Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb toestel sinds vrijdag. Bevalt uitstekend. Ook werkt Hello goed met bril.
Heb probleem met veiligheid: Als toestel gelocked is, kun je met camera foto's maken. Als je dan op vorige (eind) knop klikt kom je gewoon in je telefoon en hoef je het niet te ontlocken. Wat heeft beveiligen dan nog voor zin? is dit standaard of heb ik een instelling verkeerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 12:12

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:18:
Heb probleem met veiligheid: Als toestel gelocked is, kun je met camera foto's maken. Als je dan op vorige (eind) knop klikt kom je gewoon in je telefoon en hoef je het niet te ontlocken. Wat heeft beveiligen dan nog voor zin? is dit standaard of heb ik een instelling verkeerd staan?
Dit heb ik eerder gelezen. Ik heb het net getest. Bij mij moet ik gewoon weer unlocken. Kan het zijn dat je bij 'Sign-in options' een bepaalde tijd om opnieuw te unlocken ingesteld en dat je telefoon nog niet gelocked was? Ikzelf heb sinds Hello ingesteld dat ik altijd opnieuw moet unlocken...

[ Voor 4% gewijzigd door Swerfer op 29-11-2015 14:24 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Sim zit erin, op updates gecontrolleerd maar geen enkele app heeft updates nodig...

In Lumia Offers klik ik op continue en dan zijn 0,0 offers....:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Dit is inderdaad al eerder langs gekomen, je kan instellen voor hoelang je telefoon unlocked blijft. Dus voor toestellen zonder hello dat je na 3 sec niet weer je pin hoeft te gebruiken, wel zo handig als je steeds berichten krijgt.
PesaH schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:26:
Sim zit erin, op updates gecontrolleerd maar geen enkele app heeft updates nodig...

In Lumia Offers klik ik op continue en dan zijn 0,0 offers....:S
Dat heeft iedereen gehad, het duurt even. kan een dag duren. Duurt het langer dan twee dagen, stuur je een mail naar MS.

[ Voor 21% gewijzigd door D0gtag op 29-11-2015 14:28 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Enig idee wat het kan zijn dat alles met internet écht enorm traag is? Werkt op laptop wel gewoon prima en op andere telefoons ook. (Overigens hetzelfde met Surface Pro 3. Toeval of niet?) Het zou zomaar kunnen zijn dat het gewoon iets in de router is, maar wel erg vreemd dat er met (de meeste) andere apparaten geen problemen zijn. Alles is al geupdate en telefoon doet verder niks. Controleren op updates, kaarten downloaden via maps, apps installeren... Flitsmeister installatie duurde zonet zo'n 20 minuten. Gaat om een 950 XL en 4G werkt wel gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Adanteh schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:29:
Enig idee wat het kan zijn dat alles met internet écht enorm traag is? Werkt op laptop wel gewoon prima en op andere telefoons ook. (Overigens hetzelfde met Surface Pro 3. Toeval of niet?) Het zou zomaar kunnen zijn dat het gewoon iets in de router is, maar wel erg vreemd dat er met (de meeste) andere apparaten geen problemen zijn. Alles is al geupdate en telefoon doet verder niks. Controleren op updates, kaarten downloaden via maps, apps installeren... Flitsmeister installatie duurde zonet zo'n 20 minuten. Gaat om een 950 XL en 4G werkt wel gewoon prima.
Je geeft aan 4G, maar bedoel je niet Wifi? Ik ben wat berichten tegengekomen dat de L950(XL) soms moeite heeft met bepaalde 5GHz netwerken en dat je soms beter 2,4GHz kan gebruiken.

http://forums.windowscent...-connectivity-issues.html

[ Voor 5% gewijzigd door Swerfer op 29-11-2015 14:33 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hoe werkt die irisscanner nou eigenlijk precies?
Ik kan hem niet foppen met een foto... Maar is het echt een retinal scanner? Die zijn niet te foppen, terwijl een irisscanner in principe te foppen is...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

dfrenner schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:32:
Hoe werkt die irisscanner nou eigenlijk precies?
Ik kan hem niet foppen met een foto... Maar is het echt een retinal scanner? Die zijn niet te foppen, terwijl een irisscanner in principe te foppen is...
Je iris wordt gescand met infra rood. In je iris lopen adertjes die net even warmer zijn dan de rest van je iris en zo zijn er nog wat unieke kenmerken die net iets in warmte (kleur) verschillen (mede dankzij die adertjes). Daarom werkt een foto niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MRE-Inc schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:36:
[...]

Ook als je het via wifi AC 5ghz doet ? Ik heb wel eens een voetbal wedstrijd gestreamed vanaf mijn laptop naar de ms wireless display adapter, maar via wifi 2ghz ging dat idd schokkering, maar toen ik het op 5ghz probeerde, liep alles vloeiend....
Ah ja dat zou kunnen, ik heb een smart tv van LG die dat gewoon ondersteunt, maar die kan volgens mij geen 5GHz

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:35:
[...]

Je iris wordt gescand met infra rood. In je iris lopen adertjes die net even warmer zijn dan de rest van je iris en zo zijn er nog wat unieke kenmerken die net iets in warmte verschillen (mede dankzij die adertjes). Daarom werkt een foto niet...
Ja een irisscanner maakt een platte foto van je iris, maar een retinal scanner scant de adertjes achter de lens van je oog...

Maar is het nu een volwaardige retinal scanner of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

dfrenner schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:40:
[...]

Ja een irisscanner maakt een platte foto van je iris, maar een retinal scanner scant de adertjes achter de lens van je oog...

Of hij een volwaardige retinal scanner is weet ik niet, maar ook in volledig donker werkt de iris scanner (zelfs beter dan in een verlichte omgeving), dus wordt er volledig gebruik gemaakt van infrarood. Daarbij worden dus ook de adertjes gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wikipedia: Retinal scan

Best high tech volgens mij, daarnaast kan niet veiliger volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:43:
[...]

Of hij een volwaardige retinal scanner is weet ik niet, maar ook in volledig donker werkt de iris scanner (zelfs beter dan in een verlichte omgeving), dus wordt er volledig gebruik gemaakt van infrarood. Daarbij worden dus ook de adertjes gezien.
Gister met zonnebril geprobeerd (op sterkte) werkt ook perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer als ik nu een WhatsApp berichtje krijg wil hij direct en automatisch mijn ogen scannen met de scanner.

Maar ik wil dat niet want heb hem gewoon langs mij liggen, hier blijft hij dan best lang moeite voor doen, kan dit anders ingesteld worden, want dit is niet handig.
Waarom laat hij niet de indicator zien in de glimp methode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

dfrenner schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:40:
[...]

Ja.. Hij scant de bloedvaten in je ogen, bloedvaten scannen is per definitie een retina scan.
Iris scan probeert hij een patroon in je iris te herkennen omdat de iris ook uniek is per persoon, daar heb je geen speciale hardware voor nodig dat kan gewoon met een normale camera. (met voldoende resolutie natuurlijk).

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

dfrenner schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:45:
[...]

Gister met zonnebril geprobeerd (op sterkte) werkt ook perfect
Dat vind ik nog steeds een vreemde. Glas (plastic) is een isolator voor infrarood licht en toch werkt de irisscanner met infrarood licht. Misschien wordt er een golflengte gebruikt die wel door glas en plastic heen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:57:
[...]

Dat vind ik nog steeds een vreemde. Glas (plastic) is een isolator voor infrarood licht en toch werkt de irisscanner met infrarood licht. Misschien wordt er een golflengte gebruikt die wel door glas en plastic heen gaat...
Waar haal je die informatie vandaan? Voel jij de warmte van de zon nooit door je auto (gelamineerd met plastic) glas? (IR licht geeft dat warmte gevoel).
IR licht ~rond de 700nm gaat gewoon door plastic.
Er zijn ook nog is vele variaties op plastics, zeggen dat glas(plastic)? -je bedoeld doorzichtig plastic want glas is natuurlijk iets anders- IR niet doorlaat is gewoon niet correct. Plexiglas laat voor meer dan 90% door.
Waarschijnlijk bedoel je UV wat de andere kant van het spectrum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:11:
[...]

Waar haal je die informatie vandaan? Voel jij de warmte van de zon nooit door je auto (gelamineerd met plastic) glas? (IR licht geeft dat warmte gevoel).
IR licht ~rond de 700nm gaat gewoon door plastic.
Er zijn ook nog is vele variaties op plastics, zeggen dat glas(plastic)? -je bedoeld doorzichtig plastic want glas is natuurlijk iets anders- IR niet doorlaat is gewoon niet correct. Plexiglas laat voor meer dan 90% door.
Waarschijnlijk bedoel je UV wat de andere kant van het spectrum is.
Warmtebeeld camera's vangen infrarood licht op van objecten waardoor ze zichtbaar worden in het donker. Diezelfde warmtebeeldcamera's kunnen echter niet door glas kijken. (Eigen ervaring als militair zijnde). Daarom ging ik er vanuit dat irisscanners die gebruik maken van infrarood licht daar ook problemen mee zouden hebben. Waarschijnlijk wordt een golflengte gebruikt die daar geen last van heeft zoals je aangeeft met warmte van de zon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 16:17
Heb de 950 sinds donderdag(komend van een iPhone 4) maar wat een geweldig ding! Alleen Even wennen aan het 1 en ander. Edge is wel een beetje een ruk browser, dus hopelijk komt daar snel een goed alternatief voor..

Net had ik alleen wat raars, de irisscanner deed het niet meer, tel opnieuw opgestart en hij werkte weer. Nu zit ik alleen met het probleem dat hij op loading blijft staan... Tastbaar werkt wel, maar dat was het dan ook wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:29:
[...]

Warmtebeeld camera's vangen infrarood licht op van objecten waardoor ze zichtbaar worden in het donker. Diezelfde warmtebeeldcamera's kunnen echter niet door glas kijken. (Eigen ervaring als militair zijnde). Daarom ging ik er vanuit dat irisscanners die gebruik maken van infrarood licht daar ook problemen mee zouden hebben. Waarschijnlijk wordt een golflengte gebruikt die daar geen last van heeft zoals je aangeeft met warmte van de zon...
Ze kunnen niet door glas kijken, betekent niet dat het niet door glas gaat.
Simpel testje: pak een IR blaster (remote van willekeurig product) kijk naar de uitzend poort (je ziet met het blote oog niks, maar de camera van b.v. je telefoon pakt wel IR licht op) Dan zal je zien dat hij paars oplicht.
Doe dit nu door iets van glas of plastic en je zal zien dat hij nog steeds oplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Akilla schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:33:
Heb de 950 sinds donderdag(komend van een iPhone 4) maar wat een geweldig ding! Alleen Even wennen aan het 1 en ander. Edge is wel een beetje een ruk browser, dus hopelijk komt daar snel een goed alternatief voor..
Wat is er ruk aan Edge in vergelijking met safari op de iPhone?
Net had ik alleen wat raars, de irisscanner deed het niet meer, tel opnieuw opgestart en hij werkte weer. Nu zit ik alleen met het probleem dat hij op loading blijft staan... Tastbaar werkt wel, maar dat was het dan ook wel....
Wanneer staat er loading? Na Hello of altijd? Wat bedoel je met Tastbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:37:
[...]

[...]

Zelfde gehad, blijft beta hé :)
nou snap ik ook waarom ms en tweakers rond 10nov pas een review event maken, hopelijk is de software dan wat verder. (gisteren een update gehad voor gallery app, deze werkt nu ook gewoon als je een foto neemt en daarna meteen wilt inzien (eerste keer van inzien liep hij altijd vast, tweede keer start hij wel op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:37:
[...]

Ze kunnen niet door glas kijken, betekent niet dat het niet door glas gaat.
Ik heb wat rondgezocht op internet en de conclusie is dat de meeste warmtebeeldcamera's werken met golflengtes die niet door glas gaan. Het infrarode spectrum is echter veel breder en daar maakt de irisscanner van de L950(XL) waarschijnlijk gebruik van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:55:
Elke keer als ik nu een WhatsApp berichtje krijg wil hij direct en automatisch mijn ogen scannen met de scanner.

Maar ik wil dat niet want heb hem gewoon langs mij liggen, hier blijft hij dan best lang moeite voor doen, kan dit anders ingesteld worden, want dit is niet handig.
Waarom laat hij niet de indicator zien in de glimp methode ?
Een herstart lost het probleem op. Nu krijg ik op het glimpscherm netjes het icoontje met de teller zonder dat hij blijft zoeken met de iris scanner.

Test tussen de 950 en de IPhone 5s met ontgrendelen, laat zien dat de vingerscanner sneller is dan de irisscanner :'( , hoop dat dit beter gaat worden nadat hij uit de Beta komt.
Blijft mooie techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:34

Arjan81

Rotterdam

Voor iedereen die de Lumia offers app niet heeft:

https://www.microsoft.com...e77$$263915$$2775081$$$$$

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat een vingerafdrukding sneller werkt dan een irisscanner boeit mij niet heel veel, iris is nogsteeds sneller dan een [lange] PIN invoeren, en iris is in principe veiliger dan een vingerafdruk. Iig werkt het ook met handschoenen aan, wel zo prettig in Nederland :P

Al mag ie uiteraard altijd sneller worden, maar ik verwacht niet dat de eerste [?] irisscanner op een betaalbaar tech-apparaat even snel zal zijn/worden als een techniek die al jaren toegepast en verbeterd wordt.

Als MS de irisscanner blijft gebruiken, zal ie denk ik pas in de x60 of x70 serie [ligt eraan of ze 1 of 2 jaar houden tussen high-end telefoons] echt vreselijk snelle irisscanners hebben. Het is gewoon een beta, net als wel meer van de 950 en 950xl

Maar, wel een hele fijne beta, heb er geen spijt van. Ja, W10M is her en der inconsistent, en da's soms knap lelijk, ja, apps crashen soms, maar je kan er ook zoveel meer mee dan met W8.1, veel meer instelmogelijkheden vooral.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 17:09

danplo

The Force is strong with me

Ik heb mijn 950 XL bij Microsoft Duitsland gekocht, maar krijg die app niet automatisch aangeboden.
Nu het handmatig erop is geïnstalleerd krijg ik geen update en niks aangeboden, dus heb je er nog niks aan.
Ik bel morgen even naar Microsoft om te vragen hoe dit op te lossen, misschien heeft het bij mij met de regio te maken ofzo.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickKoets
  • Laatst online: 10:19
Ik heb ook nog een opvallend probleem:

Tijdens het bellen is mij nu al 2x gebeurd dat de telefoon spontaan is gaan rebooten. Ik hoor dan een gek Windows geluidje en als ik dan de telefoon van mijn oor haal heb ik het Microsoft logo in beeld. Zijn er meer die dit gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bc7
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 14:04

bc7

Remy!!!! schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:27:
Bij mij lukt het bestellen van de dock niet echt goed, als ik op "Koop Nu" klik dan word de volgende pagina even 1á2 seconden geladen en daarna ga ik automatisch weer terug naar de vorige pagina...
Hier heb ik ook last van, ik vermoed dat het wat te maken heeft met de gekoppelde betalings-opties. Ik heb enkel Paypal gekoppeld (waar me bank aan gekoppeld is). Maar eens met MS gaan chatten, want ik heb en ga ook geen creditcard koppelen.

XBL GT: Crypteq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
RobinHood schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:19:
Dat een vingerafdrukding sneller werkt dan een irisscanner boeit mij niet heel veel, iris is nogsteeds sneller dan een [lange] PIN invoeren, en iris is in principe veiliger dan een vingerafdruk. Iig werkt het ook met handschoenen aan, wel zo prettig in Nederland :P
Oh het heeft zeker wel voordelen, maar had liever gezegd gewoon beiden gehad (of een optie om een high-end toestel met zo'n vingerafdrukscanner te verkrijgen). Ik merk namelijk dat ie bij mij ook nog wel wat traag is soms en als ie hem niet pakt, dan moet je dus alsnog je pin gebruiken. Ligt dus ook wel een beetje aan mn ogen/oogleden zelf. Maar wat ook irritant is, is dat je dus ook altijd naar het toestel moet kijken. Hij werkt namelijk niet onder een hoek. Ook de afstand had van mij wel wat ruimer gemogen (al snap ik dat dit misschien ook een limitatie van camera's kan zijn.

Al met al zijn mn ervaringen met de scanner wisselend. Als het werkt is het mooi en prima te doen, als het niet werkt, verlang je toch naar een vingerafdrukscanner want daar is het succespercentage veel hoger (tenminste, bij mij dan). Ik geef het nog wel de tijd om te verbeteren, maar denk dat ik toch mn werk-mail eraf haal omdat ik gewoon een schuft aan pincodes heb.
Al mag ie uiteraard altijd sneller worden, maar ik verwacht niet dat de eerste [?] irisscanner op een betaalbaar tech-apparaat even snel zal zijn/worden als een techniek die al jaren toegepast en verbeterd wordt.
Is ook natuurlijk, dit wordt beter en sneller. Punt is wel dat het nu nog net niet is en je eigenlijk wel kunt verwachten dat als andere fabrikanten het oppaken, dan wel weer beter werkt. Op pc's lijkt me dit prima, gezien je er toch altijd wel voor zit,
Als MS de irisscanner blijft gebruiken, zal ie denk ik pas in de x60 of x70 serie [ligt eraan of ze 1 of 2 jaar houden tussen high-end telefoons] echt vreselijk snelle irisscanners hebben. Het is gewoon een beta, net als wel meer van de 950 en 950xl
Klopt, ook continuum mogen ze nog wel wat aan sleutelen. Maar als je het niet gebruikt, mis je er nog niet veel aan. Punt is: juist als dergelijke techniek nog aan verbetering toe is, had eigenlijk een alternatief wel fijn geweest om toch makkelijk in te loggen.
Maar, wel een hele fijne beta, heb er geen spijt van. Ja, W10M is her en der inconsistent, en da's soms knap lelijk, ja, apps crashen soms, maar je kan er ook zoveel meer mee dan met W8.1, veel meer instelmogelijkheden vooral.
Mja de algemene ervaring is beter en een pak beter dan de insider builds van een tijd geleden. Toch zijn er nog wel dingen aan te passen en mis ik eigenlijk nog wel consistentie. Vooral de hamburgermenu's hebben veel verschillende implementaties en uiterlijk. De ene keer slide ie erin, andere keer duwt ie content weg. Dan valt ie over de titel en andere keer eronder. Dan vindt je er wel settings, andere keer zit ie in de 3 puntjes onderaan. Etc. Dat consistente ligt ook aan dat ze over gingen naar nieuw design, maar deze lijkt eigenlijk nooit echt overeen te komen bij elke app. Nou kunnen ze dat wel updaten e.d. maar had fijn geweest als ze nog een keer door alle apps waren gegaan voor release om dat soort dingen gelijk te trekken. Vooral waar elke keer settings verstopt is, is telkens weer zoeken.

Al is dit meer voor het Win10M topic ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suusje2306
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-09 11:10
Heb hetzelfde en heb de instelling zo staan dat er elke keer bij het aanzetten geunlocked moet worden, dus idd wat is dan de beveiliging waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Weet iemand toevallig of de 950 XL uit de actie van TMobile die nu loopt Sim Lock Free is?

Op de doos staat namelijk:

RM-1085 / LUMIA 950 XL TMO NL

En gaan de updates dan via TMobile of Microsoft?

[ Voor 17% gewijzigd door janzeeschuimers op 29-11-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suusje2306 schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:08:
[...]

Heb hetzelfde en heb de instelling zo staan dat er elke keer bij het aanzetten geunlocked moet worden, dus idd wat is dan de beveiliging waard?
Als ik de Snelle camera mogelijkheid gebruik moet ik eerst nog unlocken, dus dit zou wel goed moeten staan.
Houd wel rekening dat het toestel zo ingesteld kan zijn dat hij de eerste 15 min. geen pin code of irisscanner nodig heeft, als je binnen deze 15 min. weer in je toestel wilt.

Dus het kan zijn dat als je er net op gezeten hebt, en hem dan uitzet, en dan direct weer de camera button gebruikt, hij inderdaad geen wachtwoord nodig hebt.

Ik zou dit even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:13:
Weet iemand toevallig of de 950 XL uit de actie van TMobile die nu loopt sim free is?

Ik heb ook de t-moible, en ja die is simlock vrij, ik heb wel de non xl, maar heb t-m daar ook over gesproken en alle toestellen zijn simlock vrij vertelden ze mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH

PesaH

Holy Cow!

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:14:
[...]

Als ik de Snelle camera mogelijkheid gebruik moet ik eerst nog unlocken, dus dit zou wel goed moeten staan.
Houd wel rekening dat het toestel zo ingesteld kan zijn dat hij de eerste 15 min. geen pin code of irisscanner nodig heeft, als je binnen deze 15 min. weer in je toestel wilt.

Dus het kan zijn dat als je er net op gezeten hebt, en hem dan uitzet, en dan direct weer de camera button gebruikt, hij inderdaad geen wachtwoord nodig hebt.

Ik zou dit even testen!
Daarnaast kan ik er nog aan toevoegen dat als ik vanuit standby naar de camera ga en dan op de back button druk, het toestel met een iris scan begint. M.a.w. het moet in de instellingen zitten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Merlin T
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 09:21
Sinds afgelopen donderdag heb ik ook een Lumia 950. Sinds de HTC 7 Trophy heb ik de Lumia 800, Lumia 920 en Lumia 930 gekocht. Stuk voor stuk toptoestellen voor dat moment en ik ben altijd zeer groot fan van Windows Phone geweest, maar deze 950 valt echt flink tegen. Inmiddels ben ik terug naar mijn 930 en bestel ik binnen een paar dagen een Sony Xperia Z5 denk ik. Mijn ergernissen:
  • Bluetooth werkt slecht in mijn auto (Volvo V40 MY2014). Telefoongesprekken voeren is vrijwel onmogelijk omdat het geluid hapert en ik kan niet eens zien door wie ik gebeld wordt. Ik zie alleen een nummer. Met mijn voorgaande Lumia's werkte dat altijd vlekkeloos. Dit issue maakt het toestel echt onbruikbaar.
  • De Edge browser werkt bijzonder traag. Als ik het vergelijk met IE op mijn Lumia 930 en ze beiden op hetzelfde wifi netwerk aansluit, dan is mijn L930 vrijwel altijd sneller.
  • De bediening van Edge is onhandig. Op mijn L930 had ik voor favorieten een directe knop, nu zit daar de knop voor tabbladen en moet je voor favorieten twee kliks doen, waarna je de volledige lijst favorieten krijgt in plaats van het mapje favorieten voor op je telefoon.
  • Wifi stopt soms met werken. Dan zie je helemaal geen netwerken meer
  • Outlook geeft elke dag aan dat de accountinstellingen voor mijn mailaccount verouderd zijn. Ditzelfde issue heb ik op Windows 10 op laptops en Surface Pro 3, maar nu dus ook op mijn telefoon. Het zijn Office 365-accounts, dus Microsoft had dit moeten fixen. Op mijn oude telefoon werkte dit altijd prima.
  • Batterijverbruik gaat nogal hard. Ik haal de dag niet. Nu gebruik ik hem in het begin misschien nog wat veel, maar ik zie de batterij bijna teruglopen als het scherm aan staat.
  • Telefoon is al een paar keer gecrasht bij het voeren van een telefoongesprek
  • Veel bestaande apps zien eruit alsof ze voor slechtzienden zijn. Voordat dit gefixt is door de devs, zijn we al snel een jaar verder ben ik bang.
  • Continuum via Miracast naar mijn Sony TV werkt vaker niet dan wel. Ook het casten van video's naar mijn tv werkt echt vrijwel nooit. Dit terwijl het vanaf Android altijd vlekkeloos gaat.
  • De navigatie app van Windows 10 is bij lange na niet zo goed als Here. Ook werken de stemmen niet. Iedere keer als er iets gezegd zou moeten worden, stopt mijn muziek even, maar hoor ik niets.
Alle issues zullen met software updates wel opgelost worden, maar het voelt alsof we weer helemaal terug bij af zijn. Tegelijkertijd heeft Microsoft al hun apps uitgebracht voor Android en iOS en zijn de meeste unieke features die WP7 ooit had, gesneuveld. Nog steeds hoop ik dat Windows 10 Phone een succes wordt, maar vandaag de dag ben ik denk ik beter af met Android. Niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen. Ik bewaar mijn L950 in ieder geval en dan zie ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Heb de 950 xl sinds gister, wat een top toestel!

Ik kom van jaren android dus wel even wennen, vandaar mijn vragen.

Whatsapp, als ik een bericht krijg staat er in de notificatiebalk wel dat ik een bericht hem maar geen inhoud. Zie ik een instelling over het hoofd of is dit hier niet?

Spotify, als ik muziek aan gezet heb en terug ga naar de homescreen kan ik daar niet de muziek beiden (stop, pauze, volgende enz. ) moet ik hiervoor elke keer terug naar de app of kan dit handiger?

Verder lijkt mijn iria irisscanner nog niet optimaal te werken, moet vaak meerdere pogingen doen en op korte afstand, a10 cm. Ik neem aan dat dit nog gaat verbeteren! De pincode is nu nog sneller.

Hoe restart ik het toestel? Doe het nu elke keer door de uitlknop ingedrukt te houden, afsluiten en dan weer handmatig opstarten.

Verder zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:54
Martinspire schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:00:
Al met al zijn mn ervaringen met de scanner wisselend. Als het werkt is het mooi en prima te doen, als het niet werkt, verlang je toch naar een vingerafdrukscanner want daar is het succespercentage veel hoger (tenminste, bij mij dan).
Met de Iris scanner kun je hem verder scherp stellen door meer in te leren, heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 11:11

nXXt

Carpe omnia

hurthonkey365 schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:32:
Whatsapp, als ik een bericht krijg staat er in de notificatiebalk wel dat ik een bericht hem maar geen inhoud. Zie ik een instelling over het hoofd of is dit hier niet?
Ik heb hier geen last van. Komt het bij alle gesprekken voor?

Ik meen dat er wel een instelling in WhatsApp is voor een dergelijke preview.
Spotify, als ik muziek aan gezet heb en terug ga naar de homescreen kan ik daar niet de muziek beiden (stop, pauze, volgende enz. ) moet ik hiervoor elke keer terug naar de app of kan dit handiger?
Geen ervaring met Spotify, maar de meeste audioprogramma's kun je bedienen door even kort op VolumeUp of Volume Down te drukken, waarna je ziet wat er op dit moment afgespeeld wordt en je kunt met de knopjes pauzeren of naar de volgende/vorige track gaan.
Verder lijkt mijn iria irisscanner nog niet optimaal te werken, moet vaak meerdere pogingen doen en op korte afstand, a10 cm. Ik neem aan dat dit nog gaat verbeteren! De pincode is nu nog sneller.
Je kunt de scanner iets verbeteren door onder verschillende lichtomstandigheden extra 'metingen' te doen via het instellingen menu.
Hoe restart ik het toestel? Doe het nu elke keer door de uitlknop ingedrukt te houden, afsluiten en dan weer handmatig opstarten.
Dat is wel hoe ik het doe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suusje2306
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:14:
[...]

Ik zou dit even testen!
Dat heb ik dus gedaan, mijn instelling is elke keer unlocken, dus zonder tijdsframe. TIs me al een paar keer gelukt maar nu werkt het wel naar behoren.. hopelijk blijft het zo en had ik iets gemist idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:31:
[...]
Je geeft aan 4G, maar bedoel je niet Wifi? Ik ben wat berichten tegengekomen dat de L950(XL) soms moeite heeft met bepaalde 5GHz netwerken en dat je soms beter 2,4GHz kan gebruiken.
Bedoel dat 4G dus juist wel werkt, maar Wifi inderdaad niet. Heb 2.4Ghz en 5Ghz geprobeerd en beide zonder veel succes. Ik zal eens kijken of 1 van de 2 uitschakelen helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 16:17
Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:37:
[...]

[...]

Loading stond na hello met opnieuw opstarten, nieuwe restart heeft het wel verholpen :) tastbaar was overigens taskbar :p

Edge lijkt af en toe links naar pagina's niet te herkennen, heb op voetbalzone na een aantal pagina's kan ik nergens meer heen, alle links zijn gewoon test geworden, kan alleen nog maar scrollen totdat ik de pagina herlaad en dan gaat alles goed.
Safari vind ik overigens iets beter maar, heb liever Chrome bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 10:54
Merlin T schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:31:
Sinds afgelopen donderdag heb ik ook een Lumia 950. Sinds de HTC 7 Trophy heb ik de Lumia 800, Lumia 920 en Lumia 930 gekocht. Stuk voor stuk toptoestellen voor dat moment en ik ben altijd zeer groot fan van Windows Phone geweest, maar deze 950 valt echt flink tegen. Inmiddels ben ik terug naar mijn 930 en bestel ik binnen een paar dagen een Sony Xperia Z5 denk ik.
Als toekomstig koper en WP fan schrik ik wel een beetje van zo'n bericht. Maar is het niet gewoon handiger om nog even de 930 te blijven gebruiken? Wat ik overal lees is dat deze ook nog prima W10M kan draaien. Misschien ook een optie om daar eerst W10M op te zetten? De L950 kun je dan terug sturen en dan weer aanschaffen wanneer deze wat in prijs is gedaald :+

Zelf heb ik een 800 gehad en mijn huidige 820 is écht aan vervanging toe vandaar dat ik, afwachtend of ik voor het T.net event wordt uitgenodigd, de 950 aanschaf na 2 dec.
• De Edge browser werkt bijzonder traag. Als ik het vergelijk met IE op mijn Lumia 930 en ze beiden op hetzelfde wifi netwerk aansluit, dan is mijn L930 vrijwel altijd sneller.
• De bediening van Edge is onhandig. Op mijn L930 had ik voor favorieten een directe knop, nu zit daar de knop voor tabbladen en moet je voor favorieten twee kliks doen, waarna je de volledige lijst favorieten krijgt in plaats van het mapje favorieten voor op je telefoon.
Is dat niet gewoon een setting, dat is het wel op WP8.1 namelijk
• Wifi stopt soms met werken. Dan zie je helemaal geen netwerken meer
Ik lees dat er problemen zijn met WiFi op 5ghz, heb je daar al naar gekeken?
• Outlook geeft elke dag aan dat de accountinstellingen voor mijn mailaccount verouderd zijn. Ditzelfde issue heb ik op Windows 10 op laptops en Surface Pro 3, maar nu dus ook op mijn telefoon. Het zijn Office 365-accounts, dus Microsoft had dit moeten fixen. Op mijn oude telefoon werkte dit altijd prima.
Dat is wel irritant, dat ze dat nog niet hebben gefixed. Stoor me daar ook aan op m'n Surface en Laptop...
• Batterijverbruik gaat nogal hard. Ik haal de dag niet. Nu gebruik ik hem in het begin misschien nog wat veel, maar ik zie de batterij bijna teruglopen als het scherm aan staat.
• Telefoon is al een paar keer gecrasht bij het voeren van een telefoongesprek
Dat is inderdaad niet fijn, zeker omdat ze W10M vóór de 950 hebben kunnnen ontwikkelen. Hopelijk is het een software issue, een hardware issue zou niet goed zijn voor Microsoft.
• Veel bestaande apps zien eruit alsof ze voor slechtzienden zijn. Voordat dit gefixt is door de devs, zijn we al snel een jaar verder ben ik bang.
• Continuum via Miracast naar mijn Sony TV werkt vaker niet dan wel. Ook het casten van video's naar mijn tv werkt echt vrijwel nooit. Dit terwijl het vanaf Android altijd vlekkeloos gaat.
...

Alle issues zullen met software updates wel opgelost worden, maar het voelt alsof we weer helemaal terug bij af zijn. Tegelijkertijd heeft Microsoft al hun apps uitgebracht voor Android en iOS en zijn de meeste unieke features die WP7 ooit had, gesneuveld. Nog steeds hoop ik dat Windows 10 Phone een succes wordt, maar vandaag de dag ben ik denk ik beter af met Android. Niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen. Ik bewaar mijn L950 in ieder geval en dan zie ik wel.
Lijkt me dat dit wel logisch dat het wat tijd nodig heeft, apps voor nieuwste iOS of Android hebben ditzelfde euvel meestal ook. Ik vermoed dan ook dat een aantal devs hun hele apps aan het herschrijven zijn naar Universal apps wat ongetwijfeld wat tijd kost.
Wat ik me dan wel afvraag is of het 'er voor slechtzienden uitzien' ook een issue is op de 1520, die heeft immers een nog groter scherm. Iemand die hier wat over kan zeggen?

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 16:05
Heb vanmiddag (op zondag :? ) bericht gekregen dat de display dock verzonden is, met een bezorgtijd van 5 tot 7 werkdagen.

Dat is heel wat sneller dan ik verwacht had :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

janzeeschuimers schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:13:
Weet iemand toevallig of de 950 XL uit de actie van TMobile die nu loopt Sim Lock Free is?

En gaan de updates dan via TMobile of Microsoft?
Toestel is, zoals eerder gemeld, simlockvrij. TMO NL slaat op de softwareversie. Updates gaan via MS, T-Mobile stuurt sowieso geen updates uit (gaat voor alle merken in hun portfolio via de fabrikant zelf). Customisatie voor operators hoeft bij W10M er niet meer ingebakken te worden, dus je zou de updates voor het OS met dezelfde frequentie moeten krijgen als open marktversies.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Laatst online: 14:34

Arjan81

Rotterdam

danplo schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:26:
[...]

Ik heb mijn 950 XL bij Microsoft Duitsland gekocht, maar krijg die app niet automatisch aangeboden.
Nu het handmatig erop is geïnstalleerd krijg ik geen update en niks aangeboden, dus heb je er nog niks aan.
Ik bel morgen even naar Microsoft om te vragen hoe dit op te lossen, misschien heeft het bij mij met de regio te maken ofzo.
Die van mij gewoon bij Coolblue gehaald vrijdag. Offers app stond er niet op. Heb wel 1 keer teruggezet naar fabrieksinstellingen om back up proberen terug te zetten. Via Twitter link gevonden en offers app geïnstalleerd. Doet tot op heden ook niets. Ik klik op doorgaan maar daarna kan ik alleen de app afsluiten. Morgen ook maar eens Microsoft benaderen als ik tijd heb. Als iemand een oplossing weet hou ik me aanbevolen.

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren mijn 950xl binnen gekregen van Coolblue. mooie foon, maar ik wil heb als backup gebruiken voor mijn laptop straks met de continuum dock. dus probeer ik mijn 365 office te istalleren op de foon, maar mij lukt dat niet. Dit vind ik zeer terug. Microsoft adverteert/ geeft de indruk dat je over een volledige office kunt beschikken en dus een mooie pc vervanger hebt. Dat lijkt niet waar Ik heb een 365 abo voor 5 apparaten. Niet echt een lekkere integratie met Windows 10 en Surface lijkt me..... iemand een oplossing?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 06:01
Gisteren een Lumia 950 (non XL, Black) gekocht bij CB in Rotterdam. Mijn vorige telefoon was een iPhone 6. Daarvoor een iPhone 5, en een Galaxy S2 geloof ik). Ik ben geen Apple fan, en omdat ik ook een Xbox One heb en een Windows 10 laptop, heb ik besloten mij in te kopen in het MS ecosysteem.

First things first; ik ben helemaal van Google afgestapt als voorbereiding van mijn aankoop. Dit betekent dat ik nu een outlook e-mailadres heb, mijn contacten overgezet zijn, ik van Google Drive naar OneDrive ben gegaan (kreeg ook 1TB bij mijn Office 365 abonnement). Het enige waar ik echt mee zit is dat na jaaaaaaaaren van Google Chrome gebruik ik daar toch wel echt veel productiviteit van ga missen (i.e. al mijn opgeslagen wachtwoorden, browser geschiedenis etc.)

Na openen en instellen van de telefoon zijn er een aantal dingen die mij wel opvielen of waar ik extra op heb gelet:
- Het is een vrij grote telefoon (net paar millimeter tov iPhone 6), en ondanks dat ik redelijk grote handen heb voelt het toch niet prettig om hem in een hand te houden. Zeker in bed, waar ik graag nog even lees op mijn telefoon op m'n zij, voel ik de niet-ronde rand in mijn palm drukken wat na verloop van tijd pijnlijk wordt.
- Windows Hello werkt niet super soepel. Alle berichten dat het een fractie van een seconde is kan ik niet repliceren, ook niet in ideale omstandigheden (en laten we wel zijn, iemand zit niet altijd in de ideale omstandigheden). Het is een leuke gimmick, maar je moet hem toch wel erg dicht bij je gezicht houden (dichterbij dan bij mijn normale gebruik).
- Het is een ontzettend snelle telefoon - hij reageert uiterst snel en soepel op mijn vegen en tikken. Over tikken trouwens: hij luistert erg nauw en sommige opties in bijvoorbeeld Instellingen zijn soort van textuele hyperlinks, geen knoppen, en die zijn soms lastig aan te tikken.
- Er zit wel het een en ander aan gek gedrag in; zoeken in Store gaat moeizaam (i.e. toetsenbord verdwijnt ineens, moet je weer de search bar aantikken etc). Het is niet super storend, maar toen ik hem vrijdag aan mijn vrienden liet zien, sta je toch een beetje voor *** als er twee of drie keer iets niet super soepel gaat.
- Qua apps, is er een gat maar het viel mij bijzonder erg mee. Je merkt wel dat de apps die er zijn bij lange na niet zo goed zijn als de iOS of Android versies en wat ik ontzettend mis is waar je kan zien in de store wanneer de app voor het laatst een update heeft gehad. Laat ik gelijk even een overzichtje van mijn meestgebruikte apps dumpen, en hoe dit werkt op de W10M:
  1. Google Maps: Zit er niet op. Kaarten werkt opzich redelijk, maar simpele dingen als auto-fill wanneer je iets zoekt zit er dan weer niet in. Come to think of it (zit er nu natuurlijk mee te spelen) zit alle functionaliteit er in (ook OV route etc), dus wanneer die autofill wordt gebracht dan is het een volwaardige vervanger. EDIT: zit nu in een hotel in een andere stad, wilde snel wat eten maar Mcdonalds, burgerking etc stuurt deze app je naar de andere kant van de wereld of Afrika. Dat is echt waardeloos, heb het geprobeerd met winkels maar die pakt die ook helemaal niet. Jammer, want dat maakt deze app echt onbruikbaar als je het adres niet weet!
  2. Waze: mijn go-to navigatie omdat die echt (in mijn ervaring) goed inspeeld op verwachte en actuele verkeersdrukte. Zit op versie 3.nogwat in W10M, maar versie 4 in iOS. Dit voelt wel echt oud en is voor mij onbruikbaar nu. (het heeft bijvoorbeeld geen horizontale setting, waardoor je je telefoon altijd rechtop moet hebben. Dit werkt niet bij mij, zie later punt over de knoppen.)
  3. Flitsmeister: werkt niet, hoef je niet eens te proberen, totale bagger. Heb nu Flitsnav en dat werkt wel (ook met de 'gemiddelde snelheid tijdens trajectcontroles'). Files werken er dan weer niet op, jammer.
  4. 9292: altijd handig, en werkt vrij soepel. Wel minder functionaliteit zoals geen inlogmogelijkheden, maar de basis werkt goed en ziet er niet lelijk uit.
  5. Nu.nl: gebruikte ik altijd uurlijks, maar dit is totale bagger. Als iemand een goed alternatief weet houd ik mij aanbevolen. Ik hield met name van de push berichten wanneer er een bericht over een bepaald onderwerp online kwam, zo miste ik bijvoorbeeld geen nieuws over mijn werkgever.
  6. 9Gag: er zijn heel veel applicaties maar geen enkele die in de buurt komt van de officiele 9Gag app op iOS. Nog geen oplossing voor gevonden, maar ik scroll er altijd even door heen voordat ik ga slapen. Deze werkt niet echt lekker (maar er zijn er vele, dus misschien dat ik nog een andere probeer).
  7. ABN Amro Bankieren: zit erop, maar is wel weer een paar versies oud. Jammer, kan bijvoorbeeld niet mijn creditcards er mee bekijken, terwijl hun creditcard maatschappij ook geen eigen app heeft. Voor iOS heb je dus twee opties, voor W10M geen opties.
  8. Rabobank: het lukt mij niet om mij aan te melden, krijg een melding dat ik mijn lokale bank moet bellen. Binnenkort maar eens doen dan.
  9. Whatsapp: zit erop, werkt redelijk maar ik moet erg wennen aan de layout. Ziet er oldschool uit. Iemand had het over een typische WP7 uiterlijk, maar daar heb ik geen ervaring mee. Doet iig wat het moet doen, je kan er ook mee bellen trouwens (las ergens dat dit niet mogelijk was maar dat bleek zeker mogelijk te zijn).
  10. Spotify: zit erop, ziet er enigzins hetzelfde uit, werkt redelijk maar some traag in responsiveness. Werkt voor de rest prima. EDIT: Wat ik echt ontzettend mis is dat ik naar het volgende nummer kan gaan zonder mijn telefoon uit mijn zak te halen, zo'n dingetje wat echt irriteert na drie keer geen leuk nummer op de shuffle :P
  11. EDIT Uber: Zojuist ook nog Uber gebruikt, werkt redelijk maar voelt wel beetje verouderd. Vreemd, want deze is standaard meegeleverd.
  12. EDIT LinkedIn: Absoluut waardeloos vergeleken met de iOS app. Staat altijd 'geen updates beschikbaar', waardoor ik niet de updates van mijn netwerk kan volgen. Behoorlijk irritant, want maakte er altijd veel gebruik van.
- Edge werkt soepel, het is even wennen (gebruikte Chrome op iOS). Soms rendered Edge de website niet , maar tab sluiten en opnieuw openen verhelpt dat meestal wel (maar weer zo'n dingetje waaraan je merkt dat er nog een update moet komen). EDIT:: 31% van mijn batterij is naar Edge gegaan (zonder dat ik het extreem veel gebruik voor mijn gevoel). Deze browser is dus een energieslurper..
- Hoe kan het zijn dat de iOS app van Outlook beter werkt dan op de W10M? Dit is echt een mega harde tegenvaller, ik ben ontzettend afhankelijk van email op mijn telefoon. Voorbeelden zijn dat geen enkele email normaal wordt geresized naar je scherm (je krijgt of een hele brede, of een hele smalle email), afbeeldingen laden lukt zelden (is hiervoor ook al over gesproken in dit topic).
<breaking news>
Terwijl ik naar de Outlook app wilde gaan toen ik dit schreef, kreeg ik zojuist mijn eerste reboot. Ik had hem nog niet eens ge-unlocked.. Vreemd!
</breaking news>
- De knopjes aan de zijkant zijn raar. Ik druk ze regelmatig per ongeluk in (zeker de camera knop). Het zorgt er ook voor dat ik hem bijna niet in een autohouder krijgt, omdat die precies tussen de power- en camera button moet vast houden. In mijn geval betekent dat ik hem niet in de auto kan opladen (en dat is zeker een must, want de batterij gaat krap aan een dag mee).
- Er zijn nog wat zaken waar ik wel aan moet wennen; ik ben bijvoorbeeld nog aan het uitvogelen hoe ik Whatsapp berichtjes in mijn notificatie scherm krijg, op op mijn lockscreen (of glance screen, alhoewel het nog een beetje onduidelijk is wat daarmee precies bedoelt wordt).
- Telefoonkwaliteit: uitmuntend. Kan er niets ander van maken! Was aan het Skypen (audio only) met een west-Afrikaans land (mijn zus werkt daar toevallig dus had een mooie test case), en ik stond buiten in de storm, te roken, aan een gigantisch drukke auto straat, en zij hoorde daar he-le-maal niets van. Daar was ik echt over verbluft, ze dacht dat ik binnenshuis was.

Al met al ben ik wel tevreden, maar ik heb wel het idee dat ik een gok neem; ik hoop dat ontwikkelaar de W10 universal apps gaan omarmen. Het heeft zoveel potentie, echt zonde dat dit door een kip-ei verhaal achter blijft.

Als er nog specifieke vragen zijn mbt overstap iPhone 6 -> Lumia 950, je kan mij PMen en ik kan van alles voor je uit proberen :)

EDIT: wat mij nog meer opvalt is dat de koptelefoonaansluiting boven op zit. Dit is echt iets waar ik mij helemaal kapot aan ga ergeren; mijn telefoon zit altijd ondersteboven in mijn broekzak en als ik hem eruit haal dan heb ik hem gelijk goed vast. Nu heb ik hem altijd ondersteboven vast en zit altijd dat kabeltje in de weg :(

Desondanks de (negatieve) edits, ben ik nog steeds tevreden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Djerro123 op 29-11-2015 20:11 . Reden: Nieuwe ervaringen toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH

PesaH

Holy Cow!

Arjan81 schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:44:
[...]

Die van mij gewoon bij Coolblue gehaald vrijdag. Offers app stond er niet op. Heb wel 1 keer teruggezet naar fabrieksinstellingen om back up proberen terug te zetten. Via Twitter link gevonden en offers app geïnstalleerd. Doet tot op heden ook niets. Ik klik op doorgaan maar daarna kan ik alleen de app afsluiten. Morgen ook maar eens Microsoft benaderen als ik tijd heb. Als iemand een oplossing weet hou ik me aanbevolen.
Exact dezelfde ervaring. Morgen inderdaad maar eens met MS bellen.

Overigens heb ik momenteel de regio en taal settings naar US gezet om Cortana te kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suusje2306
Sc0tTy schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:24:
[...]

Lijkt me dat dit wel logisch dat het wat tijd nodig heeft, apps voor nieuwste iOS of Android hebben ditzelfde euvel meestal ook. Ik vermoed dan ook dat een aantal devs hun hele apps aan het herschrijven zijn naar Universal apps wat ongetwijfeld wat tijd kost.
Wat ik me dan wel afvraag is of het 'er voor slechtzienden uitzien' ook een issue is op de 1520, die heeft immers een nog groter scherm. Iemand die hier wat over kan zeggen?
op de 1520 was dit geen issue, alles was op de juiste grootte en dat was niet voor slechtzienden. Alles werkte naar behoren.

Wat daar ook goed op werkte was afbeeldingen opslaan en weer terugkijken van bv Facebook. op de 1520 was dit gewoon schermvullend en nu krijg ik een klein lullig vierkantje. Is dat een setting of wordt dat wachten op een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
nXXt schreef op zondag 29 november 2015 @ 17:54:
[...]

Ik heb hier geen last van. Komt het bij alle gesprekken voor?

Ik meen dat er wel een instelling in WhatsApp is voor een dergelijke preview.

[...]

Geen ervaring met Spotify, maar de meeste audioprogramma's kun je bedienen door even kort op VolumeUp of Volume Down te drukken, waarna je ziet wat er op dit moment afgespeeld wordt en je kunt met de knopjes pauzeren of naar de volgende/vorige track gaan.

[...]

Je kunt de scanner iets verbeteren door onder verschillende lichtomstandigheden extra 'metingen' te doen via het instellingen menu.

[...]

Dat is wel hoe ik het doe. :P
Whatsapp instellingen nogmaals grondig doorgenomen, is nu naar behoeften.

Spotify weet ik nu ook hoe ik dit handig kan doen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlin T
Sc0tTy schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:24:
[...]

Als toekomstig koper en WP fan schrik ik wel een beetje van zo'n bericht. Maar is het niet gewoon handiger om nog even de 930 te blijven gebruiken? Wat ik overal lees is dat deze ook nog prima W10M kan draaien. Misschien ook een optie om daar eerst W10M op te zetten? De L950 kun je dan terug sturen en dan weer aanschaffen wanneer deze wat in prijs is gedaald :+

Zelf heb ik een 800 gehad en mijn huidige 820 is écht aan vervanging toe vandaar dat ik, afwachtend of ik voor het T.net event wordt uitgenodigd, de 950 aanschaf na 2 dec.

[...]

Is dat niet gewoon een setting, dat is het wel op WP8.1 namelijk

[...]

Ik lees dat er problemen zijn met WiFi op 5ghz, heb je daar al naar gekeken?
Mijn 930 kan ik op zich nog wel gebruiken, maar na een aantal keer gevallen te zijn, zit mijn camera nu los. Hierdoor kan hij niet meer goed focussen, dus ik wil eigenlijk wel gewoon een nieuw toestel.

In Edge kun je de knop van tabbladen niet vervangen door favorieten voor zover ik kan zien.

Wifi is een algeheel probleem. Hij ziet soms geen enkel netwerk, ook geen 2.4 ghz. Gelukkig gebeurt dit niet zo vaak.

Sinds Windows Phone 7 is Windows 10 nu de tweede keer dat Microsoft het hele onderliggende platform vervangt, maar als eindgebruiker schiet je er naar mijn idee voorlopig nog niet zoveel mee op. Dat gaat pas echt komen als alle apps universal zijn en als ze dan ook qua functies een keer gelijkgetrokken worden met iOS en Android. Natuurlijk heeft Windows 10 fancy dingen als continuum en Hello, maar het werkt nog niet echt fantastisch. Nu maar hopen dat Microsoft dit platform in de komende 5 jaar niet nog een keer drastisch wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Djerro123 schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:56:
- Hoe kan het zijn dat de iOS app van Outlook beter werkt dan op de W10M? Dit is echt een mega harde tegenvaller, ik ben ontzettend afhankelijk van email op mijn telefoon. Voorbeelden zijn dat geen enkele email normaal wordt geresized naar je scherm (je krijgt of een hele brede, of een hele smalle email), afbeeldingen laden lukt zelden (is hiervoor ook al over gesproken in dit topic).
Herkennen andere mensen dit ook? Het correct schalen van email en het direct inladen van afbeeldingen (of in ieder geval een optie daartoe) is toch wel de meest basis functionaliteit die je nodig hebt als je je telefoon productief gebruikt. Dit zou voor mij reden zijn om af te zien van aankoop, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Hoe gaan jullie om met foto's maken? Ik vraag me af of het licht aan mij, het toestel of de instellingen maar ik krijg geen mooie foto's.

Ik heb de instellingen zoveel mogelijk standaard en automatisch staan omdat ik hier niet veel verstand van heb.

wat ik doe is het volgende: ik start de app, klik op het item wat ik scherp wil hebben en druk op de foto maken. Na het resultaat te gaan bekijken laad hij een poosje en krijg ik een mooie scherpe foto. na uploaden op onedrive en het te bekijken op mijn laptop word deze heel onscherp?

wat doe ik verkeer? of licht het er aan dat ik het in een donkere omgeving doe? foto's van vanmiddag heb ik helaas niet meer om te testen.

veder, kan het uitgeschakeld worden dat de telefoon de tijd, datum en herinneringen weergeeft? ik vind dit een mooie functie maar minder mooi als deze nachts aanstaan op het nachtkastje. Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als deze op bepaalde tijden uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weergave klopt bij mij gewoon, maar afbeeldingen hebben er ook bij mij niet vaak zin in.

Verder is mijn telefoon behoorlijk bug vrij, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Djerro123 schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:56:
Gisteren een Lumia 950 (non XL, Black) gekocht bij CB in Rotterdam. Mijn vorige telefoon was een iPhone 6. Daarvoor een iPhone 5, en een Galaxy S2 geloof ik). Ik ben geen Apple fan, en omdat ik ook een Xbox One heb en een Windows 10 laptop, heb ik besloten mij in te kopen in het MS ecosysteem.

Als er nog specifieke vragen zijn mbt overstap iPhone 6 -> Lumia 950, je kan mij PMen en ik kan van alles voor je uit proberen :)
Ik kom van android en op dit moment is wm10 gewoon nog niet af. Voor 699 koop je een prototype, wat dus eigenlijk schandalig is, eerst heb je het met software en games (producten die nog niet klaar zijn, geleverd) nu dus bij hardware.
Hello is gewoon nog beta. gewoon ook in de software staat er gewoon letterlijk beta.
Windows phone 10 komt ook pas 16dec. alle software in de store is gewoon nog voor windows 8.1 dus hopelijk dat met de introductie van 10 ook de nieuwe apps komen.
Er is een app gap en de apps die er zijn, zijn veelal bagger.
De enige reden dat ik dit toestel nog niet terug gestuurd is, is vanwege de camera.
Ik had gisteren een nexus 6p ernaast gehouden, dan voelt de nexus toch echt beter in de hand en de software voelt af.
Toff die retina scan maar vinger afdruk scanner werkt vooralsnog sneller en zekerder, ik heb nog te vaak dat ik de telefoon in de juiste hoek moet hebben voor me gezicht om hem te laten werken.
De soft & hardware is op dit punt in tijd inferieur aan de concurrentie, basis taken doet hij gewoon maar er is verder niks speciaals aan dit toestel, ik kan dit toestel ook gewoon aan niemand anders aanraden.
Als je een toestel zoekt die het moet doen met alles en ben je android of ios gewend: zoek dan verder.
Vind je het leuk om met toestellen te spelen en iets te hebben wat niemand anders heeft: lumia 950xl.
Laat ik nog maar zwijgen over het aantal resets & vastlopers. Ik heb in 4dagen tijd meer vastlopers en resets gehad met de lumia 950xl dan ik met android of IOS in de afgelopen 4 jaar heb gehad. Alleen android 2.0 en de motorola milestone hadden even veel vastlopers maar dan in 2 jaar.
Dit is niet om WM10 of de lumia te bashen dit is gewoon de realiteit, dit zullen de mensen met gelijke vorige ervaring met android en/of ios beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hurthonkey365 schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:24:

veder, kan het uitgeschakeld worden dat de telefoon de tijd, datum en herinneringen weergeeft? ik vind dit een mooie functie maar minder mooi als deze nachts aanstaan op het nachtkastje. Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als deze op bepaalde tijden uit staat.
Via instellingen, extra, glimpscherm kun je de nachtmodus instellen, doorscrollen naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 22:15
Mijn dock is gister verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Mijn Lumia 950 komt dinsdag binnen, ik kom van een 930 en ik keek eigenlijk wel uit naar de opvolger.
Maar Microsoft heeft blijkbaar met 2 jaar niet genoeg tijd om een nieuw toestel klaar op de markt te brengen.
Indien de 950 me niet bevalt ga ik voor de Nexus 6p! We hebben heus wel genoeg geduld opgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-1900
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik heb ook een T-mobile toestel gekocht. Op dit moment maak ik nog gebruik van Vodafone. Mijn 950 XL geeft een 4G+ verbinding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al wat meer ervaring met filmen met de 950xl?
Als ik film met kunstlicht dan is hij geregeld aan het scherpstellen en krijg je een beetje golvend scherm, weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen , zoiets als je door golvend water kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlin T
joblamie schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:19:
[...]

Herkennen andere mensen dit ook? Het correct schalen van email en het direct inladen van afbeeldingen (of in ieder geval een optie daartoe) is toch wel de meest basis functionaliteit die je nodig hebt als je je telefoon productief gebruikt. Dit zou voor mij reden zijn om af te zien van aankoop, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen hierover.
Dat heb ik ook. Mails van bijvoorbeeld LinkedIn zijn veel te smal en mails van Facebook zijn net iets te breed. Volgens mij is dit een wat breder issue, want met de desktopversie van Outlook 2016 heb ik daar ook regelmatig last van.
Zojuist nog even gecontroleerd: Op mijn Lumia 930 met WP 8.1 gaat het bij dezelfde mails wel goed. Aangezien Outlook tegenwoordig een losse app is en niet meer in het OS zit, zal het wel snel gefixt kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:23
D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:37:
[...]

Ik kom van android en op dit moment is wm10 gewoon nog niet af. Voor 699 koop je een prototype, wat dus eigenlijk schandalig is, eerst heb je het met software en games (producten die nog niet klaar zijn, geleverd) nu dus bij hardware.
Hello is gewoon nog beta. gewoon ook in de software staat er gewoon letterlijk beta.
Windows phone 10 komt ook pas 16dec. alle software in de store is gewoon nog voor windows 8.1 dus hopelijk dat met de introductie van 10 ook de nieuwe apps komen.
Er is een app gap en de apps die er zijn, zijn veelal bagger.
De enige reden dat ik dit toestel nog niet terug gestuurd is, is vanwege de camera.
Ik had gisteren een nexus 6p ernaast gehouden, dan voelt de nexus toch echt beter in de hand en de software voelt af.
Toff die retina scan maar vinger afdruk scanner werkt vooralsnog sneller en zekerder, ik heb nog te vaak dat ik de telefoon in de juiste hoek moet hebben voor me gezicht om hem te laten werken.
De soft & hardware is op dit punt in tijd inferieur aan de concurrentie, basis taken doet hij gewoon maar er is verder niks speciaals aan dit toestel, ik kan dit toestel ook gewoon aan niemand anders aanraden.
Als je een toestel zoekt die het moet doen met alles en ben je android of ios gewend: zoek dan verder.
Vind je het leuk om met toestellen te spelen en iets te hebben wat niemand anders heeft: lumia 950xl.
Laat ik nog maar zwijgen over het aantal resets & vastlopers. Ik heb in 4dagen tijd meer vastlopers en resets gehad met de lumia 950xl dan ik met android of IOS in de afgelopen 4 jaar heb gehad. Alleen android 2.0 en de motorola milestone hadden even veel vastlopers maar dan in 2 jaar.
Dit is niet om WM10 of de lumia te bashen dit is gewoon de realiteit, dit zullen de mensen met gelijke vorige ervaring met android en/of ios beamen.
Jammer dat je het zo ervaart. Ik heb nog geen enkele vast loper gehad sinds ik de 950 in gebruik heb genomen. Ook windows Hello doet het tot zover 99 procent van de tijd prima, zelfs in het donker. de Appgap ach ja voor mij niet direct interessant.

De apps die ik doorgaans gebruik zijn er de rest doe ik met de webbrowser en er zijn een paar specifieke apps maar die draaien ook alleen maar op iOS en dat komt er hier toch nooit in. Android is nooit een optie geweest vanwege een aversie tegen Google en het bij behorende machtsmisbruik en bij iOS tja dat is iOS een opgesloten gevoel.

Ja Windows 10 is nog niet af maar dat geld al jaren voor Android en iOS exact het zelfde, voordeel hier is dat je gegarandeerd updates gaat krijgen. En niet zoals Android afhankelijk bent van alternatieve roms of leveranciers die hun producten niet meer update.

Nee ik kan hier prima mee leven. Ideaal nee nog niet maar zeker onderweg de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Big-Foot schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:47:
[...]

Ja Windows 10 is nog niet af maar dat geld al jaren voor Android en iOS exact het zelfde, voordeel hier is dat je gegarandeerd updates gaat krijgen. En niet zoals Android afhankelijk bent van alternatieve roms of leveranciers die hun producten niet meer update.
Wat is niet af? basis functionaliteit werkt gewoon bij Android, android draad op de meeste toestellen prima, vanaf 3 werd het gewoon aanzienlijk stabieler op android 5 heb ik nog nooit een vastloper gehad.
Ios & android lopen wel degelijk voor.

Windows 10 heeft nog tijd nodig maar daarom zeg ik voor veel mensen is dit toestel gewoon niet geschikt en raken ze alleen gefrustreerd van windows 10.
Zoals je kan lezen hebben meerdere mensen deze ervaring met dit toestel.

Ik kan niet wachten op de updates, panorama b.v. met de camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05
Mag ik vragen waarom je het toestel in de eerste instantie gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-1900
Een probleem met android 5 is een stabiele vpn verbinding. Met windows10 geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb ook geen problemen met mijn telefoon, en w10 is bij mij ook prima, alleen niet zo consistent als netjes zou zijn.

Zou ik de 950 aanraden? In principe wel. Het is gewoon een nette high-end telefoon met zo zijn eigen voor en nadelen. Ik heb zeker geen spijt. Wel is de overstap van 820 naar de 950 minder schokkend dan die van android naar de 820, maar dan noem je ook wat op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 22:13

rda

Telefoon (950) sinds gisteren in mijn bezit. Zeker wel tevreden over. Ik vind hem mooi, en zeker niet heel groot. Ergens wel jammer dat de on screen toetsen af en toe wat van het scherm afsnoepen, zou mooi zijn als je deze regelmatig weg kan schuiven. Verder; misschien vandaag een willekeurige herstart gehad, maar kan ook te maken hebben met een update oid. Batterij houdt het prima. Ik zit nog op 75% sinds iets na half 12 (opgeladen van 0 tot 100 in een uurtje). Dat is met wat browsen, apps downloaden.

Met mail geen last. Ook niet op gelet. Wat me echter nog niet is gelukt, zijn mijn OneDrive foto's automatisch in mijn foto app vinden. Iemand hier een tip voor?

Wat ik trouwens nog wel erg leuk vond, is het automatisch scherpstellen van de fotocamera.

[ Voor 6% gewijzigd door rda op 29-11-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rda schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:23:
Telefoon (950) sinds gisteren in mijn bezit. Zeker wel tevreden over. Ik vind hem mooi, en zeker niet heel groot. Ergens wel jammer dat de on screen toetsen af en toe wat van het scherm afsnoepen, zou mooi zijn als je deze regelmatig weg kan schuiven. Verder; misschien vandaag een willekeurige herstart gehad, maar kan ook te maken hebben met een update oid. Batterij houdt het prima. Ik zit nog op 75% sinds iets na half 12 (opgeladen van 0 tot 100 in een uurtje). Dat is met wat browsen, apps downloaden.

Met mail geen last. Ook niet op gelet. Wat me echter nog niet is gelukt, zijn mijn OneDrive foto's automatisch in mijn foto app vinden. Iemand hier een tip voor?
Even de Onedrive app openen en je aanmelden. De rest gaat vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Laatst online: 13:07
D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:09:
[...]

Wat is niet af? basis functionaliteit werkt gewoon bij Android, android draad op de meeste toestellen prima, vanaf 3 werd het gewoon aanzienlijk stabieler op android 5 heb ik nog nooit een vastloper gehad.
Ios & android lopen wel degelijk voor.

Windows 10 heeft nog tijd nodig maar daarom zeg ik voor veel mensen is dit toestel gewoon niet geschikt en raken ze alleen gefrustreerd van windows 10.
Zoals je kan lezen hebben meerdere mensen deze ervaring met dit toestel.

Ik kan niet wachten op de updates, panorama b.v. met de camera :)
Panorama is er toch gewoon ? bij mij wel hoor Lumia panorama. werkt prima. Ik herken mijn toestel 950XL ook niet in jullie beoordelingen. Ik heb in de drie dagen dat ik hem heb 1 reboot gehad, verder werkt hij normaal en snel. Ik mis nog maar bitter weinig, enkel de ouderwetse Here App zou prettig zijn om te hebben, dis is toch prettiger. Ik heb net Android opgegeven omdat ik er niet aan kon wennen, na mijn windows telefoons (zakelijk) een jaartje gestoeid met een Motorola moto G met stock android. Ik blijf het een gebakje vinden, ja, wel 3 miljoen apps maar ook 2,5 miljoen troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:24:
[...]

Even de Onedrive app openen en je aanmelden. De rest gaat vanzelf.
'Bij mij dus helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Bvanham schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:25:
[...]

Panorama is er toch gewoon ? bij mij wel hoor Lumia panorama. werkt prima. Ik herken mijn toestel 950XL ook niet in jullie beoordelingen. Ik heb in de drie dagen dat ik hem heb 1 reboot gehad, verder werkt hij normaal en snel. Ik mis nog maar bitter weinig, enkel de ouderwetse Here App zou prettig zijn om te hebben, dis is toch prettiger. Ik heb net Android opgegeven omdat ik er niet aan kon wennen, na mijn windows telefoons (zakelijk) een jaartje gestoeid met een Motorola moto G met stock android. Ik blijf het een gebakje vinden, ja, wel 3 miljoen apps maar ook 2,5 miljoen troep.
Waarschijnlijk mee genomen van je andere toestel, standaard zit er geen panorama app, windows 10 heeft die gewoon nog niet. Volgens Juha Alakarhu komt deze nog eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de non xl nu twee dagen in gebruik, zeer tevreden.

Echter heb ik wel mezelf geïrriteerd aan een krakende cover wanneer ik drukte op de achterkant aan de onderkant.. Hebben meer mensen hier last van?

Nu maar even opgelost door er een stukje papier tussen te doen maar moet niet hoeven dus ga een nieuwe back cover proberen te fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:33:
[...]

Waarschijnlijk mee genomen van je andere toestel, standaard zit er geen panorama app, windows 10 heeft die gewoon nog niet. Volgens Juha Alakarhu komt deze nog eraan.
Sinds vandaag is de Lumia Panorama app weer te downloaden...

[ Voor 9% gewijzigd door Swerfer op 29-11-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:38:
[...]

Sinds vandaag is de Lumia Panorama app weer te downloaden...
Deze is voor 8.1 niet 10, staat er gewoon erg groot bij. Staat ook niet in mijn store op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:50
Moet eerlijk zeggen dat ik het commentaar van D0gtag wel herkend.
Sinds donderdag hier een 950XL die het af en toe toch wel moeilijk lijkt te hebben met sommige apps.
Ook bij de voor geinstalleerde apps zoals mail.
Daarin tegen ben ik zelf nog niet echt gewend aan wp, maar dat is ook logisch na 8 jaar android.
Simpele dingen als een battery % weergave in de balk...(iemand een idee?) is een aardige speurtocht.
Of agenda's syncen tussen MS en google, maar waar ik wel van baal is dat WD my cloud niet werkt, deze had ik niet verwacht.
En morgen toch maar eens contact opnemen met MS, er gaat iets niet lekker met mijn MS account waardoor Lumia offers bij niet werkt.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:40:
[...]

Deze is voor 8.1 niet 10, staat er gewoon erg groot bij. Staat ook niet in mijn store op het toestel.
http://www.nokiapoweruser...indows-10-mobile-devices/

Ik heb hem zelf vandaag op mijn L950XL geïnstalleerd...

[ Voor 45% gewijzigd door Swerfer op 29-11-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 22:26
Hi, ik heb zelfs photosynth weer op mijn toestel staan! Ik zie alleen niet de display dock in mijn lumia Offers app staan, is daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodan schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:41:
Simpele dingen als een battery % weergave in de balk...(iemand een idee?) is een aardige speurtocht.
Swipe even van boven naar beneden (open notificatiebalk gedeeltelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:59
rda schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:23:
Telefoon (950)[...] Ergens wel jammer dat de on screen toetsen af en toe wat van het scherm afsnoepen, zou mooi zijn als je deze regelmatig weg kan schuiven.[...]
Als het niet gewijzigd is t.o.v. 8.1 kun je 1x op het pijltje linksonder drukken om het tb te laten verdwijnen. Weer tevoorschijn halen kan door een textveld aan te tikken.
Zucht.. hoe kon ik dat nu verkeerd lezen. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Crahsystor op 29-11-2015 20:50 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Crahsystor schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:46:
[...]

Als het niet gewijzigd is t.o.v. 8.1 kun je 1x op het pijltje linksonder drukken om het tb te laten verdwijnen. Weer tevoorschijn halen kan door een textveld aan te tikken.
rda bedoelt niet het toetsenbord, maar de on screen navigatie toetsen. Ook deze kan je meestal naar onder weg swipen en weer omhoog swipen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:50
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:46:
[...]

Swipe even van boven naar beneden (open notificatiebalk gedeeltelijk)
Dat is niet wat ik bedoel, maar een constant zichtbare percentage, maar txs any way :).

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Crahsystor schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:46:
[...]

Mijn fout, ik was wat onduidelijk zie ik. Ik bedoelde de navigatietoetsen. Dus, de homescreen knop, pijltje terug en het zoekglas (overigens jammer dat ik daarmee geen muziek meer kan herkennen?). Je kunt deze oproepen door vanaf beneden naar boven te swipen. Zou mooi zijn als je deze ten alle tijde ook naar beneden weg kan swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik heb hem niet in me store(mobiel), op me pc zie ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:48:
[...]

rda bedoelt niet het toetsenbord, maar de on screen navigatie toetsen. Ook deze kan je meestal naar onder weg swipen en weer omhoog swipen...
Klopt je swipte van onder naar boven op de onderkant v h scherm.
Zo gaan ze weg en komen ze weer teug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Laatst online: 13:07
D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:33:
[...]

nee, want ik ben schoon begonnen. gedownload in de store vanuit de Camera app --> More lenses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodan schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:48:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel, maar een constant zichtbare percentage, maar txs any way :).
Daar heb je een app voor genaamd battery, een paars vierkantje met een wit batterijtje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:50:
[...]

Wat als je de link opent in Edge op je telefoon?

Ik zelf heb hem in de store gewoon opgezocht. Als ik Panorama intik, komt hij al tevoorschijn. (Regio UK)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Bvanham schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:51:
[...]

nee, want ik ben schoon begonnen. gedownload in de store vanuit de Camera app --> More lenses
das het eerste waar ik keek, heb er maar 1tje office lens.
Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:53:
[...]

Wat als je de link opent in Edge op je telefoon?

Ik zelf heb hem in de store gewoon opgezocht. Als ik Panorama intik, komt hij al tevoorschijn. (Regio UK)...
Mijn taal staat alleen op UK regio denk ik NL, toestel gereset en vervolgens opnieuw geprobeerd. Krijg nu wel de lumia panorma (niet als ik zoek op lumia panorama, er staat ook nog niks in lenses) met panorama staat deze erbij maar nogsteeds het zelfde verhaal dat het alleen ondersteund wordt voor wm 8.1.

[ Voor 51% gewijzigd door D0gtag op 29-11-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 22:26
D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:53:
[...]

das het eerste waar ik keek, heb er maar 1tje office lens.
Ik heb Lumia panorama app er ook gewoon in staan, heb hem net gedownload. Ik heb echter ook de Photosynth app er op staan en die kon ik al helemaal niet meer vinden. Die downloade hij gewoon mee bij het terugzetten van de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-1900
Rhodan schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:41:
Of agenda's syncen tussen MS en google, maar waar ik wel van baal is dat WD my cloud niet werkt, deze had ik niet verwacht.
WDMYCLOUD werkt werkt gewoon met de laatste firmware. 5 minuten geleden nog getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:50:
[...]

Bij mij staat die gewoon in de store op de telefoon, hij word inderdaad niet door Windows 10 ondersteund, maar werkt wel op Windows 10 phone.
Zoek op "Lumia" of "Lumia Panorama" dan kom je hoe tegen, wel op je telefoon en niet op je PC!

Ik heb hem net geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:53:
[...]

maar nogsteeds het zelfde verhaal dat het alleen ondersteund wordt voor wm 8.1.
Gewoon installeren. Doet het gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurbatov
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:51
Ook ik na de allereerste iPhone in bezit te hebben gehad en sindsdien alleen iOS gebruikt, nu overgestapt naar de 950 XL. Toe aan iets anders. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het toestel. Hier de positieve punten:

- Toestel is echt goed snel. Ook al heb ik het gevoel dat webpagina's niet denderend veel sneller laden dan mijn 5s.

- Scherm is echt prachtig en grootte is ook perfect. Zou niet terug kunnen naar klein toestel.

- Camera is snel en maakt mooie foto's. Wel heb ik met paar filmpjes gehad dat ie veel focust tussendoor waardoor beelden niet scherp zijn.

- Iris scanner heeft voor aardig wat wauws bij vrienden gezorgd, maar werkt niet vlekkeloos en vergeleken met vingerscanner van iPhone stuk slechter. Had op mijn 5s nauwelijks foute invoer.

- Ik vind W10 prettig ogen. Tiles doorzichtig geeft rustige uitstraling en is mooi. Ook vind ik het heel handig dat je soort snelkoppelingen van contacten of bepaalde gedeeltes in apps aan je beginscherm kan pinnen.

Toch een paar kleine irritaties na 2 dagen gebruik.

- Batterij gaat toch wel snel leeg. Vandaag op de uni aan opdracht gezeten en niet zoveel met de telefoon gedaan. 11 uur uit de lader vanmorgen en nu nog maar 30%. Ben bang dat ik bij normale werkdag geen volle dag haal en zoveel heb ik er nog niet mee gespeeld vandaag. Mijn refurbished iphone 5s van 1 maand oud doe ik soms anderhalve dag tot 2 dagen mee in het weekend, bij weinig gebruik. Toch wel een minpuntje. Iemand nog tips om batterijduur te verbeteren?

- Als ik gebeld wordt zie ik de namen van mijn contacten niet terwijl ik wel al mijn contacten vanuit iCloud op mijn tel heb staan?! Beetje irritant aangezien ik niet alle nummers uit mijn hoofd ken. Zal wel instelling zijn denk ik. Weet iemand een oplossing hiervoor?

- Scaling van apps als whatsapp ook wel vervelend. Grootte van het scherm wordt zo niet benut. Hopelijk snel opgelost door devs. Maar zal denk ik kwestie van tijd zijn.

- Persoonlijk mis ik geen apps. Wel vind ik apps als nu.nl en ABN bankieren een achteruitgang. Kan bijvoorbeeld geen creditcard zien en ook beleggingen niet.

- Agenda en Mail minder goed werken. Gebruikte WeekCal op mijn iPhone en mis dat toch wel een beetje. Als ik gmail account toevoeg krijg ik ineens 1000 ongelezen mail uit mijn reclamefolder binnen. Krijg ik niet weg.

- Instellingen voorlopig nog echt een doolhof. Maar dat is kwestie van tijd denk ik.

- Verder moet ik al mijn muziek nog overhevelen. Baal ook wel dat ik al mijn afspeellijsten dan kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:56:
[...]

Bij staat die gewoon in de store op de telefoon, hij word inderdaad niet door Windows 10 ondersteund, maar werkt wel op Windows 10 phone.
Zoek op "Lumia" of "Lumia Panorama" dan kom je hoe tegen, wel op je telefoon en niet op je PC!

Ik heb hem net geïnstalleerd.
lumia of lumia panorama vind hij juist niks, alleen met panorama :+
Ik had hem net geinstalleerd (20:53) foto reeks genomen als test 20:54, nu 21:00 is hij nog bezig met 'creating panorama'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

D0gtag schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:00:
[...]

lumia of lumia panorama vind hij juist niks, alleen met panorama :+
Ik had hem net geinstalleerd (20:53) foto reeks genomen als test 20:54, nu 21:00 is hij nog bezig met 'creating panorama'.
1 panorama met 3 foto's genomen, duurde misschien 5 seconden...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hx5SqfMFG2YEOLlvNmOYDr3q/medium.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Swerfer op 29-11-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:01:
[...]

1 panorama met 3 foto's genomen, duurde misschien 5 seconden...
okee, want hij is nu nog bezig. gecancelled hij loopt tenminste niet vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Jurbatov schreef op zondag 29 november 2015 @ 21:00:
- Verder moet ik al mijn muziek nog overhevelen. Baal ook wel dat ik al mijn afspeellijsten dan kwijt ben.
waarom ben je je playlist kwijt :) je kan deze exporteren en omzetten naar m3u of wpl.
offtopic:
Sorry voor de dubble post

[ Voor 5% gewijzigd door D0gtag op 29-11-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb het ook gehad
Swerfer schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:23:
Dit heb ik eerder gelezen. Ik heb het net getest. Bij mij moet ik gewoon weer unlocken. Kan het zijn dat je bij 'Sign-in options' een bepaalde tijd om opnieuw te unlocken ingesteld en dat je telefoon nog niet gelocked was? Ikzelf heb sinds Hello ingesteld dat ik altijd opnieuw moet unlocken...
Dat was idd bij mij het geval.
Hij stond ingesteld op 15 minuten zonder opnieuw te hoeven aanmelden.
Nu op "altijd" en nu kan ik niet zomaar meer unlocken.

Ik had het ook als ik Whatsapp berichten binnenkreeg. Terug knop en hij unlockte zonder authenticatie.
Nu niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurthonkey365
Welke gallery app gebruiken jullie? ik vind de standaard niet echt gemakkelijk
Pagina: 1 ... 32 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.