• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:32:
Smorcstone is weer in volle gang merk ik. Ik heb helaas nog geen nieuw deck gezien sinds de expansion. Wel heel veel smorc shamans en zoo locks. Ow en de katoenplukkers zijn weer full force terug.
Echt? Ik kom de meest leuke decks tegen. Veel Reno Mages, (net ook een Reno Pally), Dragon decks, wel veel hunters, bijna geen shamans en zoo. Dit is rond rank 15 - 18.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Geweldig potje net met mijn Dragon Priest.
Kwam een Tempo mage tegen die extreem langzaam speelde en continu zat te ropen, erg frustrerend. Was waarschijnlijk aan het Alt + Tabben en ondertussen iets anders aan het doen.

Op een gegeven moment kreeg ik via een Netherspite Historian (discover a dragon) de keuze voor Nozdormu.
Mn volgende beurt deze gespeeld... de eerstvolgende beurt van hem was meteen voorbij en de volgende beurt had ik hem naar 5 health. Zn volgende beurt ropete ook meteen voorbij en toen het vervolgens mijn beurt was en ik lethal had hoorde ik nog net "My magic will tear you apart!" voor ik hem finishte.

Het leven is goed. :)
Nitai schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:00:
[...]

Echt? Ik kom de meest leuke decks tegen. Veel Reno Mages, (net ook een Reno Pally), Dragon decks, wel veel hunters, bijna geen shamans en zoo. Dit is rond rank 15 - 18.
Ik zat eerder op rank 17 standaard te spelen en daar had ik in 7 potjes 3 face shaman 2 zoo en 2 katoenplukkers tegen me -_-. Ik ga de volgende keer wel kijken of ik in Wild meer variatie en midrange of control tegenkom.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19
Kasai schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:33:
Kibler zijn Heroes never die deck is awesome.

[afbeelding]

Daarna speelde ik potje tegen Hunter, op beurt 4 speelde ik Barnes, waar confessor paletress uit kwam. Die werd in zijn beurt uiteraard gelijk geowned, maar op beurt 5 kan ik ressen en ja hoor ik kreeg mijn confessor terug. Mezelf gehealed en toen kwam er een King Krush uit <3
lol dit deck eens geprobeerd

T3 met coin Barnes met Ragnaros die meteen sterft T4 ress ragnaros T5 ress ragnaros ragequit tegenstander
icemotion schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:59:
[...]

De win-rate van de coin is inderdaad een interessante. Over het algemeen ligt sinds de introductie van the Coin in het spelletje het verschil op ongeveer 53% voor de startende speler 47% voor de coin.. redelijk in balans. (Al is het volgens de laatste geluiden van Ben Brode heel erg close 50-50)

Maar Rogue en Mage halen meer value uit de coin.. wat ik me dan afvraag is hoeveel de win-rate daar verschilt met of zonder de coin. Die cijfers heb ik zo snel nog nergens voorbij zien komen.
Ik heb wel eens gelezen dan de winrate van Tempo Mage zo'n 65% met coin en 40% zonder coin was al was dat wel nog voor Wotg

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Coin is eigenlijk te sterk, in diverse decks maakt het niets uit, maar in combinatie met kaarten zoals Auctioneer, Flamewaker enz is die enorm sterk, want ja het is nog steeds een spell.
Oplossing is dan ook simpel, het spell gedeelte er af halen.
Voutloos schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:05:
Het is maar net wat de definitie is.

'Percentage gewonnen terwijl kaart uit deck (i.e. niet als RNG/copy/discover) gespeeld is', zou een heel basic definitie kunnen zijn. Bij de originele uitspraak is wellicht niet eens bedoeld dat het ook de uiteindelijk winnende kaart was, die lading geven jullie er nu aan. ;)
Dit zou dus nooit goede cijfers geven. Zoals ik eerder al zei, geeft dit compleet nutteloze uitkomsten qua winrate. Tirion is een kaart die in de meeste gevallen gespeeld wordt, mits dit mogelijk is, maar er zijn zat kaarten in andere decks die alleen worden gespeeld onder bepaalde omstandigheden, zoals bij lethal. Daarom had ik het al over Worgen, maar zo zijn er nog zat kaarten die echt als finishers worden gebruikt, zulke kaarten zullen altijd een hogere winrate hebben.

Neem Freeze Mage, ongeacht de pot, zullen kaarten zoals Acolyte, Frost Nova, Arcane Intellect enz gespeeld worden, dit zegt werkelijk niets over de uitkomst, en deze kaarten zullen gemiddeld op 50% winrate zitten.
Neem dan Alexstrasza of Pyroblast, kaarten die vaak pas gespeeld worden wanneer lethal in zicht is, want anders speel je ze eigenlijk nooit. Dat betekent dus dat de winrate van die 2 kaarten veel hoger ligt, en zouden dan beter zijn?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Pffff ik weet dat het nu het begin van de maand is maar ik kan er mij haast niet toe zetten om na 1x Tempo Mage en 3x Face Shaman nog verder te spelen en het erge is nog dat ik alle 4x heb gewonnen -O-

Benjamin- schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:17:

Neem Freeze Mage, ongeacht de pot, zullen kaarten zoals Acolyte, Frost Nova, Arcane Intellect enz gespeeld worden, dit zegt werkelijk niets over de uitkomst, en deze kaarten zullen gemiddeld op 50% winrate zitten.
Neem dan Alexstrasza of Pyroblast, kaarten die vaak pas gespeeld worden wanneer lethal in zicht is, want anders speel je ze eigenlijk nooit. Dat betekent dus dat de winrate van die 2 kaarten veel hoger ligt, en zouden dan beter zijn?
Nou een Freeze mage die geen Alex trekt is geen happy Freeze Mage en deze kaart wanneer je hem trekt en speelt is wel een boost voor je winrate en ik weet zeker dat cijfers dat zullen ondersteunen.

beuker19 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:04:
Pffff ik weet dat het nu het begin van de maand is maar ik kan er mij haast niet toe zetten om na 1x Tempo Mage en 3x Face Shaman nog verder te spelen en het erge is nog dat ik alle 4x heb gewonnen -O-
Ik concede tegenwoordig gewoon alle games tegen de smorcende aapjes. Geen zin in hersenloze potjes waarbij er voor beide partijen geen enkele vorm van skill vereist is.

Gevolg is wel dat ik stijf onderaan op rank 20 sta omdat ik nu 4 van de 5 potjes moet conceden voordat ik een niet smorcer tegen me krijg. En dan concede ik niet tegen de katoenplukkers.

Ik kwam net zowaar wel een Nzoth Rogue tegen, dat was wel een uniek momentje.

[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 05-09-2016 22:51 ]

beuker19 schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:12:
[...]

Nou een Freeze mage die geen Alex trekt is geen happy Freeze Mage en deze kaart wanneer je hem trekt en speelt is wel een boost voor je winrate en ik weet zeker dat cijfers dat zullen ondersteunen.
En hoe komt het dat je die kaart trek?

Ik heb het al vaker gezegd, mensen leggen een te grote focus op finishing kaarten. Of het nu een Anyfin is, Worgen, Arcane Giant enz. Al die kaarten zijn speelbaar door alle kaarten die daarvoor zijn gekomen. Een deck moet misschien bepaalde kaarten hebben om de arch type te creeren, maar moet heel wat andere kaarten hebben om ze te laten werken.

Vergelijk het even met C'Thun. Je speelt 10+ kaarten om C'Thun sterk te maken, C'Thun de kaart die games in 1 keer kunnen finishen, of in ieder geval een board clear. Als je dan naar de cijfers kijkt dan zijn vrijwel al die kaarten slecht, want ja krijg je geen C'Thun, dan zal je vaker verliezen.

De kracht van kaarten krijg je ook op diverse manieren. Alexstrasza heeft alleen nog maar in Freeze Mage een plekje, een puur door de enorme card draw en combinatie van kaarten. Tirion heeft werkelijk niets nodig, en je kan gerust stellen dat minstens 75% van de decks hem zouden spelen wanneer ze de kans krijgen.

Maargoed berekenen hoe goed een kaart op basis van winrate wanneer ze gespeeld worden, is gewoon de meeste onzinnige manier ooit. Een Freeze Mage speelt Alex pas wanneer die kan winnen, wanneer er voldoende burst is, anders zullen ze vaker kiezen voor carddraw, secrets enz.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Soms heb je van de heerlijke potjes wat al die aggro potjes verdriet teniet doet. Als CW tegen een Tempo mage en dan geweldige kaarten uit je Elise trekken, heerlijk tegen fatigue aan en dan winnen met 3 health en 36 armor :+

Daar is maar een lied dat perfect past:

Overigens heb ik gemerkt dat met Malchezar het wel echt leuk is, maar je alleen maar last hebt van die 5 extra kaarten. Je zit gewoon te vaak te wachten op je eigen kaarten en eindigt vaak met 2 a 3 legendaries in turn 4. Ja, dat gaat het hem niet worden natuurlijk :'(
Ook geeft de animatie in het begin gelijk weg wat voor deck je speelt (vaak control) waardoor aggro decks helemaal niet meer traden en alleen nog maar face gaan. In de ideale wereld zou het wel passen in een mooie ramp, control, heavy minions deck. Maar realiteit is anders.

[ Voor 46% gewijzigd door Nitai op 06-09-2016 10:24 ]

Nitai schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:20:
Soms heb je van de heerlijke potjes wat al die aggro potjes verdriet teniet doet. Als CW tegen een Tempo mage en dan geweldige kaarten uit je Elise trekken, heerlijk tegen fatigue aan en dan winnen met 3 health en 36 armor :+

Daar is maar een lied dat perfect past:
[video]

Overigens heb ik gemerkt dat met Malchezar het wel echt leuk is, maar je alleen maar last hebt van die 5 extra kaarten. Je zit gewoon te vaak te wachten op je eigen kaarten en eindigt vaak met 2 a 3 legendaries in turn 4. Ja, dat gaat het hem niet worden natuurlijk :'(
Ook geeft de animatie in het begin gelijk weg wat voor deck je speelt (vaak control) waardoor aggro decks helemaal niet meer traden en alleen nog maar face gaan. In de ideale wereld zou het wel passen in een mooie ramp, control, heavy minions deck. Maar realiteit is anders.
Ik speel Prince in mijn N'Zoth Warrior deck op Wild. Er zit ernorm veel carddraw in en ben dik tevreden over Prince. Ook heeft het 35 kaarten deck mij al vaak de winst opgeleverd in fatique. Je hoeft niet zoveel rekening te houden dat je niet 3 kaarten van Acolyte draw. Daarbij moet de tegenstander ook removal hebben voor de 5 extra legendary's (dubbele legendary's is trouwens niet mogelijk).
Aggro blijft aggro en als je je antwoorden moet topdecken tegen aggro dan heb je sowieso al pech 8)

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Nitai schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:20:
Ook geeft de animatie in het begin gelijk weg wat voor deck je speelt (vaak control) waardoor aggro decks helemaal niet meer traden en alleen nog maar face gaan.
Dit ja. Het zou anders ook aan het aantal kaarten te zien zijn maar het blijft een groot nadeel. Zeker omdat er nu zoveel verschillende goede Warriors zijn.

Ik heb gisteren overigens zo'n Malchezar warrior gefatigue'd met m'n Tempo Mage. Alle acolytes pingen en gáán. >:) Met Medivh erbij heeft dit deck echt een veel langere adem gekregen.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Malchezar is ook een rare kaart in die zin, in een pure control match up is die goed, anders gewoon niet. Want die 5 extra kaarten zorgen er voor dat je minder snel je kaarten uit je gemaakte deck trek, en als je toch bepaalde legendaries echt wil, had je die gewoon in je deck kunnen stoppen.

Het is een absolute fun card, maar niet viable op ladder (tenzij die control heavy wordt)

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-01 12:28
Benjamin- schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:32:
Malchezar is ook een rare kaart in die zin, in een pure control match up is die goed, anders gewoon niet. Want die 5 extra kaarten zorgen er voor dat je minder snel je kaarten uit je gemaakte deck trek, en als je toch bepaalde legendaries echt wil, had je die gewoon in je deck kunnen stoppen.

Het is een absolute fun card, maar niet viable op ladder (tenzij die control heavy wordt)
Ik heb die kaart net met Arena tegen me gehad, meneer was Mage, net als ik, had ook twee portals, twee flamestrike.... en ik dacht dat ik eindelijk een mooi deck had; nette curve, goede class cards etc.... 4-3 :(

soms he met dit spel.... soms....

at your service

Benjamin- schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:32:

Ik hoop dat dit een nieuw soort mechanic wordt die bij volgende expansions verder uitgewerkt wordt. Ik ben er fan van.

En ondanks dat het fun kaart is heeft hij me zeker al een aantal keer de overwinning opgeleverd door bijvoorbeeld Chillmaw en Curator in mijn deck te stoppen.
Het mooie is ook dat je van te voren niet weet welke legs je erbij krijgt. Syl, Cairne en Boom heb ik er al in zitten dus die komen er niet bij.

• Tektoon
Deze mechanic wordt toch al een aantal expansions gepushed? Het vergroten van je deck met (semi)random kaarten zit al sinds inspire/discover in een hogere versnelling.

Nou nog een nieuwe (closed)format gamemode zodat we ook aan de onderkant van onze decks toekomen. 8)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 09:29
Ik vind het wel leuk om random kaarten in je deck te stoppen, maar zoals al is gezegd (en ik ook had voorspeld) komt het zelden van pas om random kaarten in je deck te hebben, omdat je liever zelfgekozen kaarten trekt. In het zeer zeldzame geval dat een game tot fatigue gaat heb je er iets aan.

Wel een goede counter tegen mill decks, natuurlijk :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Astie schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:55:
En ondanks dat het fun kaart is heeft hij me zeker al een aantal keer de overwinning opgeleverd door bijvoorbeeld Chillmaw en Curator in mijn deck te stoppen.
Het mooie is ook dat je van te voren niet weet welke legs je erbij krijgt. Syl, Cairne en Boom heb ik er al in zitten dus die komen er niet bij.
Tja...het is 5 uit 60+ legendaries. YMMV zullen we maar zeggen.

The Curator zit ik wel zwaar over te denken in een nieuw te maken Mage secrets deck en om te verwerken in m'n Hunter secrets deck. De Murloc voor Hunter kan Finley zijn of wellicht een Oracle. Ook grappig voor Mage is een Tinyfin (murloc) + Hungry Crab (beast) erin stoppen; da's toch een 3/4 voor 1 mana. Wat betreft de dragon...zat nuttige opties (die ik over het algemeen niet bezit, maar goed).

<GOT> Zarhrezz#2885

• Exclusive501
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024

Exclusive501

Would you kindly?

Zarhrezz schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:50:
[...]

The Curator zit ik wel zwaar over te denken in een nieuw te maken Mage secrets deck en om te verwerken in m'n Hunter secrets deck. De Murloc voor Hunter kan Finley zijn of wellicht een Oracle. Ook grappig voor Mage is een Tinyfin (murloc) + Hungry Crab (beast) erin stoppen; da's toch een 3/4 voor 1 mana. Wat betreft de dragon...zat nuttige opties (die ik over het algemeen niet bezit, maar goed).
Curator kan je toch pas in de late game spelen en dan heb je vrij weinig aan een 3/4. Qua Dragon kan je altijd een Azure Drake ofzo erin stoppen. Die is vrijwel altijd op z'n minst oké.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zit een beetje te rommelen met een Resurrect/NZoth deck (denk 50/50 win, maar wel 90/10 potjes fun), kom ik een bijna perfecte mirror tegen. Alle kaarten die we resurrecten en met shade van elkaar kregen waren combo pieces, dus uiteindelijk 10x board swing (inc beide full NZoth board wipe) en samen totaal 30x shifting shade gesummoned.

Priest is dan wel geen auto-win, maar met de paar subtiele wijzigingen van deze adventure wel misschien een van de leukste classes. :)

{signature}

Zarhrezz schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:50:
[...]

nee, je kan geen dubbele legendarys krijgen. Dus degene die al in je deck zitten worden niet toegevoegd.
Zodra ik op rang 9+ zit zal ik Prince er ook uithalen omdat hij dan waarschijnlijk mij meer games gaat kosten dan hij wint.
Astie schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:55:
[...]
Eigenlijk zou je een animatie moeten krijgen waarbij je het wel krijg te zien. Op die manier krijg je meer skilled RNG. Stel je krijgt een Malygos of Antonidas, dan pas je daar je speelstijl op aan.

Eergisteren weer eens een 12 wins arena run gehad. Met Priest nog wel. Geweldige rewards. Ik ben er blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/huwLQgE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BxOOSt7.png
Net gespeeld tegen een face hunter genaamd "YoMumSuckDad". Ik zou wel willen dat ik zo'n toffe naam kon verzinnen.

Ik stond net trouwens mijn turn 3 tegen 19 attack power aan te kijken van een smorcstone epicface shaman omdat ik geen creature removal had t2 of 3....

T1 coin into 1/1 totem
T2 flametongue totem
T3 3/2 into nog een flametongue totem
T4 de big smorc 7/7

Wel weer een typisch gevalletje gg.

[ Voor 56% gewijzigd door xelfer op 06-09-2016 23:41 ]

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
xelfer schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:23:
Net gespeeld tegen een face hunter genaamd "YoMumSuckDad". Ik zou wel willen dat ik zo'n toffe naam kon verzinnen.

Ik stond net trouwens mijn turn 3 tegen 19 attack power aan te kijken van een smorcstone epicface shaman omdat ik geen creature removal had t2 of 3....

T1 coin into 1/1 totem
T2 flametongue totem
T3 3/2 into nog een flametongue totem
T4 de big smorc 7/7

Wel weer een typisch gevalletje gg.
En blizzard zag dat het goed was.

Het werkt.. je wint.. of de tegenstander kan niets doen of het is ook canceraggro en het wordt een coinflip.
Waarom "eerlijk" spelen? Dan geef je je tegenstander alleen maar meer kans om te winnen.

Ja aggro is goed, houdt de meta in balans, bla bla bla..

Voor mij zijn het gewoon non-interactieve potjes die bij turn 5 al voorbij zijn en me alleen maar frustreren en sterren kosten.
Snap ook niet wat er leuk aan is mindless minions tegen de andere hero aan te gooien. (behalve snel winnen en jezelf beter voelen dan je daadwerkelijk bent :P)

• Jacobv3l
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Astie schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:53:
Eergisteren weer eens een 12 wins arena run gehad. Met Priest nog wel. Geweldige rewards. Ik ben er blij mee!

[afbeelding]

[afbeelding]
lekker man! ik speel al zo lang nauwelijks meer arena dat ik er echt heel slecht in ben geworden. geen flauw idee meer wat goede kaarten zijn.

Met de komst van prince malchezaar heb ik een nieuw warrior control deck zitten maken. werkt wel leuk om te beginnen met 5 card advantage :D HAd eerst ook nog de portal en het eindeloos aanval wapen erin gezet maar beiden vond ik toch tegenvallen. Nu is het eigenlijk klassiek control met elise + malchezaar

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Gisteren voor het eerst een speler tegengekomen met Legendary cardback die pissig was. Ik speelde CW hij Nzoth Pally. Op een gegeven moment was zijn hand vol, had ik nog voldoende mogelijkheden (brawl, nog wat removal, Gromm) en deed hij hero power en speelde hij een z'n wild pyromancer. Ik die netjes gecleared met een wapen. Burnt hij een Aldor Peacekeeper en daarna concede hij. Voegt hij mij toe en ik was nieuwsgierig waarom hij opgaf. Hij zei: 'f* pussy" en had mij toen verwijderd uit z'n lijst.

Ik deed twee turns niets (alleen hero power) zoals ik vaker doe in Control potjes, Dus snapte zijn opmerking niet echt :+

Predje schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:09:
[...]

En blizzard zag dat het goed was.

Het werkt.. je wint.. of de tegenstander kan niets doen of het is ook canceraggro en het wordt een coinflip.
Waarom "eerlijk" spelen? Dan geef je je tegenstander alleen maar meer kans om te winnen.

Ja aggro is goed, houdt de meta in balans, bla bla bla..

Voor mij zijn het gewoon non-interactieve potjes die bij turn 5 al voorbij zijn en me alleen maar frustreren en sterren kosten.
Snap ook niet wat er leuk aan is mindless minions tegen de andere hero aan te gooien. (behalve snel winnen en jezelf beter voelen dan je daadwerkelijk bent :P)
Tja, ik snap de frustratie, maar er zit wel een andere kant aan. Zonder potentieel turn 4-5 lethal wordt het een OTK-festijn of Reno-stone. Choose your poison. Voordeel hiervan is dat het snel beslist is...

<GOT> Zarhrezz#2885

• Predje
Zarhrezz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:16:
[...]

Tja, ik snap de frustratie, maar er zit wel een andere kant aan. Zonder potentieel turn 4-5 lethal wordt het een OTK-festijn of Reno-stone. Choose your poison. Voordeel hiervan is dat het snel beslist is...
OTK is ranzig.. je doet niet anders dan stallen en je combopeaces verzamelen om vervolgens je tegenstander te killen zonder dat hij iets kan doen. Het enige wat de tegenstander kan doen is je killen voordat je je verzameling compleet hebt. Maar buiten de combo is je hele deck erop ingericht om te overleven. IMHO gewoon saai.
Anyfin pala is nog wel het ergste.. deck vol healing en boardclears.. tussendoor wat murlocks offeren en dan 2 turns met 30+dmg. Je verliest alleen van speler met nog een laffer deck.
Freezemage hetzelfde.

Reno gimpt je hele deck en je moet nog wat value halen uit je kaarten, dat geldt dan ook voor je tegenstander.
Daar zit nog wat interactie.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:42
Ja, zo kan je alles wel reduceren tot iets stoms. Aggro is stom tegen face aanrennen, totaal geen interactie. Control cleart je board telkens, je kunt helemaal niks, totaal geen interactie.

Misschien is arena meer iets voor jou? Daar gaat het nog om minion tegen minion board control.
Predje schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:09:
Tja, sommige mensen geven meer om winnen dan hoe ze winnen. Niet gek dat ze dan gewoon spelen wat wint. Uiteindelijk ligt het toch aan de kaarten die Blizzard uitbrengt, en dit is blijkbaar wat ze willen.
Predje schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:18:
[...]

OTK is ranzig.. je doet niet anders dan stallen en je combopeaces verzamelen om vervolgens je tegenstander te killen zonder dat hij iets kan doen. Het enige wat de tegenstander kan doen is je killen voordat je je verzameling compleet hebt. Maar buiten de combo is je hele deck erop ingericht om te overleven. IMHO gewoon saai.
Anyfin pala is nog wel het ergste.. deck vol healing en boardclears.. tussendoor wat murlocks offeren en dan 2 turns met 30+dmg. Je verliest alleen van speler met nog een laffer deck.
Freezemage hetzelfde.

Reno gimpt je hele deck en je moet nog wat value halen uit je kaarten, dat geldt dan ook voor je tegenstander.
OTK heb ik het meest een hekel aan...m'n Hunter deck is ook voornamelijk gemaakt om Worgen af te maken. Ik overweeg om een meer generiek Mage anti-OTK te maken (Counterspell, Evaporate en Ice Block zijn sterkte OTKs) omdat Hunter weinig tegen Mage OTK kan.

Reno is in mijn ervaring ook weinig meer dan board clearing en face om de uiteindelijk fatigue kill sneller te maken...dat kan ik geen interactie vinden.

<GOT> Zarhrezz#2885

Predje schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:18:
[...]

Freezemage hetzelfde.

Eerste Anyfin is toch echt geen damage over 12. Tweede is 30 of 32.

Zarhrezz schreef op woensdag 07 september 2016 @ 11:16:
[...]

Grootste nadeel van de smorc en RNG meta is dat het geen skill vereist om te winnen en dat er ook weinig interactie in de game zit.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 19:44
Lijkt er op dat Thijs in mijn ogen een goede discussie heeft opgewekt door middel van een tweet.
Vind ook dat Hearthstone een beetje de verkeerde kant op gaat.

https://www.reddit.com/r/..._about_playing_with_your/

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

An1mA schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:24:
Lijkt er op dat Thijs in mijn ogen een goede discussie heeft opgewekt door middel van een tweet.

Interessante discussie. Mijn standpunt is hierin gelijk aan deze quote (behalve dat ik het vaak banaler stel dan deze nette bewoording ;)):
Hes saying that the game has shifted away from using your cards for a strategy and towards using your cards for tempo. You drop your biggest green bordered card, you trade efficiently, and if you cant do one of those you go face. A better example would be if youre playing against a weapon class, how much do you consider saving ooze for a future weapon vs playing it on curve. That consideration has shifted towards the latter when people wish it was still the former.

• aicaramba
Hmm.. Wel een interessante manier om het probleem aan te duiden.Het voorbeeld van de ooze bijvoorbeeld.
Ik had ooit een fun deck gemaakt met battlecries. Paladin met allerlei hele situationele battlecries. Dit deck werkte niet goed, maar af en toe wel. Ik heb het deck laatst nog eens geprobeerd, maar precies zoals het ooze voorbeeld. Je speelt alles op curve en je verlies daarbij het hele nut van het deck.

Waar ik 2 jaar geleden graag hearthstone speelde voor het lage instap vermaak start ik nu veel liever rocket league op (echt een aanrader, trouwens).

[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 08-09-2016 09:00 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:19:
[...]

Grootste nadeel van de smorc en RNG meta is dat het geen skill vereist om te winnen en dat er ook weinig interactie in de game zit.
HS is sowieso een game waar je niet extreem veel skill voor nodig hebt. Of je nou control of smorc speelt, over het algemeen zijn de keuzes wel vrij duidelijk. Persoonlijk vind ik smorc een stuk minder irritant dan bijvoorbeeld Freeze Mage. Gister nog een game tegen gespeeld. Elke beurt freezet hij mijn bord mbv frost nova's en blizzards en soms cleart hij het ook dmv Flamestrike. Tegen de tijd dat we op turn 9 aankomen heeft hij zijn Alexstraza gespeeld en maakt hij het af met Thalnos, 2x frost bolt en 2x ice lance. Zou niet weten wat ik eraan had kunnen doen behalve heals in je deck opnemen of een shitload aan armor opbouwen (ik speelde geen warrior).

Vicariously I live while the whole world dies

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Als je meer skill wil, moet je gaan pokeren.

Battletag: Iigy#2192

Vicarious schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:16:
[...]

HS is sowieso een game waar je niet extreem veel skill voor nodig hebt. Of je nou control of smorc speelt, over het algemeen zijn de keuzes wel vrij duidelijk. Persoonlijk vind ik smorc een stuk minder irritant dan bijvoorbeeld Freeze Mage. Gister nog een game tegen gespeeld. Elke beurt freezet hij mijn bord mbv frost nova's en blizzards en soms cleart hij het ook dmv Flamestrike. Tegen de tijd dat we op turn 9 aankomen heeft hij zijn Alexstraza gespeeld en maakt hij het af met Thalnos, 2x frost bolt en 2x ice lance. Zou niet weten wat ik eraan had kunnen doen behalve heals in je deck opnemen of een shitload aan armor opbouwen (ik speelde geen warrior).
Hearthstone is easy to lurn, hard to master.

Iedereen kan HS spelen en de meest voor de hand liggende keuzes maken. Maar wil jij echt bij de grote jongens horen zul je door kleine keuzeverschillen net die aantal extra win procenten krijgen. Daar zit hem de skill in.

Freeze Mage is inderdaad irritant om tegen te spelen maar ik vind dat leuker dan Smorcfest. Ik speel zelf ook graag Freeze Mage omdat het een enorm moeilijk deck is om te spelen. Zo niet het moeilijkste deck dat er op dit moment is.
In oude tijden had je Loatheb als counter samen met Healbot. Tegen Freeze Mage moet je goed kunnen timen. Heb je geen heal in je deck zitten zul heel erg smorc moeten spelen om te winnen.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
An1mA schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:24:

Leuke discussie die je vaak ook ziet terugkomen in MTG. Ik denk dat een balans hierin gewoon ideaal is.

Voorbeeld: Zwart Zombie deck MTG. Early game is het swarm. Zoveel mogelijk spelen om je GY te vullen. Daarna, vanaf beurt 5-6 begin je wat rustiger te spelen. Te zoeken naar wat speel ik wanneer om je GY te misbruiken en je minions zo sterk mogelijk te maken.

Dat zou de ideale situatie zijn in HS, als dat soort decks ook mogelijk waren.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Vicarious schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:16:
Tegen de tijd dat we op turn 9 aankomen heeft hij zijn Alexstraza gespeeld en maakt hij het af met Thalnos, 2x frost bolt en 2x ice lance. Zou niet weten wat ik eraan had kunnen doen behalve heals in je deck opnemen of een shitload aan armor opbouwen (ik speelde geen warrior).
Daarom overweeg ik een Mage OTK-counter deck...andere classes doen hier gewoon niets tegen. Wat ik graag zou zien is een soort Misdirected Mark voor battle-cries...hoe lachen wordt het als zo'n Mage de Alexstraza door zo'n secret op zichzelf krijgt?

Wat ook goed zou zijn voor het spel is een neutral minion met als effect 'Only one copy of any card can be played in a turn'. Hebben we meteen een counter tegen het grootste deel van de OTK decks.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Voutloos
  • Niet online
offtopic:
Posts als hierboven zijn leuk omdat er ook op counteren of alternatieven ingegaan wordt (wie weet helpt een idee uit MtG), maar wat mij betreft zou dit topic leuker zijn als het aantal 'Strategie X is te makkelijk/zuigt/stom' klaagposts (zonder constructieve component) omlaag ging.

All or nothing face spelen is momenteel een vrij goede tactiek. Iedereen weet dat inmiddels, dus je hebt helaas geen nieuwtje. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Voutloos op 08-09-2016 11:07 . Reden: Offtopic, weet niet of discussie waard. Doe er iets mee als je enkel klaagt. ;) Zal er zelf ook op letten. :+ ]

{signature}

• Predje
Voutloos schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:05:
All or nothing face spelen is momenteel een vrij goede tactiek. Iedereen weet dat inmiddels, dus je hebt helaas geen nieuwtje. ;)
Dat is sinds dag 1 DE beste tactiek. Dat is mis met HS.
Skills en stappen vooruit denken is er niet bij.
Je speelt wat je hebt, gooit alles face en pats; een goede winrate en snelle games.
Leuke decks waar je na moet denken zijn te langzaam voor ladder.

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Predje schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:17:
[...]

Dat is sinds dag 1 DE beste tactiek. Dat is mis met HS.
Skills en stappen vooruit denken is er niet bij.
Je speelt wat je hebt, gooit alles face en pats; een goede winrate en snelle games.
Leuke decks waar je na moet denken zijn te langzaam voor ladder.
Dan ga je toch casual spelen?

Battletag: Iigy#2192

• Predje
Ik kan ook gewoon niet spelen.
Klagen mag niet.
Komop, dat is te makkelijk.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-01 10:03
Wat er 'mis' is volgens de meesten, waaronder ik, is dat Hearthstone gericht is op face. Na het uitspelen van de Karazhan solo adventures daarom de game ook nauwelijks meer gespeeld eigenlijk, de lol is er wel van af.

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 11:37
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:32:
Wat er 'mis' is volgens de meesten, waaronder ik, is dat Hearthstone gericht is op face. Na het uitspelen van de Karazhan solo adventures daarom de game ook nauwelijks meer gespeeld eigenlijk, de lol is er wel van af.
Same feeling here, en als ik reddit bekijk begint het geklaag over hoe het met Hearthstone gesteld is al veel sneller na de release van ONIK tov de vorige expansions.

• corset
offtopic:
Posts als hierboven zijn leuk omdat er ook op counteren of alternatieven ingegaan wordt (wie weet helpt een idee uit MtG), maar wat mij betreft zou dit topic leuker zijn als het aantal 'Strategie X is te makkelijk/zuigt/stom' klaagposts (zonder constructieve component) omlaag ging.

Valt me hier wel vaker op. Klagen is groot deel, mogelijke oplossingen bedenken worden compleet genegeerd.

Blizzard moet gewoon kijken naar de veruit superieure TCG's en daarvan leren.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Tektoon
maar wat mij betreft zou dit topic leuker zijn als het aantal 'Strategie X is te makkelijk/zuigt/stom' klaagposts (zonder constructieve component) omlaag ging.
+1

Dit is wat mij betreft wel de ironie van het verhaal. Er wordt een hoop geklaagd maar bijna niemand is bereid om naar zichzelf te kijken en een positieve bijdrage te leveren. Dat geldt ook voor dit topic.

Het is echt treurig om te zien hoe sommigen hier alleen maar komen om als koerende duiven het topic onder te schijten met klaagposts. De meesten van die posts getuigen ook nog van een zeer beperkt inzicht in de game.

Er valt tegen 1/2-turn-kill decks bijvoorbeeld prima te spelen. Je kunt erover gaan klagen omdat je denkt dat je bepaalde kaarten mist, je kunt het niet-interactief noemen en als je er een paar keer op een rij van verliest kan je het uit chagrijn ook nog een dom en hersenloos OTK deck noemen. De verleidelijke conclusie dat Hearthstone een skill-loze game is doemt nu op terwijl je zelf eigenlijk degene bent die het aan skills ontbreekt om op de juiste manier tegen zo'n deck te spelen. Maar zelfs dit inzicht ontbreekt bij de meesten.

Ik ga niet beweren dat Hearthstone een perfecte game is en dat er niets hoeft te verbeteren (ik ben het wel met Thijs eens) maar de community krijgt wel de game die het verdient.

EDIT: in ander nieuws:
Ben Brode schreef op dinsdag 06 september 2016:
Arena Balance is one thing that has received a lot of attention recently, and has spawned a lot of discussion internally. We had plans for tools that would let us make changes in the medium-long term, but the online discussion has made us stop and rethink our timelines and options. That's honestly great. Hoping to have something to share on this in a couple weeks.
:)

[ Voor 15% gewijzigd door Tektoon op 08-09-2016 13:53 ]

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:10
Ik zie inderdaad ook heel veel rant/klaag reacties. Niet alleen hier maar ook op site's zoals reddit en hearthpwn.

Aan de ene kant is dat erg vervelend dat veel spelers het zo ervaren(geef ze geen ongelijk). Maar aan de andere kant neem ik aan dat Blizzard zelf ook wel op zulke sites kijkt en dat we wellicht de volgende expansion een erg goede expansion zullen krijgen waar iedereen erg tevreden over kan zijn hopelijk. Aangezien Blizzcon al begin november is denk ik echt dat we een knaller van een expansion krijgen. Als dit niet zo is zullen denk ik veel spelers het spel voorlopig aan de kant leggen...

PSN Profile

• Predje
IMHO zal altijd het makkelijkste en sterkste deck het meeste gespeeld worden.
De meeste try-hards willen zichzelf gewoon niet gimpen om een "eerlijk of niet-OP" deck te spelen.
En geef ze eens ongelijk.
Zou Blizzard het zo maken dat je meer wint met "moeilijke" decks, met dure kaarten dan klagen we daar wel weer over.

Het is bij WoW-pvp ook nog nooit anders geweest.. flavor of the month class/specs bestaand daar ook al sinds dag 1.

• corset
Tektoon schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:45:
[...]

+1

Dit is wat mij betreft wel de ironie van het verhaal. Er wordt een hoop geklaagd maar bijna niemand is bereid om naar zichzelf te kijken en een positieve bijdrage te leveren. Dat geldt ook voor dit topic.

Het is echt treurig om te zien hoe sommigen hier alleen maar komen om als koerende duiven het topic onder te schijten met klaagposts. De meesten van die posts getuigen ook nog van een zeer beperkt inzicht in de game.

Er valt tegen 1/2-turn-kill decks bijvoorbeeld prima te spelen. Je kunt erover gaan klagen omdat je denkt dat je bepaalde kaarten mist, je kunt het niet-interactief noemen en als je er een paar keer op een rij van verliest kan je het uit chagrijn ook nog een dom en hersenloos OTK deck noemen. De verleidelijke conclusie dat Hearthstone een skill-loze game is doemt nu op terwijl je zelf eigenlijk degene bent die het aan skills ontbreekt om op de juiste manier tegen zo'n deck te spelen. Maar zelfs dit inzicht ontbreekt bij de meesten.

Ik ga niet beweren dat Hearthstone een perfecte game is en dat er niets hoeft te verbeteren (ik ben het wel met Thijs eens) maar de community krijgt wel de game die het verdient.

EDIT: in ander nieuws:

[...]
:)
Mensen hier klagen gewoon dat ze niet met 1 deck type van alles kunnen winnen. En dat sommige decktypes OP zijn. Helaas is het allemaal "Ja maar dit netdeck!" en totaal geen eigen inbreng meer.

Je ziet dit ook bij de wat grotere spelers op de TCG markt (dus geen hearthstone), veel klagen over netdecks en dat ze zo vaak verliezen. Dan vraag je "wat heb je zelf al aangepast/geprobeerd?" dan krijg je als reactie "niks, want streamer/speler Y zegt dat dat niet nodig is!"

En als je dan zelf wat leuke decks maakt en aanklooit dan wordt je niet serieus genomen, en pas als je in de X rank speelt mag je vaak mee discussieren.

Vind het wel aandoenlijk eigenlijk dat soort niveau. Ik ga gewoon lekker expirementeren met eigen decks, geen netdeck gezeik. Gewoon 1 leuke kaart zien, daar wat omheen maken en dan soms rank 5 halen, soms rank 16. Boeit me echt niet. Ik heb lol met spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door corset op 08-09-2016 16:41 ]

Royy90 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:54:
Ik zie inderdaad ook heel veel rant/klaag reacties. Niet alleen hier maar ook op site's zoals reddit en hearthpwn.

Aan de ene kant is dat erg vervelend dat veel spelers het zo ervaren(geef ze geen ongelijk). Maar aan de andere kant neem ik aan dat Blizzard zelf ook wel op zulke sites kijkt en dat we wellicht de volgende expansion een erg goede expansion zullen krijgen waar iedereen erg tevreden over kan zijn hopelijk. Aangezien Blizzcon al begin november is denk ik echt dat we een knaller van een expansion krijgen. Als dit niet zo is zullen denk ik veel spelers het spel voorlopig aan de kant leggen...
Het verdienmodel van Blizzard is volgens mij veelal gericht op de grote massa casuals en daarbij dient het spel populair te zijn in de breedte. Mensen die op fora posten over HS vallen hier eigenlijk niet echt onder. Het is voor Blizzard - denk ik - vooral winstgevend als de grote meute tevreden is. Vandaar dat je veel simpele decks/kaarten ziet en veel RNG. RNG is voor de echte casual die een paar potjes in de trein speelt waarschijnlijk geen probleem. Een keer verliezen van een super Yogg is niet zo erg, maar als dat iemand 5 keer overkomt terwijl deze persoon naar Legend aan het grinden is, dan is dat veel meer frustrerend. Een casual die 1-2 potjes per dag in de trein op weg naar werk speelt zal dit anders ervaren. Die kunnen waarschijnlijk wel lachen om de 3 Pyroblasts die ze in de face krijgen. En als ze het dan bij iemand anders kunnen doen is dat al helemaal fantastisch.

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-01 15:19
Je moet maar als beginner eens spelen. (2de account aangemaakt)
Bij de expert solo missies viel het me op dat zelfs de AI vaak de verkeerde keuzes maakt en gewoon straight to the face gaat. Het wordt als het ware een beetje aangeleerd om zo te spelen...

Daarnaast is de casual mode haast onspeelbaar. Je matcht tegen allerlei net decks en kaarten waar je je weinig kan tegen verdedigen. Met de juiste card draw op het goeie moment en ervaring lukt het soms eens wel.Maar meerendeel van de tijd ben je gewoon kansloos...

Ranked gaat beter : vaak zie je ook gewoon spelers die de kaarten wel hebben maar er niet mee kunnen spelen. Tot je level 20 ben : dan zit je weer tussen al de netdecks en is de fun ook snel over. Als je op het einde level 18 haalt heb je echt een goeie maand gehad...

Arena : je moet je duur verdiende 150 gold maar durven te investeren in een spel waar je even goed maar een paar rondes onverleefd.

Probeer trouwens ook maar eens gewoon je daily quests te halen om je packs/adventures te kunnen kopen... Gelukkig is er elke week een brawl die een pack oplevert.
Ik snap niet waar Blizzard nog nieuwe spelers kan overtuigen om te blijven spelen. Buiten dat ze goed geld moeten investeren....

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:35
M'n 2e Golden Hero net gehaald!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S7Enc7p.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TwBLKm7.jpg

Op naar de derde! :9
spoiler:

5700X | RX 6600

• Royy90
PCBaas schreef op donderdag 08 september 2016 @ 19:41:
M'n 2e Golden Hero net gehaald!

[afbeelding]
[afbeelding]

Op naar de derde! :9
spoiler:
Hoppa!! gefeliciteerd :) Wat wordt je volgende?

PSN Profile

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:35
Royy90 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:08:
[...]

Hoppa!! gefeliciteerd :) Wat wordt je volgende?
Waarschijnlijk wordt dat Mage, want daar ben ik nu ook lekker mee bezig op ranked :) :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3Va9T8p.png

EDIT:
GROTE VERANDERINGEN IN ARENA!!! :o :o :o
http://www.hearthpwn.com/...-cards-being-removed-from

EDIT2:
"With those things in mind, we will be removing the following cards from the Arena draft in an upcoming patch:"

Geen datum vermeld. |:( |:( |:(

[ Voor 32% gewijzigd door PCBaas op 08-09-2016 20:28 ]

5700X | RX 6600

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
PCBaas schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:13:
[...]

Waarschijnlijk wordt dat Mage, want daar ben ik nu ook lekker mee bezig op ranked :) :

[afbeelding]

EDIT:
GROTE VERANDERINGEN IN ARENA!!! :o :o :o
http://www.hearthpwn.com/...-cards-being-removed-from

EDIT2:
"With those things in mind, we will be removing the following cards from the Arena draft in an upcoming patch:"

Geen datum vermeld. |:( |:( |:(
Als ze nou echt denk dat dit arena gaat oplossen dan geef ik het maar geheel op met die curverena. Zolang goede removal alleen beschikbaar blijft voor rogue en mage dan zullen ze altijd goed blijven.
Royy90 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:54:

Als ik eerlijk ben dan denk ik niet dat ze serieus luisteren naar de klachten op reddit enzo. Het kan ook aan mij liggen maar mensen klaagden voor WoTog over de vele rng effecten, wat releasen ze dan vervolgens: Yogg. Er wordt massaal geklaagd dat priest in een zeer slechte situatie is, wat releasen ze: Purify. De meta is steeds meer tempo driven in zowel arena als in constructed en ze releasen een aoe kaart in oNiK.
Ik kan gewoon niet begrijpen dat ze al die klachten lezen en dan vervolgens nog deze kaarten kunnen releasen.
Het kan ook aan mij liggen maar deze developers lijken compleet niet in staat ze zijn om hun woorden om te zetten naar iets nuttigs of consistente acties. Zoals molten giant de grond in nerfen en dan vervolgens arcane giant maken.

[ Voor 55% gewijzigd door separhim op 08-09-2016 21:21 ]

• Voutloos
  • Niet online
separhim schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:02:
Als ze nou echt denk dat dit arena gaat oplossen dan geef ik het maar geheel op met die curverena. Zolang goede removal alleen beschikbaar blijft voor rogue en mage dan zullen ze altijd goed blijven.
Is lastig inschatten op basis van een lijstje. Mage en rogue veranderen niet veel, dus net zo veel fireballs als eerst staan tegenover gemiddeld betere minions en synergy (aantal onderdelen van combinaties met lage kans zijn weg). Het is niet te voorspellen wat de wijziging doet, maar het lijkt mij een interessante stap. Als de wijziging op papier al direct zou overtuigen zou het wellicht al weer overdone zijn. B)
Als ik eerlijk ben dan denk ik niet dat ze serieus luisteren naar de klachten op reddit enzo.
Tuurlijk wel. Alleen iets langzamer en met mate, en daar geef ik ze groot gelijk in. Ze pesten je heus niet expres :>
Het kan ook aan mij liggen maar mensen klaagden voor WoTog over de vele rng effecten, wat releasen ze dan vervolgens: Yogg
Dat heb je niet correct onthouden, RNG klachten waren weer een tijdje minder en ze hebben nota bene GvG uitgefaseerd. Yogg is uiteraard flink random, maar bestaat (denk ik) vooral voor het spektakel en de wacke screencasts daarvan. Bij 10 mana zijn er wel meer betrouwbaarder manieren voor een game point.
Er wordt massaal geklaagd dat priest in een zeer slechte situatie is, wat releasen ze: Purify.
Die klachten waren pas laatste 2 maanden echt hevig. En dan zit je al vrij ver met je adventure. Meeste mensen onderschatten de gehele development effort. Er loopt wellicht veel parallel, het zou me niet verbazen als sommige kaarten een doorlooptijd van 6-12 maanden hebben voor ze het daglicht zien met idee, thema kaart, correcte class keuze, verhouding tot andere kaarten, image, animaties, sound fx, testen, repeat 4x.

Overigens, Priest of the Feast is gewoon een goede kaart, en Onyx Bishop is zelfs een van de meest fun kaarten in de hele game (maar als gimmick-fun ipv altijd win-fun) en zit in een redelijk onontgonnen graveyard/resurrect richting waar misschien meer te halen is. Dat is toch 2 uit 3 kaarten. O-) Of 2 uit 2 als we gewoon doen alsof Purify niet bestaat. 8)
Het kan ook aan mij liggen maar deze developers lijken compleet niet in staat ze zijn om hun woorden om te zetten naar iets nuttigs of consistente acties.
'Compleet niet in staat' is natuurlijk 'compleet overtrokken', anders was er uberhaupt nooit een speelbaar spel geweest. Dat soort zinsnedes helpt niet om je punt te maken.
(En dat ligt dan ook weer beetje aan mij: als software developer kan ik me meer inleven met hun kant denk ik, en ik krijg altijd al jeuk van dat soort opmerkingen. ;) )
Zoals molten giant de grond in nerfen en dan vervolgens arcane giant maken.
Dat is wel een mooi voorbeeld ja. En hoewel de inconsistentie obvious lijkt... de molten nerf en arcane design zijn wellicht niet tijdens dezelfde meeting bepaald, of misschien een oversight omdat iedereen druk maakte om minder vergelijkbare minions / manakosten, releasedata, zomervakanties en brandjes op sociale media. Ik kom zelf Arcane Giant nog helemaal niet zoveel tegen btw 8)7

Misschien moet Molten wel 22 zijn. Of weer 20 en alle giants een minimum kost van 4. Wellicht is de game nooit af. :P

{signature}

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 19:44
Hoewel ik zelden arena speel, had ik verwacht dat ze Flamestrike van de Mage gingen removen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

[...]
Een ander groot probleem wat ik zie is dat ze arena drafts baseren op card rarity en bij het releasen van kaarten geen rekening houden met card rarity voor arena.

Hierdoor hebben bepaalde classes substantieel betere class kaarten dan andere, waardoor je dit soort verschillen krijgt. Fireball is bijvoorbeeld common terwijl Lava Burst een rare is. Zelfde geldt bv voor Aoe removal. Brawl is een epic, maar Flamestrike is een common en Lightning Storm is weer een rare. Veel verschillen in rarity voor kaarten die allen hetzelfde doel dienen. Hierbij heeft Mage een groot voordeel omdat ze de beste removal in het spel hebben en veel van deze kaarten zijn ook nog common.

Hier zijn ze schijnbaar wel naar aan het kijken:
Drafting by card rarity is another discussion that we’ve been hearing a lot. If it’s a matter of balance, we’re fairly confident the ability to adjust the “weights” of cards available can solve that.

[ Voor 13% gewijzigd door xelfer op 09-09-2016 00:10 ]

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Het kan ook aan mij liggen maar deze developers lijken compleet niet in staat ze zijn om hun woorden om te zetten naar iets nuttigs of consistente acties. Zoals molten giant de grond in nerfen en dan vervolgens arcane giant maken.
Molten giant en Arcane zijn nauwelijks te vergelijken. Arcane zit veel meer in de lijn van Sea Giant / Mountain giant.

Het probleem met Molten was dat met name Warlocks hem turn 3-4 voor 0 mana op het bord konden gooien met vervolgens een Defender of Argus ertussen.

Arcane Giant moet je veel meer voor doen wil je die voor 0 mana kunnen casten.

• aicaramba
icemotion schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 05:37:
[...]

Molten giant en Arcane zijn nauwelijks te vergelijken. Arcane zit veel meer in de lijn van Sea Giant / Mountain giant.

Het probleem met Molten was dat met name Warlocks hem turn 3-4 voor 0 mana op het bord konden gooien met vervolgens een Defender of Argus ertussen.

Volgensmij is er 'nooit' een 0 mana mountain giant op turm 4 gespeeld. Nja, het zal best ooit gebeurd zijn, maar dat was echt het probleem niet. Turn 4 was altijd een 4 mana 4-9 of 4 mana mountain giant.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Dit seizoen exclusief tempo mage gespeeld. Rank 8 nu dus gaat redelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yOiCocl.png?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FCuu1lg.png

Er missen wel wat games van de stats, die ik op mijn telefoon heb gespeeld.

• icemotion
aicaramba schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 06:41:
[...]

Volgensmij is er 'nooit' een 0 mana mountain giant op turm 4 gespeeld. Nja, het zal best ooit gebeurd zijn, maar dat was echt het probleem niet. Turn 4 was altijd een 4 mana 4-9 of 4 mana mountain giant.
Of het nou turn 4 was (ik heb ze gezien.. zeker tegen aggro decks) of iets later in de game. Molten Giants waren te makkelijk op 0 mana te krijgen.

"Molten Giant is an interesting card, but it’s too easy for players to reduce its mana cost to 0. We’re increasing Molten Giant’s mana cost to 25 to increase the risks players must take to get a free Giant."

Mountain giant is altijd wel 4-5 mana om te spelen. Sea giant vereist een board vol met creatures om goedkoop te kunnen spelen.

En dan Arcane giant moet je 12 spells spelen voordat je hem gratis kan casten. 12 spells is bijna de helft van je deck.

En daar zit het verschil in, bij de meeste giants moet je er iets voor doen om ze supergoedkoop te kunnen casten.

• Predje
icemotion schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:52:
En dan Arcane giant moet je 12 spells spelen voordat je hem gratis kan casten. 12 spells is bijna de helft van je deck.
Mijn yogg druid en tempo mage hebben daar totaal geen problemen mee hoor :)
Vaak zijn ze op turn 6-7-8 al gratis :)

• separhim
  • Nu online
icemotion schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 05:37:
[...]

Arcane giant is niet te vergelijken met mountain of sea giant want die hebben geen permanente reduction op hun mana cost. Frost giant is de meest vergelijkbare giant. Buiten het feit dat een molten voor 0 mana op turn 3-4 compleet onzin is, is de investering voor een 0 mana molten veel gevaarlijker dan een arcane giant.
Voutloos schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:39:
[...]
Is lastig inschatten op basis van een lijstje. Mage en rogue veranderen niet veel, dus net zo veel fireballs als eerst staan tegenover gemiddeld betere minions en synergy (aantal onderdelen van combinaties met lage kans zijn weg). Het is niet te voorspellen wat de wijziging doet, maar het lijkt mij een interessante stap. Als de wijziging op papier al direct zou overtuigen zou het wellicht al weer overdone zijn. B)
Goede removal/AoE is voor veel classes niet te verkrijgen in arena in vergelijking met mage of rogue. Als ze daadwerkelijk arena gelijk willen maken zullen ze beter removal moeten toevoegen in de komende expansions of ze zullen bestaande removal op dezelfde tier maken en dan hopelijk niet epic want dan blijft het een tempo systeem.
[...]
Tuurlijk wel. Alleen iets langzamer en met mate, en daar geef ik ze groot gelijk in. Ze pesten je heus niet expres :>
Ze zeggen zo vaak dat meer gaan communiceren met de community en tot nu toe zie ik er bar weinig van, vooral als ik kijken naar andere blizzard developers zoals die van overwatch of hots.
[...]
Dat heb je niet correct onthouden, RNG klachten waren weer een tijdje minder en ze hebben nota bene GvG uitgefaseerd. Yogg is uiteraard flink random, maar bestaat (denk ik) vooral voor het spektakel en de wacke screencasts daarvan. Bij 10 mana zijn er wel meer betrouwbaarder manieren voor een game point.
Yogg is inderdaad niet betrouwbaar, maar dat betekent niet dat het leuk is om te verliezen omdat iemand een lucky yogg krijgt terwijl je de hele match voor hebt gelegen. We hebben al een aantal toernooi matches gezien waarin de match bepaalt werd door Yogg. Dit soort kaarten zorgt echt niet voor een competitive game.
[...]
Die klachten waren pas laatste 2 maanden echt hevig. En dan zit je al vrij ver met je adventure. Meeste mensen onderschatten de gehele development effort. Er loopt wellicht veel parallel, het zou me niet verbazen als sommige kaarten een doorlooptijd van 6-12 maanden hebben voor ze het daglicht zien met idee, thema kaart, correcte class keuze, verhouding tot andere kaarten, image, animaties, sound fx, testen, repeat 4x.

Overigens, Priest of the Feast is gewoon een goede kaart, en Onyx Bishop is zelfs een van de meest fun kaarten in de hele game (maar als gimmick-fun ipv altijd win-fun) en zit in een redelijk onontgonnen graveyard/resurrect richting waar misschien meer te halen is. Dat is toch 2 uit 3 kaarten. O-) Of 2 uit 2 als we gewoon doen alsof Purify niet bestaat. 8)
Dan kun je nog steeds zeggen dat de timing van Purify compleet fout was van hen. Dat hebben ze ook toegegeven en toch hadden ze besloten om zo'n kaart te releasen voor een class die compleet in de stront zat.
[...]
'Compleet niet in staat' is natuurlijk 'compleet overtrokken', anders was er uberhaupt nooit een speelbaar spel geweest. Dat soort zinsnedes helpt niet om je punt te maken.
(En dat ligt dan ook weer beetje aan mij: als software developer kan ik me meer inleven met hun kant denk ik, en ik krijg altijd al jeuk van dat soort opmerkingen. ;) )
Tja ze zeiden in het verleden dat ze graag minion combat willen bevorden maar de laatste expansions en adventures hebben het tegenovergesteld effect gehad.

• Piet_Piraat7
Ik snap de keuze niet om spells niet te kunnen taunten/blocken. Het maakt spelen tegen een mage zo totaal niet interactief. Ik gooi mijn minions neer, hij houdt ze op afstand met freeze en gaat rechtstreeks voor face damage met spells. Super leuk
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:28:
Ik snap de keuze niet om spells niet te kunnen taunten/blocken. Het maakt spelen tegen een mage zo totaal niet interactief. Ik gooi mijn minions neer, hij houdt ze op afstand met freeze en gaat rechtstreeks voor face damage met spells. Super leuk
Minion power "Controlling player cannot be targeted by spells" zou inderdaad prima zijn. Helemaal leuk zou het zijn als er een minion komt die dat kan uitdelen als Battlecry, kun je het naar de overkant gooien zodat je tegenstander zichzelf ook niet kan healen met spells. Interaction FTW :D

<GOT> Zarhrezz#2885

• Piet_Piraat7
Zarhrezz schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:45:
[...]
Minion power "Controlling player cannot be targeted by spells" zou inderdaad prima zijn. Helemaal leuk zou het zijn als er een minion komt die dat kan uitdelen als Battlecry, kun je het naar de overkant gooien zodat je tegenstander zichzelf ook niet kan healen met spells. Interaction FTW :D
Ja zoiets, of heel simpel een soort spellshield. Waar normale taunt minions getarget moeten worden voor je ze fysiek aanvalt zouden er ook minions kunnen komen met 'this minion must be targeted first' maar dan voor spells.

• icemotion
of gewoon zoiets als Animated Armor, maar dan neutral
Er zitten wat veranderingen voor Arena aan te komen. Lees net een artikel dat aangeeft dat er veranderingen komen en dat er na Purify, C'thun (and friends), N'Zoth en Yogg nog veel meer kaarten niet meer beschikbaar zullen zijn.
Sommige kaarten vind ik erg jammer, anderen snap ik wel.

http://eu.battle.net/hear...ith-dean-ayala-08-09-2016
icemotion schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:51:
of gewoon zoiets als Animated Armor, maar dan neutral
Liever niet...die scope is vele malen groter dan spell-to-the-face kunnen counteren. Velvet Apprentice maakt al wat interessante combinaties mogelijk, daar nog een neutral Animated Armor bij maakt bepaalde combinaties wel erg makkelijk.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Piet_Piraat7
Zweet op mn voorhoofd staan

Lol

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Rank 5 bereikt met mijn deck van de vorige pagina. Tevens in bijna 2 jaar speeltijd ook het hoogste rank wat ik bereikt heb.

41W 12L
77.4%

Hunter blijkt het vaakst van mij te winnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn19 op 09-09-2016 16:13 ]

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Martijn19 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:11:
Rank 5 bereikt met mijn deck van de vorige pagina. Tevens in bijna 2 jaar speeltijd ook het hoogste rank wat ik bereikt heb.

41W 12L
77.4%

Hunter blijkt het vaakst van mij te winnen.
Netjes!

Atlas#22744

• FreqAmsterdam
  • Laatst online: 15-01 08:19
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/57Kkluo.png

Na een tijd stats verzamelen kan ik inderdaad concluderen dat mage en paladin echt zwaar overplayed zijn in arena. Toch een beetje jammer. Zoals je ook kunt zien zuigt priest echt zwaar kont.

P.S. deze stats zijn played against, niet waar ik zelf mee gespeeld heb.

[ Voor 13% gewijzigd door FreqAmsterdam op 09-09-2016 18:43 ]

FreqAmsterdam schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:39:
[afbeelding]

Na een tijd stats verzamelen kan ik inderdaad concluderen dat mage en paladin echt zwaar overplayed zijn in arena. Toch een beetje jammer. Zoals je ook kunt zien zuigt priest echt zwaar kont.

Zo te zien is beginnen wel cruciaal voor je winrate in curverena.

• separhim
  • Nu online
FreqAmsterdam schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:39:
[afbeelding]

Ook mooi te zien dat tegen alle classes behalve warrior kunt zien dat je meer kans hebt om te winnen als je als eerste bent. Maar warrior is ook tevens de minst gespeeld dus dan kan het ook daar aan liggen.

• FreqAmsterdam
  • Laatst online: 15-01 08:19
Ja beginnen en dan op curve spelen is key. Sowieso is arena all about curve.

one drop, two drop, three drop, four drop is meestal win.

Edit: niet dat het heel makkelijk is om dat altijd te kunnen doen natuurlijk.

Hier trouwens waar ik zelf mee gespeeld heb:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UIMZn17.png

( druid en warrior zijn mijn favo classes trouwens :p )

M'n profiel: http://www.heartharena.com/profile/goldenpants1988

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wPUArRd.png

[ Voor 75% gewijzigd door FreqAmsterdam op 09-09-2016 19:38 ]

• Tricto
  • Laatst online: 23-01 13:35
Zo terug na lang te zijn weggeweest gister weer eens hearthstone opgepakt. Wat blijf ik dit leuk vinden. En wat is er een hoop veranderd :O. Ik ben trouwens nooit een goede speler geweest. Volgens mij is m'n beste rank ooit 16 ofzo. Dit vind ik niet erg want speel het voor de lol. Merk wel dat sommige decks nu bijna bizar te noemen zijn. Gister een potje met iemand die 7/8 legendary op tafel gooit. Nog flink uit kunnen zitten. Maar maakte uiteindelijk geen kans. Ik ben nu een beetje aan het aankloten met de Classic decks die je kunt aanmaken. Netdecks vind ik niet zo interessant. Hoogstens om te zien hoe bepaalde kaarten goed samenwerken. Het zelf aankloten vind ik veel leuker.

Nu is mijn vraag wat wijsheid is. Die avonturen etc. Zijn de kaarten van wereldbelang die je eruit krijgt. Zo ja welke kan ik dan t beste spelen. Of kan ik beter wat kaartenpacks kopen. En zo ja welke dan?? Er is zo veel bijgekomen. Zie even door de bomen het bos niet meer.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Tricto schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:15:
Zo terug na lang te zijn weggeweest gister weer eens hearthstone opgepakt. Wat blijf ik dit leuk vinden. En wat is er een hoop veranderd :O. Ik ben trouwens nooit een goede speler geweest. Volgens mij is m'n beste rank ooit 16 ofzo. Dit vind ik niet erg want speel het voor de lol. Merk wel dat sommige decks nu bijna bizar te noemen zijn. Gister een potje met iemand die 7/8 legendary op tafel gooit. Nog flink uit kunnen zitten. Maar maakte uiteindelijk geen kans. Ik ben nu een beetje aan het aankloten met de Classic decks die je kunt aanmaken. Netdecks vind ik niet zo interessant. Hoogstens om te zien hoe bepaalde kaarten goed samenwerken. Het zelf aankloten vind ik veel leuker.

Nu is mijn vraag wat wijsheid is. Die avonturen etc. Zijn de kaarten van wereldbelang die je eruit krijgt. Zo ja welke kan ik dan t beste spelen. Of kan ik beter wat kaartenpacks kopen. En zo ja welke dan?? Er is zo veel bijgekomen. Zie even door de bomen het bos niet meer.
Als je de classicset nog (lang) niet compleet hebt, zou ik altijd voor die packs gaan. Die blijven altijd speelbaar in het Standard format. De expansions en adventures gaan er na 2 jaar uit. Om die reden dus ook zoveel mogelijk naar de nieuwste uitbreidingen kijken, want die blijven het langst toegestaan in Standard. Als je alleen maar Wild speelt maakt het niet uit, daar kun je altijd alle kaarten kiezen om mee te spelen.

• Tricto
  • Laatst online: 23-01 13:35
Grotman schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:25:
[...]

Als je de classicset nog (lang) niet compleet hebt, zou ik altijd voor die packs gaan. Die blijven altijd speelbaar in het Standard format. De expansions en adventures gaan er na 2 jaar uit. Om die reden dus ook zoveel mogelijk naar de nieuwste uitbreidingen kijken, want die blijven het langst toegestaan in Standard. Als je alleen maar Wild speelt maakt het niet uit, daar kun je altijd alle kaarten kiezen om mee te spelen.
Oke oke. En wat is dan beter. Adventure of packs?

• Royy90
Tricto schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:47:
[...]

Oke oke. En wat is dan beter. Adventure of packs?
Misschien ook handig om te vermelden wat je graag speelt. Control, aggro enz enz. Ik zou zeker League of Explorers aanschaffen omdat deze nog wel een poosje mee gaat en er erg leuke kaarten inzitten om mee te experimenteren. Blackrock Mountain zou ik even links laten liggen als ik jou was, misschien enkel de eerste wing voor Emperor. The grand Tournament zou ik sowieso geen pack van kopen en enkel craften wat je leuk vind.

Daarnaast wat hierboven ook wordt aangegeven, investeer qua packs vooral in Classics omdat deze altijd te spelen blijven.

PSN Profile

Vandaag een Dragon Warlock in elkaar gezet. Na de eerste 2 poten een kleine tweak gedaan.
Van rang 12 naar 7........10-0 8) 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H2oOtHn.png

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Astie schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:37:
Vandaag een Dragon Warlock in elkaar gezet. Na de eerste 2 poten een kleine tweak gedaan.
Van rang 12 naar 7........10-0 8) 8)

[afbeelding]
Haha nice! En merk je dat de tegenstander geen idee heeft van wat je speelt?

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09-2025
Net nog eens wat HS gespeeld, een Thief Rogue deckje gemaakt, ook al is het niet competitief, het is wel het leukste deck waar ik ooit al mee gespeeld heb. Een Warlock afmaken met een Power Overwhelming is zooooo fulfilling :D

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Tomski1986 schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:41:
Net nog eens wat HS gespeeld, een Thief Rogue deckje gemaakt, ook al is het niet competitief, het is wel het leukste deck waar ik ooit al mee gespeeld heb. Een Warlock afmaken met een Power Overwhelming is zooooo fulfilling :D
Heb je wel eens Dane's stream gezien, die man is gewoon echt meester, echt geweldig :)
Deze bijvoorbeeld:

Nitai schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:39:
[...]

Haha nice! En merk je dat de tegenstander geen idee heeft van wat je speelt?
Ja, dat is het mooie van het niet spelen van netdecks maar toch hoog op de ladder. Je kan na 3 beurten wel voorspellen wat er ongeveer in het deck zit maar meer ook niet.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Astie schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:43:
[...]

Ja, dat is het mooie van het niet spelen van netdecks maar toch hoog op de ladder. Je kan na 3 beurten wel voorspellen wat er ongeveer in het deck zit maar meer ook niet.
* Nitai kopieert Astie's Dragon Warlock :+

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09-2025
Nitai schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:43:
[...]

Heb je wel eens Dane's stream gezien, die man is gewoon echt meester, echt geweldig :)
Deze bijvoorbeeld: [video]
Heerlijk!

Maar wat een verschrikkelijk snertspel is dit toch geworden. Het is al aggro wat de klok slaat. En Blizzard kijkt toe en lacht de vele negatieve opmerkingen uit. Ze geven echt niets om wat de doorwinterde Hearthstone speler denkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Tomski1986 op 11-09-2016 23:29 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Astie schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:53:
[...]

Hearthstone is easy to lurn, hard to master. Iedereen kan HS spelen en de meest voor de hand liggende keuzes maken. Maar wil jij echt bij de grote jongens horen zul je door kleine keuzeverschillen net die aantal extra win procenten krijgen. Daar zit hem de skill in.

Freeze Mage is inderdaad irritant om tegen te spelen maar ik vind dat leuker dan Smorcfest. Ik speel zelf ook graag Freeze Mage omdat het een enorm moeilijk deck is om te spelen. Zo niet het moeilijkste deck dat er op dit moment is.
In oude tijden had je Loatheb als counter samen met Healbot. Tegen Freeze Mage moet je goed kunnen timen. Heb je geen heal in je deck zitten zul heel erg smorc moeten spelen om te winnen.
Mee eens hoor, het is niet voor niets dat toernooien steeds gewonnen worden door bepaalde spelers. Maar het spel heeft natuurlijk wel een stuk minder diepgang dan bijvoorbeeld een Magic: The Gathering. Zo is het overigens ook bedoeld, dus niks mis mee. Ik wil alleen aangeven dat of je nou SMORC of een control deck speelt, voor beide hoef je geen IQ van 160 te hebben. Het lijkt hier alleen wel zo alsof je een minderwaardig mens bent omdat je een SMORC of Zoo deck speelt.

Over Freeze Mage: ik speel dan toch liever tegen een SMORC deck. Niet dat Freeze onverslaanbaar, super OP of makkelijk is, maar ik vind het gewoon niet leuk om er TEGEN te spelen. Elke beurt is je board frozen of gecleared en aan het einde maakt hij je met een OTK combo af. Met SMORC heb je tenminste nog af en toe trades en interactie met elkaar.

Verder is er altijd wel een bepaald type deck dat vaak voorkomt en dus saai wordt om tegen te spelen. De ene keer is het SMORC, maar ik kan me ook wel herinneren dat we hebben zitten vloeken op Patron Warriors, Secret Paladins, Handlocks of face hunters. Daar maak ik me allemaal nooit zo druk om. In al die tijd vind ik eigenlijk alleen Freeze Mage echt lame om tegen te spelen.

Vicariously I live while the whole world dies

• corset
Tomski1986 schreef op zondag 11 september 2016 @ 20:09:
[...]

Heerlijk!

Maar wat een verschrikkelijk snertspel is dit toch geworden. Het is al aggro wat de klok slaat. En Blizzard kijkt toe en lacht de vele negatieve opmerkingen uit. Ze geven echt niets om wat de doorwinterde Hearthstone speler denkt.
Nope, want de doorgewinterde hearthstone speler klaagt het liefste, zonder na te denken hoe het opgelost kan worden. Er is een reden dat de HS community niet serieus wordt genomen. Omdat de vocal minority zo'n negatief, zeikend volkje is waar gewoon niks positiefs uit gehaald kan worden.
Lees de laatste paar pagina's hier. Alleen maar gehuil en geklaag dat het spel zo kut is. En in de tussentijd blijven de mensen het wel spelen.

Gelukkig is er ook nog een grote (Veel groter dan de klagers) groep die genieten van het spel :)

Vicarious schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:50:
[...]

Mee eens hoor, het is niet voor niets dat toernooien steeds gewonnen worden door bepaalde spelers. Maar het spel heeft natuurlijk wel een stuk minder diepgang dan bijvoorbeeld een Magic: The Gathering. Zo is het overigens ook bedoeld, dus niks mis mee. Ik wil alleen aangeven dat of je nou SMORC of een control deck speelt, voor beide hoef je geen IQ van 160 te hebben. Het lijkt hier alleen wel zo alsof je een minderwaardig mens bent omdat je een SMORC of Zoo deck speelt.

Over Freeze Mage: ik speel dan toch liever tegen een SMORC deck. Niet dat Freeze onverslaanbaar, super OP of makkelijk is, maar ik vind het gewoon niet leuk om er TEGEN te spelen. Elke beurt is je board frozen of gecleared en aan het einde maakt hij je met een OTK combo af. Met SMORC heb je tenminste nog af en toe trades en interactie met elkaar.

Verder is er altijd wel een bepaald type deck dat vaak voorkomt en dus saai wordt om tegen te spelen. De ene keer is het SMORC, maar ik kan me ook wel herinneren dat we hebben zitten vloeken op Patron Warriors, Secret Paladins, Handlocks of face hunters. Daar maak ik me allemaal nooit zo druk om. In al die tijd vind ik eigenlijk alleen Freeze Mage echt lame om tegen te spelen.
Nee, je hebt gelijk. Minderwaardig ben je niet als je aggro of smorc speelt.
Ook bij aggro en smorc kunnen bepaalde goed doordachte beslissingen net die exrta %en geven.
Echter zit er wel een verschil tussen Control, Tempo en Aggro/Smorc.

Bij Control kunnen jou keuzes vroeg in de game invloed hebben op het eind van de game. Daarbij doel ik op value van removal en timing van threads. Denk hierbij aan Control Warrior waarbij je toch die extra beurt facedamage pakt om uiteindelijk de minion met je wapen te doden ipv met Execute wat je later in de game je een extra optie geeft om een nog grotere minion te doden.

Bij vooral Aggro/Smorc en wat minder bij Tempo zijn de kaarten die je speelt voor de hand liggend. Hunter is hier een goed voorbeeld van. De huidige deathrattle Hunter is gewoon het gooien van lastige minions die op Houndmaster na geen verdere buffs hebben voor andere minions dus op zichzelf staande minions zijn.
Je kunt hierbij ook denken aan het oude Secret Paladin:
Turn 1: Secret Keeper, 2: Minibot, 3: Mustar, 4: Shredder, 5: Belcher/Loatheb, 6: MC, 7: Boom, 8: Tirion.
Dan heb je geen moeilijke keuzes te maken, elke beurt is voor de hand liggend en je laat het aan je tegenstander over hoe daar mee om te gaan.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld Zoo die het moet hebben van het buffen van zijn eigen minions. Daar liggen de keuzes minder voor de hand.

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik was van het weekend aan het experimenteren met een Tempo Warrior (Ik wil graag Varian Wrynn spelen), met wat Karazhan kaarten, ging helaas toch wat lastiger dan ik dacht. Ik denk dat je erg snel op Dragon Warrior uitkomt wat dat betreft.

Atlas#22744

corset schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:09:
[...]

Nope, want de doorgewinterde hearthstone speler klaagt het liefste, zonder na te denken hoe het opgelost kan worden. Er is een reden dat de HS community niet serieus wordt genomen. Omdat de vocal minority zo'n negatief, zeikend volkje is waar gewoon niks positiefs uit gehaald kan worden.
Lees de laatste paar pagina's hier. Alleen maar gehuil en geklaag dat het spel zo kut is. En in de tussentijd blijven de mensen het wel spelen.

Gelukkig is er ook nog een grote (Veel groter dan de klagers) groep die genieten van het spel :)
Als je al het geklaag goed leest zitten er ook hele goede argumenten en ideeën bij. Niet elke klagende HS speler doet dat uit rage of frustratie maar omdat ze ergens goed over na hebben gedacht en tot een conclusie komen.

Ik klaag ook weleens (over 4 mana 7/7, Yogg, Call of the Skill bijvoorbeeld) maar blijf het ook spelen. Dat hoort er gewoon bij. Niet elk element van een spel kun je het mee eens zijn. Ik deel graag mijn frustraties en overwinningen met een community. Krijg je discussies van. Maar helaas ook tevaak veroordelingen en vooroordelen zoals jij nu doet.
Kasai schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:16:
Ik was van het weekend aan het experimenteren met een Tempo Warrior (Ik wil graag Varian Wrynn spelen), met wat Karazhan kaarten, ging helaas toch wat lastiger dan ik dacht. Ik denk dat je erg snel op Dragon Warrior uitkomt wat dat betreft.
Toevallig gisteren zitten spectaten bij KoningTimmy. Speelt ook Tempo Warior maar dan met N'Zoth. Speelt hij op Wild (want Shredder, Belcher, Boom, etc). Inmiddels is hij er rang 4 mee.
Speel je op standard dan is de Dragon variant beter inderdaad.
Maar ga je voor fun is Varian leuk om te spelen natuurlijk!

• Kasai

Kasai

Legendary

Astie schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:23:
[...]

Toevallig gisteren zitten spectaten bij KoningTimmy. Speelt ook Tempo Warior maar dan met N'Zoth. Speelt hij op Wild (want Shredder, Belcher, Boom, etc). Inmiddels is hij er rang 4 mee.
Speel je op standard dan is de Dragon variant beter inderdaad.
Maar ga je voor fun is Varian leuk om te spelen natuurlijk!
Nice!

Ik speel zelf alleen Standard, heb nog overwogen om het in combi met draken te doen, maar de meeste draken hebben battlecry, dus dat is beetje jammer. Vanavond nog maar eens tweaken :) Bedankt voor je input!

Atlas#22744

Pagina: 1 ... 93 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.