Ik herken je verhaal wel.Abo247 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:16:
[...]
Ik ben zelf van android naar Windows overgestapt. Om de apps heb ik het niet gedaan ben zelf niet zo van de veel apps. de meest gangbare apps zijn wel aanwezig. Facebook twitter etc.
Echter zijn deze apps even wennen omdat de interface anders is opgemaakt.
Heb het gedaan om de windows zelf te ervaren en een nieuwe OS. Android was voor mijn gevoel een beetje saai aan het worden.
Ben zelf zeer verrast over de lumia 950xl met de os zelf nog geen echte problemen tegen gekomen.
Windows Hello is verbluffend. De iris scanner werkt gewoon echt en goed ook. Je moet de iris scanner op verschillende momenten je laten herkennen zodat het nog beter zal werken.
ik heb toestel nu bijna een week en mijn oude note 3 daar heb ik nog niet heel naar terug hoeven grijpen.
De edge browser is even wennen maar dat gaat snel. Al met al zeker geen spijt.
voordeel zijn de live tegels. gewoon alles overzichtelijk onder elkaar en zelf naar keuze in mappen in te delen. geen lege schermen overbodige widgets die op de achtergrond blijven draaien.
Het enige wat ik nog zelf mis is de smart stay sensor. Als ik een lange tekst heb om te lezen gaat mijn scherm op lock op de door mij ingestelde tijd. bij de note 3 had ik een sensor op zitten die mijn ogen in de gaten hield dmv de frontcamera en zo wist dat ik nog aan het lezen ben en het scherm niet uit ging.
Weet iemand hier toevallig of ik dat ook op de lumia zit. ik heb me echt suf lopen zoeken en kan het niet vinden.
Ik heb zelf ook een nexus 5.
Bij mij zit de overweging tussen de 5x, 6p en de nokia lumia 950.
De nokia lumia 950 heb ik getest.
Als ik eerlijk bent vind ik windows 10 mobile mooier draaien op een telefoon draaien dan android.
Wanneer alle apps van android ook beschikbaar waren op w10m had ik direct voor de lumia 950 gekozen.
Een groot voordeel van de lumia vind ik ook de fysieke knop voor de uitstekende camera.
Daarnaast bevalt het formaat mij ook goed (5.2 inch).
Dit formaat is ook gelijk het grote voordeel van de 5x.
Daarbij komt ook nog de even goede camera als de 6P EN de vingerprintscanner.
De accu is niet bijzonder, maar wel beter dan van de nexus 5. En laten dat nog precies mijn "upgrade" argumenten zijn om over te stappen van de nexus 5.
De 6P is meer een premium toestel met een mooier/groter scherm en een betere accuduur dan de nexus 5x.
Ik weet echter nog steeds niet of ik het formaat te groot vind.
Zoals je in bovenstaande ziet...zijn er voor deze 3 toestellen voor allen wat te zeggen om voor te kiezen.