Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:38
Lekker Ventje schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:26:
[...]

Ik kan het in ieder geval in de standaard meegeleverde agenda niet vinden. Bij google wordt het gevraagd of dat het een periodiek iets is.
Verjaardagen zet je bij de contactpersonen en dat werkt prima, maar terugkerende afspraken zoals bv de fysio gedurende drie maanden kan niet. Ten zij ik er totaal naast kijk.
Gelukkig kijk je er totaal naast, want het zit er wel in... :P

Bij het maken van een nieuwe afspraak op de drie puntjes rechtsonder drukken en dan is het de onderste optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste indrukken van mijn 950:
Groot!
Licht
Mooi scherm
Mooi uiterlijk
Wiebelende knopjes
Geen gekraak.

In gebruik voelt ie heerlijk snel aan, en gewoon je backup van je oude telefoon overzetten is ook erg handig

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:51
RobinFM schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:39:
[...]

Gelukkig kijk je er totaal naast, want het zit er wel in... :P

Bij het maken van een nieuwe afspraak op de drie puntjes rechtsonder drukken en dan is het de onderste optie...
Dank je! We hebben er hier met drie personen naast gekeken :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 17:56
Sinds donderdag hier ook een 950XL en komend van jaren android, is dit wel wennen.
Paar dingen die me toch opvallen.
De knoppen aan de zijkant voelen toch wel goedkoop aan.
Voor de rest qua design, wennen, maar prima voor mij.
Qua apps valt het me toch wel tegen, apps voor mijn WD mycloud (WD2go) werkt niet, Tapatalk heeft kuren en ik was in de veronderstelling dat Hangouts zou werken, maar Skype voldoet voor mij ook prima.
Bij die Lumia Offers krijg ik de Fout appraatverificatie, zou iets niet goed gaan met mijn MS account, iemand hier een idee over? Geen updates beschikbaar.Iemand nog suggesties?
Voor de rest heb ik weer heel fun met het ontdekken.
Iemand suggesties voor een leuke File explorer, goeie weer app?
En gebruik overal Eset anti virus, maar er is bij hun op de site alleen maar een oude versie beschikbaar volgens mij.
Is uberhaupt een antivirus programma aan te bevelen?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zit er eigenlijk een native file explorer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
joblamie schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:10:
Zit er eigenlijk een native file explorer in?
De standaard file explorer / verkenner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 15:30
RobbyTown schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:23:
[...]

Iphone diende je nog redelijk kracht te zetten wil het echt buigen, edge6+ is sneller krom (dat is geen groot nieuws geweest).

Als ik de xl filmpjes zie een beetje drukken en je hoort het al. Een telefoon van 700 euro waar dit kan moet niet kunnen. Zelfde als pen achterstevoren in Note 5 kan naar mijn idee totaal design fout zeker voor het geld wat je ervoor neerlegt.

Maar even over dat geluid terug komen. Waar of hoe komt dat geluid vandaan?
Met een andere cover op te lossen?
De niet xl heeft het niet?
Dat gekraak lijkt te komen omdat de cover onderaan niet helemaal strak afsluit. Als je hem stevig samenknijpt bij de oplaadconnector is het gekraak weg. Links en rechts van de connector zitten bevestigingspunten voor de cover. Blijkbaar zijn die niet helemaal strak meer. Of het aan de cover ligt, of aan de telefoon zelf durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Speelt iemand hier ook wordfeud? Als ik deze app open mis ik de Windows keys onderaan. Ik kom dan ook niet meer uit het spel.

Bij het installeren kon ik een backup terug zetten van mijn Lumia 930. Ik weet alleen niet of dit wel goed werkt of misschien niet de bedoeling is.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:11
Folkifoon schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:34:
Speelt iemand hier ook wordfeud? Als ik deze app open mis ik de Windows keys onderaan. Ik kom dan ook niet meer uit het spel.
Omhoog vegen vanuit beneden het scherm toont de toetsen.
Is volgens mij een van de eerste dingen die de telefon uitlegt als je hem vor het eerst gaat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Rhodan schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:07:

Bij die Lumia Offers krijg ik de Fout appraatverificatie, zou iets niet goed gaan met mijn MS account, iemand hier een idee over? Geen updates beschikbaar.Iemand nog suggesties?

Je kunt een after market achterkant kopen, dan heb je ook andere knoppen, en zels andere lok en feel (met leer bijvoorbeeld)

Heb je in de Store al alle aps geupdate? Die Lumia Offer app heeft er een klaar staan.

Anti Virus, hangt denk ik af van hoe je het gebruikt. Ik heb nog nooit een virus gehad op mijn mobiele telefoon, maar ga daarmee ook niet naar gevaarlijke delen van het internet. Ik vertrouw de standaard beveiliging wel voor het dagelijks gebruik, en vermijd zoveel mogelijk apps met reclame er in maar koop die zonder reclame zodat via die weg ook het risico beperkt is, en data verbruik minder hoog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Antivirus op Windows 10 Mobile / Windows Phone :')

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
swhnld schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:40:
[...]

Je kunt een after market achterkant kopen, dan heb je ook andere knoppen, en zels andere lok en feel (met leer bijvoorbeeld)

Heb je in de Store al alle aps geupdate? Die Lumia Offer app heeft er een klaar staan.

Anti Virus, hangt denk ik af van hoe je het gebruikt. Ik heb nog nooit een virus gehad op mijn mobiele telefoon, maar ga daarmee ook niet naar gevaarlijke delen van het internet. Ik vertrouw de standaard beveiliging wel voor het dagelijks gebruik, en vermijd zoveel mogelijk apps met reclame er in maar koop die zonder reclame zodat via die weg ook het risico beperkt is, en data verbruik minder hoog is.
Zit toevallig naar hoesje te kijken, dit ga ik zeker meenemen met mijn keuze, hier had ik nog niet aan gedacht, txs.
Store zou up to date zijn.
Doe tegenwoordig best veel op mijn mobieltjes, email, bank dingen etc.
Nod32 op android zat totaal niet in de weg, geen drain of gebruikte te veel resources, 4 kinderen in mijn netwerk, dus zoiets van, baat het niet schaad het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
CAP-Team schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:04:
Antivirus op Windows 10 Mobile / Windows Phone :')
Zat toevallig van de week nog te lezen dat er ook in MS store apps gekomen zijn die niet fris zijn.
Ook de gedachte dat ik steeds meer mensen van het Google Android kamp hoor die MS steeds interessanter gaan vinden.
En hoe populairder het systeem........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
Weet iemand of er een downside is wanneer je je regio instelt naar de US om Cortana te gebruiken? Kan het e.e.a. vinden maar niemand heeft dit geprobeerd met de 950 lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik ook in bezit van een Lumia 950 XL en ik ben er helemaal blij mee! Ik had hiervoor een Nexus 4, maar ik vind juist fijn om iets anders te proberen. Tot nu toe ben ik tevreden met bijna alle apps, wat ik mis is een torrent client :-( Ik heb wptorrent en torrex geprobeerd, mas bij mij werken ze niet! Iemand tips om hoe ik torrents kan downloaden?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een benchmark gedraaid met Antutu v.0.8.0 bèta.

Hij geeft een totale score van 25.957 is dit goed of niet ?

Memory 1706
cpu interger 11342
cpu float 11292
2d 669
Database io 550
storage write ( 961 mb/s) 177
storage read ( 161 mb/s) 221

Ben me bewust dat het niet alleen om benchmarks draait, maar om het algehele gevoel, en dat is heerlijk.
Maar vroeg het me af.

P.s.
hier geen kraak op de non xl950

wiebelige knopjes, inderdaad hier ook, is denk ik inherent aan de afneembare achterkant, daar kan je zien hoe die knopjes vast gemaakt zijn aan de achterkant ( als je hem open maakt ) , als ze een niet afneembare achterkant hadden, dan zou dit voorkomen kunnen worden. Of hebben jullie betere ervaringen met andere toestellen die ook afneembaar zijn en wel beter waren.
Wellicht is de mozo achterkant anders.

( zit me trouwens te bedenken op de 520 en 620 wiebelen ze ook niet en is het ook afneembaar, dus dit had anders kunnen zijn, zeker als je denkt dat ze er 1 jaar over gedaan hebben om dit toestel te ontwikkelen, en het wiel hoefde ook niet op nieuw uitgevonden te worden, de knopjes zijn niet zo spannend, dus dit is wel een misser, Jammer ! )

Wel jammer is dat die zelfde knopjes wat scherp aanvoelen, dat had niet gehoeven lijkt mij!

Als je de taal en regio aanpast in VS althans op een Windows preview met een 620 dan gaat Cortana wel werken, of dit ook op de 950 gaat werken.... probeer het eens uit.
En deel het met ons.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 09:30
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:37:
Of hebben jullie betere ervaringen met andere toestellen die ook afneembaar zijn en wel beter waren.
...
Wel jammer is dat die zelfde knopjes wat scherp aanvoelen, dat had niet gehoeven lijkt mij!
Lumia 625 ligt hier voor me: afneembare achterkant, niks wiebelige knopjes maar stevig, veel minder uit-stekend en rondom afgerond. Dus Microsoft kàn het wel, lijkt me dus een misser van formaat op m'n 950xl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:57:
[...]

Lumia 625 ligt hier voor me: afneembare achterkant, niks wiebelige knopjes maar stevig, veel minder uit-stekend en rondom afgerond. Dus Microsoft kàn het wel, lijkt me dus een misser van formaat op m'n 950xl.
Ik heb hiervoor een nexus 5 gehad, ( geen afneembare achterkant ) die had in de 1e release ook wiebelige knopjes, in de 2e release ( toestel spec's waren niet veranderd ) hebben ze de knopjes aangepast en was het opgelost.

Dit zou Microsoft ook voor de lumia 950 kunnen doen, handig zou dan ook zijn dat wie al een lumia 950 met wiebel knopjes en scherpe kantjes heeft, een nieuw achterkantje krijgen >:)

Kunnen we dit ergens aankaarten met z'n allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 10:54
Djerro123 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:13:
Weet iemand of er een downside is wanneer je je regio instelt naar de US om Cortana te gebruiken? Kan het e.e.a. vinden maar niemand heeft dit geprobeerd met de 950 lijkt het?
Een hele enkele keer kan je een app die alleen in de Nederlandse store is aangemeld niet vinden, dit had ik bij het zoeken naar de Parkmobile app. In dat geval moet je de regio even aanpassen om de app te downloaden die je daarna gewoon weer terug kan zetten, settings zouden goed moeten blijven.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Iemand die na een paar dagen gebruik al iets kan zeggen over de batterij (zowel XL als gewone 950)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:05:
[...]

Kunnen we dit ergens aankaarten met z'n allen :)
Zojuist ook een stukje op de Facebook pagina van de Lumia950 hierover geschreven, het kan altijd helpen, om verbeter punten aan te geven.
Het zou jammer zijn als mensen het toestel niet zouden kopen vanwege de knopjes 8)
https://www.facebook.com/MicrosoftLumiaNederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De afgelopen twee dagen idee dat ik met de L830 (W10) langer deed dan de L950.
Overigens heb ik gisteren de achtergrond-func van Edge/Berichten uitgezet, dus wellicht helpt dat.
Nu 24% verbruikt in 4 uur tijd, terwijl ik niet heel veel gedaan heb, maar wel Windows Hello nog wat geleerd en ik heb Windows Hello ook aanstaan.
Ik denk dat ik pas een echt goede indruk kan geven midden volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 20:23
Gisteren gereserveerd om op te halen bij Coolblue.
Ik heb em zojuist opgehaald. Wat een mooi toestel!

Windows Hello nog even aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:57

Hupske

AFCA

Ik heb wel het idee dat de hij in standby aardig wat batterij vreet. Hebben jullie dat ook? volgens mij toen ik ging slapen stond hij nog op 34% en toen ik wakker werd was het 25%. Hierbij heb ik er dan nog geen simkaart inzitten. Mijn M8 verliest in die tijd maar 5% met simkaart erin.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 10:54
Heb ook op een aantal sites gelezen dan Hello bij de Surface's een behoorlijke batterij drain is, misschien dat dit op de Lumia's ook het geval is?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

hupske schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:21:
Ik heb wel het idee dat de hij in standby aardig wat batterij vreet. Hebben jullie dat ook? volgens mij toen ik ging slapen stond hij nog op 34% en toen ik wakker werd was het 25%. Hierbij heb ik er dan nog geen simkaart inzitten. Mijn M8 verliest in die tijd maar 5% met simkaart erin.
Ik vind de telefoon sowieso een beetje een stroom junkie. Ik kom van een lumia 630 en die werkte met gemak de hele dag door met spotify etc. Dat gaat de xl echt niet redden

Waar ik me trouwens ook aan stoor is dat het apparaat een 50/50 kans heeft om te rebooten als je een embedded youtube video kijkt op een webpagina. Dit zal vast worden opgelost maar blijft irritant

[ Voor 14% gewijzigd door speedydown op 28-11-2015 12:32 ]

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
eswa schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:10:
Iemand die na een paar dagen gebruik al iets kan zeggen over de batterij (zowel XL als gewone 950)?
Ook altijd een leuk iets, batterij duur :)
Komend van Note 3 android, dus nog moet heel veel wennen en is dus het toestel 950XL vrij standaard.
Een nachtje rust van ongeveer 7 tot 8 uur geen telefoon gebruik, koste me 4 %.
Gisteren behoorlijk lopen spelen en kwam er de dag wel mee door.
Eerste indruk is dat de 950XL niet veel onder doet voor mijn getweakte Note 3 (custom rom etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 17:50
Lekker Ventje schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:34:
Ik heb nu 4 medium tiles in plaats van 3 en dat bevalt me veel beter. Nu hoef ik ook niet zo veel meer naar onder te scrollen zoals op de 930.

Ben nog wat aan het zoeken naar apps, ik heb geen instellingen van de 930 overgenomen omdat ik niet overal even tevreden over was. Kost wel extra tijd maar het is toch weekend :)

Weet iemand een goede kalender app waar je ook aan kunt geven dat iets periodiek (zoals bv verjaardagen) is?
In de store kun je bij Bibliotheek kijken welke apps je eerst had en ze snel installeren indien nodig.
Verder heb ik hier gewoon kalenders via Google, Facebook of Outlook welke een aparte verjaardagenkalender heeft? Sowieso kun je daar ook periodieke afspraken maken en dan op je telefoon krijgen.

Ja het is raar dat dit nog niet kan, maar toch blijf ik de standaard app prefereren
Rhodan schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:07:
Sinds donderdag hier ook een 950XL en komend van jaren android, is dit wel wennen.
Paar dingen die me toch opvallen.
Voor de rest qua design, wennen, maar prima voor mij.
Qua apps valt het me toch wel tegen, apps voor mijn WD mycloud (WD2go) werkt niet, Tapatalk heeft kuren en ik was in de veronderstelling dat Hangouts zou werken, maar Skype voldoet voor mij ook prima.
Voor de rest heb ik weer heel fun met het ontdekken.
Iemand suggesties voor een leuke File explorer, goeie weer app?
En gebruik overal Eset anti virus, maar er is bij hun op de site alleen maar een oude versie beschikbaar volgens mij.
Tapatalk heeft een nieuwe app, maar de reviews zijn inderdaad niet goed (2 sterren ook), maar je hebt ook nog Tapatalk Classic of wat 3rd party apps. Misschien die proberen?
Hangouts gaat inderdaad niet werken, maar groepsgesprekken gaan hier prima via Skype (ook video) of Whatsapp.
Lumia Offers kreeg bij mij sowieso een update in de store, misschien moet je die nog krijgen? Anders even wachten of contact opnemen. Herstarten kan ook helpen.
Weer bevalt de meegeleverde app altijd wel prima en de eerder genoemde Regenmeter voor neerslag.

Antivirus heb je niet nodig (alles draait in eigen sandbox), dat is typisch zo'n Android dingetje ;)
Rhodan schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:12:
[...]

Zat toevallig van de week nog te lezen dat er ook in MS store apps gekomen zijn die niet fris zijn.
Ook de gedachte dat ik steeds meer mensen van het Google Android kamp hoor die MS steeds interessanter gaan vinden.
En hoe populairder het systeem........
Kan wel zo zijn, maar een app heeft geen toegang tot een andere app of kan niet voorkomen dat iets geïnstalleerd of uitgevoerd wordt. Kortom: zoiets heeft geen zin. Enige wat je kan doen is zorgen dat een app niet alle toegang heeft of niet installeren/openen als je ziet dat ie bepaalde toegang gaat vereisen. Sowieso kunnen ze niets raars opstarten en eigenlijk alleen data stelen die je deelt met de app.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:33:
Sinds gisteren ben ik ook in bezit van een Lumia 950 XL en ik ben er helemaal blij mee! Ik had hiervoor een Nexus 4, maar ik vind juist fijn om iets anders te proberen. Tot nu toe ben ik tevreden met bijna alle apps, wat ik mis is een torrent client :-( Ik heb wptorrent en torrex geprobeerd, mas bij mij werken ze niet! Iemand tips om hoe ik torrents kan downloaden?!
Hmm, gebruik je daar je telefoon voor? Hier doet mijn PC dat gewoon en anders de NAS. Ik hoor er overigens ook nooit iemand over, dus misschien is het een bekend probleem. Maar misschien weet iemand anders hier een torrent-app? Al denk ik dat je misschien een ander platform moet laten downloaden.
geenstijl schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:17:
De afgelopen twee dagen idee dat ik met de L830 (W10) langer deed dan de L950.
Overigens heb ik gisteren de achtergrond-func van Edge/Berichten uitgezet, dus wellicht helpt dat.
Nu 24% verbruikt in 4 uur tijd, terwijl ik niet heel veel gedaan heb, maar wel Windows Hello nog wat geleerd en ik heb Windows Hello ook aanstaan.
Ik denk dat ik pas een echt goede indruk kan geven midden volgende week.
Het lijkt mij niet dat Windows Hello bezig is buiten actief zijn op het lockscreen. Maar misschien heb je veel achtergrond services draaien of apps op de achtergrond die een beetje overactief zijn? Veel livetiles die data vragen? Kan vanalles zijn waarom het omlaag gaat. Ook is ie bezig met automatische updates (en helaas krijg je hier nog geen bericht van).
hupske schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:21:
Het lijkt me dat ie je sim niet hoeft te gebruiken voor data maar dat gewoon via Wifi kan doen, maar er zit ook niet echt een battery-saver in die in de nacht aan gaat. Maar die percentages hebben sowieso nog wel een tijdje nodig voordat ze accuraat zijn. Sowieso moet ie ook een keer goed leeglopen en volledig opladen. Ik had het idee dat ie ook vrij snel leeg was in de eerste paar uur omdat ie dan nog veel dingen op de achtergrond aan het doen is. Als je er na een week nog steeds last van hebt, is het interessant om te gaan kijken, maar eerder eigenlijk niet.
Sc0tTy schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:23:
Heb ook op een aantal sites gelezen dan Hello bij de Surface's een behoorlijke batterij drain is, misschien dat dit op de Lumia's ook het geval is?
Het zou kunnen, net als dat uitzetten van NFC als je het niet gebruikt, kan helpen, maar op zich zou die niet altijd aanwezig moeten zijn. Ik vraag me sowieso af of ie wel iets doet buiten het rode lampje. Het lijkt mij dat ie alleen bezig is als die aan staat.

Hier gaat overigens de herkenning nog steeds niet geweldig. Moet echt mn ogen openen als ik hem snel wil gebruiken, anders gaat het nog regelmatig fout of duurt het lang. Maar niets dat niet met een update verbeterd kan worden. Ik zou zelf een grotere foutmarge geen probleem vinden bv.

[ Voor 92% gewijzigd door Martinspire op 28-11-2015 12:46 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 12:12

Swerfer

Hmm...

Sc0tTy schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:23:
Op de PC en dus ook de Surface scant Hello continu naar gezichten. Ga je achter je PC of Surface zitten, hoef je dat apparaat ook niet aan te raken (knop of zo indrukken) en hij unlocked al. Bij de L950(XL) moet je eerst een knop indrukken voordat Hello gaat scannen. Hij draait dus niet continu op de achtergrond zoals bij een PC of Surface, dus het batterijgebruik in standby heeft daar geen last van...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:37
Leuk om de ervarigen over de 950 te lezen. Mag zelf in maart een nieuw toestel te zoeken maar twijfel nog om weer voor een Windows Phone te gaan.

Over de wiebelende knopjes. Mijn 930 heeft dit ook. Kan me ook herinneren dat daar wat posts over waren bij de release. De goedkopere Lumia's die ik heb geprobeerd hadden hier opvallend genoeg geen last van.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 08:58
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:33:
Torrex pro. Weet niet zeker of die voor win10 werkt, maar op 8.1 een rt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 08:25
swhnld schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:40:
[...]

Enig idee of de Mozo backcover voorzien is degelijke knoppen?

[ Voor 45% gewijzigd door patje01 op 28-11-2015 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die met een backup verder gaan op dit toetsel. Dan vraag je om problemen. Dus als je software issues hebt, doe een hard reset!

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
beste allemaal,

ik heb sinds gisteren een Lumia 950 XL. mooi toestel, maar voor een noob zoals ik nogal wennen.
Heb bijna alles onder de knie denk ik, maar ik loop tegen een aantal problemen op. Excuus voor de domme vragen, maar zou heel erg blij zijn met wat hulp, want wat ik op internet vind, lijkt niet te werken.

Ik wil graag muziek van mijn macbook op de telefoon zetten. Vroeger was er een speciaal programma om te syncen tussen een mac en een windowsphone, maar die kan ik niet meer vinden. Via Onedrive lukt het me wel om foto's te syncen, maar met muziek lijkt er niets te gebeuren. Wie kan me adviseren....?

Verder had ik gisteren toen ik de telefoon opstartte wel degelijk een Lumia Offers app. Ik kon toen geen verbinding krijgen. De app is echter nu spoorloos verdwenen en ik kan hem ook niet in de Store vinden. Ik doe vast en zeker wat fout, maar als iemand me ook hierbij zou kunnen helpen, heel graag.

Nogmaals excuus voor de noob vragen en alvast veel dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

leergierig schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:34:
beste allemaal,

ik heb sinds gisteren een Lumia 950 XL. mooi toestel, maar voor een noob zoals ik nogal wennen.
Heb bijna alles onder de knie denk ik, maar ik loop tegen een aantal problemen op. Excuus voor de domme vragen, maar zou heel erg blij zijn met wat hulp, want wat ik op internet vind, lijkt niet te werken.

Ik wil graag muziek van mijn macbook op de telefoon zetten. Vroeger was er een speciaal programma om te syncen tussen een mac en een windowsphone, maar die kan ik niet meer vinden. Via Onedrive lukt het me wel om foto's te syncen, maar met muziek lijkt er niets te gebeuren. Wie kan me adviseren....?
USB-kabeltje tussen Macbook en L950 en kopiëren naar de Music folder.
Verder had ik gisteren toen ik de telefoon opstartte wel degelijk een Lumia Offers app. Ik kon toen geen verbinding krijgen. De app is echter nu spoorloos verdwenen en ik kan hem ook niet in de Store vinden. Ik doe vast en zeker wat fout, maar als iemand me ook hierbij zou kunnen helpen, heel graag.

De app zou niet zomaar moeten verdwijnen. Wacht anders even af of de app alsnog opnieuw tevoorschijn komt na een dag of 2. In de store ga je hem niet vinden, hij wordt door Microsoft gepushed...

O ja,

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 09:30
enomiss schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:22:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die met een backup verder gaan op dit toetsel. Dan vraag je om problemen.
Hoezo? Lijkt me gevalletje FUD. Die backup doet immers niets met het OS, enkel met data en sommige systeem-voorkeuren. Zelfs geïnstalleerde apps worden niet mee overgezet, je ziet wel dat je ze had maar ze installeren van scratch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeanoNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 22:32
Had gisteravond een feestje en ook daar in schemerige verlichting en feest verlichting op de achtergrond werkte windows hello prima, gewoon op normale afstand.

Overigens had ik gisteren na het plaatsen van de sim ook last van de pieperige achterkant (onderin). Niet dat ik me onwijs stoorde, maar het is niet netjes. Echter nu een dag later is het weg, lijkt het toch dat de cover toch weer strakker is gaan zitten.

Verder heel blij met het toestel. Nog geen enkele vastloper of spontane reboot. Ik kom vanaf een Note 3 en mis tot nu toe nog niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
Dag Swerfer, dank voor je snelle reactie. USB kabel heb ik al geprobeerd, maar ik krijg nergens toegang tot de telefoon op mijn macbook. Ik weet dus niet hoe dit moet werken. Best dom dus maar ik blijf hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

leergierig schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:51:
Dag Swerfer, dank voor je snelle reactie. USB kabel heb ik al geprobeerd, maar ik krijg nergens toegang tot de telefoon op mijn macbook. Ik weet dus niet hoe dit moet werken. Best dom dus maar ik blijf hopen
Alternatief is dan een SD kaartje gebruiken. Of de muziekbestanden op je OneDrive selecteren en dan downloaden naar de Music folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
In dit topic is sprake van een gepatchte applicatie voor op de Mac om het mogelijk te maken. Blijkbaar is de El Capitan update vorige maand van Apple oorzaak dat de Windows App niet meer werkt om het toestel te koppelen.
http://answers.microsoft....-bc99-44b8154551ea?auth=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
patje01 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:14:
[...]
Enig idee of de Mozo backcover voorzien is degelijke knoppen?
Hier kun je alles vinden van Mozo:
http://www.mozoaccessories.com/shop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
ColdRain schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:46:
[...]

Hoezo? Lijkt me gevalletje FUD. Die backup doet immers niets met het OS, enkel met data en sommige systeem-voorkeuren. Zelfs geïnstalleerde apps worden niet mee overgezet, je ziet wel dat je ze had maar ze installeren van scratch.
Dat mag dan wel zo zijn, toch veroorzaakt het vaak veel problemen.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enomiss schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:31:
[...]

Dat mag dan wel zo zijn, toch veroorzaakt het vaak veel problemen.
Klopt, en dit heeft ook betrekking op de iPhone en/of Android, een back up is en zou altijd moeten werken, echter, uit mijn ervaring met de iPhone en de vele topics die hierover op het internet staan is dit niet altijd het geval.

Een back up zorgde daar ook voor batterij problemen, en een frisse start ( fabriekinstellingen terug plaatsen ) deed kennelijk ook wonderen.

Blijft een moeilijk punt voor alle 3 de werelden ( ios/android/win ).

Dus neem nu de moeite om met een frisse start te beginnen, en heb er plezier van totdat je afscheid neemt van je toestel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:45
Ik had op m'n 930 Terraria geïnstalleerd, maar nu ik de 950XL heb kan ik deze niet meer downloaden. Lijkt erop dat hij uit de WP10 store is gehaald of iets degelijks?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Remy!!!! schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:47:
Ik had op m'n 930 Terraria geïnstalleerd, maar nu ik de 950XL heb kan ik deze niet meer downloaden. Lijkt erop dat hij uit de WP10 store is gehaald of iets degelijks?
Ze supporten geen Windows 10. Suggestie contact op te nemen met ze?
http://forums.terraria.or...erraria-mobile-faq.23790/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Remy!!!! schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:47:
https://www.microsoft.com/store/games/terraria/9nblggh186xz

Die link eens openen op je telefoon...

Edit:

Terraria is currently not available.

[ Voor 5% gewijzigd door Swerfer op 28-11-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Zojuist langs de tmobile shop geweest om te kijken of het iets is.
Op zich krijg je met een mooie aanbieding, 39 euro p/m voor 2 jaar zonder bijbetaling een 950 met onbeperkt bellen en 6gig data ofzoiets. Niet slecht.

Maar ze hadden helaas geen showmodel, alleen een dummy. Hij is ongeveer even groot als de sony z5, welke ik in eerste instantie wilde halen (maar ook zijn eigen kuren heeft...sigh).
Ik las dat meerdere mensen klagen over de kwaliteit van de knopjes aan de zijkant. Dat is inderdaad erg teleurstellend vergeleken met de oude lumia/ms toestellen die er waren.
Verder ligt het wel lekker in de hand en wellicht is de 950XL niet eens zo heel gek als je een net iets groter scherm wilt hebben (en een gratis dock).

Het enige wat mij eigenlijk trekt is de camera, maar weet nog niet of de trage ontwikkeling/updates qua apps mij op dit moment over de streep kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Swerfer schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:11:
[...]

https://www.microsoft.com/store/games/terraria/9nblggh186xz

Die link eens openen op je telefoon...

Edit:

Terraria is currently not available.
Klopt, dat had ik ook al geprobeerd.
Waarschijnlijk kan je het spel wel sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
Martinspire schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:31:
[...]

I
Lumia Offers kreeg bij mij sowieso een update in de store, misschien moet je die nog krijgen? Anders even wachten of contact opnemen. Herstarten kan ook helpen.
Weer bevalt de meegeleverde app altijd wel prima en de eerder genoemde Regenmeter voor neerslag.

Antivirus heb je niet nodig (alles draait in eigen sandbox), dat is typisch zo'n Android dingetje ;)
Txs voor je reply.
Weet het niet zeker, maar dacht wel gezien te hebben dat die Lumia Offers een update kreeg toen ik het toestel aan had gezet en voor de eerste keer inlogde.
In ieder geval, wanneer ik controleer op updates in de store, heb ik niets.
Zit ook even te kijken bij instellingen > Privacy > Account gegevens, maar daar staat geen app bij.
De error die ik kreeg is dat de app niet kan verifiëren of ik ben ingelogd met mijn MS account.
Terwijl de store app bv wel netjes ingelogd is.
Regenmeter staat trouwens geïnstalleerd, voldoet prima.
Antivirus, laat ik voor nu achterwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
on99 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:14:
Zojuist langs de tmobile shop geweest om te kijken of het iets is.
Op zich krijg je met een mooie aanbieding, 39 euro p/m voor 2 jaar zonder bijbetaling een 950 met onbeperkt bellen en 6gig data ofzoiets. Niet slecht.

Maar ze hadden helaas geen showmodel, alleen een dummy. Hij is ongeveer even groot als de sony z5, welke ik in eerste instantie wilde halen (maar ook zijn eigen kuren heeft...sigh).
Ik las dat meerdere mensen klagen over de kwaliteit van de knopjes aan de zijkant. Dat is inderdaad erg teleurstellend vergeleken met de oude lumia/ms toestellen die er waren.
Verder ligt het wel lekker in de hand en wellicht is de 950XL niet eens zo heel gek als je een net iets groter scherm wilt hebben (en een gratis dock).

Het enige wat mij eigenlijk trekt is de camera, maar weet nog niet of de trage ontwikkeling/updates qua apps mij op dit moment over de streep kan trekken.
Ik zie in de profiel dat je ook in Amsterdam zit. Bij T-mobile Rokin hebben ze wel een werkend showmodel.

Die aanbieding kreeg ik ook, maar vond 6gig overdreven. Ik heb hem nu voor €15 per maand voor 3gig met 120minuten en dan 390euro betalen voor de hele telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door menzo op 28-11-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 17:50
leergierig schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:34:
beste allemaal,

Je zou ook Groove kunnen gebruiken om zo muziek van je Onedrive af te spelen. Punt is wel: wat voor formaat gebruiken die nummers op je macbook? Ik weet niet of alles wordt ondersteund namelijk.
Dat speciale programma is inderdaad weg, maar eigenlijk kun je dus ook Onedrive daarvoor gebruiken.

Lumia Offers lijkt een apart verhaal maar als ie ook over een week of wat niet terug is, kun je altijd nog contact opnemen (of je doet het meteen). Als het je stoort kun je het ook maandag via de livechat vragen. Of via de "contact met ondersteuning"-app :)

En als je echt n00b bent, kun je altijd nog de "Aan de slag"-app gebruiken om dingen op te zoeken. Overigens staan die filmpjes ook allemaal op internet op de support pagina:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/support-mobile
kunnen we die trouwens in de TS of topicwarning zetten?
ColdRain schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:46:
[...]

Juist systeemvoorkeuren kunnen het geheel helemaal opfucken. Plus data binnen apps kan soms raar doen, zeker als het van WP8 naar Universal app gaat. Nog even afgezien van dat er per toestel nog verschil kan zitten in wat ie wel of niet opslaat
Ik begin bij een nieuw toestel ook altijd vanaf 0 en na installeren van alle apps en games en updates, maak ik er gewoon een backup van. Enige jammere is dat je niet echt kunt aangeven welke backup je wilt bewaren of hem kunt downloaden, maar ik kan dan altijd nog terug naar een versie waarvan ik weet dat ie met dit toestel werkt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Is er iemand die zijn originele achterkant van de Lumia 950 zwart niet meer gebruikt? Op de mijne zit na een stommiteit een flinke kras. Zou hem graag overnemen dan . Of weet iemand hoe ik aan een andere kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hypnosite
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-11-2024
Wanneer ik de gratis Microsoft Display Dock probeer te bestellen moet ik een betalingswijze kiezen, de keuze is een creditcard of PayPal, wanneer ik PayPal probeer moet ik een creditcard koppelen aan mijn account.. Ik heb geen creditcard dus wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
picardo schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:10:
Is er iemand die zijn originele achterkant van de Lumia 950 zwart niet meer gebruikt? Op de mijne zit na een stommiteit een flinke kras. Zou hem graag overnemen dan . Of weet iemand hoe ik aan een andere kan komen.
heb je al eens voor de gein op Ebay gekeken. Staat loaded met covers in meer ontwerpen dan je je kan bedenken zowat.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
menzo schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:48:
[...]

Ik zie in de profiel dat je ook in Amsterdam zit. Bij T-mobile Rokin hebben ze wel een werkend showmodel.

Die aanbieding kreeg ik ook, maar vond 6gig overdreven. Ik heb hem nu voor €15 per maand voor 3gig met 120minuten en dan 390euro betalen voor de hele telefoon.
Dat is zeker mooi! Ik ga morgen eens even kijken, ik fietste er vandaag nog langs maar had niet gedacht dat ze daar wel een werkende zouden hebben. Ik wil gewoon even zien hoe het toestel werkend aanvoelt voordat ik een keuze maak. Ik denk er eigenlijk aan om em los te kopen en hopen op een goede sim only aanbieding. Het probleem met alle aanbiedingen is dat ze allemaal voor 2 jaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
on99 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:04:
[...]

Dat is zeker mooi! Ik ga morgen eens even kijken, ik fietste er vandaag nog langs maar had niet gedacht dat ze daar wel een werkende zouden hebben. Ik wil gewoon even zien hoe het toestel werkend aanvoelt voordat ik een keuze maak. Ik denk er eigenlijk aan om em los te kopen en hopen op een goede sim only aanbieding. Het probleem met alle aanbiedingen is dat ze allemaal voor 2 jaar zijn...
Ik had precies hetzelfde! Wist ook niet dat die op Rokin beschikbaar was, dus ben naar Rotterdam CB gereden met de gedachte "als die bevalt koop ik hem eind december".

Heb hem gelijk meegenomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Kzyto schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:00:
[...]

heb je al eens voor de gein op Ebay gekeken. Staat loaded met covers in meer ontwerpen dan je je kan bedenken zowat.
Heb ik gekeken maar ik zie bijna alleen maar covers die je erover heen klikt .. En ik wil eigenlijk graag een originele terug ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:38
Net de 950 opgehaald bij T-Mobile. Maar ik krijg mijn 5GHz wifi niet gevonden, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:53
Zijn hier nog mensen die een iphone 6 hebben gehad of nog steeds hebben en wat vergelijkingen hebben tussen deze toestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Nu online
Brabso schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:56:
Zijn hier nog mensen die een iphone 6 hebben gehad of nog steeds hebben en wat vergelijkingen hebben tussen deze toestellen ?
Wat voor een vergelijkingen wil je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 20:27
Kzyto schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 17:00:
[...]

Welke zoekterm typ jij dan in? Want ik krijg alleen maar hoesjes naar voren en geen officiële achterkantjes (ter vervanging van het achterkantje nu).

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Arjan90 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:20:
Ik zag hier ook een paar Samsung S4 eigenaren. Iemand die de Lumia 950 (XL) al heeft en wat kan zeggen over de grootte en vooral materiaal? De S4 is wat dat betreft namelijk ook maar een plastic ding en ik verwacht eigenlijk dat de Lumia meer premium aanvoelt.
Heel kort, nee :) Waarom verwacht je dat hij meer premium aanvoelt?

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Pyramiden schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:38:
Misschien een beetje een rare vraag, maar "ziet" iemand die rode lamp van Windows Hello?
Ja links bovenaan. als ik daar niet naar kijk unlockt hij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bvanham schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:45:
[...]

Ja links bovenaan. als ik daar niet naar kijk unlockt hij ook niet.
Bij mij rechts bij de non xl, de rode lamp kan je niet missen als die aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

dfrenner schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:04:
[...]

Ik heb ook een SD kaart, maar herken dit echt niet. Zou het aan de sd kaart kunnen liggen?
Nee SD kaart is prima en werkt prima, als ik het toestel niet gebruik gebeurt er ook niks met de SD kaart, het is iets in de software dat de kaart uitwerpt. Maar ook niet meer herkend na herstarten. Pas na fysiek in en uit steken komt hij weer in de lijst. Vandaag geen last van gehad.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:53
menzo schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:05:
[...]

Wat voor een vergelijkingen wil je hebben?
Scherm, helderheid, performance met name edge vs safari, wat vind je fijner werken en wat niet.. Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:48
D0gtag schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:39:
[...]

Heel kort, nee :) Waarom verwacht je dat hij meer premium aanvoelt?
Thanks! Ik heb voor het werk een Lumia 625 en die voelt nog beter aan. Het plastic van de S4 is mij veel te glad!

Hopelijk ook snel de Lumia 950XL bestellen, ik wacht nog op akkoord van mijn werkgever.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Arjan90 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:30:
[...]

Thanks! Ik heb voor het werk een Lumia 625 en die voelt nog beter aan. Het plastic van de S4 is mij veel te glad!

Hopelijk ook snel de Lumia 950XL bestellen, ik wacht nog op akkoord van mijn werkgever.
Glad en premium is niet het zelfde, de lumia voelt minder glad aan dan een htc m8 maar een htc m8 voelt wel meer premium aan. Ik vond de s4 niet glad aanvoelen, lag prima in de hand. De 950 voelt iets minder glad aan maar dat is ook meer door de hoekige vorm van de l950xl. De premium feel van een metalen toestel heeft hij niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Iemand op de hoogte van of T-Mobile Leiden voorraad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
  • Laatst online: 23:58
Nu een dikke dag gespeeld met de 950xl, een hoop positieve punten. Camera is goed, formaat niet te groot, windows hello werkt prima en de meeste apps die ik normaal gebruik ook.

Een aantal dingen werken nog wat minder, maar misschien dat iemand antwoorden heeft.

1. Ik heb mijn google apps mail account (gmail) aan de outlook app gekoppeld, de mails, contact en afspraken komen prima binnen, alleen de afbeeldingen in de mails doen het allemaal niet, heb al vanalles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Ook zou het mooi zijn als de labels mee overkomen...
2. Per ongeluk de weer tile weggepleurd, als ik die daarna opnieuw toevoeg, is ie niet meer 'live'. Ook een reboot helpt niet? Opgelost, haal alle favorieten weg, en unpin alle locaties. De generieke weather tile komt dan weet tot leven....
3. Sommige apps hebben echt een gigantisch groot lettertype, mijn bank app (ing) kan net 4 afschriften op het 5.7 scherm krijgen... Is er een manier om de slider in het settings menu onder er 100% te krijgen? Of is er een andere oplossing?

Behalve de bovenstaande puntjes prima toestel!

[ Voor 5% gewijzigd door Daanoz op 29-11-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:48
D0gtag schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:37:
[...]

Glad en premium is niet het zelfde, de lumia voelt minder glad aan dan een htc m8 maar een htc m8 voelt wel meer premium aan. Ik vond de s4 niet glad aanvoelen, lag prima in de hand.
Ik vind de S4 wel matig in de hand. Je hebt gelijk wat betreft gladheid, het plastic zelf vind ik ook erg goedkoop. Plastic fantastic, in plaats van degelijk kunststof.

Ach, ik ga het wel beleven! Zolang het niet minder is dan de S4: prima. En anders gaat er een Mozo cover op (hoewel vrouwlief daar qua kosten nog wat moeite mee heeft :+ ).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:51
Daanoz schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:59:
Nu een dikke dag gespeeld met de 950xl, een hoop positieve punten. Camera is goed, formaat niet te groot, windows hello werkt prima en de meeste apps die ik normaal gebruik ook.

Een aantal dingen werken nog wat minder, maar misschien dat iemand antwoorden heeft.

1. Ik heb mijn google apps mail account (gmail) aan de outlook app gekoppeld, de mails, contact en afspraken komen prima binnen, alleen de afbeeldingen in de mails doen het allemaal niet, heb al vanalles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. Ook zou het mooi zijn als de labels mee overkomen...
2. Per ongeluk de weer tile weggepleurd, als ik die daarna opnieuw toevoeg, is ie niet meer 'live'. Ook een reboot helpt niet?
3. Sommige apps hebben echt een gigantisch groot lettertype, mijn bank app (ing) kan net 4 afschriften op het 5.7 scherm krijgen... Is er een manier om de slider in het settings menu onder er 100% te krijgen? Of is er een andere oplossing?

Moet je dat niet instellen bij de weertile dat ie live is? Kan ook zijn dat je een paar uur geduld moet hebben. Zag dat gisteren bij een andere weerapp, daar werd gezegd dat las je de live tile inschakeld dat het een paar uur kan duren.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Nu online
Brabso schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:18:
[...]

Scherm, helderheid, performance met name edge vs safari, wat vind je fijner werken en wat niet.. Etc
Het scherm van de Lumia vind is veel mooier, zelfs op 25% helderheid is het nog steeds prachtig. Het staat wel iets te warm (rood) ingesteld maar daar zou je wel wat aan kunnen doen.

Qwa performance heb ik bij beide telefoons weinig op te merken, alles gaat lekker snel.

Het enige wat ik nu wat minder aan Edge vind ik dat je met Edge niet kan swipen om terug te gaan. Maar het heeft wel een ander "gevoel" heel wat jaartjes safari.

Al met al na 7 jaar iPhone ben ik tot nu toe zeer tevreden, het is wel wennen maar niets is echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
Zijn er al mensen die hun lumia 950 XL uit Frankrijk binnen hebben?
En zoja waar hebben jullie deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Nu online

[...]

Daar heb ik ook last van, ik hoop dat google snel met een officiële app komt. Ik ga binnenkort wel de 3rd party apps proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
megapixel schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:09:
De mijne is een dual sim uit FR, gistermiddag aangekomen. Besteld bij Microsoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

+1

Ook gisterenmiddag binnengekomen via de Franse Microsoft store. 2 weken geleden besteld...

[ Voor 12% gewijzigd door Swerfer op 28-11-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megapixel
  • Niet online
Naar ik aanneem hebben jullie ze besteld bij Microsoft frankrijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

megapixel schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:17:
Naar ik aanneem hebben jullie ze besteld bij Microsoft frankrijk ?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Swerfer schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:13:
+1

Ook gisterenmiddag binnengekomen via de Franse Microsoft store. 2 weken geleden besteld...
Krijg je de draadloze oplader er meteen bij of komt die later? Volgens UPS komt de mijne maandagmiddag :).

[ Voor 7% gewijzigd door sandr op 29-11-2015 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
Panzer_V schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:28:
[...]

Welke zoekterm typ jij dan in? Want ik krijg alleen maar hoesjes naar voren en geen officiële achterkantjes (ter vervanging van het achterkantje nu).
Dat zou ik ook wel eens willen weten .. Zoek gewoon een origineel achterkantje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megapixel schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:09:
Daar hebben we een levertijden topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 07:04
Ben nu al sinds vrijdag met de 950 aan het spelen en ligt beter in de hand dan mijn oude 930.
Ben tot nu toe pas 1 storend iets tegen gekomen en dat is de upload naar de OneDrive.
Ik heb wat filmpjes ( +/- 1 min 300mb ) zitten maken met tussen door foto's zaterdag, en die zijn nu nog niet geüpload ( Al 16 uur bezig ) op één of andere manier loopt het niet door zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanoz
2. Per ongeluk de weer tile weggepleurd, als ik die daarna opnieuw toevoeg, is ie niet meer 'live'. Ook een reboot helpt niet?
Opgelost, haal alle favorieten weg, en unpin alle locaties. De generieke weather tile komt dan weet tot leven....
Ook spotify heeft hier behoorlijk 'last' van, album lijst met foto's ter grote van een 2 euro muntstuk... Ideaal voor slechtziende mensen... Is dit iets wat per app moet gaan worden opgelost, of kan dit in een toekomstig OS update gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Daanoz schreef op zondag 29 november 2015 @ 09:15:
[...]

Opgelost, haal alle favorieten weg, en unpin alle locaties. De generieke weather tile komt dan weet tot leven....

[...]

Ook spotify heeft hier behoorlijk 'last' van, album lijst met foto's ter grote van een 2 euro muntstuk... Ideaal voor slechtziende mensen... Is dit iets wat per app moet gaan worden opgelost, of kan dit in een toekomstig OS update gaan zitten?
Per app. Dit ligt puur aan de developers die geen rekening hebben gehouden met het groter worden van telefoons of gewoon lui zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Mijn vrouw heeft nu ook de 950 komt van Android af, alles is dus even wennen.

Waar kan zij de nachtmodus vinden, als ik op het maantje klik krijg ik een melding van Cortana??

Ook gebruik het scherm 73% van de batterij, vind ik toch wat veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank1973 schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:23:
Mijn vrouw heeft nu ook de 950 komt van Android af, alles is dus even wennen.

Waar kan zij de nachtmodus vinden, als ik op het maantje klik krijg ik een melding van Cortana??

Ook gebruik het scherm 73% van de batterij, vind ik toch wat veel..
Qua nachtmodus kun je twee kanten op:
Cortana instellen, dus taal en regio op de VS zetten en regio format op Dutch, dan is je telefoon dus wel in het Engels maar heb je geen gedoe met inches, feet, fahrenheit en andere gekkigheid.

De andere manier is he telefoon gewoon op stil zetten en ook trillen uitzetten. Maar dan merk je dus geen enkele oproep meer, terwijl je bij quiet hours wel kan instellen dat je door bepaalde personen gebeld kan worden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Heeft iemand ervaringen met streamen van de 950 naar chromecast?

Zit te twijfelen deze te kopen, maaaar de laatste tijd kijken wij veel netflix via chromecast en het is jammer als dat niet meer kan met win10m....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:42

TheVMaster

Moderator WOS
on99 schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:06:
Heeft iemand ervaringen met streamen van de 950 naar chromecast?

Zit te twijfelen deze te kopen, maaaar de laatste tijd kijken wij veel netflix via chromecast en het is jammer als dat niet meer kan met win10m....
Eh....er is geen Netflix app voor Chromecast dan? Je kunt dan beter een Wireless Display Adapter halen....dan kun je je tv gewoon als PC gebruiken..en dus ook Netflix kijken (weet even niet of die App al Universeel is btw)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

TheVMaster schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:18:
[...]

Eh....er is geen Netflix app voor Chromecast dan? Je kunt dan beter een Wireless Display Adapter halen....dan kun je je tv gewoon als PC gebruiken..en dus ook Netflix kijken (weet even niet of die App al Universeel is btw)..
Komt wel 1 ding bij kijken; Als je een Wireless Display adapter gebruikt, is je telefoon de stream aan het binnenhalen en het beeld aan het streamen naar de tv. Dat vraagt veel energie en je batterij zal snel leeg lopen als je hem niet tegelijk aan de lader hebt hangen. De Chromecast gaat zelf streamen en het beeld creëren, waarbij je telefoon alleen een seintje geeft wat je wilt gaan kijken en kost dus veel minder stroom...

Edit:

Zover ik weet bestaat er nog geen mogelijkheid om Netflix af te spelen op de Chromecast via Windows 10 Mobile...

[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 29-11-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 06:09
Ik kreeg net een mailtje binnen dat mijn Dock verzonden is (de gratis variant die bij de XL komt)! dat is toch wel heel snel gegaan :) Als hij binnen is gelijk maar eens aansluiten om te kijken hoe het nu allemaal gaat werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaguar645 op 29-11-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Zit al een dag te wachten totdat Lumia Offer ook daadwerkelijk iets aanbied... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Bij mij lukt het bestellen van de dock niet echt goed, als ik op "Koop Nu" klik dan word de volgende pagina even 1á2 seconden geladen en daarna ga ik automatisch weer terug naar de vorige pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Jaguar645 schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:17:
Ik kreeg net een mailtje binnen dat mijn Dock verzonden is (de gratis variant die bij de XL komt)! dat is toch wel heel snel gegaan :) Als hij binnen is gelijk maar eens aansluiten om te kijken hoe het nu allemaal gaat werken.
Ik ook, had het in Accessoires topic geplaatst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:53:
[...]

Komt wel 1 ding bij kijken; Als je een Wireless Display adapter gebruikt, is je telefoon de stream aan het binnenhalen en het beeld aan het streamen naar de tv. Dat vraagt veel energie en je batterij zal snel leeg lopen als je hem niet tegelijk aan de lader hebt hangen. De Chromecast gaat zelf streamen en het beeld creëren, waarbij je telefoon alleen een seintje geeft wat je wilt gaan kijken en kost dus veel minder stroom...

Edit:

Zover ik weet bestaat er nog geen mogelijkheid om Netflix af te spelen op de Chromecast via Windows 10 Mobile...
Als aanvulling, Miracast is prima voor UI en dus Continuum, maar voor bewegende beelden zoals video en games is de kwaliteit best belabberd (en de lag behoorlijk)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
PesaH schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:19:
Zit al een dag te wachten totdat Lumia Offer ook daadwerkelijk iets aanbied... ;(
Heb je een simkaart geplaatst? Anders werkt het sowieso niet blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En je moet de app even updaten. Ga naar de store, dan naar downloads&updates (via het hamburgermenu) en dan krijg je rechts onderin een knop om op updates te controleren.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 29-11-2015 13:32 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 12:55

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

.oisyn schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:29:
[...]

Als aanvulling, Miracast is prima voor UI en dus Continuum, maar voor bewegende beelden zoals video en games is de kwaliteit best belabberd (en de lag behoorlijk)
Ook als je het via wifi AC 5ghz doet ? Ik heb wel eens een voetbal wedstrijd gestreamed vanaf mijn laptop naar de ms wireless display adapter, maar via wifi 2ghz ging dat idd schokkering, maar toen ik het op 5ghz probeerde, liep alles vloeiend....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:06
Heb recent ook een Lumia 950 en zeer tevreden maar vandaag was me iets opgevallen en ben benieuwd of ik de enige ben met dit voorval.
Het viel me op dat er rechtsboven een lipje uitsteekt, ik denk dat het van onder het scherm komt.
Ik heb geprobeerd een zo duidelijk mogelijke foto te maken omdat het echt klein is.
https://www.dropbox.com/s...gvmf/Lumia%20950.png?dl=0

Het eruit pielen heb ik nog niet geprobeerd en ik ga over twee weken toch naar amerika en dan loop ik gewoon even een Microsoft store binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 16:24

Arjan81

Rotterdam

.oisyn schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:30:
En je moet de app even updaten. Ga naar de store, dan naar downloads&updates (via het hamburgermenu) en dan krijg je rechts onderin een knop om op updates te controleren.
Ik zou ook graag de Dock bestellen. Heb de 950XL nu aanstaan sinds vrijdag 19:00, maar ik heb de Lumia offers app niet eens op mijn telefoon staan. Iemand een tip?

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Pagina: 1 ... 31 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.