Voor wat betreft het overstappen naar Onedrive en vind ik het geen probleem om Word Online bijv. te gebruiken. Ik vind het zelfs een stuk prettiger in het gebruik. Ik denk er ook over om een Office 365 abo te nemen waardoor ik 7 euro p/m betaal en ik de accounts van ons gezin kan koppelen. De kinderen maken inmiddels steeds meer gebruik van Onedrive en het delen van documenten met klasgenoten (bijv. samen werken aan een presentatie/werkstuk). Iedereen heeft dan ook direct 1TB opslag tot zijn beschikking wat natuurlijk erg prettig is.
Facebook ben ik niet bang voor dat die niet werkt hoor. Ik vind het alleen niet een prettig medium om vakantiekiekjes op te delen terwijl je op dat moment weg bent. Ik wil niet dat de hele wereld weet dat wij met vakantie zijn en dat er dus niemand thuis is. Op Google+ kun je heel gemakkelijk 1 of meerdere foto's delen met 1 of meer familieleden thuis zonder dat de hele wereld mee kan kijken. En je kunt er direct een leuke begeleidende tekst bij schrijven.
Spiegelreflexfotografie is uiteraard niet mogelijk met de 950 (XL). Het gaat mij meer om bijv. een dof-calculator, lightmeter, Sun Surveyor enz. Hier heb ik inmiddels al een paar vervangende apps voor gevonden. Wat ik wel ga missen is een native 500px app, maar dat gaat me nu niet tegenhouden. Dan maak ik wel een snelkoppeling vanuit de browser naar het bureaublad oid.
Voor wat betreft navigatie, maakte ik regelmatig gebruik van Google maps, maar persoonlijk vond ik Here Drive prettiger instructies geven. Ik heb ook een betaalde Sygic op mijn S5, maar dat is ook niet alles. Sygic vind ik erg rommelig en onoverzichtelijk.
Wat ik zeker wel ga missen is Google Now, maarja als dat alles is....
Laat het maar snel 2 december worden