Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
RobbyTown schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:28:
[...]

Het zit toch bijna tegen een 1 cm aan. En ik krijg er net zoveel inch scherm voor terug. Voor mij is Note 3 echt het randje kwa formaat.

Heb 5.2" vergeleken met 5.7" ik lever liever daarop in dan ik te grote tel in me zak heb.

[...]

Niet meer in de broekzak van de winter snap ik dat nog dan zit die in de jas denk ik? Maar als je geen jas aan hebt en hoog zomer waar laat je hem dan?

Laatste alinea betreft die specs geen idee als ik de 810 en GG4 ga missen.
Dat is nu al een probleem. Het is hier in Tokyo de afgelopen dagen bijna rond de 20 graden en ik moet steeds maar m'n jas meenemen omdat ik de telefoon niet in mijn broekzak wil hebben. Niet alleen omdat deze niet heel lekker zit, maar ook omdat ik nog geen screen protection of cover heb. Dus, met een cover erop zal het waarschijnlijk nog slechter zitten.

Ik begrijp maar al te goed waarom mensen niet kiezen voor de XL.

De 950 is denk ik qua formaat om in je broekzak mee te nemen een stuk prettiger.
Als mobiliteit een belangrijk punt is (wat voor mij de doorslag gaf om de z1c te nemen), dan zal ik zeker niet kiezen voor de 950XL. Als dat geen probleem is, zal ik zeker voor de 950XL gaan. Buiten alle softwarematige aspecten, ligt het lekker in de hand en is het gewoon fijn om een groot scherm te hebben...

(Tenminste, dat kan ik nu zeggen nu ik een aantal weken de 950XL heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
Hoezo is een screenprotector nodig als ie in je broekzak zit? Laat je je sleutels er ook bij zitten dan? Hier gewoon 1 broekzak voor telefoon en 1 broekzak voor portemonnee en sleutels. En als je hem met scherm richting je bovenbeen erin doet, dan heb je ook geen krassen van dingen die op je broek komen. En screenprotectors zijn ook geen milimeter dik, dus dat kun je sowieso doen. Cover is een ander verhaal, maar die heb ik al jaren niet meer nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 13-12-2015 13:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vrijdag de 950xl via de Microsoft Wireless display adapter aan de tv op mijn werk gehangen met continuum. Wat me opviel is dat de taakbalk maar half zichtbaar is en een gedeelte van het start menu ook wegvalt. Op mijn eigen tv werkt het allemaal prima en zie ik alles, maar op diverse tv's is dat niet zo terwijl deze tv wel 1080p Full HD is.

Weet iemand hoe je het scherm gewoon full screen krijgt ?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ozYSOJHfcVAMOFdnRkknwKIA/medium.jpg

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:28
Dat is een instelling genaamd overscan op je tv.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 22:23

Swerfer

Hmm...

MRE-Inc schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:26:
Vrijdag de 950xl via de Microsoft Wireless display adapter aan de tv op mijn werk gehangen met continuum. Wat me opviel is dat de taakbalk maar half zichtbaar is en een gedeelte van het start menu ook wegvalt. Op mijn eigen tv werkt het allemaal prima en zie ik alles, maar op diverse tv's is dat niet zo terwijl deze tv wel 1080p Full HD is.

Weet iemand hoe je het scherm gewoon full screen krijgt ?

[afbeelding]
Dat is (nog) niet mogelijk. Normaal zet je de resolutie op de PC net wat kleiner, zodat het geheel wel in beeld past, maar bij continuum gaat dat (nog) niet.

Kijk in ieder geval de instellingen van de tv na, sommige tv's moet je handmatig vertellen dat het een PC scherm is (overscan), en sommige tv's kunnen het gewoonweg niet...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
RobbyTown schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:28:
[...]

Het zit toch bijna tegen een 1 cm aan. En ik krijg er net zoveel inch scherm voor terug. Voor mij is Note 3 echt het randje kwa formaat.

Heb 5.2" vergeleken met 5.7" ik lever liever daarop in dan ik te grote tel in me zak heb.

Niet meer in de broekzak van de winter snap ik dat nog dan zit die in de jas denk ik? Maar als je geen jas aan hebt en hoog zomer waar laat je hem dan?
Ok, even kijken:

151.2 x 79.2 x 8.3 mm (5.95 x 3.12 x 0.33 in)

Note 3

quote:
151.9 x 78.4 x 8.1 mm (5.98 x 3.09 x 0.32 in)

950XL

verschil:

0.7 MM (dus < 1 mm)
2.0 MM kleiner dan Note 3
0.2 MM

Waar is dat 1 cm? Oo mis ik iets?

Hij is wat langer ja, maar echt totaal verwaarloosbaar.

Over waar laat je hem? Ik draag meestal een spijkerbroek, of een wat nettere broek, en bij allebei passen de Note als de Lumia in mijn broekzak. Het is gelukkig geen 1520 :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-10 11:22
Gisteren heb ik een factory reset uitgevoerd en mijn problemen met wifi zijn gelukkig weer voorbij :) Tevens heb ik nu ook de update naar .29 binnen. De 950 werkt weer helemaal top dus :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:39

SomerenV

It's something!

Sinds gisteren heb ik de Lumia 950 XL en wát een telefoon :D Ik kom van de Lumia 920 af maar de 950 XL is echt héél veel sneller. Maar wat ik nog het meest blij mee ben: de camera.

De Lumia 920 schoot al aardige plaatjes maar de 950 XL walst daar echt met geweld overheen. Ook even getest met het bewerken van DNG's (RAW-foto's) in Lightroom en.... <3

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ki1wSAn.jpg
Groter formaat door hier te klikken

Als fotograaf/cameraman zijnde héél erg blij met de kwaliteit van de foto's. Filmpjes nog niet echt getest, maar dat zit volgens mij ook wel goed. M'n DSLR heb ik niet altijd bij de hand dus dan is het wel prettig te weten dat mijn telefoon in geval van nood een prima vervanger kan zijn.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 08:44
SomerenV schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:09:
Sinds gisteren heb ik de Lumia 950 XL en wát een telefoon :D Ik kom van de Lumia 920 af maar de 950 XL is echt héél veel sneller. Maar wat ik nog het meest blij mee ben: de camera............
Ik heb ook L920 en wil overstappen op L950. Ben blij dat je tevreden ben over de camera.
Grootste probleem van 920 camera is dat die zo langzaam is. Het duur wel 4-5 seconden voordat een foto gemaakt is.
In de test van S6 en LG G4 roepen ze altijd dat je binnen een half seconde een foto kan maken.
Hoe zit het met Lumia 950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 16:57
Wenzel schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:24:
[...]

Ik heb ook L920 en wil overstappen op L950. Ben blij dat je tevreden ben over de camera.
Grootste probleem van 920 camera is dat die zo langzaam is. Het duur wel 4-5 seconden voordat een foto gemaakt is.
In de test van S6 en LG G4 roepen ze altijd dat je binnen een half seconde een foto kan maken.
Met de 950 gaat het net zo snel.

Echter als je daarna de foto direct wil zien is het even wachten aangezien postprocessing bezig is. Je kan wel foto's door blijven schieten zonder vertraging. De post processing op de achtergrond merk je niets van.

Een erg leuke feature is als je foto's schiet met de flitser aan. Achteraf kan je dan de belichting nog tweaken.

Ben zelf geen fotograaf maar vooral de details op het focuspunt zijn uitstekend.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/xZpOk1e.jpg
klikbaar voor grotere afbeelding (grind/gras/hond)

[ Voor 30% gewijzigd door Pieler op 13-12-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Wenzel schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:24:
[...]

Ik zal straks een filmpje maken waarop het te zien is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
@Pieler
Een hond op de foto :) Ziet er goed uit!.
Ik zit ook altijd met mijn hond. Voordat de foto genomen kan worden, is het belangrijke moment meestal weg.

@SomerenV
Ben benieuwd naar je filmpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Het filmpje!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7ZSDUSEbeFw&feature=youtu.be]

Op de Lumia 920 stond het geluid uit, maar ik heb de tijdcode erbij gezet zodat je weet hoe lang het duurt.

Lumia 950 XL opstarten én foto maken - 2 seconden
Lumia 920 opstarten én foto maken - 7 seconden

Wat trouwens ook nog een verschil is: op de 920 moet ik de cameraknop even inhouden om de camera te starten. Op de 950 XL is kort indrukken voldoende.

[ Voor 20% gewijzigd door SomerenV op 13-12-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb een gedeelde map gemaakt waar ik voorbeeld foto's en filmpjes in ga zetten van mijn L950XL. Nu zit er alleen nog een avondfoto van de pontovervaart vanaf Tweakers (vrijmibo) naar Amsterdam CS:

https://onedrive.live.com...QH9LyWac&ithint=folder%2c

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:09:
Sinds gisteren heb ik de Lumia 950 XL en wát een telefoon :D Ik kom van de Lumia 920 af maar de 950 XL is echt héél veel sneller. Maar wat ik nog het meest blij mee ben: de camera.

De Lumia 920 schoot al aardige plaatjes maar de 950 XL walst daar echt met geweld overheen. Ook even getest met het bewerken van DNG's (RAW-foto's) in Lightroom en.... <3

[afbeelding]
Groter formaat door hier te klikken

Als fotograaf/cameraman zijnde héél erg blij met de kwaliteit van de foto's. Filmpjes nog niet echt getest, maar dat zit volgens mij ook wel goed. M'n DSLR heb ik niet altijd bij de hand dus dan is het wel prettig te weten dat mijn telefoon in geval van nood een prima vervanger kan zijn.
Sorry hoor !
Ik ben er helemaal niet zo kapot van.
Vooral als deze foto al bewerkt is vind ik hem niet echt scherp en behoorlijk contrastloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

megapixel schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:10:
[...]

Sorry hoor !
Ik ben er helemaal niet zo kapot van.
Vooral als deze foto al bewerkt is vind ik hem niet echt scherp en behoorlijk contrastloos
Niet echt scherp? Wat? :+ Dat constrastloze vind ik persoonlijk wel wat hebben, maar vooruit dan, hier de originele, onbewerkte JPEG die rechtstreeks van de telefoon af komt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GB0GXip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

SomerenV schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:15:
[...]

Niet echt scherp? Wat? :+ Dat constrasloze vind ik persoonlijk wel wat hebben, maar vooruit dan, hier de originele, onbewerkte JPEG die rechtstreeks van de telefoon af komt:

[afbeelding]
Is deze echt rechtstreeks van je telefoon? Dan heb je niet in de hoogste resolutie geschoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Swerfer schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:18:
[...]

Is deze echt rechtstreeks van je telefoon? Dan heb je niet in de hoogste resolutie geschoten...
DNG + 8MP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:15:
[...]

Niet echt scherp? Wat? :+ Dat constrasloze vind ik persoonlijk wel wat hebben, maar vooruit dan, hier de originele, onbewerkte JPEG die rechtstreeks van de telefoon af komt:

[afbeelding]
Beter zo ! Maar waarom heb je nu de foto waar ik op reageerde weggehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

megapixel schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:20:
[...]

Beter zo ! Maar waarom heb je nu de foto waar ik op reageerde weggehaald ?
Ik heb niks weggehaald? Maar goed, binnenkort ga ik met een andere fotograaf op pad en de 950XL qua foto's vergelijken met de 930, 920 en 800 én een Canon EOS 550D en een Sony Alpha A99 (en misschien nog een EOS 1200D). De ultieme vergelijking :)

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 13-12-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
Swerfer schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:10:
Ik heb een gedeelde map gemaakt waar ik voorbeeld foto's en filmpjes in ga zetten van mijn L950XL. Nu zit er alleen nog een avondfoto van de pontovervaart vanaf Tweakers (vrijmibo) naar Amsterdam CS:

https://onedrive.live.com...QH9LyWac&ithint=folder%2c
Volgens mij heeft bijna elk ander toestel daar gewoon 1 grote zwarte waas of niet?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
Bedankt voor je demo. Groot verschil zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Martinspire schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:47:
[...]

Volgens mij heeft bijna elk ander toestel daar gewoon 1 grote zwarte waas of niet?
Vaak wel ja, de L950 haalt meer licht binnen en de ios OIS werkt erg goed. De sluitertijd is 1/11 seconde, wat ik nog redelijk kort vind. Bedenk ook dat de pont ook al gauw 10-15 km/h bewoog op licht golvend water...

O ja, just point and shoot, geen handmatige instelling dus...

[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 13-12-2015 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:14:
[...]

Vaak wel ja, de L950 haalt meer licht binnen en de ios O(ptical) I(mage) S(tabalisation) werkt erg goed. De sluitertijd is 1/11 seconde, wat ik nog redelijk kort vind. Bedenk ook dat de pont ook al gauw 10-15 km/h bewoog op licht golvend water...

O ja, just point and shoot, geen handmatige instelling dus...
Correctie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10 18:01
Zo, vandaag mijn review (nog steeds work in progress...) weer wat bijgewerkt. Paar foto's erbij en o.a. wat meer geschreven over gebruikservaring. Ik heb ook nog op het programma staan om mijn Pebble Time over te zetten van de HTC naar de Lumia; maar dat wordt meer een vakantie activiteit...

productreview: Microsoft Lumia 950 XL Zwart review door bilgy_no1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 12:37
Sinds gisteren hoor ik een suizende geluid uit speaker als hij in stand-by staat. hebben hier meerdere mensen last van? overigens staat mijn geluid op mute. Ik draai de nieuwste versie .29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Martinspire schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:47:
De meeste andere telefoons, compenseren dat met de ISO waarde, wat resulteert in lelijke ruis.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waarom mijn upload snelheid op mijn Lumia 950 traag is en of dit te verbeteren is?

Mijn iPhone haalt 80Mbps / 80Mbps mijn Lumia 80Mbps / 3Mbps.

Levd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 23:44
Voor iedereen met zorgen over de wifi snelheid, hebben jullie 'Network Speed Test' van Microsoft al geprobeerd? https://www.microsoft.com...k-speed-test/9wzdncrfhx5f

Ik heb het idee dat die een stuk betrouwbaarder is dan die van speedtest.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 16:23
Iemand in het bezit van een 950(xl) die iets kan zeggen over de autofocus/snelheid van de camera in combinatie met kinderen/dieren?

[ Voor 5% gewijzigd door KraveN op 13-12-2015 21:55 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
gaurdian schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:58:
Voor iedereen met zorgen over de wifi snelheid, hebben jullie 'Network Speed Test' van Microsoft al geprobeerd? https://www.microsoft.com...k-speed-test/9wzdncrfhx5f

Ik heb het idee dat die een stuk betrouwbaarder is dan die van speedtest.net
Heb deze meteen even getest en ik krijg 64,5 Mbps Down en 19,2 Mbps Up. Dat is met Ziggo (vh UPC) via Netgear AC1900, terwijl ik er vlak naast zit.

2e Keer 72,4 Down en 18,9 Up.

Mijn abonnement bij Ziggo zegt: 120 Mbps Downloadsnelheid en 12 Mbps Uploadsnelheid. Dus Down haal ik de helft van wat het maximaal is, maar Uploaden gaat 50% sneller dan volgens mijn abonnement. Weird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bilgy_no1 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:50:
[...]

Heb deze meteen even getest en ik krijg 64,5 Mbps Down en 19,2 Mbps Up. Dat is met Ziggo (vh UPC) via Netgear AC1900, terwijl ik er vlak naast zit.

Mijn abonnement bij Ziggo zegt: 120 Mbps Downloadsnelheid en 12 Mbps Uploadsnelheid. Dus Down haal ik de helft van wat het maximaal is, maar Uploaden gaat 50% sneller dan volgens mijn abonnement. Weird...
Wifi is vaker minder snel dan bekabeld, de snelheid door Ziggo opgegeven is bekabeld. Je kunt het beter vergelijken met een ander draadloos aparaat zoals een notebook of tablet. Upload is inderdaad vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
KraveN schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:44:
Iemand in het bezit van een 950(xl) die iets kan over de autofocus/snelheid van de camera in combinatie met kinderen/dieren?
Ik heb de autofocus nog niet echt getest, maar het is redelijk vlot. Ik denk dat je geen wonderen moet verwachten; het is verrekte moeilijk om een scherpe actiefoto te krijgen met een SLR, laat staan met een smartphone. Bij mij komen de huisdieren altijd op me af als ik de camera tevoorschijn trek en dan is het heel lastig de focus scherp te krijgen (rechte beweging naar mij toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 09:30
Appelen en peren. Als ik vergelijk over wifi op lokaal netwerk haal ik op mijn 950xl verwachte snelheden. En ik denk dat ik kan/mag vergelijken, in dit gezin van 5 zijn er tal van devices waaronder nogal wat androids en 2x surface pro 3. Mijn 950xl doet nergens onder, integendeel, die is stabieler zeker in vgl met de androids van de kids.
Provider connectie voegt tal van onbekende factoren toe, ergo onbetrouwbaar als basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 16-10 16:23
bilgy_no1 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:58:
[...]

Ik heb de autofocus nog niet echt getest, maar het is redelijk vlot. Ik denk dat je geen wonderen moet verwachten; het is verrekte moeilijk om een scherpe actiefoto te krijgen met een SLR, laat staan met een smartphone. Bij mij komen de huisdieren altijd op me af als ik de camera tevoorschijn trek en dan is het heel lastig de focus scherp te krijgen (rechte beweging naar mij toe).
herkenbaar, daarom maak ik er vaak meerdere in de hoop dat er een scherpe bij zit. Heb nu een iPhone 5c en ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik zoek geen vervanger van een Dslr maar een telefoon heb ik 9 van de 10 keer wel bij de hand en sinds ik een kleine heb maak ik stiekem best veel foto's met mijn telefoon. Dus alle gebruikers info is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bilgy_no1 schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:50:
[...]

Ziggo doet 120/20 volgens mij hoor.

Ik haal overigens maar 20/15 op mijn wifi (ik heb 100/100 glas). 4g+ doet 35/18 :X

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
KraveN schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:06:
[...]

herkenbaar, daarom maak ik er vaak meerdere in de hoop dat er een scherpe bij zit. Heb nu een iPhone 5c en ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik zoek geen vervanger van een Dslr maar een telefoon heb ik 9 van de 10 keer wel bij de hand en sinds ik een kleine heb maak ik stiekem best veel foto's met mijn telefoon. Dus alle gebruikers info is welkom.
Er zit in ieder geval een goede burst modus op de Lumia: gewoon de knop ingedrukt houden...

Ik zal er van de week eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
... en sinds ik een kleine heb maak ik stiekem best veel foto's met mijn telefoon. Dus alle gebruikers info is welkom.
Compleet off-topic :) maar maak zoveel foto's als je kan met eender welk apparaat. En hou ze bij.
... en lees dit over vijftien jaar nog eens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labmuisfrl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 19:24
.oisyn schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:10:
[...]

Ziggo doet 120/20 volgens mij hoor.

Ik haal overigens maar 20/15 op mijn wifi (ik heb 100/100 glas). 4g+ doet 35/18 :X
120/12
200/20

Ik haal trouwens 84/11 met de microsoft speedtest. Ziggo 120/12 abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 15:34
ColdRain schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:13:
[...]

Compleet off-topic :) maar maak zoveel foto's als je kan met eender welk apparaat. En hou ze bij.
... en lees dit over vijftien jaar nog eens 8)
Verschil merk ik nu ook al wel tussen de diverse jaargangen van al mijn foto's.
Maar de ratio waarmee mijn ogen nu achteruitgaan met de ratio dat de camera's beter worden denk ik dat er met vijftien voor mij geen verschil te zien valt :P

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 03:04
Heb mijn 950XL een factory reset gegeven, tel is weer snel en reageert precies op mijn getyp. Tel was opeens heel traag en lag bij het typen, soft reset had niet geholpen.

Maar nog altijd geen .29 update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
[...]

Bij DXOmark (googlen) hier vind je de beste (mobile) fotoapparatuur testen. Zoeken onder mobiel.
Zij zijn de autoriteit op dit gebied ! (ook voor mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Amadeus1966 schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:26:
Maar de ratio waarmee mijn ogen nu achteruitgaan met de ratio dat de camera's beter worden denk ik dat er met vijftien voor mij geen verschil te zien valt :P
Ach, dat valt wel mee. Ik bril sedert ik vijf was en ben nu 54. En ik was jaren aktief lid van de beruchtste fotoclub van Vlaanderen/België. Helaas heb ik een chromosoom-defect wat maakt dat ik zelfs geen soep meer kan lepelen laat staan een stabiele foto maken. 950xl is een immense hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, daar zitten vaak missers tussen, dus dat helpt niet echt.
Gewoon gebruikersfoto's vergelijken. Het gaat ten slotte om foto's in niet ideale omstandigheden.
Daar mogen ze zichzelf bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
megapixel schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:17:
[...]

Bij DXOmark (googlen) hier vind je de beste (mobile) fotoapparatuur testen. Zoeken onder mobiel.
Zij zijn de autoriteit op dit gebied ! (ook voor mobiel)
Alleen zijn de nieuwe Lumia's nog niet getest.

Mijn ervaring is tot nu toe als volgt:

Overdag, echt in de middag, zijn de kleuren vaak wat overgesatureerd. Maar, als het zonnetje minder wordt of zo goed als weg is, maakt hij erg mooie, natuurlijke foto's die eigenlijk niet onderdoen voor mijn Pentax K10D die echt zeer goede kleuren heeft op dat soort momenten.

Hij is vreselijk licht gevoelig, vanmiddag rond een uur of 16:30 heb ik deze foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RyMvlddl.jpg
Mijn vader heeft met zijn Powershot van ik denk 3 jaar oud een soortgelijke foto gemaakt, en die van de 950 is beter: kleuren zijn beter, belichting is beter. [foto is overigens een upload van onedrive via imgur, vandaar de verder bleh kwaliteit, 2x compressed worden is niet goed voor je gezondheid]

Hij is wel gevoelig voor ruis, boven de 400 is het niet echt geweldig meer, maar gelukkig heb je dat eigenlijk ook niet nodig. Bovenstaande foto is gemaakt met ISO 160, 1/25 sec en natuurlijk F1.9.

De flits is ook erg goed, xenon is zeker feller, maar is slecht voor de kleuren omdat het zo vreselijk wit is, de RGB flash van de Lumia zorgt ervoor dat de kleuren veel natuurlijker blijven, ook in een verder erg donkere kamer, waar de flash eigenlijk de enige lichtbron is.

Zelf vind ik het jammer dat de kleuren in auto witbalans zo overgesatureerd zijn, maar dat trek ik wel recht in lightroom, foto's in RAW kunnen schieten is een enorm pluspunt. Maar verder is het een geweldige camera die erop zit, en hij vervangt in low-light zeker mijn spiegelreflex.

Nu nog een 300mm lens erop kunnen schroeven, en ik ben helemaal happy :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
andrik1 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:31:
[...]

Ik kan je garanderen dat je positief verrast gaat zijn met de battery drain na de .29 installatie. Ikg had hiervoor een bb Passport dus ik ben gewend 2 á 3 dagen zonder op te laden kunnen werken en dat kon duidelijk niet met de 950xl. Echter nu na de .29 update is de batterij in 2 dagen tijd met gemiddeld gebruik en veel bellen naar 35% teruggelopen. Dus ik zou zelfs nog een derde dag een eind op weg komen. Super!
Nou 3 ladingen verder en het gaat erg goed.
Blij verrast en retour aanvraag kan ingetrokken worden.
Even vergeten dat we testers zijn ;-).

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Bleh....gisteravond nog 30% over toen ik naar bed ging. Dus door gebruik aan USB-C kabels de Nokia DT-903 wireless pad meegenomen naar boven. De 950xl erop gelegd en ik kreeg netjes het bliepje te horen dat hij werd opgeladen. Ook zag je visueel in de balk boven aan het scherm dat er werd opgeladen. Echter vanochtend toen ik me omdraaide in bed zag ik dat de verlichting (Philips Hue) al aan was beneden. Die heb ik ingesteld op 6:30 uur. Mijn wekker staat op 6:00 uur ingesteld. Het bleek dus dat de 950xl 's nachts terwijl deze op de draadloze oplader lag, gewoon niet opgeladen werd en leeg is gelopen. Hier baal ik dan wel weer van. In het vervolg maar de normale lader meenemen....

Als iemand van die opladers weet die 3A kunnen leveren dan houd ik me aanbevolden. Mag ook alleen de stekker zijn zodat ik zelf de USB-C kabel erin doe. Die auto-sigaretten aansteker dingen om het zo maar te noemen, maar dan voor een normaal stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantj
  • Laatst online: 19-05 18:27
Wat is er mis met degene die zijn meegeleverd dan......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 10:46
Frankie20 schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:19:
Sinds gisteren hoor ik een suizende geluid uit speaker als hij in stand-by staat. hebben hier meerdere mensen last van? overigens staat mijn geluid op mute. Ik draai de nieuwste versie .29
ik heb dit probleem ook, volgens mij werkte ook mijn wekker geluid niet vanmorgen.. (sinds dit issue) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb deze morgen de 950 teruggestuurd naar Coolblue.
Het is zeker geen slecht toestel maar ik vind het geen grote vooruitgang tov de 930 en zeker niet voor die prijs.

Het OS is op dit moment nog niet stabiel genoeg en aangezien ik de telefoon voor het werk gebruik kan ik dit niet maken.

Momenteel schakel ik dus terug naar mijn 930 met windows 8.1, binnen een half jaartje bekijk ik het nog eens. Misschien is het dan wat stabieler en is het toestel wat in prijs gezakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:50
RobinHood schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:35:
[...]

De flits is ook erg goed, xenon is zeker feller, maar is slecht voor de kleuren omdat het zo vreselijk wit is, de RGB flash van de Lumia zorgt ervoor dat de kleuren veel natuurlijker blijven, ook in een verder erg donkere kamer, waar de flash eigenlijk de enige lichtbron is.
Wat ook mooi is dat hij automatisch een mix maakt tussen flitslicht en omgevingslicht, waardoor het er natuurlijker uit komt te zien, en je de flits ook als invulflits kan gebruiken. Je kan achteraf aanpassen hoeveel invloed de flits op je foto heeft. geniaal is dat! _/-\o_

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hebben meerdere problemen met de upload naar onedrive?
Daarnaast geven mijn foto's af en toe grijze vlakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cronimet schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:36:
Ik heb deze morgen de 950 teruggestuurd naar Coolblue.
Het is zeker geen slecht toestel maar ik vind het geen grote vooruitgang tov de 930 en zeker niet voor die prijs.

Het OS is op dit moment nog niet stabiel genoeg en aangezien ik de telefoon voor het werk gebruik kan ik dit niet maken.

Momenteel schakel ik dus terug naar mijn 930 met windows 8.1, binnen een half jaartje bekijk ik het nog eens. Misschien is het dan wat stabieler en is het toestel wat in prijs gezakt...
Ik heb de gok toch weer genomen, zojuist de 950 xl besteld, was weer 189 euro bij coolblue.

iPhone op dat formaat is simpelweg te duur, Android.. nouja, omdat android, dus weinig keuze eigenlijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:29:
[...]

Nah, daar zitten vaak missers tussen, dus dat helpt niet echt.
Gewoon gebruikersfoto's vergelijken. Het gaat ten slotte om foto's in niet ideale omstandigheden.
Daar mogen ze zichzelf bewijzen.
Vaak Missers ??
Ik ben nieuwsgierig, noem er eens een aantal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 03:04
Tja ze apen elkaar na!
Wacht maar als Apple met zoiets komt dan gaan mensen denken dat Apple het heeft uitgevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdg-domination
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-04-2024
SinergyX schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:52:
[...]

Ik heb de gok toch weer genomen, zojuist de 950 xl besteld, was weer 189 euro bij coolblue.

iPhone op dat formaat is simpelweg te duur, Android.. nouja, omdat android, dus weinig keuze eigenlijk.
wat? € 189,- euro? Stuur mij die link alsjeblieft door _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
RobinHood schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:35:
[...]

Alleen zijn de nieuwe Lumia's nog niet getest.

Mijn ervaring is tot nu toe als volgt:

Overdag, echt in de middag, zijn de kleuren vaak wat overgesatureerd. Maar, als het zonnetje minder wordt of zo goed als weg is, maakt hij erg mooie, natuurlijke foto's die eigenlijk niet onderdoen voor mijn Pentax K10D die echt zeer goede kleuren heeft op dat soort momenten.

Hij is vreselijk licht gevoelig, vanmiddag rond een uur of 16:30 heb ik deze foto gemaakt:
[afbeelding]
Mijn vader heeft met zijn Powershot van ik denk 3 jaar oud een soortgelijke foto gemaakt, en die van de 950 is beter: kleuren zijn beter, belichting is beter. [foto is overigens een upload van onedrive via imgur, vandaar de verder bleh kwaliteit, 2x compressed worden is niet goed voor je gezondheid]

Hij is wel gevoelig voor ruis, boven de 400 is het niet echt geweldig meer, maar gelukkig heb je dat eigenlijk ook niet nodig. Bovenstaande foto is gemaakt met ISO 160, 1/25 sec en natuurlijk F1.9.

Zelf vind ik het jammer dat de kleuren in auto witbalans zo overgesatureerd zijn, maar dat trek ik wel recht in lightroom, foto's in RAW kunnen schieten is een enorm pluspunt. Maar verder is het een geweldige camera die erop zit, en hij vervangt in low-light zeker mijn spiegelreflex.

Nu nog een 300mm lens erop kunnen schroeven, en ik ben helemaal happy :+
Ik moet deze even quoten vanwege de Subaru (Outback? :+ ), en omdat ik het hier wel mee eens ben, de camera is zeker goed te noemen!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pdg-domination schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:14:
[...]

wat? € 189,- euro? Stuur mij die link alsjeblieft door _/-\o_
Niet los natuurlijk, icm met mijn abbo (7GB data Vodafone) :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:42:
Hebben meerdere problemen met de upload naar onedrive?
Daarnaast geven mijn foto's af en toe grijze vlakken?
Okee ik zal het even verduidelijken... Heel raar...

Dit zie ik in onedrive en ik kan ze met geen mogelijkheid opnieuw uploaden, maar ik weet dus ook niet om welke bestenden het precies gaat...

Ik maak een foto met de camera en vorvolgens ga ik direct naar whatsapp om de foto te delen:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/714/23659731531_36dc0cf844_b.jpg

So far so good...
Maar nu upload hij de foto ook naar Onedrive.

Op onedrive zie ik opeens dit:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5676/23446237610_2b4ca115c7_b.jpg

Kijk ik op de SD kaart zie ik oom dit:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5676/23446237610_2b4ca115c7_b.jpg

Dus ik ga weer naar whatsapp, open media en deel deze:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/714/23659731531_36dc0cf844_b.jpg

Naar een aparte map in ondrive en weet je wat Onedrive nu laat zien?
Dit:

De enige manier om hem weer terug te krijgen is een screenshot maken van de foto in whatsapp en dat screenshot weer te delen naar Onedrive...

Waar kan dit aan liggen?

Daarnaast geeft Onedrive dit weer:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5758/23115133763_f93e83e42d_b.jpg

Met geen mogelijkheid opnieuw te starten...

Waar o waar kan dit aan liggen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantj
Is een probleem met je verbinding,.... Hoe ben je verbonden precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
plantj schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:34:
Is een probleem met je verbinding,.... Hoe ben je verbonden precies?
Wifi...
Maar als het een probleem met mijn verbinding is, waarom staat hij dan ook zo op de SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:18:
[...]

Ik moet deze even quoten vanwege de Subaru (Outback? :+ ), en omdat ik het hier wel mee eens ben, de camera is zeker goed te noemen!
Ik heb tijdens dat mijn pa reed zowel met de 950 als zijn Powershot wat foto's gemaakt, en die van de 950 zijn beter, minder/niet bewogen, scherper, betere kleuren.

Dat verbaasde mij wel.

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 14-12-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dfrenner schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:41:
[...]

Wifi...
Maar als het een probleem met mijn verbinding is, waarom staat hij dan ook zo op de SD kaart?
Als ze zo op je SD kaart staan, gok ik eerder dat die niet helemaal jofel is, daarom zal ws je upload ook mislukken omdat die foto's niet goed ingelezen kunnen worden.

Als je je opslag wijzigt naar toestel, heb je dan nog steeds grijs foto's?

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 14-12-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantj
Kun je proberen of foto's opslaan op de telefoon zelf hetzelfde resultaat heeft? @dfrenner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SinergyX schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:42:
Als ze zo op je SD kaart staan, gok ik eerder dat die niet helemaal jofel is, daarom zal ws je upload ook mislukken omdat die foto's niet goed ingelezen kunnen worden.

Als je je opslag wijzigt naar toestel, heb je dan nog steeds grijs foto's?
Kaartje is net nieuw...
https://www.dataio.nl/tra...x-uhs-i-premium-class-10/
plantj schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:43:
Kun je proberen of foto's opslaan op de telefoon zelf hetzelfde resultaat heeft? @dfrenner
Ik kan hem de komende tijd natuurlijk wel even naar de telefoon wegschrijven, maar de afgelopen weken is dit zo'n 4 keer voorgekomen, ik heb uiteraard veeeeel meer foto's gemaakt...

[ Voor 29% gewijzigd door BlakHawk op 14-12-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dfrenner schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:45:
[...]

Kaartje is net nieuw...

[...]

Ik kan hem de komende tijd natuurlijk wel even naar de telefoon wegschrijven, maar de afgelopen weken is dit zo'n 4 keer voorgekomen, ik heb uiteraard veeeeel meer foto's gemaakt...
Zegt natuurlijk niets of het SD kaartje goed is, DOA's bestaan nog steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
RobinHood schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:41:
[...]

Ik heb tijdens dat mijn pa reed zowel met de 950 als zijn Powershot wat foto's gemaakt, en die van de 950 zijn beter, minder/niet bewogen, scherper, betere kleuren.

Dat verbaasde mij wel.
Maar on topic, ik merk hetzelfde inderdaad. Even wat testjes gedaan met een Lumix en de 950XL, de 950 slaat de lumix de hoek in en is op alle fronten gewoon beter.

[ Voor 15% gewijzigd door PaT op 14-12-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
plantj schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:43:
dfrenner schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:45:
Kaartje is net nieuw...

SinergyX schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:47:
Zegt natuurlijk niets of het SD kaartje goed is, DOA's bestaan nog steeds :P
Iemand nog een goede test voor SD kaartjes?
Heb net dataio gebeld, maar die vragen of ik nog eens wil proberen grote bestanden met een ander device over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
Mijn vader heeft hetzelfde gehad. Bleek ook een slecht SD kaartje te zijn.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 19:23
Swerfer schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:28:
[...]

Dat is (nog) niet mogelijk. Normaal zet je de resolutie op de PC net wat kleiner, zodat het geheel wel in beeld past, maar bij continuum gaat dat (nog) niet.

Kijk in ieder geval de instellingen van de tv na, sommige tv's moet je handmatig vertellen dat het een PC scherm is (overscan), en sommige tv's kunnen het gewoonweg niet...
Dit kun je instellen met de App van de wireless display adapter. Daar kun je het formaat van je scherm aanpassen met het schuifje Adjust Display
Ik krijg deze app trouwens alleen werkend vanaf mijn computer, niet op m'n telefoon.

Zoals je hier kunt zien pas het beeld bij mij prima vanaf mijn lumia 950 naar mijn Samsung tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

corset schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:53:
[...]

aah, zelf tijdenlang een 1.6 Impreza gehad,
Nee, gewoon nee :/ Impreza rij je turbo, of gewoon niet :P
dfrenner schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:02:

Iemand nog een goede test voor SD kaartjes?
Heb net dataio gebeld, maar die vragen of ik nog eens wil proberen grote bestanden met een ander device over te zetten.
Ja, dat zijn de standaard testen, zou hem aan je PC hangen en een scandisk (uitgebreid) laten doen, kijken wat hij tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Devian schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:05:
Mijn vader heeft hetzelfde gehad. Bleek ook een slecht SD kaartje te zijn.
Hoe kwam hij erachter?
SinergyX schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:16:
Ja, dat zijn de standaard testen, zou hem aan je PC hangen en een scandisk (uitgebreid) laten doen, kijken wat hij tegenkomt.
Ik ga eens kijken... Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
dfrenner schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:34:
[...]

Hoe kwam hij erachter?

[...]

Ik ga eens kijken... Thnx
Hij belde mij op >:) . En ik dacht, het is een Windows Phone, daar kan niet veel aan stuk gaan, dus dan moet het de SD kaart wel zijn 8).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Devian schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:47:
Hij belde mij op >:) . En ik dacht, het is een Windows Phone, daar kan niet veel aan stuk gaan, dus dan moet het de SD kaart wel zijn 8).
Ik vraag het vanwege de garantie kwestie ;)
Hoe bewijs ik het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dfrenner schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:53:

Ik vraag het vanwege de garantie kwestie ;)
Hoe bewijs ik het?
Dat zeg ik, scandisk doen, ding komt vanzelf met een rapport of hij wel/niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
soms wordt hij bij mij spontaan erg warm en gaat me batterij erg snel achteruit.
ook krijg ik af en toe de melding dat mijn opslag vol zit terwijl dit niet zo is.
iemand enig ide wat dit kan zijn ?
ter info mijn telefoon is nog aardig kaal(ik gebruik geen aps en dergelijke)

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantj
itcouldbeanyone schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:05:
soms wordt hij bij mij spontaan erg warm en gaat me batterij erg snel achteruit.
ook krijg ik af en toe de melding dat mijn opslag vol zit terwijl dit niet zo is.
iemand enig ide wat dit kan zijn ?
ter info mijn telefoon is nog aardig kaal(ik gebruik geen aps en dergelijke)
Welke versie heb je precies?
Ik heb serieus nog nooit gevoeld dat de telefoon warm was. Maarja, ik speel ook nietecht spelletjes erop ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SinergyX schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:04:
Dat zeg ik, scandisk doen, ding komt vanzelf met een rapport of hij wel/niet goed werkt.
Ben hem nu aan het leeghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-10 12:27
Pffff heb ook sinds vannacht (denk ik, niet eerder opgevallen) dat mijn toestel ruist en tikt, is dit bij de .29 opgelost?

Reboot verhielp het overigens voor even maar inmiddels doet hij het weer...
Heb .29 nog niet aangeboden gekregen, ook al heb ik me als insider (fast ring) aangemeld. Soft reset hielp niet en hard reset heb ik niet zoveel trek in...

Was altijd zeer tevreden over mijn 930 maar deze 950 valt me toch een stuk meer tegen, had er een heel stuk meer van verwacht in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:44
dfrenner schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:06:
[...]

Ben hem nu aan het leeghalen :)
Ik heb hetzelfde met uploaden naar onedrive, ook corrupte foto's met grijze vlakken. Gebruik geen sd-kaart. Onedrive geeft bij mij ook vaak upload errors, en dan met name met foto's. Was bij WP 8.1 ook al zo. Zowel op Wifi als op 4G. Kan er ook geen pijl op trekken, heb het soms wel en soms niet. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Udrene op 14-12-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rovhan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-10 21:30
Inmiddels ook in het bezit van de Lumia 950. Hier mijn eerste indruk, komend van een Lumia 1020. Camera bevalt me echt super. Nachtfoto's vind ik erg indrukwekkend. Snelheid van het maken van foto's t.o.v. de 1020 is echt een grote plus. Bouwkwaliteit vind ik prima, al kraakt de rechter onderkant wel een beetje. Snelheid van het toestel bevalt mij erg goed. Tot nu toe weinig tot geen last gehad van bugs. Vandaag al wel een halve dag bezig om hem naar de laatste versie van windows 10 te krijgen, duurt helaas erg lang dus.

Last but not least. De irisscanner viel mij in eerste instantie best tegen. Regelmatig wilde hij mij niet of langzaam herkennen, maar met het regelmatig trainen van de scanner is de ervaring behoorlijk verbeterd. Herkenning gebeurt bijna instant. Wat echt een leuk "show" elementje is aan de telefoon en nog praktisch ook :P

Nu nog even wachten op de Mozo backcover en de flagship ervaring is compleet. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vanmorgen onderweg naar de bushalte. Ik moest 'm echt 10cm van mijn ogen houden al lopend voor hij me wilde herkennen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
plantj schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:06:
[...]

Welke versie heb je precies?
Ik heb serieus nog nooit gevoeld dat de telefoon warm was. Maarja, ik speel ook nietecht spelletjes erop ofzo.
de 950Xl

nee doe ik ook niet, draait helemaal niks op behalve dan windows 10

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantj
.oisyn schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:52:
Vanmorgen onderweg naar de bushalte. Ik moest 'm echt 10cm van mijn ogen houden al lopend voor hij me wilde herkennen :/
Lopend beweeg je nogal veel heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 00:38
.oisyn schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:52:
Waren je ogen wel open? :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 14:57
Voor iedereen met batterij issue's

Ik heb de Battery app eraf gehaald en het scherm op 25% gezet met automatisch aanpassen uit.

Gaat nu veel langer mee dan voorheen. Heb het idee dat die Battery app ook aardig wat verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Udrene schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:40:
Ik heb hetzelfde met uploaden naar onedrive, ook corrupte foto's met grijze vlakken. Gebruik geen sd-kaart. Onedrive geeft bij mij ook vaak upload errors, en dan met name met foto's. Was bij WP 8.1 ook al zo. Zowel op Wifi als op 4G. Kan er ook geen pijl op trekken, heb het soms wel en soms niet. :(
Met 8.1 heb ik dit echt nooit gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Hebben jullie trouwens device encryption aan staan ? En wat doet dat als je je tel een hard reset wil geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MRE-Inc schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:34:
Hebben jullie trouwens device encryption aan staan ? En wat doet dat als je je tel een hard reset wil geven ?
Nee ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Frankie20 schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:19:
Heb het zelfde,in standby ruist hij met een pop alsof hij dat geluid loop't. Met scherm aan ruist hij constant (versie.00) Daarbij verliest hij -niet heel vreemd- enorm veel accuduur, battery verwijderen verhelpt het, maar als ik hoor dat .29 dat nog niet oplost.... Ik weet ook niet wat het veroorzaakt, kan het geen bron aanwijzen die het veroorzaakt.
Nog steeds geen update naar .29 maar zo te horen brengt het weinig verbetering.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plantj
Tegenwoordig heeft men alleen hun ogen op hun telefoon als ze op straat lopen, remember?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:38:
[...]

Heb het zelfde,in standby ruist hij met een pop alsof hij dat geluid loop't. Met scherm aan ruist hij constant (versie.00) Daarbij verliest hij -niet heel vreemd- enorm veel accuduur, battery verwijderen verhelpt het, maar als ik hoor dat .29 dat nog niet oplost.... Ik weet ook niet wat het veroorzaakt, kan het geen bron aanwijzen die het veroorzaakt.
Nog steeds geen update naar .29 maar zo te horen brengt het weinig verbetering.
"Vroeger" had ik last van hetzelfde euvel op mijn L820.

Dat geruis bleek door WhatsApp te komen die via een hack op die manier altijd "online" kon zijn. Ze speelden daar een geluid af dat je niet kon horen, maar dat dus wel de speaker triggerde... erg irritant.

Later is dat verholpen omdat er een soort Background Agent mogelijk werd, die er voor zorgde dat de app gewoon stand-by stond, zonder die hack.

En ik heb het wel eens gehad met de camera-app; ook als je die afsloot bleef het ding ruizen, omdat de camera zat te wachten op (audio-) input...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:47
Zou trouwens de Tweakers-review van de Lumia's niet 12 december gepost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Slabbysl schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:11:
dacht ook zoiets, maar kan altijd vertraagd worden door iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

16 december toch?

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was die "wissel je telefoon in voor een 950xl" niet op 12 december?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Slabbysl schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:11:
Nee, komende woensdag, de 16e.
Arnoud en Windows Phones gaan nou eenmaal niet samen, dus dan weet je wat je kunt verwachten.....

Ah, Enpass (pasword manager) is ook bezig met een Universal Windows 10 app. Een van mijn meest gebruikte apps.

https://twitter.com/EnpassApp/status/673761703369183232

Met kerst zal er wel weer een 50% korting zijn op deze app. Nee ik heb geen aandelen, maar vind het gewoon een goede app. :)

[ Voor 44% gewijzigd door MRE-Inc op 14-12-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:16:
[...]

Nee, komende woensdag, de 16e.
Arnoud en Windows Phones gaan nou eenmaal niet samen, dus dan weet je wat je kunt verwachten.....
Ach, ik kijk er daarom ook totaal niet naar uit, zal hooguit een 7, eerder een 6, worden, met als minpunten het OS, appgap, irisscanner, Continuum werkt nog niet met alle apps en te duur.

OS: ieder OS heeft zijn eigen voor en nadelen, ja, W10M heeft wat bugs en is niet heel consequent qua uiterlijk, maar grote security gaten lijken er niet in te zitten.
Appgap: persoonlijk, is al genoeg over gezegd.
Irisscanner: werkt uit de doos al prima, maar wordt iedere keer dat je hem verbeterd ook echt beter.
Continuum: goh, W10M is nog maar net uit, vind je het gek dat er weinig universal apps zijn? Sowieso zijn de belangrijke, zoals Office en Edge, gewoon bruikbaar.
Te duur: ja, vergeleken met een telefoon die alweer iets van 9 maanden uit is, is hij duur, vergeleken met de 5x 32GB vind ik de 950 qua waar-voor-je-geld een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10 18:02
MRE-Inc schreef op maandag 14 december 2015 @ 15:16:
[...]

Met kerst zal er wel weer een 50% korting zijn op deze app. Nee ik heb geen aandelen, maar vind het gewoon een goede app. :)
Eens, ik heb hem ook.
Pagina: 1 ... 50 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.