• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:15:
Inderdaad we moeten uitkijken voor figuren die net doen alsof ze WP fanboys zijn maar eigenlijk zich alleen maar negatief uiten over ons heilig platform. Dat kan toch niet! Foei! 8)7
Nee geen probleem, alleen ligt MS altijd onder een vergrootglas. Ieder probleem is groot en ieder pluspunt is normaal...

Ik bedoel ik zie ook wel dat W10 mobile best iets buggier is dan bij WP8.1, maar Android was dat bij mij helemaal. Hoe vaak ik wel niet kreeg "Deze applicatie is gestopt"...

Daarnaast kun je veel van W10M zeggen, maar laggy is het zeker niet. Het werkt snel en vloeiend, iets waar juist Android veel van kan leren.

Dus ik herken me totaal niet in het commentaar, maar goed geen van de 3 is hét systeem...

Allen hebben plus en minpunten maar doen niet voor elkaar onder, naar mijn mening.

Youtube: DashcamNL

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:15:
[...]

Inderdaad we moeten uitkijken voor figuren die net doen alsof ze WP fanboys zijn maar eigenlijk zich alleen maar negatief uiten over ons heilig platform. Dat kan toch niet! Foei! 8)7
kritiek mag zeker, daar wordt een product alleen maar sterker van (hoop ik). Maar ongefundeerd schreeuwen:

"Ik ga terug naar android want daar gaan marketing acties nooit fout"
"iris scanner kan kanker veroorzaken, vingerafdruk is 100x beter"

etc,

Er zit een verschil tussen kritiek zonder iets van onderbouwing (zoals bovenstaande quotes), of kritiek over iets wat echt fout is.
En als mensen je dan oprecht vragen waarom, ze blinde schapen noemen, helpt je niet echt :)

[ Voor 6% gewijzigd door corset op 10-12-2015 12:26 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28
Plof-kip schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:58:
[...]

Batterijtweaks:
- harde reset ná nieuwe versie OS: ja
- schermhelderheid verlagen (scherm verbruikt bij mij ca 40% vd stroom)
- pas de stand "scherm uit na xxxx minuten" aan
- verlaag je maximale datasnelheid van 4G naar 3G
- ga dichter bij je WiFi router zitten
- zet trillen bij toetsaanslagen uit
- zet live tiles uit (maar ja, sommige zijn wel handig natuurlijk)
- pas de refreshrate van je mailboxen aan (bv naar 1x per uur checken op nwe mail)
- zet Glance uit
- pas batterijverbruik- chtergrond aan van individuele apps
- pas instelling batterijbesparing beneden XX% aan
- zet al die bliepjes van allerlei apps uit (ook fijn voor je omstanders/collega's/reisgenoten)
- telefoon helemaal uit zetten, bv 's nachts

Misschien hebben anderen nog tips?
Stap over van 3G naar 4G. Ik merkte een zeer groot verschil in batterij verbruik toen ik van 3G naar 4G ging (in positieve zin).

Leg je telefoon op z'n kop als je wel Glance gebruikt. Glance gaat namelijk uit als hij geen licht krijgt.

(daarnaast, bliepjes en trilling heb ik een bloedhekel aan, die staan bij mij standaard uit, geen idee of dat uit maakt :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15
Ik word hier een beetje moe van... Ik krijg de 10586.29 met geen mogelijkheid binnen. Zelfs als ik in de Insider Fast groep ga krijg ik geen update aangeboden... Heb er alleen geen trek in om een harde reset uit te voeren...

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 09:08
Pyramiden schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:27:
Ik word hier een beetje moe van... Ik krijg de 10586.29 met geen mogelijkheid binnen. Zelfs als ik in de Insider Fast groep ga krijg ik geen update aangeboden... Heb er alleen geen trek in om een harde reset uit te voeren...
Dan wacht je toch? Zoveel verschil is het nu ook weer niet en het zal vast binnen een week wel werken. Ik zoek het ook niet om dat allemaal te gaan doen voor een update die niks boeiends brengt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• RJVB
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 15:31
Ik ben ook al 2 dagen aan het wachten op een oplossing.. ook geen trek in factoryreset!
Ze zijn op zoek naar een oplossing:
http://answers.microsoft....c5-42bc-a733-ae4e0644bb51

• BlakHawk
Ik ook niet...

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 03:04
Via Insider krijg ik hem wel te zien, zonder insider niet. Maar dit is ook een bug.

• BlakHawk
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:31:
Via Insider krijg ik hem wel te zien, zonder insider niet. Maar dit is ook een bug.
Sorry hoor, maar wat is insider?

• plantj
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 18:27
Windows insider is een programma waarmee je een soort beta builds krijgt, zoek in de app store.

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Na een harde reset...

...kan je dan een eerder gemaakte backup teruglezen...
...of moet je alles opnieuw installeren?

Het kunnen teruglezen van een backup scheelt natuurlijk behoorlijk wat tijd.

• plantj
Als je een backup hebt ingesteld kun je terug naar een backup, best logisch.... Zoek bij je instellingen naar backup, en je komt er vanzelf uit.

• BlakHawk
plantj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:35:
Windows insider is een programma waarmee je een soort beta builds krijgt, zoek in de app store.
Die stond niet op mijn telefoon...

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

plantj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:46:
Als je een backup hebt ingesteld kun je terug naar een backup, best logisch.... Zoek bij je instellingen naar backup, en je komt er vanzelf uit.
Dank voor je antwoord, maar 'vervuild' het terugzetten van een backup niet de instellingen?
Komt er geen oude balast mee in de backup? :/
Of is het systeem slim genoeg om onnodige data te negeren?

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15
Martinspire schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:29:
[...]

Dan wacht je toch? Zoveel verschil is het nu ook weer niet en het zal vast binnen een week wel werken. Ik zoek het ook niet om dat allemaal te gaan doen voor een update die niks boeiends brengt.
Ben ik het mee eens. Hij heeft niet eens een nieuw build nummer en er zitten bijna alleen maar bugfixes in.
Het steekt mij alleen een beetje dat alles altijd maar zo lang duurt, en dat dingen vaak niet werken of slecht werken.
Toen ik hoorde dat er een nieuwe build beschikbaar was dacht ik dat er wel aardig wat verbeteringen doorgevoerd zouden worden. 10586.00 Is tenslotte al van ongeveer 5 weken terug. Ik hoopte dat Microsoft wat meer progressie zou hebben geboekt in deze 5 weken, helemaal omdat er tijden waren dat er elke twee weken nieuwe insider builds waren, met veel meer features en verbeteringen.
Voor mij is het dan weer extra balen dat deze bugfixes niet eens te installeren zijn.

Ik wist dat ik kon verwachten dat de software op deze telefoon verre van af was, maar als ik eerlijk ben dan loopt mijn 950 minder soepel en met meer bugs op 10586.00 dan dat mijn 920 op 8.0, of zelfs 8.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 15:34
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:27:
[...]

Is een irisscanner zo veilig wel, je oog is hartstikke gevoelig, en dan ga je elke dag dat talloze keren beschijnen, wat nou als het schade berokkent of zelfs kanker veroorzaakt? Vind fingerprint toch zowel beter werken als een prettiger idee.
Tja, het continue turen naar een fel belicht klein scherm is ook slecht voor je ogen.
Het gebogen neerkijken naar je scherm is funest voor je nek en rug.
Nog maar te zwijgen over de straling van het gsm gebeuren en
wie weet misschien ook wel de straling van de bluetooth en wifi.
En wellicht ook nog de inductie/draadloos opladen.
Dan heb ik het ook nog niet eens over de diverse soorten bacteriën die op je scherm zitten en natuurlijk ook aan en onder de diverse hoesjes.
Oordopjes met te luide muziek levert gehoorbeschadigingen op.
Het continue in aanraking komen met bepaalde metalen, silicaten e.d. kunnen ook nog eens lichamelijke reacties opwekken.
En dan hebben we ook nog eens de verslavingsrisico welks bij bepaalde mensen erg hoog is.

Nee, als ik zo zou denken zou ik ver weg blijven van dergelijke apparaten.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zit hier met een gebruiker die eigenlijk niet meer normaal kan bellen omdat zijn 950 na 15-20 sec bellen een herstart geeft.
Een harde reset heeft helaas niets uitgehaald.
Weet iemand een andere oplossing?

bluetooth uitschakelen werkt bij hem niet.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39
Heb ook een aantal spontane reboots gehad tijdens bellen met name als hij via bluethoot gekoppeld is.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:53
arjants schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:10:
Zit hier met een gebruiker die eigenlijk niet meer normaal kan bellen omdat zijn 950 na 15-20 sec bellen een herstart geeft.
Een harde reset heeft helaas niets uitgehaald.
Weet iemand een andere oplossing?

bluetooth uitschakelen werkt bij hem niet.
Ik had dit voor de update ook regelmatig. Sinds ik de laatste versie erop heb staan heb ik geen reboots meer gehad. Bij mij was het op plekken waar het bereik matig-slecht was. Misschien dat updaten een oplossing is?

• plantj
weid1374 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:49:
[...]

Dank voor je antwoord, maar 'vervuild' het terugzetten van een backup niet de instellingen?
Komt er geen oude balast mee in de backup? :/
Of is het systeem slim genoeg om onnodige data te negeren?
Nee nietecht, het maakt eerder je systeem schoner als dat het nu is. Vanaf een lege windows starten is wellicht beter, maar ik zou gaan voor de backup. :)

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:18
Hmmm sinds de update naar .29 gemiddeld 2x verbinding verbroken per gesprek in de auto. Krijg nu ook continue de melding dat mijn batterij hard leeg loopt (ingesteld op melding bij meer dan 15% per uur). Gemiddeld ontlaadsnelheid is 20% per uur. Paar korte gesprekken, beetje whatsapp en wat mail.

Krijg er een beetje buikpijn van. Wil zo graag dit toestel maar wellicht is it not meant to be ;(
Heb alles uitstaan qat niet nodig is, synchronisatie email etc staat buiten mijn werkmail op 1 uur. Helderheid staat vast op 25%. Weet het ook niet meer... 10:20 van de lader en nu nog maar 40% over...

Help.... :S

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 09:21

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

GroeneThee schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:22:
Hmmm sinds de update naar .29 gemiddeld 2x verbinding verbroken per gesprek in de auto. Krijg nu ook continue de melding dat mijn batterij hard leeg loopt (ingesteld op melding bij meer dan 15% per uur). Gemiddeld ontlaadsnelheid is 20% per uur. Paar korte gesprekken, beetje whatsapp en wat mail.

Krijg er een beetje buikpijn van. Wil zo graag dit toestel maar wellicht is it not meant to be ;(
Heb alles uitstaan qat niet nodig is, synchronisatie email etc staat buiten mijn werkmail op 1 uur. Helderheid staat vast op 25%. Weet het ook niet meer... 10:20 van de lader en nu nog maar 40% over...

En wat verbruikt dan veel van je accu ? Dat kun je toch zien ? Of heb je een backup teruggezet ? Wat als je een hard reset doet en helemaal van scratch af aan begint ? Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad en ik doe niet mee aan die ongein om alles maar uit te zetten om de dag door te komen met je accu. Ik heb dus ook alles aanstaan van wifi, bt, nfc scherm op automatisch en 5 exchange mailboxen die op As items arrive staan.

Zelf heb ik het niet zo op die backups terugzetten. Ik begin liever helemaal schoon en heb dat bij alle prview builds gedaan en eigenlijk nooit accu issues gehad.

XBL: MRE Inc

• plantj
Ik krijg de .29 update helaas niet, geen zin in een factory reset en Insider doet het niet. Maar precies als bovenstaande heb ik eigenlijk helemaal geen last/problemen.

@GroeneThee toen je met je telefoon begon, heb je toen een backup van je oude telefoon geselecteerd?
YouTube: Lumia 950 & Windows 10 Mobile battery usage settings
^ Hier wordt laten zien waar je exacte gegevens van je accugebruik kan zien.

• Jay47

Je kan bij batterijverbruik precies waar je drain vandaan komt.
Ik had ook eerst drains, nu gaat mijn batterij veel langer mee.
Background sevices uit gezet van apps, glimp screen op 30 sec timeout gezet.
Ook 2x helemaal laten ontladen, schijnt ook wonderen te doen.
Dus ik weet niet wat echt geholpen heeft, ik vermoed toch laten ontladen weer opldaden.

[ Voor 15% gewijzigd door Jay47 op 10-12-2015 14:38 ]

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:49

Ik heb .29 net geinstalleerd en zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen. Volle accu nu.

Update: Na 2,5 uur en flink wat app updates zit ik nu op 87% en nog 1 dag en 8 uur te gaan volgens Batterijbesparing. Ziet er dus goed uit.

[ Voor 7% gewijzigd door kdeboois op 10-12-2015 16:54 . Reden: 2.5 uur verder update ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• JP_S
. 29 update verbetert bij mij juist de accu duur heb ik het idee, de reboots tijdens bellen zijn ook na de update voorgekomen.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• plantj
JP_S schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:48:
. 29 update verbetert bij mij juist de accu duur heb ik het idee, de reboots tijdens bellen zijn ook na de update voorgekomen.
Heb jij een hard reset gedaan, of op welke manier heb je dit geïnstalleerd?

• JP_S
plantj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:52:
[...]

Heb jij een hard reset gedaan, of op welke manier heb je dit geïnstalleerd?
Ik kreeg eerst gewoon binnen maar begon elke keer melding te maken van geheugen problemen dat hij niet kun updaten. daarnaast werd hij warm en had last van enorme battery drain. Vervolgens hard reset en geupdate. Sinds dien werkt hij qua batterij als een zonnetje.

[ Voor 4% gewijzigd door JP_S op 10-12-2015 14:55 ]

• plantj

Hoe heb jij naar .29 geüpdatet? Heb je het ook met zo'n hard reset gedaan als de mensen hierboven?

Ik heb het idee dat als je een hard reset doet, de .29 update top is, maar anders de .29 update alles vernaggelt.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 11:59
plantj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:57:
[...]

Hoe heb jij naar .29 geüpdatet? Heb je het ook met zo'n hard reset gedaan als de mensen hierboven?

Ik heb het idee dat als je een hard reset doet, de .29 update top is, maar anders de .29 update alles vernaggelt.
Nee hoor, ik heb zelf een Soft reset gedaan, daarna .29 geinstalleerd en alles is meer dan ok. Geen uitval (sinds de update stuk of 5 telefoongesprekken gevoerd) en de batterij gaat i.d.d. ook een stuk langer mee.

• mvantol13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:08
Ik krijg hem maar niet binnen (geen update beschikbaar), het enige wat ik nog kan proberen is een harde reset (factory default). Ik wacht nog even tot morgen als de update er dan nog niet is maar een harde reset doen.

• Jurbatov
  • Laatst online: 14-10 12:16
Ligt het aan mij of kan whatsapp op WM10 geen video's comprimeren om te versturen?!

• Jay47
Jurbatov schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:41:
Ligt het aan mij of kan whatsapp op WM10 geen video's comprimeren om te versturen?!
Wat voor video's?
Ik kan gewoon versturen, alleen als het een grote bestand is stuurt ie maar tot zoveel MB's

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 14:29
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:53:
[...]

Wat voor video's?
Ik kan gewoon versturen, alleen als het een grote bestand is stuurt ie maar tot zoveel MB's
ja 16MB, en anders moet je een app downloaden voor whatsapp om die video's te compressen, maar dan gaat de resolutie wel heel erg hard naar beneden :/

• Jurbatov
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:53:
[...]

Wat voor video's?
Nou het is een filmpje van iets meer dan 1 minuut dus meer dan 100 mb. Maar hij geeft dan melding dat ie alleen eerste 16 mb kan versturen. Op iOS wordt hele video gecomprimeerd totdat hij wel te versturen is.

• Jurbatov
coenraad7 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:55:
[...]

ja 16MB, en anders moet je een app downloaden voor whatsapp om die video's te compressen, maar dan gaat de resolutie wel heel erg hard naar beneden :/
Daar zijn dus apps voor? Suggestie van een goede? Ja moet gewoon ff filmpje delen van een woning.. Hoeft geen 4k te zijn haha

• Jay47
Jurbatov schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:55:
[...]

Nou het is een filmpje van iets meer dan 1 minuut dus meer dan 100 mb. Maar hij geeft dan melding dat ie alleen eerste 16 mb kan versturen. Op iOS wordt hele video gecomprimeerd totdat hij wel te versturen is.
Dit is wel een minpunt van Whatsapp!
Via telegram kan je grote bestanden versturen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jay47 op 10-12-2015 15:57 ]

• coenraad7
Jurbatov schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:55:
[...]

Daar zijn dus apps voor? Suggestie van een goede? Ja moet gewoon ff filmpje delen van een woning.. Hoeft geen 4k te zijn haha
Video Optimizer for Whatsapp - Virgil Wilsterman. LET OP : hij haalt de resolutie een best eind naar benenden. en ik moest er toen 1 of 2 euro voor betalen. ik weet niet hoeveel het nu kost

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-10 11:17
Ik heb Video Compressor wel eens gebruikt https://www.microsoft.com/store/apps/9wzdncrfjwc0

• BlakHawk
Jurbatov schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:41:
Klopt comprimeren doet hij niet, dan moet je vanuit Whatsapp zelf opnemen...

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
Ik weet niet of dit het juiste topic is, wat wordt er met de back up van W10 allemaal terug gezet (qua instellingen, startscherm, apps etc) als je hem terugzet naar factory settings? Ik zit te twijfelen of ik dit moet/wil doen om .29 binnen te krijgen maar heb weinig zin om als ex-iphone gebruiker die net gewend begint te raken aan de verschillen (goed en slecht overigens ;) ) en de huidige setup, om alles weer terug te zetten. Na twee jaar op de iPhone kon ik vier schermen aan apps uit mijn hoofd opschrijven, in volgorde, maar na twee weken kan ik dat nog niet echt op de L950 :P

• Jay47
Djerro123 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:54:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, wat wordt er met de back up van W10 allemaal terug gezet (qua instellingen, startscherm, apps etc) als je hem terugzet naar factory settings? Ik zit te twijfelen of ik dit moet/wil doen om .29 binnen te krijgen maar heb weinig zin om als ex-iphone gebruiker die net gewend begint te raken aan de verschillen (goed en slecht overigens ;) ) en de huidige setup, om alles weer terug te zetten. Na twee jaar op de iPhone kon ik vier schermen aan apps uit mijn hoofd opschrijven, in volgorde, maar na twee weken kan ik dat nog niet echt op de L950 :P
Als je een back up maakt kun je alles terug zetten na een factory reset.
Ik maak altijd voor de zekerheid screenshots van mijn apps :P
Maar je apps staan ook in de store>>bibliotheek.
Tenzij ik zeker weet dat ik niks geinstallerd heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay47 op 10-12-2015 17:00 ]

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 12:34
Ik zit in de overweging tussen 3 toestellen met allen voor en nadelen:

Lumia 950 : Goede specs, Fijn Formaat, Lijkt me een fijn OS. Maar ik heb twijfel of het aantal apps voor mij zal voordoen in toekomst.
Nexus 5X : Redelijke Specs. Fijn Formaat. Altijd laatste versie android.
Nexus 6P : Nog betere specs. Betere batterijduur dan de Nexus 5x. Mooier scherm dan dan nexus 5X. Nadeel kan het formaat zijn.

Wat is wijsheid :-)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

coenraad7 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:00:
[...]

Video Optimizer for Whatsapp - Virgil Wilsterman. LET OP : hij haalt de resolutie een best eind naar benenden
Toevallig nog vorige week gebruikt, toen kon je de resolutie selecteren.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

pitchdown schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:04:

Spec.s kun je op alle sites' met elkaar vergelijken, het zal meer een gevoels kwestie zijn.
De ene zweert bij een Opel de andere bij een VW.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 17:09 ]

• pitchdown
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:07:
[...]

Spec.s kun je op alle sites' met elkaar vergelijken, het zal meer een gevoels kwestie zijn.
Yep.
En ik denk dat je aan elke telefoon kan wennen --> kwestie van tijd.
De vraag is ook of een Nexus 6P en een Lumia 950 XL niet te groot zijn.

Zo ja, dan is de keuze tussen de Lumia 950 en 5X.
Lumia : + Betere specs, mooier scherm.
Nexus 5x : + Android apps

• GroeneThee
MRE-Inc schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:25:
[...]

En wat verbruikt dan veel van je accu ? Dat kun je toch zien ? Of heb je een backup teruggezet ? Wat als je een hard reset doet en helemaal van scratch af aan begint ? Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad en ik doe niet mee aan die ongein om alles maar uit te zetten om de dag door te komen met je accu. Ik heb dus ook alles aanstaan van wifi, bt, nfc scherm op automatisch en 5 exchange mailboxen die op As items arrive staan.

Zelf heb ik het niet zo op die backups terugzetten. Ik begin liever helemaal schoon en heb dat bij alle prview builds gedaan en eigenlijk nooit accu issues gehad.
Ik wil ook helemaal niet aan die ongein doen, maar op de een of andere manier heb ik problemen om een normale batterij duur te halen. Heb het toestel vanaf scratch geïnstalleerd. NFC uit, Bluetooth zet ik aan in de auto, eigenlijk pas vandaag weer veel onderweg. Maar Edge, Microsoft Telefoon, WhatsApp en Mail en Agenda zijn de grootste verbruikers. Dat is overeenkomstig met het gebruik van vandaag. Maar in totaal slechts een uur gebeld, uur en 15 minuten max in totaal. In de auto. Via bluetooth waarbij de verbinding wel vaak weg viel en ik zelfs twee keer een spontane restart kreeg :X
plantj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:32:
Ik krijg de .29 update helaas niet, geen zin in een factory reset en Insider doet het niet. Maar precies als bovenstaande heb ik eigenlijk helemaal geen last/problemen.

@GroeneThee toen je met je telefoon begon, heb je toen een backup van je oude telefoon geselecteerd?
YouTube: Lumia 950 & Windows 10 Mobile battery usage settings
^ Hier wordt laten zien waar je exacte gegevens van je accugebruik kan zien.
Dank voor je reactie, voor antwoord zie hierboven. Niet backup gebruikt en boosdoeners zijn wat ik heb gebruikt. Geen rare apps ertussen.
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:34:
[...]

Je kan bij batterijverbruik precies waar je drain vandaan komt.
Ik had ook eerst drains, nu gaat mijn batterij veel langer mee.
Background sevices uit gezet van apps, glimp screen op 30 sec timeout gezet.
Ook 2x helemaal laten ontladen, schijnt ook wonderen te doen.
Dus ik weet niet wat echt geholpen heeft, ik vermoed toch laten ontladen weer opldaden.
Background services van de meeste dingen staat uit, compleet ontladen en opladen (in 1x) zelfs drie keer gedaan. Zo een erge drain als vandaag nog niet meegemaakt bij dit toestel. Wel bij het toestel wat ik hiervoor had en dus deze voor heb gekregen (top service CB).
kdeboois schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:34:
[...]

Ik heb .29 net geinstalleerd en zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen. Volle accu nu.

Update: Na 2,5 uur en flink wat app updates zit ik nu op 87% en nog 1 dag en 8 uur te gaan volgens Batterijbesparing. Ziet er dus goed uit.
Ik krijg sowieso altijd maar bij volle accu 1 dag en een uur of 2 te zien volgens mij :?
JP_S schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:48:
Was ook in eerste instantie erg blij met de update, toestel voelde zelfs iets sneller aan. Maar die reboots zijn erg vervelend, heb het idee dat het misschien een combo met de bluetooth is. Voornamelijk ook vervelend aangezien ik veel met klanten bel, dan kan ik dit soort dingen niet gebruiken.
plantj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:57:
[...]

Ik heb gezocht naar een telefoon update, hij gaf aan dat die beschikbaar was. En toe (vrij) moeiteloos geinstalleerd.

Weet effe niet wat ik moet doen, denk dat ik Coolblue maar weer even ga bellen en dit voor ga leggen. Vandaag is de laatste dag dat ik het toestel , zonder problemen, kan terugbrengen.
Voor de duidelijkheid, dit wil ik niet maar ben erg afhankelijk van mijn telefoon ivm klanten contact etc. Dan kan ik mij reboots, verbreken van verbindingen en slechte batterijduur gewoon niet veroorloven. Zelfs niet voor een paar dagen. ;(

• Jay47
pitchdown schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:04:

Lumia 950 : Goede specs, Fijn Formaat, Lijkt me een fijn OS. Maar ik heb twijfel of het aantal apps voor mij zal voordoen in toekomst.
Nexus 5X : Redelijke Specs. Fijn Formaat. Altijd laatste versie android.
Nexus 6P : Nog betere specs. Betere batterijduur dan de Nexus 5x. Mooier scherm dan dan nexus 5X. Nadeel kan het formaat zijn.

MS is bezig met een project waar je iOS apps op W10 kan draaien

Verwijderd

pitchdown schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:10:
[...]

Yep.
En ik denk dat je aan elke telefoon kan wennen --> kwestie van tijd.
De vraag is ook of een Nexus 6P en een Lumia 950 XL niet te groot zijn.

Zo ja, dan is de keuze tussen de Lumia 950 en 5X.
Lumia : + Betere specs, mooier scherm.
Nexus 5x : + Android apps
Wil er wel een uitgebreider verhaal van maken, maar de keus die jij nu maakt had ik exact het zelden of de 5x of de 950 non xl.
Maar android kende ik nu wel, en de live tegels geeft toch wel een dynamisch geheel aan het toestel.

En het is geen prijs van een auto, desnoods verkoop je hem over een jaar voor de helft en neem je alsnog iets anders, je zit er geen 20 jaar aan vast O-)
De Lumia is wat duurder dan de 5x, maar heeft wel een hoop voordelen tegenover de 5x:
Beter scherm
[veel] Betere camera
Betere accu
Continuum
Verwisselbare accu en mSD slot
Draadloos opladen

Iris scanner en vingerafdruk scanner hebben hun eigen voor en nadelen. De Irisscanner van de 950 is soms wat traag, iig trager dan een goede vingerafdrukscanner, maar je hoeft je hand niet op een bepaalde manier te houden, en volgens mij is het ook wat veiliger.

OS is persoonlijk, ik vind Android gewoon niet lekker werken, tis gewoon mijn ding niet. Daarnaast wil ik ook echt geen OS van een advertentiebedrijf. W10M heeft nog ruwe randjes, al wisselt het van persoon tot persoon hoeveel bugs ze hebben, zelf heb ik weinig schokkends, en natuurlijk de persoonlijke appgap: ik mis niets, maar iemand anders kan wel 20 apps hebben die hij/zij echt nodig heeft en er niet zijn.

Maar, puur kijkend naar telefoon zou ik de 950 nemen boven de 5x: De 16GB 5x heeft gewoon erg weinig opslag, zeker omdat je geen mSD slot hebt, de 32GB is niet veel goedkoper dan de 950 die in veel dingen beter is.

People as things, that’s where it starts.

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
De 5X zou ik zelf niet voor gaan, de 6P daarentegen is wel een klepper.

Een steengoede vingerafdrukscanner, een betere batterij, een super amoled scherm, kale versie van Android met altijd de snelste updates en een heel goede camera (3de in de stand op dxomark.com) Maar het is een groot toestel, daar moet je echt voor zijn.

Maar of je voor de Lumia of Nexus gaat, het zijn beide toptoestellen.
Ik kom zelf van een Lumia 930 en ben een beetje teleurgesteld over de snelheid van de 950, voor de rest is het een fijn toestel. Het enige wat me echt stoort is de irisscanner en de snelheid van het toestel. Het is niet langzaam ofzo, ik had gewoon verwacht dat het wat sneller zou zijn. En hier en daar wat kleine bugjes, maar dat lossen ze wel op met een update

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:57:
[...]

Als je een back up maakt kun je alles terug zetten na een factory reset.
Ik maak altijd voor de zekerheid screenshots van mijn apps :P
Maar je apps staan ook in de store>>bibliotheek.
Tenzij ik zeker weet dat ik niks geinstallerd heb.
Ah ik zit net een ellelange video op youtube te kijken over dit onderwerp, en apps moeten het wel ondersteunen wil je app-data terugplaatsen. Paar pagina's terug indiceerd iemand ook dat het wel vervelend is om altijd al je whatsapp gesprekken kwijt te zijn, daar zit ik ook niet op te wachten ;)

Ik wacht wel tot MS met een fix komt zodat ik de orginele fix/update kan installeren :X

• megapixel
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Zo, vandaag gereset om de update binnen te halen.
Na enige tijd begon het toestel te zeuren dat er onvoldoende geheugenruimte was ?
Direct daarna dacht het toestel dat hij getransformeerd was naar een kacheltje.
Nogmaals een reset gedaan maar wederom hetzelfde.
Na de derde reset heb ik het maar opgegeven omdat ik bang was dat ie in rook zou opgaan.
Daarna heb ik MS gebeld voor een retour en vervolgens de Samsung Galaxy Note S5 besteld.
Dan kijk ik volgend jaar wel eens verder of ze dit moeizaam verlopende project bij MS op de rails hebben kunnen krijgen.
Nu als pleister op de wonde alleen nog even mijn dock verkopen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door megapixel op 10-12-2015 18:04 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:38
Djerro123 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:59:
[...]

Ah ik zit net een ellelange video op youtube te kijken over dit onderwerp, en apps moeten het wel ondersteunen wil je app-data terugplaatsen. Paar pagina's terug indiceerd iemand ook dat het wel vervelend is om altijd al je whatsapp gesprekken kwijt te zijn, daar zit ik ook niet op te wachten ;)

Ik wacht wel tot MS met een fix komt zodat ik de orginele fix/update kan installeren :X
Je whatsapp gesprekken kan je gewoon via de app backuppen, mits je een sd kaart gebruikt.

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
megapixel schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:01:
Zo, vandaag gereset om de update binnen te halen.
Na enige tijd begon het toestel te zeuren dat er onvoldoende geheugenruimte was ?
Direct daarna dacht het toestel dat hij getransformeerd was naar een kacheltje.
Nogmaals een reset gedaan maar wederom hetzelfde.
Na de derde reset heb ik het maar opgegeven omdat ik bang was dat ie in rook zou opgaan.
Daarna heb ik MS gebeld voor een retour en vervolgens de Samsung Galaxy Note S5 besteld.
Dan kijk ik volgend jaar wel eens verder of ze dit moeizaam verlopende project bij MS op de rails hebben kunnen krijgen.
Nu als pleister op de wonde alleen nog even mijn dock verkopen ;)
Hier ook constant de melding dat geheugen vol zit...terwijl dit niet zo is.

Update uiteindelijk kunnen downloaden, alleen tijdens het installeren stopt het proces om dat er minder dan 40% batterij was. Nu opgeladen en de update staat weer op 0%.

Super!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:39

_Arthur

blub

Folkifoon schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:20:
Hier ook constant de melding dat geheugen vol zit...terwijl dit niet zo is.
Hier ook, heb 'm lekker laten pruttelen en dat werkte prima.

Ik denk dat mensen iets meer gedult moeten hebben ;)

• pitchdown
RobinHood schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:40:
De Lumia is wat duurder dan de 5x, maar heeft wel een hoop voordelen tegenover de 5x:
Beter scherm
[veel] Betere camera
Betere accu
Continuum
Verwisselbare accu en mSD slot
Draadloos opladen

Iris scanner en vingerafdruk scanner hebben hun eigen voor en nadelen. De Irisscanner van de 950 is soms wat traag, iig trager dan een goede vingerafdrukscanner, maar je hoeft je hand niet op een bepaalde manier te houden, en volgens mij is het ook wat veiliger.

OS is persoonlijk, ik vind Android gewoon niet lekker werken, tis gewoon mijn ding niet. Daarnaast wil ik ook echt geen OS van een advertentiebedrijf. W10M heeft nog ruwe randjes, al wisselt het van persoon tot persoon hoeveel bugs ze hebben, zelf heb ik weinig schokkends, en natuurlijk de persoonlijke appgap: ik mis niets, maar iemand anders kan wel 20 apps hebben die hij/zij echt nodig heeft en er niet zijn.

Maar, puur kijkend naar telefoon zou ik de 950 nemen boven de 5x: De 16GB 5x heeft gewoon erg weinig opslag, zeker omdat je geen mSD slot hebt, de 32GB is niet veel goedkoper dan de 950 die in veel dingen beter is.
Je voordelen van de Lumia boven de 5x heb je gelijk in.

Maar ik denk toch dat voor het voor mij een keuze word tussen Nexus 6P en de Lumia 950 (eventueel XL).
Punt voor mij is dat nog niet weet of ik de 5.7 inch te groot vind.
5.2 inch lijkt me idealer.

Maar is de camera van de lumia echt veel beter dan van nexus 5x/6p ?

Accuduur tussen de nexus 6p en de lumia 950?

Misschien kies ervoor om de lumia eens 2 weken te proberen.
Die dock is leuk bij de 950 XL, echter verwacht ik in de praktijk dat ik h`m niet ga gebruiken.

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
dfrenner schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:07:
Soft reset uitgevoerd, geen update (000-NL)
Ik heb ook de 000-NL-versie en gisteren zonder wat voor reset dan ook de .29-update binnen gekregen...

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:48:

[...]

Er is ook nog een grace periode die standaard op 15 minuten staat. Dus hij zal na een minuut op glance gaan, maar als je dan binnen 15 minuten het toestel weer aan zet, hoef je niet weer opnieuw te unlocken. Deze staat onder "Sign-in Options".

Ik heb nog steeds geen .29 build. Moet ik daar nu iets speciaals voor doen ofzo? Of is hij alleen nog maar voor die fast ring uitgerold?
Dank voor de tip... ik ga er naar kijken :)

• pitchdown
Ik ga de lumia 950 eens 2 weken testen.
Kijken of ik kan wennen aan WM en of ik voldoende apps kan gebruiken t.o.v. mijn nexus 5.

• coenraad7
.oisyn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:07:
[...]

ja klopt. maar hij gaat bij mij niet hoger dan 600 x 600 ofzoiets. waarschijnlijk ligt het dan aan mijn scherm dat hij niet meer pixels kan compressen XD ( ik gebruik een lumia 435 met 480x800), wss ligt het daar aan

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kan tot 1080p. Meestal selecteer ik 720p, een redelijke res en toch niet helemaal kapotgecomprimeerd.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• megapixel
  • Niet online
Doe eens niet zo raar...

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 10-12-2015 22:22 ]

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:07:
[...]

Ik kan die video optimizer for WhatsApp niet vinden in de appstore?
Waar haal je die vandaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 21:54:
[...]

Ik kan die video optimizer for WhatsApp niet vinden in de appstore?
Waar haal je die vandaan?
Ik heb hem al, via zoeken op de telefoon vond ik hem niet, wel via google op de pc, ff linkse gemaild naar de phone en nu vind ie hem wel, wel vreemd.

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Hmmm mijn telefoon is sinds de update van gisteren helemaal van slag. Kreeg hem eerst al niet meer aan en nu zit hij in een reboot loop. Hij komt niet meer voorbij het Microsoft logo...

• maemo
  • Laatst online: 08-08 17:07
Vraag me wel af wanneer ze de update-bug gaan fixen want ik geloof dat mensen die niet in de insiders-ring zitten de update van w10 mobile eerder krijgen dan diegene die er wel in zitten.
En ik heb geen zin een een hard-reset!

• BadWampa
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 15:09
Iemand ervaring met de Device Recovery Tool en een telefoon die in een reboot loop zit? Ik kom er niet echt verder mee namelijk.

Verwijderd

Check. Uitroepteken op je toetsenbord doet het.

Ben zelf ook meer voor de underdog. Met een meeloop telefoon voel ik me zo...tsja, hoe zeg je dat netjes.
Jammer eigenlijk dat er naast Windows phone niet een 4de sterk mobiel OS is.

• megapixel
  • Niet online
Misschien moet je de note 5 ook in dit rijtje plaatsen.
Het is net als de 950 en de 6P een topper die zeker in dit rijtje passen,
maar waarschijnlijk een andere doelgroep aanspreekt.
Maar toch is het altijd makkelijk als je wat te kiezen hebt.
Cronimet schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:56:
De 5X zou ik zelf niet voor gaan, de 6P daarentegen is wel een klepper.

Een steengoede vingerafdrukscanner, een betere batterij, een super amoled scherm, kale versie van Android met altijd de snelste updates en een heel goede camera (3de in de stand op dxomark.com) Maar het is een groot toestel, daar moet je echt voor zijn.

Maar of je voor de Lumia of Nexus gaat, het zijn beide toptoestellen.
Ik kom zelf van een Lumia 930 en ben een beetje teleurgesteld over de snelheid van de 950, voor de rest is het een fijn toestel. Het enige wat me echt stoort is de irisscanner en de snelheid van het toestel. Het is niet langzaam ofzo, ik had gewoon verwacht dat het wat sneller zou zijn. En hier en daar wat kleine bugjes, maar dat lossen ze wel op met een update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie dan een eigen topic starten? Volgens mij weet je al niet meer in welk topic je zit te posten.
Ik kan me voorstellen dat er al heel wat zich lopen te ergeren aan 'je personal story'.

Het is inmiddels heel wat posts geleden dat het hier over 'Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL' gaat :X

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 23:35 ]

• maemo
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:30:
[...]

Check. Uitroepteken op je toetsenbord doet het.

Ben zelf ook meer voor de underdog. Met een meeloop telefoon voel ik me zo...tsja, hoe zeg je dat netjes.
Jammer eigenlijk dat er naast Windows phone niet een 4de sterk mobiel OS is.
Dank je voor de feedback!
Het uitroepteken wordt nooit weergegeven op mijn beeldscherm dus blij dat anderen dat wel zien!
Dat 4e sterke OS had wmb sailfish mogen worden maar door het wanbeleid aldaar zie ik dat niet snel meer gebeuren!
megapixel schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:31:
Misschien moet je de note 5 ook in dit rijtje plaatsen.
Het is net als de 950 en de 6P een topper die zeker in dit rijtje passen,
maar waarschijnlijk een andere doelgroep aanspreekt.
Maar toch is het altijd makkelijk als je wat te kiezen hebt.

[...]
* RobinHood opent pricewatch
* RobinHood zoekt de Note 5
* RobinHood ziet de prijs en hoe goed leverbaar de Note5 is
* RobinHood vraagt zich af hoe dit in hemelsnaam een alternatief kan zijn voor een telefoon die 300 euro goedkoper is

Enfin, L950 ervaringen.

Het is bij mij nog stil op het update front, mijn telefoon kijkt iedere paar uur volgens mij, maar, nog niks. Boeiend, ik wacht wel tot MS de boel aan de praat krijgt, mijn 950 is zo ook prima.

Wat ik wel mis is Data Sense uit W8.1, nu moet ik helemaal in de instellingen duiken, en echt tof is dat niet, gewoon een mooie tile had ik liever gehad.

Morgen ook eindelijk tijd om wat low-light foto's te maken als het goed is, kijken hoe hard mijn oude spiegelreflex faalt vergeleken met de 950 :P

• maemo
RobinHood schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:41:
[...]

* RobinHood vraagt zich af hoe dit in hemelsnaam een alternatief kan zijn voor een telefoon die 300 euro goedkoper is

Enfin, L950 ervaringen.

Het is bij mij nog stil op het update front, mijn telefoon kijkt iedere paar uur volgens mij, maar, nog niks. Boeiend, ik wacht wel tot MS de boel aan de praat krijgt, mijn 950 is zo ook prima.

Wat ik wel mis is Data Sense uit W8.1, nu moet ik helemaal in de instellingen duiken, en echt tof is dat niet, gewoon een mooie tile had ik liever gehad.

Morgen ook eindelijk tijd om wat low-light foto's te maken als het goed is, kijken hoe hard mijn oude spiegelreflex faalt vergeleken met de 950 :P
Ik heb wel de laatste 2 dagen wat updates via de store gehad maar op de .29 update is het nog even wachten!
maemo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:43:
[...]

Ik heb wel de laatste 2 dagen wat updates via de store gehad maar op de .29 update is het nog even wachten!
Store updates genoeg ja, 5 per dag ongeveer, hoezo WP/WM krijgt geen app updates :+ Lijkt Android wel :+

Net eentje voor de wekker, hopelijk onthoud ie nu wel waarmee ik gewekt wil worden, als je het rustige Lumia Clock gewend bent, is het default geluidje nogal ruw :(

• maemo
megapixel schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:42:
Dit was overigens al mijn 2e exemplaar !
De eerste had een onacceptabele en irritant krakende achterkant !!!
En dat vind ik voor een toestel van 700 euro echt niet kunnen.
En Slijmen ??? dan plaats je alleen wat iedereen graag wil horen
en dan heb je zeker geen kritiek op de lumia 950 ;)

[...]
Die krakende achterkant heb ik ook!
Echter sinds gisteren in een flipcase gedaan omdat ik toch wel vaak met vieze handen (verf) mijn telefoon op moet nemen/bedienen.
Valt me niet tegen.
Dat gekraak deed me ook weinig trouwens.

• megapixel
  • Niet online
De telefoon is binnen 24 uur leverbaar ! en als je een paar dagen meer geduld hebt voor 635 dollar ;-)
Ik zelf heb hem hier in Europa besteld voor 735 euro en heb hem morgen binnen
RobinHood schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:41:
[...]

Enfin, L950 ervaringen.

• maemo
RobinHood schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:45:
[...]

Store updates genoeg ja, 5 per dag ongeveer, hoezo WP/WM krijgt geen app updates :+ Lijkt Android wel :+

Net eentje voor de wekker, hopelijk onthoud ie nu wel waarmee ik gewekt wil worden, als je het rustige Lumia Clock gewend bent, is het default geluidje nogal ruw :(
Er valt genoeg in te stellen wdb!

• megapixel
  • Niet online
Maar ik ga verhuizen naar het note 5 forum hier op Tweakers en ik hoop dat ik jullie een extra keuzemogelijkheid aan de hand heb kunnen doen!
Kies wat het jouw het meeste aanspreek en het best bij je past
;-)
En sorry dat mijn enthousiasme over dit filmpje: YouTube: 100+ Reasons To Buy The Galaxy Note 5! (Tips, Tricks, Hidden Features)
irritatie opriep
Ik plaatste het puur om informatie en een vergelijk te bieden voor geintereseerden,
niet omdat ik er beter van word of de 950 af wil zeiken
Ook deze tel. heeft verbeterpunten.

[ Voor 47% gewijzigd door megapixel op 11-12-2015 00:03 ]

megapixel schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:50:
Maar ik ga verhuizen naar het note 5 forum hier op Tweakers en ik hoop dat ik jullie een extra keuzemogelijkheid aan de hand heb kunnen doen!
;-)
bedankt hoor, was héél nuttig hoor :w

* RobinHood pist in zijn broek van het lachen als de Note 5 ook kut blijkt en die niet zomaar terug te sturen is
maemo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:48:
[...]

Er valt genoeg in te stellen wdb!
Zeker, alleen heeft mijn wekker last van geheugenverlies :P Iedere dag kon ik 'm weer op Lumia Clock zetten.

Wel grappig dat zelfs mijn wekker instellingen en namen mee zijn genomen uit de backup :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
RobinHood schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:57:
[...]

* RobinHood pist in zijn broek van het lachen als de Note 5 ook kut blijkt en die niet zomaar terug te sturen is

[...]

Zeker, alleen heeft mijn wekker last van geheugenverlies :P Iedere dag kon ik 'm weer op Lumia Clock zetten.

Wel grappig dat zelfs mijn wekker instellingen en namen mee zijn genomen uit de backup :+
Fresh install dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
zojuist nieuwe code ontvangen van Microsoft. (vorige code werkte niet)
nu is de order van de dock besteld.

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee joh, heb net die update gehad welke het probleem vast gefixt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
RobinHood schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:04:
[...]

Nee joh, heb net die update gehad welke het probleem vast gefixt heeft.
Zie je wel!
Alles komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar, dat zei ik al...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-10 21:24
megapixel schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:50:
;-)
En sorry dat mijn enthousiasme over dit filmpje: YouTube: 100+ Reasons To Buy The Galaxy Note 5! (Tips, Tricks, Hidden Features)
irritatie opriep
Ik plaatste het puur om informatie en een vergelijk te bieden voor geintereseerden,
niet omdat ik er beter van word of de 950 af wil zeiken
Ook deze tel. heeft verbeterpunten.
Zie je daar, Ik ga namelijk op het Note 5 forum maar eens de 950 promoten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megapixel schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:42:
En Slijmen ??? dan plaats je alleen wat iedereen graag wil horen
en dan heb je zeker geen kritiek op de lumia 950 ;)
[...]
De ware aard komt boven. Dat jij naïef hier in het Lumia 950/Xl topic gaat posten over een video (die je steeds maar blijft plaatsen) van een andere phone, betekent niet dat je kritiek moet afdoen met onwaarheden. En dan ook nog de mods te kak zetten.
Kijk, jij snapt het :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suusje2306
  • Laatst online: 25-09 11:10
Ik heb de camera afgelopen zondag in de efteling uitgeprobeerd en voor het eerst goede foto's in de droomvlucht kunnen maken! Vind ik best een goede test met low light. Erg blij mee.

De irisscanner werkt best goed, alleen bij het wakker worden lukt het niet. Maar ja met de ogen net open in een beeldscherm kijken wat erg fel is... 8)7
(beeldscherm dimt automatisch maar dat gaat niet zo snel als bij mijn L1520)

Ik vind de telefoon over het algemeen goed werken. Er zijn zeker issues maar ik vind het juist leuk dat het nog in ontwikkeling is en dat het alleen maar beter gaat worden. En ik leer nog elke keer van jullie _/-\o_ ,dat maakt het nog leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twardt schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:15:
[...]

Zie je daar, Ik ga namelijk op het Note 5 forum maar eens de 950 promoten. :+
"Heeft u ook altijd last van vastlopers, fake apps en het gevoel dat Google over uw schouder meekijkt? Nu niet meer! Met de nieuwe Microsoft Lumia negen-vijftug zeg je vaarwel tegen het oude, en Hello tegen het nieuwe"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maemo
Suusje2306 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:19:
Ik heb de camera afgelopen zondag in de efteling uitgeprobeerd en voor het eerst goede foto's in de droomvlucht kunnen maken! Vind ik best een goede test met low light. Erg blij mee.

De irisscanner werkt best goed, alleen bij het wakker worden lukt het niet. Maar ja met de ogen net open in een beeldscherm kijken wat erg fel is... 8)7
(beeldscherm dimt automatisch maar dat gaat niet zo snel als bij mijn L1520)

Ik vind de telefoon over het algemeen goed werken. Er zijn zeker issues maar ik vind het juist leuk dat het nog in ontwikkeling is en dat het alleen maar beter gaat worden. En ik leer nog elke keer van jullie _/-\o_ ,dat maakt het nog leuker.
fijn dat er een tevreden gebruiker bij is!
xxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
Waarom zou je lachen als een ander een verkeerde keus maakt en het toestel niet terug kan sturen.
Ik persoonlijk, vind het veel leuker als een ander een toffe aankoop heeft gedaan en hier gelukkig van word !
Jouw uitspraak klinkt een beetje als kinderachtig leedvermaak.
Maar bij deze een tip : betaal met je creditkaart dan loop je weinig tot geen risico bij aankopen waarbij je twijfels hebt;-)
En ik hoop gewoon dat jouw keus de juiste voor JOU is en dat je er gelukkig mee blijft !!!
Ik gun het je van harte.
RobinHood schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:57:
[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suusje2306 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:19:
100% mee eens.
Het grappige is dat ik bepaalde updates zelfs als een spannend iets vind oOo
Terwijl het soms logisch was dat het er al in zat (8>
Zolang de basis maar goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
Oja ik heb zojuist nog een promotiecode voor het dock binnen gekregen. misschien kan ik er iemand blij mee maken.
Ik moet overigens nog wel even uitzoeken of ik hem wel weg mag geven en geen problemen krijg met de terugbetaling van mijn 950XL als ik dat doe !

[ Voor 8% gewijzigd door megapixel op 11-12-2015 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
Ja maar toch ook vooral over de problemen en eventuele oplossingen en alternatieven die daar voor zijn ?
FreshM schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:43:
[...]

Heel verstandig. Het gaat hier over de Microsoft Lumia 950 (XL) met Windows 10 Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
megapixel schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:49:
Ja maar toch ook vooral over de problemen en eventuele oplossingen en alternatieven die daar voor zijn ?

[...]
Problemen en oplossingen? Ja
Alternatieven voor oplossingen? Ja
Vergelijken met andere telefoons? Tot een bepaalde hoogte, ja.
Stukje aankoopadvies? Ik denk het.

Ophemelen van andere toestellen? Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-10 13:22
megapixel schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:49:

[...]
Iedere telefoon heeft zijn specifieke kenmerken, dat is geen reden om een concurrerend product hier continu onder de aandacht te brengen. Wij willen weten hoe we met de Lumia 950 (XL) uit de voeten kunnen PUNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
En ik blijk het ook niet heel gelukkig te hebben getroffen met mijn (2e) 950 XL. Vannacht het toestel weer eens er naast Qi charger gelegd (bewust) en wederom 7% in een uur aan batterij verloren. Mobiel data, locatie etc stonden uit. Na de ervaringen van gisteren (disconnects met bellen in auto, reboots, batterij die hard naar beneden gaat) en dit nu, ben ik echt geneigd om de handdoek in de ring te gooien. Heb wel met CB overlegd en kan het toestel iets langer 'testen' dus ga het toestel einde dag maar weer eens een factory reset geven, en (ok ok wanhoopspoging O-) ) maar eens zonder SD kaart draaien. Anders weet ik het ook niet meer. Dan is het gewoon not meant to be.

Wel abo verlengd maar na een de 950 XL is er eigenlijk geen 1 toestel wat ik zou kunnen bedenken wat ik zou willen mocht het zover komen. ;(

[ Voor 42% gewijzigd door PaT op 11-12-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb mijn ringer en media geluiden beiden op 2 staan en toch staat mijn alarm smorgens keihard op.
Maar bij het alarm instel menu zie ik nergens de optie om het geluid in te stellen? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28
Ik heb eindelijk mijn kabels in huis, dus ik ga dit weekend eens met mijn dock spelen (5.7" scherm op mijn 10" SP2!) Eens kijken wat ik er allemaal mee kan doen...

[ Voor 83% gewijzigd door PaT op 11-12-2015 08:26 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Ik ben zojuist met een heel erg botte bijl door de voorgaande reacties gegaan en ja, die hebben het loodje gelegd. De hele "Note 5 is eigenlijk wat je wel/niet moet hebben" discussie heeft 0,0 waarde voor dit Lumia 950/950XL topic. Ieder zijn keuze, maar hou het in een toesteltopic ook over het toestel

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 47 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.