• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17
RobinHood schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:14:
Was die "wissel je telefoon in voor een 950xl" niet op 12 december?
Yep, daarom ben ik nu trotse eigenaar van de 950XL :)
Fijn toestel, helemaal in vergelijking met de iPhone 5C die ik ervoor heb achtergelaten :)
Raymond schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:17:
[...]

Yep, daarom ben ik nu trotse eigenaar van de 950XL :)
Fijn toestel, helemaal in vergelijking met de iPhone 5C die ik ervoor heb achtergelaten :)
Heb er volgens mij niks op Tweakers over gelezen, maar kan het het ook gemist hebben, zit niet zoveel op de FP.

People as things, that’s where it starts.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zou het dan echt zo zijn dat je alleen voor win acties in aanmerking komt als je een tweaker abo hebt?

Vanaf het 50 euro abo, staat er "Grotere kans op prijzen bij het meedoen aan winacties" en laat Raymond nu toevallig dit abo hebben ;)

[ Voor 40% gewijzigd door BlakHawk op 14-12-2015 16:30 ]

Youtube: DashcamNL

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zo net de display dock opgehaald bij het UPS service punt (de dierenwinkel :) ) Tweakers.net schaalt niet lekker mee. Je moet echt de pagina op 16inch en grotere schermen forceren. Das jammer. Heb Tweakers.net nu wel op een 55inch tv vlijmscherm :P

Overigens zag ik dat OneFootball ook een Universal app is. Lekker het voetbal nieuws op een groot scherm lezen.

Dat continuum is echt een mooie feature. Notificaties die je binnen krijgt op je telefoon zijn ook nog eens zichtbaar op je tv zo. Boven in het scherm zie ik netjes NLD staan als toetsenbord taal. Een Windows toets+ spatie en het veranderd naar ENG taal. Heerlijk gewoon....

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Na de update naar .29 toe kreeg ik last van reboots, verschillende per dag, en m´n batterij duur was sterk verminderd 100 % gaf 15 uur gebruik aan.

Na het herstellen naar fabrieksinstellingen toe, ( kreeg direct .29 terug ) ( geen back up terug gezet ) en herinstallatie van alle programma's handmatig plus alle instellingen ( inderdaad niet prettig ), kreeg ik wel een hele fijne 950 hiervoor terug.
Geen Reboots meer, mijn batterij geeft aan 1 dag en 15 uur ( 39 uur ) te gebruiken bij 100 %.

Echt het is de moeite waard, mocht je nog hickups hebben na de upgrade, dan is dit zeker de moeite waard, om dit te ondernemen.

P.s. Gisteren middag een etentje met de familie gehad, en als ik dan mijn foto's vergelijk met de andere 2 toestellen waar ook foto's mee gemaakt waren dan zijn die van de 950, geweldig fris en fruitig en mooi belicht t.o.v. de andere toestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2015 17:35 ]

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:30
Zojuist maar even naar de MM geweest om naar het formaat en het os van de lumia 950 te kijken. Helaas hing de 950(xl) nergens, even navraag gedaan en toen kwam er één uit de kast. Toen ik vroeg of ik de 950 even mocht booten was de opmerking : u komt dan in de installatie dus daar heeft u niks aan. Daarnaast als u wil zien hoe het os draait kijkt u gewoon naar de andere windows phones want het is allemaal 8.1. Ik nog even de opmerking maar de 950 draait toch windows 10? Nee, dat komt nog. Dus gelijk zijn alle problemen verklaard vermeld in dit topic, we draaien nog geen windows 10 :)

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12 18:59
Tenenkrommend soms het gebrek aan kennis. Al blijf ik het ook vinden dat Microsoft NL hier echt flinkt blijft falen. Snap dat echt niet.

Verwijderd

GroeneThee schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:18:
Tenenkrommend soms het gebrek aan kennis. Al blijf ik het ook vinden dat Microsoft NL hier echt flinkt blijft falen. Snap dat echt niet.
Eens, MS zou bij zo n grote winkels er voor moeten zorgen dat hun artikelen als de surfaces en lumia's meer, mooier en beter gepresenteerd zouden worden.
In Eindhoven heeft Apple en Samsung mooie eigen presentaties /tafels, waarom ms niet....

Dat valt ten minste op, en zorg dat er een verkoper bij staat die Windows fan is, en ook iets kan uitleggen met z'n volle verstand.
Op de huidige werkwijze zal krijgen ze het niet over de bühne!
Het ligt erbij als een c merk, erg bedroevend 😓.

• GroeneThee
Misschien zouden we met z'n allen eens een bericht naar deze man moeten sturen dat zowel het algemene marketing beleid in Nederland faalt, maar daarnaast het aansturen van de verschillende kanalen ver onder de maat is.

Hij heeft in ieder geval genoeg te vieren :+

[ Voor 19% gewijzigd door GroeneThee op 14-12-2015 19:47 ]

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:18
Ook mijn frustratie. Het zou fijn zijn als er iemand van Microsoft in dit draadje zou reageren. Hier zitten de fans. Alle bedrijven hebben tegenwoordig hun mond vol over webcare. En dan gaat het over Facebook en Twitter. Maar de echte fans zitten hier en op andere fora. Een goede uitleg zou zoveel kunnen schelen.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:25:
[...]

Eens, MS zou bij zo n grote winkels er voor moeten zorgen dat hun artikelen als de surfaces en lumia's meer, mooier en beter gepresenteerd zouden worden.
In Eindhoven heeft Apple en Samsung mooie eigen presentaties /tafels, waarom ms niet....

Dat valt ten minste op, en zorg dat er een verkoper bij staat die Windows fan is, en ook iets kan uitleggen met z'n volle verstand.
Op de huidige werkwijze zal krijgen ze het niet over de bühne!
Het ligt erbij als een c merk, erg bedroevend 😓.
MS zal nooit de lumia's 950 en xl kunnen verkopen in de MM en andere winkels aangezien deze helemaal nog niet rijp zijn voor de markt. De MM en vergelijkbare winkels zitten niet te wachten op mensen die weer terugkomen omdat de software niet werkt of omdat er een irritant geluid uit de speakers blijven komen. Momenteel hebben de lumia's nog beta software wat ook niet helpt. Mensen die niks van hard & software (willen) weten en van ios of android komen zullen bedrogen uitkomen. Mensen willen geen apps die 'lijken' op het origineel en een toestel is meer dan het OS alleen, tegenwoordig zijn apps deel van het OS en bepalen de functionaliteit van een toestel.

-Een windows fan is nog niet een goede verkoper, een goede verkoper weet wat de klant zoekt niet waar hij zelf fan van is-

Ik hou van vernieuwende producten en bedrijven maar de 950(xl) kan ik niemand aanraden, ik heb software van oktober die nog vol zit met bugs, updates nog steeds niet ontvangen. En lees dat grote bugs nog steeds niet geplet zijn in de laatste updates en dat ik moet hopen dat deze update de SD slot bruikbaar maakt en stabiel.
En voor een tweaker is dit toestel ook niks aangezien MS alles potdicht heeft gemaakt, sites zoals XDA bestaan er niet voor de wm(x) en xda heeft een draadje maar aangezien wm10 geen custom rom mogelijkheden heeft is die aardig leeg bij xda. (Een beetje door het menu bladeren noem ik niet tweaken).

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:38
Over display, bij de Mediamarkt in Den Bosch (en volgens mij ook elders) heb je een apart deel voor Surface staan (ok, het is 1 meter breed, maar toch), met ook alle accessoires eronder. En dan heb je bij de smartphones ook nog een ding met Lumia's, tegenover de Samsungs. Is het standaard? Ja, maar het staat er wel gewoon.
En op de drukke dagen zie ik er regelmatig mensen met MS-shirts aan bij staan. Al zijn ze niet altijd even aandachtig bezig met de klanten :X

Maar je merkt gewoon het gebrek aan visie en controle hier in Nederland. Ze doen maar wat. Soms opgedrongen van hogerhand, anders weer gebrekkig uitgewerkt. Volgens mij hadden ze ook helemaal niet gerekend op de aandacht op de Future Proef evenement voor de nieuwe Lumia toestellen. Heb er weinig gezien die echt voor de historie kwamen :+

Er is al een frisse wind door MS USA gaan waaien, nu nog door MS NL.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 55% gewijzigd door Martinspire op 14-12-2015 20:28 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
D0gtag schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:14:
[...]

MS zal nooit de lumia's 950 en xl kunnen verkopen in de MM en andere winkels aangezien deze helemaal nog niet rijp zijn voor de markt. De MM en vergelijkbare winkels zitten niet te wachten op mensen die weer terugkomen omdat de software niet werkt of omdat er een irritant geluid uit de speakers blijven komen. Momenteel hebben de lumia's nog beta software wat ook niet helpt. Mensen die niks van hard & software (willen) weten en van ios of android komen zullen bedrogen uitkomen. Mensen willen geen apps die 'lijken' op het origineel en een toestel is meer dan het OS alleen, tegenwoordig zijn apps deel van het OS en bepalen de functionaliteit van een toestel.

-Een windows fan is nog niet een goede verkoper, een goede verkoper weet wat de klant zoekt niet waar hij zelf fan van is-

Ik hou van vernieuwende producten en bedrijven maar de 950(xl) kan ik niemand aanraden, ik heb software van oktober die nog vol zit met bugs, updates nog steeds niet ontvangen. En lees dat grote bugs nog steeds niet geplet zijn in de laatste updates en dat ik moet hopen dat deze update de SD slot bruikbaar maakt en stabiel.
En voor een tweaker is dit toestel ook niks aangezien MS alles potdicht heeft gemaakt, sites zoals XDA bestaan er niet voor de wm(x) en xda heeft een draadje maar aangezien wm10 geen custom rom mogelijkheden heeft is die aardig leeg bij xda. (Een beetje door het menu bladeren noem ik niet tweaken).
Het ligt er serieus maar net aan wat de klant wilt. Zelf ben al een flinke lange tijd een verkoper geweest in een elektronica winkel (als weekendbaan) en het verschilt echt per klant wat hij wilt. Krijg met Android en IOS genoeg klanten terug waarvan iets vastloopt of ze iets niet kunnen vinden. En dan heb ik het niet eens gehad over de ios 8.x en 9 update van Apple. Dat was helemaal dramatisch..

Probleem bij bepaalde mega winkels zoals de MM is dat er teveel verkopers daar rondlopen die alleen iets verkopen wat ze kennen. Er zijn uitzonderingen (want ken er persoonlijk meerdere die niet zo zijn), maar overgrote deel verkoopt alleen iets wat gemakkelijk is. Om eerlijk te zijn is er helemaal niks mis met het platform. Voor iemand die alleen wilt whatsappen is er serieus niks mis met een budget WP toestel. Sterker nog, die klanten zie ik niet met problemen terug komen en zijn juist zeer positief. Het zijn vaak de Android gebruikers die wat goedkoper toestel hebben die ontevreden zijn.

Microsoft moet hier gewoon op inspelen en veel meer tijd in goede personeel steken die op locaties zoals MM staan. In Amerika doen ze het wel heel erg, alleen ze vergeten dat ze het echt moeten hebben van Europa op het gebied van marktaandeel.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 14-12-2015 20:43 ]

• GroeneThee
D0gtag schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:14:
[...]

MS zal nooit de lumia's 950 en xl kunnen verkopen in de MM en andere winkels aangezien deze helemaal nog niet rijp zijn voor de markt.
Ik hoor je frustratie, maar heb je je wel eens in andere topics verdiept? Van de Iphone 6(s) tot de Galaxy S6 en alles wat er nog meer is. Overal is wel iets wat niet lekker loopt, goed werkt of frustrerend is.... VOOR IEMAND ;)

Begrijp mij niet verkeerd; ook ik ervaar dingen met mijn 950 XL die voor mij frustrerend zijn. Maar om nou het complete product voor iedereen af te serveren, nee dat gaat mij te ver.
Voor jou is er absoluut iemand te vinden die het een heerlijk product vindt, voor hem/haar. Die niet die problemen ervaart en er erg blij mee is. Als je nu eens je wat nuance aan brengt in je verhaal, dan zal ik je in ieder geval een stuk serieuzer nemen.

• Martinspire
GroeneThee schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:28:
[...]

Ik hoor je frustratie, maar heb je je wel eens in andere topics verdiept? Van de Iphone 6(s) tot de Galaxy S6 en alles wat er nog meer is. Overal is wel iets wat niet lekker loopt, goed werkt of frustrerend is.... VOOR IEMAND ;)

Begrijp mij niet verkeerd; ook ik ervaar dingen met mijn 950 XL die voor mij frustrerend zijn. Maar om nou het complete product voor iedereen af te serveren, nee dat gaat mij te ver.
Voor jou en is er absoluut iemand te vinden die het een heerlijk product vindt, voor hem.haar. Die niet die problemen ervaart en er erg blij mee is. Als je nu eens je wat nuance aan brengt in je verhaal, dan zal ik je in ieder geval een stuk serieuzer nemen.
Toch denk ik dat een paar weken tijd extra nemen geen slecht idee is. Begin het jaar met een mooie campagne bijvoorbeeld. En dat devices ook met .29 in de winkel liggen met bijgewerkte apps. Dat lijkt me een betere out-of-box ervaring. Gister heeft mijn factory-reset zo'n 8 uur geduurd voordat ie klaar was met updaten, apps downloaden en instellingen terugzetten. Is maar goed dat ik hem verder niet nodig had.
Al snap ik wel dat het even kan duren met 236 apps hoor en het viel me nog mee hoeveel er nog bewaard is. Maar het blijft lang.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Martinspire schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:31:
[...]

Toch denk ik dat een paar weken tijd extra nemen geen slecht idee is. Begin het jaar met een mooie campagne bijvoorbeeld. En dat devices ook met .29 in de winkel liggen met bijgewerkte apps. Dat lijkt me een betere out-of-box ervaring. Gister heeft mijn factory-reset zo'n 8 uur geduurd voordat ie klaar was met updaten, apps downloaden en instellingen terugzetten. Is maar goed dat ik hem verder niet nodig had.
Al snap ik wel dat het even kan duren met 236 apps hoor en het viel me nog mee hoeveel er nog bewaard is. Maar het blijft lang.
236 apps :o Zoveel software heb ik bij lange na nog niet eens op mijn pc staan!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 07:43
Brilsmurfffje schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:37:
236 apps :o Zoveel software heb ik bij lange na nog niet eens op mijn pc staan!
Notepad, Wordpad, Calc, verkenner, taakplanner, .... command prompt :) ... je zit snel aan 236 als alles een app is.

• GroeneThee
Grrrr... wil net een factory reset doen... blue screen met BitLocker recovery.... toestel wil niets meer doen :(

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

GroeneThee schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:28:
[...]

Voor jou is er absoluut iemand te vinden die het een heerlijk product vindt, voor hem/haar. Die niet die problemen ervaart en er erg blij mee is. Als je nu eens je wat nuance aan brengt in je verhaal, dan zal ik je in ieder geval een stuk serieuzer nemen.
Ik heb zowel in de G4, note 4, moto x verdiept. De enige die in de buurt komt van de problemen is de LG g4, (over verhitting, slechte updates of geen updates, battery drain etc) De s6, iphones, moto x, note 4, etc kennen deze problemen niet of zijn foutief. Uit eigen beleving en kan je zelf nalezen op tweakers.

Bij de XL lookt er niet 'iets' niet lekker (VOOR IEMAND), er loopt te veel niet of niet goed (zoals je vervolgens in je tweede alinea zelf aangeeft |:( ) + een app gap. Probeer dat is te verkopen.
Wat ik ervaar is ook gewoon wat niet werkt in de software, volgens MS zelf dus hé: zoals een stabiele SD lezer, Iris scanner. Ik ben volgens mij niet de enige die last heeft van ruis uit de speakers.
De software is gewoon niet klaar en als jij er mee kan leven prima, maar ik kan op dit tijdstip het toestel niet aanraden. (nuance in het verhaal is dat ik het niet kan aanraden, en jij het meteen op afserveren stelt, volgens mij heb ik dat niet geschreven maar ach, het is maar een nuance) En of jij het serieus of niet neemt, meh. Ik geef alleen aan waarom het niet in de MM komt en waarom de eerste volgende review het toestel weer een sub 7 cijfer geeft.

MM moet ruimte vrijmaken voor een product wat ze nauwelijks gaan verkopen? Wat denk je zelf :+
Martinspire schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:31:
[...]

Vanmiddag een Hard reset gedaan, power volume down werkt niet. Dan maar via software gedaan, duurde een paar minuten verder niet. Windows device recovery tool gebruikt.... kan ook geen update vinden....

[ Voor 17% gewijzigd door D0gtag op 14-12-2015 20:49 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• vali
D0gtag schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:46:
[...]

Ik heb zowel in de G4, note 4, moto x verdiept. De enige die in de buurt komt van de problemen is de LG g4, (over verhitting, slechte updates of geen updates, battery drain etc) De s6, iphones, moto x, note 4, etc kennen deze problemen niet of zijn foutief. Uit eigen beleving en kan je zelf nalezen op tweakers.

Bij de XL lookt er niet 'iets' niet lekker (VOOR IEMAND), er loopt te veel niet of niet goed (zoals je vervolgens in je tweede alinea zelf aangeeft |:( ) + een app gap. Probeer dat is te verkopen.
Wat ik ervaar is ook gewoon wat niet werkt in de software, volgens MS zelf dus hé: zoals een stabiele SD lezer, Iris scanner. Ik ben volgens mij niet de enige die last heeft van ruis uit de speakers.
De software is gewoon niet klaar en als jij er mee kan leven prima, maar ik kan op dit tijdstip het toestel niet aanraden. (nuance in het verhaal is dat ik het niet kan aanraden, en jij het meteen op afserveren stelt, volgens mij heb ik dat niet geschreven maar ach, het is maar een nuance) En of jij het serieus of niet neemt, meh. Ik geef alleen aan waarom het niet in de MM komt en waarom de eerste volgende review het toestel weer een sub 7 cijfer geeft.

MM moet ruimte vrijmaken voor een product wat ze nauwelijks gaan verkopen? Wat denk je zelf :+
Wat versta jij onder verdiepen? Sta eens een langere tijd in een elektronica winkel en je komt erachter hoeveel gezeik ieder nieuw toestel heeft en hoe slecht bepaalde fabrikanten iets repareren(doel hier op Samsung). Hier herkenbaar voorbeeld met de IPhone 6s. Probeer zeker niet bepaalde problemen van de l950 en950xl goed te praten. Maar om nou te zeggen dat andere modellen geen tot amper problemen hebben is mijns inziens een zeer naïeve/domme uitspraak.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 14-12-2015 20:55 ]

• GroeneThee
[...]

[...]

Vanmiddag een Hard reset gedaan, power volume down werkt niet. Dan maar via software gedaan, duurde een paar minuten verder niet. Windows device recovery tool gebruikt.... kan ook geen update vinden....
Ik zoek net op het forum naar Note 4 en het eerste item wat naar boven komt is Note 4 probleempje, 3e is Scherm opeens dood/zwart, 5e [Note 4] Behoorlijk slechte batterijduur N910C Exynos versie.

Daarnaast lees ik dat je hetvolgende in het Note4 topic zegt :
D0gtag schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:28:
[...]

Samsung zal toch wel moeten, want ze merken het al aan hun verkopen. Ze zijn de laatste jaren veelte conservatief en ze blijven maar met die verschrikkelijke touchwiz. Touchwiz is voor mij de voornaamste reden om een Samsung niet te nemen (zeker met een samsung soc en geen rom support).
D0gtag schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:36:
[...]

Een andere launcher verbergt alleen de bloatware, ik heb liever pure android. Heb je ook geen 3GB ram nodig en komen de updates eerder aangezien ze niet eerst een bugtest moeten doen voor alle extra troep die met de Samsung rom mee komt.
Ik gebruik Nova op de samsung tab S.
Maar ik zal hier stoppen....

• vali
GroeneThee schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:57:
[...]

Ik zoek net op het forum naar Note 4 en het eerste item wat naar boven komt is Note 4 probleempje, 3e is Scherm opeens dood/zwart, 5e [Note 4] Behoorlijk slechte batterijduur N910C Exynos versie.

[...]

[...]

Grappig om te zien eigenlijk. De diehard WP gebruikers ontkennen app problemen en Android/IOS gebruikers hebben alle Apps maar ontkennen software en hardware problemen :+

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

vali schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:51:
[...]

Wat versta jij onder verdiepen? Sta eens een langere tijd in een elektronica winkel en je komt erachter hoeveel gezeik ieder nieuw toestel heeft. Hier herkenbaar voorbeeld met de IPhone 6s. Probeer zeker niet bepaalde problemen van de l950 en950xl goed te praten. Maar om nou te zeggen dat andere modellen geen tot amper problemen hebben is mijns inziens een zeer naïeve/domme uitspraak.
Alle toestellen hebben problemen, maar zet is de verkoopaantallen (een factor 10 groter.. erg conservatief) uit tegen het aantal problemen.
Bekijk ook nog is het app aanbod(een factor 100 groter), van deze toestellen en welke conflicten dit kan leveren aan de software in combinatie met terugzetten van gegevens. De enige verkopers van toestellen die ik ken weten niks van RMA's (omdat ze bijna geen 950's verkopen). Van collega's en vrienden ben ik de enige met een 950(xl) de enige collega die ik ken met een 920 wil nooit meer een windows phone en in zijn geval is dat voornamelijk door de hardware (5x een ander toestel gehad)
GroeneThee schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:57:
[...]

[...]

[...]

Ja wat is je punt? Een toestel die vele miljoenen meer verkoopt dan dit toestel en er dus mogelijk foutieve units inzitten is meteen je punt duidelijk, hoeveel problemen lees je nog meer daarzo?
En dat ik niet van Samsung bloatware hou, nog een goed punt.. ik hoop dat andere het begrijpen?
verder is context ook belangrijk, want mensen die niks van de note 4 afweten.. er zijn twee versies van de note4 een sd805 en een exynos versie uit azie. De exynos versie heeft geen rom support. De SD805 versie wel.
Maar volledige legitieme punten. Bedankt dat je laat zien dat ik gewoon me mening geef en niet alleen doe alsof alles peachy is in android land, dat heeft objectiviteit, zou je is een keer moeten proeven.
vali schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:09:
[...]

Grappig om te zien eigenlijk. De diehard WP gebruikers ontkennen app problemen en Android/IOS gebruikers hebben alle Apps maar ontkennen software en hardware problemen :+
Het is inderdaad grappig, want Groene thee post gewoon dat ik ook kritiek had op android en de note 4.

[ Voor 7% gewijzigd door D0gtag op 14-12-2015 21:15 ]

• vali
D0gtag schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:13:
[...]

Alle toestellen hebben problemen, maar zet is de verkoopaantallen (een factor 10 groter.. erg conservatief) uit tegen het aantal problemen.
Bekijk ook nog is het app aanbod(een factor 100 groter), van deze toestellen en welke conflicten dit kan leveren aan de software in combinatie met terugzetten van gegevens. De enige verkopers van toestellen die ik ken weten niks van RMA's (omdat ze bijna geen 950's verkopen). Van collega's en vrienden ben ik de enige met een 950(xl) de enige collega die ik ken met een 920 wil nooit meer een windows phone en in zijn geval is dat voornamelijk door de hardware (5x een ander toestel gehad)

[...]
Dat is gek, net zei je nog dat andere toestellen amper problemen hebben. Wat is het nou? :)

Dat ze meer toestellen verkopen is in mijn ogen zeer zwak excuus. Sony heeft een lager marktaandeel met Android en heeft meer problemen met zowat elk Z model dat ze uitbrengen. Met jou redenering moeten ze minder problemen hebben dan hun concurrent.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 14-12-2015 21:18 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
[...]
In Utrecht liggen de 950 en de 950XL gewoon in de winkel hoor, samen met een reeks andere Lumia's. Dus ruimte vrijmaken, hoezo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GroeneThee
Mijn punt is simpel; elk toestel heeft problemen. Elk OS heeft problemen. Geen enkel toestel is perfect net als geen enkel OS dat is. Jij gaf aan dat oa de Note 4 geen problemen kent, nu erken je dat gelukkig wel.

Ben verder klaar met deze discussie aangezien het tot niets leidt en ik graag mijn reset regel van mijn 950 XL ;)

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:42
Je gebruikt dit topic niet waar het voor bedoeld is. Bijna alle posts die je hier neergooit zijn gewoon haat tegen het platform of het proberen aan te tonen waarom andere telefoons beter zijn.
Als die andere telefoons zoveel beter zijn koop dan alsjeblieft een andere. Dat is beter voor iedereen.

Elke vorm van discussie met jou transformeert naar een "wellus-nietus" verhaal waarbij er vanaf beide kanten gehaat wordt.

Dit topic gaat over ervaringen met de Lumia, en is er niet als uitlaatklep om de hele tijd te haten.

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:20

rda

Ik heb de update ook, na een harde reset. Ik had last van reboots, maar die zijn nu ook verdwenen. Geen idee of dit door de update komt of door de reset. Nog meer tevreden dus met mijn 950.

Anderen actief aan het feedbacken?
Ik heb een aantal keer feedback gegeven in verschillende apps. Weet alleen even niet meer wat voor feedback dit was. In ieder geval of ze sommige WP 8.1 functies van het vergrootglas kunnen terugbrengen, evenals het toevoegen van bijvoorbeeld een Maps integratie aan het vergrootglas (POI, adres met direct navigeren, verkeer)

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

vali schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:16:
[...]

Dat is gek, net zei je nog dat andere toestellen amper problemen hebben. Wat is het nou? Dat ze meer toestellen verkopen is in mijn ogen zeer zwak excuus. Sony heeft een lager marktaandeel met Android en heeft meer problemen met zowat elk Z model dat ze uitbrengen.
Lezen is echt een zwak punt voor meerdere hierzo: ik zal me zelf wel quoten en highlighten.
Ik heb zowel in de G4, note 4, moto x verdiept. De enige die in de buurt komt van de problemen is de LG g4
Waar loop je naar te vissen? De Z is gewoon een slecht toestel met veel problemen en die zou ik niemand aanranden. Waarom wordt dit altijd een android / windows strijdt.
Ik zei: MM verkoopt om deze reden niet: problemen toestel.
User X zegt: Android heeft dit ook: je moet je eens verdiepen.
Ik zei: Note 4 moto x etc. verdiept. Kennen problemen alleen G4 komt in de buurt van de hoeveelheid problemen die de 950xl kent.
User X: niet relevante quotes van 'hoe slecht de note4' is
User X: grappig deze strijd.

Ik heb nergens gezegd: Android kent geen probleem toestellen, ik heb nergens gezegd, de note4 kent geen problemen. Ik heb in me eerste post deze dag nergens iets gezegd over hoe goed andere android toestellen zijn. Ik heb me niet verdiept in de Z (heel toevallig noem ik die ook niet op, heel toevallig hoor)
En de Z heeft een laag aandeel omdat hun toestellen altijd wat mis hebben, geef je meteen aan waarom de lumia's een laag aandeel hebben. De markt bepaald.

Ik raad jullie aan om te lezen en niet dingen gewoon te bedenken of je eigen interpretatie aan te geven.
Pyramiden schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:18:
[...]

Je gebruikt dit topic niet waar het voor bedoeld is. Bijna alle posts die je hier neergooit zijn gewoon haat tegen het platform of het proberen aan te tonen waarom andere telefoons beter zijn.
Als die andere telefoons zoveel beter zijn koop dan alsjeblieft een andere. Dat is beter voor iedereen.

Elke vorm van discussie met jou transformeert naar een "wellus-nietus" verhaal waarbij er vanaf beide kanten gehaat wordt.

Dit topic gaat over ervaringen met de Lumia, en is er niet als uitlaatklep om de hele tijd te haten.
Geef me de quotes met alle haat aub..... ik heb geen haat want ik bezit dit toestel. Dit is de meeste trieste vorm van projectie tot op heden. Dat jullie fanatiek WM gebruikers zijn betekent niet dat mijn ervaring met de lumia niet in dit topic past. Jij wilt niet ervaring horen jij wilt alleen horen hoe goed dit toestel wel niet is. Nogmaals post jij jouw ervaring post ik de mijne, daar hebben andere mensen met problemen wel wat aan. Dat jij nergens problemen mee hebt maakt de software nog steeds niet af of goed.

Alle vormen van kritiek op de lumia 950xl worden op dit draadje afgeserveerd door een x aantal, in en in triest en tweakers onwaardig. Jij bepaald niet wat iemands beleving is van een toestel.
GroeneThee schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:17:
Mijn punt is simpel; elk toestel heeft problemen. Elk OS heeft problemen. Geen enkel toestel is perfect net als geen enkel OS dat is. Jij gaf aan dat oa de Note 4 geen problemen kent, nu erken je dat gelukkig wel.

Ben verder klaar met deze discussie aangezien het tot niets leidt en ik graag mijn reset regel van mijn 950 XL ;)
Ik weet ook niet waar ik zei dat dat niet zo was, ik heb het over kwantiteit niet over wel of geen problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door D0gtag op 14-12-2015 21:40 ]

• GroeneThee
D0gtag schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:38:
[...]
Nogmaals post jij jouw ervaring post ik de mijne, daar hebben andere mensen met problemen wel wat aan. Dat jij nergens problemen mee hebt maakt de software nog steeds niet af of goed.
Je ervaring posten is prima, goed of slecht. Waar mensen dan vervolgens wat aan hebben is wat je er aan doet of gedaan hebt, om eventuele problemen die je hebt, op te lossen.
Zeggen dat:
MS zal nooit de lumia's 950 en xl kunnen verkopen in de MM en andere winkels aangezien deze helemaal nog niet rijp zijn voor de markt. De MM en vergelijkbare winkels zitten niet te wachten op mensen die weer terugkomen omdat de software niet werkt of omdat er een irritant geluid uit de speakers blijven komen.
omdat een aantal mensen iets ervaren, het complete product nooit door de MM verkocht kunnen worden is natuurlijk je reinste kolder. Het wordt er al verkocht. Daarnaast hebben ook de Galaxy toestellen probleempjes,net als de iPhone 6S. Dus die kunnen dan ook niet verkocht worden?

Ga nu echt verder met mijn fresh install :)

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-12 20:25
Alle vormen van kritiek op de lumia 950xl worden op dit draadje afgeserveerd door een x aantal, in en in triest en tweakers onwaardig. Jij bepaald niet wat iemands beleving is van een toestel.
Trek het je niet aan en hou het inhoudelijk. Ik ben erg blij met je gedeelde ervaringen.

Mijn .29 gaat nog steeds erg goed. Ik ben iets rustiger met het apparaat vol met apps zetten. Denk dat er nog wel wat compatibiliteit issues zijn voor veel apps.

Is dat ergens na te kijken of iets ook echt op jouw build getest is ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• vali
[...]

Lezen is echt een zwak punt voor meerdere hierzo: ik zal me zelf wel quoten en highlighten.
Lees eens je allereerste reactie waarom deze discussie ontstond:
MS zal nooit de lumia's 950 en xl kunnen verkopen in de MM en andere winkels aangezien deze helemaal nog niet rijp zijn voor de markt. De MM en vergelijkbare winkels zitten niet te wachten op mensen die weer terugkomen omdat de software niet werkt of omdat er een irritant geluid uit de speakers blijven komen.
Als je zo'n uitspraak maakt moet je verwachten dat je hier kritiek op krijgt.

[ Voor 35% gewijzigd door vali op 14-12-2015 21:48 ]

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 22:38
Pyramiden schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:16:
[...]

Ja, ik heb hetzelfde probleem. Mijn telefoon ziet het multimedia systeem van de auto nu ook als 2 verschillende signalen zonder naam, en wil met geen van beide verbinden. Nu moet ik een AUX kabel gebruiken... Als een soort barbaar... :P :P
Bluetooth is nog niet helemaal toppie. De carkit van mijn Lexus werkt wel... die van de Mazda 6 van de zaak niet.
Ook de eigen 'Office Rermote App' van Microsoft werkt niet met mijn 950XL en wel met mijn 925.
Na de update naar build .29 ben ik wel van alle spontane reboots af en lijkt de batterij een normaal uithoudingsvermogen te hebben.

Top-toestel met nog wat 'dingetjes' :-)

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:42

Geef me de quotes met alle haat aub..... ik heb geen haat want ik bezit dit toestel. Dit is de meeste trieste vorm van projectie tot op heden. Dat jullie fanatiek WM gebruikers zijn betekent niet dat mijn ervaring met de lumia niet in dit topic past. Jij wilt niet ervaring horen jij wilt alleen horen hoe goed dit toestel wel niet is. Nogmaals post jij jouw ervaring post ik de mijne, daar hebben andere mensen met problemen wel wat aan. Dat jij nergens problemen mee hebt maakt de software nog steeds niet af of goed.

Ik ga écht niet al je posts quoten. Lees ze maar eens terug, dan snap je wel waar ik het over heb. Het zijn geen posts met problemen, of opbouwende kritiek, maar het lijkt wel puur haten op het systeem.
Ik ben sinds de release van WP8 een Windows gebruiker, en ben inderdaad vrij fanatiek, maar ik wil echt niet alleen maar horen hoe goed deze telefoon is. De 950 en de XL hebben veel problemen. Hierom discuseren is goed, alleen maar haten en volgens jou "betere alternatieven" noemen voegt niks toe.
De software is verre van af, en er zijn behoorlijk wat dingen waar ik tegenaan loop. Slecht ladende webpagina's, HERE apps die er niet zijn, bluetooth wat niet werkt, rare bugs, haperingen, software updates die niet doorkomen, heb ik allemaal last van. Het is goed om daar over te praten, maar wat jij doet is puur het spuwen van gal.

Ga nou niet de hele tijd in de slachtoffer rol zitten, en neem gewoon deel aan deze discussie zonder te haten.
peterh schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:53:
[...]

Bluetooth is nog niet helemaal toppie. De carkit van mijn Lexus werkt wel... die van de Mazda 6 van de zaak niet.
Ook de eigen 'Office Rermote App' van Microsoft werkt niet met mijn 950XL en wel met mijn 925.
Na de update naar build .29 ben ik wel van alle spontane reboots af en lijkt de batterij een normaal uithoudingsvermogen te hebben.

Hmm... Het is dus erg model afhankelijk. Ziet hij de carkit van de Mazda als één bluetooth signaal? En heeft deze een naam? Bij mij gaat het overigens over Ford Sync van een C-Max.

[ Voor 16% gewijzigd door Pyramiden op 14-12-2015 22:00 ]

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
[...]

Zo krijg ik 'm niet gekoppeld aan de wireless chargerplate DT-903.. Zo wie zo staat ie inde bluetoothlijst alleen als randpparaat en niet als wireles charger en koppelen wil dan ook nog niet lukken...
heb de plaat al gerest, zonder gewenst resultaat.... wel beetje jammer....nog
Tja, als alle Lumia 950's zoals de mijne zouden zijn, was dit topic een stuk leger, immers, welke bugs en problemen? Accu is goed, brom 1x gehad, W10M draait zonder crashes etc, Enige probleem wat ik heb is de krakende back cover.

En als alle 950's even brak waren als die van Dogtag was dat allang op de FP van oa. Tweakers geweest, en was dit topic nog voller :+

Ja, er zijn troubles met de 950 en 950xl, maar zo groot dat de gemiddelde Android/iOS gebruiker er absoluut niet eentje moet kopen? Kolder van de bovenste plank. De gemiddelde 950 is gewoon een prima telefoon met kans op bepaalde problemen, net als een andere telefoon kans heeft op andere problemen.

Sony Z'tjes? Heerlijk breekbaar glas.
S6 Edge? Erg breekbaar
Ongeveer iedere telefoon met een 810 als Soc? Oververhitting.

Denk dat een iPhone de minste kans op gedonder geeft, maar dat is geen exacte wetenschap.

Al met al is de 950 [en de xl ook] een prima ding, met de nodige voor en nadelen, net als alle andere telefoons. Ik stap makkelijk over de, in mijn ogen, kleine nadelen heen, iemand anders niet. Zijn probleem, niet het mijne :+

* RobinHood aait zijn 950

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

vali schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:47:
[...]

Lees eens je allereerste reactie waarom deze discussie ontstond:

[...]

Als je zo'n uitspraak maakt moet je verwachten dat je hier kritiek op krijgt.
Dus daar zeg ik dat android, een beter OS is?
MM verkoopt op meerdere locaties WM producten, maar jullie schijnen klaarblijkelijk niet te begrijpen wat ik hiermee bedoel. De MM gaat nooit zijn eigen middelen inzetten om WM aan de man te helpen, want het toestel is gewoon niet klaar (en zelfs MS weet het want ze doen niet aan enige vorm van marketing) en ze zetten het in de winkel om wel het aanbod te hebben. Het feit dat dit toestel in bijna elke review een matige cijfer krijgt zegt wel iets over de populariteit (ik zeg hier niks over of het terecht of niet is, het zegt wel iets over toekomstige verkoop). MM BCC etc zullen er niet van wakker liggen als ze de lumia wel of niet in het assortiment hebben want voor elke verkochte lumia verkopen ze 100 iphones, 100 samsungs 100 overige android/OS. De markt bepaald, niet MS, kunnen ze wel meer reclame doen en dan zal het misschien ooit eens 100:5 (20:1) zijn, maar nog steeds zullen ze meer winst maken uit de andere producten en dus zal je altijd zien dat er een zeer grote Apple display is en een zeer kleine WM display.

Zoals andere ook al aan geven .29 is op zijn minst een vereiste op dit toestel enig sinds aan de man te krijgen.

Nee, alleen hier kan je van bepaalde mensen een reactie verwachten.
kdeboois schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:46:
[...]

Trek het je niet aan en hou het inhoudelijk. Ik ben erg blij met je gedeelde ervaringen.

Mijn .29 gaat nog steeds erg goed. Ik ben iets rustiger met het apparaat vol met apps zetten. Denk dat er nog wel wat compatibiliteit issues zijn voor veel apps.

Is dat ergens na te kijken of iets ook echt op jouw build getest is ?
Het blijft internet.. dus het aantrekken gedeelte komt wel goed :+ , maar het is toch wel irritant dat mensen niet instaat zijn om fatsoenlijk te lezen.

[ Voor 16% gewijzigd door D0gtag op 14-12-2015 22:03 ]

• maemo
  • Laatst online: 08-08 17:07
[...]

Die "dingetjes" krijgen ze er vast wel uit!
Misschien ben ik gauw tevreden, de laatste pak em beet 5/6 jaar heb ik respectievelijk de nokia N900, de lumia 520, de Jolla en nu de 950xl in mijn bezit gehad(en nog steeds).
De 950xl is in dat rijtje toch wel het vlaggeschip qua specs, ben er nog steeds behoorlijk tevreden over.
Maar qua wow-factor blijf ik toch mijn N900 koesteren.
Ik heb de 950xl nu een dikke 2 weken en hij went al behoorlijk.
Batterij lijkt mij niet echt verandert na de .29 update maar die vond ik al niet slecht.
Ik haal er makkelijk de dag mee en 's nachts ligt ie toch altijd aan de zuurstof.
Ik denk dat dit toestel nog wel aardig verbetert gaat worden de komende tijd dmv updates.
Ik hoop alleen dat dit niet weer een toestel is waar de stekker uit de ontwikkeling wordt getrokken want daar heb ik er al genoeg van gehad dus!

• peterh
...HERE apps die er niet zijn...
Ik baalde ook dat die er niet waren... echter, vandaag genavigeerd met de meegeleverde Maps applicatie en wat blijkt? Eerste indruk: vele malen prettiger dan Here Drive+

Voor mij (vooralsnog) dus geen enkel gemis, maar een vooruitgang.
Of zie ik keihard iets over het hoofd?

Edit: je moet wel een sim in je toestel hebben, anders doet ie simpelweg geen navigatie. (raar-maar-waar)

[ Voor 14% gewijzigd door peterh op 14-12-2015 22:11 . Reden: Kleine toevoeging ]

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Zelfs OV zit in "Maps"

• vali
D0gtag schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:01:
[...]

Dus daar zeg ik dat android, een beter OS is?
MM verkoopt op meerdere locaties WM producten, maar jullie schijnen klaarblijkelijk niet te begrijpen wat ik hiermee bedoel. De MM gaat nooit zijn eigen middelen inzetten om WM aan de man te helpen, want het toestel is gewoon niet klaar (en zelfs MS weet het want ze doen niet aan enige vorm van marketing) en ze zetten het in de winkel om wel het aanbod te hebben.
Het blijft internet.. dus het aantrekken gedeelte komt wel goed :+ , maar het is toch wel irritant dat mensen niet instaat zijn om fatsoenlijk te lezen.
Microsoft heeft nooit echt goed ingezet met marketing in Nederland. Voor de Lumia 950 was het echt niet veel beter in Nederland.

En je hoeft je geen zorgen dat men het niet goed lezen hoor, ik denk dat je door je "irritaties" de reacties verkeerd implementeert :)

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RobinHood schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:59:

Al met al is de 950 [en de xl ook] een prima ding, met de nodige voor en nadelen, net als alle andere telefoons. Ik stap makkelijk over de, in mijn ogen, kleine nadelen heen, iemand anders niet. Zijn probleem, niet het mijne :+

* RobinHood aait zijn 950
Inderdaad, dat sommige mensen daar makkelijk mee omgaan is hun goed recht.
Maar ik kan nogmaals met mijn kennis van andere OS'en en in de huidige staat van de software niet dit toestel aanraden. Want out of the box levert het aan mensen die niet zo makkelijk over nadelen heen kunnen aanzienlijke problemen.

Ik hou dit toestel voor de voortreffelijke camera, maar van de software hoef ik het niet te hebben.

En of een android toestel makkelijk breekt buigt etc heb ik geen boodschap aan, iedereen ze eigen keuze, maar dit gaat over dit toestel niet android of de rest.
De Pavlov reactie blijft steeds: maar android toestel x... dat interesseert me niet. WM10 is gewoon niet af daar doet android niet toe. WM10 = lumia 950(xl)
Dat dit toestel problemen kent meer dan de andere toestellen laten ook de reviews zien, maar die worden elke keer afgeserveerd als: partijdig en/of android/ios fanboys. Ieder zijn religie zullen we maar zeggen :+
vali schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:16:
[...]

Microsoft heeft nooit echt goed ingezet met marketing in Nederland. Voor de Lumia 950 was het echt niet veel beter in Nederland.

En je hoeft je geen zorgen dat men het niet goed lezen hoor, ik denk dat je door je "irritaties" de reacties verkeerd implementeert :)
Nee het komt omdat de edge broswer op me toestel niet goed schaalt waardoor ik het verkeert interpreteer. :+

[ Voor 15% gewijzigd door D0gtag op 14-12-2015 22:25 ]

• GroeneThee
D0gtag schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:22:
[...]

De Pavlov reactie blijft steeds: maar android toestel x... dat interesseert me niet. WM10 is gewoon niet af daar doet android niet toe. WM10 = lumia 950(xl)
Dat dit toestel problemen kent meer dan de andere toestellen laten ook de reviews zien, maar die worden elke keer afgeserveerd als: partijdig en/of android/ios fanboys. Ieder zijn religie zullen we maar zeggen :+
Dit is het topic over W10M icm 950(XL). Android en diens toestellen doen er hier niet echt toe. Daarnaast zijn er zat toestellen die een moeilijke start hebben gehad of probleempjes kende, dit is echt niet behouden aan de Lumia 950(XL) icm W10M.
Maar dat wil je niet zien

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:04
@ D0gtag: misschien moet je je mening meer als mening verkondigen en niet als feit. Dat zal wat minder wrevel geven.

• Ramon
[...]

Maar ik kan nogmaals met mijn kennis van andere OS'en en in de huidige staat van de software niet dit toestel aanraden.
Het interesseert ook niemand of jij dit toestel zou aanraden. Dit topic gaat over het toestel zelf. Niet over of meneer D0gtag het zou aanraden. 8)7

• ColdRain
Maar ik kan nogmaals met mijn kennis van andere OS'en en in de huidige staat van de software niet dit toestel aanraden.
Mee eens. Ik raad het ook niemand aan. Maar dat deed ik evenmin net na release van eender welke andere Windows versie. Dat dit nu een Mobile versie is en op een smartphone zit maakt hierin niks uit. Het is nieuw, en Microsoft heeft nog nooit bij release een "af" OS gehad. Altijd waren er tal van problemen. Andere (mobiele) OS'en hebben dit ook maar MS spant toch echt wel de kroon.
Het toestel zelf (950xl) vind ik nog altijd een schitterend ding. Ik ben er nog steeds reuzeblij mee. Maar ik heb deze gekocht omdàt het een nieuw OS is én een nieuw concept. Ik heb ooit ook 2 jaar de eerste Wave gehad met Bada (S8500). Massochisme misschien? :)

• maemo
[...]

Maar ik kan nogmaals met mijn kennis van andere OS'en en in de huidige staat van de software niet dit toestel aanraden. Want out of the box levert het aan mensen die niet zo makkelijk over nadelen heen kunnen aanzienlijke problemen.

Ik hou dit toestel voor de voortreffelijke camera, maar van de software hoef ik het niet te hebben.

En of een android toestel makkelijk breekt buigt etc heb ik geen boodschap aan, iedereen ze eigen keuze, maar dit gaat over dit toestel niet android of de rest.

[...]

Nee het komt omdat de edge broswer op me toestel niet goed schaalt waardoor ik het verkeert interpreteer. :+
WM10 vind ik "af" genoeg om het grote publiek mee te bedienen.
Wat doet 80% met zijn smartphone?
Een beetje whatsappen, facebooken, spelletje spelen en wat selfies/foto's maken!
Dat kan de 950/xl prima!
Ik zou hem aanraden aan de androidgebruikers die zeuren dat hun android zo traag wordt terwijl ze in 8 groepschats zitten en hun telefoon steeds aangeeft dat er geheugen vrijgemaakt moet worden, ik denk dat wm10 daar beter mee omgaat!
Als tweaker zie ik ook wel dat het allemaal nog niet helemaal jofel zit met de 950/xl maar daar weet ik wel mee om te gaan, anders had ik ook nooit aan de jolla of de n900 begonnen!
Kortom: voor de huis/tuin en keukengebruiker een prima toestel met een fantastische camera!
Ik ben het wel eens met de kritiek dat Microsoft een betere marketing moet gaan hanteren anders wordt het nooit wat!

• MRE-Inc

MRE-Inc

HOeveel achtergrond taken kan W10M eigenlijk aan ? Zonet Fenice for Twitter gekocht, maar app refreshed niet en live tile werkt ook niet. Ook niet na een reboot. Kijk ik dan bij de achtergrond taken waar ik sommigen al heb uitgeschakeld, dan staat Fenice erook niet tussen, maar andere apps staan er dan weer 3x tussen. Is dat een W10M gevalletje of een bug in de software ? De normale Twitter client van Twitter zelf, werkt wel goed namelijk.

[...]

Het probleem is alleen dat jij dan voor die mensen bepaalt dat zij er niet over kunnen stappen.

Misschien kunnen zij dat wel, misschien is het draaien van .29 voor die mensen helemaal niet zo belangrijk, is het voor mij ook niet, die update komt vanzelf, en mijn toestel werkt ook prima zonder. Misschien is een krakende backcover geen probleem omdat ze er toch een hoesje of een Mozo cover op doen. Wellicht boeit het ze niet dat er zowel hamburgers als puntjes menu's zijn.

Er zijn daarom mensen die ik met gerust hart een L950 zou aanraden, er zijn ook mensen die ik zou aanraden echt bij hun eigen telefoon te blijven.

Maar 1 rechte lijn trekken van "ik zou niemand dit toestel aanraden", tja, wat moet je er zelf mee denk ik dan :+ Het eerste persoon wat je moet overhalen om iets te kopen is jezelf namelijk, en als dat al niet lukt, tja.

• GuyJo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-02-2024
Hoe verken ik mijn thuisnetwerk met mijn 950?
De Verkenner geeft alleen 'Dit apparaat'. De IP-nummers in Edge ingeven (\\192.168.0.xxx) werkt niet...
In de Store zie ik niet direct zoiets als ES-Explorer bij Android.
Nu heb ik speciaal op de 950 gewacht omdat ik dat dacht dat die het Windows network native kon exploren...

• maemo
GuyJo schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:43:
De Verkenner geeft alleen 'Dit apparaat'. De IP-nummers in Edge ingeven (\\192.168.0.xxx) werkt niet...
Nu heb ik speciaal op de 950 gewacht omdat ik dat dacht dat die het Windows network native kon exploren...
Dat heb ik ook nog niet echt kunnen vinden maar met apps zoals bv Plex kan je aardig je media terugvinden van pc naar mobiel!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

RobinHood schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:42:
[...]

Het probleem is alleen dat jij dan voor die mensen bepaalt dat zij er niet over kunnen stappen.

Misschien kunnen zij dat wel, misschien is het draaien van .29 voor die mensen helemaal niet zo belangrijk, is het voor mij ook niet, die update komt vanzelf, en mijn toestel werkt ook prima zonder. Misschien is een krakende backcover geen probleem omdat ze er toch een hoesje of een Mozo cover op doen. Wellicht boeit het ze niet dat er zowel hamburgers als puntjes menu's zijn.

Er zijn daarom mensen die ik met gerust hart een L950 zou aanraden, er zijn ook mensen die ik zou aanraden echt bij hun eigen telefoon te blijven.

Maar 1 rechte lijn trekken van "ik zou niemand dit toestel aanraden", tja, wat moet je er zelf mee denk ik dan :+ Het eerste persoon wat je moet overhalen om iets te kopen is jezelf namelijk, en als dat al niet lukt, tja.
Als mensen aan mij vragen wat raad je me aan voor toestel: vraag ik ten eerste wat zoek je.
Goede camera prijs etc.
Valt hun smaak op toestellen in de klasse van de 950xl, geef ik ze de ervaring die ik heb, die keuze maken ze door het aan mij te vragen. De keuze van het toestel bepalen ze dan aan de hand van de informatie die ik ze dan geef. Ik bepaal niet de aankoop voor die persoon, ik geef aan welke problemen ik heb ondervonden met mijn toestel. Als jij dat wel doet moet jij dat weten, als er problemen zijn mag jij ze ook oplossen :)

D0gtag schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:52:
[...]

Als mensen aan mij vragen wat raad je me aan voor toestel: vraag ik ten eerste wat zoek je.
Goede camera prijs etc.
Valt hun smaak op toestellen in de klasse van de 950xl, geef ik ze de ervaring die ik heb, die keuze maken ze door het aan mij te vragen. De keuze van het toestel bepalen ze dan aan de hand van de informatie die ik ze dan geef. Ik bepaal niet de aankoop voor die persoon, ik geef aan welke problemen ik heb ondervonden met mijn toestel. Als jij dat wel doet moet jij dat weten, als er problemen zijn mag jij ze ook oplossen :)
Ah, dat verandert de zaak :+

Ik dacht dat je dat ding gewoon altijd zou afraden, maar ik zou inderdaad ook gewoon eigen ervaringen geven, en wat ze ermee doen is hun zaak.

Mensen uit de problemen helpen doe ik sowieso wel, krijg je ervan als bekend is dat je "wel veel met computers enzo doet". Wordt wel interessant als je vooral Android en Windows Phone, en een vleugje Symbian gewend bent, en je moet opeens iemand met een iPhone helpen: "Waar is die terugknop nou? :("

In dat opzicht ben ik wel blij dat mijn zus en ouders ook een Windows Phone hebben, troubleshooten gaat dan veel makkelijker :+

• maemo
D0gtag schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:52:
[...]

Goede camera prijs etc.
Maar jij hebt een brakke 950xl!
Das dus niet helemaal objectief!
Ik heb geen sd-kaart problemen, telefoon wordt niet warm, ik heb alle apps die ik nodig heb en ontdek er elke dag weer meer en ga zo maar door!
Gebruikservaring is voor een ieder weer anders.
Ik heb alleen een hard-reset moeten geven omdat ik de .29 update niet kreeg en dat vond ik wel vervelend!
Bovendien vind ik mijn telefoon niet beter geworden na die update.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Modbreak:Deze metadiscussie is hier ontzettend offtopic en mag nu kappen! Open elders een topic of zet hem voort in DM

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• GuyJo
GuyJo schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:43:
maemo schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:50:
[...]

Dat heb ik ook nog niet echt kunnen vinden maar met apps zoals bv Plex kan je aardig je media terugvinden van pc naar mobiel!
Dus we hebben Excel en Word op onze 950 maar als je een XLS- of DOC-bestand op de PC wilt bekijken of wijzigen dan euh... gaat dat niet?

• GroeneThee
Net dus mijn Bitlock recovery boot loop kunnen verhelpen met de Software Recovery Tool
Was effe pielen maar ging uiteindelijk best rap.
GuyJo schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:00:
[...]

[...]

Dus we hebben Excel en Word op onze 950 maar als je een XLS- of DOC-bestand op de PC wilt bekijken of wijzigen dan euh... gaat dat niet?
Onedrive?

Er is wel ergens een setting die daarop lijkt, volgens mij in Onedrive, maar ik weet het niet zeker, even kijken.

• Ramon
[...]

[...]

OneDrive. Bovendien kan je daarmee ook op PC's die NIET in thuisnetwerk zitten.

Samba File sharing is echt niet nuttig op een telefoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramon op 14-12-2015 23:05 ]

• maemo
[...]

[...]

Onedrive is hierin inderdaad de sleutel!
Ik ben daar niet zo'n fan van trouwens.
Na mijn update stond het ook zo ingesteld dat al mijn foto's automatisch naar onedrive ge-upload werden, dat heb ik maar snel teruggedraaid!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17
Voor windows netwerk: download de app sharefolder. Werkt als een tiet!

• maemo
Raymond schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:11:
Goede tip!
Thx

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-12 22:43

FutureCow

(C) FutureCow

Ik gebruik zelf Total Commander. Hiermee kun je zowel FTP/Webdav/LAN/OneDrive en nog veel meer benaderen. Je kunt ook 2 schermen naast elkaar en van je OneDrive naar je LAN kopiëren etc. Erg handig!

• GuyJo
Raymond schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:11:
Werkt inderdaad erg snel, waarvoor hartelijk dank!
Alleen... de eerste toevallige test was een MP3-bestandje aantikken: An unhandled error occured.
Iemand een oplossing?
Ik probeer ondertussen eerst nog Total Commander...

• Martinspire
MRE-Inc schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:39:
HOeveel achtergrond taken kan W10M eigenlijk aan ? Zonet Fenice for Twitter gekocht, maar app refreshed niet en live tile werkt ook niet. Ook niet na een reboot. Kijk ik dan bij de achtergrond taken waar ik sommigen al heb uitgeschakeld, dan staat Fenice erook niet tussen, maar andere apps staan er dan weer 3x tussen. Is dat een W10M gevalletje of een bug in de software ? De normale Twitter client van Twitter zelf, werkt wel goed namelijk.
Ik weet niet hoeveel taken je mag hebben, maar hier lijkt het wel onbeperkt :+
Sowieso een stuk of 20 live tiles volgens mij. Anders installeer de app nog even opnieuw en kijk of ie dan wel goed registreert? Eventueel een andere app downloaden om te kijken of die wel wordt vermeld. Dan weet je meteen waar het probleem zit ;)

• ColdRain
GuyJo schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:27:
Alleen... de eerste toevallige test was een MP3-bestandje aantikken: An unhandled error occured.
Iemand een oplossing?
Zetten ze zelf bij in de info van de app:
Note that ShareFolder is NOT intended to be a streaming player.

• GroeneThee
Kijk, deze laatste fresh install heeft ook mijn problemen met Outlook notificaties opgelost. Morgen lange dag in de auto, dus hopelijk ook het random verbreken van de verbinding tijdens gesprekken en de reboots over.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Even iets heel anders. Gisteren heb ik mijn vader de shell van Lumia 950 XL laten vergelijken met de shell van de Lumia 820. In een aantal reviews kwam ik tegen dat de shell van de Lumia 950 goedkoop aan zou voelen, dus was ik benieuwd naar de mening van iemand die regelmatig met kunststof werkt.

Lumia 950 XL is kwalitatief beter afgewerkt dan de Lumia 820 wat de shell betreft. Ook voelde het volgens hem degelijk aan, ondanks de geringe dikte. Maar hij vond het wel véél te groot (hij heeft zelf een iPhone 4S) :+ Zelf vind ik het toestel ook lekker degelijk aanvoelen.

Overigens wel al twee keer een reboot gehad tijdens het connecten met de Bluetooth in de auto, maar de telefoon start snel op dus héél erg is het niet. Tijdens het rijden nog geen problemen gehad. Dus, na een paar dagen nog altijd erg blij met m'n nieuwe Lumia :D

Ik Schiet Film | Website | Instagram

SomerenV schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:59:
Even iets heel anders. Gisteren heb ik mijn vader de shell van Lumia 950 XL laten vergelijken met de shell van de Lumia 820. In een aantal reviews kwam ik tegen dat de shell van de Lumia 950 goedkoop aan zou voelen, dus was ik benieuwd naar de mening van iemand die regelmatig met kunststof werkt.

Lumia 950 XL is kwalitatief beter afgewerkt dan de Lumia 820 wat de shell betreft. Ook voelde het volgens hem degelijk aan, ondanks de geringe dikte. Maar hij vond het wel véél te groot (hij heeft zelf een iPhone 4S) :+ Zelf vind ik het toestel ook lekker degelijk aanvoelen.

Overigens wel al twee keer een reboot gehad tijdens het connecten met de Bluetooth in de auto, maar de telefoon start snel op dus héél erg is het niet. Tijdens het rijden nog geen problemen gehad. Dus, na een paar dagen nog altijd erg blij met m'n nieuwe Lumia :D
Vreemd, ik vind de shell van mijn 820 echt veel steviger en degelijker aanvoelen. Als iemand, niet perse MS een shell met die dikte en textuur uitbrengt, dan weet ik wie hem gaat kopen.

Niet dat de 950 niet degelijk aanvoelt, maar ik vind het kraken gewoon jammer, en ik vond het glimmende polycarbonaat mooier, stond wat deftiger, op de krassen en paar doffe plekken na :+

• maemo
RobinHood schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:02:
[...]

Vreemd, ik vind de shell van mijn 820 echt veel steviger en degelijker aanvoelen. Als iemand, niet perse MS een shell met die dikte en textuur uitbrengt, dan weet ik wie hem gaat kopen.

Niet dat de 950 niet degelijk aanvoelt, maar ik vind het kraken gewoon jammer, en ik vond het glimmende polycarbonaat mooier, stond wat deftiger, op de krassen en paar doffe plekken na :+
Na verloop van tijd spuit ik meestal mijn backcovers in een kleur die mij aanstaat.
Dit om mijn telefoon wat unieker te maken maar de 950xl zit momenteel in een flipcover dus ik denk niet dat dat snel gebeuren gaat.(ik ben autospuiter btw)

• mrprancer
  • Laatst online: 28-09-2024
maemo schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:08:
[...]

Onedrive is hierin inderdaad de sleutel!
Ik ben daar niet zo'n fan van trouwens.
Na mijn update stond het ook zo ingesteld dat al mijn foto's automatisch naar onedrive ge-upload werden, dat heb ik maar snel teruggedraaid!
Yep daar kwam ik ook achter na een sms van vodafone dat ik 1,8 gb had gebruikt ......even wennen de grote foto bestanden...;P

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

• GroeneThee
Ik hoopte na de factory reset van gisteren dat ook de battery drain minder zou zijn geworden maar helaas.
nog steeds behoorlijke drain

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02
RobinHood schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 00:02:
[...]
Dat kraken heb ik geen last van. En dat glimmende polycarbonaat vond ik wel mooi, maar ik heb een bloedhekel aan vingerafdrukken. En laat glimmend spul nou vingerafdrukken aantrekken. Mijn 920 is nog perfect, geen krassen, geen doffe plekken. Want ik heb toen gelijk een bumpercase gekocht :D

En dat beviel me wel erg goed, dus heb ik voor de 950XL er ook een gekocht. Als ik 1 probleem heb met de 950XL is het dat hij zo verrekte dun is. En dat is verholpen met die bumpercase (en waarschijnlijk heb ik daarom ook geen last van dat kraken, zou niet eens weten wat ik me erbij moet voorstellen :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12 09:02
GroeneThee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:18:
Ik hoopte na de factory reset van gisteren dat ook de battery drain minder zou zijn geworden maar helaas.
[afbeelding]
Jij hebt meer discharge gedurende de nacht dan dat ik nu heb terwijl ik muziek zit te luisteren (vanaf SD kaart). Ik zit nu op een steady 1% per +/- 20 minute.

• MRE-Inc

MRE-Inc

WaSteiL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:09:
[...]

Jij hebt meer discharge gedurende de nacht dan dat ik nu heb terwijl ik muziek zit te luisteren (vanaf SD kaart). Ik zit nu op een steady 1% per +/- 20 minute.
Ik zit op 95% nu. Om 7:17 van de lader afgehaald. Heb ik wel mijn uren ingevuld in de uren app, wat whatsappjes verstuurd en wat mail gelezen.... Verder alles aan qua bt, wifi en nfc en tig live tiles op de achtergrond.

• peterh
GroeneThee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:18:
[afbeelding]
Vanmorgen heb ik anderhalf uur mijn scherm aangehad, dat kost dan ongeveer 30% van mijn batterij, dat is helaas best veel. Misschien dat de helderheid wat verder terugschroeven nog helpt.
Afgezien van het scherm vind ik het uithoudingsvermogen best prima.

• GroeneThee
WaSteiL schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:09:
[...]

:'(

Ik had het bij de vorige 950 XL ook, toen wellicht nog net iets erger. Vanochtend in de auto 2x reboots gehad tijdens het bellen. Tel was verbonden via bluetooth met mijn autoradio. Gluidskwaliteit was dan wel weer top... maar die reboots are killing me :(
peterh schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:12:
[...]

Vanmorgen heb ik anderhalf uur mijn scherm aangehad, dat kost dan ongeveer 30% van mijn batterij, dat is helaas best veel. Misschien dat de helderheid wat verder terugschroeven nog helpt.
Afgezien van het scherm vind ik het uithoudingsvermogen best prima.
Ik heb de helderheid standaard al op 25% staan, alleen als ik in bed lig wil ik 'm wel eens helemaal naar beneden schroeven ivm de "zaklamp" die je dan in je handen hebt ;)
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:11:
[...]

Ik zit op 95% nu. Om 7:17 van de lader afgehaald. Heb ik wel mijn uren ingevuld in de uren app, wat whatsappjes verstuurd en wat mail gelezen.... Verder alles aan qua bt, wifi en nfc en tig live tiles op de achtergrond.
Klinkt als ideaal :)
Op de een of andere manier haal ik dat niet, besef dat ik 1 van de weinige ben maar icm die reboots tijdens bellen in de auto begin ik wel langzaam aan moedeloos te worden. Misschien dat ik de handdoek toch maar in de ring gooi. Deze week veel in de auto en niet normaal dan van mijn tel gebruik kunnen maken is gewoon geen optie.

[ Voor 57% gewijzigd door GroeneThee op 15-12-2015 09:23 ]

• Wailing_Banshee
Ik heb nog geen spontane reboots gehad. Dagelijks gekoppeld met de blauwe tand in de auto. En hij geeft elke dag weer meer levensduur aan... Toen ik hem gisteren van de lader haalde, stond hij op 2 dagen 3 uur, vanmorgen op 2 dagen 4 uur :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12 09:02
GroeneThee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:17:
[...]

:'(

Ik had het bij de vorige 950 XL ook, toen wellicht nog net iets erger. Vanochtend in de auto 2x reboots gehad tijdens het bellen. Tel was verbonden via bluetooth met mijn autoradio. Gluidskwaliteit was dan wel weer top... maar die reboots are killing me :(

[...]

Ik heb de helderheid standaard al op 25% staan, alleen als ik in bed lig wil ik 'm wel eens helemaal naar beneden schroeven ivm de "zaklamp" die je dan in je handen hebt ;)

[...]

Op de een of andere manier haal ik dat niet, besef dat ik 1 van de weinige ben maar icm die reboots tijdens bellen in de auto begin ik wel langzaam aan moedeloos te worden. Misschien dat ik de handdoek toch maar in de ring gooi. Deze week veel in de auto en niet normaal dan van mijn tel gebruik kunnen maken is gewoon geen optie.
Reboots in het algemeen zijn ook bij mijn non-XL 950 problematisch. Sommige dagen heb ik er 5-6, andere dagen weer helemaal niets. Vannacht weer eentje gehad en als resultaat een andere ringtone voor mijn alarm. Het gevolg daarvan was dat ik rechtop in bed zat toen mijn wekker af ging en ik echt even geen flauw idee had waar dat geluid vandaan kwam.

Reboots tijdens bellen via Bluetooth carkit heb ik dan weer geen last van. Afgelopen dagen met verschillende auto's geprobeerd (Renault Megane, Ford Focus en een VW Passat) en nergens die problemen gehad. Nu bel ik niet erg veel, maar echt nul keer problemen gehad.

Batterij heb ik dan weer geen problemen mee. T.o.v. mijn L925 ben ik wel erg tevreden.

• MRE-Inc

MRE-Inc

GroeneThee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:17:

Ik heb soms ook problemen hoor. Had zondagavond de 950xl op de Nokia DT-903 draadloze lader gelegd. Kreeg keurig netjes het geluidje te horen dat er werd opgeladen en het icoontje van de accu gaf dat ook aan. Ik had 30% accu over toen. Maandag ochtend werd ik niet wakker van de wekker, want de 950xl was compleet leeg ondanks dat deze op de draadloze oplader lag. Die was dus compleet leeggelopen op een of andere manier. Waarschijnlijk ook een reboot gehad ofzo....

Installeer na een hard reset eens geen 3rd party apps, dus een kale installatie en kijk eens hoe het dan is.

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 18:10
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:46:
[...]
Ik heb soms ook problemen hoor. Had zondagavond de 950xl op de Nokia DT-903 draadloze lader gelegd. Kreeg keurig netjes het geluidje te horen dat er werd opgeladen en het icoontje van de accu gaf dat ook aan. Ik had 30% accu over toen. Maandag ochtend werd ik niet wakker van de wekker, want de 950xl was compleet leeg ondanks dat deze op de draadloze oplader lag. Die was dus compleet leeggelopen op een of andere manier. Waarschijnlijk ook een reboot gehad ofzo....

Installeer na een hard reset eens geen 3rd party apps, dus een kale installatie en kijk eens hoe het dan is.
Heb je de telefoon ook al helemaal opgeladen en leeg laten lopen, toen je hem kreeg. dit kan ook helpen voor de batterij

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-12 22:24

EektheMan

DPC

Wat ik vooral fijn vind aan de 950 XL is dat de shell iets ruwer is dan bv de 640 XL en de 920. Die laatste twee voelden soms als zeep, terwijl ik de 950 XL zelfs met een losse grip gemakkelijk in de handen houd.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• Flar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-10 08:14
Telefoon al weer 3 weken in mijn bezit. In eerste instantie was ik er helemaal weg van. Er speelde wel een batterij issue, maar door hem helemaal leeg te laten lopen knapte hij op. Ik deed toen 2 dagen met licht gebruik. Vooral wat surfen, whatsapp en 1 of 2 telefoontjes. Wel continue mobiele data, wifi en bluetooth aan.

Vorige week vrijdag had ik opeens last van een spontane reboot. Sindsdien is de batterij slecht. Elke avond aan de lader en dan na 5 minuten staat ie al op 75%. Vervolgens zakt ie met een redelijk normale snelheid. Soms weigert hij de apps op te starten.

Overigens vind ik het app aanbod prima. Ik kom van een iphone 4s en ik vind veel apps beter dan de ios variant, al scheelt een groter beeldscherm ook een hoop.

Verder redelijk tevreden met de 950 en wacht geduldig af op de updates. Zou de telefoon niet aanraden aan iemand die een OS verwacht dat helemaal af is. Zelf heb ik niets met Android en IOS vond ik te duur. De tiles structuur spreekt mij veel meer aan.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12 17:48
FutureCow schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:22:
Ik gebruik zelf Total Commander. Hiermee kun je zowel FTP/Webdav/LAN/OneDrive en nog veel meer benaderen. Je kunt ook 2 schermen naast elkaar en van je OneDrive naar je LAN kopiëren etc. Erg handig!
Txs, stom, gebruik al jaren TC op de pc, zelfs nog toen het WC heette en is na een format oid het eerste wat ik installeer.
Helemaal geen erg in dat die er misschien ook voor windows mobile zou zijn. 8)7

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Jay47
  • Laatst online: 03-12 21:09
Nog altijd geen .29 update voor mijn 950XL :(
Ik ga het maar via Insider installeren dit duurt veels te lang!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
Jay47 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:18:
http://www.windowscentral...gates-installation-issues

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Jay47
Aha thanks, had ik nog niet gezien, maar ik kon het wel via Insider zien.

• GroeneThee
Jay47 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:18:
De update is toch niet heel groot/belangrijk? Neem aan dat deze vanzelf ook wel komt?

• Jay47
GroeneThee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:30:
[...]

De update is toch niet heel groot/belangrijk? Neem aan dat deze vanzelf ook wel komt?
Ja dat is waar, .29 update bevat niet veel ;)

• MRE-Inc

MRE-Inc

coenraad7 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:48:
[...]

Heb je de telefoon ook al helemaal opgeladen en leeg laten lopen, toen je hem kreeg. dit kan ook helpen voor de batterij
Ja toen hij uit de doos kwam, meteen aan de oplader gehangen een daar heeft hij ruim 8 uur aangehangen. Daarna helemaal leeg laten lopen dmv normaal gebruik. En toen weer helemaal opgeladen. Dit probleempje was ook maar eenmalig hoop ik. Echter denk ik dat de draadloze laders te weinig leveren.

Vanacht ook op de draadloze lader gehangen. Waar mijn Lumia930 in no time vol was, doet de 950xl dat niet. Toen ik om 00:25 naar bed ging er op gelegd en om 6:38 eraf gehaald. Accu was toen 73% vol. Van 6:39 tot 6:46 aan de normale lader gehangen die uit de doos kwam en om 6:47 was de accu gestegen tot 78%. Daarna om 7:01 op mijn werk weer aan de oplader gehang (originele) en om 7:17 was die 100%.

Misschien komt het ook door de lederen Mozo cover. Ik ga het de komende dagen nog wel eens testen, maar de DT-903 levert 2.5A en dat zou toch genoeg moeten zijn als de 950xl niks doet behalve achtergrond taken om deze tussen 00:25 en 6:38 tot 100% te laten laden.

• Wailing_Banshee
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:36:
[...]

Ja toen hij uit de doos kwam, meteen aan de oplader gehangen een daar heeft hij ruim 8 uur aangehangen. Daarna helemaal leeg laten lopen dmv normaal gebruik. En toen weer helemaal opgeladen. Dit probleempje was ook maar eenmalig hoop ik. Echter denk ik dat de draadloze laders te weinig leveren.

Vanacht ook op de draadloze lader gehangen. Waar mijn Lumia930 in no time vol was, doet de 950xl dat niet. Toen ik om 00:25 naar bed ging er op gelegd en om 6:38 eraf gehaald. Accu was toen 73% vol. Van 6:39 tot 6:46 aan de normale lader gehangen die uit de doos kwam en om 6:47 was de accu gestegen tot 78%. Daarna om 7:01 op mijn werk weer aan de oplader gehang (originele) en om 7:17 was die 100%.

Misschien komt het ook door de lederen Mozo cover. Ik ga het de komende dagen nog wel eens testen, maar de DT-903 levert 2.5A en dat zou toch genoeg moeten zijn als de 950xl niks doet behalve achtergrond taken om deze tussen 00:25 en 6:38 tot 100% te laten laden.
Mijn DT-900 doet er ongeveer een uur over om van zeg 75% naar 100% te gaan (het enige wat ik niet aan heb staan is NFC (gebruik ik niet) en Location (gebruik ik ook niet)).

• SinergyX
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toestel net binnen, dat is even een boost aan resolutie tov 830 met 720p :P

Helaas ook het squeeky aan de onderkant van het toestel, beetje jammer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-11 18:10
SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:47:

Ik krijg mijn Lumia 950 vanmiddag ook binnen, ben benieuwd ik gebruik al een paar maanden de 435 met 480x800, dit wordt zeker een resolutie boost voor mij XD

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:46:
[...]

Mijn DT-900 doet er ongeveer een uur over om van zeg 75% naar 100% te gaan (het enige wat ik niet aan heb staan is NFC (gebruik ik niet) en Location (gebruik ik ook niet)).
Heb je de standaard backcover of de lederen van Mozo ? Wellicht dat bij mij daar het probleem zit.
Of misschien in de wall plug waaraan de DT-903 zit:

Ik gebruik onderstaande en volgens mij komt die nog van de Lumia 920 af die nu in de kast ligt stof te happen.
Mocht iemand van deze wall plugs een 950xl versie weten te vinden, laat maar weten.....wellicht levert deze oude 920 wallplug gewoon niet voldoende juice.
SinergyX schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:47:

Ik heb de backcover er heel voorzichtig afgehaald, dus rondom het gehele toestel open getrokken ipv alleen onderaan en dan eraf halen zodat de backcover buigt. Na herplaatsen had ik geen gekraak. Heb nu de Mozo erop zitten en dan hoor je helemaal geen gekraak.

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_161008_1.jpg

• SinergyX
  • Laatst online: 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb op Ebay berg covers besteld, van die klikdingen er omheen, had ze ook op de 830 zitten en bevallen me aardig goed.

http://g03.a.alicdn.com/k...icrosoft-Lumia-950-XL.jpg
Zoiets zegmaar, heb ik de randen ook wat beschermt.

Duurt alleen nog even tot ze binnen zijn, nu maar iets in de buurt zoeken als tijdelijke oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 15-12-2015 11:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Opladers voor de 950XL zijn er wel, maar nog best prijzig: https://www.gsmpunt.nl/ac...ft/lumia-950-xl/opladers/

• GroeneThee
Buiten de standaard oplader die je erbj krijgt (en USB kabel, krijg je deze nog een keer meegeleverd bij je display dock.

• MRE-Inc

MRE-Inc

GroeneThee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:41:
Buiten de standaard oplader die je erbj krijgt (en USB kabel, krijg je deze nog een keer meegeleverd bij je display dock.
De standaard oplader heb ik nu idd 2x. Maar die gaat niet in de auto passen en ik kan daar mijn DT-903 draadloze oplader niet op aansluiten. Toch maar eens kijken naar een 2.5A wallplug.....

• megapixel
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
In een aantal reviews kwam ik tegen dat de shell van de Lumia 950 goedkoop aan zou voelen, dus was ik benieuwd naar de mening van iemand die regelmatig met kunststof werkt.

Ooooo, dus dat kraken komt door de stevigheid ;)

• Wailing_Banshee
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:11:
[...]

Heb je de standaard backcover of de lederen van Mozo ? Wellicht dat bij mij daar het probleem zit.
Of misschien in de wall plug waaraan de DT-903 zit:
Ik heb een TPU siliconen bumpercase. En mijn DT-900 is nog dezelfde als die ik bij mijn 920 kreeg, inclusief stekker. Ik heb mijn telefoon nog niet opgeladen met een USB kabel :p

Ik wil een oplaadbare auto lader (dus geen houder, maar alleen een lader met een auto stekker), kan ik dan mooi in het handschoenen kastje leggen (waar mijn telefoon ook altijd ligt als ik hem in de auto gebruik en hij niet in mijn tas zit)

Pagina: 1 ... 51 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.