Lekker Ventje schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:34:
Ik heb nu 4 medium tiles in plaats van 3 en dat bevalt me veel beter. Nu hoef ik ook niet zo veel meer naar onder te scrollen zoals op de 930.
Ben nog wat aan het zoeken naar apps, ik heb geen instellingen van de 930 overgenomen omdat ik niet overal even tevreden over was. Kost wel extra tijd maar het is toch weekend
Weet iemand een goede kalender app waar je ook aan kunt geven dat iets periodiek (zoals bv verjaardagen) is?
In de store kun je bij Bibliotheek kijken welke apps je eerst had en ze snel installeren indien nodig.
Verder heb ik hier gewoon kalenders via Google, Facebook of Outlook welke een aparte verjaardagenkalender heeft? Sowieso kun je daar ook periodieke afspraken maken en dan op je telefoon krijgen.
Ja het is raar dat dit nog niet kan, maar toch blijf ik de standaard app prefereren
Rhodan schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:07:
Sinds donderdag hier ook een 950XL en komend van jaren android, is dit wel wennen.
Paar dingen die me toch opvallen.
De knoppen aan de zijkant voelen toch wel goedkoop aan.
Voor de rest qua design, wennen, maar prima voor mij.
Qua apps valt het me toch wel tegen, apps voor mijn WD mycloud (WD2go) werkt niet, Tapatalk heeft kuren en ik was in de veronderstelling dat Hangouts zou werken, maar Skype voldoet voor mij ook prima.
Bij die Lumia Offers krijg ik de Fout appraatverificatie, zou iets niet goed gaan met mijn MS account, iemand hier een idee over? Geen updates beschikbaar.Iemand nog suggesties?
Voor de rest heb ik weer heel fun met het ontdekken.
Iemand suggesties voor een leuke File explorer, goeie weer app?
En gebruik overal Eset anti virus, maar er is bij hun op de site alleen maar een oude versie beschikbaar volgens mij.
Is uberhaupt een antivirus programma aan te bevelen?
Tapatalk heeft een nieuwe app, maar de reviews zijn inderdaad niet goed (2 sterren ook), maar je hebt ook nog Tapatalk Classic of wat 3rd party apps. Misschien die proberen?
Hangouts gaat inderdaad niet werken, maar groepsgesprekken gaan hier prima via Skype (ook video) of Whatsapp.
Lumia Offers kreeg bij mij sowieso een update in de store, misschien moet je die nog krijgen? Anders even wachten of contact opnemen. Herstarten kan ook helpen.
Weer bevalt de meegeleverde app altijd wel prima en de eerder genoemde Regenmeter voor neerslag.
Antivirus heb je niet nodig (alles draait in eigen sandbox), dat is typisch zo'n Android dingetje

Rhodan schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:12:
[...]
Zat toevallig van de week nog te lezen dat er ook in MS store apps gekomen zijn die niet fris zijn.
Ook de gedachte dat ik steeds meer mensen van het Google Android kamp hoor die MS steeds interessanter gaan vinden.
En hoe populairder het systeem........
Kan wel zo zijn, maar een app heeft geen toegang tot een andere app of kan niet voorkomen dat iets geïnstalleerd of uitgevoerd wordt. Kortom: zoiets heeft geen zin. Enige wat je kan doen is zorgen dat een app niet alle toegang heeft of niet installeren/openen als je ziet dat ie bepaalde toegang gaat vereisen. Sowieso kunnen ze niets raars opstarten en eigenlijk alleen data stelen die je deelt met de app.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:33:
Sinds gisteren ben ik ook in bezit van een Lumia 950 XL en ik ben er helemaal blij mee! Ik had hiervoor een Nexus 4, maar ik vind juist fijn om iets anders te proberen. Tot nu toe ben ik tevreden met bijna alle apps, wat ik mis is een torrent client

Ik heb wptorrent en torrex geprobeerd, mas bij mij werken ze niet! Iemand tips om hoe ik torrents kan downloaden?!
Hmm, gebruik je daar je telefoon voor? Hier doet mijn PC dat gewoon en anders de NAS. Ik hoor er overigens ook nooit iemand over, dus misschien is het een bekend probleem. Maar misschien weet iemand anders hier een torrent-app? Al denk ik dat je misschien een ander platform moet laten downloaden.
geenstijl schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:17:
De afgelopen twee dagen idee dat ik met de L830 (W10) langer deed dan de L950.
Overigens heb ik gisteren de achtergrond-func van Edge/Berichten uitgezet, dus wellicht helpt dat.
Nu 24% verbruikt in 4 uur tijd, terwijl ik niet heel veel gedaan heb, maar wel Windows Hello nog wat geleerd en ik heb Windows Hello ook aanstaan.
Ik denk dat ik pas een echt goede indruk kan geven midden volgende week.
Het lijkt mij niet dat Windows Hello bezig is buiten actief zijn op het lockscreen. Maar misschien heb je veel achtergrond services draaien of apps op de achtergrond die een beetje overactief zijn? Veel livetiles die data vragen? Kan vanalles zijn waarom het omlaag gaat. Ook is ie bezig met automatische updates (en helaas krijg je hier nog geen bericht van).
hupske schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:21:
Ik heb wel het idee dat de hij in standby aardig wat batterij vreet. Hebben jullie dat ook? volgens mij toen ik ging slapen stond hij nog op 34% en toen ik wakker werd was het 25%. Hierbij heb ik er dan nog geen simkaart inzitten. Mijn M8 verliest in die tijd maar 5% met simkaart erin.
Het lijkt me dat ie je sim niet hoeft te gebruiken voor data maar dat gewoon via Wifi kan doen, maar er zit ook niet echt een battery-saver in die in de nacht aan gaat. Maar die percentages hebben sowieso nog wel een tijdje nodig voordat ze accuraat zijn. Sowieso moet ie ook een keer goed leeglopen en volledig opladen. Ik had het idee dat ie ook vrij snel leeg was in de eerste paar uur omdat ie dan nog veel dingen op de achtergrond aan het doen is. Als je er na een week nog steeds last van hebt, is het interessant om te gaan kijken, maar eerder eigenlijk niet.
Het zou kunnen, net als dat uitzetten van NFC als je het niet gebruikt, kan helpen, maar op zich zou die niet altijd aanwezig moeten zijn. Ik vraag me sowieso af of ie wel iets doet buiten het rode lampje. Het lijkt mij dat ie alleen bezig is als die aan staat.
Hier gaat overigens de herkenning nog steeds niet geweldig. Moet echt mn ogen openen als ik hem snel wil gebruiken, anders gaat het nog regelmatig fout of duurt het lang. Maar niets dat niet met een update verbeterd kan worden. Ik zou zelf een grotere foutmarge geen probleem vinden bv.
[
Voor 92% gewijzigd door
Martinspire op 28-11-2015 12:46
]