Damn, ik ben hier gigantisch allergisch voor en vind dit soort dingen onacceptabel. Benieuwd wie hier allemaal last van heeft en of de 950 er ook last van heeft...Sc0tTy schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:08:
Hmm mensen hier met een XL die hier ook last van hebben?
YouTube: Lumia 950 XL Issue - Back Bottom Area Squeaks
Zou erg jammer zijn.
Of hoger natuurlijk. Landscape afbeeldingen kunnen ook gewoon hoor.hupske schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:29:
[...]
Nee, je moet wallpapers gaan kiezen met 1440 x 2560 als resolutie. Ook in die volgorde, want hij moet hem verticaal hebben.Bedankt voor je antwoord iig
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb al enkele landscape afbeeldingen geprobeerd, maar dan moet je wat vinden wat 2560 in de hoogte heeft. En dan nog schaalt het niet lekker want hij snijd er nog wat vanafRamon schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:31:
[...]
Of hoger natuurlijk. Landscape afbeeldingen kunnen ook gewoon hoor.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Na het filmpje te zien ff geprobeerd. En ja heb er ook last van helaas.Sc0tTy schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:08:
Zou erg jammer zijn.
Steam: Lelocky - Origin - Lelocky
Ik wil de L 950 in Indonesië kopen maar ben er niet zeker van of ik dan van alle Nederlandse providers mobiel internet kan gebruiken.
Dit staat bij de specificaties van de Indonesische versie:
GSM: 850 MHz, 900 MHz, 1.800 MHz, 1.900 MHz
WCDMA: Band 1 (2100 MHz), Band 2 (1900 MHz), Band 4 (1700/2100 MHz), Band 5 (850 MHz), Band 8 (900 MHz)
LTE FDD: Band 1 (2100 MHz), Band 2 (1900 MHz), Band 3 (1800 MHz), Band 4 (1700/2100 MHz), Band 5 (850 MHz), Band 7 (2600 MHz), Band 8 (900 MHz), Band 12 (700 MHz), Band 17 (700 MHz), Band 20 (800 MHz), null
TD-LTE: Band 38 (2570-2620 MHz), Band 40 (2300-2400 MHz)
Kan iemand mij zeggen of dit met alle providers in NL werkt? Ik kan die data zo snel niet vinden.
Dit staat bij de specificaties van de Indonesische versie:
GSM: 850 MHz, 900 MHz, 1.800 MHz, 1.900 MHz
WCDMA: Band 1 (2100 MHz), Band 2 (1900 MHz), Band 4 (1700/2100 MHz), Band 5 (850 MHz), Band 8 (900 MHz)
LTE FDD: Band 1 (2100 MHz), Band 2 (1900 MHz), Band 3 (1800 MHz), Band 4 (1700/2100 MHz), Band 5 (850 MHz), Band 7 (2600 MHz), Band 8 (900 MHz), Band 12 (700 MHz), Band 17 (700 MHz), Band 20 (800 MHz), null
Kan iemand mij zeggen of dit met alle providers in NL werkt? Ik kan die data zo snel niet vinden.
Helaas heb ook ik hier last vanSc0tTy schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:08:
Zou erg jammer zijn.
Hmm, mail notificaties doen het nog steeds niet ik de tile en het lockscreen, meer mensen die hier last van hebben? Of geeft de gezamenlijke outlooktile geen meldingen van mails?
Gister Lumia 950 XL voor m'n vrouw en mij binnen gekregen.
Slechte nieuws eerst:
Krakende backcover hier ook bij beide toestellen, niet heel storend maar dat is persoonlijk. Als je toestel normaal gebruikt geen kraak, als je het toestel onderaan stevig beetpakt hoor je we een kraakje.
Beeldscherm recht van voren is goed, kijk je vanuit hoeken dan is er wat kleurverloop naar groen en rood zweem. Als je erop let valt het alleen bij witte achtergrond op. Deels op te lossen door display color op 'vivid' te zetten in instellingen.
Goede nieuws:
Supersnel toestel.
Licht qua gewicht komende van Lumia 1520.
Camera top, echt top.
Windows Hello werkt goed en snel.
Opladen supersnel met quick charge.
Al met al zeer tevreden, ga alleen nog een mozo bruin leren backcover bestellen, kwaliteit van de standaard backcover is ondermaats naar mijn mening.
Slechte nieuws eerst:
Krakende backcover hier ook bij beide toestellen, niet heel storend maar dat is persoonlijk. Als je toestel normaal gebruikt geen kraak, als je het toestel onderaan stevig beetpakt hoor je we een kraakje.
Beeldscherm recht van voren is goed, kijk je vanuit hoeken dan is er wat kleurverloop naar groen en rood zweem. Als je erop let valt het alleen bij witte achtergrond op. Deels op te lossen door display color op 'vivid' te zetten in instellingen.
Goede nieuws:
Supersnel toestel.
Licht qua gewicht komende van Lumia 1520.
Camera top, echt top.
Windows Hello werkt goed en snel.
Opladen supersnel met quick charge.
Al met al zeer tevreden, ga alleen nog een mozo bruin leren backcover bestellen, kwaliteit van de standaard backcover is ondermaats naar mijn mening.
Nederland heeft banden 3, 7 en 20 - dus ja.jeweetwel88 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 01:05:
Hoe? Ik vind het zo vaag, die MS store. Ik zie nergens een veld voor die code die ik per mail heb ontvangen.DCG909 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:38:
Dock besteld.
Verwacht het pas over een week of 5 binnen (de levertijd van de dock is 4-6 weken).
Gisteren abbo verlengd via CB, vandaag de 950 XL binnen.
Kom van Android af en sommige dingen zijn wat vervelend (zo kan ik bepaalde contacten blijkbaar niet verbergen...), voor de rest is get gewoon een goed toestel dat best rap werkt.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Iemand die al 4 rijen tiles naast elkaar heeft geprobeerd? Ben erg benieuwd naar de leesbaarheid van de live tiles in dat geval.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Zouden gebruikers die de telefoon inmiddels al hebben mij een plezier willen doen en onderstaande vragen willen beantwoorden?
1. Heeft de non-XL Lumia 950 ook last van het backcover probleem (gekraak enzo)?
2. Hoe is het gesteld met het hervatten van third party apps? Nu instant of alsnog weer laad-schermen?
3. Is het AMOLED scherm inderdaad inderdaad pik en pik zwart?
4. Hoe is de leesbaarheid van livetiles als je 4 rijen naast elkaar zet?
5. Iedereen is nu even lyrisch en dat begrijp ik volkomen, maar valt hoe het toestel aanvoelt echt een beetje tegen?
1. Heeft de non-XL Lumia 950 ook last van het backcover probleem (gekraak enzo)?
2. Hoe is het gesteld met het hervatten van third party apps? Nu instant of alsnog weer laad-schermen?
3. Is het AMOLED scherm inderdaad inderdaad pik en pik zwart?
4. Hoe is de leesbaarheid van livetiles als je 4 rijen naast elkaar zet?
5. Iedereen is nu even lyrisch en dat begrijp ik volkomen, maar valt hoe het toestel aanvoelt echt een beetje tegen?
Heb een vaag probleem met Edge. Soms als ik een website in type en ernaar toe ga, wordt de hele pagina blank. Als ik op de home knop druk en Edge weer open wordt ineens de website getoond.
De pagina wordt wel geladen zeg maar, maar pas getekend als ik Edge opnieuw open.
De pagina wordt wel geladen zeg maar, maar pas getekend als ik Edge opnieuw open.
Je moet ergens op een linkje drukken op de overzichts pagina waar je de aantallen kan selecteren in je winkelwagentje. Deze zou vlak onder je producten moeten staan.noes schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:46:
[...]
Hoe? Ik vind het zo vaag, die MS store. Ik zie nergens een veld voor die code die ik per mail heb ontvangen.
Dat heb ik ook soms met men 930...Caayn schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:59:
Heb een vaag probleem met Edge. Soms als ik een website in type en ernaar toe ga, wordt de hele pagina blank. Als ik op de home knop druk en Edge weer open wordt ineens de website getoond.
Dat is nou eenmaal het effect van super amoled. Ik heb een setting op mijn l930 die ervoor zorgt dat alle rare tinten weg zijn en dat wit ook echt wit ishupske schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:34:
Wat mij echter op dit moment wel stoort is het scherm. Als je er recht voor zit is hij redelijk goed maar dan heeft die wat rood teveel, maar zodra je de hoek iets veranderd word het wit en grijs behoorlijk groen en dat maakt het scherm uiteindelijk lelijk. Dus dan is het witte thema ook helemaal niet geschikt. Ik weet niet of dat bij meer mensen zo is? Anders kan het ook duiden op een wat minder scherm. Als er toevallig iemand in de buurt van Doetinchem woont is het wellicht een idee om de toestellen naast elkaar te leggen xD Kan ook zijn dat ik te verwend ben geraakt met de M8, maar vind het verschil wel erg groot.
Over het zwart kan ik niet klagen, dat is uitstekend met een Amoled![]()
Het toestel ernaast is een HTC M8:
[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand die wel zijn Whatsapp berichten behouden heeft van 920 naar 950 (XL)?
Ik kreeg niet eens de vraag of ik backup wilde terugzetten...
En ik heb een klein tijdje geleden een back-up gemaakt, en daarnaast doet Whatsapp dat elke ochtend rond 4u automatisch dus daar kan het niet aan liggen.
En ik heb een klein tijdje geleden een back-up gemaakt, en daarnaast doet Whatsapp dat elke ochtend rond 4u automatisch dus daar kan het niet aan liggen.
Hoe heet de app om dock te bestellen? Nog niet kunnen vinden, maar wellicht heb ik een toestel waarbij de app nog niet geïnstalleerd is.DCG909 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:38:
Dock besteld.
Verwacht het pas over een week of 5 binnen (de levertijd van de dock is 4-6 weken).
Gisteren abbo verlengd via CB, vandaag de 950 XL binnen.
Kom van Android af en sommige dingen zijn wat vervelend (zo kan ik bepaalde contacten blijkbaar niet verbergen...), voor de rest is get gewoon een goed toestel dat best rap werkt.
Lumia OffersShinji schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:13:
[...]
Hoe heet de app om dock te bestellen? Nog niet kunnen vinden, maar wellicht heb ik een toestel waarbij de app nog niet geïnstalleerd is.
Ik zal die settings straks eens proberen. Maar mijn moeder heeft een S6, ook super amoled, daarbij is het lang niet zo aanwezig. Ik vind persoonlijk dat je ze wel mag vergelijken met elkaar aangezien ze allebei de top van de markt zijn. Je mag dan ook wel wat verwachten.vali schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:10:
[...]
Dat is nou eenmaal het effect van super amoled. Ik heb een setting op mijn l930 die ervoor zorgt dat alle rare tinten weg zijn en dat wit ook echt wit is
[afbeelding]
Ik heb de Lumia Offers app er ook nog niet tussenstaan. Maar volgens het mailtje van CB moet die er vanzelf een keer tussen te komen staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Hupske op 27-11-2015 09:15 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Samsung heeft nooit echt moeite gedaan om de witte tint te fixen. Ze leveren erg goede hardware daar is niks mis mee (sterker nog, alle lumia's met superamoled zijn Samsung schermen), maar de software vergeten ze altijd. Weet in ieder geval dat ze niks deden bij de s4 en s5, maar s6 heb ik geen idee eigenlijk.hupske schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:14:
[...]
Ik zal die settings straks eens proberen. Maar mijn moeder heeft een S6, ook super amoled, daarbij is het lang niet zo aanwezig. Ik vind persoonlijk dat je ze wel mag vergelijken met elkaar aangezien ze allebei de top van de markt zijn. Je mag dan ook wel wat verwachten.
Ik heb de Lumia Offers app er ook nog niet tussenstaan. Maar volgens het mailtje van CB moet die er vanzelf een keer tussen te komen staan.
Hoe lang duurde het voordat je dat mailtje kreeg?penscup62 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:36:
De lumia offers app werkt bij mij nu wel op een non-CB toestel:
Er wordt een e-mail gestuurd met een promotie code voor je Display Dock. Volg de instructies in de e-mail om je claim te voltooien.
---
Eerste indruk.
Wow. Prachtig ding. Voelt fragiel (niet goedkoop fragiel, maar heel fijntjes
Het is wel lastig om de telefoon van het OS te scheiden. Windows 10 kende ik nog niet (niet op de PC en niet op de mobiel) dus het is voor mij allemaal nieuw.
Even een eerste indruk:
Handig: ik kan mijn bluetooth keyboard aansluiten! Maakte het inloggen in de diverse applicaties een heel stuk makkelijker (zowel mijn microsoft als gmail email adres zijn 40+ characters lang
Mooi: hij maakt mooie foto's, ook met slecht licht.
Wennen: ik moet nog wel even wennen aan het gemis van de capacitieve knoppen (terug, home en search).
Mooi: ik vind het model van het toestel wel mooi. Ik heb hem even naast de oude Note2 van mijn moeder gelegd en ben blij dat ze hem een stuk rechthoekiger gehouden hebben (de grootte is zo goed als gelijk).
Ik heb er gisteren nog niet echt mee gespeeld, meer alles geïnstalleerd wat ik op mijn 920 ook had, kleurtjes aangepast, een paar uur in de settings gezeten...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Met mijn 950 non-xl kan ik drukken op de achterkant wat ik wil, maar krijg er geen vreemd geluid uit. (gelukkig)
Wat ik mis:
Bij de L930 tikte ik twee keer op het scherm en dan werd hij geactiveerd. Is dat door de aanwezigheid van Glimp niet meer mogelijk? Dat was ideaal in de auto...
Is er een andere manier dan de aan/uit knop om je scherm te activeren?
Ik heb zelfs ofice in een map gezet als kleine tile, dus in de kleine tile zitten 4 pictogrammen (word, excel, powerpoint en onenote). Dit komt neer op 12 "tiles" naast elkaar.
Ziet er gewoon scherp uit...
Wacht even, ik kan maar 3 tiles medium naast elkaar plaatsen...
Mis ik iets?
Bij de L930 tikte ik twee keer op het scherm en dan werd hij geactiveerd. Is dat door de aanwezigheid van Glimp niet meer mogelijk? Dat was ideaal in de auto...
Ik heb ze veel kleiner en ze zien er echt super scherp uit.Lekker Ventje schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:33:
4 Kolommen medium tiles.
Ik heb zelfs ofice in een map gezet als kleine tile, dus in de kleine tile zitten 4 pictogrammen (word, excel, powerpoint en onenote). Dit komt neer op 12 "tiles" naast elkaar.
Ziet er gewoon scherp uit...
Wacht even, ik kan maar 3 tiles medium naast elkaar plaatsen...
Mis ik iets?
[ Voor 86% gewijzigd door BlakHawk op 27-11-2015 09:40 ]
4 Kolommen medium tiles.dfrenner schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:23:
[...]
4: 4 kolommen bedoel je? Je kunt toch veel meer?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Heeft iemand een manier gevonden om "quiet hours" (nachtstand) op te geven? Wanneer ik de opties doorloop gaat hij naar de Cortana settings-pagina welke niet actief is binnen Nederland.
Aan de heren die inmiddels de Continuum dock zonder moeite hebben kunnen bestellen: Hoe? Ik krijg netjes via de mail een link om de promotiecode in te dienen, maar éénmaal bij het betaalproces krijg ik de melding: "Het spijt ons, maar je bank of financiële instelling heeft de bestelling geweigerd. Foutcode:30336"
Als betaalwijze heb ik alleen mijn PayPal gekoppeld staan, moet ik nu echt mijn cc koppelen om het proces succesvol af te ronden?
Ninja edit: Ja, het bedrag van de dock kan afgeschreven worden
, maar zou niet hoeven gezien de aanbieding..
Als betaalwijze heb ik alleen mijn PayPal gekoppeld staan, moet ik nu echt mijn cc koppelen om het proces succesvol af te ronden?
Ninja edit: Ja, het bedrag van de dock kan afgeschreven worden
[ Voor 11% gewijzigd door MrLeeeet op 27-11-2015 10:17 ]
Nee, blijkbaar kan dat nog steeds niet zolang je niet iets op Amerikaans zet (geen idee wat). Dat kon in Win8.1 ook niet....Garfrost schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:36:
Heeft iemand een manier gevonden om "quiet hours" (nachtstand) op te geven? Wanneer ik de opties doorloop gaat hij naar de Cortana settings-pagina welke niet actief is binnen Nederland.
Ik heb dat hele mailtje nog niet gehadMrLeeeet schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:40:
Aan de heren die inmiddels de Continuum dock zonder moeite hebben kunnen bestellen: Hoe? Ik krijg netjes via de mail een link om de promotiecode in te dienen, maar éénmaal bij het betaalproces krijg ik de melding: "Het spijt ons, maar je bank of financiële instelling heeft de bestelling geweigerd. Foutcode:30336"
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Oplossing vooralsnog is om Cortana te activeren (land/regio op US of UK zetten). Quiet hours maakt namelijk deel uit van Cortana, helaas.Garfrost schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:36:
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:42:
[...]
Nee, blijkbaar kan dat nog steeds niet zolang je niet iets op Amerikaans zet (geen idee wat). Dat kon in Win8.1 ook niet....
Dat is jammer, het enige wat mij irriteert aan deze telefoon is dat hij mij wakker maakt met notificaties! Toch bedankt, ik zie wel of ik wanhopig genoeg word om mijn regio te veranderen, er gaat hoe dan ook feedback naar Microsoft dat dit toch van de zotten is.MrLeeeet schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:42:
[...]
Oplossing vooralsnog is om Cortana te activeren (land/regio op US of UK zetten). Quiet hours maakt namelijk deel uit van Cortana, helaas.
[ Voor 11% gewijzigd door Garfrost op 27-11-2015 09:48 ]
Verwijderd
Kreeg gisteren ook mijn 950XL binnen. Heb een jaar een HTC One M8 gehad nadat mijn Nokia Lumia 800 kapot ging. De HTC lag 'nog in de la', maar ik wilde wel weer terug naar een Windows mobiel
Problemen tot nu toe:
- Geen dock en geen Lumia Offers app
- Geen mobiel internet. Bleek dat ik geen APN had, handmatig aangemaakt. Dat is ook weer opgelost.
Voor de rest ben ik er heel erg blij mee.
Problemen tot nu toe:
- Geen dock en geen Lumia Offers app
- Geen mobiel internet. Bleek dat ik geen APN had, handmatig aangemaakt. Dat is ook weer opgelost.
Voor de rest ben ik er heel erg blij mee.
Dubbel tap is een functie die er vooralsnog uit is gehaald, heeft waarschijnlijk te maken met het nieuwe type scherm. Verwachting is wel dat dit later nog eens wordt toegevoegddfrenner schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:23:
Wat ik mis:
Ik heb zelf geen 950, maar bij bijv. een 1020 werkt dit hetzelfdeiWize schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:12:
Iemand die wel zijn Whatsapp berichten behouden heeft van 920 naar 950 (XL)?
Zie ook: https://www.whatsapp.com/faq/en/wp/28060005
Zie ik de 920 ook op de PC kunnen aansluiten en zo de messages.db overzetten naar de 950?-Eraser- schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:06:
[...]
Ik heb zelf geen 950, maar bij bijv. een 1020 werkt dit hetzelfdeWhatsapp maakt helaas geen gebruik van OneDrive voor backup, de backup blijft dus op de telefoon zelf. De enige mogelijkheid die je volgens de Whatsapp-site hebt is een backup via SD-kaart (wat niet kan op een 920) of backup naar e-mail (dit moet je per gesprek doen).
Zie ook: https://www.whatsapp.com/faq/en/wp/28060005
Dit heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, dus helaas geen ervaring mee... Als deze bestanden toegankelijk zijn kun je het wellicht proberen.iWize schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:07:
[...]
Zie ik de 920 ook op de PC kunnen aansluiten en zo de messages.db overzetten naar de 950?
Firelock schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:54:
[...]
Na het filmpje te zien ff geprobeerd. En ja heb er ook last van helaas.
Hebben jullie er echt last van of weten jullie nu je het filmpje hebben gezien dat het kan voorkomen en valt het nu pas op dat jullie telefoon het ook heeft (en hadden jullie er eigenlijk geen last van)?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
word de back-up niet verzonden naar de servers van w'app en als je het wilt herstellen, wordt die backup terug gehaald. zo ging het tenminste van mijn moto G naar mijn Lumia 435-Eraser- schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:14:
[...]
Dit heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, dus helaas geen ervaring mee... Als deze bestanden toegankelijk zijn kun je het wellicht proberen.
Ik las ergens in hier in het topic dat bij de 950(xl) Here Drive+ niet aanwezig is en of niet te installeren is.
Is deze offline navigatie inderdaad niet voorhanden?
Kan iemand dit bevestigen.
De 950XL lag al in het bestelmandje maar toen ik dit las heb ik geannuleerd.Dat is voor mij n.l. een dealbreaker.
De 950XL lag al in het bestelmandje maar toen ik dit las heb ik geannuleerd.Dat is voor mij n.l. een dealbreaker.
Voor je Whatsapp berichten moet je toch echt een Windows backup maken, heb ik ook gedaan en ik kon al mijn apjes overzetten, 640XL naar 950XL.
Ik heb ervoor gekozen om schoon te beginnen en niets van mijn 920 terug te zetten.Jay47 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:24:
Voor je Whatsapp berichten moet je toch echt een Windows backup maken, heb ik ook gedaan en ik kon al mijn apjes overzetten, 640XL naar 950XL.

950 gebruikt offline kaarten van Heretrinity999 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:23:
Ik las ergens in hier in het topic dat bij de 950(xl) Here Drive+ niet aanwezig is en of niet te installeren is.
Maar app Here Drive is nog niet beschikbaar, deze komt wel.
Nokia is bezig om de app terug te brengen. Ergens was wat fout gegaan bij de laatste update (heeft Nokia wel meer last van). In de tussentijd kan je rustig Maps gebruiken, die heeft ook offline navigatie en maakt van dezelfde Nokia dienst gebruik...trinity999 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:23:
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Compleet overheen gekeken. Vertaling van die site is ook slecht. Hier stond bijv: "Voer je code". Tevens is de volgende knop getiteld "Neste".Garfrost schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:03:
[...]
Je moet ergens op een linkje drukken op de overzichts pagina waar je de aantallen kan selecteren in je winkelwagentje. Deze zou vlak onder je producten moeten staan.
De app Maps heeft ook offline kaarten. Lijkt ook sterk op Here, dus denk dat het gewoon een nieuwe naam istrinity999 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:23:
Geen last van met de XL. Kreeg de backcover er nauwelijks af, zo strak en stevig zit die gemonteerd.joblamie schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:30:
[...]
Damn, ik ben hier gigantisch allergisch voor en vind dit soort dingen onacceptabel. Benieuwd wie hier allemaal last van heeft en of de 950 er ook last van heeft...
Ik zag ook Neste staan, en bij het afhandelen was het weer in het duitsnoes schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:27:
[...]
Compleet overheen gekeken. Vertaling van die site is ook slecht. Hier stond bijv: "Voer je code". Tevens is de volgende knop getiteld "Neste".
[...]
De app Maps heeft ook offline kaarten. Lijkt ook sterk op Here, dus denk dat het gewoon een nieuwe naam is
[...]
Geen last van met de XL. Kreeg de backcover er nauwelijks af, zo strak en stevig zit die gemonteerd.
Hoe lang moet je wachten op dat mailtje? Ik heb nog niets gehad...
---
Ik moet echt wennen aan het gebrek aan fysieke knoppen!
---
Ik moet echt wennen aan het gebrek aan fysieke knoppen!
20 minuten schat ik, je zult hem inmiddels wel binnen hebben. Ik had hier ook in accessoires topic over gepost 😉Wailing_Banshee schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:19:
[...]
Hoe lang duurde het voordat je dat mailtje kreeg?
[ Voor 9% gewijzigd door penscup62 op 27-11-2015 11:04 ]
Het is inderdaad een verwarrend process, ik was blij dat PayPal weigerde met mijn eerste twee pogingen want met de uitleg erbij ging ik er van uit dat er inderdaad geen kosten in rekening werden gebracht, had alleen nooit de code ingevoerd! En heel de Microsoft site en store is een drama in het Nederlands, hij wisselt tussen Duits, Nederlands en.. wat het ook mogen zijn zo af en toe.noes schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:27:
[...]
Compleet overheen gekeken. Vertaling van die site is ook slecht. Hier stond bijv: "Voer je code". Tevens is de volgende knop getiteld "Neste".
Nee, nog niets binnen.... Ook niet in mijn junkmail folder. Vanmiddag maar eens verder kijken.
Moest ik ook (op mijn 640 XL), maar als ik nu mijn 920 in bed in het donker aan zet, ben ik weer maar wat blij met die softwareknoppen. Die op de 920 verblinden je gewoon.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:53:Ik moet echt wennen aan het gebrek aan fysieke knoppen!
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Volgens berichten op diverse fora kan het wel paar uurtjes duren, waarschijnlijk ivm de vele aanvragen tegelijk vermoed ikWailing_Banshee schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:07:
[...]
Nee, nog niets binnen.... Ook niet in mijn junkmail folder. Vanmiddag maar eens verder kijken.
Heb je ook een punt mee... Dat was altijd wel een probleem, als ik mijn telefoon in de vakantie midden in de nacht pakte op vakantie. Was je gelijk verblindEektheMan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:13:
[...]
Moest ik ook (op mijn 640 XL), maar als ik nu mijn 920 in bed in het donker aan zet, ben ik weer maar wat blij met die softwareknoppen. Die op de 920 verblinden je gewoon.
Nog meer geduld oefenen! Moest ik gisteren al behoorlijk aanspreken (uiteindelijk is hij om 16:15 bezorgd...)penscup62 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:13:
[...]
Volgens berichten op diverse fora kan het wel paar uurtjes duren, waarschijnlijk ivm de vele aanvragen tegelijk vermoed ik
Ik hoor het in het filmpje al maar amper, maar ik ben dan ook slechthorend. Echter bij mijn eigen toestel heb ik niet het idee dat dat daar ook is. Er zit ook geen beweging in als ik daar duw en ik hoor het dus ook niet. Mijn toestel zit er in ieder geval goed in, misschien dat daar nog iets mis mee kan gaan ofzo.joblamie schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:57:
Zouden gebruikers die de telefoon inmiddels al hebben mij een plezier willen doen en onderstaande vragen willen beantwoorden?
Ik zie bij de meeste apps geen laadschermen. Alleen apps die al een tijd niet zijn bijgewerkt of zeker weten geen Win10 zijn, heb ik het nog wel eens. Denk aan de NOS app of anderen die vaak internet nodig hebben. Maar het meeste gaat eigenlijk wel prima. Sommigen vind ik nog wel wat lang duren voor eerste keer opstarten, maar resume daarna gaat gewoon instant. En doordat de animaties sneller gaan in Win10, is het sowieso minder storend.2. Hoe is het gesteld met het hervatten van third party apps? Nu instant of alsnog weer laad-schermen?
Jazeker. Al had ik bij de 930 ook geen problemen ermee. Glance is wel weer fijn, weglaten double-tap to unlock is minder.3. Is het AMOLED scherm inderdaad inderdaad pik en pik zwart?
Wel prima eigenlijk. Scherm heeft ten opzichte van een 930 bijna een centimeter meer, dus dat gaat nog wel, al heb ik zelf nu meer apps van medium naar wide tile gezet omdat er toch immers meer ruimte beschikbaar is. Zowel in hoogte als qua breedte.4. Hoe is de leesbaarheid van livetiles als je 4 rijen naast elkaar zet?
Op de 930 heb ik 3 medium tiles bij 5 medium tiles (en een beetje), op de 950XL heb ik nu 4 medium tiles bij 6,5 medium tiles. Kortom, kan er dus 9 bij zetten. Das best veel. En met veel live-tile animaties ziet het er ook levendiger uit.
Voelt prima aan hoor. Geen problemen met productie-kwaliteit. Knoppen zijn even wennen aan zijkant (druk nog regelmatig een volumeknop in) en ook de knoppen onderin het scherm zijn nog even wennen (dat ze soms verdwijnen), maar dat komt ook wel goed. Verder de camera is prima afgewerkt, hij wiebelt ondanks de camera-bubbel aan de achterkant niet als je hem neerlegt en erop drukt. Hij is echt licht en dunner plus het plastic voelt niet echt als plastic aan (zit toch nog wel een soort mat-structuur op). Kortom: voelt aan als high-end en doet nergens voor onder. Had het beter gekund of fijner aangevoeld met aluminium? Misschien, maar het is zeker geen stap achteruit zoals sommige reviews beweren.5. Iedereen is nu even lyrisch en dat begrijp ik volkomen, maar valt hoe het toestel aanvoelt echt een beetje tegen?
Nu even kunnen spelen en hij bevalt enorm. Nou beviel de 930 ook al goed en Win10 is ook niet nieuw meer voor me, maar het werkt smooth en naar wens. Apps starten snel op (sneller dan de 930 ook) en de out-of-box experience van deze Win10 was ook weer iets beter dan die van de 930 met laatste insider build. Zal zo Continuum eens proberen en er wat apps voor installeren (maak in het weekend ofzo nog wel even een filmpje van hoe het werkt). Camera werkt ook lekker snel (ook weer sneller dan de 930) en maakt prima foto's. Wat me ook opviel is dat er een Gadgets app is meegeleverd. Die gaat open zodra je een (nieuwe) gadget aansluit en kan daarmee apps openen of de gadgets app zelf openen. Die toont dan verschillende mogelijke apps die je kunt gebruiken. Voorbeeldje: ik had mijn oordoppen aangesloten en kreeg meteen de app. Voorgestelde apps zijn dan: Skype, Groove Muziek, Spotify en Whatsapp (met een plusje en je kunt ze aanpassen). Dit heb ik nog nergens gezien maar is echt awesome. Even spotify opstarten met oordoppen is dus echt veel makkelijker. Ook bij de auto zou je dit dus kunnen gebruiken met navigatie of bv flitsmeister/routeradar. Vooral dat het niet alleen bluetooth-dingen zijn en de diverse settings, maken dat ineens insta-awesome
De irisscanner is nog wel even een dingetje. Dat zit namelijk zo: mijn ogen zijn altijd vrij klein. Of nouja, niet mijn ogen zelf maar het zichtbare ervan. Vaak is een deel van mijn iris ook niet te zien. Bij herkenning lijkt het dat ie toch wel je volledige iris wilt zien wat bij de 1 natuurlijk beter gaat dan bij de ander. Als ik het toestel opstart en laat detecteren, dan lukt dat dus niet als ik mijn ogen wat knijp. Van mij mag de detectie dus wel wat losser (of specifieker). Naast nog dat als ie niet helemaal richting je ogen staat, hij ook nog wel eens wil missen. En wat ik ook merkte is dat het detecteren dus niet werkt als je hem op tafel hebt liggen en even wilt kijken om de notificatie te beantwoorden (zonder dat je er dus in kunt kijken). Dat is dan wel een nadeel ten opzichte van vingerafdruk.
Als ik even meewerk met de detectie, dan gaat het wel vrij vlot, ik denk dat dat nog iets sneller is dan mijn 4 cijferige pincode.
Wat ik raar vind is dat als het fout gaat, er geen mogelijkheid is om het opnieuw te proberen, dan moet je gewoon inloggen met pin of je telefoon weer locken/unlocken. Beetje raar imo.
En zoals gezegd: het gaat dus meestal ook wel goed, maar ik zal hem nog wat meer trainen. Gister al een stuk of 5x gedaan, maar ik merk dat andere lichtsituaties ook nog wel even meewegen met hoe je iris er dan uitziet. Dus daar kom ik later nog wel op terug. Ik heb in ieder geval het idee dat het detectie beter gaat als je je ogen verder open doet en je hele iris zichtbaar is.
Verder is het wel gaaf om zo je telefoon te unlocken. Ik zit nog even te twijfelen of ik mn werk-mail nog wel wil gaan gebruiken op dit toestel (heb sowieso de schurft aan inlogcodes), maar zal hem wel even blijven trainen.
Ander ding waar ik aan moet wennen zijn de onscreen knoppen. Verbergen doe ik ze liever niet (maar dat is dus geen setting om aan te passen) en ook heb ik het gevoel dat ze minder hoog zijn dan bij de 930. Daarnaast ben ik gewend om helemaal linksonder in te drukken om back te gaan, maar het lijkt alsof de back en search net iets meer richting het midden zijn gezet. Liever zie ik dus dat ze de back knop helemaal de linkerkant laten opvullen qua indrukken, want nu druk ik dus vaak mis. Al kan ik er ook nog wel aan wennen.
Wat verder ook al prima gaat is bedienen met 1 hand. Ik was bij de 930 ook al wel gewend om af en toe mijn hand te verleggen als ik meer dingen aan de bovenkant moest indrukken, maar dat gaat verder prima. Ook typen lukt me zoals het hoort en menu-opties selecteren. Wel hoop ik stiekem dat ze nog wat hamburger-icons verplaatsen naar rechts of beneden, maar ik kan er wel mee leven.
Verder eigenlijk nog geen rariteiten mee gemaakt en zal verder testen om een uitgebreide review te kunnen schrijven. Daar kom ik dit weekend wel aan toe denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 27-11-2015 11:41 ]
Ik heb nu op mijn L930 4x7 medium tiles, nemen de onscreen knoppen de ruimte in waardoor er maar 6,5 medium tiles in de hoogte passen? Ik vond het zo mooi, een vol scherm met tiles waarbij ik niet hoef te scrollen (ik heb ook maar 7 rijen in de hoogte)...Martinspire schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:24:
[ ]
Op de 930 heb ik 3 medium tiles bij 5 medium tiles (en een beetje), op de 950XL heb ik nu 4 medium tiles bij 6,5 medium tiles. Kortom, kan er dus 9 bij zetten.
Bij mij is het 6 + de link naar All aps, daaronder de OSD knoppen. Ziet er m.i. prima uitSwerfer schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:33:
[...]
Ik heb nu op mijn L930 4x7 medium tiles, nemen de onscreen knoppen de ruimte in waardoor er maar 6,5 medium tiles in de hoogte passen? Ik vond het zo mooi, een vol scherm met tiles waarbij ik niet hoef te scrollen (ik heb ook maar 7 rijen in de hoogte)...
Misschien een beetje een rare vraag, maar "ziet" iemand die rode lamp van Windows Hello?
Hmm, maar ik heb hem hier nog op 350% scaling staan, misschien maakt dat nog net uit? Ik weet het niet, maar vind dit prima werken. Het is voor mij al meer dan voldoende en de tiles blijven nog wel prima leesbaar. Ik heb bij de 930 ook de scaling niet aangepast omdat ik dat toch net te klein vond wordenSwerfer schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:33:
[...]
Ik heb nu op mijn L930 4x7 medium tiles, nemen de onscreen knoppen de ruimte in waardoor er maar 6,5 medium tiles in de hoogte passen? Ik vond het zo mooi, een vol scherm met tiles waarbij ik niet hoef te scrollen (ik heb ook maar 7 rijen in de hoogte)...
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 27-11-2015 11:38 ]
Ja en goed ook!Pyramiden schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:38:
Misschien een beetje een rare vraag, maar "ziet" iemand die rode lamp van Windows Hello?
De irisscanner? Ja.Pyramiden schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:38:
Is de irisscannerPyramiden schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:38:
Haha, ok, dan wordt ik dus niet gek en heb ik geen rare oogafwijking
Ik dacht dat infra-rood onzichtbaar was voor een mens. Maar je zag het misschien niet zo in de review filmpjes omdat camera's een infra-rood filter hebben.
Oh dat had ik dus helemaal niet gezien, er zitten dus geen 'hardware knoppen', blijven die een beetje 'onscreen' of is het at random zoals bv de taskbar in Windows (met verberg optie aan)?Martinspire schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:24:
Ander ding waar ik aan moet wennen zijn de onscreen knoppen. Verbergen doe ik ze liever niet (maar dat is dus geen setting om aan te passen) en ook heb ik het gevoel dat ze minder hoog zijn dan bij de 930. Daarnaast ben ik gewend om helemaal linksonder in te drukken om back te gaan, maar het lijkt alsof de back en search net iets meer richting het midden zijn gezet. Liever zie ik dus dat ze de back knop helemaal de linkerkant laten opvullen qua indrukken, want nu druk ik dus vaak mis. Al kan ik er ook nog wel aan wennen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Met 1 oog gesloten doet hij het ook in ieder geval haha!Brabso schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:46:
Doet die irisscanner het ook als je maar 1 oog hebt ?
Ja, ik heb dat bij een Tweaker gelezen. Ik zal even zoeken waar...Brabso schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:46:
Doet die irisscanner het ook als je maar 1 oog hebt ?
Edit: productreview: Microsoft Lumia 950 XL Zwart review door LCP
[ Voor 25% gewijzigd door Swerfer op 27-11-2015 11:52 ]
Meestal heb je ze wel gewoon in beeld, maar er zijn enkele apps/games die zich als fullscreen gedragen en dan worden ze dus wel verborgen. En daar is ook niks aan te doen qua settings. Maar bijkomend voordeel is dan wel weer dat je ze ook niet per ongeluk indrukt (wat me nog wel regelmatig gebeurde vroeger)SinergyX schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:45:
[...]
Oh dat had ik dus helemaal niet gezien, er zitten dus geen 'hardware knoppen', blijven die een beetje 'onscreen' of is het at random zoals bv de taskbar in Windows (met verberg optie aan)?
Maar hoe krijg je dan een app 'weg'? Ik sluit apps altijd volledig (back inhouden, swipe weg), maar dat lijkt dus niet helemaal te gaan?Martinspire schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:49:
[...]
Meestal heb je ze wel gewoon in beeld, maar er zijn enkele apps/games die zich als fullscreen gedragen en dan worden ze dus wel verborgen. En daar is ook niks aan te doen qua settings. Maar bijkomend voordeel is dan wel weer dat je ze ook niet per ongeluk indrukt (wat me nog wel regelmatig gebeurde vroeger)
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Overigens kun je ze wel gewoon terug krijgen door een swipe beweging te maken vanaf de onderkant van het scherm.. Tenminste, daar lijkt het voor mij op. Werkt op zich best fijn.Martinspire schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:49:
[...]
Meestal heb je ze wel gewoon in beeld, maar er zijn enkele apps/games die zich als fullscreen gedragen en dan worden ze dus wel verborgen. En daar is ook niks aan te doen qua settings. Maar bijkomend voordeel is dan wel weer dat je ze ook niet per ongeluk indrukt (wat me nog wel regelmatig gebeurde vroeger)
Edit: De mail app ziet er een stuk beter uit, maar ik heb nu heel vaak dat de app e-mails niet goed inlaad. Afbeelding worden standaard getoond doormiddel van een klein rood kruisje, en ik zie geen manier op de mail opnieuw proberen te laden.
Mail in W8.1 op mijn 920 werkte beter.
Klopt je kan ze op dezelfde manier ook weer weg krijgen. Dit werkt volgens mij overal. Althans ik ben nog geen app/plek tegengekomen waar ik de onscreen knoppen niet kon verbergen/opvragen door een kleine swipe beweging vanaf de onderkant.Garfrost schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:50:
[...]
Overigens kun je ze wel gewoon terug krijgen door een swipe beweging te maken vanaf de onderkant van het scherm.. Tenminste, daar lijkt het voor mij op. Werkt op zich best fijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Caayn op 27-11-2015 11:56 ]
Ben erg blij met mijn nieuwe toestel, heb 2 opmerkingen wel.
1. Minder Bluetooth eigenschappen dan WP8.1
2. IRIS scanner stopt met scannen als je notificatiescherm opent. Vaak klik ik op de standby knop en open vervolgens direct mijn notificatiescherm. Zou fijn zijn als hij unlockt terwijl ik dat doet. Aangezien de scan toch een seconde duurt.
1. Minder Bluetooth eigenschappen dan WP8.1
2. IRIS scanner stopt met scannen als je notificatiescherm opent. Vaak klik ik op de standby knop en open vervolgens direct mijn notificatiescherm. Zou fijn zijn als hij unlockt terwijl ik dat doet. Aangezien de scan toch een seconde duurt.
Dat had ik nog niet geprobeerd! Weer wat geleerd.Caayn schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:54:
[...]
Klopt je kan ze op dezelfde manier ook weer weg krijgen. Dit werkt volgens mij overal. Althans ik ben nog geen app/plek tegengekomen waar ik de onscreen knoppen niet kon verbergen/opvragen door een kleine swipe beweging vanaf de onderkant.
[ Voor 0% gewijzigd door Garfrost op 27-11-2015 12:03 . Reden: Nederlands is mijn goedste vak. ]
Dat is ook een interessant aspect van de 950, voor aardig wat mensen niet in de preview zal dat ook de eerste ervaring met Win10 worden.Caayn schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:54:
Edit: De mail app ziet er een stuk beter uit, maar ik heb nu heel vaak dat de app e-mails niet goed inlaad. Afbeelding worden standaard getoond doormiddel van een klein rood kruisje, en ik zie geen manier op de mail opnieuw proberen te laden.
Dit viel mij ook inderdaad op. Ik was al in de instellingen aan t zoeken, maar ben dus niet de enigeCaayn schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:54:
Onder aan de mail zal een optie staan welke je in staat stelt de afbeeldingen in te laden, helaas lijkt deze niet altijd even netjes te functioneren.
Voordat ik de Outlook apps een update gaf gisteren leek deze optie wel te functioneren. (Heb nu overigens de optie om externe data altijd in te laden aanstaan, en dit maakt geen verschil.)
Voordat ik de Outlook apps een update gaf gisteren leek deze optie wel te functioneren. (Heb nu overigens de optie om externe data altijd in te laden aanstaan, en dit maakt geen verschil.)
Ook krijg ik om de zoveel tijd van de Outlook app een melding : De instellingen voor uw account *** zijn verouderd.
Als ik er dan op klik gaat hij gewoon naar m'n mailbox. Ik werk met Exchange mailboxen via Office365. Iemand anders die dit ook heeft?
Als ik er dan op klik gaat hij gewoon naar m'n mailbox. Ik werk met Exchange mailboxen via Office365. Iemand anders die dit ook heeft?
Is een vage bug als je niet kan syncen en server geeft een error terug, zelfde bij xs4all krijg ik soms 'too many login' (als ik ook via webmail zit), krijg ik ook die melding.RickKoets schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:18:
Ook krijg ik om de zoveel tijd van de Outlook app een melding : De instellingen voor uw account *** zijn verouderd.
Algemeen 'probleem' bij zowel de desktop W10 als W10M. Er is dan even geen verbinding geweest met de mail-/exchangeserver en je krijgt gelijk een melding. Als Microsoft nou de melding gelijk weer weg haalt als de verbinding weer hersteld is...RickKoets schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:18:
O ja,
De feedback app is volgens mij nu ook bij niet-insiders aanwezig, dus ik zou zeggen; meld elke bug of suggestie via de feedback app...
[ Voor 10% gewijzigd door Swerfer op 27-11-2015 12:24 ]
Dat had ik ooit met een andere telefoon.
Oplossing:
- cover eraf
- a4 vel pakken
- klein stukje eruit scheuren
- leg het op de plek waar de speling zit.
- cover erop
- gefixt.
- nog niet gefixt? stukje papier 1x/2x/3x dubbelvouwen tot het wel gefixt is.
https://opensea.io/seaart
Krijgen jullie inmiddels wel het aantal nieuwe mailtjes te zien in de live til van de mail? Dat doet het bij mij nog niet. Is op zich geen grote ramp omdat het op je scherm al eerder zichtbaar is maar als ik bezig ben met de telefoon (en dat is op dit moment vrij veel ;-) zou ik dat toch wel handig vinden.
Op mijn L930 krijg ik wel een nummer te zien, maar die klopt meestal niet met het daadwerkelijke aantal nieuwe mails. Zal binnenkort wel een bugfix komen...Suusje2306 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:33:
Krijgen jullie inmiddels wel het aantal nieuwe mailtjes te zien in de live til van de mail? Dat doet het bij mij nog niet. Is op zich geen grote ramp omdat het op je scherm al eerder zichtbaar is maar als ik bezig ben met de telefoon (en dat is op dit moment vrij veel ;-) zou ik dat toch wel handig vinden.
Ik heb de hele avond met een headset op me kop gezeten dus had het totaal niet door. Ik moet nog even wat langer met de telefoon werken om te kijken of ik er echt "last" van heb.Swerfer schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:18:
[...]
[...]
Hebben jullie er echt last van of weten jullie nu je het filmpje hebben gezien dat het kan voorkomen en valt het nu pas op dat jullie telefoon het ook heeft (en hadden jullie er eigenlijk geen last van)?
Steam: Lelocky - Origin - Lelocky
Ja, ik krijg gewoon een nummertje te zien... (pop3, gmail en outlook).Suusje2306 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:33:
Ik krijg ook netjes een nummertje te zien, zelfs van meerdere boxes gecombineerd. (2x Gmail en 1x Outlook). Wanneer ik een mail op een ander apparaat lees duurt het een paar minuten maar dan veranderd het getal op mijn telefoon ook weer. Nieuwe mails tellen direct op.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:00:
[...]
Ja, ik krijg gewoon een nummertje te zien... (pop3, gmail en outlook).
Ik weet dat je via USB OTG een toetsenbord en muis kunt aansluiten, maar kan dit ook tegelijk met een usb hubje?
Tweede dag:
Camera blijft fantastisch
Software blijft niet af
Opeens stopt de iris scanner of blijft hij continue 'aan zoeken' staan en slaat hij vast. Of hij doet gewoon geen iris scan meer alleen maar pincode... reboot verhelpt.
Iris scan werkt opeens in het donker niet meer, aan uit werkt weer wel.
SD kaart (64gb samsung) werkt prima, opeens krijg ik tijdens een foto nemen het bericht: u kunt beter de telefoon uitzetten alvorens u de sd kaart verwijderd. (iets in die richting). Backcover en SD kaart zitten er gewoon nog op en in. Reboot gedaan, nog steeds niet herkend. SD kaart eruit en weer er in en hij is word weer herkend.
Geen gekraak bij mijn versie ook geen headphones
Bruut irritant dat maps niet auto straatnaam invoegt bij elke letters, je moet dus volledig de straat naam invoeren (kaarten gedownload). Op dit moment mis ik google maps.
Ms moet een berg aan updates invoeren, want daarnaast heb je nog een berg met bugs.
16dec kan niet snel genoeg komen.
Camera blijft fantastisch
Software blijft niet af
Opeens stopt de iris scanner of blijft hij continue 'aan zoeken' staan en slaat hij vast. Of hij doet gewoon geen iris scan meer alleen maar pincode... reboot verhelpt.
Iris scan werkt opeens in het donker niet meer, aan uit werkt weer wel.
SD kaart (64gb samsung) werkt prima, opeens krijg ik tijdens een foto nemen het bericht: u kunt beter de telefoon uitzetten alvorens u de sd kaart verwijderd. (iets in die richting). Backcover en SD kaart zitten er gewoon nog op en in. Reboot gedaan, nog steeds niet herkend. SD kaart eruit en weer er in en hij is word weer herkend.
Geen gekraak bij mijn versie ook geen headphones
Bruut irritant dat maps niet auto straatnaam invoegt bij elke letters, je moet dus volledig de straat naam invoeren (kaarten gedownload). Op dit moment mis ik google maps.
Ms moet een berg aan updates invoeren, want daarnaast heb je nog een berg met bugs.
16dec kan niet snel genoeg komen.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Ik zie hem iid niet zo snel terug.trinity999 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:23:
Wat ik van mail vreemd vind:SinergyX schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:12:
Dat is ook een interessant aspect van de 950, voor aardig wat mensen niet in de preview zal dat ook de eerste ervaring met Win10 worden.
Ik heb 3 exchange boxen van werk en klanten. Deze kon ik in W8.1 gewoon allemaal in "mijn inbox" krijgen. Dat lijkt nu niet meer te kunnen, klopt dat?
Ook binnen contacten kan ik niet meer de GAL van Exchange uitlezen, dat was juist heel handig in 8.1.
Nu kan het zijn dat ik het nog niet gevonden heb hoor.
De nieuwe menu's werken wel stukken beter dan vroeger! Goed gedaan! Lekker overzichtelijk!
unified inbox werkt nog niet. komt nog mbt update.dfrenner schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:23:
[...]
Ik zie hem iid niet zo snel terug.
[...]
Wat ik van mail vreemd vind:
Ik heb 3 exchange boxen van werk en klanten. Deze kon ik in W8.1 gewoon allemaal in "mijn inbox" krijgen. Dat lijkt nu niet meer te kunnen, klopt dat?
Ook binnen contacten kan ik niet meer de GAL van Exchange uitlezen, dat was juist heel handig in 8.1.
De nieuwe menu's werken wel stukken beter dan vroeger! Goed gedaan! Lekker overzichtelijk!
GAL werkt bij mij wel, de "personen / people " app, zoeken op naam en dan komt daaronder zoek in adres boek
Linked mailboxes is zo'n 2 weken geleden middels een update uitgerold. Helaas is die weer ingetrokken omdat het voor een instabiele ervaring zorgde. Dit komt er dus nog aan.dfrenner schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:23:
Wat ik van mail vreemd vind:
Bij mij nietNeP2013 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:26:
GAL werkt bij mij wel, de "personen / people " app, zoeken op naam en dan komt daaronder zoek in adres boek
Raar...
Top!MrLeeeet schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:28:
Linked mailboxes is zo'n 2 weken geleden middels een update uitgerold. Helaas is die weer ingetrokken omdat het voor een instabiele ervaring zorgde. Dit komt er dus nog aan.
Op mijn XL vind ik 300% voor de scaling van het display het fijnst. Net wat meer informatie in beeld. Tevens zijn 4 medium tiles naast elkaar keurig overgenomen uit de backup van mijn L930...
Sowieso werkt die hele backup echt heel bruut, alles werdt overgenomen: Savegames, smsjes, belletjes, smsjes, apps, achtergrond, tile indeling!! echt heel veel. Alleen de foto's niet..Swerfer schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:22:
Op mijn XL vind ik 300% voor de scaling van het display het fijnst. Net wat meer informatie in beeld. Tevens zijn 4 medium tiles naast elkaar keurig overgenomen uit de backup van mijn L930...
Heb echt uitgekeken naar de 950 en 950XL, aangezien ik nu net zo'n drie weken mag verlengen.
Ik twijfel nog sterk over welk toestel te nemen (prijsverschil is voor mij echt vrijwel nul), dus ik denk dat ik beide toestellen eens ga proberen. De 950XL is mogelijk wat te groot, maar wellicht valt het in de praktijk mee.
Heb nu de Lumia 1020, ook geen lichtgewicht en met vrij grote bezels. Even op PhoneArena de verschillende groottes naast elkaar gelegd, samen met de Lumia 1520 (mijn vriendin heeft dat type, dus dat geeft ook een goede indicatie) en op zich lijkt het allemaal mee te vallen. Sowieso zijn de toestellen wat langer, maar het verschil tussen de 950 en 950XL lijkt al met al niet enorm (al kan het veel verschil maken met net wel of net niet prettig gebruik).
Ik twijfel nog sterk over welk toestel te nemen (prijsverschil is voor mij echt vrijwel nul), dus ik denk dat ik beide toestellen eens ga proberen. De 950XL is mogelijk wat te groot, maar wellicht valt het in de praktijk mee.
Heb nu de Lumia 1020, ook geen lichtgewicht en met vrij grote bezels. Even op PhoneArena de verschillende groottes naast elkaar gelegd, samen met de Lumia 1520 (mijn vriendin heeft dat type, dus dat geeft ook een goede indicatie) en op zich lijkt het allemaal mee te vallen. Sowieso zijn de toestellen wat langer, maar het verschil tussen de 950 en 950XL lijkt al met al niet enorm (al kan het veel verschil maken met net wel of net niet prettig gebruik).
Bij mij vroeg hij er niet om, werkt dat alleen van 10 -> 10?Game_overrr schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:29:
Sowieso werkt die hele backup echt heel bruut, alles werdt overgenomen: Savegames, smsjes, belletjes, smsjes, apps, achtergrond, tile indeling!! echt heel veel. Alleen de foto's niet..
Ik heb bij 8.1 -> 8.1 heeft vaak de backup gebruikt, was echt super!
ik ga van 920 naar 950 maar bij het instellen werd er bij mij gewoon om gevraagd, zelfs met datum van de backup en andere info ,had je wel een wifi verbinding?dfrenner schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:36:
[...]
Bij mij vroeg hij er niet om, werkt dat alleen van 10 -> 10?
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Zou ook moeten werken van 8.1 naar 10...dfrenner schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:36:
[...]
Ik ben van Lumia 925 (8.1) naar 950XL (10) gegaan, hij vroeg na het connecten van het wifi netwerk en het invoeren van mijn account gegevens of ik een backup wilde terug zetten van mijn Lumia 925, en dat ging goed:)dfrenner schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:36:
[...]
Ik heb het gedaan van 8.1 naar 10. Werkte perfect. Save games van spelletjes heb ik nog niet gecontroleerd. Maar alle instellingen die gelijk zijn heeft ie netjes overgenomen tot aan wifi wachtwoorden aan toe.dfrenner schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:36:
[...]
Werd gewoon gevraagd bij het opstarten van mijn 950.
[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 27-11-2015 14:39 ]
Nee dat werkte idd niet helemaal goed, Zonder sim en Wifi werkte nog niet...mrsar schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:38:
ik ga van 920 naar 950 maar bij het instellen werd er bij mij gewoon om gevraagd, zelfs met datum van de backup en andere info ,had je wel een wifi verbinding?
Dan was dat het...
Duidelijk, ik moet volgende keer gewoon even geduld hebben tot thuis, waar ik normale wifi hebCaayn schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:38:
Ik heb het gedaan van 8.1 naar 10. Werkte perfect. Save games van spelletjes heb ik nog niet gecontroleerd. Maar alle instellingen die gelijk zijn heeft ie netjes overgenomen tot aan wifi wachtwoorden aan toe.
Werd gewoon gevraagd bij het opstarten van mijn 950.
Ik kon echt niet wachten...
Heb zojuist de DPI settings naar 300% gezet en de extra rij tiles op de 950XL, en jeetje wat een verschil. Voelt nu meer alsof het formaat van het scherm daadwerkelijk benut word.
Kan dat alleen met de XL?Garfrost schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:46:
Heb zojuist de DPI settings naar 300% gezet en de extra rij tiles op de 950XL, en jeetje wat een verschil. Voelt nu meer alsof het formaat van het scherm daadwerkelijk benut word.
Zo nee, waar zit de optie?
Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.
Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.