Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:41

EektheMan

DPC

CyberJoe schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:22:
Irisscanner is leuk, maar duurt soms te lang. Had ik meer van verwacht, om eerlijk te zijn. Al met al geen spijt, ook omdat het i.c.m. een Hollands Nieuwe abbo niet zo duur was (en ik de dock ook al binnen heb :-).
Op sommige momenten is het wat minder, maar qua veiligheid nog altijd beter dan een pincode of fingerprint. Daarnaast zit het nog in Beta. Wie weet wordt het sneller, alhoewel daar misschien dan ook andere hardware voor vereist is. Nu is het jammer dat irisscanner het alleen doet als je er goed recht voor zit. De scanners op mijn werk, werken ook vanuit een iets grotere hoek.

Of is het wishful thinking dat de scanner beter wordt in DIT toestel? Geen idee waarom het nog in Beta staat. Waar wordt nog aan gewerkt?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

EektheMan schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:03:
[...]
Of is het wishful thinking dat de scanner beter wordt in DIT toestel? Geen idee waarom het nog in Beta staat. Waar wordt nog aan gewerkt?
Las dat Tap to wake over een tijdje terugkomt. En als ik de bovenstaande posts mag geloven is accuduur al beter bij de ,29 versie.

En Iris is veiliger in vergelijking met pincode. Maar als je alsnog de code kunt ingeven maakt dat natuurlijk niet uit.....

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:18
[...]

Op sommige momenten is het wat minder, maar qua veiligheid nog altijd beter dan een pincode of fingerprint. Daarnaast zit het nog in Beta. Wie weet wordt het sneller, alhoewel daar misschien dan ook andere hardware voor vereist is. Nu is het jammer dat irisscanner het alleen doet als je er goed recht voor zit. De scanners op mijn werk, werken ook vanuit een iets grotere hoek.

Ik merk dat het echt helpt om de scanner te trainen. Gewoon een paar keer onder verschillende omstandigheden het proces doorlopen. Bij mij gaat het nu meestal goed, ondanks bril/lenzen en licht/donker. De snelheid is ook OK, nauwelijks vertraging.

En het is inderdaad nog beta, dus ik verwacht nog wel updates die verbetering brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 09:30
CyberJoe schreef op woensdag 09 december 2015 @ 21:22:
Continuum moet ik nog proberen. Ben wel heel benieuwd omdat ik voor mijn werk geregeld PowerPoint gebruik op verschillende locaties.
Haha, dan ga je smullen of smelten. Moest toevallig vanavond bij 'n klant onverwacht nog kort iets in een powerpoint laten zien. Die stond nog niet op hun netwerk maar wel op m'n 950xl. Er is daar een 80" scherm, en ik had m'n dock bij .... ik verzeker je, rolling eyes :) En de huh?'s toen ik even op hun vragen wat aanpassingen maakte in de pptx. Helemààl eens ze hoorden dat dat "kleine" 950 schermpje gewoon quad hd heeft terwijl hun 2-meter scherm slechts full-hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

CyberJoe schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:07:
En Iris is veiliger in vergelijking met pincode. Maar als je alsnog de code kunt ingeven maakt dat natuurlijk niet uit.....
Hehe, idd klopt. Ik zet hem dan ook liever weer even aan en uit. Pincode gebruikte ik toch al liever niet en plein publique.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyberJoe schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:07:
[...]

Las dat Tap to wake over een tijdje terugkomt. En als ik de bovenstaande posts mag geloven is accuduur al beter bij de ,29 versie.

Tenzij je die pin zo idioot lang maakt dat ie bijzonder lastig te kraken wordt. Vraag me af wat de maximum pincode is...

* RobinHood speelt wat met zijn 950

Na 50 karakters had ik er wel genoeg van, veilig genoeg :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben er nog niet helemaal blij mee. Moet 'm altijd erg dichtbij houden, en lopend kun je het wel helemaal vergeten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoeveel van je iris is normaal zichtbaar? Mijn oogleden zijn net burka's voor mijn irissen, dus als ik normaal kijk werkt Hello ook niet altijd even tof, maar als ik eventjes mijn ogen open heeft ie eigenlijk altijd direct beet, zowel binnen als buiten, bewegend als stilstaand.

En natuurlijk tig keer improven, meerdere hoeken en lichtcondities helpen echt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
.oisyn schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:05:
Ik ben er nog niet helemaal blij mee. Moet 'm altijd erg dichtbij houden, en lopend kun je het wel helemaal vergeten.
Ik ben er nog niet blij omdat de scanner soms niet goed leest en ik dan zelfs zonder pincode in het toestel kan. Pincode was natuurlijk wél ingesteld maar werd niet om gevraagd 8)7

Wat de .29 -update betreft... blijft op 2% downloaden steken...
Dat zonder voorafgaande reboot...

En dit typende springt ie opeens naar 4% ;)

[ Voor 14% gewijzigd door peerke63 op 09-12-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10 09:21

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

ColdRain schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:14:
[...]

Haha, dan ga je smullen of smelten. Moest toevallig vanavond bij 'n klant onverwacht nog kort iets in een powerpoint laten zien. Die stond nog niet op hun netwerk maar wel op m'n 950xl. Er is daar een 80" scherm, en ik had m'n dock bij .... ik verzeker je, rolling eyes :) En de huh?'s toen ik even op hun vragen wat aanpassingen maakte in de pptx. Helemààl eens ze hoorden dat dat "kleine" 950 schermpje gewoon quad hd heeft terwijl hun 2-meter scherm slechts full-hd.
Haha, bij mij op het werk zaten er een paar ook te kwijlen en toen liet ik ze continuum alleen nog maar zien op een oude brakke monitor.

Morgen komt tussen 13:30 en 15:30 de postbode langs, maar ben pas om half 4 vrij dus als het mee zit heb ik morgen weer een nieuwe 950xl

XBL: MRE Inc

• EektheMan

EektheMan

DPC

Perhaps the most fun new feature is the ability to swipe to bring up the hamburger button instead of tapping it the corner. This move obviously makes one-handed usage much better, and something users have been asking for system-wide in Windows 10 Mobile
Zo, MS is snel met verhoren van gebeden. Had ik maar iets anders gewenst ☺.Echt een leuke en ?innovatieve? ontwikkeling.
Bovenstaande quote komt van de MS website nav de update van Groove.

[ Voor 5% gewijzigd door EektheMan op 10-12-2015 00:47 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 09:08
EektheMan schreef op donderdag 10 december 2015 @ 00:46:
[...]

Zo, MS is snel met verhoren van gebeden. Had ik maar iets anders gewenst ☺.Echt een leuke en ?innovatieve? ontwikkeling.
Mja dat klinkt ook wel prima. Hoor daar graag de ervaringen van.

Wat ik echter vreemd vind is dat ze dit weer doen bovenop de stapel inconsistenties mbt hamburgermenus. Het lijkt alsof elk team met een app zijn eigen ding mag doen en dat er daarom geen ene jota meer van klopt. Ze moeten dat voor de volgende grote update echt recht gaan trekken en hun design guidelines eens gaan bijwerken naar hoe het allemaal moet gaan werken. Dat is niet alleen voor devs fijn, maar ook voor de gebruikers ervan. Want nu kun je nog steeds niet aan een willekeurige app een voorbeeld nemen omdat de volgende app die je opent het weer anders doet.

Maar goed, het is wel fijn dat de designs steeds worden verbeterd en ik zie updates ook met plezier tegemoet, maar ze moeten echt even alles strak gaan trekken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

EektheMan schreef op donderdag 10 december 2015 @ 00:46:
[...]

Net de update gehad, moet zeggen dat het best netjes werkt. Leuk bugje/issue, het werkt ook met je telefoon horizontaal, maar enkel bovenkant van je toestel dus rechts zit, anders swipe je steeds notificatiescherm naar beneden :P

Als het universeel zou zijn, swipe = hamburger, zou het een fijne toevoeging zijn in veel apps die nog op de hamburger zitten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38
.oisyn schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:05:
Zelfs lopend in een redelijk donkere trap ging hij gewoon nog aan... Viel mij allesbehalve tegen.
RobinHood schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:11:
Hoeveel van je iris is normaal zichtbaar? Mijn oogleden zijn net burka's voor mijn irissen, dus als ik normaal kijk werkt Hello ook niet altijd even tof, maar als ik eventjes mijn ogen open heeft ie eigenlijk altijd direct beet, zowel binnen als buiten, bewegend als stilstaand.
Hetzelfde hier. Even ogen iets opensperren werkt altijd. Maar meestal is dat niet nodig. Ik heb verder nog niet "getrained".
peerke63nl schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:26:
[...]

Ik ben er nog niet blij omdat de scanner soms niet goed leest en ik dan zelfs zonder pincode in het toestel kan. Pincode was natuurlijk wél ingesteld maar werd niet om gevraagd 8)7
Er is ook nog een grace periode die standaard op 15 minuten staat. Dus hij zal na een minuut op glance gaan, maar als je dan binnen 15 minuten het toestel weer aan zet, hoef je niet weer opnieuw te unlocken. Deze staat onder "Sign-in Options".

Ik heb nog steeds geen .29 build. Moet ik daar nu iets speciaals voor doen ofzo? Of is hij alleen nog maar voor die fast ring uitgerold?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:05
Jay47 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:52:
[...]

Hmmm ok ik heb een XL van CB, maar in NL bestellen betekent niet automatisch dat je telefoon een Nederlandse versie is.
Mijn 1520 die ik van CB heb is een duitse versie, en mijn N9 ook van CB een belgische.

Duitsers zijn altijd een van de eersten met nieuwe updates heb ik gemerkt.

Wat staat bij extra&info onder Mobile Operator, als er 000-NL staat dan heb je een Nederlandse versie.
Waar kan ik dat vinden op de 950? Als ik kijk in systeem-> info staat er niets bij. Extra & info heb ik helemaal niet..

Overigens nog geen .29 en ik vertik het om een hard reset uit te voeren..

[ Voor 5% gewijzigd door frankyboy707 op 10-12-2015 08:41 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38
frankyboy707 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:40:
[...]

Waar kan ik dat vinden op de 950? Als ik kijk in systeem-> info staat er niets bij. Extra & info heb ik helemaal niet..

Extra (dus die optie die helemaal onderin staat) - Advanded Info

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
RobinHood schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:11:

En natuurlijk tig keer improven, meerdere hoeken en lichtcondities helpen echt.
Het is officieel geen irisscanner, maar een retinascanner.

Youtube: DashcamNL

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 03:04
frankyboy707 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:40:
[...]

Je moet naar instellingen>>Extra's>>Extra's & Info onder Mobile Operator.
Waarom wil je geen harde reset uitvoeren?
Je raakt niks kwijt alle instellingen/apps/foto's etc etc blijf je houden alleen tijd en datum veranderd.
Pas als je een herstel doet naar fabrieksinstellingen raak je alles kwijt!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 08:54
Even heel wat anders na al het update .29 geweld:

Iemand de gouden tip om stof uit het microfoon gaatje te verwijderen?

• plantj
  • Laatst online: 19-05 18:27
MrLeeeet schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:00:
Even heel wat anders na al het update .29 geweld:

Iemand de gouden tip om stof uit het microfoon gaatje te verwijderen?
Vacuummachines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 08:54
Ja, dan maar wachten tot ik thuis ben. Ik hoopte eigenlijk op een MacGyver oplossing voor op het werk.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 09:08
Jay47 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:52:
[...]

Hmmm ok ik heb een XL van CB, maar in NL bestellen betekent niet automatisch dat je telefoon een Nederlandse versie is.
Mijn 1520 die ik van CB heb is een duitse versie, en mijn N9 ook van CB een belgische.

Duitsers zijn altijd een van de eersten met nieuwe updates heb ik gemerkt.

Wat staat bij extra&info onder Mobile Operator, als er 000-NL staat dan heb je een Nederlandse versie.
Maar heeft nog geen enkele 000-NL telefoon de .29 update gehad dan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Jay47
Martinspire schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:20:
[...]

Mijn 950XL niet, maar las dat het voor de 950 wel uitgerold is :/

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:48
[...]

Hier 950 met 000-NL ook nog niet

• labmuisfrl
  • Laatst online: 30-09 19:24
[...]

Jawel, maar niet automagisch.. ik heb een factory gedaan

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:48
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 08:58:
[...]

Je moet naar instellingen>>Extra's>>Extra's & Info onder Mobile Operator.
Waarom wil je geen harde reset uitvoeren?
Je raakt niks kwijt alle instellingen/apps/foto's etc etc blijf je houden alleen tijd en datum veranderd.
Pas als je een herstel doet naar fabrieksinstellingen raak je alles kwijt!
Bij een harde reset raak je toch ook alles kwijt ? Volgens google wel in iedergeval .
Met volume down en powerbutton en dan die combi

• plantj
Soft reset is als de resetknop voorop de PC, hard reset ben je inderdaad je instellingen kwijt afaik.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:48:
[...]

Zelfs lopend in een redelijk donkere trap ging hij gewoon nog aan... Viel mij allesbehalve tegen.
Ik heb een bril met een vrij dik montuur, en ik heb van nature een beetje hangende oogleden. Misschien dat dat uitmaakt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 11:59
[...]

Jazeker wel. Ik kreeg de melding dat die update er was. Hij startte alleen niet. Toen een SOFT reset gedaan en toen ging hij wel lopen.

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39
Update binnen op de 950, probleem van crashen met bluethoot lijk nog niet verholpen, heb regelmatig als ik aan het bellen ben via de carkit dat hij spontaan reboot.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb een 000-88 (van de NL MS Store), maar nog geen .29 update

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2015 09:44 ]

• EektheMan

EektheMan

DPC

Martinspire schreef op donderdag 10 december 2015 @ 00:57:
Wat ik echter vreemd vind is dat ze dit weer doen bovenop de stapel inconsistenties mbt hamburgermenus. Want nu kun je nog steeds niet aan een willekeurige app een voorbeeld nemen omdat de volgende app die je opent het weer anders doet.

Maar goed, het is wel fijn dat de designs steeds worden verbeterd en ik zie updates ook met plezier tegemoet, maar ze moeten echt even alles strak gaan trekken.
SinergyX schreef op donderdag 10 december 2015 @ 01:08:
Als het universeel zou zijn, swipe = hamburger, zou het een fijne toevoeging zijn in veel apps die nog op de hamburger zitten.
Ben ik het mee eens. Probleem zal echter blijven bestaan bij ge-porte Apps icm luie devs. Maar bij iOS/Android zit je ook met deze inconsistenties en toch koopt men het. VHS/Betamax. Ben bang dat MS de chaos voor lief neemt ten faveure van meer Apps. Is ook wat voor te zeggen.

Of is het iets Universeels zoals SinergyX zegt? Ze kunnen het in het OS gaan bakken zodat het niet van Devs afhangt? Nee toch? Swipes in spelletjes zou dan een hamburger menu tevoorschijn kunnen brengen.

• Jay47
picardo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:27:
[...]

Bij een harde reset raak je toch ook alles kwijt ? Volgens google wel in iedergeval .
NOPE!
Met volume down en powerbutton raak je niks kwijt alleen tijd en datum worden gereset, alle apps/foto's/instellingen blijven behouden!
De gene die beweert dat alles kwijt raakt weet niet waar die over praat ;)

• JP_S
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:52:
[...]

NOPE!
Met volume down en powerbutton raak je niks kwijt alleen tijd en datum worden gereset, alle apps/foto's/instellingen blijven behouden!
Als je tenminste een backup terug plaatst, hij zet m echt volledig terug naar fabrieksinstellingen en dan moet hij toch echt alles opnieuw downloaden etc.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• Jay47
JP_S schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:57:
[...]

Als je tenminste een backup terug plaatst, hij zet m echt volledig terug naar fabrieksinstellingen en dan moet hij toch echt alles opnieuw downloaden etc.
Dat is gewoon niet waar 7(8)7
Heb zelf een aantal keren reset uitgevoerd je raakt niks kwijt alleen tijd en datum veranderd!
Waarom geven jullie steeds verkeerde info aan mensen?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

NOPE!
Dan is het geen hard reset. Wat heb je aan een hard reset als alles nog is zoals het was? Het doel is nou juist dat je een clean install krijgt van het OS.

Wellicht zet jij een backup terug. Dan heb je idd de meeste OS instellingen weer terug. Voor apps is het afhankelijk van of ze backup functionaliteit hebben ingebouwd. Als je naar Settings -> Update&Security -> Backup -> More options gaat, dan kun je zien welke apps hij allemaal backupt.

• mvantol13
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:08
JP_S schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:57:
[...]

Net gedaan en je apps en instellingen zijn niet weg. Na de reset nog geen update naar .29 (000-NL toestel), we wachten rustig af de update zal vanzelf wel komen.

• JP_S
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:00:
[...]

Dat is gewoon niet waar 7(8)7
Heb zelf een aantal keren reset uitgevoerd je raakt niks kwijt alleen tijd en datum veranderd!
Waarom geven jullie steeds verkeerde info aan mensen?
Sorry je hebt gelijk heb verkeerd gelezen het is nog vroeg... ;)

• andrik1
[...]

NOPE!
Maar wat jij beschrijft (volume down en power button) is dan ook geen Hard reset maar een SOFT reset...en daar raak je inderdaad geen instellingen bij kwijt. Een SOFT reset kan je overigens ook doen door je batterij even te verwijderen.

• Jay47
.oisyn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:01:
[...]

Dan is het geen hard reset. Wat heb je aan een hard reset als alles nog is zoals het was? Het doel is nou juist dat je een clean install krijgt van het OS.

Wellicht zet jij een backup terug. Dan heb je idd de meeste OS instellingen weer terug. Voor apps is het afhankelijk van of ze backup functionaliteit hebben ingebouwd. Als je naar Settings -> Update&Security -> Backup -> More options gaat, dan kun je zien welke apps hij allemaal backupt.
Volume down + Powerbutton, alleen tijd en datum word gereset, andere instellingen, apps en zo blijf je houden.
Pas als je een factory reset doet raak je alles kwijt.........

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:03:
Pas als je een factory reset doet raak je alles kwijt.........
Hard reset == factory reset. Jij hebt het over een soft reset.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2015 10:04 ]

• Jay47
andrik1 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:02:
[...]

Maar wat jij beschrijft (volume down en power button) is dan ook geen Hard reset maar een SOFT reset...en daar raak je inderdaad geen instellingen bij kwijt. Een SOFT reset kan je overigens ook doen door je batterij even te verwijderen.
Klopt ik beschrijf ook en soft reset, Volume down + Power Button, maar sommige beweren dat je dan alles kwijt bent, en dat is niet zo :P

• Jay47
.oisyn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:04:
[...]

Hard reset == factory reset. Jij hebt het over een soft reset.
Euhm ja dat weet ik, als je post's ervoor leest dan zie dat mensen beweren dan je ook alles kwijt bent met een soft reset en dat klopt niet ;)

• BlakHawk
Soft reset uitgevoerd, geen update (000-NL)

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30
.oisyn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:43:
Ik heb een 000-88 (van de NL MS Store), maar nog geen .29 update
Mijn phone (XL) van Coolblue was ook een 000-88 maar ik heb gisteren met device recovery de firmware opnieuw laten flashen en toen is deze veranderd naar 000-NL. Vanaf dat moment is het updaten wel gelukt...

Las sowieso dat ze wel het eea ontdekt hebben dus de fix zal niet lang op zich laten wachten gok ik zo :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:06:
[...]

Euhm ja dat weet ik, als je post's ervoor leest dan zie dat mensen beweren dan je ook alles kwijt bent met een soft reset en dat klopt niet ;)
Jij bent nochtans degene die keihard "NOPE" riep op een bericht die zei dat je bij een hard reset alles kwijt was. Dat de procedure voor een hard reset niet volume down + power is is waar vervolgens verwarring over ontstaat.

En een soft reset zal je waarschijnlijk niet gaan helpen bij het installeren van de update, denk ik zo?

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2015 10:08 ]

• andrik1
.oisyn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:07:
[...]

Jij bent nochtans degene die keihard "NOPE" riep op een bericht die zei dat je bij een hard reset alles kwijt was. Dat de procedure voor een hard reset niet volume down + power is is waar vervolgens verwarring over ontstaat.
Goed voordat we in een oefenloze discussie belanden of wie wat gezegd heeft...volgens mij is het nu voor iedereen duidelijk ;-)

• BlakHawk
Jullie kijken naar besturingssysteembuild in info toch?

Ik heb staan: 10.0.10586.0

• andrik1
dfrenner schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:07:
Soft reset uitgevoerd, geen update (000-NL)
Weird, bij mij (ook dus een 00-NL) werkte dat perfect.
Ben ontzettend blij met de .29 update. super batterijduur!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

andrik1 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:09:
[...]

Goed voordat we in een oefenloze discussie belanden of wie wat gezegd heeft...volgens mij is het nu voor iedereen duidelijk ;-)
Ik hoop het. Het zou knap lullig zijn dat iemand zijn shit kwijtraakt omdat hij de post van Jay47 gelezen heeft waarin beweerd wordt dat een hard reset niet voor data loss zorgt ;)

• Jay47
andrik1 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:09:
[...]

Sorry hoor maar maar ik
.oisyn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:10:
[...]

Ik hoop het. Het zou knap lullig zijn dat iemand zijn shit kwijtraakt omdat hij de post van Jay47 gelezen heeft waarin beweerd wordt dat een hard reset niet voor data loss zorgt ;)
Sorry hoor dat beweer ik helemaal niet lees post nog maar eens!

• Jay47
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:12:
[...]

[...]

Sorry hoor dat beweer ik helemaal niet lees post nog maar eens!

• plantj
picardo schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:27:
[...]

[...]

NOPE!
Je bent nogal toxic voor iemand die zo onduidelijk is. Als je nu aangaf dat vol down + powerbutton een softreset was zou het wat anders zijn, maar jij bent zo degene die verwarring creëert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrik1
plantj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:13:
[...]

[...]

Je bent nogal toxic voor iemand die zo onduidelijk is. Als je nu aangaf dat vol down + powerbutton een softreset was zou het wat anders zijn, maar jij bent zo degene die verwarring creëert.
Jongens. Get over it! Volgend onderwerp graag!

• Jay47
plantj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:13:
[...]

[...]

Hoeze ik beschrijf toch dat je met Volume down+Powe button niks kwijt raakt?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Even voor de duidelijkheid, hoe doe je nou een hard reset? Dat is toch gewoon rebooten, en volume down ingedrukt houden tijdens boot? (Dat is waarschijnlijk wat picardo bedoelde met "volume down en powerbutton en dan die combi")

@hieronder: ah ja, de combi is dus volume up, down, power, down nadat je het uitroepteken krijgt.

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2015 10:17 ]

• plantj
.oisyn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:14:
Even voor de duidelijkheid, hoe doe je nou een hard reset? Dat is toch gewoon rebooten, en volume down ingedrukt houden tijdens boot?
http://www.windowsphone.c...nalization/reset-my-phone
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:14:
[...]

Hoeze ik beschrijf toch dat je met Volume down+Powe button niks kwijt raakt?
Hij vraagt naar een harde reset, niet naar een soft reset.

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:18
.oisyn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:14:
Even voor de duidelijkheid, hoe doe je nou een hard reset? Dat is toch gewoon rebooten, en volume down ingedrukt houden tijdens boot? (Dat is waarschijnlijk wat picardo bedoelde met "volume down en powerbutton en dan die combi")

@hieronder: ah ja, de combi is dus volume up, down, power, down nadat je het uitroepteken krijgt.
http://www.microsoft.com/...ingleTopic&topic=FA141447

• Jay47
plantj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:15:
[...]

http://www.windowsphone.c...nalization/reset-my-phone

[...]

Hij vraagt naar een harde reset, niet naar een soft reset.
Hij beschreef een harde reset met volume down + power button en ik heb alleen gezegd nope daarmee raak je alleen je tijd en datum kwijt niks anders!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zucht. Hij zegt toch "en dan die combi" (zie .oisyn in "[W10M] Ervaringen met de Microsoft Lumia 950 en 950 XL")? Dat negeer je nu compleet.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 10-12-2015 10:18 ]

• Jay47
Oh snap je hebt gelijk mijn fout, ziet dat nu pas :'(
Sorry peeps ik slaap nog kennelijk ;( :F

• BlakHawk
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:17:
Hij beschreef een harde reset met volume down + power button en ik heb alleen gezegd nope daarmee raak je alleen je tijd en datum kwijt niks anders!
Doe ik de soft-reset misschien verkeerd?
Ik raak datum en tijd niet kwijt.

Wanneer doe ik precies soft reset>?

Ik deed:
Zet telefoon uit.
Powerknop en vulume down ingedrukt houden totdat het toestel trilde en loslaten.

Doe ik het wel goed? Of moet ik langer ingedrukt houden>?

Verwijderd

Jezus wat een gekibbel hier zeg, Jay47 het duidelijk over een soft reset. Iedereen snapt wel dat twee knopjes ingedrukt houden niks "hard reset" aan is. Bovendien heeft hij de juiste info gepost. Dat mensen moeite hebben met juist interpreteren is niet zijn zaak, hij hoeft de info niet te delen maar kiest ervoor om het te doen om toch te helpen. Waardeer het dan ook.

• Jay47
Trouwens heb wel op twitter gelezen dat mensen de .29 update niet officieel krijgen als je je een keer hebt aangemeld voor insider. Dit is een bug.
Met insider krijg je .29 wel binnen, oplossing is een factory reset :(

• Jay47
dfrenner schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:21:
[...]

Ik deed:
Zet telefoon uit.
Powerknop en vulume down ingedrukt houden totdat het toestel trilde en loslaten.

Nee dit moet je doen als je tel aan staat.
Dus tel moet aan, houd volume down + powerbutton ingedrukt blijf het ingedrukt houden.
Je zie dan windows feedback scherm komen maar laat knoppen niet los, tel gaat uit en trilt dan laat je pas toetsen los, en dat is een soft reset.
Duurt ong 20 sec dus ingedrukt blijven houden die knoppen tot je tel uit gaat en trilt!

[ Voor 6% gewijzigd door Jay47 op 10-12-2015 10:26 ]

• labmuisfrl
  • Laatst online: 30-09 19:24
Jongens zet deze discussie a.u.b. verder in het windows 10 ervaringen forum... of ga dmen ofzo..

Verwijderd

[...]

Is een irisscanner zo veilig wel, je oog is hartstikke gevoelig, en dan ga je elke dag dat talloze keren beschijnen, wat nou als het schade berokkent of zelfs kanker veroorzaakt? Vind fingerprint toch zowel beter werken als een prettiger idee.

• plantj
[...]

Ik deed:
Zet telefoon uit.

Als je ziet dat de stroom er zegmaar afgaat, net als wanneer je je aan/uit knop op je pc ingedrukt houd, en daarna de telefoon weer aan gaat, doe je het goed. Wellicht synchroniseert de tijd gelijk met je provider.
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:21:
Jezus wat een gekibbel hier zeg, Jay47 het duidelijk over een soft reset. Iedereen snapt wel dat twee knopjes ingedrukt houden niks "hard reset" aan is. Bovendien heeft hij de juiste info gepost. Dat mensen moeite hebben met juist interpreteren is niet zijn zaak, hij hoeft de info niet te delen maar kiest ervoor om het te doen om toch te helpen. Waardeer het dan ook.
Iemand die hier een vraag over stelt begrijpt duidelijk niet hoe dit moet en hen moet het duidelijk uitgelegd worden. Als iemand het helemaal begrijpt wordt het niet gevraagd.. Jay sliep nog en kon het niet duidelijk uitleggen.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:27:
[...]

Is een irisscanner zo veilig wel, je oog is hartstikke gevoelig, en dan ga je elke dag dat talloze keren beschijnen, wat nou als het schade berokkent of zelfs kanker veroorzaakt? Vind fingerprint toch zowel beter werken als een prettiger idee.
:F

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:22:
Trouwens heb wel op twitter gelezen dat mensen de .29 update niet officieel krijgen als je je een keer hebt aangemeld voor insider. Dit is een bug.
Dit snap ik niet helemaal. Bedoel je dat als je insider een keer aan hebt gehad maar nu niet meer, dat je dan de update niet krijgt? Omdat je zegt dat met insider .29 wel binnen krijgt.

Ik zit momenteel op de slow ring, vandaar.

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voor de duidelijkheid:
Hard reset = data kwijt http://www.hardreset.info...soft-lumia-950/#hardreset
Soft reset = data niet kwijt http://www.hardreset.info...soft-lumia-950/#softreset

• plantj
[...]

Tegenwoordig veroorzaakt alles kanker en gezeik, daar luister ik niet meer naar. Vingerafdruksensor zitten ook dingen in die vast minimale straling veroorzaken en gejank en dit en dat. Niks is gezond tegenwoordig, moeten we altijd constant daar zorgen over maken en huilen?

• Jay47
.oisyn schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:28:
[...]

Dit snap ik niet helemaal. Bedoel je dat als je insider een keer aan hebt gehad maar nu niet meer, dat je dan de update niet krijgt? Omdat je zegt dat met insider .29 wel binnen krijgt.

Ik zit momenteel op de slow ring, vandaar.
Klopt als je je een keer hebt aangemeld voor insider en weer hebt afgemeld, daar zit de bug in :F

• mvantol13
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:22:
Ik heb op een 640 mij aangemeld voor de Slow Ring en hier draait nu .29 op. Op mijn 950 staat de Windows Insider app niet maar wel dezelfde Microsoft Account, betekend dit dat ik op mijn 950 de .29 update niet krijg omdat op een ander toestel met dezelfde Microsoft Account Insider actief is?

• andrik1
[...]

Ik deed:
Zet telefoon uit.

Volgens mij 'hoef' je je datum/tijd helemaal niet kwijt te raken met een soft reset. Ik heb het zelf gisteren ook uitgevoerd en datum/tijd stond gewoon nog goed, of die info was meteen na opstarten al gesynced, dat kan natuurlijk ook.

• Jay47
mvantol13 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:33:
[...]

Ik heb op een 640 mij aangemeld voor de Slow Ring en hier draait nu .29 op. Op mijn 950 staat de Windows Insider app niet maar wel dezelfde Microsoft Account, betekend dit dat ik op mijn 950 de .29 update niet krijg omdat op een ander toestel met dezelfde Microsoft Account Insider actief is?
Dat zou ik niet weten, daar hadden ze niet over :/
Ik heb zelf nog een 1020 die draait op .29 met insider, en een 640Xl zonder insider en gister kon ik mijn 640XL ook niet updaten dus het zou best kunnen.
Maar ik denk dat dit toestel afhankelijk is en niet MS Account afhankelijk

• Jay47
andrik1 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:37:
[...]

Volgens mij 'hoef' je je datum/tijd helemaal niet kwijt te raken met een soft reset. Ik heb het zelf gisteren ook uitgevoerd en datum/tijd stond gewoon nog goed, of die info was meteen na opstarten al gesynced, dat kan natuurlijk ook.
Dit kan alleen als je tijd en datum op automatisch hebt staan, anders moet je het handmatig aanpassen ;)

• BlakHawk
Serieus!?

Ontwijk infrarood licht!
andrik1 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:37:
Helaas krijg ik er de .29 update niet mee binnen
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:39:
[...]

Dit kan alleen als je tijd en datum op automatisch hebt staan, anders moet je handmatig aanpassen ;)
Staat idd bij mij op automatisc

• EektheMan

EektheMan

DPC

Wat ik zo las in de artikels over de gebruikte techniek gaat het bij iris scanners om NIR (Near-infrared). Bereik en dus denk ik ook het effect van NIR is relatief klein. Vandaar dat je het toestel zo dichtbij je ogen moet houden. .
Een Iris scanner scant de iris aan de oppervlakte van je ogen itt tot een retina scanner die de bloedvaten aan de achterkant van je oogbol leest.

MIJN aanname is dat het geen kwaad kan vanwege de lage intensiteit. De natuur (zon) stelt ons aan veel hogere IR bloot.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
De vraag ging over security veiligheid. Niet gezondheidsveiligheid :F

En de vraag die je stelt was nog niet eens bij me opgekomen. Hoe verzin je het ..

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

Even serieus.. het enige wat je in de Lumia topics doet is klagen en zeiken over de toestellen. Je hebt al aangegeven meerdere keren dat we toch maar blinde schapen zijn. Dus wat doe je hier nog? |:(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 13:37
Gisteren kwam de melding dat 10.0.10586.29 klaarstond. Update gestart, maar die kwam niet verder dan 'Updates downloaden: 0%'. Na drie uur was 'ie geen stap verder gekomen, het toestel was gloeiendheet en het batterijpercentage liep met 2% per minuut naar beneden.

De update is dus met geen mogelijkheid te annuleren, dus maar weer een factory reset gedaan. Geen backup teruggezet en gewoon weer van scratch begonnen. Het meeste weer ingesteld en vanochtend opnieuw de melding dat de update kan worden gedaan. Ik had gehoopt dat de hard reset het probleem zou hebben verholpen, maar nee hoor... Precies hetzelfde: 'Updates downloaden: 0%' en daar blijft het bij. Dus dat zullen wel weer de fabrieksinstellingen worden.

Ik ben echt al jaren Lumia-fan, maar over de 950 XL (en W10) word ik steeds minder enthousiast. Ik zit al aan mijn tweede toestel, de eerste had een krakende back cover en heb ik teruggestuurd. en de tweede kreeg dat na een paar dagen ook. Ik heb er nu een opgevouwen post-it tussen geplakt en het probleem is voor 90% opgelost. Maar ik vind het tamelijk amateuristisch dat zoiets nodig is. Ook al eerdere twee hard resets moeten doen. Eentje omdat de irisscanner niet meer aanging bij het unlocken (ook niet na een soft reset) en één omdat de Lumia ineens stopte met meldingen doorgeven aan mijn Band 2 (en ook daar hielpen een soft reset en het herinstalleren van de Health-app niet).

Ik kijk het nog even een weekje aan, maar als dit gezeik blijft doorgaan ga ik wel weer terug naar mijn 930. Die heb ik gelukkig nog liggen en heeft me eigenlijk nooit in de steek gelaten. Helaas heeft die wel een keer onvrijwillig kennisgemaakt met wat straatstenen... :(

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Heel vreemd, ik krijg de melding "Opslag bijna vol".

Als ik kijk bij instellingen staat er dat ik 9,51 GB gebruik van de 29,1 GB. Ik heb er geen mem card inzitten.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
EektheMan schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:50:
[...]
De natuur (zon) stelt ons aan veel hogere IR bloot.
Bingo.
En niet te vergeten de standaard straling in de lucht zit.
Hoef je niet voor naar een Kerncentrale of kernafvalopslag.

• andrik1
RobinFM schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:02:
Gisteren kwam de melding dat 10.0.10586.29 klaarstond. Update gestart, maar die kwam niet verder dan 'Updates downloaden: 0%'. Na drie uur was 'ie geen stap verder gekomen, het toestel was gloeiendheet en het batterijpercentage liep met 2% per minuut naar beneden.
Ik had hetzelfde..bij mij was een SOFT reset echter genoeg... hij bleef een kwartiertje op 0% download staan, maar daarna ging ie aan de slag.

• plantj
[...]

Het is overigens een retinascanner, dus je hebt geen gelijk per definitie. Als we toch bijdehand gaan doen, hè..

• EektheMan

EektheMan

DPC

plantj schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:10:
[...]

Het is overigens een retinascanner, dus je hebt geen gelijk per definitie. Als we toch bijdehand gaan doen, hè..
Op de MS pagina staat:
De Lumia 950 XL ondersteunt de geavanceerde technologie voor iris-authenticatie waarmee je je toestel kunt ontgrendelen zonder je pincode in te voeren.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
Jay47 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:30:
[...]

Klopt als je je een keer hebt aangemeld voor insider en weer hebt afgemeld, daar zit de bug in :F
Interessant, ik heb mij aangemeld voor het insider program maar nooit 'enrolled' (eigenlijk alleen maar online aangemeld). Krijg de update ook niet binnen op mijn 950 (nonXL) :'(

• Jay47
Djerro123 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:20:
[...]

Interessant, ik heb mij aangemeld voor het insider program maar nooit 'enrolled' (eigenlijk alleen maar online aangemeld). Krijg de update ook niet binnen op mijn 950 (nonXL) :'(
Volgens mij was dit alleen als je je telefoon hebt aangemeld voor isider en weer afgemeld.
Over online zei MS niks, misschien is dit ook een issue :F

• BlakHawk
Klopt, maar aangezien de "irisscanner" van MS in het donker zonder omgevingslicht werkt en zelfs met zonnebril op, kan het geen simpele irisscanner zijn en moet het wel een retinascnanner zijn.
A biometric identifier known as a retinal scan is used to map the unique patterns of a person’s retina. The blood vessels within the retina absorb light more readily than the surrounding tissue and are easily identified with appropriate lighting. A retinal scan is performed by casting an unperceived beam of low-energy infrared light into a person’s eye as they look through the scanner’s eyepiece. This beam of light traces a standardized path on the retina. Because retinal blood vessels are more absorbent of this light than the rest of the eye, the amount of reflection varies during the scan.
Een irisscanner maakt een simpele foto van de buitenkant van je oog en zou je kunnen bypassen door een high res foto. Iets wat bij windows hello niet mogelijk is...

Daarbij is wel bekend dat ze meerdere infraroodcamera's gebruiken, dus het moet bijna wel retina zijn....

[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 10-12-2015 11:26 ]

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:06
Heb sinds gisteren hier ook .29 op staan (950XL NL taal), maar om nu te zeggen dat de batterij tijd erop vooruit gegaan is, niet echt, na 8 uur slaap, 10% eraf vind ik eigenlijk benedenmaats.
Als iemand nog batterij tweak tips heeft, graag.
Is het trouwens aan te bevelen om na zo'n update een hard reset te geven?
Kom van android af en deze lumia is toch nog redelijk maagdelijk.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvantol13
Rhodan schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:42:
Heb sinds gisteren hier ook .29 op staan (950XL NL taal), maar om nu te zeggen dat de batterij tijd erop vooruit gegaan is, niet echt, na 8 uur slaap, 10% eraf vind ik eigenlijk benedenmaats.
Kom van android af en deze lumia is toch nog redelijk maagdelijk.
Check eens dit filmpje van Windows Central voor wat batterij tweak tips:
https://www.youtube.com/watch?v=XYTv29a9x08

Er staan meer nuttige tips in het Youtube channel van Windows Central, zeker als je nieuw bent met WP.

[ Voor 7% gewijzigd door mvantol13 op 10-12-2015 11:49 ]

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:23:
[...]

Klopt, maar aangezien de "irisscanner" van MS in het donker zonder omgevingslicht werkt en zelfs met zonnebril op, kan het geen simpele irisscanner zijn en moet het wel een retinascnanner zijn.

[...]

Een irisscanner maakt een simpele foto van de buitenkant van je oog en zou je kunnen bypassen door een high res foto. Iets wat bij windows hello niet mogelijk is...

Daarbij is wel bekend dat ze meerdere infraroodcamera's gebruiken, dus het moet bijna wel retina zijn....
Dank je voor de info, het is dus niet zo gek dat er vragen opkomen hieromtrent. Het is ook geen "zeiken", het benieuwt mij gewoon welk neveneffect zoiets KAN hebben.

• Pantostie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-08 20:04
Ik heb nu een week de 650 en ben nog niet erg overtuigd. Vooral het OS voelt enorm buggy aan. Ik ben nogal ongeduldig en ram snel op een terug of home knop. Wat ik nu vaak meemaak is dat een app. zoals Camera, Whatsapp en Facebook crashen. Er blijft dan resuming... in het scherm staan, waarna de app of gesloten moet worden of de telefoon aan en uit gezet moet worden.

Ook de irisscanner vind ik maar middelmatig werken. Meestal pakt ie mijn ogen niet en is de pincode invoeren een stuk sneller. Ik vind het OS over het algemeen niet snel aanvoelen en dat voor een premium telefoon. Ik heb nu weer even mijn HTC one (M8) bij me en dat voelt allemaal een stuk sneller aan.

Hebben meer mensen hier last van? Ben ook benieuwd naar de ervaringen van mensen die overgestapt zijn van Android naar Windows. Ik ben (nog) niet overtuigd, terwijl ik heel veel goede ervaringen lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Rhodan schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:42:
Batterijtweaks:
- harde reset ná nieuwe versie OS: ja
- schermhelderheid verlagen (scherm verbruikt bij mij ca 40% vd stroom)
- pas de stand "scherm uit na xxxx minuten" aan
- verlaag je maximale datasnelheid van 4G naar 3G
- ga dichter bij je WiFi router zitten
- zet trillen bij toetsaanslagen uit
- zet live tiles uit (maar ja, sommige zijn wel handig natuurlijk)
- pas de refreshrate van je mailboxen aan (bv naar 1x per uur checken op nwe mail)
- zet Glance uit
- pas batterijverbruik- chtergrond aan van individuele apps
- pas instelling batterijbesparing beneden XX% aan
- zet al die bliepjes van allerlei apps uit (ook fijn voor je omstanders/collega's/reisgenoten)
- telefoon helemaal uit zetten, bv 's nachts

Misschien hebben anderen nog tips?

• plantj
Klinkt alsof je tefeel apps in de achtergrond laat lopen @Pantostie

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
@Pantosti: al eens een harde reset gedaan? Dat doet wonderen bij die problemen!
Van teveel apps open hebben staan heb zelf echt nog nooit last gehad (en ook nog nooit ergens gelezen dat dat een factor zou zijn).

[ Voor 45% gewijzigd door Plof-kip op 10-12-2015 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
Plof-kip schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:58:
[...]

Batterijtweaks:
- harde reset ná nieuwe versie OS: ja
- schermhelderheid verlagen (scherm verbruikt bij mij ca 40% vd stroom)
- pas de stand "scherm uit na xxxx minuten" aan
- verlaag je maximale datasnelheid van 4G naar 3G
- ga dichter bij je WiFi router zitten
- zet trillen bij toetsaanslagen uit
- zet live tiles uit (maar ja, sommige zijn wel handig natuurlijk)
- pas de refreshrate van je mailboxen aan (bv naar 1x per uur checken op nwe mail)
- zet Glance uit
- pas batterijverbruik- chtergrond aan van individuele apps
- pas instelling batterijbesparing beneden XX% aan
- zet al die bliepjes van allerlei apps uit (ook fijn voor je omstanders/collega's/reisgenoten)
- telefoon helemaal uit zetten, bv 's nachts

Misschien hebben anderen nog tips?
4G naar 3G is echt totale onzin aangezien 3G meer stroom vreet!
Tenzij je natuurlijk een slechte 4G verbinding hebt.

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
andrik1 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:04:
[...]

Ik had hetzelfde..bij mij was een SOFT reset echter genoeg... hij bleef een kwartiertje op 0% download staan, maar daarna ging ie aan de slag.
Bij blijven alle updates stil staan, zowel de Windows 10 update als app updates.

Whatsapp deed hij net nog wel maar nu lijkt alles stil te staan.

Blijf de melding ook krijgen dat er geen opslagruimte meer is...

Verwijderd

corset schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:58:
[...]

Even serieus.. het enige wat je in de Lumia topics doet is klagen en zeiken over de toestellen. Je hebt al aangegeven meerdere keren dat we toch maar blinde schapen zijn. Dus wat doe je hier nog? |:(
Inderdaad we moeten uitkijken voor figuren die net doen alsof ze WP fanboys zijn maar eigenlijk zich alleen maar negatief uiten over ons heilig platform. Dat kan toch niet! Foei! 8)7
Pagina: 1 ... 46 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.