Als het kraak dan breekt het niet toch ;-)megapixel schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:52:
[...]
Ooooo, dus dat kraken komt door de stevigheid
Mijn kraken is nu bijna weg. een paar keer goed warm laten worden en dan vormt hij wel bij.
Als het kraak dan breekt het niet toch ;-)megapixel schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:52:
[...]
Ooooo, dus dat kraken komt door de stevigheid
Garfield in "[Lumia 950/950XL] Accessoires topic"Wailing_Banshee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:54:
[...]
Ik wil een oplaadbare auto lader (dus geen houder, maar alleen een lader met een auto stekker), kan ik dan mooi in het handschoenen kastje leggen (waar mijn telefoon ook altijd ligt als ik hem in de auto gebruik en hij niet in mijn tas zit)
Verwijderd
Is dat nou nodig? Het is net zo lekker rustig nu. Met hele goede posts over ervaringen. Laten we dat zo houden.megapixel schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:52:
[...]Ooooo, dus ..
Verwijderd
Heb er ook nog een liggen. 1A zo te lezen.MRE-Inc schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:11:Ik gebruik onderstaande en volgens mij komt die nog van de Lumia 920 af die nu in de kast ligt stof te happen.
Mocht iemand van deze wall plugs een 950xl versie weten te vinden, laat maar weten.....wellicht levert deze oude 920 wallplug gewoon niet voldoende juice.
Als iets een slecht idee is dan is het wel foto's via whatsapp delen. Whatsapp doet een vreselijke compressie op de foto's. Delen kun je dus beter via Onedrive of email doen ofzo. En via e-mail ook opletten dat je niet voor een resize kiest.dfrenner schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:33:
[...]
Okee ik zal het even verduidelijken... Heel raar...
Dit zie ik in onedrive en ik kan ze met geen mogelijkheid opnieuw uploaden, maar ik weet dus ook niet om welke bestenden het precies gaat...
Ik maak een foto met de camera en vorvolgens ga ik direct naar whatsapp om de foto te delen:
[afbeelding]
So far so good...
Maar nu upload hij de foto ook naar Onedrive.
Op onedrive zie ik opeens dit:
[afbeelding]
Kijk ik op de SD kaart zie ik oom dit:
[afbeelding]
Dus ik ga weer naar whatsapp, open media en deel deze:
[afbeelding]
Naar een aparte map in ondrive en weet je wat Onedrive nu laat zien?
Dit:
[afbeelding]
De enige manier om hem weer terug te krijgen is een screenshot maken van de foto in whatsapp en dat screenshot weer te delen naar Onedrive...
Waar kan dit aan liggen?
Daarnaast geeft Onedrive dit weer:
[afbeelding]
Met geen mogelijkheid opnieuw te starten...
Waar o waar kan dit aan liggen!?
https://opensea.io/seaart
[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 15-12-2015 12:52 ]
https://opensea.io/seaart
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 15-12-2015 12:52 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Weet je dat ik dit ook gehad heb, ik dacht dat ik gek was hahaenomiss schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:47:
Voor mensen met batterij problemen, probeer dit eens:
Als je de telefoon reboot terwijl hij aan het opladen is via de kabel dan maakt de batterij status soms gekke sprongen. Deze sprongen kunnen ook ontstaan bij normale reboots of als de telefoon vast hangt en uitvalt. Maar naar mijn ervaring is de kans op sprongen groter als je hem aan het opladen bent. Dus ik doe NOOIT rebooten terwijl ik oplaad. Dan haal ik hem altijd even los. Als hij is opgestart dan laat ik hem weer opladen. Stel je hebt 25% dan kan hij zomaar gaan naar 40% en andersom. Het probleem dat volgt is dat de telefoon denkt dat hij op 40% zit. Hij laadt dan 60% op en denkt dat hij vol zit. maar hij is dus niet helemaal vol. Wat je dan moet doen is zovaak rebooten terwijl hij aan de stroomkabel hangt totdat je de laagste batterijstand hebt bereikt. Vervolgens helemaal opladen tot 100%. Natuurlijk zijn er zometeen enkele batterij experts het oneens met mij, maar dit is mijn praktische ervaring en heeft altijd het batterij probleem bij mij opgelost.
Even dubbel tikken op de foto en je kan pinch-zoomen.SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:48:
Net wat foto's geschoten, ik kan mijn oude onedrive foto's moeiteloos inzoomen, maar dat lukt bij mijn nieuwe foto's niet. Is daar een nieuwe methode voor? Het 2 vinger pinch werkt bij de onedrive foto's, maar bij nieuw geschoten foto's wiebelt de foto maar wat heen en weer.
Edit, paar keer photo app opnieuw opstarten en het leek weer te werken.
Heb hem net besteld bij Aliexpress voor € 11,98 met gratis verzending, heb er niet echt haast mee dus het scheelde me zo weer 5 euro.
Dat is geen draadloze. Het gaat er mij om dat ik hem gewoon in mijn handschoenen kastje kan plakken, telefoon erop en geen geklooi met kabels. De stroomkabel van de lader kan ik dan netjes weg werken.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Heb dit dus heel vaak gehad met mijn Lumia 930. Nu blijkt dus dat ik niet de enige ben. Echter heb ik het ook wel eens gehad zonder dat ik aan het opladen was. Dan was bv de accu nog 80% vol en deed ik een reboot zonder dat de telefoon aan de lader lag. Na het rebooten was de accu nog maar 55%. Dan hang je de tel aan de oplader en dan is die ook eigenlijk zo weer vol....enomiss schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:47:
Als je de telefoon reboot terwijl hij aan het opladen is via de kabel dan maakt de batterij status soms gekke sprongen. Deze sprongen kunnen ook ontstaan bij normale reboots of als de telefoon vast hangt en uitvalt. Maar naar mijn ervaring is de kans op sprongen groter als je hem aan het opladen bent. Dus ik doe NOOIT rebooten terwijl ik oplaad. Dan haal ik hem altijd even los. Als hij is opgestart dan laat ik hem weer verder opladen. Stel je hebt 25% dan kan hij zomaar gaan naar 40% en andersom. Het probleem dat volgt is dat de telefoon denkt dat hij op 40% zit. Hij laadt dan 60% op en denkt dat hij vol zit. maar hij is dus niet helemaal vol. Wat je dan moet doen is zovaak rebooten terwijl hij aan de stroomkabel hangt totdat je de laagste batterijstand hebt bereikt. Vervolgens helemaal opladen tot 100%. Natuurlijk zijn er zometeen enkele batterij experts het oneens met mij, maar dit is mijn praktische ervaring en heeft altijd het batterij probleem voor mij opgelost.
Dit alles is overigens niet 950 specifiek. Geldt ook voor alle andere lumia's (mijn L920 ook). En wellicht voor alle mobiele telefoons in het algemeen.
XBL: MRE Inc
[ Voor 36% gewijzigd door bilgy_no1 op 15-12-2015 17:50 ]
Hoe sluit je dat aan dan? Want USB3.0 moet niks uitmaken.bilgy_no1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:41:
De Continuum Display Dock is binnen. Direct proberen natuurlijk met mijn Asus MB169B+ portable monitor. Helaas... Continuum werkt niet op een USB 3.0 monitor. Nu vraag ik mij af of die functionaliteit later nog komt. Iemand een idee?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Heb je op je telefoon wel voor de display dock modus gekozen en niet voor wireless adapter modus?bilgy_no1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:41:
De Continuum Display Dock is binnen. Direct proberen natuurlijk met mijn Asus MB169B+ portable monitor. Helaas... Continuum werkt niet op een USB 3.0 monitor. Nu vraag ik mij af of die functionaliteit later nog komt. Iemand een idee?
USB 3.0 is backwards compatible en je sluit het Display Dock toch aan via HDMI?bilgy_no1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:41:
[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 15-12-2015 17:11 ]
Stroomkabel aangesloten?corset schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:59:
[...]
Hoe sluit je dat aan dan? Want USB3.0 moet niks uitmaken.
Gewoon HDMI/Display kabel naar de monitor, en knallen.
[ Voor 17% gewijzigd door Jay47 op 15-12-2015 17:29 ]
Nee, gewoon de vaste verbindingbassio schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:00:
[...]
Heb je op je telefoon wel voor de display dock modus gekozen en niet voor wireless adapter modus?
Nee, het is een Monitor die met een USB kabel komt, geen HDMI. Ik plug hem dus in een USB-poort op het Dock en dan krijg ik geen beeld. Op de Surface Pro 3 krijg ik gewoon het uitgebreide beeldscherm.corset schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:59:
[...]
Hoe sluit je dat aan dan? Want USB3.0 moet niks uitmaken.
Gewoon HDMI/Display kabel naar de monitor, en knallen.
Ik kan hem niet aansluiten via HDMI; er zit alleen een USB kabel aan de monitor.Stroomkabel aangesloten?
Tel aangesloten op dock?
Je zegt USB 3.0 monitor, maar je sluit het aan via HDMI......dus ik zie niet wat USB 3.0 hier mee te maken heeft
[ Voor 17% gewijzigd door bilgy_no1 op 15-12-2015 18:04 ]
Ja, ik denk niet dat dat gaat werken.bilgy_no1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:02:
[...]
Nee, het is een Monitor die met een USB kabel komt, geen HDMI. Ik plug hem dus in een USB-poort op het Dock en dan krijg ik geen beeld. Op de Surface Pro 3 krijg ik gewoon het uitgebreide beeldscherm.
[...]
Ik kan hem niet aansluiten via HDMI; er zit alleen een USB kabel aan de monitor.
Voor de duidelijkheid. Dit zegt de website:
FUll HD Portable USB-powered monitor - 15.6-inch Full HD portable USB-powered monitor with a single USB 3.0 cable for power and data transmission
https://www.asus.com/Monitors/MB169BPlus/
Rechtstreeks aansluiten op de USB-C aansluiting van de telefoon al geprobeerd? Misschien dat continuum hem dan toch wel herkent...bilgy_no1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:02:
[...]
Nee, het is een Monitor die met een USB kabel komt, geen HDMI. Ik plug hem dus in een USB-poort op het Dock en dan krijg ik geen beeld. Op de Surface Pro 3 krijg ik gewoon het uitgebreide beeldscherm.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hoe dan? USB 3.0 past niet in USB-C stekker... Ik betwijfel ook of dat werkt, want er zit software in de Dock. Ik denk ook dat daar het probleem zit: Display werkt met Display Link software en zit waarschijnlijk (nog) niet in Dock firmware.Swerfer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:08:
[...]
Rechtstreeks aansluiten op de USB-C aansluiting van de telefoon al geprobeerd? Misschien dat continuum hem dan toch wel herkent...
Ik heb gewoon een USB naar USB-C kabel gekregen bij mijn L950XL...bilgy_no1 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:24:
[...]
Hoe dan? USB 3.0 past niet in USB-C stekker... Ik betwijfel ook of dat werkt, want er zit software in de Dock. Ik denk ook dat daar het probleem zit: Display werkt met Display Link software en zit waarschijnlijk (nog) niet in Dock firmware.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Aan de monitorkant is het geen standaard USB-aansluiting, dus zonder tussenstukje werkt het sowieso niet (en die heb ik niet).Swerfer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:30:
[...]
Ik heb gewoon een USB naar USB-C kabel gekregen bij mijn L950XL...
ik ziy op 1% per minuut zonder gebruik. dit klopt echt nietWaSteiL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:09:
[...]
Jij hebt meer discharge gedurende de nacht dan dat ik nu heb terwijl ik muziek zit te luisteren (vanaf SD kaart). Ik zit nu op een steady 1% per +/- 20 minute.
Ben niet slim, maar wel dom
het lijkt er op alsof de processor op 100% geklokt blijft staan.Rhodan schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:19:
Vandaag ook weer ff een drop in mijn batterij gehad.
Leg hem weg met 48%, kijk na ongeveer 2 uur en staat op 10%.
Wat ik vaag vind is dat ms Edge altijd boven aan mijn lijst staat ook al heb ik die amper aangeraakt.en is via taskmanager afgesloten.
Ik heb ook geen optie om hem voor de achtergrond proces te blokken zoals andere apps.
In ieder geval, batterij opgeladen, na 100% ff uit gezet en weer aan en nu zit ik na ongeveer 5 uur en met gemiddeld gebruik op 74%.
Ben nieuwsgierig. Ik had na de update naar .29 een factory reset gedaan alleen wel met een restore van een backup. Ik neig naar wederom een factory reset alleen dan zonder restore, zoveel heb ik er nog niet op.itcouldbeanyone schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:22:
[...]
het lijkt er op alsof de processor op 100% geklokt blijft staan.
ik heb nu zelf een factory reset gedaan, en zal hem zonder extra aps en foto's testen of ik nog zo'n groote drain heb
Ik denk dat je nog een update mist. Ik dacht dat ik de Agenda met week indeling pas kreeg na de update van .29alsditookniet schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:39:
Toch blijf ik het gek vinden dat sommige opties in de agenda anders zijn dan voorheen, kan bijvoorbeeld niet een weekagenda instellen alleen maar dag. op mijn 1520 zit hiervoor een knopje voor dag, week, maand. maar bij de 950 is dit een ander knopje geworden. ben er nog niet achter waar ik dit juist kan instellen.
ik heb die update nog niet eens.Rhodan schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:37:
[...]
Ben nieuwsgierig. Ik had na de update naar .29 een factory reset gedaan alleen wel met een restore van een backup. Ik neig naar wederom een factory reset alleen dan zonder restore, zoveel heb ik er nog niet op.
Had trouwens via hier, een filmpje gezien van iemand die via knoppen combi methode een hard reset deed.
http://www.winbeta.org/ne...lumia-950-or-lumia-950-xl
Kreeg ik echt niet voor elkaar.
Apps kunnen verschillen tussen een device in het 'insider program' en 'retail'. Insider versies hebben vaak eerder nieuwe versies van Mail/Calendar om te testen.alsditookniet schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:39:
Na wat bedenktijd genomen te hebben vandaag toch de L 950xl binnen gekregen. kom zelf van de L1520 af die nu rustig op mijn bureau stoof gaat happen, helaas met een kapot scherm.
Vanmiddag wezen uitpakken en kon sim direct wisselen en ook de sd kaart. ben toch verrast over de degelijkheid ondanks dat ik gelezen had dat er L950xl waren die een krakende achterkant hebben, bij mij gelukkig niet. de iris scanner mag met bril wel iets sneller, maar het blijft een leuke gimmick. Over het scherm ben ik dik tevreden voelt goed aan, reageert snel (vind sneller dan de 1520) en heeft erg mooie kleuren.
Helaas werken nog niet alle apps die ik op de 1520 wel had op de 950, ondanks dat ik op de 1520 w10 heb.
Met het bestellen van het continium dock wat via de lumia offersapp liep. dit ging niet helemaal vlekkeloos, na 5 min een chatcontact gehad te hebben en het opnieuw installeren van de app ging alles wel goed, mail gekregen en besteld.
Toch blijf ik het gek vinden dat sommige opties in de agenda anders zijn dan voorheen, kan bijvoorbeeld niet een weekagenda instellen alleen maar dag. op mijn 1520 zit hiervoor een knopje voor dag, week, maand. maar bij de 950 is dit een ander knopje geworden. ben er nog niet achter waar ik dit juist kan instellen.
Zoals velen stoeien met de batterij, dit heeft even tijd nodig na een aantal weken stabiliseert hij omdat de software weet welke apps je vaak en minder vaak gebruikt, wat ik meestal bekijk is dat ik apps die niet nodig zijn om op de achtergrond te werken ook uit te zetten, dat het niet mogelijk is voor die apps om achtergrond taken te doen.
Helaas verbruikt Edge veel stroom vooral in achtergrond functie met veel taps open.
Zoals nu na de eerste middag geen spijt en vind na 2 jaar de 1520 gehad te hebben een erg fijne wisseling van telefoon net iets kleiner daardoor ook echt wel fijner in de hand en broekzak
Zou inderdaad maar zo kunnen dat de versie op zijn 1520 anders is doordat die in het Insider programma zit. Welke vaak een nieuwere versie van de Mail/Calendar apps heeft. Maar .29 is gepulled voor non-insiders op de 950/950XL. Dus die zal hij sowieso niet krijgen.Swerfer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:54:
[...]
Ik denk dat je nog een update mist. Ik dacht dat ik de Agenda met week indeling pas kreeg na de update van .29
[ Voor 72% gewijzigd door blmp op 15-12-2015 20:01 ]
Patient gamer
PSN ID = Jorco
De weekindeling heeft er vanaf het begin ingezeten. De maandindeling was een extra optie die bij de .29 update is toegevoegd.Swerfer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:54:
[...]
Ik denk dat je nog een update mist. Ik dacht dat ik de Agenda met week indeling pas kreeg na de update van .29
dat is dus nu het gekke idee dat ik nu deze optie niet aanwezig heb.wwwFan schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:33:
[...]
De weekindeling heeft er vanaf het begin ingezeten. De maandindeling was een extra optie die bij de .29 update is toegevoegd.
[ Voor 3% gewijzigd door alsditookniet op 15-12-2015 22:02 ]
heb ik ook last van, tenzij ik het via 4g doe.Jorco schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:25:
Hier een nieuwkomer in de windows mobile 10 wereld.
Is het gebruikelijk dat updates in de store een eeuwigheid duren? Ook na de .29 gaat dit erg langzaam.
Kan er weinig over terugvinden in dit topic.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
In de meeste situaties kan ik mijn 950 met 1 hand bedienen. Hij is al wel flink groter dan de 920 (wel dunner en lichter, in de broek voel je hem dus minder). Een 950XL was mij echt te groot.Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:09:
Zit nu al een tijdje te twijfelen tussen 3 opties.
1. Lumia 950
2. Lumia 950 XL
3. Wachten
Nu zeg ik op voorhand dat nr. 3 mij niet aantrekt, ik heb mijn 920 bijna 3 jaar en vind het wel tijd worden.
Op vrijwel ieder vlak trekt de XL mij meer aan, betere soc, ik lees overal dat de accuduur iets beter is en daarbij vind ik de cameramodule (of beter gezegd de behuizing), ronduit lelijk.
Wat trekt mij dan niet? De grote van de telefoon. Voor mijn 920 had ik een Omnia 7 (4 inch), toen ging ik naar 4,5, wat zeker nog acceptabel was, maar wel wat minder comfortabel was met 1 hand, maar met de XL is dat natuurlijk gewoon einde verhaal. Tegelijkertijd is over de jaren wel vrijwel alles naar de onderkant gegaan, waardoor het kunnen raken van de bovenkant, minder relevant is. En dan blijft nog maar de vraag of ik toch niet een groter toestel fijner zou gaan vinden?
Toch blijft die twijfel, ook omdat ik niet weet hoe goed de 950 met 1 hand is vergeleken met de XL. Kan je de 950 makkelijk met 1 hand te besturen blijft de twijfel, maar heb je daar net als de 950 toch ook voor dingen 2 handen nodig (of hele acrobatische bewegingen met je hand), dan lijkt de XL toch wel de telefoon die beter past.
https://wren.co/join/Devian
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Tussen new en °°° staat bij mij dat icoontje. Heb nog even door de instellingen gebladerd maar zie daar niets wat hierop betrekking heeft. Lijkt me echt een bug. Heb je een Back-up teruggezet? Bij mij gaf dat na de .29 update ook wat rare fouten. Pas na een reset naar fabrieksinstellingen en daarna alles zelf opnieuw inregelen werkt het nu allemaal prima.alsditookniet schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:01:
[...]
dat is dus nu het gekke idee dat ik nu deze optie niet aanwezig heb.
maar tijdens de preview van w10 op de 1520 heb ik dit ook gehad met een bepaalde update dat ik dit niet kon instellen, da een bepaalde update is dit er weer in gekomen, maar wist dit niet zeker. vind het wel gek dat ik dit nu merk op een nieuwe 950xl
zal wel goed komen, of weet iemand waar deze optie moet zitten ipv agenda en dan direct rechtsonder je icoon kunnen zien.
heb nu rechstonder ''agenda, today, new, °°° '' als ik op today klik dan veranderd er niks. edit, ik ga naar de dag van vandaag toe als ik op today klik.
Verwijderd
Ligt dat er ook niet er aan of je kleine of hele grote handen/duim hebt.Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:14:
Maar zou dit met de XL zoveel anders zijn? Oftewel heb je daar meer situaties dat 2 handen een vereiste zijn?
Verwijderd
Kan me zeer in je vraagstelling vinden. Herkenbaar.Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:09:
1. Lumia 950
2. Lumia 950 XL
3. Wachten
Nu zeg ik op voorhand dat nr. 3 mij niet aantrekt, ik heb mijn 920 bijna 3 jaar en vind het wel tijd worden.
Op vrijwel ieder vlak trekt de XL mij meer aan, betere soc, ik lees overal dat de accuduur iets beter is en daarbij vind ik de cameramodule (of beter gezegd de behuizing), ronduit lelijk.
Wat trekt mij dan niet? De grote van de telefoon. Voor mijn 920 had ik een Omnia 7 (4 inch), toen ging ik naar 4,5, wat zeker nog acceptabel was, maar wel wat minder comfortabel was met 1 hand, maar met de XL is dat natuurlijk gewoon einde verhaal. Tegelijkertijd is over de jaren wel vrijwel alles naar de onderkant gegaan, waardoor het kunnen raken van de bovenkant, minder relevant is. En dan blijft nog maar de vraag of ik toch niet een groter toestel fijner zou gaan vinden?
Toch blijft die twijfel, ook omdat ik niet weet hoe goed de 950 met 1 hand is vergeleken met de XL. Kan je de 950 makkelijk met 1 hand te besturen blijft de twijfel, maar heb je daar net als de 950 toch ook voor dingen 2 handen nodig (of hele acrobatische bewegingen met je hand), dan lijkt de XL toch wel de telefoon die beter past.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ja maar let op, wat jij zegt is geen oplossing.enomiss schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:47:
Als je de telefoon reboot terwijl hij aan het opladen is via de kabel dan maakt de batterij status soms gekke sprongen. Deze sprongen kunnen ook ontstaan bij normale reboots of als de telefoon vast hangt en uitvalt. Maar naar mijn ervaring is de kans op sprongen groter als je hem aan het opladen bent. Dus ik doe NOOIT rebooten terwijl ik oplaad. Dan haal ik hem altijd even los. Als hij is opgestart dan laat ik hem weer verder opladen. Stel je hebt 25% dan kan hij zomaar gaan naar 40% en andersom. Het probleem dat volgt is dat de telefoon denkt dat hij op 40% zit. Hij laadt dan 60% op en denkt dat hij vol zit. maar hij is dus niet helemaal vol. Wat je dan moet doen is zovaak rebooten terwijl hij aan de stroomkabel hangt totdat je de laagste batterijstand hebt bereikt. Vervolgens helemaal opladen tot 100%. Natuurlijk zijn er zometeen enkele batterij experts het oneens met mij, maar dit is mijn praktische ervaring en heeft altijd het batterij probleem voor mij opgelost.
Dit alles is overigens niet 950 specifiek. Geldt ook voor alle andere lumia's (mijn L920 ook). En wellicht voor alle mobiele telefoons in het algemeen.
Ik vond het formaat van de 930 prima en wilde eigenlijk niet groter. De 930 is ietsje groter dan de 920. Reden waarom ik eigenlijk de 950 wilde ipv de 950xl was voor mij ook het formaat en de grote afkeer van Hamburger menu's. Daar is Microsoft nu ook op over gegaan en ik zag het niet zitten om een 950 of 950xl met 2 handen te bedienen.Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:09:
1. Lumia 950
2. Lumia 950 XL
3. Wachten
XBL: MRE Inc
http://www.windowscentral...gates-installation-issuesD0gtag schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:32:
Iemand enig idee hoe je een OTA kan forceren op een 950? heb nog steeds geen .29 update gekregen ook niet via WDRecoveryTool. Iemand suggestions om alsnog .29 erop te krijgen?
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Duidelijk, bedankt.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Wil ik mijn 920 een beetje comfortabel vast houden nog, dan komt mijn duim wel in de links bovenhoek van de tile links boven. Wil ik mijn action centre naar beneden halen in de hoek bovenin, dan ga ik handelingen doen die ik niet prettig vind. Halverwege het scherm is dat weer geen probleem.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:25:
[...]
Ligt dat er ook niet er aan of je kleine of hele grote handen/duim hebt.
Of heb je gemiddelde grootte handen?
Of anders: leg je duim zo ver mogelijk op het scherm op je huidige mobiel. En kijk hoever je komt.
En vergelijk die maat met de afmetingen van een 950/XL/
Tot op heden ziet op iedere foto en in ieder filmpje, de behuizing van de camera module er echt vreselijk lelijk uit. Dat is uiteraard smaak, maar ik vind het er echt afschuwelijk uit zien, en helaas gaat een cover daar niet mee helpen. Of er moet een hoesje zijn die ook over dat nep zilver gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:28:
[...]
Kan me zeer in je vraagstelling vinden. Herkenbaar.
Je vraagstelling had ik ook. Was zo goed als overtuigd van de 950XL. Op foto's en video's ziet een 950XL er simpelweg beter uit.
Maar nadat ik beide in de handen gehad heb, sloeg dat over naar de 950. In het echt is een 950 veel mooier als 'plaatjes' doen geloven. Zeker in combinatie met een Mozo back cover.
Had je ook de 950 geprobeerd qua formaat?MRE-Inc schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:39:
[...]
Ik vond het formaat van de 930 prima en wilde eigenlijk niet groter. De 930 is ietsje groter dan de 920. Reden waarom ik eigenlijk de 950 wilde ipv de 950xl was voor mij ook het formaat en de grote afkeer van Hamburger menu's. Daar is Microsoft nu ook op over gegaan en ik zag het niet zitten om een 950 of 950xl met 2 handen te bedienen.
Uiteindelijk toch, na lang twijfelen, de 950xl gekozen. Heb hem nu een week en het formaat is echt prima. Groter moet idd niet, maar ik ben blij dat ik toch de xl gekozen heb. Bij beide toestellen zul je toch vaak met 2 handen moeten werken om ze te bedienen. Dat komt enerzijds door de grootte en anderzijds door de hamburgermenu's. Ik heb gemiddelde handen qua afmeting, maar ik kom echt niet bij de linker boven hoek.
Verder verschilt de 950 niet zoveel van de 950xl qua grootte. Overigens ben ik nog steeds zwaar onder de indruk van het scherm van de 950xl. Die is echt haar scherp. Die van de 930 was ook scherp, maar deze echt stukken meer. Aangezien het scherm van de 950 iets kleiner is, is die dus nog scherper.
Zou toch gewoon de 950XL nemen, zeker gezien de betere specs (en dus mogelijk nog iets langer future proof). Grootte van een device went erg snel, welke grootte dat ook is.Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:09:
1. Lumia 950
2. Lumia 950 XL
3. Wachten
Je kan natuurlijk one-handed mode gewoon gebruiken. Wellicht niet optimaal maar stelt je toch best aardig in staat om de hamburgers aan te tikken met 1 hand.MRE-Inc schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:39:
[...]
Reden waarom ik eigenlijk de 950 wilde ipv de 950xl was voor mij ook het formaat en de grote afkeer van Hamburger menu's. Daar is Microsoft nu ook op over gegaan en ik zag het niet zitten om een 950 of 950xl met 2 handen te bedienen.
Uiteindelijk toch, na lang twijfelen, de 950xl gekozen. Heb hem nu een week en het formaat is echt prima. Groter moet idd niet, maar ik ben blij dat ik toch de xl gekozen heb. Bij beide toestellen zul je toch vaak met 2 handen moeten werken om ze te bedienen. Dat komt enerzijds door de grootte en anderzijds door de hamburgermenu's. Ik heb gemiddelde handen qua afmeting, maar ik kom echt niet bij de linker boven hoek.
Patient gamer
Verwijderd
Ik neig inmiddels naar neutraal. Mocht het straks toch niet bevallen dan maak ik 'm wel zwart.Benjamin- schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:09:
Tot op heden ziet op iedere foto en in ieder filmpje, de behuizing van de camera module er echt vreselijk lelijk uit. Dat is uiteraard smaak, maar ik vind het er echt afschuwelijk uit zien, en helaas gaat een cover daar niet mee helpen. Of er moet een hoesje zijn die ook over dat nep zilver gaat.
Maar hoe was jouw ervaring qua grote?
People as things, that’s where it starts.
Je kan ook een factory reset doen via instellingen>>systeem>>info>>fabrieksinstellingenRhodan schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:37:
[...]
Ben nieuwsgierig. Ik had na de update naar .29 een factory reset gedaan alleen wel met een restore van een backup. Ik neig naar wederom een factory reset alleen dan zonder restore, zoveel heb ik er nog niet op.
Had trouwens via hier, een filmpje gezien van iemand die via knoppen combi methode een hard reset deed.
http://www.winbeta.org/ne...lumia-950-or-lumia-950-xl
Kreeg ik echt niet voor elkaar.
Zo had ik het inderdaad gedaan, maar was / ben nieuwsgierig aangelegdJay47 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:35:
[...]
Je kan ook een factory reset doen via instellingen>>systeem>>info>>fabrieksinstellingen![]()
Hoef je dat gepruts met knoppen ook niet te hebben.
Heb van mij ook een factory reset gegeven en helemaal schoon begonnen, had eerst een backup van mijn 640XL op zitten.
Hmm dat zou best kunnen, ga ik ook ff testen.Rhodan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:38:
[...]
Zo had ik het inderdaad gedaan, maar was / ben nieuwsgierig aangelegd.
Vannacht eindelijk onder 1% batterij per uur verlies gehad, 0.8%.
Dit door wifi uit te schakelen.
Het idee dat de wifi module nog niet echt optimaal is.
Setting ook nog niet gevonden, maar komend van een doorgedraaide android gebruiker, ben ik zo groen als gras op windows mobile gebied.Jay47 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:42:
[...]
Hmm dat zou best kunnen, ga ik ook ff testen.
Bij WP8.1 schakelde wifi naar een soort slaapstand als het niet werd gebruikt.
Weet niet hoe dat is in W10
Had eerst ook Android maar was het zat, langzaam, lag en reclamesRhodan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:47:
[...]
Setting ook nog niet gevonden, maar komend van een doorgedraaide android gebruiker, ben ik zo groen als gras op windows mobile gebied.
Instellingen >> Netwerk en draadloos >> Wi-Ficoenraad7 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:35:
Waar staat die setting voor je wifi dat hij naar een 1 uur weer inschakelt ?
thxVoxxie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:40:
[...]
Instellingen >> Netwerk en draadloos >> Wi-Fi
Als je hem op uitgeschakeld zet staat er onderin "Wi-Fi opnieuw inschakelen"
Daar kan je verschillende waarde selecteren.
Had wat andere redenen om over te stappen, nieuwere android toestellen hebben geen microsd slot en geen verwisselbare batterij. Tevens vind ik het lak hebben aan de gebruikers qua privacy etc (jaja MS is ook geen heilig boontje) steeds irritanter worden. Wil je een toestel een beetje bloatware vrij hebben, dan ben je haast verplicht om te rooten.Op zich geen probleem, doe ik met android toestellen al jaren, maar dit allemaal bij elkaar opgeteld..Jay47 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:35:
[...]
Had eerst ook Android maar was het zat, langzaam, lag en reclames![]()
Windows was een verademing, ga echt niet meer terug naar Android en iOS al helmaal niet!
Ja Windows mist een paar apps maar ik persoonlijk heb ze niet nodig.
Wat vind je ervan tot nu toe?
Niet helemaal wat ik bedoel, onder Android heb je een setting die geeft: wifi uit wanneer scherm uit is. Hier zit wel een overgang van een paar minuten, maar schakelt wifi dan daadwerkelijk uit. Wanneer je toestel later weer "wakker" maakt, start ook wifi op en maakt automatisch weer verbinding met je wifi punt.Voxxie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:40:
[...]
Instellingen >> Netwerk en draadloos >> Wi-Fi
Als je hem op uitgeschakeld zet staat er onderin "Wi-Fi opnieuw inschakelen"
Daar kan je verschillende waarde selecteren.
En waarom zouje de lumia camera pakken ?coenraad7 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:53:
Is het mogelijk om je Lumia camera te gebruiken binnen whatsapp (dus als je bijv. de camera start in whatsapp dat hij de Lumia camera pakt) is hier een optie voor ?
sorry dan heb ik het verkeerd gezegd, ik bedoel de "camera" bij de applijst. was ff in de warIcaru schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:56:
[...]
En waarom zouje de lumia camera pakken ?
De windows Camera zal deze compleet vervangen...
Ik denk niet dat dit mogelijk is ...coenraad7 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:58:
[...]
sorry dan heb ik het verkeerd gezegd, ik bedoel de "camera" bij de applijst. was ff in de war
Heb je dat altijd bij dezelfde wifif accespoint?Abo247 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:01:
Goedemorgen,
Als nieuwe gebruiker van de windowsphone was het even wennen aan de lumia 950xl. Was een android gebruiker maar heb nog niet het gevoel dat ik mijn oude note 3 weg kan doen.
Ik heb mijn toestel nu 4 dagen ben er tevreden over behalve over de wifi. Deze schijnt het signaal niet vast te houden als ik mijn scherm lock. Op internet zijn er meerdere melding van gemaakt dus een bekend probleem.
Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen?
Wifi signaal moet ik telkens handmatig activeren. Bluetooth staat uit en andere connectiviteit zijn niet gekoppeld.
Software reboot en fabrieksinstelling heeft niet geholpen.
Het kon in 8.1 wel via de update, maar dat is verwijderd lijkt wel. Ik heb het nog niet terug gevonden.Rhodan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:40:
[...]
Nog iets wat ik mis of doe iets niet goed, maar als ik in de store zoek naar updates en als die er zijn, kan ik er niet op klikken om te kijken wat er nieuw of gefixed is.
Kom er wel via mijn library, is het op deze manier de enigste manier om dat te zien?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ja nu alleen kunnen testen op het netwerk van mijn werk.Thuis geen problemen ermee.Rhodan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:36:
[...]
Heb je dat altijd bij dezelfde wifif accespoint?
Zoja, firmware up to date, soms helpt een reset van je router ook weleens.
Onder Android heb ik dit ook weleens gehad, maar kon ik altijd regelen met wat hogere acces rechten in de wifi software, of je ook zoiets heb onder windows mobile....
Op het werk ook weleens last van, ook met android, niet het beste netwerk en (te) veel gebruikers.Abo247 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:54:
[...]
Ja nu alleen kunnen testen op het netwerk van mijn werk.Thuis geen problemen ermee.
Toestel is volledig op to date.
Android toestel blijft het wel vasthouden. op het werk kan ik helaas de router niet resetten.
klopt maar toch blijft de lumia het netwerk niet automatisch weer op te pakken.Rhodan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:59:
[...]
Op het werk ook weleens last van, ook met android, niet het beste netwerk en (te) veel gebruikers.
[ Voor 3% gewijzigd door MisterChaoSs op 16-12-2015 12:25 ]
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Wazig. Ik heb nota bene >20 wifi netwerken van klanten in mijn Lumia en bij allen pakt de Lumia deze automatisch het wifi netwerk weer op als ik weer bij een van die bedrijven kom.Abo247 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:03:
[...]klopt maar toch blijft de lumia het netwerk niet automatisch weer op te pakken.
mijn note 3 doet het wel.
ja het is een bekend netwerk deze worden wel herkend. . helaas ligt het toch ergens aan waardoor ik het telkens handmatig moet activeren. dit gebeurt alleen als ik het toestel vergrendel en weer aanzet. toch jammer.Tweaker1234 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:50:
[...]
Wazig. Ik heb nota bene >20 wifi netwerken van klanten in mijn Lumia en bij allen pakt de Lumia deze automatisch het wifi netwerk weer op als ik weer bij een van die bedrijven kom.
Staat je bedrijfsnetwerk wel onder - WiFi - Manage - Known networks ?
Of anders eens proberen om die handmatig daar toe te voegen?
NFC betalen in combinatie met windows phone 10 heb ik nog niet gezien. Microsoft heeft het er wel over gehad in combinatie met authenticatie via Windows Hello als het soort techniek dat ze voor betalingen willen gebruiken.MisterChaoSs schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:05:
Edit: Weet iemand hoe het zit met NFC betalen trouwens?
HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7
Patient gamer
mooi om te horen hier helaas nog geen update.blmp schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:46:
Lijkt erop dat .29 weer gepushed wordt. Problemen zijn opgelost.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:21:
Vandaag zou de review van de 950 op Tweakers tevoorschijn komen. Ben benieuwd.
Ben ook erg benieuwd. Ik wil graag de overstap maken van mijn (goedkope maar goed functionerende) Xiaomi 1S naar de 950XL. Maar dit topic, en de op mij overkomende regen van klachten en kinderziektes (bedankt jongens!!Dryclow schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:26:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat we vandaag de review van tweakers konden verwachten? Of zit ik er naast?
Want ondanks dat ik het toestel al heb ben ik wel benieuwd
JammerDruss schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:33:
[...]
[...]
Ben ook erg benieuwd. Ik wil graag de overstap maken van mijn (goedkope maar goed functionerende) Xiaomi 1S naar de 950XL. Maar dit topic, en de op mij overkomende regen van klachten en kinderziektes (bedankt jongens!!) weerhoud mij er nog van de order te plaatsen. Ik hoop dat er in de review ook wat naar voren gaat komen op gebied van verbeteringen en/of reacties van MS etc.
In deze staat vind ik het toestel in iedergeval simpelweg nog 3 x te duur.
It's never easy.....
Wil ik ook, ik had ook gekeken maar de 950's zijn niet direct leverbaar bij de MM hier, terwijl andere toestellen wel op de site staan als direct ophalen. Dus ik ben bang dat ze hem niet hebben liggen. Maargoed anders dan probeer ik wel vergelijkbare toestellen qua grote.Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:20:
[...]
Ik neig inmiddels naar neutraal. Mocht het straks toch niet bevallen dan maak ik 'm wel zwart.
Maar met de Mozo cover met de extra zilveren ring in die cover en de 'zilver-metalen' randen, valt de camera ring veel minder op. En dan past het wel. Op de plaatjes. Een deze dagen verwacht ik de Mozo back cover binnen te krijgen.
In theorie maakt het inderdaad niet zoveel uit, maar in de praktijk vond ik het verschil veel groter.
Als het kan, gewoon beide bekijken. Er zal vast wel een Mediamarkt zijn die ze allebei heeft liggen.
Kan je ze gelijk in het echt zien. Plaatjes blijven bedrieglijk.
Ze hadden het inderdaad over 16 december, maar idd nog niks te vinden.Deick schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:33:
Zou vandaag niet de tweakers review gepubliceerd worden?
Verwijderd
Wellicht komt ie nog. Mozo heeft al aangegeven dat er ook andere modellen back covers komen zonder leer.Benjamin- schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:25:
[...]
en hoop dan ook een Surface achtige cover te zien voor de 950's.
Verwijderd
Microsoft Pay is in ontwikkeling. De vraag is meer wanneer die beschikbaar komt.MisterChaoSs schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:05:
Edit: Weet iemand hoe het zit met NFC betalen trouwens?
Het zou logisch zijn even te wachten op de update. Als deze known bugs oplost is dat alleen maar goed.RobinHood schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:40:
[...]
Ze hadden het inderdaad over 16 december, maar idd nog niks te vinden.
Om Tweakers eens het voordeel van de twijfel te geven over WP/WM: misschien wachten ze tot ze meer ervaring hebben met .29 en Continuum.
Zou opzich nice zijn als de telefoons dan een halve punt extra krijgen, aan de andere kant, hoe belangrijk is het OS als dat toch nog updates krijgt? Beetje hetzelfde als de prijs, ja, bij launch is alles duur, na 6 maanden veel minder.
Kom zelf van een HTC one s af en heb nu de L950 (XL vond ik te groot) zo'n kleine 2 weken en dit zijn tot nu toe m'n belangrijkste bevindingen:awetting schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:50:
De 950XL ziet er goed uit, is wel mijn smaak. al een tijdje aan het kijken naar een smartphone met windows OS... zijn er mensen die van android naar windows zijn overgestapt (ik heb al sinds 2009 android) en daar positieve ervaringen mee hebben? Januari mag ik weer iets anders ;-)
[ Voor 2% gewijzigd door sandr op 17-12-2015 03:29 . Reden: Browser toegevoegd. ]
Verwijderd
Zou beter zijn inderdaad. .29 is inmiddels geresubmit met wat install fixes.bilgy_no1 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:33:
[...]
Het zou logisch zijn even te wachten op de update. Als deze known bugs oplost is dat alleen maar goed.
Ik heb ze in ieder geval net even een mailtje gestuurd.Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:41:
[...]
Wellicht komt ie nog. Mozo heeft al aangegeven dat er ook andere modellen back covers komen zonder leer.
Verwijderd
Ik heb geen battery drain maar wel een battery app geïnstalleerd. Dus het hoeft niet de boosdoener te zijnRadeon schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:18:
Hebben mensen die last hebben battery drains allemaal een battery app geïnstalleerd? Want ik zoals coenraad zelf helemaal geen van drains. Denk eerder de battery app de grootste boosdoener is.
Ik ben zelf van android naar Windows overgestapt. Om de apps heb ik het niet gedaan ben zelf niet zo van de veel apps. de meest gangbare apps zijn wel aanwezig. Facebook twitter etc.awetting schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:50:
De 950XL ziet er goed uit, is wel mijn smaak. al een tijdje aan het kijken naar een smartphone met windows OS... zijn er mensen die van android naar windows zijn overgestapt (ik heb al sinds 2009 android) en daar positieve ervaringen mee hebben? Januari mag ik weer iets anders ;-)
[ Voor 3% gewijzigd door Abo247 op 17-12-2015 08:21 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq