Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 09:30
MisterChaoSs schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:57:
dadelijk naar vriendin en dan dat ding EDIT: (De Lumia, niet mijn vriendin) lekker resetten en laten updaten :+
Huh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Dat ik mijn telefoon ga resetten en updaten, niet mijn vriendin zoals die zinsconstructie van de vorige post eigenlijk aangaf :+

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-10 11:22
Ik heb zo ver ook nog geen update op mijn 950. Ben nooit insider geweest daar ik van android af kom. Maar zo te lezen is Microsoft er mee bezig en ik heb vooralsnog geen haast. En al helemaal geen zin om een hard reset te doen :p

Ik ben al lang blij dat ik niet op een provider hoef te wachten. Of zoals bij mijn vorige telefoon maar afwachten of de fabrikant je huidige telefoon nog wel gaat voorzien van een update :)

Ik heb de 950 nu zo'n twee weken en ben nog altijd zeer tevreden. Ik heb nog geen crashes of reboots gehad en verder ook niks raars. De overstap vanaf android bevalt mij dan ook erg goed en ik mis ook geen apps eigenlijk. Zelf zie ik het een beetje als de overstap die ik maakte vanaf een iPhone 3g naar een galaxy s met android 2.0. Alleen dan beter. Toen ik noodgedwongen overstapten naar android, was Android toch echt nog een minder os. Veel crashes en vastlopers en qua apps liepen ze ook nog wat achter. (mijn iPhone is vermoedelijk uit mijn broekzak gevallen en dus was ik m kwijt) Nu met de overstap naar wm vanaf android is eigenlijk het enige verschil nog de app gap, qua snelheid en gebruiksgemak scoort wm erg hoog in mijn ogen. En van de gap in apps merk ik zelf niet veel, maar ik gebruik dan ook maar een beperkt aantal apps en die zijn er toevallig ook voor wm, of er is een alternatief. En als ik dan zie hoe Android gegroeid is tot een volwassen platform vanaf 2.0 heb ik nog hoop voor windows :D

Het is echt weer een ontdekking dit os en ik ben dan ook nog veel bezig met wat rond googlen (sorry, bing gaat weer net een stap te ver voor mij :p ) op wm zaken om wat meer wegwijs te worden met het systeem.

Nu maar weer verder wachten op de update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
MisterChaoSs schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:06:
Dat ik mijn telefoon ga resetten en updaten, niet mijn vriendin zoals die zinsconstructie van de vorige post eigenlijk aangaf :+
Jaja, You Love Creating Chaos 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

ColdRain schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:09:
[...]

Jaja, You Love Creating Chaos 8)
OFFTIPIC SORRY: Hahahaha, weinig streaming helaas, maar ga het vanaf februari met vaste tijden oppakken, zelfde probeer ik dan met YouTube met meer variatie van content :P

ONTOPIC: Misschien dat ik het gemist heb, maar die double tap to wake komt dus uiteindelijk nog? Weet iemand ook of er nog iets komt zoals de Oneplus One heeft? Cirkel draaien op je gelockte scherm om muziek app meteen te starten e.d. bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterChaoSs schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:12:
[...]

OFFTIPIC SORRY: Hahahaha, weinig streaming helaas, maar ga het vanaf februari met vaste tijden oppakken, zelfde probeer ik dan met YouTube met meer variatie van content :P

ONTOPIC: Misschien dat ik het gemist heb, maar die double tap to wake komt dus uiteindelijk nog? Weet iemand ook of er nog iets komt zoals de Oneplus heeft? Cirkel draaien op je gelockte scherm om muziek app meteen te starten e.d. bijvoorbeeld?
Waarom tekenen als je Cortana hebt? "Play some George Baker Selection" en dat doet ze dan.

Werkt volgens mij ook met genre's, dus, "play some oldschool-progressive-blackened-viking-doom-metal" zou in prncipe moeten werken.

Al is een cirkeltje tekenen soms wel handig, denk niet dat iemand hardop wil toegeven naar GBS te luisteren :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Panzer_V schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:44:
Ja, backup terugzetten kan gewoon. Je raakt wel je foto's etc. die lokaal staan kwijt.

Maar instellingen van mailboxen, apps etc. moet ie gewoon uit de backup terugzetten. Dat deed ie bij mij ook.
Kan ik wel gewoon meteen een backup terug zetten en krijg ik daarna de update aangeboden?

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:58
peterh schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:23:
[...]

Kan ik wel gewoon meteen een backup terug zetten en krijg ik daarna de update aangeboden?
wat bedoel je daar precies mee? De volgorde is als volgt.

HARD RESET
Backup terugzetten
Update zoeken
.29 installeren

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

RobinHood schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:17:
[...]

Waarom tekenen als je Cortana hebt? "Play some George Baker Selection" en dat doet ze dan.

Werkt volgens mij ook met genre's, dus, "play some oldschool-progressive-blackened-viking-doom-metal" zou in prncipe moeten werken.

Al is een cirkeltje tekenen soms wel handig, denk niet dat iemand hardop wil toegeven naar GBS te luisteren :+
Ik gebruik Cortana voornamelijk voor agenda en reminders, maar kan je Cortana ook gebruiken als je device gelocked is? Dit wist ik namelijk niet, als het kan hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Grappig, ik zit net te zoeken op de melding "Opslag is bijna vol" wat ik de afgelopen 2 dagen op mijn 950XL kreeg. Wat schetst mijn verbazing: De eerste vermelding is van eergister. Nou dacht ik dat het kwam omdat ik aan het roamen was, aangezien ik de eerste melding kreeg op het moment dat ik op het buitenlandse netwerk registreerde. Blijkbaar toch niet.

Nou vraag ik mij af: hebben diegenen die die melding ook hebben gehad daar nu nog steeds last van of is het, net als bij mij, weer verdwenen? Ik ben echt benieuwd wat het nou kan zijn als dit ook op het thuisnetwerk (en dan bedoel in niet je Wi-Fi ;) ) voorkomt. Ik denk dat het Microsoft ook wel kan helpen met zoeken naar de oorzaak als het beperkt is tot 9 en 10 december. Ik heb het vanochtend doorgegeven aan Microsoft (altijd handig als je dat spul voor je werk test), maar als het dus niet alleen tijdens roaming is voorgekomen en alleen beperkt is tot gister en eergister dan moet ik dat maandag ff aanpassen..

Edit: gaat geloof ik niet helemaal lekker. Had 'm uitgezet en aan de lader gehangen omdat de accu wel erg hard leeg ging vandaag en hij de hele dag al warm was. Nu wil ik 'm net van de lader halen omdat 2 uur wel voldoende zou moeten zijn, maar de accu zat voor 75% vol en hij was loeiheet. Ook had ik de melding "Opslag is bijna vol" weer in beeld staan.

[ Voor 16% gewijzigd door FooLsKi op 12-12-2015 00:00 . Reden: Extra info, correcties. ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterChaoSs schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:28:
[...]

Ik gebruik Cortana voornamelijk voor agenda en reminders, maar kan je Cortana ook gebruiken als je device gelocked is? Dit wist ik namelijk niet, als het kan hoe doe je dat dan?
Daar zijn instellingen voor.

Je kan Cortana in het lockscreen openen, gewoon dat vergrootglas indrukken.

En je kan ook Hey Cortana gebruiken, maar dat kost wel wat meer prik door passive listening.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdRain
FooLsKi schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:32:
... hebben diegenen die die melding ook hebben gehad daar nu nog steeds last van of is het, net als bij mij, weer verdwenen?
Misschien is het handig als je ook aangeeft waarover je 't hebt. Welke melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
Dat was zojuist wel even schrikken na die hard reset. Eerst een leeg scherm, toen een vaag scherm met maar twee apps er in. Naar beneden swipen en settings aanklikken werkte niet...pfff

Na een herstart begon ie gelukkig zoals toen ik hem voor het eerst kreeg.

Nu is ie inmiddels alle apps EN de update naar build 29 aan het downloaden. Mijn geduld wordt wel op de proef gesteld 😊

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Bij mij werken na de update van build 29 niet alle live tiles meer waaronder de personen-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ColdRain schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:48:
[...]

Misschien is het handig als je ook aangeeft waarover je 't hebt. Welke melding?
Mjah, is misschien wel handig idd... :)

Gaat om de melding "Opslag is bijna vol"

Het was een lange week...

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-10 21:15
Ik net vol goede moed mijn telefoon resetten om .29 te installeren. Na het terugzetten van de backup meteen een update gezocht, weer niks. Dus meteen weer gereset, met het idee om vanaf fabrieksinstellingen te updaten, en daarna pas de back up terug te zetten.

Nadat ik dit had gedaan kwam hij in een bitlocker boot loop te zitten, waar de recovery tool nu hard mee bezig is. Lijkt toch niet te gaan lukken om dit te fixen vanuit bed -.- Dus weer achter de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterh
maemo schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:09:
Bij mij werken na de update van build 29 niet alle live tiles meer waaronder de personen-app.
Je hebt er niets aan, maar bij lijkt op het eerste gezicht alles in orde na de update.
Momenteel worden er nog heel veel apps gedownload...ben benieuwd naar de battery-drain na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:58
peterh schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:45:
[...]

Je hebt er niets aan, maar bij lijkt op het eerste gezicht alles in orde na de update.
Momenteel worden er nog heel veel apps gedownload...ben benieuwd naar de battery-drain na de update.
Top dat de update gelukt is!

Wat natuurlijk ook wil helpen is het volledig laten leeglopen van de accu en deze daarna in 1 keer weer tot 100% te laden.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Panzer_V schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 00:18:
Wat natuurlijk ook wil helpen is het volledig laten leeglopen van de accu en deze daarna in 1 keer weer tot 100% te laden.
Hardnekkige fabel cq "urban myth". Het impliceert een geheugeneffect (en nood aan kallibratie) wat lion of lipo niet hebben. Volledig laten leeglopen is overigens nefast hoewel ingebouwde electronica de gevolgen hiervan grotendeels beperken door de batterij net niet te laten leeglopen.
Het zou tof zijn mocht Tweakers gespaard blijven van dergelijke tech-dummie-uitspraken (no offence), maar dat is wellicht whishful thinking :| Want het is een urban myth en dus quasi onuitroeibaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door ColdRain op 12-12-2015 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
FooLsKi schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 23:21:
Gaat om de melding "Opslag is bijna vol"
Die melding is "op zichzelf" een bug, omdat je ze probleemloos kan negeren. Zelf ook gehad, en als ik dan in detail ging kijken had ik 7.9 GB van 29 en nog wat in gebruik, terwijl het intern geheugen net voor de start van de update amper 1 GB in gebruik had. Ik vermoed dat de monitoring in het OS getriggerd wordt door een "te" snelle stijging in gebruik van intern flashmem tijdens de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36
Met de nieuwe update van Mail heb je op non-insider builds nu ook de gekoppelde postvakken. Wat wel handig is, gezien ik .29 niet kan krijgen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik ga denk ik toch ook maar voor de hard reset. Maar kan ik nu het beste mijn sd kaart eruit halen met alle foto's en video's en later na de reset, zonder problemen terugstoppen?

Of kan ik hem beter erin laten met de reset en laten whipen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
Mijn probleem met de battery drain s'nachts is in ieder geval gedeeltelijk te wijten aan wifi.
Ik had wifi uitgezet (als test) toen ik ging slapen en toen ik vanochtend keek was wifi weer aan? :? |:(
Updates installeren had ik ingesteld op 07:00 uur, dus dat zou het niet kunnen zijn.

Maar het gaf wel een mooi inzicht in het extra verbruik:
Zonder wifi :
zonder wifi

Met wifi:
met wifi

En wifi ontvangst is erg goed, zowel bij de Lumia 950XL, mijn xperia, Galaxy S5 van mijn vriendin etc. Vreemd is het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
dfrenner schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 08:00:
Ik ga denk ik toch ook maar voor de hard reset. Maar kan ik nu het beste mijn sd kaart eruit halen met alle foto's en video's en later na de reset, zonder problemen terugstoppen?

Of kan ik hem beter erin laten met de reset en laten whipen?
Volgens mij kan je hem het beste eruit halen en later toevoegen, maar het is ook mogelijk om m erin te laten en ongemoeid te laten tijdens de reset. Hij vraagt namelijk of je de sd ook wilt formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:03
Hmm, hier ook zeer negatieve batterij drain gehad vannacht.
Vannacht als test de telefoon met 63% weggelegd. vanmorgen na een uurtje of 8 stond die op 24%.
Das te veel, veel te veel, mijn ouwe Note 3 verliest in die zelfde periode 1 tot max 2%.
De meeste van de eerder genoemde tips in dit draadje zijn toegepast, op het aanzetten van de batterij saving mode na. De laatste versie staat erop incl een frisse (hard reset) start.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de batterij gesproken, hij is nu 100 % opgeladen, en geeft aan geschatte resterende tijd : 15 uur en 49 min.

(opgezocht bij instellingen, dus niet via een app.

dit conform verwachting dat hij begint met bijna 16 uur te gaan, of staat dit bij jullie op meer uren, ik dacht namelijk dat dit eerder in de week op meer uren stond bij mij, dus wilde dit graag even checken hoe dit bij jullie staat.

software versie staat op .29

Is het ook mogelijk om terug te gaan naar versie 10586.0 i.p.v. 29 krijg nu regelmatig spontane reboots, dus als ik dat niet in de gaten heb, ben ik niet bereikbaar.
Heb meer problemen met .29 dan met 0 heb ik het idee.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroeneThee schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 08:29:
Ik had wifi uitgezet (als test) toen ik ging slapen en toen ik vanochtend keek was wifi weer aan? :? |:(
Dat is "gewoon" een instelling, staat standaard op "wifi aan, 1 uur na uitschakeling" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 09:45:
[...]

Dat is "gewoon" een instelling, staat standaard op "wifi aan, 1 uur na uitschakeling" o.i.d.
Aaaargghhhh newbie mistake :o Je hebt gelijk!
Desalnietemin blijft de drain aanzienlijk. Hoewel ik 7GB aan data mag versnoepen is WiFi (zeker thuis) te prefereren, dus die uitzetten is niet echt een optie. het zou kunnen voor alleen in de nacht maar dan ligt hij in principe op de QI lader op mijn nachtkastje.

Ga vanmiddag maar even mijn tel 2 uurtjes (met WiFi aan) bij mijn ouders ongemoeid laten. Kijken of de drain hetzelfde is.

[ Voor 26% gewijzigd door GroeneThee op 12-12-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
GroeneThee schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 08:29:
Mijn probleem met de battery drain s'nachts is in ieder geval gedeeltelijk te wijten aan wifi.
Updates installeren had ik ingesteld op 07:00 uur, dus dat zou het niet kunnen zijn.

Maar het gaf wel een mooi inzicht in het extra verbruik:
Zonder wifi :
[afbeelding]

Met wifi:
[afbeelding]

En wifi ontvangst is erg goed, zowel bij de Lumia 950XL, mijn xperia, Galaxy S5 van mijn vriendin etc. Vreemd is het in ieder geval.
Een app gebruiken voor je batterij onderzoek is een heel slecht plan, zeker op zo'n nieuw OS.

Het is algemeen bekend dat deze apps veel energie zelf verbruiken en de meeste zo niet alle zijn niet getest op Windows 10 Mobile gok ik...

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:02
Bij mij ging het toestel net geen dag mee, toen heb ik Glance uitgezet, en de facebook app restricted dat die niet mag updaten in de achtergrond, en doe er nu bijna 3 dagen mee.

Zo ver werkt mijn 950 XL als een trein, en enige storende was eergisteren dat ik in de auto aan het bellen was via de carkit en de telefoon spontaan een herstart deed midden in het gesprek. Aangezien mijn auto een rijdende telefooncel is was het denk ik toeval dat het op dat moment gebeurde.
Ik heb nog niet de .29 update, en wacht rustig af tot het stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:42
swhnld schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:49:

Zo ver werkt mijn 950 XL als een trein, en enige storende was eergisteren dat ik in de auto aan het bellen was via de carkit en de telefoon spontaan een herstart deed midden in het gesprek. Aangezien mijn auto een rijdende telefooncel is was het denk ik toeval dat het op dat moment gebeurde.
Dat probleem had ik ook.
Na de .29 update is het herstarten tijdens het bellen nog niet voorgekomen.
In de release notes wordt ook over het probleem gesproken dus hopelijk is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-10 18:49
Geduld is blijkbaar echt een schone zaak. Na verschillende pogingen en hard resets zit ik ook op .29. Na flink wat gedoe (http://gathering.tweakers...message/45413349#45413349) waarbij de update maar niet verder wilde komen dan 'Downloaden updates: 0%' is het dan toch gelukt.

De Lumia 950 XL gisteravond om 22 uur opnieuw naar updates laten zoeken en .29 kwam weer tevoorschijn. Er leek niet veel te gebeuren (Downloaden: 0%, heet toestel, hoge drain) en dat was toen ik rond 01.15 uur naar bed ging nog steeds zo. De telefoon aan de lader de hele nacht z'n ding laten doen. En vanmorgen was het dan toch allemaal gepiept. Dus mocht je Lumia ook maar niet verder lijken te gaan met updaten: GEDULD, GEDULD, GEDULD.... :P

Eerste indrukken: linked inboxes werken prettig en de volledig geladen batterij schat dat 'ie korter meegaat dan voor de update (23u40m tegen 1d15u), maar dat trekt hopelijk nog wel bij.

Wat ik me wel afvraag, naar welke versie zou de Lumia worden teruggezet bij een factory reset? .0 of .29? Ik mag toch hopen dat laatste, maar vrees eigenlijk voor het eerste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
RobinFM schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:12:
Geduld is blijkbaar echt een schone zaak. Na verschillende pogingen en hard resets zit ik ook op .29. Na flink wat gedoe (http://gathering.tweakers...message/45413349#45413349) waarbij de update maar niet verder wilde komen dan 'Downloaden updates: 0%' is het dan toch gelukt.

De Lumia 950 XL gisteravond om 22 uur opnieuw naar updates laten zoeken en .29 kwam weer tevoorschijn. Er leek niet veel te gebeuren (Downloaden: 0%, heet toestel, hoge drain) en dat was toen ik rond 01.15 uur naar bed ging nog steeds zo. De telefoon aan de lader de hele nacht z'n ding laten doen. En vanmorgen was het dan toch allemaal gepiept. Dus mocht je Lumia ook maar niet verder lijken te gaan met updaten: GEDULD, GEDULD, GEDULD.... :P

Eerste indrukken: linked inboxes werken prettig en de volledig geladen batterij schat dat 'ie korter meegaat dan voor de update (23u40m tegen 1d15u), maar dat trekt hopelijk nog wel bij.

Wat ik me wel afvraag, naar welke versie zou de Lumia worden teruggezet bij een factory reset? .0 of .29? Ik mag toch hopen dat laatste, maar vrees eigenlijk voor het eerste...
Laatste, na update naar .29 factory reset gedaan en .29 was blijven "hangen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
RobinFM schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:12:
De Lumia 950 XL gisteravond om 22 uur opnieuw naar updates laten zoeken en .29 kwam weer tevoorschijn. Er leek niet veel te gebeuren (Downloaden: 0%, heet toestel, hoge drain) ...
Idem hier. Maar tijdens die "0%" heb ik zo om de 10 minuten interne opslag gecheckt, en die ging steevast omlaag. Daarom wist ik bij melding "opslag bijna vol" dat dit niet zo was en je dit probleemloos kan negeren.
Ik denk dat we die "0%" en "opslag bijna vol" mogen toeschrijven aan vergelijken met het typische Windows verkenner gedrag (erratic balkje) tijdens kopieren of verplaatsen van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Mensen het is normaal dat hij lijkt te hangen bij 0% of X%. Gewoon geduld hebbent en niet zoveel op %tjes letten. Bij W8 bleef hij altijd hangen op 96%. Bij W10 is dat 0%. Een andere keer zal het X% zijn.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke
Gisteren schreef ik nog dat ik zo ver nog geen problemen heb ondervonden met mijn 950. Misschien sprak ik toch te vroeg.. Sinds vandaag is mijn wifi enorm traag, pagina's laden duurt of heel lang of ik kan helemaal niet browsen op internet. Alle andere aparaten doen het nog perfect op de zelfde router, behalve mijn lumia. Op 4G gaat alles nog wel vlot. Ik ga er vanuit dat het probleem aan de kant van mijn mobiel ligt. Nu heb ik al wel wat meer problemen over slechte wifi en de 950 gelezen dus ik ga als ik straks thuis ben weer even verder zoeken. Maar als iemand suggesties voor mijn probleem heeft is dat welkom natuurlijk ;)

Ik zit overigens nog niet op .29, dus aan de update kan het niet liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik mis een beetje de "flip-to-silence"optie... of zie ik iets over het hoofd... en sorry als dit verkeerde topic is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Nu online
swhnld schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:49:
Bij mij ging het toestel net geen dag mee, toen heb ik Glance uitgezet, en de facebook app restricted dat die niet mag updaten in de achtergrond, en doe er nu bijna 3 dagen mee.

Facebook app staat niet eens op mijn telefoon... ;) Glance zou nog het enige zijn. Maar zoals tijdens de presentatie werd gezegd; "dat kost geen(noemenswaardig) batterij". Daarnaast, om nu echt alles, zeker dat soort handige features, uit te moeten zetten om maar een acceptabele batterijduur te verkrijgen is wat mij betreft een no-go. Maar zal het eens testen, dank voor je input.

Het bellen en de disconnects en restarts heb ik juist sinds de .29 update. En als ik in de auto zit, ben ik aan het bellen, dus dat is best irritant.
kdeboois schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 10:49:
[...]

Een app gebruiken voor je batterij onderzoek is een heel slecht plan, zeker op zo'n nieuw OS.

Het is algemeen bekend dat deze apps veel energie zelf verbruiken en de meeste zo niet alle zijn niet getest op Windows 10 Mobile gok ik...
Denk dat het best wel mee valt, de telefoon loopt met en zonder die app net zo hard leeg ;) Maar het heeft mij wel meer inzicht gegeven en dat is wat ik zoek. Via de summiere informatie van de ingebouwde optie was ik hier niet achter gekomen. Maar als jij andere/betere opties hebt, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
In deze test word ook onderkent dat de wifi prestaties van de lumia 950 zwaar ondermaats zijn !
YouTube: Microsoft Lumia 950 XL VS Apple iPhone 6S+ VS Google Nexus 6P - Speed Test!
kadaverke schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:13:
Gisteren schreef ik nog dat ik zo ver nog geen problemen heb ondervonden met mijn 950. Misschien sprak ik toch te vroeg.. Sinds vandaag is mijn wifi enorm traag, pagina's laden duurt of heel lang of ik kan helemaal niet browsen op internet. Alle andere aparaten doen het nog perfect op de zelfde router, behalve mijn lumia. Op 4G gaat alles nog wel vlot. Ik ga er vanuit dat het probleem aan de kant van mijn mobiel ligt. Nu heb ik al wel wat meer problemen over slechte wifi en de 950 gelezen dus ik ga als ik straks thuis ben weer even verder zoeken. Maar als iemand suggesties voor mijn probleem heeft is dat welkom natuurlijk ;)

Ik zit overigens nog niet op .29, dus aan de update kan het niet liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

megapixel schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:25:
In deze test word ook onderkent dat de wifi prestaties van de lumia 950 zwaar ondermaats zijn !
YouTube: Microsoft Lumia 950 XL VS Apple iPhone 6S+ VS Google Nexus 6P - Speed Test!

[...]
Wat daar vooral opvalt, die apps van iPhone en android lijken met een veel groter bestand te werken, de 2de test die hij doet op de 950 moet zelfs op snelheid nog komen en hij is al klaar.

Meest bizarre van die test, waarom scoort die lumia amper de helft van die antutu test?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
SinergyX schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:31:
[...]

Wat daar vooral opvalt, die apps van iPhone en android lijken met een veel groter bestand te werken, de 2de test die hij doet op de 950 moet zelfs op snelheid nog komen en hij is al klaar.
Gezien die ping van 85, denk ik niet dat ie uberhaupt op Wifi zit te testen. Een dergelijke score haal ik hier ook wel met 4G
Meest bizarre van die test, waarom scoort die lumia amper de helft van die antutu test?
Omdat die test nog allerlei dingen mist. Het is versie 0.8 vs 5.7.1 dus in principe is die test volkomen waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-1900
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Speedtest.net 950 XL Wifi server Zoetermeer 163/7 46ms en 4G+ 120/9.5 84ms
De ene server geeft een download resultaat van 160 en een andere server download 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je als ex 950XL eigenaar hier nou negatieve links posten?
Ga lekker naar dat andere model telefoon forum. Wat boeit jou de 950/XL nu nog?

Daarnaast komen er steeds updates. Wat er nu is, kan over een paar weken al geschiedenis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
J-1900 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:02:
Speedtest.net 950 XL Wifi server Zoetermeer 163/7 46ms en 4G+ 120/9.5 84ms
De ene server geeft een download resultaat van 160 en een andere server download 40.
Volgens mij is die app gewoon brak. Via de beta.speedtest.net site haal ik een ping van 23, in de app komt ie nooit onder de 90 uit. Plus de snelheid haalt daar nog geen fractie van de site (67/8mbps vs 88/78mbps).

Kortom, beide tests zijn gewoon helemaal flut :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
megapixel schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:25:

[...]
Zelf even getest en via mijn N router halen zowel de iPhone 6S als de Lumia 950 gewoon de 20 Mbit van de ISP verbinding. Beide ondermaats ;)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-10 18:21
Zojuist me eerste firmware ontvangen op me docking. Nog geen spannende nieuwe dingen gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 22:23

Swerfer

Hmm...

Speedtest.net

L950XL Ping 31ms, 55,97 Mbps down 9,40 Mbps up

SP3 Ping 15ms, 102,57 Mbps down, 12,41 Mbps up

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Swerfer schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:23:
Speedtest.net

L950XL Ping 31ms, 55,97 Mbps down 9,40 Mbps up

SP3 Ping 15ms, 102,57 Mbps down, 12,41 Mbps up
Site of app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

L950XL app, SP3 site. Site werkt niet op W10M, app niet beschikbaar voor W10...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Swerfer schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:29:
[...]

L950XL app, SP3 site. Site werkt niet op W10M, app niet beschikbaar voor W10...
Edge op desktop zetten en dan beta.speedtest.net gebruiken.

Mn L930 heeft trouwens ook geen geweldige ping en op 1 of andere manier is gelimiteerd tot 50mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Martinspire schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:32:
[...]

Edge op desktop zetten en dan beta.speedtest.net gebruiken.

Mn L930 heeft trouwens ook geen geweldige ping en op 1 of andere manier is gelimiteerd tot 50mbit
beta.speedtest.net L950XL:

2.4 Ghz: ~64 Mbps
5 Ghz: ~ 10 Mbps

App L950XL:

2.4 Ghz: ~38 Mbps
5 Ghz: ~14 Mbps

Groot verschil in 2.4 Ghz en 5 Ghz, maar een uurtje geleden haalde ik nog ruim 50 Mbps op 5 Ghz, Ik ga dit in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke
Die wifi test zegt mij niet zo veel. Tot vandaag was mijn internet op de 950 even snel als op mijn htc one. Dus twee weken lang had ik goed internet en sinds vandaag ineens problemen :D

Het rare is, als ik bijvoorbeeld tweakers.net laadt krijg ik de melding 'pagina offline'. Refresh ik de pagina een keer of soms vaker laadt edge tweakers wel gewoon en op normale snelheid. Dit geld voor iedere internet pagina. Dus wat het precies is, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
Ik poste de link naar aanleiding van iemand die had geconstateerd dat zijn wifi verbinding slecht was !
En als het overigens een test was geweest die aangaf dat het niet aan het toestel zou liggen had ik hem ook gepost.
Maar iedereen hier heeft toch zelf een 950 en kent min of meer de problemen die hier gepost worden.
De 1 vind het een uitdaging en de ander is er ziek van.
Dus waar maak je jezelf eigenlijk druk om ? als jij tevreden bent is het toch prima !
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:06:
[...]

Ga je als ex 950XL eigenaar hier nou negatieve links posten?
Ga lekker naar dat andere model telefoon forum. Wat boeit jou de 950/XL nu nog?

Daarnaast komen er steeds updates. Wat er nu is, kan over een paar weken al geschiedenis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kadaverke schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:13:
Die wifi test zegt mij niet zo veel. Tot vandaag was mijn internet op de 950 even snel als op mijn htc one. Dus twee weken lang had ik goed internet en sinds vandaag ineens problemen :D

Het rare is, als ik bijvoorbeeld tweakers.net laadt krijg ik de melding 'pagina offline'. Refresh ik de pagina een keer of soms vaker laadt edge tweakers wel gewoon en op normale snelheid. Dit geld voor iedere internet pagina. Dus wat het precies is, geen idee.
Blij dat ik niet de enige ben, traag traag wifi, meldingen dat hij niet kan connecten , 2 weken geen problemen en nu..... dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-10 20:48
Swerfer schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:01:
[...]

beta.speedtest.net L950XL:

2.4 Ghz: ~64 Mbps
5 Ghz: ~ 10 Mbps

App L950XL:

2.4 Ghz: ~38 Mbps
5 Ghz: ~14 Mbps

Groot verschil in 2.4 Ghz en 5 Ghz, maar een uurtje geleden haalde ik nog ruim 50 Mbps op 5 Ghz, Ik ga dit in de gaten houden...
Beta speedtest.net L950 :

Ping 15ms
107 Mbps down
12 Mbps Up

En dit is vrij gemiddeld . Paar keer getest de afgelopen dagen . Prima verbindingen ..

[ Voor 9% gewijzigd door picardo op 12-12-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 03:04
Mijn 950XL is opeens heel traag, pagina's laden langzaam.
Typen heeft lag, apps openen pas na paar sec.
Lijkt net of input van het tikken niet goed geregistreerd word.
Had gisteravond wel een issue tel was geblokkeerd wegens veiligheids redenen....weet niet waarom.
Iris scanner werkt dan niet meer en wachtwoord ook niet!
Reboot en soft reset heeft ook niet geholpen.
Kreeg wel de melding Telefoon geblokkeerd wegens veiligheids redenen en dat ik het minstens 2 uur aan de lader moet hangen en rebooten........dit heeft gewerkt. Zal wel een extra beveiliging zijn ofzo.

Maar weet dus niet wat dit getriggerd heeft.
Iemand dit al tegen gekomen?

Trouwens na dit issue heb ik weer batterij drains, soft reset helpt niet.
Ga maar een factory reset doen aangezien ik nog steeds geen .29 update heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke
Ik denk dat ik ook maar een hard reset moet uitvoeren. Wel een vraag daar over, moet dit via de combo met de volume knop etc. of heeft de optie in het menu 'factory reset' het zelfde resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
kadaverke schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:23:
Ik denk dat ik ook maar een hard reset moet uitvoeren. Wel een vraag daar over, moet dit via de combo met de volume knop etc. of heeft de optie in het menu 'factory reset' het zelfde resultaat?
Factory reset via menu is exact 't zelfde. Toetsen combo is wellicht handig als je os niet meer start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Nou, nog steeds geen update beschikbaar. Nooit insider geweest, dacht dat Microsoft nu zo snel zijn updates kon doorvoeren zonder tussenkomst provider.

Region aangepast naar United States en herstart maar ook geen Cortana beschikbaar.

//edit
Na nog een herstart van de telefoon is Cortana wel beschikbaar. Kan ik de tweede optie van Region met tijd en geld notatie etc wel naar Nederlands zetten?

Blijven vreemde zaken..

[ Voor 23% gewijzigd door Shinji op 12-12-2015 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 11:05
Het is eigenlijk toch wel van de knotse dat je een telefoon uitbrengt waarvan het besturingssysteem eigenlijk nog helemaal niet af is. Het is leuk dat er de komende tijd waarschijnlijk allerlei updates komen, maar als ik iets koop voor 600€ dan moet het gewoon goed en af zijn. Ik lees zoveel problemen hier dat ik er voorlopig maar even vanaf zie om in zee te gaan met de 950. Ik heb zelf momenteel nog een 1520 en deze ga ik voorlopig nog maar niet voorzien van win10. Het gaat denk ik nog een tijd duren voordat alles perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de wifi ook nog steeds traag, krijg mijn account niet meer aan gelogt, bij onder andere

Microsoft Health
Pincode instellen, lukt niet meer want ik kan niet in in loggen, met m'n wachtwoord wat een vereiste is.
Bij kaarten kan ik geen land downloaden

Een fabrieksinstelling heeft niet geholpen, deze problemen zijn van na de fabrieksinstellng, je komt automatisch op .29

Iets of wat heeft m'n telefoon verziekt, een appje maar er staat bijna niets op 95 % is van Microsoft zelf ..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2015 18:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

cassiekai schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:35:
Het is eigenlijk toch wel van de knotse dat je een telefoon uitbrengt waarvan het besturingssysteem eigenlijk nog helemaal niet af is. Het is leuk dat er de komende tijd waarschijnlijk allerlei updates komen, maar als ik iets koop voor 600€ dan moet het gewoon goed en af zijn. Ik lees zoveel problemen hier dat ik er voorlopig maar even vanaf zie om in zee te gaan met de 950. Ik heb zelf momenteel nog een 1520 en deze ga ik voorlopig nog maar niet voorzien van win10. Het gaat denk ik nog een tijd duren voordat alles perfect werkt.
Let wel op dat hier een handvol mensen problemen in dit topic plaatsen terwijl er veel meer mensen zijn met nagenoeg geen problemen. In dit soort topic worden immers over het algemeen alleen problemen gepost en iemand die geen problemen heeft zal dat hier niet posten.

Volgens deze poll hebben in ieder geval 91 Tweakers (elders is deze poll nog niet bekend) een L950(XL) besteld, waarvan waarschijnlijk de meeste hem wel hebben ontvangen en dan zie je dat er meer mensen geen serieuze problemen hebben dan die dat wel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Jay47 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:18:
Mijn 950XL is opeens heel traag, pagina's laden langzaam.
Typen heeft lag, apps openen pas na paar sec.
Lijkt net of input van het tikken niet goed geregistreerd word.
Had gisteravond wel een issue tel was geblokkeerd wegens veiligheids redenen....weet niet waarom.
Iris scanner werkt dan niet meer en wachtwoord ook niet!
Reboot en soft reset heeft ook niet geholpen.
Kreeg wel de melding Telefoon geblokkeerd wegens veiligheids redenen en dat ik het minstens 2 uur aan de lader moet hangen en rebooten........dit heeft gewerkt. Zal wel een extra beveiliging zijn ofzo.

Maar weet dus niet wat dit getriggerd heeft.
Iemand dit al tegen gekomen?

Trouwens na dit issue heb ik weer batterij drains, soft reset helpt niet.
Ga maar een factory reset doen aangezien ik nog steeds geen .29 update heb :(
De eerste helft had ik vandaag ook, nog steeds met versie .00 plus hij liep onverklaarbaar vast. Ik kreeg hem niet meer aan, battery eruit en hij starte weer op. Tweede keer bleef het scherm voor 90% op zwart en zag ik alleen 10% van me achtergrond foto en icoontjes. Maar hij reageerde nergens op. Alleen battery eruit deed hij het weer. Volgens mij kwamen die laatste restarts door wifi die te ver weg is.. hoe gek dat ook klinkt.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 00:38
Ik heb een 950XL, nu een kleine twee weken, en ervaar geen van de genoemde problemen. Toestel werkt prima. Het enige dat ik echt mis, is double tap to wake. Maar dat wist ik toen ik het toestel haalde en heb ik geaccepteerd, wetende dat het binnenkort alsnog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadaverke
Swerfer schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:17:
[...]

Let wel op dat hier een handvol mensen problemen in dit topic plaatsen terwijl er veel meer mensen zijn met nagenoeg geen problemen. In dit soort topic worden immers over het algemeen alleen problemen gepost en iemand die geen problemen heeft zal dat hier niet posten.

Volgens deze poll hebben in ieder geval 91 Tweakers (elders is deze poll nog niet bekend) een L950(XL) besteld, waarvan waarschijnlijk de meeste hem wel hebben ontvangen en dan zie je dat er meer mensen geen serieuze problemen hebben dan die dat wel hebben...
Precies, zoals met alles. Wanneer iets goed werkt is er niet echt reden om iets te posten. Voor mij in ieder geval :p Zodra iets niet werkt zul je zien dat mensen dit delen, of het nu de 950 is of een auto.

Overigens heb ik zojuist een factory reset gedaan, nu is de telefoon weer opgestart en moet ik 51 apps update.. Op het moment hangt ie nog vast bij de eerste app :/ Benieuwd hoe lang het gaat duren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Laatst online: 18:01
Voor de geïnteresseerden: mijn work-in-progress review van de Lumia 950 XL.

productreview: Microsoft Lumia 950 XL Zwart review door bilgy_no1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhodan
Sorry hoor, maar eigenlijk gebeurd dit al jaren en niet alleen bij MS, Android en Apple doen het ook zo.
En laten we eerlijk zijn, we zitten hier niet voor niets op Tweakers.net, de meeste hier zijn altijd wel te porren voor wat nieuws en zijn vaak haantje de voorste bij het nieuwste van het nieuwste.
Het leuke is dan ook dat je dingen tegen komt die je niet altijd verwacht en daar weleens voor achter je oren moet krabbelen om het naar je zin te krijgen :*)
En zoals andere al aangeven, van de meeste mensen die geen problemen ondervinden, ga je niets van horen, mensen die problemen ondervinden, zoeken en vragen vaak oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdRain
Gelezen. Netjes. Ik ben noob wat betreft user reviews maar ik vond het wat lang. Anderzijds is er over zo'n vernieuwend toestel natuurlijk heel wat te vertellen. Dus jah ...
Deze is echt spits gevonden:
... de Power knop zit tussen Volume + en Volume - in. Doordat ze alledrie even glad zijn is het altijd even voelen of ik de Power knop heb om de telefoon in/uit te schakelen. De Power knop ligt iets dieper, maar ik denk persoonlijk dat een andere textuur beter is. Als de Volume knoppen glad zijn en Power knop wat ruwer is het bijvoorbeeld direct voelbaar. Misschien ga ik na een tijdje wel even aan de slag met een nagelvijltje...
UX pur sang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vraagje, weten jullie dit:

Heb nu constant een 1 ongelezen mail van Outlook erin staan (@outlook.com adres), terwijl ik deze allang heb verwijderd. Ook terugzetten, en als gelezen markeren werkt niet. Herstart toestel ook niet

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las hier dat iemand zijn/haar keuze voor een Lumia 950 liet afhangen van het bestaan van een smartwatch. En dan van het meer klassieke model. En die is er. Pas getest op WindowsCentral http://www.windowscentral...ector-watch-windows-phone
en ik zie op vele sites positieve reviews. Met een ogenschijnlijk 30 dagen accuduur. https://www.vectorwatch.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:47
corset schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 20:06:
Vraagje, weten jullie dit:

Heb nu constant een 1 ongelezen mail van Outlook erin staan (@outlook.com adres), terwijl ik deze allang heb verwijderd. Ook terugzetten, en als gelezen markeren werkt niet. Herstart toestel ook niet
Had ik ook na de update. Bij mij hielp het om snelkoppeling even te verwijderen van Start en daarna weer vastmaken aan Start. Daarna was hij weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:06:
Ik las hier dat iemand zijn/haar keuze voor een Lumia 950 liet afhangen van het bestaan van een smartwatch. En dan van het meer klassieke model. En die is er. Pas getest op WindowsCentral http://www.windowscentral...ector-watch-windows-phone
en ik zie op vele sites positieve reviews. Met een ogenschijnlijk 30 dagen accuduur. https://www.vectorwatch.com/
Dat was niet ik - en ik heb al een 950xl - maar evenzo grote interesse.
Helaas lees ik:
"We only deliver products from this website to countries we are registered with all local requirements. This includes UK and US. Other destinations are not allowed at this time."
Mailtje gestuurd met vraag wanneer benelux mogelijk wordt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:54

Eagle Creek

Breathing security

De XL bevalt me tot nu toe prima en beter dan gedacht qua formaat. Met name het fysieke formaat (broekzak, meenemen, gewicht, etc) is zeer goed te doen.

De bediening met een of twee handen vraagt voor mij nog wat gewenning, mede daar ik van een 925 af kom.

Vanaf morgen heb ik ook de non XL versie van de 950 in mijn bezit, dan kan ik ze goed gaan vergelijken. Ik ben dan vooral nieuwsgierig of ik de mindere schermruimte ga missen bij bv video's en webcontent.

Wat me overigens tot nu toe wel opvalt is dat niet alle apps netjes omgaan met de DPI. Waar Edge heel mooi kleine letters en controls weergeeft die passen bij de resolutie, lijkt WhatsApp te veel hebben zitten snoepen bij de feestdagen en nogal opgeblazen.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 21:47:
[...]
Dat was niet ik - en ik heb al een 950xl - maar evenzo grote interesse.
Helaas lees ik:
"We only deliver products from this website to countries we are registered with all local requirements. This includes UK and US. Other destinations are not allowed at this time."
Mailtje gestuurd met vraag wanneer benelux mogelijk wordt ...
Gaat een beetje off-topic, maar er staat. This includes...
Denk ook Zwitserland en Roemenië. Hopelijk ook de Benelux. Heb ook een email gestuurd.
Net nog wat reviews gelezen en de Vector schijnt 'the holy grail' te zijn met de huidige stand van techniek.
Finger crossed.

Edit: Deze kan ook https://www.runtastic.com/shop/en/runtastic-moment-classic
Minder mooi maar ook weer goedkoper
. Geen notificaties. No go voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

enomiss schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:09:
In welke winkels is de 950 en de 950XL nu fysiek vast te houden?
In elk geval Media Markt Eindhoven Centrum (even gewacht dat daar status voorraad ja werd dan wist ik zeker dat er demo was)

Telecom winkels hebben hem niet of echt dummy.

Bij de mm liggen ze naast elkaar de XL reageerde display niet even een reboot nodig. Heb nu zelf een Note 3. Na wat spelen met de 950 en XL word het als software iets beter de de normale 950. De XL is nog groter de Note 3, sorry dat past echt niet.

Beide toestellen reageren snel. Wat mij wel opviel met foto maken was als ik had geschoten en foto direct bekeken de gemaakte foto nog aan het verwerken was. Dit proces duurt langer dan bij Note 3.... kan aan de instellingen liggen hoe je hem maakt? Had niet uitgebreid getest stonden meer mensen te wachten.

De 950 ligt goed in de hand en de achterkant voelt lekker aan.

Note 3 doet nog prima maar als de prijs wat daalt ga ik over.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 03:04
Heb net een update gehad via Windows Insider op mijn 640XL.
Build is nog steeds .29 dus weet niet wat er precies veranderd is. Ik zie nog niks op internet over een update van versie .29
Had versie .29 al een paar dagen draaien.

Ga morgen mijn 950XL resetten want build .29 kan ik nog steeds niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
RobbyTown schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:54:
[...]

In elk geval Media Markt Eindhoven Centrum (even gewacht dat daar status voorraad ja werd dan wist ik zeker dat er demo was)

Bij de mm liggen ze naast elkaar de XL reageerde display niet even een reboot nodig. Heb nu zelf een Note 3. Na wat spelen met de 950 en XL word het als software iets beter de de normale 950. De XL is nog groter de Note 3, sorry dat past echt niet.

Beide toestellen reageren snel. Wat mij wel opviel met foto maken was als ik had geschoten en foto direct bekeken de gemaakte foto nog aan het verwerken was. Dit proces duurt langer dan bij Note 3.... kan aan de instellingen liggen hoe je hem maakt? Had niet uitgebreid getest stonden meer mensen te wachten.

Hebben we het over dezelfde telefoon? Formaat scheelt echt niks met de note 3.en ja ik heb ze hier naast elkaar liggen. Het scheelt echt niks.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op zondag 13 december 2015 @ 08:43:
[...]

Hebben we het over dezelfde telefoon? Formaat scheelt echt niks met de note 3.en ja ik heb ze hier naast elkaar liggen. Het scheelt echt niks.
Inderdaad.
Note 3 lxb 151x79 en 8 dik
Lumia 950XL lxb 151x78 en 8.1 dik.
Beide 5,7 inch scherm

Dus de L950XL is zelfs iets smaller dan de Note3!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik denk dat vooral de mensen die van WP8.1 afkomen het idee hebben dat het OS niet af is.

WP8.1 was zo stabiel en foutloos, dat het op dat gebied gewoon IOS en zeker Android versloeg.

Ik begijp best het gevoel dat W10M nog niet af is en misschien klopt dat ook wel voor een deel.

Het enige waar ik me in herken is de Wifi verbinding die af en toe wegvalt en dan zit ik weer op 4G.

Maar goed sinds gisteren de .29 update, eens kijken of dit het oplost.

Ik heb gisteren de camara intensief gebruikt en die is gewoon heel erg goed!
Soms wel een probleem bij scherpstellen, ik vraag me af of dit aan mijn telefoon ligt. De kerstboom met veel lichtjes lijkt hij niet scherp te kunnen krijgen in het donker...

Maar goed in verhouding tot mijn 950, maakt de iPhone 6 van mijn vrouw standaard onscherpe foto's met veel te veel ruis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlySteve1312
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 11:30
Zijn er meer mensen met bluetooth problemen? Ik kan sommige devices niet eens zien en bij andere staat er alleen "accessory".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 22:19
Gisteren mijn Lumia 950 XL omgeruild bij CoolBlue omdat de microfoon niet meer goed werkte. Helaas valt het mij op dat het scherm van het nieuwe exemplaar beduidend slechter is dan die van mijn oude.. Halverwege het scherm zie je van beneden naar boven een rode wolk/gloed. Erg vervelend, helemaal nu ik vergelijkingsmateriaal heb.

Tevens rolt de .29 hier nog steeds niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:45

RayNbow

Kirika <3

dfrenner schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:16:
Soms wel een probleem bij scherpstellen, ik vraag me af of dit aan mijn telefoon ligt. De kerstboom met veel lichtjes lijkt hij niet scherp te kunnen krijgen in het donker...
Toevallig gisteren geprobeerd om foto's te maken van een kerstboom met een Lumia 920 van iemand. Dat ging ook niet helemaal lekker.

(Gelukkig is er in die gevallen de mogelijkheid om handmatig de focus in te stellen.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Raar, vandaag tot 5x een reboot gehad, constant bij youtube kijken in de browser. Erg apart, ook trouwens geen.29 hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
MS mag toch nog wel een keer naar wifi kijken, als test afgelopen nacht wifi uitgezet en nu zat ik aan 1% per uur verlies in de nacht.
Vind ik zelf nog te veel met wat ik op mijn telefoon heb geïnstalleerd, maar beter als het 4 dubbele als vorige nacht.
Even voor de compleetheid, mijn wifi gaat 's nachts automatisch uit, waarschijnlijk blijft de Lumia zich dus een ongans zoeken naar wifi.
In Android is er een setting dat wifi uitgaat wanneer het scherm uitgaat, deze optie heeft Windows mobile niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
RayNbow schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:36:
[...]

Toevallig gisteren geprobeerd om foto's te maken van een kerstboom met een Lumia 920 van iemand. Dat ging ook niet helemaal lekker.

(Gelukkig is er in die gevallen de mogelijkheid om handmatig de focus in te stellen.)
Absoluut!
Die werkt perfect!

Daarnaast kwam ik er nu dus ook achter dat de upload functie van onedrive er erg lang over doet...
Nader onderzoek leert dat foto's geen probleem zijn. Binnen een 2 seconden is iedere foto geupload, maar video's duren lang. Een video is natuurlijk al gauw 500MB, maar hij lijkt pas echt verder te gaan als ik Onedrive open ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-10 14:40
Heeft iemand hier misschien ook het issue dat de batterij niet verder oplaadt dan 83%? Net hele nacht aan de lader gehad, viel me gisteren ook al op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Djerro123 schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:09:
Heeft iemand hier misschien ook het issue dat de batterij niet verder oplaadt dan 83%? Net hele nacht aan de lader gehad, viel me gisteren ook al op..
Nee, net helemaal opgeladen in net iets meer dan een uur naar 100% :)
Got to love USB-C ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Nee, hier ook geen last van.
Wat mij wel opvalt is dat het logo niet helemaal goed weergeeft hoeveel batterij nog over is.
Is het mogelijk om het percentage weer te laten geven bovenin de drop down balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
De note 3 en de Lumia 950 zijn even groot hoor !
En ik denk dat een gloed nieuw toestel als de 950 vergelijken met een oudje niet echt zinvolle info opleverd.
Regel dan een Note 5 als je de toestellen wilt vergelijken.
RobbyTown schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:54:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

corset schreef op zondag 13 december 2015 @ 08:43:
[...]

Note 3 is hoogte iets kleiner dan de 950 xl. Heb ze bij mm opelkaar gehad. Aangezien Note 3 is al op randje (voor mij dan) en XL nog iets groter is nee helaas dat word hem niet.
megapixel schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:52:
En ik denk dat een gloed nieuw toestel als de 950 vergelijken met een oudje niet echt zinvolle info opleverd.

[...]
Waarom merk ik in praktijk en staat in tweakers pricewatch dan dat hij in hoogte toch groter is? Het is geen nog centimeter hoger dat klopt maar is toch weer iets groter.

Note 5 kan ik niet kopen is niet uitgebracht in NL.

Maar Note 3 VS Lumia 950 waarom niet vergelijken? Ben wel is benieuwd wat in 2 jaar vernieuwd is. Als ik bv kijk naar foto maken is het in 2 jaar tijd dus achteruit gegaan ik knip een foto wil hem bekijken en wil erop inzoomen kan niet hij is aan het verwerken. Bij de note 3 is dat niet.
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 08:54:
[...]

Inderdaad.
Beide 5,7 inch scherm

Dus de L950XL is zelfs iets smaller dan de Note3!
Laatste minilimeter ook erbij zetten aub dan is het ook in hoogte toch iets hoger.

[ Voor 60% gewijzigd door RobbyTown op 13-12-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
RobbyTown schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:08:
[...]

Note 3 is hoogte iets kleiner dan de 950 xl. Heb ze bij mm opelkaar gehad. Aangezien Note 3 is al op randje (voor mij dan) en XL nog iets groter is nee helaas dat word hem niet.
Groot is de 950XL zeker.

Ik kom van een Sony z1c en als ik die nu weer eens vastpak, dan lijkt het wel alsof een oude Nokia in m'n handen heb... Voor mij is het gewenning. Ik heb de 950XL trouwens bijna nooit meer in mijn broekzak. Dat is wel een nadeel van een grote unit. (Of een voordeel... het is maar net hoe je het bekijkt.)

Ik moet je wel zeggen, ondanks de grootte, ben ik voor de 950XL gegaan vanwege de 810 en GG4 ten opzichte van de 808 en GG3 van de 950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
SlySteve1312 schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:32:
Zijn er meer mensen met bluetooth problemen? Ik kan sommige devices niet eens zien en bij andere staat er alleen "accessory".
Ja, ik heb hetzelfde probleem. Mijn telefoon ziet het multimedia systeem van de auto nu ook als 2 verschillende signalen zonder naam, en wil met geen van beide verbinden. Nu moet ik een AUX kabel gebruiken... Als een soort barbaar... :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
RobbyTown schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:08:
[...]

erm.. nee..

Beide 5,7 inch scherm

Allemaal officiele maten :)

Om precies te zijn:
151.2 x 79.2 x 8.3 mm (5.95 x 3.12 x 0.33 in)
Note 3
151.9 x 78.4 x 8.1 mm (5.98 x 3.09 x 0.32 in)
950XL

Hij is dus 0.7 mm langer
2 mm smaller

Als je je daar druk om gaat maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

corset schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:19:
[...]

erm.. nee..

Beide 5,7 inch scherm

Allemaal officiele maten :)

Om precies te zijn:

[...]
Note 3

[...]
950XL

Hij is dus 0.7 mm langer
2 mm smaller

Als je je daar druk om gaat maken :)
Het zit toch bijna tegen een 1 cm aan. En ik krijg er net zoveel inch scherm voor terug. Voor mij is Note 3 echt het randje kwa formaat.

Heb 5.2" vergeleken met 5.7" ik lever liever daarop in dan ik te grote tel in me zak heb.
on99 schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:15:
[...]

Groot is de 950XL zeker.

Ik kom van een Sony z1c en als ik die nu weer eens vastpak, dan lijkt het wel alsof een oude Nokia in m'n handen heb... Voor mij is het gewenning. Ik heb de 950XL trouwens bijna nooit meer in mijn broekzak. Dat is wel een nadeel van een grote unit. (Of een voordeel... het is maar net hoe je het bekijkt.)

Ik moet je wel zeggen, ondanks de grootte, ben ik voor de 950XL gegaan vanwege de 810 en GG4 ten opzichte van de 808 en GG3 van de 950.
Niet meer in de broekzak van de winter snap ik dat nog dan zit die in de jas denk ik? Maar als je geen jas aan hebt en hoog zomer waar laat je hem dan?

Laatste alinea betreft die specs geen idee als ik de 810 en GG4 ga missen.

[ Voor 39% gewijzigd door RobbyTown op 13-12-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:09
Het zit tegen de 1 mm aan in de hoogte. Niet bepaald iets om je druk over te maken.
Maar als het voor jou een reden is, is het voor jou een reden, punt.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

megapixel schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:52:

[...]
offtopic:
Waarom post je je antwoord altijd boven de quote? Dat is niet gebruikelijk op Tweakers, al zijn er geen wetten voor, maar het leest wel vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Clifdon schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:40:
Het zit tegen de 1 mm aan in de hoogte. Niet bepaald iets om je druk over te maken.
Maar als het voor jou een reden is, is het voor jou een reden, punt.
Niet iedereen is gewend om een grote unit in zijn broek te hebben ;)

Volgens mij is mijn 950XL wel blij met de .29 update. De laatste paar dagen ging de accu hard leeg, kreeg ik meldingen over opslag die bijna vol was en fungeerde de tel ook als kacheltje. Zag gister dat er een update klaar stond (geen Insider of factory reset) en sinds die geïnstalleerd is draait alles weer als een zonnetje. Accuverbruik tijdens idle is nu weer naar ~1% per uur, wat ik zeer acceptabel vind. Ook geen meldingen meer over opslag na een reboot en handen warmen moet ik maar via een Xperia Z5 Premium doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Laatst online: 18:01
Nee, de telefoon laadt gewoon op tot 100%. Wat me wel is opgevallen is dat hij altijd op 4% uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodan schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:58:
MS mag toch nog wel een keer naar wifi kijken, als test afgelopen nacht wifi uitgezet en nu zat ik aan 1% per uur verlies in de nacht.
Vind ik zelf nog te veel met wat ik op mijn telefoon heb geïnstalleerd, maar beter als het 4 dubbele als vorige nacht.
Even voor de compleetheid, mijn wifi gaat 's nachts automatisch uit, waarschijnlijk blijft de Lumia zich dus een ongans zoeken naar wifi.
In Android is er een setting dat wifi uitgaat wanneer het scherm uitgaat, deze optie heeft Windows mobile niet?
Dit probleem heb ik niet. Inmiddels is mijn batterij echt goed geworden, voor het eerste haal ik anderhalve dag! Ik verlies denk ik rond 0,5% per uur ´s nachts en wifi is gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer ff met Continuum bezig, ik zie dat de nieuwe Facebook app er ook geschikt voor is..
Verder o.a. MyTube, Onefootball en Teamviewer, alhoewel ik wel het overgenomen bureaublad zie, maar er weinig mee kan doen, de muisklik werkt niet. Doe ik ergens iets verkeerds, iemand die er wel mee kan werken?
Pagina: 1 ... 49 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.