• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik speelde op turn 1: Midnight drake, coin, Herald Volazj.
Tegenstander concede meteen :D

Grappige brawl, wel erg random.

Hier komt iets hips te staan

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 19:44
Brawl van vorig week was "leuker".
Denk dat merendeel hier de brawl alleen maar spelen voor de free pack, tenminste ik wel.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Gnosis schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:44:
Goedenavond allen!

Ik speel al een tijdje Hearthstone. Ben er niet heel goed in, maar vind het leuk om elke dag een paar potjes te spelen, vooral voor de quests. Ik zag hier dat er 80 gold quests zijn, maar die heb ik nooit gezien. Waarschijnlijk omdat ik geen Battlenet vrienden heb :). Ik hoop dat het geen probleem is als ik wat mensen toevoeg die hier hun Battlenet naam hebben gepost, zodat ik sommige quests ook kan halen, ipv al die saaie win 2 games quests en dergelijke?

Mijn tag is: FancyPants#2585.
Ik heb je toegevoegd!

http://www.hearthpwn.com/...summer-championships-2016

De decks lists zijn bekend van kampioenschap aankomend weekend, zoals verwacht neemt iedereen Druid, Shaman en Warrior mee. Ook veel hunters. Wat ik niet snap alleen is dat er maar 1 warlock bij is gekomen. Heb ik iets gemist? Is Zoo niet meer goed :o

Atlas#22744

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Kasai schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:09:
[...]

Ik heb je toegevoegd!

http://www.hearthpwn.com/...summer-championships-2016

De decks lists zijn bekend van kampioenschap aankomend weekend, zoals verwacht neemt iedereen Druid, Shaman en Warrior mee. Ook veel hunters. Wat ik niet snap alleen is dat er maar 1 warlock bij is gekomen. Heb ik iets gemist? Is Zoo niet meer goed :o
Zoo zit nog in zijn experimental fase. Met de kaarten van Karazhan is zoo geëvolueerd naar een deck met meer discard kaarten, maar het is nog niet duidelijk welke de beste decklist daarbinnen is.

Zoo is ook wel gevoelig voor AoE en gezien de drie populairste classes: shaman, druid en warrior (toch control warrior) heel goed kunnen AoE clearen is zoo niet echt een goeie keuze in de huidige meta. Ook de decks daarnet onder: tempo mage en enige vorm van paladin (anyfin) hebben hele goeie AoE clears en dan weet je het wel.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

DarthDavy schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:18:
[...]

Zoo zit nog in zijn experimental fase. Met de kaarten van Karazhan is zoo geëvolueerd naar een deck met meer discard kaarten, maar het is nog niet duidelijk welke de beste decklist daarbinnen is.

Zoo is ook wel gevoelig voor AoE en gezien de drie populairste classes: shaman, druid en warrior (toch control warrior) heel goed kunnen AoE clearen is zoo niet echt een goeie keuze in de huidige meta. Ook de decks daarnet onder: tempo mage en enige vorm van paladin (anyfin) hebben hele goeie AoE clears en dan weet je het wel.
Dat is zo, maar in de Amerikaanse kampioenschappen zag je ze wel weer heel veel :)

Atlas#22744

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

DarthDavy schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:18:
[...]

Klopt van de AoE clears, maar doordat Locks zoveel carddraw hebben, doen ze in 1 beurt zo 15+ damage. Naast het clearen moet je dus ook iets van taunts/armor/voldoende health hebben.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Net een potje skillstone verloren omdat ik 28 kaarten op een rij geen Execute pakte -_-. Why you do this, skillstone?

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:46:
Net een potje skillstone verloren omdat ik 28 kaarten op een rij geen Execute pakte -_-. Why you do this, skillstone?
Toch maar een Crush in the mix gooien? :P

Nitai schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:19:
[...]

Toch maar een Crush in the mix gooien? :P
Hmm ja, heb normaal gesproken niet echt problemen met 2 Brawls, 2 Shield Slams en 2 Executes. Naast de hele berg taunt minions (Belchers, Deathlords etc.), N'zoth en Kel'thuzad. Helaas had ik tegen deze Katoenplukker wel netjes een Cruel Taskmaster bewaard, maar lagen mijn beiden Executes onderop :(.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
Wild is toch 100 x leuker dan aggrofest Standard hoor.. Veel gevarieerder en de spelletjes duren over 't algemeen langer. (wat alleen maar leuker is voor mij)
Ik had 12k dust staan en moest nog 7.2k uitgeven (2x Epic en 4x Legendary) voor een volledige Classic collection. Eindelijk de Classic collection compleet. Hoef ik daar geen packs meer van te kopen.

Nog 55 kaarten uit de advantures en dan is mijn collectie compleet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NKSRooh.png

[ Voor 8% gewijzigd door Astie op 22-09-2016 23:34 ]

Astie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:33:
Ik had 12k dust staan en moest nog 7.2k uitgeven (2x Epic en 4x Legendary) voor een volledige Classic collection. Eindelijk de Classic collection compleet. Hoef ik daar geen packs meer van te kopen.

[afbeelding]
Fantastisch toch dat je na zoveel jaar, zoveel partijen, het uitgegeven van bergen en bergen gold de ultimate reward krijgt...wel 100 gold! :+ (voelt een beetje als het verjaardagscadeau van de Bol.com - korting op de verzendkosten - ...doe dan gewoon niets denk ik dan)

<GOT> Zarhrezz#2885

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025

[afbeelding]
Netjes hoor, mijn collectie gap is iets groter, dit mis ik nog:

Classic: 19 (11L, 5E, 2R, 1C) :+ (door disenchants na grote nerf ronde ben ik een boel kaarten tijdelijk kwijt)
GvG: 15 (10L, 5E)
TGT: 21 (13L, 8E)
WotOG: 18 (11L, 7E)

Totaal generaal: 73 (45L, 25E, 2R, 1C)
Stash: 11.000 gold en als ik zou disenchanten ik denk rond 15.000 dust.

Totaal uitgegeven: 5 euro welcome pack, plus adventures vanaf Blackrock Mountain.

Toch wel trots op mijn vrijwel helemaal zelf verdiende collectie. Zie trouwens het grote effect van de Arena change tijdens TGT waar je niet altijd een TGT pack kreeg maar een random. Ik heb daar zeer duidelijk last van gehad, blij ook dat ze dat weer hebben gefixed.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Denk dat heel veel mensen daarvan last hebben gehad (random arena pack).
Voor mij was dat een reden om iets minder Arena te spelen.
Met als gevolg dat ik nu totaal niet meer rendabel kan arena spelen :p.
Ik mag al blij zijn met 4 wins...

Battle.net: NagaByrd#2844

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

[afbeelding]
Ik moet nog 2 legendaries en dan heb ik alles van de classic set....alleen vertik ik het eigenlijk om die twee legendaries te craften (Manastorm en Nat Pagle) |:(

Nitai schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:34:
[...]

Ik moet nog 2 legendaries en dan heb ik alles van de classic set....alleen vertik ik het eigenlijk om die twee legendaries te craften (Manastorm en Nat Pagle) |:(
Haha dat snap ik.
Toevallig dat ik gisteren Nat Pagle uit een pack kreeg. Die had ik nog niet. Ik heb The Beast, Millhouse Manastorm, Illidan Stormrage en Thinkmaster Overspark gecraft. Ook moest ik nog 2x Force of Nature craften.

Nu weer d.m.v. Arena sparen om de volgende set compleet te krijgen!
Ik heb zelf de Classic collection al een aardige tijd geleden compleet gemaakt, maar na de nerf van Force of Natures etc heb ik deze kaarten gedisenchant en sindsdien heb ik ze niet allemaal meer uit pakjes gehaald. Om die reden mis ik nu nog:

1 Molten Giant (E)
2 Ancient of Lore (E)
1 Keeper of the Grove (R)
2 Force of Nature (E)
2 Big Game Hunter (E)
1 Blade Flurry (R)
2 Arcane Golem (R)
2 Master of Disguise (R)

Als ik die kaarten nodig heb, kan ik ze wel gewoon craften gelukkig. Heb de dust er wel voor liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door xelfer op 23-09-2016 13:28 ]

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-01 14:54
Ik snap dat met elk deck omgegaan kan worden, maar die kaart Call of the Wild is echt bullshit. Animal Companion was al goed, maar nu krijg je er 3, belachelijk. Misschien begin ik oud te worden, maar de oude 'meta' decks, zoals Mech en dergelijke vond ik toch leuker dan al die ellende met Yogg enzo. En Call of the Wild :r.

Je kan je er maar druk om maken...

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Gnosis schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:53:
Ik snap dat met elk deck omgegaan kan worden, maar die kaart Call of the Wild is echt bullshit. Animal Companion was al goed, maar nu krijg je er 3, belachelijk. Misschien begin ik oud te worden, maar de oude 'meta' decks, zoals Mech en dergelijke vond ik toch leuker dan al die ellende met Yogg enzo. En Call of the Wild :r.
Ja met een MechMage was je tenminste in turn 5 al dood... :+

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Nitai schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:33:
[...]

Nou. Dan had je dus in elk geval geen last van Call of the Wild :D

Battletag: Iigy#2192

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

mosselmossel schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:43:
[...]

Nou. Dan had je dus in elk geval geen last van Call of the Wild :D
Haha inderdaad! Het vervelende van die kaart is dat je nog stille hoop hebt dat je tegenstander het niet trekt en speelt op beurt 8 :D Des te pijnlijker als je die voor je kiezen krijgt.

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-01 14:54
Ja MechMage was misschien niet het beste voorbeeld hehe.

Je kan je er maar druk om maken...

Nitai schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:33:
[...]

Het voorbeeld klopt wel. Mech Mage had 1 doel, Mech synarchy. Je had 1 doel; tempo. Lukte dat niet verloor je. Sinds de Old Gods hebben de decks een plan B en zelfs plan C.
Met N'Zoth en Yogg heeft elk deck een plan B. Met de Arcane Giants heb je zelfs een plan C.

Ik vond HS veel leuker toen elke deck alleen een plan A had omdat je simpelweg geen plan B in kon bouwen omdat de synarchy er niet was. Nu heb je 1 kaart die een plan B teweeg brengt.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:13
Ik weet niet of dit al gepost is hier maar er is een interview geweest met brode over randomness en kharazan

https://esports.yahoo.com...razhan-why-001230649.html

Hoogtepunt: hij zegt dat randomness voor meer skill zorgt omdat betere speler beter kunnen reageren op de verschillende uitkomsten. Mogelijk refereert hij hiermee aan discover, wat het onderwerp was voordat hij dit zei maar ik betwijfel het.
Astie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:37:
[...]

Het voorbeeld klopt wel. Mech Mage had 1 doel, Mech synarchy synergy . Je had 1 doel; tempo. Lukte dat niet verloor je. Sinds de Old Gods hebben de decks een plan B en zelfs plan C.
Met N'Zoth en Yogg heeft elk deck een plan B. Met de Arcane Giants heb je zelfs een plan C.

Ik vond HS veel leuker toen elke deck alleen een plan A had omdat je simpelweg geen plan B in kon bouwen omdat de synarchy synergy er niet was. Nu heb je 1 kaart die een plan B teweeg brengt.
Ik sluit me hier volledig bij aan.

Ik vind het jammer dat hearthstone tegenwoordig bijna niet meer om board control draait maar meer om zo snel mogelijk en efficiënt mogelijk je tegenstander van 30 naar 0 hp te brengen.

Je ziet bijna nooit meer dan men nog goede trades of zo maakt want en je tegenstander out vauluen zie je al helemaal niet meer.

[ Voor 22% gewijzigd door beuker19 op 23-09-2016 22:22 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

separhim schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:06:
Ik weet niet of dit al gepost is hier maar er is een interview geweest met brode over randomness en kharazan

https://esports.yahoo.com...razhan-why-001230649.html

Hoogtepunt: hij zegt dat randomness voor meer skill zorgt omdat betere speler beter kunnen reageren op de verschillende uitkomsten. Mogelijk refereert hij hiermee aan discover, wat het onderwerp was voordat hij dit zei maar ik betwijfel het.
Wat hij zegt klopt, als je het over berekenbare RNG hebt. Als je het over pure randomness als Yogg hebt klopt zijn redenatie niet.
Echte topspelers die toernooien op hoog niveau spelen nemen tegenwoordig ook Yogg mee.
Als je naar de tier-1 meta decks kijkt bevatten 4 van de 6 decks Yogg. Dit betekend dat pure random RNG zowel de ladder als de toernooien beheerst.
Als ik Blizzard moet geloven is dit toch echt iets wat ze niet willen maar goed proberen te praten door dit soort uitspraken van Brode.
Sorry Beukie maar ga je nu echt de grammatica nazi uithangen? WTF?
Serieus........heel triest.
Astie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:18:
[...]

Sorry Beukie maar ga je nu echt de grammatica nazi uithangen? WTF?
Serieus........heel triest.
Nou nou het was niet kwaad of beledigend bedoeld hoor maar het leest wel wat prettiger ipv van die wartaal :p

En hoezo triest ? ik wijs je gewoon op een normale manier op een taalfoutje en dan reageer je zo .....over triest gesproken.

Tevens is dit niet eerste x dat je deze fout maakt en nu dacht ik laat ik het een x verbeteren zonder kwade bedoelingen.

[ Voor 12% gewijzigd door beuker19 op 23-09-2016 22:32 ]

beuker19 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:29:
[...]

Nou nou het was niet kwaad of beledigend bedoeld hoor maar het leest wel wat prettiger ipv van die wartaal :p

En hoezo triest ? ik wijs je gewoon op een normale manier op een taalfoutje en dan reageer je zo .....over triest gesprocent
Ik vind het zeker triest. Iemand verbeteren op grammatica doet je voor alsof je beter bent dan iemand anders. Kleineren noemen ze dat!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:13
Astie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:16:
[...]

Wat hij zegt klopt, als je het over berekenbare RNG hebt. Als je het over pure randomness als Yogg hebt klopt zijn redenatie niet.
Echte topspelers die toernooien op hoog niveau spelen nemen tegenwoordig ook Yogg mee.
Als je naar de tier-1 meta decks kijkt bevatten 4 van de 6 decks Yogg. Dit betekend dat pure random RNG zowel de ladder als de toernooien beheerst.
Als ik Blizzard moet geloven is dit toch echt iets wat ze niet willen maar goed proberen te praten door dit soort uitspraken van Brode.
Ja hij heeft wel gelijk maar ondertussen ze wel iedere expansion kaarten te releasen die complete randomness veroorzaken. Ik vind eerlijk gezegd dat ze het wel zo goed vinden want je gaat niet kaarten als swarsburgler en babbling book maken als je vind dat dat soort rng niet goed is. Of ze hebben nog steeds niet door dat complete rng niet goed is voor de game of dit was weer een pr praatje zonder consequenties.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Astie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:37:
[...]

Het voorbeeld klopt wel. Mech Mage had 1 doel, Mech synarchy. Je had 1 doel; tempo. Lukte dat niet verloor je. Sinds de Old Gods hebben de decks een plan B en zelfs plan C.

Ik vond HS veel leuker toen elke deck alleen een plan A had omdat je simpelweg geen plan B in kon bouwen omdat de synarchy er niet was. Nu heb je 1 kaart die een plan B teweeg brengt.
Ik denk dat men niet had ingeschat dat Yogg zoveel invloed zou hebben in ranked games. Ik bedoel, randomness die het hele spel op zn kop zet is over algemeen niet handig in een afgestemde deck. Maar sinds Reno en Elise zie je wel meer variatie in decks (meer tech of spell heavy) dat was voorheen niet zo.

separhim schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:37:
[...]

Ja hij heeft wel gelijk maar ondertussen ze wel iedere expansion kaarten te releasen die complete randomness veroorzaken. Ik vind eerlijk gezegd dat ze het wel zo goed vinden want je gaat niet kaarten als swarsburgler en babbling book maken als je vind dat dat soort rng niet goed is. Of ze hebben nog steeds niet door dat complete rng niet goed is voor de game of dit was weer een pr praatje zonder consequenties.
Swashbuckler en Babbling Book zijn prima; die geven je een random kaart in je hand, een kaart die nog gewoon gespeeld moet worden en die soms wel, soms niet nuttig voor je is. Portals is vergelijkbaar...de minion kan goed zijn en hij kan nutteloos zijn en aangezien alle Battlecry minions meestal niet goed zijn (want die gaat niet af) valt het effect overall wel mee. Yogg is gewoon X free random spells. Een heel groot deel van het probleem zit hier in 'free'. In veel gevallen gaat er voor meer mana aan spells af dan dat je uberhaupt in de rest van de game ter beschikking gehad hebt...en dan is de balans weg.

<GOT> Zarhrezz#2885

Astie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:34:
[...]

Ik vind het zeker triest. Iemand verbeteren op grammatica doet je voor alsof je beter bent dan iemand anders. Kleineren noemen ze dat!
Sorry hoor maar kleineren .....ben jij je verstand verloren of zo.

Iemand aanspreken op een fout is toch juist positief althans zo ervaar ik dat in het dagelijks leven (wel op een normale manier natuurlijk)
En dan is het de bedoeling dat de andere persoon denken oh ja weer wat geleerd en maakt die fout nooit weer ..mooi toch?

Ik snap echt niet hoe jij dit ook als iets negatiefs kan zien sorry.
ik heb dit al zo vaak hier op dit GoT gezien maar nog nooit meegemaakt dat iemand zich daar door beledigd heeft gevoeld ....maar als jij dat wel zo voelt wil ik best sorry zeggen hoor.

Dus Atsie sorry dat ik je verbeterd hebt en het was niet kleinererend bedoeld d:)b

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 15:13

1lau

Hearthstone Arena Player

Geheel offtopic

Ik vind synarchy wel een mooi woord voor de toekomst naast tuigvloggers (helaas) van dit jaar

Anyways iets van Donderdag 14 juli 2016
DWDD Summerschool: Paulien Cornelisse - Aap, Noot, Fout:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/362105

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

• DarthDavy
Aaaaaaaah, justice!!! Iedereen kent het wel. Tegenstander is dood volgende beurt, dus hij speelt yolo yogg. Yogg cleart mijn bord, hij krijgt een volledig bord (dank aan unleash), een hoop secrets, dus ik staar tegen lethal. Geen out voor mij, dus ik yolo Rag. Rag wordt mirror imaged, krijgt een snipe te verwerpen en een repentance. Als ik al niet dood was, dan was ik het nu zeker, maar wat doet Rag? Eén kans op 8 om face te gaan en hij gaat face met hem nog een mage secret, maar het was niet ice block. Fuck you Yogg! Rag is my buddy! Yeah!!! :-) Die insect!

beuker19 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 22:56:
[...]

Sorry hoor maar kleineren .....ben jij je verstand verloren of zo.

Iemand aanspreken op een fout is toch juist positief althans zo ervaar ik dat in het dagelijks leven (wel op een normale manier natuurlijk)
En dan is het de bedoeling dat de andere persoon denken oh ja weer wat geleerd en maakt die fout nooit weer ..mooi toch?

Ik snap echt niet hoe jij dit ook als iets negatiefs kan zien sorry.
ik heb dit al zo vaak hier op dit GoT gezien maar nog nooit meegemaakt dat iemand zich daar door beledigd heeft gevoeld ....maar als jij dat wel zo voelt wil ik best sorry zeggen hoor.

Dus Atsie sorry dat ik je verbeterd hebt en het was niet kleinererend bedoeld d:)b
Laten we een vredespijp roken en de strijdbijl begraven. Hier schieten we beiden niks mee op.

O-) O-) O-)

• mosselmossel
Voor wie denkt dat het op Standard eentonig is. Rank 9 op WIld: 8 potjes, 5 keer tegen Secret Paladin.

Vandaag dan in elk geval. Maar goed, ik sta nog ver genoeg voor tegen ze.

[ Voor 27% gewijzigd door mosselmossel op 24-09-2016 13:53 ]

• 1lau

1lau

Hearthstone Arena Player

Ik heb daar Eater of Secrets voor of Flare, instant concedes na gebruik

• DarthDavy
DarthDavy schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 01:20:
Aaaaaaaah, justice!!! Iedereen kent het wel. Tegenstander is dood volgende beurt, dus hij speelt yolo yogg. Yogg cleart mijn bord, hij krijgt een volledig bord (dank aan unleash), een hoop secrets, dus ik staar tegen lethal. Geen out voor mij, dus ik yolo Rag. Rag wordt mirror imaged, krijgt een snipe te verwerpen en een repentance. Als ik al niet dood was, dan was ik het nu zeker, maar wat doet Rag? Eén kans op 8 om face te gaan en hij gaat face met hem nog een mage secret, maar het was niet ice block. Fuck you Yogg! Rag is my buddy! Yeah!!! :-) Die insect!
Ik vind dit grappig om terug te lezen. Zoveel spelling en grammatica fouten, maar ik ga het niet editeren: de boodschap is duidelijk en de likes van andere community members bewijzen dit. Waarvoor dank: jullie snappen wat ik wou zeggen en da's hetgeen wat telt!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:25
Dit is bijzonder, gister wegens tijdgebrek helaas niet een quest slot kunnen legen. Ik had dus 3 vol. Om 01:00 vannacht alsnog een quest gehaald in de hoop dat ik hem nog zou krijgen, maar helaas. Vanmiddag nog 1 gedaan dus ik had twee empty slots. Log ik zojuist in, krijg ik twee nieuwe quests erbij, weer een totaal van 3 nu dus.

Is dit altijd zo? Mij hoor je niet klagen maar vond het wel apart.

PSN Profile

• DarthDavy
Dit is een onnozel deck. Ik laat het aan jullie over om te beslissen of het goed is of niet ;-)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/78697752/Photos/Hearthstone/Hearthstone%20Screenshot%2009-25-16%2001.25.44.png

For your information: Trump haalde 80% winratet met dit deck en ik ben momenteel 9-1 met dit deck. WTF? Vooral omdat tegenstanders niet weten hoe ertegen te spelen.

Hint: burn spells are there to kill your opponent. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door DarthDavy op 25-09-2016 01:30 ]

DarthDavy schreef op zondag 25 september 2016 @ 01:28:
Dit is een onnozel deck. Ik laat het aan jullie over om te beslissen of het goed is of niet ;-)

[afbeelding]

For your information: Trump haalde 80% winratet met dit deck en ik ben momenteel 9-1 met dit deck. WTF? Vooral omdat tegenstanders niet weten hoe ertegen te spelen.

Tnx voor t delen. Ik sta er nu 7-1 mee op wild. Alleen van uber Control Warrior verloren

11-1 inmiddels. Out aggroing the aggro

[ Voor 3% gewijzigd door Astie op 25-09-2016 10:46 ]

• 1lau

1lau

Hearthstone Arena Player

Royy90 schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:19:
Dit is bijzonder, gister wegens tijdgebrek helaas niet een quest slot kunnen legen. Ik had dus 3 vol. Om 01:00 vannacht alsnog een quest gehaald in de hoop dat ik hem nog zou krijgen, maar helaas. Vanmiddag nog 1 gedaan dus ik had twee empty slots. Log ik zojuist in, krijg ik twee nieuwe quests erbij, weer een totaal van 3 nu dus.

Is dit altijd zo? Mij hoor je niet klagen maar vond het wel apart.
Het systeem houd wanneer je quest slots al vol zijn ( 3 dus) nog eens 3 bij
Dus als je 5 dagen niet speelt en op de 6e dag 3 quests vrijspeelt dan zou je er 3 nieuwe bij kunnen krijgen
Tenminste als het goed gaat :*)

Ik neem dat risico zelf niet

1lau schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:20:
[...]

Het systeem houd wanneer je quest slots al vol zijn ( 3 dus) nog eens 3 bij
Dus als je 5 dagen niet speelt en op de 6e dag 3 quests vrijspeelt dan zou je er 3 nieuwe bij kunnen krijgen
Tenminste als het goed gaat :*)

Ik neem dat risico zelf niet
Maar reroll je er 1 komt de quest van het volgende quest slot tevoorschijn.
Net iets nieuw geleerd. Wanneer je Astral Communion speel op 10 mana, krijg je Excess Mana (net als bij Wild Growth).

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Benjamin- schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:33:
Net iets nieuw geleerd. Wanneer je Astral Communion speel op 10 mana, krijg je Excess Mana (net als bij Wild Growth).
Zag het laatst ook bij een streamer. Weet zeker dat dat voorheen niet was.

Maar Valet Mage nu 15-1. Op wild ook bijna rang 5.
Ik moet zeggen dat ik het eerder nog nooit gezien had. Ik zag het toevallig net in een Tavern Brawl potje waarbij de tegenstander geen kaarten meer had en een AC trok.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

[afbeelding]

Tja, face-mage is nog minder aan te doen dan SMOrc omdat Taunt ook niet helpt. Wat je tegen dit deck kan doen is Reno goed timen of zo snel mogelijk 20+ Armor halen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40

[afbeelding]

Iemand dit deck al op Standard geprobeerd? Zijn wel vette win percentages die ik hier voorbij zie komen...

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik was er toevallig ook mee aan de slag gegaan afgelopen weekend. Echter alleen een paar potjes op standard casual gedaan. Tricky is wanneer je face moet gaan en wanneer niet (vrij snel maar niet te snel). En wanneer je spells alvast moet casten, of soms nog even moet wachten voor extra spell damage.
SeamusXanthus schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:26:
Ik was er toevallig ook mee aan de slag gegaan afgelopen weekend. Echter alleen een paar potjes op standard casual gedaan. Tricky is wanneer je face moet gaan en wanneer niet (vrij snel maar niet te snel). En wanneer je spells alvast moet casten, of soms nog even moet wachten voor extra spell damage.
Wachten voor spell damage zal bijna nooit een ding zijn; er zit maar 1 kaart met spell damage in het deck.

Als ik het zo zie moet je echt vrijwel uitsluitend face gaan; er zitten vrijwel geen minions in die genoeg toughness hebben om lang genoeg te leven om (face) damage te doen dus al de damage zal van spells moeten komen. Als ik goed reken zit er 50 damage (buiten de minions) in. Als je geen minion damage kan doen, kun je dus maximaal 20 damage op board gooien, anders verlies je. Die 20 damage is lang niet zoveel als het lijkt; een turn 5 Arcane Golem wegwerken is al tricky. Ook 1-2 Toughness removal is lastig; je overshoot de benodigde damage en dat telt allemaal tegen de 20 damage die je voor board hebt.

Zolang de meta zich niet aanpast hierop zal het best goed werken maar ik kan me voorstellen dat als de meta hier rekening mee gaat houden je er veel mee verliest.

<GOT> Zarhrezz#2885

Zarhrezz schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:17:
[...]

Wachten voor spell damage zal bijna nooit een ding zijn; er zit maar 1 kaart met spell damage in het deck.

Als ik het zo zie moet je echt vrijwel uitsluitend face gaan; er zitten vrijwel geen minions in die genoeg toughness hebben om lang genoeg te leven om (face) damage te doen dus al de damage zal van spells moeten komen. Als ik goed reken zit er 50 damage (buiten de minions) in. Als je geen minion damage kan doen, kun je dus maximaal 20 damage op board gooien, anders verlies je. Die 20 damage is lang niet zoveel als het lijkt; een turn 5 Arcane Golem wegwerken is al tricky. Ook 1-2 Toughness removal is lastig; je overshoot de benodigde damage en dat telt allemaal tegen de 20 damage die je voor board hebt.

Zolang de meta zich niet aanpast hierop zal het best goed werken maar ik kan me voorstellen dat als de meta hier rekening mee gaat houden je er veel mee verliest.
Ik heb inmiddels een potje of 40 gespeeld verdeeld over Standaard en Wild.
Je kan erg agressief met minions beginnen. Dan moet je de afweging maken om de frostbolt of torch op een minion te gebruiken om je board te beschermen. Als de minion in potentie 2x voor face kan gaan, is het gebruiken van spells op minions zeker de moeite waard.
Astie schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:24:
[...]

Je kan erg agressief met minions beginnen. Dan moet je de afweging maken om de frostbolt of torch op een minion te gebruiken om je board te beschermen. Als de minion in potentie 2x voor face kan gaan, is het gebruiken van spells op minions zeker de moeite waard.
Dat kan ik zien, maar hoe verloopt dat tegen zoo / agro en hoe sterk is het effect van beginnen vs coin? Als je tegenstander begint en agressief minions speelt, kan ik me zo voorstellen dat het lastig wordt.

<GOT> Zarhrezz#2885

Zarhrezz schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:38:
[...]

Dat kan ik zien, maar hoe verloopt dat tegen zoo / agro en hoe sterk is het effect van beginnen vs coin? Als je tegenstander begint en agressief minions speelt, kan ik me zo voorstellen dat het lastig wordt.
Coin hebben als spell is natuurlijk erg lekker. Andere aggro decks hebben natuurlijk ook een sterke start maar vaak niet de carddraw die jij zelf hebt. Door de secrets heb je 2 extra beurten om je damage erin te krijgen. Daarbij kan je de game nog verder uitstellen met de Nova's en de 2 taunts
Het deck lijkt erg op Freeze Mage. Stall en count damage.
Astie schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:05:
[...]

Coin hebben als spell is natuurlijk erg lekker. Andere aggro decks hebben natuurlijk ook een sterke start maar vaak niet de carddraw die jij zelf hebt. Door de secrets heb je 2 extra beurten om je damage erin te krijgen. Daarbij kan je de game nog verder uitstellen met de Nova's en de 2 taunts
Het deck lijkt erg op Freeze Mage. Stall en count damage.
Ik denk dat dit zo'n beetje het enige deck is wat echt goed is tegen Shaman en dat het daarom nog wel even zal blijven.

• DarthDavy
Astie schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:24:
[...]

In theorie gooi nooit een dmg spell op een minion, want je dmg spells dienen om je tegenstander dood te maken (dus face). Maar zoals astie zegt, is nooit alles zo zwart-wit en moet je de afweging maken. Als je zeker bent, dat je mana wurm minstens 4 face dmg kan doen, dan kan je idd een frostbolt gebruiken om een minion van je tegenstander te clearen. Maar dat zijn uitzonderingen. Je minions dienen in de eerste plaats om in leven te blijven en vooral veel kaartjes trekken. De minions op je tegenstanders bord negeer je en je blijft in leven tot je je tegenstander dood kan burnen.

Het is veel tellen iedere beurt.

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01 19:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Kom hier niet zo vaak meer omdat ik weinig speel, maar zag zo snel niet dat dit al gepost was:

ThijsNL 2x in een video van Trolden! (eerste en laatste clip van het filmpje)

• Royy90
Zojuist mijn laatste hero ook golden gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iKvoKI7OgYZEdiacwCMk98br/full.png

en dus..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kI8WFazgYyimUfsWioRicDx4/full.png

Nu kan ik eindelijk weer gaan spelen wat ik leuk vind _/-\o_

PSN Profile

Royy90 schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:23:
[afbeelding]

en dus..
[afbeelding]

Congratz mate, welkom bij het kleine clubje.

Eindelijk van het "Roque is kut" gemauw af :P
[afbeelding]

en dus..
[afbeelding]

Nice d:)b een prestatie.
Ik moet nog 5 heroes maar in de huidige staat van Hearthstone kan ik maar moeilijk zin maken om meer dan noodzakelijk (quests) te spelen.
Als ik nu tegen een Hunter of Shaman moet spelen heb ik eigenlijk al zin om op de concede button te drukken maar dat gaat mij weer te ver.

Gisteren en vandaag ongeveer 25 potjes gespeeld en op 2x Druid 1x Mage en 2x Warrior na alleen maar Hunters en Shamans tegen gekomen :'(

• An1mA
[afbeelding]

en dus..
[afbeelding]

Grats man!

Ik persoonlijk probeer nu Shaman golden te krijgen, omdat het "speelbaar" is in de current meta. Maar ga niet specifiek classes spelen om het golden te krijgen, anders had ik wellicht misschien ook alle classes al golden.
Dus speel meestal wat goed is en soms ook decks die leuk vind, maar eerder goed dan fun :P

• Royy90
An1mA schreef op maandag 26 september 2016 @ 22:46:
[...]

Grats man!

Ik persoonlijk probeer nu Shaman golden te krijgen, omdat het "speelbaar" is in de current meta. Maar ga niet specifiek classes spelen om het golden te krijgen, anders had ik wellicht misschien ook alle classes al golden.
Dus speel meestal wat goed is en soms ook decks die leuk vind, maar eerder goed dan fun :P
Dankje! Ik had meer zoiets dat ik geen classes wou spelen die ik al golden had.

PSN Profile

• An1mA
Op verzoek van Astie, mijn Shaman deck waar ik nu mee ladder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tq3WmbI.png

An1mA schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 00:00:
Op verzoek van Astie, mijn Shaman deck waar ik nu mee ladder.

[afbeelding]
Tnx, 6-1 nu met t deck. Wel -1 Primal Fusion +1 Mana Tide Totem

• DeadKennedy
  • Laatst online: 14:11
Wat een uitputtingsslag om Legend te worden zeg. Ik ben nu al 3x rank 2 geworden dit seizoen, en Legend lijkt elke keer zo dichtbij. Om dan weer telkens af te zakken naar rank 4/5 is echt wel teleurstellend.
Nu weer rank 2, dus nog een laatste poging wagen :)

WEBN & chill (@IBKR)

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
DeadKennedy schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:23:
Wat een uitputtingsslag om Legend te worden zeg. Ik ben nu al 3x rank 2 geworden dit seizoen, en Legend lijkt elke keer zo dichtbij. Om dan weer telkens af te zakken naar rank 4/5 is echt wel teleurstellend.
Nu weer rank 2, dus nog een laatste poging wagen :)
Haha, herkenbaar! Ik heb ook echt 10x de laatste ster van rank1 moeten doen.. elke keer het laatste potje voor legend wat niet wou lukken...

• DeadKennedy
Predje schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:45:
[...]

Haha, herkenbaar! Ik heb ook echt 10x de laatste ster van rank1 moeten doen.. elke keer het laatste potje voor legend wat niet wou lukken...
Vind het zo flauw dat die Legend2000+ spelers niet gewoon conceden als ze tegen een Rank 1 spelen. Niet alsof zij nog voor top 50 Legend gaan... :)

edit: rank 1....
edit: en weer van 1 **** naar 2 *** afgezakt, wat een spel :)

[ Voor 8% gewijzigd door DeadKennedy op 27-09-2016 22:43 ]

WEBN & chill (@IBKR)

• An1mA
DeadKennedy schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:51:
[...]

Vind het zo flauw dat die Legend2000+ spelers niet gewoon conceden als ze tegen een Rank 1 spelen. Niet alsof zij nog voor top 50 Legend gaan... :)

Ik herken het, ben sinds zaterdag rank 2 en nu inmiddels 3 :(

• Predje
DeadKennedy schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:51:
[...]

Blijf volhouden!

De eerste keer legend is als een orgasme!
Ik stond echt te springen toen ik in het finalepotje doorhad dat ik ging winnen... zoooo fucking spannend.. want je kunt altijd nog verliezen natuurlijk... enemy turn... hij zit nog met zijn kaarten naar antwoorden te zoeken... denk denk... concede.. you are legend.. BOEM YYYEEEAAAHHHH! :)

• DeadKennedy
Predje schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:23:
[...]

Blijf volhouden!

De eerste keer legend is als een orgasme!
Ik stond echt te springen toen ik in het finalepotje doorhad dat ik ging winnen... zoooo fucking spannend.. want je kunt altijd nog verliezen natuurlijk... enemy turn... hij zit nog met zijn kaarten naar antwoorden te zoeken... denk denk... concede.. you are legend.. BOEM YYYEEEAAAHHHH! :)
De héle dag gespeeld, en van rank 1 met 1 ster naar rank 1 met 1 ster gegaan... Ik wil eigenlijk wel switchen naar control warrior (van midrange shaman), maar had mezelf nu juist beloofd NIET te switchen en gewoon vol te houden.

WEBN & chill (@IBKR)

• Predje
DeadKennedy schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:04:
[...]

De héle dag gespeeld, en van rank 1 met 1 ster naar rank 1 met 1 ster gegaan... Ik wil eigenlijk wel switchen naar control warrior (van midrange shaman), maar had mezelf nu juist beloofd NIET te switchen en gewoon vol te houden.
Als je daarmee ff snel die 4 gamepjes kan pakken had ik alleen ff gewisseld :)
Wanneer daarna je ziel vrij is lekker verder met shaman ^^

Edit: Vergeet trouwens niet dat je bij een classwissel de eerste 5 games de perfecte counters moet doorstaan, waarna je pas kans maakt op voordelige(re) matchups. Dit is een bewezen en onderzocht feit, ik heb het zelf ook al vaak getest.

[ Voor 19% gewijzigd door Predje op 28-09-2016 16:11 ]

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Predje schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:09:
[...]

Als je daarmee ff snel die 4 gamepjes kan pakken had ik alleen ff gewisseld :)
Wanneer daarna je ziel vrij is lekker verder met shaman ^^

Edit: Vergeet trouwens niet dat je bij een classwissel de eerste 5 games de perfecte counters moet doorstaan, waarna je pas kans maakt op voordelige(re) matchups. Dit is een bewezen en onderzocht feit, ik heb het zelf ook al vaak getest.
Dus Hearthstone checkt je deck en bepaalt dan welke andere kaarten voor een perfecte counter zorgen? En dit om het zo moeilijk mogelijk maken voor mensen om te switchen?
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je dat bedoelt lijkt me dat op zijn zachtst gezegd 'nogal onlogisch' en technisch gezien onmogelijk. Ben dan wel benieuwd naar je bronnen.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Ah.. Shaman nerfs inc. and more!

http://us.battle.net/hear...nges-update-613-9-28-2016

[ Voor 70% gewijzigd door aicaramba op 28-09-2016 19:10 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Wauw, flinke veranderingen komen er aan: http://www.hearthpwn.com/...nce-changes-shaman-hunter
En ook flink nodig.

Korte versie:

Rockbiter kost 1 meer

Tuskarr Totemic geeft alleen nog maar een random basic totem

Call of the Wild kost 1 meer

Execute kost 1 meer

Charge krijgt een rework, 2 mana minder, geen extra damage, kan heroes niet raken

Abusive krijgt 1 damage minder

Yogg stopt met casten als die weg is (op welke manier dan ook)

• Tomski1986
Thank God!
Even mijn visie op de nerfs.

Rockbiter vind ik zeer terecht, 3 damage kost normaal 2 mana, als 1 mana kaart is die gebalanceerder, maar vooral ook samen met Doomhammer. De vraag is alleen wel, waarom nu pas? Er is werkelijk niets veranderd sinds Aggro/Face Shaman.

Tuskarr is ook zeer terecht, al vind ik het wel een beetje jammer dat het zo moest lopen, want ik heb het gevoel dat de kaart straks dood is. Totem Golem had gewoon niet moeten bestaan als totem, dat had de kaart een stuk gebalanceerder gemaakt.

Call of the Wild is denk ik nog steeds sterk, op zicht een goede nerf, al vraag ik me nog steeds af of Call of the Wild wel het probleem is.

Execute is iets waar ik al jaren op wacht, het was absoluut de sterkste removal voor de mana kost, dus heel terecht. Tegelijkertijd blijft de kaart gewoon, maar kan die wat lastiger worden om te spelen.

Charge vind ik jammer, ik begrijp waarom ze het doen en veel zullen het heel fijn vinden, maar ik denk nog steeds dat combo Warrior een deck is die je niet wilt verliezen. Arcane Giants zijn naar mijn idee een veel groter probleem.

Abusive vind ik oke, maar kan niet zeggen dat dit een probleem was.

Yogg is geweldig, deze kaart heeft voor mij een hoop verziekt, dus heel blij dat die straks weg is.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Ik denk dat ze de nerf nu doen, omdat ze hadden verwacht dat de nieuwe adventure beter was tegen agro.

Ik heb het vaker gezegd dat de devs het maar niet lukt om agro te stoppen, terwijl ze dat wel proberen. Toen werd ik op afgeschoten, omdat er geen reden is om te denken dat de devs agro WILLEN stoppen. Maar deze nerfs versterken mijn gevoel wel. Expansion op expansion worden er veel 'anti-agro' kaarten uitgebracht die maar niet het gewenste effect lijken te hebben. Bewijs is het niet, maar wel een aanwijzing.

Voor de rest verwacht ik niet dat dit zal zorgen dat ik weer ga spelen. Volgens mij ben ik gewoon wat uitgekeken op de game.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Aggro krijgt er wel van langs, maar ik zou niet willen zeggen dat die de hoofdreden is. Ik denk dat de RNG van kaarten zoals Yogg en Tuskarr een groter probleem is
Het zijn in ieder geval positieve stappen.

Grotman schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:27:
[...]

Dus Hearthstone checkt je deck en bepaalt dan welke andere kaarten voor een perfecte counter zorgen? En dit om het zo moeilijk mogelijk maken voor mensen om te switchen?
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je dat bedoelt lijkt me dat op zijn zachtst gezegd 'nogal onlogisch' en technisch gezien onmogelijk. Ben dan wel benieuwd naar je bronnen.
Het is misschien niet helemaal zo maar ik denk echt dat blizzard wel iets met matchmaking doet als je class a of b speelt.

En over de nerfs vind ik het te weinig en te laat maar wel terecht al vind dat er nog een paar kaarten een nerf verdienen waaronder Things from Below (alleen HP ) living roots (alleen VS minion) Arcan Giant (20) en ik vergeet misschien nog wel maar daar moet ik eerst meer over nadenken.

En 3200 dust voor mijn golden Yogg *O*

• DarthDavy
Eerst en vooral: we krijgen nog een expansion dit jaar. Deze balance changes moeten waarschijnlijk mogelijk problemen aanpakken met nieuwe kaarten die in de expansion gaan zitten.
Benjamin- schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:22:

Rockbiter vind ik zeer terecht, 3 damage kost normaal 2 mana, als 1 mana kaart is die gebalanceerder, maar vooral ook samen met Doomhammer. De vraag is alleen wel, waarom nu pas? Er is werkelijk niets veranderd sinds Aggro/Face Shaman.
3 dmg is idd 2 mana, maar voor rockbiter komt dit niet als een direct dmg spell, maar je hebt er een minion of je face voor nodig. Da's een nadeel en dat werd dan gecompenseerd door het 1 mana minder te laten kosten. Is dit overcompensatie? Misschien, maar de kaart is nooit een probleem geweest. De kaart is een probleem in combinatie met Doomhammer en Ala'kir voor een te hoge burst. Zitten er nieuwe vergelijkbare kaarten in de nieuwe expansion waardoor ze dit moeten nerfen?
Tuskarr is ook zeer terecht, al vind ik het wel een beetje jammer dat het zo moest lopen, want ik heb het gevoel dat de kaart straks dood is. Totem Golem had gewoon niet moeten bestaan als totem, dat had de kaart een stuk gebalanceerder gemaakt.
Terecht. Ik ben niet tegen speciale totems naast de basic totems, maar die zijn een stuk sterker dan de basic totems en horen dan ook niet tot de RNG te horen. Dat snapten ze al omdat Wicked Witchdocter enkel basics summoned. Maar het is vreemd om zo laat in de life cycle van TGT daar nog een kaar in te veranderen. De kaart roteert weg met de nieuwe expansion. Terecht, maar imo een nutteloze nerf. Had 6 maanden geleden moeten generfed worden.
Call of the Wild is denk ik nog steeds sterk, op zicht een goede nerf, al vraag ik me nog steeds af of Call of the Wild wel het probleem is.
Hier snap ik de uitleg die Blizzard eraan geeft: ieder hunter deck speelt twee COTW en dat hebben we niet in de kaart gezien. En dat snap ik ook: een 8-mana cost kaart zou niet automatisch een auto-include in ieder deck horen te zijn. Met neutrals is dat het ergst: zoals Dr. Boom ooit een auto-include in ieder deck was. Voor een class card vind ik dat minder erg. Maar is de nerf van 8 naar 9 mana zo erg? Je krijgt als tegenstander gewoon 1 beurt extra voor je verliest aan double COTW. :+ (pun intended)
Execute is iets waar ik al jaren op wacht, het was absoluut de sterkste removal voor de mana kost, dus heel terecht. Tegelijkertijd blijft de kaart gewoon, maar kan die wat lastiger worden om te spelen.
Terechte nerf. Aangezien warrior toegang heeft tot legio aan whirlwind effects (zelfs ook voor 1 mana als ze willen), dan is 1 mana te efficiënt om gelijk welke minion te destroyen. En ook hier is de nerf maar marginaal zoals voor COTW. Die ene mana meer zal het de CW's niet nalaten de kaar te spelen, maar decks zoals Dragon Warrior gaan nu die execute niet meer auto includen. En da's volgens mij hetgeen ze naartoe willen.
Charge vind ik jammer, ik begrijp waarom ze het doen en veel zullen het heel fijn vinden, maar ik denk nog steeds dat combo Warrior een deck is die je niet wilt verliezen. Arcane Giants zijn naar mijn idee een veel groter probleem.
Ik vind het ook jammer. Dit is de complete doodsteek voor combo/OTK. Blizzard wil geen OTK, maar da's hetgeen een combo deck naar streeft. Door niet meer face te kunnen chargen is het nog moeilijker om te OTK'en. Volgens mij betekent deze nerf ook dat er waarschijnlijk kaarten in de nieuwe expansion zitten die charge zouden kunnen misbruiken voor OTK. Maar charge (de ability, niet de kaart) gaat altijd een probleem zijn in een game zoals Hearthstone waarbij je niet kan interageren met je tegenstander tijdens zijn beurt behalve met secrets. Misschien moeten ze daar eerder iets op zoeken. The Elder Scrolls Legends lost dit bvb op door de tegenstander een kans te geven om gratis kaarten te spelen als je hem grote bursts dmg doet. Dit zorgt ervoor dat je met OTK kan interageren en is het dan ook minder een probleem als het in de meta bestaat.
Abusive vind ik oke, maar kan niet zeggen dat dit een probleem was.
Ik snap de nerf: Abusive was als een 2/1 voor 1 mana gewoon speelbaar voor een aggressief deck op beurt 1 als je geen andere 1 drop had. De battlecry werd volledig genegeerd en Blizzard wil dat de battlecry te focus van de kaart is, niet een 2/1 voor 1 mana. Door er een 1/1 van te maken ga je minder geneigd zijn om deze zomaar beurt 1 op het bord te gooien omdat je zijn battle cry verliest. Maar ik vrees een beetje een Leper Gnome effect toen deze generfed werd van 2/1 naar 1/1. 1/1'tjes worden typisch niet gespeeld behalve als ze een enorm goed effect hebben (shield, deathrattle). Is een battlecry voor +2 dmg genoeg voor een 1/1'tje voor 1 mana? Ik vrees ervoor. Aggro decks hielden van Abusive door zijn aggressieve body. Deze is hij nu kwijt en kan hij makkelijk niet meer aggro genoeg zijn om te spelen (ondanks die +2dmg battlecry), zie ook hoe het Leper Gnome vergaan is. En in een ander deck dan aggro heeft abusive nu al geen plaats, dus het zal er niet op beteren. Ik zie enkel nog Zoo abusive overwegen, maar die hebben al zoveel goede 1-drops dat ze moeten shiften en kiezen. Abusive gaat volgens mij verdwijnen door deze nerf.
Yogg is geweldig, deze kaart heeft voor mij een hoop verziekt, dus heel blij dat die straks weg is.
Ik lach me krom met deze nerf. Ik lees/begrijp: "we hebben Yogg gemaakt als een fun/random kaart en nu wordt hij teveel gebruikt in tournament play, zodat de eSports scene te RNG is. We willen Yogg niet in de tournament scene, dus we nerfen hem een klein beetje." LOL. Wat wil je nou Blizzard met Hearthstone? Yogg was voor mij de verpersoonlijking wat Hearthstone was: een grote plezante RNG fest. Maar er is één kaart die dit teveel bewijst, dus we moeten er iets aan doen. 8)7

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:02
"In addition to the above changes, we will be addressing the bug where cards with Overload cast by Yogg-Saron, Hope’s End will not cause Overload to the player in a future update."

...

Het was gewoon intented, omdat Yogg de spells cast en niet jij. De nerf dat als Yogg dood/weggaat de spells stoppen is dan ook logisch vanuit dat oogpunt (nu is het namelijk ook zo dat als je tegenstander hem overneemt halverwege het casten dan cast Yogg spells daarna vanaf de positie van je tegenstander), maar om daarna alsnog aan jou een overload geven na deze nerf is echt super inconsistent en slaat werkelijk helemaal nergens op.

Voor de rest zijn het redelijke nerfs, alleen vind ik dat ze beter Doomhammer hadden kunnen aanpakken i.p.v. Rockbiter Weapon en Call of the Wild had eigenlijk ook rustig naar 10 mana kunnen gaan (dan zou het consistent zijn met de Mind Control/Pyroblast nerfs).

[ Voor 6% gewijzigd door PCBaas op 28-09-2016 20:32 ]

5700X | RX 6600

beuker19 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:48:En over de nerfs vind ik het te weinig en te laat maar wel terecht al vind dat er nog een paar kaarten een nerf verdienen waaronder Things from Below (alleen HP ) living roots (alleen VS minion) Arcan Giant (20) en ik vergeet misschien nog wel maar daar moet ik eerst meer over nadenken.
Je moet niet alles willen nerfen. Laten we naar die drie kaarten kijken. Living Roots vind ik geen probleem, hij is zeker goed, maar problematisch is die absoluut niet.
Things from Below is sterk door Totem synergy, laat die nu net een flink hit al hebben gehad.
Arcane Giant is nog steeds sterk, maar tegelijkertijd is het Warrior deck met charge geen optie meer, terwijl Yogg Druid opeens verdwijnt, hierdoor wordt Arcane Giant toch wel weer wat zwakker.
DarthDavy schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:56:
Hier snap ik de uitleg die Blizzard eraan geeft: ieder hunter deck speelt twee COTW en dat hebben we niet in de kaart gezien. En dat snap ik ook: een 8-mana cost kaart zou niet automatisch een auto-include in ieder deck horen te zijn. Met neutrals is dat het ergst: zoals Dr. Boom ooit een auto-include in ieder deck was. Voor een class card vind ik dat minder erg. Maar is de nerf van 8 naar 9 mana zo erg? Je krijgt als tegenstander gewoon 1 beurt extra voor je verliest aan double COTW. :+ (pun intended)
Is dat niet gewoon ook omdat er sowieso weinig 8+ mana kaarten zijn die speelbaar zijn en niet legendary?

Verder heb ik daar niet zoveel moeite mee dat het er 2 zijn. Paladin heeft Tirion en Ragnaros, daar doet niemand moeilijk over? Ja dat zijn 2 kaarten, maar kijk eens naar de Legendaries die Hunter tot nu toe heeft gehad.

• mosselmossel
Ìk begreep uit de posts hier dat ze heel charge hadden aangepast, maar zie dat ze alleen de Warrior-kaart Charge hebben aangepakt. Dat scheelt wel ja. Maar zo'n probleem vond ik die OTK Warriors ook weer niet. Ja, het is frustrerend en je kan er weinig tegen beginnen, maar da's ook zo met Freeze Mage

Benjamin- schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:38:
[...]

Je moet niet alles willen nerfen. Laten we naar die drie kaarten kijken. Living Roots vind ik geen probleem, hij is zeker goed, maar problematisch is die absoluut niet.
Things from Below is sterk door Totem synergy, laat die nu net een flink hit al hebben gehad.
Arcane Giant is nog steeds sterk, maar tegelijkertijd is het Warrior deck met charge geen optie meer, terwijl Yogg Druid opeens verdwijnt, hierdoor wordt Arcane Giant toch wel weer wat zwakker.
Ik vind na de nerf van Molten Giant dat eigenlijk geen 1 minion meer minder dan 4 mana moet kosten behalve als ze er gebalanceerd voor zijn.
Kaarten als Arcane Giant en Things zorgen gewoon voor te veel tempo zeker na een goede Yogg(Arcane Giant) beurt of na een boardclear (Things)
En in het geval van Things is het zo dat je nog steeds je discount krijt ism. Tuskar natuurlijk en het daarom al waard is om deze kaart daarom alsnog te spelen.

• Grotman
  • Niet online
Maar door het nerfen van Tuskar en Yogg hebben ze dus indirect ook Things en Arcane generfd. Ik vind het wel goed bedacht. Het scheelt wel degelijk alles bij elkaar in deze patch, ben alleen benieuwd of het genoeg is.

[ Voor 3% gewijzigd door Grotman op 28-09-2016 22:37 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Prima changes lijkt mij. Ben benieuwd hoe het uitpakt!
Ondanks dat ik van rank 4 naar 9 ben terug gevallen vermaak ik mij best nog wel. Mede dankzij het kijken van streamers moet ik toegeven.

Verwijderd

Zo dan, mijn eerste post op Tweakers. Don't ask why, maar ik lees al jaren maar heb nog niet eerder een acount gemaakt....

Wat betreft de nerfs, ik kan wel leven met de meeste. Alleen Yog vind ik jammer maar dat komt meer door het hilarische effect wat die teweeg kan brengen :)
Yogg is nog steeds hilarisch, vooral wanneer de tegenstander hem speelt en de eerste spell is een Fireball op Yogg. ;)

Benjamin- schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:09:
Wauw, flinke veranderingen komen er aan: http://www.hearthpwn.com/...nce-changes-shaman-hunter
En ook flink nodig.

Korte versie:

Rockbiter kost 1 meer

Tuskarr Totemic geeft alleen nog maar een random basic totem

Call of the Wild kost 1 meer

Execute kost 1 meer

Charge krijgt een rework, 2 mana minder, geen extra damage, kan heroes niet raken

Abusive krijgt 1 damage minder

Yogg stopt met casten als die weg is (op welke manier dan ook)
Goede wijzigingen in mijn ogen. Minder Smorc en minder RNG. Ik merk wel dat ze vooral de smorc Shaman decks aanpakken, naast de Yolo Yogg decks uiteraard.

• DarthDavy
Ik vraag me af of het veel zal uitmaken. Ik had overlaatst een game in de pocket tegen een Yogg druid: hij stond op 4 leven, had geen bord meer en geen kaarten meer. Enkel Yogg kon hem redden. En hij trekt Yogg en Yogg wint hem de game door hem een hoop te healen (smijt dan toch een fireball op je eigen gezicht ipv een moonglade portal!), mijn bord te decimeren (Yogg wint brawl) en hem een hoop secrets en een hoop card draw te geven. Dat kan dus met deze wijziging nog altijd. Dus gaat het veel uitmaken?

Zie dat de laatste HS Deck Tracker een toffe functie heeft.

Hier gelijk een retarded Shaman game. :P

https://hsreplay.net/replay/zigW3evNyR3mvPXrpSQiS5
xelfer schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:33:
[...]

Goede wijzigingen in mijn ogen. Minder Smorc en minder RNG. Ik merk wel dat ze vooral de smorc Shaman decks aanpakken, naast de Yolo Yogg decks uiteraard.
Absoluut, de vraag is ook maar hoe hard Midrange Shaman is geraakt, beter gezegd sommige denken zelfs dat Shaman alleen maar sterker is geworden, omdat Midrange het sterkste zou zijn, en omdat andere classes aan de top nerfs hebben gehad die veel meer invloed hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Benjamin- op 29-09-2016 11:03 ]

• Grotman
  • Niet online
DarthDavy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:58:
Ik vraag me af of het veel zal uitmaken. Ik had overlaatst een game in de pocket tegen een Yogg druid: hij stond op 4 leven, had geen bord meer en geen kaarten meer. Enkel Yogg kon hem redden. En hij trekt Yogg en Yogg wint hem de game door hem een hoop te healen (smijt dan toch een fireball op je eigen gezicht ipv een moonglade portal!), mijn bord te decimeren (Yogg wint brawl) en hem een hoop secrets en een hoop card draw te geven. Dat kan dus met deze wijziging nog altijd. Dus gaat het veel uitmaken?
Dit kan natuurlijk nog steeds voorkomen, maar de kans is wel een stuk kleiner waardoor meer mensen hem uit hun deck zullen halen. Ik denk dat het wel veel gaat schelen.
Grotman schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:02:
[...]

Dit ka nnatuurlijk nog steeds voorkomen, maar de kans is wel een stuk kleiner waardoor meer mensen hem uit hun deck zullen halen. Ik denk dat het wel veel gaat schelen.
Precies dit.

Yogg zat in decks omdat het je winrate verhoogde, niet omdat de meeste mensen de RNG zo leuk vonden. Nu dat Yogg veel slechter wordt, zullen de meeste mensen hem niet meer gebruiken, zeker niet voorbij rank 15.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe meta. Midrange Shaman blijft sterk, maar snellere Warrior decks verliezen tempo met Execute, Druid en Mage verliezen Yogg en Zoo wordt ook zwakker. Wat komt er dan voor in de plaats? Hunter in ieder geval niet.

Verschuivingen zullen iig gigantisch zijn.
Ik denk dat tier 1 straks Midrange Shaman, Control Warrior en een trage Tempo Mage tier 1 zijn, ik denk dat een Maly Token Druid list ook nog wel kan komen, maar die zal eerst wat naar beneden zakken voordat die weer omhoog komt.
Ik zie Paladin ook wat verder omhoog krabbelen, geen T1 maar wel hoger in T2.

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Benjamin- schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:41:
Ben wel benieuwd naar de nieuwe meta. Midrange Shaman blijft sterk, maar snellere Warrior decks verliezen tempo met Execute, Druid en Mage verliezen Yogg en Zoo wordt ook zwakker. Wat komt er dan voor in de plaats? Hunter in ieder geval niet.

Verschuivingen zullen iig gigantisch zijn.
Ik denk dat tier 1 straks Midrange Shaman, Control Warrior en een trage Tempo Mage tier 1 zijn, ik denk dat een Maly Token Druid list ook nog wel kan komen, maar die zal eerst wat naar beneden zakken voordat die weer omhoog komt.
Ik zie Paladin ook wat verder omhoog krabbelen, geen T1 maar wel hoger in T2.
Ik denk dat alle control decks die wat langzaam op gang komen en gevoelig zijn voor early game smorc wel wat hoger komen denk ik. Denk dat bijvoorbeeld een Renolock of miracle rogue wat meer gaan voorkomen nu deze niet meer hoeven te insta conceden tegen hunter en shaman.

Was er al een datum bekend wanneer de nerfs van kracht worden?

• Tomski1986
De hamvraag: wanneer komen deze balance patches juist? Last Call of Hearthstone Championship zeggen ze, maar wanneer is dat?
15 oktober, dus de komende 2 weken.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-01 09:31

Lapras

Ice beam

Prima aanpassingen! Hulde ook dat ze deze kaarten aanpakken. Ik zie geen onterechte nerfs. Execute voor 2 mana wordt wel even wennen.

• Grotman
  • Niet online
Ik dacht op de Blizzard-site 7 oktober te hebben gelezen, dus dan zou het de komende dagen al ergens zijn. Zit op werk en kan het nu dus niet opzoeken.
Grotman schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:45:
[...]

Ik dacht op de Blizzard-site 7 oktober te hebben gelezen, dus dan zou het de komende dagen al ergens zijn. Zit op werk en kan het nu dus niet opzoeken.
Van de nerfs of Last Call?

Pagina: 1 ... 96 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.