42:
Mijn stille hoop was dat er stiekem een stylus ondersteuning zou komen voor de xl modellen.
Imo zijn de xl modellen net als de 1520 en de 1320 nu nog gewone grote telefoons.
Samsung had of heeft dat met hun note reeks toch iets speciaals neergezet.
Een note achtig dingetje draaiende op windows zou voor mij toch een grotere meerwaarde hebben dan alleen maar een grote telefoon.

Ik ben dan ook nog steeds tevreden met mijn " antieke " 1320, behalve dan de camera.
Maar dat is meer voor de leesbaarheid en de bediening voor mijn eh....worstvingers ;)
En natuurlijk de navigatie
Ik heb wel muisondersteuning op m'n 950 XL, maar dat komt ook door de USB-C OTG kabel. Wel lekker hoor...gewoon een muis/keyboard, USB stick of harddisk aansluiten op je telefoon. Vooral handig op vakantie als je je foto's eraf wil kopieeren (naar bv. een USB stick), zodat je een extra kopie hebt...mocht je foon crashen of gejat worden.

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 04-01-2016 16:28 ]

Verwijderd

Heb sinds 31 dec. de 950XL, besteld bij Tele2 voor € 35.00/maand (komt neer op 24 x € 25.0 voor het toestel en € 10.00 voor bellen en internetten,ofwel € 600.00 voor het toestel) Heb net het dock geclaimd, waarde € 100.00. Dus eigenlijk heb de 950XL voor € 500.00. Naar mijn idee niet gek.
Mij vorige te. was een 920 waar ik zeer tevreden over was (met 8.1) Zeer stabiel, snel en logisch. Vooral de live tiles sprak mij bijzonder aan.
Ik heb deze 950XL pas een paar dagen, dus kan er nog niet zoveel over zeggen, maar tot nu geen problemen. Mijn kleinkinderen zij er ook blij mee met hun speelhoek.

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 07:03
Sinds deze week kan ik nu 3 dagen met een accu lading doen met gemiddeld gebruik ... Echt top ...
Na de .29 update en een aantal app updates ging mijn batterij duur hard omhoog ...

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 18:29
Akilla schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:23:
Het toestel terug brengen heb ik geen zin meer in, dit is namelijk al de 3e en alle drie hetzelfde probleem (op die ad.nl na)
Het ligt niet aan de router, overige apparaten werken wel goed en ik heb er ook op het bedrijfsnetwerk/4g last van.

Een collega zegt dat het uiteindelijk wel een stuk beter wordt met updates, dus ik hou mij daar voorlopig maar aan vast..
Misschien een domme vraag maar heb je wel de laatste versie van W10M en Firmware?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-12 18:18
Ik heb sinds een paar dagen 950XL, en ik vind dit een enorme verbetering t.o.v. mijn Galaxy S5. Datgene waar mij het meest druk om maakte bij de overstap waren 4 gedeelde google agenda's en 2 gedeelde icloud agenda's, viel juist het meeste mee. Gegevens van het gmail en icloud account invoeren was al genoeg.

Ik vind app-gapp ook reuze meevallen en mis niet heel veel apps. Wel vind ik FB en whatsapp er erg houtje touwtje uitzien, maar dat mag de pret niet drukken. Het meest blij ben ik met de camera die het wel bijzonder goed doet in mindere lichtomstandigheden. Al met al denk dat ik, ondanks dat ik android gebruiker van het eerste uur ben, de goeie keus heb gemaakt om over te stappen.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:54

winnie

de poes...

noes schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:47:
[...]

Ik had het ook. Ergens rond 26 december is het probleem hier al langs gekomen. De oplossing die bij mij werkt is om telegram te verwijderen. Sindsdien heb ik er geen last meer van.

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:20

rda

Ik haal vrij standaard rond de 48 uur met een lading. Laatst volgens mij een kleine 60 uur. De stabiliteit is ook enorm toegenomen met .29, waar ik eerder veel te vaak een spontane reboot had (bijna dagelijks) is dat nu sinds updat volgens mij 0 keer gebeurd.

Wat mij betreft ligt er vooral moois in het verschiet. Ik hoop nu op een Polar Flow app en wellicht in de toekomst officiele apps om draadloze speakers te bedienen, maar met W10 heb ik vertrouwen in universal apps.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-12 23:53
TheVMaster schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:25:
[...]
....ben het verder wel met je eens hoor dat het toestel voor de massa ongeschikt is, maar daar is het toestel dan ook niet voor bedoeld.
[...]
Best schrijnend om dit juist door jou bevestigd te zien... Maar eerlijk is eerlijk denk ik dan maar. (een 640-gebruiker op 8.1)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FreshM schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:02:
[...]

Best schrijnend om dit juist door jou bevestigd te zien... Maar eerlijk is eerlijk denk ik dan maar. (een 640-gebruiker op 8.1)
Hoezo is dat schrijnend dan? Aanvullend op mijn eerdere opmerking wil ik nog wel even melden dat ik ook een aantal niet Windows fans met het toestel ken en die zijn eigenlijk super tevreden..en die nemen de kleine ergenissen ook voor lief...

Ik heb trouwens vanmiddag een recovery gedaan met de Windows Device Recovery Tool (de bekende Windows Phone Recovery tool heet blijkbaar nu Device Recovery Tool 8) ) en heb nu ook de laatste firmware erop staan...daarna backup terugzetten en hoppa....in notime weer helemaal up and running.

• FreshM
TheVMaster schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:06:
[...]

Hoezo is dat schrijnend dan? Aanvullend op mijn eerdere opmerking wil ik nog wel even melden dat ik ook een aantal niet Windows fans met het toestel ken en die zijn eigenlijk super tevreden..en die nemen de kleine ergenissen ook voor lief...

Ik heb trouwens vanmiddag een recovery gedaan met de Windows Device Recovery Tool (de bekende Windows Phone Recovery tool heet blijkbaar nu Device Recovery Tool 8) ) en heb nu ook de laatste firmware erop staan...daarna backup terugzetten en hoppa....in notime weer helemaal up and running.
Dat klinkt dan weer positief.
Zie het in perspectief, na 8 jaar iPhone gebruik ik sinds 2 maanden een Windows-toestel naar volle tevredenheid. Natuurlijk houd ik daarbij de ontwikkelingen kritisch in de gaten v.w.b. de Lumia 950 en Windows 10 Mobile. Als een guru iets zegt, dan legt dat extra gewicht in de schaal. ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FreshM schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:10:
[...]

Zie het in perspectief, na 8 jaar iPhone gebruik ik sinds 2 maanden een Windows-toestel naar volle tevredenheid. Natuurlijk houd ik daarbij de ontwikkelingen kritisch in de gaten v.w.b. de Lumia 950 en Windows 10 Mobile. Als een guru iets zegt, dan legt dat extra gewicht in de schaal. ;)
Dat dacht ik.....maar eh..een guru? Dat is wel wat overdreven hoor....een Microsoft Geek, dat dan weer wel >:)

• FreshM
TheVMaster schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:15:
[...]

Dat dacht ik.....maar eh..een guru? Dat is wel wat overdreven hoor....een Microsoft Geek, dat dan weer wel >:)
Wat je wil. Steek het compliment maar in je zak. :)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FreshM schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:16:
[...]

Wat je wil. Steek het compliment maar in je zak. :)
:+ haha dat doe ik ook wel hoor....

hmm....krijg nu alleen de UWP versie van 1Password niet meer geinstalleerd |:(

• FreshM
TheVMaster schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:18:
[...]

:+ haha dat doe ik ook wel hoor....

hmm....krijg nu alleen de UWP versie van 1Password niet meer geinstalleerd |:(
Zeg, ik blijf nog even bij 8.1, oké? Je komt er wel uit. ;)

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FreshM schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:32:
[...]

Zeg, ik blijf nog even bij 8.1, oké? Je komt er wel uit. ;)
Ohw..dat ligt niet aan Windows 10 Mobile hoor, maar aan 1Password (beta). Zij maken goede stappen, maar soms doet een beta versie van de App een beetje vaag...ach, ze komen er wel :+ En gelukkig werkt de niet-beta versie (voor Windows Phone 8.1) wel goed op Windows 10 Mobile...

• FreshM
TheVMaster schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:39:
[...]

Ohw..dat ligt niet aan Windows 10 Mobile hoor, maar aan 1Password (beta). Zij maken goede stappen, maar soms doet een beta versie van de App een beetje vaag...ach, ze komen er wel :+ En gelukkig werkt de niet-beta versie (voor Windows Phone 8.1) wel goed op Windows 10 Mobile...
Dank voor de tip. Ik gebruik nu Password Padlock, maar die heeft geen synchronisatiemogelijkheid. 1Password ziet er veelbelovend uit.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FreshM schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:45:
[...]

Dank voor de tip. Ik gebruik nu Password Padlock, maar die heeft geen synchronisatiemogelijkheid. 1Password ziet er veelbelovend uit.
Ik gebruikte eerder LastPass, maar die ziet er op Windows zo niet goed uit. 1Password heeft ook een 'desktop' app, die heb ik gebruikt om mijn LastPass gebeuren te importeren. Ze ondersteunen (met de windows 10 app) ook OneDrive, maar ik sync via Dropbox, aangezien dat ook werkt in de desktop app (en wordt ondersteund).

• FreshM
TheVMaster schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:03:
[...]

Ik gebruikte eerder LastPass, maar die ziet er op Windows zo niet goed uit. 1Password heeft ook een 'desktop' app, die heb ik gebruikt om mijn LastPass gebeuren te importeren. Ze ondersteunen (met de windows 10 app) ook OneDrive, maar ik sync via Dropbox, aangezien dat ook werkt in de desktop app (en wordt ondersteund).
Is dat eigenlijk wel veilig via welke cloud-service dan ook, of moet ik daar blind op vertrouwen?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FreshM schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:07:
[...]

Is dat eigenlijk wel veilig via welke cloud-service dan ook, of moet ik daar blind op vertrouwen?
Je kunt het ook via een lokale vault doen geloof ik, maar ik heb niet zo'n problemen met een Dropbox en/of OneDrive. Heb je ze d.m.v. Two-Factor authentication beveiligd en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel redelijk veel vertrouwen in heb....

Verwijderd

Heb dacht ik gelezen in dit forum, dat je een tweede persoon kan linken aan de iris scan, zodat ook die tweede persoon kan unlocken. Maar kan het niet meer vinden. Weet iemand hier iets over?

• Martinspire
TheVMaster schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:03:
[...]

Oh ik dacht juist dat je Enpass gebruikte? Moet die zelf nog een keer proberen, maar voorlopig werkt lastpass nog wel (al gaat die ook van lifetime premium af :( )

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:37:
[...]

Oh ik dacht juist dat je Enpass gebruikte? Moet die zelf nog een keer proberen, maar voorlopig werkt lastpass nog wel (al gaat die ook van lifetime premium af :( )
Nope....heb Enpass wel een tijdje gebruikt, maar die had toen geen browser plugin. Al hebben ze die volgens mij nu wel... ;)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Enpass heeft nu idd browser plugins voor FF en Chrome. Vanmiddag nog geinstalleerd op het werk. Hoop dat Enpass snel Windows Hello gaat implementeren aangezien ik een achterlijk lang en complex wachtwoord heb. Uiteraard met MFA op OneDrive.

En UWP binnenkort: https://twitter.com/EnpassApp/status/682082851685191681

XBL: MRE Inc

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:32:
Heb dacht ik gelezen in dit forum, dat je een tweede persoon kan linken aan de iris scan, zodat ook die tweede persoon kan unlocken. Maar kan het niet meer vinden. Weet iemand hier iets over?
Volgens mij heb ik eerder gelezen dat je moet kiezen om de irisscanner te verbeteren en vervolgens een nieuw persoon toe te voegen.

(pin mij er niet op vast, ben helaas nog niet in het bezit van een Lumia 950).

Verwijderd

FreshM schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:10:
[...]

Dan hoeft het nog niet waar te zijn. Voorbeeld is bijvoorbeeld dat Amazon UK en Duitsland de verkopen staken omdat ze zoveel van die toestellen terug krijgen. Amazon noemt het toestel een prototype. Dat deze forum veeeeeel positiever is dan internationale forums zegt ook dat hier mensen veel meer dingen voor lief nemen. Of dat ze wijzelijk hun mond houden en wachten op een update.

Realiteit is zelf eens verder kijken en ook andere fora lezen en het nieuws bekijken. Niet de realiteit afstemmen op één forum vol met liefhebbers die heel veel voor lief nemen.

• Caelorum
Je noemt ons liefhebbers, maar het kan ook zo zijn dat de mensen op dit forum gewoon iets breder kijken en doorhebben dat bij een nieuw toestel *altijd* problemen zijn. Ik heb nog van geen release van een highend toestel gehoord in de afgelopen twee jaar waarbij er niet grootschalige ernstige problemen waren. Die rush to market waar MS aan heeft toegegeven speelt helaas tegenwoordig ook bij Samsung, Apple, enz.

Het belangrijkste is het ondersteuningtraject na de launch geworden. Als daar dingen in mis gaan wordt het echt een ramp. Voorlopig kan ik daar nog niet echt over meepraten voor dit toestel (950xl komt vanmiddag hier), maar mijn ervaring met MS/Nokia van de afgelopen pakweg 4,5 jaar is dat het gewoon goed zit.

[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 05-01-2016 08:30 ]

• Akilla
Sc0tTy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:25:
[...]

Misschien een domme vraag maar heb je wel de laatste versie van W10M en Firmware?
Ja, volgens het update scherm is alles up to date :)

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 07:44:
[...]

Dan hoeft het nog niet waar te zijn. Voorbeeld is bijvoorbeeld dat Amazon UK en Duitsland de verkopen staken omdat ze zoveel van die toestellen terug krijgen. Amazon noemt het toestel een prototype.
Volgens dit bericht ligt dat toch iets anders.

• KraveN
Gisteren mijn lumia 950 (tweedekansje) ontvangen. (Belgisch model met oordopjes :))

De eerste indrukken zijn positief! Natuurlijk was het voornamelijk het updaten van het toestel en de apps. Maar toch van 21:00 tot ongeveer 01:00 continue bezig geweest alvorens mijn batterij leeg was, boven verwachting (was niet volledig opgeladen toen ik startte). Ik draai nu .29 want die was beschikbaar. Verder heb ik Hello kort geprobeerd maar dat ging ook sneller dan verwacht. Ook had ik twijfels over de camera na het spelen met een demo model, maar die werkt nu sneller en beter naar mijn idee. Waren het toch de updates op de achtergrond die voor een andere ervaring hebben gezorgd.

Nog geen crashes of rare zaken gezien, behalve dat EDGE een pagina niet helemaal lekker weergeeft.

Vandaag eens kijken hoe de batterij zich gedraagt.

• coenox
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 07:44:
[...]

Realiteit is zelf eens verder kijken en ook andere fora lezen en het nieuws bekijken. Niet de realiteit afstemmen op één forum vol met liefhebbers die heel veel voor lief nemen.
Ik denk dat Windows Phone gebruikers juist kritischer zijn. Zeker kritischer dan iOS gebruikers. Ik heb zelf momenten dat ik overweeg weer naar iOS of Android over te stappen, maar als ik alles afweeg blijf ik toch bij Windows. De verschillende berichten zorgen er wel voor dat ik nog terughoudend ben ten aanzien van de 950 (XL). Ik ken dit forum zeker niet als een fanboy/girl forum.

• Caelorum
KraveN schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:44:
[...] Nog geen crashes of rare zaken gezien, behalve dat EDGE een pagina niet helemaal lekker weergeeft.[...]
Heb je Edge ingesteld staan dat die mobiele pagina's ophaalt? Zelfs op mijn L920 met 'klein' scherm is de desktop variant 99% van de tijd beter.

• KraveN
Caelorum schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:15:
[...]

Heb je Edge ingesteld staan dat die mobiele pagina's ophaalt? Zelfs op mijn L920 met 'klein' scherm is de desktop variant 99% van de tijd beter.
Hij staat inderdaad nog op mobiel, maar hij geeft volgens mij wel een desktopsite weer of een mix van.
Ik zal het eens proberen met de desktop variant, bedankt voor de tip.

Ook met desktopweergave gaat het mis. Waarschijnlijk ligt het aan de site :(
Ik kan helaas niet vragen aan jullie om het te testen aangezien het gaat om het gedeelte na inloggen bij mijn bank (KNAB).

[ Voor 18% gewijzigd door KraveN op 05-01-2016 10:28 ]

• SinergyX
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

coenox schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:49:
[...]

Ik denk dat Windows Phone gebruikers juist kritischer zijn. Zeker kritischer dan iOS gebruikers. Ik heb zelf momenten dat ik overweeg weer naar iOS of Android over te stappen, maar als ik alles afweeg blijf ik toch bij Windows. De verschillende berichten zorgen er wel voor dat ik nog terughoudend ben ten aanzien van de 950 (XL). Ik ken dit forum zeker niet als een fanboy/girl forum.
Probleem is eerder dat de 'nadelen' op de andere platformen dat juist weerhouden, iOS met de prijs, Android.. naja, Google. Dus is voor mij nu eerder een 'gebrek aan beter', want enige hoop op een beter OS heb ik inmiddels wel laten varen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-12 16:53

Louw Post

Cerenas

Caelorum schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:29:
Je noemt ons liefhebbers, maar het kan ook zo zijn dat de mensen op dit forum gewoon iets breder kijken en doorhebben dat bij een nieuw toestel *altijd* problemen zijn. Ik heb nog van geen release van een highend toestel gehoord in de afgelopen twee jaar waarbij er niet grootschalige ernstige problemen waren. Die rush to market waar MS aan heeft toegegeven speelt helaas tegenwoordig ook bij Samsung, Apple, enz.

Het belangrijkste is het ondersteuningtraject na de launch geworden. Als daar dingen in mis gaan wordt het echt een ramp. Voorlopig kan ik daar nog niet echt over meepraten voor dit toestel (950xl komt vanmiddag hier), maar mijn ervaring met MS/Nokia van de afgelopen pakweg 4,5 jaar is dat het gewoon goed zit.
Breder kijken of niet, het blijft een feit dat Windows 10 Mobile verre van af is. Ik zie heel veel fans/liefhebbers de problemen wel een beetje proberen te verzachten met bijvoorbeeld "er komen nog updates". Vergis je niet ik ben een groot Windows Phone fan sinds versie 8 en heb met 8/8.1 nooit problemen gehad, maar ik vind het persoonlijk maar van de zotten dat ze zulke prachtige toestellen uitbrengen met een OS wat niet af is. Dan kun je zeggen dat elk nieuw toestel wel problemen heeft en dat is ook wel zo, maar ik heb bij Android nooit bang hoeven te zijn dat mijn toestel uit het niets uit aan gaat of dat apps crashen/niet openen en dit heb ik met .36 nog steeds met enige regelmaat.

Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen anders had ik mijn 950XL al wel teruggebracht, maar ik vind dit geen slimme zet van Microsoft, vooral gezien de mensen die je hier mee weg jaagt en marktaandeel kunnen ze goed gebruiken (al is het alleen maar voor de apps die dan beschikbaar komen).

• coenox
Wat het extra zuur maakt is dat mijn Lumia 800 met Windows 7 retestabiel en snel was. En ook Windows deed het prima, ook op de meer budgettoestellen zoals mijn Lumia 630. En dan lijkt Windows 10 een achteruitgang. Ook ik heb nog wel vertrouwen dat het goed komt, maar na jarenlang 'dit jaar wordt écht het jaar van Windows Phone' te horen wordt het wel moeilijker. Nou ja, ik heb me ook dit jaar weer voorgenomen om iets af te vallen en iets meer te bewegen...

• BlakHawk
coenox schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:49:
iOS gebruikers zijn het meest kritisch, behalve over iOS zelf.

Alles wat iOS niet heeft is geen probleem "want dat gebruik ik niet", totdat iOS het wel heeft dan is het opeens beter dan al het andere 8)7

Geen objectieve discussie mee te beginnen, die lui...
Louw Post schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:55:
Breder kijken of niet, het blijft een feit dat Windows 10 Mobile verre van af is. Ik zie heel veel fans/liefhebbers de problemen wel een beetje proberen te verzachten met bijvoorbeeld "er komen nog updates". Vergis je niet ik ben een groot Windows Phone fan sinds versie 8 en heb met 8/8.1 nooit problemen gehad, maar ik vind het persoonlijk maar van de zotten dat ze zulke prachtige toestellen uitbrengen met een OS wat niet af is. Dan kun je zeggen dat elk nieuw toestel wel problemen heeft en dat is ook wel zo,maar ik heb bij Android nooit bang hoeven te zijn dat mijn toestel uit het niets uit aan gaat of dat apps crashen/niet openenn en dit heb ik met .36 nog steeds met enige regelmaat.

Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen anders had ik mijn 950XL al wel teruggebracht, maar ik vind dit geen slimme zet van Microsoft, vooral gezien de mensen die je hier mee weg jaagt en marktaandeel kunnen ze goed gebruiken (al is het alleen maar voor de apps die dan beschikbaar komen).
Iedere Android gebruiker kent de melding "... is gestopt met werken"...
Mijn net nieuwe Galaxy S3 (laatste Android ervaring) was al laggy uit de doos... Kostte destijds ook gewoon 550 euro...
coenox schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:06:
Wat het extra zuur maakt is dat mijn Lumia 800 met Windows 7 retestabiel en snel was. En ook Windows deed het prima, ook op de meer budgettoestellen zoals mijn Lumia 630. En dan lijkt Windows 10 een achteruitgang. Ook ik heb nog wel vertrouwen dat het goed komt, maar na jarenlang 'dit jaar wordt écht het jaar van Windows Phone' te horen wordt het wel moeilijker. Nou ja, ik heb me ook dit jaar weer voorgenomen om iets af te vallen en iets meer te bewegen...
Ik hoop gewoon eens dat WP de waardering krijgt die het verdient, in dat opzicht is het jammer dat er wat bugs zijn, die helpen inderdaad niet mee.

WP8.1 was aan de andere kant wel heel erg goed in verhouding tot iOS en Android. Het werkte vloeiend en heel snel en bleef dat ook. Ook aan de onderkant van de markt.

Mijn schoonmoeder werkt al 3,5 jaar op haar 520 en ja hij is inderdaad wel een stuk trager aan het worden, maar voor de 70 euro die ze eraan heeft uitgegeven... Geen enkele andere telefoon kan hier tegenop.

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-12 21:09
dfrenner schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:33:
[...]

iOS gebruikers zijn het meest kritisch, behalve over iOS zelf.

Alles wat iOS niet heeft is geen probleem "want dat gebruik ik niet", totdat iOS het wel heeft dan is het opeens beter dan al het andere 8)7

Geen oblectieve discussie mee te beginnen, die lui...

[...]

Iedere Android gebruiker kent de melding "... is gestopt met werken"...
Mijn net nieuwe Galaxy S3 (laatste Android ervaring) was al laggy uit de doos... Kostte destijds ook gewoon 550 euro...

[...]

Ik hoop gewoon eens dat WP de waardering krijgt die het verdient, in dat opzicht is het jammer dat er wat bugs zijn, die helpen inderdaad niet mee.

WP8.1 was aan de andere kant wel heel erg goed in verhouding tot iOS en Android. Het werkte vloeiend en heel snel en bleef dat ook. Ook aan de onderkant van de markt.

Mijn schoonmoeder werkt al 3,5 jaar op haar 520 en ja hij is inderdaad wel een stuk trager aan het worden, maar voor de 70 euro die ze eraan heeft uitgegeven... Geen enkele andere telefoon kan hier tegenop.
_/-\o_

• Martinspire
[...]

Breder kijken of niet, het blijft een feit dat Windows 10 Mobile verre van af is. Ik zie heel veel fans/liefhebbers de problemen wel een beetje proberen te verzachten met bijvoorbeeld "er komen nog updates". Vergis je niet ik ben een groot Windows Phone fan sinds versie 8 en heb met 8/8.1 nooit problemen gehad, maar ik vind het persoonlijk maar van de zotten dat ze zulke prachtige toestellen uitbrengen met een OS wat niet af is. Dan kun je zeggen dat elk nieuw toestel wel problemen heeft en dat is ook wel zo, maar ik heb bij Android nooit bang hoeven te zijn dat mijn toestel uit het niets uit aan gaat of dat apps crashen/niet openen en dit heb ik met .36 nog steeds met enige regelmaat.

Je haalt wat dingen door elkaar. JIJ hebt problemen dus JIJ vindt dat het toestel niet af is. IK ervaar GEEN problemen, dus IK vind dat het toestel prima af is. En zo velen met mij.

Dat er nog mensen met problemen zijn, maakt het niet meteen zo dat iedereen problemen heeft of zal krijgen. En elk toestel wat uitkomt heeft zo zijn gebruikers die problemen hebben. Ik zou zeggen: geef hem eens een factory reset en zet geen backup terug maar begin schoon.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Een paar probleempjes die ik nu regelmatig tegenkom met Windows 10 Mobile (dus niet Lumia 950 specifiek):
- Windows Hello kapt er af en toe mee, maar gaat na het maken van een foto soms ook spontaan weer werken
- Het volume staat soms na opnieuw verbinden via Bluetooth op heel zacht, als je dan even op volume down klikt, dan staat het volume wel weer hard zoals het stond.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02
[...]

Ik heb regelmatig met mijn Android dat de launcher er mee kapt, dat apps crashen, niet meer opstarten. En net zelfs een spontane reboot gehad (ik had hem zelf al gereboot omdat ik geen geluidjes meer krijg bij Hangout, probleem is nog niet opgelost).

Maar nu weer terug naar de 950XL. Die batterij weet van geen ophouden meer! Ik heb hem de afgelopen twee dagen toch redelijk zwaar gebruikt (ijzel = leuke foto's :p), maar die batterij gaat een stuk langzamer achteruit. Of het aan de .29 update ligt, of dat de batterij nu lekker warm is (so to speak), weet ik niet. Maar ik word hier wel gelukkig van.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Jay47
Kan iemand zelf een ringtone instellen?
Ik gebruik al jaren zelfde ringrone (MP3) deze bevindt zich in de ringtone folder en kan het gewoon afspelen.
Maar bij beltonen zie ik het niet tussen staan, heb net aan andere mp3 toegevoegd en deze zie ik ook niet.
Heeft iemand deze issues ook?

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:37

JSchut

.....

Ik volg dit draadje al een tijdje aangezien ik van plan ben over te stappen naar de Lumia 950XL.

Ben sinds de 3GS al bij iPhone en heb momenteel een 5c. iOs is in mijn ogen zeker niet heilig. Waar ze goed in zijn is dat het eigenlijk altijd wel werkt. Inderdaad met behoorlijk beperkende functionaliteiten. Persoonlijk vindt ik de UI erg achterhaald en weinig info tonen.

Een ander erg groot gemis vindt ik het niet kunnen verwisselen van de batterij en het niet kunnen uitbreiden van het geheugen. Tot nu toe altijd een 16gb iPhone gehad (Behalve dan de 3Gs die was 8gb) en ik zit al een jaar te klooien dat m'n opslagruimte vol zit.

Persoonlijk wil ik wat anders gaan proberen en Android wordt het in principe niet. In het begin werd ik een beetje huiverig door alle bugs/issues die ik hier las. Echter verwacht ik dat de meeste "grotere" bugs wel verholpen zullen worden voordat ik hem ga halen. (Eind februari)

Afgelopen weekend eindelijk de eerste echte 950XL kunnen vasthouden. (Niet werkende dummy helaas) Dit was voor mij wel een belangrijk iets aangezien ik erg twijfelde over de grootte. De grootte van de XL viel mij heel erg mee en besloten dat ik die dus zal gaan halen.

Ik ben geen Windows fanboy maar ik ben nog nooit zo enthousiast geweest over een telefoon. Kan eigenlijk niet wachten haha.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Martinspire schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Je haalt wat dingen door elkaar. JIJ hebt problemen dus JIJ vindt dat het toestel niet af is. IK ervaar GEEN problemen, dus IK vind dat het toestel prima af is. En zo velen met mij.

Dat er nog mensen met problemen zijn, maakt het niet meteen zo dat iedereen problemen heeft of zal krijgen. En elk toestel wat uitkomt heeft zo zijn gebruikers die problemen hebben. Ik zou zeggen: geef hem eens een factory reset en zet geen backup terug maar begin schoon.
Daarom schreef ik het ook vanuit mijn perspectief, maar het is inderdaad te generaliserend om er vanuit te gaan dat iedereen dit heeft. Wel is het zo dat er natuurlijk ook velen met mij zijn die nog steeds problemen ondervinden. Ik vind het zelf een erg goed toestel en ik vind Windows 10 erg fijn, maar ik had na mijn ervaring met 8.1 niet zoveel problemen verwacht als dat ik nu ervaren heb.

Thanks voor de tip, zal als ik tijd heb even factory reset proberen.

• KraveN
JSchut schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:58:
Ik volg dit draadje al een tijdje aangezien ik van plan ben over te stappen naar de Lumia 950XL.

Ben sinds de 3GS al bij iPhone en heb momenteel een 5c. iOs is in mijn ogen zeker niet heilig. Waar ze goed in zijn is dat het eigenlijk altijd wel werkt. Inderdaad met behoorlijk beperkende functionaliteiten. Persoonlijk vindt ik de UI erg achterhaald en weinig info tonen.

Een ander erg groot gemis vindt ik het niet kunnen verwisselen van de batterij en het niet kunnen uitbreiden van het geheugen. Tot nu toe altijd een 16gb iPhone gehad (Behalve dan de 3Gs die was 8gb) en ik zit al een jaar te klooien dat m'n opslagruimte vol zit.

Persoonlijk wil ik wat anders gaan proberen en Android wordt het in principe niet. In het begin werd ik een beetje huiverig door alle bugs/issues die ik hier las. Echter verwacht ik dat de meeste "grotere" bugs wel verholpen zullen worden voordat ik hem ga halen. (Eind februari)

Afgelopen weekend eindelijk de eerste echte 950XL kunnen vasthouden. (Niet werkende dummy helaas) Dit was voor mij wel een belangrijk iets aangezien ik erg twijfelde over de grootte. De grootte van de XL viel mij heel erg mee en besloten dat ik die dus zal gaan halen.

Ik ben geen Windows fanboy maar ik ben nog nooit zo enthousiast geweest over een telefoon. Kan eigenlijk niet wachten haha.
Ik heb in het verleden verschillende toestellen gehad :
Iphone 3gs, 5c Samsung galaxy S2 en Ace, Lumia 6xx (nog iets).

Ik ben overgestapt naar Windows niet omdat ik ontevreden was over de iphone, want ik ben het met je eens die dingen werken in principe altijd. Android werkt ook alleen baal ik ervan dat ik moet wachten op een update voordat deze wordt vrijgegeven door merk, land en provider tenzij je een nexus toestel zou nemen. Ik vind het mooi dat Microsoft in een gevestigde markt met Android en IOS toch iets unieks heeft weten neer te zetten met tiles, plus het feit dat ze nu een OS hebben dat gedeeld wordt op zowel pc, tablet, telefoon en xbox. Helaas blijven de developers een beetje achter maar ik hoop dat dit nog van de grond gaat komen ook middels het IOS project.

Ze hebben allemaal voor en nadelen, maar vooralsnog ben ik tevreden (pas 1 dag in bezit).

[ Voor 0% gewijzigd door KraveN op 05-01-2016 12:17 . Reden: Typo ]

• fier0x
  • Laatst online: 27-11 08:53
Jay47 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:51:
Ik gebruik al jaren zelfde ringrone (MP3) deze bevindt zich in de ringtone folder en kan het gewoon afspelen.
Maar bij beltonen zie ik het niet tussen staan, heb net aan andere mp3 toegevoegd en deze zie ik ook niet.
Ja er zijn wat extra eisen voor een ringtone dus een gewoon mp3tje pakt die niet (oa de lengte geloof ik).
Heb zelf de app Ringtone Maker gebruikt. Mooi appje om snel een eigen ringtone mee te maken.

• Amadeus1966
Fanboyisme, ik heb er eigenlijk weinig mee.
Meestal zijn de ervaringen daardoor al vaak gekleurd en wordt het de hemel ingeprezen en alles wat anders is wordt met de grond gelijk gemaakt.
Het jammerlijke is dat je dit soort gedragingen ook terug ziet in veel reviews.

Je bent gewoon een consument en ongeacht wat voor een bedrag je voor je product hebt betaald,
je betaald voor een goed werkend product.
En terecht.
Daarvoor zijn zelfs binnen de EU regels opgesteld.
Maar fanboisch gedrag maakt gauw dat men over bepaalde ongemakken heen stapt,
behalve wanneer het bij merk X of besturingssysteem Z gebeurt.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:26
Jay47 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:51:
Je kan wel een ringtone instellen, alleen moet je deze vanaf je pc naar je telefoon kopieren. Intern kopieren in je telefoon werkt niet. Vanochtend nog getest

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Jay47
Erik1805 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:24:
[...]

Je kan wel een ringtone instellen, alleen moet je deze vanaf je pc naar je telefoon kopieren. Intern kopieren in je telefoon werkt niet. Vanochtend nog getest
Aha dan zou dit het verklaren, ik ga vanavond mee aan de slag.
Thanks.

• Sish
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08 14:33
Na lang twijfelen toch maar een 950 XL gehaald, na het overlijden van mijn 920. Mijn voornaamste zorg blijft toch het app-aanbod dat nog achterblijft. Desondanks was de vooruitgang van WP8 naar W10 genoeg reden om het toch maar weer eens te proberen. IOS is een persoonlijke no-go, en na toch even een Android toestel te hebben geprobeerd was ik daar ook wel weer genezen.

Toch loop ik tegen een paar problemen aan:
  • - accuduur. ik lees hierboven tijden tot ca 2 dagen. Dat red ik met geen mogelijkheid. 1 dag is de max met moeite. Alle apps die niet perse op de achtergrond hoeven te draaien staan uit. BT en NFC staan uit. Heeft er iemand verder nog tips?
  • - Hij laat mijn WiFi router crashen. Zodra ik verbinding maak met mijn draadloze netwerk thuis, verliest hij de verbinding. En met mij alle andere draadloze gebruikers! :( |:( Ik heb een Archer C7 met de laatste officiele firmware. Uiteraard al van alles geprobeerd; telefoon gereset, router gereset, etc. Als iemand hiervoor een oplossing heeft, dan houdt ik me van harte aanbevolen. Momenteel staat WiFi dus uit, maar dat vindt mijn databundel ook niet leuk.
  • - De display dock. Deze kan je bestellen door de "Lumia Offers" app. Helaas herkent deze mijn toestel niet als een WP10 apparaat en komt daarom niet in aanmerking. Een mogelijke oplossing schijnt te zijn om een factory reset te doen naar de voorgaande firmware, maar daar zit ik nu ook niet op te wachten. Weet iemand hiervoor een workaround?
Voor de rest een super toestel dat mij na ca een week nog steeds weet te verrassen met mogelijkheden die ik niet eerder had ontdekt.

edit: naar aanleiding van een paar opmerkingen hieronder: WiFi channel vastgezet op een lager kanaal. kijken wat dat uithaalt. De Display Dock is inmiddels gelukt, en besteld. ;) :) . nu alleen nog een beetje finetunen voor de accuduur.

[ Voor 6% gewijzigd door Sish op 05-01-2016 22:29 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sish schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:34:
Na lang twijfelen toch maar een 950 XL gehaald, na het overlijden van mijn 920. Mijn voornaamste zorg blijft toch het app-aanbod dat nog achterblijft. Desondanks was de vooruitgang van WP8 naar W10 genoeg reden om het toch maar weer eens te proberen. IOS is een persoonlijke no-go, en na toch even een Android toestel te hebben geprobeerd was ik daar ook wel weer genezen.

Toch loop ik tegen een paar problemen aan:
  • - accuduur. ik lees hierboven tijden tot ca 2 dagen. Dat red ik met geen mogelijkheid. 1 dag is de max met moeite. Alle apps die niet perse op de achtergrond hoeven te draaien staan uit. BT en NFC staan uit. Heeft er iemand verder nog tips?
  • - Hij laat mijn WiFi router crashen. Zodra ik verbinding maak met mijn draadloze netwerk thuis, verliest hij de verbinding. En met mij alle andere draadloze gebruikers! :( |:( Ik heb een Archer C7 met de laatste officiele firmware. Uiteraard al van alles geprobeerd; telefoon gereset, router gereset, etc. Als iemand hiervoor een oplossing heeft, dan houdt ik me van harte aanbevolen. Momenteel staat WiFi dus uit, maar dat vindt mijn databundel ook niet leuk.
  • - De display dock. Deze kan je bestellen door de "Lumia Offers" app. Helaas herkent deze mijn toestel niet als een WP10 apparaat en komt daarom niet in aanmerking. Een mogelijke oplossing schijnt te zijn om een factory reset te doen naar de voorgaande firmware, maar daar zit ik nu ook niet op te wachten. Weet iemand hiervoor een workaround?
Voor de rest een super toestel dat mij na ca een week nog steeds weet te verrassen met mogelijkheden die ik niet eerder had ontdekt.
Welke firmware heb je draaien op dit moment dan? Om de laatste firmware geforceerd te kunnen installeren moet je hem resetten m.b.v. de Windows Device Recovery Tool. Als je dan zorgt dat je een backup hebt, dan heb je je toestel vrij snel weer helemaal op orde. Nouje, je moet dan (als je insider bent) ook nog weer de .36 update draaien...maar de standaard installatie (met backup terugzetten) gaat best snel :)

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 05-01-2016 13:38 ]

Bij accuduur hangt het heel erg er vanaf wat je ermee doet. Edge is een zuipschuit bijvoorbeeld, net als de Wikipedia app van Rudy, maar vreemd genoeg is Metrotube behoorlijk zuinig bij mij, net als lichte games.

Als ik gister niet nog een halfuur op wikipedia had gelezen, was mijn telefoon wss iets van 36 uur meegegaan, met vrij licht gebruik.

People as things, that’s where it starts.

• S1GNZ
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 08:47
Ik heb de stap genomen.

Ik heb mijn iPhone 5s ingeruild voor een Lumia en damn. Dat toestel is in het wit, ondanks het plastic, een sexy apparaat hoor.

Het voelde alleen een beetje buggy aan, maar toen bedacht ik me dat ik naast de systeemupdates ook alle apps moest bijwerken. Grappig om te zien hoe ook mijn alarm app werd geupdate, hier was ik wel een beetje bang voor, want ik moest de volgende dag weer gewoon op m'n werk verschijnen.

De enige hinder die ik nu ondervind is waarschijnlijk de onvolwassenheid van vele apps. Bijvoorbeeld spotify en whatsapp komen regelmatig met 'hervatten .... ' en dan kun je rustig een minuut wachten.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
Sish schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:34:

Welke versie draai je? Ben zelf bij aankomst van het toestel van .00 naar .11 naar .29 gegaan, achter elkaar, daarna kwam de firmware update binnen, en via Insiders naar .36. Draai nu al sinds kerst zonder problemen, accu duur is prima, haal ruim 1,5 dag met ruim gebruik.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met WiFi, heb wel een andere router. Moest de GHz kanaal lager zetten, anders zag de 950 die band niet.
Kijk eens op: https://www.microsoft.com...ngleTopic&topic=FA144640#

• Jay47
B.Gerrits schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:47:
Ik heb de stap genomen.

Ik heb mijn iPhone 5s ingeruild voor een Lumia en damn. Dat toestel is in het wit, ondanks het plastic, een sexy apparaat hoor.

Het voelde alleen een beetje buggy aan, maar toen bedacht ik me dat ik naast de systeemupdates ook alle apps moest bijwerken. Grappig om te zien hoe ook mijn alarm app werd geupdate, hier was ik wel een beetje bang voor, want ik moest de volgende dag weer gewoon op m'n werk verschijnen.

De enige hinder die ik nu ondervind is waarschijnlijk de onvolwassenheid van vele apps. Bijvoorbeeld spotify en whatsapp komen regelmatig met 'hervatten .... ' en dan kun je rustig een minuut wachten.
Als je een appje binnenkrijgt moet je niet via de banner naar het bericht willen, dit is gewoon ruk dan kan je gaan wachten.
Ik ga er heen via whatsapp zelf, dit is wel een vervelende bug.

• ardvark99
Voor wie de standaard Facebook app op de L950 beu is, probeer deze eens:

https://www.microsoft.com...acebook-beta/9wzdncrfj3pk

• ardvark99
Ben ze nu aan het binnenhalen, updates van Word, Excel en Powerpoint....

[http://wmpoweruser.com/microsoft-updates-mobile-versions-word-excel/]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Jay47 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:52:
[...]

Als je een appje binnenkrijgt moet je niet via de banner naar het bericht willen, dit is gewoon ruk dan kan je gaan wachten.
Ik ga er heen via whatsapp zelf, dit is wel een vervelende bug.
Klopt, ervaar het ook. Grote probleem is dat Whatsapp liever nutteloze functies aan iOS toevoegt, dan de huidige WP8.1 app update naar een fatsoenlijke W10M app.

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Ik ben aan het overwegen over te stappen van de Iphone 6 plus naar een Microsoft lumia 950 xl.
Reden: continuum , uitbereidbaar geheugen, beter beeld voor videos.

Ik lees alleen maar negatief informatie over de Lumia 950 / xl

Zijn er nog positieve opmerkingen over de telefoon, werkt het wel of is het je geld uitgeven aan een niet werkend product?

Werken programma's zoals instagram, facebook, whatsapp, NS, youtube goed?

De rest van ios troep is niet belangrijk, zit meer op internet te surfen.
Gamen is niet van belang.

Verwijderd

janchtw schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:36:
[...]

Volgens dit bericht ligt dat toch iets anders.
Dat laatste is geen statement van Amazon! Er staat namelijk:
Microsoft later issued a statement refuting the reports, saying that the device is out of stock at some UK retailers due to "strong demand."
Dus een statement van Microsoft.

De statement van Amazon was toch echt anders.
http://wmpoweruser.com/am...a-950-xl-says-its-faulty/
http://pocketnow.com/2015/12/23/lumia-950-xl-sales

En als je googled op "returning 950 xl" zie je niet dezelfde response als "returning iPhone 6". Daar is het meer van i don't like the iphone etc. Terwijl bij de returning 950 xl vaak zo is dat ze wel tevreden zijn... maar dat er gewoon veel issues mee zijn. Dan ga je als winkel toch ook achter je oren krabben als een groot percentage van een bepaald product heel veel terug komt om in te wisselen of hun geld terug willen hebben. Als winkel betekend dat verlies. Dan stop je de verkoop. Echter draait de verkoop nu wel weer. Hopen toch dat snel een update komt die de issues fixen. Dat is enkel wel een voordeel. OTA etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 14:20 ]

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:13:
Ik ben aan het overwegen over te stappen van de Iphone 6 plus naar een Microsoft lumia 950 xl.

Zijn er nog positieve opmerkingen over de telefoon, werkt het wel of is het je geld uitgeven aan een niet werkend product?

Ik zelf vind het echt een top toestel, ook het OS vind ik veel fijner werken dan Android en iOS. Helaas is het wel zo dat veel apps niet op hetzelfde niveau zitten als die op Android en iOS.

Instagram - Prima app, mist dm functionaliteit en ondersteunt alleen nog maar de vierkante foto's
Facebook - Sinds de laatste updates prima, ondervind hier verder geen problemen mee
Whatsapp - Werkt prima, alleen nog WP8(.1) styling
Youtube - Gebruik de MetroTube app, welke uitgebreider is dan de YouTube app op Android zover ik weet (offline opslaan, videos als muziek afspelen, met beeld uit afspelen, etc.)

Dan lees je andere dingen dan ik :+ Natuurlijk zijn er mensen die brakke telefoons hebben, of gewoon niet kunnen wennen aan WM, maar ik denk dat het gros van de mensen gewoon positief is over deze telefoon, dat zie je ook wel af aan goede reviews, die van Tweakers is bijv. zowaar behoorlijk goed. En userreviews natuurlijk.
Genoeg :+ Heb geen seconde spijt van de aankoop, hij is wat buggy'er dan mijn oude Lumia 820, maar hij werkt gewoon prima. Eigenlijk heb ik geen/nauwelijks last van bugs, en als ze er zijn, zijn ze niet heel vervelend. Windows Hello die het plots niet meer doet is onhandig als je gewend bent om met de irisscan in te loggen, maar je kan je toestel gewoon blijven gebruiken.

Je moet gewoon er met de juiste mindset in gaan: verwacht dat dingen soms wat houterig werken, maar die dingen worden wel opgelost.
Instagram: geen ervaring mee, maar Rudy Huyn heeft een 3th party Instagram ding, en hij is 1 van de beste appmakers.
Facebook: geen flauw idee.
Whatsapp: is volgens Android en iOS mensen beperkt, werkt soms niet, maar verder niks aan de hand.
NS: Geen officiele app, gaat er ook nooit komen. Trein van Niels werkt prima, anders heb je nog OV-informatie die in de Maps app zit, 9292 en kun je Here Transit sideloaden.
Youtube: geen officiele app, maar Metrotube is een geweldige 3th party app. Tubecast kan ook, maar vind ik minder lekker werken dan het erg strakke Metrotube.

De humor is trouwens dat je met de Youtube apps je gewoon altijd muziek op de achtergrond kan hebben in WP en WM, terwijl je daarvoor moet gaan betalen in Android en iOS :+

People as things, that’s where it starts.

• BlakHawk

Instagram: Instagram Beta app beschikbaar. Gebruik ik zelf niet, dus geen idee hoe dit op android of iOS werkt. Net even geinstalleerd, ziet er een beetje Facebook achtig uit, verder zijn er wat simpele bewerkingen op foto's te doen.

Facebook: App werkt, maar ik irriteer me al langer aan Facebook zijn topverslagen vs. recent. Dat is iets wat gewoon vervelend werkt. Vroeger was dit gewoon aan te passen in de app, nu niet meer zo makkelijk. Maar er schijnt ook een beta app te zijn... Geen ervaring mee.

NS: 9292 is een erg goede app, vroeger was er ook een native WP app, maar ik weet de naam even niet meer, die was ook erg goed. Voor specifiek treinen heb je "Spoorboekje" en nog wat andere opties.

Youtube: Google wil maar geen app maken, dus via de browser werkt het prima.

• BlakHawk
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:17:
[...]

Dat laatste is geen statement van Amazon! Er staat namelijk:
[...]
Dus een statement van Microsoft.

De statement van Amazon was toch echt anders.
http://wmpoweruser.com/am...a-950-xl-says-its-faulty/
http://pocketnow.com/2015/12/23/lumia-950-xl-sales

En als je googled op "returning 950 xl" zie je niet dezelfde response als "returning iPhone 6". Daar is het meer van i don't like the iphone etc. Terwijl bij de returning 950 xl vaak zo is dat ze wel tevreden zijn... maar dat er gewoon veel issues mee zijn. Dan ga je als winkel toch ook achter je oren krabben als een groot percentage van een bepaald product heel veel terug komt om in te wisselen of hun geld terug willen hebben. Als winkel betekend dat verlies. Dan stop je de verkoop. Echter draait de verkoop nu wel weer. Hopen toch dat snel een update komt die de issues fixen. Dat is enkel wel een voordeel. OTA etc.
Even serieus, dit staat er: "DrWindows.de speculates a high return rate may triggered the warning. Two of our editors have already returned their Lumia 950 XL handsets, primarily due to poor battery life."

Poor battery life!?!?!?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:14
ardvark99 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:55:
Voor wie de standaard Facebook app op de L950 beu is, probeer deze eens:

https://www.microsoft.com...acebook-beta/9wzdncrfj3pk
Ik heb nog nooit anders gebruikt dan de mobiele site van Facebook, zowel op android als op WM10. Werkt beter dan de batterijslurpende app.
Mn bookmark gaat ook nog eens naar de site met daarop de reacties gesorteerd op datum ipv dat nutteloze topverslagen, dus ik ben helemaal happy :)

• ardvark99
Raymond schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:35:
[...]

Ik heb nog nooit anders gebruikt dan de mobiele site van Facebook, zowel op android als op WM10. Werkt beter dan de batterijslurpende app.
Mn bookmark gaat ook nog eens naar de site met daarop de reacties gesorteerd op datum ipv dat nutteloze topverslagen, dus ik ben helemaal happy :)
Ik gebruik ook beide, maar als app is deze beter bruikbaar. Ik vind zo wie zo de web versies op de L950 XL er goed op uitzien en goed leesbaar. Kijk maar naar b.v. de diverse Tweaker apps die er zijn. In Edge leest Tweakers veel beter en overzichtelijker, en natuurlijk alle functionaliteiten beschikbaar. Maar de Facebook app gebruik ik o.a. voor de notificaties (wel vaak met vertraging), en af en toe er doorheen bladeren. Alleen is Edge natuurlijk ook nog niet perfect, steeds nieuwe tabs openen, is ook een batterij slurper. Heb hem ook uitgeschakeld als achtergrond app.

• Amadeus1966
Welke meerwaarde heeft het eigenlijk als de browser in de achtergrond blijft draaien???

Pagina: 1 ... 59 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.