Tja hier nog zo een. Ik heb nu een S5 en daar ben ik echt wel klaar mee. Ik ben sowieso helemaal klaar met Samsung en ben ook op zoek. Ik had in eerste instantie het idee om een Nexus 5x te kopen, maar die is me toch echt wel tegengevallen. Ik had de Moto X Style ook nog op mijn lijstje, maar die is inmiddels ook afgevallen (te groot en nu na overname door Lenovo een onduidelijk updatebeleid). Toen had ik de LG G4 en de Sony Z5 nog op mijn lijstje staan. Komt Sony uit met een nieuwsbericht dat ze mogelijk gaan stoppen met de verkoop van telefoons als de smartphonedivisie in 2017 nog geen winst draait. Daar ging mijn idee van een bedrijf wat een goed updatebeleid heeft in rook op, want als ze stoppen met smartphones ben ik er natuurlijk straks niet zeker van dat ik voor de Z5 nog updates ga krijgen. De Z5 is dus ook van mijn lijstje geschrapt en blijft de G4 nog over..... Tja ooit heb ik de Optimus 2x gehad waarna ik eigelijk heb gezegd dat ik geen LG meer wil, maar daar wilde ik nog wel een keer op terugkomen omdat ze hun leven gebeterd hebben.
Nu komt Microsoft met de 950(XL) en heb ik eigenlijk zoiets van ..... "waarom zou ik, ondanks dat ik Android gebruiker van het eerste uur ben, niet overstappen naar een Windows phone". Geen gezeur meer met updates die tegengehouden worden door een smartphonefabrikant, een super camera aan boord, waar het mij eigenlijk om te doen is en ook nog eens een formaat waar ik tevreden mee ben. De 950XL vind ik dan wel weer net even te groot, dus de 950 is wat mij betreft wel een toestel wat mij misschien over de streep kan trekken om van platform over te stappen.
Tja en dan spelen de apps natuurlijk ook nog wel een beetje mee, want ik maak toch wel gebruik van een aantal apps op mijn S5 waar ik echt wel aan gehecht ben. Nou daar heb ik even een lijstje van gemaakt en ben vervolgens in de Window Phone Store gaan rondneuzen en ja hoera, het zou allemaal kunnen

. Ik zal uiteraard bij sommige apps genoegen moeten nemen met een misschien iets minder ontwikkelde app, maar dat zij dan maar zo.
Ik heb besloten dat ik gewoon van platform ga wisselen en de overstap ga wagen naar de 950. Ik hoop dat ik de goede keuze maak zodat ik voor eens en altijd van het geneuzel van het wel of niet een update krijgen af ben. Een continuum dock heb ik vooralsnog niet nodig en tegen de tijd dat ik er misschien een keer mee wil spelen, koop ik hem wel op marktplaats, want ik denk dat menigeen dat ding een paar keer gebruikt en dan in een la weglegd om vervolgens te verstoffen.
Het wordt denk ik nog wel een hele kluif om mijn mijn data vanuit mijn Google account volledig over te zetten. Met name de deling en synchronisatie van verschillende agenda's (Gmail en iCloud) baren mij nog enige zorgen en verder hoop ik stiekem dan Google nu toch ook alle apps beschikbaar gaat maken voor het Windows Phone platform.
Wat mij betreft mag de 950 morgen in de verkoop gaan, want ik heb er nu al zin in om een lekker los te gaan op een nieuw mobiel platform