Benjamin- schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:38:
[...]

Taunts is een keiharde counter. Wanneer je tegen Murloc Paladin speel moet je gewoon je taunts zoveel mogelijk vasthouden tot na de eerste Anyfin, want waar de eerste vaak wordt gespeeld om het veld leeg te ruimen, gaat de tweede altijd face.

Daarom is Anyfin ook gebalanceerd, want door de 10 mana is die niet te combineren.
Ja zo ken ik er nog een paar want de beste neutrale taunt minion is Bogcreeper die maar 10 damage tegenhoud zodat er nog 20 richting face gaat en dan moet je ook nog een een boardclear en Healing hebben.

Gelukkig is deze kaart geen onderdeel van standaard en zijn we hem volgende jaar kwijt en dan hopen dat er geen ander OTK decks meer komen.

[ Voor 9% gewijzigd door beuker19 op 31-08-2016 12:13 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Bogcreeper is zo ongeveer wel de slechste taunt tegen Murloc Paladin. 1 health of 8 health, het maakt tegen dit soort decks helemaal niets uit. Je wilt juist meerdere kleine taunts hebben.

Nu kan je zeggen "maar ik wil me niet zo hard techen tegen 1 deck", maar dat is juist ook de bedoeling. Als je je tegen alles kan techen dan is het spel niet leuk meer. Er zullen altijd decks zijn die de jouwe kunnen verslaan, sommige zal je leuker vinden dan de ander, maar charge/otk decks zullen blijven, en Murloc Paladin is echt niet het ergste deck dat je zal tegenkomen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Benjamin- schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:27:
Bogcreeper is zo ongeveer wel de slechste taunt tegen Murloc Paladin. 1 health of 8 health, het maakt tegen dit soort decks helemaal niets uit. Je wilt juist meerdere kleine taunts hebben.

Nu kan je zeggen "maar ik wil me niet zo hard techen tegen 1 deck", maar dat is juist ook de bedoeling. Als je je tegen alles kan techen dan is het spel niet leuk meer. Er zullen altijd decks zijn die de jouwe kunnen verslaan, sommige zal je leuker vinden dan de ander, maar charge/otk decks zullen blijven, en Murloc Paladin is echt niet het ergste deck dat je zal tegenkomen.
Gaan jullie nou weer beginnen.... Leer elkaar eens te negeren zeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Grotman op 31-08-2016 14:29 ]

Benjamin- schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:27:
Er zullen altijd decks zijn die de jouwe kunnen verslaan, sommige zal je leuker vinden dan de ander, maar charge/otk decks zullen blijven, en Murloc Paladin is echt niet het ergste deck dat je zal tegenkomen.
OTK is gewoon niet leuk als je echt geen counter hebt (bv. Worgen Warrior vs. Priest), als zo'n deck meta wordt kunnen sommigen hun favoriete class niet spelen en dat is gewoon slecht voor het spel.

Wat ook jammer is, is dat de beste algemene counter tegen OTK het vol face agro spelen is...maar weinig OTK dat turn 5 al kan en face moet er dan toch wel zijn. Maar is, leuk is anders.

<GOT> Zarhrezz#2885

Zarhrezz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

OTK is gewoon niet leuk als je echt geen counter hebt (bv. Worgen Warrior vs. Priest), als zo'n deck meta wordt kunnen sommigen hun favoriete class niet spelen en dat is gewoon slecht voor het spel.

Wat ook jammer is, is dat de beste algemene counter tegen OTK het vol face agro spelen is...maar weinig OTK dat turn 5 al kan en face moet er dan toch wel zijn. Maar is, leuk is anders.
Precies ik ben van mening dat geen enkele combinatie van kaarten meer dan 30 damage hoort te doen in 1 turn.

Zarhrezz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

We zijn gewoon een aantal belangrijke kaarten kwijtgeraakt die dit soort match ups veel zwakker maakte, denk aan Belcher en Loatheb, maar je ziet ook dat diverse kaarten niet meer worden gespeeld, zoals Druid of the Claw, maar ook gewoon alle taunts in het algemeen.
Ik zie eigenlijk maar heel weinig taunts dat geen legendaries zijn, en dat zet de deur open voor OTK.

Ik heb altijd al gezegd, het grootste probleem van Patron met Warsong was dat je eigenlijk niets tegen de OTK kon doen, daar kon je gewoon zonder board presence of zelfs een wapen, in 1 keer clearen en lethal pakken tegen 30HP. En zolang ze zorgen dat mensen hier iets tegen kunnen doen, dan vind ik het oke.

Mijn gemiddelde win zit trouwens op 13.3 turns, heb je dan counters tegen dit deck, dan heb je vaak wel de tijd om ze te pakken, en is de OTK heel makkelijk om aan te zien komen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien cool als er een minion was (zelf zonder taunt), welke alle andere minions taunt geeft als aura. Kan je mooi aan de noodrem trekken, of misschien zelfs gebruiken om een minion welke zich bij de tegenstander achter een taunt verschuilt te kunnen pakken.

Beschermt je face in ieder geval vrij effectief, en is meteen een leuke counter tegen zichzelf. :7

* Voutloos zou dit idee maar naar blizz moeten sturen en ff dik cashen :P

Maar wellicht te sterk als je dreadsteed er naast legt :o Te fixen door het van aura naar battlecry te verplaatsen ('battlecry: all other minions gain taunt')

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 31-08-2016 17:10 ]

{signature}

Een kaart die bijvoorbeeld al je minions taunt zou kunnen geven is een interessant idee, maar opzicht heb je aan Argus en Protector wel genoeg, zeker tegen OTK decks.

EDIT: Een flametongue totem effect zou ook leuk zijn. Wanneer minions opschuiven krijgen die dan ook weer taunt. Je zou het dan kunnen maken dat alleen kaarten aan de linkerkant werken, dus een Dreadsteed die doodgaat komt aan de verkeerde kant.

[ Voor 44% gewijzigd door Benjamin- op 31-08-2016 17:14 ]

Wat betere taunt minions zou niet verkeerd zijn...bv. met wat auto-heal aan het begin van je turn, cannot be targetted by spells and hero powers, deal x damage to all (enemy?) minions if this minion takes damage...beetje dat soort werk.

<GOT> Zarhrezz#2885

Of gewoon geen goede kaarten meer maken die Charge kunnen misbruiken want dan is het probleem gelijk opgelost.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 18:45
beuker19 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:43:
Of gewoon geen goede kaarten meer maken die Charge kunnen misbruiken want dan is het probleem gelijk opgelost.
OTK-decks zijn geen 'probleem'. Misschien voor jouw decks wel, maar dat is nou eenmaal hoe het werkt, je kan niet 1 deck bouwen dat overal goed tegen is.

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 14:58
oké, even kleine rant van mijn kant... normaal ben ik nooit echt pissed op de game of zit ik te klagen over rng of wat dan ook.... Haal ook elke maand netjes mijn rank 5 voor de rewards en heb het altijd wel naar me zin in Hearthstone.

Begin van de maand moest ik nog 2 heroes golden krijgen, mage en rogue. Met mage begonnen en dat ging wel oke. Naar rank 6 geklommen (en toen was die golden). Nog de laatste paar wins achter elkaar kunnen pakken met rogue naar rank 5 en 4 sterren...

Maargoed, rogue is de enige die nog golden moest dus daar gingen we vrolijk mee verder... ik ben nu rank 13,,, Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, miracle, reno, n'zoth, c'thun, pirate, aggro en thief... echt ik kan niks winnen met deze trut hero.

Ik denk dat ik wel het probleem weet, en dat is simpelweg het gebrek aan healing en aoe in combinatie met een brakke hero power.

Benieuwd wat jullie van rogue vinden en wellicht nog een leuk deck hebben wat ik nog niet heb geprobeerd. Ik ga weer naar de tekentafel om nog eens een deck te bedenken om deze avond mee aan de slag te kunnen.

Amen

PSN Profile

sjettepetJR. schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:56:
[...]

OTK-decks zijn geen 'probleem'. Misschien voor jouw decks wel, maar dat is nou eenmaal hoe het werkt, je kan niet 1 deck bouwen dat overal goed tegen is.
De decks op zich zijn nu geen probleem aangezien je heel veel aggro op de ladder hebt maar een class Rogue, Paladin of Priest die iets langzamer zijn hebben gewoon geen enkele kans tegen OTK en dat vind ik gewoon niet goed.

Dan lees je overal dat men graag wil dat de meta langzamer word en dat je control kunt spelen maar met zulke deck's is dat dan nog niet mogelijk zonder goede counters.

Het is toch triest dan waneer ja als Priest speelt het onmogelijk is te winnen van OTK decks.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:39
Royy90 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:13:
Ik denk dat ik wel het probleem weet, en dat is simpelweg het gebrek aan healing en aoe in combinatie met een brakke hero power.

Benieuwd wat jullie van rogue vinden en wellicht nog een leuk deck hebben wat ik nog niet heb geprobeerd. Ik ga weer naar de tekentafel om nog eens een deck te bedenken om deze avond mee aan de slag te kunnen.

Amen
Blade Flurry nerf heeft er inderdaad flink ingehakt en ze hebben hierna geen enkele goede weapon of andere field clear (naast Yogg) gereleased. Plus de heal is inderdaad belabberd; Violet Illusionist is het net niet vanwege z'n stat distributie (dit had gewoon een 2/5 moeten zijn).

Dit zijn overigens mijn decks:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8o1RQrV.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jhkAiNy.png

Beide zitten zo rond de 50-60% winrate en hebben nog flink werk nodig, dus ik geef je geen garanties. :+ Succes op de ladder!

5700X | RX 6600

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Het lijkt me gewoon dat die class je totaal niet ligt. Rogue is misschien niet de sterkste class in de meta, maar ze is zeker speelbaar. Ik was trouwens overlaatst zeer geïnteresseerd in een malygos rogue deck dat Thijs aan het spelen was ( http://www.hearthpwn.com/decks/620679-onik-malygos-rogue ), maar ik heb spijtig genoeg geen Malygos, dus dan kan je het deck totaal niet spelen.

Maar klassieke Miracle rogue zou het ook nog goed moeten doen. Gewoon een ouwe lijst pakken en barnes erin proppen, want barnes is gewoon een perfect fit voor miracle rogue.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Royy90
DarthDavy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:43:
[...]

Het lijkt me gewoon dat die class je totaal niet ligt. Rogue is misschien niet de sterkste class in de meta, maar ze is zeker speelbaar. Ik was trouwens overlaatst zeer geïnteresseerd in een malygos rogue deck dat Thijs aan het spelen was ( http://www.hearthpwn.com/decks/620679-onik-malygos-rogue ), maar ik heb spijtig genoeg geen Malygos, dus dan kan je het deck totaal niet spelen.

Maar klassieke Miracle rogue zou het ook nog goed moeten doen. Gewoon een ouwe lijst pakken en barnes erin proppen, want barnes is gewoon een perfect fit voor miracle rogue.
Dat de class me totaal niet ligt lijkt me wel logisch aangezien het me laatste hero is die ik nog golden moet. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik er slecht in hoef te zijn. Ik heb genoeg tegen me gehad of in toernooien gezien hoe het hoort met rogue. Alleen zodra er een hunter komt bijvoorbeeld, dan lukt het in het begin nog wel aardig, maar later niet meer. Zelfde met Shaman en dragon Warrior eigenlijk. Ik denk gewoon dat de meta niet erg goed is nu voor rogue, misschien zijn er hier rogue spelers die dit kunnen bevestigen?

In elk geval bedankt voor je linkje, zal het eens proberen.

PSN Profile

• DarthDavy
Royy90 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:48:
[...]

Dat de class me totaal niet ligt lijkt me wel logisch aangezien het me laatste hero is die ik nog golden moet. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik er slecht in hoef te zijn. Ik heb genoeg tegen me gehad of in toernooien gezien hoe het hoort met rogue. Alleen zodra er een hunter komt bijvoorbeeld, dan lukt het in het begin nog wel aardig, maar later niet meer. Zelfde met Shaman en dragon Warrior eigenlijk. Ik denk gewoon dat de meta niet erg goed is nu voor rogue, misschien zijn er hier rogue spelers die dit kunnen bevestigen?

In elk geval bedankt voor je linkje, zal het eens proberen.
Ik ben niet echt een rogue speler, maar durf de class zeker regelmatig spelen (heb zelfs rogue gespeeld in het laatste tweakers toernooi, vraag maar aan astie :+ ). Hunter is aartsvijand nummer één van rogue. Rogue gebruikt zijn life pool als resource voor zijn hero power en dat vind hunter natuurlijk leuk met zijn eigen hero power. Dat is historisch altijd al een probleem geweest en dat zal ook zo blijven. In hetzelfde vaarwater heb je hetzelfde probleem met tempo mage, maar tegelijkertijd heb je dan weer het voordeel tegen freeze mage.

Shaman zou moeten meevallen. Sure, de totems zijn niet natuurlijk heel makkelijk aan te pakken, maar overload doet shaman enorm veel pijn, zeker als je een sap goed kan timen.

Dragon warrior kan ik begrijpen als een probleem voor rogue: snel en sturdy. Maar daartegenover zou weer moeten staan dat rogue boven control warrior en OTK warrior zou moeten staan.

Ik vind persoonlijk miracle rogue of een miracle variant wel het enigste valabele rogue deck. Het is ook het enigste rogue deck dat je op toernooien ziet. Wat tegelijk vreemd en jammer is, want de class is gewoon een natural fit voor een tempo deck.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

echt ik kan niks winnen met deze trut hero.
Je bent niet alleen, ik support je stelling :+
Heb je al iets in Wild geprobeerd? Dan heb je meer keuze, meer healing, meer deathrattle minions.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Royy90
Nitai schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:12:
[...]

Je bent niet alleen, ik support je stelling :+
Heb je al iets in Wild geprobeerd? Dan heb je meer keuze, meer healing, meer deathrattle minions.
Ik wil geen wild spelen en zal dat ook echt niet gaan doen :P

Nu kan ik me zo 123 ook geen class kaarten bedenken die rogue erg helpen hoor.
DarthDavy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:06:
[...]

Ik ben niet echt een rogue speler, maar durf de class zeker regelmatig spelen (heb zelfs rogue gespeeld in het laatste tweakers toernooi, vraag maar aan astie :+ ). Hunter is aartsvijand nummer één van rogue. Rogue gebruikt zijn life pool als resource voor zijn hero power en dat vind hunter natuurlijk leuk met zijn eigen hero power. Dat is historisch altijd al een probleem geweest en dat zal ook zo blijven. In hetzelfde vaarwater heb je hetzelfde probleem met tempo mage, maar tegelijkertijd heb je dan weer het voordeel tegen freeze mage.

Shaman zou moeten meevallen. Sure, de totems zijn niet natuurlijk heel makkelijk aan te pakken, maar overload doet shaman enorm veel pijn, zeker als je een sap goed kan timen.

Dragon warrior kan ik begrijpen als een probleem voor rogue: snel en sturdy. Maar daartegenover zou weer moeten staan dat rogue boven control warrior en OTK warrior zou moeten staan.

Ik vind persoonlijk miracle rogue of een miracle variant wel het enigste valabele rogue deck. Het is ook het enigste rogue deck dat je op toernooien ziet. Wat tegelijk vreemd en jammer is, want de class is gewoon een natural fit voor een tempo deck.
Geloof me, een t1 tunnel trog gevolgd door een coin wolfjes is echt een drama. Echte control warriors kom je vrij weinig tegen op dit moment. Mijn ervaring tegen shaman is overigens echt dat ze heel snel een board opbouwen en incl. tautns waardoor je echt snel kansloos bent. Die 7/7 is niet eens het echte probleem.

Ach we proberen lekker door :) wel een mooie uitdaging om komend seizoen met rogue only r5 te gaan halen :) iemand zin om deze challenge samen met me te doen?

PSN Profile

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Royy90 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:27:
[...]

Nu kan ik me zo 123 ook geen class kaarten bedenken die rogue erg helpen hoor.
Ik dacht meer aan neutral healers anders dan die slechte farseers. Ik denk ook niet dat Blizzard hier iets aan gaat doen. Maar dan zit er maar een ding op Royy, meer offers brengen aan onze Lord and Saviour Yogg, want die doet het wel goed in een Rogue deck.

Met de nieuwe wing van Karazhan komt ook die Ethereal Peddler uit. Dat lijkt een goede 5 drop voor een Thief Rogue?

Volgens mij zouden Arcane Giants ook goed kunnen werken aangezien je zo vaak je hero power moet gebruiken en vaak de tegenstanders alleen een grote threat als VanCleef of iets dergelijks verwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Nitai op 31-08-2016 21:39 ]

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

oké, even kleine rant van mijn kant... normaal ben ik nooit echt pissed op de game of zit ik te klagen over rng of wat dan ook.... Haal ook elke maand netjes mijn rank 5 voor de rewards en heb het altijd wel naar me zin in Hearthstone.

Begin van de maand moest ik nog 2 heroes golden krijgen, mage en rogue. Met mage begonnen en dat ging wel oke. Naar rank 6 geklommen (en toen was die golden). Nog de laatste paar wins achter elkaar kunnen pakken met rogue naar rank 5 en 4 sterren...

Maargoed, rogue is de enige die nog golden moest dus daar gingen we vrolijk mee verder... ik ben nu rank 13,,, Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, miracle, reno, n'zoth, c'thun, pirate, aggro en thief... echt ik kan niks winnen met deze trut hero.

Amen
Feelsbadman.

Moest nog even quest doen, dus maar control warrior erbij gepakt, even hunters gefarmed op ladder <3

Atlas#22744

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bij mij is hunter juist waar ik m'n laagste winrate tegen haal met mijn control warrior-deck, 50%.
De rest dik positief (67%-100%). Zegt zeker niet alles, want in totaal maar 51 potjes gespeeld en dus een erg kleine sample per class. Hunter heb ik wel het vaakst tegen gespeeld overigens, 12 keer.

Ik wist overigens niet eens dat je een gouden kist krijgt als seasonreward vanaf rank 5.
Deze maand meer dan ooit gespeeld, speel het normaal gesproken speel ik niet veel.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Ja, daar doen we het voor: rank 5 = golden epic = 400 dust. d:)b
Waarom niet? Is leuk hoor en met een klassieke oil/deckhand kan je al wat meer dan op standard.
Geloof me, een t1 tunnel trog gevolgd door een coin wolfjes is echt een drama.
Tering, ik zie dat soms ook gebeuren. Dit zijn echt de slechtste plays die je als Shaman kan maken. Turn 3: 1 mana. :N Gratis wins, tenzij je rogue bent zonder sap in je hand. >:) :P

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• PCBaas
Deze Brawl maakt wel pijnlijk duidelijk hoe belabberd Ironforge Portal is, zelfs op 4 mana is hij slecht. :r

5700X | RX 6600

beuker19 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:24:
[...]

De decks op zich zijn nu geen probleem aangezien je heel veel aggro op de ladder hebt maar een class Rogue, Paladin of Priest die iets langzamer zijn hebben gewoon geen enkele kans tegen OTK en dat vind ik gewoon niet goed.
Alledrie kunnen gewoon winnen. Sowieso is Murloc Paladin 1 van de traagste decks die er is, iets wat ik net al zei, mijn traagste wins zijn met Priest, maar die duurt gemiddeld maar 1 turn langer dan Murloc Paladin. Dus tijd is geen probleem.
Daarbij is Priest met Entombs bijverre de sterkste counter van Murloc Paladin. Entomb Warleader en je wint automatisch.

EDIT: Won toevallig net van een hele domme Priest, gebruikte een Entomb op mijn Ragnaros Lightlord, kon uiteindelijk net precies lethal pakken (24 damage) omdat hij zijn 2de wel op een Warleader deed (1 die al terug was gekomen door Anyfin). Als hij die fout niet had gemaakt had hij gewoon gewonnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Benjamin- op 31-08-2016 23:54 ]

• DarthDavy
[...]

Geloof me, een t1 tunnel trog gevolgd door een coin wolfjes is echt een drama.
Backstab trog, SI 7 trog. De body van SI 7 contest beide wolfjes.

Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar als de tegenstander een goeie draw heeft, dan mag ik van de rogue uitgaan dat hij ook een goeie draw heeft. En het hoeft niet perse die combinatie te zijn: prep, FOK/Evis, SI 7 comes also to mind. SI 7 is wel een key card in de early game om early aggression te counteren.

Benjamin- schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:28:
[...]

Alledrie kunnen gewoon winnen. Sowieso is Murloc Paladin 1 van de traagste decks die er is, iets wat ik net al zei, mijn traagste wins zijn met Priest, maar die duurt gemiddeld maar 1 turn langer dan Murloc Paladin. Dus tijd is geen probleem.
Daarbij is Priest met Entombs bijverre de sterkste counter van Murloc Paladin. Entomb Warleader en je wint automatisch.

EDIT: Won toevallig net van een hele domme Priest, gebruikte een Entomb op mijn Ragnaros Lightlord, kon uiteindelijk net precies lethal pakken (24 damage) omdat hij zijn 2de wel op een Warleader deed (1 die al terug was gekomen door Anyfin). Als hij die fout niet had gemaakt had hij gewoon gewonnen.
Ja ja maar als goede Anifin speler is daar ook heel goed omheen te spelen door je warleaders gewoon zelf te vermoorden.

Ik wil hier niet een te lang discussie van maken want jij vind OTK decks prima en ik vind het walgelijk en hoop dat ze niet met meer kaarten komen die zoiets mogelijk maken met Charge minions want Malygos decks heb ik an sich iets minder problemen mee omdat die ook mocht het geen OTK zijn niet ook nog een één board achter laat waar mee afgerekend moet worden.

• Royy90
DarthDavy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:59:
[...]

Backstab trog, SI 7 trog. De body van SI 7 contest beide wolfjes.

Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar als de tegenstander een goeie draw heeft, dan mag ik van de rogue uitgaan dat hij ook een goeie draw heeft. En het hoeft niet perse die combinatie te zijn: prep, FOK/Evis, SI 7 comes also to mind. SI 7 is wel een key card in de early game om early aggression te counteren.
Ik snap wat je bedoelt. Maar daarnaast komt er bij kijken dat hun zo makkelijk 3dmg hebben voor 1 mana. En daarna kunnen ze zo snel en makkelijk hun board uitbouwen.

Nja, komt wel goed :) deze maand hopelijk golden rogue

PSN Profile

beuker19 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:06:
[...]

Ja ja maar als goede Anifin speler is daar ook heel goed omheen te spelen door je warleaders gewoon zelf te vermoorden.

Ik wil hier niet een te lang discussie van maken want jij vind OTK decks prima en ik vind het walgelijk en hoop dat ze niet met meer kaarten komen die zoiets mogelijk maken met Charge minions want Malygos decks heb ik an sich iets minder problemen mee omdat die ook mocht het geen OTK zijn niet ook nog een één board achter laat waar mee afgerekend moet worden.
Een goede Anyfin speler zal dit zeker proberen, maar het is niet altijd even makkelijk. Ik moest net bijvoorbeeld echt de keuze maken voor een eerdere boardclear, want Priest kan nu heel snel het veld onder druk zetten, ik kon hier dan ook niet die mogelijkheid benutten.
Als Priest hoef je er natuurlijk ook maar 1 te hebben, want zou je dan de maximale combo hebben zonder die ene, dan is dat max 24 damage.

Als Priest moet je dan ook constant druk zetten, dat is sowieso de manier om van Murloc Paladin te winnen. Uiteraard moet je uitkijken voor boardclears, maar je moet hem wel onder druk zetten.

Een jaar geleden was Priest echt de sjaak, speelde veel te traag, bijna geen minions op het veld en Paladin kon gewoon rustig zijn deck trekken en inderdaad je eigen Warleaders killen. Nu zat ik op turn 5-6 tegen een gigantisch veld te kijken die ik wel moest verwijderen, terwijl er daarna nog wat resurrects kwam, en later nog een N'Zoth.

Maargoed, dit soort decks wil je niet verliezen, dan krijg je straks dat je nog maar 3 type decks kan maken en kunnen we net zo goed rock paper scissors spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Benjamin- op 01-09-2016 00:19 ]

Benjamin- schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:18:
[...]

Een goede Anyfin speler zal dit zeker proberen, maar het is niet altijd even makkelijk. Ik moest net bijvoorbeeld echt de keuze maken voor een eerdere boardclear, want Priest kan nu heel snel het veld onder druk zetten, ik kon hier dan ook niet die mogelijkheid benutten.
Als Priest hoef je er natuurlijk ook maar 1 te hebben, want zou je dan de maximale combo hebben zonder die ene, dan is dat max 24 damage.

Als Priest moet je dan ook constant druk zetten, dat is sowieso de manier om van Murloc Paladin te winnen. Uiteraard moet je uitkijken voor boardclears, maar je moet hem wel onder druk zetten.

Een jaar geleden was Priest echt de sjaak, speelde veel te traag, bijna geen minions op het veld en Paladin kon gewoon rustig zijn deck trekken en inderdaad je eigen Warleaders killen. Nu zat ik op turn 5-6 tegen een gigantisch veld te kijken die ik wel moest verwijderen, terwijl er daarna nog wat resurrects kwam, en later nog een N'Zoth.

Maargoed, dit soort decks wil je niet verliezen, dan krijg je straks dat je nog maar 3 type decks kan maken en kunnen we net zo goed rock paper scissors spelen.
Hoezo dat dan je hebt altijd nog decks als Freeze Mage en Malygos.
Mij gaat het puur om Charge als ability en dat vind ik niet goed voor de game omdat je het niet goed kunt counteren.
Ik zou het ook geen probleem vinden dat wapens en charge minions alleen maar face kunnen gaan naar de volgende beurt.

• Kasai

Kasai

Legendary

Grotman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:58:
Bij mij is hunter juist waar ik m'n laagste winrate tegen haal met mijn control warrior-deck, 50%.
De rest dik positief (67%-100%). Zegt zeker niet alles, want in totaal maar 51 potjes gespeeld en dus een erg kleine sample per class. Hunter heb ik wel het vaakst tegen gespeeld overigens, 12 keer.

Ik wist overigens niet eens dat je een gouden kist krijgt als seasonreward vanaf rank 5.
Deze maand meer dan ooit gespeeld, speel het normaal gesproken speel ik niet veel.
Deze hunters speelde dan ook heel aggresief, daarom ging ik control :) Anders was ik Tempo of Dragon gegaan <3

Atlas#22744

beuker19 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:06:
[...]

Hoezo dat dan je hebt altijd nog decks als Freeze Mage en Malygos.
Mij gaat het puur om Charge als ability en dat vind ik niet goed voor de game omdat je het niet goed kunt counteren.
Ik zou het ook geen probleem vinden dat wapens en charge minions alleen maar face kunnen gaan naar de volgende beurt.
Wanneer Anyfin er uit gaat, gaat ook Thaurissan er uit, en daarmee allerlei andere OTK combo's zoals met Malygos en Worgen. De enige die we dan houden is met Arcane Giant.

Maar ik begrijp het niet, een minion die face gaat is een probleem, maar niet een spell? Tijdens normale potjes begrijp ik dat wel, want decks zoals Face Hunter waren gewoon achterlijk, maar de charge van Anyfin is puur een kwestie van een gigantische combo spelen van 30 mana, om dan lethal te hebben. Uiteindelijk vraagt de combo van Mage minder mana, en daar kan een taunt je niet eens helpen.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Voor het nieuwe seizoen wil ik mijn shaman naar 60 halen, afgelopen seizoen gespeeld met een "eigen" totem-shaman.

Dit seizoen wil ik (tegen alle aggro en vooral zelf geen aggro) iets met veel healing, taunts, comebacks en AoE. Een tijd terug zag ik een stream van Sahvj van zo'n shaman. Nu heb ik zelf een deckje gemaakt met Arcane Giants aangezien ik veel spells speel moeten die vaak bijna gratis zijn en combo'en dan geweldig met faceless shambler.

Daarnaast verwacht ik dat Ancestral Healing heel goed werkt met de 4 mana 7/7 en de giants.

Enige waar ik aan twijfel is sylvanas, maar die doet het weer goed met ancestral spirit.

Wellicht past emperor nog goed om meer combo's te openen.

En ik vraag met af of ik genoeg draw heb en wellicht nog iets meer earlygame nodig heb?

http://www.hearthpwn.com/...1;35226:2;35227:1;42049:2;
Lijkt een hoop op de Bogcreeper lijst. Maar heb er niet mee gespeeld dus kan geen advies geven wat goed is.
https://tempostorm.com/he...a-snapshot-august-30-2016

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:42
beuker19 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:24:
[...]

Dan lees je overal dat men graag wil dat de meta langzamer word en dat je control kunt spelen maar met zulke deck's is dat dan nog niet mogelijk zonder goede counters.

Het is toch triest dan waneer ja als Priest speelt het onmogelijk is te winnen van OTK decks.
Volgens mij doelt sjettepetJR op de aggro verslaat combo verslaat control verslaat aggro cyclus. Als je control priest speelt dan ga je het dus gewoon moeilijk krijgen tegen combo decks. Om die te verslaan zou je dan aggro priest moeten spelen, maar dat bestaat niet echt. Eigenlijk moet Blizzard zorgen dat iedere class een speelbaar aggro, combo en control deck heeft.

Ik vind OTK decks ook niet heel geweldig hoor, maar combo decks wel, en de enige grote combo's die Blizzard ons geeft zijn OTK combo's. Ik zou ook best bijvoorbeeld een lock combo willen zien waarbij je een onsterfelijke taunt hebt of zo, maar minions zijn nu veel te kwetsbaar, en waarschijnlijk ziet men zoiets weer als "niet fun".

• Predje
IMHO moet je out-of-hand gewoon geen facedmg kunnen doen.
Doe alles maar via het board en geef de tegenstander in ieder geval 1 turn om te reageren.
Dat is de enige manier om het spel interactief te maken. Sommige zaken zijn gewoon echt "achterlijk"..
Worgen OTK, Anyfin, Maly pew pew, oude FoN+SR, Patron, Leeroy+PO+PO+PO+PO, static freezemage.. Echt allemaal te saai voor woorden.

Ja, leuk voor je dat je zoveel "skill" hebt om dmg te tellen.. de tegenstander zit tot turn 10 naar een leeg board te kijken om vervolgens ineens zonder iets te kunnen doen dood te zijn.

Doomhammer + 2x rockbiter.. gadverdamme.. vaak nog 1mana shocks erbij.. echt zo leuk..

Al die decks zijn er op ingericht niets te doen (ofja beetje overleven) tot de wombocombo.

Charge, spells en weapons kunnen niet face.. KLAAR.

Moeten ze wel even de saaie statische heropowers van warrior en hunter aanpassen.

Door dit aan te passen kan control en aggro nogsteeds bestaan.. en combodecks ook prima.. maar de combo is dan gericht om een uberboard om daarna face te gaan.
108rogar schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:46:
Ik vind OTK decks ook niet heel geweldig hoor, maar combo decks wel, en de enige grote combo's die Blizzard ons geeft zijn OTK combo's. Ik zou ook best bijvoorbeeld een lock combo willen zien waarbij je een onsterfelijke taunt hebt of zo, maar minions zijn nu veel te kwetsbaar, en waarschijnlijk ziet men zoiets weer als "niet fun".
Rogues hebben gewoon combo decks, beter gezegd, een hoop kaarten gebruiken zelfs de ability combo.
Maar er zit zat combo in het spel, we denken eigenlijk wel al heel snel aan OTK/hoge burst, maar Token Druid zit vol met combo, Tempo Mage gebruikt ook de nodige combo kaarten enz. Uiteindelijk spreek je over combo wanneer je meerdere kaarten in combinatie met duidelijke synergy met elkaar speel.
Sommige zijn heel simpel, zoals Equality combo's, maar een Violet Teacher combo met Innervates, Power of the Wild enz is toch wel echt combo.
Predje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:04:
IMHO moet je out-of-hand gewoon geen facedmg kunnen doen.
Doe alles maar via het board en geef de tegenstander in ieder geval 1 turn om te reageren.
Dat is de enige manier om het spel interactief te maken. Sommige zaken zijn gewoon echt "achterlijk"..
Worgen OTK, Anyfin, Maly pew pew, oude FoN+SR, Patron, Leeroy+PO+PO+PO+PO, static freezemage.. Echt allemaal te saai voor woorden.

Ja, leuk voor je dat je zoveel "skill" hebt om dmg te tellen.. de tegenstander zit tot turn 10 naar een leeg board te kijken om vervolgens ineens zonder iets te kunnen doen dood te zijn.

Doomhammer + 2x rockbiter.. gadverdamme.. vaak nog 1mana shocks erbij.. echt zo leuk..

Al die decks zijn er op ingericht niets te doen (ofja beetje overleven) tot de wombocombo.

Charge, spells en weapons kunnen niet face.. KLAAR.

Moeten ze wel even de saaie statische heropowers van warrior en hunter aanpassen.

Door dit aan te passen kan control en aggro nogsteeds bestaan.. en combodecks ook prima.. maar de combo is dan gericht om een uberboard om daarna face te gaan.
Ben je dan ook tegen diverse spells? Denk aan Fireballs, Kill Command enz? Opzicht had ik het helemaal niet erg gevonden als (hoge) damage spells face niet konden raken. Dat zou taunts weer sterker maken en daardoor zou ook charge en wapens zwakker worden.

Wat ook nog een optie zou kunnen zijn is een cap op de maximale damage per turn, zeg (2x turn number) als max damage die op face doorkomt (alle overflow negated). Beurt 1 kun je dus maximaal 2 damage doen, beurt 2 maximaal 4, etc. totdat je vanaf turn 10 maximaal 20 damage per turn op face kan doen. OTK is daarmee opgelost zonder dat kaarten aangepast hoeven te worden. Een hele partij zitten wachten tot je de killer combo hebt heeft dan ook geen zin meer, als je de tegenstander niet onder de 21 hebt, gaat het gewoon niet lukken in een enkele beurt.

De vroegste kill die dan kan plaatsvinden is dan op turn 5 en dat kan alleen als je elke beurt maximum face damage gedaan hebt...dus ook beurt 1 al 2 damage doen, beurt 2 daar 4 damage bij, etc. Dat zal vrijwel geen enkel deck kunnen en een korte partij zal dan zo'n 6-7 turns zijn. Wat mij betreft is dat een prima baseline.

<GOT> Zarhrezz#2885

• 108rogar
Benjamin- schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:12:
Rogues hebben gewoon combo decks, beter gezegd, een hoop kaarten gebruiken zelfs de ability combo.
Maar er zit zat combo in het spel, we denken eigenlijk wel al heel snel aan OTK/hoge burst, maar Token Druid zit vol met combo, Tempo Mage gebruikt ook de nodige combo kaarten enz. Uiteindelijk spreek je over combo wanneer je meerdere kaarten in combinatie met duidelijke synergy met elkaar speel.
Sommige zijn heel simpel, zoals Equality combo's, maar een Violet Teacher combo met Innervates, Power of the Wild enz is toch wel echt combo.
Ik heb het over decks die draaien om en winnen met een combo, waar ook heel het deck omheen gebouwd is. Ik noemde het "grote combo" bij gebrek aan een beter woord. Je zou ook kunnen zeggen dat het decks zijn met extreme vorm van synergie.
Zarhrezz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:17:
Wat ook nog een optie zou kunnen zijn is een cap op de maximale damage per turn, zeg (2x turn number) als max damage die op face doorkomt (alle overflow negated). Beurt 1 kun je dus maximaal 2 damage doen, beurt 2 maximaal 4, etc. totdat je vanaf turn 10 maximaal 20 damage per turn op face kan doen. OTK is daarmee opgelost zonder dat kaarten aangepast hoeven te worden. Een hele partij zitten wachten tot je de killer combo hebt heeft dan ook geen zin meer, als je de tegenstander niet onder de 21 hebt, gaat het gewoon niet lukken in een enkele beurt.

De vroegste kill die dan kan plaatsvinden is dan op turn 5 en dat kan alleen als je elke beurt maximum face damage gedaan hebt...dus ook beurt 1 al 2 damage doen, beurt 2 daar 4 damage bij, etc. Dat zal vrijwel geen enkel deck kunnen en een korte partij zal dan zo'n 6-7 turns zijn. Wat mij betreft is dat een prima baseline.
Is zeker interessant.
Tevens is ook Animated Armor een hele interessante kaart, ik zou zulke type kaarten best meer willen zien.
De kaart uit deze Brawl vind ik ook heel interessant, een taunt met deathrattle dat er geen minions meer kunnen aanvallen.
108rogar schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:41:
[...]

Ik heb het over decks die draaien om en winnen met een combo, waar ook heel het deck omheen gebouwd is. Ik noemde het "grote combo" bij gebrek aan een beter woord. Je zou ook kunnen zeggen dat het decks zijn met extreme vorm van synergie.
Want auctioneer turns of Violet Teacher turns zijn geen grote combo's waarmee je games wint?

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-01 14:54
Ik speel al tijden af en toe een potje zonder er geld in te stoppen. Duurt ook een tijd voordat je dan een 'goed' deck bij elkaar hebt. Wat ik hier ook al veel lees, erger ik me aan al die 'saaie' (lees effectieve dus iedereen speelt het) decks. Is geen doorkomen aan, vroeger kwam ik nog wel tot rank 10. Nu bijna onmogelijk (ben ook niet super goed) om voorbij rank 15 te komen. Alleen maar Shamans, Token Druids etc.

Welk een ellende naar mijn mening.

Je kan je er maar druk om maken...

Ik vind combo's zoals met Druid en Violet Teacher juist wel de goede weg omdat je er dan iets aan kunt doen of hopen dat hij geen SR heeft.

Ik blijf er bij da't Charge gewoon een slechte
ability is maar dat heeft de geschiedenis wel bewezen

Benjamin- schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:56:
[...]

Is zeker interessant.
Tevens is ook Animated Armor een hele interessante kaart, ik zou zulke type kaarten best meer willen zien.
De kaart uit deze Brawl vind ik ook heel interessant, een taunt met deathrattle dat er geen minions meer kunnen aanvallen.
Animated Armor is ook hoe ik op dit idee gekomen ben. Je wil een mechanisme dat de OTK spikes waar je je niet / nauwelijks tegen kunt wapenen uit de game haalt terwijl er wel progressie is; turn 10 damage wil je niet beperken op 10 ofzo, turn 2-3 damage wel, vandaar dat ik (2x turn) zou hanteren.

Generic minions met een ability als 'targets cannot take more damage from an attack than the health of this minion'. Een variant zou op de attack value van de minion zijn. Dit kan erg interessante gameplay geven, van beide kanten. Als het health-based is, kan de damage cap verhoogd worden door healing / +health buffs. Stat swapping kan ook erg grappig worden. Voor attack geldt eigenlijk hetzelfde. Wil je agro spelen, zul je dingen gaan doen als de minion van je tegenstander met deze stat de abusive sergeant buff geven...kunnen jou minions die beurt +2 damage doen, je tegenstander de beurt erop niet meer. Zo is er een hele hoop leuks te bedenken op het gebied van slim gebruik van je opties.

Deathrattles met neutraliserende effecten op taunt zou ook mooi zijn, taunt-heavy spelen gaat het verschil niet maken omdat removal doorgaans goedkoper is dan de taunt dus je houdt het alsnog niet bij. Vertragende deathrattles maken het dan interessanter. Ik denk dan aan dingen als 'Players are immune until the start of your next turn' of dingen als 'Spell cost x more until the end of your next turn' / 'Minions cost x more until the end of your next turn'.

<GOT> Zarhrezz#2885

• 108rogar
Benjamin- schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:56:
Want auctioneer turns of Violet Teacher turns zijn geen grote combo's waarmee je games wint?
Miracle Rogue vind ik wel een combo deck, als je dat bedoelt. Die Violet Teacher turn heb ik zelf nog niet gezien, maar een paar 2/2's op het bord toveren klinkt niet erg indrukwekkend.

Uit je vraagstelling proef ik dat jij het niet eens bent met iets wat ik zei, maar ik weet niet zo goed wat. Klopt dit?
beuker19 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:30:
Ik vind combo's zoals met Druid en Violet Teacher juist wel de goede weg omdat je er dan iets aan kunt doen of hopen dat hij geen SR heeft.

Maar gaat het nu om Charge in algemeen, of over OTK? Typische charge situaties zijn bijvoorbeeld met de oude Face Hunter. OTK komt in 2 vormen, spells en charge, het maakt echter niet uit welke er wordt gebruikt. Of nou 3-4 Murlocs in je bakkes rammen of je krijgt een barrage aan spells in je bakkes.

Dus dan is de vraag, zou je ook willen dat er geen hoge damage spells meer naar face kunnen?
Zarhrezz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:39:
[...]

Animated Armor is ook hoe ik op dit idee gekomen ben. Je wil een mechanisme dat de OTK spikes waar je je niet / nauwelijks tegen kunt wapenen uit de game haalt terwijl er wel progressie is; turn 10 damage wil je niet beperken op 10 ofzo, turn 2-3 damage wel, vandaar dat ik (2x turn) zou hanteren.

Generic minions met een ability als 'targets cannot take more damage from an attack than the health of this minion'. Een variant zou op de attack value van de minion zijn. Dit kan erg interessante gameplay geven, van beide kanten. Als het health-based is, kan de damage cap verhoogd worden door healing / +health buffs. Stat swapping kan ook erg grappig worden. Voor attack geldt eigenlijk hetzelfde. Wil je agro spelen, zul je dingen gaan doen als de minion van je tegenstander met deze stat de abusive sergeant buff geven...kunnen jou minions die beurt +2 damage doen, je tegenstander de beurt erop niet meer. Zo is er een hele hoop leuks te bedenken op het gebied van slim gebruik van je opties.

Deathrattles met neutraliserende effecten op taunt zou ook mooi zijn, taunt-heavy spelen gaat het verschil niet maken omdat removal doorgaans goedkoper is dan de taunt dus je houdt het alsnog niet bij. Vertragende deathrattles maken het dan interessanter. Ik denk dan aan dingen als 'Players are immune until the start of your next turn' of dingen als 'Spell cost x more until the end of your next turn' / 'Minions cost x more until the end of your next turn'.
Absoluut, en dat is ook waarom het verlies van Loatheb en Belcher groot was, beide kaarten hebben een effect waardoor een speler veel gelimiteerder is in een beurt. Maar hier kan je natuurlijk nog zat aan toevoegen, zoals jij hier voorstel, maar ook dingen zoals Face die 50% minder damage pakt, minions die damage verminderen, of zelfs taunt achtige minions tegen spells (denk aan Bolf) enz enz.

Heel veel effecten bestaan al of zijn er zo in te stoppen, maar ik denk dat ze heel bang zijn dat het te sterk wordt.
108rogar schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:45:
[...]

Miracle Rogue vind ik wel een combo deck, als je dat bedoelt. Die Violet Teacher turn heb ik zelf nog niet gezien, maar een paar 2/2's op het bord toveren klinkt niet erg indrukwekkend.

Uit je vraagstelling proef ik dat jij het niet eens bent met iets wat ik zei, maar ik weet niet zo goed wat. Klopt dit?
Een Druid die turn 3 (via coin of wild growth) een Teacher neergooit en dit opvolgt met Innervate + Power of the Wild, heeft dan een 4/6 en 2 2/2's op het veld. Dat is voor heel veel decks op dat moment onmogelijk om te verwijderen.

En nee ik ben het er niet mee eens, want mensen denken vaak aan combo's en kaarten die de laatste damage doen. Mensen staren zich blind op die laatste turns, terwijl die eerdere turns er juist voor zorgen dat het mogelijk is.
Een vroege Teacher turn die redelijk blijft plakken, zorgt er voor dat de tegenstander de rest van de game op achterstand zit, en daardoor verliezen ze dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Benjamin- op 01-09-2016 14:52 ]

• Lapras
  • Laatst online: 23-01 18:31

Lapras

Ice beam

Ah man, ik mis eigenlijk de oude kaarten niet zo, behalve Loatheb. Wat een geweldige kaart was dat.
Loatheb en Sludge Belcher mis ik erg, standaard kaarten voor iedere midrange/control.

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Charge in algemeen is ook niet een probleem, het geeft juist ook een respons op een taunt situatie bijvoorbeeld. Als je alles op bord ziet liggen is het verassings element ook een stuk weg.

Charge in face hoeft voor mij ook niet zo persoonlijk, wellicht dat buffen van een minion met charge weer "summoning sickness" moet geven ofzo. Maar helemaal charge weg halen is overkill denk ik. Net als damage spells removen. Maar beperken wat je zoals hier voor werd gezegd in de eerste beurten kunt, of bepaalde spells die gewoon niet face kunnen is een betere optie denk ik. :)

• 108rogar
Benjamin- schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:48:
Een Druid die turn 3 (via coin of wild growth) een Teacher neergooit en dit opvolgt met Innervate + Power of the Wild, heeft dan een 4/6 en 2 2/2's op het veld. Dat is voor heel veel decks op dat moment onmogelijk om te verwijderen.

En nee ik ben het er niet mee eens, want mensen denken vaak aan combo's en kaarten die de laatste damage doen. Mensen staren zich blind op die laatste turns, terwijl die eerdere turns er juist voor zorgen dat het mogelijk is.
Een vroege Teacher turn die redelijk blijft plakken, zorgt er voor dat de tegenstander de rest van de game op achterstand zit, en daardoor verliezen ze dan.
Tja, dan hebben we het over semantiek. Het is niet de focus van het deck want je kunt niet erop vertrouwen dat je die altijd op beurt 3 hebt, dus ik noem het dan geen combo deck, maar een tempo combo in een tempo deck.
PaYnE81 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:18:
Charge in algemeen is ook niet een probleem, het geeft juist ook een respons op een taunt situatie bijvoorbeeld. Als je alles op bord ziet liggen is het verassings element ook een stuk weg.

Charge in face hoeft voor mij ook niet zo persoonlijk, wellicht dat buffen van een minion met charge weer "summoning sickness" moet geven ofzo. Maar helemaal charge weg halen is overkill denk ik. Net als damage spells removen. Maar beperken wat je zoals hier voor werd gezegd in de eerste beurten kunt, of bepaalde spells die gewoon niet face kunnen is een betere optie denk ik. :)
Charge verwijderen lijkt mij ook niet goed omdat je anders alleen via spells kunt reageren op wat je tegenstander neerlegt. Er zijn gewoon kaarten die je de volgende beurt van tafel wil hebben en charge is daar een non-spell mechanisme voor. Het probleem zit wat mij betreft dan ook in charge-to-the-face. Dat de beurt dat een minion in play komt niet toelaten lijkt me een prima aanpassing.

Ik vind Priest leuk en tegen bv. early Lightspawn is charge prima. Als ik turn 2 een high-attack drop, coin turn 3 Lightspawn is die potentieel turn 4 een 20/20. Als je zoiets tegen je krijgt, is het charge of removal spell en anders wordt het wel erg lastig. Charge heeft ook waarde tegen bv. mage area damage / freeze...als alles wat je opgooit de volgende beurt op area damage wordt weggevaagd, heb je buiten spells ook geen mogelijkheid om iets aan zijn / haar minions te doen. Ook daar is charge de counter. Release the Hounds tegen vomit is ook prima en zonder charge werkt het natuurlijk niet. Maar voor al deze scenario's zou charge prima blijven als het niet face kon.

<GOT> Zarhrezz#2885

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Zarhrezz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:50:
[...]

Charge verwijderen lijkt mij ook niet goed omdat je anders alleen via spells kunt reageren op wat je tegenstander neerlegt. Er zijn gewoon kaarten die je de volgende beurt van tafel wil hebben en charge is daar een non-spell mechanisme voor. Het probleem zit wat mij betreft dan ook in charge-to-the-face. Dat de beurt dat een minion in play komt niet toelaten lijkt me een prima aanpassing.

Ik vind Priest leuk en tegen bv. early Lightspawn is charge prima. Als ik turn 2 een high-attack drop, coin turn 3 Lightspawn is die potentieel turn 4 een 20/20. Als je zoiets tegen je krijgt, is het charge of removal spell en anders wordt het wel erg lastig. Charge heeft ook waarde tegen bv. mage area damage / freeze...als alles wat je opgooit de volgende beurt op area damage wordt weggevaagd, heb je buiten spells ook geen mogelijkheid om iets aan zijn / haar minions te doen. Ook daar is charge de counter. Release the Hounds tegen vomit is ook prima en zonder charge werkt het natuurlijk niet. Maar voor al deze scenario's zou charge prima blijven als het niet face kon.
Exact, Charge is ook een respons mechanisme op zaken die anders erg naar uit kunnen pakken, Charge face is het probleem dat je wilt aanpakken omdat het soms misbruikt wordt inderdaad.
Misschien dat charge een activatiecost moet krijgen ofzo, dan heeft de minion het wel maar het moet enabled worden door extra mana te burnen die beurt :)
PaYnE81 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:26:
Exact, Charge is ook een respons mechanisme op zaken die anders erg naar uit kunnen pakken, Charge face is het probleem dat je wilt aanpakken omdat het soms misbruikt wordt inderdaad.
Misschien dat charge een activatiecost moet krijgen ofzo, dan heeft de minion het wel maar het moet enabled worden door extra mana te burnen die beurt :)
Of de volgende beurt en dan noemen we het Overload :+

<GOT> Zarhrezz#2885

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Zarhrezz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:44:
[...]

Of de volgende beurt en dan noemen we het Overload :+
Haha inderdaad :9
beuker19 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:30:

Ik vind het over het algemeen een probleem in HS als kaarten smorc promoten zonder dat je daar als tegenstander iets tegen kan doen. Charge wordt helaas te vaak gebruikt in die vorm: Gewoon face smorcen.

Wat ik veel erger vindt is het oneindig uitkotsen van minions in een game waarin aoe creature removal inefficiënt en schaars is.

Daar kunnen ze in HS beter naar kijken, dan naar de paar charge minions die in het spel zitten. Geen van de huidige charge minions vind ik een probleem. Ik zit overigens niet te wachten op nog meer charge minions, zeker niet als ze neutral of hunter/warlock/paladin zijn.

• Tektoon
Als jullie klaar zijn met klagen kunnen jullie zo fijn mid range Dragon Pally gaan spelen. :>

Medivh zelf is ook leuk maar ik ben eerst voor die Pally gegaan. On-curve is het deck echt een bitch. Dragons ontdekken, discounten met de escort en steamrollen maar. En ik heb niet eens die 3/6 taunt-dragon of Chillmeh.

Jammer dat de wings allemaal zo matig zijn maar de kaarten zijn deze week erg nice. Ik kijk ook erg uit naar een soort control/combo mage met secrets maar dat zal wellicht voor wild zijn. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

xelfer schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:20:
[...]

Ik vind het over het algemeen een probleem in HS als kaarten smorc promoten zonder dat je daar als tegenstander iets tegen kan doen. Charge wordt helaas te vaak gebruikt in die vorm: Gewoon face smorcen.
Heb je het dan ook over OTK? Want als ik kijk naar Murlocs, daar ga ik echt geen face mee, totdat ik genoeg heb voor lethal, de rest is puur control.
Dat is ook altijd het geval met OTK decks, control en card draw totdat je lethal hebt.

Hersenloos face gaan ben ik 100% tegen.
108rogar schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:25:
[...]

Tja, dan hebben we het over semantiek. Het is niet de focus van het deck want je kunt niet erop vertrouwen dat je die altijd op beurt 3 hebt, dus ik noem het dan geen combo deck, maar een tempo combo in een tempo deck.
Dat is wel de focus van Token Druid. Dat deck zit vol met token kaarten om vervolgens een combo van kaarten te spelen om een sterk veld te krijgen. Violet teacher is een belangrijke, maar Fandral + Living Roots + Power of the Wild is ook een enorm sterke combo, en zo zijn er nog wel meer.

Maar hoeveel combo's zijn er nodig voordat het combo is? Murloc Paladin gebruikt maar 6 kaarten in totaal.

Vanavond wat partijen Priest gespeeld, paar leuke matchup. Daarna een eigen Hunter secret deck (elke secret dat ik heb 1x erin) met de Watcher om eens te kijken of die een beetje werkt.

Hoogtepunt van de avond: Worgen OTK Warrior die 'em op zich heel netjes uitspeelde; hij hapte de Explosive Trap zelf door face te gaan met z'n axe voordat hij de Worgen speelde, ging boosten en de Manipulator speelde. M'n tweede trap was echter Misdirection en de Worgen ging in z'n eigen bakkes (fatal). Worgen op Worgen was ook niet erg geweest, next turn was dan een Rag drop geweest die ook fatal was geweest. Toch prachtig als je het hebt liggen, je een "Well played" krijgt voordat z'n hand geleegd wordt terwijl je al weet dat hij zichzelf gaat omleggen of dat het volgende beurt gegarandeerd fatal is.

Dieptepunt was weer eens een Mage die next turn fatal stond, lege hand, geen board control, top deck Yogg game win. Er wordt wel eens geroepen dat die kaart spelen skill vereist en niet gegarandeerd een win is. In dit geval (weer eens) de enige kaart in z'n deck die hem kon redden en dat nog top deck ook. Een beetje RNG is niet erg, maar Yogg is gewoon teveel RNG.

<GOT> Zarhrezz#2885

Benjamin- schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:44:
[...]

Heb je het dan ook over OTK? Want als ik kijk naar Murlocs, daar ga ik echt geen face mee, totdat ik genoeg heb voor lethal, de rest is puur control.
Dat is ook altijd het geval met OTK decks, control en card draw totdat je lethal hebt.

Hersenloos face gaan ben ik 100% tegen.
OTK vind ik prima want dat gebeurt pas late game en dan heb je als tegenstander genoeg tijd gehad om de game te beslissen of je defensieve positie sterk genoeg te maken dat je het kan overleven.

Ik heb meer over de t3 Wolfrider to the face bijvoorbeeld.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Benjamin- schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:53:
Loatheb en Sludge Belcher mis ik erg, standaard kaarten voor iedere midrange/control.
Yup, belcher mis ik hier ook. zeker voor n'zoth decks mis je een deftige 5 mana taunt die, itt abomination, je eigen geen schade toebrengt.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Predje
Het mag ook wel een onsje minder qua frustratie, anders post (hier) gewoon niks...

[ Voor 81% gewijzigd door Koekiemonsterr op 03-09-2016 18:25 ]

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-12-2025
Predje schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:58:
Gadverdamme! Net weer het schoolvoorbeeld waarom ik deze game ooit zo HAAT...
Zoo (goor deck, kots minions = win).. turn 7.. leeroy, po, po, coin, po... en ik ging net zo lekker met heel zijn tyfusboard steeds leeg te houden...
Eerlijk gezegd zou ik het helemaal niet verkeerd vinden als de total health pools veranderen naar ~45-50.

Net wat meer ademruimte en het zou de meta ten goede komen met wat meer tactische keuzes.

• Kasai

Kasai

Legendary

Tektoon schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:04:
Als jullie klaar zijn met klagen kunnen jullie zo fijn mid range Dragon Pally gaan spelen. :>

Medivh zelf is ook leuk maar ik ben eerst voor die Pally gegaan. On-curve is het deck echt een bitch. Dragons ontdekken, discounten met de escort en steamrollen maar. En ik heb niet eens die 3/6 taunt-dragon of Chillmeh.

Jammer dat de wings allemaal zo matig zijn maar de kaarten zijn deze week erg nice. Ik kijk ook erg uit naar een soort control/combo mage met secrets maar dat zal wellicht voor wild zijn. :)
Jammer dat je voor elk Paladin deck wel Tirion en/of Ragnaros Lightlord nodig hebt :|

Atlas#22744

• Tektoon
Ik speel m op NA in de budget versie zonder Tirion/Lightlord. Op EU heb ik de Lightlord ook niet. Maar goed, als het deck een succes is komend seizoen dan craft ik er op NA in ieder geval wel Tirion bij: die geeft ook een mooi wapen. Ik speel 'm bijna zonder healing (a-la Warrior) dus ik weet niet of ik de Lightlord erin zou doen als ik die had. Het is geen dragon, z'n effect doet niks qua tempo en het deck heeft niet nóg meer end-game nodig. :)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Om maar wat positiefs te brengen ipv de constante QQ over RNG.

Karazhan adventure is awesome <3 vanavond de laatste wing doen, Netherspite en het laatste gevecht schijnen echt lastig te zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik zit momenteel Netherspite Heroic te doen met een deckje dat ik zelf in elkaar heb geflanst.. en hij is inderdaad best pittig

[ Voor 162% gewijzigd door icemotion op 02-09-2016 12:14 ]

• corset
icemotion schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:06:
Ik zit momenteel Netherspite Heroic te doen met een deckje dat ik zelf in elkaar heb geflanst.. en hij is inderdaad best pittig
Mooi :) Vind dat wel leuk aan adventures, je moet opeens heel anders denken. Mijn tip: Brol aan de rechterkant is handig <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• icemotion
corset schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:12:
[...]

Mooi :) Vind dat wel leuk aan adventures, je moet opeens heel anders denken. Mijn tip: Brol aan de rechterkant is handig <3
Ik heb m nu wel na een poging of tien. Warrior deck met een hele hoop goedkope taunts gemixt met wat efficiente charge minions. Leeeeeroooooooy Jeeenkins! ;)

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 15:21
icemotion schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:14:
[...]

Ik heb m nu wel na een poging of tien. Warrior deck met een hele hoop goedkope taunts gemixt met wat efficiente charge minions. Leeeeeroooooooy Jeeenkins! ;)
Die laatste twee heroics waren inderdaad weer als vanouds lastig (geen goede starthand = reset :) ).

Ik heb Netherspite met een zelfde insteek met mage gedaan voornamelijk vanwege de freeze spells/ minions en mirror image.

Die Laaste Malchezaar uiteindelijk met een anyfin pally te grazen genomen. heeft me wel een aantal potjes gekost voordat de heroic cardback binnen was.

• Kasai

Kasai

Legendary

Tektoon schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:12:
Ik speel m op NA in de budget versie zonder Tirion/Lightlord. Op EU heb ik de Lightlord ook niet. Maar goed, als het deck een succes is komend seizoen dan craft ik er op NA in ieder geval wel Tirion bij: die geeft ook een mooi wapen. Ik speel 'm bijna zonder healing (a-la Warrior) dus ik weet niet of ik de Lightlord erin zou doen als ik die had. Het is geen dragon, z'n effect doet niks qua tempo en het deck heeft niet nóg meer end-game nodig. :)
Dat is zo. Tirion craften zit ik al tijdje aan te denken en dragon decks zijn awesome, dus wie weet :)

Atlas#22744

• Royy90
Zal Heroic van het weekend wel even afronden. Ik vind Karazan een leuke toevoeging aan de game. Niet zo sterk als league of explorers maar zeker leuk!

Ik ga vanavond nog naar een Fireside Gathering in Groningen, nog meer mensen uit die omgeving die heen gaan/willen?

PSN Profile

Paladin zonder Tirion is inderdaad eigenlijk niet te doen, het is dan ook mogelijk wel de beste legendary in het spel, vrijwel geen deck is er zonder en in al die jaren is die nog nooit ongebruikt geweest. Gezien het een classic is, is het ook een permanente kaart.
Sinds de WotOG is die alleen nog maar beter geworden, silence kom je zelden tegen en met N'Zoth krijg je ook nog een 2de.
Helaas maakt dat Paladin niet opeens sterk, maar er mag geen twijfel zijn dat wanneer er ook een goed Paladin deck zal zijn, dat Tirion er in zal zitten.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Brode heeft dacht ik ook ooit eens gezegd dat Tirion de kaart met de hoogste winrate is in het hele spel.
Royy90 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:42:
Ik vind Karazan een leuke toevoeging aan de game. Niet zo sterk als league of explorers maar zeker leuk!
En daarom vind ik 'em leuker. Van kaarten als Reno wordt ik echt doodziek. Tot 29 heal voor 6 mana en bijna niet tegen te houden...ja, leuk idee, prima doordacht. Leuk ook dat de enige neutral counter een epic is. Ik zal er geen traan om laten als de League uit standard gaat.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Voutloos
  • Niet online
jmxd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:54:
Brode heeft dacht ik ook ooit eens gezegd dat Tirion de kaart met de hoogste winrate is in het hele spel.
Tijdens een punt gedurende alpha is dit over Al'Akir gezegd (maar was toen 3/7) ;)
https://twitter.com/bdbrode/status/605466925334822912

Iedereen schat Tirion wel als beste class legendary in. Weet niet of de statistiek qua win rate anno nu wel klopt, aangezien elke verliezende Paladin ook de kaart in het deck heeft. ;)

{signature}

• Tektoon
Tektoon schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:04:
Ik kijk ook erg uit naar een soort control/combo mage met secrets maar dat zal wellicht voor wild zijn. :)
Need more battlefield. 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hwWSvZN.png?1
Ging die gozer me nog BM'en ook omdat hij een Pyroblast had gekregen. Mooi man, zo'n Iceblock. :Y

corset schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:04:
Om maar wat positiefs te brengen ipv de constante QQ over RNG.

Karazhan adventure is awesome <3 vanavond de laatste wing doen, Netherspite en het laatste gevecht schijnen echt lastig te zijn.
Ik vind de kaarten in ieder geval wel heel tof van de expansion. Dragons zijn altijd tof en forceren automatisch een meer control georiënteerd spel.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Zo mijn resurrection priest uitgebreid met de purify kaart die ik samen met Barnes gebruik (behalve als het sylvanas is ;)) Heel veel fun, maar competitive, niet echt :+ (kan ook aan mij liggen..)

jmxd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:54:
Dat is natuurlijk wel heel moeilijk om uit te rekenen, al zou dit misschien wel kunnen zijn gebeurd met Unstable Portal (dat met Tirion als uitkomst de potjes worden gewonnen)

Maargoed het is wel de meest solide kaart in het spel, het heeft geen synergy nodig en kan in vrijwel iedere situatie worden gebruikt. De enige keren dat hij niet speelbaar is, is wanneer de ander Sylvanas heeft, of een Priest die hoogswaarschijnlijk Entomb heeft.

EDIT: Net tegen de slechtste OTK Warrior ooit gespeeld, heeft 8 kaarten in hand, heeft een damaged Acolyte (1/2) en Wild Pyro (3/1) op het veld en gebruikt Battle Rage, trekt 4 kaarten in totaal, 1 teveel en verliest Charge. Vervolgens speelt hij ook nog een Loot Hoarder om een kaart weg te spelen.
Natuurlijk ben ik wel zo'n toffe kerel die hem nog 2 kaarten gaf, helaas had die kerel beetje kleine handen en liet er 2 uit zijn handen vallen, een Inner Rage en nog iets. Door zijn klungeligheid vond hij toen het spelletje niet meer zo leuk en liet mij winnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Benjamin- op 03-09-2016 19:10 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Kibler zijn Heroes never die deck is awesome.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5NC1txz.jpg

Daarna speelde ik potje tegen Hunter, op beurt 4 speelde ik Barnes, waar confessor paletress uit kwam. Die werd in zijn beurt uiteraard gelijk geowned, maar op beurt 5 kan ik ressen en ja hoor ik kreeg mijn confessor terug. Mezelf gehealed en toen kwam er een King Krush uit <3

Atlas#22744

• jmxd
  • Niet online
Benjamin- schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:58:
[...]

Dat is natuurlijk wel heel moeilijk om uit te rekenen
Hoezo?

Ze hebben bij Blizzard gewoon heel gedetailleerde statistieken hoor. Winrates voor elke kaart, etc.

Het ging om de winrate wanneer hij daadwerkelijk gespeeld werd, niet wanneer hij gewoon in een deck zat.

Is ook nog vrij recent dat ik hem dat ergens hoorde zeggen

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Ik run zo slecht dat zelfs de mensen bij wie ik meekijk (Watch & Learn) verliezen. Drie verschillende mensen inmiddels: 0-7

Battletag: Iigy#2192

• Tektoon
Mid Range Dragon Pally!

Deck werkt vrij aardig; aan de uitgebalanceerde tier 1 aggro/tempo decks valt meestal niet te tippen als ze een perfecte opening hebben maar hij past prima tussen de tier 2 decks.

Ik zie nog niemand met de Vigils spelen in Dragon Pally maar voor mij werken ze uitstekend. Je wilt toch een paar beurten traden voor boardcontrol en met die Muster for Dragons in je deck staat die Vigil zo op 0.

- Seal/Blessing voor reach/explosiviteit (I like :7 )
- Forbidden Healing = random heal kaart
- Sylvanas/Tirion kunnen eruit. Iedereen speelt ze dus ze worden verwacht. Als je ze niet hebt kan je er net zo goed iets anders Entomb/Death/Sap/Hex-baars in gooien en gebruik maken van de twijfel bij je tegenstander.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vzr6pwW.png?1

Benjamin- schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:58:
EDIT: Net tegen de slechtste OTK Warrior ooit gespeeld, heeft 8 kaarten in hand, heeft een damaged Acolyte (1/2) en Wild Pyro (3/1) op het veld en gebruikt Battle Rage, trekt 4 kaarten in totaal, 1 teveel en verliest Charge. Vervolgens speelt hij ook nog een Loot Hoarder om een kaart weg te spelen.
Natuurlijk ben ik wel zo'n toffe kerel die hem nog 2 kaarten gaf, helaas had die kerel beetje kleine handen en liet er 2 uit zijn handen vallen, een Inner Rage en nog iets. Door zijn klungeligheid vond hij toen het spelletje niet meer zo leuk en liet mij winnen.
Zo rond het eind van een game 1/x's tegen een Acolyte aangooien als Priest heb ik ook wel eens mogen doen...2x 1 damage doen, de Acolyte healen, nog eens 3 doen...exit 5 kaarten incl. Worgen :w

<GOT> Zarhrezz#2885

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 11:37
Net nog eens een arena run gedaan met Warrior.
Nog maar de tweede keer dat ik 11 wins heb gehaald. 12 Wins halen blijft voorlopig net buiten bereik.

Fool's Bane is echt een fantastische kaart. Dat wapen alleen heeft me makkelijk 5-6 wins bezorgt tijdens deze run.

• DarthDavy
jmxd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:38:
[...]
Hoezo?

Ze hebben bij Blizzard gewoon heel gedetailleerde statistieken hoor. Winrates voor elke kaart, etc.

Het ging om de winrate wanneer hij daadwerkelijk gespeeld werd, niet wanneer hij gewoon in een deck zat.

Toch geweldig hoe we op dit forum mensen hebben die bij Blizzard werken of connecties hebben zo dat ze hun stellingen met harde cijfers kunnen staven.

:+

jmxd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:38:
[...]
Hoezo?

Dit soort statistieken zijn echter absoluut niet duidelijk.

Laten we het alleen al over winrates hebben. De winrate van Paladin ligt veel hoger wanneer ze uberhaupt de kans krijgen om Tirion te spelen, dan wanneer niet. Sowieso lukt dit pas op turn 8 en vaak komt die pas na turn 10 in je hand. Wanneer een Paladin tot dat punt kan overleven, is de winrate al veel hoger. Mijn gemiddelde van aantal turns ligt hoger bij gewonnen potjes dan bij verloren potjes, dit terwijl dit juist bij een class als (Tempo) Mage andersom ligt.
Dus ben je als Paladin in staat om hem te spelen, dan sta je gemiddeld al veel vaker goed, ongeacht wat Tirion doet.

Verder als je toch wilt kijken hoeveel wins er worden gehaald wanneer een kaart wordt gespeeld, dan kan Tirion absoluut niet op 1 komen. Tirion is geen win condition, het is een supersterke kaart, maar je wint er niet direct mee.
Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat bepaalde kaarten iets van 80%+ winrate hebben wanneer ze gespeeld worden, omdat het hun win condition is. Neem bijvoorbeeld Worgen OTK, Worgen wordt eigenlijk alleen gespeeld wanneer er lethal is, dus je zou kunnen zeggen dat in minimaal 80% van de gevallen waarin Worgen op het veld komt, dat de Warrior wint.

Daarom had ik het ook al over Unstable Portal. UP laat iedere minion in het spel zien, omdat die kaart minder kost, worden ze vrijwel altijd gespeeld en is er voldoende tijd om ze te spelen. Je kan dus wel berekenen wat de mogelijke beste minion is, maar ook dat is natuurlijk niet zuiver omdat je synergy mist.

• jmxd
  • Niet online
DarthDavy schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:14:
[...]

Toch geweldig hoe we op dit forum mensen hebben die bij Blizzard werken of connecties hebben zo dat ze hun stellingen met harde cijfers kunnen staven.

Hmm?

Ik doe een hoop voor Hearthpwn en krijg zo ook vrijwel alles mee qua uitlatingen van Brode en andere Hearthstone gerelateerd nieuws e.d.

Kan me niet meer precies herinneren waar hij het gezegd heeft, vast een van de Karazhan of misschien Old Gods interviews.

Doet er verder ook weinig toe want de echte cijfers zullen ze nooit geven
jmxd schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:33:
[...]Doet er verder ook weinig toe want de echte cijfers zullen ze nooit geven
Ze hebben in het verleden gewoon cijfers gegeven.

Maar cijfers die jouw claim ondersteunen, die zal je niet vinden. Omdat het gewoon een onmogelijke uitspraak is die onderbouwd kan worden met cijfers.

• PCBaas
What’s the best card in the game?
I’d have to check my notes but I know that Tirion Fordring is above Fiery War Axe.

http://www.pcgamer.com/mi...st-card-in-hearthstone/2/

Ze hebben de stats wel en gebruiken deze waarschijnlijk voor game balance, maar ze willen deze niet specifiek vertonen omdat ze niet de meta willen beinvloeden (wat de stats die ze uitbrengen gelijk weer nutteloos maakt).

5700X | RX 6600

• corset
DarthDavy schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:14:
[...]

Gebeurt toch altijd bij TCG's? "Door X verlies je altijd!" "Y gaat nooit playtime zien!" etc etc. En dan expansion later? Alles fout :D Mensen denken het altijd beter te weten

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34
De data hebben ze sowieso. De vraag is of ze die conclusie kunnen trekken. Uit ervaring met BI kan ik wel stellen dat er bijna niks is wat NIET te analyseren is.
Je kan alles analyseren, maar wat het beste is, is iets wat constant zal veranderen.

Hoe goed is Tirion bijvoorbeeld in een meta die heel snel is, een meta die weer silence zal spelen, of wat dacht je van een meta waarin Priest sterk is.

Wat het sterkste is verschuift aan de hand van de match ups, er was een tijd dat Tirion lang niet zo sterk was als die nu is, Owl, Harrison en zelfs Black Knight waren vrij standaard kaarten op een bepaald moment, dan is value halen met Tirion een stuk lastiger.
Dit is uiteraard alleen maar goed, maar zulke 'kleine' verandering hebben een gigantische impact op een kaart.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Bosmonster schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:36:
De data hebben ze sowieso. De vraag is of ze die conclusie kunnen trekken. Uit ervaring met BI kan ik wel stellen dat er bijna niks is wat NIET te analyseren is.
De conclusie trekken is inderdaad een dingetje. Bij League of Legends heb je een item dat je extra Ability Power stacks geeft naarmate je meer kills en assists haalt. Echter als je doodgaat verlies je de helft van je stacks. Dit item zal een hoge winrate hebben omdat alleen mensen die aan het winnen zijn het zullen halen. Neemt niet weg dat het in veel gevallen een waardeloos item is en de winrate van het item berekenen dus een nutteloze statistiek is.

Daarnaast heb je te maken met synergies. Een kaart kan in het ene deck matig zijn maar in een ander deck door de synergies met andere kaarten tegen OP aan.

Vicariously I live while the whole world dies

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34
Benjamin- schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:25:
Je kan alles analyseren, maar wat het beste is, is iets wat constant zal veranderen.

Hoe goed is Tirion bijvoorbeeld in een meta die heel snel is, een meta die weer silence zal spelen, of wat dacht je van een meta waarin Priest sterk is.

Wat het sterkste is verschuift aan de hand van de match ups, er was een tijd dat Tirion lang niet zo sterk was als die nu is, Owl, Harrison en zelfs Black Knight waren vrij standaard kaarten op een bepaald moment, dan is value halen met Tirion een stuk lastiger.
Dit is uiteraard alleen maar goed, maar zulke 'kleine' verandering hebben een gigantische impact op een kaart.
Daar heb je wel een punt natuurlijk, maar ook die fluctuatie is prima te meten.
Bosmonster schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:36:
Net als bij BI geldt hier: data != informatie.

Daarnaast hebben we het hier over statistieken en daarmee kun je vrijwel elke verband wel aantonen als je de juiste data maar selecteert (waarbij oorzaak en gevolg nog wel eens dwars door elkaar gaan lopen, zie het onderzoek waarbij statistisch werd aangetoond dat het aantal geboortes per m2 een direct verband heeft met het aantal aanwezige WiFi-netwerken per m2 -> hieruit kun je concluderen dat als je het aantal geboortes per m2 wil verhogen om vergrijzing tegen te gaan, je WiFi-netwerken aan moet leggen).

Conclusies trekken over de kracht van individuele kaarten is in een spel als dit echt extreem lastig. Conclusies over win-rates van kaarten is zo goed als onmogelijk.

Om win-rate van kaarten te bepalen moet je vast kunnen stellen of een speler al gewonnen stond toen de kaart gespeeld werd, welke andere kaarten er verder gespeeld werden en of, en zo ja welke, andere kaarten de balans lieten doorslaan. Simpel voorbeeld: Rag ligt al op tafel, tegenstander heeft geen board en 8 life of minder. Elke kaart die ik die beurt speel, heeft 0 invloed op win-rate. Wat ik ook meerdere keren meegemaakt heb: tegenstander heeft aardig wat klein deathrattle spul op tafel, ik gooi Mass Dispel en tegenstander Concede. Wint de Mass Dispel zo'n partij of is het de combinatie van mijn board en zijn hand?

Ook Worgen OTK wordt hierboven genoemd. Neem dan kaarten als Ice Block en meerdere Hunter secrets. Als deze liggen als de Warrior z'n OTK turn speelt (probeert te spelen) zullen deze kaarten de OTK voorkomen, waarna de Warrior 99% van de gevallen Concede. In die specifieke gevallen is de win-rate van die secrets dus zo'n 100%. Hoeveel het dan overall is, hangt weer compleet van de meta / match-ups af.

Dan hebben we ook nog kaarten als Yogg. Die zou een heel hoge win-rate moeten hebben, want het is een kaart die je doorgaans alleen speelt als je verloren staat. Het in de hand hebben maar niet spelen van een kaart (terwijl het wel kan) zou je dus eigenlijk ook mee moeten nemen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Voutloos
  • Niet online
Het is maar net wat de definitie is.

'Percentage gewonnen terwijl kaart uit deck (i.e. niet als RNG/copy/discover) gespeeld is', zou een heel basic definitie kunnen zijn. Bij de originele uitspraak is wellicht niet eens bedoeld dat het ook de uiteindelijk winnende kaart was, die lading geven jullie er nu aan. ;)

Wat 'winrate' inhoudt zou dus duidelijk moeten zijn, anders weet niemand wat de statistiek betekent.

Overigens is zelfs de basic definitie zoals ik die hier noem niet eens totaal fout mbt synergy: Als jij wint door de synergy met je belangrijkste minion (Worgen, Patron, etc) heb je deze alsnog echt gespeeld. Als iemand vervolgens enkel Worgen in een deck stopt is dat zn eigen denkfout, zelfde als vrij veel nieuwe spelers die een deck maken van 'de beste kaarten in bezit' vs 'goede kaarten welke uitmuntend samenwerken'.

{signature}

Voutloos schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:05:
Het is maar net wat de definitie is.

'Percentage gewonnen terwijl kaart uit deck (i.e. niet als RNG/copy/discover) gespeeld is', zou een heel basic definitie kunnen zijn. Bij de originele uitspraak is wellicht niet eens bedoeld dat het ook de uiteindelijk winnende kaart was, die lading geven jullie er nu aan. ;)

Wat 'winrate' inhoudt zou dus duidelijk moeten zijn, anders weet niemand wat de statistiek betekent.
Dan wordt de win-rate van The Coin ook interessant :D

De definitie is inderdaad erg belangrijk; neem een kaart als Fiery Bat...in vrijwel elk deck Hunter deck aanwezig en wordt vrijwel altijd gespeeld, dus vrijwel 100% gespeeld in elke gewonnen partij...maar ook in elke verloren partij. Is dat dan een hoge win-rate of juist niet?
Overigens is zelfs de basic definitie zoals ik die hier noem niet eens totaal fout mbt synergy: Als jij wint door de synergy met je belangrijkste minion (Worgen, Patron, etc) heb je deze alsnog echt gespeeld. Als iemand vervolgens enkel Worgen in een deck stopt is dat zn eigen denkfout, zelfde als vrij veel nieuwe spelers die een deck maken van 'de beste kaarten in bezit' vs 'goede kaarten welke uitmuntend samenwerken'.
Synergy is inderdaad een factor, maar niet voor elke kaart. Een groot deel van de removal kaarten hebben nergens synergy mee en veel 1- en 2-drops staan op zichzelf.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Voutloos
  • Niet online
Zarhrezz schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:15:
Er is meermaals gezegd dat de 1e speler net iets vaker wint in normale modi, dus die statistiek weet je. ;) B)
De definitie is inderdaad erg belangrijk; neem een kaart als Fiery Bat...in vrijwel elk deck Hunter deck aanwezig en wordt vrijwel altijd gespeeld, dus vrijwel 100% gespeeld in elke gewonnen partij...maar ook in elke verloren partij. Is dat dan een hoge win-rate of juist niet?
Bij zo'n goedkope kaart gaat het misschien meer naar winkans-met-class ja. Hopelijk voor meeste classes 40-60%. Maar dan nog kan je hier iets mee, bijvoorbeeld zien dat het percentage toch net iets hoger is dan Brave Archer.
Een groot deel van de removal kaarten hebben nergens synergy mee
Is ook niet relevant bij mijn definitie, komt vanzelf goed met grote getallen. Als Entomb vaak het hele plan vd tegenstander verpest, zal de winrate vanzelf wel goed liggen (voorbeeld, aannames, ik heb de cijfers niet ;) )

{signature}

• icemotion
Zarhrezz schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:15:
[...]

De win-rate van de coin is inderdaad een interessante. Over het algemeen ligt sinds de introductie van the Coin in het spelletje het verschil op ongeveer 53% voor de startende speler 47% voor de coin.. redelijk in balans. (Al is het volgens de laatste geluiden van Ben Brode heel erg close 50-50)

Maar Rogue en Mage halen meer value uit de coin.. wat ik me dan afvraag is hoeveel de win-rate daar verschilt met of zonder de coin. Die cijfers heb ik zo snel nog nergens voorbij zien komen.
Smorcstone is weer in volle gang merk ik. Ik heb helaas nog geen nieuw deck gezien sinds de expansion. Wel heel veel smorc shamans en zoo locks. Ow en de katoenplukkers zijn weer full force terug.

[ Voor 15% gewijzigd door xelfer op 05-09-2016 15:33 ]

Pagina: 1 ... 92 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.