Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen (en verwachtingen) over de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen een eigen topic krijgen in dit deel van het forum.
Accessoires voor dit toestel mogen hier een eigen plekje krijgen.

Zo doen we het al jaren op GoT en zo waren we ook nog wel even van plan het te blijven doen.
Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeweetwel88
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Bedankt mod.

Mijn vraag is een beetje achterop geraakt:

De display dock heeft een aparte voeding toch? Ik zou de dock dus aan mijn tv kunnen hangen en een externe hd op een van de usb poorten kunnen aansluiten. Als ik dan thuis kom kan ik mijn 950 (XL) aan de dock koppelen en een app gebruiken om films vanaf de hd te kijken. Klopt dit? Ik ben ook benieuwd of de hd dan aan zal blijven staan wanneer er geen phone op de display dock is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jeweetwel88 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:32:
De display dock heeft een aparte voeding toch? Ik zou de dock dus aan mijn tv kunnen hangen en een externe hd op een van de usb poorten kunnen aansluiten. Als ik dan thuis kom kan ik mijn 950 (XL) aan de dock koppelen en een app gebruiken om films vanaf de hd te kijken. Klopt dit? Ik ben ook benieuwd of de hd dan aan zal blijven staan wanneer er geen phone op de display dock is aangesloten.
In de logica dat een externe hd als gewooon usb-opslag wordt gezien, kan je daar gewoon dingen vanaf spelen. Maar kan continuum dan ook film afspelen op het scherm?

Dan lijkt mij die stream-dongle toch een betere oplossing? (display-adapter?) Een usb-drive kan je ook gewoon rechtstreeks in je 950 proppen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ok, neem the verge niet meer serieus.

De A9 krijgt op tweakers een 5, reviews: HTC One A9: matige midranger voor een premiumprijs en op the verge een 7,7 oftewel bijna een 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 14:29
CR35 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:07:

De A9 krijgt op tweakers een 5, reviews: HTC One A9: matige midranger voor een premiumprijs en op the verge een 7,7 oftewel bijna een 8.
klopt, het is een android he, de lumia 950 hadden ze al naar beneden gehaald omdat het een "Windows Phone" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 10:54

Enige reden waarom ik The Verge reviews lees is om inzicht te krijgen van Apple fanboys, zo houd ik mijn Win fanboyism in check O-)

Maar het mooiste zijn de comments de laatste tijd daar, deze kragen de reviewers van Win devices compleet af. Er lijkt qua publiek al een shift te zijn, zeker wat betreft Surface die door commenters word geprezen en de iPad Pro die werd afgekraakt.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:34
Och, ik denk ik kijk even naar de review en krijg meteen dit voor mn kiezen:
You have been issued a warning by The Verge.

Hey Martin, you said this on site:

"So when is Paul Thurrot doing the actual review instead of this Apple/Google fangirl?"

Please don't call people fanboy/fangirl. It's in our Community Guidelines and it's something we moderate for.

The Verge Mod Team

In order to continue participating on The Verge you must acknowledge your warning by pressing the OK button below.
Dus het kan erger :')
offtopic:
En ja ik bedoelde eigenlijk Tom Warren

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 24-11-2015 10:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er stond hier ergens in het topic een link naar een site waar je de afmetingen 'op ware grootte' op je scherm kon bekijken (je moest eerst obv eigen telefoon je scherm 'caliberen'). Iemand die link toevallig nog?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Dat is van Phone Arena, heel handige tool, ik vond het meevallen met het formaat in vergelijking met mijn huidige Moto G :)

http://www.phonearena.com/phones/size/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Een 5 is wel erg laag hoor, Cnet geeft een 6.9, engadget 80 uit 100 (ter vergelijking de nokia 930 heeft 87 rating gelijk aan de LG g4). Ars technica:
If you can live with the battery life, the HTC One A9 is a good, almost great mid-range phone with killer looks and a premium build quality. Wait for a price drop if you're in the UK, though.
almost great = geen 5. 7 komt er eerder in de buurt.
The verge zit dichter bij het gemiddelde dan tweakers.
Enige objectiviteit is moeilijk te vinden hier, of die mensen houden gewoon hun mond.
The verge review van de 950 is gewoon in de buurt van de andere reviews.
Hun slechte punten:
Price is too high for what it is: 700€ voor een plastic fantastic, een snellere (qua hardware) samsung s6 kost nu 500€ en bestaat uit metaal en glas (premium feel) een sd808 kost LG g4 nog minder.
Cheap materials: Niks aan gelogen, de lumia 830/930 en 800 voelen minder goedkoop aan, zo'n plastic achterkant ala lumia 950(xl) vind je tegenwoordig alleen nog maar bij goedkope telefoons (ook punt 1 dus).
Boring design: Dat is het ook. Niks speciaals of typisch
Weak app support: Ja dat blijft ook maar dat weet je als je hem koopt.
coenraad7 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:10:
[...]

klopt, het is een android he, de lumia 950 hadden ze al naar beneden gehaald omdat het een "Windows Phone" is
Tuurlijk calimero, iedereen is tegen je. Het is maar een telefoon.

Als jullie zo'n hekel hebben aan sites als de verge voor hun fanboy gedrag, maak de wereld een betere plek en begin bij jezelf. Ga niet hier de fanboy uithangen. Zodat ze bij de verge zeggen 'die tweakers is alleen voor fanboys'.

[ Voor 5% gewijzigd door D0gtag op 24-11-2015 12:12 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Shinji schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:53:
Dat is van Phone Arena, heel handige tool, ik vond het meevallen met het formaat in vergelijking met mijn huidige Moto G :)

http://www.phonearena.com/phones/size/
Top, dat was hem :) Past net mijn 830 niet naast de 950 en 950XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 15:34
Martinspire schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:20:
Och, ik denk ik kijk even naar de review en krijg meteen dit voor mn kiezen:

[...]
Dus het kan erger :')
offtopic:
En ja ik bedoelde eigenlijk Tom Warren
Ach binnen vijf minuten had ik vorig jaar of zo op Windows Central al een ban for live.....
En weet nog steeds niet waarom....

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad7

Als jullie zo'n hekel hebben aan sites als de verge voor hun fanboy gedrag, maak de wereld een betere plek en begin bij jezelf. Ga niet hier de fanboy uithangen. Zodat ze bij de verge zeggen 'die tweakers is alleen voor fanboys'.
Ik zeg alleen dat ze windows phone naar beneden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
D0gtag schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:09:
[...]

Een 5 is wel erg laag hoor, Cnet geeft een 6.9, engadget 80 uit 100 (ter vergelijking de nokia 930 heeft 87 rating gelijk aan de LG g4). Ars technica:
[...]

Enige objectiviteit is moeilijk te vinden hier, of die mensen houden gewoon hun mond.
Hun slechte punten:
Price is too high for what it is: 700€ voor een plastic fantastic, een snellere (qua hardware) samsung s6 kost nu 500€ en bestaat uit metaal en glas (premium feel) een sd808 kost LG g4 nog minder.
Cheap materials: Niks aan gelogen, de lumia 830/930 en 800 voelen minder goedkoop aan, zo'n plastic achterkant ala lumia 950(xl) vind je tegenwoordig alleen nog maar bij goedkope telefoons (ook punt 1 dus).
[...]

Je noemt nu inderdaad de meest valid punten. En toch.. de review van de iPhone 6S duidt er op dat die in alles beter is.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2psm80z.png

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/6tohab.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 17:09

danplo

The Force is strong with me

Ik had me eigen echt voorgenomen om voorlopig nog bij mijn Lumia 930 te blijven, maar na het lezen van dit topic ging het toch weer kriebelen en heb toch weer een bestelling geplaatst bij Microsoft Duitsland. ;) Ik wil jullie allemaal weer bedanken :+ Ik heb de 950 XL gekozen. :9

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
[...]

[...]

Hun slechte punten:
[...]

Eens, 5 lijkt mij ook wel te laag, maar blijft een aanzienlijk verschil. Vind ook dat ze wel een aantal goede kritiekpunten aandragen, echter is het gewicht niet altijd gelijk bij dezelfde kritiekpunten. Kijk maar naar de review van de iPad Pro van the verge en engadget. Zelfde aanmerkingen, andere score.

En je kan er zelf ook wat van, de lumia 950 is toch echt geen 700, maar 570?

edit:
En doe ff kalm, fanboy/calimero noemen. Hier wordt door iedereen genoeg kritiek geleverd(ook door mij), maar wat wij ervaren als een bias kan best besproken worden.

[ Voor 4% gewijzigd door CR35 op 24-11-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
CR35 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:40:
[...]

Eens, 5 lijkt mij ook wel te laag, maar blijft een aanzienlijk verschil. Vind ook dat ze wel een aantal goede kritiekpunten aandragen, echter is het gewicht niet altijd gelijk bij dezelfde kritiekpunten. Kijk maar naar de review van de iPad Pro van the verge en engadget. Zelfde aanmerkingen, andere score.

edit:
En doe ff kalm, fanboy/calimero noemen. Hier wordt door iedereen genoeg kritiek geleverd(ook door mij), maar wat wij ervaren als een bias kan best besproken worden.
Persoonlijk vind ik het app verhaal ondertussen richting bullsh*t gaan dat ze bij iedere review wordt weergegeven. Ze zetten bij de Verge of bij alle andere review websites (zoals tweakers) toch ook niet neer dat er zeer grote kans is dat je Galaxy s6 over jaar geen updates meer gaat krijgen (ook al beloofd Samsung dat) en dat er een grote kans is dat je met malware besmet wordt wat met een hardreset niet meer te verwijderen is?

Waarom wordt er altijd maar mensen bang gemaakt met het WP platform dat er een kans is dat geen enkele app aanwezig is. Wie zegt dat dit voor iedereen geldt? Ik heb ondertussen mijn Ipad mini de deur uit gedaan omdat ik er amper wat mee deed en vele apps (die ook aanwezig zijn op Windows) stukken minder vind werken. Zit persoonlijk veel liever op mijn SP3 op de bank.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 24-11-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
vali schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:52:
[...]

Persoonlijk vind ik het app verhaal ondertussen richting bullsh*t gaan dat ze bij iedere review wordt weergegeven. Ze zetten bij de Verge of bij alle andere review websites (zoals tweakers) toch ook niet neer dat er zeer grote kans is dat je Galaxy s6 over jaar geen updates meer gaat krijgen (ook al beloofd Samsung dat) en dat er een grote kans is dat je met malware besmet wordt wat met een hardreset niet meer te verwijderen is?

Waarom wordt er altijd maar mensen bang gemaakt met het WP platform dat er een kans is dat geen enkele app aanwezig is. Wie zegt dat dit voor iedereen geldt? Ik heb ondertussen mijn Ipad mini de deur uit gedaan omdat ik er amper wat mee deed en vele apps (die ook aanwezig zijn op Windows) stukken minder vind werken. Zit persoonlijk veel liever op mijn SP3 op de bank.
Het is juist zo dat door de installed base van Windows laptops/desktops/hybrides de apps zouden moeten toenomen, waarbij je ziet dat een aantal grote partijen al met universal apps zijn gekomen of hebben aangekondigd. Waardoor de App Gap eindelijk opgelost zou moeten worden. Ik ondervind persoonlijk niet veel hinder op WP. Mis alleen snapchat tegenwoordig(eerder was daar een alternatief voor). Realiteit is wel
dat momenteel nog wel een App Gap is. En het punt wat aangedragen werd, dat oude WP Apps weliswaar draaien maar nog wel instabiliteit vertoonden kan eigenlijk ook niet. Zelf niet echt wat gemerkt op de 1320, maar allicht dat w10 nog net niet klaar was voor het grote publiek en dat is ammunitie wat ze de reviewers niet hadden mogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
vali schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:52:
[...]

Het ontkennen van de appgap is dan weer het andere uiterste. Het is gewoon afhankelijk van de gebruiker. Als je een fervent Snapchat-gebruiker bent is Windows 10 gewoon een no-go. En zo zijn er nog een paar apps.

Voor het gros van de gebruikers is het allemaal prima, stabiel en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Zojuist de 950XL zwart besteld bij CB in combinatie met tele2 4GB voor €37 p/m en eenmalige kosten van €123.
Nu nog op zoek naar een leuk hoesje. Ik zit qua SD kaart erg te twijfelen wat ik ga doen. Op dit moment heb ik een 930 waarvan ik nog 3GB vrije ruimte heb (ik gooi niet vaak dingen weg). En in theorie heb ik dus geen extra SD kaart nodig, maar met de mogelijkheid van 4K films en grotere foto's is er wel meer kans dat de onboard 32GB sneller vol raakt.
En op zich is een snelle 64GB SD kaart niet echt duur, maar tegen de tijd dat m'n geheugen vol zit kan ik voor minder geld een grotere (en misschien snellere?) SD kopen.

En als ik het zo allemaal uit typ dan lijkt het mij handiger om te wachten totdat m'n geheugen bijna vol zit.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

CR35 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:40:
[...]

edit:
Ik doe overigens calm maar dit minderwaardige gedoe mag best ophouden, moderators zouden daar wat aan moeten doen. Dat oeverloos gezanik over hoe windows zo wordt achtergesteld door al die andere fanboys, om vervolgens -overduidelijk- zelf de grootste fanboys uit te hangen. (dit gaat niet specifiek over jouw, een beetje de overheersende trend hier).Bias bespreken is prima maar dan niet vervolgens biased uithangen.

Het klopt dat de verge en engadget pro apple zijn, iets met *murica denk. Maar hun reviews van andere brands zijn niet geheel onterecht. De iphone 6s verge review slaat gewoon nerges op nee, zoals hierboven aan gegeven (SuikerBrood). Maar als je objectief naar de review van de 950 kijkt, klopt het gewoon.
Ze zeggen b.v. ook dat de camera prima is maar nergens in uitblinkt of speciaal is zoals de vorige generaties. Ook niet onwaar (in goed licht zijn de meeste camera's goed), maar ze zeggen niks over low light prestaties waarbij andere reviews juist zeggen hoe goed hij daarbij is.
Paul Thurrot
Short version: It’s excellent, and on par with my iPhone 6S Plus for most common, everyday shots. But where the Lumia 950 really excels is in low-light situations, which I’ve been able to test outdoors and in the dimly-lit pubs of Manchester, England this week at night.
(wat the verge ook zegt alleen laat een gedeelte weg).

1 review is geen review :+

De reden dat lumia's zo weinig of slecht gereviewd worden is simpelweg omdat bedrijven als engadget & the verg en elk andere tech media bedrijf voorschotelt wat zijn lezers willen lezen. Er is gewoon meer vraag naar android en IOS dan Windows phone en ik lees uit de verge review gewoon een haastig & matig uitgevoerde reviewtje.
Een aantal punten komen overeen in de meeste reviews: matige bouw, pre-release aanvoelende software, duur.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
SuikerBrood schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:04:
[...]

Het ontkennen van de appgap is dan weer het andere uiterste. Het is gewoon afhankelijk van de gebruiker. Als je een fervent Snapchat-gebruiker bent is Windows 10 gewoon een no-go. En zo zijn er nog een paar apps.

Voor het gros van de gebruikers is het allemaal prima, stabiel en snel.
Ow ik ontken het zeker niet hoor, weet inderdaad dat er veel gebruikte apps niet aanwezig zijn. Maar om dit nou zo dik gedrukt neer te zetten. Bedoel, krijgt de iphone een lager cijfer omdat plex app stukken slechter is? Dat is namelijk een app die ik veel gebruik en ik ergerde mij dood hoe slecht hij op het IOS-platform is.

Er wordt, zoals hierboven ook wordt geschreven, teveel een review gemaakt wat de lezer graag wilt zien.

Anyway, ik wacht nog ff mijn werkgever af met wat voor smartphone/abbo ik ga krijgen. Anders ga ik vrij snel de l950xl bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 24-11-2015 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuikerBrood
Enfin, het is nogal een zinloze discussie. Ik vind dat je een product op twee manieren kunt reviewen:

- Vanuit de blik van een doorsnee consument
- Vanuit de toekomstige gebruiker van het product

En daar zit het grote verschil tussen de reviews van enerzijds The Verge en anderzijds Windows Central of Thurrott. Beide hebben gelijk. Ik heb dan ook niet een groot probleem met het cijfer (6,5), maar wel met de insteek van de review van The Verge. Het kraakt aan alle kanten en het is vanuit een negatief perspectief geschreven.

Je kunt het product ook prima een 7,5 geven met de kanttekeningen die elk Windows 10 toestel zal krijgen.

Apps. Apps. Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens in de comments van een YouTube review gelezen dat sinds vandaag de functie tap-to-wake werkt op Lumia 950. Heeft iemand toevallig dat ook gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Weet iemand of side by side werken van apps op continuum (wat niet mogelijk is) een hardware of software limitatie is. Dus mogelijk in de toekomst kan worden verholpen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

D0gtag schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:50:
Weet iemand of side by side werken van apps op continuum (wat niet mogelijk is) een hardware of software limitatie is. Dus mogelijk in de toekomst kan worden verholpen of niet.
Denk dat het momenteel eerder een software limitatie is. Bedoel W10 tablets kunnen ook 2 apps side-by-side draaien; maar denk gewoon (nog) niet geimplementeerd (of geactiveerd) is in W10M.

Misschien is het zoiets simpels als het device identificeren als 'tablet' (itt phone) wanneer deze aangesloten is via Continuum.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:40:
Ik heb ergens in de comments van een YouTube review gelezen dat sinds vandaag de functie tap-to-wake werkt op Lumia 950. Heeft iemand toevallig dat ook gelezen?
Kan er niet zo gouw iets van terugvinden. Wel dat de 'touch' settings app een update heeft gehad; misschien heeft dat er wat mee te maken?

[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 24-11-2015 15:04 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
[...]

[...]

HTC een 7,7 terwijl volgens Tweaekers de minpunten zijn: Minpunten
Matige accuduur
Camera presteert ondergemiddeld
Software hapert soms
Adviesprijs veel te hoog

De lumia scoort op accuduur een normaal, op camera een top, op software ook een klein minnetje (alhoewel continuum en goede ondersteuning ervoor zouden moeten zorgen dat dit minimaal een gemiddeld is) en prijs / hardware ratio is veel beter.

Enige dat de HTC beter zou hebben is het design, dan kun je toch nooit aankomen met een stuk hoger cijfer en ze gelijk geven?

Mij kan het niet veel schelen hoor, ik informeer me toch wel veel breder en kan er weken mee bezig zijn welke telefoon ik wil, maar ik vind het jammer dat grote sites biased reviewen en zo een onterecht beeld schetsen.

Conclusie van reviews is tot nu toe Lumia 950 is beste Windows telefoon om aan te haken maar niet om de concurrentie voorbij te streven. Dat lijkt mij ook, zeker in vergelijking met de 950 XL die een hoop extra dingen heeft voor 100 euro meer en daarmee een echt flagship lijkt te zijn ipv een bijna. Ik zou zonder gebruikservaring maar met hoop leeswerk ook op een 7,5 uitkomen voor de 950 en daarbij een 'aanbevolen indien je in doelgroep valt' label aanplakken. Voor de 950XL hoop ik op een betere score en een 'topkeuze' label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, zo te zien kan ik de 26ste gaan schrijven wat mijn ervaringen zijn met de 950 ;)

Zou best een levertijdentopic willen aanmaken, al weet ik niet wat erin moet staan :+

Even in YOLO-modus eentje gemaakt: [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen

[ Voor 23% gewijzigd door RobinHood op 24-11-2015 15:48 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-10 09:18
Na een paar dagen de reviews gelezen te hebben en het een moment laten bezinken blijf ik bij mijn keuze. Sterker nog, ben ik gesterkt in mijn keuze. Als je alles op een rijtje zet, en ook wie het zegt/schrijft, dan is er best een consensus. Hardware matig is er weinig tot niets mis met de 950 (XL), ze doen of nog steeds vooraan mee (Camera, microsd, verwisselbare batterij, fast charging, wireless charging, scherm, triple led flitser,USB-C) of hebben het gat ingelopen (808/810 soc). Enige waar je echt over zou kunnen twisten is irisscanner versus vingerafdrukscanner. De laatste is bewezen snel en van toegevoegde waarde. De irisscanner hoor ik wisselende verhalen over, werkt vaak goed wel iets minder snel.
De reviews waarbij mensen zeggen dat het toestel dicht op het gezicht moet worden gehouden neem ik met een korreltje zout als er al voldoende youtube flmpjes te vinden zijn waarbij aan wordt getoond dat dat enorm meevalt. Kan mij zo voorstellen dat in die gevallen men nog niet echt de optimalisatie heeft gedaan van een aantal keer extra te scannen voor beter resultaat. Met de Irisscanner is in ieder geval een onderscheidende weg gekozen, eentje die ook is doorgevoerd in bijv. de Surface Pro 4. En daar werkt het erg goed!
Extra is wat mij betreft Continuum, denk dat ik er best wel wat gebruik van ga maken als ik weer eens in een hotel zit al is wel even de vraag of mijn MBPr / SP4 dan niet net zo handig is/ betere keus is.
Qua OS is 8.1 super stabiel/snel maar ook W10M krijgt bij velen de handen op elkaar. Wel zijn er nog voldoende kleine bugs die geplet moeten worden om het voor iedereen een waardevolle upgrade te laten zijn. Maar daar heb ik wel vertrouwen in gezien de snelheid waarmee de updates komen. Iedereen zit er nu boven op, alles wordt belicht en uitvergroot. Ik denk dat januari een hoop gedaan is. Is het dan perfect... natuurlijk niet maar W10M is/zal dan net zo stabiel en snel(ler) zijn dat het zich wat mij betreft uitstekend zal kunnen meten met iOS en Android. Het zal excelleren op sommige vlakken en op andere slechts aanhaken.

Hetgeen wat in elke review en ook voor een hoop loyale fans toch als een zwaard van Damocles blijft hangen is de zogenoemde app-gap. Ik heb voorlopig geaccepteerd dat ik er een aantal zal moeten missen, het op andere manieren moet oplossen; lees third party apps of via browser.
Is dat erg... ik denk het niet, althans ik hoop van niet maar dat durf ik pas te zeggen als ik een tijdje met de 950 XL heb gelopen. Voorlopig wegen de verwachte pluspunten zwaarder dan die 3 a 4 apps die ik nu zal missen. Het andere wat ik zal missen is een smartwatch welke mijn moto360 kan vervangen. Ik heb de aanschaf van een Band2 voorlopig even in de ijskast gezet.

Als laatste wat in elke review wordt aangehaald, het design. Het gedeelte van het toestel waar ik naar zal kijken is top. De voorkant is met een screen bezel ratio van ruim 74% gewoon uitstekend, niets minder. Het negatieve wat vaak naar voren komt is de achterkant..... :+ het gedeelte wat meestal in je handen ligt of op tafel/bureau etc. Het is gemaakt van een duurzaam materiaal wat er voor zorgt dat je lang van het toestel kan genieten.Het heeft misschien niet de zogenaamde high-end uitstraling van metaal of glas... maar daarmee ook niet de negatieve eigenschappen van die materialen, krassen, breekbaar etc En de toestellen die dat dan wel weer hebben, worden vaak gebruikt in combinatie met (al dan niet lelijke) hoesjes. Om die negatieve eigenschappen tegen te gaan...zeg maar... waardoor ze de geroemde high-end uitstraling verhullen. Gelukkig zijn er bij de lancering al fantastisch mooie backcovers met luxue uitstraling te verkrijgen, voor degene die dat willen. Met als pluspunt, dat ze de standaard backcover vervangen en dus weinig tot geen extra verdikking opleveren.

Ik snap dat een ieder, net als ik, soms gekleurd is in zijn/haar mening en al helemaal als het gaat om reviews op sites/blogs. Ook tweakers zou niet onpartijdig zijn. Geen idee, ik geloof dat de 950 (XL) ook hier een eerlijke kans en dito oordeel zal krijgen. Ik weet dat ik dat in ieder geval zal doen, als overstapper van Android naar W10M, in een review zodra ik het toestel heb.
Hell dit lijkt zelfs al bijna een review :D

Kan in ieder geval niet wachten tot ik het toestel in handen heb om zelf tot de conclusie te komen of het de overstap waard is. De voorpret is dat in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
[..]

Prima betoog d:)b

Edit: :P

[ Voor 98% gewijzigd door penscup62 op 24-11-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Moest je 'm daarvoor nou echt helemaal quoten? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38
Goed stukje! Je hebt er in ieder geval langer over nagedacht dan ik, ik had in de auto op weg naar huis, nog voordat ik de presentatie had gezien besloten dat ik hem ging kopen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik ben net opgebeld door CB ik krijg de 950xl donderdag :)
Kan ik me eigen unbiased review schrijven :+
blmp schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:00:
[...]

Denk dat het momenteel eerder een software limitatie is. Bedoel W10 tablets kunnen ook 2 apps side-by-side draaien; maar denk gewoon (nog) niet geimplementeerd (of geactiveerd) is in W10M.

Misschien is het zoiets simpels als het device identificeren als 'tablet' (itt phone) wanneer deze aangesloten is via Continuum.

[...]

Kan er niet zo gouw iets van terugvinden. Wel dat de 'touch' settings app een update heeft gehad; misschien heeft dat er wat mee te maken?
Toestel heeft overigens geen tap to wake omdat er een iris scanner inzit (was het vermoeden) de ware reden is er niet misschien komt hij weer terug als optie.

Het verschil met een tablet is dat de lumia een extern scherm aanstuurt en als toestel gebruikt kan blijven worden. Dus in principe mutitasked hij continue, maar dat is niet wat je op je scherm ziet.

[ Voor 110% gewijzigd door D0gtag op 24-11-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wel raar dat leveren vanaf 26-11 als er nog een launch-event is op 2 december. En dan Tweakers met die actie op 10 december (dat is dus 2 weken later :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Inderdaad... dat laatste is dan een beetje mosterd na de maaltijd... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:26:
Wel raar dat leveren vanaf 26-11 als er nog een launch-event is op 2 december. En dan Tweakers met die actie op 10 december (dat is dus 2 weken later :') )
Liever dat, dan dat winkels hun voorraad krampachtig vast houden omdat ze het nog niet mogen verkopen van de marketing afdeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 24-11-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GroeneThee schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:25:
ook hier een afspraak; vrijdagochtend. Wel onder voorbehoud want de toestellen zijn nog niet binnen. Kreeg de optie en aangezien als ze 26e binnenkomen ze de 27e worden uitgeleverd wilde ik die afspraak dan al vast staan hebben.

[...]

Ze verwachten ze pas de 26e? Gaven ze aan jou aan dat ze de toestellen dan ook dezelfde dag leveren?
Dat zouden ze volgens de website wel doen, je hoort ze op launchdag binnen te krijgen, en ik zie MS Nederland er voor aan op launchdag op leveringsdag te zetten :+

Gelukkig heeft iig Central Point een flinke voorraad van die dingen, met een beetje geluk is er slechts een klein tekort van die telefoons :+
Martinspire schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:26:
Plannen he, soms heel moeilijk :+

Heb overigens ook maar even een accessoires topic geopend, alles voor wat karmapunten :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
RobinHood schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:29:
[...]

Heb overigens ook maar even een accessoires topic geopend, alles voor wat karmapunten :+
Nice, was er ook al mee bezig. Scheelt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D0gtag schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:19:
Ik ben net opgebeld door CB ik krijg de 950xl donderdag :)
Kan ik me eigen unbiased review schrijven :+

[...]

Toestel heeft overigens geen tap to wake omdat er een iris scanner inzit (was het vermoeden) de ware reden is er niet misschien komt hij weer terug als optie.
Voor de iris scanner moet je eerst altijd de power button drukken dus tap to wake lijkt me nog steeds handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Misschien dat ik (Ja, ik heb echt even gezocht) het gemist heb, maar ik heb zojuist van een medewerker van CB nog de mededeling gekregen, dat bij de Lumia 950 XL, Continuum er direct bij geleverd wordt :)

Daarnaast inderdaad 26-11 verwachte leverdatum, ben nog niet gebeld, maar dat hou ik voor het andere topic :+

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 00:15
GroeneThee schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:06:
Na een paar dagen de reviews gelezen te hebben en het een moment laten bezinken blijf ik bij mijn keuze. Sterker nog, ben ik gesterkt in mijn keuze. Als je alles op een rijtje zet, en ook wie het zegt/schrijft, dan is er best een consensus. Hardware matig is er weinig tot niets mis met de 950 (XL), ze doen of nog steeds vooraan mee (Camera, microsd, verwisselbare batterij, fast charging, wireless charging, scherm, triple led flitser,USB-C) of hebben het gat ingelopen (808/810 soc). Enige waar je echt over zou kunnen twisten is irisscanner versus vingerafdrukscanner. De laatste is bewezen snel en van toegevoegde waarde. De irisscanner hoor ik wisselende verhalen over, werkt vaak goed wel iets minder snel.
De reviews waarbij mensen zeggen dat het toestel dicht op het gezicht moet worden gehouden neem ik met een korreltje zout als er al voldoende youtube flmpjes te vinden zijn waarbij aan wordt getoond dat dat enorm meevalt. Kan mij zo voorstellen dat in die gevallen men nog niet echt de optimalisatie heeft gedaan van een aantal keer extra te scannen voor beter resultaat. Met de Irisscanner is in ieder geval een onderscheidende weg gekozen, eentje die ook is doorgevoerd in bijv. de Surface Pro 4. En daar werkt het erg goed!
Extra is wat mij betreft Continuum, denk dat ik er best wel wat gebruik van ga maken als ik weer eens in een hotel zit al is wel even de vraag of mijn MBPr / SP4 dan niet net zo handig is/ betere keus is.
Qua OS is 8.1 super stabiel/snel maar ook W10M krijgt bij velen de handen op elkaar. Wel zijn er nog voldoende kleine bugs die geplet moeten worden om het voor iedereen een waardevolle upgrade te laten zijn. Maar daar heb ik wel vertrouwen in gezien de snelheid waarmee de updates komen. Iedereen zit er nu boven op, alles wordt belicht en uitvergroot. Ik denk dat januari een hoop gedaan is. Is het dan perfect... natuurlijk niet maar W10M is/zal dan net zo stabiel en snel(ler) zijn dat het zich wat mij betreft uitstekend zal kunnen meten met iOS en Android. Het zal excelleren op sommige vlakken en op andere slechts aanhaken.

Hetgeen wat in elke review en ook voor een hoop loyale fans toch als een zwaard van Damocles blijft hangen is de zogenoemde app-gap. Ik heb voorlopig geaccepteerd dat ik er een aantal zal moeten missen, het op andere manieren moet oplossen; lees third party apps of via browser.
Is dat erg... ik denk het niet, althans ik hoop van niet maar dat durf ik pas te zeggen als ik een tijdje met de 950 XL heb gelopen. Voorlopig wegen de verwachte pluspunten zwaarder dan die 3 a 4 apps die ik nu zal missen. Het andere wat ik zal missen is een smartwatch welke mijn moto360 kan vervangen. Ik heb de aanschaf van een Band2 voorlopig even in de ijskast gezet.

Als laatste wat in elke review wordt aangehaald, het design. Het gedeelte van het toestel waar ik naar zal kijken is top. De voorkant is met een screen bezel ratio van ruim 74% gewoon uitstekend, niets minder. Het negatieve wat vaak naar voren komt is de achterkant..... :+ het gedeelte wat meestal in je handen ligt of op tafel/bureau etc. Het is gemaakt van een duurzaam materiaal wat er voor zorgt dat je lang van het toestel kan genieten.Het heeft misschien niet de zogenaamde high-end uitstraling van metaal of glas... maar daarmee ook niet de negatieve eigenschappen van die materialen, krassen, breekbaar etc En de toestellen die dat dan wel weer hebben, worden vaak gebruikt in combinatie met (al dan niet lelijke) hoesjes. Om die negatieve eigenschappen tegen te gaan...zeg maar... waardoor ze de geroemde high-end uitstraling verhullen. Gelukkig zijn er bij de lancering al fantastisch mooie backcovers met luxue uitstraling te verkrijgen, voor degene die dat willen. Met als pluspunt, dat ze de standaard backcover vervangen en dus weinig tot geen extra verdikking opleveren.

Ik snap dat een ieder, net als ik, soms gekleurd is in zijn/haar mening en al helemaal als het gaat om reviews op sites/blogs. Ook tweakers zou niet onpartijdig zijn. Geen idee, ik geloof dat de 950 (XL) ook hier een eerlijke kans en dito oordeel zal krijgen. Ik weet dat ik dat in ieder geval zal doen, als overstapper van Android naar W10M, in een review zodra ik het toestel heb.
Hell dit lijkt zelfs al bijna een review :D

Kan in ieder geval niet wachten tot ik het toestel in handen heb om zelf tot de conclusie te komen of het de overstap waard is. De voorpret is dat in ieder geval!
Leuk om je gedachten erover hier even te bewoorden ;-)
Het blijkt toch wel heel moeilijk om een objectief stukje te vinden omtrent deze telefoon, iedere reviewer heeft wel zijn voorkeur qua vormgeving en besturingssysteem etc.
Wat je nog vergeet samen met lijkt het wel de overvloed van mensen is dat er toch nog wel wat bevindingen zijn van de slechte gesprekskwaliteit.
Ik heb het gevoel dat bijna niemand meer belt en deze optie niet meer gebruikt en daardoor onbelangrijk vindt.
Ik was eigenlijk al over om voor de 950 te gaan maar na juist deze bevindingen ben ik bijna geneigd om af te haken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Brabso schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:37:
[...]

Leuk om je gedachten erover hier even te bewoorden ;-)
Het blijkt toch wel heel moeilijk om een objectief stukje te vinden omtrent deze telefoon, iedere reviewer heeft wel zijn voorkeur qua vormgeving en besturingssysteem etc.
Wat je nog vergeet samen met lijkt het wel de overvloed van mensen is dat er toch nog wel wat bevindingen zijn van de slechte gesprekskwaliteit.
Ik heb het gevoel dat bijna niemand meer belt en deze optie niet meer gebruikt en daardoor onbelangrijk vindt.
Ik was eigenlijk al over om voor de 950 te gaan maar na juist deze bevindingen ben ik bijna geneigd om af te haken ...

De gesprekskwaliteit... inderdaad vergeten. Het komt naar mijn weten niet heel erg veel naar voren dat het slecht is? Dat is wel iets wat ik ga testen/ondervinden. Dat zou inderdaad een dealbreaker zijn maar ik kan mij niet voorstellen dat deze slecht zou zijn door oa. de gebruikte microfoons en het algoritme voor oa. noisecanceling.

[ Voor 8% gewijzigd door GroeneThee op 24-11-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
GroeneThee schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:18:
[...]

De gesprekskwaliteit... inderdaad vergeten. Het komt naar mijn weten niet heel erg veel naar voren dat het slecht is? Dat is wel iets wat ik ga testen/ondervinden. Dat zou inderdaad een dealbreaker zijn maar ik kan mij niet voorstellen dat deze slecht zou zijn door oa. de gebruikte microfoons en het algoritme voor oa. noisecanceling.
Ik heb inmiddels 2 review gelezen die niet al te happy waren met de "call quality" en diverse klachten over echo geluiden als je met iemand belt (topic staat wel op windowscentral).
Ik verbaas mij er eigenlijk over dat dit anno 2015 überhaupt nog mogelijk is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

epd1985 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:22:
[...]

Met welk abonnement hebben jullie het toestel gekocht? Mij hebben ze nog niet gebeld... :?
1 jarig verlenging 380 bij leggen.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:19:
[...]

Voor de iris scanner moet je eerst altijd de power button drukken dus tap to wake lijkt me nog steeds handig.
Ik weet dat tape to wake handig is, maar dat is wat ik gelezen heb meer kan ik er ook niet van breien, volgens mij was het verhaal van Paul Thurrot. Ik maak me geen zorgen, als er maar updates komen met tap to wake :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-09 19:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
D0gtag schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:50:
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat een hardware limitatie is, wat denk ik wél een hardware limitatie is, is de max 1080P resolutie.
Goede review, moet natuurlijk wel de sidenote worden geplaatst dat de AT&T exclusiviteit hier geen nadeel is.

[ Voor 24% gewijzigd door sandr op 24-11-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:43

Radeon

Today is a good day to die

Heb de L950 zelf nog niet zelf in me handen gehad, maar denk toch ondanks dat je andere covers kan plaatsen MS hier een kleine fout heeft gemaakt met de achterkant om niet meer richting de L930 te gaan.

It's never easy.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanoz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 08:21
Zojuist mijn China hoesjes voor beide formaten binnen gekregen. Maakt het al wat makkelijker om de maten te vergelijken, blijf voor nu nog bij de XL.... Past prima in de broekzak!

Afbeeldingslocatie: http://i1272.photobucket.com/albums/y389/d-net/Mobile%20Uploads/2d81dc6f-f5c6-4049-81cf-3bfcb0795391_zpshbr6qu9f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:00

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Daanoz schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:29:
Zojuist mijn China hoesjes voor beide formaten binnen gekregen. Maakt het al wat makkelijker om de maten te vergelijken, blijf voor nu nog bij de XL.... Past prima in de broekzak!

[afbeelding]
Dat valt inderdaad erg mee. Blij dat ik toch voor de xl ben gegaan. Top vergelijking met die pasjes haha

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:37

SomerenV

It's something!

Radeon schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:22:
Heb de L950 zelf nog niet zelf in me handen gehad, maar denk toch ondanks dat je andere covers kan plaatsen MS hier een kleine fout heeft gemaakt met de achterkant om niet meer richting de L930 te gaan.
Een vriend van me heeft de Lumia 930 en hij vindt de 920 lekkerder in de hand liggen. Een metalen body staat dus niet garant voor een betere user experience. Daarbij is polycarbonaat makkelijk te vervangen mocht het kapot gaan. De Lumia 950 XL lag in ieder geval prima in de hand, voelde zacht maar solide aan :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de conclusie en een aantal reactie gelezen. Toen was ik er klaar mee.
Persoonlijke mening is weer eens belangrijker dan een neutrale review.
Ik lees ze al niet eens meer helemaal. Kost veel te veel tijd.

Ik stel voor dat we het hier voortaan over eigen ervaringen gaan hebben.
Zo langzamerhand hoeven ze ons niet meer te vertellen wat we moeten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
SomerenV schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:33:
[...]

Een vriend van me heeft de Lumia 930 en hij vindt de 920 lekkerder in de hand liggen. Een metalen body staat dus niet garant voor een betere user experience. Daarbij is polycarbonaat makkelijk te vervangen mocht het kapot gaan. De Lumia 950 XL lag in ieder geval prima in de hand, voelde zacht maar solide aan :)
Ik heb de Lumia 800, 920 en 930.

De 800 is wat bediening betreft een ideal formaat, maar dus een klein scherm.
De 920 iets lastiger te bedienen met 1 hand, wel groter scherm en goede grip.
De 930 misschien op t oog het meest 'premium' maar laat deze regelmatig uit m'n hand glijden.

Dus een toestel zal altijd plus en minpunten hebben.

De 950 krijg ik ook donderdagochtend via Coolblue. Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik vind het eigenlijk wel een prima review. Het is wel duidelijk dat de reviewer geen WP fanboy is (moet ook niet), maar hij geeft het wel degelijk een kans. Dat stuk over die Google services geeft een beetje aan dat het een Android-gebruiker is, maar op zich zijn zulke vergelijkingen geen probleem. Het is gewoon de waarheid.
Net als veel andere dingen geeft het geen zure kijk op wat WP is. Het geeft aan wat het allemaal is, wat je ermee kunt en of het wel of niet goed is uitgevoerd. Dingen als design konden beter, hardware en scherm zijn dik in orde. In de vele benchmarks scoort hij gemiddeld, wat ook resulteert in een gemiddelde score. Maar het is tenminste onderbouwd. Enige wat ik mis is een test over accuduur.

Ik denk dat deze telefoon over een maand of 2 wel hoger kan scoren als er nog wat verbeteringen zijn in diverse apps en er meer continuum support is (net als hopelijk eindelijk een snapchat app O-) , die heeft het platform namelijk gewoon nodig). Maar op dit moment vind ik de review wel passend. Al hadden sommigen hem natuurlijk graag hoger gezien. Halen ze wat nadelen zwaar aan? Op zich wel, maar dat is niet erg als de argumentatie in orde is.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 24-11-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 12:12

Swerfer

Hmm...

sandr schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:17:
[...]

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat een hardware limitatie is, wat denk ik wél een hardware limitatie is, is de max 1080P resolutie.
Ik denk dat beide geen limiet is. USB-C is snel genoeg om een hogere resolutie aan te kunnen sturen en het scherm van de L950(XL) heeft al een hogere resolutie, dus de CPU/GPU kan de hogere resolutie aan. Misschien moet daarvoor het telefoonscherm wel worden uitgezet.

Splitscreen is lastiger omdat Windows 10 Mobile in de basis geen splitscreen ondersteunt. Met de juiste drivers zou dat geen enkel probleem moeten zijn. Het is dus wachten op een aanpassing in de drivers van W10M en bijbehorende interne api's...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forums.windowscent...t-lumia-950/394736-15.htm is een leuke thread om te volgen.
Real life ervaring is altijd het beste. Zoals over bellen:

Originally Posted by Jeff Merritt1 View Post

I do have to say call quality is stellar at times. I felt like I was sitting in the same room as my best friend...I'm in Miami he's in Austin...on a call I made. It's pretty amazing.

>
That is HD voice. I was blown away Sunday when I talked to my brother who also has an HD voice handset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[Lumia 950/950XL] Accessoires topic en [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen zijn aangemaakt.... Dank voor de TS, have fun

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 08:47
Ik ben benieuwd naar de ervaringen! Maar wat ook wel heel erg opvalt is de slechte score op GPU tests. De drivers van W10M lijken absurd slecht of de benchmark is niet geoptimaliseerd. Voor degenen die af en toe een spelletje zouden willen doen is dit niet echt bemoedigend!

Hopen dat er nu ook snel reviews van de XL tevoorschijn komen. De reguliere versie valt qua scherm helderheid toch wel wat tegen, die is gelijk aan mijn S4 terwijl de S6 veel helderder kan. De minimale helderheid daarentegen is weer hoger dan die van S6, zonde. Ik hoop dat de XL hier andere cijfers laat zien!

Camera beoordelingen snap ik in reviews trouwens niet, maar dat is mijn eigen ding kennelijk. Bij daglicht verschillen smartphones echt niet meer zoveel, juist bij nacht maken ze het verschil. De Lumia scoorr daarop heel goed maar krijgt vervolgens niet super scores op de camera... Verwend door de voorgaande Lumia's?

[ Voor 21% gewijzigd door Arjan90 op 24-11-2015 22:39 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 11:24
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:08:
[...]
Ik stel voor dat we het hier voortaan over eigen ervaringen gaan hebben.
Zo langzamerhand hoeven ze ons niet meer te vertellen wat we moeten :)
Dat kan niet lang meer duren. Na zo veel pagina's in dit forum ben ik ook wel toe aan eigen ervaringen van tweakers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Arjan90 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:37:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen! Maar wat ook wel heel erg opvalt is de slechte score op GPU tests. De drivers van W10M lijken absurd slecht of de benchmark is niet geoptimaliseerd. Voor degenen die af en toe een spelletje zouden willen doen is dit niet echt bemoedigend!
Zo slecht doen games het anders nog niet en het merendeel van het platform zit altijd nog op een lagere cpu/gpu dus voorlopig is dat ook geen probleem.

Verder zit er geen 3d benchmark tussen zoals we gewend zijn, maar zijn het allemaal web-tests. Dat ligt dus meer aan de performance van Edge (al is daarbij niet duidelijk of de browser zelf traag is, zo voelt ie in ieder geval niet). Dus staar je er niet op blind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Martinspire schreef op woensdag 25 november 2015 @ 00:34:
[...]
Zo slecht doen games het anders nog niet en het merendeel van het platform zit altijd nog op een lagere cpu/gpu dus voorlopig is dat ook geen probleem.

Verder zit er geen 3d benchmark tussen zoals we gewend zijn, maar zijn het allemaal web-tests. Dat ligt dus meer aan de performance van Edge (al is daarbij niet duidelijk of de browser zelf traag is, zo voelt ie in ieder geval niet). Dus staar je er niet op blind ;)
Ik staar me er zeker niet op blind, maar het is wel opvallend. Maar GFXBench is toch geen web-test? Zie ook: https://www.microsoft.com...dx-benchmark/9wzdncrdgfpp. Ik neem aan dat ze die hebben gebruikt?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Arjan90 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:41:
[...]

Ik staar me er zeker niet op blind, maar het is wel opvallend. Maar GFXBench is toch geen web-test? Zie ook: https://www.microsoft.com...dx-benchmark/9wzdncrdgfpp. Ik neem aan dat ze die hebben gebruikt?
Ah klopt, my bad. Maar is die helemaal bijgewerkt als app naar Win10? Want daar zou ie natuurlijk ook weer sneller mee zijn dan WP8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-10 09:40

Vinnie2k

Pompen met die subwoofer!

Jaaa! hij is besteld, via belsimpel verlengd.. ben benieuwd.. leuk als schoenkado :P

heb goede hoop dat dit mn 1020 heel goed ga vervangen.. hoewel ik die wel ga blijven gebruiken als 2e toestel.

“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
wat ik me afvraag, hoe zit het met de krasbestendigheid van het scherm? Mijn 925 heeft op dit moment aardig wat "krasjes" niet hele opvallende, maar wel van die opervlakkige..

hoe zit dat met de 950, zijn daar "tests" oid van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie2k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-10 09:40

Vinnie2k

Pompen met die subwoofer!

NeP2013 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:13:
wat ik me afvraag, hoe zit het met de krasbestendigheid van het scherm? Mijn 925 heeft op dit moment aardig wat "krasjes" niet hele opvallende, maar wel van die opervlakkige..

exact waarom ik gelijk een screenprotector erop gooi.. ik werk al jaren met van die matte.. veel beter in zonlicht, geen schaduwen en moeilijker afleesbaar voor meekijkers

“There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

NeP2013 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:13:

De lumia 950 heeft wel/niet GG3 dus is deze test representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
D0gtag schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:17:
[...]

De lumia 950 heeft wel/niet GG3 dus is deze test representatief.
thx, ff kijken :)

wel grappig om te zien dat ze met alles er op krassen en er geen krasje op komt.. mijn 925 gaat alleen in broekzak en met het scherm op bureau en zit vol met kleine krasjes..

[ Voor 25% gewijzigd door NeP2013 op 25-11-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Krasjes komen vaak van zand e.d. Sleutels vallen allemaal wel mee (achterkant is natuurlijk niet krasbestendig :+ ). Ik heb zelf al ruim 2,5 jaar een S4 en heb er nog geen kras op zitten. Ik heb hem altijd in mijn broekzak, maar ben er ook niet supervoorzichtig mee ofzo.

Als werktoestel heb ik een Lumia 625, die heb ik nu anderhalf jaar, ook die is krasvrij. En in alle eerlijkheid, daar ben ik iets minder voorzichtig mee. Ik werk echter niet in zanderige omgevingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:27
NeP2013 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:18:
[...]

wel grappig om te zien dat ze met alles er op krassen en er geen krasje op komt.. mijn 925 gaat alleen in broekzak en met het scherm op bureau en zit vol met kleine krasjes..
Dat komt dan weer door zand ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

NeP2013 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:18:
[...]

Ff kanttekening bij deze testen: GG3 (en GG4) hebben een mohs hardheid van 6.8 (saffier =9) Staal = 5 a 6 afhankelijk van de legering en/of b.v. vanadium & chroom laag. Gehard staal 7 a 8.
Alles onder de 6.8 kan GG niet krassen alles daar boven wel. kwarts b.v is een 7 (een van de meest voorkomende mineralen en dus ook uitbundig aanwezig in zand).
Met andere woorden, goedkoper schroeven en schroevendraaiers (& sleutels) zullen geen krassen maken maar als je zand in je zak hebt wel.
Mijn telefoon zit vol met krassen omdat er zand in mijn telefoon hoes zat, risico van naar het strand gaan met telefoon.

edit:
Twee mensen waren me voor maar mijne is tenminste onderbouwd :+

[ Voor 3% gewijzigd door D0gtag op 25-11-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
D0gtag schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:28:
[...]

Ff kanttekening bij deze testen: GG3 (en GG4) hebben een mohs hardheid van 6.8 (saffier =9) Staal = 5 a 6 afhankelijk van de legering en/of b.v. vanadium & chroom laag. Gehard staal 7 a 8.
Alles onder de 6.8 kan GG niet krassen alles daar boven wel. kwarts b.v is een 7 (een van de meest voorkomende mineralen en dus ook uitbundig aanwezig in zand).
Met andere woorden, goedkoper schroeven en schroevendraaiers (& sleutels) zullen geen krassen maken maar als je zand in je zak hebt wel.
Mijn telefoon zit vol met krassen omdat er zand in mijn telefoon hoes zat, risico van naar het strand gaan met telefoon.

edit:
thnx, dat verklaart het waarschijnlijk. dan maar een screenprotector kopen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 22:05
D0gtag schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:28:
[...]

edit:
Klopt niet helemaal. GG3 heeft een hogere hardheid dan GG4. Op GG4 zit namelijk nog een extra laag die sneller krast dan GG3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Ze moeten er m.a.w. gewoon safierglas op doen, probleem is dan opgelost ;)
Waarschijnlijk dan wel weer een paar knaken duurder maar ja dan heb je ook wat, bij horloges zie je dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 11:21
Kon mezelf ook niet bedwingen en mag morgen ook aan de gang met de 950XL! ben benieuwd. Zal mij ook benieuwen hoe de ervaring is afkomend van de 930 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Pyramiden schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:16:
[...]

Klopt niet helemaal. GG3 heeft een hogere hardheid dan GG4. Op GG4 zit namelijk nog een extra laag die sneller krast dan GG3.
Bron?
Is dit weer zo'n gevalletje van wishful thinking? GG4 is volgens cornering harder/kras bestendiger dan GG3 (gaat richting saffier). --> marketing BS, eerst zien dan geloven.
Volgens cornering hebben ze voor de GG4 meer gekeken naar schok bestendigheid dan kras bestendigheid alleen. Met GG4 zou je scherm intact moeten blijven na een val.
Maar in jouw ogen is GG4 slechter dan GG3 dus.. :+
Test GG4 en GG3
Hier de datasheet van GG3 NDR (nieuwere variant van GG3)
Hier de datasheet van GG4
GG4 kan dunner gemaakt worden met behoudt van kracht en is beter resistent tegen vallen. De hardheid is 600 vs 650 (vickers) dus verwaarloosbaar minder hard. Punt is ze kunnen allebei niet tegen hardere dingen als kwarts maar GG4 zal waarschijnlijk niet scheuren bij een val, zoals dit.
Brabso schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:18:
Waarschijnlijk dan wel weer een paar knaken duurder maar ja dan heb je ook wat, bij horloges zie je dat ook
Was het leven maar zo simpel, saffier heeft een hoop nadelen. De grootste: als je hem laat vallen breekt hij nog makkelijker dan een normaal glazen scherm (geen GG dus). Aangezien saffier ook duurder is zullen fabrikanten daar niet blij van worden als ze continue schermen moeten vervangen. Saffier is ook niet bepaald flexibel en transmissie is ook niet het zelfde als bij 'glas'. Glas oogt mooier, beetje offtopic maar kristal glas op een horloge oogt mooier dan simpel saffier (zonder coatings dus).

[ Voor 51% gewijzigd door D0gtag op 25-11-2015 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
D0gtag schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:35:
[...]

Bron?
Is dit weer zo'n gevalletje van wishful thinking? GG4 is volgens cornering harder/kras bestendiger dan GG3 (gaat richting saffier). --> marketing BS, eerst zien dan geloven.
Volgens cornering hebben ze voor de GG4 meer gekeken naar schok bestendigheid dan kras bestendigheid alleen. Met GG4 zou je scherm intact moeten blijven na een val.
Maar in jouw ogen is GG4 slechter dan GG3 dus.. :+
Test GG4 en GG3
Hier de datasheet van GG3 NDR (nieuwere variant van GG3)
Hier de datasheet van GG4
GG4 kan dunner gemaakt worden met behoudt van kracht en is beter resistent tegen vallen. De hardheid is 600 vs 650 (vickers) dus verwaarloosbaar minder hard. Punt is ze kunnen allebei niet tegen hardere dingen als kwarts maar GG4 zal waarschijnlijk niet scheuren bij een val, zoals dit.

[...]

Was het leven maar zo simpel, saffier heeft een hoop nadelen. De grootste: als je hem laat vallen breekt hij nog makkelijker dan een normaal glazen scherm (geen GG dus). Aangezien saffier ook duurder is zullen fabrikanten daar niet blij van worden als ze continue schermen moeten vervangen. Saffier is ook niet bepaald flexibel en transmissie is ook niet het zelfde als bij 'glas'. Glas oogt mooier, beetje offtopic maar kristal glas op een horloge oogt mooier dan simpel saffier (zonder coatings dus).
Bij bijna alle onderdelen van een mobiele telefoon moeten er afwegingen worden gemaakt. Ik zeg niet dat GG3 beter is dan 4. Alleen dat GG3 in bepaalde omstandigheden beter zal presteren dan GG4.
De krasbestendigheid van GG3 zou iets beter moeten zijn dan die van GG4. Echter, barst GG3 inderdaad sneller dan GG4.
YouTube: Moto X Pure Edition (2015) Bend Test, Scratch test, Burn test, Moto Style
Die test die jij post zegt niet zoveel over de krasbestendigheid van GG3 vs 4, aangezien ze geen materialen gebruiken die een 6 of een 7 op de schaal van Mohs zijn.

En over saffier, dat is inderdaad slecht te doen op telefoons, naast alle nadelen zoals het breken. Telefoons zouden significant duurder moeten worden omdat hij op dit moment erg moeilijk is om groot stuk saffier te krijgen zonder imperfecties. Voor iets kleins zoals een horloge is dit een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Pyramiden schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:23:
[...]

Die test die jij post zegt niet zoveel over de krasbestendigheid van GG3 vs 4, aangezien ze geen materialen gebruiken die een 6 of een 7 op de schaal van Mohs zijn.
Nee maar de data sheet wel, die (begrijpelijk) niet de hardheid in mohs geeft maar in vickers. Daarbij laat hij zien dat die hardheid nagenoeg gelijk is van GG3 en GG4. Maar GG3 komt al niet boven de 6.8 uit.
Maar hardheid is allang niet het belangrijkste op een toestel. Met een kras kan ik wel leven, een gebroken scherm niet. Zelfde geld voor fabrikanten die kunnen ook wel leven met krassen maar niet met gebroken schermen. In dat opzicht heb ik liever GG4 dan GG3.
Bijna alle kras testen slaan nergens op trouwens, maar het buigen op het einde laat wel een goed punt zien. Flexibiliteit is veel beter op met GG4 dan GG3.
Zand blijft je scherm krassen, maar die kans blijft ook met saffier glas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Brabso schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:18:
Nee, je kan beter Gorilla Glass hebben. Voor een groot oppervlak is Saffier erg kwetsbaar. Alleen voor kleine oppervlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ben zeer benieuwd naar de ervaringen morgen van een aantal nuchtere Nederlanders. :)
En diegene wat hem morgen ontvangen.. veel plezier:)

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 22:27
enomiss schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:38:
Ben zeer benieuwd naar de ervaringen morgen van een aantal nuchtere Nederlanders. :)
En diegene wat hem morgen ontvangen.. veel plezier:)
Ik vind het vooral bijzonder dat andere leveranciers hem eerder uitleveren dan MS NL zelf.
Ik heb ze even gebeld om wat opheldering te vragen. Hun verklaring is dat andere partijen waarschijnlijk importeren uit het buitenland (DE released 24-11, en FR 28-11). Hij had het er over dat ze misschien vrijdag of zaterdag verzonden gaan worden.
Vind het wel jammer dat ik dan niet de eerste ben, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
iAdema schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:42:
[...]

Ik vind het vooral bijzonder dat andere leveranciers hem eerder uitleveren dan MS NL zelf.
Ik heb ze even gebeld om wat opheldering te vragen. Hun verklaring is dat andere partijen waarschijnlijk importeren uit het buitenland (DE released 24-11, en FR 28-11). Hij had het er over dat ze misschien vrijdag of zaterdag verzonden gaan worden.
Vind het wel jammer dat ik dan niet de eerste ben, maar goed...
Bekijk het positief. Hoe later je hem krijgt, hoe meer kans op een latere (meestal betere) batch. Meestal wacht ik daarom 3 maanden ongeveer voor ik een telefoon bestel.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
  • Laatst online: 15-09 13:47
Weet iemand of de Windows Hello (iris scanner) ook beschikbaar wordt voor third-party apps?
Zoals bijvoorbeeld bij de Iphone, waarbij TouchID gebruikt kan worden voor de ING app waardoor een code overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Chrisitan schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:02:
Weet iemand of de Windows Hello (iris scanner) ook beschikbaar wordt voor third-party apps?
Zoals bijvoorbeeld bij de Iphone, waarbij TouchID gebruikt kan worden voor de ING app waardoor een code overbodig is.
Volgens mij nog niet, maar zal er wel aankomen. Sowieso werkt ie ook al in de store als alternatief voor PIN om betalingen te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
D0gtag schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:30:
[...]

Nee maar de data sheet wel, die (begrijpelijk) niet de hardheid in mohs geeft maar in vickers. Daarbij laat hij zien dat die hardheid nagenoeg gelijk is van GG3 en GG4. Maar GG3 komt al niet boven de 6.8 uit.
Maar hardheid is allang niet het belangrijkste op een toestel. Met een kras kan ik wel leven, een gebroken scherm niet. Zelfde geld voor fabrikanten die kunnen ook wel leven met krassen maar niet met gebroken schermen. In dat opzicht heb ik liever GG4 dan GG3.
Bijna alle kras testen slaan nergens op trouwens, maar het buigen op het einde laat wel een goed punt zien. Flexibiliteit is veel beter op met GG4 dan GG3.
Zand blijft je scherm krassen, maar die kans blijft ook met saffier glas :+
Klopt, maar ik wilde slechts aangeven dat GG3 niet op alle vlakken slechter is dan GG4.
Overigens is Vickers niet echt de beste methode om dit te testen. Een simpel Mohs testje geeft je een veel beter beeld van de krasbestendigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 11:36
Is er hier iemand die een 3D model (met correcte afmetingen) heeft van de lumia 950 XL? Ik wil namelijk net als voor mijn lumia 920 een autohouder ontwerpen om met 3D printer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn 950 xl pas vrijdag verstuurd in de tussen tijd zijn er in Amerika al echte reviews aan de gang: http://forums.windowscent...ust-got-lumia-950-xl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 22:26
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:50:
Ik krijg mijn 950 xl pas vrijdag verstuurd in de tussen tijd zijn er in Amerika al echte reviews aan de gang: http://forums.windowscent...ust-got-lumia-950-xl.html
Cool om te zien dat wij gewoon even net als USA de telefoon op het "eerste" moment krijgen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game_overrr schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:04:
[...]

Cool om te zien dat wij gewoon even net als USA de telefoon op het "eerste" moment krijgen!!
Ik dacht precies hetzelfde... Volgens mij is Nederland een van de eerste landen die de telefoon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Pyramiden schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:08:
[...]

Klopt, maar ik wilde slechts aangeven dat GG3 niet op alle vlakken slechter is dan GG4.
Overigens is Vickers niet echt de beste methode om dit te testen. Een simpel Mohs testje geeft je een veel beter beeld van de krasbestendigheid.
Ja mohs is beter geschikt voor krasbestendigheid, en daarom geven ze dat getal niet op omdat anders iedereen het gaat vergelijken met saffier (wat ze natuurlijk altijd verliezen). Het is bekend dat GG niet verder komt dat 6.8 en of GG4 nou 6.6 is of 6.8 maakt bar weinig uit.
Het is overigens de vraag of de 950 GG3 of 4 heeft duidelijkheid is daar nog steeds niet.
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:50:
Ik krijg hem morgen (ochtend) :9

[ Voor 20% gewijzigd door D0gtag op 25-11-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-10 23:11

EektheMan

DPC

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:08:
Ik dacht precies hetzelfde... Volgens mij is Nederland een van de eerste landen die de telefoon krijgt.
:X Moet hier in Oekraïne nog 8 dagen wachten. Krijg er gelukkig wel een Dock + 128GB kaartje bij als troost.
Wel heel vervelend dat slechts 1 winkel het hier levert. De 950 is wel overal te bestellen. Zou dat komen door beperkte voorraden? Dacht gelezen te hebben dat de 950 XL in de VS en Canada tijdelijk out of stock is geweest.

http://forums.windowscent...ust-got-lumia-950-xl.html

Grappig dat de eerste poster een Dual SIM heeft ontvangen in de VS. Dacht dat dat ook daar niet standaard was? Krijg een beetje het gevoel dat hij mijn Oost-Europese Dual SIM variant heeft gekregen/gestolen. Weer langer wachten. :(

[ Voor 33% gewijzigd door EektheMan op 25-11-2015 16:57 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb de (witte) 950 binnen:
- alles is gemaakt in Vietnam
- batterij heeft als datum 29-09-2015
- build is de 10586.0 (zoals bekend) met build-date 04-11-2015
- in de doos zit naast de adapter met vaste USB-C kabel ook een normale USB naar USB-C kabel

Opladen gaat snel (toestel wordt dan wel warm), maar nog geen echte tijden gechecked etc.
Er zijn een "paar" apps standaard geinstalleerd (bij mij):
- Facebook
- Candy Crush Saga
- Weather Channel
- Uber
- Amazon
- Audible
- Facebook
- Fitbit
- Gameloft Hub
- Netflix
- Lumia Offers (geeft helaas op de 950 geen aanbiedingen, lijkt een "web-wrapper")
- Shazam

Eerst alle apps (en ook de store-app) geupdated.
Scherm vind ik erg mooi, ik mis wel een beetje het "2.5D-glas" (of hoe dat precies heet) van de L830, dat voelde aan de randen toch wat zachter aan.
Ik was eerst bang dat de camera scheef gemonteerd zat, maar dat is dus de IOS, toen ik het toestel anders hield, zat ie weer recht :)
Windows Hello:
als ik zit en het toestel pak (zeg maar op "navel-niveau"), zit ik te ver weg voor de herkenning.
Ik moet het toestel een centimeter of 10 hoger houden en dan werkt het vrij vlot.
Het design vind ik best strak eigenlijk.

Camera:
nog geen echte testen gedaan, voor mij gaat het foto maken snel genoeg, maar er zullen best mensen zijn die het anders ervaren.

Snelheid:
browsen in Edge merk ik geen verschil tov mijn oude L830
Apps starten gaat uiteraard wel sneller.

Batterij:
kan er nog niets over zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenraad7
nice :D, hoe soepel loopt de software? en ben je al bugs tegengekomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
En kun je nog wat meer over het uiterlijk vertellen? Wat je ervan vindt, hoe het voelt en waar je het mee kunt vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-10 23:11

EektheMan

DPC

geenstijl schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:54:
Camera:
nog geen echte testen gedaan, voor mij gaat het foto maken snel genoeg, maar er zullen best mensen zijn die het anders ervaren.
Is dat niet instant dan? Moet je merkbaar wachten voordat je de 2e foto kunt maken? Of heb je bepaalde instellingen die het vertragen? Rich Capture bijvoorbeeld?

edit:
Dank geenstijl, dat is goed nieuws! Mij gaat het vooral om de camera, dus....

[ Voor 9% gewijzigd door EektheMan op 25-11-2015 17:20 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 08:45

Rhapsody

In Metal We Trust

Kun je die standard-apps ook helemaal verwijderen?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Uiterlijk: tja, lastig, voelt op zich prima in de hand, eerder ruw dan glad (vind ik erg prettig). Het windows logo merk je iets als je je vinger erover heen legt. Waar ik het mee kan vergelijken? Geen idee. Ben wel blij dat ik niet voor de XL ben gegaan, want die zou ik toch echt te groot gaan vinden denk ik.
Foto's: stuk of 4/5 achter elkaar gaat vlot, daarna is ie even aan het "opslaan". Note: was met rich capture/living images aan. Nu living images uitgezet en het gaat sneller (zonder "opslaan"). Rich capture uit: dan focust ie niet bij tappen op het scherm heb ik het idee en gaat het supersnel. Via de knop (en met rich capture aan) heeft ie iets meer tijd nodig om te focussen.

Standaard-apps: ja, allemaal te verwijderen (en dus ook gedaan :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Mooi extra-tje voor een ieder die een Mozo cover gaat kopen. Blijkbaar ondersteunt deze naast QI ook de PMA standaard :

[ Voor 35% gewijzigd door GroeneThee op 25-11-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:08
GroeneThee schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:21:
Mooi extra-tje voor een ieder die een Mozo cover gaat kopen. Blijkbaar ondersteunt deze naast QI ook de PMA standaard :
[video]
Volgens mij hoort dit nu in het accessoire topic. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
geenstijl schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:54:
Ik heb de (witte) 950 binnen:
- alles is gemaakt in Vietnam
- batterij heeft als datum 29-09-2015
- build is de 10586.0 (zoals bekend) met build-date 04-11-2015
- in de doos zit naast de adapter met vaste USB-C kabel ook een normale USB naar USB-C kabel

Opladen gaat snel (toestel wordt dan wel warm), maar nog geen echte tijden gechecked etc.
Er zijn een "paar" apps standaard geinstalleerd (bij mij):
- Facebook
- Candy Crush Saga
- Weather Channel
- Uber
- Amazon
- Audible
- Facebook
- Fitbit
- Gameloft Hub
- Netflix
- Lumia Offers (geeft helaas op de 950 geen aanbiedingen, lijkt een "web-wrapper")
- Shazam

Eerst alle apps (en ook de store-app) geupdated.
Scherm vind ik erg mooi, ik mis wel een beetje het "2.5D-glas" (of hoe dat precies heet) van de L830, dat voelde aan de randen toch wat zachter aan.
Ik was eerst bang dat de camera scheef gemonteerd zat, maar dat is dus de IOS, toen ik het toestel anders hield, zat ie weer recht :)
Windows Hello:
als ik zit en het toestel pak (zeg maar op "navel-niveau"), zit ik te ver weg voor de herkenning.
Ik moet het toestel een centimeter of 10 hoger houden en dan werkt het vrij vlot.
Het design vind ik best strak eigenlijk.

Camera:

Snelheid:
browsen in Edge merk ik geen verschil tov mijn oude L830
Apps starten gaat uiteraard wel sneller.

Batterij:
kan er nog niets over zeggen :)
Gefeliciteerd, je bent de 1e melder van dit forum ;)
Waar ik reuze benieuwd naar ben is de gesprekskwaliteit met inkomende en uitgaande gesprekken, zou je je ervaringen hierover kunnen delen ?
Last van echo's, storing of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
En dan vooral niet alleen met KPN naar KPN ofzo, maar ook cross-provider (want bv bij KPN heb je onderling HD Voice)

Pagina: 1 ... 26 ... 130 Laatste

Let op:
Voor de duidelijkheid, dit topic is bedoeld voor ervaringen met (en verwachtingen over) de Lumia 950 en 950 XL.

Levertijden en prijzen mogen in [Lumia 950/950XL] Levertijden en prijzen.
Accessoires voor dit toestel mogen in [Lumia 950/950XL] Accessoires topic besproken worden.
Discussieren over de laatste insider builds mag in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en over de reguliere builds van Windows 10 Mobile in Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen - Deel 2.

Alle posts die niet over het toestel zelf gaan worden zonder pardon richting prullenbak gedirigeerd.