• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-11 13:31
megapixel schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:52:
[...]

Ooooo, dus dat kraken komt door de stevigheid ;)
Als het kraak dan breekt het niet toch ;-)
Mijn kraken is nu bijna weg. een paar keer goed warm laten worden en dan vormt hij wel bij.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12 18:59
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:54:
[...]

Ik wil een oplaadbare auto lader (dus geen houder, maar alleen een lader met een auto stekker), kan ik dan mooi in het handschoenen kastje leggen (waar mijn telefoon ook altijd ligt als ik hem in de auto gebruik en hij niet in mijn tas zit)
Garfield in "[Lumia 950/950XL] Accessoires topic"

Verwijderd

Is dat nou nodig? Het is net zo lekker rustig nu. Met hele goede posts over ervaringen. Laten we dat zo houden. ;)

Verwijderd

MRE-Inc schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:11:Ik gebruik onderstaande en volgens mij komt die nog van de Lumia 920 af die nu in de kast ligt stof te happen.
Mocht iemand van deze wall plugs een 950xl versie weten te vinden, laat maar weten.....wellicht levert deze oude 920 wallplug gewoon niet voldoende juice.
Heb er ook nog een liggen. 1A zo te lezen.
Die bij mijn DT-910 is 0.75A (hetzelfde als die van een DT-900 :? )

Vraag me gelijk af of er verschil in oplaadpower is tussen een 950 en een 950XL.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
dfrenner schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:33:
[...]

Okee ik zal het even verduidelijken... Heel raar...

Dit zie ik in onedrive en ik kan ze met geen mogelijkheid opnieuw uploaden, maar ik weet dus ook niet om welke bestenden het precies gaat...

Ik maak een foto met de camera en vorvolgens ga ik direct naar whatsapp om de foto te delen:
[afbeelding]

So far so good...
Maar nu upload hij de foto ook naar Onedrive.

Op onedrive zie ik opeens dit:
[afbeelding]

Kijk ik op de SD kaart zie ik oom dit:
[afbeelding]

Dus ik ga weer naar whatsapp, open media en deel deze:
[afbeelding]

Naar een aparte map in ondrive en weet je wat Onedrive nu laat zien?
Dit:
[afbeelding]

De enige manier om hem weer terug te krijgen is een screenshot maken van de foto in whatsapp en dat screenshot weer te delen naar Onedrive...

Waar kan dit aan liggen?

Daarnaast geeft Onedrive dit weer:
[afbeelding]

Met geen mogelijkheid opnieuw te starten...

Waar o waar kan dit aan liggen!?
Als iets een slecht idee is dan is het wel foto's via whatsapp delen. Whatsapp doet een vreselijke compressie op de foto's. Delen kun je dus beter via Onedrive of email doen ofzo. En via e-mail ook opletten dat je niet voor een resize kiest.

https://opensea.io/seaart

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Voor mensen met batterij problemen, probeer dit eens:
Als je de telefoon reboot terwijl hij aan het opladen is via de kabel dan maakt de batterij status soms gekke sprongen. Deze sprongen kunnen ook ontstaan bij normale reboots of als de telefoon vast hangt en uitvalt. Maar naar mijn ervaring is de kans op sprongen groter als je hem aan het opladen bent. Dus ik doe NOOIT rebooten terwijl ik oplaad. Dan haal ik hem altijd even los. Als hij is opgestart dan laat ik hem weer verder opladen. Stel je hebt 25% dan kan hij zomaar gaan naar 40% en andersom. Het probleem dat volgt is dat de telefoon denkt dat hij op 40% zit. Hij laadt dan 60% op en denkt dat hij vol zit. maar hij is dus niet helemaal vol. Wat je dan moet doen is zovaak rebooten terwijl hij aan de stroomkabel hangt totdat je de laagste batterijstand hebt bereikt. Vervolgens helemaal opladen tot 100%. Natuurlijk zijn er zometeen enkele batterij experts het oneens met mij, maar dit is mijn praktische ervaring en heeft altijd het batterij probleem voor mij opgelost.
Dit alles is overigens niet 950 specifiek. Geldt ook voor alle andere lumia's (mijn L920 ook). En wellicht voor alle mobiele telefoons in het algemeen.

[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 15-12-2015 12:52 ]

https://opensea.io/seaart

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Net wat foto's geschoten, ik kan mijn oude onedrive foto's moeiteloos inzoomen, maar dat lukt bij mijn nieuwe foto's niet. Is daar een nieuwe methode voor? Het 2 vinger pinch werkt bij de onedrive foto's, maar bij nieuw geschoten foto's wiebelt de foto maar wat heen en weer.

Edit, paar keer photo app opnieuw opstarten en het leek weer te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 15-12-2015 12:52 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-12 21:09
enomiss schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:47:
Als je de telefoon reboot terwijl hij aan het opladen is via de kabel dan maakt de batterij status soms gekke sprongen. Deze sprongen kunnen ook ontstaan bij normale reboots of als de telefoon vast hangt en uitvalt. Maar naar mijn ervaring is de kans op sprongen groter als je hem aan het opladen bent. Dus ik doe NOOIT rebooten terwijl ik oplaad. Dan haal ik hem altijd even los. Als hij is opgestart dan laat ik hem weer opladen. Stel je hebt 25% dan kan hij zomaar gaan naar 40% en andersom. Het probleem dat volgt is dat de telefoon denkt dat hij op 40% zit. Hij laadt dan 60% op en denkt dat hij vol zit. maar hij is dus niet helemaal vol. Wat je dan moet doen is zovaak rebooten terwijl hij aan de stroomkabel hangt totdat je de laagste batterijstand hebt bereikt. Vervolgens helemaal opladen tot 100%. Natuurlijk zijn er zometeen enkele batterij experts het oneens met mij, maar dit is mijn praktische ervaring en heeft altijd het batterij probleem bij mij opgelost.
Weet je dat ik dit ook gehad heb, ik dacht dat ik gek was haha

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 07:43
SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:48:
Net wat foto's geschoten, ik kan mijn oude onedrive foto's moeiteloos inzoomen, maar dat lukt bij mijn nieuwe foto's niet. Is daar een nieuwe methode voor? Het 2 vinger pinch werkt bij de onedrive foto's, maar bij nieuw geschoten foto's wiebelt de foto maar wat heen en weer.

Edit, paar keer photo app opnieuw opstarten en het leek weer te werken.
Even dubbel tikken op de foto en je kan pinch-zoomen.

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Heb hem net besteld bij Aliexpress voor € 11,98 met gratis verzending, heb er niet echt haast mee dus het scheelde me zo weer 5 euro. :)

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02
Dat is geen draadloze. Het gaat er mij om dat ik hem gewoon in mijn handschoenen kastje kan plakken, telefoon erop en geen geklooi met kabels. De stroomkabel van de lader kan ik dan netjes weg werken.

Ik gebruik mijn telefoon nooit in de auto als ik rijd (hooguit via bluetooth en dan zit hij in mijn tas in de kofferbak) maar wel als MP3 speler op de langere ritten (werkt helaas niet via bluetooth). En dan is het wel handig als ik hem gewoon stilletjes kan laten laden zonder dat ik in het donker weer die kabel erin moet zien te wurmen (hoewel dat met USB-C natuurlijk wel makkelijker moet zijn!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Als je de telefoon reboot terwijl hij aan het opladen is via de kabel dan maakt de batterij status soms gekke sprongen. Deze sprongen kunnen ook ontstaan bij normale reboots of als de telefoon vast hangt en uitvalt. Maar naar mijn ervaring is de kans op sprongen groter als je hem aan het opladen bent. Dus ik doe NOOIT rebooten terwijl ik oplaad. Dan haal ik hem altijd even los. Als hij is opgestart dan laat ik hem weer verder opladen. Stel je hebt 25% dan kan hij zomaar gaan naar 40% en andersom. Het probleem dat volgt is dat de telefoon denkt dat hij op 40% zit. Hij laadt dan 60% op en denkt dat hij vol zit. maar hij is dus niet helemaal vol. Wat je dan moet doen is zovaak rebooten terwijl hij aan de stroomkabel hangt totdat je de laagste batterijstand hebt bereikt. Vervolgens helemaal opladen tot 100%. Natuurlijk zijn er zometeen enkele batterij experts het oneens met mij, maar dit is mijn praktische ervaring en heeft altijd het batterij probleem voor mij opgelost.
Dit alles is overigens niet 950 specifiek. Geldt ook voor alle andere lumia's (mijn L920 ook). En wellicht voor alle mobiele telefoons in het algemeen.
Heb dit dus heel vaak gehad met mijn Lumia 930. Nu blijkt dus dat ik niet de enige ben. Echter heb ik het ook wel eens gehad zonder dat ik aan het opladen was. Dan was bv de accu nog 80% vol en deed ik een reboot zonder dat de telefoon aan de lader lag. Na het rebooten was de accu nog maar 55%. Dan hang je de tel aan de oplader en dan is die ook eigenlijk zo weer vol....

XBL: MRE Inc

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:40
De Continuum Display Dock is binnen. Direct proberen natuurlijk met mijn Asus MB169B+ portable monitor. Helaas... Continuum werkt niet op een USB 3.0 monitor. Nu vraag ik mij af of die functionaliteit later nog komt. Iemand een idee?

EDIT:
Op de TV doet Continuum het wel (HDMI kabel). Best wel gaaf dat dit kan. Ik zag dat Microsoft een heel mooi toetsenbordje heeft met geïntegreerd trackpad. Dat lijkt me toch wel handig.

En ik hoop dat ze ook echt ondersteuning voor USB 3.0 schermen toevoegen.

[ Voor 36% gewijzigd door bilgy_no1 op 15-12-2015 17:50 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Misschien kunnen jullie even helpen??

De DS Photo app van Synology heeft nog geen automatische photo backup functie...

Die zien we natuurlijk wel graag verschijnen zoals ook op iOS en Android beschikbaar is...

Helpen jullie even invullen?

https://www.synology.com/en-global/form/inquiry/feature

Youtube: DashcamNL

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 16:50
bilgy_no1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:41:
De Continuum Display Dock is binnen. Direct proberen natuurlijk met mijn Asus MB169B+ portable monitor. Helaas... Continuum werkt niet op een USB 3.0 monitor. Nu vraag ik mij af of die functionaliteit later nog komt. Iemand een idee?
Hoe sluit je dat aan dan? Want USB3.0 moet niks uitmaken.

Gewoon HDMI/Display kabel naar de monitor, en knallen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Heb je op je telefoon wel voor de display dock modus gekozen en niet voor wireless adapter modus?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:16
USB 3.0 is backwards compatible en je sluit het Display Dock toch aan via HDMI?

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 15-12-2015 17:11 ]

• Jay47
corset schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:59:
[...]

Stroomkabel aangesloten?
Tel aangesloten op dock?

Je zegt USB 3.0 monitor, maar je sluit het aan via HDMI......dus ik zie niet wat USB 3.0 hier mee te maken heeft 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Jay47 op 15-12-2015 17:29 ]

• bilgy_no1
bassio schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:00:
[...]

Heb je op je telefoon wel voor de display dock modus gekozen en niet voor wireless adapter modus?
Nee, gewoon de vaste verbinding

• bilgy_no1
corset schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:59:
[...]

Nee, het is een Monitor die met een USB kabel komt, geen HDMI. Ik plug hem dus in een USB-poort op het Dock en dan krijg ik geen beeld. Op de Surface Pro 3 krijg ik gewoon het uitgebreide beeldscherm.
Stroomkabel aangesloten?
Tel aangesloten op dock?

Je zegt USB 3.0 monitor, maar je sluit het aan via HDMI......dus ik zie niet wat USB 3.0 hier mee te maken heeft 8)7
Ik kan hem niet aansluiten via HDMI; er zit alleen een USB kabel aan de monitor.

Voor de duidelijkheid. Dit zegt de website:

FUll HD Portable USB-powered monitor - 15.6-inch Full HD portable USB-powered monitor with a single USB 3.0 cable for power and data transmission

https://www.asus.com/Monitors/MB169BPlus/

[ Voor 17% gewijzigd door bilgy_no1 op 15-12-2015 18:04 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:16
bilgy_no1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:02:
[...]

Nee, het is een Monitor die met een USB kabel komt, geen HDMI. Ik plug hem dus in een USB-poort op het Dock en dan krijg ik geen beeld. Op de Surface Pro 3 krijg ik gewoon het uitgebreide beeldscherm.

[...]

Ik kan hem niet aansluiten via HDMI; er zit alleen een USB kabel aan de monitor.

Voor de duidelijkheid. Dit zegt de website:

FUll HD Portable USB-powered monitor - 15.6-inch Full HD portable USB-powered monitor with a single USB 3.0 cable for power and data transmission

https://www.asus.com/Monitors/MB169BPlus/
Ja, ik denk niet dat dat gaat werken.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-12 19:54

Swerfer

Hmm...

bilgy_no1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:02:
[...]

Rechtstreeks aansluiten op de USB-C aansluiting van de telefoon al geprobeerd? Misschien dat continuum hem dan toch wel herkent...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• bilgy_no1
Swerfer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:08:
[...]

Rechtstreeks aansluiten op de USB-C aansluiting van de telefoon al geprobeerd? Misschien dat continuum hem dan toch wel herkent...
Hoe dan? USB 3.0 past niet in USB-C stekker... Ik betwijfel ook of dat werkt, want er zit software in de Dock. Ik denk ook dat daar het probleem zit: Display werkt met Display Link software en zit waarschijnlijk (nog) niet in Dock firmware.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

bilgy_no1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:24:
[...]

Hoe dan? USB 3.0 past niet in USB-C stekker... Ik betwijfel ook of dat werkt, want er zit software in de Dock. Ik denk ook dat daar het probleem zit: Display werkt met Display Link software en zit waarschijnlijk (nog) niet in Dock firmware.
Ik heb gewoon een USB naar USB-C kabel gekregen bij mijn L950XL...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• bilgy_no1
Swerfer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:30:
[...]

Ik heb gewoon een USB naar USB-C kabel gekregen bij mijn L950XL...
Aan de monitorkant is het geen standaard USB-aansluiting, dus zonder tussenstukje werkt het sowieso niet (en die heb ik niet).

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:39
WaSteiL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:09:
[...]

Jij hebt meer discharge gedurende de nacht dan dat ik nu heb terwijl ik muziek zit te luisteren (vanaf SD kaart). Ik zit nu op een steady 1% per +/- 20 minute.
ik ziy op 1% per minuut zonder gebruik. dit klopt echt niet

Ben niet slim, maar wel dom

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 17:48
Vandaag ook weer ff een drop in mijn batterij gehad.
Leg hem weg met 48%, kijk na ongeveer 2 uur en staat op 10%.
Wat ik vaag vind is dat ms Edge altijd boven aan mijn lijst staat ook al heb ik die amper aangeraakt.en is via taskmanager afgesloten.
Ik heb ook geen optie om hem voor de achtergrond proces te blokken zoals andere apps.
In ieder geval, batterij opgeladen, na 100% ff uit gezet en weer aan en nu zit ik na ongeveer 5 uur en met gemiddeld gebruik op 74%.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• itcouldbeanyone
Rhodan schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:19:
Vandaag ook weer ff een drop in mijn batterij gehad.
Leg hem weg met 48%, kijk na ongeveer 2 uur en staat op 10%.
Wat ik vaag vind is dat ms Edge altijd boven aan mijn lijst staat ook al heb ik die amper aangeraakt.en is via taskmanager afgesloten.
Ik heb ook geen optie om hem voor de achtergrond proces te blokken zoals andere apps.
In ieder geval, batterij opgeladen, na 100% ff uit gezet en weer aan en nu zit ik na ongeveer 5 uur en met gemiddeld gebruik op 74%.
het lijkt er op alsof de processor op 100% geklokt blijft staan.

ik heb nu zelf een factory reset gedaan, en zal hem zonder extra aps en foto's testen of ik nog zo'n groote drain heb

• Rhodan
itcouldbeanyone schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:22:
[...]

het lijkt er op alsof de processor op 100% geklokt blijft staan.

ik heb nu zelf een factory reset gedaan, en zal hem zonder extra aps en foto's testen of ik nog zo'n groote drain heb
Ben nieuwsgierig. Ik had na de update naar .29 een factory reset gedaan alleen wel met een restore van een backup. Ik neig naar wederom een factory reset alleen dan zonder restore, zoveel heb ik er nog niet op.
Had trouwens via hier, een filmpje gezien van iemand die via knoppen combi methode een hard reset deed.
http://www.winbeta.org/ne...lumia-950-or-lumia-950-xl
Kreeg ik echt niet voor elkaar.

• alsditookniet
  • Laatst online: 11-10-2023
Na wat bedenktijd genomen te hebben vandaag toch de L 950xl binnen gekregen. kom zelf van de L1520 af die nu rustig op mijn bureau stoof gaat happen, helaas met een kapot scherm.

Vanmiddag wezen uitpakken en kon sim direct wisselen en ook de sd kaart. ben toch verrast over de degelijkheid ondanks dat ik gelezen had dat er L950xl waren die een krakende achterkant hebben, bij mij gelukkig niet. de iris scanner mag met bril wel iets sneller, maar het blijft een leuke gimmick. Over het scherm ben ik dik tevreden voelt goed aan, reageert snel (vind sneller dan de 1520) en heeft erg mooie kleuren.

Helaas werken nog niet alle apps die ik op de 1520 wel had op de 950, ondanks dat ik op de 1520 w10 heb.
Met het bestellen van het continium dock wat via de lumia offersapp liep. dit ging niet helemaal vlekkeloos, na 5 min een chatcontact gehad te hebben en het opnieuw installeren van de app ging alles wel goed, mail gekregen en besteld.
Toch blijf ik het gek vinden dat sommige opties in de agenda anders zijn dan voorheen, kan bijvoorbeeld niet een weekagenda instellen alleen maar dag. op mijn 1520 zit hiervoor een knopje voor dag, week, maand. maar bij de 950 is dit een ander knopje geworden. ben er nog niet achter waar ik dit juist kan instellen.

Zoals velen stoeien met de batterij, dit heeft even tijd nodig na een aantal weken stabiliseert hij omdat de software weet welke apps je vaak en minder vaak gebruikt, wat ik meestal bekijk is dat ik apps die niet nodig zijn om op de achtergrond te werken ook uit te zetten, dat het niet mogelijk is voor die apps om achtergrond taken te doen.
Helaas verbruikt Edge veel stroom vooral in achtergrond functie met veel taps open.

Zoals nu na de eerste middag geen spijt en vind na 2 jaar de 1520 gehad te hebben een erg fijne wisseling van telefoon net iets kleiner daardoor ook echt wel fijner in de hand en broekzak :)

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

alsditookniet schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:39:
Toch blijf ik het gek vinden dat sommige opties in de agenda anders zijn dan voorheen, kan bijvoorbeeld niet een weekagenda instellen alleen maar dag. op mijn 1520 zit hiervoor een knopje voor dag, week, maand. maar bij de 950 is dit een ander knopje geworden. ben er nog niet achter waar ik dit juist kan instellen.
Ik denk dat je nog een update mist. Ik dacht dat ik de Agenda met week indeling pas kreeg na de update van .29

• itcouldbeanyone
Rhodan schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:37:
[...]

Ben nieuwsgierig. Ik had na de update naar .29 een factory reset gedaan alleen wel met een restore van een backup. Ik neig naar wederom een factory reset alleen dan zonder restore, zoveel heb ik er nog niet op.
Had trouwens via hier, een filmpje gezien van iemand die via knoppen combi methode een hard reset deed.
ik heb die update nog niet eens.

tot nog toe met alleen WhatsApp geinstaleerd gene problemen meer, hij wordt ook niet meer heet.
heb geen back-up restore gedaan en ben van taal veranderd naar engels.
en daar in instellingen onder extra's glace uitgezet (omdat ik het vermoede heb dat dit ook veel verbruikt)

ik heb een vermoede dat waneer ik foto's maak of edge ga gebruiken, dat mijn verbuik in stand by ook omhoog gaat, iets lijkt erop dat de cpu continu belast wordt

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

alsditookniet schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:39:
Na wat bedenktijd genomen te hebben vandaag toch de L 950xl binnen gekregen. kom zelf van de L1520 af die nu rustig op mijn bureau stoof gaat happen, helaas met een kapot scherm.

Vanmiddag wezen uitpakken en kon sim direct wisselen en ook de sd kaart. ben toch verrast over de degelijkheid ondanks dat ik gelezen had dat er L950xl waren die een krakende achterkant hebben, bij mij gelukkig niet. de iris scanner mag met bril wel iets sneller, maar het blijft een leuke gimmick. Over het scherm ben ik dik tevreden voelt goed aan, reageert snel (vind sneller dan de 1520) en heeft erg mooie kleuren.

Helaas werken nog niet alle apps die ik op de 1520 wel had op de 950, ondanks dat ik op de 1520 w10 heb.
Met het bestellen van het continium dock wat via de lumia offersapp liep. dit ging niet helemaal vlekkeloos, na 5 min een chatcontact gehad te hebben en het opnieuw installeren van de app ging alles wel goed, mail gekregen en besteld.

Zoals velen stoeien met de batterij, dit heeft even tijd nodig na een aantal weken stabiliseert hij omdat de software weet welke apps je vaak en minder vaak gebruikt, wat ik meestal bekijk is dat ik apps die niet nodig zijn om op de achtergrond te werken ook uit te zetten, dat het niet mogelijk is voor die apps om achtergrond taken te doen.
Helaas verbruikt Edge veel stroom vooral in achtergrond functie met veel taps open.

Zoals nu na de eerste middag geen spijt en vind na 2 jaar de 1520 gehad te hebben een erg fijne wisseling van telefoon net iets kleiner daardoor ook echt wel fijner in de hand en broekzak :)
Apps kunnen verschillen tussen een device in het 'insider program' en 'retail'. Insider versies hebben vaak eerder nieuwe versies van Mail/Calendar om te testen.

Edge is inderdaad best wel een stroomslurper af en toe. Meestal sluit ik Edge gewoon direct na gebruik via de 'task view' en dan gaat het altijd wel goed :P
Swerfer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:54:
[...]

Ik denk dat je nog een update mist. Ik dacht dat ik de Agenda met week indeling pas kreeg na de update van .29
Zou inderdaad maar zo kunnen dat de versie op zijn 1520 anders is doordat die in het Insider programma zit. Welke vaak een nieuwere versie van de Mail/Calendar apps heeft. Maar .29 is gepulled voor non-insiders op de 950/950XL. Dus die zal hij sowieso niet krijgen.

[ Voor 72% gewijzigd door blmp op 15-12-2015 20:01 ]

Patient gamer

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:56
Hier een nieuwkomer in de windows mobile 10 wereld.

Is het gebruikelijk dat updates in de store een eeuwigheid duren? Ook na de .29 gaat dit erg langzaam.

Kan er weinig over terugvinden in dit topic.

PSN ID = Jorco

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:47
Swerfer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:54:
[...]

De weekindeling heeft er vanaf het begin ingezeten. De maandindeling was een extra optie die bij de .29 update is toegevoegd.

• itcouldbeanyone
heb tot zover geen last meer gehad van een battery drain

• alsditookniet
  • Laatst online: 11-10-2023
wwwFan schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:33:
[...]

De weekindeling heeft er vanaf het begin ingezeten. De maandindeling was een extra optie die bij de .29 update is toegevoegd.
dat is dus nu het gekke idee dat ik nu deze optie niet aanwezig heb.

maar tijdens de preview van w10 op de 1520 heb ik dit ook gehad met een bepaalde update dat ik dit niet kon instellen, da een bepaalde update is dit er weer in gekomen, maar wist dit niet zeker. vind het wel gek dat ik dit nu merk op een nieuwe 950xl

zal wel goed komen, of weet iemand waar deze optie moet zitten ipv agenda en dan direct rechtsonder je icoon kunnen zien.
heb nu rechstonder ''agenda, today, new, °°° '' als ik op today klik dan veranderd er niks. edit, ik ga naar de dag van vandaag toe als ik op today klik.

[ Voor 3% gewijzigd door alsditookniet op 15-12-2015 22:02 ]

• itcouldbeanyone
Jorco schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:25:
Hier een nieuwkomer in de windows mobile 10 wereld.

Is het gebruikelijk dat updates in de store een eeuwigheid duren? Ook na de .29 gaat dit erg langzaam.

Kan er weinig over terugvinden in dit topic.
heb ik ook last van, tenzij ik het via 4g doe.
daardoor lijkt het op een wifi probleem. had hier dacht ik ook iets op een engels forum over gelezen, dus mischien zul je via het term wifi problem via bing meer vinden

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-12 00:11

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Zit nu al een tijdje te twijfelen tussen 3 opties.

1. Lumia 950
2. Lumia 950 XL
3. Wachten

Nu zeg ik op voorhand dat nr. 3 mij niet aantrekt, ik heb mijn 920 bijna 3 jaar en vind het wel tijd worden.

Op vrijwel ieder vlak trekt de XL mij meer aan, betere soc, ik lees overal dat de accuduur iets beter is en daarbij vind ik de cameramodule (of beter gezegd de behuizing), ronduit lelijk.
Wat trekt mij dan niet? De grote van de telefoon. Voor mijn 920 had ik een Omnia 7 (4 inch), toen ging ik naar 4,5, wat zeker nog acceptabel was, maar wel wat minder comfortabel was met 1 hand, maar met de XL is dat natuurlijk gewoon einde verhaal. Tegelijkertijd is over de jaren wel vrijwel alles naar de onderkant gegaan, waardoor het kunnen raken van de bovenkant, minder relevant is. En dan blijft nog maar de vraag of ik toch niet een groter toestel fijner zou gaan vinden?

Toch blijft die twijfel, ook omdat ik niet weet hoe goed de 950 met 1 hand is vergeleken met de XL. Kan je de 950 makkelijk met 1 hand te besturen blijft de twijfel, maar heb je daar net als de 950 toch ook voor dingen 2 handen nodig (of hele acrobatische bewegingen met je hand), dan lijkt de XL toch wel de telefoon die beter past.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:33
Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:09:

1. Lumia 950
2. Lumia 950 XL
3. Wachten

Nu zeg ik op voorhand dat nr. 3 mij niet aantrekt, ik heb mijn 920 bijna 3 jaar en vind het wel tijd worden.

Op vrijwel ieder vlak trekt de XL mij meer aan, betere soc, ik lees overal dat de accuduur iets beter is en daarbij vind ik de cameramodule (of beter gezegd de behuizing), ronduit lelijk.
Wat trekt mij dan niet? De grote van de telefoon. Voor mijn 920 had ik een Omnia 7 (4 inch), toen ging ik naar 4,5, wat zeker nog acceptabel was, maar wel wat minder comfortabel was met 1 hand, maar met de XL is dat natuurlijk gewoon einde verhaal. Tegelijkertijd is over de jaren wel vrijwel alles naar de onderkant gegaan, waardoor het kunnen raken van de bovenkant, minder relevant is. En dan blijft nog maar de vraag of ik toch niet een groter toestel fijner zou gaan vinden?

Toch blijft die twijfel, ook omdat ik niet weet hoe goed de 950 met 1 hand is vergeleken met de XL. Kan je de 950 makkelijk met 1 hand te besturen blijft de twijfel, maar heb je daar net als de 950 toch ook voor dingen 2 handen nodig (of hele acrobatische bewegingen met je hand), dan lijkt de XL toch wel de telefoon die beter past.
In de meeste situaties kan ik mijn 950 met 1 hand bedienen. Hij is al wel flink groter dan de 920 (wel dunner en lichter, in de broek voel je hem dus minder). Een 950XL was mij echt te groot.

https://wren.co/join/Devian

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Maar zou dit met de XL zoveel anders zijn? Oftewel heb je daar meer situaties dat 2 handen een vereiste zijn?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• wwwFan
  • Laatst online: 18:47
alsditookniet schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:01:
[...]

dat is dus nu het gekke idee dat ik nu deze optie niet aanwezig heb.

maar tijdens de preview van w10 op de 1520 heb ik dit ook gehad met een bepaalde update dat ik dit niet kon instellen, da een bepaalde update is dit er weer in gekomen, maar wist dit niet zeker. vind het wel gek dat ik dit nu merk op een nieuwe 950xl

zal wel goed komen, of weet iemand waar deze optie moet zitten ipv agenda en dan direct rechtsonder je icoon kunnen zien.
heb nu rechstonder ''agenda, today, new, °°° '' als ik op today klik dan veranderd er niks. edit, ik ga naar de dag van vandaag toe als ik op today klik.
Tussen new en °°° staat bij mij dat icoontje. Heb nog even door de instellingen gebladerd maar zie daar niets wat hierop betrekking heeft. Lijkt me echt een bug. Heb je een Back-up teruggezet? Bij mij gaf dat na de .29 update ook wat rare fouten. Pas na een reset naar fabrieksinstellingen en daarna alles zelf opnieuw inregelen werkt het nu allemaal prima.

Verwijderd

Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:14:
Maar zou dit met de XL zoveel anders zijn? Oftewel heb je daar meer situaties dat 2 handen een vereiste zijn?
Ligt dat er ook niet er aan of je kleine of hele grote handen/duim hebt.
Of heb je gemiddelde grootte handen?
Of anders: leg je duim zo ver mogelijk op het scherm op je huidige mobiel. En kijk hoever je komt.
En vergelijk die maat met de afmetingen van een 950/XL/

Verwijderd

1. Lumia 950
2. Lumia 950 XL
3. Wachten

Kan me zeer in je vraagstelling vinden. Herkenbaar.

Je vraagstelling had ik ook. Was zo goed als overtuigd van de 950XL. Op foto's en video's ziet een 950XL er simpelweg beter uit.

Maar nadat ik beide in de handen gehad heb, sloeg dat over naar de 950. In het echt is een 950 veel mooier als 'plaatjes' doen geloven. Zeker in combinatie met een Mozo back cover.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Iemand enig idee hoe je een OTA kan forceren op een 950? heb nog steeds geen .29 update gekregen ook niet via WDRecoveryTool. Iemand suggestions om alsnog .29 erop te krijgen?

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-12 14:08
Ja maar let op, wat jij zegt is geen oplossing.
De klacht die jij omschrijft is of een mainboard probleem of software of de accu.
Het is dus een probleem die opgelost moet worden, en wat jij aangeeft helpt alleen iemand dat ding tot 100% te laden ( maar dan ook echt 100% ). Maar de problemen die jij ervaart hebben inderdaad alle andere telefoons ook indien er iets kapot is.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

1. Lumia 950
2. Lumia 950 XL
3. Wachten

Ik vond het formaat van de 930 prima en wilde eigenlijk niet groter. De 930 is ietsje groter dan de 920. Reden waarom ik eigenlijk de 950 wilde ipv de 950xl was voor mij ook het formaat en de grote afkeer van Hamburger menu's. Daar is Microsoft nu ook op over gegaan en ik zag het niet zitten om een 950 of 950xl met 2 handen te bedienen.

Uiteindelijk toch, na lang twijfelen, de 950xl gekozen. Heb hem nu een week en het formaat is echt prima. Groter moet idd niet, maar ik ben blij dat ik toch de xl gekozen heb. Bij beide toestellen zul je toch vaak met 2 handen moeten werken om ze te bedienen. Dat komt enerzijds door de grootte en anderzijds door de hamburgermenu's. Ik heb gemiddelde handen qua afmeting, maar ik kom echt niet bij de linker boven hoek.

Verder verschilt de 950 niet zoveel van de 950xl qua grootte. Overigens ben ik nog steeds zwaar onder de indruk van het scherm van de 950xl. Die is echt haar scherp. Die van de 930 was ook scherp, maar deze echt stukken meer. Aangezien het scherm van de 950 iets kleiner is, is die dus nog scherper.

XBL: MRE Inc

• Amadeus1966
  • Laatst online: 30-11 22:22
D0gtag schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:32:
Iemand enig idee hoe je een OTA kan forceren op een 950? heb nog steeds geen .29 update gekregen ook niet via WDRecoveryTool. Iemand suggestions om alsnog .29 erop te krijgen?
http://www.windowscentral...gates-installation-issues

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:25:
[...]

Ligt dat er ook niet er aan of je kleine of hele grote handen/duim hebt.
Of heb je gemiddelde grootte handen?
Of anders: leg je duim zo ver mogelijk op het scherm op je huidige mobiel. En kijk hoever je komt.
En vergelijk die maat met de afmetingen van een 950/XL/
Wil ik mijn 920 een beetje comfortabel vast houden nog, dan komt mijn duim wel in de links bovenhoek van de tile links boven. Wil ik mijn action centre naar beneden halen in de hoek bovenin, dan ga ik handelingen doen die ik niet prettig vind. Halverwege het scherm is dat weer geen probleem.
Uiteraard is dit wel vanuit de ervaring met een 'kleinere' telefoon en ben dan ook gewend om heel stevig mijn telefoon te kunnen vasthouden.

Dat vergelijken met de 950/XL is lastig, want ja je kan wel wat uitknippen, maar die 950's zijn ook dunner en iets andere vorm, waardoor ze toch anders vasthouden.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:28:
[...]

Kan me zeer in je vraagstelling vinden. Herkenbaar.

Je vraagstelling had ik ook. Was zo goed als overtuigd van de 950XL. Op foto's en video's ziet een 950XL er simpelweg beter uit.

Maar nadat ik beide in de handen gehad heb, sloeg dat over naar de 950. In het echt is een 950 veel mooier als 'plaatjes' doen geloven. Zeker in combinatie met een Mozo back cover.
Tot op heden ziet op iedere foto en in ieder filmpje, de behuizing van de camera module er echt vreselijk lelijk uit. Dat is uiteraard smaak, maar ik vind het er echt afschuwelijk uit zien, en helaas gaat een cover daar niet mee helpen. Of er moet een hoesje zijn die ook over dat nep zilver gaat.

Maar hoe was jouw ervaring qua grote?
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:39:
[...]

Ik vond het formaat van de 930 prima en wilde eigenlijk niet groter. De 930 is ietsje groter dan de 920. Reden waarom ik eigenlijk de 950 wilde ipv de 950xl was voor mij ook het formaat en de grote afkeer van Hamburger menu's. Daar is Microsoft nu ook op over gegaan en ik zag het niet zitten om een 950 of 950xl met 2 handen te bedienen.

Uiteindelijk toch, na lang twijfelen, de 950xl gekozen. Heb hem nu een week en het formaat is echt prima. Groter moet idd niet, maar ik ben blij dat ik toch de xl gekozen heb. Bij beide toestellen zul je toch vaak met 2 handen moeten werken om ze te bedienen. Dat komt enerzijds door de grootte en anderzijds door de hamburgermenu's. Ik heb gemiddelde handen qua afmeting, maar ik kom echt niet bij de linker boven hoek.

Verder verschilt de 950 niet zoveel van de 950xl qua grootte. Overigens ben ik nog steeds zwaar onder de indruk van het scherm van de 950xl. Die is echt haar scherp. Die van de 930 was ook scherp, maar deze echt stukken meer. Aangezien het scherm van de 950 iets kleiner is, is die dus nog scherper.
Had je ook de 950 geprobeerd qua formaat?

Qua formaat scheelt het inderdaad niet zo heel erg veel, maar al die beetjes tellen natuurlijk wel op.

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

1. Lumia 950
2. Lumia 950 XL
3. Wachten

Zou toch gewoon de 950XL nemen, zeker gezien de betere specs (en dus mogelijk nog iets langer future proof). Grootte van een device went erg snel, welke grootte dat ook is.

En je hebt natuurlijk 'one-handed mode' (windows vlaggetje vasthouden) wat alles naar beneden trekt. Wat het waarschijnlijk wel mogelijk maakt om met 1 hand de hamburger aan te tikken.
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:39:
[...]

Reden waarom ik eigenlijk de 950 wilde ipv de 950xl was voor mij ook het formaat en de grote afkeer van Hamburger menu's. Daar is Microsoft nu ook op over gegaan en ik zag het niet zitten om een 950 of 950xl met 2 handen te bedienen.

Je kan natuurlijk one-handed mode gewoon gebruiken. Wellicht niet optimaal maar stelt je toch best aardig in staat om de hamburgers aan te tikken met 1 hand.

Patient gamer

Verwijderd

Benjamin- schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:09:
Tot op heden ziet op iedere foto en in ieder filmpje, de behuizing van de camera module er echt vreselijk lelijk uit. Dat is uiteraard smaak, maar ik vind het er echt afschuwelijk uit zien, en helaas gaat een cover daar niet mee helpen. Of er moet een hoesje zijn die ook over dat nep zilver gaat.

Maar hoe was jouw ervaring qua grote?
Ik neig inmiddels naar neutraal. Mocht het straks toch niet bevallen dan maak ik 'm wel zwart.
Maar met de Mozo cover met de extra zilveren ring in die cover en de 'zilver-metalen' randen, valt de camera ring veel minder op. En dan past het wel. Op de plaatjes. Een deze dagen verwacht ik de Mozo back cover binnen te krijgen.

In theorie maakt het inderdaad niet zoveel uit, maar in de praktijk vond ik het verschil veel groter.

Als het kan, gewoon beide bekijken. Er zal vast wel een Mediamarkt zijn die ze allebei heeft liggen.
Kan je ze gelijk in het echt zien. Plaatjes blijven bedrieglijk.
Dat nep zilver rond de camera van de 950 is in het echt gewoon aluminiumkleur, ik vind het best mooi.

Het is overigens ook gewoon alu, heb er net met mijn Puukko een krasje erin getrokken, overigens niet de eerste, valt mij eigenlijk wel tegen, ik had een stevigere legering gepakt dan dit, of gewoon RVS gebruikt.

People as things, that’s where it starts.

• Jay47
Rhodan schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:37:
[...]

Je kan ook een factory reset doen via instellingen>>systeem>>info>>fabrieksinstellingen ;)
Hoef je dat gepruts met knoppen ook niet te hebben.

Heb van mij ook een factory reset gegeven en helemaal schoon begonnen, had eerst een backup van mijn 640XL op zitten.

• Rhodan
Jay47 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:35:
[...]

Je kan ook een factory reset doen via instellingen>>systeem>>info>>fabrieksinstellingen ;)
Hoef je dat gepruts met knoppen ook niet te hebben.

Heb van mij ook een factory reset gegeven en helemaal schoon begonnen, had eerst een backup van mijn 640XL op zitten.
Zo had ik het inderdaad gedaan, maar was / ben nieuwsgierig aangelegd :).

Vannacht eindelijk onder 1% batterij per uur verlies gehad, 0.8%.
Dit door wifi uit te schakelen.
Het idee dat de wifi module nog niet echt optimaal is.

• Jay47
Rhodan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:38:
[...]

Zo had ik het inderdaad gedaan, maar was / ben nieuwsgierig aangelegd :).

Vannacht eindelijk onder 1% batterij per uur verlies gehad, 0.8%.
Dit door wifi uit te schakelen.
Het idee dat de wifi module nog niet echt optimaal is.
Hmm dat zou best kunnen, ga ik ook ff testen.
Bij WP8.1 schakelde wifi naar een soort slaapstand als het niet werd gebruikt.
Weet niet hoe dat is in W10

• Rhodan
Jay47 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:42:
[...]

Hmm dat zou best kunnen, ga ik ook ff testen.
Bij WP8.1 schakelde wifi naar een soort slaapstand als het niet werd gebruikt.
Weet niet hoe dat is in W10
Setting ook nog niet gevonden, maar komend van een doorgedraaide android gebruiker, ben ik zo groen als gras op windows mobile gebied.

• Jay47
Rhodan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:47:
[...]

Setting ook nog niet gevonden, maar komend van een doorgedraaide android gebruiker, ben ik zo groen als gras op windows mobile gebied.
Had eerst ook Android maar was het zat, langzaam, lag en reclames :(
Windows was een verademing, ga echt niet meer terug naar Android en iOS al helmaal niet!
Ja Windows mist een paar apps maar ik persoonlijk heb ze niet nodig.

Wat vind je ervan tot nu toe?

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 18:10
Waar staat die setting voor je wifi dat hij naar een 1 uur weer inschakelt ?

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:00
coenraad7 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:35:
Waar staat die setting voor je wifi dat hij naar een 1 uur weer inschakelt ?
Instellingen >> Netwerk en draadloos >> Wi-Fi

Als je hem op uitgeschakeld zet staat er onderin "Wi-Fi opnieuw inschakelen"
Daar kan je verschillende waarde selecteren.

• coenraad7
Voxxie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:40:
[...]

thx ;)

• Rhodan
Jay47 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:35:
[...]

Had eerst ook Android maar was het zat, langzaam, lag en reclames :(
Windows was een verademing, ga echt niet meer terug naar Android en iOS al helmaal niet!
Ja Windows mist een paar apps maar ik persoonlijk heb ze niet nodig.

Wat vind je ervan tot nu toe?
Had wat andere redenen om over te stappen, nieuwere android toestellen hebben geen microsd slot en geen verwisselbare batterij. Tevens vind ik het lak hebben aan de gebruikers qua privacy etc (jaja MS is ook geen heilig boontje) steeds irritanter worden. Wil je een toestel een beetje bloatware vrij hebben, dan ben je haast verplicht om te rooten.Op zich geen probleem, doe ik met android toestellen al jaren, maar dit allemaal bij elkaar opgeteld..
Tijd om eens wat nieuws te proberen.
Tot nu toe.
Verfrissend, nog geen reden gezien om te "rooten".
Werkt vlot.
Scherm is mooi en doet niet onder voor een samsung scherm.
Camera, beste die ik tot nu toe heb gezien op een mobieltje.
Microsd slot
Synchroniseren van contacten, mails, agenda, favorieten tussen pc en toestel valt me absoluut niet tegen.
MS doet niet onder voor Google met dit.
Heb de indruk dat MS minder moeilijk doet dan Google qua syncs tussen MS en Google stuff.
Moet nog wel wennen aan diverse dingen, maar is ook wel logisch.
Apps vind ik nog wat spartaans zoals Tapatalk, op Android is het toch net wat gelikter en beter naar je hand te zetten.
WD2Go van WD voor mijn eigen cloud is nog steeds een no go (no network error).
Hopelijk wordt dit in de nabij toekomst gefixed.
Voor nu werkt Onedrive wel aardig en kan ik me er redelijk mee redden.
Persoonlijk vind ik wel dat je nog steeds kan spreken van een app gapp.
Al met al, geen spijt van de overstap, maar is wel degelijk ruimte voor verbeteringen.
De irisscanner is leuk, maar best traag, zeker wanneer je een bril draagt.
Voxxie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:40:
[...]
Niet helemaal wat ik bedoel, onder Android heb je een setting die geeft: wifi uit wanneer scherm uit is. Hier zit wel een overgang van een paar minuten, maar schakelt wifi dan daadwerkelijk uit. Wanneer je toestel later weer "wakker" maakt, start ook wifi op en maakt automatisch weer verbinding met je wifi punt.
Is dus eenmalig instellen en klaar.
Ideaal voor mij daar mijn wifi 's nachts automatisch uitgaat.

Nog iets wat ik mis of doe iets niet goed, maar als ik in de store zoek naar updates en als die er zijn, kan ik er niet op klikken om te kijken wat er nieuw of gefixed is.
Kom er wel via mijn library, is het op deze manier de enigste manier om dat te zien?

Had ook ergens gelezen dat de Battery saver tile in vorige versies het aantal overgebleven % gehalte aangaf. Ik begreep dat die optie eruit gehaald is of mis ik iets?
Onder Android had ik het gewoon constant zichtbaar in de balk staan, die mis ik.
Zover ik weet is het nu of de balk naar beneden vegen of een extra app installeren die een tile op mijn scherm zet met %.

• coenraad7
Is het mogelijk om je Lumia camera te gebruiken binnen whatsapp (dus als je bijv. de camera start in whatsapp dat hij de Lumia camera pakt) is hier een optie voor ?

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 20:43
coenraad7 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:53:
Is het mogelijk om je Lumia camera te gebruiken binnen whatsapp (dus als je bijv. de camera start in whatsapp dat hij de Lumia camera pakt) is hier een optie voor ?
En waarom zouje de lumia camera pakken ?

De windows Camera zal deze compleet vervangen...

• coenraad7
Icaru schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:56:
[...]

En waarom zouje de lumia camera pakken ?

De windows Camera zal deze compleet vervangen...
sorry dan heb ik het verkeerd gezegd, ik bedoel de "camera" bij de applijst. was ff in de war :P

• Abo247
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-04-2017
Goedemorgen,

Als nieuwe gebruiker van de windowsphone was het even wennen aan de lumia 950xl. Was een android gebruiker maar heb nog niet het gevoel dat ik mijn oude note 3 weg kan doen.

Ik heb mijn toestel nu 4 dagen ben er tevreden over behalve over de wifi. Deze schijnt het signaal niet vast te houden als ik mijn scherm lock. Op internet zijn er meerdere melding van gemaakt dus een bekend probleem.

Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen?
Wifi signaal moet ik telkens handmatig activeren. Bluetooth staat uit en andere connectiviteit zijn niet gekoppeld.
Software reboot en fabrieksinstelling heeft niet geholpen.

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 20:43
coenraad7 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:58:
[...]

sorry dan heb ik het verkeerd gezegd, ik bedoel de "camera" bij de applijst. was ff in de war :P
Ik denk niet dat dit mogelijk is ...
Dit omdat de foto's via WA enorm gecomprimeerd worden...

• Rhodan
Abo247 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:01:
Goedemorgen,

Als nieuwe gebruiker van de windowsphone was het even wennen aan de lumia 950xl. Was een android gebruiker maar heb nog niet het gevoel dat ik mijn oude note 3 weg kan doen.

Ik heb mijn toestel nu 4 dagen ben er tevreden over behalve over de wifi. Deze schijnt het signaal niet vast te houden als ik mijn scherm lock. Op internet zijn er meerdere melding van gemaakt dus een bekend probleem.

Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen?
Wifi signaal moet ik telkens handmatig activeren. Bluetooth staat uit en andere connectiviteit zijn niet gekoppeld.
Software reboot en fabrieksinstelling heeft niet geholpen.
Heb je dat altijd bij dezelfde wifif accespoint?
Zoja, firmware up to date, soms helpt een reset van je router ook weleens.
Onder Android heb ik dit ook weleens gehad, maar kon ik altijd regelen met wat hogere acces rechten in de wifi software, of je ook zoiets heb onder windows mobile....

• Wailing_Banshee
Rhodan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:40:
[...]
Nog iets wat ik mis of doe iets niet goed, maar als ik in de store zoek naar updates en als die er zijn, kan ik er niet op klikken om te kijken wat er nieuw of gefixed is.
Kom er wel via mijn library, is het op deze manier de enigste manier om dat te zien?
Het kon in 8.1 wel via de update, maar dat is verwijderd lijkt wel. Ik heb het nog niet terug gevonden.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Abo247
Rhodan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:36:
[...]

Heb je dat altijd bij dezelfde wifif accespoint?
Zoja, firmware up to date, soms helpt een reset van je router ook weleens.
Onder Android heb ik dit ook weleens gehad, maar kon ik altijd regelen met wat hogere acces rechten in de wifi software, of je ook zoiets heb onder windows mobile....
Ja nu alleen kunnen testen op het netwerk van mijn werk.Thuis geen problemen ermee.
Toestel is volledig op to date.
Android toestel blijft het wel vasthouden. op het werk kan ik helaas de router niet resetten.

• Rhodan
Abo247 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:54:
[...]

Ja nu alleen kunnen testen op het netwerk van mijn werk.Thuis geen problemen ermee.
Toestel is volledig op to date.
Android toestel blijft het wel vasthouden. op het werk kan ik helaas de router niet resetten.
Op het werk ook weleens last van, ook met android, niet het beste netwerk en (te) veel gebruikers.

• Abo247
Rhodan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:59:
[...]

Op het werk ook weleens last van, ook met android, niet het beste netwerk en (te) veel gebruikers.
klopt maar toch blijft de lumia het netwerk niet automatisch weer op te pakken.
mijn note 3 doet het wel.

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-11 11:39

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Vandaag ineens mijn eerste random crash gehad. Beetje muziek luisteren tijdens lopen naar een bedrijf en ineens niets meer. Powerknop ingedrukt houden en 'sshh sshhh' fluisteren hielp, hij ging uit. Daarna opgestart alsof er weer niets aan de hand was.

Heb de telefoon nu anderhalve week en moet zeggen dat ik de batterij wel iets beter had verwacht gezien eerdere posts. Hopelijk zal deze nog iets verbeteren. Haal de dag wel als ik hem normaal gebruik maar hoopte toch op wat meer.

Vind de telefoon oprecht heel erg fijn, maar af en toe irriteer ik mij aan Edge. Als ik bijvoorbeeld naar LinkedIN ga (de app is walgelijk) dan zie ik de navigatiebalk bovenin met berichten e.d. Niet maar kan ik deze wel aanklikken.

Edit: Weet iemand hoe het zit met NFC betalen trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door MisterChaoSs op 16-12-2015 12:25 ]

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Abo247 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:03:
[...]klopt maar toch blijft de lumia het netwerk niet automatisch weer op te pakken.
mijn note 3 doet het wel.
Wazig. Ik heb nota bene >20 wifi netwerken van klanten in mijn Lumia en bij allen pakt de Lumia deze automatisch het wifi netwerk weer op als ik weer bij een van die bedrijven kom.

Staat je bedrijfsnetwerk wel onder - WiFi - Manage - Known networks ?
Of anders eens proberen om die handmatig daar toe te voegen?

• Abo247
Tweaker1234 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:50:
[...]

Wazig. Ik heb nota bene >20 wifi netwerken van klanten in mijn Lumia en bij allen pakt de Lumia deze automatisch het wifi netwerk weer op als ik weer bij een van die bedrijven kom.

Staat je bedrijfsnetwerk wel onder - WiFi - Manage - Known networks ?
Of anders eens proberen om die handmatig daar toe te voegen?
ja het is een bekend netwerk deze worden wel herkend. . helaas ligt het toch ergens aan waardoor ik het telkens handmatig moet activeren. dit gebeurt alleen als ik het toestel vergrendel en weer aanzet. toch jammer.
thuis overigens pakt het netwerk zonder problemen verder op.

• Sandwalker
  • Laatst online: 29-11 22:09
MisterChaoSs schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:05:

NFC betalen in combinatie met windows phone 10 heb ik nog niet gezien. Microsoft heeft het er wel over gehad in combinatie met authenticatie via Windows Hello als het soort techniek dat ze voor betalingen willen gebruiken.
Vodafone heeft NFC betalingen in de SIM geïntegreerd en staat betalingen toe op een select aantal gecertificeerde Android toestellen.
Binnen de Windows Phone omgeving is er al de wallet app, die dit allemaal mogelijk maakt - deze app werkt - maar er zijn nog geen banken in Nederland die het je mogelijk maken om je betaalrekening aan deze app te koppelen, of een bankeigen app leveren met NFC communicatie.
Ik zou het erg relaxed vinden als ik een groot deel van de pasjes uit mijn fysieke portemonnee kon verwijderen en alles met de telefoon kon doen. Ik denk dat het marktaandeel van Windows Phone voor dit soort toepassingen gewoon nog te klein is. De enige kans die ik zie, is wanneer Microsoft het zelf gaat pushen. Koppel je creditcard, Paypal of bankrekening in je microsoft account - vaak toch al zo - en sta NFC betalingen via een specifiek device toe. Nederland is waarschijnlijk wel een goede markt om te testen O-)

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-12 21:33

Arjan81

Rotterdam

Ik zie dat de Linkedin app op de Lumia 950XL (windowsphone) ook weer een beetje tot leven komt. Vroeger was het mogelijk de contacten te syncen waardoor in de personenhub de foto's van je Linkedin contactpersonen te voorschijn kwamen. Is iemand dit al gelukt op de 950/950XL?

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

• Dryclow
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat we vandaag de review van tweakers konden verwachten? Of zit ik er naast?
Want ondanks dat ik het toestel al heb ben ik wel benieuwd :9

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-12 20:56
Ik vroeg me exact hetzelfde af..!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Lijkt erop dat .29 weer gepushed wordt. Problemen zijn opgelost.

Patient gamer

Verwijderd

Vandaag zou de review van de 950 op Tweakers tevoorschijn komen. Ben benieuwd.

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
blmp schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:46:
Lijkt erop dat .29 weer gepushed wordt. Problemen zijn opgelost.
mooi om te horen hier helaas nog geen update.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:21:
Vandaag zou de review van de 950 op Tweakers tevoorschijn komen. Ben benieuwd.
Dryclow schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:26:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat we vandaag de review van tweakers konden verwachten? Of zit ik er naast?
Want ondanks dat ik het toestel al heb ben ik wel benieuwd :9
Ben ook erg benieuwd. Ik wil graag de overstap maken van mijn (goedkope maar goed functionerende) Xiaomi 1S naar de 950XL. Maar dit topic, en de op mij overkomende regen van klachten en kinderziektes (bedankt jongens!! ;) ) weerhoud mij er nog van de order te plaatsen. Ik hoop dat er in de review ook wat naar voren gaat komen op gebied van verbeteringen en/of reacties van MS etc.

In deze staat vind ik het toestel in iedergeval simpelweg nog 3 x te duur.

• coenraad7
Druss schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:33:
[...]

[...]

Ben ook erg benieuwd. Ik wil graag de overstap maken van mijn (goedkope maar goed functionerende) Xiaomi 1S naar de 950XL. Maar dit topic, en de op mij overkomende regen van klachten en kinderziektes (bedankt jongens!! ;) ) weerhoud mij er nog van de order te plaatsen. Ik hoop dat er in de review ook wat naar voren gaat komen op gebied van verbeteringen en/of reacties van MS etc.

In deze staat vind ik het toestel in iedergeval simpelweg nog 3 x te duur.
Jammer :/, Ik heb nu zelf 2 dagen de lumia 950, en ik vind het tot nu toe echt een prima toestel. Camera is geweldig, alles gaat lekker snel, zelfde met webpagina's laden. ook geen battery drain 's nachts. Het meeste wat hier op dit forum komt zijn meestal klachten of opmerkingen. Laat je je daar niet van weer houden om zelf het toestel uit te proberen en misschien te kopen.

Je kan misschien naar MM gaan en het zelf daar uitproberen :D

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:31

Radeon

Today is a good day to die

Hebben mensen die last hebben battery drains allemaal een battery app geïnstalleerd? Want ik zoals coenraad zelf helemaal geen van drains. Denk eerder de battery app de grootste boosdoener is.

It's never easy.....

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:20:
[...]

Ik neig inmiddels naar neutraal. Mocht het straks toch niet bevallen dan maak ik 'm wel zwart.
Maar met de Mozo cover met de extra zilveren ring in die cover en de 'zilver-metalen' randen, valt de camera ring veel minder op. En dan past het wel. Op de plaatjes. Een deze dagen verwacht ik de Mozo back cover binnen te krijgen.

In theorie maakt het inderdaad niet zoveel uit, maar in de praktijk vond ik het verschil veel groter.

Als het kan, gewoon beide bekijken. Er zal vast wel een Mediamarkt zijn die ze allebei heeft liggen.
Kan je ze gelijk in het echt zien. Plaatjes blijven bedrieglijk.
Wil ik ook, ik had ook gekeken maar de 950's zijn niet direct leverbaar bij de MM hier, terwijl andere toestellen wel op de site staan als direct ophalen. Dus ik ben bang dat ze hem niet hebben liggen. Maargoed anders dan probeer ik wel vergelijkbare toestellen qua grote.

Met een mozo cover ziet die ring er beter uit, maar vind het nog steeds lelijk. Ik hou sowieso ook niet van zilveren randjes, dus ook dat gedeelte van de mozo cover vind ik dan weer niet geweldig.
Ik ben dan ook iemand die heel erg had gehoopt op een Surface design en hoop dan ook een Surface achtige cover te zien voor de 950's.

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:56
Zou vandaag niet de tweakers review gepubliceerd worden?
Deick schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:33:
Zou vandaag niet de tweakers review gepubliceerd worden?
Ze hadden het inderdaad over 16 december, maar idd nog niks te vinden.

Om Tweakers eens het voordeel van de twijfel te geven over WP/WM: misschien wachten ze tot ze meer ervaring hebben met .29 en Continuum.

Zou opzich nice zijn als de telefoons dan een halve punt extra krijgen, aan de andere kant, hoe belangrijk is het OS als dat toch nog updates krijgt? Beetje hetzelfde als de prijs, ja, bij launch is alles duur, na 6 maanden veel minder.

Verwijderd

Benjamin- schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:25:
[...]
en hoop dan ook een Surface achtige cover te zien voor de 950's.
Wellicht komt ie nog. Mozo heeft al aangegeven dat er ook andere modellen back covers komen zonder leer.

Verwijderd

MisterChaoSs schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:05:
Microsoft Pay is in ontwikkeling. De vraag is meer wanneer die beschikbaar komt.

Er is trouwens al betalen via NFC in Windows phone geweest. In de VS. Alleen is dat door de chip/software authenticatie vrij snel weer gestorven nadat Google die software opgekocht had. Waar ze nu niets meer aan hebben, want gelukkig is er die vorm van authenticatie eis er niet meer.
De bestaande pay mogelijkheden hebben die chip vereisten meer en dus zou Microsoft relatief makkelijk ook zijn Pay kunnen implementeren. Ik verwacht dat het dus niet al te lang meer zal duren.

• bilgy_no1
RobinHood schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:40:
[...]

Ze hadden het inderdaad over 16 december, maar idd nog niks te vinden.

Om Tweakers eens het voordeel van de twijfel te geven over WP/WM: misschien wachten ze tot ze meer ervaring hebben met .29 en Continuum.

Zou opzich nice zijn als de telefoons dan een halve punt extra krijgen, aan de andere kant, hoe belangrijk is het OS als dat toch nog updates krijgt? Beetje hetzelfde als de prijs, ja, bij launch is alles duur, na 6 maanden veel minder.
Het zou logisch zijn even te wachten op de update. Als deze known bugs oplost is dat alleen maar goed.

• awetting
  • Laatst online: 13-01-2021
De 950XL ziet er goed uit, is wel mijn smaak. al een tijdje aan het kijken naar een smartphone met windows OS... zijn er mensen die van android naar windows zijn overgestapt (ik heb al sinds 2009 android) en daar positieve ervaringen mee hebben? Januari mag ik weer iets anders ;-)
Hoelang geleden mag dat overstappen gebeurd zijn? :+ Ik ben over twee weekjes 2 jaar geleden van Cyanogen 10.1 [volgens mij] naar WP8 overgestapt, een van de beste keuzes van mijn leven :+ Van een LG P990 naar een Lumia 820.

De grap is volgens mij wel dat WP8 echt behoorlijk niet-android was: geen notificatiescherm, nog minder apps, settings een teringzooi etc.

W8.1 en zeker W10M zijn veel meer Android geworden qua settings, notificatiescherm, hamburgermenu's etc.

De stap is nu wel minder groot dan 2 jaar terug als je het mij vraagt, zolang je van leef-tegels houdt en overweg kan met het feit dat er misschien minder apps zijn, zie ik geen reden om niet de sprong te wagen.

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
awetting schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:50:
De 950XL ziet er goed uit, is wel mijn smaak. al een tijdje aan het kijken naar een smartphone met windows OS... zijn er mensen die van android naar windows zijn overgestapt (ik heb al sinds 2009 android) en daar positieve ervaringen mee hebben? Januari mag ik weer iets anders ;-)
Kom zelf van een HTC one s af en heb nu de L950 (XL vond ik te groot) zo'n kleine 2 weken en dit zijn tot nu toe m'n belangrijkste bevindingen:
  • Iris scanner werkt erg goed, eigenlijk alleen problemen als ik buiten loop met de zon boven me
  • Je kan eindelijk gewoon aps verwijderen die standaard staan geïnstalleerd.
  • Live tiles zijn een stuk praktischer dan de widgets die je in Android hebt, je hebt veel minder loze ruimte op je homescreen.
  • Bing maps is gebruiksvriendelijker dan google maps
  • Muziek app is minder
  • Translate app is minder, ga liever naar de mobiele site van google translate dan dat ik die app gebruik
  • Alles is zoooo veel sneller
  • Accu gaat aanzienlijk langer mee
  • Windows mobile heeft meer instellingen, wat erg fijn is
  • App gap is wel duidelijk merkbaar, LinkedIn is bijv. op android aanzienlijk beter, de mobiele website is wel een goed alternatief.
  • Browser is aanzienlijk beter, Microsoft heeft met Edge echt iets goed gemaakt.
Dit is natuurlijk wel voor een groot deel afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren, maar doe ermee wat je wilt. Al met al ben ik zelf zeer tevreden en heb ik nergens spijt van.

[ Voor 2% gewijzigd door sandr op 17-12-2015 03:29 . Reden: Browser toegevoegd. ]

Verwijderd

bilgy_no1 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:33:
[...]

Het zou logisch zijn even te wachten op de update. Als deze known bugs oplost is dat alleen maar goed.
Zou beter zijn inderdaad. .29 is inmiddels geresubmit met wat install fixes.
En een nieuwe build staat er alweer aan te komen. Logisch natuurlijk
@GabeAul Yes, we're working on a new Mobile build with fixes for the issues we saw with build 10586.29.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:41:
[...]

Wellicht komt ie nog. Mozo heeft al aangegeven dat er ook andere modellen back covers komen zonder leer.
Ik heb ze in ieder geval net even een mailtje gestuurd.

Opzicht heb ik niet zoveel moeite met het zwarte achterkantje. Vind het niet heel mooi, maar dat overleef ik wel. Vergeleken met die camera ring is de rest van het achterkantje zelfs prachtig. :P

Verwijderd

Ik net als vele andere overgestapt van android naar windows. Gelijk zonder al te veel na te denken voor de 950 xl. Prima keus na nu 2 weken, mijn s5 verkocht en ga er vol voor. Idd app gap maar met die prima browser Edge aan de slag. Wat mij opvalt is dat alles in een tab wordt geopend. Irritant, blijf alles sluiten. Zit er misschien iets bij instellingen wat ik over het hoofd zie??

• bad.eend12
  • Laatst online: 21-11 11:40
Sinds afgelopen weekend een Lumia 950, de eerste twee dagen weinig problemen.
Daarna constante reboots, meerde malen per uur. Elke keer op een ander moment.

Factory reset gedaan, geen back-up gebruikt, geen extra apps geïnstalleerd.
Ook via die device recovery tool van MS een installatie gedaan..
Allemaal geen effect.

Toestel gaat maar terug.

• Wailing_Banshee
Radeon schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:18:
Hebben mensen die last hebben battery drains allemaal een battery app geïnstalleerd? Want ik zoals coenraad zelf helemaal geen van drains. Denk eerder de battery app de grootste boosdoener is.
Ik heb geen battery drain maar wel een battery app geïnstalleerd. Dus het hoeft niet de boosdoener te zijn :p

Nu kan het natuurlijk afhangen van welke app je hebt, ik had eens een battery app op mijn 8.1 windows tablet. Die trok echt mijn batterij leeg.

Gisteren eens wat foto's in een wat lastige omgeving gemaakt (donker buiten, niet zo heel veel maar ook niet heel weinig kunstlicht binnen). Het valt me op dat die foto's zo mooi van kleur zijn. En dat ik geen idee heb waar alle settings zitten. Ik heb vlak nadat ik hem kreeg de iso waarde kunnen instellen, maar kon het gisteren niet meer terug vnden :p

• Abo247
awetting schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:50:
Ik ben zelf van android naar Windows overgestapt. Om de apps heb ik het niet gedaan ben zelf niet zo van de veel apps. de meest gangbare apps zijn wel aanwezig. Facebook twitter etc.
Echter zijn deze apps even wennen omdat de interface anders is opgemaakt.
Heb het gedaan om de windows zelf te ervaren en een nieuwe OS. Android was voor mijn gevoel een beetje saai aan het worden.

Ben zelf zeer verrast over de lumia 950xl met de os zelf nog geen echte problemen tegen gekomen.
Windows Hello is verbluffend. De iris scanner werkt gewoon echt en goed ook. Je moet de iris scanner op verschillende momenten je laten herkennen zodat het nog beter zal werken.

ik heb toestel nu bijna een week en mijn oude note 3 daar heb ik nog niet heel naar terug hoeven grijpen.
De edge browser is even wennen maar dat gaat snel. Al met al zeker geen spijt.

voordeel zijn de live tegels. gewoon alles overzichtelijk onder elkaar en zelf naar keuze in mappen in te delen. geen lege schermen overbodige widgets die op de achtergrond blijven draaien.

Het enige wat ik nog zelf mis is de smart stay sensor. Als ik een lange tekst heb om te lezen gaat mijn scherm op lock op de door mij ingestelde tijd. bij de note 3 had ik een sensor op zitten die mijn ogen in de gaten hield dmv de frontcamera en zo wist dat ik nog aan het lezen ben en het scherm niet uit ging.

Weet iemand hier toevallig of ik dat ook op de lumia zit. ik heb me echt suf lopen zoeken en kan het niet vinden. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Abo247 op 17-12-2015 08:21 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.