De L950XL wordt nog warmer omdat de SD810 gewoon veel warmer wordt dan de SD808, ze moesten wel een cooling systeem maken omdat het toestel volledig van plastic is en de warmte anders niet kwijt kan zoals de andere toestellen met deze cpu. (hij zal anders gaan down throttelen) Lg heeft b.v. gekozen voor de 808 omdat deze gelijk presteerde als de 810 zonder cooling (voor hun volledig kunstof G4/nexus 5x model).
De cooling in de L950XL zorgt er alleen voor dat het operavlakte groter wordt om af te voeren, maar je krijgt een gratis handverwarmer
Een van de reden voor mij voor het kiezen van dit toestel is toch wel windows 10, android is veelal verdeeld en je moet van geluk spreken als je high end toestel het jaar erop een update krijgt.
IOS zuigt apen balen (ik heb een iphone 5 gehad), leuk als je alles apple hebt maar ik heb alles windows & android. Ik denk dat windows 10 nog heel groot kan* gaan worden zeker nu mensen wel moe worden van een toestel die 7/8/900€ kost en na 2 jaar simpelweg geen software ondersteuning meer krijgt (nu ook omdat toestellen niet meer 'gratis' mee geleverd wordt met abonnementen en mensen de ware prijs zien van toestellen), als MS dit volhoudt en constant updates uitbrengt voor het hele platform zal dit dure toestel in de toekomst aanzienlijk goedkoper blijken (ook omdat de accu vervangen kan worden).
De reden waarom android zo groot is geworden is simpel:
Android kan met eigen skin geleverd worden (zoals sammy en LG etc.) om zo een eigen gezicht te geven in een zee van inspiratieloos.
Android kot elk jaar met nieuwe versie, zoals windows vroeger de pc verkopen dreef doet android dit nu met toestellen. Fabrikanten geven oude toestellen deze upgrade vaak niet omdat je zo min of meer gedwongen wordt om een nieuw toestel te kopen.
Beide punten zijn in het voordeel van de fabrikant, dit is de reden waarom alle fabrikanten overgestapt zijn op android. Heeft niks met consument of app gap te maken.
"customers don't know what they want until we've shown them," as Steve Jobs said.
IOS had een veel groter app aanbod maar toch is android veel groter geworden, *helaas ook de reden waarom ik denk dat -de verkoop van- windows toestellen klein blijven (5.7inch is groot genoeg

).
Tenzij MS met meer toestellen/fabrikanten kan komen.
[
Voor 53% gewijzigd door
D0gtag op 23-11-2015 13:03
]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's